[Ervaringen] FX5900XT Videokaart - deel 2

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 998 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-07 10:23

Bosmonster

*zucht*

Mijn vermoeden is dat de safety van de kaart in werking treed en hem dus automatisch lager klokt.

De kaart een kleine verhoging gegeven naar 410/700 en hiermee werd de score 5093

De chip behield hiebij een respectabele 50C temperatuur.

Dit is dus zonder BIOS-mod. Hier begin ik niet aan zonder dat we een Club3D 5900 bios hebben gevonden :)

Zal hem morgen eens een flinke zet geven naar 440/700.

Ik kan via Coolbits trouwens niet de geheugen snelheid veranderen, zelfs een 720 komt niet door de test heen :/. Niet echt boeien, want van de geheugensnelheid zal je weinig merken in 3DMark03, want die draait alles in 1024/768 of lager.

@RazeNL: Ik zie dat je 3DMark in 800/600 draait? Is het niet handiger en eerlijker vergelijken met de standaardsetting van 1024? ;) (En alle overige settings die je gewijzigd hebt :P).

[ Voor 44% gewijzigd door Bosmonster op 13-01-2004 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-07 19:21
Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 22:44:
[...]

ff iets anders:
Ik heb die xfx5900nu bios geprobeerd, maar ik verkreeg helaas niet het gewenste resultaat :(
op 400/800 startte ik 3dmark2k3 en ik kreeg tijdens de 2de demo een beeld vol sneeuw (niet sneeuwend!) en kon daarnaa niets meer :(
Daarna kreeg ik geen desktop meer in windows

Iemand ?
Hebben meer mensen wel last van met de xfx bios dat je zwart beeld krijgt in windows. Volgens mij is er nog geen oplossing. Behalve weer terugflashen. Heb zelf het probleem dat met de gainward5900u bios ik geen andere meer kan flashen met nvflash of wfflash, terwijl deze bios dus niet goed werkt ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik begon even te twijfelen toen jullie begonnen over dat 2D/3D verhaal dus heb het nog even gechecked, maar zie deze screenshots en huiver... Er is dus echt iets mis met mn kaart: Dit is de standaard en zoals je kan zien is dit voor 3D:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mlstorm/Overig/riva.JPG
het vreemde hieraan is dat de huidige kloksnelheid dus op 300 staat wat dus te laag is, maar het getal erboven dat aangeeft hoe hoog je de slider hebt gezet wel standaard op 390 staat?! En ik heb dus serieus niet aan die slider gezeten, dit is hoe rivatuner opstart bij mij (dit is trouwens in driver level overclocking, in hardware overclocking kan ik niets doen omdat rivatuner dat allemaal grijs maakt en ik dus niet kan aanklikken, iets dat wel kon met mijn oude geforce3 ti200).

Maar wacht, het wordt nog vreemder: zodra ik mn videokaart dwing op 390 te werken met rivatuner, en dan 3dmark03 opstart om te kijken wat hij aangeeft krijg ik dit 8)7 :
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mlstorm/Overig/3d03.JPG

dus volgens mij zijn er 2 mogelijkheden, óf rivatuner is gewoon vaag aan het doen (ik zal zo ff wat andere overclockprogjes uitproberen), óf de gpu van mijn videokaart is op een of andere manier vastgepind op 300 MHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:08
Klopt toch perfect ? Wat is er mis dan ?
Volgens mij snap je het verschil tussen 2D en 3D niet ofzo :+

[ Voor 18% gewijzigd door KBDE op 14-01-2004 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je snelheden kloppen gewoon hoor, wat je daar ziet zijn en de 2d en de 3d speeds. En als je kijkt naar het verschuifbare balkje dan zie je dat hij boven op 195 staat en onder op 300.
195*2= 390
300*2= 700
tada:)

er is dus niks mis met je kaart

edit: die 300 moet natuurlijk 350 zijn :*)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 00:56:
Je snelheden kloppen gewoon hoor, wat je daar ziet zijn en de 2d en de 3d speeds. En als je kijkt naar het verschuifbare balkje dan zie je dat hij boven op 195 staat en onder op 300.
195*2= 390
300*2= 700
tada:)

er is dus niks mis met je kaart
Er is idd nix mis met zijn kaart, maar deze uitleg...
Ik zeg maar nix, ik ga slapen, morgen weer vroeg op :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omfg ben ik nou echt gek? volgens mij klopt het niet wat jullie zeggen...

kijk nou eens hiernaar, waar het allemaal om draait:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mlstorm/Overig/slider.JPG

je ziet de slider met daarvoor twee getallen. Het bovenste getal geeft weer waar je de slider op dat moment hebt staan en het onderste getal geeft aan op welke snelheid je GPU op dat moment is ingesteld. Als ik dus de slider beweeg veranderd het bovenste getal. Stel ik zet de slider op 400 dan is het bovenste getal 400. Als ik dan op test en vervolgens op toepassen klik dán pas verandert het getal daaronder naar 400. Volgens mij beweren jullie nu dat de bovenste 3D en de onderste 2D weergeeft, maar dat kan nooit kloppen, waarom zou anders het onderste getal naar 400 veranderen als ik in dit 3D tabblad de kloksnelheid verander?? En nog sterker, waarom zou 3DMark03 de 2D snelheid aangeven als het een 3D benchmarkprogramma is? Dus vertel mij... ben ik nou echt gek? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KBDE schreef op 12 januari 2004 @ 21:18:
Doorbraak !!!

De Club3D FX5900XT was tot nu toe geen echte overclocker... ook het modden naar een FX5950 ultra viel tegen...

MAAR, ik heb nu op zijn minst een oplossing voor het slechte overclocken.

Bios van een XFX5900 flashen ! :D

Club3D bios MAX overclock zonder errors: 450/750
Nu met XFX bios max overclock zonder errors: 470/910

3Dmark03 is van 5260 naar 5767 verbeterd :)

Ik moet nog testen of het geheel echt 100% stabiel draait. Maar tot nu toe nog geen problemen. Ziet er tot nu toe goed uit. :)

Ik zal proberen het bios te uploaden naar een webserver.
Ik zal dalijk updaten.

