Ik ben ook op zoek naar iets simpels. Ik vermoed dat het mij langer kost om een programmeerenvironment te installeren dan dat het kost om te maken dus ik vraag het hier maar even.
Het moet een programma zijn dat op een instelbare interval een klein bestandje wegschrijft naar instelbare hardeschijfpartitie
s. Ook zou ik nog een instelling willen voor een begin en eindtijd waarop dit actief is (bijv tussen 10 's avonds en 10 's ochtends, zeg maar).
Na het wegschrijven van deze file mag het meteen weer verwijderd worden.
De reden hiervan: Bepaalde series Seagate schijven beginnen te ratelen als ze idle zijn. Als er even iets mee gedaan wordt om de zoveel tijd zijn ze niet meer idle waardoor ze ook niet beginnen met hun calibratietest en een stuk stiller zijn.
In dit topic:
Seagate Barracuda 7200.7: vervelende calibratiegeluiden?, is al een tooltje naar voren gekomen wat om de 39 sec iets wegschreef. Probleem is echter dat die alleen werkt met de schijf waarvan hij opgestart is, ik zou op mijn PC dit programma dan 3x actief moeten hebben wat niet echt de bedoeling is.

Dat tijdsinterval waarop het actief moet zijn heb ik trouwens ook een reden voor: IMO is die calibratie ook niet voor niets. En overdag mag hij van mij best calibreren, who cares?
Even samengevat nog:
- Instelbare tijdsinterval
- Op die interval iets wegschrijven naar een aantal instelbare partities
- Een tijd in kunnen stellen waartussen het niet actief is
Dit alles mag gewoon een klein simpel tooltje wat in de systray komt zijn.
100x thanks vast voor degene die het maakt!

Denk dat er in dat topic nog meer mensen blij mee zijn.