Medion WLAN Router (Aldi 23-12-2003) configuratietips

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 37.515 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60941

Anoniem: 1815 schreef op 04 maart 2004 @ 10:39:
heeft iemand nog tips om de steeds wegvallende radio-verbinding stabieler te krijgen?
Helpt die tip mbt statische ip's ? Ik kan hier niets proberen het spul draait ergens anders.
Ik heb ook last van dit probleem. Wat me opvalt is dat na het resetten van de router de verbinding altijd een hele tijd stabiel is. Het moet dus wel aan de router liggen zou je zeggen. Ik heb alle drie de firmwares geprobeerd (waaronder de siemens firmware) en altijd kwam de connection unavaillable melding na een tijdje terug. Ook met wep, wpa en acl uitgeschakeld heb ik er last van. Verder heb ik met DHCP instellingen lopen klooien (lease time veranderen e.d.), maar dit hielp ook niet. Nu ken ik iemand met windows98 die ook deze router heeft en totaal geen last van dit probleem heeft gehad. Ik vraag me nu dus af of de problemen niet aan het besturingssysteem liggen. Ik zelf heb een pc met windows XP home en een pc met XP professional. Op beide pc's heb ik last van het probleem. Op een derde pc met Windows Xp home die met een utp kabel aan de router is verbonden heb ik zover ik weet geen problemen. Is er dus iemand met windows XP die geen last van dit probleem heeft bij een draadloze verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-05 23:53
ik heb zelf twee netwerken: bij mijn ouders thuis de router aan een com21 kabelmodem, waar ik op inlog met een laptop (intel pro wireless 2100 mini-pci) en waar de pc van m'n ouders met utp aan hangt. alle pc's in dit netwerk draaien win xp pro sp1. WPA is geactiveerd
de verbinding is vlekkeloos.

op mijn studentenkamer heb ik een oude pc staan (p233mmx) met een medion usb dongle die met W2k ICS (Internet Connection Sharing) internet deelt dat via utp binnenkomt. ook hier maak ik verbinding met mijn laptop.

nu het rare, het verliezen van verbinding dat ik hier overal lees komt alleen voor bij mijn studenten kamer. ik zit er over te denken een usb dongle te gaan verkopen en een pci kaart in de oude pc te zetten (aanbieding bij de V&D Sitecom pci kaart voor 29.99). misschien dat 't dan ophoud.
ik ga nog proberen andere kanalen te gebruiken maar ik vrees het ergste..

tenzij iemand hier een goede oplossing weet natuurlijk! normaal downloaden heb ik opgelost door een download manager te installeren en alle downloads van dc++ via het oude pc'tje te doen.

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Topicstarter
hans_lenze schreef op 04 maart 2004 @ 17:53:
ik heb zelf twee netwerken: bij mijn ouders thuis de router aan een com21 kabelmodem, waar ik op inlog met een laptop (intel pro wireless 2100 mini-pci) en waar de pc van m'n ouders met utp aan hangt. alle pc's in dit netwerk draaien win xp pro sp1. WPA is geactiveerd

op mijn studentenkamer heb ik een oude pc staan (p233mmx) met een medion usb dongle die met W2k ICS (Internet Connection Sharing) internet deelt dat via utp binnenkomt. ook hier maak ik verbinding met mijn laptop.

nu het rare, het verliezen van verbinding dat ik hier overal lees komt alleen voor bij mijn studenten kamer. ik zit er over te denken een usb dongle te gaan verkopen en een pci kaart in de oude pc te zetten (aanbieding bij de V&D Sitecom pci kaart voor 29.99). misschien dat 't dan ophoud.
ik ga nog proberen andere kanalen te gebruiken maar ik vrees het ergste..

tenzij iemand hier een goede oplossing weet natuurlijk! normaal downloaden heb ik opgelost door een download manager te installeren en alle downloads van dc++ via het oude pc'tje te doen.
Op die oude pc in de studentenkamer.. heb je dan wel w2k sp4 draaien in combinatie met WPA? Anders schijnt WPA niet helemaal lekker te werken namelijk (staat hier ook ergens in dit topic alweer). Ik weet niet zeker of dat je probleem is.. maar anders zou je ook kunnen spelen met die kanalen (zoals hierboven beschreven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
het hele netwerk is nu onbeveiligd (ja er staat sp4 op) ik doe nog helemaal niets aan beveiliging tot de verbinding goed is :/

ik draai nu mp3's vanaf m'n laptopje op de pc (lang leve winamp remote control) om te kijken hoe lang 't netwerk goed gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
hans_lenze schreef op 04 maart 2004 @ 18:51:
het hele netwerk is nu onbeveiligd (ja er staat sp4 op) ik doe nog helemaal niets aan beveiliging tot de verbinding goed is :/

ik draai nu mp3's vanaf m'n laptopje op de pc (lang leve winamp remote control) om te kijken hoe lang 't netwerk goed gaat
zonder beveiliging gaat het allemaal goed nu? en anders.. probeer ff wep minder versleuteling dan wpa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
dat is dus juist 't probleem..
zonder beveiliging (dus geen WEP of WPA) loopt ie te etteren..

na ongeveer anderhalf uur mooi stabiel te hebben gedraait knalde de verbinding er alsnog uit.. niet aardig! en daarna binnen tien minuten nog twee keer, ik snap er echt niets van

ik baal er inmiddels al weer zo van dat ik bijna zeker weten een pci adapter ga kopen

iemand nog interesse in een medion usb stick? 't is misschien leuk als sleutelhanger ofzo! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106990

MofD schreef op 02 maart 2004 @ 08:58:
Nou, zoals ik al eerder heb gezegd, misschien moet je je mac adres wel klonen in je router? Daar heb je geen antwoord op gegeven.
Bij HCCNET/MXstream wordt geen mac adres verlangd zoals bij Chello en andere kabelbedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
hans_lenze schreef op 04 maart 2004 @ 21:27:
dat is dus juist 't probleem..
zonder beveiliging (dus geen WEP of WPA) loopt ie te etteren..

na ongeveer anderhalf uur mooi stabiel te hebben gedraait knalde de verbinding er alsnog uit.. niet aardig! en daarna binnen tien minuten nog twee keer, ik snap er echt niets van

ik baal er inmiddels al weer zo van dat ik bijna zeker weten een pci adapter ga kopen

iemand nog interesse in een medion usb stick? 't is misschien leuk als sleutelhanger ofzo! :(
als je denkt dat het daaraan ligt.. tja dan geef maar aan mij :P
Wacht maar eerst dan maar de verbinding met pci adapter.. misschien gaat het wel idd beter .. wie weet. Zoveel geduld heb ik ook wel weer... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jij hebt dus wel een goede verbinding met XP. Heb je daarvoor nog dingen gedaan? Bijvoorbeeld de wireless zero configuration service uitgeschakeld? En hoever zit jij dan van het accespoint af? Ik heb namelijk het idee dat de afstand ook wel uitmaakt. Als ik het AP namelijk in mijn kamer zet valt de verbinding veel minder snel weg. Als ik het AP overigens op zijn standaard plek zet in de meterkast heb ik op zolder ook nog wel een goede verbinding volgens Network Stumbler. Hij hoort volgens mij dus niet zomaar weg te kunnen vallen.
ik zit er over te denken een usb dongle te gaan verkopen en een pci kaart in de oude pc te zetten (aanbieding bij de V&D Sitecom pci kaart voor 29.99). misschien dat 't dan ophoud.
ik ga nog proberen andere kanalen te gebruiken maar ik vrees het ergste.
Zijn er al mensen die het probleem hebben opgelost dmv een pci-kaartje? Als dat goed werkt koop ik er denk ik ook maar 1. Alles beter dan een verbinding die om de twee minuten wegvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Ik denk eerder iets anders is , dat probleem van de usb dongle .. bij zowel boer2004 als hans_lenze. Misschien is wel de stroomvoorziening op de usb poort (+5v) niet stabiel genoeg, of krijgt die te weinig stroom (lees ampere) zodat de verbinding vaak wegvalt. Een PCI kaart zou het probleem kunnen verhelpen, omdat deze naast 5v ook wel eens 12v zou kunnen vragen (die de voeding misschien beter kan leveren? .. dat weet ik dus neit zeker).
Met andere woorden .. kijk eens of je niet teveel apperaten aan en in je pc hebt hangen. Zie ook: Welke voeding heb ik nodig? Deel 3 (kijk ook bij die handige vermogensschater om te zien of je inderdaad een potentieel probleem hebt in de 5v lijn)...

[ Voor 3% gewijzigd door henkleerssen op 04-03-2004 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
Anoniem: 60941 schreef op 04 maart 2004 @ 22:16:
Jij hebt dus wel een goede verbinding met XP. Heb je daarvoor nog dingen gedaan? Bijvoorbeeld de wireless zero configuration service uitgeschakeld? En hoever zit jij dan van het accespoint af? Ik heb namelijk het idee dat de afstand ook wel uitmaakt. Als ik het AP namelijk in mijn kamer zet valt de verbinding veel minder snel weg. Als ik het AP overigens op zijn standaard plek zet in de meterkast heb ik op zolder ook nog wel een goede verbinding volgens Network Stumbler. Hij hoort volgens mij dus niet zomaar weg te kunnen vallen.
tsja.. hoe leg ik dat nou weer makkelijk uit..

hier gaan we dan, ga er maar lekker voor zitten want ik ga ook het hele verhaal typen :) ik ben zelf een airport base station gewend dus dat is ook mijn vergelijk. als je een mac hebt stel je je verbinding in, daarna hang je het base station ertussen en zeg je 'neem instellingen over', klaar!
ik had al allerlei plaatjes gezien van interfaces (en opgemerkt dat ze allemaal stuk voor stuk verschillend zijn..) en zag er al tegenop om het hele spul in te stellen.

toen ik thuis kwam pakte ik de doos uit en stak gelijk alle stekkers erin, er gingen lampjes branden dus hij zou 't vast wel doen. volgende stap was de handleiding!
na het intypen van het ip adres voor de webinterface kwam ik al snel in de configuratie. voor de wan poort heb ik mijn statische ip adres, de gateway en de dns servers van mijn provider (chello) ingevuld. samen met NAT en DHCP zorgt dit ervoor dat mijn hele netwerkje voorzien is van internet. op elke computer stel ik zelf handmatig de dns servers in.
erg vervelend is dat ik hierna probeerde met m'n laptop in te loggen en daarmee op de een of andere manier het hele systeem naar de klere heb geholpen.. eerst kreeg ik het spul van 'geen geldig webdinges gevonden' maar na een paar keer hard resetten (dmv palletje achterop en stekker eruit trekken) deed ie helemaal niks meer.. terug naar de aldi en tijd voor de volgende!!
het hele verhaal herhaald en daarna eerst het wireless deel ingesteld. een mooie eigen ssid ingevuld en omdat ik de WPA update heb gedownload heb ik wpa maar aangezet via de simpele instructies uit dit forum wpa selecteren, wachtwoord invullen, aanzetten. hetzelfde doen op de laptop en klaar, verbinding!
het kan zijn dat ik in het wireless deel wat vergeten ben, ik zit nu op mijn studentenkamer en zal van het weekend eens kijken wat ik nog meer ingesteld heb bij de router

over het te weinig stroom krijgen van de usb poort, dat is eigenlijk best wel goed mogelijk..
de configuratie:
pentium 233 MHz
FIC PA-2010+
4x 8mb Edo ram
3,2 GB quantum fireball
yamaha 4/4/16 cdrw ide
Ati dinges 3d 4 mb
ps2 muis en toetsenbord
voeding uit een 386 geen idee welk merk
ik zal van 't weekend een multimeter kopen en even kijken hoeveel ampere de usb poort geeft..

ik ben vast van alles vergeten, dus vraag maar raak!

ps. ik krijg het idee dat het wegvallen van de verbinding iets te maken heeft het het stressen van de dongle, ik zit nu al vanaf 9 uur met een constante verbinding
(zal hij dan toch eindelijk stabiel zijn, moest ie gewoon ff inwerken?!?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103798

Wat betreft wegvallen verbinding, de nieuwe driver's voor dongle en router lossen dit probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1815

welke, hoe nieuw, waar?
en mbt router bedoel je vast een nieuwe firmware? ik heb er wel al een nieuwe web-interface op moeten zetten maar dat veranderd niets.

driver v1.03 had ik al draaien en de webinterface update naar v1.0.15 doet volgens hun changelog niets aan de verbinding? Wie heeft meer info over deze update van 5 maart?
Die wesentlichen Änderungen sind:
1. Neue WEP Funktion mit Key-Generator.
2. Neue Funktion zum Abspeichern und Laden der Routerkonfiguration.
3. Einige vorkonfigurierte, bekannte Ports für die Portweiterleitung. Das bedeutet, dass User die Standardports beim Benutzen der Firewall über einen Klick freischalten können und nicht einzeln die Portnummern raussuchen müssen.
4. Fix für den "Username" in den PPPoE Einstellungen.
5. Der Router behält reservierte IP Adressen auch nach einer Trennung vom Stromnetz.

[ Voor 93% gewijzigd door Anoniem: 1815 op 05-03-2004 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106990

Zo, met hulp van deze topic heb ik alles goed in kunnen stellen met uitzondering van wep. Dank, kenners. Vooral dat plaatje met de wan-instellingen verhelderde veel.

Omdat ik mijn laptop via een pcmcia-kaartje dat op 801.11b draait wil aansluiten, wilde ik een wep sleutel ingeven. In de router is me dat gelukt. Maar....

Daarna voerde ik die wepsleutel (een woord) in de pc in en in mijn laptop. Beide computers komen echter ineens niet meer op internet. Als ik de router probeer te bereiken, probeert de pc verbinding te maken via mijn oude adsl-verbinding en dat kan niet.

Dus nu kan ik de router niet meer bereiken vanwege het feit dat die wep daarop zit. Ik wil er weer van af. Kan dat alleen via een reset met een paperclip of is er nog een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MofD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-03-2021

MofD

*zucht*

Anoniem: 106990 schreef op 05 maart 2004 @ 12:32:
Zo, met hulp van deze topic heb ik alles goed in kunnen stellen met uitzondering van wep. Dank, kenners. Vooral dat plaatje met de wan-instellingen verhelderde veel.

Omdat ik mijn laptop via een pcmcia-kaartje dat op 801.11b draait wil aansluiten, wilde ik een wep sleutel ingeven. In de router is me dat gelukt. Maar....

Daarna voerde ik die wepsleutel (een woord) in de pc in en in mijn laptop. Beide computers komen echter ineens niet meer op internet. Als ik de router probeer te bereiken, probeert de pc verbinding te maken via mijn oude adsl-verbinding en dat kan niet.

Dus nu kan ik de router niet meer bereiken vanwege het feit dat die wep daarop zit. Ik wil er weer van af. Kan dat alleen via een reset met een paperclip of is er nog een andere manier?
WEP gebruikt ie alleen voor draadloze verbindingen, dus ik zou zeggen pak een utp kabel en prik die in je router?

Beauty is in the eyes of the beholder..... is Windows echt de grootste bètatest ooit???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103798 schreef op 05 maart 2004 @ 09:07:
Wat betreft wegvallen verbinding, de nieuwe driver's voor dongle en router lossen dit probleem op.
Bij mij is dit niet het geval. Ook na het updaten van de firmware naar versie 1.0.15 kwam het probleem na een tijdje weer terug. Wel had ik zoals altijd na een firmware update ongeveer 4 uur een stabiele verbinding. Dit zou toeval kunnen zijn, maar dit verschijnsel heb ik tot nu toe altijd nog gehad. Misschien dat er mensen zijn die dit ook hebben opgemerkt?

Na al deze firmware-updates heb ik niet het idee dat het probleem in de router zit. Mede omdat het bij sommige mensen perfect werkt. Waarschijnlijk zal het probleem wel in de combinatie pc/usb-dongle zitten. Ik denk dat met nieuwe drivers voor de usb-dongle het probleem op te lossen is, dus ik hoop dat medion voor de usb-dongle verbeterde drivers gaat uitbrengen. De drivers die nu op de site staan zijn overigens dezelfde als op de meegeleverde cd.

Weet iemand trouwens of er geen drivers van andere merken zijn die ook met deze usb-dongle werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MofD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-03-2021

MofD

*zucht*

Anoniem: 60941 schreef op 06 maart 2004 @ 15:28:
[...]

