[PM] PowerModder voorstel aan Femme

Pagina: 1
Acties:
  • 623 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:21

Jaymz

Keep on moving !

Topicstarter
[1]
De powermoderator IS zichtbaar. -> In de single reactie-view. PM [score/tag] door [Powermoderator]

[2]
De Powermoderator krijgt de beschikking over een email redirect [Nick]@tweakers.net

[3]
De Powermoderator kan een reactie over het hele bereik neerzetten. [-2 <-> +4]

[4]
Score en Tag zijn onafhankelijk van elkaar te wijzigen. De powermoderatie die geven wordt, (+3 Interresant) wordt ook de huidige score.

[5]
De Administratieve -2 heeft een weging van -1.

[6]
NA het geven van een -2 wordt er _automatisch_ een mailtje gestuurd naar een T.net Adje met hierin de link naar de betreffende reactie

[7]
Er is GEEN sprake van een maximaal aantal PM-punten (GEEN puntenpoel).

[8]
Elke gegeven score (zichtbaar in de single reactie-view) is klikbaar. Hierachter zit de nick van degene die DIE moderatie gedaan heeft. Via deze link is ook een overzicht oproepbaar waarin de gegeven TAGs staan die die persoon heeft gegeven. Een overzicht per dag en per week gaarne.

[9]
Tevens is opvraagbaar welke TAGs een bepaald persoon IN EEN DRAAD heeft gegeven:
  • Inzichtvol:10
  • Interresant:5
  • Troll:50
  • Gemodereerd: 15
[10]
Een PM-only overzichtje van de gepleegde PMs door een PowerModerator

[11]
Verklaring powermoderatie: IS verplicht. Deze is opvraagbaar door op Ge PM-ed op [score/tag] door [Nick] te klikken.

[12]
De powermod KAN reacties editten, NA deze edit, is de reactie door de poster niet meer te wijzigen.

[13]
Een reactie die is ge PM-ed is door de poster NIET meer te wijzigen.

[14]
Een Powermoderator kan in een draad waarin hij greageerd heeft NIET meer PM-en

[15]
Een Powermoderator kan een reactie geplaatst door een ANDERE PM WEL Powermodereren

[16]
Een reactie die ge PM-ed is, is herkenbaar met een speciaal icoontje

[17]
De originele reactie is X-dagen opvraagbaar door de Powermod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Topicstarter
1:
Waarom zichtbaar: het is part of the Job Als je als Powermodderator je werk naar behoren doet zou er ook niets aan de hand hoeven zijn.

2:
Waarom redirect: Om de internet anoniemiteit toch een beetje te waarborgen (en verder dezelfde reden als de voltallige crew een redirect heeft)

3.
Is uiteindelijk gewoon een keuze geweest.Een goeie PM.kan hiermee overweg, en een PM moet wel goed toegerust worden.

* De Administratieve -2 is gekozen, omdat een PM over het algemen een Warezlink (ed.) eerder in de gaten zal hebben als een T.net adje. De Afwikkeling is wel voor een Adje.

4:
Is het meest practisch om te doen

5.
Je hebt als poster duidelijk iets fout gedaan, dat mag je dan ook wel voelen (als een Troll)

6.
Is een practische zaak, om de boel niet alleen maar handwerk te maken, en de afhandeling is voor een Adje. Een PM is er voor de moderaties, niet voor de onwettige inhoud van een reactie

7:
Een PM is volwassen genoeg om hiermee om te kunnen gaan, en er is niets vervelder dat dat een PM zijn werk niet kan doen. Een PM springt nameljk in als het nodig is (hetzelfde als de slotjes op Gathering op zouden zijn)

8 en 9:
Deze volgen uit elkaar. Dit is de PM-metamodbot. Het moet voor de PM namelijk mogenlijk zijn om een metamoderatie uit te kunnen voeren.

Als een reactie een 1 flamebait heeft gekregen terwijl het een regelrechte +3 reactie is, is er iets mis. Door:
A: te weten wie dit is geweest, kun je daarna via de gepleegde moderaties van een draad uitzoeken of tie deze draad verziekt heeft. Daarna kun je in het per dag, per week overzicht uitzoeken of dit echt structureel is, of een eenmalig foutje, of tijdelijke kronkel

10:
Controleerbaarheid van een PM

11:
Een PM moet zowieso zijn PM-acties kunnen beargumenteren. Door deze direct te geven kun je discussies voorzijn, of iig constructief laten zijn

12:
Primair is deze functionaliteit er voor om edits (die gemaakt zijn naar aanleiding van een onterechte moderatie) eruit te halen, en de persoon door te verwijzen naar TMF. Ook hou je de draad zelf redelijk schoon.
Deze functionalteit mag nergens anders voor gebruikt worden (Warez enzo -> -2) een PM heeft NIET met inhoudelijke zaken te maken, behalve om de score/tag te bepalen(voor niet meer editable zijn, zie 13)

13:
Een PM actie zal op een later tijdstip pas plaatsvinden (uren na plaatsten reactie) zowieso heeft de poster al geen aanleiding meer om de reactie te wijzigen (op typos na) Zo voorkom je gezeik als iemand zn reactie wijzigt, en dan een onterechte PM aan de kaak wil gaan stellen.

