Software requests?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.005 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-06 16:50
Iemand nog software requests? Heb zin om te coden maar geen idee wat, dus als iemand zoiets heeft van, "hee, dit moet ik hebben maar kan ik nergens vinden" dan wil ik best een poging wagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Parallelle poort FAQ kan wel een compiled progje gebruiken waarbij de verschillende pinnen gemonitord worden / kunnen worden hoog/laag gemaakt. Er staan wel verscheidene sourcecode voorbeelden, maar voor de nonPW'ers zou een compiled versie erg handig zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Als je wilt mag je een progje klussen dat TrayAmp nadoet. :) Het programma kan ik nergens meer vinden, maar ik zou het geweldig vinden als ik de forward-, backward-, play- en stop-button van winamp in m'n taskbar zou hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
OpifexMaximus schreef op 06 januari 2004 @ 17:28:
Als je wilt mag je een progje klussen dat TrayAmp nadoet. :) Het programma kan ik nergens meer vinden, maar ik zou het geweldig vinden als ik de forward-, backward-, play- en stop-button van winamp in m'n taskbar zou hebben staan.
http://tinyware.by.ru/zip/trayamp.zip

Effe googlen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 17:22:
De Parallelle poort FAQ kan wel een compiled progje gebruiken waarbij de verschillende pinnen gemonitord worden / kunnen worden hoog/laag gemaakt. Er staan wel verscheidene sourcecode voorbeelden, maar voor de nonPW'ers zou een compiled versie erg handig zijn ;)
Op zich wil ik dat best doen, zitten alleen een paar haken en ogen aan:

1) De code die in het topic gaat dus echt niet werken op een beetje OS (hooguit op Win95-98). Ik wil best uitzoeken hoe dat wel werkt (zal wel niet zo ingewikkeld zijn) , maar dat kost effe tijd.
2) Ik heb geen parallelle poort zooi dus ik kan het onmogelijk testen (en om het voor NT+ werkend te krijgen is dat wel nodig)
3) Ik draai alleen XP Pro dus voor de niet NT OS-en kan ik niet eens testen of het wel draaid.

(Reden dat 2 punten met NT/niet NT te maken hebben is dat dit op twee totaal verschillende manieren moet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 11:18

DkF

BoomSmurf schreef op 06 januari 2004 @ 18:16:
[...]
2) Ik heb geen parallelle poort zooi dus ik kan het onmogelijk testen (en om het voor NT+ werkend te krijgen is dat wel nodig)
offtopic:
Mag ik vragen wat voor moederbord/systeem je dan hebt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke taal programmeer je in? En hoeveel tijd heb je/wil je aan het programmeren besteden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik heb denk ik nog wel een paar ideetjes, die ik ook al eens bij skunkah in zijn topics gedropped heb, maar waar het nog niet van is gekomen. Ik ga ff nadenken en dan post ik denk ik vanavond wel even wat ideeën :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
DkF schreef op 06 januari 2004 @ 18:22:
[...]

offtopic:
Mag ik vragen wat voor moederbord/systeem je dan hebt? :?
Ik heb natuurlijk wel een parallelle poort *gniffel*, ik heb alleen niks om er op aan te sluiten om mee te testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:57
een proggie, om het programma netlimiter www.netlimiter.com uit je taskbar te halen.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BoomSmurf .. ik hoop dat je het niet erg vind dat ik ideetjes ga jatten in dit topic he :9
edit:

Ik btw wel iets (8 channel relaybord) wat ik op me LPT kan aansluiten.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 18:22:
Welke taal programmeer je in? En hoeveel tijd heb je/wil je aan het programmeren besteden?
Delphi is the language of choice (uiteraard). C++ en Java zijn ook geen probleem maar ik heb geen IDE's voor hen geinstalleerd en aangezien ik pasgeleden verhuisd ben zou ik ook geen idee hebben waar de CD's zijn :D VB doe ik niet en wil ik ook niet (ed. ammenooitnie) doen. Wat betreft de tijd, tja ik heb geen zin om een nieuwe Office of 'een nieuwe p2p client voor alle netwerken' waar 100 man op sourceforge samen al 3 jaar over doen. Zolang het leuk is wil ik er best tijd in stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 18:30:
BoomSmurf .. ik hoop dat je het niet erg vind dat ik ideetjes ga jatten in dit topic he :9
edit:
Ik btw wel iets (8 channel relaybord) wat ik op me LPT kan aansluiten.
Nee hoor, ik heb voor de fun ook ooit een ideetje uit jouw topic gejat (al had ik toen een andere nick en heb ik het nooit public gereleased). Ik vond het nl nogal sneu dat jou LED knipperding vage problemen gaf die niet nodig waren ;)

BTW als jij wel zo'n parallel board heb lijkt me dat FAQ ding meer iets voor jou dan voor mij :)

[ Voor 9% gewijzigd door BoomSmurf op 06-01-2004 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of je een Logitech keyboard hebt, maar als dat zo is... ik zoek nog een programma waarmee ik aan alle (functie-)toetsen een functie kan toewijzen, dus ook de media knop, en de stand-by knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 12:38
Wat voor talen kan je programmeren ?...

Zelf zit ik al een tijd te denken om binnen ASP (de standaard editie zeg maar) een soort
universeel DB programmatje in elkaar te flanselen om willekeurige DB's te beheren. Probleem
is alleen dat ik nergens een mooie routine kan vinden om DB veldnamen e.d. uit te lezen en
type kan uitlezen (Zodat als je een veld hebt wat een spatie bezit dat deze ook met een
<text> form wordt openend en niet met een value form.
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 18:41:
Ik weet niet of je een Logitech keyboard hebt, maar als dat zo is... ik zoek nog een programma waarmee ik aan alle (functie-)toetsen een functie kan toewijzen, dus ook de media knop, en de stand-by knop.
Check je installatie cd is die bij de Logitech is geleverd 8)

[ Voor 30% gewijzigd door avon op 06-01-2004 18:42 ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
AvOn schreef op 06 januari 2004 @ 18:42:

Zelf zit ik al een tijd te denken om binnen ASP (de standaard editie zeg maar) een soort
universeel DB programmatje in elkaar te flanselen om willekeurige DB's te beheren. Probleem
is alleen dat ik nergens een mooie routine kan vinden om DB veldnamen e.d. uit te lezen en
type kan uitlezen (Zodat als je een veld hebt wat een spatie bezit dat deze ook met een
Hier kan ik je niet mee helpen (zonder heel veel uitzoekwerk) ben ik bang. Nu kan ik wel PHP en verscheelt dat ook weer niet zo heel veel met ASP, als de functie in ASP er niet is zal er een COM object voor gebouwd moeten worden die ook al die databases aan kan spreken en ... en ... en ... - krijg er nu al nachtmerries van :D
[/quote]

