FiPo'er

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:33

Beaves

Usque ad Finem

Topicstarter
In deze reactie stond niets anders dan
Riaa blijft voor een verloren zaak vechten
en die is dus later uitgebreid met wat er nu staat:
Riaa blijft voor een verloren zaak vechten, Riaa probeert met man en macht de downloader aan te pakken, alleen KaZaA heeft al miljoenen users en iedereen oppakken is geen oplossing.

Sony en andere platenmaatschappijen beginnen in te zien dat ze mee met de technologie/tijd (CD's bestaan al meer dan 20 jaar) moet gaan en de CD's worden langzaam maar zeker vervangen door online-muziek-kopen-diensten.

Universal verlaagt de CD-prijzen, dat is 1 van de punten waar de consument de laatste decennia aan heeft geërgerd.
Duidelijk geval van een FiPo scoren en dan snel een zinnige post ervan maken lijkt mij...

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
deze was idd een first post. toevallig had ik hem net een first post meegegeven (was het draadje aan het modden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Het probleem is weer dat velen die hier niet mee lezen er helemaal geen fipo in zien en hem weer omhoog zetten.

Hier zie ik weer een nuttige functie voor de PM:

1-Powermodden naar -1.
2-Terugediten naar de oorspronkelijke post.

Overigens was dit weer een kerfje op het lang niet meer lege stokje van onze vriend algabra...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
Ik vind Ria(a) een trut :(
Zelfde draadje, 2 minuten later gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Ik begin deze discussie juist steeds moeilijker te vinden. (Buiten het geval algabra om dan).

Oorspronkelijk had ik altijd de mening dat dit soort irritant fipo/edit gedrag keihard aangepakt moest worden. -1 haringkelder. Maar ik wil daar toch op terug komen. In feite willen we het karmahoer gedrag afstraffen net zoals dat bijvoorbeeld met het hoge parent pakken zonder daarop te reageren in een draad gebeurd. Maar dat is eigenlijk niet het doel van modden. Dat is het categoriseren en leesbaar houden van de fp voor nu en toekomstig archief gebruik.

Als nu iemand met fipo/edit gedrag een briljante reactie plant, dan kun je moeilijk verkopen dat deze naar de haringkelders wordt getrapt. Hoe is jullie idee daar over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

een zeker probleem is dat het editten van een reactie an sich niet verboden is, en als daar een goede post komt te staan, na eerst een enkele zin zullen mensen daar serieus op ingaan en kan zich an sich een nuttige discussie ontwikkelen, waarbij posters die hun reactie-niveau op -1 of 0 hebben staan mogelijk aan zullen refereren.

voor lezers op het 1-niveau is het missen van een goede post eigenlijk jammer, zeker als de complete post zelf an sich een +1 of +2 waard is.
Hoewel het terecht is dat de poster gestraft wordt, is het een verlies voor een goede ordening van post.

persoonlijk zou ik graag zien dat dit soort FiPo'ers bestraft worden, maar liever zo min mogelijk ten kostte van een goede ordening, het terug-editten van de beginpost is dan ook iets dat me zeker niet wensvol lijkt.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:03

DinX

Motormuis

Misschien een mogelijkheid om een optie in te bouwen waarmee de modjes Karma-punten kunnen aftrekken ofzo van mensen die zich zo "misdragen" :?

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Nou, dan blijft eigenlijk alleen een mailtje over. Met (na herhaling) de een of andere sanctie, anders helpt het niet. Eerlijk gezegd snap ik niet dat mensen dit allemaal doen, mijzelf kan het echt geen lor schelen of ik al dan niet de eerste poster ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
Dan blijf je nog steeds zitten met het feit dat mensen voor de edit iemand een -1 first post heeft gegeven en doordat iemand een reactie edit daardoor strafpunten krijgt van een metamod bot.
In feite straf je door de sluwheid van de first poster dus de moderator welk dit zag en goed gehandeld heeft en zeg je tegen de first poster dat hij goed bezig is, hij heeft immers een +2 (variable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

polaris schreef op 09 september 2003 @ 13:11:
Nou, dan blijft eigenlijk alleen een mailtje over. Met (na herhaling) de een of andere sanctie, anders helpt het niet. Eerlijk gezegd snap ik niet dat mensen dit allemaal doen, mijzelf kan het echt geen lor schelen of ik al dan niet de eerste poster ben.
* Superdeboer *zich aansluit bij polaris en RM-rf*

Niet de post gaan editen...
Een mailtje lijkt me zeker een zeer verstandige actie. Het werkt IMO effectiever om mensen gewoon persoonlijk aan te spreken, dan om ze een policy / FAQ te laten lezen.

Of die post dan uiteindelijk op -1 moet belanden... twijfel. 'k Weet het niet helemaal. Argumenten vóór en tegen zijn beide sterk vind ik. Een zinvolle discussie die volgt, mág en moet gewoon gezien worden. Ook dát is een stukje ordening van de FP!

• Misschien kan er een functie ingebouwd worden in de PM-tools, die de PM de mogelijkheid geeft om een dergelijke FiPo in het belang van de informatiewaarde gewoon boven het maaiveld te laten staan, maar ondertussen (naast het eerder voorgestelde mailtje) zulke karmahoeren een karmaverminderingetje als straf op te leggen. Die vermindering zou dan gelijk moeten staan aan de vermindering die was opgetreden als de post op -1 was beland. Ideetje?

Ten aanzien van die tweede: Ria(a) een trut... ik vind 'm best grappig eigenlijk... Maar misschien heb ik een raar gevoel voor humor.
* Superdeboer neuriet: "Mahnamahna, tutuuuuuuuuudududuuuuu!" ;)

Maar hij is ook weer niet zo grappig dat het me wat uit maakt welke score hij haalt. :P

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Pagina: 1