Het 'Post hier je kleine mods' Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.603 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:42

Ad Hox

N/A

Heb je heel die baybus zelf gemaakt of zo gekocht? Is ook wel mooi zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-05 13:53
Kan je kopen op www.alternate.nl zoals je kunt zien op het plaatje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hephaistus
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-01 09:36
bram1234 schreef op 12 januari 2004 @ 23:09:
Denk eigenlijk dat dat niet gaat passen. Ik heb zelf een baybus gemaakt, heb dan wel een andere kast (antec lanboy), en ik heb andere schakelaars gebruikt (baybus) Die andere tuimelschakelaars steken bij mij echt te veel uit
Ik zou graag zelf ook een baybus maken, maar heb totaal geen idee hoe dat ik hier moet aan beginnen, Heb je soms geen links naar How-to's of een schema'tje van hoe dat je het gemaakt hebt en eventueel wat foto's van de binnenkant.
Thx

[ Voor 4% gewijzigd door Hephaistus op 13-01-2004 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hephaistus
  • Laatst online: 13-01 09:36
Green_Yoda schreef op 12 januari 2004 @ 23:37:
[...]
Ik zou graag zelf ook een babybus maken, maar heb totaal geen idee hoe dat ik hier moet aan beginnen, Heb je soms geen links naar How-to's of een schema'tje van hoe dat je het gemaakt hebt en eventueel wat foto's van de binnenkant.
Thx
/edit heb per ongeluk op de knop "quote" gedrukt ipv "edit"
Sorry

[ Voor 6% gewijzigd door Hephaistus op 12-01-2004 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89432

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:27
persoonlijk vind ik zulke tuimelschakelaars op een pc niet zo mooi, maar das mijn mening.. :P

kheb zelf een fanbus gemaakt met klikschakelaars (of hoe je t ook noemt), wat ook een stuk minder diep zal zijn dan met tuimelschakelaars..

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/fanbusNN.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/fanbusNN2.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door NewbieNeo op 12-01-2004 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
haal je die bij conrad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97675

NewbieNeo schreef op 12 januari 2004 @ 23:44:
persoonlijk vind ik zulke tuimelschakelaars op een pc niet zo mooi, maar das mijn mening.. :P

kheb zelf een fanbus gemaakt met klikschakelaars (of hoe je t ook noemt), wat ook een stuk minder diep zal zijn dan met tuimelschakelaars..

[afbeelding]
[afbeelding]
Kheb zelf ook een tijd geleden die schakelaars gekocht, precies dezelfde, maar vraag: gebruik je ook alle 3 de standen? Uit, half, aan? zoiets? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Niet online
Idd lijkt me nie zo handig CPU fan 0 :) Voor de rest wel mooi uitgewerkt, maar ik hou toch meer van tuimelschakelaars :)
Te koop bij elke electronica winkel. Ook wel bij conrad te koop. Net wat je liever hebt

[ Voor 49% gewijzigd door Kawaii op 13-01-2004 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroTec
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-01 13:30
mmmm die cpu schakelaar vind ik idd ook niet zo'n heel verstandig id.....je zou hem maar vergeten :P

Voor de rest vind ik de 'klikschakelaars' wel mooier......

Dont work hard, just party!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95473

Ad Hox schreef op 12 januari 2004 @ 22:43:
Ik heb een vraag, en het is te klein om een nieuw topic te openen dus daarom hier :).

Ik heb een Chieftec Dragon kast, en ik wil graag dit kopen:

[afbeelding]

Nu is mijn vraag: komen de hendeltjes nu niet tegen het deurtje aan? Ik weet niet (kan het niet meten) wat de ruimte is tussen de front en het deurtje, en hoelang de hendeltjes zijn.

EDIT: De ruimte tussen mijn deurtje en de front (dus waar de CD-ROMS zitten) is maximaal 9mm. Is zon hendeltje ook 9mm? Of zijn die over het algemeen groter?

EDIT2: Kan ik dit ding wel inbouwen eigenlijk? Aangezien je bij deze kast van die witte brackets (zo noem ik ze maar) op een CD-ROM moet vastmaken en dan kan je hem zo in de kast klikken. Maar op dit panel zie ik geen schroefjes op die brackets erop te monteren. Of is het een kliksysteem?
ik heb een chieftec BX ook met zon klepje voor, ik heb zelf ook zon bus gemaakt, het past wel maar je moet het deurtje een beetje aandrukken...maar het kan goed hoor :*) (je kan je bus ook iets naar achter doen dat ie paar mm naar achter zit dan past het zo goed als wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroTec
offtopic:
Dodedouwer......ik ben ong. het zelfde aan het proberen met een oude cd-rom, de case voorzichting geopend en de onderkant van de la (voor het drijfwerk zeg maar) wordt verlicht, kabel geleiding bij het openen moet ik nog verzinnen.....

zodra ik verder ben laat ik je wel wat weten ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

Anoniem: 95473 schreef op 12 januari 2004 @ 22:09:
[...]

heerlijke score voor je systeem, idd best wel vaag, welke direct X is je kaarT? directX 7/8 togh??
Volgens mij direct X 8 maar heb het hier draaien @ 9.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023

waarom verhoog je je cpu voltage zo veel?? als je een paar FSB omhoog gaat hoef je waarschijnlijk het voltage niet omhoog te doen..en waarom verhoog je multiplier niet?? vind 70Mhz togh heel erg weinig voor die 2600+ zou je wel @1,65 wel moeten halen...Je zou wel minstens 300Mhz er bij moeten krijgen..(mijn barton krijg ik op 2500+ 1,83Ghz@2450Mhz 100%stabiel...
scheelt best wel veel als je die cooler er beter op hebt gezet zat ie eerst niet goed of zonder goeie koelpasta ofzo??netjese 3dmark score..
Ik ga geen voltage verhogen als dat niet nodig is ;) Ik ben geen beginnenling met overklokken. Cpu wilde ná 2300 Mhz ineens veel meer voltage om stabiel te blijven, jammer opzich dat het mobo niet verder wilde qua voltage, koeling was nog wel voldoende (hield niet veel over maar tot 60 graden stressed kan je wel gaan).

Cpu was wel een redelijke overklokker hoor, je moet rekening houden dat die 1700+ processoren gewoon allemaal terug geclokte 2400+en waren en dat die dus net zo ver (of verder op hoger voltage) komen.

2600+ 333 Mhz FSB heeft standaard 12.5 x 166 = 2080 Mhz
Wij wisten er op 1.85v 11.5x206 = 2370 Mhz uit te krijgen, dat is dus een overklok van 290 Mhz (en een fsb verhoging van 166 -> 206 Mhz). Dit is in mijn ogen een zeer nette overklok, vooral omdat dit 1 van de eerdere Tbred B processoren was.

Even over jou barton, deze processor van jou is een jaar nieuwer en is een nieuwe verbeterde core, dat speelt ook voor een zeer groot deel mee, en is dus niet te vergelijken met de door ons gebruikte processor (van een jaar oud).

De koelpasta zat er eerst totaal verkeerd op,
- het was standaard koelpasta (nu as3 gebruikt)
- Het zat er veels te dik op (zelfs de hele bodem van de koeler was ingesmeerd.

Bovendien hebben we dus ik dus de temp controlled fan vervangen door een coolermaster case fan, dat werkte ook zeer goed. Vandaar de ruim 10 graden temp daling.
Meneer aard schreef op 12 januari 2004 @ 22:02:
[...]

Even een vraagje m.b.t de lage (ik noem dit even zo met vergelijking met mijn systeem) Als ik 3d mark 03 run, haal ik met m`n dondervogel @ 1000 mhz kt266a chipset board (zie specs hieronder), 512 ddr geheugen en een gf4 mx 480 @ standaard kloksnelheden een waarde van 5943 3dmarks :?

Specs mijn pc:
AMD Athlon dondervogel 1000 mhz non oc`ed
MSI K7t266 pro2 RU (met de laatste bios)
512 DDR 266 geheugen
HDD 2x 28gb
Wireless netwerk kaart belkin 54g
Fikker 48x24x48
CD-Rom 56x

Is mijn systeem zo vaag? Of ligt het ergens anders aan.
Nee je systeem is niet vaag, jij hebt een andere benchmark gedraaid, jij hebt het nl over 3dmark2001se en dat is een directx 7/8 benchmark, alleen de nature test is DX8.0 (van de game tests), deze nature test kan jou kaart niet eens op het beeldscherm laten zien.

Ik heb getest met 3dmark03, deze bench is veel zwaarder en is dus niet te vergelijken met de 3dmark2001 test van jou (de scores), bovendien is 3dmark03 een DX 7/8/9 benchmark (nature test is daar DX9.0).

3dmark2001 is verder nog wel een bench die je kan gebruiken hoor, maar die is beter om te kijken hoe je geheugen (cas) instellingen tov Mhz'en etc staan, dan om te gebruiken voor je videokaart, deze bench is daar inmiddels een beetje te oud voor.
Meneer aard schreef op 13 januari 2004 @ 11:13:
[...]

Volgens mij direct X 8 maar heb het hier draaien @ 9.
Je kaart is een directX 7.0 kaart dus. Je kan DirectX 9.0 wel installeren. Maar je kaart is Hardwarematig een DirectX 7.0 kaart, vandaar dat ie bij 3dmark03 ook alleen de eerste gametest af zal kunnen spelen (en je score dus ook belabberd laag zal liggen)

[ Voor 36% gewijzigd door Race Eend op 13-01-2004 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Laatst online: 07-04 07:06
Race Eend schreef op 11 januari 2004 @ 10:08:
Mensen die nog geïnteresseerd zijn in die mem koeling die ik op mijn geheugen van mijn videokaart heb zitten (ik heb nog al wat vragen gehad via de mail, over waar ik ze gekocht had etc).

http://www.ncthestore.nl/ kun je ze kopen..
"Thermaltake Memory Passive (Geheugen)" heten ze geloof ik. (maar vraag voor de zekerheid ff na).

[afbeelding]
Hoi race eend,

Ik ben van plan om ook van dit soort blokjes op mijn club3d Radeon9500pro te plantten. Hij doet nu 365/330 Stabiel met een zalman passieve koeling. Dat kan beter >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/0311/ZM80C-HP/ZM80C-HP2_b.gif

Zoals je ziet heb ik zeer beperkte hoogte over voor die blokjes. Zou je mij kunnen vertellen hoe hoog die blokjes precies zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
Helaas deze blokjes zijn te hoog om onder die zalman te kunnen.

Wat je wel kunt proberen is die coolermaster heatsinks, die passen 100% zeker! SileX heeft oa deze op zijn kaart zitten, deze passen met een zalman koeler.

Ze zijn voor 4,99 euro te koop bij Freezinghardware.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Race Eend schreef op 13 januari 2004 @ 11:44:
Helaas deze blokjes zijn te hoog om onder die zalman te kunnen.

Wat je wel kunt proberen is die coolermaster heatsinks, die passen 100% zeker! SileX heeft oa deze op zijn kaart zitten, deze passen met een zalman koeler.

Ze zijn voor 4,99 euro te koop bij Freezinghardware.nl
ik moet zeggen, dat die blokjes net passen.... er zit dan weinig ruimte over tussen de blokjes en die Zalman plaat.

Neem ook die Zalman fan erbij ! Die koelt gelijk ook je geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
NitroTec schreef op 13 januari 2004 @ 09:24:
mmmm die cpu schakelaar vind ik idd ook niet zo'n heel verstandig id.....je zou hem maar vergeten :P

Voor de rest vind ik de 'klikschakelaars' wel mooier......
die CPU schakelaar is de enige die ik eigenlijk nog zou willen vervangen voor een 2 standen schakelaar ja.. (5 en 12V)

me broertje speelt er ook vaak op en zet de CPU dan op 0 ipv op II en dan vindt ie 't gek dat ie reboot en een hardware melding krijgt in BIOS :X

maar bij de resterende schakelaars gebruik ik de 0 stand wel hoor...
overdag hoor je ze niet doordat er altijd wel beetje achtergrondgeluid aanwezig is (auto's enzo), maar 's nachts als ik ga slapen merk ik toch wel verschil tussen 5V en uit. dus zet ik alles uit behalve CPU. tis niet veel maar toch.. :P

GPU wordt wel 65C ofzo als ik die uitzet, maar dat kan ie hebben..
heter wordt ie niet, omdat ik alleen maar pc 's nachts aanlaat om te D/L en niet om de hele nacht 3Dmark te draaien ofzo.. :D
Anoniem: 97675 schreef op 13 januari 2004 @ 02:44:

Kheb zelf ook een tijd geleden die schakelaars gekocht, precies dezelfde, maar vraag: gebruik je ook alle 3 de standen? Uit, half, aan? zoiets? :)
yup, uit, 5V, 12V :)
5V voor internet gebruik en beetje typewerk
12V voor games en benchmarks
0V voor slapen :D

[ Voor 27% gewijzigd door NewbieNeo op 13-01-2004 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Spiller schreef op 11 januari 2004 @ 21:46:
In wat voor gat woon jij dan, dat ze geen V&D hebben? Maarja, ik woon in Amsterdam Centrum, dus ik moet gewoon mn bek houwe, hier is alles op loopafstand :P
Me woont in Huizen 45000 peoples wonen er. Maar wel relax hoor. Alles hebben we zo wat alleen geen v & d en treinen :( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-03 19:43

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/PICT4535s.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/PICT4561s.JPGAfbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/PICT4564s.JPG

Hier wat plaatjes van mijn CiP
Lian-Li PC70
Water koeling
Baybusje
UV CCFL in de kast en rond de fans.

Komt binnen kort topic over
maar ben nog bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
SileX schreef op 13 januari 2004 @ 11:53:
[...]

ik moet zeggen, dat die blokjes net passen.... er zit dan weinig ruimte over tussen de blokjes en die Zalman plaat.

Neem ook die Zalman fan erbij ! Die koelt gelijk ook je geheugen.
Wat past net? De coolermaster of de thermaltake?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pakjebakmeel schreef op 13 januari 2004 @ 16:30:
[...]

http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=686
die passen cker weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
[...]

Een combinatie van die 2 op een radeon 9x00 kaart!
Dus er is net genoeg ruimte tussen de achterplaat van de zalman en de geheugenblokjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
[...]

het zijn coolermaster geheugen blokjes.... ik weet niet waar je thermaltake vandaan haalt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77406

Na lang wachten op m'n ledjes kwamen ze dan toch binnen.
Als eerste heb ik m'n keyboard ff onder handen genomen.
Hier heb ik de 4 groene leds die er in zaten vervangen door fel blauwe.

Het slachtoffer:
Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~fluupke/Casemodding/Keyboard/Untitled-15.jpg
De oude (groene) leds:
Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~fluupke/Casemodding/Keyboard/Untitled-19.jpg

De nieuwe (blauwe) leds:
Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~fluupke/Casemodding/Keyboard/Untitled-24.jpg
Werkend:
Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~fluupke/Casemodding/Keyboard/Untitled-27.jpg
Werkend en geheel
weer in elkaar geschroeft:
Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~fluupke/Casemodding/Keyboard/Untitled-32.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 14-01-2004 02:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

yup, uit, 5V, 12V :)
5V voor internet gebruik en beetje typewerk
12V voor games en benchmarks
0V voor slapen :D
Ik heb er 2 coolers van coolermaster in zitten die standaard een temperatuursensor hebben. Da's leuk, maar dan kan ik het dus zelf niet meer regelen, 5 volt op een fan met tempsensor werkt niet echt.

Enig idee offik de tempsensor gewoon er tussenuit kan halen en de draden door kan verbinden? Scheelt me weer fans kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86592

Anoniem: 97675 schreef op 13 januari 2004 @ 22:50:
[...]

Ik heb er 2 coolers van coolermaster in zitten die standaard een temperatuursensor hebben. Da's leuk, maar dan kan ik het dus zelf niet meer regelen, 5 volt op een fan met tempsensor werkt niet echt.

Enig idee offik de tempsensor gewoon er tussenuit kan halen en de draden door kan verbinden? Scheelt me weer fans kopen :)
Ja je kan die tempsensor er gewoon uithalen, is eignelijk gewoon een weerstand die op temperatuur reageert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
ken je er tussen uit knippen ja...
hier een linkje naar topic in forum van laupro, waar dit ook beschreven staat.. :)

edit:
moet leren sneller te typen :P

[ Voor 13% gewijzigd door NewbieNeo op 13-01-2004 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
Race Eend schreef op 11 januari 2004 @ 10:08:
Mensen die nog geïnteresseerd zijn in die mem koeling die ik op mijn geheugen van mijn videokaart heb zitten (ik heb nog al wat vragen gehad via de mail, over waar ik ze gekocht had etc).

http://www.ncthestore.nl/ kun je ze kopen..
"Thermaltake Memory Passive (Geheugen)" heten ze geloof ik. (maar vraag voor de zekerheid ff na).

[afbeelding]
Hier haal ik de thermaltake vandaan }:O :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

d8 al dat het een simpele temp-weerstand was, thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzdragon
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Iemand op marktplaats.nl plaatse dit. Kijk eens naar het plaatje...
http://www.marktplaats.nl...versen/34500.htm?oudei=15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dbzdragon schreef op 14 januari 2004 @ 00:28:
Iemand op marktplaats.nl plaatse dit. Kijk eens naar het plaatje...
http://www.marktplaats.nl...versen/34500.htm?oudei=15
your point being? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroTec
Een lelijke case met 2 fans ?! :P

Let wel; Het er tussen uitknippen van de temp-sensors werkt alleen op de coolmasters die hij gebruikt heeft.....de rest heeft hij nooit getest !

[ Voor 160% gewijzigd door NitroTec op 14-01-2004 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzdragon
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het is niet mijn advertentie als dat is wat je bedoelt ;) Alleen vond ik het wel grappig dat iemand zoiets in een houten kast verkoopt. Maar op zich best leuk gedaan. Kon beter natuurlijk, maar het idee is oke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
Pakjebakmeel schreef op 13 januari 2004 @ 23:07:
[...]

Hier haal ik de thermaltake vandaan }:O :) ;)
haha, trouwens, bij gistron zijn ze ook te koop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Laatst online: 15:59

World Citizen

FreeReef.nl

Foto's komen eraan maar ik zeg het alvast.

Ik heb een Papst 80x80x40 op mijn Geforce 4 mx 440 8xagp geplant
en jongens echt het scheelt 6 graden. aangezien het een papst fan is is hij ook nog eens mega stil.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Ik heb weer een ideetje
ik keek rond in mijn kamer en zag ineens nog een heele strakke kast liggen niks te doen. kriebel kriebel ja en het moest iets worden. toen viel mijn oogje op een doss van creative met daarin een 2.1 setje speakers. (inspire bla bla) mmmm combineren ehhhhhh smaensmelten ehhhhh inbouwen. EUREKA da was hem ik ga men 2. 1 speakers in men kast bouwen. denk denk denk en 30 min later wist ik hoe. ik zal eerst ff een scgets laten zien.

Afbeeldingslocatie: http://images.cu2.nl/cu2.nl/240/604/1/pics/0.gif

Aan de voor ena chterkant komt een stale plaat zodat het eeen rechte doos word en dan voor en achter 1 cdrom/dvd drive + intake fan. Aan de achterkant komen de aansluitingen voor het mobo dus zal ik het mobo ergens in men kast moeten planten en dan mat kabel de uitgangen naar achter werken. achter komt ook nog een of 2 uittake fans. aand e voorkant komt in het midden onder de subwoofer (zonder kast aleen box) en links boven en rachts boven komen de speakers (ook zonder kast) dan lenks en racht naast de box een raampje met ccfl's erachter die racgeren op geluid. boven op komt ook nog een outtakefan.

dan mischien ook nog als ik het kan een schermpje bovenop met een winamp plugin.

details als HD met sleasiek ophange voor trillingen enz laat ik nog even achterwegen

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-04 09:57
tot ziens speakers en computer, trilling van computer beinvloeden speakerkwaliteit en ik zal nooit een subwoofer te dicht bij mijn computer plaatsen

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Da dacht ik ook al an maar ik heb dus een aantal matten thuis liggen die het magnetich veld tegen houden. (weet niet precies waty het is) en trillingen zeg ik al dat ik de detais weg laaat maar het komt eropneer dat alles met luchtrubbers of zow vast gaat zitten zodat de trillingen tegen gehouden worden.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

Ik zit hier met een groot probleem namelijk ik heb nog tussen mijn pc kerkhof een mooi klein schat zo`n 30 lang en 20 breed (CM) moederbord+ celly 500 mhz en 128 sdr. Deze schijnt van een futsej siemens of zoiets te zijn, want heb nog de origneele klein klote kastje ernog bij gevonden. Echt mega klein, je kunt je hand er niet in keren of het moederbord sloop je der al uit.

Ding heeft 3x pci en 1x amr sloten. Er zit verders onboard: Sound/VGA/USB/En de bekende meuk.

De voeding die er bij zit (Aopen 145 watt) wil eigenlijk niet meer, hij wel lekker klein alleen op moment als ik de voeding aan sluit op het moederbord gaan de diodes branden op het mobo als teken dat er spanning (standby) op staat en ik druk verders de aan knoop in dan gebeurt er niks. Daar moet ik nog wel even naar kijken.

Nou begonnen men handen te jeuken kwa modden, alleen weet ik eigenlijk niet waar ik het in moet stoppen; Die standaardkast modden of ergens anders in. Mijn ideeën zijn een beetje op.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95016

standaardkast; als die al klein is, waarom iets anders? kan je je fijn op uitleven om een goede airflow te krijgen (voor zover van belang metzon processor ;)) ... denk aan een voorloper van die populaire shuttle cases =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

Anoniem: 95016 schreef op 14 januari 2004 @ 15:58:
standaardkast; als die al klein is, waarom iets anders? kan je je fijn op uitleven om een goede airflow te krijgen (voor zover van belang metzon processor ;)) ... denk aan een voorloper van die populaire shuttle cases =)
Als ik het ga vergelijken met een shuttle kast dan is het wel erug groot. Wil gewoon een klein ding hebben voor makkelijk mee naar toe te nemen.

