Ik ga zelf dus volgende week ook de Acer Ferrari 3200 aanschaffen en denk dat ik hem zal bestellen bij de laptopper door hun eventuele upgrade mogelijkheden en hun extra pixel policy. Het zou leuk zijn als ie zondag op de site zou staan voor een nog lagere prijs dan +/- €1740,- inc. btw. als weekaanbieding, waar je meestal ook dan nog een gratis tas etc. bij krijgtsylvesterrr schreef op 06 juli 2004 @ 21:34:
[...]
Nee. Ik denk dat de prijs binnen een week of twee wel een eurotje of 150 daalt.
Bel ze maar op. Ze zijn erg vriendelijk.greenlizzard schreef op 06 juli 2004 @ 21:54:
[...]
Ik ga zelf dus volgende week ook de Acer Ferrari 3200 aanschaffen en denk dat ik hem zal bestellen bij de laptopper door hun eventuele upgrade mogelijkheden en hun extra pixel policy. Het zou leuk zijn als ie zondag op de site zou staan voor een nog lagere prijs dan +/- €1740,- inc. btw. als weekaanbieding, waar je meestal ook dan nog een gratis tas etc. bij krijgt. En anders zal ik ze maandag effe bellen ivm. de prijs en eventuele upgrades.
Yo
Ik kan een Acer Ferrari 3000 kopen 2de hands voor 1250€. Vinden jullie dit een goede prijs?
Het is met een 2500+ proc, 60gb, 512mb ram, ... met factuur van 07/02/2004.
mvg
Ik kan een Acer Ferrari 3000 kopen 2de hands voor 1250€. Vinden jullie dit een goede prijs?
Het is met een 2500+ proc, 60gb, 512mb ram, ... met factuur van 07/02/2004.
mvg
Yo,
Check ff de specs van soortgelijke laptops, stop dit in excell, en maak de afweging of je tweedehands hardware wil gebruiken ipv nieuwe.
Check ff de specs van soortgelijke laptops, stop dit in excell, en maak de afweging of je tweedehands hardware wil gebruiken ipv nieuwe.
ping 127.212.23.124
Anoniem: 76476
hey wolfje,
ik ken je van op het telenetforum. NIET doen aan die prijs. je hebt een nieuwe 3200 voor 1750 € en jij zou 1250 geven voor een 3000 ?
Wat kan je doen?
een bod doen van 1000€ maximum. Hij heeft geen koper dus kan je die prijs afdwingen. PLUS hij wil verkopen. 1000€ bieden als laatste prijs. simpel
ik ken je van op het telenetforum. NIET doen aan die prijs. je hebt een nieuwe 3200 voor 1750 € en jij zou 1250 geven voor een 3000 ?
Wat kan je doen?
een bod doen van 1000€ maximum. Hij heeft geen koper dus kan je die prijs afdwingen. PLUS hij wil verkopen. 1000€ bieden als laatste prijs. simpel
kun je mij dan eens vertellen waar ik een 3200 kan kopen aan 1750€ ?
Nu ga ik maandag deze mooie laptop aanschaffen, maar twijfel ik nog wat over het eventueel uitbreiden van het intern geheugen. Is het verstandig om naar 768 of 1024 MB Ram te upgraden, of heb je daar nog echt niks aan? Wat is sneller 1x 512 of 2x 256? Maakt het bovendien uit in welk slot die ene 512 dan zit? Is het stroom verbruik tussen 512 en 1024 MB Ram groot?
Ik hoop dat jullie alle vragen voor me kunnen beantwoorden.
Is het verstandig trouwens om voor een extra pixel policy te kiezen?
Ik hoop dat jullie alle vragen voor me kunnen beantwoorden.
Is het verstandig trouwens om voor een extra pixel policy te kiezen?
greenlizzard: Check eens hoeveel geheugen heb ik nodig. Of meer geheugen verstandig is, is per situatie verschillend. In die guide wordt omschreven hoe je zelf er achter kan komen hoeveel jij nodig hebt.
Ja, daar ben ik niet echt veel wijzer van geworden, dan hetgeen dat ik al wist. Maar op die laatste paar vragen oa. over stroom verbruik en keuze van slot wordt geen info gegeven.
Anoniem: 76476
het hangt er vanaf wat je wil doen met je pc
wil je bepaalde veeleisende games gaan spelen ben je altijd beter met 3/4 van 1024 mb, maw 768.
wil je goed zitten in de toekomst, ga dan voor 1024.
wil je bepaalde veeleisende games gaan spelen ben je altijd beter met 3/4 van 1024 mb, maw 768.
wil je goed zitten in de toekomst, ga dan voor 1024.
Anoniem: 33358
met 512 mb 333mhz ddr kom je ook aardig ver, zolang je tijdens het gamen maar niet teveel op de achtergrond hebt draaien..
Ben ook van plan om de Acer Ferrari 3200 binnenkort aan te schaffen, voor m'n nieuwe opleiding: Information Engineering.
Ik ben echter wel benieuwd naar de 'behuizing' is dit een beetje stevig?
Daarnaast ik heb al eens op een amd-m 2800+ 64bit gewerkt en zo warm wordt het echt niet. Ok de centrino is in dit opzicht wel superieur, maar je kunt het echt niet heet noemen, hoogstens warm aan de onderkant..
Ben ook van plan om de Acer Ferrari 3200 binnenkort aan te schaffen, voor m'n nieuwe opleiding: Information Engineering.
Daarnaast ik heb al eens op een amd-m 2800+ 64bit gewerkt en zo warm wordt het echt niet. Ok de centrino is in dit opzicht wel superieur, maar je kunt het echt niet heet noemen, hoogstens warm aan de onderkant..
Ik raad je wel aan om 1x512MB DDR te nemen ipv 2x256MB DDR. Scheelt je een hoop geld als je in de toekomst nog wil upgraden.Anoniem: 33358 schreef op 11 juli 2004 @ 11:02:
met 512 mb 333mhz ddr kom je ook aardig ver, zolang je tijdens het gamen maar niet teveel op de achtergrond hebt draaien..
Het is stevig, tenzij je ermee gaat overgooien.Ik ben echter wel benieuwd naar de 'behuizing' is dit een beetje stevig?
Het wordt niet warm hoor (je kunt er geen ei op bakken (wat jammer nou heDaarnaast ik heb al eens op een amd-m 2800+ 64bit gewerkt en zo warm wordt het echt niet. Ok de centrino is in dit opzicht wel superieur, maar je kunt het echt niet heet noemen, hoogstens warm aan de onderkant..
* Mawlana is trotse eigenaar van een Acer Ferrari 3200
De WiFi werkt ook uitstekend, hier op Kreta (
hee mede IEer, ik zou nog ff w8en met de aanschaf, ik had paradigit gebeld voor de laptop die ze gezaamlijk gaan inkopen en dat wordt eenAnoniem: 33358 schreef op 11 juli 2004 @ 11:02:
Pm 1,5 centrino met 2mb chache
15,4 inch beeldscherm met 1400*1050 tft scherm
512mb ram
ati radeon 128/256(dit zou blijken wanneer ze de deal rond hebben met de leverancier)
dvdspeler (jammer)
wireless a/b/g
en de gebruikelijke shit
en dat voor 1399 euro..
en die heeft wel ee extra krasvrij stevige behuizing, net als de Paradigit voyager Rocksolid
dus ik zu ff w8en met bestellen...
ps: het grote voordeel is eraan dat als je een RMA hebt dat ze aan schooll gemaakt wordte n dus niet hoeft op te sturen
[ Voor 6% gewijzigd door donald_dick op 12-07-2004 07:27 ]
wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
Ok ik heb de knoop doorgehakt en de Acer Ferrari 3200 besteld bij de-laptopper.nl , tot nu toe kan ik zeggen dat ik erg tevreden ben met de gang van zaken en de service, het is ook wel handig dat ze tijdens kantoor uren goed bereikbaar zijn via msn, dat zouden meer bedrijven zo moeten doen! Ik heb gekozen voor een Harde schijf upgrade naar een 60 gb 7200 rpm hd en een intern geheugen upgrade naar 1024 MB DDR333 SDRAM (2x512). Ik heb ook gekozen voor de extra pixel policy garantie die de-laptopper aanbied en de Acer Advantage inc. ongevallen verzekering van 3 jr. nog apart erbij gekocht. Ook heb ik gelijk maar een goeie notebook tas erbij besteld, de Samsonite 300 series tracker weekend backpac.
Morgen wordt de notebook bij me thuis bezorgd door hun eigen koerier. ( dat is pas echt snel)
Morgen wordt de notebook bij me thuis bezorgd door hun eigen koerier. ( dat is pas echt snel)
[ Voor 16% gewijzigd door greenlizzard op 12-07-2004 17:40 ]
Anoniem: 117836
Zeg greenlizzard mag ik vragen wat je nu kwijt bent?greenlizzard schreef op 12 juli 2004 @ 14:09:
Ok ik heb de knoop doorgehakt en de Acer Ferrari 3200 besteld bij de-laptopper.nl , tot nu toe kan ik zeggen dat ik erg tevreden ben met de gang van zaken en de service, het is ook wel handig dat ze tijdens kantoor uren goed bereikbaar zijn via msn, dat zouden meer bedrijven zo moeten doen! Ik heb gekozen voor een Harde schijf upgrade naar een 60 gb 7200 rpm hd en een intern geheugen upgrade naar 1024 MB DDR333 SDRAM (2x512). Ik heb ook gekozen voor de extra pixel policy garantie die de-laptopper aanbied en de Acer Advantage inc. ongevallen verzekering van 3 jr. nog apart erbij gekocht. Ook heb ik gelijk maar een goeie notebook tas erbij besteld, de Samsonite 300 series tracker weekend backpac.
En zo ja, wat ben je kwijt?
Jahoor dat magAnoniem: 117836 schreef op 14 juli 2004 @ 20:21:
[...]
Zeg greenlizzard mag ik vragen wat je nu kwijt bent?
En zo ja, wat ben je kwijt?
Anoniem: 118775
Maar Greenlizzard, Hoe was je ervaring met de-laptopper? Alles op tijd geleverd?
En nog belangrijker!! hoe bevalt je nieuwe Ferrari??
Ik heb veel gezocht maar ik kon nergens vinden wat er precies in de doos zit. Ik las ergens dat er een smart-card slot onder de PCMCIA slot zit. Klopt dit?
En wordt de laptop met een tas geleverd? En de Ferrari muis? En een S-Video kabel?
Tell me all!
Ga je nog benchmarken?? CAN'T WAIT!!
En nog belangrijker!! hoe bevalt je nieuwe Ferrari??
Ik heb veel gezocht maar ik kon nergens vinden wat er precies in de doos zit. Ik las ergens dat er een smart-card slot onder de PCMCIA slot zit. Klopt dit?
En wordt de laptop met een tas geleverd? En de Ferrari muis? En een S-Video kabel?
Tell me all!
Ga je nog benchmarken?? CAN'T WAIT!!
[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 118775 op 15-07-2004 00:15 ]
Ik ben heel blij dat ik hem bij de-laptopper heb besteld, mijn ervaring is dus heel goed. Ze zijn voor al je vragen via msn te bereiken, maar ook door de telefoon wordt je vriendelijk te woord gestaan. Ze hebben een eigen koerier, dus geen ruwe postbode ofzo die jouw aankoop zou kunnen beschadigen. De dag na dat ik me notebook had besteld en betaald stond de koerier al vroeg voor de deur om hem af te leveren.
De Ferrari 3200 wordt idd. met een optische notebook Ferrari muis geleverd, en ik vind hem persoonlijk erg goed. Een s-video kabel wordt niet meegeleverd. Een tas zal je zelf moeten aanschaffen, maar ik kan je de Samsonite 300 series tracker weekend backpack aanraden!
Er zit inderdaad een klepje onder de PCMCIA slot, maar ik weet niet waarvoor dat is, staat niet in de handleiding. Voor verdere specs kan je zelf natuurlijk gewoon effe op site van Acer zelf kijken. Wel vind ik handig dat bluetooth ingebouwd is. De cardreader ondersteund: Smart Media, Memory stick, MultiMedia en Secure Digital cards.
Wat jullie waarschijnlijk ook wel willen weten, is hoe het zit met de warmte zit en of je de fan hard hoort. Nou ik kan hierin heel kort zijn, hij wordt namelijk niet echt warm, wat je ook doet, de enige warmte die ie produceert bij de linker palm kant vind ik eigenlijk wel lekker, het absoluut niet heet. De Fan's slaan heel af en toe aan, dat ligt eraan wat je doet, maar zijn bijna geruisloos. Ik ben zelf ook dol op de slot-in DVD-rewriter, geen vervelende tray meer! Het design is prachtig. Krast het snel?, niet als je er gewoon zuinig mee om gaat. Het geluid is is voor een laptop redelijk tot goed te noemen. Het geluid is goed duidelijk, kan redelijk hard en ruist niet, al moet je natuurlijk geen echte bass tonen verwachten. Het toetsenbord typt lekker. Het scherm is erg mooi en duidelijk, ik ben dol op de SXGA+ resolutie, de viewing angles zijn redelijk, maar in vergelijking net andere SXGA+ schermen erg goed. Hij is tot nu toe wel 2x toen ik op de accu aan het werken was vast gelopen, maarja Windows blijft Windows he. Ook heb ik 2 oude recordable cd'tjes die ie niet goed leest, hij geeft aan dat ze leeg zijn, maarja dat hebben bijna alle drives wel.
Misschien dat ik nog benchmarks draai, dat moet ik nog effe bekijken, ik weet namelijk wel wat ik ongveer zou halen, omdat er al meer mensen zijn die gebenchmarkt hebben op een Ferrari 3200.
Ik ben in iedergeval heel erg tevreden met mijn aankoop en ben blij dat ik voor niks anders gekozen heb. Ik krijg veel complimenten over de looks en de specs. Ik kan hem iedereen aanbevelen.
Als er nog vragen zijn hoor ik het wel.
De Ferrari 3200 wordt idd. met een optische notebook Ferrari muis geleverd, en ik vind hem persoonlijk erg goed. Een s-video kabel wordt niet meegeleverd. Een tas zal je zelf moeten aanschaffen, maar ik kan je de Samsonite 300 series tracker weekend backpack aanraden!
Er zit inderdaad een klepje onder de PCMCIA slot, maar ik weet niet waarvoor dat is, staat niet in de handleiding. Voor verdere specs kan je zelf natuurlijk gewoon effe op site van Acer zelf kijken. Wel vind ik handig dat bluetooth ingebouwd is. De cardreader ondersteund: Smart Media, Memory stick, MultiMedia en Secure Digital cards.
Wat jullie waarschijnlijk ook wel willen weten, is hoe het zit met de warmte zit en of je de fan hard hoort. Nou ik kan hierin heel kort zijn, hij wordt namelijk niet echt warm, wat je ook doet, de enige warmte die ie produceert bij de linker palm kant vind ik eigenlijk wel lekker, het absoluut niet heet. De Fan's slaan heel af en toe aan, dat ligt eraan wat je doet, maar zijn bijna geruisloos. Ik ben zelf ook dol op de slot-in DVD-rewriter, geen vervelende tray meer! Het design is prachtig. Krast het snel?, niet als je er gewoon zuinig mee om gaat. Het geluid is is voor een laptop redelijk tot goed te noemen. Het geluid is goed duidelijk, kan redelijk hard en ruist niet, al moet je natuurlijk geen echte bass tonen verwachten. Het toetsenbord typt lekker. Het scherm is erg mooi en duidelijk, ik ben dol op de SXGA+ resolutie, de viewing angles zijn redelijk, maar in vergelijking net andere SXGA+ schermen erg goed. Hij is tot nu toe wel 2x toen ik op de accu aan het werken was vast gelopen, maarja Windows blijft Windows he. Ook heb ik 2 oude recordable cd'tjes die ie niet goed leest, hij geeft aan dat ze leeg zijn, maarja dat hebben bijna alle drives wel.
Misschien dat ik nog benchmarks draai, dat moet ik nog effe bekijken, ik weet namelijk wel wat ik ongveer zou halen, omdat er al meer mensen zijn die gebenchmarkt hebben op een Ferrari 3200.
Ik ben in iedergeval heel erg tevreden met mijn aankoop en ben blij dat ik voor niks anders gekozen heb. Ik krijg veel complimenten over de looks en de specs. Ik kan hem iedereen aanbevelen.
Als er nog vragen zijn hoor ik het wel.
Thnx Greenlizzard! Nog een vraag..
Weet jij tot hoeveel het geheugen te upgraden is? Want bij de specs op www.acer.nl staat dattie tot 1 gb gaat... en bij de specs op www.acer.com staat dattie tot 2gb ondersteund...
