[OC]9800 (pro) flashen naar 9800 XT

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 2.723 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizzard
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-01 01:41

TheWizzard

Everything we R will never die

ja dat wel, maar je hebt bij installatie van die drivers meestal 3 opties, de originele drivers, en nog 2 andere opties, ik koos dus die laatste, installeer ze anders zelf ook ff. Ik deinstalleerd wel altijd de vorige versie trouwens.

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-05 21:51
Demon_Eyez schreef op 17 februari 2004 @ 15:26:
[...]Als die ghosting er dan niet meer is, kan er een betere vergelijking gemaakt worden met de 3DMark benches waar Jeronimo zo om zit te springen. Zullen we zien of zijn verhaal wel of niet stand houdt >:)
Ik hoop, dat je mijn ongelijk kunt bewijzen en je 200 à 300 3DMarks meer scoort (dat zijn de waardes die zo de ronde doen) en je er bovendien ook echt profijt van hebt in spellen, maar ik vrees voor beide gevallen dat het niet zo is.

Misschien ben ik een pessimist, maar een optimist blijft toch altijd maar een slecht geïnformeere pessimist (<-copycat).

[ Voor 11% gewijzigd door Jeronim0 op 17-02-2004 18:25 ]

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
RedXraD schreef op 01 februari 2004 @ 01:54:
Er is wel degelijk een mogelijkheid dat het voltage omhoog gegooid wordt door een andere bios. Helaas heeft nog niemand het kunnen meten, maar zeker op de core is het goed mogelijk.
Jammer maar helaas, de 9800 BIOS'en doen helemaal niet met voltages.
Een aantal electro-techies op rage3d hebben dit al uitvoerig onderzocht.
Voor hogere voltages zul je toch echt moeten gaan vmodden.

Edit: Zoek maar even op wat posts van MarginJohn op rage3d (is een profi-modder) ;)

[ Voor 10% gewijzigd door warp op 17-02-2004 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73452

Uitvoerig getest en geen verschil in voltages ?
Dus had ik mogelijk toch gelijk met het op de timings te steken...

[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 73452 op 17-02-2004 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:37
Jeronim0 schreef op 17 februari 2004 @ 18:23:
[...]

Ik hoop, dat je mijn ongelijk kunt bewijzen en je 200 à 300 3DMarks meer scoort (dat zijn de waardes die zo de ronde doen) en je er bovendien ook echt profijt van hebt in spellen, maar ik vrees voor beide gevallen dat het niet zo is.

Misschien ben ik een pessimist, maar een optimist blijft toch altijd maar een slecht geïnformeere pessimist (<-copycat).
Over 3DMark2003 hoor je me niet, maar wat betreft die spellen.....Ik heb er wel degelijk profijt van en anderen trouwens ook. Waarom zeg jij nu keer op keer dat dat niet het geval is, terwijl er door meerdere mensen wordt aangegeven dat de 'feeling' van bepaalde games erop vooruit gaat. Is dat nou zo moeilijk om aan te nemen of wat? Hoe kan jij nu weten of het bij mij wel of niet soepeler draait.
Even voor de duidelijkheid, ik heb het dus nu niet over 3Dmarks en FPS in games.

[schaam-modus]
ben alleen nog niet toegekomen aan het updaten van m'n drivers, dus punt 1 kan ik nog niets over zeggen
[/schaam-modus]

[ Voor 10% gewijzigd door Demon_Eyez op 18-02-2004 15:46 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:33

Pubbert

random gestoord

Demon_Eyez schreef op 18 februari 2004 @ 15:44:
[...]
Over 3DMark2003 hoor je me niet, maar wat betreft die spellen.....Ik heb er wel degelijk profijt van en anderen trouwens ook. Waarom zeg jij nu keer op keer dat dat niet het geval is, terwijl er door meerdere mensen wordt aangegeven dat de 'feeling' van bepaalde games erop vooruit gaat. Is dat nou zo moeilijk om aan te nemen of wat? Hoe kan jij nu weten of het bij mij wel of niet soepeler draait.
Even voor de duidelijkheid, ik heb het dus nu niet over 3Dmarks en FPS in games.

[schaam-modus]
ben alleen nog niet toegekomen aan het updaten van m'n drivers, dus punt 1 kan ik nog niets over zeggen
[/schaam-modus]
Bij mij liep het ook in mijn ogen nét wat vloeiender, vooral in FarCry en UT2004 demo merkte ik dat.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73452

mja op voelen voort gaan... een mens ziet soms wat hij wil zien dus graag wat cijfertjes want die liegen niet...

verder, ga mn nieuwe 9800p bestellen.
Club3d is met 218€ het goedkoopste en gevolgd door sapphire en ati met 226€
Welk zal mij waarschijnlijk het beste oc opleveren?

edit: ik pak me wel een sapphire :p

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 73452 op 18-02-2004 23:00 ]

• TheWizzard

TheWizzard

het heeft er misschien zijdelings mee te maken, maar de ut2004 demo loopt bij mij hartstikke vast en dat terwijl alle andere games gewoon super soepel werken. Dit zijn dan games als unreal 2, cod, america's army, nfs:u, armed and dangerous, deus ex 2, aquanox 2 revelation etc.

UT2003 heeft dit probleem trouwens ook.

Ik had altijd een axp2600+ (fsb333), deze heb ik verkocht en 'k gebruik momenteel ff weer een axp2200+ (fsb266), maar deze is wel geo/cd naar axp2600+ waar hij gewoon stabiel op draait, immers, ik kan immers op m'n systeem echt alles doen zonder dat het crashet. Kan ut2003 en dus ook ut2004 niet tegen overklokken ofzo, of waar kan dat aan liggen volgens jullie?

[ Voor 4% gewijzigd door TheWizzard op 19-02-2004 10:13 ]

• Demon_Eyez
Anoniem: 73452 schreef op 18 februari 2004 @ 22:15:
mja op voelen voort gaan... een mens ziet soms wat hij wil zien dus graag wat cijfertjes want die liegen niet...
Ligt er maar net aan hoe vaak en hoe veel je gamed. Denk dat je je PC en games dan wel aardig leert kennen in hoe die zich gedragen. Ik heb UT2003 al zoooo vaak gespeeld dus merk echt wel of het beter loopt...

Da's hetzelfde met je harde schijf bijvoorbeeld. Na verloop van tijd kan je een standaard patroon herkennen in het opstarten van Windows en diverse progs.
is er iets mis dan kan je het al vaak herkennen aan het geluidspatroon van het schrijf.

Cijfertjes liegen niet? Dus nu is 3Dmark weer wel 'betrouwbaar'? Maar als je hier dan met benches komt wordt er vervolgens weer beweert dat je niet alleen naar benchmark cijfers moet kijken.

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

• Jeronim0
TheWizzard schreef op 16 februari 2004 @ 09:34:
Wat ik zo ontzettend raar vind he, is het volgende.
Ik heb, zoals jullie onderhand wel weten, mijn club3d ati radeon 9800 pro geflashed naar een xt met de gigacube bios en ik het de originele cooler vervangen door een coolermaster aluminium cpu cooler. Ik kreeg ook altijd de bekende ghosts in de tests van 3dm03. Maar er is iets gebeurt. Na de complete deinstallatie van de de omega catalyst 4.1 en een reboot en de installatie van de nieuwste omega catalyst 4.2 en een reboot zijn ineens de ghosts in de 3dm03 tests verdwenen. En dat terwijl ik verder niets heb veranderd. Of heeft dit te maken met een zogenaamde 'burn-in' periode ofzo? Dat die ghosts verdwenen zijn vind ik heus niet erg hoor, maar 'k krijg er een gevoel bij dat er iets niet goed is...
Mijn o/c instellingen waren en zijn:
GPU 443,57 en MEM 389,57.
Ik ben benieuwd of TheWizzard nog steeds geen corruptie meer heeft. Ik ga vanmiddag zelf eens kijken of ik dit heb met 4.2 drivers (met Omega aanpassingen) ik heb volgens mij dezelfde kaart alleen mijn overklok is een stuk minder (ruilen :P).

Na lange burnin periodes met ATITool (6 uur) ben ik wat teleurgsteld in mijn max OC. Aangezien mijn bios de beste OC geeft bij mij van alle Pro BIOS-en, ga ik eens kijken of ik toch niet een XT bios aan te praat krijg. Ben een SOF2 fan en alles max op 1600x1200 speelt net niet lekker (wat inderdaad een belangrijk punt is Demon_eyez).

Jeronim0

Anoniem: 18395

Ik heb in spellen echt nul komma nul verschil gemerkt. Ik zag alleen in 3dmark2003 een verbetering en dan juist in de tests met artifacts.

Spellen als Call of Duty en Far Cry draaien voor mijn gevoel zelfs beter op een pro bios/drivers. Minder frame drops in ieder geval. Met XT biossen/drivers had ik daar last van in Call of Duty.

Ik ben weer terug naar pro gegaan iig.

Anoniem: 100386

Anoniem: 18395 schreef op 19 februari 2004 @ 14:27:
Ik heb in spellen echt nul komma nul verschil gemerkt. Ik zag alleen in 3dmark2003 een verbetering en dan juist in de tests met artifacts.

Spellen als Call of Duty en Far Cry draaien voor mijn gevoel zelfs beter op een pro bios/drivers. Minder frame drops in ieder geval. Met XT biossen/drivers had ik daar last van in Call of Duty.

Nog ff over die artifacts; kan het niet liggen aan het verschil in pixel-shaders. De XT heeft ver. 2.1 de PRO heeft ver 2.0.
VRAAG (na flash --> XT):
Als je de shader-versie "terugzet" naar 2.0 mbv ATI tray tool heb je dan nog steeds artifacts ?
En . . . scheelt het terugzetten dan in preformance ?

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Anoniem: 18395 schreef op 19 februari 2004 @ 14:27:

Kan ook de bios zelf liggen, ik kon bijv. geen FSAA met de bios die in die "makkelijk-flashen-bios-tool" zat. Volgens mij was dat een Tyan.

Met de Sapphire had ik FPS drops in Nature, en met de Hercules XT bios werkt het als een zonnetje :) (Het is ook een 9800 pro van Hercules)

Ik ging er in de UT2003 benchmarks ook enkele 400 punten op vooruit.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-06 20:57

Smarron

The bend

Ik ga me ook maar eens wagen aan de flash. Ik heb helaas nog niemand in dit topic gezien met een MSI 9800XL 128MB (Aldi). Ik heb deze kaart nu een paar dagen op 712/370 lopen, zonder artifacts, errors of wat dan ook. 6 uur getest met 3DMark2001se en ongeveer 6 uur met 3DMark2003. Geheugen is Samsung, zie hieronder.

Afbeeldingslocatie: http://homepage.cistron.nl/~rmangenois/Other/Samsung.jpg

Ik heb het ff vluchtig doorgelezen allemaal. Ik kan dus gewoon de standaard build by ATi bios nemen?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hallo mensen,

ik heb net ook ff mijn Transcend 9800 pro geflashed (jaja die heeft bijna niemand :). zit nu de Build by Ati bios op. En hij voltooide 3d mark 03 goed zonde artifacts. had 6500 pt.

Verder dingen zal ik zometeen melden...

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-06 13:45
Laukui schreef op 19 februari 2004 @ 19:33:
Hallo mensen,

ik heb net ook ff mijn Transcend 9800 pro geflashed (jaja die heeft bijna niemand :). zit nu de Build by Ati bios op. En hij voltooide 3d mark 03 goed zonde artifacts. had 6500 pt.

Verder dingen zal ik zometeen melden...
Ben je er ook nog op vooruitgegaan t.o.v. de pro-bios? want dat is iets wat sommige mensen hier kennelijk errug graag willen weten :P

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik merk wel degelijk verschil. Nfs-u draait vloeiender, Cod ook. Ik merk dus wel zeker verschil :D

dus nu moet iedereen het maar geloven hoor, anders ben je wel erg eigenwijs. ;)

En als ik het zeg... dan is het waar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizzard

TheWizzard

@Jeronim0:
Ik ondervind inderdaad nog steeds niet de bekende ghosts in de tests van 3dm03 na installatie van die omega 4.2 drivers. Deze heb ik nu draaien zolang ze uit zijn en vanaf die tijd 0,0 problemen met ghosts etc. Ik ben echt superblij. Nogmaals, ik gebruik de gigacube xt bios (op aanraden van Demon_Eyez, dit bleek echt een gouden tip wat mij betreft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Smarron schreef op 19 februari 2004 @ 19:21:
Ik ga me ook maar eens wagen aan de flash. Ik heb helaas nog niemand in dit topic gezien met een MSI 9800XL 128MB (Aldi). Ik heb deze kaart nu een paar dagen op 712/370 lopen, zonder artifacts, errors of wat dan ook. 6 uur getest met 3DMark2001se en ongeveer 6 uur met 3DMark2003. Geheugen is Samsung, zie hieronder.

[afbeelding]

Ik heb het ff vluchtig doorgelezen allemaal. Ik kan dus gewoon de standaard build by ATi bios nemen?
Ik zou het gewoon proberen met de easy-flash-tool. Die backupt je oude bios, en als je geen beeld meer krijgt, gewoon opstarten met die flop erin, en restore typen.

