Chello classic > 3mbit down & 32kb up??

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:44
Van onofficiele bronnen hoor ik de laatste tijd steeds vaker verschillende verhalen dat Chello haar classic abo gaat verhogen naar 3mbit, of/en de upstream naar 32kb/s? Weet hier iemand iets van en we kunnen verwachten?

Ik neem aan dat Chello ook met de concurrentie mee moet doen, er zullen genoeg mensen zijn die reeds zijn overgestapt op ADSL.

Of de Chello website is iig niets te vinden.

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-05 14:04
Als je elk persoon in nederland wel kunt afsluiten of de modem kan rebooten, maar niet op de hoogte blijft door de interne organisatie van updates qua snelheden, hoe moet je dan weten wat waar is en wat niet... Naar mijn mening is t.net nog altijd sneller met Chello nieuws dan dat de medewerkers van chello het nieuws intern hebben gehoord...

Ik ga er vanuit dat chello het gewoon zo laat, snelheden zijn prima... alleen overdag niet altijd :/ Daar kunnen ze beter aan gaan werken, aan een stabiele snelheid.

57696520646974206c65657374206973206e657264

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-05 09:21

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Sluuut schreef op 10 januari 2004 @ 23:41:
Als je elk persoon in nederland wel kunt afsluiten of de modem kan rebooten, maar niet op de hoogte blijft door de interne organisatie van updates qua snelheden, hoe moet je dan weten wat waar is en wat niet... Naar mijn mening is t.net nog altijd sneller met Chello nieuws dan dat de medewerkers van chello het nieuws intern hebben gehoord...

Ik ga er vanuit dat chello het gewoon zo laat, snelheden zijn prima... alleen overdag niet altijd :/ Daar kunnen ze beter aan gaan werken, aan een stabiele snelheid.
Hmm, op de frontpage zou ik zo'n reactie -1 Overbodig geven, omdat het niet echt iets toevoegt.

Ik heb zelf ook geruchten gehoord, echter alleen over de verhoging van de download. Ik vind de upstream eigenlijk belangrijker, ik kan wel leven met 1536/256 :)

Het gonst al een tijdje van de chello upgrade berichten, ben benieuwd of deze ook een kern van waarheid (blijken te) hebben. Misschien dat iemand die bij UPC werkt hier 'uit de school kan klappen'? :)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sluuut schreef op 10 januari 2004 @ 23:41:
Naar mijn mening is t.net nog altijd sneller met Chello nieuws dan dat de medewerkers van chello het nieuws intern hebben gehoord...
Dan is jou mening fout :P
[rml][ Chello] Nieuwe abbo's Plus en Lite[/rml]

Overigens heb ik over 3Mbit down voor classic nog niets gehoord :)

[ Voor 3% gewijzigd door BigB op 10-01-2004 23:46 ]

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 20:01

cruncher

wanna crunch someone?

DynaMikeY schreef op 10 januari 2004 @ 23:44:
[...]

Hmm, op de frontpage zou ik zo'n reactie -1 Overbodig geven, omdat het niet echt iets toevoegt.

Ik heb zelf ook geruchten gehoord, echter alleen over de verhoging van de download. Ik vind de upstream eigenlijk belangrijker, ik kan wel leven met 1536/256 :)

Het gonst al een tijdje van de chello upgrade berichten, ben benieuwd of deze ook een kern van waarheid (blijken te) hebben. Misschien dat iemand die bij UPC werkt hier 'uit de school kan klappen'? :)
Huh, waar haal jij die 256 upload vandaan?!?! :?

can you read my mind?

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-05 13:37

tomic

Smexylittlebabe!

Huh, waar haal jij die 256 upload vandaan?!?! :?
jaja... 128kbps. :>

Toch maar een weblog?

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:44
Het is nu 128kbit/s = 16Kb/s
Gerucht gaat dus ook dat het 32Kb/s wordt (=256kbit/s)

• eL_Jee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 09:53
Ik zou liever zien dat ze eindelijk eens wat deze aan die nieuwsservers... maar jah, het blijft chello...

offtopic:
Ook -1 overbodig? B)

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-04 00:27

wvdburgt

MacOS all the way baby!

volgens mij stond hier ook al iets over in chello is weer eens brak deel 4 of zo.
geen id maar als ze nog hun klanten willen houden moeten ze dit snel doen want zelfs kpn is nog goedkoper met adsl dan chello met zijn kabel.
en erger nog: kpn is sneller dan chello:S

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Verwijderd

vrijdag nog had ik zo'n pipo van chello aan de telefoon ivm opzegging maar die kon mij ook niks zeggen over snelheids verhogingen terwijl ik toch echt tegen hem zei dat ik mijn abbo opzegde vanwege de lagere snelheden vs prijs in vergelijk met adsl.

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-05 14:04
BigB schreef op 10 januari 2004 @ 23:45:
[...]
Dan is jou mening fout :P
Een mening kan niet fout zijn ;)
Ik krijg dit vaak te horen van een persoon die hoofd van de abuse afdeling van chello is... vandaar.

57696520646974206c65657374206973206e657264

• B-BRAIN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-12-2025
als classic omhoog gaat dan mag de plus versie ook wel omhoog vind ik.

ben over chello plus erg tevreden.

kan hier geen snellere adsl versies krijgen. :'(

Dus dan maar chello plus ;)

maar jah adsl is ook niet goedkoop wil je een leuk abbo hebben. Heb me er ook niet zo in verdiept dus ik kan het ook fout hebben.

Verwijderd

B-BRAIN schreef op 11 januari 2004 @ 03:19:
als classic omhoog gaat dan mag de plus versie ook wel omhoog vind ik.

ben over chello plus erg tevreden.

kan hier geen snellere adsl versies krijgen. :'(

Dus dan maar chello plus ;)

maar jah adsl is ook niet goedkoop wil je een leuk abbo hebben. Heb me er ook niet zo in verdiept dus ik kan het ook fout hebben.
wat dacht je van demon ???

65€ per maand
8192 kilo bits down
1024 kilo bits up
5 E-mail adressen van 50Mb
5 aliassen per E-mail adres
50 Mb homepage
en een veel betere helpdesk
nieuwsgroepen werken ECHT !
geen datalimiet
netwerk met meerdere PC`s geen max
mailserver en FTP server toegestaan

chello+
79,95€ per maand
3000 kilo bits down
384 kilo bits up
3 E-mail adressen van 10Mb
10Mb homepage
ZEER slechte helpdesk
nog VEEL slechtere nieuwsgroep
fairt use policy (die waardeloos is ik meende 50GB) terwijl ELKE ADSL verbinding 100Gb of meer heeft voor minder of evenveel geld
3 PC`s max

zoek de 7 (mag ook meer zijn) verschillen! :+

ps. dit is van een poosje geleden maar kan me niet voorstellen dat het niet (meer) klopt maar corrigeer me gerust in het geval dat ik het fout heb (nu geen zin om het na te zoeken mag een ander doen O-) )

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2004 03:42 ]

• B-BRAIN
Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 03:38:
[...]

65€ per maand
8192 kilo bits down
1024 kilo bits up
50 Mb homepage

chello+
79,95€ per maand
3000 kilo bits down
384 kilo bits up
10Mb homepage
ZEER slechte helpdesk

tjah demon zou mogelijkheid zijn. dank je voor de tip.

maar jah nieuws groepen heb je niks aan(vind ik dan)
en helpdesk heb ik nooit nodig.

maar ik ga zo ff kijken of dat hier verkrijg baar is

update:

Helaas,
De beschikbaarheidscontrole geeft aan dat Demon DSL Express niet kan worden geleverd op uw postcode. Dit kan diverse oorzaken hebben. De telefooncentrale is niet geschikt gemaakt, de afstand tot de telefooncentrale is te groot of het type van uw aansluiting voldoet niet.

ok dus we blijven gewoon bij chello

[ Voor 58% gewijzigd door B-BRAIN op 11-01-2004 03:46 ]

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Niet alleen chello doet aan verhogingen, ook schijnt @home dit te gaan doen:

Bron

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 03:38:
[...]

65€ per maand
8192 kilo bits down
1024 kilo bits up
50 Mb homepage
geen datalimiet
netwerk met meerdere PC`s geen max
mailserver en FTP server toegestaan

chello+
79,95€ per maand
3000 kilo bits down
384 kilo bits up
10Mb homepage
ZEER slechte helpdesk
fairt use policy (die waardeloos is ik meende 50GB) terwijl ELKE ADSL verbinding 100Gb of meer heeft voor minder of evenveel geld
3 PC`s max

ps. dit is van een poosje geleden maar kan me niet voorstellen dat het niet (meer) klopt maar corrigeer me gerust in het geval dat ik het fout heb (nu geen zin om het na te zoeken mag een ander doen O-) )
Hou er ook even rekening mee dat je telefoonaansluiting van kpn er ook nog bij komt, dat is uit me hoofd ook 40 € per 2 maanden, dus een daemon abo kost dan ineens 85€ per maand, vind ik nog vrij duur. ;)
Niet om Chello de lucht in te prijzen, maar daar heb je dat probleem niet.

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-05 10:53
Ik heb liever dat Chello eens wat aan hun nieuwsserver(s) gaat doen , daarmee is het zeer treurig gesteld. Ook nog eens erg kortzichtig van ze want nu gaan de mensen buiten hun eigen server om downloaden , dus kost ze veel meer geld dan een lokale server. Voor mij de reden om binnenkort over te stappen naar Demon :)

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

Verwijderd

Banshee79 schreef op 11 januari 2004 @ 04:10:
[...]

Hou er ook even rekening mee dat je telefoonaansluiting van kpn er ook nog bij komt, dat is uit me hoofd ook 40 € per 2 maanden, dus een daemon abo kost dan ineens 85€ per maand, vind ik nog vrij duur. ;)
reken dan bij chello ook de prijzen van je kabelexploitant erbij ....

• B-BRAIN
maar wat is nou het nut van nieuwsgroepen.

heb me der nooit in verdiept maar heb er 1 keer opgekeken maar staat niet veel bijzonders op.

of je moet de goede nieuwsgroepen weten.

maar ja die weet ik dus niet.

iemand nog wat goede nieuws groepen, kan ik ook is daarvan misbruik maken

Verwijderd

[Rotterdam]

Ik heb een chello classic abo icm met oude com21 modem, ik haal op dit moment een stabiele download snelheid van 330KB/s en upload snelheid van 32KB/s.

Dit is sinds 2 dagen, eerder was het 250KB/s down en 32KB/s up, en daarvoor was het 250KB/s down met 16KB/s up.

Het ziet er naar uit dat chello de snelheid in kleine stapjes aan het opschroeven is.

@ B-BRAIN

Als je chello hebt kan je daar dus geen misbruik van maken omdat ze niet volledig zijn :r

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2004 06:06 ]

• B-BRAIN
Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 06:03:
[Rotterdam]

Ik heb een chello classic abo icm met oude com21 modem, ik haal op dit moment een stabiele download snelheid van 330KB/s en upload snelheid van 32KB/s.

Dit is sinds 2 dagen, eerder was het 250KB/s down en 32KB/s up, en daarvoor was het 250KB/s down met 16KB/s up.

Het ziet er naar uit dat chello de snelheid in kleine stapjes aan het opschroeven is.

@ B-BRAIN

Als je chello hebt kan je daar dus geen misbruik van maken omdat ze niet volledig zijn :r
oww welke news server moet ik wel hebben dan.

en welke nieuws groepen moet ik hebben om wat leuks te vinden >:)

• VonFoX
  • Laatst online: 16-05-2025

VonFoX

Las noches de Diciembre

Had Chello de snelheid maar verhoogd, dan hadden ze me in maart nog als klant. In maart ben ik er eindelijk vanaf. Lekkere sneller ADSL-en voor minder geld/maand :)

Yo.

• legolas82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-12-2025
[...]

Eeeh, ik weet niet hoor... bijna ieder huis heeft een telefoonaansluiting. dus ik vind niet dat je die erbij moet optellen
ok, tenzij je in studentenhuis woont maarja.. 8)

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-04 22:03
[...]

Kpn kan ook met belbudget en dat kost 9,70 per maand.
Chello moet je perse ook het kabel abbo hebben en dat kost tussen de 12 en 15 euro per maand.

Adsl blijft dus voordeliger (en sneller)

Do as I say, don't do as I do.

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
dit las ik op Chelloo forum:
Ok, snelheden gaan omhoog begin 2004.

Hoogstwaarschijnlijk verdubbeling van de upload. Down weten ze nog niet.

