Toon posts:

Afgesloten door Chello vanwege dataverkeer

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,
Tis alweer bijna een week geleden, maar doordat ik op een top-300 lijst(?) sta (zal nu wel stond zijn), is mijn internet afgesloten door UPC.
Ik verwachtte eigenlijk wel dat hier meer mensen zijn met hetzelfde probleem, maar ik kan helemaal geen topic vinden.

Ben ik dan echt de enige die nu een aangetekende brief heeft verstuurd naar UPC met de eis me weer aan te sluiten, omdat ze eerst maar eens kenbaar moeten maken dat ze niet zomaar klanten kunnen afsluiten als ze daar zin in hebben? :(

• achappey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04-2021

achappey

...

Er is wel al een topic geweest over dat mensen een brief ontvangen hadden met een waarschuwing. Heb jij die niet gekregen?

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:09
Ben daar wel een keer wat over tegengekomen hier. Heb ook ff gezocht maar vond het niet zo snel.

Volgens mij was het iemand die wel een waarschuwing kreeg per mail en zich afvroeg of het echt was.

Heb je je Chello mail adres wel ingesteld?

no animals were harmed during the production of this message

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-04 10:40

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Op dinsdag 05 maart 2002 14:22 schreef pimderks het volgende:
Whahaha LoL, sucks 4 you but it's your own debt :)
Ik ging wat tikken over niveau, zowel van het Engels als van de opmerking. Maar laat ook eigenlijk maar... |:(

Ik heb al een aantal dagen gewoon geen chello meer, dus heel erg is het niet :)

Nee grapje, maar ze maken zich lekker populair bij de mensen waar ze nog geld van krijgen.

Ik ben snel weg naar ADSL 7800/512 denk ik.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• achappey

achappey

...

Op dinsdag 05 maart 2002 14:21 schreef Caeruleus het volgende:
Heb je je Chello mail adres wel ingesteld?
Ik denk dat je bedoeld of hij zijn mail van Chello wel eens leest. Het was idd via mail gegaan ja.

Toen ik Chello had checkte ik die mail ook nooit dus zou goed kunnen dat je hem misgelopen bent.

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust

• achappey

achappey

...

Nee grapje, maar ze maken zich lekker populair bij de mensen waar ze nog geld van krijgen.
Uuh, die leechers kosten hun alleen maar veel geld, dus dat zal Chello weinig boeien denk ik.

• Neophyte
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09-2025

Neophyte

it's back....

Mogen we ook meteen weten hoeveel dataverkeer je had?
Dan kan ik daar rekening mee gaan houden.

Senri no michi mo ippo kara

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan jullie vertellen dat het geen gein is. Vanaf vorige week donderdag ligt alles thuis plat.

Dit is niet mijn eigen schuld.
UPC verteld mij dat ik teveel data genereer. <prima>
dat het omlaag moet <ook prima>

that's it.

Een week later vertellen ze doodleuk dat mijn dataverkeer niet omlaag is gegaan en ze me hebben afgesloten.

1) ik heb geen bericht gekregen hoeveel te veel ik genereer
2) ik heb geen bericht gekregen over de toegestane hoeveelheid p/m.
Dit zijn de verplicht als je hun Algemene Voorwaarden leest.

Kortom: zo mogen mij helemaal niet afsluiten. Zeker niet zonder gegronde reden.

wel geinig (baas van een helpdeskmedewerker die mij niet kon helpen en alleen maar sorry zei): "Nee, ik neem hem niet aan de telefoon, want daar ben ik niet voor aangenomen"!!!:+ Dat verzin je toch niet.

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/416337

Dit was hem, maar die kreeg alleen maar een "Chello OW" :P

MEt andere woorden geen idee hoeveel :{

Wat downloade je allemaal, in dat topic spreekt met over 149GB per maand :{

• achappey

achappey

...

1) ik heb geen bericht gekregen hoeveel te veel ik genereer
Kon je gewoon zelf meten.
2) ik heb geen bericht gekregen over de toegestane hoeveelheid p/m.
Dit zijn de verplicht als je hun Algemene Voorwaarden leest.
Ze hanteren een FUP. Wees daar bleij mee (in jouw geval niet meer). Een FUP is ideaal omdat je dat die lastige limieten niet hebt (wat dus NIET wil zeggen dat je onbeperkt kan leechen).

Verwijderd

Topicstarter
Je bent 24/7 online of niet natuurlijk.

Ik heb 't trouwens alleen over dataverkeer binnen het UPC-netwerk (Newsserver ;))
Die download aantallen? vrij variabel, van zo'n 55 gig tot 130 gig p/m.

Lijkt me toch niet super veel :)
En als het dan wel te veel is, dan breng je de gebruiker daarvan op de hoogte en ga je niet meteen ovet tot afsluiting.

• achappey

achappey

...

Op dinsdag 05 maart 2002 14:36 schreef SuperServer het volgende:

Ik heb 't trouwens alleen over dataverkeer binnen het UPC-netwerk (Newsserver ;))

En als het dan wel te veel is, dan breng je de gebruiker daarvan op de hoogte en ga je niet meteen ovet tot afsluiting.
Die aantallen zijn gewoon veel te hoog he. Maakt niet uit of nou binnen het netwerk is of niet. Maarhu gebruikte jij je Chello mail adres? Of las je die wel eens?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Hebben ze toch gedaan, je bent immers al gewaarschuwd?

Verwijderd

Topicstarter
Maarhu gebruikte jij je Chello mail adres? Of las je die wel eens?
Als je bedoeld dat ik het mailtje gezien heb? Ja, maar wat schiet ik daar mee op als ik niet te horen krijg wat er van me verwacht wordt?

Als ze nou zeggen: "hee, vermider dat dataverkeer tot 500MB, anders wordt je volgende week afgesloten", dan snap ik waar het over gaat.

• achappey

achappey

...

Op dinsdag 05 maart 2002 14:42 schreef SuperServer het volgende:

[..]

Als je bedoeld dat ik het mailtje gezien heb? Ja, maar wat schiet ik daar mee op als ik niet te horen krijg wat er van me verwacht wordt?

