[OC]9800 (pro) flashen naar 9800 XT

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 2.721 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-05 10:29
Afbeeldingslocatie: http://www.redxrad.nl/GoT/9800XT/9800XTbanner.jpg
9800 (pro) naar 9800 XT Topic
Op 3Dmaxx.net werd dit artikel gepubliceerd, waarin de schrijver omschrijft hoe je een 9800 (pro) kan flashen naar een 9800 XT. Ik zal voor een deel dit artikel overnemen in het NL, om wat dingen duidelijk te maken. Het mag wel duidelijk zijn dat dit topic gaat over het flashen van je 9800 (pro) kaart naar een XT, om zo de functies en snelheid van een XT te behalen.
De 'verschillende' Cores
Ati kent de volgende cores (hieronder de cores die relevant zijn voor dit topic):
CoreVideokaart
R300R9500 & R9700
R350R9800
R360R9800 XT
Wat heb ik nodig?
• Een Radeon 9800 (pro) die een core van 412Mhz aankan en een memory bus van 365Mhz (730Mhz DDR)
• Flashrom 1.3 (Link)
• Een 9800XT bios (zie lijstje hieronder)
• Een bootable floppy (Link)
Het Flashen
Gebruik eerst het progje drdflash.exe om je floppy bootable te maken, daarna verplaats je de flashrom files naar je floppy (dos4gw.exe, flashrom.exe en flashrom.rom) naar je floppy. Dit is de diskette waarmee je straks gaat flashen.

Reboot je computer met de diskette er in. Dan zul je "Caldera Dr. Dos 2.xx" op je scherm zien verschijnen. Als alles geladen is kan je gaan flashen. Maak alleen wel even een backup van je originele bios door "flashrom -s 0 original.bin" te typen bij de A:.

Nadat je je originele bios hebt gesaved type je "flashrom -p 0 ATI.9800XT.256.Samsung.bin" . Flashrom begint je bios te flashen zodra je op Enter drukt. Nu moet je even je systeem rebooten en kan je onder windows xp de drivers naar keuze installeren.

Je hoort nu een volledig functionerende 9800XT te hebben.
Makkelijker Flashen
Ik heb een progje gevonden op het internet waarmee je veel makkelijker kan flashen. Ik heb zelf even verschillende versies gemaakt, die je hieronder kunt vinden. Flashen met deze progjes gaat als volgt.

Je maakt met drdflash.exe weer een bootdisk. Vervolgens plaats je de bestanden uit 1 rarretjes (afhankelijk van je videokaart) bij die diskette (even unrarren). Je hebt dan als het goed is een diskette met de volgende inhoud:
COMMAND.COM
AUTOEXEC.BAT
DOS4GW.EXE
flashme.bat
FLASHROM.EXE
FLASHROM.ROM
restore.bat
XT128pa.bin óf XT128nt.bin óf XT256nt.bin
backup.bat

(in windows verkenner zie je maar 7 bestanden, er zijn er 2 verborgen)

Dan start je je pc opnieuw op, met de diskette in je floppydrive. Je wacht tot je het A:/> command prompt krijgt.

Dan typ je eerst "backup" Er zal dan een melding verschijnen dat je originele bios is gebackupped. Daarna typ je "flashme". Dan begint het programma te flashen. Dan haal je de diskette uit je station en start je je computer op, mocht het nou niet lekker lopen (vastlopen, artifacts, zwarte schermen of andere ongein) dan stop je de diskette weer in je computer, wacht je tot hij opgestart is en dan typ je "restore". Dan zal je pc de originele bios weer terug zetten. Dit is iets wat je blind nog kan doen :) dus je hebt ook geen gehannes met pci video kaarten meer.

BiosProgsel
9800 XT 128 MB PAL9800xt128pal.rar
9800 XT 128 MB NTSC9800xt128ntsc.rar
9800 XT 256 MB NTSC9800xt256ntsc.rar
9800XT 128MB versies
Hightech 9800 XT 128 MB
Sapphire 9800 XT 128 MB
Radeon 9800 XT bios

9800 XT 128 MB met Samsung Memory
Built By Ati Cards
Gigabyte
Gigacube
Hercules
HIS
Powercolor
Sapphire

9800 XT 128 MB Met Infineon Memory
Gigacube

9800 XT 256 MB Met 256 MB Samsung DDR II
Built By Ati
Connect3D
Gigabyte

Andere meuk
RadEditHiermee kan je de standaard settings zoals core/mem speed en memory timings van een bios bewerken. Handig voor als je vidkaart geen XT speeds aan kan maar je hem wel wil flashen naar XT.
Grappig allemaal, maar wat zijn nou de voordelen behalve dat er XT in je configuratiescherm staat?
Ok, 1 reden is al genoemd, je kan patsen dat je een XT hebt ;) leuk, maar daar doen we het niet voor. Groot voordeel schijnt te zijn dat de core van de XT een hoger voltage krijgt waardoor je dus hogere clocksnelheden kan bereiken :) . Ook heeft een XT de overdrive mogelijkheid, waardoor hij zichzelf iets over schijnt te clocken als dat nodig is, nou zou ik dat alleen niet snel aanraden, omdat de 9800 XT een temp. sensor heeft en een 9800 (pro) niet.
Andere Topics
Er is over hetzelfde onderwerp al eens eerder een topic geweest, alleen dat kon ik dus niet vinden en heb dus dit topic geopend. ReemF heeft dat andere topic dichtgegooid omdat hij deze topicstart beter vond (thx ReemF :) ).
[rml][ ervaringen] 9800 (non) Pro > 9800 XT Mod[/rml]

[ Voor 69% gewijzigd door Henk op 01-02-2004 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:41
volgens mij loopt hier al een topic over? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-05 19:27

immetjes

HIER is BERN-E

Dit staat toch al allemaal hier
[rml][ ervaringen] 9800 (non) Pro > 9800 XT Mod[/rml]
In beschreven? 8)7

Ik heb die flash gedaan op m'n 9800Pro 128MB. Werkt perfect :9~
Ook gewoon FSAA en AA. Wordt herkend als XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Verdomme, zit ik wéér verkeerd, en dan hebbik nog gezocht ook :( damnnnnnn

nah goed, hopen dat die TS er daar dan wat aan heeft :)

sozzy mensen :$

[ Voor 8% gewijzigd door Henk op 13-01-2004 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Av3ng3rtje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-05-2024
De openingspost van deze is wel mooier als die ander :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73452

Gamer had ons toch ook voorzien van een XT bios die maar 128mb heeft?
http://www.madshrimps.be/...read.php?s=&threadid=3753

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

RedXraD schreef op 13 januari 2004 @ 14:59:
Verdomme, zit ik wéér verkeerd, en dan hebbik nog gezocht ook :( damnnnnnn

nah goed, hopen dat die TS er daar dan wat aan heeft :)

sozzy mensen :$
Het is je vergeven hoor ;) , goed zoeken helpt niet. Ik had dat topic op 5 januari gelezen en het heeft me tot 7 januari gekost om hem weer terug te vinden |:( .