Zie ook de startpost :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Thund3r schreef op 20 februari 2004 @ 10:59:
Ik zou het gewoon proberen met de easy-flash-tool. Die backupt je oude bios, en als je geen beeld meer krijgt, gewoon opstarten met die flop erin, en restore typen.

Zie ook de startpost :)
Yup, had het zojuist gelezen. Ik ga er vannacht mee aan de slag. Kan weinig misgaan en anders pech. :P Ik heb op dit moment 5991 puntjes gehaald met virusscanner en alle andere overbodige processen nog aan. Opzich al geen slechte score!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100643

Je kaart moet op 730/412 kunnen lopen ;)
Hij loopt stabiel @ 712/370..is toch nog behoorlijk verschil :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56708

Ik heb een club3d 9800pro 128mb ik heb het topic een beetje doorgekeken maar niet echt gevonden wat ik zocht.

Ik wil hem flashen naar een xt er zit samsung 3. nogwat (geen 3.3ns) welke xt bios moet ik nu hebben? Er zijn wel xt 128mb biossen maar val welk merk moet ik hem nu hebben want club3d staat er niet bij. Zelf dacht ik aan de build by ati biossen maar ik denk vraag het voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizzard

TheWizzard

probeer die gigacube gewoon es....die heeft bij mij de truuk gedaan...of anders de bba bios..succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
Ik gebruik zelf de ATiWinflash tool werkt wel handig vind ik zelf (als je FastWrites disabled hebt, anders moet je 1x extra herstarten zodat het tijdelijk wordt uitgeschakeld en je kunt flashen). Is geloof ik op http://www.radeon.ru te vinden. Als er interesse is post ik wel ff een direkte link.

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Anoniem: 100643 schreef op 20 februari 2004 @ 13:24:
Je kaart moet op 730/412 kunnen lopen ;)
Hij loopt stabiel @ 712/370..is toch nog behoorlijk verschil :P
Was dat een reactie op mij?

Anders had ik het verkeerd gezegd. Hij loopt nu op 412/370(=740). Precies voldoende dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84121

Ik heb dus nu net 8uur s'ochtends ook de flash van een Club3D 9800 NP naar XT gedaan, booten en alles is dan ook geen probleem, maar zogouw windows zegt , niewe HW gevonden BANG, geen beeld meer. dan rebooten, gewoon weer beeld.

specs

AMD 2600+
Asus A7n8X - DEL R2.00
Kingston ValueRAM - 1024 MB Dual channel ( vandaag me HyperX ophalen )

Club3D 9800 NP,

het zal dus liggen aan me 9800, dan maar geen XT, maar kwil iig wel een Pro biosje draaien, zou dat iig wel kunnen dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16334

Jeronim0 schreef op 20 februari 2004 @ 18:37:
Ik gebruik zelf de ATiWinflash tool werkt wel handig vind ik zelf (als je FastWrites disabled hebt, anders moet je 1x extra herstarten zodat het tijdelijk wordt uitgeschakeld en je kunt flashen). Is geloof ik op http://www.radeon.ru te vinden. Als er interesse is post ik wel ff een direkte link.
zou je ff wat uitleg willen geven over dit programma ? (ben floppy loos :X ) :)

ik heb het nu gedowned, maar ik begrijp dus dat ik zeker moet zijn dat fastwrites uit staat ?

met die save knop maakte ie een exe aan, ik neem aan dat die .exe je huidige bios terugflashed als je die runt ? goed je moet ze dus zelf bios.bin oid noemen :+

met load image moet je een ander (9800 xt dus) bios loaden probably ?

en wat doet de program knop ? (ik klik er nog maar ff niet op :X ) edit : daarmee flash je hem dus :P

alvast bedankt :)

http://www.radeon.ru/downloads/bios.html de link btw :P

edit : goed heb hem al uitgevogeld , ben nu met radedit bios geschikt aan het maken enzo :Y)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 16334 op 21-02-2004 15:33 . Reden: linkje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
Als FastWrites enabled is, dan zet ATiWinflash dit tijdelijk uit en moet je kiezen om de pc te hersten. Bij de volgende herstart start je ATiWinflash weer en flashed hij het BIOS dat je kiest. Na de voglende herstart is FastWrites weer aan.
Ik heb zelf FastWrites uit, want het geeft alleen maar stabiliteitsproblemen en heeft bij mij geen invloed op de performance. Dus ik kan altijd direct flashen en 1x herstarten (i.p.v. 2x)

Load image = Kies een image van de schijf
Program = flashen
Save = sla het huidige BIos op op schijf

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco20
  • Laatst online: 09-04 11:51
zo , die van mij "is" nu ook een 9800 XT.
Ik heb voor mijn hercules 9800 pro de hercules XT bios gebruikt zoals omschreven in de startpost (bedankt voor al jullie input btw ;)).
Alles loopt zoals het vroeger ook liep, alleen heb ik met 3dmark2k3 vanaf de 2e benchie wel wat vage artifacts in de vormen van zwarte driehoekjes in 1 lijn (wel 700 punten meer, voor zover dat boeit :)). 3dmark2k1 loopt helemaal artifact free. Ik besloot wat gamepjes te proberen om te kijken of ik er dan ook last van had, maar dat is (nu nog) niet het geval. UT2k4 & X2 lopen prima.
Meer mensen die dit ondervonden ?

edit: na ff wat meer gelezen te hebben ben ik zo te zien niet de enige ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Remco20 op 21-02-2004 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-04 15:42
Ik heb dat dus ook met XT bios, een soort van ghosting tijdens de 2e en 3e test van 3dmark03. Volgens mij heeft iedereen dat ;( :'(.

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
Swandertj schreef op 21 februari 2004 @ 18:50:
Ik heb dat dus ook met XT bios, een soort van ghosting tijdens de 2e en 3e test van 3dmark03. Volgens mij heeft iedereen dat ;( :'(.
TheWizzard is volgens mij de enige die het niet heeft (lb). Ik heb zojuist nogeens Gigacube BIOS erop gezet. ATI Drivers uninstalled, register settings verwijderd, cat-uninstaller gedraaid, Driver Cleaner. Vervolgens Omega 4.2 geïnstalleerd. 3DMark03 geeft nog steeds artifacts ook op default 9800 Pro snelheden. Pixel en VertexShader hard op 2.0 gezet en ook daarna nog eens in 3DMark03 Pixel Shader geforceerd op 1.3, maar ik blijf ghostings krijgen in tests 2 en 3. Totdat iemand ontdekt heeft, dat het een softwareinstelling is of een burn-in periode is die je moet overbruggen zit ik dus weer op mijn standaard Pro BIOS.

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
Misschien is TheWizzard een mazzelaar die gewoon een XT chip heeft met een pro bios erin geflashed. Maar ik krijg alleen artifacts bij 3dmark03, dus ik vind het geen probleem. (mja ik heb em toch nu op pro staan, sinds dat mn CPU overclock lager kan omdat mn voeding teveel wordt belast)

bijvoorbeeld nu loopt mn 2500+ @ 2,3ghz, en met een XT bios kan deze maar tot 2,15ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco20
  • Laatst online: 09-04 11:51
Jeronim0 schreef op 21 februari 2004 @ 18:56:
[...]

TheWizzard is volgens mij de enige die het niet heeft (lb). Ik heb zojuist nogeens Gigacube BIOS erop gezet. ATI Drivers uninstalled, register settings verwijderd, cat-uninstaller gedraaid, Driver Cleaner. Vervolgens Omega 4.2 geïnstalleerd. 3DMark03 geeft nog steeds artifacts ook op default 9800 Pro snelheden. Pixel en VertexShader hard op 2.0 gezet en ook daarna nog eens in 3DMark03 Pixel Shader geforceerd op 1.3, maar ik blijf ghostings krijgen in tests 2 en 3. Totdat iemand ontdekt heeft, dat het een softwareinstelling is of een burn-in periode is die je moet overbruggen zit ik dus weer op mijn standaard Pro BIOS.
zolang ik er alleen probs mee heb met 3dmark03, vind ik het wel prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Vandaag m'n drivers ge-update naar Omega Cat 4.2. Maar die Wizard is echt een mazzelaar want ik heb exact dezelfde kaart en we gebruiken allebij hetzelfde XT bios....maar heb dus nog steeds 'ghosting' in game 2 en 3. (Volledige benches moet ik nog draaien)
Blijf wel bij m'n XT bios want UT2003 e.d. draaien gewoon 'lekkerder'. :9

Maak me ook niet echt zorgen dat, als er straks DX9 games verschijnen ik probs krijg met m'n XT bios. Draai Doom III - en als ik het goed begrijp is dit een DX9 Game - maar tot zover geen error of 'ghosting' oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
Demon_Eyez schreef op 22 februari 2004 @ 19:16:
Vandaag m'n drivers ge-update naar Omega Cat 4.2. Maar die Wizard is echt een mazzelaar want ik heb exact dezelfde kaart en we gebruiken allebij hetzelfde XT bios....maar heb dus nog steeds 'ghosting' in game 2 en 3. (Volledige benches moet ik nog draaien)
Blijf wel bij m'n XT bios want UT2003 e.d. draaien gewoon 'lekkerder'. :9

Maak me ook niet echt zorgen dat, als er straks DX9 games verschijnen ik probs krijg met m'n XT bios. Draai Doom III - en als ik het goed begrijp is dit een DX9 Game - maar tot zover geen error of 'ghosting' oid.
Ja, en ik draai dus ook FarCry (extreem veelvragend spel btw) met een XT bios, ook geen problemen, geen ghosting en de schaduwen zijn netjes aanwezig. Ik ben trouwens bezig met een mn kaart een beetje te modden. Heb vandaag een 486 koelblok in 4 stukken gedremeld (kreeg stukjes koper in mn oog :'() en deze heb ik met powerstrips op mn kaart geplakt. Tot nu toe werken ze wel, want bij een hoge memoverclock worden ze netjes warm ;). Nou nog wachten tot m'n IceBerq binnenkomt, dan kan ik verder gaan :+.

dit hoort trouwens niet thuis in dit topic, maar ik vind het gewoon een mooi piccaatje bij meh ;)
http://www.theforumisdown...03/stunningenviroment.JPG

edit: typo's

[ Voor 11% gewijzigd door Swandertj op 22-02-2004 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizzard

TheWizzard

tja, ik begrijp er ook niks van. Ik heb nu meerdere malen die benches gedraaid, maar ik zie gewoon die ghosts enzo niet meer, terwijl dit eerst wel zo was....vind ik trouwens totaal niet erg hehe. Maar wel vreemd....Misschien is dit toch min of meer gerelateerd aan warmte, want goed gekoeld is m'n kaart wel...(geen wc by the way).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Het is zeker GEEN warmte probleem, er zit hier dikke WC koeling op de core en koperen heatsinks + fan op het RAM. Als ik onderclocked 3Dmark draai zijn ze er ook. Ghosting is absoluut niet hetzelfde als artifacts. De laatsgenoemde verschijnen at random, terwijl ghosting via een vast patroon verschijnt (maar wat is het dan wel en waardoor wordt het veroorzaakt.. en waarom dan wel bij ons en niet bij jou?) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
Het enige wat mij problematisch lijkt voor de ghosting is het verschil in de smartshader. Want de Radeon9800 Pro heeft Smartshader 2.0 en de XT 2.1. Misschien hebben ze bij de XT iets veranderd met de pixelshaders wat het verschil maakt en wat ons dus de ghosting geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizzard

TheWizzard

hey demon_eyez..ik heb ook van die ramsinkies geplaatst..maar hoe heb je hier een fan op gezet dan? Maak anders es een foto van je kaart ofzo, kan ik ff kijken hoe jouw setup eruit ziet..als je wil natuurlijk he...

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
TheWizzard schreef op 23 februari 2004 @ 11:15:
hey demon_eyez..ik heb ook van die ramsinkies geplaatst..maar hoe heb je hier een fan op gezet dan? Maak anders es een foto van je kaart ofzo, kan ik ff kijken hoe jouw setup eruit ziet..als je wil natuurlijk he...

alvast bedankt
Ik heb een TT Xaser II kast, in m'n side panel zit een 80mm 3000RPM fan en die is dus gericht op m'n Radeon. Niets bijzonders dus :O >:)
Swandertj schreef op 23 februari 2004 @ 11:02:
Het enige wat mij problematisch lijkt voor de ghosting is het verschil in de smartshader. Want de Radeon9800 Pro heeft Smartshader 2.0 en de XT 2.1. Misschien hebben ze bij de XT iets veranderd met de pixelshaders wat het verschil maakt en wat ons dus de ghosting geeft.
Dat zou betekenen dat The Wizard een Radeon9800Pro heeft met ondersteunig voor Smartshader 2.1?

