Software requests?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.006 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

offtopic:
BoomSmurf: zou je me misschien willen toevoegen op MSN / ICQ of iets dergelijks.. Misschien dat we over het programma kunnen brainstormen... Zie profiel voor ICQ# of MSN adres :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

BoomSmurf schreef op 22 januari 2004 @ 14:33:
Da's nie guh. Active Desktop aanstaan? (Dan gaat het niet werken). Is trouwens al een meer bugvrije en iets uitgebreidere versie maar die staat nog niet online. Zondag komt als het goed is het opslaan (ga zo weer weg voor het weekend)
Hij staat niet echt uit geloof ik, maar er staan geen dingen op. Hoe bedoel je precies?

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:35
nou, ik denk dat hij bedoelt rechts klikken op desktop -> en dan ergens 'Active Desktop inschakelen' uitvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Misschien een beetje vooruitlopend ...

Ik heb niet het hele topic gevolgd, maar is het programma niet iets wat Xaml van Windows Longhorn ook kan?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-06 16:50
Eusebius schreef op 23 januari 2004 @ 13:15:
Misschien een beetje vooruitlopend ...

Ik heb niet het hele topic gevolgd, maar is het programma niet iets wat Xaml van Windows Longhorn ook kan?
1) Geen flauw idee wat XAML allemaal wel en niet kan, het enige wat ik wel weet is dat het alleen op Longhorn werkt
2) Longhorn komt op zijn vroegst in 2006 uit
3) Iedereen gaat echt niet als een gek opgraden naar Longhorn (ik iig zeker niet - de upgrade naar XP heb ik nog steeds spijt van :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BoomSmurf schreef op 22 januari 2004 @ 21:01:
[...]

Topicstart was meer dan twee weken geleden, momenteel ben ik bezig met een ander project - wat nog veel tijd gaat kosten - en hier ga ik mijn hobbyuurtjes insteken (en de komende 2 a 3 weken heb ik het ontzettend druk maar daarna doe ik weer mee :)). Op zich lijkt het me wel leuk zoiets te maken, moet best mogelijk zijn.

Maar ja, zonder MSN support ....
Nou ja we zitten er over te denken om de msn support er toch maar weer in terug te gooien. Maar dan niet geintegreerd in het programma zelf maar als een soort van plugin. Aangezien toch het gros nog wel msn gebruikt en wij al een hele control hadden die alle data overdracht mogelijk maakt met MSN. Maar uiteindelijk is het het doel om zoveel mogelijk mensen niet Amp te laten gebruiken vanwege het feit dat we MSN ondersteunen maar vanwege het feit dat wij zelf een veel beter protocol hebben :D. Mocht je interesse hebben dan moet je anders maar ff contact met me opnemen : jacsoft @ wishmail . net. Dan gaan we er uitkomen. Hou wel 2 dingen in het achterhoofd:

Amp zal ten alle tijden freeware blijven en dat zal ook gelden voor onze plugins die via ons gedistribueerd zullen worden dus verwacht niet dat er geldt te verdienen zal zijn.
Verder accepteren wij bij Amp (indien je het dus een officiele plugin dan wel direct in het programma opgenomen wil zien worden) geen enkele versie van spyware, data mining, banners, pop-ups of ander soort irritante bijverschijnselen.

Indien je niet aan deze voorwaarden zou kunnen voldoen zal je nooit als officiele plugin erkend worden. Natuurlijk kun je het dan wel zelf uitbrengen.

Nou laat t maar weten als je interesse hebt en indien je eventueel tijd hebt.

Jarry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
Nieuwe versie is klaar, dit is voor de komende paar weken waarschijnlijk de laatste ivm tentamens ed. Slaat nu ook op en dat soort dingen :)

DeskMan v0.05B

'T is natuurlijk nog steeds een beta, maar hij lijkt het hier goed te doen, zo niet, dan meld het maar natuurlijk heh ;)

[ Voor 3% gewijzigd door BoomSmurf op 26-01-2004 02:37 . Reden: url ... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 18:50
BoomSmurf schreef op 06 januari 2004 @ 16:26:
Iemand nog software requests? Heb zin om te coden maar geen idee wat, dus als iemand zoiets heeft van, "hee, dit moet ik hebben maar kan ik nergens vinden" dan wil ik best een poging wagen :)
Nou ik weet wel wat :) Kan je een proggie coden waarmee je UDP Broadcast packets kan forwarden zodat je bijv. Warcraft 3 via internet kan spelen? hBmWc3LaN doet hetzelfde, maar werkt niet met de nieuwste versie van Warcraft 3 :S

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

BoomSmurf schreef op 26 januari 2004 @ 02:37:
Nieuwe versie is klaar, dit is voor de komende paar weken waarschijnlijk de laatste ivm tentamens ed. Slaat nu ook op en dat soort dingen :)

DeskMan v0.05B

'T is natuurlijk nog steeds een beta, maar hij lijkt het hier goed te doen, zo niet, dan meld het maar natuurlijk heh ;)
Ik heb problemen met afsluiten.
Alle taken worden afgesloten, inclusief DeskMan, maar daarna gebeurt er niets. Alleen via een druk op de powerbutton sluit mijn pc af.

WinXP Pro NL SP1
Ti4600

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BoomSmurf schreef op 26 januari 2004 @ 02:37:

DeskMan v0.05B

Draait hier zonder 1 probleem :) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drivers voor mn promise 20378 raid chip die te grbruiken zijn onder suse 9.0 (32 bits versie)
Als je deze kan coden ben je echt geweldig ;)
(ik zelf namelijk die kl*t* driver niet vinden :()

(edit: typo)

PS: het gaat om een MSI 6590 v2 (MSI KT6 Delta FIS2R)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
GeeBee schreef op 26 januari 2004 @ 19:12:
[...]

Ik heb problemen met afsluiten.
Alle taken worden afgesloten, inclusief DeskMan, maar daarna gebeurt er niets. Alleen via een druk op de powerbutton sluit mijn pc af.

WinXP Pro NL SP1
Ti4600
Vreemd... En dat heb je alleen als DeskMan aanstaat? Heb er hier nl. geen last van

(WinXP Pro EN SP1, Ti4400 ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
BoomSmurf schreef op 27 januari 2004 @ 10:12:
[...]

