eMule opensource eDonkey, deel 10

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.965 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05:11
Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 00:46:
[...]

Staat IE6sp1 op die PC ?
Weet het niet helemaal zeker maar denk het wel... Maar laten we aan nemen van wel, wat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-07 17:35
de active connections ratio heb ik nu veranderd naar 1:5 vanwege het volgende probleem.

Als ik een snelle source heb van 30Kbyte/s dan download ik maar een paar seconden van diegene en dan verdwijnt hij. Echt zwaar klote. Kan ik daar iets aan doen met de instellingen van het programma.
Het is geen toeval meer omdat ik het vanmiddag continu meemaak.

Kan ik hier zelf iets aan doen met de instellingen :?

[ Voor 13% gewijzigd door Rody op 08-01-2004 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMG heb ik dagenlang om een file gedaan is hij erroneous!

"Unexpected file error while completing blabla.rar"

Ik hoop dat dit nog te redden is anders word ik zwaar pissed en gebruik ik emule nooit meer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-07 22:47
paragon schreef op 08 januari 2004 @ 14:47:
[...]

Weet het niet helemaal zeker maar denk het wel... Maar laten we aan nemen van wel, wat dan?
Recentelijk is er nog iemand anders langs geweest met dit probleem. Toen heb ik hem gewezen op het volgende topic http://forum.emule-project.net/index.php?showtopic=34301 , en het bleek inderdaad aan Norman te liggen.
Hi Problem is Norman Virus Controll with the new Version 5.7. You must turn off the Internet-Securtiy (or Safty) and it will not happen longer

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscalinet.ch/boris23/eMule/norman.jpg
Even proberen dus?

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Laatst online: 05:11
Er draait dus Norman op die PC zal dus dan ook wel de juiste oplossing zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:32

backupdevice

Boeh!

Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 15:17:
OMG heb ik dagenlang om een file gedaan is hij erroneous!

"Unexpected file error while completing blabla.rar"

Ik hoop dat dit nog te redden is anders word ik zwaar pissed en gebruik ik emule nooit meer :/
Misschien moet je die melding een op www.emule-project.net in de zoekmachine gooien?? :O

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 17:44
Mr.Nobody schreef op 07 januari 2004 @ 23:38:
die proxy van je kabel provider is de schuldige! denk ik. probeer die eens in te voeren idd, misschien pikt ie dat. daarom gaan de meeste uploads & downloads mis. al snap ik niet dat je dan een high id krijgt.
maar misschien blocked ie ander verkeer?

als die server rechtstreeks aan het internet hangt hoef je niks te mappen.
Ik heb 'em ingevoerd en het een dagje+nacht laten lopen; maar nog steeds geen enige verbetering what so ever. Ik word er bijna gek van: zie al bijna een ezeltje op mijn modem dansen in me nachtmerries. 8)7

Hier nog ff me grafiekjes tonen; wellicht dat iemand iets uit de bepaalde loop van de lijnen kan analyseren. B) En me connection-tab voor de zekerheid; zoals te zien heb ik me limieten weer teruggeschroefd.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/emule04.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/emule05.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

@ Silent Thunder:
Alles ziet er goed uit, behalve de download.

Laat eens je downloadvenster zien, met de namen van de bestanden weggepoetst (see the evil on the internet, but don't talk about the evil on the internet), misschien dat er helemaal geen sources zijn voor je downloads (rood)

Of geef eens de A/B + C (D) aan (A=sources, B=bruikbare sources, C=Asked for another file, D=downloads) van de dingen die je aan het downloaden bent.

En upgrade je versie eens, je had op z'n minst al bij .30e kunnen zitten (maar .41a zou nog beter zijn, met Kademlia)

[jaloers maak mode]
Ik ben net weer even door de 100KB grens heen gegaan, voor 40s, nu weer terug naar de 60 40KB
[/jaloers maak mode]

[ Voor 5% gewijzigd door Resistor op 08-01-2004 19:24 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Rody schreef op 08 januari 2004 @ 15:11:
de active connections ratio heb ik nu veranderd naar 1:5 vanwege het volgende probleem.

Als ik een snelle source heb van 30Kbyte/s dan download ik maar een paar seconden van diegene en dan verdwijnt hij. Echt zwaar klote. Kan ik daar iets aan doen met de instellingen van het programma.
Het is geen toeval meer omdat ik het vanmiddag continu meemaak.

Kan ik hier zelf iets aan doen met de instellingen :?
is een paar seconden echt een paar seconden? of is het een minuut ofzo? hoeveel KB/MB krijg je van hem?

en je active connections ratio veranderen is leuk, maar dat zorg er alleen voor dat je grafiek in het venster past en niet dat er iets aan je verbinding veranderd :)

@silent thunder: die proxy gebruikt emule nu niet hoor, jij hebt hem op "no proxy" staan. dus de optie staat aan, maar op de vraag connecten op soort: geen.
(zie http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/emule03.JPG)

ik zie wel iets trouwens: je active connections loopt eerst op (dat is normaal), maar aan het eind gaat ie snel naar beneden. heb je toen iets veranderd? bij mij schommelt ie maar een beetje.

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Resistor schreef op 08 januari 2004 @ 19:22:
@ Silent Thunder:
Alles ziet er goed uit, behalve de download.

Laat eens je downloadvenster zien, met de namen van de bestanden weggepoetst (see the evil on the internet, but don't talk about the evil on the internet), misschien dat er helemaal geen sources zijn voor je downloads (rood)

Of geef eens de A/B + C (D) aan (A=sources, B=bruikbare sources, C=Asked for another file, D=downloads) van de dingen die je aan het downloaden bent.
Er zijn genoeg sources, zijn gewoon altijd blauw. Das juist het vreemde. Had overigs al eens eerder dat plaatje getoond:
Maar nog even een volledige view (click to enlarge):

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/emule071.jpg

Kan ik overigs ook upgraden zonder dat ik mijn statistics + current downloads verlies?
Mr.Nobody schreef op 08 januari 2004 @ 20:09:
@silent thunder: die proxy gebruikt emule nu niet hoor, jij hebt hem op "no proxy" staan. dus de optie staat aan, maar op de vraag connecten op soort: geen.
(zie http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/emule03.JPG)

ik zie wel iets trouwens: je active connections loopt eerst op (dat is normaal), maar aan het eind gaat ie snel naar beneden. heb je toen iets veranderd? bij mij schommelt ie maar een beetje.
Jah maar de 'no proxy'-optie is de enige manier om met een ingevuld proxy host+proxy poort te kunnen connecten. Als ik http1.1/socks pakt (en dan) de proxygegevens invul zegt 'ie dat er geen internetconnectie beschikbaar is. Dus die proxy is gewoon niet de oplossing. Kennelijk werk ik dus ook het beste zonder in eMule.

Verder geen veranderingen aangebracht. Hoogstens de limieten omlaag gebracht. Kan die dalende lijn ook niet verklaren verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Statistics boeien mij niet, het gaat er om dat je je credit bij anderen niet kwijtraakt.