Bij mij is dit niet het geval. Ook na het updaten van de firmware naar versie 1.0.15 kwam het probleem na een tijdje weer terug. Wel had ik zoals altijd na een firmware update ongeveer 4 uur een stabiele verbinding. Dit zou toeval kunnen zijn, maar dit verschijnsel heb ik tot nu toe altijd nog gehad. Misschien dat er mensen zijn die dit ook hebben opgemerkt?

Na al deze firmware-updates heb ik niet het idee dat het probleem in de router zit. Mede omdat het bij sommige mensen perfect werkt. Waarschijnlijk zal het probleem wel in de combinatie pc/usb-dongle zitten. Ik denk dat met nieuwe drivers voor de usb-dongle het probleem op te lossen is, dus ik hoop dat medion voor de usb-dongle verbeterde drivers gaat uitbrengen. De drivers die nu op de site staan zijn overigens dezelfde als op de meegeleverde cd.

Weet iemand trouwens of er geen drivers van andere merken zijn die ook met deze usb-dongle werken?
Ik denk dat het niet aan de dongels ligt. In mijn toshiba laptop zit een geintegreerde 10 mbit wlan kaartje en die heeft identieke problemen. Ook wanneer ik met de dongel werk trouwens.

Beauty is in the eyes of the beholder..... is Windows echt de grootste bètatest ooit???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56475

Ik heb zojuist de nieuwste sitecom firmware erin geflashed en heb nu telnet :)

Als ik m'n hand over de dongle houd valt de snelheid eerst terug naar 6 MB/s maar gaat daarna naar 54 MB/s. :Y) (zit ook nog een 30cm muur tussen.)

edit: handig flash proggie van sitecom
http://members.chello.nl/a.oostrom5/stuff/tftp1100.zip

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 56475 op 07-03-2004 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Anoniem: 56475 schreef op 07 maart 2004 @ 15:54:
Ik heb zojuist de nieuwste sitecom firmware erin geflashed en heb nu telnet :)

Als ik m'n hand over de dongle houd valt de snelheid eerst terug naar 6 MB/s maar gaat daarna naar 54 MB/s. :Y) (zit ook nog een 30cm muur tussen.)

edit: handig flash proggie van sitecom
http://members.chello.nl/a.oostrom5/stuff/tftp1100.zip
interessant.. hoe ben je der op gekomen? Alleen het is wel naar verhouding een veel kleinere firmware.. functionaliteit kwijt nu? ..oops.. alleen de url van flash progje zie ik.
Waar is de werkelijke firmware te downloaden? Hoe is de beveiliging? Heb je wat documentatie over deze versie van firmware?
Goed hoor.. voor het zelfde geld was die router nou dood geweest.. respect _/-\o_

edit: oops.

[ Voor 8% gewijzigd door henkleerssen op 07-03-2004 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb op http://www.seattlewireless.net/index.cgi/ISL3893 gezien dat het dezelfde router is.
De firmware is te downloaden op de site van sitecom.
Daar staat de nieuwe firmware en webimage.
De firmware kan je het beste via de upgrade mogelijkheid van de router doen,
dus via de webinterface.
Dan werkt dat sitecom progje wel goed als je de nieuwe sitecom webinterface wilt flashen.
edit: zelfde beveiliging etc., je hebt wel virtual server instellingen erbij (extra poortmap).

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 56475 op 07-03-2004 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Anoniem: 56475 schreef op 07 maart 2004 @ 16:41:
Heb op http://www.seattlewireless.net/index.cgi/ISL3893 gezien dat het dezelfde router is.
De firmware is te downloaden op de site van sitecom.
Daar staat de nieuwe firmware en webimage.
De firmware kan je het beste via de upgrade mogelijkheid van de router doen,
dus via de webinterface.
Dan werkt dat sitecom progje wel goed als je de nieuwe sitecom webinterface wilt flashen.
edit: zelfde beveiliging etc., je hebt wel virtual server instellingen erbij (extra poortmap).
die virtual server gebeuren ben ik nog niet over uit.. en wat is die extra commando die je met telnet deed dan?
Ik ben nu net ff de documentatie door aan het lezen: http://www.sitecom.com/md_download.php?md_id=1085
Ziet er goed uit deze firmware...goed gedocumenteerd ook.. mm .. toch maar gaan flashen? Ben ik ook weer mijn instellingen kwijt he...

btw de router alleen staat voor 108 euro in de pricewatch: pricewatch: Sitecom WL-122 Wireless Broadband Router 100g+

[ Voor 6% gewijzigd door henkleerssen op 07-03-2004 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
virtual server.. zie ik niet iets specifieks over terug.. is dat gewoon het poort mapping verhaal als je servers draait? Wat is daar speciaal aan? Heb ik nu ook :? ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90784

Ik heb nu die SiteCom firmware draaien, werkt als een tierelier. (Alleen mis ik de optie om de settings op te slaan, kan ook zijn dat ik um over het hoofd gezien heb)..
Maar FF een andere vraag: Ik heb een webserver draaien, dus netjes een port-foward aangemaakt op poort 80.
Voor de "buitenwereld" werkt dat prima, maar als ik nu vanaf m'n LAN naar m'n domain wil, komt de SiteCom login :(
Iemand daar een oplossing voor ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Anoniem: 90784 schreef op 07 maart 2004 @ 22:24:
Ik heb nu die SiteCom firmware draaien, werkt als een tierelier. (Alleen mis ik de optie om de settings op te slaan, kan ook zijn dat ik um over het hoofd gezien heb)..
Maar FF een andere vraag: Ik heb een webserver draaien, dus netjes een port-foward aangemaakt op poort 80.
Voor de "buitenwereld" werkt dat prima, maar als ik nu vanaf m'n LAN naar m'n domain wil, komt de SiteCom login :(
Iemand daar een oplossing voor ??
en dat had je eerst niet? Raar..
Ik gebruik gewoon de caching/proxy server van ISP als ik mijn webserver wil zien zoals de buitenwereld die ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90784

henkleerssen schreef op 07 maart 2004 @ 22:47:
[...]

en dat had je eerst niet? Raar..
Ik gebruik gewoon de caching/proxy server van ISP als ik mijn webserver wil zien zoals de buitenwereld die ziet.
Uhhmmm, was ik vergeten te melden. Gebruik de router nu pas echt, voorheen alleen als AP, maar nu ook als router. (Chello).
Voorheen gebruikte in ICS van XP, en daarop werkte het gewoon wel.
Beetje lastig omdat ik nogal veel van m'n webserver gebruik maak....
Zal er nog eens mee klooien, echt handig is dat niet namelijk, moet anders kunnen.

PS, ik heb de 1.0.15 van Medion er weer opgezet, die heeft toch meer mogelijkheden, telnet kan wel wachten.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108231

kan iemand mij vertellen waar ik nieuwe firmware voor mijn wlan router van de aldi(medion md 40900) kan vinden de firmware die ik heb is niet goed ik kan nu geen kanaal en naam meer instellen sinds ik de firmware heb geupdate met veel moeite omdat ik net als de andere daarna geen web browser meer had die heb ik via een duitse side terug kunnen zetten

veel dank als iemand mij kan helpen

mvg richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniCache2
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-05 09:14
Anoniem: 108231 schreef op 07 maart 2004 @ 23:48:
kan iemand mij vertellen waar ik nieuwe firmware voor mijn wlan router van de aldi(medion md 40900) kan vinden de firmware die ik heb is niet goed ik kan nu geen kanaal en naam meer instellen sinds ik de firmware heb geupdate met veel moeite omdat ik net als de andere daarna geen web browser meer had die heb ik via een duitse side terug kunnen zetten

veel dank als iemand mij kan helpen

mvg richard
Moeilijk he leestekens? ;)

Je bedoeld deze denk ik:
http://www.medion.de/down...=md40900webde.exe&lang=de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107878

In reactie op het PCI alternatief:

Moe van de steeds wegvallende verbinding heb ik al heel snel in januari een PCI W-LAN kaartje gekocht voor de desktop PC waarop ik dag en nacht eMule draai (voor de speelfilms en de muziek). En dat hielp! De verbinding was meteen continu en stabiel.