Als ze nou zeggen: "hee, vermider dat dataverkeer tot 500MB, anders wordt je volgende week afgesloten", dan snap ik waar het over gaat.
Hmmz, wees bleij dat ze geen absolute getallen noemen. Daar wil toch niemand aan vast zitten. Maar als je normaal van je verbinding gebruik had gemaakt was er nix aan de hand geweest. Je weet zelf toch ook dat die getallen die je net noemt in GB's gewoon te gek is voor ene kabelverbinding.

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik het inderdaad niet mee eens.
Het is natuurlijk niet zo dat het dataverkeer opeens zo hoog is geworden. Dat gaat al maanden zo, en nog nooit iets van UPC gehoord.
Opeens komt dan dat bericht uit het niets, en zonder dat ze vertellen wat de bedoeling is, word ik afgesloten.;(

Mag iemand me uitleggen hoe dat te verantwoorden valt.

• achappey

achappey

...

Ikke niet snappen. Eerst krijg je een mailtje dat je dataverkeer te hoog is. Dan ga je logisch nadenken en bedenk je he, misschien is 130 gb toch wat veel. Dan minder je dat per direct drastisch en dan is er nix aan de hand. Blijkbaar heb je dat niet gedaan en gooien ze je eraf. Dat is toch logisch?

Voor nix gaat de zon op, nix meer en nix minder.

• achappey

achappey

...

Hiero trouwens nog meer discussie over limiet.

[topic=424852/3/25]

Verwijderd

Topicstarter
Ikke niet snappen. Eerst krijg je een mailtje dat je dataverkeer te hoog is. Dan ga je logisch nadenken en bedenk je he, misschien is 130 gb toch wat veel. Dan minder je dat per direct drastisch en dan is er nix aan de hand.
In principe heb je gelijk. Mag je mij vertellen hoe ik aan het einde van een maand, want daar hebben we het over, in een paar dagen tijd dat dataverkeer omlaag kan brengen.
Zou natuurlijk vreemd zijn als ik helemaal niet meer kan internetten.
Wat ik wil zeggen is dit: Ik krijg blijkbaar een week de tijd om mijn dataverkeer te verminderen.
Wat houdt dat in dan?

Stekker eruit? Ik dacht 't niet.
Natuurlijk heb ik een aantal zaken aangepast, maar blijkbaar was dat niet genoeg.
Niemand van UPC die mij even verteld wat het probleem eigenlijk is. Vreemd toch?

-> thx...gelijk lezen

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:22

Het is dat je hier niet mag flamen...
Nu weet je het.

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Op dinsdag 05 maart 2002 14:18 schreef SuperServer het volgende:
Hallo mensen,
Tis alweer bijna een week geleden, maar doordat ik op een top-300 lijst(?) sta (zal nu wel stond zijn), is mijn internet afgesloten door UPC.
Ik verwachtte eigenlijk wel dat hier meer mensen zijn met hetzelfde probleem, maar ik kan helemaal geen topic vinden.

Ben ik dan echt de enige die nu een aangetekende brief heeft verstuurd naar UPC met de eis me weer aan te sluiten, omdat ze eerst maar eens kenbaar moeten maken dat ze niet zomaar klanten kunnen afsluiten als ze daar zin in hebben? :(
Je hebt je niet gehouden aan de fair use policy, dus hebben ze het recht je verbinding af te sluiten.
Brieven schrijven zal je niet helpen denk ik.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-05 05:56

Crazy D

I think we should take a look.

Op dinsdag 05 maart 2002 15:07 schreef SuperServer het volgende:
In principe heb je gelijk. Mag je mij vertellen hoe ik aan het einde van een maand, want daar hebben we het over, in een paar dagen tijd dat dataverkeer omlaag kan brengen.
Wat ik wil zeggen is dit: Ik krijg blijkbaar een week de tijd om mijn dataverkeer te verminderen.
Wat houdt dat in dan?
Afkick-periode?
How bout gewoon stoppen met downloaden? (of niet "maar" 9Gb i.p.v. 20Gb downloaden).
t Is natuurlijk lullig voor je, maar ja, je hebt vast niet maar 1 maandje 130gb binnen gehaald. Ze hebben het een paar maanden bekeken, je uiteindelijk het mailtje gestuurd. Vervolgens blijf jij vet door leechen, tjah jammer joh. Wees blij dat je een provider had met een fup en geen vaste datalimiet...

Exact expert nodig?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

[..]

Wat houdt dat in dan?

Natuurlijk heb ik een aantal zaken aangepast, maar blijkbaar was dat niet genoeg.
Niemand van UPC die mij even verteld wat het probleem eigenlijk is. Vreemd toch?

-> thx...gelijk lezen
Als je eens nadenkt, dan gebeurt het volgende:
Jij verbruikt veel verkeer -> waarschuwing -> je wordt nu constant in de gaten gehouden -> je blijft veel downen -> afgesloten.

Als je zo'n waarschuwing krijgt dan ga je toch niet vrolijk door ??? Met hoevel heb je geminderd dan ? Kijk als je in die week erna nog 10GB+ dload, tja dan is het je eigen schuld.
Ik zou na zo'n waarschuwing gewoon ff een maand mijn Kazaa e.d. niet aan doen.
Ik houd liever mijn verbinding als dat ik 5 divx-jes kijk.

Verwijderd

ik ben der ook een tijdje afgegooid doordat ik pubs aan het scannen was.

''Er zijn diverse malen geconstateerd dat er vanaf uw computer een portscan is uitgevoerd bedrijfen hebben hierover geklaagd''

tering klote hufters. het wordt is tijd dat ik cistron adsl krijg

• wizza
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-04 08:57

wizza

/dev/null

Op dinsdag 05 maart 2002 15:32 schreef DeadlyPoison het volgende:

''Er zijn diverse malen geconstateerd dat er vanaf uw computer een portscan is uitgevoerd bedrijfen hebben hierover geklaagd''

Ik ben echt geen UPC fan ofzo, maar ik kan ze geen ongelijk
geven dat, als ze klachten krijgen over portscans krijgen
van (grote) bedrijven dan vind ik het niet gek dat ze je
waarschuwen / afsluiten, daarbij staan ze nog in hun gelijk
ook omdat jij de gebruikersoveréénkomst niet nakomt!

Dit is echt niet alleen bij UPC hoor, Als Cistron een klacht
krijgt van ***Bedrijf (neem maar een grote onderneming), dan
zullen ze jou ook even vriendelijk verzoeken geen IP-Ranges
meer te scannen op open FTP porten.

Maargoed, voor de topic starter: Ik dacht eerst dat het een
HOAX was joh, dat mailtje van UPC!!! maar 't is toch echt
waar?!!! SH*T !! minder hoor! |:(
Toch denk ik, dat ze ergens wel in hun recht staan, je hebt
een Fair Use Datatraffic, en op het moment dat jij onwijs
veel D/L per maand, dan denk ik dat ze je hierop aan mogen
spreken, echter vind ik het niet netjes dat ze je
waarschuwen + afsluiten.

Naar mijn idee konden ze beter zeggen: Beste klant, u
gebruikt teveel van onze bandbreedte daarom stellen wij het
volgende voor: OF u betaald extra voor meer datatraffic, of
wij zijn genoodzaakt u af te sluiten (o.i.d)

Náh, 't is weer een heel verhaal geworden ;)
i.i.g veel succes met je 'gevecht' tegen je ISP ennuh,
keep us up-2-date !!

♛ ᴜs͟͟ᴜs͟͟ ᴍᴀɢɪs͟͟ᴛᴇʀ ᴇs͟͟ᴛ ᴏᴘᴛɪᴍᴜs͟͟! ♛

• tslh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 14:29
Op dinsdag 05 maart 2002 14:18 schreef SuperServer het volgende:
Hallo mensen,

[topic=428851/1/25]
[topic=424852/1/25]
[topic=129198/1/25]

Niets over te vinden zeg je? :?

Ik voel ook de priemende ogen van Chello op me gericht... :(

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de input.

Ik ga alles nog een keer doorlezen, maar blijf me verzetten tegen dit soort grappen van UPC.

Als zij er een zooitje van kunnen maken en hun klanten bedonderen, dan moet het toch lukken om in dit geval m'n gelijk te krijgen

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:26
Op woensdag 06 maart 2002 09:08 schreef SuperServer het volgende:
Bedankt voor de input.

Ik ga alles nog een keer doorlezen, maar blijf me verzetten tegen dit soort grappen van UPC.

Als zij er een zooitje van kunnen maken en hun klanten bedonderen, dan moet het toch lukken om in dit geval m'n gelijk te krijgen
Luister jonge, je staat gewoon zwak.

ER is een FUP/AUP waarins taat dat je met je verbinding niet andere mensen tot last mag zijn, niet asociaal veel mag downloaden (maar geen harde getallen, EN BEN HIER BLIJ VOOR). Nou doe jij tussen de 55 en 130 Gb per maand?

En dat vind je "niet veel"?
Weet je wat UPC/Chello 1Mb kost om te downloaden? denk je dat ze bij de AIX zeggen "Oh UPC? ok, sluit maar aan op de backbone en kost je verder niks". Vervolgens worden we aangesloten met een zooi kabels waar je alles bij elkaar met 12 man doorheen kan lopen?

Doordat jij bija 24/7aan het downloaden bent van de newsgroups, en dat gaat al snel met 160 Kb/sec (+/- 1,5 Mbps)

Als ik me niet vergis is het schakelnetwerk totaan je headend 34 Mbit, en en daar zitten dus 1500 mensen op aangesloten ofzo.

Jij in je eentje daar al ruim 4% vanaf, er hoeven van die 1500 man nog maar 20 andere te zijn die beetje grootverbruiker zijn en de overige 1450 man heeft een TERING KLOTE verbinding.

Ne je dit gelezen hebt, vind je het nog steeds "normaal"?

Nu draaien we het even om...

Jij hebt een godsklere verbinding die erlke avond van 20:00 tot en met 6 uus s'morgens de volgende dag er consequent uitligt. Ook downloaden krijgt met moeite boven de 20kb/sec.

Wat ga je dan doen?

Klagen, bellen, schelden, want jij wilt je verbinding in orde (om massaal te leechen). En dan zegt de helpdesk "sorry meneer, maar in uw regio zitten een aantal grootverbruikers die voor u de verbindingskwaliteit omlaag halen".

wat wil jij dan? dat die mensen aangepakt worden...

point made?

I want to live forever, so far.. so good.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op woensdag 06 maart 2002 10:57 schreef Warbringer het volgende:

[..]

Luister jonge, je staat gewoon zwak.

ER is een FUP/AUP waarins taat dat je met je verbinding niet andere mensen tot last mag zijn, niet asociaal veel mag downloaden (maar geen harde getallen, EN BEN HIER BLIJ VOOR). Nou doe jij tussen de 55 en 130 Gb per maand?

En dat vind je "niet veel"?
Weet je wat UPC/Chello 1Mb kost om te downloaden? denk je dat ze bij de AIX zeggen "Oh UPC? ok, sluit maar aan op de backbone en kost je verder niks". Vervolgens worden we aangesloten met een zooi kabels waar je alles bij elkaar met 12 man doorheen kan lopen?

Doordat jij bija 24/7aan het downloaden bent van de newsgroups, en dat gaat al snel met 160 Kb/sec (+/- 1,5 Mbps)

Als ik me niet vergis is het schakelnetwerk totaan je headend 34 Mbit, en en daar zitten dus 1500 mensen op aangesloten ofzo.

Jij in je eentje daar al ruim 4% vanaf, er hoeven van die 1500 man nog maar 20 andere te zijn die beetje grootverbruiker zijn en de overige 1450 man heeft een TERING KLOTE verbinding.

Ne je dit gelezen hebt, vind je het nog steeds "normaal"?

Nu draaien we het even om...

Jij hebt een godsklere verbinding die erlke avond van 20:00 tot en met 6 uus s'morgens de volgende dag er consequent uitligt. Ook downloaden krijgt met moeite boven de 20kb/sec.

Wat ga je dan doen?

Klagen, bellen, schelden, want jij wilt je verbinding in orde (om massaal te leechen). En dan zegt de helpdesk "sorry meneer, maar in uw regio zitten een aantal grootverbruikers die voor u de verbindingskwaliteit omlaag halen".

wat wil jij dan? dat die mensen aangepakt worden...

point made?
helemaal mee eens.

Ik heb wanadoo hometime en ik weet niet eens meer te downe dan 5gb in een maand.
dan nog wel met isdn....

sugt...

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:39
Op woensdag 06 maart 2002 09:08 schreef SuperServer het volgende:
Bedankt voor de input.

Ach man, je hebt het er zelf naar gemaakt.
130 gig per maand, verzamel je volle cds als hobby ofzo?
|:(
Ik vind het 100% terecht dat ze je afsluiten, en jij ook nog menen dat het onterecht is! Belachelijk!

Je hebt geen poot om op te staan.

Verwijderd

Hoe kom je in hemelsnaam aan 130gb per dag???

Je kan maximaal 12gb per dag binnenhalen, dus in 11 dagen heb je inderdaad 130gb. Maar waar wil je dat dan laten? Terabyteschijven? En wat moet je met zoveel informatie?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Als je het niet overdrijft dan kun je gewoon lekker downen met Chello hoor.
Kijk een keer 100+ GB downen, daar doen ze echt niet moeilijk over. Als je standaard 50 GB per maand downt ook niet. Alleen de mensen die het echt bont maken, die pakken ze aan. Maar dan nog alleen de news-leechers, Kazaa, FTP e.d. telt niet mee.
Dat kunnen ze namelijk niet monitoren, newsleechers wel.

Kortom, overdrijf het niet, dan krijg je ook geen gezeur.
B.t.w. iedereen met een beetje intelligentie had het kunnen zien aankomen.
In januari hebben ze al gemeld dat ze de newsleechers aan gingen pakken. Tja en die gasten denken allemaal "mij pakken ze toch niet".
Zwaar vergist dus....

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op woensdag 06 maart 2002 11:36 schreef freebie het volgende:
Hoe kom je in hemelsnaam aan 130gb per dag???

Je kan maximaal 12gb per dag binnenhalen, dus in 11 dagen heb je inderdaad 130gb. Maar waar wil je dat dan laten? Terabyteschijven? En wat moet je met zoveel informatie?
** kuch **
Per maand.....

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 11:38 schreef KillerAce_NL het volgende:

[..]

** kuch **
Per maand.....
Dat bedoel ik ook, sorry

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 11:37 schreef KillerAce_NL het volgende:
Kijk een keer 100+ GB downen, daar doen ze echt niet moeilijk over. Als je standaard 50 GB per maand downt ook niet. Alleen de mensen die het echt bont maken, die pakken ze aan. Maar dan nog alleen de news-leechers, Kazaa, FTP e.d. telt niet mee.
Dat kunnen ze namelijk niet monitoren, newsleechers wel.
Ze kunnen alles monitoren wat er naar je kabelmodem gaat, ze zien precies wanneeer en wat je binnenhaalt. Het is zelfs zo dat ze in je kabelmodem kunnen kijken en daar vrolijk alle informatie kunen opvragen.

Verwijderd

Topicstarter
Natuurlijk zeur ik ook over de langzame verbinding en als ik iets aan die langzame verbinding kan doen, doe ik het graag.
(tis inderdaad 130gig p/m en dat is dan ook gelijk de absolute top die ik gehaald heb) ;)

Het enige waar ik een probleem mee heb is de manier waarop ze de zaak aanpakken.
Maanden lang kan ik blijkbaar m'n gang gaan, en opeens uit het niets heb ik een week de tijd om actie te ondernemen, om m'n dataverkeer te minderen

Hoe die actie eruit zou moeten zien vertellen ze er niet bij. Hoeveel minder dan? Mag ik nog wel E-mailen in die week?
Kortom: UPC is veel te vaag met zijn eisen.
en mijn vraag is dan ook: ben ik de enige met dit prob. of zijn er meer die dit exacte geval is overkomen?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op woensdag 06 maart 2002 11:41 schreef freebie het volgende:

[..]

Ze kunnen alles monitoren wat er naar je kabelmodem gaat, ze zien precies wanneeer en wat je binnenhaalt. Het is zelfs zo dat ze in je kabelmodem kunnen kijken en daar vrolijk alle informatie kunen opvragen.
Lijkt me niet, anders konden alle kabel isp's dat wel.
Bovendien als het kan, is dat veel te duur. Op die manier zullen ze nooit te werk gaan.
Bovendien wilden ze al 1,5 geleden de heavvy users aanpakken, dat konden ze toen technisch niet en nu nog maar ten dele.
Alleen news-servers zijn vrij eenvoudig te monitoren.
Chello kan echt niet elke user sniffen hoor.

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:38

Sjonny

Fratser

en als het afsluiten van die paar fratsers hier nog niet genoeg was:
Verwijderen nieuwsgroepen
5 maart 2002

Vanavond zullen de volgende nieuwsgroepen van de chello nieuwsserver worden verwijderd:

alt.binaries.vcd
alt.binaries.vcd.repost
alt.binaries.mpeg.video.music
alt.binaries.mpeg.videos
alt.binaries.erotica.vcd
alt.binaries.movies.divx
alt.binaries.movies
alt.binaries.svcd
alt.binaries.vcd.svcd
alt.binaries.movies.divx.repost
alt.binaries.vcdz
alt.binaries.movies.repost
alt.binaries.movies.french
alt.binaries.movies.erotica
alt.binaries.mpeg

De reden dat wij tot deze actie moeten overgaan is omdat deze groepen veel overlast veroorzaken op de nieuwsserver, waardoor het gebruik ervan door andere klanten wordt belemmerd. Wij vragen uw begrip voor deze actie.
dus als je bent afgesloten vindt ik dat nu een beetje voor nix. als ze nou eerst deze meuk dicht gingen smijten en dat pas na >twee weken mensen gingen kicken als die nog steeds op de 100+ gig/maand zaten had ik het al wat redelijker gevonden, maar wat ze nu allemaal doen is bestwel stom. (btw ik zat dus met mijn 120Gig/maand ook in de top 300. zit nu op 1G/dag dus 30/maand ofzo)

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:38

Sjonny

Fratser

Op woensdag 06 maart 2002 12:28 schreef KillerAce_NL het volgende:

[..]

Lijkt me niet, anders konden alle kabel isp's dat wel.
Bovendien als het kan, is dat veel te duur. Op die manier zullen ze nooit te werk gaan.
Bovendien wilden ze al 1,5 geleden de heavvy users aanpakken, dat konden ze toen technisch niet en nu nog maar ten dele.
Alleen news-servers zijn vrij eenvoudig te monitoren.
Chello kan echt niet elke user sniffen hoor.
kunnen ze wel, maar doen ze niet want dat is veel te veel werk om uit te voeren voor 1 fratser. nu pakken ze de top300 aan, voor chello gezien dus een veel luceratieve (fock! moeilijk woord! ;)) actie.

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

IDD rare move van ze.
Paniekgedrag, afsluiten helpt niet genoeg, dus doen ze dit er bovenop.
Verkijk je er niet op, de financiële situatie van Chello is slecht. Vele klantn betalen inmiddels weer per acceptgiro, en betalen bovendien ook nog maar een gedeelte omdat de verbinding zuigt. Als ze dat in orde hebben, dan kunnen ze het restbedrag opvragen v/d klanten.

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:26
[quote]
Op woensdag 06 maart 2002 12:25 schreef SuperServer het volgende:
Natuurlijk zeur ik ook over de langzame verbinding en als ik iets aan die langzame verbinding kan doen, doe ik het graag.
(tis inderdaad 130gig p/m en dat is dan ook gelijk de absolute top die ik gehaald heb) ;)
[quote]
1 malig of niet, het is absurd.

Waar LAAT je het uberhaupt? en WAT haal je zo allemaal niet binnen? als je beetje popi films, en popi-games binnenhaalt, nog wat muziek etc, dan haal je ECHT GEEN 130 Gb!
Het enige waar ik een probleem mee heb is de manier waarop ze de zaak aanpakken.
Maanden lang kan ik blijkbaar m'n gang gaan, en opeens uit het niets heb ik een week de tijd om actie te ondernemen, om m'n dataverkeer te minderen
Ze hadden het al in de gaten vanaf het moment dat je ermee begon. En op het moment dat het 1 keer gebeurd dat je 50+ gb binnenhaalt, niemand die er moeilijk over doet, maar ergens in een streep, en die hebben minimaal 300 gebruikers overschreden (en wel meer als 1 keer, maand in, maand uit). En NU is het voorbij. Je krijgt een waarschuwing. En je weet zelf verdomd goed dat je (te)veel data binnenhaalt.
Hoe die actie eruit zou moeten zien vertellen ze er niet bij. Hoeveel minder dan? Mag ik nog wel E-mailen in die week?
Afgesloten is afgesloten.
Ze hadden er hooguit nog een getalletje bij kunnen doen van 20Gb/maand. Om je eens te laten merken wat "normaal" is. (20 Gb is ook veel eigenlijk.)
Kortom: UPC is veel te vaag met zijn eisen.
en mijn vraag is dan ook: ben ik de enige met dit prob. of zijn er meer die dit exacte geval is overkomen?
Ben blij dat die eisen vaag zijn, dan kan er soepel mee opgegaan worden, maar zelfs bij jouw, de regels zijn al versoepeld, gebogen, nog verder gebogen, en dan krijg jij +299 andere lui, een brief met een waarschuwing.

En als laatste stap.. Wie niet horen wil, moet maar voelen.
Nu weten ze in ieder geval zeker wat je traffic is.

0 bytes per maand.

ps.
Rekensommetje. Als je per maand 14 Gb van de nieuwsserver sleurt, en even 700 Mb per film/game pakt. Meestal past zoiets toch op een CD'tje van 700mb.
Als je dan 10 games (Iso, bin) en 10 films download, zit je ongeveer op 14 Gb download traffic.

Dan nog wat extra download zooi van 1 Gb, en je komt op 15 Gb per maand.

Elke maand 10 nieuwe games, en 10 nieuwe films.
na een half jaar heb je 6*15 Gb = 90 Gb per half jaar. Je hebt 60 nieuwe games, en 60 nieuwe films, en 6 Gb aan muziek of whatever.

is dat niet genoeg?

I want to live forever, so far.. so good.

• Mindwalker
  • Laatst online: 08-05 10:38

Mindwalker

zappen is zinloos

Op woensdag 06 maart 2002 11:37 schreef KillerAce_NL het volgende:
Ik haal de 40 GB niet eens per maand volgens mijn D/U metertje, en ik heb zojuist ook dat eerste abuse-mailtje gekregen. Dus wat je zegt klopt niet helemaal.

Het is ook sinds een maand dat ik meer download dan de gemiddelde gebruiker, voorheen gebruikte ik nooit de nieuwsgroepen.

Het zit gewoon heel simpel in elkaar: Chello wil af van gebruikers die veel dataverkeer genereren doordat ze excessief gebruik maken van de nieuwsservers. Het is dus buigen of barsten.

Jij houdt je niet aan de FUP, dan krijg je een waarschuwing. Trek je je er niks van aan: afsluiten die boel. Wil je weer aangesloten worden? Oke, mooi. Maar je betaalt wel weer de aansluitkosten. En maak je weer dezelfde 'overtreding', dan wordt je definitief afgesloten.

Zoals eerder is opgemerkt: Chello wil alleen maar abonnees die af en toe eens lekker naar de Libelle-site surfen. Daar maken ze nog winst op, grootverbruikers op de nieuwsgroepen kosten alleen maar geld. Ze zijn je liever kwijt dan rijk.

Wat me trouwens opvalt: de meeste mensen die het eerste waarschuwingsmailtje krijgen ("binnen een week drastisch minderen, anders ben je afgesloten") lukt het vrijwel nooit om dat te volbrengen. Ligt dat aan de gebruikers of aan de meetmethode van Chello? Is die Top-300 een wekelijkse lijst, of realtime?

Ook dit nog: ik sprak zojuist iemand die al twee keer een brief heeft gehad thuis, hij zou afgesloten worden. Maar dat is nog steeds niet gebeurd, dus hij is gaan bellen. Hij vertelde me dat het volgende in zijn brief stond:
Uit die brief die ik heb gehad kan ik lezen dat iedereen boven 5 GB download, willen ze laten betalen:

50 euro aansluitkosten. Als je 5-10 GB download 10 euro per GB. 10-20 GB = 25 euro per GB, en vanaf 20 GB betaal je 50 euro per GB!!
Lijkt me vreselijk :o
Hebben meer mensen ervaring met deze brief?

I know I'm dead on the surface, but I am screaming underneath

Verwijderd

Het lijkt me duidelijk,
er klopt niks van dit bedrijf

Zij willen inderdaad zoveel mogelijk mensen er vanaf gooien.
Er is altijd een top 300 met mensen die het meeste dataverkeer genereren. Nu er al een paar vanaf gegooid zijn zal de grens alleen maar meer naar beneden gaan. Met andere woorden, de mensen die nu op de 30 a 40 gb liggen zllen ook het mailtje krijgen.

Echt onzin dit.
Ben nu aan het kijken voor een xs4all account waar je WEL onbeperkt kan internetten.

Zijn er meerdere mensen die de brieven hebben gehad maar wel online zijn?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op woensdag 06 maart 2002 13:40 schreef Mindwalker het volgende:

[..]

Ik haal de 40 GB niet eens per maand volgens mijn D/U metertje, en ik heb zojuist ook dat eerste abuse-mailtje gekregen. Dus wat je zegt klopt niet helemaal.

***Ik dload ook wel eens vel, niet structureel weliswaar, maar doe het wel eens. Maar NIET van de NEWSSERVER.***

Het is ook sinds een maand dat ik meer download dan de gemiddelde gebruiker, voorheen gebruikte ik nooit de nieuwsgroepen.

***NIEUWSGROEPEN, je geeft het al aan........***

Het draait echt allemaal alleen maar om de newsserver, daarom dload ik daar ook nooit van.
Je kunt rustig met Kazaa, FTP e.d. downen, maar NIET v/d newsgroepen.
Ze schrijven echt heus niet iedereen aan met 5+ GB.
Dan waren mijn kameraden ook al de lul geweest, die downen
50+ p/m van Kazaa. Mijn baas trekt complete ftp servers leeg -> geen mail gehad.

Kortom, v/d newsserver wegblijven.
Verder is de handelswijze op zijn minst gezegd "niet netjes". Langere reactietijd mag ook wel, je zult je mail maar ff een paar dagen niet gechecked hebben.

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-05 13:47

ralfbosz

xm create bosz -c

Op woensdag 06 maart 2002 14:16 schreef KillerAce_NL het volgende:

[..]

Verder is de handelswijze op zijn minst gezegd "niet netjes". Langere reactietijd mag ook wel, je zult je mail maar ff een paar dagen niet gechecked hebben.
En ook de periode? Is hun periode een week? Of is die periode al geweest? Weet niet wat chello wil, maar kan niet mijn downloads van vorige week ongedaan maken.

Net gelijk DU-meter geïnstalleerd, eens kijken hoeveel ik dan in een week download. Zo even kijken hoeveel ADSL kost (als ze me afsluiten kom ik ook niet terug).

rm -r *

• Mindwalker

Mindwalker

zappen is zinloos

Op woensdag 06 maart 2002 14:16 schreef KillerAce_NL het volgende:

[..]

Ben ik met je eens, sommige mensen krijgen al de tweede brief via de post thuis terwijl ze nog nergens vanaf weten.

In die brief wordt je gevraagd opnieuw de policy te ondertekenen, met de belachelijke voorwaarden erin (meer dan 5GB per maand -> flinke zak euro's meebrengen).

Verwijderd

Topicstarter
Dat is toch wel heel vreemd.
In mijn brief staat (gelukkig) niets over die belachelijke voorwaarden.

Ik heb wel geprobeerd zo snel mogelijk de zaken weer terug te draaien en mijn aansluiting terug te krijgen. Ik wilde die brief wel ondertekenen (dus zonder die gare limieten) en terug faxen naar ze.
Het antwoord hierop was dat dat absuluut niet kon, en alleen de originele brief zou geaccepteerd worden.
Wat lees ik nou in die andere brief: "Terug sturen of Faxen"!!!!!
Wat is dat nou voor een inconsequent gedoe daar? Tis ook nooit goed! :(
Vandaag de grote dag : vrijdag zouden ze alles oplossen (ik ben beniewd).

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
UPC is niet erg slim om de binaries van de newsservers te halen, immers verkeer tussen newsserver en chello gebruikers kost hun geen drol, gevolg is dat mensen de boel gaan downloaden op bijvoorbeeld amerikaanse servers, en dat kost hun juist het meeste geld.

Overigens vind ik het terecht dat mensen die dit soort hoeveelheden downloaden gewoon er af getrapt worden, het is toch niet normaal dat de top 300 downloaders verantwoordelijk zijn voor 25% van het bandbreedte gebruik?

En dan roepen ze nog vrolijk: Ik neem wel snel ADSL, neem van mij aan dat geen 1 provider dit soort aantallen pikt simpelweg omdat het hun altijd geld kost.

Enigste wanneer ze het nog wel over het hoofd willen zien als ze nog niet tegen hun limieten aanzitten, ik heb dat zelf bij a2000 meegemaakt in 1998, daar werd maar een heel klein stukje gebruikt, ik had toen ook 6 gig verkeer per dag maar van medewerkers zelf heb ik begrepen dat het toen geen enkel probleem was.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Als ze nou gewoon een limiet gaan instellen, ben je van het hele gezeik af.
Ja ik weet wel die FUP heeft ook zo zijn voordelen.
Maar ik denk dat als je de limiet ech op 60GB MAXX zet dan scheelt het een hoop gezeik.

Gewoon waarschuwen met harde feiten: "U heeft 100 GB gedownload wij verzoeken dat terug te brengen tot 60 GB"
Dan weet je waar je aan toe bent.
Maak er desnoods 40 GB van, maar niet minder, want dan ga je wel erg beperken. Als compensatei vind ik dat men de upload moet verhogen naar 32KB. Mij maak je niet wijs dat Chello problemen heeft met de uploads..

• Mindwalker

Mindwalker

zappen is zinloos

Op vrijdag 08 maart 2002 09:07 schreef SuperServer het volgende:
Dat is toch wel heel vreemd.
In mijn brief staat (gelukkig) niets over die belachelijke voorwaarden.
Dan heb jij dus deze brief niet gekregen, maar een hele andere? Ik zou heel blij zijn als ik dan gewoon weer kan worden aangesloten zonder die nieuwe voorwaarden :)

Ik ben overigens (nog) niet afgesloten, heb tot 11 maart de tijd om te minderen.

Verwijderd

Topicstarter
Dan heb jij dus deze brief niet gekregen, maar een hele andere? Ik zou heel blij zijn als ik dan gewoon weer kan worden aangesloten zonder die nieuwe voorwaarden :)

Ik ben overigens (nog) niet afgesloten, heb tot 11 maart de tijd om te minderen.
Klopt!
Mijn brief was inderdaad niet zo dreigend als die.
>:) Ik zou maar even flink gaan dl dan, want afgesloten word je waarschijnlijk dan toch wel!

En ik zit weer in de wacht bij UPC :( (een half uur wachten zeiden ze. "Ja meneer, dat is de enige mogelijheid...")

Verwijderd

Nou ik heb de hoop opgegeven.
Ik heb chello nog eens gemaild over mijn situatie (ik dreig ook afgesloten te worden en heb 2 brieven gehad maar ben nog wel online :)

Ik had ook geprobeerd te bellen maar na bijna 2 uur, ben ik niks verder gekomen, Wel bijna 9 euro aan telefoon kosten :(
Ze zeiden dat ze terug zouden bellen, dus niet!

Laat weten wat ze zeggen aan de telefoon. Ben nu zelf erg benieuwd aangezien ik nog tot morgen de tijd heb om die belachelijke brief te ondertekenen.

In mijn mail heb ik geeisd dat ik mijn dataverkeer wilde zien voor het ontvangen van die mail ten opzichte van de week daarna. Ik denk zelf dat de verhouding van dataverkeer dan wel 100:1 is aangezien ik vrijwel alleen maar heb gesurfd en niks gedowned.
Maar ja, wat doe je tegen upc :o

• Xandrios
  • Laatst online: 18:14
Op dinsdag 05 maart 2002 15:32 schreef DeadlyPoison het volgende:

Doe normaal man :r

Jij voert portscans uit --> illegaal, en bezorgt iedereen overlast. En dan nog zo verontwaardigd zijn dat ze je waarschuwen |:(

En ik hoop dat Cistron je meteen flink aanpakt als je daar ook begint met scannen. Lekker het hele jaar door moeten betalen + aansluitkosten, zonder ookmaar te kunnen internetten ofzow...
(minimale contracksduur is 12 maanden, en ze hebben het recht je te kicken als jij je niet aan de regels houd...)

Verwijderd

Inderdaad, dat gekloot met die portscans iedere keer. Mijn log loopt soms ook over van dattem. Verdwaalde DNS pakketjes kan ik begrijpen, maar die figuren die reeksen zorgvuldig uitgekozen poortjes gaan scannen wordt ik ook doodziek van. :r

• Xandrios
  • Laatst online: 18:14
Chello heeft een downloadlimiet geplaatst, en wel van 5GB per maand !!

zie ook:
http://www.webwereld.nl/nieuws/10530.phtml

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op vrijdag 08 maart 2002 17:06 schreef Cutebritney het volgende:

zie ook:
Maar zoals je aan het einde kunt lezen geld die alleen voor de top-300 van downloaders. Als je dus nog nooit gezeik hebt gehad, is er dus nix aan de hand...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:11
Volgens mij hebben ze dringend geld nodig!
ik HAAT het om x-tra per MB te betalen.

maak dan gewoon 4 abo's:
max 10GB voor 20 euro
max 20GB voor 30 euro
max 50GB voor 50 euro
max 100GB voor 100 euro

ofzo.
en je gaat gewoon abo vorm omhoog als te veel download.

lijkt me wel zo handig!

• OProg

OProg

Molletje

Op vrijdag 08 maart 2002 17:06 schreef Cutebritney het volgende:

zie ook:
De top 300.... Die wordt steeds lager... De huidige top heeft heel veel, worden eruit geworpen en de bedragen in de top 300 zijn steeds lager :{

Dit is echt een ramp, ik heb hier een hele goede verbinding en download wel veel meer dan die 5GB...

Alles wordt groter en sneller op Inet en zij gaan een absurd limiet instellen :{

• Mindwalker

Mindwalker

zappen is zinloos

Op vrijdag 08 maart 2002 17:14 schreef Moartn het volgende:

[..]

Maar zoals je aan het einde kunt lezen geld die alleen voor de top-300 van downloaders. Als je dus nog nooit gezeik hebt gehad, is er dus nix aan de hand...
Inderdaad, nog niet. Echter, dat laatste stukje van Webwereld zegt wel dat het in de toekomst misschien gaat veranderen. Maar "sluit niet uit" in combinatie met "vooralsnog" doen mij meestal vrezen.
Zellenrath sluit niet uit dat alle Chello-abonnees in de toekomst te maken krijgen met de datalimiet van 5 GB per maand. Vooralsnog kijkt de provider echter alleen naar de top 300.
Ik stoor me overigens niet aan het feit dat de excessieve gebruikers worden aangepakt, maar aan de manier waarop. Er wordt geen enkel inzicht gegeven in de meetgegevens vóór en na de waarschuwingsmail.

Als men ook gewoon begonnen was met het weghalen van een paar nieuwsgroepen dan had het probleem zichzelf verder wel opgelost. Chello pakt alleen de gebruikers van de nieuwsgroepen aan, dus blijkbaar vinden zij die groep gebruikers een probleem.

Werkt het verwijderen van nieuwsgroepen niet, dan kun je altijd nog andere acties ondernemen. En dat dan natuurlijk weer niet op de manier zoals het nu gaat.

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:11
ze gaan falliet, en ze proberen zo geld te "redden"...
dataverkeer kost geld
die 25% dataverkeer zijn ze dan kwijt, dus betalen ze minder.
het aantal abonnementen dat daaraanhangt is maar 300 dus dat maakt ze niet zoveel uit voor ze.

• OProg

OProg

Molletje

Het is toch echt te debiel voor woorden dat er in een tijdperk waar communicatie en dingen uitwisselen via het Internet, tot video streams en radio toe steeds meer voorkomt UPC met een limiet van 5 GB komt :r

Damn, wat kan ik me hier kwaad om maken :( :(

Een limiet ok, maar 5GB :( :( :(

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02-2025

MarElo

Ik zie je wel!

[..]

Wat houdt dat in dan?

-> thx...gelijk lezen
Ik snap trouwens niet wat de lol is om zo gigantisch veel van die newsserver binnen te hengelen.
Het lijkt er op,dat dit het enige is wat je doet,als je tussen de 55 en 130 gig in de maand zit.

Aan de andere kant snap ik Chello niet,want 24/7 online is 24/7 online,en lijkt het me normaal dat je dan 24/7 doet wat je zelf wilt.

Echt duidelijk zijn ze ook niet wat de FUP betreft.
Redelijk aantal gig per maand hebben ze nooit opgegeven,dus hoe weet je nou dat je daar boven zit :?

Wat ik in jou geval zou doen(en ook de andere 299 van die top300),is COAX hierover inlichten,desnoods met een aangetekende brief,om eens om opheldering te vragen hoe het nou precies zit,en of Chello je in dit geval zomaar mag afsluiten etc.

Of je van COAX normaal antwoord mag verwachten,weet ik niet,maar probeer het eens op een normale,en vriendelijke manier.

Desnoods ga je naar Radar of Kassa met dit probleem :)
Probeer dan wel zoveel mogelijk mensen die ook in die top300 staan, te pakken te krijgen.
Want alleen ben je nergens :'(

• straat
  • Laatst online: 13-04 19:54
Op vrijdag 08 maart 2002 09:26 schreef raptorix het volgende:
UPC is niet erg slim om de binaries van de newsservers te halen, immers verkeer tussen newsserver en chello gebruikers kost hun geen drol, gevolg is dat mensen de boel gaan downloaden op bijvoorbeeld amerikaanse servers, en dat kost hun juist het meeste geld.
Newsservers zijn juist simpel om je spul te halen. Als je andere servers moet zoeken, vallen er al een aantal mensen af die daar geen zin in hebben.

Je moet ook niet vergeten dat als jij zit te leechen, dat de rest van jouw buurt ook bandbreedte kost. Als je zelf vaak leecht moet je dus ook niet zeiken als de snelheid voor jou eens wat minder is.

Verwijderd

ik vind het een hoop gelul bij @Home geld de regel Fair Use, dus zolang andere mensen niet klagen kun jij je gang gaan... nou ik geneereer best veel data en heb er een stuk of 8 pcs aan hangen dus ik weet wel dat ik veel te veel data ontvang :D (55 tot zo'n 120 GB maand haal ik dus ook wel)

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 20:39

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Op zaterdag 09 maart 2002 12:53 schreef SledGeMan het volgende:
ik vind het een hoop gelul bij @Home geld de regel Fair Use, dus zolang andere mensen niet klagen kun jij je gang gaan... nou ik geneereer best veel data en heb er een stuk of 8 pcs aan hangen dus ik weet wel dat ik veel te veel data ontvang :D (55 tot zo'n 120 GB maand haal ik dus ook wel)
wat denk je hoeveel mensen er klagen over de newsservers van Chello, parasiet! :(

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:39
Op zaterdag 09 maart 2002 13:23 schreef Ener-G het volgende:

[..]

wat denk je hoeveel mensen er klagen over de newsservers van Chello, parasiet! :(
Lezen
@home zegt ie

Verwijderd

Topicstarter
Weer eens even een update-je over mijn gevecht met UPC (Chello).
Zaterdag bijna 2 uur!!!! :( in de wacht gehangen voor ik te woord werd gestaan! (sorry meneer, we zijn een beetje onderbezet).
Vrijdag had ik al een fax naar ze gestuurd van de brief die ondertekend moest worden. Blij werd mij toen gezegd : ik wacht persoonlijk op de fax, en zodra die er is, zal ik u persoonlijk weer aansluiten. Joepie! :D (ik zou vanaf uiterlijk 6uur weer internet hebben)
Kom ik zaterdagochtend thuis : geen internet! :(
Dus bellen en na bijna twee uur werd er beantwoord. "Sorry meneer, wij kunnen uw fax niet vinden". En er was totaal geen andere oplossing dan nogmaals die fax te sturen. (Dat is dan ook net gebeurt).
Nu maar even wachten tot 12uur ofzo, en als ik dan nog niet ben aangesloten, maar even bellen..
Cia.

• luckyjan
  • Laatst online: 28-04 07:53
Ik leef met je mee, overal waar je die helpdesk voor belt is nml een grote ramp |:(

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben weer online!!! Joepie *D
nu snel op zoek naar een andere provider...klote UPC. Nooit, nooit meer >:)

• tslh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 14:29
Op maandag 11 maart 2002 13:44 schreef SuperServer het volgende:
Ik ben weer online!!! Joepie *D
nu snel op zoek naar een andere provider...klote UPC. Nooit, nooit meer >:)
Maar je hebt dus 50 euro betaald zodat je maximaal 5 gig per maand kunt downloaden nu? Ik geloof dat dat de voorwaarde was om weer aangesloten te kunnen worden. Had je niet beter meteen een andere provider kunnen zoeken en daar die 50 euro in kunnen investeren?

Verwijderd

Topicstarter
Ik had gelukkig niet die hele dwingende brief ontvangen.
Ik ben gewoon weer aangesloten, en heb geen extra limieten waar ik me aan moet houden.

Dat wil niet zeggen dat ik niet wegga...zodra de juiste adsl-isp zich aanmeldt, ben ik pleite bij upc! >:)

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 14:48 schreef achappey het volgende:

[..]

Hmmz, wees bleij dat ze geen absolute getallen noemen. Daar wil toch niemand aan vast zitten. Maar als je normaal van je verbinding gebruik had gemaakt was er nix aan de hand geweest. Je weet zelf toch ook dat die getallen die je net noemt in GB's gewoon te gek is voor ene kabelverbinding.
[off topic]
wij hebben hier een data-limiet van 300 mb per maand!!
elke mb die je erover zit kost je 23 euro cent!!!
check it out www.rendo.dekooi.nl en iedereen die dit ook belachelijk vind sign ff het klachtenboek op www.rend.sucks.nl
[off topic]
Pagina: 1