Software requests?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.009 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:51
Nieuw verzoek voor WinAmp (5!)

Voor WinAmp 3 heb je een tooltje welke via FTP je huidige song naar een website slingert (de bekende "Wat draai jij nu" threads) :))

Zoiets zou ik echt geniaal vinden voor 5.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

al progressie geboekt misschien? O-)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-06 16:50
Wel wat progressie, maar nog niet ver genoeg om een prebeta te releasen. Ik had zoveel te doen de laatste dagen dat ik er weinig tijd aan heb kunnen besteden, en nu ga ik naar mn meisje 100km verderop. Misschien dat ik zondag nog wat kan releasen, maar pin me er niet op vast. Ik ben er in ieder geval hard mee bezig, and it's going to blow your socks off ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02
Misschien kan je een programmatje maken voor tweakers software updates waarbij je de namen van je installeerde programma's kan invoeren (of dat ie dat uit het registry kan halen ofzo? dat zou nog beter zijn) en dat ie dan wanneer er een software update voor uit is je een seintje geeft.

soort windows update voor de rest van je software,

( ik snap trouwens niet dat dat niet standaard in windows zit,)
evt. daarbij ook nog of de update gratis is of niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Justice op 18-01-2004 12:00 ]

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat whiteboard idee lijkt me echt super handig !! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
Justice schreef op 18 januari 2004 @ 11:59:
Misschien kan je een programmatje maken voor tweakers software updates waarbij je de namen van je installeerde programma's kan invoeren (of dat ie dat uit het registry kan halen ofzo? dat zou nog beter zijn) en dat ie dan wanneer er een software update voor uit is je een seintje geeft.

soort windows update voor de rest van je software,

( ik snap trouwens niet dat dat niet standaard in windows zit,)
evt. daarbij ook nog of de update gratis is of niet.
Dat heb ik al ooit geopperd maar toen was er geen animo voor, was trouwens ook nog uitgebreid met drivers. Ik kreeg toen alleen maar negatieve replies, dus ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
Ik roep al twee jaar op dit forum om zo'n programma.. zoek maar eens op software updates. Het is van de gekke dat je een zaterdagmiddag alleen maar bezig kan zijn met het checken en updaten van software.. Ik ben iig erg geinteresseerd in de gewonne tijd.

Eigenlijk bedoel ik zelfs met zijn eigen database, maar daar wilde niemand ooit aangaan, dus vandaag dat het dan meer een tweakers meuktracker-tracker als idee hier staat.. mag je kiezen en de softwarewereld zal je dankbaar zijn :)

[ Voor 33% gewijzigd door Justice op 18-01-2004 18:59 ]

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 21:05
Leuk idee, zo'n topic: haal je leuke ideen uit. Even een vraag over de TV-gids: hoe haalt het programma z'n gegevens van tvgids.nl ? Is dit een kwestie van de HTML-pagina strippen ? Verbinding leggen met de database (lijkt me onwaarschijnlijk), XML misschien ? Ben nl. erg benieuwd hoe dit in z'n werk gaat. Niet om het direct toe te passen, maar wil het gewoon weten.

Heb in het verleden eens een quick-and-dirty progje geschreven dat de komende 10 nummers op sky-radio liet zien in een listbox. Ik stripte gewoon de site en werkte wonder boven wonder. Ben er nooit mee verder gegeaan, wellicht iets voor boommurf.

als ik antwoord kan krijgen op m'n vraag benne ikke u dankbaar _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXistenz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-01 21:13
pkouwer schreef op 18 januari 2004 @ 19:14:
Leuk idee, zo'n topic: haal je leuke ideen uit. Even een vraag over de TV-gids: hoe haalt het programma z'n gegevens van tvgids.nl ? Is dit een kwestie van de HTML-pagina strippen ? Verbinding leggen met de database (lijkt me onwaarschijnlijk), XML misschien ? Ben nl. erg benieuwd hoe dit in z'n werk gaat. Niet om het direct toe te passen, maar wil het gewoon weten.

Heb in het verleden eens een quick-and-dirty progje geschreven dat de komende 10 nummers op sky-radio liet zien in een listbox. Ik stripte gewoon de site en werkte wonder boven wonder. Ben er nooit mee verder gegeaan, wellicht iets voor boommurf.

als ik antwoord kan krijgen op m'n vraag benne ikke u dankbaar _/-\o_
Het is kwestie van html strippen ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkouwer
@ eXistenz : ik kan jou tvgids niet downloaden, site niet bereikbaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXistenz
pkouwer schreef op 18 januari 2004 @ 19:38:
@ eXistenz : ik kan jou tvgids niet downloaden, site niet bereikbaar :(
Net nog wel ...provider zal wel hik hebben :P
Zal er zo wel weer zijn...als je niet kan wachten dan moet je maar ff gil geven dan mail ik hem wel ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkouwer
voor de sportieve GOT-er: een progje dat automatisch de voetbaluitslagen laat zien. net zoiets als de teletekst-browser, maar dan netter; ga er misschien zelf wel aan werken :)

of ipv de TV-gids; de radiogids ?
Aanvulling: Radiogids waarin je favorieten kan zetten. Als hij een favo tegenkomt, winamp of MP automatisch naar de juiste zender laat lopen :) Lijkt me wel col. Ga ik iig even proberen,

[ Voor 41% gewijzigd door pkouwer op 18-01-2004 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkouwer
eXistenz schreef op 18 januari 2004 @ 19:49:
[...]

Net nog wel ...provider zal wel hik hebben :P
Zal er zo wel weer zijn...als je niet kan wachten dan moet je maar ff gil geven dan mail ik hem wel ofzo ;)
heb hem al, maar toch bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkouwer
heb je dat geprogrammeerd op basis van de zoekfunctie ?

[ Voor 56% gewijzigd door pkouwer op 18-01-2004 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXistenz
pkouwer schreef op 18 januari 2004 @ 20:14:
heb je dat geprogrammeerd op basis van de zoekfunctie ?
Nope, je kan toch gewoon per zender opvragen op site's ...
Het nu en strax wordt verder door het programma zelf in elkaar gezet vandaar dat als je het programma start en hij heeft nieuwe gegevens gehaald dat je ff moet wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Laatst online: 09-09 20:39

WhiteDog

met zwarte hond

* WhiteDog is officieel begonnen aan een software-update-updater :P

Het systeem: users / devvers voegen een programma toe en vullen wat parameters in. Dit komt in een sql db op mijn site. Deze lijst synct het programma regelmatig. User geeft aan welke programma's hij wil monitoren.

Users / devvers geven aan als er een nieuwe versie is. Met de mogelijkheid een link te zetten direct naar de update.

Elke x uur word er gecontroleerd of er nieuwe versies zijn van een van de programma's. Deze word eventueel zelfs door het programma gedownload.

Beveiliging:
Devvers kunnen een account krijgen waardoor er "certified" updates zijn. Dit wil dus zeggen dat de deze versie door de devver zelf geplaatst is. Anders krijg je natuurlijk mensen die virus-linkjes ofzo gaan plaatsen. LET OP: iedereen kan steeds updates toevoegen, deze zijn dan alleen niet "certified".

Nu enkel nog een leuke naam :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 17:20
ik zoek een programma dat bestandsnamen hernoemt in een directory, en wel zo:
order.nummertje --> nummertje.txt (het is mij met move nog niet gelukt iig ;) )
dus bijv. order.123456 moet worden: 123456.txt en dat voor order.* in een directory.....

ach...in een volgend leven lach je er om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

0siris schreef op 19 januari 2004 @ 12:17:
dus bijv. order.123456 moet worden: 123456.txt en dat voor order.* in een directory.....
in VB

code:
1
2
3
If Left$(Filename, 6) = "order." then
Name FileName Replace(Filename,"order.","")
end if

en dat in een loop over alle filenames in een dir :p

EDIT:
je kan gewoon "The Rename" afhalen een een search & replace doen ("order." > "")

[ Voor 23% gewijzigd door WhiteDog op 19-01-2004 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

0siris schreef op 19 januari 2004 @ 12:17:
code:
1
ren x:\path\name\order.* *.txt

Alle bestandsnamen beginnend met order en een onbekende string voor de punt hebben, worden hernoemd tot <onbekende string>.txt
Of denk ik te makkelijk :?