Dit heb ik van een vriend van me die bij UPC werkt.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:07
The Source schreef op 10 januari 2004 @ 23:58:
Het is nu 128kbit/s = 16Kb/s
Gerucht gaat dus ook dat het 32Kb/s wordt (=256kbit/s)
Je zou het ook in de goede vorm aan kunnen geven, in plaats van zomaar wat met kbit en Kb te gaan zitten gooien. Momenteel is het dus 128 Kilobit/s (Kb/s) wat gelijk is aan 16 KiloByte/s (KB/s), je ziet niet veel verschil, maar er is wel een groot verschil :)

The devil is in the details.

• Canis Lupus
  • Laatst online: 23:17

Canis Lupus

Vosbot

Hmmm, interressant!
Ik zit zelf al een paar jaar bij Chello in R'dam en heb eigenlijk nooit echt problemen gehad. Maar die upload mag nu echt wel een keer omhoog...

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

• cruncher

cruncher

wanna crunch someone?

Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 06:03:
[Rotterdam]

@ B-BRAIN

En het chello netwerk in Rotterdam stond als zeer slecht aangeschreven :?

Ik had 4 jaar lang chello hier in Dieren (Bij arnhem), laatste 1 1/2 jaar nooit meer hogere download dan 80 kb/sec en dan heb ik het niet over de avonduren.. 8)7
Vandaar de stap naar adsl. Echt een wereld van verschil, open maar eens een website, bij chello altijd even wachten bij adsl direkt op het scherm......
8)

can you read my mind?

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-05 09:21

DynaMikeY

1976 Kever 1300

legolas82 schreef op 11 januari 2004 @ 10:46:
[...]

Eeeh, ik weet niet hoor... bijna ieder huis heeft een telefoonaansluiting. dus ik vind niet dat je die erbij moet optellen
Eh.. hallo? Toen ik 3.5 jaar geleden op mezelf ging wonen dacht ik 'fuck it, ik heb geen telefoon nodig!'. Ik heb Chello, en om te bellen geruik ik mijn GSM gewoon. En in mijn omgeving zijn er genoeg mensen die ook deze constructie hebben. Zo ongewoon is het echt niet.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

DynaMikeY schreef op 11 januari 2004 @ 13:08:
[...]

Eh.. hallo? Toen ik 3.5 jaar geleden op mezelf ging wonen dacht ik 'fuck it, ik heb geen telefoon nodig!'. Ik heb Chello, en om te bellen geruik ik mijn GSM gewoon. En in mijn omgeving zijn er genoeg mensen die ook deze constructie hebben. Zo ongewoon is het echt niet.
Klopt ik was c.q. ben ook tot 31/1 4 jaar chello klant.en al die tijd gebeld met GSM...en altijd razendsnel..nu met plus haal ik gemakkelijk het theoretisch maximum van 375 en dat zelfs naar de Usa.

Helaas hebben ze me zonder waarschuwing geknepen in december.

Morgen wordt mijn adsl lijn opgeleverd.

Die verbindingen die eventueel sneller worden heb je weinig aan als je bang moet zijn om ze te gebruiken...max ligt nu al rond de 11 gig per week en wordt nog verder naar beneden bijgesteld wist UPC medewerker mij vorige week te vertellen.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-05 16:36

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 13:52:
[...]

Klopt ik was c.q. ben ook tot 31/1 4 jaar chello klant.en al die tijd gebeld met GSM...en altijd razendsnel..nu met plus haal ik gemakkelijk het theoretisch maximum van 375 en dat zelfs naar de Usa.

Helaas hebben ze me zonder waarschuwing geknepen in december.

Morgen wordt mijn adsl lijn opgeleverd.

Die verbindingen die eventueel sneller worden heb je weinig aan als je bang moet zijn om ze te gebruiken...max ligt nu al rond de 11 gig per week en wordt nog verder naar beneden bijgesteld wist UPC medewerker mij vorige week te vertellen.
dat is dan lekker zeg :( ik heb soms dat ik in 3 weken niet meer data genereer dan 3 gig.....en dan in de laatste week 20 gig ofzow? dan zouden ze je al afknijpen?

mijn Download komt de laatste tijd rond 230KB i.p.v. de gebruikelijke 190KB...
maar dat kan net zo goed een fout zijn, want op de dag dat plus officieel geleverd werd kon ik ook 2 weken lang op die snelheid surfen, daarna was het weer netjes 190KB...

ik kan niet wachten tot die verhoging van de upload, kan ik tenminste es normaal een werkbestand sturen naar een ander....(denk aan 5 mb ofzow...) en een remote sessie zal een stuk aangenamer zijn..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Ik heb met mijn vader die Chello classic toch wel erg duur vond in vergelijking met al die goedkope ADSL reclames eens rondgekeken naar een ADSL abbonement.
Maar eigenlijk konden wij niet echt iets goedkopers vinden met dezelfde snelheid alleen een Tiscali ADSL met 2 MBit voor 10 euro minder, da's de moeite dan ook weer niet waard. En we zijn al meer dan 5 jaar tevreden met Chello (we hebben ook telefoon en TV van UPC :D ) dus ach laat ook maar.

Maar een verdubbeling van de snelheden zou wel lekker zijn, ware het niet dat ik nu ook al meer dan tevreden ben. Stel dat die 3 MBit komt dan zou Chello wel een heel mooi abbo in huis hebben.

Die Upload snelheid ofzo, is dat bv als je een bestand toevoegt aan een e-mail (in hotmail bv)? want dat duurt wel altijd lekker lang :(

Verwijderd

het zou idd hoog tijd worden dat ze het gaan verhogen de upload, want dat is niet meer van deze tijd.
maar het komt voor mij te laat, ik ben ook weg bij chello.
ik heb voor 40 euro ex een 8 mbit down en 1 mbit up lijntje.
dus reken het maar uit wat de beste prijs/prestatie levert.
ik ben dus ook weg na een dikke 6 jaar, vroeger was het een hele snelle lijn maar tegenwoordig is en dialup bijna even snel.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 14:23:
het zou idd hoog tijd worden dat ze het gaan verhogen de upload, want dat is niet meer van deze tijd.
maar het komt voor mij te laat, ik ben ook weg bij chello.
ik heb voor 40 euro ex een 8 mbit down en 1 mbit up lijntje.
dus reken het maar uit wat de beste prijs/prestatie levert.
ik ben dus ook weg na een dikke 6 jaar, vroeger was het een hele snelle lijn maar tegenwoordig is en dialup bijna even snel.
Bij welke provider kun je dat abbo in halen? dat smaakt naar meer, want ik heb voor dat geld echt niks meer dan een 2 MBit lijntje gezien :9

• BioHazard
  • Laatst online: 14-05 23:56

BioHazard

*\o/*

Wat gebeurt er dan met het Plus abo? Dat heb ik nu namelijke en als dat 3 mbit wordt das dan dik knudde, want dan betaal ik alleen voor wat meer upload? :X

• bouvrie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-05-2025

bouvrie

Interior demolisher

DynaMikeY schreef op 11 januari 2004 @ 13:08:
[...]

Same here, maar ik zit nu zelfs te twijfelen of ik niet gewoon een goedkoop telefoon abotje doe bij KPN en dan een ADSL via BBned ofzo ... dat scheelt ongeveer 10 euri (totaal op 60), en ik heb sneller internet ... dusss.

Nog maar ff wachten op wat de heren chello en UPC gaan bieden (wil minimale verdubbeling van de upload), maar anders ben ik weg.

01010100011010000110010100100000010011110100111001000101001000000011101000101001

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-03 07:50
Intressant, Chello kán natuurlijk niet achterblijven qua verhogingen :). 300kb/s zal zeker goed zijn, en met 32kb/s ben ik ook wel tevreden :). Hopelijk wordt het hier in Amsterdam snel doorgevoerd (Als het kotm natuurlijk hé ;))

Verwijderd

cruncher schreef op 11 januari 2004 @ 12:50:
[...]

En het chello netwerk in Rotterdam stond als zeer slecht aangeschreven :?

Ik had 4 jaar lang chello hier in Dieren (Bij arnhem), laatste 1 1/2 jaar nooit meer hogere download dan 80 kb/sec en dan heb ik het niet over de avonduren.. 8)7
Vandaar de stap naar adsl. Echt een wereld van verschil, open maar eens een website, bij chello altijd even wachten bij adsl direkt op het scherm......
8)
Ik had laats een kleine Lan bij een vriend van me in dieren daar haalde we als we allemaal downloade van 200kb/sec min tot 4.5 mb/sec max ;), dis chello classic dan he

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2004 15:46 ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-05 16:36

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 15:45:
[...]

Ik had laats een kleine Lan bij een vriend van me in dieren daar haalde we als we allemaal downloade van 200kb/sec min tot 4.5 mb/sec max ;), dis chello classic dan he
:/ , dus?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Canis Lupus
  • Laatst online: 23:17

Canis Lupus

Vosbot

[...]
Is best langzaam voor een 100Mbit netwerk... 8)7

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Verwijderd

[...]

onzin want ALS je die niet hebt en dus enkel en alleen voor je ADSL moet aanvragen kan je budget abo nemen kost 9,40 per maand ben je dus nog steeds beter af

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

word er ook iets gedaan aan de ping? ik kan tegenwoordig steeds minder goed gamen.
ik speelde een jaar gelede op engelse servers met een ping van tussen de 40-50 nu zit ik geregeld tegen de 80.
ik ben goed maar er is geen mens die met die ping kan winnen van iemand met een ping van 20...
word er ook iets aan downloaden gedaan? of zit ik nog steeds met maar 2/3 van wat ze mee adverteren?

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:17
Ik vraag me wel af of je een verhoging gaat merken rond 8 uur 's avonds.
Veel Chello klanten halen dan al niet eens 1.5mbit down dus ook al zou de bandbreedte omhoog gaan dan ook niet lijkt mij.

Verder denk ik ook niet dat het 3mbit gaat worden maar 2mbit.
Zou niet echt eerlijk zijn voor de plus klanten.

Verwijderd

Yohost! schreef op 11 januari 2004 @ 18:28:
Ik vraag me wel af of je een verhoging gaat merken rond 8 uur 's avonds.
Veel Chello klanten halen dan al niet eens 1.5mbit down dus ook al zou de bandbreedte omhoog gaan dan ook niet lijkt mij.

Verder denk ik ook niet dat het 3mbit gaat worden maar 2mbit.
Zou niet echt eerlijk zijn voor de plus klanten.
plus klanten hebben ook nog het voordeel dat ze 3 pc's van internet mogen voorzien daar Chello classic maar voor 1 pc is. En ja een hogere uploadsnelheid.

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

een hogere upload zou echt fijn zijn.
zeker als je de wat grotere files overhemelt of als je een server draait >:)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
lammmetak schreef op 11 januari 2004 @ 18:20:
word er ook iets gedaan aan de ping? ik kan tegenwoordig steeds minder goed gamen.
ik speelde een jaar gelede op engelse servers met een ping van tussen de 40-50 nu zit ik geregeld tegen de 80.
ik ben goed maar er is geen mens die met die ping kan winnen van iemand met een ping van 20...
word er ook iets aan downloaden gedaan? of zit ik nog steeds met maar 2/3 van wat ze mee adverteren?
De ping heeft met de staat van het netwerk te maken. Of de capatiteit voldoende is vergeleken het gebruik..
Deze snelheidsverhoging is enkel een limiet die hoger komt. Het staat eigenlijk dus los van de ping hè ;).
Het beste is om ADSL te nemen als je een online gamer bent met een slechte ping, aangezien die downloadsnelheden voor het gamen er niet zo toe doen.

Overigens ben ik zelf wel een tevreden Chello gebruiker. Ik haal meestal de max. snelheden en qua ping.. Tja, ik game niet zo veel meer online, dus heb daar niet zo'n goede zicht op.
In ieder geval gaat dit wel meebepalen of ik aankomend jaar nog bij Chello blijf, of naar Xs4all overstap. ;)
De upload zou in ieder geval minstens 30kB/sec moeten worden wil ik Chello behouden.

🌞🍃

Verwijderd

dat jij nou te dom bent om het verschil te zien !?

• interp
  • Niet online
In Belgie is de snelheid van chello met 33% (is nu 1mbps) gestegen en van chello plus met 50%.

Heb ook al een mailtje gekregen van chello dat ze de modems (lancity) in januari komen vervangen en dat de snelheid dan ook nog naar omhoog word getrokken.
Dit is wel in Belgie.