Overigens heb ik ook steeds de nieuwste firmware geïnstalleerd op de router (inmiddels al drie versies). De USB dongles gebuik ik nog frequent maar korstondig op laptops, niet meer dan 8 uur achtereen. De verbinding valt tegenwoordig niet meer weg. Maar of dat nou aan de firmware ligt of de korte gebruiksduur is onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
ik heb nu net een sweex usb stick gekocht (jaja, el goedkopie) met de garantie dat ik 'm terug kan brengen als hij het ook niet doet of als ik de medion toch nog aan de praat krijg

ik gebruik nu dus een sweex usb stickje
so far so good.. al bijna een uur een stabiele verbinding!!

edit: de verbinding klapte er dus uit.. maar ik had nog geen reboot gedaan na de installatie, keep the faith!

edit2: het is definitief.. volgende onderdeel: de voeding!

[ Voor 27% gewijzigd door hans_lenze op 08-03-2004 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Ik vind het allemaal maar bijzonder met die usb sticks.. Die medion usb dongles/sticks/whatever doet het hier perfecto op een laptop.. die ik ongeveer 10 uur per dag aan heb. En de andere werkt op een webserver 24/7.. perfect!
ik denk dat de standaard medion stick een stabiele 5v lijn vereist of zo.. of net een voltage die hoog genoeg is. En blijkbaar kunnen niet alle voedingen deze dus leveren. Just my 2 cents.

[ Voor 4% gewijzigd door henkleerssen op 08-03-2004 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

henkleerssen schreef op 08 maart 2004 @ 18:18:
Ik vind het allemaal maar bijzonder met die usb sticks.. Die medion usb dongles/sticks/whatever doet het hier perfecto op een laptop.. die ik ongeveer 10 uur per dag aan heb. En de andere werkt op een webserver 24/7.. perfect!
ik denk dat de standaard medion stick een stabiele 5v lijn vereist of zo.. of net een voltage die hoog genoeg is. En blijkbaar kunnen niet alle voedingen deze dus leveren. Just my 2 cents.
Ik heb toch het idee dat dat in mijn geval niet het probleem is. Ik heb nu een usb verlengkabel gekocht en de usb dongle op een plek heb gelegt waar ik volgens network stumbler het beste bereik heb. Ik ben ook nog een keer alle channels nagelopen en heb toen kanaal zes ingesteld. Bij mij levert dit goede resultaten: de verbinding is nu in twee dagen nog maar 1 keer weggevallen terwijl dat eerst elk kwartier ongeveer gebeurde. Volgens mij is de ingebouwde antenne in de dongle dus gewoon erg slecht of erg gevoelig voor computerapparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
ik heb inmiddels ook een verlengkabel ertussen gestopt (tsja, alles uitsluiten he)
en het probleem bestaat nog steeds, helaas

het ligt dus niet aan:
de plaats van de dongle
de dongle zelf (ik heb ook twee sweex dingen geprobeerd)
de instellingen van windows (ik heb in windows de zelfinstellende dingen uitgezet)

blijft zo'n beetje over: de voeding

ik heb trouwens wel wat anders ontdekt.
zodra we met z'n allen (lees 3 laptops) aan het servertje hangen klapt ie er veeel vaker uit dan als ik er alleen aan hang, en als ik dan in m'n eentje een filetransfer start klapt ie er ook sneller uit, het ligt volgens mij dus echt aan de hoeveelheid stroom die het ding gebruikt!

nou ja, er is een 'nieuwe' voeding onderweg (het huidige model stamt uit het XT tijdperk) en dan kijken we wat ie dan doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Aangezien ik problemen had met de laatste firmware 1.0.15 medion router, wat betreft snelheid in combinatie met chello, heb ik die firmware van sitecom geprobeerd. (fujitsu vond ik namelijk niet helemaal ok).

En internet werkt weer helemaal top!

Voor mensen die ernaar zoeken:

Doe eerst de firmware:
http://www.sitecom.com/md_download.php?md_id=1302

Vervolgens de laatste webfile:
http://www.sitecom.com/md_download.php?md_id=1228

edit:
De laatste webfile is niet meer vindbaar op de website, dus ik zou hem niet gebruiken. heb gewoon de webfile die nu in de firmware zit gebruikt 1.0.24 ofzo. alles werkt nu perfect.

Hier de handige utillity om de firmware erin te zetten:
http://www.sitecom.com/md_download.php?md_id=1303

[ Voor 18% gewijzigd door XthinkZ op 25-03-2004 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1815

Nou lekker ik heb de laatste Medion firmware er op geflashed en nu doet ie het helemaal niet meer. Wel ledjes en knipperend wlan-ledje maar verder niet te pingen en niet draadloos te benaderen. Oh en resetten doet ie ook niet meer aan.
#$%#$%-ding is het toch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101041

Heb het netwerk goed werken. Eigenlijk zonder problemen. Het enige wat er nog aan scheelt is bijv. IRC hier krijg ik geen connect. Ook de news server werkt niet van @home. Ben al aan het proberen geweest met port forwarding (119) maar dat werkt ook niet. In de dos prompt kan ik wel pingen naar news.groni1.gr.home.nl.
Heb de firewall van de router uit staan maar niets helpt.
Ook progjes zoals bittorrent krijgen geen connect. Ligt dit nu aan mijn instellingen of is dit @Home die dit op een of andere manier tegen houd.
Ben zeer benieuwd naar de reacties.

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgle
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-06 10:40

Jurgle

100% Compatible

Ik weet dat het geen mooie oplossing is (eigenlijk meer een vieze hack) maar dit werkt voor mij:

De connectie valt weg door de Wireless Zero Configuration-service. Deze speurt de hele tijd de ether af naar connectiemogelijkheden en vergeet daarbij af en toe de bestaande connectie te onderhouden.

Deze service kan handmatig uitgezet worden in het 'systeembeheer' menu en dan 'component services' dan staat hij bij 'Services (Lokaal)'. Als je op eigenschappen klikt kan je ervoor kiezen om deze service handmatig op te starten. Als je dan je connectie kwijt bent, of met je laptop ergens bent waar je het netwerk nog niet kent, zet je hem weer aan.

Het uit en aan zetten kan makkelijker dan met de component service tool (behalve het op handmatig opstarten zetten). Maak een nieuwe snelkoppeling en voer als commando in:
%windir%\System32\net.exe start "Wireless Zero Configuration-service"

en noem de koppeling 'start wifi zoeken' of iets dergelijks. Doe hetzelfde voor dit commando (maar dan met in de naam 'stop'):
%windir%\System32\net.exe start "Wireless Zero Configuration-service"

Heb je verbinding? Stop de service dan. Lukt connecten niet, start de service.

My opinions may have changed but not the fact that I am right ― Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109842

:(

Firmware geupdate met die Medion image en kan em nu zelfs niet meer pingen en resetten.

Wat nu?????

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Anoniem: 109842 schreef op 25 maart 2004 @ 12:53:
:(

Firmware geupdate met die Medion image en kan em nu zelfs niet meer pingen en resetten.

Wat nu?????

8)7
het upgraden/pingen heb je gedaan met een vaste utp kabel aansluiting?
Is het een ander ip adres geworden dan?
Niemand .. tot nu toe heeft NIET kunnen pingen naar dat ding .. en standaard is ip 192.168.0.100.. maar als die sitecom of andere firmware er op zet.. dan krijg je dus een ander ip nummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OG_outlaw een paar posts hierboven heeft het zelfde probleem.

Ik heb het inderdaad met een vaste utp kabel gedaan. Het flashen lukte wel
alleen er na deed dat ding dus niks meer. Zelfs de reset knop is dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Anoniem: 109842 schreef op 25 maart 2004 @ 14:03:
OG_outlaw een paar posts hierboven heeft het zelfde probleem.

Ik heb het inderdaad met een vaste utp kabel gedaan. Het flashen lukte wel
alleen er na deed dat ding dus niks meer. Zelfs de reset knop is dood.
de vraag is wat OG_outlaw nou heeft gedaan... of heeft die er geen last meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obme_ief
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

ben gisteren ook maar eens begonnen om te kijken of ik het ding aan de praat kreeg, 1ste wat ik gedaan heb was de update draaien voor de webgui.

de config is bij mij als volgt:

speedtouch 510 > medion ding > 2 comps.

eik ging het allemaal van een redelijk lijen dakje moet ik zeggen (voor de redelijke noob die ik ben)

met de dongle een prima verbinding en klapt er ook niet uit, tenminste, zolang heb ik em nog niet aangehad maar een uur draaid ie al wel :)

op m'n comp met prism kaartje klapte ie er wel de hele tijd uit, om de paar minuten zelfs, na iee 801.xxx verificatie uitgezet te hebben en dat ie niet automatisch moet verbinden met andere netwerken lijkt het goed (beter) te zijn...

enige puntje waar ik nog mee zit is het volgende:

op het moment dat er verbinding is en er niets over de lijn gaat > 54 Mbps.
op het moment dat er wel iets over de lijn gaat > 24 Mbps |:(

iemand een idee waarom dat ding het doet?
is zowel met de dongle als met de prism comp zo.

edit> nog ff ter aanvulling, heb ook de laatste fw erop gezet, ik dacht ook dat ie dood was maar na een reboot van me comp resette de router zichzelf en was alles weer perfect..

