Chello datalimiet

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 19:26

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Ik heb ff een mailtje gestuurd naar die lapzwanzen:

Oorspronkelijk bericht

Geachte heer/mevrouw,

Er gaan geruchten over dat er een datalimiet van 5GB (of meer) per maand is.
Kunt u dat bevestigen?

Zo ja waar stelt u ongeveer de grens?

En waar kan ik mijn huidige internet verkeer raadplegen?

Met vriendelijke groet,

Piet Kaaskop

Reactie

Geachte heer,

Hierbij deel ik u mede dat er inderdaad 'geruchten' de ronde doen.
Het is zo dat in verschillende verzorgingsgebieden van Chello zo'n limiet is
ingesteld. Echter, in het gebied van Rotterdam, is dit nog niet aan de orde.

Met vriendelijke groet,

UPC Nederland

Maar goed ik zit iig in het gebied rotterdam dus ik l33ch nog ff verder >:)

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:09

spaceboy

Op grote hoogte

jaja... denk aan de FUP he? In Apeldoorn is deze limiet er ook nog niet (ik heb gebeld met Chello), maar ik heb WEL een brief gehad dat 31gb die ik in een maandje had verstookt teveel was!

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Geloof dat 25 gig nu als limiet wordt gehanteerd, ik denk dat dat ook best redelijk is.

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 10:59
raptorix schreef op 04 augustus 2002 @ 04:36:
Geloof dat 25 gig nu als limiet wordt gehanteerd, ik denk dat dat ook best redelijk is.
Inderdaad.. 25 gig max moet kunnen.

• Macadoshis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08-2025

Macadoshis

Feyenoord 4 ever

fffeewww gelukkig zit in in Rotterdam...... en een limiet van 25 Gig moet te doen zijn

Mopreme - lvl 80 Warrior @ Hellscream (Symbiosis)

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:13
ja daarom enne zolang je gene bericht krijgt is er ook niks aan de hand... en als je 30 of mee rgebruikt vraag ik me toch echt af wat je doet, games, software en films downloaden voor de heb? en ze niet kijken/gebruiken spelen? Films doe ik tegenwoordig al niet meer, neem dvd's dagje mee bij de plaatselijke fimlverhuurder en kijk ze een keer, ken die gast, dus kost me niks :) En games software alleen echt als ik de software nodig heb en games heel af ent oe, zoveel speel ik die toch nie duss...

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Eerst zien dan geloven.
Er gaan al zooo lang geruchten rond dat er zulk soort limieten komen.
Dat die 5GB limiet er is voor personen die al een waarschuwing hebben gehad is wel waar, maar dat dit voor andere ook gaat gelden vraagik me af.

Misschien las de helpdesker het niet goed, het lijkt me ook stug dat ze je dat zo aan je zouden vertellen terwijl ze er verder niks over zeggen.

🌞🍃

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08-2025

orca

Zwem goed, Broeder.....

Misschien dat deze heractivering van een oude topic niet op prijs gesteld wordt...
ben ik toch nieuwsgierig wat de ervaringen zijn met de chello datalimiet, willen jullie a.u.b. posten wat volgens jullie de praktijkgrens is van chello?

bijv. ik kreeg 'de brief' nadat ik ongeveer 40 GB per maand deed (up&down)

nu zit ik tussen de 10 en de 15 GB en ik hoor niks van chello, is de 25 GB welke hierboven staat een bruikbaar praktijgetal ???

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Met name upload kijkt men sterk naar heb ik het idee.

Verwijderd

Dit is al vaker aan de order geweest. Het is gewoon heel simpel. Als jij bij de top zit van zware gebruikers krijg je gewoon een waarschuwing en een overeenkomst die je moet tekenen als je als abonnee aan wilt blijven. Hierin staat dat een limiet van 5 Gb waar je voor moet tekenen.

Het ligt er maar net aan waar zo'n beetje de grootverbruikers allemaal zitten binnen het netwerk. Je kunt geluk hebben dat je veel kunt downloaden in een maand. Je kunt ook pech hebben als je in een wijk woont waar haast geen grootverbruikers zitten. Als ze daar dan een steekproef houden pakken ze je er net uit. En het maakt niet uit of je dan 20 a 30 Gb gedownload hebt. Je zult er toch aan moeten geloven ;)

Dus je kunt ook in een wijk zitten met veel grootverbruikers. En jij valt net buiten de personen die een brief krijgen. En dan kun je nog met 40 a 80 Gb per maand buiten schot blijven. Maar het is een kwestie van tijd voor het jou ook overkomt.

Ik hoop dat dit nou eindelijk eens een keer duidelijk is. En dit geldt zeker wel voor de Rotterdam regio. Ik blijf van mening dat ik het belachelijk vindt als mensen per maand meer dan 30 Gb downloaden. Neem dan maar lekker Cistron Maxx ofzo. Kabelinternet is hier niet voor bedoeld.

• MVC
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-12-2022

MVC

52GB in de maand vinden ze te veel ( In Brabant dan ) :(

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:02

Wokschotel

Op 6 wielen

anonymoususer schreef op 24 september 2002 @ 17:07:
52GB in de maand vinden ze te veel ( In Brabant dan ) :(
En terecht. 52 gb is absurd veel.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:14
Dit is een beetje een oudje.

Verder is er al een boel gesproken over het chello datalimiet. Zie daarvoor ook de Search :)

Voor zover ik weet gaat het momenteel zo: Geen datalimiet, maar een FUP. Zodra je (erg) veel verkeer gaat generen, krijg je het beruchte mailtje.
Dan is het meestal zo, dat alleen voor jou account, een datalimiet is ingesteld van 5 GB. Elke extra GB moet je betalen. (En die prijzen zijn niet mis....)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.