Update: HÉT XFX bios ;) http://members.home.nl/kbde/XFX5900.zip

!!!!! BEDANKT Boris Grishenko voor het bios !!!!! _/-\o_
Ik heb ook een 590XT maar hoe flash ik zo iets?!
met die file maar wat moet ik er precies mee doen had hem al geclocked naar: 450/750 maar toen begon het wel al wat te kutten
maar hoe kan ik precies flashen (of bios flahen hoe je het ook noemt)
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-07 10:39
Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 02:17:
[...]

Ik heb ook een 590XT maar hoe flash ik zo iets?!
met die file maar wat moet ik er precies mee doen had hem al geclocked naar: 450/750 maar toen begon het wel al wat te kutten
maar hoe kan ik precies flashen (of bios flahen hoe je het ook noemt)
alvast bedankt
blader nou het topic eens door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 01:29:
omfg ben ik nou echt gek? volgens mij klopt het niet wat jullie zeggen...

kijk nou eens hiernaar, waar het allemaal om draait:

[afbeelding]

je ziet de slider met daarvoor twee getallen. Het bovenste getal geeft weer waar je de slider op dat moment hebt staan en het onderste getal geeft aan op welke snelheid je GPU op dat moment is ingesteld. Als ik dus de slider beweeg veranderd het bovenste getal. Stel ik zet de slider op 400 dan is het bovenste getal 400. Als ik dan op test en vervolgens op toepassen klik dán pas verandert het getal daaronder naar 400. Volgens mij beweren jullie nu dat de bovenste 3D en de onderste 2D weergeeft, maar dat kan nooit kloppen, waarom zou anders het onderste getal naar 400 veranderen als ik in dit 3D tabblad de kloksnelheid verander?? En nog sterker, waarom zou 3DMark03 de 2D snelheid aangeven als het een 3D benchmarkprogramma is? Dus vertel mij... ben ik nou echt gek? :)
Euhw... hij staat toch ook op 390?
Anders check je ff je control panel van je FX5900 na, daar is ook een tabje + schuifjes waar je die clocksnelheden ziet en kunt aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joon schreef op 14 januari 2004 @ 02:22:
[...]

blader nou het topic eens door...
Breng je antwoord nou eens want anders...

Staat ook overal lekker duidelijk!
maar bedankt voor je goeie hulp _/-\o_ })

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HMMM.. wat raar:

Vannochtend pc-tje aan.. krijg ik zwart beeld nadat het XP logo + laadbalk is geweest. Hij doet daarna verder niks :(.

Oude bios ff teruggezet -> werkt. Das toch raar?

Ik heb gisteren niet de pc helemaal uit gehad, maar dat zou toch in principe geen hol moeten uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 11:24:
HMMM.. wat raar:

Vannochtend pc-tje aan.. krijg ik zwart beeld nadat het XP logo + laadbalk is geweest. Hij doet daarna verder niks :(.

Ik heb gisteren niet de pc helemaal uit gehad, maar dat zou toch in principe geen hol moeten uitmaken?
hoe hoog stonden je clocksnelheden?
Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 10:40:
[...]

Breng je antwoord nou eens want anders...

Staat ook overal lekker duidelijk!
maar bedankt voor je goeie hulp _/-\o_ })
ja sorry, het staat overal in het topic beschreven in het vorige deel ook nog.

succes ;)

[ Voor 28% gewijzigd door joon op 14-01-2004 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
oeps foutje

[ Voor 98% gewijzigd door joon op 14-01-2004 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-07 18:17

Garrett

Watercooler

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 11:24:
HMMM.. wat raar:

Precies hetzelfde probleem als bij mij... nog eentje... ik wacht op een mailtje van iemand met een Club3D Non Ultra 5900 bios :)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik volg dit topic al enige tijd en ben ook van plan mijn 5900xt te flashen. Nu las ik dat je met de xfx5900 bios alles wel werkende krijg. Maar naar aanleiding van de paar laatste reply's denk ik toch dat het beter is om even te wachten. Er zijn veel mensen die zwarte schermen krijgen etc.

Maar misschien worden hier alleen de slechte ervaringen gepost en daarom mijn vraag:

Hoeveel mensen hebben de kaart 5900xt geflashed naar een wat-dan-ook en hebben helemaal geen problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-07 07:57
Voor de mensen die met biosjes aan het spelen zijn heb ik er nog 1tje gevonden. Heb zelf nog geen FX5900 XT, dus is dus nog ongetest. Het is de bios van een Leadtek A350 TDH MyVIVO (FX 5900 NU dus)

www.tgc.dds.nl/A350TDH.ROM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien bij mij tot nu toe alle flashes met een 5900/5950(ultra) hebben geresulteerd in een no-go :/ doordat ik zo ongelooflijk veel artifacts kreeg dat windows gewoon niet meer te herkennen was, ben ik net als Roelos ook wel benieuwd welke tweakers er met welke combinatie van kaart en bios een geslaagde flash hebben gehad. Andere biossen, bijvoorbeeld die van de xfx5900 hadden gewoon geen effect. Daarnaast zou ik willen vragen of iemand die zijn club3d fx5900xt nog niet geflashed/overgeklokt heeft (of iemand die de moeite wil nemen hem even terug te flashen en/of klokken naar de standaardwaarden) eens willen kijken wat programmatjes als rivatuner, powerstrip en 3dmark03 aangeven bij de snelheid van de GPU, aangezien die van mij nogal inconsistent lijkt te zijn en ik erg twijfel of ik hem terugstuur en voor een vervangende kaart... Alvast bedankt

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 16:10:
Aangezien bij mij tot nu toe alle flashes met een 5900/5950(ultra) hebben geresulteerd in een no-go :/ doordat ik zo ongelooflijk veel artifacts kreeg dat windows gewoon niet meer te herkennen was, ben ik net als Roelos ook wel benieuwd welke tweakers er met welke combinatie van kaart en bios een geslaagde flash hebben gehad. Andere biossen, bijvoorbeeld die van de xfx5900 hadden gewoon geen effect. Daarnaast zou ik willen vragen of iemand die zijn club3d fx5900xt nog niet geflashed/overgeklokt heeft (of iemand die de moeite wil nemen hem even terug te flashen en/of klokken naar de standaardwaarden) eens willen kijken wat programmatjes als rivatuner, powerstrip en 3dmark03 aangeven bij de snelheid van de GPU, aangezien die van mij nogal inconsistent lijkt te zijn en ik erg twijfel of ik hem terugstuur en voor een vervangende kaart... Alvast bedankt
3dmark03 geeft bij mij aan dat mijn gpu op 300mhz loopt, terwijl deze standaart 390 loopt... maar dit hoort volges mij gewoon zo...

dus daar hoef je geen zorgen over maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-07 09:45
Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 16:16:
[...]

