Trolls editen en metamodbot

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Topicstarter
Het komt op de Fok! frontpage regelmatig voor, dat mensen een first post willen behalen, door even een one-liner te posten, en die daarna te editten tot een mooi verhaaltje. Dit wordt meestal meteen met een -5 afgestraft.

Op Tweakers.net komt dit fenomeen ook vrij veel voor. Zo zie ik regelmatig domme replies verschijnen, die daarna tot een leuk verhaaltje worden omgebouwd. Een voorbeeld hiervan kwam ik vandaag hier tegen.

De user 'Nefiorim' post hier een stompzinnige reply:
Tot nu toe ja... Straks zie je door de bomen t bos nie meer..
Uiteraard modereer ik die direct naar -1 Troll, en ik was daar niet de enige in.

Daarna besloot deze user een heel verhaal achter zijn post aan de plakken, waardoor het toch nog ergens op begon te lijken, maar ondertussen staat mijn -1 Troll er nog steeds.

Het valt me op, dat ik na dit soort voorvallen altijd een hogere penalty ratio krijg. Volledig onterecht, want ik deelde in feite op het moment een terechte -1 Troll uit.

En nou haalt die imbeciel het ook nog in z'n hoofd om het volgende aan z'n post toe te voegen, met alleen 'edit'-tags om het schijnheilige verhaaltje, alsof de rest er altijd al gestaan heeft:
'Trollen' is het doelbewust provoceren en etteren, bijvoorbeeld door een provocerende stelling te deponeren zoals 'Macs zijn ruk, PC's rule'.
Bron: http://www.tweakers.net/reviews/164/4

Kom op zeg... waar doe ik dit? (en nee er is niks wegge-edit..)
Daarom vraag ik me af, of het niet mogelijk moet zijn om na het edit'en van een post, deze post standaard een 0 te geven, waarna er niet meer gemodereerd kan worden. En, zou het editten van posts, die op -1 komen te staan, niet gewoon onmogelijk moeten worden gemaakt. En, kan de metamodbot geen moderaties van ge-editte posts overslaan?

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het is inderdaad een nadeel van het modsysteem, maar er is afgesproken om de reactie te modden zoals ie er op dat moment is getypt.

In dit geFAQt draadje staat dit bij punt #17:
De originele reactie is X-dagen opvraagbaar door de Powermod
De originele reactie wordt nagekeken als het nodig is. In dit geval zou het handig zijn, maar nu dat de PM er nog niet is kunnen wij er iig weinig aan doen :{

Ik ben het er mee eens dat die reactie verlaagd moet worden, omdat het een duidelijk voorbeeld is van voordringen met de reacties en alleen omdat die user een first-post wilt hebben. Wat mij betreft mag die reactie op de 0 eindigen en dus een -1 aan mijn kant :)

Edit: dat hele draadje staat wel iets te hoog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op dinsdag 02 juli 2002 14:59 schreef intoxicated het volgende:
....imbeciel ...
Eigenlijk het enige woord dat op deze situatie slaat idd. Ook op de PM trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 23:57
Ik meng mij verder niet in de discussie of de PM nou wel of niet goed is (ect.), ik zal gewoon maar het draadje ff onder handen nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ziet er uit als een nare gast. Kan je 'm niet straffen voor dit soort geintjes....?