Het 'Post hier je kleine mods' Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.649 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81573

Anoniem: 106270 schreef op 17 februari 2004 @ 20:00:
ik heb met veel bewondering zitten kijken naar alle mooie mods die voorbij zijn gekomen dus ik dacht laat mn eigen mods ook eens posten.

[afbeelding]
zo zag de kast eruit toen ik hem kocht maar dat was ik snel zat

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

zo ziet de kast eruit na een beetje dremelen 4 CCFL buisjes en 5 ledfans erin
en een beetje spuitwerk aan de voorkant.
de schakelaars tussen de cdrom spelers zijn om de fans te regelen en het licht uit te zetten als het moet.
normaal draaien de fans op 5 volt want anders is het net een straaljager die opstijgt.
ook heb ik nog een AMD logo in het raampje gegraveerd ik vond het resultaat best grapig gelukt en dat alles voor de eerste keer :)

en nu ben ik toe aan een nieuwe kast ik wil een binnenkort een chieftec bigtower gaan halen en dan die weer een beetje gaan modden.
Ziet er wel vet uit. Misschien moet je de kabels nog wat opruimen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Resetter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-06 19:21
Zo het blokje is af :)

BLING BLING NIGGAAAAAA!
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~resetter/xcube/wc/block/resize/DSCN1896.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~resetter/xcube/wc/block/resize/DSCN1897.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~resetter/xcube/wc/block/resize/DSCN1901.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~resetter/xcube/wc/block/resize/DSCN1902.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~resetter/xcube/wc/block/resize/DSCN1903.JPG

Can I get an Amen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-04 06:03

White Dust

PlaneScape: Torment

Anoniem: 87541 schreef op 17 februari 2004 @ 21:27:
Hoe hebben jullie die CPU cooler bevestigd allemaal? Allemaal een gat geboord? En daar bout & moet, Of scroef?
Want ik ga ook een Cpu cooler op mijn 1337 mx440je zetten Kijken hoever ie dan blaast !!! })
Eerst op het koelblok de gaten af getekent, vervolgens heb ik in het koelblok gaten geboord (2.5mm) daarna schroefdraad in getapt (3mm) en door de bestaande gaten van de kaart een M3 boutje gedraait, met een nylon ringetje tussen de kop van de bout en m'n Radeon (metaal met sporen kan een leuk effect leveren maar is niet aan te raden als je je kaart langer wilt gebruiken ;)).

Edit: O, en ik heb m'n 9500@9700 zo'n 100 Mhz geOCed O-)

[ Voor 5% gewijzigd door White Dust op 17-02-2004 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:23
Wou, dacht toen ik de eerste foto zag, wat is dat voor vreemde foto van je camera, en wat doet ie in dit topic, maar toen ik verder keek _/-\o_
(al getest op waterdichtheid?)

[ Voor 3% gewijzigd door Brammel op 17-02-2004 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56775

The_Resetter schreef op 17 februari 2004 @ 21:46:
Zo het blokje is af :)

BLING BLING NIGGAAAAAA!
*pics*
Can I get an Amen ?
Amen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Resetter
bram1234 schreef op 17 februari 2004 @ 21:57:
[...]
(al getest op waterdichtheid?)
Yup er komt geen druppel uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84702

wat ik nou toch tegen kwam! Iemand heeft een rouwkaart gemod...:'(
Afbeeldingslocatie: http://renebeerten.vragender.com/Servermod/Rouwkaart.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75994

Topicstarter
Anoniem: 84702 schreef op 17 februari 2004 @ 22:31:
wat ik nou toch tegen kwam! Iemand heeft een rouwkaart gemod...:'(
[afbeelding]
* Anoniem: 75994 kijkt naar buiten.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

O, bijna vergeten:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i/?UserID=44217&FotoID=862
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i/?UserID=44217&FotoID=864
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i/?UserID=44217&FotoID=865
Deze laatste is zo'n 2 weken geleden gemaakt (toen ik eindelijk alles had af geboomd heb ik de fotos gemaakt :P), had ik de CPU cooler nog niet op m'n Radeon (vorige week pas gedaan :P)

[ Voor 10% gewijzigd door White Dust op 17-02-2004 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

The_Resetter schreef op 17 februari 2004 @ 22:25:
[...]
Yup er komt geen druppel uit :)
Very nice, maar waar haal je dat koper dan? Ik zag dat t middelste blokje 1cm is en de onderste kan je lijkt mij t beste zo dun mogelijk doen of niet? En waarom heb je ze in de henz gestoken? }) Om de coating eraftehalen en dan te solderen? Of heb je t op een andere manier aan elkaar geflanst? Vloeibare koppakking ofzo? how u did it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Resetter
DopdeDouwer schreef op 17 februari 2004 @ 22:48:
[...]

Very nice, maar waar haal je dat koper dan? Ik zag dat t middelste blokje 1cm is en de onderste kan je lijkt mij t beste zo dun mogelijk doen of niet? En waarom heb je ze in de henz gestoken? }) Om de coating eraftehalen en dan te solderen? Of heb je t op een andere manier aan elkaar geflanst? Vloeibare koppakking ofzo? how u did it?
Ik heb een modmaatje van mij het laten halen, en als ik me niet vergis heet dat bedrijfje Motolenco (of zoiets)

De bovenkant en onderkant zijn van 5mm koper, de binnenste rand is van 1 cm dik, kosten 3 euro :Y)
Die hens was niet echt de bedoeling, maar ik kon die gas brander niet afstellen, dus ipv een mooie blauwe vlam een gele en vandaar dat die zo mooi zwart word :) maar dat is allemaal al weer mooi koper kleur :) maar uiteindelijk heb ik ze wel in elkaar gesoldeerd gekregen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Laatst online: 17-06 17:01
Mooie mod san_the_man,

zeker omdat ik ook die kast heb. Ik ben ook al redelijk aan de gang. Ik zat er al aan te denken om ook zon window+evt. fan in het dak te plaatsen... Zou je me eens wat gedetailleerder kunnen beschrijven hoe je te werk bent gegaan?

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106270

DaTiezl schreef op 17 februari 2004 @ 23:56:
Mooie mod san_the_man,

zeker omdat ik ook die kast heb. Ik ben ook al redelijk aan de gang. Ik zat er al aan te denken om ook zon window+evt. fan in het dak te plaatsen... Zou je me eens wat gedetailleerder kunnen beschrijven hoe je te werk bent gegaan?
bedankt :*)

het is allemaal heel makkelijk te maken als je een dremel hebt want het staal van de kast stelt niks voor daar zou je nog een gat door kunnen pissen zo dun als het is.
de bovenkant heb ik er eerst afgehaald dat kan door ook de voorkant eraf te halen en dan aan de voor en achterkant de schroefjes eruit draaien en de bovenkant kun je eraf halen.
toen heb ik gewoon een vierkant afgetekend en die uitgesneden met de dremel en een stukje plexi erachter en klaar is kees.

de zijkant is precies hetzelfde verhaal gewoon aftekenen en dremelen maar.

bij de voeding weer hetzelfde verhaal.

verder heb ik de cdrom spelers mat zwart gespoten en het chromen deel van de voorkant ook dit kun je ook verwijderen door de voorkant eraf te halen en dan los te schroeven aan de binnenkant ik ga waarschijnlijk ook de grijze klepjes ook nog even zwart spuiten staat toch mooier denk ik.

verder heb ik het window met een graveerstifje in de dremel overgetrokken van een a4tje met het logo erop.

en natuurlijk heb ik er hier en daar nog wat CCFLetjes ingehangen alleen ja ik weet het er lopen erg veel draden nog door mn pc heen dit komt vooral doordat ze vaak erg kort zijn en dus meestal nie weggewerkt kunnen worden.

oja dan nog wat de kast word op den duur erg gammel alsje hem vaak uit elkaar haalt het is dan ook nie echt een kwaliteit kast vandaar dat ik weer een andere wil omdat ik mn pc regelmatig vervoer naar lan's hier in de buurt en naar vrienden

als je verder nog vragen hebt hoor ik het wel succes met het modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:54
White Dust schreef op 17 februari 2004 @ 22:39:
O, bijna vergeten:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Deze laatste is zo'n 2 weken geleden gemaakt (toen ik eindelijk alles had af geboomd heb ik de fotos gemaakt :P), had ik de CPU cooler nog niet op m'n Radeon (vorige week pas gedaan :P)
die fanguard op de 2de pic, zie je die nou nog duidelijk als je pc aanstaat of niet?
Op de pic zelf zie je em namelijk nauwelijks. zou zonde zijn als dat normaal ook zo is

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06 09:47

Pubbert

random gestoord

Heb de cooling op mn mobo iets verbeterd, geen echte mods, maar toch ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.thund3r.nl/images/9800/pics%20083.jpg
Heatsinks op de mosfets.

Afbeeldingslocatie: http://www.thund3r.nl/images/9800/pics%20080.jpg
Zalman heatsink op nForce2 (d00ie abit fan+heatsink moest vervangen worden)

Afbeeldingslocatie: http://www.thund3r.nl/images/9800/pics%20082.jpg
Heatsink op Southbridge. + 1 heatsink op Nic (3com 905)
:)

[ Voor 10% gewijzigd door Pubbert op 18-02-2004 10:06 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• original4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-06 20:05
Thund3r schreef op 18 februari 2004 @ 09:12:

[afbeelding]
Heatsinks op de mosfets.

[afbeelding]

[afbeelding]
(Als je toch gelijk bezig bent... Zou ik wat doen aan die hercules fan die maakt namelijk 6000 toertjes en is niet echt stil. Een cpu koeler doet wonderen, ook in performance.)

[ Voor 14% gewijzigd door original4u op 18-02-2004 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

original4u schreef op 18 februari 2004 @ 09:20:
[...]

(Als je toch gelijk bezig bent... Zou ik wat doen aan die hercules fan die maakt namelijk 6000 toertjes en is niet echt stil. Een cpu koeler doet wonderen, ook in performance.)
Dat staat idd op de planning, maar wel op lange duur, ik erger me nog niet aan die fan, terwijl ik eerst toch een Zalman HP80A op mn Radeon9700 had ik zitten en nu een 9800 met die hercules fan+heatsink.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:54
Thund3r, bij de voeding naar je mobo heb je er nog een stukje tussen zitten?
waar he je dat verleng stukkie vandaan? zoiets kan ik namelijk ook wel gebruiken :)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Lord_Mithril schreef op 18 februari 2004 @ 10:57:
Thund3r, bij de voeding naar je mobo heb je er nog een stukje tussen zitten?
waar he je dat verleng stukkie vandaan? zoiets kan ik namelijk ook wel gebruiken :)
In eindhoven in een elektrozaak. Idd erg handig, zo kon ik de voedingskabel lekker ver weg werken :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BO]Legolas
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:22
hmm het fannetje van mn GF4 MX 440 maakt een enorme herrie de laatste tijd, heb hem net schoongemaakt, maar de herrie blijft :(. denken jullie dat het mogelijk is om dat kleine kreng er gewoon vanaf te halen en hem passief te koelen met het al aanwezige heatsinkje? ik heb een goede airflow dankzij een 120mm fan (achter outtake) en een 92mm fan. (voor intake).

mn haren wapperen als ik mn hoofd achter de outtake hou :P. en zelfs tussen mn front bezels voel ik lucht door stromen.

jullie advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101581

Thund3r schreef op 18 februari 2004 @ 09:12:

[afbeelding]
Heatsinks op de mosfets.

[afbeelding]

[afbeelding]
he waar heb je die fan op je cpu vandaan?
ik ben ook opzoek naar een nieuwe. (de fan van m'n x-dream zuigt hard)
en ik heb geen zin om een hele nieuwe cpu koeler te kopen... want dan zittik weer met zo'n heatsink...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-06 16:44
ik denk dat het een Thermaltake fan is.
maar weet het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101381

AMEN! hij is mooi geworden maar alsnog deze vraag:

waarom heb je zo'n 2e stukje er tussen gedaan? puur omat hij anders niet hoog genoeg was? en hoe heb je die stukken aan elkaar gelast? met wat voor spul ertussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

Lord_Mithril schreef op 18 februari 2004 @ 01:25:
[...]

die fanguard op de 2de pic, zie je die nou nog duidelijk als je pc aanstaat of niet?
Op de pic zelf zie je em namelijk nauwelijks. zou zonde zijn als dat normaal ook zo is
Een echte fanguard is het niet heb het gewoon uit het p-lexiglas gehaald met m'n cheap-ass nep dremel :P
Ik ben nog van plan om op den duur een UV (blacklight) coldcathode in te plaatsen zodat de witte randen goed op lichten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87541

[BO]Legolas schreef op 18 februari 2004 @ 12:37:
hmm het fannetje van mn GF4 MX 440 maakt een enorme herrie de laatste tijd, heb hem net schoongemaakt, maar de herrie blijft :(. denken jullie dat het mogelijk is om dat kleine kreng er gewoon vanaf te halen en hem passief te koelen met het al aanwezige heatsinkje? ik heb een goede airflow dankzij een 120mm fan (achter outtake) en een 92mm fan. (voor intake).

mn haren wapperen als ik mn hoofd achter de outtake hou :P. en zelfs tussen mn front bezels voel ik lucht door stromen.

jullie advies?
Ik heb ook een geforce 4 mx440, Zonder fan. (heb er zelf een opgezet) Dus die kan je er gewoon aflaten hoor!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

White Dust schreef op 17 februari 2004 @ 21:19:
[...]

Ook een dergelijk iets gedaan (>:)), maar dan met een Akasa AK 268:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
O-)
Ik wou vandaag ook me cpu koepblok op me videokaart zetten maar op school heeft een raar gastje uit de 2e klas mijn tas meegenomen omdat ie op die van hem leek en daar zat t blok in :( .
Morgen beter

Edit: heb me kast nog even opgeruimd maar das niet echt een mod maar ok.

Voor:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/l.vanweezel/DSC00074.JPG

Na:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/l.vanweezel/DSC00113.JPG

boven nog wat rotzooi maar daar doe ik nog wel eens wat aan

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 81573 op 18-02-2004 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BO]Legolas
dankje :) k heb em er zojuist afgehaald, en de temperaturen zijn ongeveer hetzelfde. idle gewoon lauw.. en stressed wat warmer :P heerlijk die rust :).

echt vreemd dat zo'n klein fannetje zo veel meer herrie kan maken dan 3 grote fans bij elkaar :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83803

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mark1982/casemod024.jpg

Heb vorige week alles overgezet in een chenbro kast. Er was alleen geen plaats voor de rad, dus heb ik er een kistje onder gemaakt waar de rad en de pomp in zitten.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mark1982/casemod012.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mark1982/casemod009.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 83803 op 18-02-2004 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86836

Anoniem: 81573 schreef op 18 februari 2004 @ 17:13:
[...]

Ik wou vandaag ook me cpu koepblok op me videokaart zetten maar op school heeft een raar gastje uit de 2e klas mijn tas meegenomen omdat ie op die van hem leek en daar zat t blok in :( .
Morgen beter

Voor:
[afbeelding]

Na:
[afbeelding]

Wrom neem je hem dan mee naar school ? Of had je hem daar gemaakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BO]Legolas
Anoniem: 83803 schreef op 18 februari 2004 @ 18:43:

Heb vorige week alles overgezet in een chenbro kast. Er was alleen geen plaats voor de rad, dus heb ik er een kistje onder gemaakt waar de rad en de pomp in zitten.
ziet er goed uit :), welke kleur is jouw front? de mijne is groen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86836 schreef op 18 februari 2004 @ 19:00:
[...]

Wrom neem je hem dan mee naar school ? Of had je hem daar gemaakt ?
Nee ik had m van iemand op school gekocht dus...
maar ok dan maar een dagje wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Resetter
Anoniem: 101381 schreef op 18 februari 2004 @ 17:01:
[...]

AMEN! hij is mooi geworden maar alsnog deze vraag:

waarom heb je zo'n 2e stukje er tussen gedaan? puur omat hij anders niet hoog genoeg was? en hoe heb je die stukken aan elkaar gelast? met wat voor spul ertussen?
Nou anders komt er geen flow he :P ik kan wel 2 stukken koper op elkaar doen maar daar berijk niet niet zo veel mee :), en het is gesoldeerd met hardsoldeer met een S39 CU vloeimiddel

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Anoniem: 101581 schreef op 18 februari 2004 @ 16:19:
[...]

he waar heb je die fan op je cpu vandaan?
ik ben ook opzoek naar een nieuwe. (de fan van m'n x-dream zuigt hard)
en ik heb geen zin om een hele nieuwe cpu koeler te kopen... want dan zittik weer met zo'n heatsink...
Het is idd een fan van een Volcano 11 op een Heatsink van een Volcano 9, die ik heb gelapt heb.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-06 00:38

BioHazard

*\o/*

Anoniem: 83803 schreef op 18 februari 2004 @ 18:43:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
VGA Cooler op je NB? :o 8)

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
En NB op SB, netjes gpXtreme!! Ziet er zeer goed uit! _/-\o_

Anoniem: 95473

Anoniem: 81573 schreef op 18 februari 2004 @ 17:13:
[...]

Voor:
[afbeelding]

Na:
[afbeelding]

je zou je kabels van de voeding ook ff kunnen meshen...
maar verder wel mooi opgeruimd :)
heel mooi >:)
waar heb je dat onderste ding van gemaakt?
Dark Angel schreef op 14 februari 2004 @ 21:32:
Even een Harddisk rekje gemaakt om dat ik niet meer dan 2 harddisken kwijt kan. en geen zin had om me server mee te nemen naar een lan heb ik de disken even in me gamepc gezet.
Extra Disken zijn 1x60gb 2x160gb standaard zit er maar 2x80 in.

De gele ide kabel is nu ook smaller gemaakt.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
hoe heb je dat gedaan ?????????????? _/-\o_

• sybian
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

sybian

Dude!!!!

een klein mod van m'n toetsenbord, ik kwam ik een museum in london deze panic buton tegen, eerst wilde ik de esc er mee vervangen maar daar was ie te klein voor. dus heb ik hem maar op m'n power knop geplaatst. het jammer is alleen dat de knop eigenlijk van een AT-ramplank komt en dus eigenlijk niet bij de rest van m'n bord past.
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/m.duindam/panicbuttonkl.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door sybian op 19-02-2004 13:36 ]

Ik heb deze dingen net uit mijn videokaart gehaald maar het koelbrlok wil niet los :S zit er lijm tussen ofzo?
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/l.vanweezel/DSC00116.JPG

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 16:10
Anoniem: 81573 schreef op 19 februari 2004 @ 14:58:
Ik heb deze dingen net uit mijn videokaart gehaald maar het koelbrlok wil niet los :S zit er lijm tussen ofzo?
[afbeelding]
Van die plakkende koelpasta waarschijnlijk :)

FF een beetje kracht zetten :)

• Meneer aard
  • Laatst online: 21-06 18:04

Meneer aard

Porsche rulez!

thacow schreef op 19 februari 2004 @ 15:06:
[...]

Van die plakkende koelpasta waarschijnlijk :)

FF een beetje kracht zetten :)
FF een tijdje @ vriezer (search)

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

gewoon er rustig aftrekken.
Ik ga zaterdag gaatjes boren in mijn CPU heatinsk. En een stillere fan in mijn voeding zetten :)

• Bliep
  • Laatst online: 14-06 16:42
ff in de vriezer (10 minuten ofzow) dan beetje kracht zetten en is ie er zo af ! ;)

pfff kheb hem gewoon eraf getrokken, steeds beetje heen en weer bewegen, en op het laatst schiet hij eraf ;)

• White Dust

White Dust

Hoeft niet in de vriezer, zoals een aantal al zeggen gewoon rustig en geleidelijk los wrikken (steeds een beetje meer heen en weer bewegen ;))
Zo heb ik de cooler van zowel m'n Radeon als m'n GeForce3 gekregen :)

• ravenge
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-06 15:12

ravenge

Wij Schoppen Kont!

Ik kan me ook eigenlijk niet voorstellen dat het in de vriezer stoppen echt bevordelijk is voor je hardware :X

• White Dust

White Dust

ravenge schreef op 19 februari 2004 @ 17:59:
Ik kan me ook eigenlijk niet voorstellen dat het in de vriezer stoppen echt bevordelijk is voor je hardware :X
Is het ook niet echt :+ je moet je kaart dan ook in een diepvries zakje gooien en het zakje vacuüm zuigen :P
Maar dat geld meer (denk ik) voor de heatsinks die met epoxy rotzooi zijn vast geplakt, Dat krijg je er zo één, twee, drie niet af ;)

[ Voor 3% gewijzigd door White Dust op 19-02-2004 18:06 ]

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
waarom dat? er zit geen water of ander spulletje in dat "kapotvriest" ofzo, hardware zal deze temperatuur heus niet anders ervaren dan kamertemperatuur denk ik.

Anoniem: 99366

Als je hem daarna afdroogt >:) }:O

• ravenge

ravenge

Wij Schoppen Kont!

BvR-HyPeRiOn schreef op 19 februari 2004 @ 18:06:
[...]

waarom dat? er zit geen water of ander spulletje in dat "kapotvriest" ofzo, hardware zal deze temperatuur heus niet anders ervaren dan kamertemperatuur denk ik.
Dingen die koud worden gaan vaak krimpen en daardoor kunnen misschien verschillende lijntjes los gaan zitten. Daarnaast heb je inderdaad kans op condens ook al zit hij in een zakje dat vacuum is. (ik neem aan dat je hem uit het zakje haalt als hij nog koud is om de heatsink eraf te halen)

Verder vind ik het gewoon een onveilig idee :Y) ;)

ik heb m er al af en me cpu koeler er op :D,
ik heb even me pc aangezet en de koeler los,
toen kun ik m met gemak lostrekken.

Anoniem: 83803

Anoniem: 95473 schreef op 19 februari 2004 @ 12:46:

heel mooi >:)
waar heb je dat onderste ding van gemaakt?
Van MDF. Het was een beetje lastig om hem aan de voorkant net zo lang te maken als de kast i.v.m. de ronde onderkant van het frontje, dus heb ik hem maar iets korter gemaakt.
Yup, ik had hem toch over :)
En bovendien werd de northbridge met de originele koeler behoorlijk warm en nu is ie zelfs koud. Ik heb er gewoon 2 gaten in geboord en de koeler met 2 boutjes en moertjes vastgezet.

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Anoniem: 83803 schreef op 19 februari 2004 @ 18:28:
[...]

Van MDF. Het was een beetje lastig om hem aan de voorkant net zo lang te maken als de kast i.v.m. de ronde onderkant van het frontje, dus heb ik hem maar iets korter gemaakt.
En als je die bolling maakt met plamuur? Dat die lijnen door lopen in de kist zelf door middel van plamuur of zal dit niet lukken?

ravenge schreef op 19 februari 2004 @ 18:16:
[...]

Dingen die koud worden gaan vaak krimpen en daardoor kunnen misschien verschillende lijntjes los gaan zitten. Daarnaast heb je inderdaad kans op condens ook al zit hij in een zakje dat vacuum is. (ik neem aan dat je hem uit het zakje haalt als hij nog koud is om de heatsink eraf te halen)

Verder vind ik het gewoon een onveilig idee :Y) ;)
en wat maakt condens volgens jou uit??

• h3ll
  • Niet online
nketelaar schreef op 14 januari 2004 @ 13:02:
Ik heb weer een ideetje
ik keek rond in mijn kamer en zag ineens nog een heele strakke kast liggen niks te doen. kriebel kriebel ja en het moest iets worden. toen viel mijn oogje op een doss van creative met daarin een 2.1 setje speakers. (inspire bla bla) mmmm combineren ehhhhhh smaensmelten ehhhhh inbouwen. EUREKA da was hem ik ga men 2. 1 speakers in men kast bouwen. denk denk denk en 30 min later wist ik hoe. ik zal eerst ff een scgets laten zien.

[afbeelding]

Aan de voor ena chterkant komt een stale plaat zodat het eeen rechte doos word en dan voor en achter 1 cdrom/dvd drive + intake fan. Aan de achterkant komen de aansluitingen voor het mobo dus zal ik het mobo ergens in men kast moeten planten en dan mat kabel de uitgangen naar achter werken. achter komt ook nog een of 2 uittake fans. aand e voorkant komt in het midden onder de subwoofer (zonder kast aleen box) en links boven en rachts boven komen de speakers (ook zonder kast) dan lenks en racht naast de box een raampje met ccfl's erachter die racgeren op geluid. boven op komt ook nog een outtakefan.

dan mischien ook nog als ik het kan een schermpje bovenop met een winamp plugin.

details als HD met sleasiek ophange voor trillingen enz laat ik nog even achterwegen
Heb je toevallig al aan het magnetisme ged8 ?

• ravenge

ravenge

Wij Schoppen Kont!

Anoniem: 95473 schreef op 19 februari 2004 @ 20:05:
[...]

en wat maakt condens volgens jou uit??
Kan zorgen voor corrosie en als het niet goed droog is voordat je het in je pc stopt voor kortsluiting :X 8)7

Waarom zou condens anders slecht zijn voor je pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexandersamson
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-12-2022
ik heb ook een paar kleine modjes enzo, zie hier wat plaatjes
http://groups.msn.com/tweakerszooi

[ Voor 42% gewijzigd door alexandersamson op 20-02-2004 15:36 ]

Elektronicaprojecten van mij: http://www.gm7.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ravenge schreef op 19 februari 2004 @ 21:00:
[...]

Kan zorgen voor corrosie en als het niet goed droog is voordat je het in je pc stopt voor kortsluiting :X 8)7

Waarom zou condens anders slecht zijn voor je pc?
gecondenseert water geleid niet hoor.. hoe wil jij dan kortsluiting krijgen?? corrosie valt ook wel mee....
edit: condens is niet zo slecht voor je pc, te veel condens is slecht voor je pc... en het is ook logisch dat je je kaart ook droog maakt als hij nat is..
edit2:
@ alexandersamson
hoe heb je die mod bij je muis gedaan?? lijkt me wel vet om zelf te doen :)

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 95473 op 20-02-2004 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-06 22:35
gpXtreme heb je ook close up picca's van de inhoud van die box onder je case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexandersamson
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-12-2022
Anoniem: 95473 schreef op 20 februari 2004 @ 17:11:
[...]

...knip...
@ alexandersamson
hoe heb je die mod bij je muis gedaan?? lijkt me wel vet om zelf te doen :)
ik heb mn multimeter dr voor gebruikt:

- zet je zwarte contactpennetje op de - (min) van de ps2 conn. dan ga je met de rode pen langs contacten op de ic en druk je ondertussen wat knopjes in, als je merkt dat er een spanningsverschil van ong 5 volt is bij het indrukken van bijv, linkse knop en je hebt toevallig je rode pennetje op IC pootje 4 vast dan weet je dat je daar de + (plus) van ledje1 met met een voosrschakel weerstand van 300 ohm moet zetten. op precies de zelfde manier ga je te werk met het andere knopje. er is geen vast schema want veel muizen zijn verschillend. gewoon een beetje uittweaken ;)

Edit:

over condens gesproken, als die condens in contact komt met ook maar een paar zout (natrium ofzow) molecuultjes en dan de geleiding aangaat met andere componenten op bijv. een videokaart dan kan je wel een probleem hebben kans is klein maar is aanwezig.

[ Voor 14% gewijzigd door alexandersamson op 20-02-2004 18:49 ]

Elektronicaprojecten van mij: http://www.gm7.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-06 12:24
In het vorige draadje hadden ze het over uv stiften, om bijvoorbeeld je videokaart mee te stiften en je mobo.

Chiron schreef op 11 januari 2004 @ 14:52:

en het zijn geen stiften maar gel-pennen, ik had een pak van 10 stiften voor 4 euro bij de v&d vandaan

let er wel op dat je de fluor/neon versie neemt
Werkt je grafische kaart nog steeds?
Ik bedoel, die gel-inkt tast de kaart niet aan?
Nog meer mensen die deze eenvoudige mod al een tijdje hebben toegepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-03 17:18
Ik ben vandaag ook weer ff bezig geweest met mn mod. De brander en de powersup waren aan de beurt >:) Van de powersupply is niet echt veel te zien. Ik heb de fan op 7V gezet, maar nu komt er haast geen lucht meer uit:p Ook heb ik de floppyconnectors verwijderd en een stukkie verplaatst.
En dit is dan mijn brandertje nu
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/Cdrom%20verlicht%20(Klein)%20(Custom).JPG

Ik weet het, de foto is niet scherp, maarja you'll get the idea.
Zometeen nog ff testen of de brander het nog doet O-)

edit: Ja hij doet et nog, ikke blij :)
you'll see tomorrow, miss mouce ;)

[ Voor 11% gewijzigd door brinkdinges op 21-02-2004 18:55 ]

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102422

Wow gaaf gedaan Brinkdinges. ;)

Vooral dat oranje achtige stukje midden :>
Hopelijk doet je brander het wel. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Laatst online: 16-04 09:57
low budget HDD-silencer :7

materiaal:

3 tiewraps (no-name)
binnenband (Halfords)
bracket (Aopen)

resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~m.vellinga6/DCP_0946.JPG
o ja de o zo simpele geen zin in verdere aandacht aarding ;)
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~m.vellinga6/DCP_0947.JPG
beetje knopen en draaien
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~m.vellinga6/DCP_0948.JPG

En ja, het is weer wat stiller in huis. Binnenkort komt er gelukkig een Seagate als systeemschijf aan, dan kan de huidige (40Gb maxtor als storage en niet langer als systeemschijf gaan dienen, en dat zal nog veel meer schelen. ps de andere schijf is een maxtor 120gb, die hoor ik niet (mede door de 40gb non liquid bearing)

[ Voor 9% gewijzigd door pretorian_nl op 21-02-2004 23:18 ]

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94100

Ik heb de het Dock van mn iPod maar in m'n kast verwerkt, scheelt weer wat ruimte op mn bureau :P de kabel is aangesloten op de interne firewire aansluiting

zijaanzicht:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/000_0174.JPG

vooraanzicht:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/000_0170.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Mmmm, dat vind ik dan weer wat minder, net zoals de Ipod zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenge

ravenge

Wij Schoppen Kont!

Anoniem: 94100 schreef op 21 februari 2004 @ 23:56:
Ik heb de het Dock van mn iPod maar in m'n kast verwerkt, scheelt weer wat ruimte op mn bureau :P de kabel is aangesloten op de interne firewire aansluiting

zijaanzicht:
[afbeelding]

vooraanzicht:
[afbeelding]
Kijk das nou nog eens een functionele mod :) ...alleen lijkt hij misschien wat scheef te zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101381

Anoniem: 94100 schreef op 21 februari 2004 @ 23:56:

zijaanzicht:
[afbeelding]

vooraanzicht:
[afbeelding]
leuk idee... minder mooi uit/af gewerkt.. je had meer meetwerk moeten doen hij zit nu en scheef en het dockinstation zit niet in midden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-06 10:45

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

'k heb weer een beetje met m'n gamecube zitten kloten...

Een tijdje geleden had ik namelijk al het rondje bovenop eruit gehaald. Dit bestaat uit een stukje plexiglas met een stuk zwart plastic erop geplakt. Deze twee delen had ik met een groot mes van elkaar weten te scheiden. Het zwarte dat je ziet als je op je cube kijkt is een soort verf, dat op het plexiglas zit. Ik had dit eraf geschuurd waardoor ik het hele stukje plexiglas opnieuw mocht polijsten... :( Later kwam ik er namelijk pas achter dat dit verf was en ik gewoon terpentine kon gebruiken... 8)7

Anyway, ik kon toen dus gewoon iets leuks uitprinten, uitsnijden en vervolgens onder het plexiglas leggen:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vrie8319/cirkeltje.jpg

Hier had ik het stukje plexiglas dus nog niet gepolijst...

Gisteren had ik eindelijk 't plexiglas mooi glad en doorzichtig gekregen. Vervolgens had ik een gat in de klep gedremeld met dit resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vrie8319/cirkel2.jpg

Nu kan 'k de schijf gewoon zien draaien, best koel:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vrie8319/cirkel1.jpg

Ik wist niet dat zo'n laser zo krachtig was dat 't dwars door zo'n schijf heen zou schijnen. Als je de schijf eruit haalt en 'm dan dicht doet en gaat seeken schijnt ie een mooi rood lichtje op het plafond!

Wat ik nog wil doen is een ccfl-fan kopen en daar de ronde ccfl uithalen en in de klep stoppen. Dan wil ik met wat overhead-transparant-printpapier een mooi logootje uitprinten, uitsnijden en onder het plexiglas leggen. Lijkt me wel leuk een oplichtend logootje namelijk.

Ik vraag me alleen af of het licht de laser niet zal storen, of hoef ik me daar niet zo'n zorgen om te maken?

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Digital-DNA schreef op 22 februari 2004 @ 14:09:
'k heb weer een beetje met m'n gamecube zitten kloten...

Een tijdje geleden had ik namelijk al het rondje bovenop eruit gehaald. Dit bestaat uit een stukje plexiglas met een stuk zwart plastic erop geplakt. Deze twee delen had ik met een groot mes van elkaar weten te scheiden. Het zwarte dat je ziet als je op je cube kijkt is een soort verf, dat op het plexiglas zit. Ik had dit eraf geschuurd waardoor ik het hele stukje plexiglas opnieuw mocht polijsten... :( Later kwam ik er namelijk pas achter dat dit verf was en ik gewoon terpentine kon gebruiken... 8)7

Anyway, ik kon toen dus gewoon iets leuks uitprinten, uitsnijden en vervolgens onder het plexiglas leggen:

[afbeelding]

Hier had ik het stukje plexiglas dus nog niet gepolijst...

Gisteren had ik eindelijk 't plexiglas mooi glad en doorzichtig gekregen. Vervolgens had ik een gat in de klep gedremeld met dit resultaat:

[afbeelding]

Nu kan 'k de schijf gewoon zien draaien, best koel:

[afbeelding]

Ik wist niet dat zo'n laser zo krachtig was dat 't dwars door zo'n schijf heen zou schijnen. Als je de schijf eruit haalt en 'm dan dicht doet en gaat seeken schijnt ie een mooi rood lichtje op het plafond!

Wat ik nog wil doen is een ccfl-fan kopen en daar de ronde ccfl uithalen en in de klep stoppen. Dan wil ik met wat overhead-transparant-printpapier een mooi logootje uitprinten, uitsnijden en onder het plexiglas leggen. Lijkt me wel leuk een oplichtend logootje namelijk.

Ik vraag me alleen af of het licht de laser niet zal storen, of hoef ik me daar niet zo'n zorgen om te maken?
Pas wel 'n beetje op de ogen, blind tweaken is lastig :).
Verder wel nice. Zouden LED's niet beter zijn ivm de ruimte die je (niet) hebt? LED's zijn ook wel mooi in bijv. een rondje te leggen en vergen verder alleen wat weerstandjes en geen inverter die veel ruimte in de toch al krappe cube neemt. Ook behoorlijk wat kleuren verkrijgbaar, en zuinig met stroom :).

[ Voor 12% gewijzigd door _XipHiaS_ op 22-02-2004 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

yeahh, Heb dus eindelijk een CPU heatsink en fan op mijn mxje gezet!
Als ik aan het gamen ben, Dan word ie echt heet. Dus dan zet ik die ***** fan aan. (moet hem nog op 7 volt laten lopen) En soms kan de fan het niet meer bijhouden, En dan krijg ik spikkels in beeld (artifacts tog)
nouw, Pics dan maar!

:
Afbeeldingslocatie: http://foto.dabombe.com/thumbnails/PCmod/LARGE_DSCN0378.JPG
groot: http://foto.dabombe.com/albums/PCmod/DSCN0378.JPG
Afbeeldingslocatie: http://foto.dabombe.com/thumbnails/PCmod/LARGE_DSCN0383.JPG
groot: http://foto.dabombe.com/albums/PCmod/DSCN0383.JPG
heb ook nog mijn cpufan omgewisselt. Omdat ie zoveel lawaai maakt. (had wel prijs gewonne van de stilste cpu cooler dacht ik)
Afbeeldingslocatie: http://foto.dabombe.com/thumbnails/PCmod/LARGE_DSCN0381.JPG
groot: http://foto.dabombe.com/albums/PCmod/DSCN0381.JPG
En dan gaat de ouwe fan, Voorin bij de HD
Afbeeldingslocatie: http://foto.dabombe.com/thumbnails/PCmod/LARGE_DSCN0382.JPG
groot: http://foto.dabombe.com/albums/PCmod/DSCN0382.JPG
De temp van de CPU is zelfs 3 graden gedaalt...

Ik kan nu zelfs niet alle fans meer aanzetten :(:( Heb te weinig kabels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:46
K werk nu aan 4 plexiglazen pootjes voor me fileserver in aanbouw. K heb nu nog geen foto;s maar als ie af is zet k ze wel op GoT.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Anoniem: 87541 schreef op 22 februari 2004 @ 16:34:
yeahh, Heb dus eindelijk een CPU heatsink en fan op mijn mxje gezet!
Als ik aan het gamen ben, Dan word ie echt heet. Dus dan zet ik die ***** fan aan. (moet hem nog op 7 volt laten lopen) En soms kan de fan het niet meer bijhouden, En dan krijg ik spikkels in beeld (artifacts tog)
nouw, Pics dan maar!

:
[afbeelding]
groot: http://foto.dabombe.com/albums/PCmod/DSCN0378.JPG
[afbeelding]
groot: http://foto.dabombe.com/albums/PCmod/DSCN0383.JPG
heb ook nog mijn cpufan omgewisselt. Omdat ie zoveel lawaai maakt. (had wel prijs gewonne van de stilste cpu cooler dacht ik)
[afbeelding]
groot: http://foto.dabombe.com/albums/PCmod/DSCN0381.JPG
En dan gaat de ouwe fan, Voorin bij de HD
[afbeelding]
groot: http://foto.dabombe.com/albums/PCmod/DSCN0382.JPG
De temp van de CPU is zelfs 3 graden gedaalt...

Ik kan nu zelfs niet alle fans meer aanzetten :(:( Heb te weinig kabels!
Kijk hier eens :) [rml][ How-to] Baybus - met schakelaars en leds[/rml] Daar kun je gewoon 1x 12v lijn pakken en die delen naar verschillende fans +schakelaar om de herrie in bedwang te houden :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106751

dit is geen reactie, maar wel dringed en hoort hier een beetje thuis: ik heb hier een luxe casemod bak, maar ik kan mijn laptop scerm niet op mijn standaard videokaart aansluiten, weet iemand hier een oplossing voor?? plz help.. liefst verkoop adres link ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Anoniem: 106751 schreef op 22 februari 2004 @ 21:39:
dit is geen reactie, maar wel dringed en hoort hier een beetje thuis: ik heb hier een luxe casemod bak, maar ik kan mijn laptop scerm niet op mijn standaard videokaart aansluiten, weet iemand hier een oplossing voor?? plz help.. liefst verkoop adres link ;)
Loop eens aub naar de search :) Daar moet je ff zoeken op laptop op vga geloof ik. Er was een topic dat ze een laptop lcd @ futeure con. @ vga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Laatst online: 07:00

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

volgens mij ben je dan een videokaart nodig met een vesa aansluiting of zo.
weet het niet zeker.
ik heb zelf ook een vraag:
waar kan je die bevestigings dopjes van lian li vandaan halen?
je weet wel die ook worden gebruikt voor de coolers te bevestigen :)
ik ben er nog wat nodig namelijk :D

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
mydogisgone schreef op 22 februari 2004 @ 21:50:
ik heb zelf ook een vraag:
waar kan je die bevestigings dopjes van lian li vandaan halen?
je weet wel die ook worden gebruikt voor de coolers te bevestigen :)
Bedoel je toevallig deze > http://www.tweakstore.nl/...id=2333&abt=12&itemgr=105 ???

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Laatst online: 07:00

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

ja maar zijn die dingen 2 euro per 4 stuks???? wtf wat duur ja

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Laatst online: 10-03 17:18
mydogisgone schreef op 23 februari 2004 @ 00:17:
ja maar zijn die dingen 2 euro per 4 stuks???? wtf wat duur ja
Hm, bij de Big Modding IA stonden ze ook, maar die is nu al dicht :P €1,10 per 4

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105654

Niet echt een mod, maar gewoon mijn case op dit moment. Ik moet de kabels nog een keertje afwerken. En ik wil van de zijkant af, ik wil er één geheel van maken.

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~mph/PC-01.jpg

Voorkant (wat amper te zien is, maar het gaat om het idee) met wat knopjes voor het uitzetten van mijn licht en ventilatoren.

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~mph/PC-02.jpg

Standaard Xenon case. Wel grappig maar totaal niet bijzonder.

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~mph/PC-03.jpg

Zoals je ziet moet ik de kabels nog echt weg gaan werken. Maar dit komt allemaal nog wel een keertje. Tevens is dat een Jet 7 zoals je al kan zien. Dat zijn echt stoere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nebuch
  • Laatst online: 01-05 15:07
huh zit die jet 7 goed zo. Wordt de airflow door de cpu koeler geblazen dan of word ie gezogen. Dacht altijd dat ie andersom moest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 23:30
Mijn motje...
Afbeeldingslocatie: http://atlas.orakel.ods.org/~seers/Interficior.JPG
Moet nog een hoop aan verbeterd worden...

[ Voor 5% gewijzigd door Seers op 03-03-2004 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
//seers//
Best heel netjes hoor :), paar dingetjes die je kan doen.

- Die atx stekker tussen de voeding en de cpu koeler proppen, ziet er beter uit :) misschien kan dit niet door je pvc buisje. Dan kan het deel wat over blijft achter je voeding gestopt worden
- Usb aansluiting in een lager slot (misschien onhandiger, maar dan kan je de kabel wat wegwerken..
- Rounded ide kables.
- volgens mij kan die casefan onder de voeding beter 1 plekje hoger.. maar dat zou je moeten testen.
- geluidskaart in alleronderste slot, ==> minder in het zicht
- draai je windows XP? Zo ja, dan zijn die grijze kleine kabeltjes van je cdrom naar geluidskaart niet nodig! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Laatst online: 23-05 23:30
Race Eend schreef op 23 februari 2004 @ 21:24:
//seers//
Best heel netjes hoor :), paar dingetjes die je kan doen.

- Die atx stekker tussen de voeding en de cpu koeler proppen, ziet er beter uit :) misschien kan dit niet door je pvc buisje. Dan kan het deel wat over blijft achter je voeding gestopt worden
- Usb aansluiting in een lager slot (misschien onhandiger, maar dan kan je de kabel wat wegwerken..
- Rounded ide kables.
- volgens mij kan die casefan onder de voeding beter 1 plekje hoger.. maar dat zou je moeten testen.
- geluidskaart in alleronderste slot, ==> minder in het zicht
- draai je windows XP? Zo ja, dan zijn die grijze kleine kabeltjes van je cdrom naar geluidskaart niet nodig! :)
Dankje!

ATX -> 'k Zal ut proberen.
USB -> Ik gebruik toch geen enkele poort, ik ros hem er denk ik dan maar helemaal uit.
Rounded IDE -> Was ik al van plan.
Casefan -> Dat is geen plek om een casefan te plaatsen hoor, maar het een beetje raggen en beuken en boren moet het lukken.
Geluidskaart -> Goed idee, geen problemen met die PCI slots? -> heu, in onderste zit een ACR :(
Kabeltjes -> Nee, helaas, 'k Draai W2k

[ Voor 4% gewijzigd door Seers op 23-02-2004 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105654

Nebuch schreef op 23 februari 2004 @ 20:32:
huh zit die jet 7 goed zo. Wordt de airflow door de cpu koeler geblazen dan of word ie gezogen. Dacht altijd dat ie andersom moest
Nee, hij zuigt et lucht via de voorkant van de ‘’motor’’. Dus de lucht die via de zijkant naar binnenkomt komt bijna direct in de jet 7 terecht (althans dat hoop ik maar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met win2k kun je die kabeltjes ook weg halen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106856

hey mijn modje ( foto's komen snel ) maar had ff een vraagje
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/pringles_desert_iceb-(airflow).gif

gaat er niet heel veel lucht verloren als de intake het allemaal onder de geforce blaast ?
of maakt dat niet uit want anders zet ik er een plaatje voor waardoor alles omhoog gaat.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 24-02-2004 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Euhm het zal wel een graad of 2 schelen gok ik. Maar wil je je graka niet door de intake gekoeld hebben ? + aan de zijkant is er nog een ruimnte vrij naast de graka, daar gaat lucht ook wel langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106856

t'is maar een Geforce 4tje die produceert nix.

maar er is maar een cm of 4 ruimte tussen het randje van de HD en de Videokaart.
dus daar gaat maybe niet genoegt lucht naar de CPU.

ik ga trouwes zoeizo wat karton om de CD roms enzo doen want daar bovenin hangt een hoop kabel zooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
  • Laatst online: 31-05 22:30
Seers schreef op 23 februari 2004 @ 20:49:
Mijn motje...
[afbeelding]
Moet nog een hoop aan verbeterd worden...
Ik heb misschien ook nog een tipie:

Die buisjes zwartspuiten lijkt mij er net wat mooier uitzien en misschien met krimpkous die kabels nog ietsje verder er overheen doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103427

Laat ik mijn modje er dan ook maar opdoen :)

Specs

Amd Athlon 2200+
Samsung 390DDR Ram 333.
Asus A7N8x
Ti 4200 Agp 8x
Maxtor 40 , 120 Gb Ata 7200Rpm
Sony Cd brander.

Waterkoeling :

Eheim 1048
Noise Isolator Reservoir
Noise Isolator Rad
Maxxexpert Rad
Cpu waterblok

En de rest zie plaatjes :

Afbeeldingslocatie: http://213.46.36.82/mark/tweakers/kast.jpg

Afbeeldingslocatie: http://213.46.36.82/mark/tweakers/kast%202.jpg

Afbeeldingslocatie: http://213.46.36.82/mark/tweakers/kast%203.jpg

Afbeeldingslocatie: http://213.46.36.82/mark/tweakers/kast%204.jpg

Afbeeldingslocatie: http://213.46.36.82/mark/tweakers/kast%205.jpg

Afbeeldingslocatie: http://213.46.36.82/mark/tweakers/kast%206.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schapie
  • Laatst online: 19-02 21:48

Schapie

Bleh...

Zo ziet er goed uit mark maar je kan die slangen en zo mischien nog iets beter weg werken.
En die voeding die is echt netjes gemaakt want wat is dat voor spul dat er tegen de zijkant zit iets van plastic acryl ofzo ???

No signature found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15682

edit :

nevermind, deze pics zijn te groot, ik post vanavond wel nieuwe foto's + het complete verhaal 8)

[ Voor 81% gewijzigd door Anoniem: 15682 op 24-02-2004 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103427

Schapie schreef op 23 februari 2004 @ 23:09:
Zo ziet er goed uit mark maar je kan die slangen en zo mischien nog iets beter weg werken.
En die voeding die is echt netjes gemaakt want wat is dat voor spul dat er tegen de zijkant zit iets van plastic acryl ofzo ???
Jah hij ziet er cool uit die voedings kap maar ik heb hem standaart zo gekocht. die kappen kun je bestellen voor ongeveer 15 Euro bij bijvoorbeeld Freezinghardware.nl :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89432

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~haar0369/server.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~haar0369/duurzaam.jpg

Mijn voeding mod :D Errug netjes afgewerkt al zeg ik het zelf!

Ik heb de cooler van m'n duron800 vervangen door een Cooler Arctic CopperSilent 2 TC R. 2 waardoor de voeding niet meer paste in het daarvoor beschikte 'rek'. Dan maar ff zo tot ik m'n 3R Systems Landrover case binnen heb :P

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 89432 op 24-02-2004 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7379

Anoniem: 89432 schreef op 24 februari 2004 @ 10:18:
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik heb de cooler van m'n duron800 vervangen door een Cooler Arctic CopperSilent 2 TC R. 2 waardoor de voeding niet meer paste in het daarvoor beschikte 'rek'. Dan maar ff zo tot ik m'n 3R Systems Landrover case binnen heb :P
Alleen jammer dat je nu al je PCI sloten kwijt bent. En eerlijk gezegd vind ik het niet zo netjes :|. Ik zou de kabels nog wat netter proberen weg te werken.

Waarom heb je die voeding eigenlijk onder geplaatst?*

* laat maar, overheen gelezen

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 7379 op 24-02-2004 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89432

Anoniem: 7379 schreef op 24 februari 2004 @ 12:02:
[...]
Alleen jammer dat je nu al je PCI sloten kwijt bent. En eerlijk gezegd vind ik het niet zo netjes :|. Ik zou de kabels nog wat netter proberen weg te werken.

Waarom heb je die voeding eigenlijk onder geplaatst?*

* laat maar, overheen gelezen
"Errug netjes afgewerkt al zeg ik het zelf!" is sarcastisch bedoeld :P ( de hele post eigenlijk :9 ) . Tis m'n servert en heeft dus die sloten niet nodig, die kast gaat binnekort toch naar t grof vuil. Is gewoon tijdelijk tot ik m'n nieuwe kast heb :)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 89432 op 24-02-2004 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59718

[afbeelding]
[afbeelding]

En wat heb je er aan?:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
Ik heb de cooler van m'n duron800 vervangen door een Cooler Arctic CopperSilent 2 TC R. 2 waardoor de voeding niet meer paste in het daarvoor beschikte 'rek'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84702

[afbeelding]
[afbeelding]

leg die voeding dan gewoon buiten de kast, nu heb je kans dat die voeding niet genoeg koeling heeft. Maar voor de rest erg grappig! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Laatst online: 11-06 12:26
Komt ie zoow nie tegen je mobo aan? Zit ie wel vast? stax heb je sluiting ;)
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.