• cruncher

cruncher

wanna crunch someone?

[...]

Tja ik zat opgescheept met dat oude com21 modem en netwerk, dat was en is waardeloos. Een ander modem kon er niet vanaf bij chello.............

can you read my mind?

Verwijderd

Ik zit aan de chello light, excuseert u aub eventuele niet-interessante dingen.

Maar goed, ik kreeg eind vorig jaar een officiëel mailtje van Chello dat ze hun up- en downloadlimiet hadden opgehoogd. Dit gold voor mijn pakket, geldde het ook voor Classic? Of is dat reeds oud nieuws?

De verhoging was wel merkbaar 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2004 20:18 ]

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-05 09:10
Ik wacht op een officieel bericht, en ik hoop ook dat de prijzen gelijk blijven.

Het is iig wel erg lekker natuurlijk :*)

• kamerplant
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 20:16:
Ik zit aan de chello light, excuseert u aub eventuele niet-interessante dingen.

Maar goed, ik kreeg eind vorig jaar een officiëel mailtje van Chello dat ze hun up- en downloadlimiet hadden opgehoogd. Dit gold voor mijn pakket, geldde het ook voor Classic? Of is dat reeds oud nieuws?

De verhoging was wel merkbaar 8)
Classic heeft geen limiet hè. ;)
Maar als ik zo om mij heen hoor wordt UPC toch wel minder tolorant ivm de FUP.

Prijzen: Het lijkt me absoluut geen slim moment om de prijzen omhoog te gooien. Ik verwacht dat Chello zo slim is om daar toch wel even mee te wachten. :o

🌞🍃

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 05:30:
[...]

reken dan bij chello ook de prijzen van je kabelexploitant erbij ....
legolas82 schreef op 11 januari 2004 @ 10:46:
[...]

En niet ieder huis heeft kabel?

Wij hebben hier thuis priority, overschakelen op adsl zou dus betekenen dat eerst kpn weer aangesloten moet worden.

Maar ik vind dus eigenlijk dat de upload van chello flink verhoogd mag worden. vergeleken met adsl is 32kb nog niks. 1 mbit down vind ik persoonlijk voldoende.

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

DataBeest schreef op 11 januari 2004 @ 19:33:
[...]

De ping heeft met de staat van het netwerk te maken. Of de capatiteit voldoende is vergeleken het gebruik..
Deze snelheidsverhoging is enkel een limiet die hoger komt. Het staat eigenlijk dus los van de ping hè ;).
Het beste is om ADSL te nemen als je een online gamer bent met een slechte ping, aangezien die downloadsnelheden voor het gamen er niet zo toe doen.

Overigens ben ik zelf wel een tevreden Chello gebruiker. Ik haal meestal de max. snelheden en qua ping.. Tja, ik game niet zo veel meer online, dus heb daar niet zo'n goede zicht op.
In ieder geval gaat dit wel meebepalen of ik aankomend jaar nog bij Chello blijf, of naar Xs4all overstap. ;)
De upload zou in ieder geval minstens 30kB/sec moeten worden wil ik Chello behouden.
das et probleem ik wil wel maar mijn n00b ouders snappen et nog steeds niet echt dat adsl sneller en goedkoper is.
en ze zijn ook nog zo koppig als een ezel.
zo snappen ze ook niet dat een 933 mhz pentium 3 echt geen 4 minuten moet duren met opstarten en dat als je rechterknop doet op een file dat dit ook geen 7 a 8 seconde moet duren.
dat ding had al 9 maanden geleden opnieuw moeten worden geinstaleerd maar jah, noobs he:S

• Rum
  • Laatst online: 07-03 13:06

Rum

Bij Chello heb je net als bij ADSL het probleem van koppelverkoop. Bij ADSL moet je een telefoonlijn hebben (ik heb wel eens berichten gehoord dat dat alleen voor het aansluiten is, maar of dat waar is weet ik niet...), bij Chello MOETt je een tv-kabelabbo hebben. Dus ik reken voor mij Chelloabbo nog steeds een bedrag de 15 euro extra... We kijken TV via de schotel, dat is tenminste goed beeld!

Als er trouwens een verhoging van Classic inzit, vind ik dat enorm welkom uiteraard. Maar ik sluit me ook aan bij de mensen die in dit topic vinden dat Chello beter kan werken aan een stabielere snelheid!

• Werkbouwtuig
  • Niet online
Ik zit dus op een chello classic abbo, buiten het feit dat chello al maanden loopt te kutten, is mijn downloadsnelheid wel iets gestegen.

Van zeg 180 tot 200 kb/sec naar zo'n 240 kb/sec (19:14h @ speedtest).
Met zelfs een uitschieter naar 269 kb/sec net.
(upload zit btw gewoon rond de 13 a 14 kb/sec)

Ik heb verder geen officieel bericht gehad van chello over een eventuele snelheidsverhoging. Hoewel ik het positief vindt dat ze hun abbo's concurerender willen maken met de adsl abbo's vindt ik dat ze beter eerst kunnen werken aan een stabiele verbinding. Hier in Dordrecht valt chello namelijk erg vaak weg en als dat niet heel snel beter wordt stap ik over naar adsl van demon.

[ Voor 6% gewijzigd door Werkbouwtuig op 12-01-2004 19:23 ]

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

December schreef op 11 januari 2004 @ 11:14:
[...]
Je zou het ook in de goede vorm aan kunnen geven, in plaats van zomaar wat met kbit en Kb te gaan zitten gooien. Momenteel is het dus 128 Kilobit/s (Kb/s) wat gelijk is aan 16 KiloByte/s (KB/s), je ziet niet veel verschil, maar er is wel een groot verschil :)
Doe het dan even helemaal goed en schrijf kilo met een kleine k! kbit (kb) en kbyte (kB)! k = kilo, K = Kelvin :) :z

Wat betreft extra kosten door benodigde kabeltelevisie en/of telefoonlijnen: we hebben eigenlijk een lijstje nodig met alle kosten bijelkaar. Catv + Chello + (KPN/Priority/GSM) of (Catv/Digitenne) + ADSL + KPN. Ofzo...

Probeer eens een zo goedkoop mogelijke setup te maken met alle produkten!

[edit]
Om ook nog even on-topic te reageren: van een verhoging hebben we op de helpdesk nog niets gehoord.

[ Voor 36% gewijzigd door Bergen op 12-01-2004 20:19 ]

• eelcoo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08-2025
ook lekker handig van TS om 2 verschillende eenheden in de titel te gebruiken :Z

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Werkbouwtuig schreef op 12 januari 2004 @ 19:22:
Ik zit dus op een chello classic abbo, buiten het feit dat chello al maanden loopt te kutten, is mijn downloadsnelheid wel iets gestegen.

Van zeg 180 tot 200 kb/sec naar zo'n 240 kb/sec (19:14h @ speedtest).
Met zelfs een uitschieter naar 269 kb/sec net.
(upload zit btw gewoon rond de 13 a 14 kb/sec)

Ik heb verder geen officieel bericht gehad van chello over een eventuele snelheidsverhoging. Hoewel ik het positief vindt dat ze hun abbo's concurerender willen maken met de adsl abbo's vindt ik dat ze beter eerst kunnen werken aan een stabiele verbinding. Hier in Dordrecht valt chello namelijk erg vaak weg en als dat niet heel snel beter wordt stap ik over naar adsl van demon.
wat ik me af vraag: hoe krijg je standaard al 180 kbyte per sec? ik krijg nog nie snachts 160 kbyte per sec.
en overdag zakt et soms zelfs onder de 100 hier.
word ik nou zo afgeknepen?

Verwijderd

lammmetak schreef op 12 januari 2004 @ 21:22:
[...]

wat ik me af vraag: hoe krijg je standaard al 180 kbyte per sec? ik krijg nog nie snachts 160 kbyte per sec.
Same here. Op dit moment ben ik een linux ISO aan het downloaden met zo'n 25 kB/sec: om te huilen dus. Nee, chello mag wat mij betreft eerst de snelheid stabiel maken, en dan pas verhogen. Ik bedoel, wat heb je nou aan een 8-baans snelweg als je er op een Lada op moet?

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:02

Nakebod

Nope.

DataBeest schreef op 11 januari 2004 @ 20:32:
[...]

Prijzen: Het lijkt me absoluut geen slim moment om de prijzen omhoog te gooien. Ik verwacht dat Chello zo slim is om daar toch wel even mee te wachten. :o
Classic heeft wel een "limit": ookal is het FUP
Op het Chelloo.com Forum staan de nieuwe geldende limieten.

Hier in Nijmegen, had ik vorige week ruim een half uur een stabiele download van 300+, upload was hetzelfde nog.
Was toen wel aan het kloten met 2 chello modems, en had net een nieuw ip, dus ik weet ook ff niet van welke dhcp server ik mijn ip kreeg. Normaal vanaf arnhem.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

DataBeest schreef op 11 januari 2004 @ 20:32:
[...]

geen datalimiet voor classic en chello+ ???

Afgesloten door Chello vanwege dataverkeer

wat is datalimiet na wwarschuwing chello

Chello datalimiet

Dataverbruik te hoog. Chello sluit onmiddellijk af!!

oftewel er is wel degelijk een datalimiet al zeggen ze weleens van niet als je ze belt, mijn chello vliegt er in ieder geval uit en niet alleen hierom maar ook om andere redenen

nieuwsserver is waardeloos
disconnect ELKE dag tot ik modem reset of PC reboot (denk dat ze het expres doen hoor het van meerdere)

chello disconnect tot reboot op motorola

• Bergen
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

[...]

Nou, het maximum is 187,5 kB/s. Door overhead enzo haal je in de praktijk maximaal inderdaad rond de 160 kB/s. Als je, zoals Werkbouwtuig, veel meer haalt, ben je gewoon niet goed gecapped.

Als je geknepen bent doordat je veel te veel hebt gedownload moet je niet meer dan 8 kB/s kunnen halen. Jij kunt wel meer dan 100 kB/s willen halen maar de server moet dat natuurlijk ook kunnen leveren. Bovendien kan op de server ook nog een maximumsnelheid zijn ingesteld.

[ Voor 68% gewijzigd door Bergen op 12-01-2004 21:56 ]

• VonFoX
  • Laatst online: 16-05-2025

VonFoX

Las noches de Diciembre

Er is eindelijk duidelijkheid over de FUP:

Via een interne mailing heeft UPC het volgende laten weten:

Vanaf Maandag 12 januari zal het automatische throttle proces worden
geactiveerd.

Het automatische throttle proces houdt in dat klanten die een
datalimiet overschrijden 2 maal een waarschuwing ontvangen via de e-mail:

a.. De eerste waarschuwing is bij 80% van de limiet.

a.. De tweede waarschuwing is bij 90% van de limiet.

a.. De derde waarschuwing is bij 100% van de limiet.

Bij de 90% waarschuwing wordt tevens een link meegestuurd waar de
klant zijn verbruik kan zien.
Bij de 100% waarschuwing krijgt de klant een melding dat per direct
het modem teruggezet is in snelheid tot het einde van de maand.

De limieten per product zijn:

Abonnement Data Limiet
Entry 0,5 GB
Light 1 GB
Classic A.U.P. * (Staat nu op 100GB, dit kan veranderen)
Plus A.U.P. * (Staat nu op 200GB, dit kan veranderen)

* A.U.P. = Acceptable Usage Policy (UPC bepaald wat acceptabel is)

Het automatische throttle proces werkt alleen voor EuroDocis modems
(bv. Motorola's). De niet-EuroDocsis modems (Terayon, Lancity of COM21)
worden via een handmatig proces meegenomen. Echter, deze klanten worden niet
teruggezet in snelheid maar afgesloten. In de communicatie naar deze klanten
zal gemeld worden dat de klant kan kiezen om overgezet te worden naar een
EuroDocsis modem om zo niet geheel afgesloten te worden.

bron: Behulpzame UPC medewerker

Verbruik kan worden uitgelezen op: http://datagebruik.chello.nl/

Yo.

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

VonFoX schreef op 12 januari 2004 @ 21:51:

Via een interne mailing heeft UPC het volgende laten weten:

Vanaf Maandag 12 januari zal het automatische throttle proces worden
geactiveerd.

Het automatische throttle proces houdt in dat klanten die een
datalimiet overschrijden 2 maal een waarschuwing ontvangen via de e-mail:

a.. De eerste waarschuwing is bij 80% van de limiet.

a.. De tweede waarschuwing is bij 90% van de limiet.

a.. De derde waarschuwing is bij 100% van de limiet.