Ik heb vanmiddag even lopen brainstormen: Is het mogelijk (ook kwa temps) de kast van hout te maken? En zo klein mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenge
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-06 15:12

ravenge

Wij Schoppen Kont!

Vorig jaar op de HCC dagen had ik een nieuwe zilvere Chieftech Dragon kast gekocht (jaja :P ) Die is al heel snel in een metallic paars kleurtje veranderd door toedoen van mijn spuitbus. Na het lezen van dit forum werd ik helemaal enthousiast om een casewindow te maken :)

Aangezien dit voor mij de eerste keer was twijfelde ik nogal of het wel zou lukken maar uiteindelijk heb ik maar een ontwerpje gemaakt en de decoupeerzaag gepakt...

Ziehier het resultaat

Eerst uittekenen op de kast...
Afbeeldingslocatie: http://ravenge.irdc.nl/Casemod/Tumbnails/DSC02022.JPG

Daarna afplakken om zo weinig mogelijk krassen te krijgen... :/
Afbeeldingslocatie: http://ravenge.irdc.nl/Casemod/Tumbnails/DSC02024.JPG

Het eerste stukje eruit...
Afbeeldingslocatie: http://ravenge.irdc.nl/Casemod/Tumbnails/DSC02026.JPG

En ook het tweede... :)
Afbeeldingslocatie: http://ravenge.irdc.nl/Casemod/Tumbnails/DSC02028.JPG

Toen was alles uitgezaagd...
Afbeeldingslocatie: http://ravenge.irdc.nl/Casemod/Tumbnails/DSC02029.JPG

Ff passen met het plexiglas (Van het op maat maken van het plexiglas heb ik geen foto's omdat ik daar super zat te stressen...wat een k*t spul is dat zeg :( )
Afbeeldingslocatie: http://ravenge.irdc.nl/Casemod/Tumbnails/DSC02041.JPG

Gaatjes geboord voor de schroeven en een stukje gestript coax kabel als raam rubber :)
Afbeeldingslocatie: http://ravenge.irdc.nl/Casemod/Tumbnails/DSC02044.JPG

Schuren...
Afbeeldingslocatie: http://ravenge.irdc.nl/Casemod/Tumbnails/DSC02047.JPG

Spuiten...
Afbeeldingslocatie: http://ravenge.irdc.nl/Casemod/Tumbnails/DSC02052.JPG

Afbeeldingslocatie: http://ravenge.irdc.nl/Casemod/Tumbnails/DSC02053.JPG

En alles weer in elkaar bouwen :)
Afbeeldingslocatie: http://ravenge.irdc.nl/Casemod/Tumbnails/DSC02055.JPG

Wow... :P
Afbeeldingslocatie: http://ravenge.irdc.nl/Casemod/Tumbnails/DSC02061.JPG

1337 schakelaartje voor verlichting achter klepje :)
Afbeeldingslocatie: http://ravenge.irdc.nl/Casemod/Tumbnails/DSC02062.JPG

Tadaaa! :*)
Afbeeldingslocatie: http://ravenge.irdc.nl/Casemod/Tumbnails/DSC02066.JPG

Afbeeldingslocatie: http://ravenge.irdc.nl/Casemod/Tumbnails/DSC02067.JPG

Wat moet er nog gebeuren.:
- Witte coax kabel text op raamrubber wegwerken
- Uitsparingkjes maken in de raamrubber voor de schroefjes (dan zit ie strakker)
- Kras wegwerken in de plexi :(
- Rode CCFL onder de kast
- Fannetjes inbouwen (heb ook een Aerogate 2)

Later:
- Waterkoeling
- Verven van cdrom frontjes

System specs:
P4 2.53GHZ, Asus P4T533
256mb PC3200 Rimm, 512mb PC4200 Rimm
Ati Radeon 9700pro (van hercules MET standaard mem koelvinnen :) )
2 x WD80GB, Maxtor 120GB, Maxtor 60GB (komt uit externe Lacie fire wire behuizing)
SBlive!
Nec1300A, Liteon 16x brander

Wat heeft me dit gekost?
- Verf (had ik nog over)
- Plexiglas (had ik nog staan)
- Schroefjes moertjes 4,5euro
- Een 2.5 mm boortje (die brak door midden :| )
- Een Kinzo multi/dremel kloon ( Hield er bij het schuren me op :( )
- Bloed zweet en tranen

Heb er veel van geleerd en ik vind het resultaat niet eens zo heel erg slecht,
Commence abuse :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100513

ziet er mooi uit, kleurtje trouwens ook die heeft me brommer ooke :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Nice :9~ :9~

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101581

:)
ik ben ook maar aan het modde geslage
ik moest en zou een case window hebbe
en dus hebbik er zelf eentje gemaakt:P t duurde alleen best wel lang.....:|
eerst maar ff perspex bij de fixet gehaald
eerst in de goeie vorm gezaagd maar toen kwam t probleem:(
er moest een gat in voor de case fan (80 mm) zoiets kan je doen met een speciale boor die in een keer een vet groot gat zaagt...:| maar onze was maar 62 mm :(
dus ik (me vader:P) moest dan ding met de dremel vergrote (dremel ownage:P)
maja dat duurde echt uren:P
daarna ging t best snel
t raam is aan de 8terkant vastgemaakt met dubbelzijdig tape:P geen schroefjes ofzo. rande zijn afgewerkt met tape

paar foto's:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rooden/Mvc-639x.jpg
de zijkant met (erg felle) flits
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rooden/Mvc-641x.jpg
opstelling int donker
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rooden/Mvc-644x.jpg
voorkant int donker

:) khoop dat t n beetje vet is:) tis nog maar me eerste mod:P

edit:
hmmz:) specs is ook altijd leuk:
amd 2600+
512 mb ram
club 3d fx5900xt
80gb hdd
3x collermaster neon led fan (80 mm)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 101581 op 14-01-2004 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@ravenge

dat window heb je erg mooi gemaakt, het is een lekker orginele vorm die je gemaakt hebt, ik vind alleen de kleur niet zo mooi maarja da's mijn mening

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 14-01-2004 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
ravenge schreef op 14 januari 2004 @ 16:22:

Wat moet er nog gebeuren.:
- Witte coax kabel text op raamrubber wegwerken
- Uitsparingkjes maken in de raamrubber voor de schroefjes (dan zit ie strakker)
- Kras wegwerken in de plexi :(
- Rode CCFL onder de kast
- Fannetjes inbouwen (heb ook een Aerogate 2)
Goed gedaan :)
Zeer knap voor een eerste modje en voor zo weinig geld!
Knopje heb je ook mooi plekje voor gevonden!

Aantal dingetjes die je nog kan verbeteren (grootendeels subjectief):
- Kabeltjes wat netter wegwerken (achter hdd racks stoppen etc, zoveel mogelijk bij het mobo weg). geeft nettere indruk en zo kan je meer van je mooie moederbord etc zien.
- Kleur staat me niet zo aan (maar wie ben ik ;) )
- schroefjes in de zijwand zijn zonde vind ik.. kon je het plexi niet beter plakken?
- raam is iets te groot in mijn ogen, voeding en hddracks zijn nou niet de mooiste onderdelen om te bekijken.

Maar verder zeer -> _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-06 22:38
Anoniem: 101581 schreef op 14 januari 2004 @ 16:50:
:)
ik ben ook maar aan het modde geslage
ik moest en zou een case window hebbe
en dus hebbik er zelf eentje gemaakt:P t duurde alleen best wel lang.....:|
eerst maar ff perspex bij de fixet gehaald
eerst in de goeie vorm gezaagd maar toen kwam t probleem:(
er moest een gat in voor de case fan (80 mm) zoiets kan je doen met een speciale boor die in een keer een vet groot gat zaagt...:| maar onze was maar 62 mm :(
dus ik (me vader:P) moest dan ding met de dremel vergrote (dremel ownage:P)
maja dat duurde echt uren:P
daarna ging t best snel
t raam is aan de 8terkant vastgemaakt met dubbelzijdig tape:P geen schroefjes ofzo. rande zijn afgewerkt met tape

paar foto's:

[afbeelding]
de zijkant met (erg felle) flits
[afbeelding]
opstelling int donker
[afbeelding]
voorkant int donker

:) khoop dat t n beetje vet is:) tis nog maar me eerste mod:P

edit:
hmmz:) specs is ook altijd leuk:
amd 2600+
512 mb ram
club 3d fx5900xt
80gb hdd
3x collermaster neon led fan (80 mm)
Waarom mooie kast + casemod maar waarom lelijke muis en beeldscherm (neem uiteraard aan dat hij op de orginele plek staat op de foto)
beelscherm (oa kwaliteit) is bij mij belangrijker dan het uiterlijk van m'n systeemkast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95016

hmmz, drive cage hoeft niet lelijk te zijn, mijne is ook deels zichtbaar maar valt niet op omdat ze standaard in de kleur van de case geverfd zijn... misschien een interne paintjob? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fastbal schreef op 14 januari 2004 @ 17:20:
[...]

Waarom mooie kast + casemod maar waarom lelijke muis en beeldscherm (neem uiteraard aan dat hij op de orginele plek staat op de foto)
beelscherm (oa kwaliteit) is bij mij belangrijker dan het uiterlijk van m'n systeemkast...
:| beedlscherm hebbik gejat van me pa:) en ik had wel draadlose muis voor mn usb poort... mr die flipte met game ofz... usb port op me mobo vertraagde
en ik ga nog wel nieuw toetsebord en muis kope... mr ik heb nu neit veel geld:|
en een beeldscherm is duur... en dit werkt ook aardig:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dw33z
  • Laatst online: 28-09-2024

[...]

waarom verhoog je je cpu voltage zo veel?? als je een paar FSB omhoog gaat hoef je waarschijnlijk het voltage niet omhoog te doen..en waarom verhoog je multiplier niet?? vind 70Mhz togh heel erg weinig voor die 2600+ zou je wel @1,65 wel moeten halen...Je zou wel minstens 300Mhz er bij moeten krijgen..(mijn barton krijg ik op 2500+ 1,83Ghz@2450Mhz 100%stabiel...
scheelt best wel veel als je die cooler er beter op hebt gezet zat ie eerst niet goed of zonder goeie koelpasta ofzo??netjese 3dmark score..
Tja dat is een goede als ik mijn fsb verhoog met 1 dan moet me voltage ook 0,25 omhoog anders gaat hij hangen? :S hoe heb jij je instellingen dan ? of weet je meshien waar het door komt? ik krijg hem niet hoger dan 206fsb MP11,5 @2370 en voltage van 1.85 (hoger wil mijn voltage niet..!) en mijn mem heb ik dan op 11-3-3-2.5T v2.6...

dit moet togh hoger kunnen mijn temps zijn dan 52gr. stressed!...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Heb je een gelockte cpu? Heb je al de vdd of de vdimm eens verhoogd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenge
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-06 15:12

ravenge

Wij Schoppen Kont!

Anoniem: 95016 schreef op 14 januari 2004 @ 17:29:
hmmz, drive cage hoeft niet lelijk te zijn, mijne is ook deels zichtbaar maar valt niet op omdat ze standaard in de kleur van de case geverfd zijn... misschien een interne paintjob? ;)
Ja ik vind het meestal ook mooier als je meer van de binnenkant kunt zien... zo'n interne paintjob is niet eens zo'n slecht id :)

@Race Eend
Ik twijfelde of plakken wel voldoende stevig was. Ik wil m'n window er niet zomaar uit kunnen duwen natuurlijk. Een ander voordeel is nu dat ik de raampjes afzonderlijk van elkaar kan wissellen mocht er een kras in komen.

Bedankt voor de tips :)

PS: ik ben fan van deze kleur...heb m'n muis ook zo geverfd. Maarja smaken verschillen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dw33z schreef op 14 januari 2004 @ 20:58:
[...]

Tja dat is een goede als ik mijn fsb verhoog met 1 dan moet me voltage ook 0,25 omhoog anders gaat hij hangen? :S hoe heb jij je instellingen dan ? of weet je meshien waar het door komt? ik krijg hem niet hoger dan 206fsb MP11,5 @2370 en voltage van 1.85 (hoger wil mijn voltage niet..!) en mijn mem heb ik dan op 11-3-3-2.5T v2.6...

dit moet togh hoger kunnen mijn temps zijn dan 52gr. stressed!...
je moet per onderdeel uitzoeken hoe ver het kan..ik zou zeggen doe eerst je MP naar beneden en FSB omhoog (moederbord max)...dan je FSB op standaard en wat met je MP spelen...ga dan je geheugen pas overclocken (als je dit egt wil..)
ik heb mijn 2500+@2300Mhz (FSB 170x12,5MP@1,75V)
vind trouwens dat die A7N8X slecht overclockt!!! ook maar iets boven FSB van 200 en hij gaat flippen :(
een 2600+ zou je togh wel minstens 200Mhz sneller kunnen laten lopen met Vcore@1,80
ravenge schreef op 14 januari 2004 @ 21:16:
[...]

Ja ik vind het meestal ook mooier als je meer van de binnenkant kunt zien... zo'n interne paintjob is niet eens zo'n slecht id :)

@Race Eend
Ik twijfelde of plakken wel voldoende stevig was. Ik wil m'n window er niet zomaar uit kunnen duwen natuurlijk. Een ander voordeel is nu dat ik de raampjes afzonderlijk van elkaar kan wissellen mocht er een kras in komen.

Bedankt voor de tips :)

PS: ik ben fan van deze kleur...heb m'n muis ook zo geverfd. Maarja smaken verschillen ;)
hehe als je met bisonkit plakt druk jij het er niet zomaar uit hoor :Y) met lijm kan je ze ook appart wisselen...
ik zal binnenin ook us verfen trouwens:) mooi zwart den ik 8)

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 95473 op 14-01-2004 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/108_0897.jpg
Kabels in de kast een beetje opgeruimd

Klik Harde schijf naar boven verplaatst en USB front weggehaald om voor in de kast ook 2 fans te kunnen stoppen.

Klik Fan uit de koeler van de videokaart gehaald, en vervangen door een 6CM sunon @5volt. Geen lawaai meer, en het koelt net zo goed.

Klik Schroefjes van de harde schijf voorzien van rubbertjes voor minder lawaai.

Klik Schakelaartjes voor de fans in zwart paneel gemod (zat in lyan-li style paneel)

ToDo: Voeding vervangen. (550Watt in bestelling)
Fans van voeding op 7volt zetten
Geluidskaart één PCI-slot naar beneden voor meer ruimte videokaart
Andere 2500+ erin om te kijken of deze verder te oc'en valt
Ooit nog eens een plexiglas front maken, waar een mooi stuk poster of iets dergelijks achter gemaakt kan worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 15-01-2004 00:10 ]

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03 15:01

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Anoniem: 77406 schreef op 13 januari 2004 @ 22:39:
Na lang wachten op m'n ledjes kwamen ze dan toch binnen.
Als eerste heb ik m'n keyboard ff onder handen genomen.
Hier heb ik de 4 groene leds die er in zaten vervangen door fel blauwe.

Het slachtoffer:
[afbeelding]
De oude (groene) leds:
[afbeelding]

De nieuwe (blauwe) leds:
[afbeelding]
Werkend:
[afbeelding]
Werkend en geheel
weer in elkaar geschroeft:
[afbeelding]
Zulke felle blauwe leds zijn leuk, maar ze zijn niet leuk als ze bijna recht in je ogen schijnen. Ik heb dat eens meegemaakt met 4-led fans dat zichtbaar in mijn ooggebied is tijdens computeren. Wat bleek? Als ik mijn ogen weer afwendt naar andere kant, zie ik gloeiende punten in de beeld.

Felle leds kunnen dus aardig beetje in je ogen branden, zodat je gloeivlekken ziet in je ogen. Het is daarom niet leuk dat 4tal felle leds zo voor je gezicht branden. Vooral in het donker is het nog vervelender. Dus, wees slim en maak ze minder fel of neem diffuus blauwe leds met veel lagere lichtsterkte...
Wees toch beetje zuinig op je ogen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GiSaE schreef op 15 januari 2004 @ 00:03:
[afbeelding]
Kabels in de kast een beetje opgeruimd

Klik Harde schijf naar boven verplaatst en USB front weggehaald om voor in de kast ook 2 fans te kunnen stoppen.

Klik Fan uit de koeler van de videokaart gehaald, en vervangen door een 6CM sunon @5volt. Geen lawaai meer, en het koelt net zo goed.

Klik Schroefjes van de harde schijf voorzien van rubbertjes voor minder lawaai.

Klik Schakelaartjes voor de fans in zwart paneel gemod (zat in lyan-li style paneel)

ToDo: Voeding vervangen. (550Watt in bestelling)
Fans van voeding op 7volt zetten
Geluidskaart één PCI-slot naar beneden voor meer ruimte videokaart
Andere 2500+ erin om te kijken of deze verder te oc'en valt
Ooit nog eens een plexiglas front maken, waar een mooi stuk poster of iets dergelijks achter gemaakt kan worden.
vind het nog wel een troep anders...
zal binnenkort mijn mod us posten is mooi geworden voor de 1e keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60095

Anoniem: 83328 schreef op 10 januari 2004 @ 14:55:
[...]

nee, tuurlijk niet 8)7
Je kan alleen aanspraak maken op je garantie als de kaart nog in originele staat is en je de kaart niet zelf hebt gesloopt.

Probeer hem eens te testen, misschien doet ie het nog maar dan met wat minder geheugen :P
ik heb een beetje (te) brute actie gemaakt heb nu dus dat geheugen blokje erop gelijmt met bison kit en terug gestuurd en hij is nu rma naar asus 8)7 hij deed het ook niet
maar mijn 9800XT komt binnenkort binnen dus kan ik die modden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/21532/thumb.jpg

Boot screen gemod :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoe heb je dat gedaan?? ziet er idd grof uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95473 schreef op 16 januari 2004 @ 16:03:
[...]

hoe heb je dat gedaan?? ziet er idd grof uit!
* Anoniem: 97675 wants 2 know 2 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

O-)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/IMG_2170%20(Small).jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99366

Kan je met cbrom.exe doen, je moet eerst een bmp plaatje van ? bij ? pixels en 16 kleuren maken daarna moetie naar .epa geconverteerd worden. Daarna moet je het bestand in je biosfile flashen. Ik raad je dit af om te doen bij een nieuwe pc want ik heb het laats ook gedaan en kreeg geen beeld meer. Ik heb toen mijn bios opnieuw moeten flashen (blindelings). Meestal werkt het niet bij nieuwe biossen. Pak een pentium 1 dat werkt wel.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99366 schreef op 16 januari 2004 @ 18:47:
Kan je met cbrom.exe doen, je moet eerst een bmp plaatje van ? bij ? pixels en 16 kleuren maken daarna moetie naar .epa geconverteerd worden. Daarna moet je het bestand in je biosfile flashen. Ik raad je dit af om te doen bij een nieuwe pc want ik heb het laats ook gedaan en kreeg geen beeld meer. Ik heb toen mijn bios opnieuw moeten flashen (blindelings). Meestal werkt het niet bij nieuwe biossen. Pak een pentium 1 dat werkt wel.... :)
Kd8 al dat het neit erg verstandig zou zijn, thnx 4 the warning :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ModmaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2015

ModmaN

Damn i'm good

Anoniem: 95473 schreef op 14 januari 2004 @ 23:04:
[...]

je moet per onderdeel uitzoeken hoe ver het kan..ik zou zeggen doe eerst je MP naar beneden en FSB omhoog (moederbord max)...dan je FSB op standaard en wat met je MP spelen...ga dan je geheugen pas overclocken (als je dit egt wil..)
ik heb mijn 2500+@2300Mhz (FSB 170x12,5MP@1,75V)
vind trouwens dat die A7N8X slecht overclockt!!! ook maar iets boven FSB van 200 en hij gaat flippen :(
een 2600+ zou je togh wel minstens 200Mhz sneller kunnen laten lopen met Vcore@1,80

[...]
de A7N8X is een prima bordje om te colcken! ( ligt trouwens ook aan degene die erachter zit :P )

heb zelf de A7N8X deluxe met een Barton 2500+

deze draait atm 10 x 215 @ 1,7 volt met een temp van 45 graden idle (stressed :?)
gewoon met de boxed cooler :9

als ik jou was, mp naar beneden en fsb omhoog, is het meest effectieve kwa prestatiewinst :)

get rich or die try'in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Ik denk ga deze dagen even een hdd modden die ik heb. 8 gb. Voor me server.
Ik denk kan wel een window in. Dus alles gedaan en plexiglas er in gedaan. En gassen maar. :Y)
GRrrrrr 8)7 :'(
Hele streep in me hdd, bleek dat het plexiglas de lens tegenhield.
Dus 1 me lens verneukt en daardoor een streep |:(
Dus als er iemand nog een hdd over heeft :P

Hier een plaatje voor de liefhebbers ;)

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mpsoft/mods/hdd.jpg

Mooiere foto's op aanvraag

[ Voor 4% gewijzigd door Mister I op 16-01-2004 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Mister I schreef op 16 januari 2004 @ 19:10:
Ik denk kan wel een window in. Dus alles gedaan en plexiglas er in gedaan. En gassen maar. :Y)

[afbeelding]
Verkeerde knop |:(

[ Voor 4% gewijzigd door Mister I op 16-01-2004 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiLDoG
  • Laatst online: 02-06 12:41

[afbeelding]

wil niet moeilijk doen, maar zo ver ik weet zit er echt geen lens in een hdd hoor ;)
wel jammer trouwens. beetje dom wel dat je niet eerst ff kijkt of alles een beetje klopt enzo :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

DiLDoG schreef op 16 januari 2004 @ 19:23:
[...]

wil niet moeilijk doen, maar zo ver ik weet zit er echt geen lens in een hdd hoor ;)
wel jammer trouwens. beetje dom wel dat je niet eerst ff kijkt of alles een beetje klopt enzo :/
You know what i mean :P
Ik heb gekeken of het klopte
En alles paste perfect. En heb diverse topics na gekeken.
Maar ik denk als ik het zo bekijk dat het een stofje is geweest.
Hij wordt nog wel herkend en zo in het bios :p
Maar niet in windows meer :( :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97675 schreef op 16 januari 2004 @ 18:58:
[...]

Kd8 al dat het neit erg verstandig zou zijn, thnx 4 the warning :P
Dat ding wat ik heb is Asus Mylogo. Normaal komt daar het logo van het mobo maar met een meegeleverd tooltje kan je andere plaatjes in je bios flashen. Dat is wel redelijk veilig (mits je het juiste bios bestandje neemt) :)
Ik heb het bootlogo van Amiga Kickstart erin geknutseld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .daan
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Een simpele mod...al vrij lang geleden uitgevoerd:
Een rond (dat zou het iig moeten zijn :P ) gat voorin mijn bak gedremelt (zowel in het plastic als in de metalen behuizing, voor een optimale airflow) en een 80mm fan erin geplaatst voor de aanvoer van koude lucht. Aan de achterkant van de kast het standaard metalen rooster weggezaagd en daar ook een 80mm fan ingezet voor de outtake. Beide fans zijn te regelen met een simpele variabele weerstand (dat zwarte ding voor de onderste twee frontjes, beetje vage foto...).
Deze combi zorgt voor een systeemtemp van kamertemp +3 graden op 7 volt :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dbloembergen/systeemkast.jpg

public void ik()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klein vraagje tussendoor:
Wat gebeurd er met een led die je op de out van je geluidskaart zet? (Met goede weerstand indien nodig :P )
Just wanna know :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99366

dan gaatie knipperen op maat van de muziek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-06 16:29

Dutch_guy

WYSIWYG

TFT modje van een maandje geleden

Had een monitor gekregen, zonder voet.

Dus dan maar aan de muur gehangen, d.m.v. een luidsprekerbeugeltje! :)

De monitor
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~uwsite/got/monitor1.jpg

Gestript! (zat helemaal vastgetaped !!!)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~uwsite/got/monitor2.jpg

De binnenkant van de achterkant van de monitor
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~uwsite/got/monitor3.jpg

De boutjes
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~uwsite/got/monitor4.jpg

De voeding vastgemaakt aan de achterkant van de monitor
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~uwsite/got/monitor5.jpg

Het eindresultaat aan de muur! 8)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~uwsite/got/monitor6.jpg

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten810
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-06 22:46
Whoot!!! Zo'n beeldscherm ziet er echt super kicke uit. Wat je allemaal wel niet kan doen met een gratis monitor :Y) :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Heb er een afbeelding ergens online staan..??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ModmaN schreef op 16 januari 2004 @ 19:09:
[...]

de A7N8X is een prima bordje om te colcken! ( ligt trouwens ook aan degene die erachter zit :P )

heb zelf de A7N8X deluxe met een Barton 2500+

deze draait atm 10 x 215 @ 1,7 volt met een temp van 45 graden idle (stressed :?)
gewoon met de boxed cooler :9

als ik jou was, mp naar beneden en fsb omhoog, is het meest effectieve kwa prestatiewinst :)
weet ik maar ook met de mp op 10 komt hij niet ver boven de 200 uit volgens mij... daar hebben meer mensen problemen mee..zou liever mp op 13x zetten (of 15x :P )....maar dat kan niet op A7N8X

[afbeelding]

volgens mij zal dit altijd fout gaan want als je je hdd hebt opengemaakt is ie stuk omdat er dan stof in zit en het ding stofvrij moet zijn...

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 95473 op 17-01-2004 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dCY schreef op 16 januari 2004 @ 23:16:
[...]

Heb er een afbeelding ergens online staan..??
http://www.asus.com.tw/products/mb/feature.htm hier kan je checken of je mobo het ondersteund (ik heb een A7V333, dus Mylogo1).
Het proggie Mylogo staat op je mobo CD (zit bij Asus Update).
Het werkt wel een beetje vaag. Eerst schrijf je het originele bios met asus update naar de hdd en dan met mylogo schrijf je het plaatje erin.

http://amiga.emugaming.com/ks14_1.gif
Amiga Kickstart logo op pal formaat, moet je wel even resizen naar 640x480 16kleuren.

edit: ow hotlinken mag niet, http://amiga.emugaming.com/amigaos14.html of http://www.theforumisdown...es/1203/kickstart14_1.gif dan

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 17-01-2004 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Ik ben me muis maar eens gaan modden van me 2e pc. Me mx500 van me hoofdpc weet ik niet zeker of ik dat ook doe.
Hier wat plaatjes van hoe het geworden is.

Afbeeldingslocatie: http://www.mpsoft.myadsl.nl/computer/muismod%20005%20klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mpsoft.myadsl.nl/computer/muismod%20008%20klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mpsoft.myadsl.nl/computer/muismod%20016%20klein.jpg

Grote foto's als je er op klikt ;)

Er zit een 3000 mcd blauw ledje in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03 15:01

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

3000 mcd? Doe maar zonnebril op.
Ik weet niet of sensor in muis zich aanpast aan lichtsterkte, want als het erg fel is, wordt het 'beeld' overbelicht en dat detecteert zeker slechter.
Bijvoorbeeld op wit papier zal meer problemen geven dan op donkere houten bureaublad.
Kan iemand dat bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:| ligt eraan wat de sterkte van zo'n normaal ledje is... die zijn nmlk ook best wel fel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-05 17:21
Mister I schreef op 17 januari 2004 @ 17:20:
Ik ben me muis maar eens gaan modden van me 2e pc. Me mx500 van me hoofdpc weet ik niet zeker of ik dat ook doe.
Hier wat plaatjes van hoe het geworden is.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Grote foto's als je er op klikt ;)

Er zit een 3000 mcd blauw ledje in.
Meestal is het zo dat men er een minder fel ledje in zet omdat het anders irritant is. Werkt de muis nu wel gewoon goed?

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94711

Zie hier het resultaat van mijn tiger attack headphone ;)

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0RAADA7YU0dElS0ALyYuSXJXjYA*rtma4RGB9ghU*THOv2NR3w3HaxTg9MPHkDBtNWGVlNbP6VhS8HBmX6gyEu2ebDnQ*qBxW6UBUvqzBDKo/headphone.jpg?dc=4675456067897653777

Eerst heb ik m goed op geschuurd. Daarna van een mooi laagje kunstof primer voorzien. Toen helemaal geel geverfd en daarna de strepen er op geverfd. De strepen moeten alleen nog wel een beetje bij gewerkt worden maar aangezien ik hem vanmiddag nodig heb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Qylos schreef op 18 januari 2004 @ 12:53:
[...]

Meestal is het zo dat men er een minder fel ledje in zet omdat het anders irritant is. Werkt de muis nu wel gewoon goed?
Muis werkt perfect O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
  • Laatst online: 10:09
Ik heb een paar dagen geleden een Ti83 linkkabel gemaakt:
zie hier de brakke webcam pic's:

Foto1 Foto2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103123

Mijn eigen street-legal. Nadat mijn pa zijn kast had gemod hebben we mijn kast ook gemod .... (zeg maar een kast uit de zelfde renstal ;) ). Hij is nog niet helemaal klaar maar het begin is er. Natuurlijk heb ik wel wat hulp gehad van pa maar toch een hoop zelf gedaan :9. Binnenkort meer foto’s op http://www.omega-cs.nl/mod

Afbeeldingslocatie: http://www.omega-cs.nl/mod/mike_mod1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.omega-cs.nl/mod/mike_mod3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.omega-cs.nl/mod/mike_mod2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.omega-cs.nl/mod/mike_mod4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spawnkamikaze
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-04-2020
eeeeeey dit is vette mod :) hoe doe je die vlammen erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-06 12:57

BioHazard

*\o/*

Anoniem: 103123 schreef op 18 januari 2004 @ 15:42:
Mijn eigen street-legal. Nadat mijn pa zijn kast had gemod hebben we mijn kast ook gemod .... (zeg maar een kast uit de zelfde renstal ;) ). Hij is nog niet helemaal klaar maar het begin is er. Natuurlijk heb ik wel wat hulp gehad van pa maar toch een hoop zelf gedaan :9. Binnenkort meer foto’s op http://www.omega-cs.nl/mod

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Kicke mod j0h! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47200

spawnkamikaze schreef op 18 januari 2004 @ 15:51:
ik denk dat hij dat heeft gespoten dmv een malletje....

binnekort ook mijn "all systems running mod" (baybus met tuimelschakelaars :)) te bewonderen hier....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

spawnkamikaze schreef op 18 januari 2004 @ 15:51:
Mijn eerste airbrush ....... :D spuiten dus , eerst afplakken daarna spuiten :)

Afbeeldingslocatie: http://www.omega-cs.nl/mod/mike_mod5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.omega-cs.nl/mod/mike_mod6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
Nean-Mod, heb even op die site gekeken en zag daar fanguards waar ik al heel lang naar op zoek ben, die tribal motieven. Waar heb je die gekocht, ik heb ze wel nodig voor 120 mm. fans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

waterkoud schreef op 18 januari 2004 @ 16:24:
Nean-Mod, heb even op die site gekeken en zag daar fanguards waar ik al heel lang naar op zoek ben, die tribal motieven. Waar heb je die gekocht, ik heb ze wel nodig voor 120 mm. fans
kijk es op http://www.colorcase.be , ze zijn van revoltec en het is het type aura ... volgens mij zijn ze er ook in 120mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Niet online
MrDummy schreef op 18 januari 2004 @ 01:10:
3000 mcd? Doe maar zonnebril op.
Ik weet niet of sensor in muis zich aanpast aan lichtsterkte, want als het erg fel is, wordt het 'beeld' overbelicht en dat detecteert zeker slechter.
Bijvoorbeeld op wit papier zal meer problemen geven dan op donkere houten bureaublad.
Kan iemand dat bevestigen?
Fout.

De optische sensor in een muis, werkt beter als deze erg veel licht krijgt. De standaard LED in een muis is namelijk al 2500mcd (soms zelfs nog hoger.)
De sensor werkt overigens het best als men er een rood ledje in zet :) En de ondergrond maakt (bijna) niks uit. Een optische muis werkt op bijna alle gladde oppervlaken, behalve als deze oppervlakken transparant zijn (plexiglas e.d)

[ Voor 13% gewijzigd door Kawaii op 18-01-2004 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

85871

Omdat mijn pc nogal een herrie maakt ben ik van plan om hem stiller te maken.
Ik ben wat gaan proberen en ik ben er achter gekomen dat de herrie komt van:
*CPU cooler (Thermale take volcano 9)
*VGA cooler (standaard cooler @Radeon 9700 np)
*NB cooler (standaard cooler @GA-7nnxp)
*Cooler van de DPS Unit

Nou is die laatste niet zo moeilijk: doodsimpel de DPS Unit te verwijderen.
Voor mijn VGA had ik bedacht om hem te coolen met een Zalman ZM80C-HP met daarop een Zalman ZM-OP1 .
De NB wil ik gaan coolen met een Zalman ZM-NB32J of met een Zalman ZM-NB47J .
En bij de CPU cooler ben ik de van plan de fan te vervangen voor een Papst 8412 NGML.

Nu heb ik een aantal vragen:
*Welke van de 2 koelers kan ik het best gebruiken voor de NB (northbridge), en word hij passief gekoeld niet te warm?
*Is het gebruik van een pasieve zalman koeler op een VGA verstandig?
*Levert de Papst fan genoeg CFM voor mijn proc, zodat ik geen hoge temps krijg?

Mijn sysspecs zijn:
AMD Athlon XP 2800+ (Cooled: ThermaleTake Volcano 9)
GigaByte GA-7NNXP
Corsair 512 DDR400 XMS
Club 3d Radeon 9700
Maxtor 120 GB 7.200RPM 8MB cashe
Chieftec HPC-360-202 360Watt PSU / P4 (voeding)
etc.

Alles loopt standaard en is niet overgeklocked.
Bvd.
Misschien is dit een beetje oftoppic, maar het leek mij niet verstandig om hiervoor een nieuw topic te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .daan
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

:9~

Meer heb ik niet te zeggen :P

public void ik()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroTec
100 % Vetjes !!!

Vooral de airbrush is erg kwl..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Niet online
85871 schreef op 18 januari 2004 @ 17:21:
Omdat mijn pc nogal een herrie maakt ben ik van plan om hem stiller te maken.
*KNIP*
Nu heb ik een aantal vragen:
*Welke van de 2 koelers kan ik het best gebruiken voor de NB (northbridge), en word hij passief gekoeld niet te warm?
*Is het gebruik van een pasieve zalman koeler op een VGA verstandig?
*Levert de Papst fan genoeg CFM voor mijn proc, zodat ik geen hoge temps krijg?

Mijn sysspecs zijn:
AMD Athlon XP 2800+ (Cooled: ThermaleTake Volcano 9)
GigaByte GA-7NNXP
Corsair 512 DDR400 XMS
Club 3d Radeon 9700
Maxtor 120 GB 7.200RPM 8MB cashe
Chieftec HPC-360-202 360Watt PSU / P4 (voeding)
etc.

Alles loopt standaard en is niet overgeklocked.
Bvd.

[...]
De north bridge passief koelen is geen enkel probleem, ik zou zelf in jouw geval kiezen voor de Zalman ZM-NB47J want deze koelt net ietsjes beter.

De VGA kaart passief koelen is ook geen enkel probleem. De combinatie die jij wil gebruiken kan ik je aanraden (gebruik die zelf ook) een heb er geen problemen mee.

Een papst fan op de CPU is wat moeilijker om te zeggen, ik denk dat als je CPU idle is dit geen probleem is, maar stressed toch wat minder fijn. Ik zou zelf kiezen voor de Zalman CNPS 7000 Cu want deze koeler kan dat prima aan en is ook erg stil.

Een andere mogelijk geluidsoorzaak kan de voeding zijn (hoeft niet) mocht dit wel zo zijn kan ik de Zalman ZM400B APS aanraden

[ Voor 22% gewijzigd door Kawaii op 18-01-2004 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-06 16:29

Dutch_guy

WYSIWYG

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Echt schitterend zeg !!! :9~

Verdient zeker een eigen topic !!!

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70303

Ben zelf met een nieuwe case mod bezig. Die hoofdzakelijk bestaat uit plexiglas maar dit onderdeeltje voor men voedingen niet. 8)

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/Marzula/HQ0.JPG

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 19-01-2004 05:33 . Reden: moved vanuit 862880 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.