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

_the_crow_ schreef op 19 januari 2004 @ 12:22:
[...]
code:
1
ren x:\path\name\order.* *.txt

Alle bestandsnamen beginnend met order en een onbekende string voor de punt hebben, worden hernoemd tot <onbekende string>.txt
Of denk ik te makkelijk :?
dat lukt niet hoor :) Maar goede poging :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

WhiteDog schreef op 19 januari 2004 @ 12:23:
Ik twijfelde. Het werkt wel als je alleen de extensie wil veranderen. Dus zo:
code:
1
ren x:\path\name\*.m3u *.txt

Maar ik zit nu op een linux bak dus ik had ff geen tijd om het te testen. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 17:20
WhiteDog schreef op 19 januari 2004 @ 12:23:
[...]
juistem ;)
Ik moet dit in een .exe of .com proggeltje zien te verwerken, voor gebruik in een .bat file. (als je begrijpt wat ik bedoel :)

ach...in een volgend leven lach je er om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

0siris schreef op 19 januari 2004 @ 12:25:
[...]

juistem ;)
Ik moet dit in een .exe of .com proggeltje zien te verwerken, voor gebruik in een .bat file. (als je begrijpt wat ik bedoel :)
U vraagt, ik draai:

http://www.how2.be/whitedog/order.exe

Syntax: order.exe Filename

dus bv.: order.exe order.12345.txt

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Private Sub Form_Load()
    Call KillID(Command$)
    End
End Sub

Public Sub KillID(ByVal FileName As String)
    If Left$(FileName, 6) = "order." Then
        Name FileName As Replace(FileName, "order.", "")
    End If
End Sub

[ Voor 9% gewijzigd door WhiteDog op 19-01-2004 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
WhiteDog schreef op 19 januari 2004 @ 12:11:
* WhiteDog is officieel begonnen aan een software-update-updater :P
Nu enkel nog een leuke naam :P
_/-\o_ En goed systeem! Naampjes wil ik je wel mee helpen ;)

*Update Maestro
*Version Update Software Watcher (hier kan je 24 mogelijkheden mee maken)
*Bleeding Edge
*Bleeding Edge Software Tracker (B.E.S.T)
*en de normale zoals Update monitor *snore*
*Sofware Update Alarm
*Version Update Vault :+

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Justice schreef op 19 januari 2004 @ 17:23:
[...]

_/-\o_ En goed systeem! Naampjes wil ik je wel mee helpen ;)

*Update Maestro
*Version Update Software Watcher (hier kan je 24 mogelijkheden mee maken)
*Bleeding Edge
*Bleeding Edge Software Tracker (B.E.S.T)
*en de normale zoals Update monitor *snore*
*Sofware Update Alarm
*Version Update Vault :+
lol :D

of gewoon MeukTracker :P Maarja we gaan internationaal... wat dacht je van "Software Snooze" ? je weet wel, Snooze zoals bij een wekker...

BTW dergelijke software bestaat reeds hoor. Alleen heb ik nog nooit een gratis variant gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
Ik ken zulke software niet. Trouwens het zou cool zijn als je updates zelf kan submitten binnen het softwarepakket, zodat het zo makkelijk mogelijk gemaakt wordt.

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Justice schreef op 19 januari 2004 @ 18:06:
Ik ken zulke software niet. Trouwens het zou cool zijn als je updates zelf kan submitten binnen het softwarepakket, zodat het zo makkelijk mogelijk gemaakt wordt.
Das de bedoeling ja. Je moet wel met 2 dingen rekening houden:
1. dat je genoeg users hebt om updates te submitten.
2. dat je na een tijdje een BERG apps hebt.

Daarom dat ik eerst alles even wil uitwerken zodat de database geen puinhoop word :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
@ Lunatic:

Kun je de zip hieronder effe unzippen en runnen? Is een klein testje, doet nog niks nuttigs of zo :) Bij mij doet 'ie het, nou nog even nagaan of 'ie op andere systemen ook goed tekent. Bij het opstarten moet je waarschijnlijk trouwens ook eerst even met je mouse moven (dan wordt 'ie pas echt geladen). Dubbelklikken op de desktop geeft je een klein editwindowtje - of enkelklikken als er al een notitie stond daar - Als je het windowtje wegklikt gaat 'ie in je desktop zitten.

Zoals ik al zei, het doet verder nog niks. Reden dat het allemaal zo lang duurt is omdat ik een compleet framework aan het bouwen ben (vandaar de DLL's ook ;)) zodat ik dalijk makkelijk features toe kan voegen (zoals de todo list, RSS feeds, nu-op-tv, etc etc). Belangrijk is nu dus gewoon dat 'ie goed tekent, dus :)

DesktopDrawTest.ZIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 18:15
je vindt het toch niet erg dat ik 'm ook ff getest heb he? ;)

unzippen -> runnen. Er komt een melding met 'desktop teken test' erin en een getal. Ik kan nu op de desktop dubbelklikken en een melding toevoegen, editten lukt ook. Echter, ik sluit dat eerste meldingkje af en ik krijg allemaal errors dat explorer.exe gaat worden afgesloten... iets niet helemaal goed hier dus :P ik zal ff in de logs van windows kijken of er iets staat. Specs: Windows XP Home NL SP1, AMD XP1800+, 512 MB geheugen (nog meer nodig :? -> zie sig).

offtopic:
en misschien ideetje om voor dit project een apart topic te starten? aangezien je het ook helemaal wilt gaan uitbreiden enzo? :?

edit:

hier de 2 logboekevents:
Type gebeurtenis: Informatie
Bron van gebeurtenis: Application Popup
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 26
Datum: 19-01-04
Tijd: 21:56:11
Gebruiker: n.v.t.
Computer: BTT
Beschrijving:
Toepassingspop-up: Explorer.EXE - Toepassingsfout : De uitzondering onbekende uitzondering in software (0x0eedfade) is opgetreden in de toepassing op locatie 0x77e53887.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
en
Type gebeurtenis: Informatie
Bron van gebeurtenis: Application Popup
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 26
Datum: 19-01-04
Tijd: 21:56:14
Gebruiker: n.v.t.
Computer: BTT
Beschrijving:
Toepassingspop-up: Explorer.EXE - Toepassingsfout : De instructie op 0x022b9acc verwijst naar geheugen op 0x022b9acc. De lees- of schrijfbewerking ("read") op het geheugen is mislukt.

Klik op OK om het programma te beëindigen.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

[ Voor 46% gewijzigd door The Evil Brain op 19-01-2004 22:02 . Reden: logboekmeldingen geadd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Hmm gaat de goede kant op, zo had ik het idd wel ongeveer in gedachten :) (misschien met wat kleine aanpassinkjes, maar daar ga ik niet over zeuren aangezien je zelf zegt dat het nog maar een testje is :P

Overigens kreeg ik hem ook nogal lastig weg en ging explorer.exe vanzelf afsluiten en flipte de boel een beetje :P

edit: op mn laptop gebeurt trouwens niks, kan niet dubbelklikken, slepen, of wat dan ook, ik krijg geen note te zien.

edit2: ah 2e poging wel. Alleen ook hier problematisch met het afsluiten, veel foutmeldingen en explorer.exe die afgesloten wordt.

[ Voor 23% gewijzigd door LuNaTiC op 19-01-2004 23:02 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
WhiteDog schreef op 19 januari 2004 @ 18:18:
[...]

Das de bedoeling ja. Je moet wel met 2 dingen rekening houden:
1. dat je genoeg users hebt om updates te submitten.
2. dat je na een tijdje een BERG apps hebt.

Daarom dat ik eerst alles even wil uitwerken zodat de database geen puinhoop word :p
Dat is toch het grote voordeel van een dbase? Dat je bergen informatie structureel kan verwerken?

Stel dat er 10.000 apps in de database staan

(optie1) ik weet niet hoe het programma werkt, maar ik stel me zo voor, dat ik 1 keer per week ff contact maak met jouw programma, en mijn versie geeft een aantal nr's van software-applicaties door, waarna een centrale server de actuele versienr's terugstuurt. Dus: mijn pc stuurt "32:1.05; 555:5; 874:0.84; 1458:1.94; 6452:7" waarop de server reageert met "32:1.05; 555:5; 874:0.90; 1458:1.94; 6452:7" (vet voor de verduidelijking). Dus prog nr 874 is toe aan versie 0.90! Weet ik gelijk dat ik m even moet downloaden (cool applicatie BTW, die 874)

(optie 2) is om alle gegevens van de 10.000 apps elke keer te downloaden. Ik weet niet hoe groot zo een bestand is. Daarbij kun je nog verschil maken tussen 2 soorten files: een standaard, uitgebreid bestand en een update-bestand.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 21:48

Diamon

The Weird One

Ik zoek eigenlijk wel iets, maar wat niet via een batch bestand zal lukken (zegt men).
Zoek een "proggie" die bepaalde directory's kan kopieeren naar een andere schijf.
Bv dat de directory "C:\data", om de dag naar "D:\backup data" gekopieerd wordt.
Het is niet de bedoeling dat bij elke kopieerslag de vorige directory overschreven wordt.
Dus eigenlijk moet in de "D:\backup data" directory's aangemaakt worden, met bv de datum van de kopieerslag.
Denk dat het starten / uitvoeren van het bestand automatisch gestart kan worden via de taakplanner.

