een ISO bestand 'branden' op een usb key? is dat mogelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 2.163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:46
Hoi,

Is er een programma dat je een ISO kan zetten op een USB key?

Ik heb een USB key van 512 MB, daar kan de gehele Windows XP cd op. Ik wil dus de mogelijkheid dat ik de setup rechtstreeks van de usb key kan booten

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 11:52

MRic3

Of praat ik weer poep?

booten van USB ligt meer aan het mobo of dat kan...

Als je de iso erop zet zou het wel moeten kunnen ja.
mss het e.e.a. aanpassen maar het moet kunnen denk ik

je moet natuurlijk niet de iso erop zetten maar de losse bestanden ;)

[ Voor 19% gewijzigd door MRic3 op 05-03-2004 15:55 ]

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 14:01

w0w

Misschien als je gewoon de hele Windows cd kopieert naar de pen dat het wel werkt, met een ISO volgens mij niet...
Dit ligt trouwens wel half op het randje van illegaal volgens mij

edit;
offtopic:
waarom illegaal? het maakt toch niet uit vanwaar je windows installeert? als je maar een licensie hebt. Je mag hem ook gewoon van het netwerk installeren en zo...
Ik wist ook niet zeker of het illegaal was, maar het is wel een twijfelgeval. Het is niet de bedoeling dat je je Windows cd kopiert op een usb-key zodat je je hem overal mee naar toe kan nemen en overal gemakkelijk kan installeren.

[ Voor 55% gewijzigd door w0w op 05-03-2004 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 20:30
offtopic:
waarom illegaal? het maakt toch niet uit vanwaar je windows installeert? als je maar een licensie hebt. Je mag hem ook gewoon van het netwerk installeren en zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zal er idd voor moeten zorgen dat je de iso al ergens op een virtuele cd ofzo heb gebrand zodat je daarvan weer een 1 op 1 copie kan maken naar je usb pen.
Branden rechtstreeks naar die pen gaat volgens mij niet..
en dan het booten...dat hangt idd van je mobo en je bios instellingen af, maar het is wel mogelijk naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Je kan met je USB stick wel in dos booten (via google is daar wel wat op te vinden) en vervolgens de setup draaien vanuit dos vanaf de usb stick waarop je de complete cd hebt gekopieerd..
Direct booten in de setup is denk ik niet mogelijk zoals dat met de cd gebeurd..

[edit]
Wat je ook kunt proberen is, de bootsector van de cd rippen en terug plaatsen op de USB stick.. De famous Bart heeft daar wel een tooltje voor, maar weet niet of dat op USB werkt..

[ Voor 27% gewijzigd door Krypt op 05-03-2004 16:00 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Jullie vergeten 1 ding, namelijk de bootsector. Hoe zou je dan de ISO kunnen kopiëren inclusief bootsector. Als dat kan dan kun je eventueel booten van usb. Een iso extracten kan hij denk ik ook wel (Winiso bijv.). Maar ik weet ook niet hoe je het met bootsector kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Hij wil gewoon de inhoud van die iso op een usb-key zetten. Ik lees niets over booten...

Die iso kun je openen met isobuster en vervolgens extracten naar je usb-key. Eventueel met bootsector, weet alleen niet precies hoe dat werkt ;)

JayGTeam (213177)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:21

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

yojordi schreef op 05 maart 2004 @ 15:56:
[...]
Ik wist ook niet zeker of het illegaal was, maar het is wel een twijfelgeval. Het is niet de bedoeling dat je je Windows cd kopiert op een usb-key zodat je je hem overal mee naar toe kan nemen en overal gemakkelijk kan installeren.
En wat is nu praktisch gesproken het hele verschil met het maken van een (volkomen legale) backup op een andere CD :? Die kan je ook overal mee naar toe nemen en je kan er nog gemakkelijker van booten ook in het algemeen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer het zo eens:

- USB stick bootable maken (met het sys commando de boot bestanden kopiëren, en USB boot enablen in je BIOS)
- Windows cd kopiëren naar de USB stick
- autoexec.bat aanmaken die automatisch de setup start

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 20:30
Je hebt helemaal geen iso nodig, gewoon de volledige cd op de stick kopieren zoals harlequin zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
mijn mobo kan booten vanaf een usb stick...

die XP cd is maar een voorbeeld... 8)7

ik wil dus een 'bootable iso' op een usb key hebben... dus MET bootsector (dat is het belangrijkste)

Wat ik eigenlijk wou is ReactOS op mijn USB stick zetten (http://www.reactos.com) om zo een besturingssysteem (anders dan dos) op mijn usb key te zetten, en daar rechtstreeks van op te starten. Dus eventueel ook in een systeem zonder hd of floppy... :?

Iemand?... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 11:52

MRic3

Of praat ik weer poep?

http://www.knoppix.com/
bootable *nux op een CD dus kan ook op een USB stick.
(ik d8 dat het ook kon in een systeem zonder HD of flop)

En i.p.v. vragen kan je het ook gewoon proberen.... zo moeilijk is het niet.
Onthoud dus, geen iso erop zetten maar de inhoud van een iso.

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus1
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-04 13:13
Ik las laatst dat sommige usb-keys een "harddisk controler" zouden hebben waardoor sommige modellen wel en andere niet zouden kunnen booten als harde schijf.
Bij de Apacer Handy Steno HT202 zit volgens Computer Totaal van januari 2004 speciale bootsoftware zodat de pc hiervan kan opstarten.
Je zou dus gewoon kunnen installeren op zo'n key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor zover ik weet, is het niet mogelijk het bootable gedeelte van een iso op een usb stick te zetten
de enige manier om een usb bootable te maken is met format /s, het sys commando, of met het Linux commando:
code:
1
dd if=/dev/hda of=/dev/$usbdisk bs=512 count=1

er was ook ergens een tooltje dat freedos boot-bestanden op je usb stick zette, ik zal even kijken of ik de link voor je kan vinden

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2004 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
thanx... ik zal het allemaal eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik geloof dat er wel een paar linux distro's zijn die op een 64 mb stick te proppen zijn. Een korte how-to valt daar ook vast wel voor te vinden. Hier staat er vast wel een tussen.

http://www.knoppix.net/docs/index.php/KnoppixCustomizations

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
als je de diverse resque cd forums er op na leest is het niet mogelijk om vanaf usb stick zo te booten als je van cd kan.

Dan gaat het met name om de erg fraaie resque cd's als Buttsaver, Ultimate BootCD, Hiren's BootCD Bart's WinPE en de M. Khayueng juweeltjes.

Wel kun je er als van floppy of harddisk van starten.

Format (usb) /s doet dan op zich voldoende, als je bios het aankan.

Als je de WinXP cd er op wil hebben kun je net zo goed een admin setuppoint maken en dat erop zetten. Autoexec aanpassen en winnt.sif bestandje erbij en je bent snel klaar.

Abort, Retry, Quake ???

Pagina: 1