Tjah, ik speel nu bijna een seizoen mee. Ik kwam laat in het vorige seizoen in VII terecht. Mijn eerste wedstrijd verloor ik en daarna speelde ik gelijk tegen de #1 en de rest allemaal gewonnen. Dus ik dacht dat ik goed bezig was

Nouja, mijn team is aardig voor een beginner, maar omdat ik wat stomme uitgaven deed in het begin heb ik 2 goede spelers moeten verkopen om uit de schulden te komen.
Als ik wat beter had geweten hoe het spelletje in elkaar zat had ik nu een beter team kunnen hebben.
Maar, nu weet ik nog steeds niet precies hoe het in elkaar zit. Ik heb iets meer dan 600 supporters, een stadion van 12000 die altijd vol zit (ookal zijn mijn supporters nu niet zo blij, laatste twee wedstrijden verloren omdat ik mijn tegenstander een kans wilde geven, vraag me niet waarom, ik wilde em helpen). Ik sta nu wel 2e en heb nog uitzicht op kampioenschap en iig. promotie.
Ik krijg iets van 82k inkomsten van kaartverkoop per 2 weken. Ik investeer nu 20k per week in jeugd die nu een paar weken op goed zit, daarnaast heb ik lonen e.d. waardoor ik per 2 weken ongeveer 6k in de plus zit.
Ik dacht dat ik door meer supporters te krijgen en groter stadion te bouwen wel genoeg zou kunnen krijgen om steeds beter te worden.
Ik heb nu echter ontdekt dat het spelletje toch wat meer om trainen gaat en spelers kopen/verkopen dan ik aanvankelijk dacht. Bovendien krijg ik op deze manier (zonder spelers te verkopen dus) bij lange na niet genoeg geld binnen om te gaan denken aan een vergroting van mijn stadion of trainees kopen of uberhaupt spelers kopen.
Ik zal dus moeten zorgen dat ik een keer geluk heb met een jeugdpull
Probleem is nu dat ik een zwakke coach heb met zwak ervaring en hij is een matig leider en verdedigend ingesteld.
Hier kan ik weinig mee beginnen als het gaat om trainen, bovendien heb ik met hem ook nog niet bepaald goede TS waar ik op kan rekenen. (ik train middenveld nu overigens)
Ik heb bedacht dat de enige manier waarop ik beter kan worden is door
1. jeugd naar uitstekend te krijgen en hopen op paar goede pulls
2. een betere coach krijgen zodat ik in staat ben om spelers die ik al heb of die ik krijg door te trainen
3. geld zien te krijgen voor stadion-uitbreiding
4. trainees aankopen en verkopen
5. daytrading, maar ik geloof niet dat ik hier geschikt voor ben, bovendien zul je er wel geld voor nodig moeten hebben.
Ik zit met enkele vragen.
Is het verstandig om te promoveren naar VI, waar ik zeker weet dat ik niet al te goed zal presteren en dus ook niet al te vrolijke supporters zal hebben en dus een minder vast inkomen van hen?
Zijn de opties die ik heb aangegeven de juiste manieren om een beter team te krijgen?
zo ja, welke zijn de beste of meest dringende.
Welke skill is het handigst om te trainen? Vorig seizoen was het middenveld, maar ik ben nog niet al te lang bezig, dus ik kan nog omschakelen. Ik heb nu het gevoel dat aanval trainen wel lucratief is.
Tips en opmerkingen zijn welkom