Vreemd... En dat heb je alleen als DeskMan aanstaat? Heb er hier nl. geen last van

(WinXP Pro EN SP1, Ti4400 ;))
Hee, dat heb ik ook sinds gebruik van DeskMan. Weet niet zeker of het daaraan ligt (het sluit namelijk wel goed af), maar heb het ook opeens sinds gisteren, sinds ik Deskman heb geinstalled, en mn broertjes (die deskman niet gebruiken) hebben het op dezelfde pc niet.

WinXP Home NL & SP1 en Hercules Radeon 8500 (rest nodig? => sig)

Ik heb het ook met afmelden, dit lukt ook niet, zelfde symptomen (alle processen en progjes sluiten netjes, en vervolgens gebeurt er niks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
Ik zal eens op onderzoek uitgaan en 0.06 releasen (zijn nog een aantal bugs uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Bean
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Nou, ik zit die deskman ook eens te testen, het zou een enórme uitkomst voor me zijn (ja, warhoofd enz... :+ ) maar als ik op dat "punaise"ding klik, verdwijnt dat notitiescherm. Active Desktop staat uit.
Ik heb al zitten prutsen met de kleuren, eerst was m'n bureaublad zwart nml, maar dat helpt niets.
Dat notitiescherm is er wel, alleen niet zichtbaar. Ik klik erop, en het ding komt tevoorschijn.
Verdere info/betatesting voor dit probleem nodig?
/edit: zie dat ik niet eens de eerste ben...Manuzhai heeft, zo te zien, precies dezelfde problemen.

[ Voor 12% gewijzigd door Dr. Bean op 27-01-2004 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
Avé luitjes,

hierbij versie 0.06B, wat bugfixjes e.d. (sommige zichtbaar, sommige in het framework), sluit ook goed af nu.

42kb: Alleen de app zelf (geen runtimes- voor hen die hem al eerder gedownload hebben)
843kb: Runtimes - voor als je bovenstaande niet aan de praat krijgt ;)
884kb: Volledige download

Voor hen die het niet werkend krijgen, Active Desktop heeft de neiging 'toch stiekem' aan te staan, hierbij wat reg's die je kan proberen. Na invoegen in de registry rebooten. Als het dan nog niet werkt instelling terugzetten (voor dat je het vergeet en anders nooit meer Active Desktop kunt gebruiken :D)

Huidige user Active Desktop zo uit mogelijk te zetten
Instelling terugzetten

Hele machine Active Desktop zo uit mogelijk zetten
Instelling terugzetten

[ Voor 8% gewijzigd door BoomSmurf op 27-01-2004 22:03 . Reden: Blaaaaat jawel. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
BoomSmurf schreef op 27 januari 2004 @ 22:02:
Avé luitjes,

hierbij versie 0.06B, wat bugfixjes e.d. (sommige zichtbaar, sommige in het framework), sluit ook goed af nu.

42kb: Alleen de app zelf (geen runtimes- voor hen die hem al eerder gedownload hebben)
843kb: Runtimes - voor als je bovenstaande niet aan de praat krijgt ;)
884kb: Volledige download

Voor hen die het niet werkend krijgen, Active Desktop heeft de neiging 'toch stiekem' aan te staan, hierbij wat reg's die je kan proberen. Na invoegen in de registry rebooten. Als het dan nog niet werkt instelling terugzetten (voor dat je het vergeet en anders nooit meer Active Desktop kunt gebruiken :D)

Huidige user Active Desktop zo uit mogelijk te zetten
Instelling terugzetten

Hele machine Active Desktop zo uit mogelijk zetten
Instelling terugzetten
handig programmatje, ik gebruik alleen al "a note" vanaf sourceforge, deze kan je notes naar een server uploaden, en ergens anders weer downloaden, erg handig voor werk/school/thuis situaties als je dezelfde notes nodighebt :)

ga je de sourcecode van deskman ook openbaar maken? ik ben erg benieuwd hoe die eruitziet.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
Magic schreef op 27 januari 2004 @ 22:27:
[...]

handig programmatje, ik gebruik alleen al "a note" vanaf sourceforge, deze kan je notes naar een server uploaden, en ergens anders weer downloaden, erg handig voor werk/school/thuis situaties als je dezelfde notes nodighebt :)
* in idee note op de desktop gooit ;)
ga je de sourcecode van deskman ook openbaar maken? ik ben erg benieuwd hoe die eruitziet.
Ik ben er over aan het denken om de source openbaar te maken (wijzende-vingers-van-guru's-die-de-code-slecht-vinden-fobie e.d. ;)), maar dat weet ik allemaal dus nog niet :)

Het aapje zal ik wel posten, zodat andere mensen ook plugins zouden kunnen maken mochten ze dat willen :)

[ Voor 9% gewijzigd door BoomSmurf op 27-01-2004 22:38 . Reden: Het aapje! Hij was vergeten! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02
WhiteDog heb je al een update van de software updator? ;)

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Een request

Ik zoek voor mijn studie al een hele tijd een gratis tijdbalk-generator. Dus een database met data en evt achtergrond info gekoppeld aan een grafische weergave.

Helaas heb ik ner-gens een goed en gratis alternatief kunnen vinden! Wie helpt mij? (ajb ...)

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
Request:

Ik zoek ene programmatje voor mijn mp3 verzamelingetje die het volgende doet:
Ik voer een directory in.
Programma verplaatst alle bestanden die in alle subdirectories zitten (diepte moet niet uitmaken) naar deze directory en verwijdered daarna alle lege subdirectories.

Dus zodat ik in plaats van een folderstructuur voor artiest slechts 1 directory heb waar alle mp3tjes (in mijn geval) zitten.

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 02:15

Jimbolino

troep.com

F3 -> *.mp3 -> ctrl-a -> ctrl-x -> ga naar map waar het in moet -> ctrl-v

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
lol daar had ik nog niet eens aan gedacht! * Justice schaamt zich

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

request:

een programma die van alle mp3's (ed) in wat voor tree structuur dan ook hashes maakt die te gebruiken zijn voor kazaa, edonkey en dergelijke..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-09 01:51
WhiteDog schreef op 19 januari 2004 @ 12:34:
[...]
U vraagt, ik draai:
http://www.how2.be/whitedog/order.exe
Syntax: order.exe Filename
dus bv.: order.exe order.12345.txt
Woei, het werkt :P
code:
1
for %%f in (order.*) do call order.exe %%f

dit gaat mij elke maandagochtend bijna 5 minuten werk schelen, mijn dank ;)

ach...in een volgend leven lach je er om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 18:18

KabalA!