[ Voor 10% gewijzigd door obme_ief op 25-03-2004 14:18 ]

tijd voor verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
helaas is een draadloze verbinding half duplex
dwz of 54 up of 54 down, maar niet tegelijkertijd

dus het is normaal als je maar 24 mbit haalt met draadloos
als je er nou een draadje inplugt heb je dus een 4x snellere verbinding (100 up EN down) nou ja, theoretisch dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obme_ief

obme_ief

oh, werkt dat zo, dacht dat het aan de wep lag ofzo _/-\o_

tis mij opzich snel zat hoor, vroeg me het alleen af, je kan niet weten he? :)

nou, dat valt me dan nix tegen voor zover, hehe, nog even voor iemand hierboven die bijv. niet kon irc'en, heb je de poorten wel juist gemapt?

ikzelf lag nl. even overhoop met dc en dat lag em in de instellingen van mijn speedtoch, maar ja, jij hebt niet 2 routers natuurlijk met kabel...
evenzogoed, poorten wel gemapt op de medion?

tijd voor verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

hans_lenze schreef op 25 maart 2004 @ 15:04:
helaas is een draadloze verbinding half duplex
dwz of 54 up of 54 down, maar niet tegelijkertijd

dus het is normaal als je maar 24 mbit haalt met draadloos
als je er nou een draadje inplugt heb je dus een 4x snellere verbinding (100 up EN down) nou ja, theoretisch dan
Vreemd, ik denk eerder dat hij bedoeld dat zodra hij iets doet de verbinding terugvalt naar 24Mbit en als hij niks doet 54 Mbit weergeeft.

Misschien moet je eens proberen op een andere kanaal te zitten, of het kan zijn dat je zelf een stoorzender bent waardoor de snelheid terugvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obme_ief

obme_ief

he, nou word het weer onduidelijk :)

da's nl precies wat ik bedoel, andere kanalen heb ik al geprobeerd en aan de verbinding legt het ook niet, al douw ik de router IN me comp, blijft gewoon hetzelfde dus:

ik doe nix met de comp; 54Mbit
ik internet wat of luister wat shoutcast or whatever; 24Mbit

maar eik vind ik dat half-duplex verhaal nog niet zo gek klinken ???

edit > nog even wat getest en de volgende bevindingen:

bestandje kopieren van comp 1 naar 2 via ap dus, gemiddelde snelheid van ong. 150 KB/s, me i-net verbinding is nog sneller ! :X
wel zie ik nu de verbindings snelheid varieren van 24, 36 en soms zelfs een fractie 48 Mbps...

ook nog ff wat van de planet ftp afgehaald en ongeveer de zelfde snelheid, is dat niet een beetje errug laag?

neem 24 Mbps : 8 = 3MBps - beetje overhead moet je toch wel 2560 : 8 = 320 KBps uit kunnen komen of ben ik hier te optimistisch?

hmm, vin het toch niet snel genoeg :P

[ Voor 44% gewijzigd door obme_ief op 25-03-2004 16:39 ]

tijd voor verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
eeeuh is wel traag ja.. haal hier 500 kb/s
USB2 wel aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obme_ief

obme_ief

laptop heeft geen usb2, dat het?

wacht, zal is een speedtest doen met de prism comp...
hmm, dat ziet er wel goed uit denk.

blijft het vreemd dat ik op de prism ook maar 24 Mbps zie, of ben je het met het halfduplex verhaal eens henk?

laptop even uit het netwerk gehaald maar dat maakt nix uit...

weer een edit :)

laatste testje, laptop aan utp kabeltje gehangen en dan vliegt het door de lucht via de router naar de prism comp met 2 MBps en blijft ie ook netjes 54 Mbps aangeven, niet dat ik het echt snap maar lijkt me toch een prima snelheid zo :P

[ Voor 30% gewijzigd door obme_ief op 25-03-2004 17:08 ]

tijd voor verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk niet lang genoeg gewacht met prik er uit trekken (2minuten)
Wat nu? kan em nergens meer op pingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105270

Ik heb een linksys BEFDSR41W.Bij mij valt ook precies elk uur de verbinding weg. Het netwerk blijft wel bestaan. Ik heb een zonnet-family abonnement. Firewall staat uit. Instellingen staan goed. Zonnet zegt dat het niet aan hun ligt. Linksys snapt er ook niets, maar is nog aan het neuzen. Ik ben al bezig met mijn 2 de router. :(
UniCache2 schreef op 10 januari 2004 @ 22:08:
[...]

De firewall staat standaard uit. Je moet hem juist handmatig aanzetten via de webinterface en dan bij configuration > security > firewall.

Bij mij werkt de router al een tijdje. Het enige probleem wat ik heb is dat mijn internet verbinding elk uur weg valt. Ik moet dan de stroom van de modem er afhalen en er weer opdoen, en dan kan ik weer internetten (kabelfoon, dynamic WAN).

Iemand een idee wat dit kan zijn, of is er iemand die hetzelfde heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37840

heeft iemand toevallig de drivers voor de dongles'

;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obme_ief

obme_ief

toch nog weer tegen een probleempje aan gelopen :(

ik heb voor dc nodig dat 1 poort zowel voor udp en tcp word gemapt, maar dat wil ie dus niet (kan maar 1 ding per poort lijkt het)

iemand een idee hoe dit toch werkende te krijgen?

edit > ook al weer opgelost, gewoon andere buitenpoort gebruiken :P

[ Voor 14% gewijzigd door obme_ief op 02-04-2004 19:18 ]

tijd voor verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108956

Ik heb ook veel last gehad van wegvallende verbindingen met de dongles
Om er voor te zorgen dat je dongle online blijft kun je het volgende proberen.
Zet de functie draadloos netwerk automatish configureren uit.
deze optie van windows xp kun je vinden in het eigenschappen menu in netwerkverbindingen.
Installeer de bijgeleverde software (UTILITY) en maak de verbinding hiermee.
als je dit doet heb je geen last meer van wegvallende dongles.
"in ieder geval bij mij"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107211

Hallo ik heb een vraagje ik heb mxstream van planet internet met een speedtouch modem en ik heb daar een sitecom(v202 versie 3) router aanzitten en ik heb de draarloze router van medion daar weer aangekoppeld via de uplink.
ik heb een laptop en 3 computers en xbox(live) de 3 computers en xbox(live) zitten aan de sitecom en dat wil ik ook zo houden.
In de laptop zit al een draadloze netwerkadapter dus uik hoef die van medion niet te gebruiken.
nou heb ik contact met de laptop en de router alleen zijn mijn instellingen niet goed ingesteld.
nou is mijn vraag als ik naar 192.168.0.100 ga dan setup ik mijn router maar mijn pptp adres klopt niet zegt ie maar mischien dat dat komt doordat er nog een sitecom router tussenzit.
weet iemand hoe ik met mijn laptop op internet kan met een sitecom router tussen de medion router en speedtouch modem???
speedtouch modem van mxstream - sitecom router - draadloze medion router.
dus ik bedoel de instellingen die ik op mijn laptop moet uitvoeren weet iemand die instellingen want ik heb heel veel geprobeerd alleen want ik heb volgens mij andere instellingen nodig omdat er een sitecom router tuissen zit.
bij de install wizard vraagt hij naar dit:

username: die weet ik
passwoord: weet ik ook
ip adres:????? weet ik niet
subnetmask:255.255.255.0
pptp ip:??????? weet ik niet
getaway:???? weet ik ook niet
weet iemand wat ik op de vraagtekens moet invullen
Alvast bedankt
PS: heb planet en medion al gebeld maar die weten het ook niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Waarom pptp ? Je hebt toch die router er tussen zitten? Die staat als DHCP ingesteld of niet? Zo ja, stel de medion router in als dynamic, zo niet zet je dat ding op static IP...
Wat heb je verder nog gedaan?

btw leestekens en wat op grammatica letten, zou de boel wat leesbaarder maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107211

bedankt voor de informatie want mijn internet doet het.
hartstikke bedankt.
ps: zal voortaan op mijn leestekens en grammatica letten.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-06 21:17
HELLUP!