Gewoon even http://www.emule-project....opic_id=106&rm=show_topic lezen en je kan zelf wel bedenken wat je moet bewaren.

Maak er even een dubbele backup van (even op een andere paritie ofzo).

En denk er aan je tempfolder te backuppen, ik heb even zitten zweten toen ik die weggooide. Even een nachtje ziek er van geweest (had toch al heel wat binnen) tot ik mij bedacht dat ik de temp folder heel ergens anders had aangewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:37

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Statistics blijven behouden (net zelf geprobeerd ;)). Maar een dubbele backup kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Heb alles al gebackupped op andere partitie wat in die folder zit (behalve emule.exe + incoming); dus das al goed.

Maar ik upgrade dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Laatst online: 01-08 08:32
PuCK schreef op 08 januari 2004 @ 13:07:
Waar kan ik die Harddisk Protection Patch nou vinden, en werkt deze met alle mods e.d.?
http://forum.emule-project.net/index.php?showtopic=31817

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Laatst online: 23:31

The Third Man

The Third Jellyfish

The Black Hand v7

Developers
nul7
Smart Devil

Download:
Binary [Default]
Klik
Binary [/G7]
Klik

Changelog:

UPDATED:
Merge v41a.10
CacheUDPSearchResults [SF_IOM]
PNR -> PNR v2 [enkeyDev]
EDT [enkeyDev]
Release window - now translatable and supports rdf/rss description [Some code by enkeyDev]
Bandwidth Control [Pawcio]

ADDED:
PW Prot - password protect and hide downloading and shared files (NOTE: There is NO default password so remember the ones you set! This is not meant to be a complete lock down of files, but just an extra measure to keep out spying eyes.)
SMID - simple mod ID. Much less code to do the same work... includes stats portion of SF_IOM modID
Full multi-select support for deleting files from shared files window.
More memory optimizations
Configurable web server timeout [thanks aibarz]
"Auto" selection of Source Exchange [based on code by Obelix ACC]
Share SubDirs 2.5 [SF_IOM]
Advanced shares browsing [SF_IOM]
Virtual shared dirs [SF_IOM]
Safehash again [SF_IOM]
Modeless dialogs [SF_IOM]
Queue traversal display [SF_IOM]
Spread ReAsk again [SF_IOM]
New Mulisort [SF_IOM]
Sharing permissions [SF_IOM]
Hover capture fix [SF_IOM]
Refresh Shared Files [SF_IOM]
reqBlockClipping [SF_IOM]
ICS [enkeyDev]

CHANGED:
Added scrollbars to logs and preferences menu
Fixes to sorting/columns
Tweaks to powersharing, including auto implementation [most code by Morph team and Pawcio]
Set default share permission
User name and hash displayed in MyInfo window again. If your userhash has changed since the last time you started emule it will be displayed in red.
Added title bar to credits
Fixed issues with TBH Tweaks tree
Tweaks to Anti-Blacklisting
Max Average Downloadrate stat now works
Clients are now indented in download list
Fixes to queue display
Filename always keeps cat color, while the rest of the info will change per paused, downloading etc.
More translatable texts
Lots of optimizations and tweaks

http://theblackhand.sf.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 16:35
PuCK schreef op 08 januari 2004 @ 13:07:
Waar kan ik die Harddisk Protection Patch nou vinden, en werkt deze met alle mods e.d.?
Voor die patch moet je eigenlijk eMule code aanpassen. Maar er is een makkelijker manier.
Kies Preferences --> Extended Settings en dan moet je bij de File Buffer Size zijn. Deze stond bij mij op 240000, om je HD te sparen moet je dat getal/aantal vergroten (naar bijv. 500000).
Als er dan wat fout gaat met eMule ben je wel meer data kwijt, maar je HD hoeft minder vaak de data weg te schrijven.
Persoonlijk zou ik er voor kiezen om je HD te sparen :)

Powered by KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08 12:10

Puck

W32.Deadcode.A

Packardhell schreef op 09 januari 2004 @ 10:33:
Persoonlijk zou ik er voor kiezen om je HD te sparen :)
Dus als ik dat doe hoef ik die patch niet te gebruiken? Waarom is er dan een patch :P

Hmm het is ook niet echt een patch maar meer een aanpassing zie ik :)

[ Voor 14% gewijzigd door Puck op 09-01-2004 10:46 ]

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
PuCK schreef op 09 januari 2004 @ 10:43:
[...]

Dus als ik dat doe hoef ik die patch niet te gebruiken? Waarom is er dan een patch :P
Juist wel, ik bedoelde met 'ik zou mijn harddisk sparen' het verhogen van die buffer. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Packardhell op 09-01-2004 10:47 ]

Powered by KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
Upgraden kan dat?
Momenteel draai ik .30e Standaard eMule en ben zeer tevreden over :)
Alleen mis de extra functies die de Mod's wel hebben.

Kan ik upgraden naar een Kad MoD (bijv. Morph Kad), of kan ik alleen maar upgraden naar de nomale Kademlia versie.
wat ik gevonden heb is als je van een normale versie naar een Mod gaat, dat je dan een andere userhash krijgt en (opnieuw) weer crediet moet opbouwen
geld dit ook voor Kademlia.
M.a.w. als ik wil upgraden naar een Mod of een Mod Kad begin ik in principe opnieuw?
bvd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Ik ben van de week overgestapt van 30e naar kademlia en dat gaat zonder problemen. Gewoon de .exe vervangen en voor de rest even goed kijken welke files de kad client 'extra' heeft.
Zo lang je je oude config files niet overschrijft werkt alles prima en kun je lekker door op dezelfde credits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
ff als aanvulling: je moet het ip van een kademlia gebruiker in voeren bij bootstrap.
anders connect hij niet. je kunt hier de info vinden: http://www.xs4all.nl/~leeuwens/emulewebsite/kademlia.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 00:53
Hoe ontzettend belangrijk zijn die credits eigenlijk? Ik ben al meer dan een jaar bezig en een vriend van me is net begonnen. Ik zie eigenlijk geen verschil...

Ik snap de werking dus wel, maar ik vraag me af of de 'angst' van mensen hier om hun credits te verliezen wel zo terecht is.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Vincent Bovelander schreef op 09 januari 2004 @ 15:16:
Hoe ontzettend belangrijk zijn die credits eigenlijk? Ik ben al meer dan een jaar bezig en een vriend van me is net begonnen. Ik zie eigenlijk geen verschil...

Ik snap de werking dus wel, maar ik vraag me af of de 'angst' van mensen hier om hun credits te verliezen wel zo terecht is.
Geen verschil waarin? download?
Doe eens een test: download beide het zelfde grote bestand, en kijk dan wie het bestand het snelste binnenheeft. Ik neem aan dat jullie de zelfde verbindingssnelheid hebben.

Credits zijn een soort 'bonuspunten'. Die krijg je als anderen van jou downloaden, en je kan ze weer inwisselen om sneller door de wachtlijst van die zelfde mensen te gaan als je wat van hun wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-08 21:57

Als je een grote download variatie hebt zijn credit useless (IMO) als je vaak vandezelfde mensen downed gaat het wel spelen. Ik down veel van een bepaald musizekforum en heb daar een heleboel mensen leren kennen die dezelfde muziek smaak hebben als ik en we zien elkaar om de haverklap in elkaars queue. Alleen dan werkt het, en gaat het voordeel opleveren en zal je zien dat je dan wel sneller gaat als een "newbie".

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Laatst online: 01-08 08:32
heb afgelopen 2 dagen 2 bestanden willen downloaden via emule (gebruik 0.41a.10 met pawcio 4.13 mod), en nadat de files completed zijn, kan ik ze nergens op de hd meer vinden. niet in de map waar ze terecht moeten komen en niet in een andere map (heb search gebruikt naar bestandsnaam). de parts kan ik ook niet terugvinden, dus iemand een idee waar ik ze kan vinden... ik hoop dat ze nog terug te vinden zijn, want het was samen 1,4 gig :(

edit:
ik heb ze terug gevonden!!! dit was wel niet op de normale manier, maar toch. ik gebruikte easyrecovery professional en heb de temp dir van emule gerecoverd op een andere hd (fysiek, anders misschien bestanden weg). daarna de parts de extensie .rar gegeven en ik kon ze openen. ik kon ze niet in emule laden, maar heb de files gelukkig toch nog. ik hoop dat het alleen niet altijd zo moet

[ Voor 32% gewijzigd door jpvk007 op 09-01-2004 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Die "angst" is in de meeste gevallen inderdaad wat ongegrond hoor. Het is niet leuk om je credits kwijt te raken, maar zo'n hele grote ramp is het ook weer niet.

Volgens mij gaat het namelijk meer om de "short-term-credits" dan de "long-term-credits".

Bekijk de volgende situatie. Jij wilt bestand X hebben, van client A. Dat ga je downloaden, waarbij je download van client A, maar ook van B. Uiteindelijk heb jij dus misschien een stukje X van B, wat A ook nog wil hebben, dus gaat hij ook weer van jou downloaden, en krijg jij weer credit bij hem.

Zo werkt het als een soort evenwichtssysteem, en krijg je je bestand snel binnen.

Je krijgt natuurlijk ook nog "long-term-credits". Dit, doordat al die clients altijd onthouden dat jij ooit naar ze hebt geupload, maar IMHO heeft dit veel minder effect omdat het verspreid is over miljoenen clients..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Laatst online: 01-08 12:10

Puck

W32.Deadcode.A

Packardhell schreef op 09 januari 2004 @ 10:46:
Juist wel, ik bedoelde met 'ik zou mijn harddisk sparen' het verhogen van die buffer. :P
Maar de file buffer size verhogen is genoeg? Ik hoef verder niks te doen?

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
PuCK schreef op 09 januari 2004 @ 18:15:
[...]

Maar de file buffer size verhogen is genoeg? Ik hoef verder niks te doen?
Volgens kan niet meer doen :) Maar dat weet ik ook niet 100% zeker.

Powered by KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Heeft het gevolgen voor je Credit ofzo of Score algemeen als je je nick veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-07 21:07
Silent Thunder schreef op 10 januari 2004 @ 00:22:
Heeft het gevolgen voor je Credit ofzo of Score algemeen als je je nick veranderd?
Nee.. Nick mag je altijd veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Heeft het veel voordeel om personen in je friendslist te hebben? Kan je dan zeg maar direct van ze downloaden of komt er dan toch één of andere wachtrij bij kijken? Ik neem aan dat zo'n 'friend' dan voor gaat dan de rest die bij je in de queue staat voor n file?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
Silent Thunder schreef op 10 januari 2004 @ 14:42:
Heeft het veel voordeel om personen in je friendslist te hebben? Kan je dan zeg maar direct van ze downloaden of komt er dan toch één of andere wachtrij bij kijken? Ik neem aan dat zo'n 'friend' dan voor gaat dan de rest die bij je in de queue staat voor n file?
Ze hebben in de queue idd voorrang op andere en je kan 1 friendslot aanmaken, speciaal voor 1 van je friends natuurlijk :)

Powered by KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag probleem, zodra ik met MorphKad v0.40f.26 naar Kademelia connect dan crashed het zooitje. Dit gebeurt de laatste tijd elke keer. En hiervoor heb ik sinds ik deze client heb zonder problemen naar Kademelia netwerk geconnect. Is dit een (on)bekende bug .. of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
skunkah, wat voor foutmelding geeft eMule? Of als je niks te zien krijgt, staat er misschien wat in je log/verboselog? Misschien dat je daar verder mee komt, want "hij crasht" is natuurlijk wel erg algemeen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-07 12:44

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 17:59:
Ik heb een vraag probleem, zodra ik met MorphKad v0.40f.26 naar Kademelia connect dan crashed het zooitje. Dit gebeurt de laatste tijd elke keer. En hiervoor heb ik sinds ik deze client heb zonder problemen naar Kademelia netwerk geconnect. Is dit een (on)bekende bug .. of iets anders?
Heb ik ook gehad.
Probeer auto connect kademlia uit te zetten (valt niet mee als hij crashed) en wacht met connecten tot eMule verbonden is.
Daarna handmatig verbinden via rechtermuisknop op Kademlia gebruiker.
Heb je eenmaal een verbinding gehad, dan kun je het weer automatisch zetten

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Geurt-kun schreef op 10 januari 2004 @ 21:17:
[...]

Heb ik ook gehad.
Probeer auto connect kademlia uit te zetten (valt niet mee als hij crashed) [...]
Mocht het niet meteen lukken, dan kan je het natuurlijk ook prima in "preferences.ini" opzoeken, en daar veranderen (vaak van 1 naar 0 zetten). Scheelt een hoop gedoe misschien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 17:59:
Download ff nieuwere versie
Zeker omdat Kad in alphafase zit is het van essentieel belang dat er geupgrade wordt
Morph heeft ook al nieuwere versies uitgebracht
Zie op mijn site
www.mijnemule.tk en if down; www.xs4all.nl/~leeuwens/emulewebsite/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Van het crashen bij kademlia heb ik ook last van, ik heb het maar uitgeschakeld.
v0.41a.10

Als het echt niet gaat kan je in je preferences het autoconnect uitzetten.
Even eMule > config > preferences.ini en dan bij 'NetworkKademlia' de 1 in een 0 veranderen (weet niet zeker of dit de goede is)

Of even in je preferences.ini het 'Autoconnect' op '0' zetten, dan connect hij niet vanzelf bij het opstarten, en kan je het in de instellingen veranderen (Preferences > Connection > rechtsonder bij 'Network' het vinkje bij Kademlia weghalen.
Ik heb zelf een probleem met de beeldweergave: het ziet er uit alsof de monitor op 800x600 staat, maar dan met een hoop grijs om de infotabs heen.
Gisteren kon ik het nog goedkrijgen door de monitorresolutie te veranderen, maar nu lukt dat ook niet meer. (of gedeeltelijk, nu is het 'servervenster' wel goed, maar de transfers niet, of omgekeerd)

[ Voor 11% gewijzigd door Resistor op 11-01-2004 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Packardhell schreef op 10 januari 2004 @ 15:22:
[...]