[ No-Life ]

Ik heb ook nog wel een ideetje :)

Is het mogelijk om iets te schrijven om te kijken of er echt gecommuniceerd wordt met de com en seriele poorten... het is in win2k en xp (voorzover ik heb kunnen vinden) niet mogelijk om dit te testen... het enige wat je kan doen is in je apparaat beheer kijken en daar zegt ie dan dat het apparaat correct werkt of hij het nou wel of niet doet :?

Dus is het mogelijk om iets te schrijven wat dit wel "echt" controleert en zo ja zou je dit willen schrijven als je er tijd voor hebt.

BVD ;)

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat een gaaf topic :).

Progje welke ik al een tijdje zoek: Soort stoplicht wat checkt of er wel of niet een andere pc op het netwerk online is. Stel:

Afbeeldingslocatie: http://elektron.its.tudelft.nl/~vdberg49/progje.jpg

• PC B is online en heeft eMule draaien.
• PC A zet net de computer aan en wil gaan gamen (heeft dus de volledige bandbreedte nodig).
• Via het programma wat rechtsonder in de taskbar draait, kan PC A het stoplicht op PC B op oranje zetten.
• Op PC B verschijnt een soort msn-achtige popup bij een wijziging van de kleur van het stoplicht. Gebruiker B weet nu: "eMule moet uit."

• Andersom moet het ook werken.
• Configureer opties: Wel/geen popup: IP adressen clients.

Is zoiets creëerbaar? Zou ik erg tof vinden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Laatst online: 09-09 20:39

WhiteDog

met zwarte hond

Justice schreef op 28 januari 2004 @ 20:58:
WhiteDog heb je al een update van de software updator? ;)
Nog niet meteen :)

Ga hem in VB.NET schrijven ipv VB maar moet dus eerst nog wat doorlezen over het switchen van VB naar VB.Net :)

Verder nog enkele features op het lijstje:
- PC scannen op geinstalleerde software
- XML Output van de server
- HTML API voor ontwikkelaars zodat ze snel en automatisch updates kunnen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:29

sjaakaq

It might get loud

Ik zoek een klein programma dat werkt als een soort alarm;

1-je moet snel en eenvoudig de tijd in kunnen stellen
2-moet een geluid spelen als het 'tijd' is
3-liever geen pop-ups
4-je hoeft maar 1 tijd in te kunnen stellen

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
dit zit in Winbar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Winbar heeft bij mij de vervelende eigenschap om om de 14.22 seconden vast te lopen :'(

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!
  • Laatst online: 10-09 18:18

KabalA!

[ No-Life ]

Ik bedoel ook niet echt elke datapin nameten maar meer of je kan kijken of er wel echt verkeer over de poort gaat en of deze overkomt... het is namelijk vaak genoeg zo dat win2k\xp zegt: "dit apparaat werkt correct", maar dan doet dat gekke ding het helemaal niet :? :+
Maarja dan houd het op :)

In ieder geval bedankt voor de links... hier kom ik iig een stuk verder mee ;)

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

BoomSmurf schreef op 27 januari 2004 @ 22:02:
Heb m gedownload en werkt allemaal best leuk en aardig, maar als ik nu buiten een note klik verdwijnt ie nog steeds... Dat is toch niet de bedoeling? Al die features die er nu in zitten zijn trouwens wel mooi. :)

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Ik zoek een plugin om er in Winamp voor te zorgen dat je het tracknummer niet ziet bij de scrollende titel in de taskbar. Dus niet:
Winamp***(1233)Britney - Oops I did it again!
maar:
Britney - Oops I did it again!

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
Even dit topic omhoog schoppen met een request!

Ik ben op zoek naar een GoT 'bayesian user-id post history profile analyser'. :) Ik kan het niet beter verwoorden dan dit. Het betekend dat het programma de draadjes in je post history doorzoekt en op basis van de gebruikte terminologie (= je interesses) nieuwe topics voor je aanbeveelt. Daarnaast zou het leuk zijn als je ook een lijstje krijgt van de top 5 andere users die veel in je draadjes posten zodat je kan zien wie dezelfde interesses heeft.

Het lijkt me niet erg makkelijk, hoewel bayesian filtering goed beschreven is en er wellicht wel libraries van zijn, maar zo'n tool verhoogt enorm de productiviteit op GoT en is heel erg toepasbaar op allerlei andere manieren (dus je hebt er veel aan in de toekomst). Evt wil ik wel een mock up maken van de GUI

[ Voor 3% gewijzigd door Justice op 06-02-2004 20:04 ]

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*kick*
naar aanleiding van deze thread;
is het mogelijk software te schrijven om het bootable gedeelte van een image op een usb-stick the schrijven?
dat zou een gat in de markt zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand vroeg om een cd-boekje:
Ik gebruik de MS-DOS-prompt (ook voor data-cdroms) Dir /s /b /o:n > inhoud.txt (en variaties: zie dir /?). Voorbeeld:

I:\dir /s /b /o:n *.mp3 > c:\mp3.txt.

N.b.: je krijgt de speelduur niet te zien.
N.b.: als je i.p.v. 'txt' 'm3u' typt (c:\mp3.m3u) heb je een winamp-playlist!

Ik copy/paste deze tekst naar een CD-boekje-sjabloon, dat ik voor OpenOffice heb gemaakt. Die tekst bewerk ik o.a. omdat de alphabetische volgorde niet altijd klopt, en ik ".mp3" wil verwijderen.
Zorg dat je vier vakken krijgt. Wat in vak 4 zit cut/paste ik naar vak 1, zodat je een boekjes-volgorde krijgt. Vak 2 is de voorzijde: je kunt er ook een plaatje neerzetten.
Ik print één pagina, en draai het papier om voor de tweede printgang; knip het uit, en vouw het op: klaar.
Ik prefereer handmatig werken boven speciale programma'tjes.

Al iemand geïnteresseerd is in het sjabloon (5Kb) wil ik het wel mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 08:08:
*kick*
naar aanleiding van deze thread;
is het mogelijk software te schrijven om het bootable gedeelte van een image op een usb-stick the schrijven?
dat zou een gat in de markt zijn :)
Bootable gedeelte van een image is IIRC toch gewoon een image van een floppy. Ik zou zeggen, format /s <usbstick>, unpack die image erheen en voila ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BoomSmurf schreef op 10 maart 2004 @ 20:01:
[...]

Bootable gedeelte van een image is IIRC toch gewoon een image van een floppy. Ik zou zeggen, format /s <usbstick>, unpack die image erheen en voila ?
sommige USB sticks worden via format /s maar tot 1,38 Mb geformatteerd :|
met sys werkt het wel, maar een applicatie die een bootable image op een USB stick kan zetten, zou erg handig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deel de stick op in 2 partities, 1 bootable van 1440KB, 1 datapartitie met de rest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah... ik heb ook nog wel een leuke request..

Ik zie overal van die extreem grote FTP servers waarbij je van a-z alles moet instellen, ik zoek een FTP servertje (of ga deze zelf maken) waarbij het volgende kan.

1. een user aanmaken (en rechten defenieren + paden)
2. starten.

Ik heb geen logs, advanced settings ed nodig... gewoon leuk als server :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eej luitjes,
is er een programmatje voor windows die, net als bij de MAC, een icoon op je bureaublad zet wanneer ik een cd in een van mijn cd spelers prop? Ik heb gegoogled en niets gevonden. GoT search leverde ook niets op. Ik zou zo'n programmatje heeel handy vinden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Laatst online: 09-09 20:39

WhiteDog

met zwarte hond

Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 12:15:
eej luitjes,
is er een programmatje voor windows die, net als bij de MAC, een icoon op je bureaublad zet wanneer ik een cd in een van mijn cd spelers prop? Ik heb gegoogled en niets gevonden. GoT search leverde ook niets op. Ik zou zo'n programmatje heeel handy vinden. :+
Dat kan ik wel in elkaar draaien :P

Maar word dat nietlastig ofzo als je desktop al vol staat? :P
Word het icon ook gedelete als je de cd er weer uit haalt ?

Geef even wat meer details en dan draai i khet wel in elkaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een icoon, net als bij MAC [en ook linux is mij opgevallen ;)] die verschijnt op het moment dat je een cd in de lade stopt en idd weer verdwijnt als je hem er uit haalt [de CD dan he ;) :D]

Voor mensen die hun blad vol hebben is het lastig... niet voor mijn en vele met mij dus.... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 17:34
In msn messenger krijg je een berichtje zodra iemand jou een email stuurt.. Dit werkt alleen als je een @msn.com of een @hotmail.com adres gebruikt. Ik gebruik een ander adres :+
Nu zou ik graag een proggie zien die mij een berichtje geeft zodra ik een email binnen krijg op mn hotmail adres. Ja, ik weet, ik kan outlook (express) gebruiken, maar das weer zo'n geheugen/cpu vreter.. Gewoon een klein licht proggie wat in de sys tray draait, en een popupje geeft zodra ik mail krijg op mn hotmail-account.. Zou dat kunnen? :+
Alvast bedankt _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 16:16
BobR13 schreef op 29 maart 2004 @ 20:45:
In msn messenger krijg je een berichtje zodra iemand jou een email stuurt.. Dit werkt alleen als je een @msn.com of een @hotmail.com adres gebruikt. Ik gebruik een ander adres :+
Nu zou ik graag een proggie zien die mij een berichtje geeft zodra ik een email binnen krijg op mn hotmail adres. Ja, ik weet, ik kan outlook (express) gebruiken, maar das weer zo'n geheugen/cpu vreter.. Gewoon een klein licht proggie wat in de sys tray draait, en een popupje geeft zodra ik mail krijg op mn hotmail-account.. Zou dat kunnen? :+
Alvast bedankt _O_
MSN Plus gebruiken :D
Hier kun je tot 4 POP-accounts laten checken...
Heeft nog een hoop andere handigheidjes, zoals aangepaste namen :)

http://www.msgplus.net/

[ Voor 4% gewijzigd door Flard op 29-03-2004 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
Hotmail is geen pop... Als ik een pop ding wil checken gebruik ik winbar wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Eusebius schreef op 28 januari 2004 @ 21:15:
Een request

Ik zoek voor mijn studie al een hele tijd een gratis tijdbalk-generator. Dus een database met data en evt achtergrond info gekoppeld aan een grafische weergave.

Helaas heb ik ner-gens een goed en gratis alternatief kunnen vinden! Wie helpt mij? (ajb ...)
Niemand ??

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BobR13 schreef op 29 maart 2004 @ 21:14:
Hotmail is geen pop... Als ik een pop ding wil checken gebruik ik winbar wel :+
google is your friend :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is mooi :D Was je daar zelf niet opgekomen dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:20

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Naar aanleiding van mijn eigen Topic probeer ik het hier ook eens

Ik ben op zoek naar een progje dat ervoor zorgt dat met keyboard led(s) flashen als ik email ontvang.

Het idee onstond omdat me laptop, indien het scherm is dichtgeklapt, nog wel de ledjes weergeeft. Zo is het dus handig om te zien dat er e-mail is, zonder daadwerkelijk je PC te openen.

Iemand?

An Explanation of l33t Speak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renetjuh
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Buzz_Lightyear schreef op 30 maart 2004 @ 13:28:
Naar aanleiding van mijn eigen Topic probeer ik het hier ook eens

Ik ben op zoek naar een progje dat ervoor zorgt dat met keyboard led(s) flashen als ik email ontvang.

Het idee onstond omdat me laptop, indien het scherm is dichtgeklapt, nog wel de ledjes weergeeft. Zo is het dus handig om te zien dat er e-mail is, zonder daadwerkelijk je PC te openen.

Iemand?
PopTray kan dit m.b.v. de 'Keyboard Lights' plugin

Homepage : http://www.poptray.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mike Jarod schreef op 12 januari 2004 @ 20:56:
Uhhm ik denk dat je al veel ideeen hebt gekregen (heb hele topic niet doorgelezen), maar ik heb er ook nog wel 1. Als jij het niet doet ga ik het misschien over een tijd doen. Probleem is alleen dat mijn programmeerkunsten niet zo geweldig zijn. Maar misschien is het de moeite waard.

