Vertrouwen is goed, controle nog beter
Als je de iso erop zet zou het wel moeten kunnen ja.
mss het e.e.a. aanpassen maar het moet kunnen denk ik
je moet natuurlijk niet de iso erop zetten maar de losse bestanden
[ Voor 19% gewijzigd door MRic3 op 05-03-2004 15:55 ]
If the world didn't suck, we would all fall off!!!
Dit ligt trouwens wel half op het randje van illegaal volgens mij
edit;
Ik wist ook niet zeker of het illegaal was, maar het is wel een twijfelgeval. Het is niet de bedoeling dat je je Windows cd kopiert op een usb-key zodat je je hem overal mee naar toe kan nemen en overal gemakkelijk kan installeren.offtopic:
waarom illegaal? het maakt toch niet uit vanwaar je windows installeert? als je maar een licensie hebt. Je mag hem ook gewoon van het netwerk installeren en zo...
[ Voor 55% gewijzigd door w0w op 05-03-2004 16:00 ]
waarom illegaal? het maakt toch niet uit vanwaar je windows installeert? als je maar een licensie hebt. Je mag hem ook gewoon van het netwerk installeren en zo...
Verwijderd
Branden rechtstreeks naar die pen gaat volgens mij niet..
en dan het booten...dat hangt idd van je mobo en je bios instellingen af, maar het is wel mogelijk naar mijn idee.
Direct booten in de setup is denk ik niet mogelijk zoals dat met de cd gebeurd..
[edit]
Wat je ook kunt proberen is, de bootsector van de cd rippen en terug plaatsen op de USB stick.. De famous Bart heeft daar wel een tooltje voor, maar weet niet of dat op USB werkt..
[ Voor 27% gewijzigd door Krypt op 05-03-2004 16:00 ]
Die iso kun je openen met isobuster en vervolgens extracten naar je usb-key. Eventueel met bootsector, weet alleen niet precies hoe dat werkt
En wat is nu praktisch gesproken het hele verschil met het maken van een (volkomen legale) backup op een andere CDyojordi schreef op 05 maart 2004 @ 15:56:
[...]
Ik wist ook niet zeker of het illegaal was, maar het is wel een twijfelgeval. Het is niet de bedoeling dat je je Windows cd kopiert op een usb-key zodat je je hem overal mee naar toe kan nemen en overal gemakkelijk kan installeren.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Verwijderd
- USB stick bootable maken (met het sys commando de boot bestanden kopiëren, en USB boot enablen in je BIOS)
- Windows cd kopiëren naar de USB stick
- autoexec.bat aanmaken die automatisch de setup start
die XP cd is maar een voorbeeld...

ik wil dus een 'bootable iso' op een usb key hebben... dus MET bootsector (dat is het belangrijkste)
Wat ik eigenlijk wou is ReactOS op mijn USB stick zetten (http://www.reactos.com) om zo een besturingssysteem (anders dan dos) op mijn usb key te zetten, en daar rechtstreeks van op te starten. Dus eventueel ook in een systeem zonder hd of floppy...
Iemand?...
bootable *nux op een CD dus kan ook op een USB stick.
(ik d8 dat het ook kon in een systeem zonder HD of flop)
En i.p.v. vragen kan je het ook gewoon proberen.... zo moeilijk is het niet.
Onthoud dus, geen iso erop zetten maar de inhoud van een iso.
If the world didn't suck, we would all fall off!!!
Bij de Apacer Handy Steno HT202 zit volgens Computer Totaal van januari 2004 speciale bootsoftware zodat de pc hiervan kan opstarten.
Je zou dus gewoon kunnen installeren op zo'n key.
Verwijderd
de enige manier om een usb bootable te maken is met format /s, het sys commando, of met het Linux commando:
1
| dd if=/dev/hda of=/dev/$usbdisk bs=512 count=1 |
er was ook ergens een tooltje dat freedos boot-bestanden op je usb stick zette, ik zal even kijken of ik de link voor je kan vinden
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2004 16:05 ]
http://www.knoppix.net/docs/index.php/KnoppixCustomizations
Dan gaat het met name om de erg fraaie resque cd's als Buttsaver, Ultimate BootCD, Hiren's BootCD Bart's WinPE en de M. Khayueng juweeltjes.
Wel kun je er als van floppy of harddisk van starten.
Format (usb) /s doet dan op zich voldoende, als je bios het aankan.
Als je de WinXP cd er op wil hebben kun je net zo goed een admin setuppoint maken en dat erop zetten. Autoexec aanpassen en winnt.sif bestandje erbij en je bent snel klaar.
Abort, Retry, Quake ???