3dmark03 geeft bij mij aan dat mijn gpu op 300mhz loopt, terwijl deze standaart 390 loopt... maar dit hoort volges mij gewoon zo...

dus daar hoef je geen zorgen over maken
Ja, want 3dmark geeft de 2D speeds weer.

Anyway: Weer nieuwe score @ 3dmark03

http://service.futuremark.com/compare?2k3=1894298

470/945 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intronic schreef op 14 januari 2004 @ 16:59:
[...]
Ja, want 3dmark geeft de 2D speeds weer.

Anyway: Weer nieuwe score @ 3dmark03

http://service.futuremark.com/compare?2k3=1894298

470/945 :9~
Ah da's een hoge score. Die zal wel beter zijn geweest dan je oude Radeon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:26

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Ik snap het effe niet. Ik installeer Rivatuner, maar het vinkje "enable low-level hardware overclocking" is grijs. Ik heb Forceware 53.03, net zoals iedereen. Wat mis ik? Hoe krijg ik dat vinkje aan?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 16:10:
. Andere biossen, bijvoorbeeld die van de xfx5900 hadden gewoon geen effect.
die xfx bios veranderd ook niet je snelhied.
maar op een 1 of andere manier kan je dan wel veel beter overclocken. heb je dat al geprobeerd? want dat is het id van de xfx bios.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmz heb zojuist ook mijn score weten op te krikken van 5300 naar 5800
5900xt @ 440/470 , ja de sinkjes op de mem doen het goed... >:)

maar helaas doet mijn result browser het niet bij 3dmark03 :'(

ik krijg deze foutmelding als ik op resultbrowser klik:

Project Submission Failed
Unfortunately your registration key can not be verified, and therefore we can not proceed......

ik heb met verschillende keys geprobeert maar lukt niet:/ weet iemand hoe ik dit kan oplossen? (kan ik em namelijk bij 3dmark got challenge editten :> )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 17:23:
hmmz heb zojuist ook mijn score weten op te krikken van 5300 naar 5800
5900xt @ 440/470 , ja de sinkjes op de mem doen het goed... >:)

maar helaas doet mijn result browser het niet bij 3dmark03 :'(

ik krijg deze foutmelding als ik op resultbrowser klik:

Project Submission Failed
Unfortunately your registration key can not be verified, and therefore we can not proceed......

ik heb met verschillende keys geprobeert maar lukt niet:/ weet iemand hoe ik dit kan oplossen? (kan ik em namelijk bij 3dmark got challenge editten :> )
Even de $19,95 (wat is dat 16 euro :?) uitgeven om het programma te KOPEN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-07 09:45
Idd, heb 3dmark03 ook gekocht. Al die cd-keys die er te krijgen zijn werken toch niet. En je hebt al die extra opties, wel handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Ik heb nu ook een Club3D 5900XT gekocht.
Hij ziet er dus anders ui dan op dat plaatje van de eerste pagina, maar hij ziet eruit zoals op de site van Club3D. Dus niet met koperen heatsinks, maar alles aluminium :'(
Maarja, dat is het probleem niet. Ik overklok hem met het standaard BIOS naar 425/750 (niet echt dikke OC dus), en hij begint gewoon artifacts te geven?!
Core is ongeveer 55 graden, en mem heatsinks zijn redelijk warm, maar ik kan ze wel gewoon vasthouden. (Core is zo warm, omdat ik al mijn fans op 5V heb draaien, dus niet veel flow)
Zou het komen omdat mijn voeding het niet super trekt?
Het is een 360W'er die standaard in Chieftec kasten zitten. Hij geeft volgens EasyTune4 (van Gigabyte mobo) 11.85 - 11.92V over de 12V in Windows - 2D dus -. Specs: XP2400+, 1 GB mem, 4 hd's, op een Gigabyte 7N400 Pro2.

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
X-G schreef op 14 januari 2004 @ 18:14:
Hij ziet er dus anders ui dan op dat plaatje van de eerste pagina, maar hij ziet eruit zoals op de site van Club3D. Dus niet met koperen heatsinks, maar alles aluminium :'(
Maarja, dat is het probleem niet. Ik overklok hem met het standaard BIOS naar 425/750 (niet echt dikke OC dus), en hij begint gewoon artifacts te geven?!
Core is ongeveer 55 graden, en mem heatsinks zijn redelijk warm, maar ik kan ze wel gewoon vasthouden. (Core is zo warm, omdat ik al mijn fans op 5V heb draaien, dus niet veel flow)
Het is een 360W'er die standaard in Chieftec kasten zitten. Hij geeft volgens EasyTune4 (van Gigabyte mobo) 11.85 - 11.92V over de 12V in Windows - 2D dus -. Specs: XP2400+, 1 GB mem, 4 hd's, op een Gigabyte 7N400 Pro2.
Neuh is standaard zo dat ie niet goed oc'ed.
Lees mijn berichtje een heel stuk terug. (Over het XFX bios)

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X-G schreef op 14 januari 2004 @ 18:14:
ik heb maar een 300W voeding (B-merk) en die trekt het ook nog gewoon..
ik heb em nu op 440/740 en zonder artifacts...
wat de koeling betreft... ik heb onder de 3dkaart een 80mm fan die naar binnen blaast... ( de fan neemt 4 pci sloten in beslag) en boven me 3dkaart heb ik nog 2 80mm fans die naar buiten blazen... aan de zijkant van me case heb ik nog een fan die naar binnen blaast dus de airflow zit wel goed denk ik zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
Microkid schreef op 13 januari 2004 @ 22:06:
Guys, ik heb wat vreemds hier. M'n Club3d kaart is niet overklokt. (wel eens geprobeerd, maar rivatuner weer verwijderd). Alles staat op normale snelheid. Toch heb ik regelmatig het volgende verschijnsel: als de PC is uitgeweest en ik zet 'm weer aan, krijg ik zodra Windows start, alleen maar bagger in beeld. Allerlei artifacts. De PC zelf start wel gewoon door (is te pingen e.d.), maar het beeld is onbruikbaar. De enige oplossing is: opstarten in safe mode (ook bagger, alleen minder). Met moeite de driver uninstallen. PC weer uit, aan, en dan weer de driver installeren.

Heeft iemand enig idee? Is die 53.03 driver wel stabiel? Hoe kan ik nagaan of alle overklok zooi uit de registry is?
Goed, ik heb het probleem verder weten te elimineren:
Als ik de PC herstart krijg ik artefacts.
Als ik de PC uitzet, de spanning eraf gooi, effe wacht en weer aanzeg krijg ik geen artefacts.

iemand enig idee?

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Wat is dit ding toch makkelijk overklokken..

Heb hem met standaard BIOS op 440/700 gedraaid en dat doet ie zonder enige tegenspurt in 3DMark03.

Score steeg van 4986 naar 5238 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu een MSIti4800se, is deze kaart een grote verbetering?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

De 4800 was een 4200 met 8x AGP toch?

In dat geval: zeker :) Het is imho de perfecte vervanger voor de ti4200. Goed overklokbaar en een zeer redelijke prijs. Bovendien sla je een generatie (crap generatie :P) over.

(ik had ook een ti4200)

[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 14-01-2004 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, dan zal ik s kijken of mijn rekening het ook goed vind... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey is zelfs een Ti4400, dus dat is helemaal mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:44

mvds

Totally awesome!

Microkid schreef op 14 januari 2004 @ 19:35:
[...]

Goed, ik heb het probleem verder weten te elimineren:
Als ik de PC herstart krijg ik artefacts.
Als ik de PC uitzet, de spanning eraf gooi, effe wacht en weer aanzeg krijg ik geen artefacts.

iemand enig idee?
hoe warm is je GPU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
wel grappig, in de pricewatch gaat de club3d kaart steeds een euro omlaag.
bepaalde winkels wisselen steeds om :D.

zo mag het voorlopig nog wel ff doorgaan, elke dag een euro eraf.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister
  • Laatst online: 21-07 15:32
In addition, to help boost performance, the 2.8ns memory modules NVIDIA’s 5900 XT board partners utilize run at lower latencies than the 2.2ns modules used on the GeForce FX 5900 and 5900 Ultra. If you’ve ever lowered the latency on your system RAM (via your motherboard’s BIOS), you know that this change increases performance. As you’ll see in our performance results, this allows the 5900 XT to run neck-and-neck with the GeForce FX 5900 128MB in many of our benchmarks.
Dit staat in de Firingsquad review van de eVGA XT kaart. Is het niet gewoon zo dat als je een 5900 BIOS flasht, je hogere geheugen latencies instelt op je kaart en daardoor verder kan overclocken? En dat dus niet per se betere performance oplevert, maar waarschijnlijk wel meer warmte?

[ Voor 3% gewijzigd door Meister op 14-01-2004 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaja, ik heb dan eindelijk me spulletjes binnen, met onder andere een Club3d FX5900XT.
Mijnes is ook geen super overclocker bij een memory oc van 20 mhz krijg ik al artifacts en die willen niet weggaan totdat ik reboot, core laat zich wel opschroeven naar 450, wat ik toch wel netjes vind, al met al zeer tevreden over de kaart.
Lage prijs, goeie prestaties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G

X-G

Yeah.

Ik heb een Iiyama VisionMaster 1402 (LS702UT) en een CTX 711 of zoiets.
Die CTX is stukken beter dan de Iiyama (heeft volgens mij een Philips beeldbuis), en toen ik hem als 2e monitor aan de DVI uitgang van mijn 5900XT had hangen, gaf hij dan ook HAAR SCHERP beeld. Dus ik denk "neem die monitor als primaire monitor, en neem die slechtere Iiyama maar als secundaire, aan de DVI uitgang" (die ik dus middels het stekkertje heb laten omlopen naar VGA).
Wat blijkt nou?! Als die Iiyama aan de DVI uitgang hangt, is het beeld SCHERPER dan op de (duurdere en betere) CTX. Hebben mijn CRT monitoren dan toch profeit van de DVI uitgang, ookal zijn ze via de verloopstekker met VGA aangesloten?
Ik wil graag die CTX op volle sterkte gebruiken, dus met volle detail én als primaire monitor.
Is dit ergens een setting dat hij een ander (scherper?) kanaal geeft over DVI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
42 graden ofzo. Doet niks, gewoon 2D windows XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je iiyama monitor zoveel slechter is als je ctx.. zou ik toch maar is een beroep doen op de garantie van iiyama..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G

X-G

Yeah.

Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 05:40:
als je iiyama monitor zoveel slechter is als je ctx.. zou ik toch maar is een beroep doen op de garantie van iiyama..
Nee hoor, deze CTX heeft zo'n dikke, zware, goede Philipsbuis, terwijl de Iiyama het budget monitor is van hun reeks. Die CTX kan gewoon resoluties als 1280x1024 @ 85 Hz weergeven :D

Maargoed, het beeld op de VGA-uitgang is dus een stuk doffer dan op de DVI uitgang. Met de brightness en contrast knoppen spelen schiet ik niet veel mee op. Daar komt bij dat toen de CTX aan de DVI hing, hij met dezelfde instellingen veel scherper, en minder dof beeld gaf.
Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?

[ Voor 4% gewijzigd door X-G op 15-01-2004 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Start van Website met verel Geforce FX BIOS Files...

De verzameling begint te wat groter te worden :-)
Indeed iemand aan BIOS zoekt laat maar iets weten en later geef ik de websitel ink door.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
Mensen,

ik heb een flashdiskette gemaakt met een bootmenu, de opties zijn om naar de xfx bios te flashen en terugflashen naar de club3d xt bios.
ik heb het aleen getest van een originele bios naar de xfx bios en weer terug naar het origineel, voor zover werkt het ik weet niet als iemand een andere bios erop heeft staan of het dan werkt.

kheb op dit moment geen plekje om de disk te oploaden, ik denk vanmiddag ofzo:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Iemand dat zogenaamde Club3D 5900 ROM al geprobeerd van Phyro?

Lijkt me wat beter dan een XFX ROM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
Bosmonster schreef op 15 januari 2004 @ 11:58:
Iemand dat zogenaamde Club3D 5900 ROM al geprobeerd van Phyro?

Lijkt me wat beter dan een XFX ROM :)
ik heb die zogenaamde Club3D 5900 NU van Phyro onder de loep genomen, deze rom heeft verdacht veel weg van de XFX rom die eerder gepost is..

zelfde versie nr
zelfde info
zelfde post scherm

ik zal zo even een hex vergelijking doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

Weet je al wat meer, Joon? ;)

[ Voor 76% gewijzigd door Garrett op 15-01-2004 13:00 . Reden: typo ]

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
Garrett schreef op 15 januari 2004 @ 13:00:
Weet je al wat meer, Joon? ;)
Ja, ze zijn identiek.

dus veel zal er niet te testen zijn :p

bedankt garrett voor het sturen van die bios ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joon schreef op 15 januari 2004 @ 13:06:
[...]

Ja, ze zijn identiek.

dus veel zal er niet te testen zijn :p

bedankt garrett voor het sturen van die bios ;)
Is het een fake 5900NU? Of zijn de gewoon echt identiek? Want dan is de hoop weg...

Nog iets, (ben misschien een n00b hier, maar toch). Op de site van club3d staat de FX5900XT met een Core van 390 en mem van 350. 350?? Dacht toch echt dat dat 700Mhz was. Of zit ik nu fout?
Edit: Volgens mij heb ik het, het was iets met x2 he? :P

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 13:31:
[...]

Is het een fake 5900NU? Of zijn de gewoon echt identiek? Want dan is de hoop weg...
de hex code komt overeen met de xfx bios, ze zijn dus gewoon identiek. ik weet nu niet eens meer of het nou wel echt een xfx bios is of een 5900NU.

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Damn.. er rust een vloek op Club3D 5900 NU BIOS'en :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 13:31:
[...]

Nog iets, (ben misschien een n00b hier, maar toch). Op de site van club3d staat de FX5900XT met een Core van 390 en mem van 350. 350?? Dacht toch echt dat dat 700Mhz was. Of zit ik nu fout?
En 350x2(DDR) is? ;) Juist 700 :Y)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MahRain
  • Laatst online: 09-07 17:24
Zijn er nu al benches gedraaid met de XFX bios en vergeleken met de normale bios? Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het [rml]Meister in "[ Ervaringen] FX5900XT Videokaart - deel ..."[/rml] verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
MahRain schreef op 15 januari 2004 @ 13:48:
Zijn er nu al benches gedraaid met de XFX bios en vergeleken met de normale bios? Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het [rml]Meister in "[ Ervaringen] FX5900XT Videokaart - deel ..."[/rml] verhaal...
Ja, ik heb de XFX bios zelf. het geeft je xt een aardige boost, maar als je iets terug leest kan je ook zien dat sommige problemen hebbben.. of jij er succes mee zal hebben is ook maar een vraag:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-h-i-j-m-e-n
  • Laatst online: 04-07 22:02
Ik denk zeer binnenkort de nVidia 5900 xt aan te schaffen, maar heb geen ervaring met het vervangen van de huidige kaart...

Ben ff gaan surfen en kwam onderstaande link tegen:

http://users.skynet.be/tomsworld/funmail/VideoKaart.htm

Volgens mij is dit niet echt aan te raden hè!? ;)

Thijmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T-h-i-j-m-e-n schreef op 15 januari 2004 @ 14:56:
Ik denk zeer binnenkort de nVidia 5900 xt aan te schaffen, maar heb geen ervaring met het vervangen van de huidige kaart...

nee niet echt :/ 8)7 , normaal kun je je zijpaneel er gewoon afschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon

ligt er totaal aan wat voor kaart er nu in zit, iig de drivers en componenten die bij de huidige kaart horen uninstallen.
computertje uitzetten,
nieuw kaartje erin,
booten, installeren, voilá hij werkt :)
vergeet niet directX9.0 erop te zetten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G

X-G

Yeah.

Ik weet niet wat voor kaart je nu hebt of zo he, maar heb je AGP op je mobo? (zal wel he, je zal wel niet zo'n oude roestbak upgraden met een 5900XT :P)
Ik weet nog dat ik ooit een keer een Voodoo3 3000 AGP had gekocht voor mijn pc (uit 1998), en dat het toen bleek dat ik geen AGP had. K had nog nooit van AGP of PCI gehoord...
Tja, moest het gewoon ff kwijt, want ik vond het gewoon zo'n domme actie van me he |:( }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Muller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2023
In het begin van dit topic heeft wacky systems zeer goede ervaringen met de pov (point of view) versie van de 5900xt. Bij hem loopt ie standaard op 500/875 zonder flash oid. Ik vroeg me dus af:

Zijn er nog meer ervaringen met pov fx5900xt?

Point of view staat sowieso goed bekend om te oc-en. Ik zou liever geen club3d willen omdat je dan niet weet wat je in huis haalt (ze verkopen steeds andere kaarten onder dezelfde naam).

Ik heb niets tegen club3d hoor, maar met zo'n oc-kaart wil ik wel zeker weten dat ik hem goed kan overklokken en niet afhankelijk zijn van de partij kaarten die club3d net heeft ingekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op 15 januari 2004 @ 13:35:
Damn.. er rust een vloek op Club3D 5900 NU BIOS'en :)
BTW Ik heb hier al drie merken die identiek dezelfde BIOS gebruiken op hun kaarten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

Is je website al in de lucht?

Zo ja, zou je dan met ons tweakers je URL willen delen? ;) :Y)

PS welke 3 kaarten bedoel je, die dezelfde bios gebruiken? XFX en Club3D blijkbaar, en... ?

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht tot nu toe altijd dat artifacts in spellen en 3dmark alleen veroorzaakt werden door de grafische kaart.
Zojuist ben ik er achter gekomen dat mijn verhoogde fsb de boosdoener was.
Wanneer ik mijn 1800+ op mijn 8rda+ op 198*12 laat lopen, is mijn 3dmark-score met niet geoverclockte club3d fx5900xt: 4600.

Wanneer 'm op 166*12.5 zet, stijgt mijn 3dmark met 600 punten en zijn de artifacts weg.
Wel vreemd, want ook op 198*12 is mijn systeem gewoon stabiel, ook tijdens games en pifast.

Heeft iemand hier een verklaring voor? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G

X-G

Yeah.

Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 20:42:
Ik dacht tot nu toe altijd dat artifacts in spellen en 3dmark alleen veroorzaakt werden door de grafische kaart.
Zojuist ben ik er achter gekomen dat mijn verhoogde fsb de boosdoener was.
Wanneer ik mijn 1800+ op mijn 8rda+ op 198*12 laat lopen, is mijn 3dmark-score met niet geoverclockte club3d fx5900xt: 4600.

Wanneer 'm op 166*12.5 zet, stijgt mijn 3dmark met 600 punten en zijn de artifacts weg.
Wel vreemd, want ook op 198*12 is mijn systeem gewoon stabiel, ook tijdens games en pifast.

Heeft iemand hier een verklaring voor? 8)7
Misschien neem je je AGP frequency mee met het OC'en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-07 18:27
lijkt mij ook idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-07 19:21
lijkt me niet want een 8rda+ zet de agp freq vast. ookal doe je de fsb omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar liet je me ff schrikke ;) Heb hem net besteld :P (Club3D)
Ik hoop dat tie van mij een beetje wil lukken met OCje, maar ben bang van niet.
Heb het gevoel dat er een nieuwe lading Club3djes is uitgekomen, en dat die niet zo goed gaan.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht ik iemand een plezier kunnen doen met mijn Geforce FX 5950 Ultra bios, laat het me dan even weten.

Ik heb hier een orginele GF FX 5950 Ultra, (WAT EEN KANON _/-\o_ _/-\o_ !!!!!!!!!!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
offtopic:
totdat ie geslacht werd door een ati radeon 9800xt })

j/k

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olandese
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-10-2024
Hallo,

ik heb ook een club3d fx5900xt kaart. Ik probeer te oc'en en dat lukt wel (ik zet de core op 450 en het geheugen op 750) met Rivatuner. Ik heb ook de optie ingeschakeld om om deze manier te starten. Maar als ik windows xp opnieuw start dan blijft de core wel op 450 maar het geheugen gaat weer terug op 700. Hoe kan dat nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
olandese schreef op 16 januari 2004 @ 00:25:
Hallo,

ik heb ook een club3d fx5900xt kaart. Ik probeer te oc'en en dat lukt wel (ik zet de core op 450 en het geheugen op 750) met Rivatuner. Ik heb ook de optie ingeschakeld om om deze manier te starten. Maar als ik windows xp opnieuw start dan blijft de core wel op 450 maar het geheugen gaat weer terug op 700. Hoe kan dat nou?
daar heb ik dus soms ook last van..

kaboutertjes :o ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Volgens mij trekt de standaard XT hogere memory-clocks moeilijk. Als ik met de Coolbits patch probeer het geheugen over te klokken kom ik al niet eens door de tests heen om de setting te accepteren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteravond ook de 5900XT (kon nog net op tijd mn 9600XT annuleren >:) )

Ben nog niet echt flink aan het overclocken.. Draai nu op 410/720 gaat met mijn 300W prima. Is het aan te raden om hoger te gaan met deze voeding? Of gewoon verhogen tot je merkt dat ie niet meer wil.. :P

Ik heb nog niet geflasht, w8 nog effe af hoe het gaat met al die zwarte schermen.. laat dat nog wel effe over aan de diehards ;)

3dmarkscore valt me toch wel een beetje tegen, rond de 13000 (zit nu op mn werk dus effies geen URL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Zeggen het maar weer een keer:

5900XT is een DX9 kaart.. test dan toch eens met 3DMark03 :/

Wat is er nou interessant aan een benchmark van 3 jaar oud op een videokaart die net uit is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook sinds kort een club3d fx5900 xt. De kaart doet het prima, ik kan ieder spel met maximale settings prima spelen, dat is wel een aardige vooruitgang ten opzichte van mijn geforce 4 mx 440 :) Ik heb het flashen met de xfx5900 bios ook geprobeerd, dit ging prima. De kaart draaide stabiel en zonder artifacts op 440 MHz core en 830 Mhz geheugen. Maar helaas zodra de computer eenmaal uit heeft gestaan stopt windows bij mij ook tijdens het booten na het windows logo, om dit op te lossen moet je weer terug naar de originele club3d bios. Dit gebeurt ook als je niet overclockt. 1 keer booten na de flash gaat goed, en de tweede keer gaat fout. Ik vind dit heel erg onlogisch, ook als er niks aan je systeem is veranderd tov de eerste keer booten, gaat de tweede keer fout. Zit er misschien iets in de drivers van nvidia ingebouwd, dat dit soort flashes tegenhoudt? Ik gebruik zelf versie 53.03, zijn er mensen die het flashen in combinatie met oudere drivers hebben geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op 16 januari 2004 @ 10:49:
Zeggen het maar weer een keer:

5900XT is een DX9 kaart.. test dan toch eens met 3DMark03 :/

Wat is er nou interessant aan een benchmark van 3 jaar oud op een videokaart die net uit is :?
Idd waar.. :X Zal die binnenkort effe proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epjwpsvk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-05-2024
Ik heb een club3d geforce fx 5900xt en heb een stukje overclockt zonder te flashen. Hier de resultaten:

3dmark2003: 5343
aquamark : 38107

Systeem:

AMD Athlon xp 1800+ @ 2600+ 12.5x166
Asus a7n8x deluxe v2.0
2x 256mb pc3200 twinmos
club3d geforce fx 5900xt 455/725 standaart gekoelt

Ik heb de coolbits gebruikt maar als ik nu hoger wil overclocken dan krijg ik de volgende melding:

de test werd niet op de geselecteerde clockfrequenties uitgevoerd. verlaag uw instellingen a.u.b. en probeer het opnieuw.

Is daar nog wat aan te doen? Ik zag namelijk dat verschillende mensen hun videokaart een stuk hoger overclockt hebben. Flashen doe ik liever niet.

AMD Athlon64 2800+, Asus K8V, 2x 512MB PC3200 DDR SDRAM (PMI), (2x Hitachi Deskstar 7K250 80GB (7200RPM, SATA, 8MB) Raid 0, Club3D GeForce FX5900 XT 128MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiwan Kanobi
  • Laatst online: 22-07 11:01
Mensen na het lezen van deel 1 en 2 is mij duidelijk geworden dat de meerderheid van de mensen hier een Club3d kaart hebben. Dat het flashen van deze kaart kan is mij ook duidelijk al dan niet met zwart scherm na herstart.

Maar kan iemand mij aub vertellen waarom een club3d beter zou zijn (aangezien iedereen het hier enkel over heeft) dan een POV/MSI/eVGA/Aopen kaart? Als er mensen zijn met een van deze andere kaarten zouden jullie mij, en vele andere denk ik, hier even jullie mening en ervaring over kunnen geven? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

epjwpsvk schreef op 16 januari 2004 @ 11:42:
Ik heb een club3d geforce fx 5900xt en heb een stukje overclockt zonder te flashen. Hier de resultaten:

3dmark2003: 5343
aquamark : 38107

Systeem:

AMD Athlon xp 1800+ @ 2600+ 12.5x166
Asus a7n8x deluxe v2.0
2x 256mb pc3200 twinmos
club3d geforce fx 5900xt 455/725 standaart gekoelt

Ik heb de coolbits gebruikt maar als ik nu hoger wil overclocken dan krijg ik de volgende melding:

de test werd niet op de geselecteerde clockfrequenties uitgevoerd. verlaag uw instellingen a.u.b. en probeer het opnieuw.

Is daar nog wat aan te doen? Ik zag namelijk dat verschillende mensen hun videokaart een stuk hoger overclockt hebben. Flashen doe ik liever niet.
Ik vind het knap dat je je geheugenklok met coolbits uberhaupt hoger hebt gekregen :) 720 komt bij mij la niet door de test. De gewone klok gaat wel hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
Obiwan Kanobi schreef op 16 januari 2004 @ 12:26:
Mensen na het lezen van deel 1 en 2 is mij duidelijk geworden dat de meerderheid van de mensen hier een Club3d kaart hebben. Dat het flashen van deze kaart kan is mij ook duidelijk al dan niet met zwart scherm na herstart.

Maar kan iemand mij aub vertellen waarom een club3d beter zou zijn (aangezien iedereen het hier enkel over heeft) dan een POV/MSI/eVGA/Aopen kaart? Als er mensen zijn met een van deze andere kaarten zouden jullie mij, en vele andere denk ik, hier even jullie mening en ervaring over kunnen geven? O-)
dit komt vooral om dat die anderen in Nederland haast nog nie leverbaar zijn :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Obiwan Kanobi schreef op 16 januari 2004 @ 12:26:

Club3D is eigenlijk altijd de eerste die nieuwe kaarten levert en vaak ook voor de laagste prijs.

Wat mij duidelijk is geworden na het lezen van deel 1 en 2 is dat de meeste hier geen benul hebben wat ze doen en hoe het moet. Ik raad deze mensen dan ook aan om flink te gaan lezen over OC-en in het algemeen. Daarna over deze kaart in het bijzonder.

Zorg voor een goede airflow in je kast en zet een betere cooler op je kaartje voordat je gaat flashen, mensen! Anders gaat die kaart niet lang mee.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2004 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:08
De asus 5900 SE staat anders voor 232 in de pricewatch. Zal dus eerder met de kosten te maken hebben dat we daar weinigen over horen, dan dat er geen ander merk is dan club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
de prijsenslag van de club3d gaat aardig door. ondertussen kost ie nog maar 184,-

tot hoever zullen ze door kunnen gaan?

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G

X-G

Yeah.

_MB_ schreef op 16 januari 2004 @ 16:35:
de prijsenslag van de club3d gaat aardig door. ondertussen kost ie nog maar 184,-

tot hoever zullen ze door kunnen gaan?
K denk dat ie nog wel een stukje verder kan hoor.
Ze verkopen natuurlijk liever 3 van 160 euro dan 2 van 180...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
ligt er maar net aan wat de inkoopsprijs is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X-G schreef op 16 januari 2004 @ 17:01:
[...]

K denk dat ie nog wel een stukje verder kan hoor.
Ze verkopen natuurlijk liever 3 van 160 euro dan 2 van 180...
eigenlijk niet, want de inkoopprijs van de club3d is atm 170 euro, dus dan zou je verlies maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 18:32:
[...]

eigenlijk niet, want de inkoopprijs van de club3d is atm 170 euro, dus dan zou je verlies maken :)
dat vroeg ik me dus idd eigenlijk af. wat de inkoopprijs zou zijn.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:44

mvds

Totally awesome!