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Diamon schreef op 19 januari 2004 @ 23:12:
Ik zoek eigenlijk wel iets, maar wat niet via een batch bestand zal lukken (zegt men).
Zoek een "proggie" die bepaalde directory's kan kopieeren naar een andere schijf.
Bv dat de directory "C:\data", om de dag naar "D:\backup data" gekopieerd wordt.
Het is niet de bedoeling dat bij elke kopieerslag de vorige directory overschreven wordt.
Dus eigenlijk moet in de "D:\backup data" directory's aangemaakt worden, met bv de datum van de kopieerslag.
Denk dat het starten / uitvoeren van het bestand automatisch gestart kan worden via de taakplanner.
http://www.handybackup.com/

Wel niet gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:40
Ik heb nog wel een request.
Ik wil Command & Conquer Red Alert nou wel eens een keertje op een hogere resolutie spelen dan 640x480 :P

Ik weet het, oud spel. Maar mocht je niets te doen hebben...

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon
  • Laatst online: 13-09 21:48

Diamon

The Weird One

Mja, de bestanden worden omgezet naar een eigen formaat, *.hbi.
Dit was eigenlijk niet de bedoeling.
Zou dit geheel ook via een simpel script te doen zijn.

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 15:01
Diamon schreef op 19 januari 2004 @ 23:26:
[...]

Mja, de bestanden worden omgezet naar een eigen formaat, *.hbi.
Dit was eigenlijk niet de bedoeling.
Zou dit geheel ook via een simpel script te doen zijn.
Ik gebruik hier xxcopy voor via een batch filetje

Zal em zo ff posten
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
@echo off
start /w melding.vbs
start /w outlooksluiten.vbs
cls
xxcopy "C:\mail" D:\Backup-%username%\Mail /clone /pb /h /q /r /ff /yy
cls
xxcopy "C:\bladiebla2" "D:\Backup-%username%\bladiebla2" /clone /pb /h /q /r /ff /yy
cls
start klaar.vbs
exit

En een zipske met alle files die je nodig hebt en mijn eigen originele scriptje + vbs jes met meldingen.

Overigens kloont ie op deze manier de directory's;
de eerste keer kopieert ie alles, en daarna alleen de gewijzigde bestanden.

[ Voor 55% gewijzigd door Master__R op 19-01-2004 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
The Evil Brain schreef op 19 januari 2004 @ 21:59:
je vindt het toch niet erg dat ik 'm ook ff getest heb he? ;)
Neuh hoor ;)

Error message: ja ik heb hem hier ook een paar keer gehad dus ik ben er van op de hoogte. Ik weet nog niet helemaal waarom ie dat doet, maar ik kom er nog wel achter. En zoals ik altijd maar zeg, beter een eedfade dan een badf00d ;)
offtopic:
en misschien ideetje om voor dit project een apart topic te starten? aangezien je het ook helemaal wilt gaan uitbreiden enzo? :?
Ik weet niet of de modjes het daar wel mee eens zullen zijn. Zie nog wel wat ik er mee doe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
LuNaTiC schreef op 19 januari 2004 @ 22:06:
Hmm gaat de goede kant op, zo had ik het idd wel ongeveer in gedachten :) (misschien met wat kleine aanpassinkjes, maar daar ga ik niet over zeuren aangezien je zelf zegt dat het nog maar een testje is :P
Oh ideeen en aanpassingen zijn altijd welkom. Als je dalijk een idee hebt waar het framework voor aangepast moet worden heb ik het liever vroeg dan laat :)

edit:

Spellen is ook een vak :D

[ Voor 5% gewijzigd door BoomSmurf op 19-01-2004 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

BoomSmurf schreef op 19 januari 2004 @ 23:36:
[...]

Oh ideeen en aanpassingen zijn altijd welkom. Als je dalijk een idee hebt waar het framework voor aangepast moet worden heb ik het liever vroeg dan laat :)

edit:

Spellen is ook een vak :D
nou ik heb nog niet al teveel aanmerkingen hoor, maar het zijn bijvoorbeeld dingetjes als: een optie tezijnertijd om de 'briefjes' transparant te maken zodat ze op elke desktop-achtergrond integreren.

Verder zou je bijv het kruisje ook echt kunnen gebruiken om een note te verwijderen, en daarnaast een ander icoontje om hem 'vast te plakken' (lijmpotje bv? Of gewoon het normale windows-icoontje voor plakken natuurlijk ;)).

in de toekomst zou je het uit kunnen breiden met wat default backgrounds (bijv eentje met een mooi maand-rooster, een to-do list, whatever, zoiets ;)).

misschien dat je ook nog écht kan tekenen (snelle schetsjes, dus eigenlijk Paint-lite voor je desktop :P)

Geen idee wat allemaal haalbaar is, ik brainstorm me altijd gek voor dat soort dingen, en dan krijg je soms best leuke ideeen uit.

Ik vind het iig erg gaaf dat je hiermee aan de slag bent gegaan, dus top! :) kan er ook erg enthousiast van worden, zoals je misschien wel merkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

NitroX infinity schreef op 19 januari 2004 @ 23:17:
Ik heb nog wel een request.
Ik wil Command & Conquer Red Alert nou wel eens een keertje op een hogere resolutie spelen dan 640x480 :P

Ik weet het, oud spel. Maar mocht je niets te doen hebben...
Tip: installeer DeeZire 8.0 en je kunt tot 2048 × 1024 × 16.
Bovendien voegt het veel units, gametypes en niet te vergeten de Deevious AI toe die je weer voor maanden speelplezier kunnen bieden.
www.deezire.net

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
LuNaTiC schreef op 19 januari 2004 @ 23:43:

nou ik heb nog niet al teveel aanmerkingen hoor, maar het zijn bijvoorbeeld dingetjes als: een optie tezijnertijd om de 'briefjes' transparant te maken zodat ze op elke desktop-achtergrond integreren.
Zit al in het framework :)
Verder zou je bijv het kruisje ook echt kunnen gebruiken om een note te verwijderen, en daarnaast een ander icoontje om hem 'vast te plakken' (lijmpotje bv? Of gewoon het normale windows-icoontje voor plakken natuurlijk ;)).
Ja dat komt natuurlijk nog anders zou je nooit een note kunnen verwijderen enzo :D
in de toekomst zou je het uit kunnen breiden met wat default backgrounds (bijv eentje met een mooi maand-rooster, een to-do list, whatever, zoiets ;)).
Zit al in het framework :) Niet dus, ik dacht dat je wat anders bedoelde, nl support voor plugin layouts (zodat je tekst bijvoorbeeld in een mooi afgerond translucente 'window' achtig iets lijkt te zitten op je desktop)
misschien dat je ook nog écht kan tekenen (snelle schetsjes, dus eigenlijk Paint-lite voor je desktop :P)
Goed plan :)
Geen idee wat allemaal haalbaar is, ik brainstorm me altijd gek voor dat soort dingen, en dan krijg je soms best leuke ideeen uit.

Ik vind het iig erg gaaf dat je hiermee aan de slag bent gegaan, dus top! :) kan er ook erg enthousiast van worden, zoals je misschien wel merkt :P
Inderdaad... Maar dat is ook mooi want het kost allemaal nogal wat werk (debuggen bij dit progsel is echt een hel).

[ Voor 8% gewijzigd door BoomSmurf op 20-01-2004 00:13 . Reden: Iets verkeerd begrepen ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
BTW Lunatic, brainstorm 'es een naam voor het geheel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 02:15

Jimbolino

troep.com

ok, ik had een programma in gedachte (wat ik misschien zelf nog wel ooit ga maken)

doel van het programma:
- Grafische weergave van een netwerk van email adressen

hoe werkt het programma:
- Scant .eml files (of .dbx) op email adressen
- zet deze email adressen in een database
- slaat ip adres op bij bepaald email adres

de bedoeling van deze software
- inzicht te krijgen hoe bepaalde mensen aan je email adres komen
- spam/virussen te achterhalen

Vaak als je een virus krijgt weet je niet van wie het afkomstig is. Het is dan handig om even in een database met ip adressen te zoeken en die persoon een mailtje te sturen.

Soms krijg je ook de gekste doorstuur email van personen die je niet kent. Van wie is dit een bekende? zul je dan denken.

snap je wat ik in gedachte heb ?

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
wow dus alle email adressen die ook genoemd worden in de headers van email worden dan gelinkt aan de naam van de contact? Dan moet je dus goed aangeven welke van dat groepje in je kennissenkring zitten en welke mensen je via wie kent?

Als ik het goed begrijp.