Ze hebben in de queue idd voorrang op andere en je kan 1 friendslot aanmaken, speciaal voor 1 van je friends natuurlijk :)
Ik ken zeg maar niemand in me omgeving die emule gebruikt, dus kan ik ook gewoon mensen aanspreken in me uploadqueue of ze me friend willen worden. :? Of word dat over het algemeen als annoying gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Silent Thunder schreef op 11 januari 2004 @ 13:29:
[...]

Ik ken zeg maar niemand in me omgeving die emule gebruikt, dus kan ik ook gewoon mensen aanspreken in me uploadqueue of ze me friend willen worden. :? Of word dat over het algemeen als annoying gezien...
Je kan natuurlijk ook even de startpost doorlezen, dan zie je vanzelf het linkje Wat zijn vrienden? staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Resistor schreef op 11 januari 2004 @ 13:34:
[...]

Je kan natuurlijk ook even de startpost doorlezen, dan zie je vanzelf het linkje Wat zijn vrienden? staan.
Had ik idd kunnen doorlezen ja. :X

Mja, ik heb ze toegevoegd door rechtermuisklik -> Add to friends (die gene met GoT voor hun naam); maar bij de meeste zegt 'ie: denied access to list of shared directories/files

Is dat gewoon 'n kwestie dat die andere mij ook nog moet 'bevestigen' als friend ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
Silent Thunder schreef op 11 januari 2004 @ 13:58:
[...]

Mja, ik heb ze toegevoegd door rechtermuisklik -> Add to friends (die gene met GoT voor hun naam); maar bij de meeste zegt 'ie: denied access to list of shared directories/files

Is dat gewoon 'n kwestie dat die andere mij ook nog moet 'bevestigen' als friend ofzo?
Nee, je snapt het niet goed.. Je hebt hem wel toegevoegd als friend, maar wil niet beteken dat hij jou oko heeft toegevoegd als friend
En die melding lijkt me ook duidelijk. je probeert zn files te zien, maar dat heeft ie uit staan
Kijk maar eens in de opties van eMule, daar kan je dat instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Silent Thunder schreef op 11 januari 2004 @ 13:58:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://4ict.nl/~bastiaan/emulefiles.png

Éérst zelf kijken, dán pas vragen.

[ Voor 4% gewijzigd door The Third Man op 11-01-2004 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Lekkere Kwal schreef op 11 januari 2004 @ 14:27:
[...]
[afbeelding]

Éérst zelf kijken, dán pas vragen.
Die optie had ik al aanstaan. Ken het preferences gedeelte uit me hoofd aangezien me download problemen met het progje. :X

En dat had alleen betrekking op het feit als hun mij niet zagen; dat plaatje wat je laat zien. Want dat is sharen bij jezelf.

Maar ik kan gewoon de rest niet zien (op 2 GoT'ers na); van de 20 ofzo die in me lijst staan.

[ Voor 46% gewijzigd door Silent Thunder op 11-01-2004 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
Silent Thunder schreef op 11 januari 2004 @ 14:54:
[...]

Die optie had ik al aanstaan. Ken het preferences gedeelte uit me hoofd aangezien me download problemen met het progje. :X

En dat had alleen betrekking op het feit als hun mij niet zagen; dat plaatje wat je laat zien. Want dat is sharen bij jezelf.

Maar ik kan gewoon de rest niet zien (op 2 GoT'ers na); van de 20 ofzo die in me lijst staan.
dat komt omdat ZIJ die optie moeten hebben aanstaan..
is toch heel logisch of niet 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renard
Gisteren een upgrade gedaan van 0.30e naar 0.41b29. De .exe vervangen en nodes.dat toegevoegd, volgens mijnemule.tk :) en bootstrap gedaan en na 5 minuten zat ik al op 400+ kad-clients.
In de balk ed2k: connected, kad: connected, lijkt me dus goed en met een hoge ID
Maar hij crashed steeds na een uurtje aan staan (cpu 100% terwijl het geheugen gebruik maar een kleine 30mb is/was
Ik heb ook geprobeerd eerst alleen met ed2k te connecten en later met kad netwerk te connecten, maar ook dan crashed/ loopt vast.
is 0.41 nog niet "stabiel" genoeg?
ik nu maar weer 0.30e draaien en zonder problemen :)

[ Voor 2% gewijzigd door Renard op 11-01-2004 16:15 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
Renard schreef op 11 januari 2004 @ 16:14:
Gisteren een upgrade gedaan van 0.30e naar 0.41b29. De .exe vervangen en nodes.dat toegevoegd, volgens mijnemule.tk :) en bootstrap gedaan en na 5 minuten zat ik al op 400+ kad-clients.
In de balk ed2k: connected, kad: connected, lijkt me dus goed en met een hoge ID
Maar hij crashed steeds na een uurtje aan staan (cpu 100% terwijl het geheugen gebruik maar een kleine 30mb is/was
Ik heb ook geprobeerd eerst alleen met ed2k te connecten en later met kad netwerk te connecten, maar ook dan crashed/ loopt vast.
is 0.41 nog niet "stabiel" genoeg?
ik nu maar weer 0.30e draaien en zonder problemen :)
0.41b29 nog niet uitgebreid getest
Ik raad je aan om de mortillo mod te draaien van 0.41a10
Die is wel heel erg stabiel
Heeft bij mij 8 dagen achterelkaar aangestaan
daarna zelf uitgeschakeld om andere versie te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:06
Misschien is het al voorbij gekomen maar ik vraag het gewoon O-)

In hoevere is Kad. al goed?
Want deze moet vanzelf toch sneller worden als het huidige netwerk.
Iemand die al ervaringen ermee heeft? En dat het ook duidelijk sneller is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
Xiqum schreef op 11 januari 2004 @ 17:35:

In hoevere is Kad. al goed?
Want deze moet vanzelf toch sneller worden als het huidige netwerk.
Iemand die al ervaringen ermee heeft? En dat het ook duidelijk sneller is?
wat heb je allemaal nou al gelezen. heb je mijn site al gelezen over Kad
Echte snelheidsverbeteringen kan ej niet echt meten.. wel meer sources.. maar das logisch he met 2 netwerken naast elkaar..
Kad is bij mij erg stabiel.. hierboven geval van 0.41b29 (nieuwste die crashde, maar das kwestie van proberen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Xiqum schreef op 11 januari 2004 @ 17:35:
Niet doen dus :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
  • Laatst online: 19:06
legolas82 schreef op 11 januari 2004 @ 17:50:
[...]

wat heb je allemaal nou al gelezen. heb je mijn site al gelezen over Kad
Echte snelheidsverbeteringen kan ej niet echt meten.. wel meer sources.. maar das logisch he met 2 netwerken naast elkaar..
Kad is bij mij erg stabiel.. hierboven geval van 0.41b29 (nieuwste die crashde, maar das kwestie van proberen)
Ik heb jouw site idd al door gelezen ;)
En nog wel meer over Kad. op andere site's.
En de client die ik nu gebruik Morphkad, die heeft beide ingebouwd maar worden deze 2 netwerken dan tegelijk aangestuurt? Dus hij haalt dan stukjes via het ed2k netwerk en via kad. netwerk?

[ Voor 20% gewijzigd door Xiqum op 11-01-2004 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
Xiqum schreef op 11 januari 2004 @ 18:25:
[...]

Ik heb jouw site idd al door gelezen ;)
En nog wel meer over Kad. op andere site's.
En de client die ik nu gebruik Morphkad, die heeft beide ingebouwd maar worden deze 2 netwerken dan tegelijk aangestuurt? Dus hij haalt dan stukjes via het ed2k netwerk en via kad. netwerk?
Klopt idd... nu vooral nog ed2k sources.. maar kademlia wordt steeds groter
Watje ook kan doen is bijvoorbeeld kiezen dat je alleen met kademlia verbonden wil zijn.. dan krijg je alleen kad sources..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Silent Thunder schreef op 11 januari 2004 @ 14:54:
[...]

Rustig aan, ik had je nog niet toegevoegd aan de vriendenlijst.

Ik kan het ook mooi terug zien in mijn logs:
11-1-04 13:56:08: User [GoT] Silent Thunder (3565000316) requested your list of shared directories -> denied Hier stond je nog niet op mijn vriendenlijst
11-1-04 14:35:57: Downloaded part 60 is corrupt :-( (Progje CD1.rar)
11-1-04 14:36:40: Finished downloading Progje_cd5.iso :-)
11-1-04 15:03:16: User [GoT] Silent Thunder (3565000316) requested your list of shared directories -> accepted En hier had ik je toegevoegd
[hele lijst met mijn mappen]
11-1-04 15:11:54: Finished downloading Progje_cd3.iso :-)
11-1-04 16:38:55: Finished downloading Progje_cd6.iso :-)
11-1-04 17:07:50: ICH: Recovered corrupted part 60 (Progje CD1.rar)
Pas op voor de bestanden uit de pr0n map, die zijn niet wat ze lijken (zijn leuke filmpjes uit de HK, bv. de filmpjes uit [rml][ Filmpje]Meisjes en webcams[/rml] ) ;)

-edit-
@ legolas82:
Dat 2e filmpje uit dat topic is nog veel leuker ;)

-edit2-
@ Silent Thunder:
Zo snel komen er bij mij geen andere bestanden bij, 1x vragen is wel genoeg ;)
(ik zeg het maar hier omdat je niet online bent)

[ Voor 11% gewijzigd door Resistor op 11-01-2004 21:40 . Reden: Op deze manier kom ik nooit aan de 5000 posts :/ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
Offtopic:
WHAHAHA., wat een cool filmpje uit HK.. niet echt leuk om te zijn.. :S
errug BrEeZaHcULtUUr ja 8)
maar valt idd niet onder pron! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aseslno
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-07-2022

Aseslno

Scuse Me, While I Kiss The Sky

Ik wilde met emaule een kleiner select aantal filetjes sharen, dus ik die in een nieuwe map gezet en alleen die map laten delen.
Maar nu blijven er nog steeds wel veel bestanden in de "gedeelde" lijst staan, niet allemaal wel wel een redelijk aantal!
Weten jullie hoe dit komt? moeten die nog een gedeelte opsturen naar een user ofzo?

En zo is het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
Aseslno schreef op 11 januari 2004 @ 22:42:
Ik wilde met emaule een kleiner select aantal filetjes sharen, dus ik die in een nieuwe map gezet en alleen die map laten delen.
Maar nu blijven er nog steeds wel veel bestanden in de "gedeelde" lijst staan, niet allemaal wel wel een redelijk aantal!
Weten jullie hoe dit komt? moeten die nog een gedeelte opsturen naar een user ofzo?
Heb je ze uit de incoming lijst gehaald?
Ben je ze nog aan het downen??

offtopic; resistor: het bananenmeisje is een meisje hier de omgeving , wist het al van mn zusje, zij zit bij haar op school 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01:11
bij Shared Files al op reload geklikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Aseslno schreef op 11 januari 2004 @ 22:42:
Je moet sowieso eerst op refresh drukken, wil je je huidige gedeelde bestanden zien he, heb je dat al gedaan?

Daarbij moet je ook rekening houden met het feit dat eMule automatisch de mappen deelt, waar je downloads in eerste instantie naartoe gaan. Waarschijnlijk zijn dat dus de extra bestanden die in je gesharede lijst staan.

offtopic:
@ Legolas & Resistor, 1e filmpje = :r , 2e filmpje is :9

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aseslno
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-07-2022

Aseslno

Scuse Me, While I Kiss The Sky

nee sorry ik had niet op refrash gedrukt, MAAR dat was ook niet de oplossing, want hij had al een hoop downloads uit de lijst gehaalt, alleen verre van allemaal. Ik had trouwens ook al meerdere keren herstart! En het zijn allemaal wel filetjes die al klaar zijn.

Waarschijnlijk heeft zoef gelijk, mn incoming lijst staat er ook in, bedankt!

En zo is het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-06 08:10
Emule killed continue m'n adsl verbinding. Ik heb de connections al verlaagd naar 40 en de downstream/upstream naar 100/20KBps (op een 2048/640 abo). Ik heb een Zyxel 650 r-13 met de laatste firmware. Normaal gesproken blijft mijn modem maandelang aan een stuk werken, maar emule krijgt het voor mekaar om om het half uur de connectie te killen. wat is er aan de hand ?

het gaat om versie 0.30e

[ Voor 5% gewijzigd door KaMiKaZe op 12-01-2004 18:13 ]

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
KaMiKaZe schreef op 12 januari 2004 @ 18:10:
Emule killed continue m'n adsl verbinding. Ik heb de connections al verlaagd naar 40 en de downstream/upstream naar 100/20KBps (op een 2048/640 abo). Ik heb een Zyxel 650 r-13 met de laatste firmware. Normaal gesproken blijft mijn modem maandelang aan een stuk werken, maar emule krijgt het voor mekaar om om het half uur de connectie te killen. wat is er aan de hand ?

het gaat om versie 0.30e
probeer eens je connecties per 5 secs omlaag te zetten (advanced settings)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
Fuzz10 schreef op 12 januari 2004 @ 18:16:
[...]

probeer eens je connecties per 5 secs omlaag te zetten (advanced settings)....
In extended setting bedoel je ? die heb ik nu van 20 per 5 sec naar 4 gezet. Kijken wat ie nu doet.

Nee hij klapt er nog steeds uit zodra ik connect duurt het hooguit een minuut voordat ie op z'n gat ligt. nog alternatieven die wel goed werken :(

Ik ben blijkbaar ook niet de enige met problemen
http://tinyurl.com/3dn7q

http://www.infoweek.ch/co...=42&catid=6&threadid=1838

0.30d maar geinstalleerd en alle credits weg :r

[ Voor 69% gewijzigd door KaMiKaZe op 12-01-2004 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
KaMiKaZe schreef op 12 januari 2004 @ 18:21:
[...]

0.30d maar geinstalleerd en alle credits weg :r
Alleen de credits van anderen .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-03-2024

Ruudboy

Database Beheerder

sinds een paar versies terug (gebruik nu 0.30e) hangt mijn emule na het opstarten.
Ik start emule op, hij verbindt, gaat lekker downloaden, en na een paar minuten hangt het emule scherm, is 100% cpu in gebruik, en wordt niks meer gedownload.

Ik heb ook de KAD versie geprobeerd, zelfde probleem.
Uninstall - reinstall helpt ook niet

Wat kan er fout zijn????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
Fuzz10 schreef op 12 januari 2004 @ 23:30:
[...]Alleen de credits van anderen .....
en ff de oplossing vermelden in wel handig! :)

@KaMiKaZe: je moet het clients.met.bak bestand hernoemen naar clients.met (wel daar nog een extra backup ff van maken), dan zijn ze weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Ruudboy schreef op 12 januari 2004 @ 23:51:
sinds een paar versies terug (gebruik nu 0.30e) hangt mijn emule na het opstarten.
Ik start emule op, hij verbindt, gaat lekker downloaden, en na een paar minuten hangt het emule scherm, is 100% cpu in gebruik, en wordt niks meer gedownload.

Ik heb ook de KAD versie geprobeerd, zelfde probleem.
Uninstall - reinstall helpt ook niet

Wat kan er fout zijn????
Check ff de release notes van 0.30e, daar zitten wat opmerkingen bij over de '255.255.255.255' bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
Mr.Nobody schreef op 13 januari 2004 @ 00:00:
[...]
en ff de oplossing vermelden in wel handig! :)

@KaMiKaZe: je moet het clients.met.bak bestand hernoemen naar clients.met (wel daar nog een extra backup ff van maken), dan zijn ze weer terug
Die files had ik zelf al weggemopt. 0.30d draait nu al enkele uren stabiel. lijkt me toch echt dat er een bug in de combo zyxel / 0.30e zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geloof het niet van die combo emule .30e en Zyxel bug.Bij mij draaien enkele machines te gelijk Down unlimited Up 70K. Ik heb Demon 8/2Mb abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 11:18:
Geloof het niet van die combo emule .30e en Zyxel bug.Bij mij draaien enkele machines te gelijk Down unlimited Up 70K. Ik heb Demon 8/2Mb abo.
Wat voor zyxel heb jij ? ik heb de 650r-13. Hij loopt nu sinds gisteren stabiel, maar ik wil nog even gaan testen met een telindus die ik heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 650R-31 Prestige die je kado krijgt bij Demon.Ik heb hem omgezet als router maar misschien begreep je dit al.Trouwens draai em met voorlaatste firmware.Zo stabiel als een huis eigenlijk best wel een goed ding.

Weet van iemand die bij Demon werkt dat die Zyxel in router mode eigenlijk wat lekkerder draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Best wel erg eigenlijk:
heb je net je snelheidsverhoging van het aDSL achter de rug, weet je niet meer wat je wil downloaden :P

Eindelijk doet eMule het bij mij weer, hele vreemde problemen: de ene keer wil het niet opstarten na het opstarten van de computer, en als ik de hele computer opnieuw opstart (helemaal niets mee gedaan, 3sec. duf naar die melding zitten kijken, op OK klikken en weer opnieuw opstarten) werkt het wel weer.
Kademlia werkt ook naar behoren (loopt niet meer vast bij connecten)

v0.41b.29 'standaard'

-edit-
Woei! credit hebben loont, ik kon meteen beginnen met een mp3 die maar 4 bronnen had. (ga maar eens weer wat DDR spul leechen)

[ Voor 13% gewijzigd door Resistor op 13-01-2004 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renard
legolas82 schreef op 11 januari 2004 @ 16:18:
[...]

0.41b29 nog niet uitgebreid getest
Ik raad je aan om de mortillo mod te draaien van 0.41a10
Die is wel heel erg stabiel
Heeft bij mij 8 dagen achterelkaar aangestaan
daarna zelf uitgeschakeld om andere versie te testen
Ik had dus met de standaard v0.41b29 kad dat ie steeds crashed.
Nu heb ik 0.41a10 mortillo 1.9e draaien, en draaid idd zeer stabiel, en begon al meteen met downloaden, na het aan zetten.
thanx voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een raar geval, ben aan het downloaden, een bestand van ruim 700 mb, nu heb ik bij de details gekeken en zag ik dat het downloaden wel heel snel ging, sneller dan mijn internetverbinding ooit aan kan, sneller dan ik nooit gedownload heb! Nu is het geval dat ik 64 MB transferred heb en ruim 600 MB aan compressie gewonnen :?, hoe kan dit????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 00:36

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb een hele tijd Shareaza gebruikt, maar ben dat inmiddels zat.
Ik wil weer terug naar eMule. Nou wil ik de downloads die ik bij Shareaza in de que had staan overzetten naar eMule. Iemand enig idee hoe dit moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beekforel schreef op 13 januari 2004 @ 16:28:
Ik wil weer terug naar eMule. Nou wil ik de downloads die ik bij Shareaza in de que had staan overzetten naar eMule. Iemand enig idee hoe dit moet?
Omzetten naar .met?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 16:22:
Ik heb hier een raar geval, ben aan het downloaden, een bestand van ruim 700 mb, nu heb ik bij de details gekeken en zag ik dat het downloaden wel heel snel ging, sneller dan mijn internetverbinding ooit aan kan, sneller dan ik nooit gedownload heb! Nu is het geval dat ik 64 MB transferred heb en ruim 600 MB aan compressie gewonnen :?, hoe kan dit????
Lees even de comments van dat bestand, misschien dat het een lege fake is.
Beekforel schreef op 13 januari 2004 @ 16:28:
Maak er even een reservekopie van en probeer ze eens met Tools => Import Partfiles er bij te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 00:36

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Hoe kan ik dat doen? Shareaza download best wel vaag.
Ik denk dat k m'n que wel gewoon leeg laat lopen, en dan Shareaza wegdonder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Beekforel schreef op 13 januari 2004 @ 17:19:
[...]

Hoe kan ik dat doen? Shareaza download best wel vaag.
Ik denk dat k m'n que wel gewoon leeg laat lopen, en dan Shareaza wegdonder :)
Met het omzetten naar .met bedoelt ie gewoon renamen naar xx.met, maar ik vreesch dat dat niet zal werken.

Waarschijnlijk gebruikt shareazaa een ander systeem om de temp bestanden op te slaan dan eMule. Voor eDonkey en Overnet zijn er nog wel importeer tools voor eMule, maar ik denk niet dat die voor shareazaa bestaan. Gewoon afmaken met shareazaa lijkt me dus idd het beste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Ik ga mijn vraag nog een keer stellen ;).

Is 'men' niet bang dat er met Kademlia toch nog 'aparte' netwerkjes ontstaan omdat bepaalde groepen dezelfde bootstrap-ips gebruiken? De mensen van GoT gebruiken die van Zoefff allemaal maar op een ander forum kan er precies hetzelfde gebeuren.
Ik ben 'bang' dat je dan alsnog losse stukken 'netwerk' krijgt of is dat overdreven?