Idd, en als ik me goed herinner (ook ik heb ooit een logitech gehad) is er ook nog een Open Source progsel van die het nog beter doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De code die in het topic gaat dus echt niet werken op een beetje OS
Dat klopt - voor Dos/Win9x is het nog wel te doen, maar Windows XP (wat toch het meest gebruikt wordt) is een stuk kniezeriger met zijn hardwaretoegang. Om dat te omzeilen zijn er DLL wrappers zoals dlportio.dll - of je moet een WDM driver maken ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik gebruik nu ook wel iTouch, maar daarmee kan je nog niet alle keys instellen, dat zoek ik juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 18:50:
[...]
Dat klopt - voor Dos/Win9x is het nog wel te doen, maar Windows XP (wat toch het meest gebruikt wordt) is een stuk kniezeriger met zijn hardwaretoegang. Om dat te omzeilen zijn er DLL wrappers zoals dlportio.dll - of je moet een WDM driver maken ;(
Of je kan natuurlijk gewoon met de parallelle poort driver gaan communiceren ;) - als dat al kan (voor het keyboard kan het bv wel). Verder is werken met zoiets als dlportio en vergelijkbare dingen ook niet zo'n probleem, heb ik al eerder gedaan (ik heb er zelfs een keer eentje geschreven). Grootste probleem is dat ik dus met geen mogelijkheid kan testen dus heeft het ook weinig zin om iets te gaan maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antediluvian
  • Laatst online: 18-06 17:42
Nou, ik ben al tijden op zoek naar een progje waarmee je kan audiochatten tussen een windows bak een een mac.

Iets zoals Skype (superprog >:)) maar dat dan ook op Mac OSX draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

:> Heb gegoogled, maar russische sites zijn meestal van die warez-sites met allemaal shit er op en heb ik dus maar links laten liggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
mhr-zip schreef op 06 januari 2004 @ 18:28:
een proggie, om het programma netlimiter www.netlimiter.com uit je taskbar te halen.
http://www.am-ende.net/de...imiter/HideNetLimiter.ZIP

Getest met NetLimiter 1.25 (trial versie). Het progje zie je helemaal niet, bij het opstarten probeert 'ie het NetLimiter ikoontje weg te halen en quit meteen weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ga nou geen GoT-Browser maken want daar ben ik al in het diepste geheim mee bezig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
Niet allemaal tegelijk a.u.b. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

ik haal wat oude quotes aan, ze zijn misschien wat verouderd, of heb ik er zelf niet zoveel meer aan, misschien zijn ze zelfs niet haalbaar, of praktisch maar whatever! :P
LuNaTiC schreef op 26 mei 2002 @ 19:44:
een leuk MP3/MPG1/2/AVI cut tooltje.

Het aanbod wat er nu is vind ik zelf meestal maar irritant eigenlijk.

Gewoon mogelijkheden die je kunt inbouwen: hoeveel delen wil je, hoe grote delen wil je ze.

Ook kunnen aangeven waar je wil cutten, handig voor (S)VCD zodat je meerdere scenes achter mekaar kan maken.

Evt een merger erbij, om van meerdere mpg-tjes een grote te maken.
LuNaTiC schreef op 11 juni 2002 @ 13:42:
nieuw ideetje:

een proggie waarbij je een dir kan aangeven, of een winamp playlist, en dit proggie maakt van deze dir onmiddelijk een perfect passende layout voor de achterkant van een CD.

Hierbij kun je zelf variabelen aangeven met informatie die je op de achterkant van je CD zou willen zien: track, artist, title, bitrate, time, etc etc.

Dan zou het mooi zijn als je bv een MP3 CD hebt met 6 verschillende dirs (albums dus) dat je hetvolgende krijgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
---------------------
|| CD1 | CD2 |     ||
|| hier|art- | etc ||
|| info|title|     || 
||-----|-----|-----||
||     |     |     ||
||     |     |     ||
||     |     |     || 
---------------------

een mooi lijstje zodat alle nrs erop staan. Lettertjes worden vrij klein, maar dat geeft niet. En een mogelijkheid om op de zijkanten de naam van je CD te zetten.

Is dat iets?
LuNaTiC schreef op 11 juni 2002 @ 15:41:
nog een ideetje;

er zijn aardig wat progjes op de markt om een CD-menu te creeeren, maar ze missen eigenlijk allemaal wat functionaliteit.

BV een CD vol progjes die ik backup, zou ik het volgende menu willen creeeren:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
+  Categorie 1
   ---------------------

Progje 1            Crack 1        Website      
     Progje 2            Crack 2        Website

+  Categorie 2
   -----------------------
    Progje 3

etc. etc.

Het plusje voor de categorie betekent dat je die in en uit kan klappen. Het menuutje wat je krijgt als je je CD opstart is dus op het begin (met categorie 3 als voorbeeld uitgeklapt) als:

Menu
-----

+ Categorie 1 (bv tools)
+ Categorie 2 (bv internet)
+ Categorie 3
------------
Progje 1 Crack Website
Progje 2 Crack Website
+ Categorie 4
+ Categorie 5

Zo heb je een mooi overzichtje om je progje te installeren, de crack te installeren, en een link naar de website waar je het normaal vandaan haalt, zodat je makkelijk kunt updaten.
LuNaTiC schreef op 09 oktober 2002 @ 19:40:
een ideetje van mij;

weet niet of ie al langs gekomen is, vergeef me het nu ajb dat ik nu ff geen tijd heb om alles door te lezen ;)

wat ik zoek is eigenlijk heel simpel. Crisp heeft een meesterlijke GoT tracker gemaakt, wat ik nou graag zou willen zien, is daar een progachtigs iets omheen, zodat je hem kan docken aan de rechterkant naast je browser.

Die tracker is namelijk vet handig, het enige wat jammer is dat het via een browservenster moet, en dus altijd ergens achter verdwijnt. Als je dit oplost door een ICQ-achtig progje daaromheen te ontwerpen, kun je dus je voordeel doen van de tracker, iets wat altijd ontopic openstaat, en als er eens een topic verschijnt, kun je erop klikken zonder dat je last hebt dat je tracker weer verdwijnt nadat je weer een ander prog actief maakt.
Iets waar ik echt nog eens op hoop, maar nog nooit ben tegen gekomen:
LuNaTiC schreef op 20 mei 2002 @ 20:29:
Eeeeeeen NOG!! één

ik hoop dat ik dit een beetje goed kan uitleggen:

een soort 'shell' waar je meerdere progs ineen kan duwen, zodat je ze groepeert binnen een window in Windows.

Bijv! is dit handig om twee windows explorers naast elkaar te stallen, of bijv meerdere flashfxp windows. Dan heb je ze mooi bij elkaar, en scheelt aanzienlijke ruimte op je taskbar.

Moeten dus opties komen om die windows binnen die shell te positioneren en dan te locken, ook zou je denken aan bepaalde profielen (stel dat je je mp3tag proggie, je mp3 extractor etc bij elkaar wil groeperen).

Ik weet niet of zoiets bestaat, of makkelijk te proggen is, maar ik heb zoiets nooit weten te vinden (vraag me af op welke keywords ik dan moet zoeken enzo ;))
LuNaTiC schreef op 20 mei 2002 @ 23:53:
oja!

klinkt misschien vreemd, maar wat ik weleens zocht is een soort interactieve desktop. voor kleine notes, roosteres voor school, agenda, tijdelijke URL's of dingen, kortom alles wat je in een kladblok zou zetten.

Nu bestaan er zat proggies zoals Post-it ofzo, maar die werken allemaal stuk voor stuk kut.

Is er iets te maken waardoor je dus als je bijv op een leeg stukje desktop zou dubbelklikken, dat je daar dan het een en ander op zou kunnen typen (zie dit bv als een tekstvak die je zelf kan vergroten/verkleinen. Op het moment dat je wegklikt dan wordt het weer 'gewoon' desktop.

Klinkt misschien wat vaag, maar snap je het? :+
Dit is wat ik zo snel kon vinden, misschien zit er iets bruikbaars tussen, het is iig íets ;)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02
Een simpel progje die een filetransfer kan laten gebeuren tussen twee personen (ip ofzo invoeren) om snel een bestand te versturen (evt met resume functie).

Een programmatje dat bijhoud hoe lang je tijdens een computersessie een programma gebruikt (zodat ik kan zien waaraan ik mijn tijd verdoe en welke programma's ik zou moeten aanschaffen ;))

En als je echt tijd teveel hebt mag je Visual Boy Advance porten naar MacOSX vanuit de linux versie B) Of een content management systeem / personal information manager voor thuisgebruikers schrijven (zie deze thread)

[ Voor 33% gewijzigd door Justice op 07-01-2004 00:57 ]

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avon
Een heel simpel management tooltje voor Microsoft Windows systemen om remote de
taskmon weer te laten geven. Met daarbij de vrije schijfruimte e.d. je moest is weten
hoeveel servers domweg klappen op het feit dat er een schijf out of space is of een
SQL server die meer dan 2 GB aan virtueel geheugen gaat adresseren. Met het tooltje
zou het gaaf zijn om een simpele warning uit te geven om zo bijtijds de server te rebooten
of wat schijfruimte vrij te maken.

Goed idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

* Opi vindt TrayAmp nu al helemaal niks meer; steeds een popup en geen for- & backward zonder allerlei toetscombinaties te gebruiken. Mocht de topic starter nog zin hebben om iets beters te klussen, dan zoek ik zelf iets zoals de balk in Winbar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat dacht je van een programma dat alle onnodige tekens uit een html-bestand weghaald, dus alle [enters] en [tabs]. Zodat het html-bestand kleiner wordt. En als het programma dan alles wel weer netjes kan indelen als je het weer wilt aanpassen zou dat al helemaal mooi zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avon
wel leuk bedacht miffy, volgens mij ook wel simpel zelf te maken met asp of php.
Gewoon replace gebruiken bij een ] tekentje > ] [enter] en indien er een if, case
of ander statment staat er een tab voor gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoalaBear84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-09 08:49
@Justice:
Ik ben het in je andere thread helemaal met je eens, ik zoek al 2 jaar naar een goed CMS programma die je gewoon op je desktop kan installeren. Heb al verschillende programma's geprobeerd, maar geen vanalle komen dan ook maar een beetje in de richting. :(

Dus als iemand een programma hebt waar je gewoon bestanden in kan managen hoor ik het graag. Het is dan ook wel handig dat je HTML bestanden gewoon in het programma kan bekijken.
---
Als je een programma wilt hebben wat bijhoud hoelang je programma's gebruikt kan ik je dit programma aanraden. Het is niet opensource, maar is wel in Delphi gemaakt (stabiel dus, eerlijk gezegd vind ik VB niet stabiel, sorry Skunkah, maar alle VB progs crashen nogal vaak, VB.NET als het goed is, is wel stabiel). Delphi programma's heb ik nooit zien crashen, tenzij je zelf stomme dingen doet. Ze geven meestal alleen een foutmelding maar gaan daarna weer lekker verder.

Gabe's Typometer

@Miffy:
Er zijn genoeg programma die HTML bestanden verkleinen, zorg dan wel dat je zelf een backup hebt van de bestanden. Als je het dan weer wilt bewerken (in kladblok natuurlijk) dan kun je alle HTML weer gaan uitlijnen, omdat alles dan op elkaar staat e.d.

Kan alleen niet op de naam van het andere programma komen, maar deze werkt ook goed.
HTML Shrink

@OpifexMaximus:
Vind jij het dan lastig om WinAmp gewoon te verkleinen en dan rechtsboven in het scherm te plaatsen? De knopjes zijn misschien wel wat kleiner, anders klik je winamp gewoon aan en gebruik je je numpad. TrayAmp vind ik zelf eigenlijk nogal onnodige ruimte innemen. En dan zet je WinAmp gewoon Always on top, rechtbovenin, verkleind. Hij past dan heel mooi in die balk van een applicatie, die zijn dus meestal gewoon blauw (Win98 bijvoorbeeld).

[ Voor 66% gewijzigd door KoalaBear84 op 07-01-2004 12:29 ]

<Homepage>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
Heren!

Vandaag ga ik even niets doen, ik heb nl. zodadelijk een belangrijke afspraak met een pot bier in Hoog Centraal ;) Van alle ideeen die hier voorbij zijn gekomen zal ik even zeggen wat ik er van vind en of er kans is dat ik er iets mee ga doen, voor de duidelijkheid. Ik ga natuurlijk niet alles maken wat hier voorbij komt, maar ik heb iig de komende weken weer wat te doen :)

- Parallelle poort FAQ: kan ik niet testen, dus ga ik niet maken

- TrayAmp: bestaat al, voldoet niet aan de wensen van vrager, acht de kans niet zo groot dat ik een nieuwe ga maken maar wie weet (gebruik zelf Foobar2K)

- NetLimiter icon hiden: klaar http://www.am-ende.net/de...imiter/hidenetlimiter.zip

- Audiochatten: moet op Mac OSX kunnen werken dus moet je niet bij mij zijn, ik heb zo'n ding niet ;)

- AVI/MP3/MPG(2)/AVI cut/merge tooltje: als het alleen om het cut/merge gaat kan ik misschien wel wat maken (op allerlei manieren), maar dan moeten de files natuurlijk wel goed zijn, zoiets als ASFTools doet (allerlei correcties ed) daar ben ik minstens een paar weken mee bezig :)

- MP3 CD hoesje printen: moet mogelijk zijn, ik hou het in m'n achterhoofd, zal denk ik niet zo moeilijk zijn.

- Backup CD menu: ook goed mogelijk, komt in het lijstje 'misschien doe ik het wel' :)

- Tracker docken: zal geen enkel probleem zijn om zoiets te doen. Moet je me wel even de link naar die tracker geven :)

- Shell programma container: ik weet niet of dit mogelijk is maar ik ga er wel even naar kijken, vind het wel een interressant idee eigenlijk :)

- Notitie desktop: wat? que? heh? Ik volg je niet :D

- Ultralightweight filetransfer prog: kan wel, hou er alleen rekening mee dat niet beide mensen achter een firewall kunnen zitten. Denk alleen dat als je effe google'd dat je wel iets zal vinden wat dit doet.

- Remote taskman: de taskman zelf kan ik niet natuurlijk niet remote gaan weergeven zonder VNC achtige dingen, maar we kunnen 'em natuurlijk wel nabouwen. Is redelijk simpel te doen dmv WMI, maar de vraag is natuurlijk of het alleen om systemen met WMI gaat (W2K/WXP) of ook over oudere OS-en?

Ik zal waarschijnlijk vanavond nog wel effe iets doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avon
- Remote taskman: de taskman zelf kan ik niet natuurlijk niet remote gaan weergeven zonder VNC achtige dingen, maar we kunnen 'em natuurlijk wel nabouwen. Is redelijk simpel te doen dmv WMI, maar de vraag is natuurlijk of het alleen om systemen met WMI gaat (W2K/WXP) of ook over oudere OS-en?
Alleen w2k/wxp/ws2k/ws2k03 does the job!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

AniMatrix schreef op 07 januari 2004 @ 11:55:
@OpifexMaximus:
Vind jij het dan lastig om WinAmp gewoon te verkleinen en dan rechtsboven in het scherm te plaatsen? De knopjes zijn misschien wel wat kleiner, anders klik je winamp gewoon aan en gebruik je je numpad. TrayAmp vind ik zelf eigenlijk nogal onnodige ruimte innemen. En dan zet je WinAmp gewoon Always on top, rechtbovenin, verkleind. Hij past dan heel mooi in die balk van een applicatie, die zijn dus meestal gewoon blauw (Win98 bijvoorbeeld).
Is idd een optie, maar ik vind het er netter uit zien als je enkel de buttons ziet en dat ze ook onderaan het scherm zitten ipv bovenaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

BoomSmurf schreef op 07 januari 2004 @ 13:05:
Heren!

Vandaag ga ik even niets doen, ik heb nl. zodadelijk een belangrijke afspraak met een pot bier in Hoog Centraal ;)
proost! :Y) :P
- AVI/MP3/MPG(2)/AVI cut/merge tooltje: als het alleen om het cut/merge gaat kan ik misschien wel wat maken (op allerlei manieren), maar dan moeten de files natuurlijk wel goed zijn, zoiets als ASFTools doet (allerlei correcties ed) daar ben ik minstens een paar weken mee bezig :)
Nee, het gaat puur om het cutten en weer mergen. :)
- MP3 CD hoesje printen: moet mogelijk zijn, ik hou het in m'n achterhoofd, zal denk ik niet zo moeilijk zijn.

- Backup CD menu: ook goed mogelijk, komt in het lijstje 'misschien doe ik het wel' :)

- Tracker docken: zal geen enkel probleem zijn om zoiets te doen. Moet je me wel even de link naar die tracker geven :)
(17:14:32) (LuNaTiC) crisp|zZz is die got tracker nog ergens online?
(17:15:05) (crisp|zZz) http://www.xs4all.nl/~crisp/gottracker/gottracker.zip
(17:15:22) (crisp|zZz) alleen de forum.js moet ik nog eens updaten

voor meer info: GoT Tracker versie 2.7!
- Shell programma container: ik weet niet of dit mogelijk is maar ik ga er wel even naar kijken, vind het wel een interressant idee eigenlijk :)
ben benieuwd :)
- Notitie desktop: wat? que? heh? Ik volg je niet :D
whehe is ook wat moeilijk uit te leggen. Nieuwe poging: ik ben zo'n chaoot die niks kan onthouden maar nog slechter ben om vanalles te noteren enzo. Mijn desktopachtergrond vind ik maar nutteloos, maar er is misschien wel wat van te maken. Stel dat je dus je desktop kan laten gedragen als een soort van whiteboard (je weet wel, met van die stiften enzo :P).

Oke, normale situatie: je hebt een desktop, staan leuke icoontjes op enzo, blabla. Als je dubbelklikt gebeurt er niks. Rechts klikken is een standaard context menuutje, niks aan de hand.

Stel dat je wél zou kunnen dubbelklikken, en dat je desktop ook echt verandert. Op het moment dat je kan dubbelklikken, krijg je de mogelijkheid om een notitie aan te maken, en die notitie wordt dan ook echt op je achtergrond zichtbaar (stel een lege desktop voor, en na die handeling heb je dus een desktop met wat tekst erop).

Je kunt dit idee natuurlijk eindeloos uitbreiden door een standaard kalender op te maken, daarnaast een to-do list, etc. ALs ik tijd heb maak ik wel even een voorbeeld je in paint ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monski
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
OpifexMaximus schreef op 07 januari 2004 @ 09:39:
* Monski vindt TrayAmp nu al helemaal niks meer; steeds een popup en geen for- & backward zonder allerlei toetscombinaties te gebruiken. Mocht de topic starter nog zin hebben om iets beters te klussen, dan zoek ik zelf iets zoals de balk in Winbar. :)
Als je winamp 5 gebruikt zit et volgens mij gewoon standaard ingebakken bij de general purpose plugins(nullsoft tray controll) ofzo, of is dat niet wat je bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

Monski schreef op 07 januari 2004 @ 17:26:
[...]

Als je winamp 5 gebruikt zit et volgens mij gewoon standaard ingebakken bij de general purpose plugins(nullsoft tray controll) ofzo, of is dat niet wat je bedoelt?
:X Wie zet die dingen dan ook daar neer!? :P Ik vind ze er niet echt mooi uitzien, maar daar zal ik zelf wel eerst eens naar kijken. In ieder geval heel erg bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuNaTiC schreef op 07 januari 2004 @ 17:13:

whehe is ook wat moeilijk uit te leggen. Nieuwe poging: ik ben zo'n chaoot die niks kan onthouden maar nog slechter ben om vanalles te noteren enzo. Mijn desktopachtergrond vind ik maar nutteloos, maar er is misschien wel wat van te maken. Stel dat je dus je desktop kan laten gedragen als een soort van whiteboard (je weet wel, met van die stiften enzo :P).

Oke, normale situatie: je hebt een desktop, staan leuke icoontjes op enzo, blabla. Als je dubbelklikt gebeurt er niks. Rechts klikken is een standaard context menuutje, niks aan de hand.

Stel dat je wél zou kunnen dubbelklikken, en dat je desktop ook echt verandert. Op het moment dat je kan dubbelklikken, krijg je de mogelijkheid om een notitie aan te maken, en die notitie wordt dan ook echt op je achtergrond zichtbaar (stel een lege desktop voor, en na die handeling heb je dus een desktop met wat tekst erop).

Je kunt dit idee natuurlijk eindeloos uitbreiden door een standaard kalender op te maken, daarnaast een to-do list, etc. ALs ik tijd heb maak ik wel even een voorbeeld je in paint ofzo :P
kan je niet zoiets in flash maken, das niet al te moeilijk, dan maak je daar een (locale-)site van en stel je die in als achtergrond......voila :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 17:22:
Dat moet toch wel te vinden zijn?
Zoiets?:
http://www.geocities.com/lalimparallel/

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik zou een progje waarmee je USB kan uitschakelen wel handig vinden, zodat het ledje van me muis stopt met branden wanneer ik me pc niet gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een programmaatje dat steeds het scroll-wieltje van de muis instelt op een hele pagina zou ik een uitkomst vinden.
Dat vraagt natuurlijk enige uitleg:
Als ik het instel (Windows 2000 standaard en/of Mouseware) blijft die instelling niet behouden. Onder andere na het laden van bepaalde sites, het spelen van een game, of gewoon de computer uitzetten scrollt het wieltje nog maar enkele regels.
De weergegeven instelling is dan nog wel scherm, toch scrollt ie dan enkele regels.
De procedure is dan regels instellen, toepassen, scherm instellen weer toepassen en dan scrollt het wieltje weer per pagina.
Tot door een van de boven omschreven gebeurtenissen hij zomaar weer enkele regels gaat scrollen.
Doet ie op al mijn computers :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

zou je niet een command line netwerk benchmark proggie kunnen maken voor IPv6
beetje als NetIO alleen dan dus IPv6

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-06 21:02

ow! dit zoek ik ook al zó lang, dus als je dit zou kunnen maken... _/-\o_

En zoals Justice al zei: een proggie om snel ff iets tussen 2 IP's te versturen zou idd ook heeeeeeeel handig zijn.

En dan als laatste: niet heel moeilijk (kan het misschien zelf ook nog wel :7 ), maar ik dacht aan een programma waar je je download (of upload) snelheid kunt invullen, de grootte van een bestand, en dat het programma dan aangeeft hoelang dat nog duurt. En je kunt natuurlijk kiezen of het kbit/s mbit/s gbit/s kbyte/s mbyte/s gbyte/s is en of de grootte kbit, mbit, gbit, kbyte, mbyte, gbyte is (snap je het :P?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_o_ toegevoegd
zoals Justice al zei: een proggie om snel ff iets tussen 2 IP's te versturen zou idd ook heeeeeeeel handig zijn.
Was daarvoor nu juist niet tftp bedoeld? (wordt onder andere door vele worms gebruikt om hostile code binnen te halen).

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2004 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
als jij zo'n programma kan tonen om snel ff iets tussen 2 IP's te versturen ben ik blij, want ik heb verschillende uren hieraan besteed op google :) maar het is zo simpel dat niemand het gemaakt heeft blijkbaar.

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
[...]

(17:14:32) (LuNaTiC) crisp|zZz is die got tracker nog ergens online?
(17:15:05) (crisp|zZz) http://www.xs4all.nl/~crisp/gottracker/gottracker.zip
(17:15:22) (crisp|zZz) alleen de forum.js moet ik nog eens updaten

voor meer info: GoT Tracker versie 2.7!
's goed? http://www.am-ende.net/Delphi/DockedHTML/DockedHTML.zip

Docked alleen op de primary monitor voor alsnog, ligt aan een component wat ik gebruik, moet ik nog steeds een keertje fixen :)

Ik snap 'em :) Leuk idee. Heb er al wat naar gekeken, misschien is het te bouwen. Zitten een paar grote vraagtekens bij, maar ik ga zeker kijken of dit haalbaar is! 't zal in het begin iig bij notities blijven, als je outlook wilt gebruiken start je het maar gewoon op of zo - ik ga het niet nabouwen voor op je desktop :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoals ik al had gezegt (niemand luisterd naar mij :( ) kan je die achtergrond waar je notes op kan schrijven ook in flash maken, dat is niet zo heel weel werk, moet je alleen wel voor iedere nieuwe achtergrond een nieuwe bestand maken, maar het is een stuk minder ingewikkeld en ook veel 'lichter' in termen van cpu gebruik. Ik heb zelf niet zo heel veel verstand van flash scripted events maar het moet zeker te doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 22:41:
zoals ik al had gezegt (niemand luisterd naar mij :( ) kan je die achtergrond waar je notes op kan schrijven ook in flash maken, dat is niet zo heel weel werk, moet je alleen wel voor iedere nieuwe achtergrond een nieuwe bestand maken, maar het is een stuk minder ingewikkeld en ook veel 'lichter' in termen van cpu gebruik. Ik heb zelf niet zo heel veel verstand van flash scripted events maar het moet zeker te doen zijn.
Lijkt me sterk dat een flash (*brrr*) lichter qua CPU gebruik is dan een native applicatie. Verder moet die flash dan gedraaid worden in je Active Desktop, en als er iets is wat zuigt en alles vertraagd dan is het wel Active Desktop... Verder mis ik ook even waarom het met flash minder ingewikkeld zou moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

BoomSmurf schreef op 08 januari 2004 @ 17:59:
[...]

's goed? http://www.am-ende.net/Delphi/DockedHTML/DockedHTML.zip

Docked alleen op de primary monitor voor alsnog, ligt aan een component wat ik gebruik, moet ik nog steeds een keertje fixen :)
Woei _o_

dat was precies zoals ik hem bedoelde :)

Kan ik eindelijk weer eens met de GoT tracker gaan prutsen, want het missen van dit proggie was eigenlijk de enige reden waarom ik het nnooit gebruikte :)

* LuNaTiC draait overigens ook dual monitor, dus we wachten nog ff af voor support :) :*
Ik snap 'em :) Leuk idee. Heb er al wat naar gekeken, misschien is het te bouwen. Zitten een paar grote vraagtekens bij, maar ik ga zeker kijken of dit haalbaar is! 't zal in het begin iig bij notities blijven, als je outlook wilt gebruiken start je het maar gewoon op of zo - ik ga het niet nabouwen voor op je desktop :D
:D ik ben benieuwd, het lijkt mij iig handig als het kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
daarnaast zit je met het sandbox security model van flash wat in de weg gaat zitten met schrijven naar files etc.

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:39

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Een simpel programma wat snmp traps om kan zetten naar syslog formaat.

Op wat voor gebied zoek je iets, maw wat vind je zelf leuk / interessant?

[ Voor 36% gewijzigd door Bor op 09-01-2004 00:01 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
LuNaTiC schreef op 08 januari 2004 @ 23:53:
* LuNaTiC draait overigens ook dual monitor, dus we wachten nog ff af voor support :) :*
Het is gefixt, multimonitor zou nu ook moeten werken ...

http://www.am-ende.net/delphi/DockedHTML/DockedHTML.ZIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Top d:)b

edit: hmm je kunt hem verslepen en docken, maar hij verspringt steeds weer terug op de een of andere manier

Heel gek: hij blijft gedocked op de ene monitor, totdatje naar je andere monitor gaat en daar ergens klikt (zolang je niet klikt blijft ie dus staan op je andere monitor; zodra je klikt verspringt ie weer naar de monitor waar je bent)

[ Voor 138% gewijzigd door LuNaTiC op 09-01-2004 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 11:02

Dutch_guy

WYSIWYG

[...]

Probeer deze maar eens:

http://www.2enetworx.com/dev/projects/tableeditor.asp

Werkt zeer goed.

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
LuNaTiC schreef op 09 januari 2004 @ 13:45:
Top d:)b

edit: hmm je kunt hem verslepen en docken, maar hij verspringt steeds weer terug op de een of andere manier

Heel gek: hij blijft gedocked op de ene monitor, totdatje naar je andere monitor gaat en daar ergens klikt (zolang je niet klikt blijft ie dus staan op je andere monitor; zodra je klikt verspringt ie weer naar de monitor waar je bent)
Je hebt helemaal gelijk! Ga het even nazoeken - altijd leuk, componenten van andere mensen fixen :)

edit:

v1.02 @ http://Www.Am-Ende.Net/Delphi/DockedHTML/DockedHTML.ZIP

Hij 'stalkt' je muis nu niet meer :) Had even een flag over het hoofd gezien...

[ Voor 14% gewijzigd door BoomSmurf op 09-01-2004 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoalaBear84
Er is ook nog een programma genaamd WinAmp Deskbar. Het is moeilijk te vinden met google, maar ik kwam het toevallig tegen.
WinAmp Deskbar

Onderaan de pagina staat het.

<Homepage>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

AniMatrix schreef op 11 januari 2004 @ 00:24:
Er is ook nog een programma genaamd WinAmp Deskbar. Het is moeilijk te vinden met google, maar ik kwam het toevallig tegen.
WinAmp Deskbar

Onderaan de pagina staat het.
Ik had het toevallig ook al gevonden; volgens mij werkt het niet met winamp 5 maar dat weet ik niet zeker.

Desalniettemin heel erg bedankt voor het geven van de tip. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Zou wel een goed tv-gids progje willen zein, wat indexeerd, mooi oogt en een popup 5 minuten van te voren geeft als een programma begint wat je wilt zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Switch schreef op 11 januari 2004 @ 02:56:
Zou wel een goed tv-gids progje willen zein, wat indexeerd, mooi oogt en een popup 5 minuten van te voren geeft als een programma begint wat je wilt zien :)
Dit misschien iets ? www.Zapguide.nl gemaakt door Papa Eend.

Gebaseerd op www.tvgids.nl, maar wel in een veel overzichtelijker formaat 8-)
Alerts in Outlook *D

[ Voor 4% gewijzigd door sanfranjake op 11-01-2004 03:02 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

En dat ie ook laat zien welke films er de komende dagen komen zodat je je social life er enigzins op in kunt stellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Laatst online: 03-09 15:42
Het idee van VPN in de vorm van een server en een client maar dan freeware en unlimited users :P

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
sanfranjake schreef op 11 januari 2004 @ 03:00:
[...]

Dit misschien iets ? www.Zapguide.nl gemaakt door Papa Eend.

Gebaseerd op www.tvgids.nl, maar wel in een veel overzichtelijker formaat 8-)
Alerts in Outlook *D
Het is erg mooi, maar ik heb liever een echt Windows progje, wat échte popups geeft ;) Aangezien ik m'n Outlook niet elke seconde check ;) (En ook niet van plan ben er een progje voor te gebruiken :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXistenz
  • Laatst online: 05-01 21:13
Probeer mijn tvgids eens ;)

TV Gids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:28

AirX

Tweak Guru

Zou je misschien een trafficshaper voor windows kunnen maken? :) Dus zodat je prioriteit aan bepaalde poort kun toewijzen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Sluuut schreef op 11 januari 2004 @ 03:09:
Het idee van VPN in de vorm van een server en een client maar dan freeware en unlimited users :P
Staan wel op www.webattack.com en sourceforge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

AirX schreef op 11 januari 2004 @ 08:50:
Zou je misschien een trafficshaper voor windows kunnen maken? :) Dus zodat je prioriteit aan bepaalde poort kun toewijzen? :D
www.netlimiter.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

Idee 1
Ik ben al lang op zoek naar een Borland Pascal unit om USB-printers te kunnen aansturen in een BP7.0 DOS-programma.

Idee 2
Een programma om snel telefoonketens te maken.
Je weet wel: de eerste leerling belt nr 2, 3 en 4, die bellen er weer 3 etc.
Invoer: naam, telefoonnummer en vertrektijd
Programma: sorteren op vertrektijd
Uitvoer: een nette boom

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Je kan het misschien iets verfraaien, zodat je bij het laden niet kan resizen. Ik zag 'label3' staan en allerlei textboxen. Lijkt me niet echt de bedoeling. :P
En ik kreeg een error bij het instellen van de kanalen. Ik wilde mijn instellingen bewaren en het programma werd afgesloten. :)

Dat ik die labels zag was overigens alleen de eerste keer dat ik het programma startte. Net als die andere error. Die krijg ik nu namelijk niet meer.

Verder heb ik een paar programma's bij selected staan. En als ik daar dan dubbel op klik, wordt er nog een selected aangemaakt. En dan ook nog met de variabelen in de verkeerde kolommen. Dat wil zeggen: tijd en kanaal worden omgedraaid en soms verkeerd weergegeven. Ik zou dus dubbelklikken in de sectie 'Selected' weg proberen te krijgen. :)

• Knoppen hiden en dan weer showen levert een aantal buttons over elkaar op.
• Als ik naar 'Edit Favorites' ga en dan de laatste favoriet wil wissen kan dat niet. En als ik niks selecteer en dan een favoriet wil wissen krijg ik een 'invalid call or argument'-error.

Zie dit als opbouwende kritiek. Ik zeg het niet om jouw programma af te zeiken, maar alleen zodat je dingen kan verbeteren. :)

[ Voor 61% gewijzigd door _the_crow_ op 11-01-2004 12:43 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06 17:34
Ik heb ook nog een request :) Net zoiets als netlimiter alleen dan voor geluid. Dat je bijvoorbeeld alleen winamp geluid kan laten afspelen, dus geen windows geluiden of msn oid. Ik weet wel dat je dat allemaal gewoon kan uitzetten, maar zo is het toch handiger, bijvoorbeeld als je gaat gamen dat je een geluidje van dat je nieuwe mail hebt wel doorkomt en de rest niet. Ik weet niet hoe ik het beter moet uitleggen, hoop dat je het snapt :) Of weet iemand of er al zo'n programmaatje is ?

Arch Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

joRDzz schreef op 11 januari 2004 @ 15:07:
Ik heb ook nog een request :) Net zoiets als netlimiter alleen dan voor geluid. Dat je bijvoorbeeld alleen winamp geluid kan laten afspelen, dus geen windows geluiden of msn oid. Ik weet wel dat je dat allemaal gewoon kan uitzetten, maar zo is het toch handiger, bijvoorbeeld als je gaat gamen dat je een geluidje van dat je nieuwe mail hebt wel doorkomt en de rest niet. Ik weet niet hoe ik het beter moet uitleggen, hoop dat je het snapt :) Of weet iemand of er al zo'n programmaatje is ?
Je kan volgens mij alleen de afzonderlijke apparaten (Line in, CD, Wave etc.) regelen. Misschien als je alle commando's naar de souncard-port opvangt en dan kijkt van welk programma dat afkomstig is, zou het heel misschien kunnen. Maar ik denk het haast niet. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
Zo'n programma zou ook alleen voor een bepaalde soundcard werken omdat het zo low-level is.

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avon
Sluuut schreef op 11 januari 2004 @ 03:09:
Lang leve SME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoalaBear84
@eXistenz:
Zit er geen FileExists functie in Visual Basic??
Ik starte het programma direct vanuit de ZIP file, toen kreeg ik een Runtime Errordelijk weer in Visual Basic gemaakt, kreeg meteen
Run-time error '53'
File not found

Als je iets aan de interface zou doen van het programma dan zou het een leuk programma zijn. De meeste Visual Basic programma's zien er trouwens zo uit, misschien iets meer kleur erin. Heb er zelf ook eens aan zitten te denken om zo'n programma te maken ervoor, maar dat is er nooit van gekomen. Misschien als ik een breedband verbinding zou hebben dat ik het al heb gemaakt, breedband is niet beschikbaar hier.

Ik heb wel al een programma gevonden voor verjaardagen, dat je dan gewaarschuwd wordt. Chameleon Clock
Misschien dat ik zo'n programma zelf ook nog een keer maak, maar dan aanpas an m'n eigen wensen, dat is tenminste een reden om programma zelf te maken, en je leert er ook nog van.

Een simpel programma van een aantal kB om een bestand via internet te versturen zou ik ook wel willen. Als ik tijd en zin heb ga ik dat ook maken, alleen kan ik met Delphi nooit aan zo'n klein bestand komen, en voor VB moet je de runtime files hebben (dus is het eigenlijk te vergelijken met het .NET framework).

@joRDzz:
Een soort firewall voor de soundcard. Daar heb ik ook ooit over zitten denken. Lijkt mij ook wel grappig.

<Homepage>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXistenz
AniMatrix schreef op 12 januari 2004 @ 15:25:
@eXistenz:
Zit er geen FileExists functie in Visual Basic??
Ik starte het programma direct vanuit de ZIP file, toen kreeg ik een Runtime Errordelijk weer in Visual Basic gemaakt, kreeg meteen
Run-time error '53'
File not found

Als je iets aan de interface zou doen van het programma dan zou het een leuk programma zijn. De meeste Visual Basic programma's zien er trouwens zo uit, misschien iets meer kleur erin. Heb er zelf ook eens aan zitten te denken om zo'n programma te maken ervoor, maar dat is er nooit van gekomen. Misschien als ik een breedband verbinding zou hebben dat ik het al heb gemaakt, breedband is niet beschikbaar hier.
Tja geloof het of niet maar er zit echt een FileExists ding ingebouwd...
De interface..tja de vorige versie's hadden allemaal een kleurtje :P alleen Veronica kwam erbij en V8 verdween dus moest ik die tvgids aanpassen enheb toen besloten om hem compleet opnieuw te maken en dit is het resultaat tot nu toe.
(tvgids heeft geen constante verbinding nodig hoor ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
AniMatrix schreef op 12 januari 2004 @ 15:25:

[ snip ]

Een simpel programma van een aantal kB om een bestand via internet te versturen zou ik ook wel willen. Als ik tijd en zin heb ga ik dat ook maken, alleen kan ik met Delphi nooit aan zo'n klein bestand komen, en voor VB moet je de runtime files hebben (dus is het eigenlijk te vergelijken met het .NET framework).
Je kunt met Delphi ook retekleine progsels maken, je moet gewoon oppassen wat je gebruikt!

Je zou het met runtime packages kunnen doen maar dan krijg je hetzelfde gezeik als met .NET en VB.

Aangezien het toch maar een klein programmatje is en de UI niet uitgebreid hoeft te zijn kun je KOL / MCK gebruiken ipv VCL (of natuurlijk de windows helemaal met API calls doen, is ook niet zo moeilijk), zie http://xcl.cjb.net/. Als je het zo gebouwd hebt gooi je er nog een keer UPX http://upx.sourceforge.net/ over heen en wedden dat het progseltje onder de 40kb is?
@joRDzz:
Een soort firewall voor de soundcard. Daar heb ik ook ooit over zitten denken. Lijkt mij ook wel grappig.
Zoals eerder gezegd door anderen lijkt me dit niet mogelijk, misschien met een soort driverstub (ofwel: applicatie -> winapi -> stub -> driver ipv het normale applicatie -> winapi -> driver met geluid). Lijkt me iig aardig wat lowlevel werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
Effe een status update trouwens dat het niet lijkt alsof ik verdwenen ben of zo :)

Voor het snelle notitie desktop ding ben ik al twee dagen zo nu en dan bezig met de desktop 'hacken'. Ben nu zo ver dat ik achter de icoontjes maar voor de wallpaper kan tekenen en doen wat ik wil hoera! dus over een paar daagjes heb ik denk ik een pre-beta of zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Niet online
Uhhm ik denk dat je al veel ideeen hebt gekregen (heb hele topic niet doorgelezen), maar ik heb er ook nog wel 1. Als jij het niet doet ga ik het misschien over een tijd doen. Probleem is alleen dat mijn programmeerkunsten niet zo geweldig zijn. Maar misschien is het de moeite waard.

Ken je het programma HijackThis? Het geeft een overzicht van (Windows) opstartitems, extra taakbalken, entries in je HOSTS file etc. In SA wordt het veel gebruikt om spyware en virussen op te sporen. Het zou echt geweldig zijn als we hier op GoT webbased een logfile van dat programma kunnen uploaden, en dan vervolgens eruit krijgen welke instellingen je moet verwijderen om bepaalde problemen op te lossen.

Technisch gezien is het niet meer dan logfile inlezen, en comparen met een database met bekende opstartitems (die ik persoonlijk best wil vullen).

Als het wat is, dan hoor ik het wel. Evt via mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
Klinkt goed Mike Jarod, soort vna knowledgebase voor het programma. bestaat het alleen al niet?

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Niet online
Justice schreef op 12 januari 2004 @ 21:07:
Klinkt goed Mike Jarod, soort vna knowledgebase voor het programma. bestaat het alleen al niet?
Ik heb het nog niet kunnen vinden ieg (althans niet van: upload je file en je krijgt webbased terug wat er "troep" is. In de SA faq staan wel een zooi links waar een heleboel opstartitems beschreven staan, die zou je mooi aan die database toe kunnen voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
@Mike Jarod:

Dat zou dan meer een service van GoT zijn, en daar ga ik natuurlijk niet over. Niet dat ik het niet zou kunnen of willen bouwen, want het lijkt me idd echt een goed idee en ook zeker wel lollig om aan mee te helpen. Hier heb je dus echter een duchtige web en databeest server voor nodig (die ik niet heb). Misschien is dit iets om aan Femme te vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Niet online
Ik ga er eens over denken en als ik wat op papier heb staan (soortje vooronderzoek zegmaar) zal ik het eens doorspelen aan de modjes/Femme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

BoomSmurf schreef op 12 januari 2004 @ 20:50:
Effe een status update trouwens dat het niet lijkt alsof ik verdwenen ben of zo :)

Voor het snelle notitie desktop ding ben ik al twee dagen zo nu en dan bezig met de desktop 'hacken'. Ben nu zo ver dat ik achter de icoontjes maar voor de wallpaper kan tekenen en doen wat ik wil hoera! dus over een paar daagjes heb ik denk ik een pre-beta of zo :)
Woei :) we wachten in spanning af :P (ik wel iig :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 13:08

PromWarMachine

Forsaken Archer

eXistenz schreef op 11 januari 2004 @ 08:29:
[...]

Probeer mijn tvgids eens ;)
Ik ken jou ergens van! B)
Is dit programma een jaar geleden niet gereleased en even later verboden, omdat de data van een site afgetrokken werd, waar die site niet zo blij mee was? :X

In ieder geavl wel bedankt, het is een gaaf programma en een HEEL stuk beter dan die flutsite van tvgids.nl. Die is echt bagger.
LuNaTiC schreef op 13 januari 2004 @ 01:16:
[...]

Woei :) we wachten in spanning af :P (ik wel iig :P)
Ik wacht met je mee, lijkt me een gaaf tooltje!

Zal vannacht nadenken over eigen tooltjes die ik nog zocht. Vroeger had ik er een textfile over, maar die kan ik niet meer vinden :(

[ Voor 6% gewijzigd door PromWarMachine op 13-01-2004 01:44 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Wat ik nog zoek (en misschien bestaat het al, maar search hielp niks) is een werkbalk met daarin een dos-opdrachtprompt. Ik doe nl nog genoeg met dos (nouja, command in XP dan). Of bestaat dit al?

Tnx voor HijackThis. Leuk prog, kan ik wat mee. Maar nu een vraag: waar vind ik dit soort progs? Ik weet de weg door allerlei freewaresites enzo, maar hier was ik denk ik nooit tegenaangekomen. Misschien iemand een kleine tip?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, hier eentje.

Kijk even op http://www.msnfanatic.com/blockcheck/ eerst. Ik weet dat de site druk is en daarom soms too busy weergeeft maar ik kan daar niks aan doen.

Het is een site die kijkt of iemand online of offline is op msn. De persoon die je checkt merkt daarzelf niks van.

Mijn idee is om een programma te schrijven die je lokaal kan draaien IPV via de website van hun. Misschien zelfs add-on voor MSN.

Wel leuk omdat je je moet verdiepen in het MSN Messenger protocol en het heeft de potentie om veel gedownload te worden.

Info links: http://www.hypothetic.org/docs/msn/index.php
http://daniel.msnfanatic.com/

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy

Dutch_guy

WYSIWYG

Het lijkt mij handig om een programmaatje te hebben in de taakbalk, waarbij ik makkelijk profielen kan opslaan.

Dat zijn dan profielen om een reeks van programma's te openen.

Als ik bijvoorbeeld aan een website werk voor een bepaalde klant, dan wil ik dat d.m.v. het eenmalig ingestelde profiel dat in 1 keer een aantal programma's wordt opgestart, bijvoorbeeld:

- Dreamweaver &
- Notepad &
- Windows verkenner, naar de map van de klant &
- Adobe Photshop &
- Internet Explorer naar de juiste lokale site
etc. etc.

Scheelt een hoop geklik iedere keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXistenz
PromWarMachine schreef op 13 januari 2004 @ 01:41:
[...]

Ik ken jou ergens van! B)
Is dit programma een jaar geleden niet gereleased en even later verboden, omdat de data van een site afgetrokken werd, waar die site niet zo blij mee was? :X

In ieder geavl wel bedankt, het is een gaaf programma en een HEEL stuk beter dan die flutsite van tvgids.nl. Die is echt bagger.
Ja dat klopt ,maar het is nooit "verboden" geworden eigenlijk... de site heeft ook nooit iets gezegdt erover het was een andere got gebruiker die een andere tvgids site had die erover begon te emmeren. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
Dutch_guy schreef op 13 januari 2004 @ 02:20:
Het lijkt mij handig om een programmaatje te hebben in de taakbalk, waarbij ik makkelijk profielen kan opslaan.

Dat zijn dan profielen om een reeks van programma's te openen.

Als ik bijvoorbeeld aan een website werk voor een bepaalde klant, dan wil ik dat d.m.v. het eenmalig ingestelde profiel dat in 1 keer een aantal programma's wordt opgestart, bijvoorbeeld:

- Dreamweaver &
- Notepad &
- Windows verkenner, naar de map van de klant &
- Adobe Photshop &
- Internet Explorer naar de juiste lokale site
etc. etc.

Scheelt een hoop geklik iedere keer.
volgens mij kun je dit toch heel makkelijk doen met een batch-file? heb zelf ook zoiets gemaakt namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy

Dutch_guy

WYSIWYG

Uiteraard kan het gewoon met een batch file. Maar als er een grafisch schilletje omheen gemaakt kan worden en eenvoudig een profiel bij elkaar kan worden geklikt, dan lijkt mij dat een stuk prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
okee, daar heb je natuurlijk gelijk in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
eXistenz schreef op 13 januari 2004 @ 07:39:
[...]

Ja dat klopt ,maar het is nooit "verboden" geworden eigenlijk... de site heeft ook nooit iets gezegdt erover het was een andere got gebruiker die een andere tvgids site had die erover begon te emmeren. :X
Dat was dus ZapGuide.nl van PapaEend (die ook al eerder in dit topic genoemd is). Ben er toevallig zelf ook een tijdje mee bezig geweest (PapaEend heeft er nog speciaal een XML feed voor gebouwd), heb het alleen nooit afgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXistenz
BoomSmurf schreef op 13 januari 2004 @ 15:39:
[...]

Dat was dus ZapGuide.nl van PapaEend (die ook al eerder in dit topic genoemd is). Ben er toevallig zelf ook een tijdje mee bezig geweest (PapaEend heeft er nog speciaal een XML feed voor gebouwd), heb het alleen nooit afgemaakt.
Uhm nee dat was dus leonardo1540nogwat van tv.wereld.nl ofzo ,waar verder nix vandaan werd gehaald maar ok..

*opfris* :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
Vaag, PapaEend had hier anders ook eerst gezeik mee omdat ie het ripte en heeft uiteindelijk gewoon toegang tot de DB gekregen. Dacht dat je daar op doelde, maar goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
BoomSmurf schreef op 12 januari 2004 @ 20:50:

Bladiebla, het is effe 'on-hold'. Ik ga nl. effe proberen te tekenen mbv DirectDraw ipv GDI en aangezien ik weinig ervaring heb met DirectDraw gaat dat even duren. Het blijkt namelijk dat ik met GDI als ik fullscreen ga tekenen maar 27 fps (2048x768x32) haal op m'n Athlon2400+/Geforce4400, en dat is natuurlijk niet acceptabel (alhoewel ik nog niet zeker ben dat dat gaat lukken maar ik wil het natuurlijk wel zo goed mogelijk doen heh ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

hmm jammer, maar we hebben geduld! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
LuNaTiC schreef op 13 januari 2004 @ 22:17:
hmm jammer, maar we hebben geduld! :)
Werkt dat progje om je tracker te docken ondertussen trouwens goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

BoomSmurf schreef op 13 januari 2004 @ 22:23:
[...]

Werkt dat progje om je tracker te docken ondertussen trouwens goed?
Jep, draait als een zonnetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
Oh lunatic, by the way, wat voor OS proc en videokaart heb je? Eigenlijk zou ik willen vragen of je ergens de komende dagen effe een testje zou kunnen draaien voor me (profilen/testen enzo op een ander systeem)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Sure :)

ik draai Windows XP professional, heb een AMD XP2500+ (Barton) en een Matrox G550 (Dualhead)

daarnaast heb ik nog een laptop tot mn beschikking, eentje met Windows XP Home, Pentium 1.3 GHZ (Centrino) met een vage Intel Graphics Controller als videokaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 12:30

momania

iPhone 30! Bam!

Mike Jarod schreef op 12 januari 2004 @ 21:12:
[...]
Ik ga er eens over denken en als ik wat op papier heb staan (soortje vooronderzoek zegmaar) zal ik het eens doorspelen aan de modjes/Femme.
Zoiets kan ook via 1 van ons geregeld worden hoor ;)

Als het blijkt dat het veel meerwaarde zal hebben tbv topic, kunnen we altijd wel ergens webspace regelen voor zoiets. :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1 2 3 4 Laatste