Op de een of andere mainer komt hij niet te voor schijn als je zoekt op "Radeon mod 9800XT"

En inderdaad de heading is mooier hier _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
ruward schreef op 13 januari 2004 @ 15:41:
[...]

Het is je vergeven hoor ;) , goed zoeken helpt niet. Ik had dat topic op 5 januari gelezen en het heeft me tot 7 januari gekost om hem weer terug te vinden |:( .

Op de een of andere mainer komt hij niet te voor schijn als je zoekt op "Radeon mod 9800XT"

En inderdaad de heading is mooier hier _/-\o_
thx :) maarre... idd, ik las in dat andere topic ook al van een 128 MB bios... als dees open mag blijven of gemerged wordt met die ander wil ik wel de topicstart aanpassen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb hier wel wat aan, maar ik heb geen pci kaart voor als het niet goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
darkdesign schreef op 13 januari 2004 @ 16:24:
Ik heb hier wel wat aan, maar ik heb geen pci kaart voor als het niet goed gaat.
Ik ook niet, maar dr zijn (lees ik net) mogelijkheden om een diskette te maken voor als et niet goed gaat en je display blijft uit... maar zoals al gezegd, ik wil eerst zeker weten dat dr niet strax een hangslot op dit topic hangt voor ik weer weet ik hoeveel moeite ga doen om die meuk bij te werken... :P

edit: linkje :) http://www.madshrimps.be/?action=gethowto&howtoID=40

Kben nu een diskette aant maken waarmee je met 3 commando's het hele gebeuren hebt :) backup.bat, restore.bat en flashme.bat (van het 3dmaxx forum geleend :P ). Kan je zelfs met je beeldscherm uit je bios backuppen, flashen en weer terugzetten...

[ Voor 33% gewijzigd door Henk op 13-01-2004 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86049

In die andere topic staat een link naar TyanXT.rom das is een 128mb bios voor zover ik weet..

ik heb hier een bios voor een 128MB ATi 9800XT, maar nog niet geflashed.
toevallig gisteren gevonden op een site, even terug opzoeken.
ik zet hem ondertussen online.

http://users.pandora.be/gamer/TyanXT.rom

dit is een post van Gamer btw alle lof voor hem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Anoniem: 86049 schreef op 13 januari 2004 @ 18:09:
In die andere topic staat een link naar TyanXT.rom das is een 128mb bios voor zover ik weet..

ik heb hier een bios voor een 128MB ATi 9800XT, maar nog niet geflashed.
toevallig gisteren gevonden op een site, even terug opzoeken.
ik zet hem ondertussen online.

http://users.pandora.be/gamer/TyanXT.rom

dit is een post van Gamer btw alle lof voor hem ;)
Ik weet het, ik heb hier al een complete floppy klaarliggen (mijn 9800 pro moet er ook aan geloven vanavond)

kvind het alleen zo zonde om een topic te gaan updeeten als ik neit eens weet of hij nog langer leeft als 2 uur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Laatst online: 29-05 22:18

BioHazard

*\o/*

We hebben hier een Connect3d Radeon 9800 pro :)
Kan ik deze succesvol flashen? Wou alleen even wat informeren, en is er btw risico dat je je kaart verneukt? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Bi0Hazard schreef op 14 januari 2004 @ 11:21:
Kan ik deze succesvol flashen? Wou alleen even wat informeren, en is er btw risico dat je je kaart verneukt? :|
Je kan elke 9800 of 9800 pro flashen, (bij mij gaf hij artifacts trouwens) maar als je hem geflashed hebt en hij blijkt het niet te doen kan je hem gewoon terugflashen naar 9800 pro :) desnoods met een pci kaartje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 20:28
Bi0Hazard schreef op 14 januari 2004 @ 11:21:
Neeh mocht i nix doen Pci kaart zoekken er in en dan opnieuw flashen met oude bios.

Ik ga het zo ook wel probeeren k ben benieuwd k haal nu 470-405 mischien dat het meer / minder wordt.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Hehe, ik had dat geluk niet, ik kreeg allemaal rooie artifacts, gelijk bij me bios scherm al. maar kheb hem teruggeflashed en alles was weer goed :)

Kheb trouwens een prog, dan hoef je alleen maar "backup" en "flashme" en "restore" te typen... zal ik zo wel even posten :) kan je ook zonder pci nog terugflashen.

edit: gepost :)

eerst moet je met dit bestandje een bootfloppy maken, daarna moet je [url=http:/www.redxrad.nl/GoT/9800XT/batchfiles.rar]deze bestandjes[/url] er ook even bijzetten. dan start je je computer op, wacht je tot hij boot van floppy, dan zie je op een gegeven ogenblik A:/>. daarachter typ je gewoon eerst "backup". dan wordt je originele bios gebackupped, daarna typ je "flashme" en dan wordt je 9800 pro geflashed met de tyanXT bios. als daarna je comp helemaal raar gaat doen, weer even booten met floppy, wachten tot je comp helemaal gestart is. dan gewoon "restore" typen en je kaart wordt weer teruggeflashed :)

[ Voor 55% gewijzigd door Henk op 14-01-2004 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51220

RedXraD schreef op 14 januari 2004 @ 11:31:
[...]

Je kan elke 9800 of 9800 pro flashen, (bij mij gaf hij artifacts trouwens) maar als je hem geflashed hebt en hij blijkt het niet te doen kan je hem gewoon terugflashen naar 9800 pro :) desnoods met een pci kaartje
elke 9800 kaart, dan komt automatisch de vraag hoe zit het met de (AIW) 9800se kaartjes?
Mijn kaart kan de core van 412Mhz en mem van 730Mhz DDR draaien met de 8 pipes mod. De bios mod heb ik zelf nog niet geprobeerd (se->pro) maar het zou dus in theorie toch mogelijk moeten zijn om van se -> xt te kunnen gaan?

hoe denken jullie er over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 51220 schreef op 14 januari 2004 @ 11:37:
[...]

elke 9800 kaart, dan komt automatisch de vraag hoe zit het met de (AIW) 9800se kaartjes?
Mijn kaart kan de core van 412Mhz en mem van 730Mhz DDR draaien met de 8 pipes mod. De bios mod heb ik zelf nog niet geprobeerd (se->pro) maar het zou dus in theorie toch mogelijk moeten zijn om van se -> xt te kunnen gaan?

hoe denken jullie er over?
Pcb is anders omdat het een AIW is maar je kunt het probeeren.

Gewoon zorgen dat je een backup maakt van je oude bios en pci kaart. Mocht i niet werken kun je zo weer terrug.

Ik heb em er nu in zitten en @ 390 hele beeld voor stress. Duidelijk dat mem het nie tleuk vind. Die bios is geloof ik ook voor hynix dus me gaat back to pro.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Astennu schreef op 14 januari 2004 @ 11:40:
[...]

Gewoon zorgen dat je een backup maakt van je oude bios en pci kaart. Mocht i niet werken kun je zo weer terrug.

Ik heb em er nu in zitten en @ 390 hele beeld voor stress. Duidelijk dat mem het nie tleuk vind. Die bios is geloof ik ook voor hynix dus me gaat back to pro.
Inweze is het mogelijk met een std. 9200 SE die op pro speeds wil draaien jah :) die hebben precies dezelfde pcb, alleen geblockte pipelines.

enne... wat zag jij voor meuk in beeld? want miss. ligt het wel aan de bios en kunnen we ergens anders een andere (sapphire) bios vandaan vogelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Astennu schreef op 14 januari 2004 @ 11:40:
[...]

heb het geprobeerd, helaas zonder succes. Het begon bij het starten van winxp, toen waren er wat vage verkleuringen en tijdens het gamen was het helemaal een drama ;)

dus net weer terug gezet, mijn 9800se draait nu weer als overklokte pro :)
Misschien dat het met een wc + voltage mod wel mogelijk moet zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 51220 op 14-01-2004 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18395

RedXraD schreef op 14 januari 2004 @ 11:36:
edit: gepost :)

eerst moet je met dit bestandje een bootfloppy maken, daarna moet je [url=http:/www.redxrad.nl/GoT/9800XT/batchfiles.rar]deze bestandjes[/url] er ook even bijzetten. dan start je je computer op, wacht je tot hij boot van floppy, dan zie je op een gegeven ogenblik A:/>. daarachter typ je gewoon eerst "backup". dan wordt je originele bios gebackupped, daarna typ je "flashme" en dan wordt je 9800 pro geflashed met de tyanXT bios. als daarna je comp helemaal raar gaat doen, weer even booten met floppy, wachten tot je comp helemaal gestart is. dan gewoon "restore" typen en je kaart wordt weer teruggeflashed :)
Cewl en thx, alleen je tweede linkje werkt niet :'( Zou je dat kunnen fixen?

Thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:42

Gamer

mobile

paar fouten rechtzetten :
Die Tyan XT bios is eigenlijk een gemodde PRO bios.
wist ik dus ook niet, maar als je de bios bekijkt zie je dat die is gemaakt in mei 2003.
het lijkt erop dat die aanpassing je een betere score geeft in 3D03, maar dit komt enkel door die biosaanpassing.

een goeie bios vind je hier, zowel voor 256mb als 128 versie.

dus winst maak je niet door te flashen (naar wat ik heb ondervonden).
presteert hetzelfde als een overclockte Pro.
niet de moeite (ik zit terug met mijn originele Pro bios).

btw, mooi openingstopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Laatst online: 29-05 22:18

BioHazard

*\o/*

Ik heb net de flash met de Tyan Bios gedaan en kreeg artifacts dus jammer maar helaas :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

There is nothing you can do to those errors in 3DMark03 with R350 based cards.
Ati has changed something in R360 core, and that "something" shows as errors in those tests. I modded (thanks to Mace for help ) orginal Tyan R9800Pro-M (128MB) bios to XT, and it gives you the same performance boost as the "genuine" XT bios, but it doesnt turn your monitor off while youre loggin in . Im currently using this bios 24/7 and I havent noticed any problems with it.

I found out that, this Tyan 9800 Pro bios is most gently bios available for those Samsung 2.8ns chips. With orginal Hercules bios, I could run these chips at 380MHz without any flaws, but with there is no problem to bench 3D at 400MHz

And yes, this bios still shows the same errors in 3DMark03 tests. And like I said before, there is nothing you can do about it unless you go and get yourself a nice shiny R9800XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
@ Gamer, das goed nieuws, ga ik het daar nog een x mee proberen :) helemaal omdat bijna iedereen artifacts krijgt met die bios...

En dan gooi ik zometeen ook de goeie versie van die batchfiles online :)

[ Voor 23% gewijzigd door Henk op 14-01-2004 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een SE op dezelfde clocks ,gesoftmod presteerd evengoed als er een pro bios insteekt op dezelfde clocks?

Maar kan nooit clock voor clock evensnel presteren als een XT ,juist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73452 schreef op 14 januari 2004 @ 12:43:
Een SE op dezelfde clocks ,gesoftmod presteerd evengoed als er een pro bios insteekt op dezelfde clocks?

Maar kan nooit clock voor clock evensnel presteren als een XT ,juist?
nee dat denk ik ook niet, heb net zelf de bios mod geprobeerd naar xt maar dat werkte bij mij niet goed.

Ook is het natuurlijk zo dat je een xt nog verder kan klokken, wat met een se waarschijnlijk niet zal gaan lukken natuurlijk. Het is natuurlijk niet alleen het bios wat veranderd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 51220 schreef op 14 januari 2004 @ 12:11:
[...]

heb het geprobeerd, helaas zonder succes. Het begon bij het starten van winxp, toen waren er wat vage verkleuringen en tijdens het gamen was het helemaal een drama ;)

dus net weer terug gezet, mijn 9800se draait nu weer als overklokte pro :)
Misschien dat het met een wc + voltage mod wel mogelijk moet zijn.
Jah had het zelfde allemaal kleurtjes echt ramp :)
Gamer schreef op 14 januari 2004 @ 12:14:
paar fouten rechtzetten :
Die Tyan XT bios is eigenlijk een gemodde PRO bios.
wist ik dus ook niet, maar als je de bios bekijkt zie je dat die is gemaakt in mei 2003.
het lijkt erop dat die aanpassing je een betere score geeft in 3D03, maar dit komt enkel door die biosaanpassing.

een goeie bios vind je hier, zowel voor 256mb als 128 versie.

dus winst maak je niet door te flashen (naar wat ik heb ondervonden).
presteert hetzelfde als een overclockte Pro.
niet de moeite (ik zit terug met mijn originele Pro bios).

btw, mooi openingstopic.
IS dit nou voor de 256 of 128 tis maar 1 file.

[ Voor 45% gewijzigd door Astennu op 14-01-2004 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 20:42

Remy

I usually get 100% accuracy

Aangezien de topicstart van dit topic beter is, kan men in dit topic verder gaan, en heb ik het oude 9800 (pro) > XT op slot gezet. Gaat u vooral uw gang :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
ReemF schreef op 14 januari 2004 @ 13:12:
Aangezien de topicstart van dit topic beter is, kan men in dit topic verder gaan, en heb ik het oude 9800 (pro) > XT op slot gezet. Gaat u vooral uw gang :)
_/-\o_ dank.

kheb net mijne geflashed trouwens, maar zodra hij in windows kwam, en ik dat tekstballonetje linksonderin kreeg met: "nieuwe hardware gedecteerd:9800 XT" klapte mijn pc vast, beeld uit, alles uit. dat was met de pal bios trouwens.

Ik probeer het nog een x als ik mijn systeem heb geformatteerd, maar dat gaat voorlopig nie gebeuren omdat ik hem even iets te hard nodig heb.

mijn blijft dus voorlopig een pro op XT speeds :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93170

Heb het hier geprobeerd met een Hercules 9800 NP met 128mb.
Kaart eerst laten draaien op XT speed via rivatuner, geen enkel probleem.

TyanXT bios geeft al van bij het opstartscherm checkers.

128mb bios uit zip file lijkt op het eerste zicht goed, windows xp start, ontdekt nieuwe hardware, geeft aan dat het een 9800XT is en dan valt monitor uit.
Geen probleem dacht ik, we gooien windows er gewoon opnieuw op, pc start goed, winxp setup begint te lopen vanop cd en dan als hij normaal het blauwe beginscherm moet geven waarmee de install begint (dat gedoe met F8 drukken om akkoord te gaan, partitie kiezen voor setup ed) krijg ik gewoon zwart scherm met knipperend balkje in linkerbovenhoek alsof er op iets wordt gewacht.

Iemand advies ?

PS bij het terugzetten van de 9800pro bios op de 9800np werkt alles terug zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

Astennu schreef op 14 januari 2004 @ 12:56:
[...]

IS dit nou voor de 256 of 128 tis maar 1 file.
kijk eens goed, er zit 4x een bios in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93170 schreef op 14 januari 2004 @ 13:25:

Iemand advies ?

PS bij het terugzetten van de 9800pro bios op de 9800np werkt alles terug zoals het hoort.
Mijn advies is de vorige wel werkende bios terug te zetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93170

Anoniem: 18395 schreef op 14 januari 2004 @ 13:30:
[...]

Mijn advies is de vorige wel werkende bios terug te zetten :+
Hehe airhead was de naam zeker hé :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Anoniem: 93170 schreef op 14 januari 2004 @ 13:25:
Heb het hier geprobeerd met een Hercules 9800 NP met 128mb.
Kaart eerst laten draaien op XT speed via rivatuner, geen enkel probleem.

TyanXT bios geeft al van bij het opstartscherm checkers.

128mb bios uit zip file lijkt op het eerste zicht goed, windows xp start, ontdekt nieuwe hardware, geeft aan dat het een 9800XT is en dan valt monitor uit.
Geen probleem dacht ik, we gooien windows er gewoon opnieuw op, pc start goed, winxp setup begint te lopen vanop cd en dan als hij normaal het blauwe beginscherm moet geven waarmee de install begint (dat gedoe met F8 drukken om akkoord te gaan, partitie kiezen voor setup ed) krijg ik gewoon zwart scherm met knipperend balkje in linkerbovenhoek alsof er op iets wordt gewacht.

Iemand advies ?

Ik heb precies hetzelfde probleem. Fast write aan of uit maakt niet uit.
Misschien met de NTSC bios?

kheb trouwens de startpost aangepast, er staan nu ook 128 mb bios' in, kheb ook een veel simpelere versie om te flashen neergezet. alleen voor de 256 mb ntsc niet, maar als iemand dat graag wil zal ik die progjes ook nog wel even fixxen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Henk op 14-01-2004 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_F
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-03 15:06

Erwin_F

hoi

Misschien domme vraag want zoveel verstand heb ik erook niet van, kan het ook zo zijn dat alle "nieuwere" games die bepaalde belichting gebruiken ook gaan flippen door deze soft mod? Ik had ook van die vage artifacts in 3dmark03, maar ook in doom 3 ! :|,
zijn hier ook meer mensen die met die tyan bios doom 3 hebben getest .. ?

Edit: Nog ff wat ik heb gewoon de 3.10 drivers van ati geinstalleert nadat ik mn 9800 pro heb geflashed, maar ik kan nergens een overdrive functie vinden :|

[ Voor 21% gewijzigd door Erwin_F op 14-01-2004 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Erwin_F schreef op 14 januari 2004 @ 13:45:
Misschien domme vraag want zoveel verstand heb ik erook niet van, kan het ook zo zijn dat alle "nieuwere" games die bepaalde belichting gebruiken ook gaan flippen door deze soft mod? Ik had ook van die vage artifacts in 3dmark03, maar ook in doom 3 ! :|,
zijn hier ook meer mensen die met die tyan bios doom 3 hebben getest .. ?

Edit: Nog ff wat ik heb gewoon de 3.10 drivers van ati geinstalleert nadat ik mn 9800 pro heb geflashed, maar ik kan nergens een overdrive functie vinden :|
Dat is al gezegd, die tyan bios is gewoon een gemodde 9800 Pro bios. voor een goeie bios moet je even naar de topicstart kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93170 schreef op 14 januari 2004 @ 13:34:
[...]

Hehe airhead was de naam zeker hé :D
;)

Gamer ondervindt uit ervaring geen snelheidstoename. Iemand anders wel?
Ik laat anderen graag lijden voordat ik zelf tot flashen overga :+ .

Ik zie tot nu toe alleen maar mensen die problemen ondervinden zoals die artifacts in 3d03. Als dat alleen in 3d03 gebeurt, prima. Maar merken jullie ook een snelheids toename - in vergelijking met overklocken (met bijv. radlinker) naar XT speeds zonder flashen - in games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_F

Erwin_F

hoi

RedXraD schreef op 14 januari 2004 @ 13:55:
[...]

Dat is al gezegd, die tyan bios is gewoon een gemodde 9800 Pro bios. voor een goeie bios moet je even naar de topicstart kijken ;)
aha dankje :) die ga ik direct proberen !i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Anoniem: 18395 schreef op 14 januari 2004 @ 13:56:
[...]

;)

Gamer ondervindt uit ervaring geen snelheidstoename. Iemand anders wel?
Ik laat anderen graag lijden voordat ik zelf tot flashen overga :+ .

Ik zie tot nu toe alleen maar mensen die problemen ondervinden zoals die artifacts in 3d03. Als dat alleen in 3d03 gebeurt, prima. Maar merken jullie ook een snelheids toename - in vergelijking met overklocken (met bijv. rivatuner) naar XT speeds zonder flashen - in games?
Eigenlijk hoort dat niet het geval te zijn, tenzij er een geoptimaliseerde code in de bios van de XT zit. Wat wel een voordeel kan zijn is dat de core van de XT hoger is (dwz. dat is wat iedereen gilt) en dat je dus, mits goede koeling uiteraard) hoger kan overclocken...

[ Voor 3% gewijzigd door Henk op 14-01-2004 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Gamer schreef op 14 januari 2004 @ 13:27:
[...]

kijk eens goed, er zit 4x een bios in :)
oops shame on me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89432

Ik vind het wel goed dat je een netjes topic hebt gemaakt. Nu ff die andere topic doorlezen en wat info toevoegen aan de startpost (die er overgens netjes uitziet :) ).

Zoals je in het andere topic hebt kunnen lezen heb ik hem al een keer geflashed maar dat ging niet echt lekker. Ik probeer het nog een keer zodra ik m'n Zalman heatsink + koeler binnen heb 8D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RedXraD schreef op 14 januari 2004 @ 13:58:
[...]

Eigenlijk hoort dat niet het geval te zijn, tenzij er een geoptimaliseerde code in de bios van de XT zit. Wat wel een voordeel kan zijn is dat de core van de XT hoger is (dwz. dat is wat iedereen gilt) en dat je dus, mits goede koeling uiteraard) hoger kan overclocken...
Ok :)

Ik zie trouwens dat ik NET te laat was met t editten van "rivatuner" naar "radlinker" , oude nvidia gewoontes slijten langzaam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
  • Laatst online: 09:56

porn*

...take on the world!

In het andere topic zag ik wat posts over snelheidstoenames, op lagere clocks dan met een Pro bios zelfs!

Nu kan mijn 9800 non Pro echter lang niet op XT speeds draaien, het geheugen gaat maar tot ongeveer 320 Mhz. Ik zag echter een aantal mensen die hetzelfde probleem hadden en dus artefacts kregen. Wat ik me dan afvraag: is die bios ook niet gewoon editable zoals NP en P biossen?

Ik ga het binnenkort ook proberen, maar moet even een reserve PCI kaartje bemachtigen, voor als het fout gaat :)

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
porn schreef op 14 januari 2004 @ 14:05:
In het andere topic zag ik wat posts over snelheidstoenames, op lagere clocks dan met een Pro bios zelfs!

Nu kan mijn 9800 non Pro echter lang niet op XT speeds draaien, het geheugen gaat maar tot ongeveer 320 Mhz. Ik zag echter een aantal mensen die hetzelfde probleem hadden en dus artefacts kregen. Wat ik me dan afvraag: is die bios ook niet gewoon editable zoals NP en P biossen?

Ik ga het binnenkort ook proberen, maar moet even een reserve PCI kaartje bemachtigen, voor als het fout gaat :)
Volgens mij is dat gewoon te editen. :) enne... dat pci kaartje is opzich niet echt noodzakelijk als je blind "restore" kan typen :P

edit: dat progje is er dus, het heet radedit. zet het er wel bij in de startpost :)

offtopic:
@airhead: je kan ook met rivatuner je radeon tweaken hoor... paar plugins en gaan maar ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Henk op 14-01-2004 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-05 09:27
Dit gaat zeker niet werken op Me radeon 9800 SE AIW :?

Pro lukt nog wel maar Xt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
K heb nu die xt128nt.bin bios geladen kaart wordt hetkend als 9800 XT bij options deatails staat 256 mb geheugen. UT loopt prima clocks 470-409 dus 4 mhz winst op mem.

Ik ga nu 3dmark testen.

[ Voor 8% gewijzigd door Astennu op 14-01-2004 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Shyne schreef op 14 januari 2004 @ 14:11:
Dit gaat zeker niet werken op Me radeon 9800 SE AIW :?

Pro lukt nog wel maar Xt :?
bij mij lukte het wel, alleen net zoals Astennu had ik ook last van verkleuringen en onspeelbare games. Dus zou wel per kaart kunnen verschillen, misschien dat het met de juiste koeling en voltage wel lukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70503

Eigenlijk staat er daarom in de topic titel ook niet 9800(pro)(SE) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik heb 3d mark gedraait en zag bij ragroll iets fout gaan. verder prima. 470-409 7417 3dmarks.

7417 3DMarks 2003

Als ik windows in kom duurt het wel ff voordat i beeld gaat geven ik ga kijken of ik dat nog kan fixen.

[ Voor 24% gewijzigd door Astennu op 14-01-2004 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Astennu schreef op 14 januari 2004 @ 14:49:
Ik heb 3d mark gedraait en zag bij ragroll iets fout gaan. verder prima. 470-409 7417 3dmarks.

7417 3DMarks 2003

Als ik windows in kom duurt het wel ff voordat i beeld gaat geven ik ga kijken of ik dat nog kan fixen.
3dmark score ziet er in iedergeval erg goed uit :) Hoe draaien gamen bij jouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 51220 schreef op 14 januari 2004 @ 15:12:
[...]

3dmark score ziet er in iedergeval erg goed uit :) Hoe draaien gamen bij jouw?
Jah alleen ff UT gedaan dat ging prima zal zo ook ff NFS U testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Astennu schreef op 14 januari 2004 @ 15:15:
[...]

Jah alleen ff UT gedaan dat ging prima zal zo ook ff NFS U testen.
Vooral in NFS en bijv battlefield1942 kan je vaak goed afwijkingen zien. Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Hier nog 1. Wat test ragtroll eigenlijk? want het lijkt me dat er dan in games die dezelfde techniek gebruiken dezelfde problemen te zien zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 51220 schreef op 14 januari 2004 @ 15:18:
[...]

Vooral in NFS en bijv battlefield1942 kan je vaak goed afwijkingen zien. Ben benieuwd
Heel kort ff gekeken zie nix raars.

Ik denk dat het vooral bij DX 9 spellen te zien is. Generals ZH werkt ook altijd wel om stress te vinden en ut 2k3 ook. NFS stresst idd ook heerlijk. Maar 3dmark 2003 heeft wel vaker kuren terwijl andere games enz dat niet hebben.
RedXraD schreef op 14 januari 2004 @ 15:38:
Hier nog 1. Wat test ragtroll eigenlijk? want het lijkt me dat er dan in games die dezelfde techniek gebruiken dezelfde problemen te zien zijn?
Ik zou het niet weten anandtech heeft volgens mij een keer alle tests van 3dmark uitgelecht dus mischien moet je daar even kijken.

[ Voor 29% gewijzigd door Astennu op 14-01-2004 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Gigabyte 9800pro 128MB geflashed met XT128pa.bin uit 9800xt128pal.rar van TS.

Overdrive functie is aanwezig en het valt me verder op dat de max. resoltie van 1600x1200 naar 1920x1200 is gegaan (breedbeeld :+ ) in sisasoft gewoon 1600x1200. :?

Tijdens het opstarten van Win XP gaat de monitor inderdaad even uit en dan weer aan zoals al eerder vermeld.

Verder (nog) geen problemen, nu eens zien of het sneller is...

[ Voor 5% gewijzigd door immetjes op 14-01-2004 23:26 . Reden: in sisasoft gewoon 1600x1200 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89895

Weee, werkt hier prima op me Club3D Radeon 9800 Pro (watercooled) maar dat zou ook een gevolg kunnen zijn van de temp door me wc.

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Anoniem: 89895 schreef op 14 januari 2004 @ 23:05:
Weee, werkt hier prima op me Club3D Radeon 9800 Pro (watercooled) maar dat zou ook een gevolg kunnen zijn van de temp door me wc.

8)
Ik zit hier ook op een club3d, maar bij mij deed ie toch goed vreemd (gekoeld door een zalman CM80CHP trouwens :) .

Anyway, bij mij klapt ie eruit zodra windows heeft 'ontdekt' dat et een 9800 XT is (te zien aan dat gele tekstballonnetje in je sys. tray.)

Zelfde probleem is al eerder langsgekomen ook, maar nog geen oplossing, dus ik ga binnenkort eens kijken wat voor ram ik heb, en een tempsensor @ me vga fixxen. Ook ff kijken oftie dezelfde gare dingen doet met de NTSC bios.

Zat opties dus, dus we zijn nog lang niet uitgetweaked :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
ruward schreef op 14 januari 2004 @ 22:52:
Gigabyte 9800pro 128MB geflashed met XT128pa.bin uit 9800xt128pal.rar van TS.

Overdrive functie is aanwezig en het valt me verder op dat de max. resoltie van 1600x1200 naar 1920x1200 is gegaan (breedbeeld :+ ).

Tijdens het opstarten van Win XP gaat de monitor inderdaad even uit en dan weer aan zoals al eerder vermeld.

Verder (nog) geen problemen, nu eens zien of het sneller is...
Voor beeld geen oplossing gevonden mja.

Igg de stress in 3D mark aanwezig in : game 2 en 3 + ragroll. Heeft te maken met de T&L zoals ik het nu zie maar in games nix te zien erg vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Gemodde gigabyte radeon 9800pro 128MB.
Clockrate: 447/354

3Dmark2003:
alle testen behalve "Fill rate": pixel errors
battle of proxycon: T&L erros denk ik, er zijn donkere "echos" van scherpe randen in het beeld te zien.
troll's liar: ook T&L errors
Mother nature: schaak patroon, alleen in het water.

Na de "pixel shader 2.0" test wordt het scherm zwart, monitor en PC blijven aan en moet ik hem ressetten.

In Call of Duty geen enkel probleem.

Met dezelfde clockrate had ik niet zulke artifacten in 3Dmark2003 als nu.

Ik vind het uit en aan gaan van de monitor ook irritant bij het opstarten, misschien dat ik weer terug ga naar het originele BIOS.

Hier nog een mooie test om te kijken of je kaart niet te hoog geklokt staat:
http://www.daionet.gr.jp/~masa/rthdribl/
Er mogen nergens artifacten te zien zijn.
Tot 414/333 gaat het bij mij goed. Als ik de core verder verhoog krijg ik dikke sneeuwvlokken en als ik het memory verhoog dan krijg ik witte pixel fouten.
Ga eens kijken hoe hoog ik kom met originele BIOS.
Goed, net m'n oude BIOS weer terug en nu 417/439. :?
-----------------------
Een beetje off topic mischien:

Toen ik die kleine standaard fan op m'n kaart had ging hij harder draaien als de kaart heter werd, dan zou je toch zeggen dat er een temp. sensor op zit. Die moet je dan toch uit kunnen lezen (en dan overdrive inschakelen :P )?

[ Voor 24% gewijzigd door immetjes op 15-01-2004 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
ruward schreef op 14 januari 2004 @ 23:55:
Gemodde gigabyte radeon 9800pro 128MB.
Clockrate: 447/354

3Dmark2003:
alle testen behalve "Fill rate": pixel errors
battle of proxycon: T&L erros denk ik, er zijn donkere "echos" van scherpe randen in het beeld te zien.
troll's liar: ook T&L errors
Mother nature: schaak patroon, alleen in het water.

Na de "pixel shader 2.0" test wordt het scherm zwart, monitor en PC blijven aan en moet ik hem ressetten.

In Call of Duty geen enkel probleem.

Met dezelfde clockrate had ik niet zulke artifacten in 3Dmark2003 als nu.

Ik vind het uit en aan gaan van de monitor ook irritant bij het opstarten, misschien dat ik weer terug ga naar het originele BIOS.

Hier nog een mooie test om te kijken of je kaart niet te hoog geklokt staat:
http://www.daionet.gr.jp/~masa/rthdribl/
Er mogen nergens artifacten te zien zijn.
Tot 414/333 gaat het bij mij goed. Als ik de core verder verhoog krijg ik dikke sneeuwvlokken en als ik het memory verhoog dan krijg ik witte pixel fouten.
Ga eens kijken hoe hoog ik kom met originele BIOS.
Goed, net m'n oude BIOS weer terug en nu 417/439. :?
-----------------------
Een beetje off topic mischien:

Toen ik die kleine standaard fan op m'n kaart had ging hij harder draaien als de kaart heter werd, dan zou je toch zeggen dat er een temp. sensor op zit. Die moet je dan toch uit kunnen lezen (en dan overdrive inschakelen :P )?
Jah mischien wel jah. Mijn bios is vanochtend corrupted geraakt :?. Starte de pc op arties denk clock mem lager hele beeld vol errors. Dus ik pc uit opnieuw warem ze er nog steeds dus ik flashrom er bij mijn powercooler bios er weer in en hoppa alles weer normaal. Vage bios, wat ook is dat ik denk dat je door die error dus hoger scoort in 3dmark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76476

zeg Gamer, ik zou je eens iets willen vragen: ik heb ook een hercules 9800 pro 128 en die koelt onvoldoende, ik haalde 60 graden op dat vierkantig koelblokje aan de bovenkant als ie in de kast zit.

toen kocht ik een Zalman koeler maar die koelde nog slechter,

daarvoor moest ik wel enkele koeldingen losmaken, zeiden ze ook op zalman fora enzo. nu heb ik die er weer wat losser aan vastgemaakt met koelpasta.

kan ik die koelblokjes terug vastmaken met secondelijm??? of heb ik daar andere plaktoestanden voor nodig, want die koelpasta daarmee blijven ze wel hangen, maar zijn ze gemakkelijk verschuifbaar :-s

en nog iets: vermits je zelf al gemod hebt zou ik zo een koelblok kunnen kopen voor amd en die op mijn gpu zetten ofzo? :-s
ik heb nog een originele intel PIV koeler, is die ook goed? of te groot misschien? i don't know

please help me man :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.rojakpot.com/d...location=3&var1=72&var2=0

Best dat de koeler 6 op 6 cm is of je zal problemen krijgen om de koeler erop te kunnen passen zonder dat de condensators of dergelijks in de weg komt te zitten.
Je kan dan natuurlijk altijd de koeler nog modden...

Bevestegen moet je een beetje creatief zijn, moeilijk is dat niet...
De hoogte van de koeler zal ook beetje bepalen hoe goed de koeling zal zijn en hoeveel pci slots je niet meer zal kunnen gebruiken. Meestal worden deze toch niet gebruikt met al die onboard stuff.
Je kan natuurlijk ook slim zijn en toch nog 1 slot besparen
Afbeeldingslocatie: http://forums.rojakpot.com/files/r9500mod1.jpg

Ik vind het er allemaal beetje teveel en ga nu richting wc sinds het effectiever is en stiller etc...

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 73452 op 15-01-2004 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

Anoniem: 76476 schreef op 15 januari 2004 @ 11:53:
kan ik die koelblokjes terug vastmaken met secondelijm??? of heb ik daar andere plaktoestanden voor nodig, want die koelpasta daarmee blijven ze wel hangen, maar zijn ze gemakkelijk verschuifbaar :-s
Nee daat moet je speciale lijm voor gebruiken die warmte geleid, van arctec bijvoorbeeld; secondenlijk isoleerd juist.

Kijk ff op tweakstore of freezinghardware. Maar als je die lijm gebruikt gaat het echt niet meer los.

edit:
secondenlijk moet natuurlijk secondenlijm zijn :+

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 15-01-2004 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Astennu schreef op 15 januari 2004 @ 11:09:
[...]

Jah mischien wel jah. Mijn bios is vanochtend corrupted geraakt :?. Starte de pc op arties denk clock mem lager hele beeld vol errors. Dus ik pc uit opnieuw warem ze er nog steeds dus ik flashrom er bij mijn powercooler bios er weer in en hoppa alles weer normaal. Vage bios, wat ook is dat ik denk dat je door die error dus hoger scoort in 3dmark.
Ik denk dat het ook iets met DirectX9 te maken heeft. Heeft iemand al een Dirextx9 spel getest? Volgens mij b.v. het laatste Lara Croft spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Ik ga dalijk even proberen te flashen, ik ben nog een keer goed de startpost aan het doorlezen en ik denk dat het wel zal lukken, nu nog hopen dat mun kaart ook wil (sapphire radeon 9800 NP). Ik probeer hem in een XT te verranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
ruward schreef op 15 januari 2004 @ 12:35:
[...]

Ik denk dat het ook iets met DirectX9 te maken heeft. Heeft iemand al een Dirextx9 spel getest? Volgens mij b.v. het laatste Lara Croft spel.
NFS U is DX 9 en deed het prima dus ik vind het maar vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmotd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 18:32
Heeft er iemand een hercules 9800xt bios gevonden? Want die biossen werken wel bij mij, maar wanneer ik in windows kom wacht hij 5sec met beeld geven wat irritant is :P. (Een echt samsung bios is ook goed, bij dat tyranxt bios heb ik daar namelijk geen last van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386 schreef op 15 januari 2004 @ 12:26:
[...]

Nee daat moet je speciale lijm voor gebruiken die warmte geleid, van arctec bijvoorbeeld; secondenlijk isoleerd juist.

Kijk ff op tweakstore of freezinghardware. Maar als je die lijm gebruikt gaat het echt niet meer los.

edit:
secondenlijk moet natuurlijk secondenlijm zijn :+
die speciale lijm is dat deze?
Arctic Silver adhesive

en nog een vraagje: geeft het als ik cool pasta deed eropdeed om de verbinding te verbeteren? :>

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 76476 op 15-01-2004 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 76476 schreef op 15 januari 2004 @ 14:25:
[...]

Arctic Silver adhesive

en nog een vraagje: geeft het als ik cool pasta deed eropdeed om de verbinding te verbeteren? :>
Neeh dat geeft niet maar dit is wel totaal offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mijn excuses...
ik probeer echter nog steeds gamer te bereiken... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Anoniem: 76476 schreef op 15 januari 2004 @ 14:25:
[...]

Arctic Silver adhesive

Je kan ook zalman adhesive nemen, is 3 euro voor een tubetje, is een heel stuk goedkoper.

Ik had mijn sapphire radeon 9800np dus naar een pro geflashed, maar het geheuge trekt het niet, dus maar weer op de orginele bios gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
darkdesign schreef op 15 januari 2004 @ 15:47:
[...]

Je kan ook zalman adhesive nemen, is 3 euro voor een tubetje, is een heel stuk goedkoper.

Ik had mijn sapphire radeon 9800np dus naar een pro geflashed, maar het geheuge trekt het niet, dus maar weer op de orginele bios gezet.
Zit volgens mij ook minder in maar igg zaman gelijd geen stroom das wel een +

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101375

weet iemand ook of die biosflash werkt op een 9800 NP 128 mb met infineon geheugen??? ik heb wat verhalen gehoord dat dat geheugen t niet aankan en ik heb m ook nog niet zover overgeklokt gehad, maar tot 380/330, dat deed ie goed trouwus (wel met extra cpufan op de achterkant van de kaart gelegd :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Anoniem: 101375 schreef op 15 januari 2004 @ 16:53:
weet iemand ook of die biosflash werkt op een 9800 NP 128 mb met infineon geheugen??? ik heb wat verhalen gehoord dat dat geheugen t niet aankan en ik heb m ook nog niet zover overgeklokt gehad, maar tot 380/330, dat deed ie goed trouwus (wel met extra cpufan op de achterkant van de kaart gelegd :P)
Kweet niet of dat problemen geeft. Ik zou het gewoon proberen? hijs zo weer teruggeflashed als je vidkaart gek doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*

porn*

...take on the world!

Edit ze dan gewoon en zet de BIOS op snelheden die je kaart zeker weten wel goed doet, met een kleine marge (mocht ie met het nieuwe BIOS niet zo hoog komen). Ga ik van het weekend ook doen, aangezien mijn kaartje XT speeds lang niet trekt.

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
porn schreef op 15 januari 2004 @ 22:11:
Edit ze dan gewoon en zet de BIOS op snelheden die je kaart zeker weten wel goed doet, met een kleine marge (mocht ie met het nieuwe BIOS niet zo hoog komen). Ga ik van het weekend ook doen, aangezien mijn kaartje XT speeds lang niet trekt.
Uhm toen kreeg ik de fout bad checksum. Dus maar gewoon geflasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*

porn*

...take on the world!

Argh! Zou dat de reden zijn dat ik de vorige keer geen Pro bios kon flashen dan? Dan kan ik het wel helemaal vergeten, mijn mem wilde eerst stabiel tot aan 337 Mhz, maar op de een of andere manier kom ik nou niet meer boven de 318 uit :|

Ben toch eigenlijk wel benieuwd, misschien dat ik 't toch ga proberen na de editor, al geeftie een bad checksum. Naja na 't weekend horen jullie meer :)

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_F

Erwin_F

hoi

hmm ik had eerst mn bios geflashed met die van tyan die werkte opzich goed.
Maar het is niet een echte XT bios, toen ik daarna met een xt bios flashte werkte de kaart wel ik zag ook netjes de overdrive functie in de opties. Maar in games flipte ie :S ik heb em maar gauw terug geflashed..

zijn hier misschien meer mensen die een hercules radeomn 9800 pro hebbeb en die em geflashed hebben naar een XT bios zoja welke bios kan ik dan het beste nemen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmotd
Erwin_F schreef op 16 januari 2004 @ 11:16:
hmm ik had eerst mn bios geflashed met die van tyan die werkte opzich goed.
Maar het is niet een echte XT bios, toen ik daarna met een xt bios flashte werkte de kaart wel ik zag ook netjes de overdrive functie in de opties. Maar in games flipte ie :S ik heb em maar gauw terug geflashed..

zijn hier misschien meer mensen die een hercules radeomn 9800 pro hebbeb en die em geflashed hebben naar een XT bios zoja welke bios kan ik dan het beste nemen ...
Ik heb ook een hercules, bij mij werkt hij ook het beste met die tyan bios. Die andere biosen zorgen er voor dat er steeds 5sec geen beeld is als ik opstart (bios) en ook bij windows wat mij niet goed lijkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Zoals al gezegd, die Tyan XT bios is géén XT bios maar een gemodde 9800 pro bios.

En welke bios er geschikt is voor een Hercules weet ik niet. Helemaal omdat alle kaarten BBA zijn zal er niet zoveel verschil in zitten en is het gewoon geluk hebben of je kaart het hapt of niet. Denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmotd
Is er al iemand waar zijn kaart perfect werkt met de XT mod?? Ik geloof niet dat er als iemand is die dat heeft... :r

Das dus niet perfect genoeg he, want 3dmark is ook gewoon 3d renderen net als in een spel. Dus er kunnen spellen uitkomen die op de zelfde manier renderen waar je dus problemen krijgt.

[ Voor 65% gewijzigd door tmotd op 16-01-2004 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
tmotd schreef op 16 januari 2004 @ 12:51:
Is er al iemand waar zijn kaart perfect werkt met de XT mod?? Ik geloof niet dat er als iemand is die dat heeft... :r
Perfect niet alleen 3dmark 2003 heeft problemen. Alle andere programma's en sprellen werkte 100% correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

weet iemand waarom ik in radedit bij m'n geheugen een 128bit's bus zie? ipv 256bit's?

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-05 22:02

Upke dupke

Oompa Loompa

Werkt AA en AF dan ook? Ik zag namelijk eerder in deze draad of een van de oudere dat dat niet het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Upke dupke schreef op 16 januari 2004 @ 13:16:
Werkt AA en AF dan ook? Ik zag namelijk eerder in deze draad of een van de oudere dat dat niet het geval was.
Jupz, werkt ook. met de 256 MB bios was dat het probleem, met nog veel meer gedoe. als je een 128 mb bios gebruikt loopt ie op wat kleine dingetjes na perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietslamp398
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-04 23:11

Fietslamp398

punt uit!

Ik heb nou ook eindelijk m'n loon gekregen en ga nu (eindelijk) een R9800 pro kopen. Nu zag ik tijdens mijn verschillende surf actief heel wat verschillende versies van de R9800 pro. Zo heeft bijvoorbeeld Club3d een 'Ati-build achtige' kaart en een kaart met 2 koelers (1 op core en 1 op mem.).

Nu wil ik de kaart zeker gaan OC'en (duh! ;) ) en modden naar XT. Welke versie van de Radeon 9800 pro 128 mb is nou de beste keus?

Signatures zijn voor mietjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61779

Hier is een gave thread over het modden naar de xt; hierin staan voor bijna elke 9800 pro 128mb, gemodde biossen voor de 9800 xt. Zie http://www.3dmaxx.net/for...0&perpage=15&pagenumber=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
_Droopy schreef op 16 januari 2004 @ 13:10:
weet iemand waarom ik in radedit bij m'n geheugen een 128bit's bus zie? ipv 256bit's?
Heeft er altijd al zo gestaan was al bij de 9700 pro hij pakt wel degelijk 256 want anders zou je na een flash zo 1000 3dmarks kwijt raken als i 128 bit zou pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-05 21:25
Ik heb mijn 9800pro geflashed naar een xt, alles goed gegaan alleen staat hij nu op agp 4x (bios en windowsxp), ik kan hem wel op 8x zetten maar na reboot staat hij weer op 4x en ook fastwrite staat op uit nu.
Werkt het nu wel dat hij het niet goed aangeeft of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Anoniem: 61779 schreef op 16 januari 2004 @ 14:29:
Hier is een gave thread over het modden naar de xt; hierin staan voor bijna elke 9800 pro 128mb, gemodde biossen voor de 9800 xt. Zie http://www.3dmaxx.net/for...0&perpage=15&pagenumber=1
Heel mooi, dees ga ik dus even fijn mirroren en hier posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Anoniem: 61779 schreef op 16 januari 2004 @ 14:29:
Hier hebben ze het over een 'E-Die bios'. Wat is dat ?

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Geen id, wat dat E-die is, daar misschien vragen? :+ de biossen zijn iig ook gehost op mijn webhost. (zie startpost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RedXraD schreef op 16 januari 2004 @ 15:45:
de biossen zijn iig ook gehost op mijn webhost. (zie startpost)
Je bent vergeten de Club3d bios erbij te zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

club3 is dacht ik dezelfde als sapfire...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
E-Die:

Geheugen die 8E in de laatste 6 cijfers van hun serie nummer hebben.
RA-CG2A normaal
8E-GC2A E-Die

En nog een weetje:
Im not sure that I understand what do you mean...
Ex. most people who have flashed their 9800 np cards with pro bios, have experienced a huge gain in their memory overclocking potential. Some of them think that Pro bios increases voltages of the card, but it doesnt (measured with multimeter with many bioses). Only thing the Pro bios do is that, its programmed to use much slower latencies that np bios.

Actually the Samsung 3.3ns chips (E-Die) used in various np cards are better than Samsung 2.86ns chips in Pro cards. Because 3.3ns E-die chips are designed to work at tighter timings, they will have a huge gain in overclockability when you flash your card with bios, which is programmed with looser timings

[ Voor 12% gewijzigd door ReseT op 16-01-2004 17:58 ]

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

No way that die bios de spanning verhoogt.

Waarschijnlijk staat cas nu op cas3 en 4 bestaat ik denk ik niet???
Dat truckje zal dus wel uitgemelkt zijn...

Of valt er meer te veranderen dan alleen cas bij een graka?

Verder denk ik ook wel dat in de 9800SE bios the latency hetzelfde staat als bij een pro sinds het dezelfde clocks draaien kan.

edit:
Hm, ik lees net op xtreme dat het flashen van een R9700>PRO wel het voltage op het ram had verhoogt dus is het toch wel mogelijk. Dan zou men hier mss ook gebruik van kunnen nemen.

Stilt's homepage http://mbnet.fi/elixir/XT/

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 73452 op 17-01-2004 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-05 21:25
Wat me opvalt is dat in de 128mb xt bios de overdrive functie niet meer aanwezig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*

porn*

...take on the world!

Heb het net geprobeerd op mijn Sapphire 9800NP met de HIS 9800 XT Bios, aangezien die identiek schijnt te zijn aan die van Sapphire. Eerst het BIOS veranderd zodat hij standaard op 400/310 stond (beetje veilige margin houden, mocht ie het ineens niet aankunnen) omdat mijn NP XT speeds lang niet aankan.

Alles ging goed, netjes geflashed, drivers vinden netjes een 9800XT, en zie verder geen verschil. Er is geen Overdrive tab, maar dat schijnt te komen omdat de 128MB drivers hacked Pro drivers zijn oid?
Naja anyway testen natuurlijk, helaas moet ik melden dat ik er qua score niet tot nauwelijks op vooruit ben gegaan. Heb nu de 3.10 Catalysts, en hier voor de laatste Omega's, dus daar zou ook iets verschil in kunnen zitten. Heb ook de bekende artifacts in game 2 en 3 van 3DMark03.

Ik ga d'r nog ff mee spelen en laat dan nog wat horen.

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101975

Ik heb dus de Hercules 9800SE Aiw. Ik heb er een modded 9800XT hercules bios opgezet. Dit werkte dus helemaal niet. Hij wilde niet eens meer booten. Heb hem dus maar weer teruggeflasht.
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.