Heb je trouwens meer profijt van een hogere memclock of van een hogere GPU clock?

Mijn GPU draait zonder problemen op 450 nu, mem ga ik maar niet proberen omdat de meeste mensen niet boven de 720 komen. Is die 20Mhz extra op de memclock noi zo veel beter dan die 50Mhz extra op de GPU clock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-07 07:57
Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 18:32:
[...]

[licht offtopic-mode]
Aangezien de inkoopprijs doorgaans exclusief btw is, en de verkoopprijs inclusief is zou je dus nu al verlies maken als je hem verkoopt voor 180 euro, dus ik neem aan dat degenen die hem daarvoor verkopen ook minder hoeven te betalen voor de inkoop. B)
[/licht offtopic-mode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
184/119*100=154,62 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NakedOne_NL30
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-02 12:45
IK heb zie ik tog een goede keuze gemaakt met mijn Leadtek A380.
Want als ik kijk wat voor kloksnelheden ik haal, dan zit dat tog wel goed.

Core/mem = 547 / 1026 MHz.

En dit is nog met de standaard koeling van de kaart.

http://arc.aquamark3.com/arc/arc_view.php?run=676921808

Ook scheeld het dat ik niet een andere bios hoef te proberen,
Want meeste ondervinden tog wel wat problemen zoals ik zie.

IdieAloth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

NakedOne_NL30 schreef op 16 januari 2004 @ 20:10:
IK heb zie ik tog een goede keuze gemaakt met mijn Leadtek A380.
Want als ik kijk wat voor kloksnelheden ik haal, dan zit dat tog wel goed.

Core/mem = 547 / 1026 MHz.

En dit is nog met de standaard koeling van de kaart.

http://arc.aquamark3.com/arc/arc_view.php?run=676921808

Ook scheeld het dat ik niet een andere bios hoef te proberen,
Want meeste ondervinden tog wel wat problemen zoals ik zie.
Damn, en wat heeft die kaart je gekost?
Uit de pricewatch maak ik op dat de kaart je ongeveer 377 euro heeft gekost. Dus qua prijs/prestatie zitten de kaarten ongeveer op gelijk niveau schat ik.

[ Voor 14% gewijzigd door Yellowneck op 16-01-2004 20:24 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Damn, wrong button :/

[ Voor 89% gewijzigd door Yellowneck op 16-01-2004 20:23 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Laatst online: 24-07 13:20
zou ik mijn Geforce FX 5900XT kunnen flashen naar een Geforce FX 5900?
als ik um compare met mijn bios dan krijg ik:
Error Mismatch at offset 26 :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NakedOne_NL30
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-02 12:45
IK had hem net 4 dagen te vroeg gekocht, toen was die nog €419 :(

IdieAloth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G

X-G

Yeah.

NakedOne_NL30 schreef op 16 januari 2004 @ 21:01:
IK had hem net 4 dagen te vroeg gekocht, toen was die nog €419 :(
Me dunkt dat ie dan zo dik te klokken is.
De 5900XT is minder dan 200 euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Ik heb sinds woensdag ook een Club3d fx 5900 xt (gekocht bij maxpert) en ik denk laat ik ook eens mijn ervaringen vertellen.
Het overclocken van de kaart ging bij mij met de 53.iets drivers zeer matig. Ik kwam maar niet boven de 425/725 (dmv rivatuner) artifact-free in 3dmark2001.
Standaard scoorde de kaart met mijn systeem 13005 marks en raar maar waar met iedere oc werd de score vaak minder :? en dan weer iets meer... :( uiteindelijk op 13200 (425/725 dus) wat ik dus echt geen vooruitgang vind.

Toen hem maar eens geflashed met de xfx5900 bios en daarmee leek het wel alsof hij geunlocked werd ofzo >:) , ik kon hem zo hoog zetten als ik wilde en kreeg nooit meer artifacts. De enige manier waardoor ik kon zien dattie te hoog stond was als 3dmark2001 freezde. Uiteindelijk de hoogste oc was 475/820 >:) met stock cooling. Maar ook hierbij waren de 3dmark2001 scores de hele tijd wisselend :? Uiteindelijk de hoogste 3dmark2001 met 13514 (maar dus ook vaak met hogere clocks een lagere score...). Hij ocde dus opeens als een aap maar wilde niet beter presteren...

Toen ik mn pc gisteren weer aanzette kreeg ik na het winxplogo in dos zegmaar meteen een zwart scherm. Ik had hier al gelezen dat meer mensen hier last van hadden en gelukkig had ik mn originele bios nog op floppy klaar liggen dus die heb ik maar terug geflashed... :( Nu doet hij het weer gewoon maar dus niet op die hoge snelheden meer... Volgende week maar eens 3dmark03 proberen kijken of daar hogere oc's wel tot een hogere score leiden..

Voor de rest puik kaartje voor 192 euri :P

Specs:
p4 1,8 @ 2,4
512 mb RIMM
abit th7II

[ Voor 3% gewijzigd door ZiegoM op 16-01-2004 21:46 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraggel
  • Laatst online: 07-01-2023
Het lijkt er wel op dat het voltage in de originele BIOS-sen van de 5900XT kaarten lager staat dan in die van de 5900 kaarten, want met een BIOS van een 5900 komen 5900XT's veel verder. Er moet dan toch iets in die BIOS anders zijn waardoor ze beter klokken.

Is er al een voltmod voor de gpu van de 5900XT bekend, zou wel leuk zijn om te weten hoeveel dat oplevert. Of anders welke voltages er op de gpu van de 5900 en de 5900XT staan.

[ Voor 10% gewijzigd door fraggel op 16-01-2004 22:17 ]

Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
ik heb Point of View net een mailtje gestuurd of ze me een foto kunnen toe sturen van hun 5900XT :)
zo niet dat maak ik um volgende week zelf wel, want dan zou ik um eindelijk moeten ontvangen (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Laatst online: 24-07 13:20
heej ziegom heb je het al geprobeerd met een Geforce FX 5900 bios van Club 3D zelf?
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.