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

hmm goeie :P ;

Desktopping
Desktobbing
Brick-Top (Snatch-fan :P)
Deskboard
desktop-agenda
MYDFUFS (make-your-desktop-finally-useful-for-something ( :+ ))
destktop revolution
desktop-organizer
of gewoon dekstop-draw

Bah. ik beter in ideeën dan in namen verzinnen :P ik blijf wel doorgaan, misschien verzin ik nog wel eens iets geniaals *D :+

edit: oh deze dan :D 'Smurf-Your-Desktop'

smurf kan van alles betekenen, en je kunt ook van alles doen met je desktop :7 En uiteraard een verwijzing naar je nick *D

[ Voor 24% gewijzigd door LuNaTiC op 20-01-2004 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
edit: oh deze dan :D 'Smurf-Your-Desktop'
Blijf maar stormen :) Misschien is DeskSmurf wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Eusebius schreef op 13 januari 2004 @ 01:45:
Wat ik nog zoek (en misschien bestaat het al, maar search hielp niks) is een werkbalk met daarin een dos-opdrachtprompt. Ik doe nl nog genoeg met dos (nouja, command in XP dan). Of bestaat dit al?
Niemand?

Gewoon een opdrachtprompt in je taakbalk oid?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Desktop desktop revolution? :+

Ehm.. DeskMan (Desktop Manager) klinkt ook wel leuk :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomVdE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 13:38

TomVdE

_________

ik heb ook een request.

Een programmatje waarmee ik kan copiëren en plakken over het netwerk.

Ik heb regelmatig aan het werkten op 2 pc die naast elkaar staan of log remote aan op mijn server. Als ik dan iets moeten copiëren en plakken moet ik altijd via een text documentje werken in een gedeelde directory en ik vind dat omslachtig.

Nikon D50 - nikkor 18-55 & nikkor 55-200 | specs pc | specs laptop | specs serverke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

pastapappie.NET schreef op 20 januari 2004 @ 15:15:
[...]

Dat lijkt me inderdaad een hele pakkende, dekkende naam! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
pastapappie.NET schreef op 20 januari 2004 @ 15:15:
[...]

DeskMan, ja ik denk dat dat het gaat worden! _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
Eusebius schreef op 20 januari 2004 @ 15:14:
[...]

Niemand?

Gewoon een opdrachtprompt in je taakbalk oid?
Hoe wil je dit? De meeste commando's kun je ook vanaf de 'address' toolbar invoeren (heb ik zelf in mn taskbar staan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
@ Boomsmurf
Hoe wil je dan via de adresbalk commando's starten? Zoiets als de adresbalk bedoel ik, maar heel vaak heb ik een extra venster met dos open staan. Deze staat vaak ergens achteraan (oke, ALT-tab .. :) ) en een aparte prompt op de taakbalk lijkt me veel handiger. Als het via de adresbalk ook kan, dan lijkt me het probleem opgelost.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
GeeBee schreef op 19 januari 2004 @ 23:43:
[...]

Tip: installeer DeeZire 8.0 en je kunt tot 2048 × 1024 × 16.
Bovendien voegt het veel units, gametypes en niet te vergeten de Deevious AI toe die je weer voor maanden speelplezier kunnen bieden.
www.deezire.net
Tip: Lees eens beter. Ik heb het over Red Alert, niet Red Alert 2.

En nu ik het toch over RA heb. Een methode om nieuwe units toe te voegen zou ook wel leuk zijn. (nee, dat kan nu niet, enkel oude units veranderen kan)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

NitroX infinity schreef op 20 januari 2004 @ 18:13:
[...]

Tip: Lees eens beter. Ik heb het over Red Alert, niet Red Alert 2.

En nu ik het toch over RA heb. Een methode om nieuwe units toe te voegen zou ook wel leuk zijn. (nee, dat kan nu niet, enkel oude units veranderen kan)
ehm ik kan natuurlijk niet zo goed de programmeerkwaliteiten inschatten van de TS, maar denk je niet dat het een beetje moeilijk/veel werk is om iets aan een compleet spel te veranderen waar vele programmeurs aan gewerkt hebben (als dat uberhaupt al mogelijk is?).

ik zeg maar wat hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet of het software is, denk het niet...

Stukie code voor Samurize, die me Hyper Treading CPU als 2 CPU's ziet, en niet als 1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
LuNaTiC schreef op 20 januari 2004 @ 18:48:
[...]
ik zeg maar wat hoor ;)
Och, dromen en hopen mag toch? :P

Maar hier is een leuk ideetje;
Een offline GoT topic creator.

Ik ben een poos geleden bezig geweest met het maken van het nieuwe 3dfx topic en dat wil alleen online. Elke keer in een forum de tekst en code invoeren en op bekijk bericht klikken. Net zolang tot het goed is.
Dit duurt echter wel lang omdat er veel gescroll aan te pas kwam.

Ik zat te denken aan een programma met twee tabbladen. In de eerste voer je de tekst en GoT code in en op het tweede tabblad kun je zien hoe het eruit komt te zien. Zoiets als MS Frontpage maar dan niet met ontiegelijk veel opties. (openen, opslaan als en sluiten zijn eigenlijk de enige 3 opties die voor zo'n progje benodigd zijn)

Hoop dat het een beetje duidelijk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 15:10
M0rpheus heeft een GOT Tracker toevoeging gemaakt zodat je de GOT-tracker kan gebruiken ZONDER dat je de Active Desktop activeerd op je bureaublad.

In dit Topic; [rml]Active Desktop - Hier is ie [ Deel 4][/rml]
kan je meerdere boxen aanmaken bij gebruik van de INGESCHAKELDE Active Desktop.

Waar ben ik naar op zoek:
De Active Desktop van deze site: http://ad.rb-338.com/?id=74e8333ad11685ff3bdae589c8f6e34d gebruiken in de vergelijkbare toevoeging als de GoT-tracker toevoeging. Dus de Active desktop in een frame, ipv geintegreerd in je desktop. Dus met een NIET ingeschakelde active desktop op je bureaublad.

Dus dit
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~skyfire/Trash/Desktop.jpg
maar dan in een frame (dit is niet mijn desktop, deze is geleend uit een ander topic).

Het liefst met een instelbare resolutie van:
- 1024x768
- 1280x1024
- 1600x1200

Waarom? Ik gebruik Blackbox for Windows op mijn desktop en deze werkt niet met de actieve desktop samen. (zie mijn huidige desktop hier: The Undertaker in "Show je desktop deel 01 *lees startpost*" ).
Det GoT-tracker toevoeging zit tamelijk storend in het scherm vindt ik zelf en zou daarom een frame willen over de gehele grootte van de desktop. Ik ben absoluut niet handig in het programmeren van dingen, vandaar dat ik het via deze weg probeer.

Ik heb al diverse malen geprobeerd om M0rpheus te pakken te krijgen, echter zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Laatst online: 11-09 12:12
iets dat ik nog wel leuk zou vinden is een pulgin voor winamp zo dat ik die kan instellen om op een bepaalde tijd een music file/ stream te openen , dus een wekker plugin voor winamp, ik weet dat er wel 1 is maar die werk hier niet lijkt het

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
ThaKiller schreef op 20 januari 2004 @ 19:44:
iets dat ik nog wel leuk zou vinden is een pulgin voor winamp zo dat ik die kan instellen om op een bepaalde tijd een music file/ stream te openen , dus een wekker plugin voor winamp, ik weet dat er wel 1 is maar die werk hier niet lijkt het
Task scheduler + winamp met playlist als parameter

Werkt perfect, gebruikt het zelf ook als wekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Heb je eigenlijk al een planning binnen hoeveel tijd je een alpha/beta/eindproduct wil gaan releasen? Of een statusupdate van de vorderingen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
Effe over de DeskMan,

het begint goeie vormen aan te nemen :) Het basis framework is bijna af - waarschijnlijk post ik vanavond of anders morgen een nieuwe test executable.

Veranderingen sinds het testje dat eerder gepost was:
- Explorer error is er uit (heeft nog heel wat moeite gekost)
- Het whiteboard heeft nu aparte knoppen voor 'sticky' en 'verwijderen'
(klinkt als een wijziging van niks, maar is ook weer een hoop voor gedaan zodat andere plugins dat dalijk ook makkelijk kunnen)
- Transparant tekenen is getest en werkend bevonden (moet alleen nog effe wat performance in :))
- Multiple instances (meer dan 1 notitie)
- Heel wat bugjes eruit

'T is nog steeds dus niet echt boeiend, maar het allemaal om het framework zelf te testen, de functionaliteit komt later :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
LuNaTiC schreef op 20 januari 2004 @ 20:59:
Heb je eigenlijk al een planning binnen hoeveel tijd je een alpha/beta/eindproduct wil gaan releasen? Of een statusupdate van de vorderingen? :)
You read my mind :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

klinkt goed, dus eigenlijk zitten de meeste functionaliteiten die ik met het programmaatje had bedoeld er gewoon in \o/

De rest is allemaal optioneel voor mij, maar ik ben zeker benieuwd wat je nog allemaal in petto hebt/gaat hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkouwer
TomVdE schreef op 20 januari 2004 @ 15:19:
ik heb ook een request.

Een programmatje waarmee ik kan copiëren en plakken over het netwerk.

Ik heb regelmatig aan het werkten op 2 pc die naast elkaar staan of log remote aan op mijn server. Als ik dan iets moeten copiëren en plakken moet ik altijd via een text documentje werken in een gedeelde directory en ik vind dat omslachtig.
er staat me iets van bij dat het met VNC mogelijk is. Ben niet in de gelegenheid dit te testen, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
@ Lunatic

Volgend testje, kijken of 'ie het nog steeds doet bij anderen :)

DeskMan 0.03

De Delphi runtimes en het programma zelf zijn gescheiden, als het goed is heb ik de goeie runtime files erbij zitten, zo niet, dan meldt je pc dat wel :)

Is functioneel nog steeds weinig, maar daar draait het (nog steeds) niet om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Hij werkt \o/

zonder foutmeldingen, meerdere briefjes werken, dus gaat absoluut de goede kant op :)

Als je weer verder bent, en je hebt weer ideeen nodig, dan hoor ik het wel (heb wel het e.e.a. in mijn hoofd ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2024

megamuch

Tring Tring!

waar ik eigenlijk nog naar opzoek ben is een explorer plugin die bij een kopieer actie van >100 MB naast de resterende tijd (van windows) ook het aantal KB p Sec laat zien. Over het netwerk heb ik hier DUmeter voor, maar ik zou het ook graag zien van schijf naar schijf.

Helaas nergens zoiets kunnen vinden :'(

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
LuNaTiC schreef op 21 januari 2004 @ 00:59:
Hij werkt \o/

zonder foutmeldingen, meerdere briefjes werken, dus gaat absoluut de goede kant op :)

Als je weer verder bent, en je hebt weer ideeen nodig, dan hoor ik het wel (heb wel het e.e.a. in mijn hoofd ;))
Zoals ik eerder al gezegd heb, brand maar los.

Zitten nog maar twee dingen in het DrawFramework die ik nog effe wil fix0ren voor ik aan functionaliteit ga beginnen:
- Een note op je dekstop die je activeerd krijgt geen focus (heb jij dit ook?)GEFIX0RD
- Optimaliseren/wijzigen transparante/translucente tekenfuncties. (transparent/translucent tekenen is nogal inefficient nu)

Wat ik momenteel in m'n hoofd heb:
- Whiteboard: "paint-light" functionaliteit erin knallen (alhoewel dit geen prioriteit heeft) en font instellingen (kan hier wel al - in jouw versie nog niet)
- To-do lijst (plug)
- Agenda (plug)
- RSS feeds (plug)
- "Nieuwste mail" feed (plug)
- NotificationFrameWork - bv dat bij een nieuwe headline van een RSS feed je een dikke popup krijgt of dat als je nieuwe mail hebt je keyboard LED's als een gek gaan knipperen of een dikke alarmbel als je zo een afspraak hebt of een todo item al af had moeten zijn, etc etc, fully customizable en pluggable ofcourse O-) (framework)

Dat was het eik wel weer z'on beetje, maar genoeg om me zoet te houden. Ergens deze week stop ik er echter mee en ga eind februari begin maart weer verder (zekersteweten wel) ivm met tentamens en achterlopen en zo :)

[ Voor 5% gewijzigd door BoomSmurf op 21-01-2004 01:50 . Reden: Tellen, naast spellen, is ook een vak :D - drie = twee ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

Uhm, leuk progje wel, maar ik zou het dan dus juist graag skinnable hebben. Misschien ligt dat aan mij, maar hier zie ik altijd nog gewoon de standaard Windows-programma border eromheen, terwijl het me prettiger lijkt als dat wat compacter wordt. Door middel van skinning zou ik ook een bordertje kunnen maken met een eigen kleurtje ofzo. Ook doet het meest linkse van de knopjes bij mij niks.

Verder wel een leuk projectje. _/-\o_

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
Manuzhai schreef op 21 januari 2004 @ 01:43:
Uhm, leuk progje wel, maar ik zou het dan dus juist graag skinnable hebben. Misschien ligt dat aan mij, maar hier zie ik altijd nog gewoon de standaard Windows-programma border eromheen, terwijl het me prettiger lijkt als dat wat compacter wordt. Door middel van skinning zou ik ook een bordertje kunnen maken met een eigen kleurtje ofzo. Ook doet het meest linkse van de knopjes bij mij niks.

Verder wel een leuk projectje. _/-\o_
Het is niet de standaard window border, het is een ToolWindow border :P

Het meest linkse knopje doet wel wat, je ziet het alleen pas als je de note op je desktop 'stickt' dmv het prikding (op-één-na-rechtse icoontje). Meest linkse icoontje staat nl. voor transparant en dat zie je in 'windowed-mode' niet - ik ga nog wel kijken of ik dit kan fixen voor W2K/WXP want die kunnen wel transparent windows aan.

As for the skinning, gedeeltelijke support voor skinning zit al wel grotendeels in het framework gebouwd, je kan het alleen nog niet gebruiken. En dan bedoel ik skinning als 'ie op de desktop zit, niet in een windowtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Progje moet in ieder geval in de tray gaan runnen :)

verder heb ik nog wel wat ideeën: ik denk zelf dat 2 dingen al misschien standaard (in verschillende resoluties) als desktop mee geleverd kunnen geworden (hier kunnen misschien een aantal standaard templates voor gemaakt worden evt: een kalender en een to-do list

http://crew.tweakers.net/lunatic/zooi/desktop.PNG

ff snel een screenie gemaakt hoe ik het ongeveer in gedachten heb hoe ik het zelf ga gebruiken (de ruimte waar nu nog icons staan kan bijv voor snelle notities gebruikt worden ofzo, maar dit staat nog niet geheel vast); ik denk dat de kalender door iedereen wel gewild gaat worden.

Zoals je ziet zijn de briefjes nu nog met een kader. Dat kan aan de ene kant handig zijn, maar als ik een notitie in deze kalender wil maken, dan vind ik het mooier als dat kadertje weg is en zo integreert in die kalender.

voor die To do list rechts is het wel weer handig, zo krijg je een mooi lijstje wat je constant kunt bijwerken.

Idd fonts, groottes ervan, bold/underlined, etc, maarja spreekt voor zich. Als je klaar bent met een note, moet die meteen integreren als je buiten de note klikt (is nu nog bij mij, kan alleen met punaise gepind worden).

Achtergrondkleuren van de notes, opacity, etc...

pff zal me vast nog wel het e.e.a. te binnen schieten, maar in principe kan ik nu al iets met wat je tot nu toe allemaal al af hebt :)

edit: oh fuck, weer slecht gelezen en geprobeerd, die 2 knoppies doen wel wat, zelfs opacity werkt en zonder een border _o_

ander idee hiervoor dan: opties dat dit standaard bij elke nieuwe note gelijk is :)

oke, ik laat me nu een beetje meeslepen, maar what the heck :D oke, dit wordt moeilijk uit te leggen, dus hopelijk maak ik wat sense :+

Het is misschien een idee om een hele nieuwe kalender in te voegen. in plaats dat je nu een nieuwe note toevoegt, voeg je dus een hele nieuwe kalender in. Dit gaat dus niet via dubbelklikken op je background, want dat is een nieuwe note al, dus dat moet dan via een menuutje van het eigenlijke proggie (insert kalender).

Op het moment dat je dat doet, krijg je een menu met allerlei opties (die nog bedacht moeten worden, maar in elke kalender proggie aanwezig zouden zijn, dus welke maand, maandag eerst ipv zondag, om maar wat dwarsstraten te noemen). Heb je alles ingesteld, dan kun je je kalender positioneren en zo groot maken als je zelf wilt (zou voor mij ongeveer iets worden zoals je op mijn screenshot ziet).

Oke, dan nu the tricky part1: De desktop is in principe één grote note, maar dan wel verdeeld in de cellen van kalender. Of eigenlijk: elke cel is al een voorgedefinieerde note.
tricky part2:

Omdat je natuurlijk altijd verder plant dan alleen de maand waarin je zit (zeker als je aan het eind van die maand zit, zoals nu), moet het mogelijk zijn om naar de volgende maand te gaan. Dus via pijltjes, of een heel menu erboven (denk aan soort taakbalk, maar dan met de maanden). Dus dan verschijnt er weer precies zo'n kalender, alleen dan een andere (lege) maand. natuurlijk kun je dan ook weer terug naar je oude maand, met al je oude notes in die cellen.