Bij de 90% waarschuwing wordt tevens een link meegestuurd waar de
klant zijn verbruik kan zien.
Bij de 100% waarschuwing krijgt de klant een melding dat per direct
het modem teruggezet is in snelheid tot het einde van de maand.

De limieten per product zijn:

Abonnement Data Limiet
Entry 0,5 GB
Light 1 GB
Classic A.U.P. * (Staat nu op 100GB, dit kan veranderen)
Plus A.U.P. * (Staat nu op 200GB, dit kan veranderen)

* A.U.P. = Acceptable Usage Policy (UPC bepaald wat acceptabel is)

Het automatische throttle proces werkt alleen voor EuroDocis modems
(bv. Motorola's). De niet-EuroDocsis modems (Terayon, Lancity of COM21)
worden via een handmatig proces meegenomen. Echter, deze klanten worden niet
teruggezet in snelheid maar afgesloten. In de communicatie naar deze klanten
zal gemeld worden dat de klant kan kiezen om overgezet te worden naar een
EuroDocsis modem om zo niet geheel afgesloten te worden.

Kijk hier hebben we wat aan :D _/-\o_ ;)

hmm zie net dat ik in deze maand al weer 4 gb verstookt heb :/

Maar de snelheidsverhogingen komen er wel aan (wanneer weet ik niet precies), maar ik heb uit betrouwbare bron mogen vernemen dat er zelfs een soort van ethernet chello zou komen (dit wordt dan een nieuw abbo) van 10 mbit.... :9~

PS: pin me er niet op vast als later blijkt dat het niet zo is :+

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

• Werkbouwtuig
  • Niet online
[...]

Das vast om te compenseren voor al die tijd dat ik geen internet heb ;)
En het verschilt hier wel heel erg, die 180 kb/sec is het maximale wat ik op een gunstige tijd haal. Soms heb ik idd dagen met uitvallend internet of is het baggertraag, soms is het best snel. Ik was gister zelf ook erg verbaasd over die snelheden, maar ik las net in het chello is brak topic dat dit bij meer mensen gebeurd.

Ik heb nog steeds liever een stabiele verbinding, als een hogere max. die je toch alleen met geluk haalt.

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 16:08

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Marktleider UPC heeft nog geen officiële aankondigingen gedaan op dit vlak, maar woordvoerder Marc Zellenrath belooft dat Chello 'op redelijk korte termijn' met nieuwe producten en hogere snelheden komt.
bron: http://www.webwereld.nl/nieuws/17237.phtml

Het zal dus idd wel gebeuren, als het 3 mbit down en 32 kb up word zou dat wel heel vetjes zijn :*)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• kamerplant
  • Niet online
VonFoX schreef op 12 januari 2004 @ 21:51:
<knip>

Erg interresant.. :o
100GB limiet is echt flink hoor.
Jammer alleen dat ik momenteel niet kan inloggen, ik krijg een mooie error: "Niet in staat je verzoek uit te voeren. Probeer het straks nog eens."

/edit: Ah, het staat ook op chelloo.com.

[ Voor 7% gewijzigd door kamerplant op 13-01-2004 12:04 ]

🌞🍃

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Werkbouwtuig schreef op 13 januari 2004 @ 07:42:
[...]

kheb liever dat ik eens wel hoger dan de 100 overdag kom.

Das vast om te compenseren voor al die tijd dat ik geen internet heb ;)
En het verschilt hier wel heel erg, die 180 kb/sec is het maximale wat ik op een gunstige tijd haal. Soms heb ik idd dagen met uitvallend internet of is het baggertraag, soms is het best snel. Ik was gister zelf ook erg verbaasd over die snelheden, maar ik las net in het chello is brak topic dat dit bij meer mensen gebeurd.

Ik heb nog steeds liever een stabiele verbinding, als een hogere max. die je toch alleen met geluk haalt.
een medewerke bij upc is een kennis van mij en zij dat bij ons in de straat nogal veel gedownload werd.
mijn moeder zag er direct verband met mijn leech server netzoals ik:D
misschien dat ik dus gewoon dicht geknepen word:S

Verwijderd

wel leuk dat gerucht van de verhogingen van de snelheid.
maar sprak laatst iemand van upc en deze vertelde dat als de snelheid omhoog gaat en alles loopt goed dat dan ook in de toekomst de prijzen omhoog gaan.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2004 12:46 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 12:42:
maar sprak laatst iemand van upc en deze vertelde dat als de snelheid omhoog gaat en alles loopt goed dat dan ook in de toekomst de prijzen omhoog gaan.
nóg hoger? Willen ze zichzelf uit de markt prijzen???

ADSL is sneller en goedkoper imho... Dus wanneer ze de prijzen laten stijgen wordt het nog onaantrekkelijker... Ze kunnen hier mijn 160kB/s niet eens garanderen, sterker nog ze knijpen je gewoon af.

Ik ben weg, wat ze ook doen. Dat geintje met die QoS is mij in het verkeerde keelgat geschoten.

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-04 09:50

Specht

Il Cuore Sportivo

Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 12:42:
Van mij mogen ze, dan zeg ik meteen mijn abonnement op voor de maand erop. >:)
Als ik al niet eerder wegben bij chello tenminste. :+

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Verwijderd

Brrrrrrrr, geruchten. De een roept dit, de ander dat. 8)7
Laten we eerst maar eens afwachten tot het officieel is lijkt me?
Nu gaan we allemaal lekker op elkaar reageren, terwijl niemand echt weet hoe de vork in de steel zit.

Wat mij betreft is die snelheidsverhoging helemaal prima. Ik vraag me dan af of met de nieuwe specs van Chello Light ook nog een beetje behoorlijk via Xbox Live! gespeeld zou kunnen worden. Nu is dat krap aan volgens mij.

Verwijderd

ik heb ze een mail verstuurd gister. en ik kreeg vandaag op zondag een bericht terug:

Geachte heer Stegeman,

Via het feedbackformulier hebben wij uw vraag ontvangen. Graag gaan wij hierop in.

U geeft aan...

Wanneer gaat chello de snelheid verhogen?
Want ADSL is heeft voor dezelfde prijs een snellere lijn.
Chello heeft een 1,5 MegaBit lijn terwijl ADSL 2,1 MegaBit heeft voor hetzelfde bedrag per maand.