Ik gebruik met veel vreugde de Sitecom firmware... MAAR met de Medion firmware kon je broadcast SSID uitzetten en in de Sitecom firmware vind ik dat NERGENS! Moet ik nu weer terug naar die helse Medion firmware??? Of is er een slimme truc?
kwil wel graag de SSID uithebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jazco2nd schreef op 24 mei 2004 @ 20:54:
HELLUP!

Ik gebruik met veel vreugde de Sitecom firmware... MAAR met de Medion firmware kon je broadcast SSID uitzetten en in de Sitecom firmware vind ik dat NERGENS! Moet ik nu weer terug naar die helse Medion firmware??? Of is er een slimme truc?
kwil wel graag de SSID uithebben...
Ik vermoed dat Sitecom de SSID broadcast standaard aan heeft want als ik de Sitecom firmware gebruik met de zero wireless configuration aan dan vind windows constant mijn eigen router/SSID
Met de Medion firmware heb ik daar geen last van.
Ik heb ook al een oplossing gezocht maar helaas niets kunnen vinden, dus ik gebruik de Medion firmware maar weer, wat nu prima werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 08:28
ik heb de fujitsu firmware, internet werkt perfect
alleen elke keer als ik het wachtwoord van de ap wijzig, kan ik niet meer inloggen op de ap met mijn nieuwe wachtwoord, oude werkt ook niet

hebben meer mensen hier last van?

Heb zojuist de firmware van sitecom eropgezet.
Daar kan ik wel mijn wachtwoord wijzigen en met nieuwe wachtwoord inloggen.
Die sitecom firmware heeft een dmz tabblad, maken mensen hier daar gebruik van?

[ Voor 33% gewijzigd door died_laughing op 31-05-2004 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
died_laughing schreef op 31 mei 2004 @ 10:38:
ik heb de fujitsu firmware, internet werkt perfect
alleen elke keer als ik het wachtwoord van de ap wijzig, kan ik niet meer inloggen op de ap met mijn nieuwe wachtwoord, oude werkt ook niet
?
eeuh moet je dan niet een account naam invullen (ipv blank laten zoals bij medion?)
Heb zojuist de firmware van sitecom eropgezet.
Daar kan ik wel mijn wachtwoord wijzigen en met nieuwe wachtwoord inloggen.
Die sitecom firmware heeft een dmz tabblad, maken mensen hier daar gebruik van?
dmz? was da? ennuh zoals boven al gezegd is.. broadcast van SSID kun je blijkbaar niet uitzetten van de sitecom firmware.. vind ik dan weer een nadeel (vooral als je in dichtbevolkt gebied zit.. waar jan en alleman je ap zou kunnen zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 08:28
henkleerssen schreef op 31 mei 2004 @ 13:32:
[...]

eeuh moet je dan niet een account naam invullen (ipv blank laten zoals bij medion?)

[...]

dmz? was da? ennuh zoals boven al gezegd is.. broadcast van SSID kun je blijkbaar niet uitzetten van de sitecom firmware.. vind ik dan weer een nadeel (vooral als je in dichtbevolkt gebied zit.. waar jan en alleman je ap zou kunnen zien).
Demilitarized Zone=Neutrale Zone. Het zit tussen het onveilige netwerk (internet) en het veilige netwerk (LAN) in, als een soort sluis voor informatie, om ervoor te zorgen dat je LAN beschermd wordt.

[ Voor 3% gewijzigd door died_laughing op 01-06-2004 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116103

"Hee verdorie.. als ik connectie maak met mijn wlan router krijg ik de foutmelding "No valid Web File System found. Please upload a valid filesystem."..Wat nu?
Bekende bug (kan gebeuren bij stroom onderbreking blijkbaar of slecht verlopen firmware update) ..op 24 december door medion als bug erkend ook en gelijk een oplossing aangeboden. Volg de instructies in dit filetje en het is weer opgelost".

--> kheb ook dat probleem vo de moment met mijn medion router.. kgeraak niemeer op internet en da krijgek alsk me aanmeld op de router...

maar de link voor het verhelpen van't probleem werkt blijkbaar niet meer...
hoe kan ik dat terug verhelpen?

Mvg
Roygenz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Grappig dat er nog steeds nieuwe problemen hier worden gepost!
Even een overzicht van de firmware mogelijkheden...

Over de Fujitsu-Siemens firmware: RAAD IK AF!
reden:
Volgens de PDF file met omschrijving en instructies van deze firmware (versie 7)
heeft deze firmware de volgende beperkingen:
Limitations
• Help files not updated 􀃆 please refer to the manual
• Telnet service expunged, reactivation with password protection planned for next release
• Printer messages like “no paper” or “refill printer cartridge” cannot be displayed
• Language support limited to English
• AccessPoint settings cannot be saved to a file
Transfer of files bigger than 50 MB can lead the AP to reboot.
• WPA settings in WLAN Security may not be saved due to inactive “Save” button 􀃆 click into the Passphrase field, the
“Save” button will then be released and the new settings can be saved.
• MAC addresses of DHCP Clients can not be resolved
Vooral die 50MB beperking vind ik idioot, dan breng je zo'n firmware toch niet uit!?

De Sitecom firmware
Ben ik zelf zeer over te spreken, heel duidelijk en overzichtelijk, bovendien kun je het beste eerst de Wizard gebruiken, hij vraagt je namelijk te selecteren welk netwerk je gebruikt, en alle netwerken in NL staan erbij! (KPN, BabyXL,Bbned en Versatel). Als je een van ze kiest zie je ook een aantal providers die deze netwerken gebruiken.
Verder is het menu duidelijk, en ook de PDF file erbij heel handig.

NADEEL: je kan SSID broadcasting NIET uitschakelen.
Gemailt hierover, kreeg email terug:
"Deze functie staat niet gepland voor een toekomstige firmware, een volgende firmware zal pas verschijnen als er een belangrijke bug gevonden wordt."

Heb de Sitecom firmware nog steeds, maar denk dat ik vandaag toch overstap naar de Medion firmware, want volgens mij zijn alle problemen daarmee inmiddels wel opgelost? (na stroom uitschakelen instellingen kwijt, WPA en WEP problemen, sommige SAVE knoppen werken niet, MAClist werkte niet altijd of was gewist na stroom uit etc.)

Zie dat je met de nieuwe MEDION (van maart2004) firmware ook je instellingen kan opslaan naar een file :) Ik hoop datie verder goed werkt wat MAClist en WPA&WEP betreft...dan zijn de meeste problemen dus voorbij.

LINKS
Fujitsu-Siemens firmware:
http://support.fujitsu-si...MenuListe_Accessories.htm
Documentatie:
http://support.fujitsu-si...pgrade_7.0_GB_11-2003.pdf

Sitecom firmware:
http://www.sitecom.nl/md_download.php?md_id=1302

Medion firmware:
http://www1.medion.de/dow...1765&type=treiber&lang=nl

HANDIG --> Firmware update Utility: http://www.sitecom.nl/md_download.php?md_id=1303
een klein programmaatje, dat elk van deze firmwares op je medion laad!!
Je kan het dus gewoon opstarten, even aangeven waar je firmware file is, en hij begint, hij geeft zelfs aan hoe lang je nog moet wachten.

[ Voor 29% gewijzigd door Jazco2nd op 21-06-2004 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jazco2nd schreef op 21 juni 2004 @ 18:26:

Heb de Sitecom firmware nog steeds, maar denk dat ik vandaag toch overstap naar de Medion firmware, want volgens mij zijn alle problemen daarmee inmiddels wel opgelost? (na stroom uitschakelen instellingen kwijt, WPA en WEP problemen, sommige SAVE knoppen werken niet, MAClist werkte niet altijd of was gewist na stroom uit etc.)