14:
Dit om gedoe van niet TMF-fers te voorkomen, en in de dagelijkse bezigheid zal het bijna nooit voorkomen dat alle PMs al in een bepaalde draad hebben gereageerd. Er zijn genoeg PMs om dit alsnog te doen. Blijkt dit niet te werken, of ben je hier bang voor: -> evaluatie

15:
Het gaat om de reactie, niet om wie um geplaats heeft. Misbruik is zowieso controleerbaar. Het zou van de gekke zijn als een +3 reactie van iemand die toevallig PM is op +1 troll blijft hangen.

16:
Was al besloten, maar is voor de openheid zeer wenselijk.

17:
[topic=292382]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Topicstarter
Okee: Hierboven zien jullie de concrete punten zoals TgF en Jaymz deze jongsleden zaterdag uit de lopende draden hebben gehaalt.

Deze gaat woensdag 17-10 met de mailexpress naar Ruurlo, en sluit de (eventuele)discussie

Wij hebben geprobeerd bovenstaande naar eer en geweten te doen, en hebben daarbij alle relevante topic's die op TMF te vinden waren doorgespit (was een behoorlijk pak papier).

Om een _eventuele_ discussie in goede banen te leiden, wil ik het volgende voorstellen:

Heb je kritiek op één (of meerdere) van bovengenoemde punten (dus niet de uitleg), deze graag alleen uiten als je het ONeens met een punt bent, en dit goed kan beargumenteren.

Twijfel je alleen aan de haalbaarheid, of werking van één van bovengenoemde punten, wil ik je doorverwijzen naar de evaluatie die zal gaan komen NA invoering. (Like Otis voorstelde)

Om te voorkomen dat in één draadje meerdere punten ter sprake gaan komen wil ik jullie dringend verzoeken om Per punt een draadje te starten (is er al een draadje over een punt, ga daar dan in verder :))
"[PM-voorstel ##] topictitel]"

Om dezelfde reden is deze geFAQ-ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:26

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het klinkt allemaal goed :) .

Punt 12: begrijp ik goed dat dit bedoeld is om edits te herstellen van mensen die klagen over een onterechte moderatie bij hun posting (die recht is gezet door de powermod)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:26

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik post maar weer even in dit threadje.

Ik heb de afgelopen week nog geen tijd gehad voor het powermod gebeuren (wel wat klein voorbereidend werk), o.a. ivm problemen met MySQL en wat andere kleine dingetjes die nog gedaan moeten worden. Vanaf ~maandag hoop ik wél aan de slag te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5093

Update van Wouter in de Power-Mod Eindinventarisatie draad:

(na een tip van botoo heb ik wouters reactie ook maar hier gezet, dan gaat de vorige draad op slot):
Gepost door Wouter op 02-01-2002 22:27

Laat, heel laat , ik werd er gister op gewezen dat hier nog geantwoord moest worden en ik had beloofd vandaag te reageren.
Je hebt een heel verhaal geschreven over te taken van de PM+, inderdaad een heel pakket, maar hoe zwaar deze taken zijn is natuurlijk afhankelijk van het aantal ingrepen dat door de PowerMods gedaan moet worden. Ik heb altijd begrepen dat de PowerMod alleen voor vrij extreme gevallen is waarbij de normale modforce geen krachten genoeg heeft om een correctie uit te voeren. Ik kan me dan ook niet goed voorstellen dat het aantal gevallen waarbij een waarschuwing/edit/ban of modcoef aanpassing nodig is te groot is. De meeste gevallen waarbij dat soort dingen op dit moment nodig zijnm, zijn trouwens overtredingen in de shopsurvey en V&A, buiten de PowerMod zone dus. Ik denk verder dat de PowerMod groep niet al te omvangrijk hoeft te zijn en bovendien weinig doorstroming zal kennen, waardoor evalueren niet zo'n enorme klus hoeft te zijn.
Als ik het goed begrijp ben je bang dat de PowerMod niet goed gaat werken omdat er te weinig aandacht aan wordt besteed doordat relatieve buitenstaanders een aantal functies moeten gaan verrichten. Ik geef toe dat de betrokkenheid bij TMF verbeterd moet worden, en dan vooral de zichtbare aanwezigheid van de mensen die de taken op zich gaan nemen.

De basisdoel waarvoor de Powermod in het leven is geroepen kan echter ook bereikt worden als er even geen PM+ aanwezig is. Het moet natuurlijk niet te zot worden, maar de PM+ heeft geen mogelijkheden die PM's niet hebben en 'kritiek' zijn. Ik ben echter erg benieuwd naar de proef-periode, daaruit zal moeten blijken of het PM+ team daadwerkelijk meer mensen (van buiten de huidige crew) nodig heeft. Als het veel werk blijkt te zijn ben ik de eerste die toegeeft dat er meer mensen bij moeten komen, maar ik wil in eerste instantie toch voorzichtig zijn met het uitdelen van dit soort privileges, te veel mensen die iets te zeggen hebben is ook niet goed natuurlijk.

Upgraden van PM naar PM+ is in mijn ogen niet zo'n groot probleem als jij aangeeft. Het gaat immers om te titel, niet om de rechten. Ik heb al eerder aangegeven dat het goed mogelijk is dat mensen de rechten krijgen maar geen officiële PM+ pet op hebben.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.