Kortom, ipv dat je nu zoals ik heb gedaan, de kalender als echte achtergrond neemt, kan de kalender een opzichzelf staande module worden in het programmaatje zelf, waardoor je veel flexiber bent omdat je dan van maand tot maand kunt gaan, en dat de cellen zelf al briefjes zijn met voorgedfinieerde groottes/kaders.

Pff, ik hoop dat ik op de vage late nacht zo nog een beetje duidelijk bent, anders moet je het maar zeggen! :)

[ Voor 46% gewijzigd door LuNaTiC op 21-01-2004 02:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
LuNaTiC schreef op 21 januari 2004 @ 02:28:
Progje moet in ieder geval in de tray gaan runnen :)
Dat is wel zeker ja :)
verder heb ik nog wel wat ideeën: ik denk zelf dat 2 dingen al misschien standaard (in verschillende resoluties) als desktop mee geleverd kunnen geworden (hier kunnen misschien een aantal standaard templates voor gemaakt worden evt: een kalender en een to-do list
Die templates komen op z'n vroegst bij de eerste RC, omdat ik bij elke wijziging anders die templates weer aan moet gaan lopen passen qua instellingen e.d. :)
http://crew.tweakers.net/lunatic/zooi/desktop.PNG

ff snel een screenie gemaakt hoe ik het ongeveer in gedachten heb hoe ik het zelf ga gebruiken (de ruimte waar nu nog icons staan kan bijv voor snelle notities gebruikt worden ofzo, maar dit staat nog niet geheel vast); ik denk dat de kalender door iedereen wel gewild gaat worden.

Zoals je ziet zijn de briefjes nu nog met een kader. Dat kan aan de ene kant handig zijn, maar als ik een notitie in deze kalender wil maken, dan vind ik het mooier als dat kadertje weg is en zo integreert in die kalender.

voor die To do list rechts is het wel weer handig, zo krijg je een mooi lijstje wat je constant kunt bijwerken.
Leuke screenie, ga ik denk ik nog vaak naar kijken :D Over het kader eromheen zal ik even niks zeggen :D Verder zal de kalender op zich totaal los staan van het whiteboard, maar uiteraard zul je de cellen van de kalender ook makkelijk kunnen gaan wijzigen :)
Idd fonts, groottes ervan, bold/underlined, etc, maarja spreekt voor zich. Als je klaar bent met een note, moet die meteen integreren als je buiten de note klikt (is nu nog bij mij, kan alleen met punaise gepind worden).

Achtergrondkleuren van de notes, opacity, etc...

pff zal me vast nog wel het e.e.a. te binnen schieten, maar in principe kan ik nu al iets met wat je tot nu toe allemaal al af hebt :)

edit: oh fuck, weer slecht gelezen en geprobeerd, die 2 knoppies doen wel wat, zelfs opacity werkt en zonder een border _o_

ander idee hiervoor dan: opties dat dit standaard bij elke nieuwe note gelijk is :)
Instellingen e.d. worden idd nog totaal niet opgeslagen, ook je notes niet, die zijn weg als je het programma opnieuw opstart. 'Default' instellingen zullen natuurlijk ook configureerbaar worden.
oke, ik laat me nu een beetje meeslepen, maar what the heck :D oke, dit wordt moeilijk uit te leggen, dus hopelijk maak ik wat sense :+

Het is misschien een idee om een hele nieuwe kalender in te voegen. in plaats dat je nu een nieuwe note toevoegt, voeg je dus een hele nieuwe kalender in. Dit gaat dus niet via dubbelklikken op je background, want dat is een nieuwe note al, dus dat moet dan via een menuutje van het eigenlijke proggie (insert kalender).

Op het moment dat je dat doet, krijg je een menu met allerlei opties (die nog bedacht moeten worden, maar in elke kalender proggie aanwezig zouden zijn, dus welke maand, maandag eerst ipv zondag, om maar wat dwarsstraten te noemen). Heb je alles ingesteld, dan kun je je kalender positioneren en zo groot maken als je zelf wilt (zou voor mij ongeveer iets worden zoals je op mijn screenshot ziet).
Zo had ik het wel in gedachten ja :) Met allemaal losse notes als kalender te gaan werken is programmatisch niet handig, en zo inefficient als Balkellende :) Alle plugins buiten de default (in dit geval het whiteboard, diegene die reageert op de dubbelklik = default plugin) zullen op zo'n manier ingevoegd moeten worden.
< snip nog meer kalender gebrainstorm >
Pff, ik hoop dat ik op de vage late nacht zo nog een beetje duidelijk bent, anders moet je het maar zeggen! :)
Wat nou laat? :P

Zoals je wel ziet aan mijn reactie is jouw visie zo'n beetje dezelfde als de mijne :)

We zijn echter nog bij v0.03 en er is nog een lange lange weg te gaan voor er een alpha, beta, RC of echte 1.00 release is :)

[ Voor 6% gewijzigd door BoomSmurf op 21-01-2004 03:59 . Reden: Ja k'moest nog wat meer dingen zeggen :D ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
moet je de kalender ook nog even Ical (.ics) kalender compatible maken, een standaard die ook door mozilla kalender gebruikt wordt bijvoorbeeld (en apple ical) zodat je kan exporteren en importeren naar je werkplek *grins*.

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Is het veel werk om te proggen dat je notes wél worden opgeslagen? dus niet dat na elke reboot of afsluiting van dat proggie alles weer weg is 8)7

Ik las dat je deze week wou gaan kappen het even in de koelkast wou zetten, dat is jammer maar begrijpelijk (ik wil mn school ook graag halen :+), maar dan heb je iig al wat (want dan kun je er toch al aardig wat mee, iig genoeg wat ik ongeveer in gedachten heb).

Trouwens mooi dat we op dezelfde golflengte zitten, dat praat namelijk vet makkelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoalaBear84
  • Laatst online: 01-09 08:49
Ik gebruik op dit moment zelf een calendar programma genaamd Wallpaper Calendar. Dit programma veranderd telkens de wallpaper, heeft ook een desktop taakbalk om naar andere maanden te gaan. En deze veranderd de wallpaper dus, maar aangezien DeskMan de wallpaper verder met rust laat zou het sneller reageren, bij Wallpaper Calendar moet je altijd nog ff 1 seconde wachten, is ook geen probleem.

Heeft alleen geen plugin support. Ziet er verder goed uit, kan alles aanpassen, grootte van calendar, wallpaper kleur instellingen, fit to screen, transparantheid.

@BoomSmurf:
Zou je het kunnen maken dat je 3 keer klikt om een note te plaatsen/bewerken? Dit is namelijk bij Wallpaper calendar zo, dit vind ik fijner werken, klik je nooit verkeerd omdat je 3 keer moet klikken.

Je kunt dit programma downloaden en ideeën opdoen, zoiets en dan een todo plugin + paint-light plugin. Dan zou het super zijn.

Ik programmeer zelf ook in Borland Delphi, zou wel willen weten hoe je programma nu ongeveer werkt. Ik snap niet hoe je op de desktop en onder de icoontjes tekent. En zelf snap ik niet hoe je plugins wilt maken, van .dll's heb ik ook nooit kaas van gegeten :(

<Homepage>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
Justice schreef op 21 januari 2004 @ 07:39:
moet je de kalender ook nog even Ical (.ics) kalender compatible maken, een standaard die ook door mozilla kalender gebruikt wordt bijvoorbeeld (en apple ical) zodat je kan exporteren en importeren naar je werkplek *grins*.
Dat is nou helemaal geen slecht idee! Ik gebruik zelf eigenlijk geen kalender achtige programma dus had ik helemaal nog niet aan gedacht. Is dat een open format?

Edit: ja dus... iCalender RFC. Das niet voor de poes!

[ Voor 10% gewijzigd door BoomSmurf op 21-01-2004 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
LuNaTiC schreef op 21 januari 2004 @ 07:43:
Is het veel werk om te proggen dat je notes wél worden opgeslagen? dus niet dat na elke reboot of afsluiting van dat proggie alles weer weg is 8)7

Ik las dat je deze week wou gaan kappen het even in de koelkast wou zetten, dat is jammer maar begrijpelijk (ik wil mn school ook graag halen :+), maar dan heb je iig al wat (want dan kun je er toch al aardig wat mee, iig genoeg wat ik ongeveer in gedachten heb).
Ik beloof hierbij plechtig dat ik zorg dat de notes opgeslagen worden voor het de koelkast in gaat ;)
Trouwens mooi dat we op dezelfde golflengte zitten, dat praat namelijk vet makkelijk :P
Idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
AniMatrix schreef op 21 januari 2004 @ 11:47:
maar aangezien DeskMan de wallpaper verder met rust laat zou het sneller reageren, bij Wallpaper Calendar moet je altijd nog ff 1 seconde wachten
Ik heb idd ook gedacht om gewoon de wallpaper te beschilderen en te switchen, maar bijvoorbeeld voor RSS feeds en dergelijke is dat niet handig, elke keer als er iets nieuws is moet de hele desktop geswitched worden. Bovendien wou ik altijd al een keer goed uitzoeken hoe je nou op de desktop tekent :)
Heeft alleen geen plugin support. Ziet er verder goed uit, kan alles aanpassen, grootte van calendar, wallpaper kleur instellingen, fit to screen, transparantheid.

@BoomSmurf:
Zou je het kunnen maken dat je 3 keer klikt om een note te plaatsen/bewerken? Dit is namelijk bij Wallpaper calendar zo, dit vind ik fijner werken, klik je nooit verkeerd omdat je 3 keer moet klikken.

Je kunt dit programma downloaden en ideeën opdoen, zoiets en dan een todo plugin + paint-light plugin. Dan zou het super zijn.
Het ziet er heel gelikt uit. Zoiets mag je van DeskMan tot v2.00 zeker nog niet verwachten denk ik. Mijn prioriteiten zijn 1) Framework 2) Functionaliteit 3) Geliktheid - zoals het hoort in elk software project :)

Dat 3 keer klikken ga ik nog over denken :)
Ik programmeer zelf ook in Borland Delphi, zou wel willen weten hoe je programma nu ongeveer werkt. Ik snap niet hoe je op de desktop en onder de icoontjes tekent. En zelf snap ik niet hoe je plugins wilt maken, van .dll's heb ik ook nooit kaas van gegeten :(
( hier volgt een nogal technische beschrijving dus voor de niet programmeurs zou ik dit even overslaan )

Dit is wel allemaal nogal wat gesimplificeerd, maar zo zit het allemaal ongeveer:

Eerst even over DLL's. Een DLL is in feite niks anders dan een EXE, maar een EXE laad je zelf terwijl een DLL door een EXE of een andere DLL geladen wordt. Een DLL heeft als het ware een host nodig. De DLL bevat gewoon code als een EXE, met als verschil dat de DLL de functies 'exporteerd' - ipv zelf uitvoerd zoals een EXE - die dus door andere executables gebruikt kan worden.

De DeskMan.EXE doet in feite niks, behalve tegen Explorer.EXE (de 'eigenaar' van ProgMan - Program Manager - die de achtergrond en de icoontjes tekent) 'zeggen' dat 'ie DesktopFrameWork.DLL moet laden. Zodra DesktopFrameWork.DLL geladen is gaat ie ProgMan subclassen. Zoals je waarschijnlijk wel weet werkt windows door een messaging systeem. Als je window opnieuw getekend dient te worden stuurt windows jouw window een WM_PAINT (voorgrond tekenen) message en deze genereerd weer een WM_ERASEBKGND (achtergrond tekenen) message.

De DesktopFrameWork.DLL gaat als het ware in het 'postvak' van deze messages in ProgMan zitten, zodat 'ie WM_PAINT, WM_ERASEBKGND, en natuurlijk de mouse messages af kan vangen voor deze door ProgMan zelf behandelt worden. Als deze messages binnen komen bekijkt de DLL dus wat er moet gebeuren. Bij een WM_PAINT gebeurd er vrijwel niks, bij een WM_ERASEBKGND wordt er gekeken welke delen er hertekend moeten worden, of op die plek een 'display' (in dit geval een notitie) aanwezig is en zegt tegen de plugin (DFWPluginWhiteboard.DLL) dat ie daar moet gaan tekenen. Deze WM_ERASEBKGND wordt behandelt NA dat de wallpaper getekend is, maar VOOR dat de icoontjes getekend worden. Vandaar dat alles tussen je wallpaper en icoontjes terechtkomt.

Bij een mouse message (klik, dubbelklik) vraagt het framework aan ProgMan of er op die plek een icoontje zit. Zo ja, dan stuurt 'ie de message gewoon door naar ProgMan (zodat er dingen geselecteerd/opgestart worden). Zo niet, dan kijkt 'ie of op die plek een display zit, zo ja, zegt ie tegen de plugin die eigenaar is van die display dat ie actief moet worden. Zo niet, dan wordt de 'default' plugin aangeroepen (de plugin die op dubbelklik reageert).

De plugins zijn ook niets meer dan DLL's, die een aantal functies exporteren (zoals "GaEsTekenenMan!" en "WaarHangJeUit?" etc). Het framework is zo gebouwd dat de Plugins dus vrij simpel zijn en het framework automatisch alle moeilijke berekeningen e.d. voor zn rekening neemt.

Ik hoop dat je het een beetje snapt :)

[ Voor 13% gewijzigd door BoomSmurf op 21-01-2004 18:20 . Reden: LEER NOU ES SPELLEN GVD ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
Naam moet trouwens iets anders worden dan Desktop Manager - bestaan al te veel dingen die zo heten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Laatst online: 13-09 18:15
nou, dan vind ik DeskSmurf oid (zoals al eerder werd gezegd) wel cool :+ Enne, geweldig programma hoor! nu nog save-mogelijkheden... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm...
Interessant
Wat vind je van het volgende

Een programma dat de account op een webserver blokkeert zodra de limiet van het dataverkeer overschreden is...

Go Figure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monski
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
Is SmurfTop niet leuker dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

BoomSmurf schreef op 21 januari 2004 @ 16:46:
Naam moet trouwens iets anders worden dan Desktop Manager - bestaan al te veel dingen die zo heten :)
Ach.. t was maar een 2 seconde nadenk actie.. ;)
Ik ben zelf helaas niet zo'n fan het Smurf in naam van programma (no offense tegen TS tho :) ). Misschien is NoteTop wel een leuke naam, of Desktop Note Manager of DeskNote (t zullen allemaal wel cliche namen zijn tho :P )

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Niet online
Monski schreef op 21 januari 2004 @ 18:37:
Is SmurfTop niet leuker dan?
Klinkt wel goed :)

Juist origineel om iets met smurf erin te doen, weer eens wat anders dan al die deskX proggies

Volgens mij wordt het wel een heel erg handig progseltje _/-\o_ dus ik hoop dat je nog een goed werkende versie maakt voordat je er (tijdelijk) mee stopt.

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Wat dacht je van "DeskNotes" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
SmurfTop - Klinkt wel, maar zegt niks over het progsel

DeskNotes - De notes zijn het begin, het programma draait daar helemaal niet om, dus vind ik ook geen goeie naam

Maar suggesties blijven welkom natuurlijk :)

Status update:
- Optimalisatie tekenen is klaar (voor nu - misschien krijg ik nog een briljante inval :)), gaat nu ongeveer 10 keer zo snel woei
- Alphablending met de desktop is een feit!

Verder werd ik een beetje moe van het houden aan W95/WNT4 dingen, dus vanaf nu zijn die niet meer supported :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
"Mr. Desktop" ?

En dan met zo'n still uit Spaceballs als splash, naast Mr. Coffee en Mr. Radar :)

Niet goed ?

[ Voor 14% gewijzigd door BoomSmurf op 21-01-2004 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Laatst online: 04-09 14:02
Over de naam voor je programma: Ik zit te denken aan DeskMorph, als je de naam één duidelijk woord maakt is het ook altijd makkelijk op te Google :)

Mocht je je trouwens nog gaan vervelen dan heb ik nog wel een paar verzoekjes als het niet teveel gevraagd is. Ik heb voor beide programma's nu wel iets, alleen werken die niet helemaal zoals ik zou willen.

1: Een wallpaper changer. Met instelbare tijd tussen wisselingen (in minuten ofzo) en de mogelijkheid om standaard alle image bestanden uit een map te gebruiken voor het wisselen. Natuurlijk ook een random functie, die ook echt goed randomised (heb je meteen een primeur :9) Een ander ding wat ik een beetje mis in het programma dat ik nu gebruik is dat hij weliswaar alle plaatjes uit een bepaalde dir gebruikt, maar er zijn er een aantal waarvan ik liever heb dat ie ze niet gebruikt/overslaat, een soort van banfunctie :?

2: een programma dat ieder venster naar de systemtray kan minimaliseren, er bestaan er al een aantal, maar of ze plegen een aanslag op je geheugen, óf ze verlopen na 30 dagen 8)7 volgens mij hoeft dit niet zo heel erg ingewikkeld te zijn :? overigens moet ie dan natuurlijk zelf niet m'n systemtray gaan zitten vervuilen ;)

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoalaBear84
@cryforhelp:
2: PowerMenu
Freeware programma waarmee je via het system menu (rechtklikken in taakbalk op de entry van het programma, zie site) het programma naar systemtray kan doen, in win2k of hoger de transparantheid en de prioriteit van het programma kan veranderen, lowest, normal, highest, realtime. En ook heel handig, always on top.

Heel handig progsel dus. Heb met dit programma nog geen problemen gehad. De meeste van deze programma's werken maar half, die zorgen ervoor dat je IE's (Internet Explorer) ineens weg zijn (uit de traybar). En dat is juist waarvoor ik zo'n programma voor gebruik. Met deze kan ik me niet herinneren dat ooit programma zomaar afgesloten werden. Dus wat je erin zet blijft ook staan. En het is makkelijk te bedienen.

RBTray
Als je dan met je rechtermuisknop op minimize klikt gaat ie naar de traybar, weet niet zeker of ie de IE's laat staan. Dus gewoon met de rechtermuisknop op het platte streepje, de linkse van de drie.

[ Voor 6% gewijzigd door KoalaBear84 op 22-01-2004 01:00 ]

<Homepage>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke smurf, Ik heb wat voor je:

Ik heb wel een programma gemaakt wat op alle netwerken kan draaien (LAN -> WAN etc). Dit is een chat programma. Nu wil ik hier plugin ondersteuning voor bieden zodat je dus met je contacten spelletjes etc kan doen. Dat kan ik allemaal maken. Ik heb alleen weinig tijd voor plugins te maken.
Wat ik nu eens echt graag wil zien is een goede hulp op afstand. Dus bureaublad delen etc en dat niet door 1 plaatje per 5 seconden te sturen. Een soort netmeeting maar dan beter. Het gaat alleen om programma's te delen remote.

Mocht dit te moeilijk zijn maak dan anders wat leuke spelletjes die je met je contacten wilt spelen ofzo. Wel handige opties voor als het programma uitkomt, heeft msn ook :D.

Check www.ampmessenger.com anders om te zien wat ik gemaakt heb en kijk of er iets tussen zit waar je interesse in hebt. Bijvoorbeeld simpele programma's zoals Boter-Kaas En eieren, 4 op een rij etc

Jarry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

BoomSmurf schreef op 21 januari 2004 @ 01:49:
Het is niet de standaard window border, het is een ToolWindow border :P

Het meest linkse knopje doet wel wat, je ziet het alleen pas als je de note op je desktop 'stickt' dmv het prikding (op-één-na-rechtse icoontje). Meest linkse icoontje staat nl. voor transparant en dat zie je in 'windowed-mode' niet - ik ga nog wel kijken of ik dit kan fixen voor W2K/WXP want die kunnen wel transparent windows aan.

As for the skinning, gedeeltelijke support voor skinning zit al wel grotendeels in het framework gebouwd, je kan het alleen nog niet gebruiken. En dan bedoel ik skinning als 'ie op de desktop zit, niet in een windowtje.
Als ik op het prikding druk verdwijnt de note, dan heb ik dus niet zoveel aan dat meest linkse knopje. :)

Verder is skinning natuurlijk ook alleen nodig als ie op de desktop zit, dus dat is prima. :D

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
Manuzhai schreef op 22 januari 2004 @ 13:12:
[...]
Als ik op het prikding druk verdwijnt de note, dan heb ik dus niet zoveel aan dat meest linkse knopje. :)

Verder is skinning natuurlijk ook alleen nodig als ie op de desktop zit, dus dat is prima. :D
Da's nie guh. Active Desktop aanstaan? (Dan gaat het niet werken). Is trouwens al een meer bugvrije en iets uitgebreidere versie maar die staat nog niet online. Zondag komt als het goed is het opslaan (ga zo weer weg voor het weekend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoalaBear84
@Jacsoft:

Is VNC niets voor jou dan? Dan kun je via een programma of via java in een browser je PC besturen. Freeware. Zorg er wel voor dat als de VNC server (op de pc die je wilt besturen) achter de router zit dat je poort 5800 en 5900 portmapt.

<Homepage>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Laatst online: 04-09 14:02
AniMatrix:RBTray is inderdaad zoiets als ik zocht, dat scheelt me normaal gesproken ook weer een icoontje in m'n system tray :) Bedankt voor de tip Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/thumbsup.gif

[ Voor 20% gewijzigd door cryforhelp op 22-01-2004 16:56 ]

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zedonite
  • Laatst online: 13-09 00:04
Misschien een idee:

Een freeware alternatief voor Netlimiter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk zoek ik meerdere programmeurs, want ik wil graag een on-line spel (laten) ontwerpen. Het mogen geen rips zijn van bestaande programma's waar een auteursrecht op kan zitten.
Het hele plan heeft vele uitwerkingen ik zal één toepassing omschrijven en dan hoop ik dat, dat misschien alvast te maken is.
Ik kan zelf geen letter programmeren, sorry.

Het gaat om een kaartspel wat bestaat uit 2000 verschillende kaarten.
Eén van de dingen die nodig zijn is een deckbuilder.
Je moet namelijk uit die 2000 kaarten er 60 kiezen en dat heet je deck.
Dit deck moet je op kunnen slaan en in een soort chatroom kunnen laden om met de kaarten kunnen spelen.
Het kiezen en opslaan is alleen van de naam van de kaart +serienummer.
Het zichtbaar maken van de kaart hoeft pas later als je echt gaat spelen.

Wat ik denk dat nodig is (nogmaals ik weet niets van programmeren) een database waarin dus o.a. en kolom staat met de naam en serienummer.
Dan moet het te maken programma dus 60 regels tonen(60 kaarten in deck) en op iedere regel moet je dus kunnen zoeken in die database en de bewuste kaart op die regel toevoegen.
Het geheel moet je op kunnen slaan en er een naam aan geven.

Een andere toepassing is dat je dus dat deck uit de opslagplaats haalt, de kaarten schudt en de eerste zeven kaarten (lees naam+serienummer) kunt bekijken.

Ik heb het plan om naar een ontwerpbedrijf te gaan, maar ik weet bij voorbaat al dat het een kostbaar grapje is.
Ik had mijn verzoek op een ander stuk van deze site gezet maar het viel onder de noemer werving en dat mag niet. Ik weet niet of dit werving is aangezien iemand hier aanbiedt om iets te maken.
Misschien dat ik op deze manier mensen enthousiast kan maken en het hele plan betaalbaar houden. Het is zou zo leuk zijn om het spel on-line te spelen tegen mensen wereldwijd, dat het idee me niet los laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AniMatrix schreef op 22 januari 2004 @ 16:24:
@Jacsoft:

Is VNC niets voor jou dan? Dan kun je via een programma of via java in een browser je PC besturen. Freeware. Zorg er wel voor dat als de VNC server (op de pc die je wilt besturen) achter de router zit dat je poort 5800 en 5900 portmapt.
Nou niet bepaald nee. Ik heb t geinstalleerd en probeert te gebruiken maar wil niet echt lukken.Dingen zoals portmappen enzo moet juist ook niet omdat de meeste gebruikers daar geen verstand van hebben. Daarom heb ik deze applicatie (AMP) geschreven zodat iedereen overal zonder trucjes met elkaar kan chatten en dat netwerk door plugins gebruikt kan worden. VNC werkt niet bepaald handig want het hele client-server idee is al niks :(.

Maar bedankt toch voor de link. En op pscode.com staan wel enkele voorbeelden maar die zitten ook allemaal met ip adressen enzo en als het een plugin voor ons programma wordt hoeft dat niet meer, alleen zijn die voorbeelden niet goed genoeg want die sturen alleen hele plaatjes, terwijl als je de netmeeting variant bekijkt deze veeeeel soepeler loopt en alleen update wat verandert en dat is gewoon precies goed. Alleen niet gebruiksvriendelijk genoeg dat netmeeting :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Requests voor volgende dingen;

- Simpele puzzelactige games voor Windows (draaient onder Windows 2000Pro, 98 en ME) games zoals Mahjong, Bejeeweled etc. lekkere makkelijke games, die goed voor je onstpanning zorgen, en voor plezier in de familie. Mogen best shareware zijn...
- Een script/config voor Samurize... zodat ik de 5 most active topics van me phpBB2 kan afhalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 20:42:
Maar bedankt toch voor de link. En op pscode.com staan wel enkele voorbeelden maar die zitten ook allemaal met ip adressen enzo en als het een plugin voor ons programma wordt hoeft dat niet meer, alleen zijn die voorbeelden niet goed genoeg want die sturen alleen hele plaatjes, terwijl als je de netmeeting variant bekijkt deze veeeeel soepeler loopt en alleen update wat verandert en dat is gewoon precies goed. Alleen niet gebruiksvriendelijk genoeg dat netmeeting :(.
Topicstart was meer dan twee weken geleden, momenteel ben ik bezig met een ander project - wat nog veel tijd gaat kosten - en hier ga ik mijn hobbyuurtjes insteken (en de komende 2 a 3 weken heb ik het ontzettend druk maar daarna doe ik weer mee :)). Op zich lijkt het me wel leuk zoiets te maken, moet best mogelijk zijn.

Maar ja, zonder MSN support ....
Pagina: 1 2 3 4 Laatste