Me confused
Me confused
In de gebruikshandleiding staat 2 GB, maar geloof mij maar 1 GB DDR-RAM geheugen is voorlopig echt meer dan zat! Ik heb zelf ook 1 GB Geheugen.Anoniem: 118775 schreef op 15 juli 2004 @ 00:54:
Thnx Greenlizzard! Nog een vraag..Weet jij tot hoeveel het geheugen te upgraden is? Want bij de specs op www.acer.nl staat dattie tot 1 gb gaat... en bij de specs op www.acer.com staat dattie tot 2gb ondersteund...
Me confused
Ik heb me Ferrari 3200 nu 3 dagen en in die 3 dagen is het systeem 3 keer blijven hangen, 2x met een blauw scherm en 1x bleef ie gewoon hangen. Moet ik me nu ergens echt zorgen om gaan maken, of contact opnemen met de zaak waar ik hem gekocht heb? Het is zowel op de accu als op netstroom gebeurd.
Ja het is natuurlijk niet normaal dat een gloednieuw systeem meteen al 'fatale' kuren vertoond. Kzou de-laptopper bellen... en geirriteerd doen
Tis wel zuur voor je man...
Maar kben wel blij dat je het zegt... want ik wilde er vandaag één bestellen... maar wacht liever af hoe de-laptopper dit op gaat lossen... weer een weekend zonder Ferrari

Maar kben wel blij dat je het zegt... want ik wilde er vandaag één bestellen... maar wacht liever af hoe de-laptopper dit op gaat lossen... weer een weekend zonder Ferrari
Das wel klote om te horen, heb je memtest al geprobeertgreenlizzard schreef op 15 juli 2004 @ 12:53:
Ik heb me Ferrari 3200 nu 3 dagen en in die 3 dagen is het systeem 3 keer blijven hangen, 2x met een blauw scherm en 1x bleef ie gewoon hangen. Moet ik me nu ergens echt zorgen om gaan maken, of contact opnemen met de zaak waar ik hem gekocht heb? Het is zowel op de accu als op netstroom gebeurd.
Geeft je notebook andere foutmeldingen of doet WinXP gewoon inene niets meer
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |
@ Tommyboy4u: Als ik jouw zou ik hem gewoon bestellen, de-laptopper is een goeie zaak, maak je daar maar geen zorgen om. Ik heb ze net al benaderd en diegene zei dat als het bleef voorkomen ik effe methun technische dienst contact op moest nemen.
@ Fongwan: nee ik heb nog niet dat soort tests uitgevoerd. Het gebeurd gewoon als ik in XP zit, meestal ben ik niet eens met een programma bezig, maar wil ik net iets gaan aanklikken in Windows ofzo, en beweeg ik met de muis en dan blijft het beeld stil staan. Dat is dus 3x gebeurd, waarvan na 2 een blauw scherm volgde. Waarkan je de mem. test doen?
Maar er zijn ook keren net als nu dat ik er gewoon lekker op aan het werk ben. Maareh ik vind het echt zo vervelend, want het is natuurlijk een erg dur ding, en het voelt nu gewoon minder aan omdat ie dit doet. Gelukkig heb je de garantie ed. , maarja dan ben je hem weer effe kwijt he
.
@ Fongwan: nee ik heb nog niet dat soort tests uitgevoerd. Het gebeurd gewoon als ik in XP zit, meestal ben ik niet eens met een programma bezig, maar wil ik net iets gaan aanklikken in Windows ofzo, en beweeg ik met de muis en dan blijft het beeld stil staan. Dat is dus 3x gebeurd, waarvan na 2 een blauw scherm volgde. Waarkan je de mem. test doen?
Maar er zijn ook keren net als nu dat ik er gewoon lekker op aan het werk ben. Maareh ik vind het echt zo vervelend, want het is natuurlijk een erg dur ding, en het voelt nu gewoon minder aan omdat ie dit doet. Gelukkig heb je de garantie ed. , maarja dan ben je hem weer effe kwijt he
[ Voor 49% gewijzigd door greenlizzard op 15-07-2004 15:01 ]
Dat klopt, maar het hoeft niet lang te duren. Ik heb zelf een keer contact opgenomen met Acer, kreeg van hen een RMA nummer , DHL haalde bij mij thuis de laptop op en precies 7 dagen later had ik hem terug.greenlizzard schreef op 15 juli 2004 @ 14:55:
Maar er zijn ook keren net als nu dat ik er gewoon lekker op aan het werk ben. Maareh ik vind het echt zo vervelend, want het is natuurlijk een erg dur ding, en het voelt nu gewoon minder aan omdat ie dit doet. Gelukkig heb je de garantie ed. , maarja dan ben je hem weer effe kwijt he.
Als ik in jouw schoenen stond probeerde ik er werk van te maken: blauwe schermen horen niet bij Win XP. (Lijkt mij tenminste). 't Is net wat je zegt: je betaalt een behoorlijk bedrag en dan mag je een goed product verwachten. Succes.
Memtest is een dos proggie, die check je geheugen voordat je ook maar in WinXP komt, is klein genoeg voor op een floppy. Anders op een usb stick zetten of bootable cd.greenlizzard schreef op 15 juli 2004 @ 14:55:
@ Fongwan: nee ik heb nog niet dat soort tests uitgevoerd. Het gebeurd gewoon als ik in XP zit, meestal ben ik niet eens met een programma bezig, maar wil ik net iets gaan aanklikken in Windows ofzo, en beweeg ik met de muis en dan blijft het beeld stil staan. Dat is dus 3x gebeurd, waarvan na 2 een blauw scherm volgde. Waarkan je de mem. test doen? .
Even gezocht bij de meuktracker op de frontpage. Hier heb je de link en kan je nalezen wat dit proggie doet. Succes.
meuktracker: Memtest86+ 1.20
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |
Ik heb goed nieuws, de-laptopper heeft me net opgebeld en gezegd dat dit inderdaad niet hoort bij zo'n duur apparaat en ze komen zaterdag een hele nieuwe brengen en zetten dan gelijk de HD en de 2x 512 MB RAM geheugen over. Ik hoefde me nergens meer zorgen om te maken, want hun zullen de problemen voor mij op de best mogelijke manier proberen op te lossen. Dat noem ik nogeens goeie service!
[ Voor 32% gewijzigd door greenlizzard op 15-07-2004 16:16 ]
Als ze het ram overzetten zou ik zeker even memtest draaien, voor het zelfde geld is het een brak reepje. Dan heeft overzetten van ram natuurlijk nog geen zin.greenlizzard schreef op 15 juli 2004 @ 16:04:
Ik heb goed nieuws, de-laptopper heeft me net opgebeld en gezegd dat dit inderdaad niet hoort bij zo'n duur apparaat en ze komen zaterdag een hele nieuwe brengen en zetten dan gelijk de HD en het geheugen over.
Probeer ook eens te kijken of het misschien niet aan de harddisk ligt, gebruik even aida32 of sissoft sandra om te kijken welk merk harddisk je hebt en ga dan naar de site van de producent. Miaachien dat je test tools kan vinden voor je harddisk.
Hier wat meer info voor dit soort tools:
OM FAQ / Beleid
Voor het zelfde geld is het een van de twee dingen al lijkt mij dat onwaarschijnlijk maar probeer het maar just in case. Weet je ten minste zeker dat het niet daaraan ligt maar aan de andere interne hardware.
Succes
[ Voor 13% gewijzigd door FongWan op 15-07-2004 16:13 ]
Ik weet dat de HD een Hitachi is, maar het probleem is dat de Ferrari geen diskette station heeft om eventuele diskettes met zulke programma's te draaien. Een USB memory stick heb ik niet, en ik wist ook niet dat een computer voor d opstart naar memory sticks kijkt
. En met een boot-cd bedoel je gewoon het programmaatje op een cd zetten? Ja, sorry ik ben geen Noob op computer gebied, maar dingen die ik nog nooit gedaan heb, daar weet ik dus ook gewoon niks van af. Ennuh de-laptopper zei al tegen mij dat daar zelf niet naar hoefde te kijken, want ze gingen er van uit dat het iets interns gewoon is, mocht ie daarna weer problemen geven, dan worden HD of geheugen gewoon vernieuwd.
Ok op die manier, ja je kan namelijk op drie manieren booten of een volgorde hierin brengen door dit in je bios in te stellen.
1) via diskette (gaat dan via een diskette drive die op je usb poort is aangesloten) of usb stick die goed bootable gemaakt is
2) via cd-rom die bootable is
3) via harddisk
In de bios kan je meestal dit soort dingen instellen. Als de-laptopper die regeling treft hoef je dit eigenlijk niet meer te doen.
Maar het kan nooit kwaad om je hierin te verdiepen hoe je iets bootable maakt, kan je zeker wel redden mocht er iets fout gaan in Windows. Vooral wat bootable cd's zijn en hoe je ze kan maken.
1) via diskette (gaat dan via een diskette drive die op je usb poort is aangesloten) of usb stick die goed bootable gemaakt is
2) via cd-rom die bootable is
3) via harddisk
In de bios kan je meestal dit soort dingen instellen. Als de-laptopper die regeling treft hoef je dit eigenlijk niet meer te doen.
Maar het kan nooit kwaad om je hierin te verdiepen hoe je iets bootable maakt, kan je zeker wel redden mocht er iets fout gaan in Windows. Vooral wat bootable cd's zijn en hoe je ze kan maken.
Ja, ik vind wel dat je gelijk hebt dat het handig is om te weten hoe je zoiets maakt, staat dat ook ergens op tweakers, of moet ik dan gewoon effe googlen?
De-laptopper, heeft gewoon dus gezegt dat ze het probleem voor me zullen oplossen, dus als het niet opgelost is met die nieuwe ntebook, dan ga ik er van uit dat ze de HD en geheugen wel zullen vernieuwen, want ik zei ook al aan de telefoon zo van, stel dat het dus niet aan de notebook zelf ligt, maar mij werd toen verteld dat ze daar niet vanuit gingen en ze het probleem zo hopen op te lossen door een nieuwe notebook te leveren en de HD en geheugen dus over te zetten. Nouja dan heb ik iets van ok ik hoop dat het zo geregeld kan worden, ik ben al blij dat ze het goed serieus nemen.
De-laptopper, heeft gewoon dus gezegt dat ze het probleem voor me zullen oplossen, dus als het niet opgelost is met die nieuwe ntebook, dan ga ik er van uit dat ze de HD en geheugen wel zullen vernieuwen, want ik zei ook al aan de telefoon zo van, stel dat het dus niet aan de notebook zelf ligt, maar mij werd toen verteld dat ze daar niet vanuit gingen en ze het probleem zo hopen op te lossen door een nieuwe notebook te leveren en de HD en geheugen dus over te zetten. Nouja dan heb ik iets van ok ik hoop dat het zo geregeld kan worden, ik ben al blij dat ze het goed serieus nemen.
Bij tweakers onder boot cd of bootable cd zoeken,
anders een mooie sites zijn:
http://www.ultimatebootcd.com/
http://www.nu2.nu/bootablecd/
Moet zelf ook ooit eens aan de slag, zie vooral de 2e link voor veel info.
Tnx voor alles Fongwan, die onderste geeft idd veel informatie. Ik had geen idee dat je zo een boot-cd moest maken, ik zou gewoon zo'n test progje op een cd gebrand hebben en die gerunned hebbenFongWan schreef op 15 juli 2004 @ 16:57:
Bij tweakers onder boot cd of bootable cd zoeken,
PS: Als er nog iemand twijfelt over een notebook tas kies dan voor Samsonite, ze zijn erg mooi, roepen geen gedachtes bij mensen op dat je met een notebook loopt en zijn stevig en bieden voldoende ruimte. Ik zou in alle gevallen voor een backpac gaan en niet zo'n schouder tas = veel kwetsbaarder.
De Acer Ferrari 3200 is € 74 (excl. 19% btw) goedkoper geworden bij de-laptopper.nl 
@greenlizzard: die blauwe schermen hoor je inderdaad niet te krijgen. Ik heb er nog geen last van (gehad) iig.
@greenlizzard: die blauwe schermen hoor je inderdaad niet te krijgen. Ik heb er nog geen last van (gehad) iig.
Ik heb ondertussen weer een nieuwe fout erbij wat ie eerst niet deed. Als de laptop opstart krijg ik na het eerste opstart beeld ( ferrari world) de melding: "ongeldige boot.ini er wordt opgestart vanaf c:/windows/.. "
Ik heb ook effe opgeschreven wat er bovenaan staat bij zo'n blauw scherm wat ik net voor de 4e keer kreeg met een vastloper: " Machine_check_exception " met daarna zoiets van windows is afgesloten wegens ....standaard praatje. Het valt wel op dat die vastlopers meestal opkomen als ik de laptop net aan heb gezet.
@sylvesterrr: Ik had de Ferrari 3200 bij hun ook voor die goedkopere prijs hoor.
Ik heb ook effe opgeschreven wat er bovenaan staat bij zo'n blauw scherm wat ik net voor de 4e keer kreeg met een vastloper: " Machine_check_exception " met daarna zoiets van windows is afgesloten wegens ....standaard praatje. Het valt wel op dat die vastlopers meestal opkomen als ik de laptop net aan heb gezet.
@sylvesterrr: Ik had de Ferrari 3200 bij hun ook voor die goedkopere prijs hoor.
[ Voor 11% gewijzigd door greenlizzard op 16-07-2004 11:33 ]
ik zou zeggen, gooi die fout hier eens in de search, hij is namelijk al vaak voorbij gekomen, en kun je makkelijk zelf fixengreenlizzard schreef op 16 juli 2004 @ 11:26:
Ik heb ondertussen weer een nieuwe fout erbij wat ie eerst niet deed. Als de laptop opstart krijg ik na het eerste opstart beeld ( ferrari world) de melding: "ongeldige boot.ini er wordt opgestart vanaf c:/windows/.. "
als je in windows zit, ga naar start- uitvoeren en typ in : notepad c:\boot.ini
en kijk wat erin staat.
bij mij staat er:
xp pro dus. vergelijk dat, en pas het eventueel aan, en zoals ik zei, de search hier staat er ook vol mee[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
[ Voor 3% gewijzigd door mystic op 16-07-2004 11:38 ]
One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas
Ok het boot.ini probleem heb ik net zelf opgelost door een nieuwe boot.ini file te schrijven.
En het probleem van die andere fout heb ik ook opgezocht, dat kon heel wat dingen betekenen: fout in de processor of geheugen ( in ieder geval een hardware matig probleem) link: http://support.microsoft.com/?kbid=329284
Overigens heeft de-laptopper me verteld dat ik dus een nieuwe notebook krijg EN nieuw geheugen, dus enkel de HD wordt overgezet.
En het probleem van die andere fout heb ik ook opgezocht, dat kon heel wat dingen betekenen: fout in de processor of geheugen ( in ieder geval een hardware matig probleem) link: http://support.microsoft.com/?kbid=329284
Overigens heeft de-laptopper me verteld dat ik dus een nieuwe notebook krijg EN nieuw geheugen, dus enkel de HD wordt overgezet.
[ Voor 154% gewijzigd door greenlizzard op 16-07-2004 13:15 ]
ah, supergreenlizzard schreef op 16 juli 2004 @ 11:56:
Ok het boot.ini probleem heb ik net zelf opgelost door een nieuwe boot.ini file te schrijven.
One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas
M'n Ferrari 3200 is binnen!
Donderdagavond besteld, zaterdagochtend stond de koerier voor de deur.....
FF de inhoud gechecked... bleek dat ze het Extended Warranty pakketje waren vergeten...
Nadat ik hem aan had gezet... en het mooie bios-opstartscherm had gezien, verwachtte ik dat de pc Win XP ging starten... mooi niet dus...
Hij bleef na de bios mooi hangen... met een knipperend streepje links-bovenin
Alles geprobeerd... bios.... recovery cd's... zelfs win 98 installeren... niets werkt. (na de recovery blijft het probleem bestaan... en tijdens win 98 krijg ik een blauw scherm)
De-laptopper gebeld... ze wilden eerst een nieuwe HD opsturen... maar ik heb gevraagd of ze iemand langs willen sturen.. want volgens mij ligt het niet enkel aan de HD.... misschien defecte RAM?
In het kort: snelle levering... maar heeeel slordig dat ze nieteens gechecked hebben of het ding wel goed opstartte.. qua service zijn ze niet slecht. Maar voorkomen is beter dan genezen...
Nu zit ik een weekend naar een defecte Ferrari te staren... heel frustrerend...
Donderdagavond besteld, zaterdagochtend stond de koerier voor de deur.....
FF de inhoud gechecked... bleek dat ze het Extended Warranty pakketje waren vergeten...
Nadat ik hem aan had gezet... en het mooie bios-opstartscherm had gezien, verwachtte ik dat de pc Win XP ging starten... mooi niet dus...
Alles geprobeerd... bios.... recovery cd's... zelfs win 98 installeren... niets werkt. (na de recovery blijft het probleem bestaan... en tijdens win 98 krijg ik een blauw scherm)
De-laptopper gebeld... ze wilden eerst een nieuwe HD opsturen... maar ik heb gevraagd of ze iemand langs willen sturen.. want volgens mij ligt het niet enkel aan de HD.... misschien defecte RAM?
In het kort: snelle levering... maar heeeel slordig dat ze nieteens gechecked hebben of het ding wel goed opstartte.. qua service zijn ze niet slecht. Maar voorkomen is beter dan genezen...
Nu zit ik een weekend naar een defecte Ferrari te staren... heel frustrerend...
Je bent niet de enige, zoals jullie onlangs wel wisten is vandaag mijn ferrari 3200 omgeruild voor een volledig nieuw exemplaar ( op kabels, muis, HD en batterij na dan natuurlijk). De koerier had nog bijna de fout gemaakt om de nieuwe laptop met mijn HD mee te nemen ipv. mijn oude. De koerier wist ook vrij weinig op technisch gebied en was niet goed ingelicht, dat vind ik wel een klein minpuntje. Maareh nu effe terug naar het "nieuwe "probleem. Ik start de nieuwe laptop dus op en alles lijkt ok, tot ie na 5 min. in slaap stand ofzo ging, ik wachtte effe en haalde hem weer uit slaapstand dmv. de power knop en toen kwam het beeld terug met enorm veel horizontale en verticale strepen en kleuren er door heen. Ook door het scherm effe dicht te doen om hem weer in slaapstand te doen en vervolgens weer te openen en weer uit slaapstand halen door op de powerknop ( aan/uit knop) te drukken losde het probleem niet op. Dus ik sloot hem volledig af en starte opnieuw op, toen was het beeld weer normaal, dus ik breng hem weer in slaapstand en weer terug, en jahoor weer al die strepen etc. en hoe meer je met je muis beweegt of vensters opent hoe erger het wordt. Van resolutie veranderen hielp ook niet. Ik sloot hem dus maar weer af, maar werd op het laast nog effe tegen gehouden naar wat leek op een "normaal" fout venster waar het woordje geheugen in voor kwam ( een geheugenfout ofzo ?? ) , maar dit was niet goed te lezen door de strepen en toen sloot ie opeens af. Ik heb geen idee of dit aan de video drivers kan liggen ( nieuwste omega drivers die dus nog op me HD stonden van me vorige ferrari) , maar bij mijn vorrige ferrari deed ie nooit zo, na slaapstand, ook niet met die omega drivers. En dat praat die onverwachte geheugen fout ook niet goed natuurlijk. Help me please!! Het zal er denk ik wel weer op uit draaien dat ik ze maandag moet opbellen, want in het weekend zijn ze niet te bereiken. Ik hoop dat het iets is wat makkelijk te fixen is, maar één ding is zeker, het zit mij niet mee
.
[ Voor 3% gewijzigd door greenlizzard op 17-07-2004 16:44 ]
@greenlizzard: zo te lezen heb ik toch verdomd veel geluk gehad met m'n Acer Ferrari 3200 (
). Een troostje voor jou: ik weet zeker dat de-laptopper.nl alles op alles zal zetten om jou weer tevreden te maken.
[ Voor 15% gewijzigd door Mawlana op 17-07-2004 17:47 ]
Wat ik me nu dus afvraag is of het kan komen doordat de HD van me vorige Ferrari dus in deze nieuwe Ferrari is gezet? Dit leek mij alleen nogal stug, omdat het eigenlijk dezelfde configuratie betreft. En bij mijn vorige Ferrari deed ie dat niet. Zou het eraan kunnen liggen, zodat dus een format kan helpen? Dit zou aan de ene kant erg mooi zijn, omdat het dan tenminste geen hardware matig probleem meer is, maar aan de andere kant moet je dan alles weer opnieuw gaan installen, en daar heb ik zo'n enorme hekel aan.
Ik zou zeker format c: proberen, je weet het maar nooit en ligt het aan WinXP. Ik bedoel WinXP heeft voor vreemdere dingen gezorgd.
Mocht het probleem verjolpen zijn kan je WinXP de schuld geven en zo niet dan zal je toch maar weer de-laptopper moeten bellen.
Veel suc6
FongWan is ben blij dat hij geen problemen heeft met zijn gloednieuwe Asus M6000Ne. (snel afkloppen).
Mocht het probleem verjolpen zijn kan je WinXP de schuld geven en zo niet dan zal je toch maar weer de-laptopper moeten bellen.
Veel suc6
FongWan is ben blij dat hij geen problemen heeft met zijn gloednieuwe Asus M6000Ne. (snel afkloppen).
Maak eerst even een image alvorens Windows XP opnieuw te installeren.greenlizzard schreef op 17 juli 2004 @ 18:12:
Wat ik me nu dus afvraag is of het kan komen doordat de HD van me vorige Ferrari dus in deze nieuwe Ferrari is gezet? Dit leek mij alleen nogal stug, omdat het eigenlijk dezelfde configuratie betreft. En bij mijn vorige Ferrari deed ie dat niet. Zou het eraan kunnen liggen, zodat dus een format kan helpen? Dit zou aan de ene kant erg mooi zijn, omdat het dan tenminste geen hardware matig probleem meer is, maar aan de andere kant moet je dan alles weer opnieuw gaan installen, en daar heb ik zo'n enorme hekel aan.
Een format door hernieuwde installattie van de software dmv. de bijgeleverde boot en recovery cd's heeft mijn probleem verholpen. Heb ik dan nu eindelijk een goed functionerende Ferrari 3200
. ( pikt een traantje weg van geluk
)
Das mooi om te horengreenlizzard schreef op 18 juli 2004 @ 15:28:
Een format door hernieuwde installattie van de software dmv. de bijgeleverde boot en recovery cd's heeft mijn probleem verholpen. Heb ik dan nu eindelijk een goed functionerende Ferrari 3200. ( pikt een traantje weg van geluk
)
Nu ik alles etc. weer geïnstalleerd heb en alles weer normaal werkt, twijfel ik of ik de Omega driver ( gemodde Ati videokaart drivers ) wel zal installeren. Ik ben namelijk bang dat het probleem misschien wel aan die drivers lag. Is dat mogelijk, of kan ik ze gewoon zonder zorgen installeren? Ze leveren namelijk wel een flinke verbetering in games op qua graphics. Kan iemand hier met de ferrari 3200, die het systeem heeft draaien op de installatie vanaf de recovery cd's en met omega drivers geïnstalleerd, testen of het beeldscherm vreemd gaat doen als je het scherm dicht gedaan hebt en hem weer open doet en de laptop weer uit slaapstand houd door de power-knop? Alvast bedankt.
[ Voor 42% gewijzigd door greenlizzard op 18-07-2004 17:52 ]
Anoniem: 117836
Heeft iemand hier al een volledige dvd uit kunnen kijken zonder netspanning??
De max accutijd is het enige wat me er nog van weerhoud om deze laptop te kopen
Ik heb gewoon naar een dvd'tje zitten kijken tijdens m'n vlucht naar Kreta.Anoniem: 117836 schreef op 18 juli 2004 @ 18:19:
Heeft iemand hier al een volledige dvd uit kunnen kijken zonder netspanning??
Anoniem: 119016
Hoi
Ik heb sinds gisteren Ferrari 3200 met 60gb 7200rpm en 1x512 DDR van De Laptopper. Ik heb net een blauw scherm gekregen met "Machine_check_exception " blabla zoals greenlizzard. Net Memtest gedraaid, 0 fouten gevonden.
Hopelijk krijg ik m niet meer.
@ greenlizzard: krijg je geen blauw scherm meer na omruilen?
Ik heb sinds gisteren Ferrari 3200 met 60gb 7200rpm en 1x512 DDR van De Laptopper. Ik heb net een blauw scherm gekregen met "Machine_check_exception " blabla zoals greenlizzard. Net Memtest gedraaid, 0 fouten gevonden.
Hopelijk krijg ik m niet meer.
@ greenlizzard: krijg je geen blauw scherm meer na omruilen?
Raar... na 3 keer de recovery cd geprobeerd te hebben ging mijn (eerst defecte) Ferrari opeens draaien.... foutloos... En toch zit het me niet lekker... want een keigezond systeem hoort al na 1 keer installeren te werken...
Maar ik kan niet ontkennen dat ik hartstikke blij ben met m'n Ferrari
Maar wel 1 dode pixel.. terwijl ik 50 euro betaald voor een no-dead pixel garantie...
Wat vinden jullie? Moet ik um ruilen??
En het geluid viel me iets tegen... niet alleen zit er geen bass in... maar bij sommige frequenties in muziek of spraak lijken de speakers raar (storend) te trillen...
Die van mij wordt ook bloedheet aan de achterkant als ik zware applicaties draai.... Ik raakte laatst het metaal van m'n parallel-port aan en toen moest ik m'n hand terugtrekken omdat het m'n hand haast brandde... iemand die dit ook heeft?
Ik zal vanavond even kijken hoe lang hij m'n Friends DVD draait op een volle accu.
Wat raar is... is dat die Friends DVD niet draait met het meegeleverde PowerDVD. Ook niet nadat ik de regiocode had ingesteld.... Windows Media Player draait hem wel... maar met slechte beeldkwaliteit... het beeld lijkt uit blokken te bestaan. Niet heel slecht... maar enigszins storend.... vreemd...
En weet iemand of het überhaupt wel nodig was om de regiocode in te stellen? of heb ik nu m'n speler nu van een alle-regio speler naar een regio 2 speler omgetoverd...
Voor de mensen die nog twijfelen... ondanks mijn negatieve uitingen... dit is een pracht ding... en hij speelt Unreal Tournament 2004 vloeiend met vrij hoge instellingen...
Maar ik kan niet ontkennen dat ik hartstikke blij ben met m'n Ferrari
Maar wel 1 dode pixel.. terwijl ik 50 euro betaald voor een no-dead pixel garantie...
En het geluid viel me iets tegen... niet alleen zit er geen bass in... maar bij sommige frequenties in muziek of spraak lijken de speakers raar (storend) te trillen...
Die van mij wordt ook bloedheet aan de achterkant als ik zware applicaties draai.... Ik raakte laatst het metaal van m'n parallel-port aan en toen moest ik m'n hand terugtrekken omdat het m'n hand haast brandde... iemand die dit ook heeft?
Ik zal vanavond even kijken hoe lang hij m'n Friends DVD draait op een volle accu.
Wat raar is... is dat die Friends DVD niet draait met het meegeleverde PowerDVD. Ook niet nadat ik de regiocode had ingesteld.... Windows Media Player draait hem wel... maar met slechte beeldkwaliteit... het beeld lijkt uit blokken te bestaan. Niet heel slecht... maar enigszins storend.... vreemd...
En weet iemand of het überhaupt wel nodig was om de regiocode in te stellen? of heb ik nu m'n speler nu van een alle-regio speler naar een regio 2 speler omgetoverd...

Voor de mensen die nog twijfelen... ondanks mijn negatieve uitingen... dit is een pracht ding... en hij speelt Unreal Tournament 2004 vloeiend met vrij hoge instellingen...
Waarom niet? Je hebt toch € 49,- (excl. btw) betaald voor de pixelgarantie?Anoniem: 118775 schreef op 18 juli 2004 @ 20:40:
Maar wel 1 dode pixel.. terwijl ik 50 euro betaald voor een no-dead pixel garantie...Wat vinden jullie? Moet ik um ruilen??
Ja dat is ook zo natuurlijk.. maar ik ben gewoon bang dat ik strax een laptop voor terug krijg met meer dode pixels of andere gebreken.... en dan is het weer zo'n gedoe om alles te ruilen...
Ik ga het gewoon doen.. kheb idd betaald voor 0 dode pixels...
Ik ga het gewoon doen.. kheb idd betaald voor 0 dode pixels...
de-laptopper.nl stuurt gewoon hun eigen koerier naar je toe, om vervolgens je hardeschijf (en eventueel extra geheugen e.d.) over te zetten.Anoniem: 118775 schreef op 19 juli 2004 @ 02:22:
Ja dat is ook zo natuurlijk.. maar ik ben gewoon bang dat ik strax een laptop voor terug krijg met meer dode pixels of andere gebreken.... en dan is het weer zo'n gedoe om alles te ruilen...
Je leert het wel.Ik ga het gewoon doen.. kheb idd betaald voor 0 dode pixels...
Anoniem: 119045
Hallo,
Ik ben sinds gisteren een nieuwe eigenaar van een ferrari 3200. Mooi lappie. Ik heb hem gekocht bij een computer center en daaro hadden ze hem op voorraad. Lucky me. Ik heb gewoon de originele config behouden, dus 2x256 en de diesel HDD (4200rpm). Later wil ik wel een snellere HDD erin zetten.
Laptop ziet er verder netjes afgewerkt en ik heb gelukkig geen dooie pixels. Ik hbe het gelijk ff in de shop gechecked. Ik heb maar 1 accu erbij zitten. Ik las dat sommigen er soms twee hebben, maar ik heb wel een gratis tas gekregen en een mp3 speler (acer, 256Mb). Ook zeer netjes.
Ik ben gisteren begonnen met installeren van XP, dus alle partities geformateerd. Ik heb SP1+SP2 geinstalleerd en dat was het eigenlijk zover. Ik moet nog van alles doen om mijn mooie rooie ferrari lekker te draaien. Ik zal later wat benchmarks results vermelden en wat pictures.
Ik ben sinds gisteren een nieuwe eigenaar van een ferrari 3200. Mooi lappie. Ik heb hem gekocht bij een computer center en daaro hadden ze hem op voorraad. Lucky me. Ik heb gewoon de originele config behouden, dus 2x256 en de diesel HDD (4200rpm). Later wil ik wel een snellere HDD erin zetten.
Laptop ziet er verder netjes afgewerkt en ik heb gelukkig geen dooie pixels. Ik hbe het gelijk ff in de shop gechecked. Ik heb maar 1 accu erbij zitten. Ik las dat sommigen er soms twee hebben, maar ik heb wel een gratis tas gekregen en een mp3 speler (acer, 256Mb). Ook zeer netjes.
Ik ben gisteren begonnen met installeren van XP, dus alle partities geformateerd. Ik heb SP1+SP2 geinstalleerd en dat was het eigenlijk zover. Ik moet nog van alles doen om mijn mooie rooie ferrari lekker te draaien. Ik zal later wat benchmarks results vermelden en wat pictures.
Standaard zit er maar 1 accu bij.Ik heb maar 1 accu erbij zitten. Ik las dat sommigen er soms twee hebben, maar ik heb wel een gratis tas gekregen en een mp3 speler (acer, 256Mb).
Misschien een stomme vraag... maar waar kan ik de programma's vinden om mee te benchmarken?
Uh dat dacht ik dus ook, maar ik las ergens op een forum dat iemand twee accu's erbij had gekregen, als ik muh niet vergis.
@ Tommyboy4u
Check www.guru3d.com
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 119045 op 19-07-2004 13:31 ]
Misschien heeft hij er gewoon een tweede accu bij gekocht.Anoniem: 119045 schreef op 19 juli 2004 @ 13:29:
[...]
Uh dat dacht ik dus ook, maar ik las ergens op een forum dat iemand twee accu's erbij had gekregen, als ik muh niet vergis.
Ik ken die hele site niet, dus geef maar een directe link naar het artikel ofzo.@ Tommyboy4u
Check www.guru3d.com
Tommy zocht een site waar je wat benchmarks kon downloaden en dat kan je hier doen. FF een linkje naar de juiste page van guru3d:sylvesterrr schreef op 19 juli 2004 @ 13:52:
[...]
Misschien heeft hij er gewoon een tweede accu bij gekocht.
[...]
Ik ken die hele site niet, dus geef maar een directe link naar het artikel ofzo.
http://downloads.guru3d.com/download.php?id=7
Astublieft.

Anoniem: 13186
Weet iemand waarom de acer ferrari niet met windows XP PRO wordt geleverd maar enkel en alleen met windows XP HOME.
Ik werk voor een italiaans bedrijf en zij willen deze laptop n aanschaf ook in hun domein kunnen hangen. En dat gaat dus alleen met Windows XP PRO.
Iemand enig idee? Ik gebruik nl. liever de meegeleverde installatie cd's, erg makkelijk, tijdens een nieuwe installatie.
Ik werk voor een italiaans bedrijf en zij willen deze laptop n aanschaf ook in hun domein kunnen hangen. En dat gaat dus alleen met Windows XP PRO.
Iemand enig idee? Ik gebruik nl. liever de meegeleverde installatie cd's, erg makkelijk, tijdens een nieuwe installatie.
Kan je goed spelletjes spelen op deze laptop?
Zou toch moeten, want er zit een amd64 in + een goede 3dkaart.
Maar de benchmarks die hier gegeven zijn (rond de 7000 in 3dmark2001) lijken mij nogal aan de lage kant voor de snelste mobiele 3dkaart op dit moment mét 128mb geheugen.
Geen ghosting of zo, want dat hebben de acers bij ons op school wel (met P4 processor dan wel)
Wil iemand mssn een foto nemen van het scherm met de laptop aan, eventueel terwijl er een spel op staat?
Zou toch moeten, want er zit een amd64 in + een goede 3dkaart.
Maar de benchmarks die hier gegeven zijn (rond de 7000 in 3dmark2001) lijken mij nogal aan de lage kant voor de snelste mobiele 3dkaart op dit moment mét 128mb geheugen.
Geen ghosting of zo, want dat hebben de acers bij ons op school wel (met P4 processor dan wel)
Wil iemand mssn een foto nemen van het scherm met de laptop aan, eventueel terwijl er een spel op staat?
[ Voor 23% gewijzigd door memento__mori op 03-08-2004 17:21 ]
Anoniem: 120152
Op basis van de gewenste specs kom ik uit bij een Ferrari!@#. Dus ik mijn Ferrari besteld bij computerpirates en perfect geleverd. Geen dooie pixels of andere defecten. Wel problemen met het vinden van de drivers van de videokaart na de update naar XP pro. Dus helaas via de rescue CD weer terug naar XP Home.
Het ding loopt als een Ferrari, wordt wel warm maar ja bij welke Ferrari loopt de temperatuur niet op?
Games, bijvoorbeeld het vreselijk veeleisende Everquest, doet ie ook goed. Juist dankzij de videokaart. Een upgrade naar een dikke 7200 toeren disk en 1 gb RAM is aan te bevelen maar dat geldt voor elke PC.
Het ding loopt als een Ferrari, wordt wel warm maar ja bij welke Ferrari loopt de temperatuur niet op?
Games, bijvoorbeeld het vreselijk veeleisende Everquest, doet ie ook goed. Juist dankzij de videokaart. Een upgrade naar een dikke 7200 toeren disk en 1 gb RAM is aan te bevelen maar dat geldt voor elke PC.
Is het WLAN kaartje van de Ferrari 3200 downwards compatible? dus ook voor 11mbps?
Tierelier
T'is een B/G kaartje, dus het lijkt me van wel..JorisdeKloris schreef op 11 augustus 2004 @ 14:01:
Is het WLAN kaartje van de Ferrari 3200 downwards compatible? dus ook voor 11mbps?
[ Voor 3% gewijzigd door Roberto op 11-08-2004 14:08 ]
Heb je enig idee of het een beetje een goed kaartje is? Ontvangst enzo? Nog compatibiliteitsproblemen met AP's?
Tierelier
Als je even op acer.nl had gekeken had je gezien dat er in de laptop een Intel 2200 B/G kaart zitJorisdeKloris schreef op 11 augustus 2004 @ 14:26:
[...]
Heb je enig idee of het een beetje een goed kaartje is? Ontvangst enzo? Nog compatibiliteitsproblemen met AP's?
Klik!
Specs PDF
Ik heb een 2100 (B only dus) gehad en had op 11mbit tot op pak em beet -+ 30 meter bereik.
Dit dus door 3 muren + 1 boomgaarde heen
[ Voor 21% gewijzigd door Roberto op 11-08-2004 14:59 ]
Ik kan de laptop niet eens vinden op acer.nl, alleen op acer.com...
Soms ben ik ook wel een beetje lui
Wat voor Ap had je toen?
Wat voor Ap had je toen?
Tierelier
5 toen gehad.JorisdeKloris schreef op 11 augustus 2004 @ 15:49:
Ik kan de laptop niet eens vinden op acer.nl, alleen op acer.com...
Wat voor Ap had je toen?
Beste resultaat heb ik behaald met een Draytek 2200WE
Verder is linksys ook wel redelijk.
Ik krijg een 3com, deze krijg ik dus die ga ik eens proberen. Ik haal mijn laptop vandaag op en zal mijn bevindingen hier wel posten
Tierelier
Nou, gister mijn laptop opgehaald. Niet te geloven. Als je je laptop uit het stoffe hoesje haalt val je bijna van je stoel van die rode kleur
Hij ziet er prachtig uit, netjes afgewerkt en de rode accenten vind je zelfs op de accu. Installatie verloopt soepel, alleen bij de eerste keer bluetooth gebruik gaat hij die nog installeren.
Qua prestaties heb ik nog niks gedaan.
Edit:
3dMark2001SE gedraaid en 10966 punten gescoord, zag er erg netjes uit.
Qua prestaties heb ik nog niks gedaan.
Edit:
3dMark2001SE gedraaid en 10966 punten gescoord, zag er erg netjes uit.
[ Voor 11% gewijzigd door jorisdekloris op 13-08-2004 09:43 ]
Tierelier
Hoe kan dit nou dan?Anoniem: 66862 schreef op 12 januari 2004 @ 19:27:
koop hem dan bij een anderen winkel zoals www.pcsnel.nl daar heb ik hem gehaald
ik haal trouwens een 3d mark 2001 SE scoren van 6500
ik heb de 3d mark scoren uitgevoerd toen ik hem uit de doos haalde dus nog alles orginele instellingen enzo.
als winxp prof. erop staat en up 2 date drivers haal ik denk ik wel 7200 3dmarks
dit vindt ik voor laptop keigoed.
greetz.
jordi
Tierelier
Anoniem: 75509
Omdat die reactie al in januari was. Toen was de Ferrari 3200 nog niet uit, dus hij had het waarschijnlijk over de Ferrari 3000, de laptop waar het topic mee begon.
Verder heb ik sinds maandag ook deze laptop. Ik moet zeggen dat ik er heel blij mee ben, alleen kwam ik er te laat achter dat ik toch een snellere harde schijf had moeten pakken...
Nou heb ik de 80GB 4200 RPM, maar ja dan weet ik alvast wat het eerste is dat ik ga upgraden
Verder heb ik sinds maandag ook deze laptop. Ik moet zeggen dat ik er heel blij mee ben, alleen kwam ik er te laat achter dat ik toch een snellere harde schijf had moeten pakken...
Nou heb ik de 80GB 4200 RPM, maar ja dan weet ik alvast wat het eerste is dat ik ga upgraden
[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 75509 op 13-08-2004 10:07 ]
Ik heb nog niet echt last van de langzame HD.
Hoe doe jij het de eerste keer met de accu? Volledig opladen en ontladen?
Hoe doe jij het de eerste keer met de accu? Volledig opladen en ontladen?
Tierelier
Ja heb zonder de laptop aan te zetten eerst helemaal opgeladen, daarna ontladen en dat 4 keer opnieuw gedaan. Nou doe ik ongeveer 3 uur en 15 minuten met de accu als ik alleen maar internet, word, msn enzo gebruik.
Laat je hem dan in hirbernation gaan ofzow?
Tierelier
Anoniem: 118013
kan je ook ergens groter geheugen regelen en gelijk de prijs zien k zou graag 1024 in mn lap willen en een 7200 rpm schijf
www.de-laptopper.nlAnoniem: 118013 schreef op 15 augustus 2004 @ 15:52:
kan je ook ergens groter geheugen regelen en gelijk de prijs zien k zou graag 1024 in mn lap willen en een 7200 rpm schijf
80GB 7200rpm schijfje is er niet (volgens de-laptopper.nl), je kunt wel een 80GB 5400rpm (ipv 4200rpm) of een 60GB 7200rpm schijfje nemen: € 49 excl. btw
De meerprijs voor 1024 MB geheugen ipv 2x 256MB weet ik niet, ik heb € 49 excl. btw betaald voor 1x512MB ipv 2x256MB
Een mooi ding! Ik wil hem misschien voor mijn studie(technische informatica) aanschaffen, hij hoeft niet supervaak mee naar school maar hij moet wel makkelijk verplaatsbaar zijn, in een normale rugzak passen is misschien wel handig 
Is het iets voor school of kan ik beter een andere laptop aanschaffen?
voor school heeft ie specificaties die de minimumeisen ver overtreft, da's dus geen enkel probleem...
het ligt er gewoon aan of jij de hele dag op je accu wilt werken, of dat je gewoon de netsnoer meeneemt en op netspanning wilt/kunt werken. als je op de accu wilt werken zou ik persoonlijk een centrino nemen, omdat die een langere levensduur op de accu hebben. (dan zou je een tm 800x kunnen nemen)
het ligt er gewoon aan of jij de hele dag op je accu wilt werken, of dat je gewoon de netsnoer meeneemt en op netspanning wilt/kunt werken. als je op de accu wilt werken zou ik persoonlijk een centrino nemen, omdat die een langere levensduur op de accu hebben. (dan zou je een tm 800x kunnen nemen)
ow nee, dat ga je niet. Ik ga vannavond het geld overmaken. Ga hem ook gebruiken voor studie Technische Informaticairongangster schreef op 16 augustus 2004 @ 13:11:
Een mooi ding! Ik wil hem misschien voor mijn studie(technische informatica) aanschaffen, hij hoeft niet supervaak mee naar school maar hij moet wel makkelijk verplaatsbaar zijn, in een normale rugzak passen is misschien wel handig
hehe, ik weet genoeg
veel plezier ermee
Hoe snel kan iedereen DVD-r branden? Ik maar met 2speed?
Lezen 4X DVD-R, 4X DVD-RW, 4X DVD+R, 4X DVD+RW, 8X DVD-ROM, 2X DVD-RAM, 24X CD-ROMSchrijven: 2.4X DVD+R, 2.4X DVD+RW, 4X DVD-R, 2X DVD-RW, 2X DVD-RAM, 16X CD-R, 8X CD-RW
UIt: [rml][ Notebook Best Buy Guide] juli 2004 - Gamer[/rml]
Lezen 4X DVD-R, 4X DVD-RW, 4X DVD+R, 4X DVD+RW, 8X DVD-ROM, 2X DVD-RAM, 24X CD-ROMSchrijven: 2.4X DVD+R, 2.4X DVD+RW, 4X DVD-R, 2X DVD-RW, 2X DVD-RAM, 16X CD-R, 8X CD-RW
UIt: [rml][ Notebook Best Buy Guide] juli 2004 - Gamer[/rml]
[ Voor 69% gewijzigd door jorisdekloris op 17-08-2004 11:08 ]
Tierelier
Ik krijg de laatste dagen steeds meer last van het bekende blauwe windows scherm waarin staat Machine Exeption Error. Ik moet dan heel de laptop opnieuw opstarten, heeft iemand anders hier ook last van, of weet iemand wat het kan betekenen?
Ik niet, wel de hele tijd gezeur met die Norton 2004 :((
Tierelier
Ja had ik ook eerst, was een of andere hardware fout, kan aan het geheugen, processor of stroomcircuit liggen, ik heb toen een geheel nieuwe laptop gehad.Anoniem: 75509 schreef op 17 augustus 2004 @ 22:25:
Ik krijg de laatste dagen steeds meer last van het bekende blauwe windows scherm waarin staat Machine Exeption Error. Ik moet dan heel de laptop opnieuw opstarten, heeft iemand anders hier ook last van, of weet iemand wat het kan betekenen?
En heb je er nu geen last meer van? Want als dat zo is, dan ga ik ook maar eens bij Acer aan de bel trekken.
Whee, ik heb hem ontvangen!!! Werkt echt super, en wat is ie mooi zeg!! Hij installeerde hier in een keer goed, en nog geen blauw scherm gehad. Ook gelukkig nog geen dode pixels, dit is nog beter dan dat ik had verwacht. Hij wordt overigens wel erg warm, geen idee of dat standaard is voor laptops, het is mijn eerste. Perfect!!
Nee, nu heb ik daar gelukkig geen last meer van.Anoniem: 75509 schreef op 18 augustus 2004 @ 17:57:
En heb je er nu geen last meer van? Want als dat zo is, dan ga ik ook maar eens bij Acer aan de bel trekken.
De Ferrari 3200 wordt voor notebook begrippen niet zo erg heet. De warmte die je voelt is niet brandend. Ik vind het soms zelfs wel prettig.Erik999 schreef op 18 augustus 2004 @ 18:35:
Whee, ik heb hem ontvangen!!! Werkt echt super, en wat is ie mooi zeg!! Hij installeerde hier in een keer goed, en nog geen blauw scherm gehad. Ook gelukkig nog geen dode pixels, dit is nog beter dan dat ik had verwacht. Hij wordt overigens wel erg warm, geen idee of dat standaard is voor laptops, het is mijn eerste. Perfect!!
Ik heb hem vandaag gehaald, mensen mensen wat een ding!
Lekker compact, enorm strak uiterlijk! En hij is muisstil! Ook echt leuk vindt ik die Ferrari opstartgeluiden.
Laat de school maar beginnen :P:P
Lekker compact, enorm strak uiterlijk! En hij is muisstil! Ook echt leuk vindt ik die Ferrari opstartgeluiden.
Laat de school maar beginnen :P:P
op welke snelheid kunnen jullie DVD-r's branden?
Tierelier
Ik heb nog een n00b vraagje over laptops, aangezien dit mijn eerste laptop is.
Maar is het schadelijk voor je beeldscherm om die helemaal dicht te klappen wanneer je laptop aanstaat, aangezien je harde schijf soms nogal warm kan worden?
Maar is het schadelijk voor je beeldscherm om die helemaal dicht te klappen wanneer je laptop aanstaat, aangezien je harde schijf soms nogal warm kan worden?
Mijn laptop gaat naar de stand-by stand als hij dicht klapt, dus dan gaat de HD uit. Overigens is het denk ik niet de HDD die erg warm wordt. Tenzij die onder mijn linkerhand ligt, maar dacht dat daar de CPU zat.
Anyways, al 2 blauwe schermen gehad. Machine check exeption, elke keer tijdens/nadat hij een HD check gedaan had (die van windows tijdens booten bij verkeerd afsluiten FAT32) Maar als hij eenmaal een minuut zonder blauw scherm aanstaat gebeurd het niet meer, hoop ik iig.
Wat me wel opvalt is dat hij bij een te lege accu gaat hibernaten, maar ik denk dat hij daar te weinig energie voor heeft, want ik klap het scherm dicht, en denk dat hij wel uitgaat, maar hij zit dan gewoon weer in windows, maar staat vast, vreemd.
Branden weet ik niet, heb ik nog niet getest, sorry
Anyways, al 2 blauwe schermen gehad. Machine check exeption, elke keer tijdens/nadat hij een HD check gedaan had (die van windows tijdens booten bij verkeerd afsluiten FAT32) Maar als hij eenmaal een minuut zonder blauw scherm aanstaat gebeurd het niet meer, hoop ik iig.
Wat me wel opvalt is dat hij bij een te lege accu gaat hibernaten, maar ik denk dat hij daar te weinig energie voor heeft, want ik klap het scherm dicht, en denk dat hij wel uitgaat, maar hij zit dan gewoon weer in windows, maar staat vast, vreemd.
Branden weet ik niet, heb ik nog niet getest, sorry
Dat kun je allemaal in windows instellen of hij in standbt stand gaat enzo, maar dat doet die bij mij niet, ik heb hem ingesteld dat alleen het scherm uitgaat als ik hem dichtklap.
De harde schijf zit idd linksonder, maar ik wil graag weten of die warmte schadelijk is voor mijn beeldscherm.
De harde schijf zit idd linksonder, maar ik wil graag weten of die warmte schadelijk is voor mijn beeldscherm.
Anoniem: 121508
ik zal in september een nieuwe laptop wille kopen het moet zeker een amd 64 bit zijn en een héél goede 3dkaart hebben.zal ik de ferrari 3200 kopen?of komt er binnekort een nieuwe versie van uit?
De 3200 is zelf pas rond begin juli uitgekomen dacht ik, dus een nieuwe versie zal nog wel even op zich laten wachten.
En de Radeon 9700 is het krachtigste op mobiel gebied als je niet een lompe Dell 9100 wilt hebben waar de 9800 inzit.
En de Radeon 9700 is het krachtigste op mobiel gebied als je niet een lompe Dell 9100 wilt hebben waar de 9800 inzit.
Anoniem: 121508
ik vind het wel raar dat zo nieuwe laptop maar 2800 mhz is.je kan bv. de asus l5000d met een 3400+ processor krijgen
correctie: 2800+, niet mhz.Anoniem: 121508 schreef op 20 augustus 2004 @ 19:28:
ik vind het wel raar dat zo nieuwe laptop maar 2800 mhz is.je kan bv. de asus l5000d met een 3400+ processor krijgen
Hoe duur wordt hij dan? je kan nl ook kiezen voor de 3000+ versie....
En ze raden Windows XP aan, wat heb je dan aan 64 bits