Ken je het programma HijackThis? Het geeft een overzicht van (Windows) opstartitems, extra taakbalken, entries in je HOSTS file etc. In SA wordt het veel gebruikt om spyware en virussen op te sporen. Het zou echt geweldig zijn als we hier op GoT webbased een logfile van dat programma kunnen uploaden, en dan vervolgens eruit krijgen welke instellingen je moet verwijderen om bepaalde problemen op te lossen.

Technisch gezien is het niet meer dan logfile inlezen, en comparen met een database met bekende opstartitems (die ik persoonlijk best wil vullen).

Als het wat is, dan hoor ik het wel. Evt via mail.
ik ben nu bezig met zo'n programma :)
het werkt al redelijk maar ik weet niet echt wat handiger is:
of alleen de runnende programs checken, of alleen de 04's of allebij.
het progje controleert het trouwens met de database van www.liutilities.com/products/wintaskspro/ processlibrary/, maar als iemand een betere weet dan hoor ik het graag :)
als hij zo goed als klaar is dan horen jullie het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
Renetjuh schreef op 30 maart 2004 @ 15:19:
[...]

PopTray kan dit m.b.v. de 'Keyboard Lights' plugin

Homepage : http://www.poptray.org
Sjees, heb de source effe bekeken

Weer zo'n stumper die met de state van je caps/scroll/num lock gaat spelen ipv gewoon de lights te laten flashen ... Ofwel, als je de caps lock gebruikt als notificatie en je bent aan het typen dan krijg je BrEeZaH style |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Ik ben op zoek naar een simpel proggie waarmee je dmv het contextmenu een foto kan uploaden naar je eigen ftp.
Er was hier een tijd geleden al iemand die zoiets had gemaakt, maar die was niet te configureren.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Daar zijn imho scripts van - die nestelen zich in je contextmenu en met een rechtsklik kun je elk bestand uploaden.

Maar geen idee waar ik het gezien heb - op een freewaresite ergens (of probeer: news: alt.comp.freeware).

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
Jur schreef op 10 april 2004 @ 17:19:
Ik ben op zoek naar een simpel proggie waarmee je dmv het contextmenu een foto kan uploaden naar je eigen ftp.
Er was hier een tijd geleden al iemand die zoiets had gemaakt, maar die was niet te configureren.
:)
Men make een shortcut naar de ftp folder. Men plaatst deze in de SendTo folder. Men rechtsklikt op een foto en kiest daar onder het SendTo menu de FTP-folder.

It puts the lotion in the basket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik had ff niet zo'n zin om 11 pagina's door te lezen, hoop dat jullie me dat niet kwalijk nemen :+ Ik was hier een keer in een topic tegen gekomen (onder het programmeergedeeltevan dit forum, kom ff niet zo snel op de naam, coding en webdveloping ofzo ;) ) en daar zag ik een programma'tje waarmee je 'hard links' kan maken. Dus bijvoorbeeld de driveletter ehhhh ik zeg maar wat, 'X' aan een bepaalde map koppelen. Dit zou ik heel erg handig vinden maar in die topic was hij nergens te downloaden :( Dus ik vroeg me af of, als het niet te veel werk is, of iemand dat hier voor me zou willen maken :) Ik heb ook al op google gezocht maar daar kon ik niets vinden wat goed werkte... Alleen dat je hard-links kon maken naar bestanden, maar geen mappen, wat volgensmij niet echt heel nuttig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

sOidivUs schreef op 13 april 2004 @ 15:43:
Ik had ff niet zo'n zin om 11 pagina's door te lezen, hoop dat jullie me dat niet kwalijk nemen :+ Ik was hier een keer in een topic tegen gekomen (onder het programmeergedeeltevan dit forum, kom ff niet zo snel op de naam, coding en webdveloping ofzo ;) ) en daar zag ik een programma'tje waarmee je 'hard links' kan maken. Dus bijvoorbeeld de driveletter ehhhh ik zeg maar wat, 'X' aan een bepaalde map koppelen. Dit zou ik heel erg handig vinden maar in die topic was hij nergens te downloaden :( Dus ik vroeg me af of, als het niet te veel werk is, of iemand dat hier voor me zou willen maken :) Ik heb ook al op google gezocht maar daar kon ik niets vinden wat goed werkte... Alleen dat je hard-links kon maken naar bestanden, maar geen mappen, wat volgensmij niet echt heel nuttig is...
subst x: c:\pr0n

in de commandprompt intikken dus. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Jur op 13-04-2004 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Jur schreef op 13 april 2004 @ 15:56:
[...]

subst x: c:\pr0n

in de commandprompt intikken dus. ;)
w000t, geweldig! had geen idee dat het zo simpel zou zijn :P
in Linux is het maken van hard links zegmaar 100x makkelijker...

Heel erg bedankt in ieder geval :)

(proggy hoeft dus niet meer gemaakt te worden ;) )

edit:

Enig idee hoe ik zo'n 'virtuele schijf' (om het zo maar ff te noemen ;) ) moet labelen? cmd: label x: emule werkt namelijk niet... en gwoon renamen in explorer ook niet, dit is geen groot probleem verder maar het zou wel leuk zijn :)

[ Voor 25% gewijzigd door sOid op 13-04-2004 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WhiteDog schreef op 29 maart 2004 @ 15:09:
[...]

Dat kan ik wel in elkaar draaien :P

Maar word dat nietlastig ofzo als je desktop al vol staat? :P
Word het icon ook gedelete als je de cd er weer uit haalt ?

Geef even wat meer details en dan draai i khet wel in elkaar :D
*kick*

Ik heb je de info gegeven... Wat nu? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
* Kick *

k wist dat er een topic was, daarom heb ik geen nieuwe geopend.

Mijn muis (draadloze logitech, laatste drivers) mist de keuze in apparaatbeheer om de pc wel / niet uit zijn slaap te halen. Elke keer als ik maar ff die muis aanraak, of het buroblad teveel beweeg, gaat mijn pc weer aan.

Waar ik naar op zoek ben, is een simpel tooltje of scriptje = eentje die tijdelijk mijn muis de-activeert / activeert als je het programmaatje draait. Kan iemand dit schrijven voor mij? Zelf heb ik niet zoveel kaas gegeten rond programmeren voor hardware-nivo in Win.

Met een batch-scriptje wil ik het dan koppelen aan de sleep-mode van mijn pc, opgeroepen door een sneltoets op mijn toetsenbord.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 13:49
Ik zoek nog een programma, dat mij er aan herinnerd dat ik me vissen moet voeren ;)

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mhr-zip schreef op 03 juni 2004 @ 13:11:
Ik zoek nog een programma, dat mij er aan herinnerd dat ik me vissen moet voeren ;)
Volgens mij heet dat een agenda :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 13:49
Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 05:25:
[...]

Volgens mij heet dat een agenda :)
Lol, ja maar in outlook zit er wel 1, maar ik wil outlook niet gebruiken.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeng
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 23:06
Ik ben opzoek naar een programma waarmee ik bepaalde events kan koppelen aan het inpluggen en verwijderen van USB en Firewire hardware.

Voorbeeld 1: Ik verbind een USB of firewire hardeschijf, windows ziet dit en start bijvoorbeeld een backup programma.
Voorbeeld 2: Ik verbind mijn usb memory stick en alles wordt meteen naar een map van betreffende memory stick op de hardeschijf gecopierd.
Voorbeeld 3: Ik verbind mijn digicam, de foto's worden naar hd gecopierd, en een foto editor geopend.

Ik heb zelf al wat gehobbied met het uitlezen van de registry maar kom niet verder dan het detecteren van nog niet eerder geinstalleerde USB componenten. Verder ook nog een programma (DevEject) gevonden waarmee ik usb devices dmv batch weer kan verwijderen maar dit is dus eigenlijk verkeerd om.

Het actie deel maw het starten van programma's etc hoeft ook geen probleem te zijn en is waarschijnlijk het eenvoudigst te implementeren dmv batch/scripting door iedere gebruiker zelf.

Ik zoek dus eigenlijk een programma dat detecteerd wanneer welke hardware aan de usb/firewire poort hangt, verwijdert, toegevoegd wordt waaraan ik dan voor ieder device specifieke events kan koppelen.

Zie ook
http://msdn.microsoft.com.../hh/storage/k306_00qa.asp
over DEVICE_CAPABILITIES en STORAGE_DEVICE_DESCRIPTOR

[ Voor 10% gewijzigd door Sjeng op 04-06-2004 09:43 . Reden: links ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextro
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Dextro

Druivensuiker.be

Ik zoek ook nog iets :)

Ik zoek een programma waarmee je de basislocatie van bestanden kan vastleggen en ze terugzetten op hun basislocatie indien nodig. ff een praktijkvoorbeeld.

Ik heb een partitie met mp3's. Deze staan allemaal mooi gerangschikt in een mapstructuur. Voor bepaalde events zou ik vooraf willen mp3's kunnen verplaatsen naar een aantal andere mappen naargelang het soort event.

Maar achteraf zou ik met 1 druk op de knop ofzo de mp3's weer op hun basislocatie willen krijgen.

Is dit mogelijk? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Dextro op 04-06-2004 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 17:50:
[...]

kan je niet zoiets in flash maken, das niet al te moeilijk, dan maak je daar een (locale-)site van en stel je die in als achtergrond......voila :)
http://www.rainlendar.com

Kalender en een todo-list waar jee eenvoudig dingen aan kunt toevoegen. Je kan wel niet echt schrijven (je moet typen), maar de lijst is er ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjeng schreef op 04 juni 2004 @ 09:37:
Ik heb zelf al wat gehobbied met het uitlezen van de registry maar kom niet verder dan het detecteren van nog niet eerder geinstalleerde USB componenten.
Als je nou regmon draait dan zie je welke registers er veranderen als je een USB-apparaat erin stopt/eruit haalt.

bv: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\mouhid\Enum
hierin zit een count die telt hoeveel USB-apparaten er aangesloten zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2004 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeng
  • Laatst online: 20-08 23:06
Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 13:07:
[...]

Als je nou regmon draait dan zie je welke registers er veranderen als je een USB-apparaat erin stopt/eruit haalt.

bv: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\mouhid\Enum
hierin zit een count die telt hoeveel USB-apparaten er aangesloten zijn.
Zover was ik dus al. Ik kan de devices dus ook zien. Zie onderstaande code... Ik ben nu nog met de events etc bezig. Ik heb weinig tijd om het te programmeren en heb ook helaas geen firewire apparatuur hier om te testen maar er wordt in ieder geval aan gewerkt. Misschien post ik hier binnenkort eens een beta als het zover is.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
TxtFileName = "ExistingUsbDevices.txt"

Set Reg = GetObject("winmgmts:root\Default:StdRegProv")
Set Shell = CreateObject("Wscript.Shell")

Const HKEY_LOCAL_MACHINE = &H80000002
Dim UsbDevices(255)
Dim UsbDeviceTypes(255)
Dim UsbDeviceDescription(255)
Dim AllowedUsbDevices(255)

Key = "SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\USB"
return = Reg.EnumKey(HKEY_LOCAL_MACHINE, Key, subkeys)

DeviceTypeCounter = 0
For Each subkey In subkeys
   UsbDeviceTypes(DeviceTypeCounter) = subkey
   DeviceTypeCounter = DeviceTypeCounter + 1
Next

For DeviceCounter = 0 To DeviceTypeCounter - 1
   Key = "SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\USB" & "\" & UsbDeviceTypes(DeviceCounter)
   return = Reg.EnumKey(HKEY_LOCAL_MACHINE, Key, subkeys)
   i = 0
   For Each subkey In subkeys
      UsbDevices(i) = subkey
      i = i + 1
   Next
   Key = "SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\USB" & "\" & UsbDeviceTypes(DeviceCounter) & "\" & UsbDevices(0)
   Name = "DeviceDesc"
   return = Reg.GetStringValue(HKEY_LOCAL_MACHINE, Key, Name, Description)
   UsbDeviceDescription(DeviceCounter) = Description
Next

' Write ExistingUsbDevices.txt
Set fs = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set TxtFile = fs.OpenTextFile(TxtFileName, 2, True)
For j = 0 To DeviceTypeCounter - 1
TxtFile.Writeline UsbDeviceDescription(j) & ": " & UsbDeviceTypes(j)
Next
TxtFile.Close

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 26-02 21:08
Ik ben is een programma tegengekomen om de gegroepeerde vernsters in de taaknbalk in xp te managen, zo was het bijvoorbeeld mogelijk om een toepassing standaard zo in te stellen dat ie altijd groeppeert, ik gebruik vaak flash fxp en vindt het wel handig dat die treads automatisch gegroepeerd worden.

Wie weet welk programma dit is? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier V
  • Laatst online: 07-09 06:49
Ik zoek een programma dat elke dag een andere foto van een 'geselecteerde' website download en dit vervolgens als bureaublad instelt. Ik wil bijvoorbeeld 'populairste foto van laatste 24 uur' van Airliners.net als achtergrond hebben. Het zou mooi zijn als er elke dag een andere foto om mn computer verschijnt. Ik weet niet of zulk 'gratis' software bestaat. Misschien dat iemand het wil maken, ik heb eerlijkgezegd 'nul' verstand van programmeren ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

duncanvdlinden schreef op 07 juni 2004 @ 22:30:
Ik ben is een programma tegengekomen om de gegroepeerde vernsters in de taaknbalk in xp te managen, zo was het bijvoorbeeld mogelijk om een toepassing standaard zo in te stellen dat ie altijd groeppeert, ik gebruik vaak flash fxp en vindt het wel handig dat die treads automatisch gegroepeerd worden.

Wie weet welk programma dit is? :p
TweakXP kan dat dacht ik.

Rogier V:
http://www.net-session.com/index.php?page=winwall

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaan
  • Laatst online: 04-09 13:13

daaan

Brandweer Zoutkamp

Ok, beetje laat maar ik vond dit progje niet eerder;

Uitbreidingen/bevindingen desktop manager van boomstam:
- Als ik een note typ, en het verhaaltje is groter dan het note venster, laat hij de note ook op de desktop niet zien. Kan het venster (optonieel) met de lengte van de tekst mee 'groeien'?
- Ik gebruik een zwarte achtergrond, en wil dus witte letters op mijn desktop. Dat is tijdens het typen een probleem, aangezien de achtergrond van je note-type-venster altijd wit is, en ik dus niet lees wat ik typ. Ik wil graag die achtergrondkleur kunnen wijzigen.
- en mischien de opties als rand/geen rand ook bij configuration neer plempen, zodat ik dat niet elke keer hoef te wijzigen.

thnx!

One's never alone with a rubber duck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier V
  • Laatst online: 07-09 06:49
Ondertussen had ik ook enkele proggies gevonden. (bedankt iig!). Maar het grote probleem is dat er geen directe link is naar Airliners.net beste foto van 24 uur. Ik denk dat het probleem bij de site ligt, maar misschien bestaat hier een oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mhr-zip schreef op 04 juni 2004 @ 09:24:
[...]

Lol, ja maar in outlook zit er wel 1, maar ik wil outlook niet gebruiken.
batch bestandje maken die een netsend naar je eigen pc stuurt die schedulen in windows :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Laatst online: 13:20
een request? webcam support voor amsn op linux :) !

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Laatst online: 07-09 02:15

Jimbolino

troep.com

Hallo, ik had een request voor iemand die het eea van de 2k/XP api's afweet:

Ik zou graag een progje hebben dat runt (als service of via de taskscheduler) en controleert of er nog mensen ingelogd zijn op een multiuser XP machine.

Dus bijvoorbeeld om de 15 min een check of er nog iemand ingelogd is, en als dat niet zo is de machine afsluiten.

Is dit mogelijk, of zit deze functionaliteit al in windows ingebouwd?

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
- AVI/MP3/MPG(2)/AVI cut/merge tooltje: als het alleen om het cut/merge gaat kan ik misschien wel wat maken (op allerlei manieren), maar dan moeten de files natuurlijk wel goed zijn, zoiets als ASFTools doet (allerlei correcties ed) daar ben ik minstens een paar weken mee bezig
* DieterVDW had laatst es wat tijd over en heeft alvast een MP3 splittertje in elkaar gedraaid.
Info op deze site.
Ik heb het voornamelijk gemaakt omdat ik soms een album download (stoute ik) in mp3, en dan wil ik dat graag in stukken hakken zodat ik de nummers in aparte mp3's heb.
Mijn progje kan automatisch stiltes zoeken in een mp3 en het bestand dan daar cutten...

Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey BoomSmurf,

heb nog wel een ideetje, weet niet of het wat is maar het is als volgt.

Venster met grafish weergegeven computers (lees icons) met evt onderscheid voor workstation en server die zelf toe te voegen zijn en waaraan een naam en extra info meegegeven kan worden.
Die icons zjin groen wanneer deze online zijn (middels een check/ping om de zoveel tijd)
De icons worden rood wanneer deze offline lijn met als extra optie om dit middels een notify by (net send / mail) bekend te maken bij iemand.
Rechtsklik op icon zorgt voor opties (bijv net send/trace/ping/reboot/leuke handige dingen)

Niet al te uitgebreid maar wel een klein leuk grafisch tooltje.
Mischien dat iemand anders hier nog een idee over heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tensity, ik ga eens kijken of ik dat kan realiseren :P lijkt me een erg handige tool... incl keuze van icoontjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjeng schreef op 04 juni 2004 @ 09:37:
Ik ben opzoek naar een programma waarmee ik bepaalde events kan koppelen aan het inpluggen en verwijderen van USB en Firewire hardware.

Voorbeeld 1: Ik verbind een USB of firewire hardeschijf, windows ziet dit en start bijvoorbeeld een backup programma.
Voorbeeld 2: Ik verbind mijn usb memory stick en alles wordt meteen naar een map van betreffende memory stick op de hardeschijf gecopierd.
Voorbeeld 3: Ik verbind mijn digicam, de foto's worden naar hd gecopierd, en een foto editor geopend.

Ik heb zelf al wat gehobbied met het uitlezen van de registry maar kom niet verder dan het detecteren van nog niet eerder geinstalleerde USB componenten. Verder ook nog een programma (DevEject) gevonden waarmee ik usb devices dmv batch weer kan verwijderen maar dit is dus eigenlijk verkeerd om.

Het actie deel maw het starten van programma's etc hoeft ook geen probleem te zijn en is waarschijnlijk het eenvoudigst te implementeren dmv batch/scripting door iedere gebruiker zelf.

Ik zoek dus eigenlijk een programma dat detecteerd wanneer welke hardware aan de usb/firewire poort hangt, verwijdert, toegevoegd wordt waaraan ik dan voor ieder device specifieke events kan koppelen.

Zie ook
over DEVICE_CAPABILITIES en STORAGE_DEVICE_DESCRIPTOR
kan dat niet in Windows (xp) zelf al :? Als ik m'n camera (canon PS A60) inplug gaat ie automatisch de inhoud kopieeren, kon ik instellen in "deze computer" -> eigenschappen van camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 10:41:
Tensity, ik ga eens kijken of ik dat kan realiseren :P lijkt me een erg handige tool... incl keuze van icoontjes?
Hey dat is top.
Keuze van icoontjes is mischien wel een leuk idee, bijv:

Workstation icoontje groen en rood
Server icoontje ook een groene en een rode
Evetueel extra icoontjes als het voor een specifieke pc/server is bijv proxy-, file-, printserver of zo

:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schopje,

Citnetx ben je er al mee bezig geweest toevallig?
just curious :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik ben er al mee bezig geweest maar heeft nog niet het resultaat dat ik wil.... best irritant om icoontjes (2 stuks per keer te includen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 20:25

PromWarMachine

Forsaken Archer

Als we toch bezig zijn, ik zoek al tijden iets. Misschien dat het gewoon bestaat, maar ik vrees het ergste.

De definitie is vrij simpel:
Een programma dat per venster het geluid dat dit venster produceert, kan dempen.

Toepassing:
Op een warme zomeravond zit je lekker boven te Gotten. Muziekje d'r bij, erg lekker. Oehhh stoer nummer, volume iets hoger. :9
W000t, er is een nieuw flash spel gespot in SGD. Zeeer verslavend. *D Ze hebben alleen geen mute knop gebouwd. :/

U get the point. ;)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmz, tijdje niet meer gehoord,
hoe gaat het met het developpen heren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tensity helaas is het mij niet gelukt... heb gewoon toch te weinig kennis van VB :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 12:59:
Tensity helaas is het mij niet gelukt... heb gewoon toch te weinig kennis van VB :{
jammer, mischien dat Boomsmurf weet hoe het moet.. maarja we zien wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAZORDUDE
  • Laatst online: 02-12-2021

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

Ik ben op zoek naar een klein simpel programmatje waar je je dvd (legaal), cd-rom, muziek cd verzameling bij kan houden, en dan evt nog exporteren als html.
Bijvoorbeeld bij invoerveld:
- Titel
- Genre
- IMDB link
- Hoeveel cd's
etc.

[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Zou iemand dit topic eens door kunnen lezen, ik had daar in een vraag over een stuk software, en ik vroeg me af of dat mogenlijk zou zijn?

Niet gecentraliseerde storage in studentenhuis

misschien voelt iemand zich geroepen? :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAZORDUDE schreef op 15 juli 2004 @ 21:23:
Ik ben op zoek naar een klein simpel programmatje waar je je dvd (legaal), cd-rom, muziek cd verzameling bij kan houden, en dan evt nog exporteren als html.
Bijvoorbeeld bij invoerveld:
- Titel
- Genre
- IMDB link
- Hoeveel cd's
etc.
dat is wel te vinden op www.phpfreakz.nl of kijk even op http://forum.fok.nl en zoek op DIG en Sop (user) (hijft een progie gemaakt dat nog veel meer kan)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2004 05:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06 17:34
ucchan schreef op 08 juni 2004 @ 14:38:
een request? webcam support voor amsn op linux :) !
Dat wil ik ook :)

Arch Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAZORDUDE
  • Laatst online: 02-12-2021

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 05:22:
[...]

dat is wel te vinden op www.phpfreakz.nl of kijk even op http://forum.fok.nl en zoek op DIG en Sop (user) (hijft een progie gemaakt dat nog veel meer kan)
Ik heb wel iets gevonden op fok! en dat is een programmatje van sop dat heet mp3catalog maar de link naar het programma is dood.
Hij is inmiddels met een nieuwe versie begonnen, maar daar kan je alleen maar mp3's mee bijhouden.

[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee ook mp3's renamen qua tag, en nog veel meer; maar je kunt natuurlijk altijd requesten hé... die jongen is erg goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
gladiool schreef op 15 juli 2004 @ 21:56:
Zou iemand dit topic eens door kunnen lezen, ik had daar in een vraag over een stuk software, en ik vroeg me af of dat mogenlijk zou zijn?

Niet gecentraliseerde storage in studentenhuis

misschien voelt iemand zich geroepen? :)
Met zoiets ben ik toevalligerwijs een tijd terug bezig geweest. Momenteel is het nog een mini versie dat met een eigen client werkt. Een pc 'speelt' de server, maar waar de bestanden daadwerkelijk staan kan ook elders zijn. Gemaakt omdat file sharing bijna niet aan de praat te krijgen was (10 man, allemaal verschillende windhoos versies ed). Zitten nog een heel aantal bugs in en is nog niet explorer integrated maar het is de bedoeling dat dat nog wel komt. Jammer voor jou is het dus nog niet echt werkbaar :( Ik heb momenteel ook geen tijd om het af te maken aangezien ik een aantal grote projecten heb lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• littledreamer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08 14:44

littledreamer

Dingen enzo!

Ik ben op zoek naar een speciaal tellertje.

Zodat ik per project de tijd kan bijhouden hoelang ik ergens mee bezig ben.
Later wil ik dit eventueel kunnen syncen met een database (MSAcces of (my)SQL) zodat ik in mijn cms systeem de uren ook heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkouwer
  • Laatst online: 12-09 16:29
xingrs schreef op 27 juli 2004 @ 17:41:
Ik ben op zoek naar een speciaal tellertje.

Zodat ik per project de tijd kan bijhouden hoelang ik ergens mee bezig ben.
Later wil ik dit eventueel kunnen syncen met een database (MSAcces of (my)SQL) zodat ik in mijn cms systeem de uren ook heb.
ben terloops bezig met een soort van urenregistratie voor in je traybar, is zoiets niet een optie ?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste