Het 'Post hier je kleine mods' Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.704 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 januari 2004 @ 05:27:
Ben zelf met een nieuwe case mod bezig. Die hoofdzakelijk bestaat uit plexiglas maar dit onderdeeltje voor men voedingen niet. 8)

[afbeelding]
Ik heb hetzelfde idee, maar geleiden die slangen niet? :)
(Mooi btw :) )

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2004 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kawaii schreef op 18 januari 2004 @ 21:44:
[...]

De north bridge passief koelen is geen enkel probleem, ik zou zelf in jouw geval kiezen voor de Zalman ZM-NB47J want deze koelt net ietsjes beter.

De VGA kaart passief koelen is ook geen enkel probleem. De combinatie die jij wil gebruiken kan ik je aanraden (gebruik die zelf ook) een heb er geen problemen mee.

Een papst fan op de CPU is wat moeilijker om te zeggen, ik denk dat als je CPU idle is dit geen probleem is, maar stressed toch wat minder fijn. Ik zou zelf kiezen voor de Zalman CNPS 7000 Cu want deze koeler kan dat prima aan en is ook erg stil.

Een andere mogelijk geluidsoorzaak kan de voeding zijn (hoeft niet) mocht dit wel zo zijn kan ik de Zalman ZM400B APS aanraden
Okee, hartstikke bedankt.
Alleen ik heb één probleem: er zitten geen gaten rond mijn socket :( .
Dus de cpu cooler die jij mij aanraad valt af, hebben jullie verder nog een CPU cooler die je aan raad?
En de voeding is het niet, die heb k aangehad zonder er iets aan te hangen en hij was SUPER stil :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hephaistus
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 14:07
Verwijderd schreef op 19 januari 2004 @ 09:05:
[...]

Okee, hartstikke bedankt.
Alleen ik heb één probleem: er zitten geen gaten rond mijn socket :( .
Dus de cpu cooler die jij mij aanraad valt af, hebben jullie verder nog een CPU cooler die je aan raad?
En de voeding is het niet, die heb k aangehad zonder er iets aan te hangen en hij was SUPER stil :*)
gewoon een boormachine nemen en een gaatje boren, zorg er wel voor dat je geen kanaaltjes mee hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Green_Yoda schreef op 19 januari 2004 @ 10:02:
[...]

gewoon een boormachine nemen en een gaatje boren, zorg er wel voor dat je geen kanaaltjes mee hebt.
Mijn moederbord is pas nieuw, dus ik heb geen zin om er in te booren.
Zelf dacht ik aan de Zalman CNPS3100-Plus , alleen bedacht ik me dat als ik deze aansluit ik de DPS-Unit nooit meer in gebruik kan nemen :'( .
Dus hebben jullie nog andere aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
DPS :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DPS-Unit:
Dual Power System
Dat is een "kaarjte" die je op bepaalde GigaByte moederborden kan steken en die Unit zorgt er voor dat je systeem stabieler loopt (ik geloof iets met het stroom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
oi nog nooit van gehoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals jullie hierboven hebben kunnen lezen ben ik van plan mijn pc stiller te maken en een nieuwe cpu fan te installeren.
Ik ben afgeraden om mijn huidige fan te vervangen door een PAPST Fan, omdat deze te weinig coold.
Maar ik vroeg me af: als ik nou eens de fan van mijn Thermaltake 9 silent eraf schroef, ik zet er een 80-->120 mm adaptor op en zet daarop een 120 Fan, zou hij dan wel goed genoeg worden gecoold (het gaat om een Ahtlon 2800+)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:12

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Ik ben men voeding aan het modden, ik wil hem passief koelen, maar nu is er een beentje van zo een tor afgebroken ^$ùùµù^$^$m

offtopic:
wel handig, die nieuwe searchbalk vanonder in elk topic :)

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jellabie schreef op 19 januari 2004 @ 22:20:
Ik ben men voeding aan het modden, ik wil hem passief koelen, maar nu is er een beentje van zo een tor afgebroken ^$ùùµù^$^$m

offtopic:
wel handig, die nieuwe searchbalk vanonder in elk topic :)
meenemen naar de elektroboer, die kunnen je vast verder helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 januari 2004 @ 22:00:
Zoals jullie hierboven hebben kunnen lezen ben ik van plan mijn pc stiller te maken en een nieuwe cpu fan te installeren.
Ik ben afgeraden om mijn huidige fan te vervangen door een PAPST Fan, omdat deze te weinig coold.
Maar ik vroeg me af: als ik nou eens de fan van mijn Thermaltake 9 silent eraf schroef, ik zet er een 80-->120 mm adaptor op en zet daarop een 120 Fan, zou hij dan wel goed genoeg worden gecoold (het gaat om een Ahtlon 2800+)?
Waarom zou papst mindergoed koelen? Neem anders een temperatuur gestuurde fan van Cooler master deze kosten bij ons in de buurt (Reusel) maar €7,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 08:57:
[...]

Waarom zou papst mindergoed koelen? Neem anders een temperatuur gestuurde fan van Cooler master deze kosten bij ons in de buurt (Reusel) maar €7,-
papst koelt minder goed omdat hij hem op een lager voltage wil laten draaien ;)...
zon fanduct is idd wel een goed id... wat noobxxl schrijft kan ook maar ik zou voor een papst gaan (stiller)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even een fan geplaatst(niets bijzonders maar von het wel grappig):

Roostertje (die er al zat) waar de fan achter zit:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/l.vanweezel/DSC00001.JPG

De fan:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/l.vanweezel/DSC00002.JPG

o wat doelloos maar wel tijdverdrijvend.

(ow jah cdrom staat beetje scheef maar doet t nog wel goed hoor!)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2004 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 17:16:

[afbeelding]

De fan:
[afbeelding]

Mischien is het leuk als je er een fan met licht achter zet... naja wel een handige mod. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 17:38:
[...]

Mischien is het leuk als je er een fan met licht achter zet... naja wel een handige mod. ;)
goed idee, ik d8 alleen maar dat ik negatieve reply's zou krijgen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 18:54:
[...]

goed idee, ik d8 alleen maar dat ik negatieve reply's zou krijgen. :P
Dat ziet er wel :P uit dan met een kleurtje, alleen weet ik niet goed of ze in 6 cm uitvoering te verkrijgen zijn. Zal je even in de pricewatch moeten kijken.

Verder wel een handige mod :P

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misch kan ik er een lichtbar achter leggen gewooon in de drive die nog leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 12:12
zeg ff een vraagje , ik heb een optische mui en wil em op een plexiglas ondergrond laten werken , kan dat met mat plexiglas en infrarode leds die ik in het plexi zet (glowfeet effect)

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou er idd gewoon ff een lightbar achter legggen, je hebt ze ook van 10cm dus die passen daar wel...
Nia-Boc waarom ruim je die IDE kabels binnen niet ff op???
trouwens een supermod ;)
naja is iig wel handig... :)maar waarom heb je hem daar gedaan?? ik bedoel je branders zijn nou niet egt warmtestokers... ik zou zeggen doe die fan naar je hdds... of koop er nog een >:)
ThaKiller schreef op 20 januari 2004 @ 19:12:
zeg ff een vraagje , ik heb een optische mui en wil em op een plexiglas ondergrond laten werken , kan dat met mat plexiglas en infrarode leds die ik in het plexi zet (glowfeet effect)
hmm denk dat plexiglas niet goed zal werken omdat het een weerkaatsende ondergrond is en dat moet je niet hebben bij een optische muis...dan heb je al een probleem ZONDER ledjes..

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2004 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 19:26:
zou er idd gewoon ff een lightbar achter legggen, je hebt ze ook van 10cm dus die passen daar wel...
Nia-Boc waarom ruim je die IDE kabels binnen niet ff op???
trouwens een supermod ;)
naja is iig wel handig... :)maar waarom heb je hem daar gedaan?? ik bedoel je branders zijn nou niet egt warmtestokers... ik zou zeggen doe die fan naar je hdds... of koop er nog een >:)
jah dat wou ik ook doen maar daar kan ik geen fan naar toe doen want daar zit geen gat naar me hdd
dat is gewoon dicht
ik heb nog wel ergens een HDD rekje liggen misch kan ik die er onder schroeven ofzo of kan dat niet?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2004 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:02
Nean-Mod waar heb je dat motief voor die vlammen aan de zijkant van je case vandaan gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu bezig met koelblokjes voor mijn vga (club3d 9700 np) maar nu had ik nog 1 vraag welke koelpasta kan ik het beste nemen zag er al 1 die koelprut en sec lijm had gebruikt :S maar is wel zo verstandig....

Ik maak ze uit een p4 blok en het liefst had ik koelpasta die ook gelijk lijm bevat zodat ik geen sec lijm hoef te gebruiken

ps Als ik dit klaar heb en mijn volgende bestelling komt binne dan ga ik pics posten want dan is mijn hele case zo goed als klaar (h)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaKiller schreef op 20 januari 2004 @ 19:12:
Infrarood is niet zichtbaar voor de mens...
UV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 17:04
Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 23:38:
[...]

UV?
UV is ook niet zichtbaar voor de mens :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dirk J schreef op 21 januari 2004 @ 00:43:
[...]

UV is ook niet zichtbaar voor de mens :Z
De zogenaamde UV-leds geven (naast het onzichtbare) een prachtige paarse kleur die enkel bij de UV-leds voorkomen :) (Bankbiljet checkers...)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

De fan:
[afbeelding]

Leuk idee man!
Alleen wat jammer dat er zo weinig airflow is... Het lijkt iig al wel leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hephaistus

[afbeelding]

De fan:
[afbeelding]

Zoiets had ik al gedaan, maar dan wel als "voorlopige oplossing", want het maakt nu ongelooflijk lawaai. (1voordeel de temp van mijn kast is zwaar gedaald)

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/Green_Yoda/Bestanden/blackpcfront.JPG

:) ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Laatst online: 05-09 14:03

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

'k heb thuis een Gamecube staan, en ik vond het geluid van die 50mm fan een beetje irritant. Bovendien had ik een beetje een DremelDrang en had ik dus zin om er een beetje mee te kloten...

resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vrie8319/GC3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vrie8319/GC5.jpg

Dus er ff twee 80mm fans in serie aangehangen, dus 12/2 = 6 volt per fan. M'n GC is wel een beetje breder en zwaarder geworden (en stiller uiteraard >:) ). Als ik een zwarte GC had gehad had ik ik de Zalman OP-1 gebruiken (op tweede foto), die is namelijk wel de helft minder dik.
(Ben hier trouwens wel 3 dagen mee bezig geweest om het een beetje goed te krijgen)

Anyway als ik weer's wat tijd over heb (wat niet vaak zo is), ga ik denk ik eens met wat ledjes spelen. Achter iedere fan een ledje, en ik wil ook die kleine gaatjes doorboren die boven de controllergaten zitten en daar ledjes achter stoppen. Wel uitkijken natuurlijk dat ik niet teveel stroom ga trekken en die adaptor het niet meer trekt :)

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
  • Laatst online: 11-09 18:02
Ook eens leuk, een cube.. ;)
Hoewel die bovendste fan op 2e plaatje doelloos is... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ghannes schreef op 21 januari 2004 @ 14:46:
Ook eens leuk, een cube.. ;)
Hoewel die bovendste fan op 2e plaatje doelloos is... 8)7
is ter vergelijking.... dat lees je toch |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
je cube ziet er zo wel een stuk mooier uit, maar misscien nog ff een fangrill erop doen want zo lijkt het me vragen om een kapotte vinger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Laatst online: 13:02
PilatuS schreef op 21 januari 2004 @ 15:37:
je cube ziet er zo wel een stuk mooier uit, maar misscien nog ff een fangrill erop doen want zo lijkt het me vragen om een kapotte vinger :)
Je zit toch nauwelijx aan je GC? Alleen maar om spellen te wisselen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien zou je het zwarte rondje op de bovenkant kunne vervangen voor een plexi plaatje?
Tis maar een idee.
Verder wel heel vet, vooral die bruute Fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn die metale fans nou veel stiller of scheelt dat weinig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
passen die fans (of die van zalman) niet in de binnekant van de cube? persoonlijk vind ik het zo wat minder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 22:12
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 17:10:
Zijn die metale fans nou veel stiller of scheelt dat weinig?
alleen de behuizing (het buitenste gedeelte dus) is van metaal, de bladen van de fan zijn gewoon van plastic en metaalkleurig gespoten...

qua geluidsvorming is er dus geen verschil met andere fans die geheel van plastic zijn...

ik vind zelf nog dat deze metalen fans van Titan nog wat meer geluid maken dan Papst fans..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Laatst online: 11-09 07:09

KnOeFz

no comment...

Mijn grafisch lcd samen met m'n audio vu meter in een alu frame gemaakt. Valt wel tegen om het gat voor het lcd scherm strak te krijgen... :X het is nu een beetje scheef, het lcd zit niet precies in het midden en 2 krasjes in de hoeken... Misschien dat ik nog wel een nieuwe poging ga doen. Voorlopig blijft zo in elk geval op m'n pc staan. Afbeelding is met winamp en liquid mp3 plugin.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/KnOeFz128x64t6963c-vu.jpg

Edit: op verzoek het schematje met de max232 dat ik gebruikt heb om een negatieve voedingsspanning te krijgen (uit het max232 datasheet). Met de max232 dus de 1 uF condensatortjes gebruiken (zie tabelletje). Volgens het datasheet van mijn LCD had ik -15V nodig, maar de hier gemaakte -10V werkt prima, het contrast kan ik zo hoog draaien dat het hele scherm wit oplicht.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/neg-voltage.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door KnOeFz op 22-01-2004 18:30 . Reden: schema neg. voedingsspanning toegevoegd ]

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 22:28:
Ik ben nu bezig met koelblokjes voor mijn vga (club3d 9700 np) maar nu had ik nog 1 vraag welke koelpasta kan ik het beste nemen zag er al 1 die koelprut en sec lijm had gebruikt :S maar is wel zo verstandig....

Ik maak ze uit een p4 blok en het liefst had ik koelpasta die ook gelijk lijm bevat zodat ik geen sec lijm hoef te gebruiken

ps Als ik dit klaar heb en mijn volgende bestelling komt binne dan ga ik pics posten want dan is mijn hele case zo goed als klaar (h)
ik heb ditte gebruikt:
http://www.tweakstore.nl/..._id=1829&abt=12&itemgr=86
werkt goed alles zit muur vast en het is tegelijk koelpasta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Laatst online: 11-09 12:12
Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 23:38:
[...]

UV?
ik bedoelde infrarood voor de muis en dan ook nog blauwe led voor de mens :P
maar kan een optische muis nou werken op een mat plexiglazen oppervlak?

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaKiller schreef op 21 januari 2004 @ 19:11:
[...]

ik bedoelde infrarood voor de muis en dan ook nog blauwe led voor de mens :P
maar kan een optische muis nou werken op een mat plexiglazen oppervlak?
misschien wel, maar hij zal denk ik nooit optimaal werken..
heb je wel infrarood ledjes?? ik bedoel zijn die niet ver duur?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Green_yoda:

Hoezo, maakt die fan zoveel herrie dan?

Dit omdat ik zelf ook het idee had om de radiateur van het aquarius setje(besteld) in mijn drive-bays te stoppen. Vervolgens wil ik de frontjes van mijn kast op maat zagen om zo het geheel af te werken (foto's volgen als het af is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Laatst online: 05-09 14:03

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 16:23:
Misschien zou je het zwarte rondje op de bovenkant kunne vervangen voor een plexi plaatje?
Tis maar een idee.
Verder wel heel vet, vooral die bruute Fan!
Ik zit daar wel aan te denken maar ik heb niet echt de skills om een perfect mooi rond plexiplaatje te maken. Ding is trouwens wel gewoon 80mm doorsnee, net als die schijfjes die erin gaan, kun je ze leuk zien ronddraaien :) . En dan er zo'n windowsticker in vorm van een gamecube-logo erop plakken, lijkt vast wel stoer.

Iemand nog tips voor het maken van een mooi rond stukje plexiglas? (en is dat spul niet duur?)

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:08

Ibex

^^ met stom.

Ik zou voorstellen om een iets groter rondje te zagen uit een plexi plaat en dan af te werken met een vijl en later schuurpapier.

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hephaistus
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 19:24:
@ Green_yoda:

Hoezo, maakt die fan zoveel herrie dan?

Dit omdat ik zelf ook het idee had om de radiateur van het aquarius setje(besteld) in mijn drive-bays te stoppen. Vervolgens wil ik de frontjes van mijn kast op maat zagen om zo het geheel af te werken (foto's volgen als het af is).
ik vind dat hij veel lawaai maakt in vergelijking met mijn andere pc...
Dus het kan zijn dat het voor jou goed zal zijn.

Ik moet wel zeggen dat het aquarius setje bedoelt is om cpu kouder te houden en niet om u pc stiller te maken, in tegenstelling tot andere waterkoel setjes die het omgekeerde doen of allebei( en dan ook wel duurder zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Green_Yoda schreef op 21 januari 2004 @ 21:40:
[...]

ik vind dat hij veel lawaai maakt in vergelijking met mijn andere pc...
Dus het kan zijn dat het voor jou goed zal zijn.

Ik moet wel zeggen dat het aquarius setje bedoelt is om cpu kouder te houden en niet om u pc stiller te maken, in tegenstelling tot andere waterkoel setjes die het omgekeerde doen of allebei( en dan ook wel duurder zijn)
anders laat je je fan op een lager voltage draaien?? 7V??5V?? dan hoor je hem ook niet meer :P
of draait er een papst 120mm@7V/5V, maar die zijn wel duur dat adnere kan je voor wat soldeerwerk krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eh, iemand een idee om simpel een mini fan (4cm) op +/- 5 volt te laten starten :? Hij start wel maar pas na 5 minuten ofzo :/ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 23:22:
eh, iemand een idee om simpel een mini fan (4cm) op +/- 5 volt te laten starten :? Hij start wel maar pas na 5 minuten ofzo :/ :P
U vraagt, wij draaien *D
Eenvoudige starthulp voor fans op 5V

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reul
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-09 21:22
KnOeFz schreef op 21 januari 2004 @ 18:59:
Mijn grafisch lcd samen met m'n audio vu meter in een alu frame gemaakt. Valt wel tegen om het gat voor het lcd scherm strak te krijgen... :X het is nu een beetje scheef, het lcd zit niet precies in het midden en 2 krasjes in de hoeken... Misschien dat ik nog wel een nieuwe poging ga doen. Voorlopig blijft zo in elk geval op m'n pc staan. Afbeelding is met winamp en liquid mp3 plugin.

[afbeelding]
Welke LCD heb je hierbij gebruikt? En waar en voor hoeveel kun je deze kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Laatst online: 11-09 07:09

KnOeFz

no comment...

Ik heb het lcd bij www.htvision.com gekocht voor €30,- Dat was een eindejaars aanbieding, op dit moment kost ie €39,50. De benodigde negatieve voedingsspanning het ik gemaakt met een max232 en 5 condensatortjes aangesloten op een usb poort. LCD wordt via de paralelle poort aangestuurt.

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Laatst online: 11-09 20:49
KnOeFz schreef op 22 januari 2004 @ 08:11:
Ik heb het lcd bij www.htvision.com gekocht voor €30,- Dat was een eindejaars aanbieding, op dit moment kost ie €39,50. De benodigde negatieve voedingsspanning het ik gemaakt met een max232 en 5 condensatortjes aangesloten op een usb poort. LCD wordt via de paralelle poort aangestuurt.
Kan je ff een schematje geven van die negatieve voedingsspanning? Ik heb het namelijk eerst met een 555 geprobeert maar daar kwam maar -3,5 uit (wat komt er bij jou uit) en heb nu dus de -5 van mijn mobo gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:33

talin

ES-MA

aangezien m'n kast aan vernieuwing toe was heb ik een andere case gekocht .
nu alles er in zit en test draait zag ik een aantal dingen die me niet aan stonden , zoals de kabels naar de IDE apparaten .
dan zou je zeggen Meshen die handel , maar ik heb even een avondje zitten solderen :

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/RLY56Y3M2W/picserver.jpeg

krijg nu kruisje ?? voor de mensen die dat ook krijgen : http://picserver.student....RLY56Y3M2W/picserver.jpeg

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2004 16:24 ]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ghehe, leuk idee =) was missch nog mooier geweest als je ze in een plastic slang had verwerkt ofzo, maar dit is iig een stuk beter dan de standaard geel-zwart-zwart-rood draadjes.... ik hoop dat het gele thema ook elders in je case terugkomt ..? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaBioTh
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
dat zou wel het mooiste zijn ja post ook een keer een pic van je CASE ben wel benieuwd !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.performance-pcs.com/catalog/images/Mouse_Eels.jpg

http://www.performance-pc...info.php?products_id=1114

http://www.inkoopacties.net/ia/ptwhtrm6/1/82dh1c9h

Dat zijn een aantal voorbeelden van wat ik wil. Ik wil dus mijn muis wat soepeler laten glijden dmv teflon "mouse slicks". Maar voor zover ik zie is dit niet echt bijzonder tape ofzo..... is dit ook te verkrijgen bij de huis tuin en keuken doe het zelver? Ik denk namelijk dat dat nogal wat geld uitspaart. En zo ja, naar wat voor tape moet ik dan vragen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:36
bij logitech kun je ze gratis aanvragen, bij de klantenservice. zeg je gewoon dat je een logitech mouse hebt, typenummer erbij en ze sturen het op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank

Edit:
Ik kan alleen op de site van logitech nergens een email adres van de klantenservice vinden :S

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2004 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha, goed idee, denk dat ik dat ook maar eens moet doen.
Mijn muis begint ook te slijten aan de onderkant.
Ik had al van alles geprobbert, bijv; zachte spul van klitterband.
Thnxzz :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 17:14:
Dank

Edit:
Ik kan alleen op de site van logitech nergens een email adres van de klantenservice vinden :S
http://www.logitech.be/in...ountryid=22&languageid=13
asjeblief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals dank

edit:

nu moetik alleen nog een model / publicatie nummer hebben :7

edit2:

Ik claim dat ik n00b ben en vul in "mx-500" :P

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2004 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:12

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Verwijderd schreef op 19 januari 2004 @ 22:28:
[...]

meenemen naar de elektroboer, die kunnen je vast verder helpen :)
damn, dat hebben ze blijkbaar niet:
dit heb ik gemaild:
Vraag of Opmerking:
Het was om te vragen of ik een ultra fast recovery (dual)diode kan kopen/bestellen bij jullie, graag had ik ook geweten wat de prijs hiervan is. Dit staat er op: PEC 314 UF 1002F ->|--*--|<-
En dit was het antwoord dat ik kreeg:
Dit hebben wij niet in ons gamma.
Dus weet er toevallig iemand waar ik dat ding kan kopen??

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce666
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-09 20:08

geforce666

a.k.a Jan (nl)

Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 16:51:
http://www.performance-pcs.com/catalog/images/Mouse_Eels.jpg

http://www.performance-pc...info.php?products_id=1114

http://www.inkoopacties.net/ia/ptwhtrm6/1/82dh1c9h

Dat zijn een aantal voorbeelden van wat ik wil. Ik wil dus mijn muis wat soepeler laten glijden dmv teflon "mouse slicks". Maar voor zover ik zie is dit niet echt bijzonder tape ofzo..... is dit ook te verkrijgen bij de huis tuin en keuken doe het zelver? Ik denk namelijk dat dat nogal wat geld uitspaart. En zo ja, naar wat voor tape moet ik dan vragen....
misschien niet echt heeel nuttig, maar heb uit de mijne (MX500) het gewichtje gehaald toen ging i ook wat soepeler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:17

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Mijn kleine mod aan de inmiddels bejaarde Thurstmaster ForceGT FF race stuur.

Afbeeldingslocatie: http://80.100.19.121:8080/Images/ForceGT.jpg

Het betreft het aanbrengen van een 40x40x10 Papst fan om het interieur te koelen, en geloof me, dat is nodig.
Er is mij namelijk in het verleden namelijk de ic die de motor aanstuurt doorgebrand. Sinds de fan erin zit, is er nooit meer wat fout gegaan (behalve dat ik steeds de schroef afbreek waarmee het stuurwiel vast zit op de as...)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zelf een iets minder luxe muis van thrust, de 350l... die is van zichzelf al niet echt zwaar, maar hij maakt een beetje een schrapend geluid, daar erger ik me welles aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Volgens mij heb ik em al eens laten zien hier, maar hierbij het afscheid van mijn koffermod ;(
Heb em doorverkocht aan mijn zwager, ik had em net geen jaar

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/22142/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/22141/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/22056/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/22055/thumb.jpg

De dvd speler gaat hij zelf zilver spuiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepbass909 schreef op 22 januari 2004 @ 18:57:
Mijn kleine mod aan de inmiddels bejaarde Thurstmaster ForceGT FF race stuur.
[...]
Het betreft het aanbrengen van een 40x40x10 Papst fan om het interieur te koelen, en geloof me, dat is nodig.
Toen ik die foto op het eerste oog zag dacht ik eigenlijk dat je fans had aangebracht om wat meer een "rijwind" gevoel te krijgen :P
Maar dat die krengen zo heet worden kan goed kloppen, waarschijnlijk érg op bezuinigd door niet een zwaarder stuurIC te nemen, zet evt. een stukje koelblok op het IC om de warmte wat sneller weg te krijgen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2004 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik heb mijn 2e pctje ook maar eens gemod.
Half jaartje geleden deze kast gekocht:
Afbeeldingslocatie: http://www.1to0.nl/image.php?image=178

Paar maandjes later maar even een paint job uitgevoerd. Achter het zilvere klepje zit dus ene cdrom. Ik heb ook een 120 mm fan bovenin gemod. Ook een window eruit gedremeld. Helaas heb ik geen scherpe foto meer, en er zat nog wat arctic silver op mn hand --> op de kast ;):
Afbeeldingslocatie: http://www.tutti-frutti.demon.nl/before.JPG

Gisteren nog even bezig geweest om hem wat op te fleuren. Het zilver heb ik wat door laten lopen in een soort lichtstraal, ben best wel trots op het resultaat :D. Ook heb ik een blauwe ccfl in het kastje gedaan. hier het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.tutti-frutti.demon.nl/after1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.tutti-frutti.demon.nl/after2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.tutti-frutti.demon.nl/after3.JPG

Als ik nog zin heb maak ik het cdromklepje misschien toch weer zwart.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een ledje ingebouwd bij de front connectoren.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/vdrmrt/GOT/front-led%203.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/vdrmrt/GOT/front-led%201.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/vdrmrt/GOT/front-led%202.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Laatst online: 14:37
Ik heb net me allereerste mod ooit af namelijk een fanbus. K heb hem gemaakt met behulp van een DPDT schakelaar, 2 ledjes en wat weerstandjes en draadjes. De bedoeling van dit ding is dat je met die schakelaar dus de fan of uit kan zetten of op 12 of 5 volt kan laten draaien. En je kan aan het de ledjes zien op welke spanning ie draait. Foto's volgen hopelijk nog (waarschijnlijk morgen, maandag dus). 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Fr33z op 25-01-2004 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah, ik wil graag pics zien.
Ik ben zelf ook van plan om of een fanbus te maken of om een fancontroller te kopen.
Zou je misschien ook ff je schematje kunnen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoplasm
  • Laatst online: 13:26
Tutti-frutti schreef op 25 januari 2004 @ 16:04:
Ik heb mijn 2e pctje ook maar eens gemod.
Ik vind hem er echt heel erg goed uitzien eigenlijk, het is niet een hele bijzondere mod (vorm van raam etc), maar die zilvere "lichtstraal" maakt hem gelijk helemaal af, goed gedaan :+

9.000wp - Atlantic Explorer V4 270 - Itho Amber 120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[How-To] Baybus met schakelaars en LEDs hier staan ook schemaatjes voor verschillende varianten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:14

BioHazard

*\o/*

Ik wil nu mijn case gaan verhogen met pootjes en er dan licht onder te hangen :) onderverlichting :) Maar wat moet ik als pootjes gebruiken? |:(
Dacht aan 4x2 Lego steentjes op elkaar te bouwen :o
Kheb nie echt zin om dure steuntjes te kopen :>

Edit: Wil er namelijk een rode Sharkoon CCFL onder maken... Als ik dus pootjes eronder maak raakt de CCFL de grond niet. Weet maybe iemand waarmee ik hem kan verstevigen? :)

[ Voor 27% gewijzigd door BioHazard op 25-01-2004 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zaag gewoon een plaat 4/5 mm plexi op maat om onder je case te passen, netjes de zijkanten afwerken en een paar ledjes in het midden, s denkik ook goedkoper dan een ccfl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Neej zo wilde ik het niet... Moet net als bij Riced out auto's een glow onder de kast zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killswitch
  • Laatst online: 30-08 11:19

killswitch

killswitch+switch= death switc

hier wat pics van wat mods di ik over een wat langere tijd heb uitgevoerd
Mischien niet ded orrigineelste maar ik vind hem wel strak

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/window_thumb.jpg
ja de kabelzooi moet nog opgeruimd worden :+
Alleen ben ik bang dat dit nog wel een aardig klusje word aangezien de kabels van de Cbox (geval met usb aansluitingen in de onderste bay)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/front_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/fanbus_close_thumb.jpg

to do list
* kabels meshen
* (dubbele ??) blowhole in front maken

edit:
sorry voor het irritante doorlinken by the way

[ Voor 4% gewijzigd door killswitch op 25-01-2004 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 17:32:
Even een ledje ingebouwd bij de front connectoren.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
op zich wel koel gedaan... :)

maar waarom dan niet meteen ook je powerled (en waarschijnlijk ook hdd-led) vervangen voor respectievelijk een blauwe en rode bright led. maakt 't toch weer een mooi geheel vind ik dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

Bi0Hazard schreef op 25 januari 2004 @ 21:03:
Neej zo wilde ik het niet... Moet net als bij Riced out auto's een glow onder de kast zijn :)
Is wel :P Zo iets wil ik ook gaan doen, wel met een rode ccfl 30 cm. Ik heb zelf een dragon, chieftec kast miditower. Als ik zeg maar droog de ccfl tegen de onderkant van de kast hou heb ik zeker nog genoeg bodem vrijheid.

Ik verwacht dit in de loop van de week of volgende week te gaan doen.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bi0Hazard schreef op 25 januari 2004 @ 20:40:
Ik wil nu mijn case gaan verhogen met pootjes en er dan licht onder te hangen :) onderverlichting :) Maar wat moet ik als pootjes gebruiken? |:(
Dacht aan 4x2 Lego steentjes op elkaar te bouwen :o
Kheb nie echt zin om dure steuntjes te kopen :>

Edit: Wil er namelijk een rode Sharkoon CCFL onder maken... Als ik dus pootjes eronder maak raakt de CCFL de grond niet. Weet maybe iemand waarmee ik hem kan verstevigen? :)
legosteentjes zou ik niet doen!! daar zitten van die stukjes op zodat ze in andere legoblokjes passen, dat is niet egt stabiel!! ik heb zelf ook zon CCFL onder me kast, ziet er heel vet uit!!! goed id dus..
bij mij zaten er al pootjes onder maar als die er niet onder zitten, kan je eigenlijk alles wel gebruiken... Het best kan je een beetje stroef maar stevig materiaal gebruiken..Stroef zodat je kast niet zo snel wegglijd, als je het vastmaakt maakt dit niet zo veel uit.. Stevig materiaal zodat je kast nog wel stabiel staat..
ik zou denken aan ijzer/aluminium (minpunt dat het glad is), hout of rubber..
maar dat hout lijkt me het beste...
Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 21:01:
zaag gewoon een plaat 4/5 mm plexi op maat om onder je case te passen, netjes de zijkanten afwerken en een paar ledjes in het midden, s denkik ook goedkoper dan een ccfl
LEDs zijn veel minder fel dan een CCFL...
Ik had liever gehad dat mijn felste CCFL nog wat feller was geweest, LEDjes is dus niet een goed id...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2004 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou hier dan mijn eigen eerste modje, ik doop hem de "all systems running mod" verwijzend naar de tuimelschakelaars die uit de vliegtuigen komen (en dan naar all systems running natuurlijk 8)7 ) Hiermee control ik mun ccfl en mun casefan.

De schakelaartjes:
Afbeeldingslocatie: http://thekip.klik-on.nl/blaat/IM001529.JPG

De schakelaartjes in ander perspectief
Afbeeldingslocatie: http://thekip.klik-on.nl/blaat/IM001526.JPG

Mun casefan en mun UBERgeile TT volcano 12 helemaal achterin (die schoepen :9 )
Afbeeldingslocatie: http://thekip.klik-on.nl/blaat/IM001530.JPG

MJA mun ccfl geeft dus wat teveel licht :S, komt er overigens iemand binnenkort ff mun window wassen :D is nodig namelijk :).
Afbeeldingslocatie: http://thekip.klik-on.nl/blaat/IM001532.JPG

en ja de foto's zijn gaar :)

edit:

OWJAH binnenkort komt mun blinkenleds eraan :) het solderen is al begonnen })

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2004 23:21 . Reden: [edit]edit[/edit] ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NewbieNeo schreef op 25 januari 2004 @ 21:09:
[...]

op zich wel koel gedaan... :)

maar waarom dan niet meteen ook je powerled (en waarschijnlijk ook hdd-led) vervangen voor respectievelijk een blauwe en rode bright led. maakt 't toch weer een mooi geheel vind ik dan..
Wou ik ook eerst doen, maar die blauwe leds wilde niet werken op power of hdd uitgang. Te weinig voltage, die blauwe vraagt 4,2V.
Zal later misschien nog wel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 00:10:
[...]

Wou ik ook eerst doen, maar die blauwe leds wilde niet werken op power of hdd uitgang. Te weinig voltage, die blauwe vraagt 4,2V.
Zal later misschien nog wel gebeuren.
lol, dan heb je waarschijnlijk de verkeerde ledjes gebruikt..
de 3500mcd blauwe ledjes (normale ledjes = +- 700mcd) die ik gebruikt werken gewoon op 1,5V
je hoeft er waarschijnlijk ook geen weerstandje meer tussen te doen, aangezien je moederbord het goede voltage al afgeeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amd187
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-07 16:12

amd187

Ondertitel

Vanmiddag even een 2de game pctje in elkaar gedraaid, met een ECS K7S5A bordje.
aangezien ik veel gelezen had hier over de northbridge die te warm zou worden met dat oranje pruts sinkje die met tape vast geplakt zit, ben ik gelijk maar wezen modden en er een ander heatsinkje op gezet.

Afbeeldingslocatie: http://www.markgeljon.cistron.nl/got/stock.jpg
dit is dus de originele heatsink, ongeveer 5 mm hoog 8)7
Afbeeldingslocatie: http://www.markgeljon.cistron.nl/got/sis-klein.jpg
na wat draaien en trekken, kwam het dingetje er af...
ff die lijm er af gepoetst, en toen zag het er dus zo uit.
Afbeeldingslocatie: http://www.markgeljon.cistron.nl/got/aopen-klein.jpg
na het mengen van m'n artic silver compound, een Aopen heatsink er op gezet van een dood AX4BS Pro plankje. :Y)

En heeft het zin gehad?
laat ik je dit zeggen, die aopen heatsink word velen malen warmer dan dat kleine oranje cheapo blokje wat er op zat, dus die northbridge geeft z'n warmte nu in ieder geval af in plaats van dat hij het niet kwijt kon.

edit:
typo's

[ Voor 3% gewijzigd door amd187 op 26-01-2004 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

Had je de NB-heatsink niet beter kwartslag gedraaid zodat de lucht die uit de vinnen van je CPU-heatsink komt door je NB-heatsink kon "waaien"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 16:33
Ik denk niet dat hioj past icm die ........ (ik kom ff niet op de naam van zo'n rond ding) die links onder de a van a-open zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

Condensator ;)
Hmz, ja, dat zou wel eens kunnen, had ik helemaal niet op gelet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Tutti-Frutti,

Ik heb bijna dezelfde kast en ik wil er ook zo'n raampje in modden, ik vroeg me af wat je als raamrubber hebt gebruikt? (elektriciteitsdraad oid?)

En hoe heb je het plexi vastgeplakt, met bizonkit? en hoe gaat datmet het randje dat je creeert door dat raamrubber?

Verder erg leuke mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bittenhero
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 09:18
nou ik ga vanmiddag een Coolermaster Centurion case kopen (zilverkleur) en daarin wil ik een aerogate II, musketeer, alu-dvd-rom en een baymod met van die tuimelschakelaars (zelfgemaakt) in doen.
Verder wil ik en dan een raam in maken en de binnenkant van de case bekleden met traanplaat.

het moet een aluminium look krijgen met trekjes uit de luchtvaart van de jaren '60 8)

Alle ideeen die mijn kast ten goede kunnen komen zijn welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En foto's posten als het klaar is natuurlijk! :Y) :+

@ ohcyt
Thxnzz voor de link. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 16:33
Ibex schreef op 26 januari 2004 @ 10:26:
Condensator ;)
Hmz, ja, dat zou wel eens kunnen, had ik helemaal niet op gelet :X
Dank je 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amd187

amd187

Ondertitel

Ibex schreef op 26 januari 2004 @ 10:08:
Had je de NB-heatsink niet beter kwartslag gedraaid zodat de lucht die uit de vinnen van je CPU-heatsink komt door je NB-heatsink kon "waaien"?
mja, had gekund, maar ik vond dat Aopen wel mooi staan 8)
en er is genoeg airflow in de kast (chieftec dragon tower, waar fans kunnen, zitten ze ;) , dus dat is het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hephaistus
ik wou gewoon vermelden dat ik een wat dingskes veranderd heb aan mijne Red Gohan

een teaser...
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/Green_Yoda/Bestanden/pc2/2deUpdate/Achterkant8.JPG

verder updatejes staan hier.
[rml][ CM] Red Gohan[/rml]
een beetje naar beneden scrollen

Wat denken jullie ervan

[ Voor 5% gewijzigd door Hephaistus op 26-01-2004 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amd187 schreef op 26 januari 2004 @ 12:58:
[...]

mja, had gekund, maar ik vond dat Aopen wel mooi staan 8)
en er is genoeg airflow in de kast (chieftec dragon tower, waar fans kunnen, zitten ze ;) , dus dat is het probleem niet.
aopen blijft wel staan hoor :Y)
Green_Yoda schreef op 26 januari 2004 @ 16:17:
ik wou gewoon vermelden dat ik een wat dingskes veranderd heb aan mijne Red Gohan

een teaser...
[afbeelding]

verder updatejes staan hier.
[rml][ CM] Red Gohan[/rml]
een beetje naar beneden scrollen
mooie mod !!!! :9~

ik zal me mod binnenkort ook us posten, maar moet hem nog ff afmaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 22:31:
[...]

legosteentjes zou ik niet doen!! daar zitten van die stukjes op zodat ze in andere legoblokjes passen, dat is niet egt stabiel!! ik heb zelf ook zon CCFL onder me kast, ziet er heel vet uit!!! goed id dus..
bij mij zaten er al pootjes onder maar als die er niet onder zitten, kan je eigenlijk alles wel gebruiken... Het best kan je een beetje stroef maar stevig materiaal gebruiken..Stroef zodat je kast niet zo snel wegglijd, als je het vastmaakt maakt dit niet zo veel uit.. Stevig materiaal zodat je kast nog wel stabiel staat..
ik zou denken aan ijzer/aluminium (minpunt dat het glad is), hout of rubber..
maar dat hout lijkt me het beste...
[...]

LEDs zijn veel minder fel dan een CCFL...
Ik had liever gehad dat mijn felste CCFL nog wat feller was geweest, LEDjes is dus niet een goed id...
Tnx voor de tips iedereen! Heb nu hout als pootjes :P Zwart gespoten enz enz :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 20:34:
[How-To] Baybus met schakelaars en LEDs hier staan ook schemaatjes voor verschillende varianten
Ja daar heb ik mijn schemaatje ook weg. Werkt erg goed moet ik zegge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bi0Hazard schreef op 26 januari 2004 @ 16:22:
[...]

Tnx voor de tips iedereen! Heb nu hout als pootjes :P Zwart gespoten enz enz :o
fotos??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
Ik heb net me allereerste mod ooit af namelijk een fanbus. K heb hem gemaakt met behulp van een DPDT schakelaar, 2 ledjes en wat weerstandjes en draadjes. De bedoeling van dit ding is dat je met die schakelaar dus de fan of uit kan zetten of op 12 of 5 volt kan laten draaien. En je kan aan het de ledjes zien op welke spanning ie draait.
Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 20:00:
Jah, ik wil graag pics zien.
Ik ben zelf ook van plan om of een fanbus te maken of om een fancontroller te kopen.
Zou je misschien ook ff je schematje kunnen posten?
Hier zijn de pics. Ja k weet dat ze niet echt scherp zijn maar das niet mijn schuld (k heb die foto's niet genomen)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/baybus%20klein1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/baybus%20klein2.jpg

Dat schemaatje heb k dus van Fanbus gehaald :)

[ Voor 22% gewijzigd door Fr33z op 26-01-2004 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenJ
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-05 14:03
Ik ben bezig om de computer met een afstandsbediening (auto) aan en uit te kunnen zetten, heb zojuist de afstandsbediening gesoldeerd.
dit is een kid van Velleman. (Two-Cannel RF Codelock Transmitter) (product nr: K6706B)

Afbeeldingslocatie: http://www.rubenj.nl/Computer/Afstandsbediening/AB_Dicht.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rubenj.nl/Computer/Afstandsbediening/AB_Open1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rubenj.nl/Computer/Afstandsbediening/AB_Open2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rubenj.nl/Computer/Afstandsbediening/AB_Open3.jpg
Beetje brakke webcam pic's maar m'n pa heeft de digicam mee...
Edit(2): Nieuwe Pic's met digicam !

Nog ff een fototje van m'n toetsenbord met Glow-Wire
Afbeeldingslocatie: http://www.rubenj.nl/Computer/ToboMod/Twain6.jpg

Heb zojuist een ABIT Logo in m'n window gemaakt, is best wel mooi geworden vind ik zelf
Afbeeldingslocatie: http://www.rubenj.nl/Computer/Afstandsbediening/Abit_Window1.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door RubenJ op 26-01-2004 21:32 . Reden: Nieuwe Foto's + Logo in Window ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duivenseboy schreef op 26 januari 2004 @ 18:09:
Ik ben bezig om de computer met een afstandsbediening (auto) aan en uit te kunnen zetten, heb zojuist de afstandsbediening gesoldeerd.
dit is een kid van Velleman. (Two-Cannel RF Codelock Transmitter) (product nr: K6706B)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Beetje brakke webcam pic's maar m'n pa heeft de digicam mee...

Nog ff een fototje van m'n toetsenbord met Glow-Wire
[afbeelding]
wat is dan voor ding die bovenste??
kan je daarmee op afstand je comp aan en uit doen :9~?? waar heb je dat weg en voor hoeveel??
amd187 schreef op 26 januari 2004 @ 18:35:
[...]

nee, die valt er dan spontaan af als ik hem draai :+
ik bedoel natuurlijk dat ie dan recht staat tov het moederbord ;)
hehe ;) snapte um al hoor.. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2004 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amd187

amd187

Ondertitel

Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 16:20:
[...]

aopen blijft wel staan hoor :Y)
nee, die valt er dan spontaan af als ik hem draai :+
ik bedoel natuurlijk dat ie dan recht staat tov het moederbord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenJ
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-05 14:03
Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 18:34:
wat is dan voor ding die bovenste??
kan je daarmee op afstand je comp aan en uit doen :9~?? waar heb je dat weg en voor hoeveel??
ja moet alleen nog een ontvanger kopen maar die was uitverkocht.
die wil ik tussen parralel aan de powerknop van pc schakelen zodat ik pc met die afstandsbediening aan en uit kan zetten.

het is een 2 kanaals zender van Velleman als je goed gelezen had had je dat al gezien.
ik heb hem bij Radio Piet in Arnhem gekocht maar ik denk dat de meeste betere electronica zaken wel velleman bouwpakketjes verkopen.

edit:
Op Velleman.be kan je de dealers in nederland vinden onder de knop "Where to buy"

[ Voor 9% gewijzigd door RubenJ op 26-01-2004 19:19 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.