Wij bieden onze excuses aan voor het feit dat ons product op dit moment niet aan uw eisen voldoet. Wij zijn bezig de snelheid omhoog te
brengen. Op termijn resulteert dit in een hogere snelheid, maar een concrete datum kunnen wij niet geven.

Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u telefonisch contact met ons opnemen. Onze afdeling Customer Service is te bereiken op
werkdagen van 8.00 tot 19.00 uur (voor storingen tot 22.00 uur) en op zaterdag en zon- en feestdagen van 10.00 tot 22.00 uur onder het
nummer 0900 15 80 (€ 0,10 per minuut). Belt u gerust, onze medewerkers staan u graag te woord.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

UPC Nederland

dus er komen verhogingen aan in snelheden maar op welke termijn is nog niet bekend.

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

er gaat iets gebeuren maar wat:)

Verwijderd

woei, wat nieuws :)
Hier wat nieuwtjes omtrent Chello.
In het eerste kwartaal 2004 gaat eindelijk de snelheid omhoog!!!!!!!!!!, wellicht al Febr. of Maart aldus de planning, dit ivm concurentie en een te groot klantenverloop naar de div. adsl aanbieders.
Er komt een nieuwe variant aan de onderkant van de markt nml een abo voor 14.95 pm.
Verder gaat de snelheid van light omhoog naar een verdubbeling van nu.
Classic gaat zeker naar 2000 kB en wellicht nog hoger naar 3000 kB maar daar zijn ze nog niet geheel uit! de upload gaat naar512 kB.
Plus gaat naar 4500 kB en de upload naar 1024 kB.
Verder gaat de Downloadbeperking verdwijnen!
De planning voor al dit moois is 1e kw 2004 alhoewel met Upc/Chello weet je maar nooit! maar dit alles is serieus en uit eerste hand.
komt van http://www.chelloo.com/fo...g46825#msg46825;boardseen

Dat zal dus wel ff mooi zijn zeg, 1mbit upload :)

Verwijderd

Zoals iedereen al zei, zelfs 32 down is nog steeds naadje vergeleken met ADSL. We zitten pvd al 5 jaar op 15 up terwil ADSL aan alle kanten inhaalde. Tegenwoordig zie ik breezersletjes online komen die een snellere verbinding hebben dan mij, alleen omdat ze een GOEDKOPER ADSL abo hebben.. Chello mag SNEL wat gaan doen of anders ben ik ook weg.. 15kb up in 2004? wie verzint het..

• marteltor
  • Laatst online: 00:10
Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 04:01:
Zoals iedereen al zei, zelfs 32 down is nog steeds naadje vergeleken met ADSL. We zitten pvd al 5 jaar op 15 up terwil ADSL aan alle kanten inhaalde. Tegenwoordig zie ik breezersletjes online komen die een snellere verbinding hebben dan mijik, alleen omdat ze een GOEDKOPER ADSL abo hebben.. Chello mag SNEL wat gaan doen of anders ben ik ook weg.. 15kb up in 2004? wie verzint het..
Dat van die breezersletjes kan natuurlijk niet! Dan valt er nergens meer over te patsen he B) ;)
Nog niet echt veel nieuw nieuws he :|

Verwijderd

We zullen toch even geduld moeten hebben totdat chello met een officieel bericht naar buiten komt.
Ik heb ergens gelezen dat ze dat wellicht vandaag al gaan doen :)
Dus nog even geduld

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 08:38:
We zullen toch even geduld moeten hebben totdat chello met een officieel bericht naar buiten komt.
Ik heb ergens gelezen dat ze dat wellicht vandaag al gaan doen :)
Dus nog even geduld
waar heb je dat gelezen dan? zet de bron er ff bij. dan kunnen we bepalen of er informatie bij zit die betrouwbaarder is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 08:53:
[...]

waar heb je dat gelezen dan? zet de bron er ff bij. dan kunnen we bepalen of er informatie bij zit die betrouwbaarder is.
Valt te lezen op het chelloo forum, hoe betrouwbaar dat is moet je natuurlijk zelf bepalen, maar ik hoop dat ze gelijk hebben :)

Kan niet wachten tot we eindelijk is een keer een hogere upload snelheid krijgen, want met 3 computers tegelijk inetten is niet echt een must met 16 kb/s :)

• FreakNL
  • Laatst online: 22:32

FreakNL

Well do ya punk?

Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 09:25:
[...]

Valt te lezen op het chelloo forum, hoe betrouwbaar dat is moet je natuurlijk zelf bepalen, maar ik hoop dat ze gelijk hebben :)

Kan niet wachten tot we eindelijk is een keer een hogere upload snelheid krijgen, want met 3 computers tegelijk inetten is niet echt een must met 16 kb/s :)
Met 32 of 64 kb/s upload is het ook geen must om perse met 3 computers te gaan zitten inetten hoor :+

Verwijderd

FreakNL schreef op 26 januari 2004 @ 09:40:
[...]

Met 32 of 64 kb/s upload is het ook geen must om perse met 3 computers te gaan zitten inetten hoor :+
dat niet maar als je online spellen speelt met 3 pc's tegelijk dan is het wel makkelijker hoor.

Toen wij met 2 pc's Unreal Tournament gingen spelen trok die het net. Maar toen we een derde erbij zette konden we niet meer spelen.

We hadden teveel ping (over de 1000) om nog normaal te kunnen spelen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 09:48:
[...]

dat niet maar als je online spellen speelt met 3 pc's tegelijk dan is het wel makkelijker hoor.

Toen wij met 2 pc's Unreal Tournament gingen spelen trok die het net. Maar toen we een derde erbij zette konden we niet meer spelen.

We hadden teveel ping (over de 1000) om nog normaal te kunnen spelen.
Nou vreet UT ook veel bandbreedte. Ca 4,5kB/s aan upload per speler...

Met CS ging het tot 4 man goed en Q3 tot 5 zelfs. Q3 is echt een van de meest zuinige engines die ik ooit heb gezien :)

Verwijderd

zolang de prijs hetzelfde blijft is het geen probleem

Verwijderd

Men zegt dus inderdaad dat de prijs hetzelfde blijft, alleen upload en download omhoog.
Dit alles wordt gezegd op het forum van www.chelloo.com

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:14

Korakal

Up up up!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.