Hoeveel kad-clients is overigens normaal? Ik heb er nu 480, dat is 40 meer dan een weekje geleden toen ik met Kad begon dus het lijkt me te groeien :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik zit sinds eergisteren weer op Kademlia, en ik heb nu al 537 clients.

Het zullen er vast wel duizenden meer zijn, maar je ziet geen namen er bij staan, alleen maar id's.

Maar ik denk niet dat het nog verder gaat versplinteren, pas als er nadelen ontstaan/betere technieken komen.

[ Voor 26% gewijzigd door Resistor op 13-01-2004 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
Resistor schreef op 13 januari 2004 @ 19:30:
Ik zit sinds eergisteren weer op Kademlia, en ik heb nu al 537 clients.
K'zit ook rond de 5 a 600 .. nog nooit meer dan 600 gezien in ieder geval ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Je hoort ook niet meer dan zoveel Kademlia clients te zien; die clients sturen jouw verzoeken weer door. Denk aan de 'six degrees of seperation'-regel; tussen jou en elk willekeurig persoon op deze wereld zitten slechts 6 mensen onderling verbonden. Op die manier sta je ook met elke Kademlia client in verbinding door slechts die 600 die in die lijst staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Lekkere Kwal schreef op 13 januari 2004 @ 20:01:
Je hoort ook niet meer dan zoveel Kademlia clients te zien; die clients sturen jouw verzoeken weer door. Denk aan de 'six degrees of seperation'-regel; tussen jou en elk willekeurig persoon op deze wereld zitten slechts 6 mensen onderling verbonden. Op die manier sta je ook met elke Kademlia client in verbinding door slechts die 600 die in die lijst staan.
Ja en dat vraag ik me dus af :P

Stel ik post mijn ip hier als bootstrap ip. 1000 man van GoT gebruikt dat ip. Stel iemand op een ander forum doet hetzelfde. Dan heb je toch 2 losse stukken van 1001 man die gewoon NIET met elkaar in aanraking komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

IceStorm schreef op 13 januari 2004 @ 20:56:
[...]

Stel ik post mijn ip hier als bootstrap ip. 1000 man van GoT gebruikt dat ip. Stel iemand op een ander forum doet hetzelfde. Dan heb je toch 2 losse stukken van 1001 man die gewoon NIET met elkaar in aanraking komen?
Je download toch ook van 'vreemden'?

Ik heb momenteel in mijn known clients list (988 known in de transfertab) ongeveer 50 die een Kad. versie hebben, waarvan maar 2 GoT'ers. (comm. file staat op pauze)

Als die ieder weer 50 kadclients hebben kom je al een heel eind, ook al blijven er maar 10 'nieuwe' over.

[ Voor 5% gewijzigd door Resistor op 13-01-2004 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

IceStorm schreef op 13 januari 2004 @ 20:56:
[...]

Nee, via die bootstap krijgen die 1000 man elk zo'n 500 verschillende vreemde clients om mee te connecten. Ook krijg je na verloop van tijd vanzelf nieuwe mensen krijgt via het vinden van die mensen als source.

EDIT
Iets directer op jouw voorbeeld ingegaan: die duizend man ontmoeten elkaar vanzelf doordat maar 1 van die 500 man die andere groep hoeft te kennen en men is al met elkaar verbonden. Stel dat dat niet zo is dan hoeft er maar weer 1 iemand in die 500x500 man te zijn (dus de 2e laag) die ze kent. Denk nog eens aan de 'six degrees of seperation' en je begrijpt dat je elkaar wel móét vinden.

[ Voor 27% gewijzigd door The Third Man op 13-01-2004 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 16:22:
wat voor bestand? rar, zip mpg? dan is het zeer onwaarschijnlijk. het zou een image kunnen zijn met een heleboel lucht om de cd te vullen, maar volgens mij doen ze dat tegenwoordig niet meer (was voor de tijd van 80/90 min cd's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goeiedag beste lezer,

ik download een populair bestand met veel sources, gaat lekker downloaden en ineens op 96% zelfs blijft hij hangen terwijl de stukken nog gedownload moeten worden aardig blauw zijn. Het is nu al een tijd dat ik op die laatste stukken zit te wachten.

Kan ik niet naar betere sources vragen of nieuwe sources vanaf 0 zodat ik niet alles opnieuw hoef te downloaden.

je weet wel, zodat ik de download weer aan de praat krijg. Dat gebeurt wel vaker, maar niet voor zon lange tijd. en hij geeft ook geen rooie signalen aan ofzo dat ie geen sources meer heeft of iets dergelijks..

naja, alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 00:37:
goeiedag beste lezer,

ik download een populair bestand met veel sources, gaat lekker downloaden en ineens op 96% zelfs blijft hij hangen terwijl de stukken nog gedownload moeten worden aardig blauw zijn. Het is nu al een tijd dat ik op die laatste stukken zit te wachten.

Kan ik niet naar betere sources vragen of nieuwe sources vanaf 0 zodat ik niet alles opnieuw hoef te downloaden.

je weet wel, zodat ik de download weer aan de praat krijg. Dat gebeurt wel vaker, maar niet voor zon lange tijd. en hij geeft ook geen rooie signalen aan ofzo dat ie geen sources meer heeft of iets dergelijks..

naja, alvast bedankt
Wat je kan proberen is een paar keer van server wisselen, die willen nog wel is nieuwe sources vinden die misschien geen wachtrij of een kortere wachtrij hebben.

PS Wij, Tweakers, groeten elkaar niet, zie ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) voor de policy.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh ok.

Ik dacht: wel zo vriendelijk om even groeten te doen. maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djlinsen
  • Laatst online: 24-07 20:00

djlinsen

Well suffer my pretty warriors

Ik gebruik emule plus v1i, ik heb op dit moment 24 downloads in de rij staan waarvan er 6 nog precies 540kb te gaan hebben en al een paar dagen niet verder gaan met downloaden. Is dit stom toeval dat ze alle 6 op 540kb staan of is er een andere reden waarom ze blijven hangen?

Are you following me, Are you following me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi
Ik heb net al even lopen zoeken maar kan zo snel niks vinden op mijn vraag dus vandaar dat ik hem even stel, misschien dat hij al vaker is gesteld maar heb nu niet zoveel tijd omdat ik zo naar me werk moet dus sorry daarvoor.
De vraag is:
Ik krijg net in emule een foutmelding dat mijn krediet bestand corrupt is en daardoor liep hij niet meer. Ik start emule opnieuw op en wat zie ik, al mijn krediet weg. Weg ruim 15 duizend krediets. Iemand een idee waarom dit gebeurd en hoe ik dit kan oplossen??

Ik heb nog een wat oudere emule en daar staat nog 4400 krediets in maar ik weet niet welke file dat is waar dat instaat dus als jullie mij dat kunnen vertellen dat zet ik die over in de andere emule.

Alvast bedankt voor de antwoorden
Roortje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
oeps ik begrijp niet waarom ik dagen moet wachten om iets te kunnen downloaden terwijl ik toch al ruim 10gig heb geupped :{

[ Voor 73% gewijzigd door KaMiKaZe op 14-01-2004 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 10:58:
Hoi
Ik heb net al even lopen zoeken maar kan zo snel niks vinden op mijn vraag dus vandaar dat ik hem even stel, misschien dat hij al vaker is gesteld maar heb nu niet zoveel tijd omdat ik zo naar me werk moet dus sorry daarvoor.
De vraag is:
Ik krijg net in emule een foutmelding dat mijn krediet bestand corrupt is en daardoor liep hij niet meer. Ik start emule opnieuw op en wat zie ik, al mijn krediet weg. Weg ruim 15 duizend krediets. Iemand een idee waarom dit gebeurd en hoe ik dit kan oplossen??

Ik heb nog een wat oudere emule en daar staat nog 4400 krediets in maar ik weet niet welke file dat is waar dat instaat dus als jullie mij dat kunnen vertellen dat zet ik die over in de andere emule.

Alvast bedankt voor de antwoorden
Roortje
Is al vaker beantwoord; de credits van de anderen bij jouzelf zijn weg. Het zou namelijk ook onmogelijk zijn om bij te houden hoeveel credits je zelf bij de duizenden anderen hebt nietwaar? Jij slaat op jouw pc de credits op die anderen bij jou hebben verdiend, en die zijn nu kapot. Vervelend maar geen ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..........

ik heb dus die download canceled.

en de download opnieuw gestard, hij was binnen 5 uur binnen!

die stukken die hij nog moest kon hij gewoon niet vinden. erg absurt/d !!!

:D

naja, emule rules

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 16:41:
..........

ik heb dus die download canceled.

en de download opnieuw gestard, hij was binnen 5 uur binnen!

die stukken die hij nog moest kon hij gewoon niet vinden. erg absurt/d !!!

:D

naja, emule rules
zozo al na 5 uur. Ik zit hier al 5 dagen te wachten op een mp3tje wat ik via kazaa in 10min binnen had. Emule rules hoor... not

ik download 1MB en upload er 1000MB. zit nu op rond de 12GIG geuploade en downloaden nada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:07

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

KaMiKaZe schreef op 14 januari 2004 @ 18:01:
[...]

zozo al na 5 uur. Ik zit hier al 5 dagen te wachten op een mp3tje wat ik via kazaa in 10min binnen had. Emule rules hoor... not

ik download 1MB en upload er 1000MB. zit nu op rond de 12GIG geuploade en downloaden nada.
Het spijt me, maar je zit als een klein kind te jammeren. Lees nou eens de startpost, daarin staat ook gewoon dat je niet met die vergelijking emule/kazaa aan moet komen zetten. Als jij dit programma om wat voor reden dan ook niet goed werkend krijgt, ga dan lekkker kazaa gebruiken, en wees gelukkig met mp3-tjes met de meest geniale pieptonen erdoorheen, of dingen die niet zijn wat de filenaam belooft.

Ik bedoel, als het zo'n slecht progsel zou zijn, waarom gebruiken zoveel mensen het, en sterker nog, waarom zouden er dan al bijna 10.000 posts op dit forum aan besteed zijn?

Je kunt ook emule nog een keer een kans geven, en geduld hebben, de keuze is aan jou. Succes ermee :Y)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
nu niet te negatief worden he. Emule is niet bedoelt voor grote aantallen kleine bestanden (zoals mp3).

Maar weet iemand toevallig adh waarvan de projected averages berekend worden? Adhv de totale gemiddelde up/download of adhv de gemiddelde up/download van bijvoorbeeld de laatste 7 dagen?
Ik heb nl die kpn snelheidsverhoging gehad en vindt die projected averages erg interessant. Maar ik wil niet onnodig resetten (en dus al mn credits kwijt zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
bigfoot1942 schreef op 14 januari 2004 @ 18:11:Ik heb nl die kpn snelheidsverhoging gehad en vindt die projected averages erg interessant. Maar ik wil niet onnodig resetten (en dus al mn credits kwijt zijn).
je raakt je credits niet kwijt, dat kan niet daardoor
als jij je statistieken reset, beginnen de berekende waarden opnieuw. als je dus al 30 GB geupload heb en 40 gedowload, blijft dat staan bij de statistieken. wat opnieuw begint is bv hoeveel je upload/download deze maand/dit jaar. de voorspellingen beginnen dan opnieuw dus

[ Voor 21% gewijzigd door Mr.Nobody op 14-01-2004 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
Sparhawk schreef op 14 januari 2004 @ 18:09:
[...]

Het spijt me, maar je zit als een klein kind te jammeren. Lees nou eens de startpost, daarin staat ook gewoon dat je niet met die vergelijking emule/kazaa aan moet komen zetten. Als jij dit programma om wat voor reden dan ook niet goed werkend krijgt, ga dan lekkker kazaa gebruiken, en wees gelukkig met mp3-tjes met de meest geniale pieptonen erdoorheen, of dingen die niet zijn wat de filenaam belooft.

Ik bedoel, als het zo'n slecht progsel zou zijn, waarom gebruiken zoveel mensen het, en sterker nog, waarom zouden er dan al bijna 10.000 posts op dit forum aan besteed zijn?

Je kunt ook emule nog een keer een kans geven, en geduld hebben, de keuze is aan jou. Succes ermee :Y)
Ik mag toch wel minstens verwachten dat ik "iets" kan downloaden na zoveel upload. Vroeger zat ik nog allemaal op ftp's te rommelen met quota's. Kon per geuploade MB er 1 of meer downloaden. Maar dit programma lijkt het er meer op dat je 1000MB moet uploaden wil je ook maar iets kunnen downloaden. En omdat er al zoveel mensen zijn die al langer bezig zijn en een ongeloofelijk hoge credits hebben. Die altijd voorrang hebben en jij dus als nieuwkomer eerst een paar maanden kan gaan zitten uppen alvorens je ook maar iets kan downloaden.

Je krijgt dus echt zo'n upload elite die alles wel snel heeft en een groep nieuwkomers die daar gewoon heel lastig bij kunnen komen. Lijkt wel een soort piramyde spel. :(

en voor kleine bestanden is Emule niet het best. Nee dat weet ik, maar het is meer om als voorbeeld te stellen. Ik ben ook bezig met een bestand van 700meg met meer dan 500 sources en daar heb ik ook maar liefst 10MB van binnen :| na 6 dagen.

Geduld heb ik best, maar ik begin nu zo ongeveer wortel te schieten...

en nog ff uit de startpost :
Houd in je hoofd dat voor iedere MB die je download, je eigenlijk ook een MB moet uploaden!
Zet dat maar op 12000MB uploaden om 12 MB te kunnen downloaden. Kan jullie zo mijn stats laten zien.

Zo heerlijk zeg ff m'n gal spuwen over die nep sharing programma's :)

[ Voor 11% gewijzigd door KaMiKaZe op 14-01-2004 19:23 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.