[ Voor 35% gewijzigd door Demon_Eyez op 23-02-2004 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
Demon_Eyez schreef op 23 februari 2004 @ 12:25:
[...]
Ik heb een TT Xaser II kast, in m'n side panel zit een 80mm 3000RPM fan en die is dus gericht op m'n Radeon. Niets bijzonders dus :O >:)

[...]
Dat zou betekenen dat The Wizard een Radeon9800Pro heeft met ondersteunig voor Smartshader 2.1?
Ja, dus gewoon een gerelabelde R360 die eruit werd gefilterd tijdens de tests ofzo omdat deze bijvoorbeeld de clockspeed niet kon halen tot de gewenste temperatuur. (dus dat deze te warm werd met stockkoeling ofzo)

Dit is geen feit ofzo, maar gewoon een idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizzard

TheWizzard

tja....en m'n kaart is nog wel overgeklokt naar gpu 443,57 en mem 389,57...(best een goede overklok toch?). Ik zal vanmiddag ofzo nog es ff die benchmarks doen om zeker te zijn dat ik het goed heb. Maar ook in andere benches, bv. Codecreaturs benchmark pro en aquamark en amd nbench2 en dronezmark, heb ik totaal geen ghosting etc. Ik zal vanmiddag nogmaals 3dm03 en 3dm01se gaan draaien om zeker te zijn. Oke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
Als je dus ergens kan forceren, dat maximaal SmartShader 2.0 wordt gebruikt, zou je in theorie dus ook geen ghosting krijgen lijkt mij. Vooralsnog niet gelukt bij met RadLinker, misschien die Rage3D tool?

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jeronim0 schreef op 23 februari 2004 @ 12:48:
Als je dus ergens kan forceren, dat maximaal SmartShader 2.0 wordt gebruikt, zou je in theorie dus ook geen ghosting krijgen lijkt mij. Vooralsnog niet gelukt bij met RadLinker, misschien die Rage3D tool?
G_M_C over wijzigen pixel-shader versie, ik schreef er al eerder over maar geen reactie ! Dus: [rml]G_M_C in "[ OC]9800 (pro) flashen naar 9800 XT"[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:54

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Misschien een rare vraag tussendoor hoor, maar kun je de bios ook flashen zonder floppydrive? Die heb ik nl niet meer, en ik kan er ook zo gauw niet aan komen. Weet iemand hoe je dit kan doen?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizzard

TheWizzard

Nouhou :) dat kan wel hoor. Met Ati Winflash, moet je wel ff fastwrites uit zetten. Hiermee kun je dus gewoon onder windows flashen en dan 1 keer rebooten.

Hier trouwens een directe link naar het bestand voor je:
http://radeon2.ru/bios/util/winflash%201.0.0.16.zip

[ Voor 39% gewijzigd door TheWizzard op 23-02-2004 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-06 20:43

t!mP

is inflatie gevoelig

Anoniem: 100386 schreef op 23 februari 2004 @ 12:52:
[...]

G_M_C over wijzigen pixel-shader versie, ik schreef er al eerder over maar geen reactie ! Dus: [rml]G_M_C in "[ OC]9800 (pro) flashen naar 9800 XT"[/rml]
er toch wel
Jeronim0 schreef op 21 februari 2004 @ 18:56:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry, het schijnt dat ik zelf niet goed heb gelezen |:( .Zal voortaan ff B) opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:01
Swandertj schreef op 23 februari 2004 @ 11:02:
Volgens mij heeft de hele 9800 serie Smarshader 2.1. Dit was toendertijd één van de verbeteringen t.o.v. de 9700 Pro. Er werd beloofd dat hiermee op hogere resoluties betere prestaties geleverd konden worden met FSAA/AF. Verder is het verschil tussen de 9700 serie en 9800 serie eigenlijk alleen het productieproces en de daardoor mogelijke hogere kloksnelheden.
Het verklaart dus iig niet het ghosting effect...

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
SoleBastard schreef op 23 februari 2004 @ 17:37:
[...]

Volgens mij heeft de hele 9800 serie Smarshader 2.1. Dit was toendertijd één van de verbeteringen t.o.v. de 9700 Pro. Er werd beloofd dat hiermee op hogere resoluties betere prestaties geleverd konden worden met FSAA/AF. Verder is het verschil tussen de 9700 serie en 9800 serie eigenlijk alleen het productieproces en de daardoor mogelijke hogere kloksnelheden.
Het verklaart dus iig niet het ghosting effect...
Je hebt gelijk, ik zit nu eens ff die reviews goed te lezen, en het enige verschil tussen de 9800 pro en de XT is de memoryspeed en clockspeed...

Echt raar dat je dan toch artifacts krijgt met XT bios...

* Swandertj zet z'n padvindershoedje op en gaat eens goed spoorzoeken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-06 20:43

t!mP

is inflatie gevoelig

Anoniem: 100386 schreef op 23 februari 2004 @ 15:17:
[...]

Sorry, het schijnt dat ik zelf niet goed heb gelezen |:( .Zal voortaan ff B) opzetten.
np ;)
Swandertj schreef op 23 februari 2004 @ 19:53:
[...]

Je hebt gelijk, ik zit nu eens ff die reviews goed te lezen, en het enige verschil tussen de 9800 pro en de XT is de memoryspeed en clockspeed...

Echt raar dat je dan toch artifacts krijgt met XT bios...

* Swandertj zet z'n padvindershoedje op en gaat eens goed spoorzoeken :*)
Hmm het zal ergens aan moeten liggen, en als het ergens aan ligt zouden 'we' erachter moeten komen. Ben iig erg benieuwd, verder ook nog nergens iets over gelezen waaarom het zo is, enkel dat het zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Nou, ik heb mijn Sapphire 9800 pro ook geflashed, maar of ik er blij mee moet zijn...

Bij 3dMark scoor ik nu bijna 6000 punten ipv 5400. Maar bij game test 2 en 3, en bij de ragtroll zie ik toch die rare zwart/wit driehoek/vierkant patroontjes. Verdwijnt dit na verloop van tijd, of moet ik dit voor lief nemen?
Er zit op mijn kaart zo'n grote Zalman sandwich-koeler met optionele fan(weet het model ff niet meer).

Ik doe dit stiekum op mijn werk, dus kan ik niet de hele topic doorlezen :(

Ik las iets over een "burn-in" periode. Wat houdt dit in? Dat de kaart zich na verloop van tijd "aanpast"??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizzard

TheWizzard

nou ja....burn in periode, dat was meer een hypothetische aanname van mij. Ik zat hieraan te denken omdat ik die ghosting niet meer heb na installatie van de omega catalyst 4.2, echt vreemd, maar wel vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Aha, ik draai nog op Catalyst 4.1
Maar met die ghosting bedoel je dus ook die rare donkere driehoek/vierkant dingetjes...

Nou, dan ga ik 4.2 maar eens proberen!

Oh ja, ik merk trouwens wel dat bij het eigenschappen-menu van mijn beeldscherm het tabje waar "Fast-write" instond is verdwenen... Maar 3DMark geeft aan dat fast-write wel aan staat, alsmede de AGP bus op 4x (mijn mobo ondersteund geen 8x)

Maar ik hoop dat dit euvel met 4.2 weer is opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizzard

TheWizzard

ik raad je aan om niet de normale ati catalyst 4.2 te installeren maar de getweakte omega catalyst 4.2, en dan tijdens de installatie kiezen voor de derde optie. En inderdaad, bij deze release is vanwege instabiliteit de fast write optie gedisabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
Hoezo optie 3 en wat was die ook alweer? Ik neem aan dat optie 1 de normale, standaard driver is (atimtag.sys ofzo).

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Ik heb zelf vorige week mijn atlantis radeon pro 9800 (sapphire) naar de xt versie geflashed. De eerste paar dagen ging het perfect zonder problemen. Helaas, bij het aanzetten van mijn pc de 3de dag had ik opeens verticale strepen in windows. Vervolgens bij de volgende reboot artifacts in de vga opstart mode en wederom strepen in windows. Iemand enig idee waarom dit opeens na 3 dagen optreedt (bij een cold boot nadat de pc al 10 uur heeft uitgestaan...)? Erg jammer, dus ik heb hem snel terug geflashed naar de PRO bios. Op mijn kaart zit Hymen memory en ik heb zowel de BBA als de sapphire versie geprobeerd (de Sapphire BIOS gaf al meteen bewegende pixels in Generals, dus die heeft er nog geen uur in gezeten, de BBA ging 2 dagen mee..)

ps. ff offtopic, ik haal nu met mijn AMD64 3200+ , 1gig KingstonCL2.5 , Asus K8V en bovengenoemde vid kaart een score van 5800 in 3DMark, dit lijkt me toch erg weinig, doe ik iets fout??

[ Voor 30% gewijzigd door Lord_Dain op 24-02-2004 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89602

Lord_Dain: Ik denk dat je VGA memory de hogere snelheid van de XT niet lekker aankan. Ik herken het van mijn huidige 7200 Radeon, die deed dat ook bij iets te hoge mem clock. (166/166 default, 210/210 vond-ie niet leuk meer. Draait nu core/mem 210/200, streeploos schoon ;) )

Zelf ga ik me nieuwe Sapphire 9800pro ook proberen te flashen naar XT. Heb nog een oud Pentium-Pro koelblok liggen, in stukjes dremelen en op m'n geheugenmodules epoxy-en, en een extra fan erop richten. Heb nog een mooie 80x80x35, 12V/0,58A fan liggen :P 7V en gaan!

Ik moet alleen effe wachten tot mijn RMA terug is... weekje of 2. (Hopen dat er Samsung mem op zit, op me vorige wel namelijk.)
Ik draai nu zoals gezegd met een "good old" Radeon 7200, mijn vorige Sapphire 9800PRO 128MB is dood gegaan. GPU fannetje was gestopt, loeiheet geworden, deed het nog wel een maandje of 2 (met regelmatig artifacts, die ik oploste door de kaart wat heen en weer te vrotten in het slot) maar is nu ECHT dood. Kwam niet een meer me BIOS door bij cold boot.

Ik meld me weer na de flash 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
Muahhaha.. Wat raadt je voor settings aan voor een redelijke overclock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-06 19:06
Welk .rom filetje uit de OP. moet ik nemen om een Radeon9800 Pro van Club3D 128MB te flashen naar de XT 128 MB? Ik heb namelijk geen flauw idee welk geheugen deze kaart heeft.

[ Voor 23% gewijzigd door NiteSpeed op 24-02-2004 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
je kan het zien aan de memory modules op je kaart. Als er samsung staat dan... als er een code staat die begint met de letters Hy, dan heb je het andere merk geheugen

[ Voor 11% gewijzigd door Lord_Dain op 24-02-2004 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteSpeed
Ok. Ik heb de eerste resultaten binnen van een overklok:

Radeon9800 Pro 128 MB:

VPU: 378
MEM: 337

3DMark03 Score: 5444

Overclocked:

Radeon9800 Pro 128 MB:
VPU: 411,75
MEM: 364,50

3DMark03 Score: 5837

Ik ga zometeen flashen, en dan nog eens testen op deze twee snelheden.

Flashed naar een XT met de GigaCube rom.

Radeon9800 XT 128 MB:
VPU: 411,75
MEM: 364,50

3DMark03 Score: 6122

[ Voor 17% gewijzigd door NiteSpeed op 24-02-2004 23:07 . Reden: Toevoeging flashed status ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8514

Wat scheelt zo een biosje nou met 3dmark 2001se? Heeft iemand dat al getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74846

Ik krijg dus een Club3D Radeon 9800SE 128mb 256bit, zou ik deze kunnen flashen naar PRO, of misschien zelfs een XT? ben echt zeer anthousiast! over donderdag ontvang ik mijn kaart! :D

dus 9800se >> PRO(of zelfs XT) mogelijk? :D Zoja, welke bios werkt het beste tot nu toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Jeronim0 schreef op 24 februari 2004 @ 13:54:
Hoezo optie 3 en wat was die ook alweer? Ik neem aan dat optie 1 de normale, standaard driver is (atimtag.sys ofzo).
Dat begrijp ik dus ook niet helemaal, optie 2 en 3 zijn toch die soft-mods voor de SE-versies?
Anoniem: 74846 schreef op 24 februari 2004 @ 23:43:
Ik krijg dus een Club3D Radeon 9800SE 128mb 256bit, zou ik deze kunnen flashen naar PRO, of misschien zelfs een XT? ben echt zeer anthousiast! over donderdag ontvang ik mijn kaart! :D

dus 9800se >> PRO(of zelfs XT) mogelijk? :D Zoja, welke bios werkt het beste tot nu toe?
Anders lees je het topic gewoon nog even een paar pagina's terug, dan vindt je wel een antwoord |:( Of je installeerd de laatste Omega Drivers, wordt het je nog makkelijker gemaakt....

[ Voor 50% gewijzigd door Demon_Eyez op 24-02-2004 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:56

charrel

Cortisol4life..

Anoniem: 8514 schreef op 24 februari 2004 @ 23:38:
Wat scheelt zo een biosje nou met 3dmark 2001se? Heeft iemand dat al getest?
op zelfde snelheden scheelt het niks, in 3mark2003 komt de stijging omdat voornamelijk een aantal testen fouten vertonen waardoor je een hogere fps haalt en dus meer punten. In 2001 heb ik echt geen verschil gemerkt > geen puntje meer daar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overlord
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-10-2021

overlord

Fan van Mitch & Damian

Anoniem: 74846 schreef op 24 februari 2004 @ 23:43:

probeer het met de club3d bios met samsung geheugen (E-die). Neem in geen geval een bios voor infineon geheugen. Dit levert je namelijk een black screen op, waarna je bios alléén kunt reflashen mbv een PCI videokaart.

P4 2.8GHz, ASUS P4C800-E DLx ATI 9800SE 380/340 8 pip, 2x WD raptor 74 GB raid 0;2 x samsung 160 gb raid 0, IIyama 17"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

charrel schreef op 24 februari 2004 @ 23:50:
[...]

op zelfde snelheden scheelt het niks, in 3mark2003 komt de stijging omdat voornamelijk een aantal testen fouten vertonen waardoor je een hogere fps haalt en dus meer punten. In 2001 heb ik echt geen verschil gemerkt > geen puntje meer daar.....
En je kunt hoger klokken met een XT bios op de core, omdat hij meer voltage in de bios geeft? Dan is het mij allemaal wel duidelijk :) Krijg morgen een Club3d 9800pro binnen. Die XT bios zal ik misschien wel ff proberen, maar het kaartje zal toch de nodige voltmodjes ondergaan...dus dat extra voltage kan ik er zelf ook wel bijschroeven. Gebruiken de XT biosjes onderling ook nog andere geheugentimings? Was namelijk wel het verschil bij verschillende 9700pro biosjes.
Wat is trouwens het gunstigste geheugen dat je kunt krijgen met een 9800pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:59
Anoniem: 8514 schreef op 24 februari 2004 @ 23:56:
[...]

En je kunt hoger klokken met een XT bios op de core, omdat hij meer voltage in de bios geeft? Dan is het mij allemaal wel duidelijk :) Krijg morgen een Club3d 9800pro binnen. Die XT bios zal ik misschien wel ff proberen, maar het kaartje zal toch de nodige voltmodjes ondergaan...dus dat extra voltage kan ik er zelf ook wel bijschroeven. Gebruiken de XT biosjes onderling ook nog andere geheugentimings? Was namelijk wel het verschil bij verschillende 9700pro biosjes.
Wat is trouwens het gunstigste geheugen dat je kunt krijgen met een 9800pro?
Een xt bios verhoogd je voltage niet. Is volgens mij nagemeten door iemand.
Verder is samsung 3.3ns het lekkerst. Maar die vind je nauwlijks meer. Op mijn eerste club3d 9800 had ik 2.8ns samsung en die ging ook zeer hard (405mhz). Mijn huidige club3d 9800pro heeft hynix 2.8ns en dat gaat zeker niet zo hard als de samsung chipjes. Baal dus wel van dat mijn eerste kaart het had begeven (core ging ook harder op dat ding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

was die samsung 2CGA of 2CGB? En was dat met heatsinks er op? Met of zonder Vmod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
Anoniem: 8514 schreef op 25 februari 2004 @ 00:45:
was die samsung 2CGA of 2CGB? En was dat met heatsinks er op? Met of zonder Vmod?
De code weet ik helaas niet meer maar was zonder sinks en zonder vmods. wel een fan aan de zijkant van de kaart laten blazen. Maar zoals ik al zei; reken er niet op dat je samsung chips krijgt.

[ Voor 10% gewijzigd door PhuSioN op 25-02-2004 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

patryk schreef op 25 februari 2004 @ 01:17:
[...]

De code weet ik helaas niet meer maar was zonder sinks en zonder vmods. wel een fan aan de zijkant van de kaart laten blazen. Maar zoals ik al zei; reken er niet op dat je samsung chips krijgt.
Op de meeste zitten samsung hoor. Zonder heatsinks, en vmods is 405Mhz wel erg ziek zeg... Als ik met vmods en heatsinks dat haal vind ik het al prima :)

Mijn doel is eigenlijk 500@GPU en 400@ memory....alles gemod natuurlijk. We zullen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizzard

TheWizzard

wat die driver betreft, ik koos inderdaad voor die softmod driver, maar die werkt ook gewoon voor een 9800pro@xt, verder is er eigenlijk geen speciale reden waarom ik deze opties koos. Optie 1, de originele driver (not modded), is toch gewoon hetzelfde als die originele ati catalyst 4.2 driver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89602

Lord_Dain schreef op 24 februari 2004 @ 17:06:
Muahhaha.. Wat raadt je voor settings aan voor een redelijke overclock?
Hangt een beetje af van de temperatuur, al of niet aanwezige RAM-heatsinks en extra fans enzo natuurlijk, maar ik zou zeggen:
expirimenteer wat tot je het maximaal haalbare / stabiele eruit haalt.
Default draait een Pro dus 380/340DDR. een XT draait 412/365DDR.
Begin je Pro OC dan bijv met 380/350, en ga dan alleen je mem verder OC-en tot maximum haalbare, daarna de Core. Vaak kan de Core % gezien meer ge-OC'd worden dan het mem. Heb mijn vorige 9800 pro ooit ter test 's op 470/350 gedraaid en dat ging prima, core werd alleen vrij gauw warm :)

Heb nu meer casefans dan voorheen en RAM heatsinks liggen klaar. ik hoop mijn nieuwe 9800 pro ooit als 500/400 XT draaiend te krijgen :P :9~

edit: typo's in mem speeds |:(

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 89602 op 25-02-2004 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vossie1
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-07-2024
Ik heb een Sapphire Radeon 9800 Pro 128 mb. Zijn er hier mensen die deze kaart hebben geflasht met de Sapphire XT 128 mb bios, die te downloaden is in de eerste post van dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizzard

TheWizzard

neem een gigacube of bba bios, check ff welk geheugen er op je kaart zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteSpeed
O ja, tipje voor de beginners.
Met ATITool kan je je videokaart testen voor de maximale waardes.
Laat dit een uurtje lopen en noteer die waarden.
Deze kan je daarna gewoon probleemloos gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Vossie1 schreef op 25 februari 2004 @ 09:48:
Ik heb een Sapphire Radeon 9800 Pro 128 mb. Zijn er hier mensen die deze kaart hebben geflasht met de Sapphire XT 128 mb bios, die te downloaden is in de eerste post van dit topic?
Ik heb het gedaan. En nog geen problemen. Alleen Quake 3 schokt een beetje, weet alleen niet zeker of het aan het bios ligt.

Maar is dit bios het snelste voor deze kaart?

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
Oh ja, maakt het trouwens uit dat ik een Samsung bios (voor het geheugen) erin flash, want ik heb Hynix geheugen op m'n kaart zitten. Heb het geprobeeerd, en tot nu toe trouwens geen problemen (behalve dat ik bij een koude start 1tjes over 'm'n scherm verspreid te zien krijg)

En anders, welke bios raden jullie me dan aan om erin te flashen?

[ Voor 9% gewijzigd door Swandertj op 25-02-2004 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Laatst online: 02-06 17:42
Ik ga vanmiddag mijn Sapphire 9800 Pro ophalen, probleem is dat ik niet weet wat voor geheugen erop zit, maar neem aan dat het Samsung geheugen is, want heb m bij Informatique besteld :p

Nu is de vraag dus, als ik hem flash naar een XT op de stock speeds daarvan, dus 412/730 zo uit mun hoofd :? Heb ik dan nog extra koeling nodig voor op de mem chips?

En zo ja, zijn dan de Tweakmonster ram sinks (8 stuks) bij Tweakstore.nl goed? Hoor van wel, maar passen ze er precies op? Zo ja, dan haal ik die icm Artic Adhesive!

Heeft iemand hier een antw. op?

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Tekn0z schreef op 25 februari 2004 @ 13:29:
Ik ga vanmiddag mijn Sapphire 9800 Pro ophalen, probleem is dat ik niet weet wat voor geheugen erop zit, maar neem aan dat het Samsung geheugen is, want heb m bij Informatique besteld :p

Nu is de vraag dus, als ik hem flash naar een XT op de stock speeds daarvan, dus 412/730 zo uit mun hoofd :? Heb ik dan nog extra koeling nodig voor op de mem chips?

En zo ja, zijn dan de Tweakmonster ram sinks (8 stuks) bij Tweakstore.nl goed? Hoor van wel, maar passen ze er precies op? Zo ja, dan haal ik die icm Artic Adhesive!

Ga maar uit van Samsung geheugen :)

Het verschilt per kaart en geheugen hoever je geheugen komt, en extra cooling is nooit verkeerd. Dus ik zou gewoon die Ramsinks halen en erop plakken :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik had mijn Sapphire 9800pro geflashed (met de sapphire 9800xt bios) eergisteren. Na een hoop ghosting op mijn beeld heb ik de nieuwste Omega catalyst geinstalleerd en heb ik prima beeld!

Ik ga alleen nof ff de artifact test op hardcore laten lopen, en mijn kaart flink stressen om te kijken of het zo blijft.
Mijn 3DMark score ging weliswaar wat achteruit (5700 ipv 5950 ongeveer), maar het werkt perfect.

Morgen laat ik wel weten of het ook is blijven werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
TheWizzard schreef op 25 februari 2004 @ 09:21:
wat die driver betreft, ik koos inderdaad voor die softmod driver, maar die werkt ook gewoon voor een 9800pro@xt, verder is er eigenlijk geen speciale reden waarom ik deze opties koos. Optie 1, de originele driver (not modded), is toch gewoon hetzelfde als die originele ati catalyst 4.2 driver?
De kracht van Omega drivers voor watbetreft performance en beelkwaliteit gaat schuil in de .inf file, oftewel de instellingen. Zoek deze maar eens door (op omega), sommige veranderingen staan er gewoon tussen, maar de grootste staan vermeld onder een 3, 4 tal kopjes. Ik heb deze gewoon overgenomen in mijn originele inf bestand en gebruik de omegadrivers niet. Heb volgens mij dezelfde prestatieswinst als met Omega drivers geinstalleerd.
Tekn0z schreef op 25 februari 2004 @ 13:29:

Volgens mij hebben alle 9800 Pro's BGA geheugen en dit zijn BGA heatsinks dus die moeten passen. Ik zat er ook over te denken om dit te kopen (alleen dan de Zalman plakprut), dus als je het koopt, ben ik benieuwd naar je overklok- en performancewinst. Ik hoop dus van of jij mij daar antwoord op kan geven :-)

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Laatst online: 02-06 17:42
Thund3r schreef op 25 februari 2004 @ 13:53:
[...]

Ga maar uit van Samsung geheugen :)

Het verschilt per kaart en geheugen hoever je geheugen komt, en extra cooling is nooit verkeerd. Dus ik zou gewoon die Ramsinks halen en erop plakken :)
Nou NIET dus :( Heb HY geheugen, althans de chips beginnen hiermee, welke bios mot k dan gebruiken voor mijn Sapphire kaart :?

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Tekn0z schreef op 25 februari 2004 @ 15:07:
[...]

Nou NIET dus :( Heb HY geheugen, althans de chips beginnen hiermee, welke bios mot k dan gebruiken voor mijn Sapphire kaart :?
Ik zou zeggen probeer er gewoon 1 (Gigacube, BBA, Tyan of gewoon de sapphire, je kunt je kaart nog altijd teruflashen :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
net mijn kaart gemold. geheugenchip erafgetrokken bij het afhalen van een heatsink.
iemand hebben? gratis afte halen :)
handig voor reserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

patryk schreef op 25 februari 2004 @ 17:20:
net mijn kaart gemold. geheugenchip erafgetrokken bij het afhalen van een heatsink.
handig voor reserve
Kom je naar UFO? Ik wil hem graag hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100801

Nou leuk allemaal
maar heb probleempje, heb geen diskettestation wat nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8514 schreef op 25 februari 2004 @ 18:21:
[...]

Kom je naar UFO? Ik wil hem graag hebben!
Moest Haeg ook niet ff een voorbeeld voor z'n nieuw vga-koeler. Misschien via Haeg naar jou dan . . . hebben we op ufo een 9800 cascade tot onze beschikking >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
handig voor reserve
Wil je aub dit 9800 Pro Chip vervangen .. topic checken, je kunt iemand blij maken met een chippie dat van je kaart komt. :)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
offtopic:
Wil graag komen maar zit zonder geld. Geen vervoer dus. Iemand die langs Apeldoorn rijdt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

patryk schreef op 25 februari 2004 @ 19:34:
offtopic:
Wil graag komen maar zit zonder geld. Geen vervoer dus. Iemand die langs Apeldoorn rijdt? ;)
You've got mail ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
Anoniem: 100801 schreef op 25 februari 2004 @ 18:31:
Nou leuk allemaal
maar heb probleempje, heb geen diskettestation wat nou?
Leren lezen is een eerste vereiste en vervolgens dit topic doorzoeken op atiwinflash. Dan kom je er wel :Y)

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizzard

TheWizzard

Op deze site http://www.3dmaxx.net/articles/xtflash/files/bios.shtml staat dacht ik ook een bios voor een kaart met hynix geheugen.

Check maar es, suc6.

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

handig voor reserve
Heb je er geen foto's van gemaakt toevallig? :+

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 16:12
Dit topic zit inmiddels alweer ruim boven de 500 posts. Dus als RedXraD (of iemand anders die zich geroepen voelt) een nieuw topic wil starten, kunnen we daar weer verder gaan :)

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Twynn schreef op 26 februari 2004 @ 08:47:
<font color=blue>Dit topic zit inmiddels alweer ruim boven de 500 posts. Dus als RedXraD (of iemand anders die zich geroepen voelt) een nieuw topic wil starten, kunnen we daar weer verder gaan :)</font>
Ik zal wel even een nieuw topic starten :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• TheWizzard

TheWizzard

oke super, laat ff weten als je klaar bent en hoe je 't topic genoemd hebt oke?

alvast bedankt.

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Wat mij betreft kunnen we nu hier verder:

[rml][ OC]9800(PRO) flashen naar 9800 XT - Deel 2[/rml]

:)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