Het komt op de Fok! frontpage regelmatig voor, dat mensen een first post willen behalen, door even een one-liner te posten, en die daarna te editten tot een mooi verhaaltje. Dit wordt meestal meteen met een -5 afgestraft.
Op Tweakers.net komt dit fenomeen ook vrij veel voor. Zo zie ik regelmatig domme replies verschijnen, die daarna tot een leuk verhaaltje worden omgebouwd. Een voorbeeld hiervan kwam ik vandaag hier tegen.
De user 'Nefiorim' post hier een stompzinnige reply:
Daarna besloot deze user een heel verhaal achter zijn post aan de plakken, waardoor het toch nog ergens op begon te lijken, maar ondertussen staat mijn -1 Troll er nog steeds.
Het valt me op, dat ik na dit soort voorvallen altijd een hogere penalty ratio krijg. Volledig onterecht, want ik deelde in feite op het moment een terechte -1 Troll uit.
En nou haalt die imbeciel het ook nog in z'n hoofd om het volgende aan z'n post toe te voegen, met alleen 'edit'-tags om het schijnheilige verhaaltje, alsof de rest er altijd al gestaan heeft:
Op Tweakers.net komt dit fenomeen ook vrij veel voor. Zo zie ik regelmatig domme replies verschijnen, die daarna tot een leuk verhaaltje worden omgebouwd. Een voorbeeld hiervan kwam ik vandaag hier tegen.
De user 'Nefiorim' post hier een stompzinnige reply:
Uiteraard modereer ik die direct naar -1 Troll, en ik was daar niet de enige in.Tot nu toe ja... Straks zie je door de bomen t bos nie meer..
Daarna besloot deze user een heel verhaal achter zijn post aan de plakken, waardoor het toch nog ergens op begon te lijken, maar ondertussen staat mijn -1 Troll er nog steeds.
Het valt me op, dat ik na dit soort voorvallen altijd een hogere penalty ratio krijg. Volledig onterecht, want ik deelde in feite op het moment een terechte -1 Troll uit.
En nou haalt die imbeciel het ook nog in z'n hoofd om het volgende aan z'n post toe te voegen, met alleen 'edit'-tags om het schijnheilige verhaaltje, alsof de rest er altijd al gestaan heeft:
Daarom vraag ik me af, of het niet mogelijk moet zijn om na het edit'en van een post, deze post standaard een 0 te geven, waarna er niet meer gemodereerd kan worden. En, zou het editten van posts, die op -1 komen te staan, niet gewoon onmogelijk moeten worden gemaakt. En, kan de metamodbot geen moderaties van ge-editte posts overslaan?'Trollen' is het doelbewust provoceren en etteren, bijvoorbeeld door een provocerende stelling te deponeren zoals 'Macs zijn ruk, PC's rule'.
Bron: http://www.tweakers.net/reviews/164/4
Kom op zeg... waar doe ik dit? (en nee er is niks wegge-edit..)
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR