Humor != first post

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Mijn postje.

Omdat er traditiegetrouw weer een hoop domme geintjes worden gemaakt in de reacties, wilde ik mensen die zo'n reactie wilden plaatsen op een luchtige manier tegenhouden. Onder mijn post volgen er echter een hoop onzinberichten en mijn post wordt qua moderatie helemaal meegesleurd in die stroom.

En terwijl ik een -1 krijg, krijgt iemand die de zoveelste cliché-opmerking maakt over het GeIL-geheugen een +1 ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:49
Ik zie een 0 staan of ben ik nou een }:O ?
0 Overbodig toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:09
Ik vind het eerlijk gezegd wel grappig :P, moest die fabrikant ook even diep nadenken over zijn naam ;)

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Intussen is 't 0. Op zich zijn sommige reacties wel grappig, alleen komen elke keer weer dezelfde reacties terug. Net hetzelfde met bijvoorbeeld Microsoft-software in bioscopen (blauwe schermen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Laatst online: 11:09
:D :'( :D _/-\o_

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:49
Venxir schreef op 24 december 2003 @ 01:27:
Ik vind het eerlijk gezegd wel grappig :P, moest die fabrikant ook even diep nadenken over zijn naam ;)
Dit geheugen merk is al tig keer langsgekomen, de eerste keer waren dat soort grapjes al voor de hand liggend, bij de 4e nieuwspost erover vind ik ze geen Grappig meer waard :{

Vind Jupiler's post ook niet veel meer waard dan ie gemod is eigenlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Maverick op 24-12-2003 02:14 ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 23:08
Jupiler schreef op 24 december 2003 @ 01:20:
Mijn postje.

Omdat er traditiegetrouw weer een hoop domme geintjes worden gemaakt in de reacties, wilde ik mensen die zo'n reactie wilden plaatsen op een luchtige manier tegenhouden. Onder mijn post volgen er echter een hoop onzinberichten en mijn post wordt qua moderatie helemaal meegesleurd in die stroom.
Tsjah, zoiets iets gedoemd te mislukken natuurlijk. :) Daarmee hou je die-hard onzin-posters natuurlijk niet tegen. Je lokt er eerder weer reacties mee uit.

Wel weer goed dat je 't hier neerzet. Kan alles netjes gemod worden door de alhier aanwezige modforce. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:07

botoo

💀 too old to die young

JAVA-Doctor schreef op 24 december 2003 @ 02:18:
Tsjah, zoiets iets gedoemd te mislukken natuurlijk. :) Daarmee hou je die-hard onzin-posters natuurlijk niet tegen. Je lokt er eerder weer reacties mee uit.
*eensch*
Maar het was een keer te proberen natuurlijk :+.

Overigens, in hetzelfde draadje reageer ikzelf behulpzaam/sturend/opvoedend, maar dat lijkt niet gewaardeerd te worden?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Die grap heeft inmiddels al net zo'n baard als Longbeard. :+ De eerste keer is het leuk, de honderdste keer flauw en overbodig. Kijk maar eens in deze, deze, deze en deze nieuwspost, daar worden al tientallen toespelingen op de naam gemaakt. Ook die andere post die je noemt staat nu op nul en wat mij betreft staan ze zo goed.

Edit:
Overigens, in hetzelfde draadje reageer ikzelf behulpzaam/sturend/opvoedend, maar dat lijkt niet gewaardeerd te worden?
Vooruit dan maar, +1 Behulpzaam. Verder nog wat rare First Post moderaties. Deze heeft tweemaal een First Post gekregen, hoewel hij een uur na het nieuwsitem is gepost. En deze, een half uur later, ook tweemaal. Wellicht iets voor een PM om naar te kijken?

[ Voor 36% gewijzigd door Polaris op 24-12-2003 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

polaris schreef op 24 december 2003 @ 08:23:
Verder nog wat rare First Post moderaties. Deze heeft tweemaal een First Post gekregen, hoewel hij een uur na het nieuwsitem is gepost. En deze, een half uur later, ook tweemaal. Wellicht iets voor een PM om naar te kijken?
Tweemaal dezelfde fipo uitdelers, we gaan ze in de gaten houden.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

botoo schreef op 24 december 2003 @ 09:31:
[...]

Tweemaal dezelfde fipo uitdelers, we gaan ze in de gaten houden.
Ik was ze net ook even aan het bekijken, maar ik zie hier niet echt een schadelijke moderatie in. In de ruime uitleg van het begrip 'first post' dat we af en toe wel eens hanteren is dit zelfs redeljk gepast. Iemand leest een kop en probeert zo snel mogelijk een pseudo grappige reactie in te kloppen. Als dit een uur na plaatsing van het bericht gebuerd dan kan dat met enig wringwerk best nog wel als een first post uitgelegd worden. Fraai is het niet, maar ik heb niet het idee dat de desbetreffende users hier opzettelijk mismodden.

/edit Ik heb hierbij uiteraard ook even gekeken hoe er verder door deze users gemod is.

[ Voor 6% gewijzigd door KeX op 24-12-2003 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Als dit een uur na plaatsing van het bericht gebuerd dan kan dat met enig wringwerk best nog wel als een first post uitgelegd worden.
Als hij als eerste geplaatst wordt misschien wel. Als er al tien reacties staan echt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

polaris schreef op 24 december 2003 @ 10:06:
[...]

Als hij als eerste geplaatst wordt misschien wel. Als er al tien reacties staan echt niet meer.
Een first post hoeft niet bovenaan de thread te staan, alhoewel ik hetzelf dan liver zou taggen met overbodig (bij gebrek aan niet grappig). Als ik, zoals ik al aangaf, kijk naar de andere moderaties van deze mogelijke mismoderatoren, dan is er niet veel aan de hand. Waardoor ik durf te stellen dat deze twee reacties als vrij ruime interpratatie van first post zijn gemod. Niet geheel correct, maar ook niet stuitend verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=927121

Is deze nu echt een 0 Overbodig waard :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

+1 interessant added

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Nog maar even zielig komen doen: http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=927663

User zegt: "verdict? zeg dan oordeel ofzo"
Ik antwoord hem dat dat te maken heeft met afwisselingen/originaliteit, wat is daar zo overbodig aan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Opmerkingen over de stijl van de nieuwsposts horen eigelijk in FA en niet tussen de reacties op de FP. Daar zijn ze overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Jupiler schreef op 27 december 2003 @ 19:13:
User zegt: "verdict? zeg dan oordeel ofzo"
Ik antwoord hem dat dat te maken heeft met afwisselingen/originaliteit, wat is daar zo overbodig aan dan?
Nah, eigenlijk is het allebei een beetje offtopic. Alledrie de reacties voegen eigenlijk niets toe aan de informatiewaarde van het nieuwsitem. Het zijn reacties die niet op hun plaats zijn daar. Als zo'n discussie al gevoerd moet worden dan dient dat in FA te gebeuren. In dat opzicht zijn de reacties ook als 0 offtopic te modden. Wat mij betreft geen score van 1 waard...

Hij hoeft zo'n opmerking daar zeker niet te maken. Maar als hij dan toch al naar 0 geduwd is dan zou ik daar geloof ik niet meer op reageren. Gewoon laten hangen zoiets. :)

edit:
^^ Wat Polaris zegt. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Superdeboer op 27-12-2003 19:19 ]

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

* ook eensch *
Alledrie de reacties mogen wmb naar de 0 overbodig. Ik kan me de reactie van Jupiler weliswaar goed voorstellen, hij wordt immers nutteloos aangevallen, maar ik denk dat je daar als nieuwsposter boven moet staan.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-10 04:53
Ik ben nog niet zolang geregistreerd op de FP. De meeste moderaties van mij andere reacties begreep ik wel maar ik snap niet dat deze als 0 (first post) staat. Zou ik daar wat uitleg over kunnen krijgen

link:
http://www.tweakers.net/n...highlight=iis&t=#reacties

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Als deze bedoeld?
Die staat nu op 0 first post, de tag is imho niet correct, maar omdat er steeds weer mensen modereren zonder precies te weten hoe ze zouden moeten modereren is dit niet juist. Of die post op 0 of op 1 moet staan daar kan je over discussieren, maar de first post tag is iig fout.
Geef het wat tijd en hopelijk draait de tag ook nog bij als er meer moderaties op die post zijn geweest.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 08-10 18:32
Hij staat nu in ieder geval op +1 interessant, hopelijk wordt ie niet meer gemod met first post, maar hooguit met overbodig :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-10 04:53
bedankt.
Maar wat is dan wel precies een first post en wat niet??

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
iisschots schreef op 31 december 2003 @ 00:07:
bedankt.
Maar wat is dan wel precies een first post en wat niet??
Een normale reactie die als eerste is gepost is natuurlijk geen First Post. Wel een First Post is een fluttig berichtje wat haastig wordt ingetikt om maar de eerste te zijn, zoals "Leuk dingetje...". Dit soort posts hoort op 0 First Post te belanden. En irritante First Posts zoals "Ik ben de eerste!" horen op -1 First Post.
En een search op "first post" geeft heel wat topics met nuttige informatie over het fenomeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Een fipo is ook een . posten en vervolgens editen, om zo de eerste te willen izjn maar toch een normale score te willen hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
G33rt schreef op 31 december 2003 @ 11:47:
Een fipo is ook een . posten en vervolgens editen, om zo de eerste te willen izjn maar toch een normale score te willen hebben :)
Hier over zijn de meningen enigszins verdeeld. Sommige mensen vinden dat de post moet worden beoordeeld zoals hij er staat, anderen vinden het geknoei dat met een -1 moet worden bestraft. Lees dit, dit en dit topic maar eens door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
daar ben ik me van bewust, maar het is wel een gebruikte techniek om de eerste te zijn. ikzelf mod die reacties altijd 1 of 2 punten lager dan ik normaal zou doen :)
Pagina: 1