Zie dat je met de nieuwe MEDION (van maart2004) firmware ook je instellingen kan opslaan naar een file :) Ik hoop datie verder goed werkt wat MAClist en WPA&WEP betreft...dan zijn de meeste problemen dus voorbij.
Over de nieuwste medion firmware kan ik zeggen dat bij mij de mogelijkheid om je instellingen op te slaan naar een file niet goed werkt. Het opslaan lukt wel, maar het vervolgens weer laden, leidt bij mij vrijwel altijd tot een herstart van de router. Hierbij houd ik gewoon de oude instellingen en niet de instellingen uit het file. Soms reset de router hierbij ook compleet tot de basisinstellingen. Voor de rest doet deze firmware het goed bij mij, behalve dat de verbinding nog steeds vaak wegvalt, maar dat heb ik bij alle firmwares. Voor dat probleem moet ik nog even wachten tot Service Pack 2 voor windows XP, daarmee schijnt het opgelost te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Heb de Medion firmware nu, alles werkt.

er waren 2 problemen, internet werkte niet, heb Tiscali via BabyXL. Moet instellen op Dynamic, echter dan werkt het niet. Als ik op Clone MAC adress klik, pakt hij het MAC adres van de PC die op de 1e LAN poort zit, en niet het MAC adres van de modem (ZyXel, geleverd door Tiscali)...

Hoop gekloot... na 2 uur kwam ik erachter dat het zo wel werkt:
Reset router,
Voer wizard uit,
selecteer Dynamic, en zeg dat je MAC adress wilt klonen...
voer de wizard uit tot het eind.

Vervolgens werkt internet wel... zo simpel...
Handmatig internet (WAN) instellen werkt dus niet bij mij.

2e probleem: Als ik de wizard uitvoer, en op eind op finish druk, wordt de router gereset, dit gebeurd ALTIJD als ik een wachtwoord instel bij de wizard... en 1x ook toen ik deze optie niet deed.

Maar nu werkt alles dus. ACL list en heb WPA. Gelijk de config opgeslagen zodat ik nooooit meer problemen heb :D

VRAAG

WPA werkt toch over WEP?
Maar als ik WEP instel en WPA, en de WPAsleutel invoer op mn laptop (WinXP pro, HP Intel Pentium-M, ingebouwde 54g controller dus) Doetie net alsof er verbinding is maar dat is er helemaal niet (lijkt net alsof de sleutel fout is).

Heb toen WPA en WEP uitgeschakeld, toen was er wel verbinding met laptop en kon ik netwerken/internetten.

Vervolgens alleen WPA ingeschakeld, sleutel ook op laptop gegeven, en nu werkt netwerk/internet ook gewoon op laptop...

Maar dit KAN toch NIET? Tenzij WEP nu stiekem wel aanstaat...

BTW ik ga opletten of de verbinding wegvalt, maar dacht dat daar al een oplossing voor was? had toch met de Wireless Zero Configuration te maken? een service van XP?

[ Voor 6% gewijzigd door Jazco2nd op 21-06-2004 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
eeuh zover ik weet werkt wpa NIET over wep (het is wel techniek hierop gebaseerd).. verder het staat los van elkaar. btw.. ik heb hier gewoon 64 bits wep sleutel aan.
Die Wireless Zero Configuration service van winxp heb je niks aan.. kun je gewoon uit zetten,.. scheelt ook weer in de resources. Is ook wat buggy (heb er het een en ander over gelezen.. ook in sp2).
Je moet gewoon de verbinding initieren met de bijgeleverde software. .. eenmaal de verbinding gelegt, hoef je dit programma niet meer te laden. De settings zijn dan al goed ingesteld in de registry. Dit programma draai je dan alleen als je de settings wilt veranderen.

en waarom zou de verbinding nu bij jou wegvallen?

[ Voor 4% gewijzigd door henkleerssen op 21-06-2004 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Laatst online: 07-04 18:53
Wat is die "Wireless Zero Configuration" nu eigenlijk exact?
Ik hoor de kreet hier en daar wel eens vallen, maar snap nog niet wat het exact is.
Houd het in dat als je het uitschakelt dat je je WEP-key e.d. in kunt voeren met de programma's die bij je kaartje zitten ipv van in Windows XP's eigen draadloze configuratie vensters?
Het is me iig wel duidelijk dat ik "Wireless Zero Configuration" beter uit kan zetten. :P

* Joen heeft geen Windows XP, maar heeft voor het komende schooljaar een nieuwe notebook met XP en draadloos nodig. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

henkleerssen schreef op 21 juni 2004 @ 22:13:
Je moet gewoon de verbinding initieren met de bijgeleverde software. .. eenmaal de verbinding gelegt, hoef je dit programma niet meer te laden. De settings zijn dan al goed ingesteld in de registry. Dit programma draai je dan alleen als je de settings wilt veranderen.

en waarom zou de verbinding nu bij jou wegvallen?
Ik gebruik de bijgeleverde software niet, omdat die geen wpa-support heeft. Ik heb lang gezocht naar freeware software met wpa-support maar die lijken niet te bestaan. Ik heb alleen betaalde software kunnen vinden. Dus gebruik ik toch maar de wireless zero configuration bij gebrek aan beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71139

hey,

ik heb nu ook plotseling 'upload valid filesystem' bug, maar alle links in het topic naar de fix (zowel die van medion zelf als van users) zijn dood :'(

heeft iemand dat bestandje toevallig nog erges liggen?
tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joske Pauwels
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07-2016

Joske Pauwels

Stelt zich vragen...

Hey, ik heb een klein probleempje:
ik heb van een vriendin (die de medion router heeft) zo'n USB dongle geleend, om een nieuwe computer in mijn eigen wireless netwerk (linksys WT54g) mee aan te sluiten.

Prob is dat ik de medion CD niet heb, en dus ook niet de software voor die dongle.
Ik heb van de medion site wel de drivers kunnen halen, maar het is een Windows 2000 machine, dus er is geen native Wireless LAN support. Er is dus een tooltje voor nodig neem ik aan.

De (online) handleiding van de Medion USB dongle zet simpelweg van de setup.exe van de cd uit te voeren. Weet er iemand of de inhoud van die cd ook online te vinden is (ik vind hem niet), of als het enkel de setup.exe is, kan iemand hem mss mailen?

Bedankt!

PS: voor alle duidelijkheid: ik heb niet de medion wireless router zelf. Firmware etc is dus niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Ok .. omdatik nu in een goede mood ben:
medion router firmware: medionrouter.zip (264kb): van nederlandse support gekregen

medion usb dongle cd: medionusbdongle.zip(5129kb): van de cd

[ Voor 13% gewijzigd door henkleerssen op 24-06-2004 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joske Pauwels
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07-2016

Joske Pauwels

Stelt zich vragen...

Ongelooflijk bedankt! Vind ik echt tof!

edit:
link werkt niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Joske Pauwels schreef op 24 juni 2004 @ 01:03:
Ongelooflijk bedankt! Vind ik echt tof!

edit:
link werkt niet :'(
werkt nu wel.. ik zal hem ff op de webserver zetten nog beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35417

Mirrors (kun je eventueel ook in startpost zetten)

http://crew.tweakers.net/JSS/medionusbdongle.zip (5129kB)
http://crew.tweakers.net/JSS/medionrouter.zip (264kB)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 35417 op 24-06-2004 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
doen we ff .. thnx jss!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114521

Bestaan er ook linux-drivers voor de USB dongle?

Ik zou hem graag in mijn mandrake gebruiken.
(Het enige wat ik eigenlijk wil doen is X-forwarding vanaf een andere PC wireless, en windows kan geen linux X'en forwarden (of toch niet deftig), dus wil ik mijn dongle onder mandrake aan de praat krijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100988

Beste kenners,

Na maanden geen problemen met mijn router gehad te hebben (afgezien van het regelmatig wegvallen van de draadloze verbinding, geen zin om dat te fixen :+ ) zit ik nu toch weer met een vraag. Een tijd terug heb ik Port Forward gebruikt voor MSN. Dat ziet er zo uit:

6891 tcp 192.168.0.101 6891
6892 tcp 192.168.0.101 6892
6893 tcp 192.168.0.101 6893
6894 tcp 192.168.0.101 6894
6895 tcp 192.168.0.101 6895
6896 tcp 192.168.0.101 6896
6897 tcp 192.168.0.101 6897
6898 tcp 192.168.0.101 6898
6899 tcp 192.168.0.101 6899
6900 tcp 192.168.0.101 6900

Maar voor mijn gevoel hebben die instellingen nooit gewerkt. 192.168.0.101 is dus het IP van de PC die ik gebruik. Bestandsoverdracht gaat nog altijd sloom, maar dat heb ik opgegeven.

Nu zit ik opnieuw te spelen met die instellingen. Ik wil eMule laten draaien met een high ID, daarvoor heb ik dit gedaan:

4662 tcp 192.168.0.101 4662
4672 udp 192.168.0.101 4672
4673 udp 192.168.0.101 4673

Dat zijn de poorten die eMule gebruikt, maar er verandert niks. Het is net of die instellingen helemaal niet opgenomen worden of iets in die richting. Ik kom er niet meer uit. Is dat te verhelpen met een nieuwe firmware versie of heb ik gewoon een slechte router gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Chippertje... eeuh ook ff gekeken naar de settings voor je adsl modem ook (ik neem bij deze ff aan dat je er zo een hebt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

henkleerssen schreef op 02 juli 2004 @ 23:08:
Chippertje... eeuh ook ff gekeken naar de settings voor je adsl modem ook (ik neem bij deze ff aan dat je er zo een hebt)?
Ik heb een Speedtouch 510, ik zou niet weten wat ik daar verder aan moet veranderen qua instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Anoniem: 100988 schreef op 03 juli 2004 @ 13:39:
[...]
Ik heb een Speedtouch 510, ik zou niet weten wat ik daar verder aan moet veranderen qua instellingen?
tja dat durf ik ook niet te zeggen.. er staat vast wel iets hierover op GoT?
Ik denk eerlijk gezegd dat het dan eerder bij deze modem zit.. maar ik kan het fout hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Mijn modem van Tiscali (ZyXel Prestige 650-R 33, voor ISDN) staat standaard ingesteld op router... heb ik niet gedaan, dat zijn alle ZyXel modems van Tiscali..

dit is heel vervelend... want dat apparaat (tis dus een modem met router in 1 eigenlijk... hij kan als router of als bridge werken, heb bridge geprobeerd maar dan werkt internet niet meer) heeft ook NAT firewall... die staat ingesteld op "SUA only"

Als ik de NAT uitschakel, heb ik geen internet meer
als ik hem op SUA only laat, maar alle poorten doorstuur naar IP adres van mn PC, werkt internet nog maar paar uur... vervolgens werken de meeste sites niet. en na 3.5 uur werkt heel internet niet meer... enige oplossing is het ingevulde IP adres terugzetten op 0.0.0.0 en weer 3.5 uur wachten of modem resetten..

Bij jouw Speedtouch modem zullen waarschijnlijk ook poorten dicht zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Jazco2nd schreef op 03 juli 2004 @ 18:10:
Mijn modem van Tiscali (ZyXel Prestige 650-R 33, voor ISDN) staat standaard ingesteld op router... heb ik niet gedaan, dat zijn alle ZyXel modems van Tiscali..

dit is heel vervelend... want dat apparaat (tis dus een modem met router in 1 eigenlijk... hij kan als router of als bridge werken, heb bridge geprobeerd maar dan werkt internet niet meer) heeft ook NAT firewall... die staat ingesteld op "SUA only"

als ik hem op SUA only laat, maar alle poorten doorstuur naar IP adres van mn PC, werkt internet nog maar paar uur... vervolgens werken de meeste sites niet. en na 3.5 uur werkt heel internet niet meer... enige oplossing is het ingevulde IP adres terugzetten op 0.0.0.0 en weer 3.5 uur wachten of modem resetten..

das volgens mij een specifiek probleem van deze zyxel.. waar ook weer een oplossing voor is (heb namelijk ook een zyxel modem, maar dan de analoge variant. perfect dingetje eigenlijk.. kwestie van instellen... zie ook http://www.zyxel.nl) ... Je kunt daar ergens in de menus (via www... of telnet) kiezen voor console commands.. en dan type je in:
"nat loopback on" ...
that should take care of your problems. Had namelijk het zelfde probleem voorheen.

Maar .. daar is niet mee gezegd dat ik alle problemen met andere modem/routers mee kan oplossen..
dus .. on-topic weer graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Jazco2nd schreef op 03 juli 2004 @ 18:10:

loopback on verhaal voor zyxel: http://www.zyxel.nl/p650/p652nat.html#loopback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
loopback on werkte geweldig!!!

maar na 2 dagen weer zelfde probleem hoor... en loopback stond on... dus het werkt niet voor mij... kga toch nog proberen op Bridge te zetten denk ik..

heb trouwens op 2 adressen zelfde modem... beide plaatsen zelfde verhaal loopback lijkt te werken maar na 2 dagen werkt internet weer niet.... als ik modem reset werkt het weer prima (en staat loopback weer op off want dat is default)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er echt niemand die hier een Medion Router i.c.m. Emule gebruikt en GEEN Low ID heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Anoniem: 100988 schreef op 27 juli 2004 @ 09:48:
Is er echt niemand die hier een Medion Router i.c.m. Emule gebruikt en GEEN Low ID heeft?
eeuh volgens mij is dat niet specifiek iets voor deze router of zoiets hoor. Al de bij behorende documentatie van Emule gelezen?
Forwarding ook aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

henkleerssen schreef op 27 juli 2004 @ 14:11:
[...]

eeuh volgens mij is dat niet specifiek iets voor deze router of zoiets hoor. Al de bij behorende documentatie van Emule gelezen?
Forwarding ook aan staan?
Er zijn diverse doc's die uitleggen wat je moet installen en op welke router. Maar de medion is zo onbekend als wat dus ook geen info over te vinden. Bovendien is het ook de bedoeling dat je de poorten voor zowel TCP als UDP instelt en dat accepteert de router software niet. Uiteraard staat Port Forwarding aan, zoals je in één van mn posts hierboven kunt zien. Of zit er nog ergens een geheime optie om dat daadwerkelijk van kracht te laten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Anoniem: 100988 schreef op 04 augustus 2004 @ 11:54:
[...]
Er zijn diverse doc's die uitleggen wat je moet installen en op welke router. Maar de medion is zo onbekend als wat dus ook geen info over te vinden. Bovendien is het ook de bedoeling dat je de poorten voor zowel TCP als UDP instelt en dat accepteert de router software niet. Uiteraard staat Port Forwarding aan, zoals je in één van mn posts hierboven kunt zien. Of zit er nog ergens een geheime optie om dat daadwerkelijk van kracht te laten zijn...
ja eeuh.. ik heb ook op andere systemen achter ander routers gezeten met emule.. met lowid (al is dat weer een tijdje geleden.. net toen emule uit was).
Deze router is wat minder onbekend dan je denkt hoor. De hardware is hetzelfde als een paar andere bekendere routers (een bepaalde linksys router bijvoorbeeld).. zie maar eens elders in deze topic (ik weet niet ff waar precies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Ik heb vandaag maar eens twee van die AP's aan elkaar gekoppeld, en met WDS aan elkaar gebonden.
Ging perfect dacht ik, had goed ontvangst... Tot opeens die AP's het hele netwerk gingen volstampen met weet ik veel wat. Kreeg opeens dus 20 kb/s up- en download op alle pc's, en de LED's van beide AP's gingen knipperen wie een gek. Één van de twee AP's ff zonder kabel, en t was meteen opgelost.

IP adres AP 1: 192.168.0.100, en die van AP2 was .101.
Hadden dezelfde SSID (SKYNET) en zaten op hetzelfde radiokanaal (6). Geen idee wat ik verder nog moet instellen...

Iemand een idee?

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121109

test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb onlangs ook de MD40900 router van medion geinstalleerd in combinatie met de ADSL-modem van D-link (DSL-300T).
Met hulp van dit forum ben ik er in geslaagd van op het internet te geraken maar soms valt de internetverbinding gewoon uit. Zo lang er verbinding is met het internet wordt het IP-adres getoond als Dynamic IP-adres in de router. Als de verbinding wegvalt is dit dynamic IP-adres blanco.
De instellingen zijn nog vrij rudimentair (geen firewall, geen beveiliging, wireless LAN nog niet in gebruik).

Instellingen modem : WAN-zijde : PPPoA VC (provider = VERSATEL België)
LAN-zijde : DHCP ingeschakeld (192.168.1.2 --> 192.168.254) (= fabrieksinstell.)

Instellingen router : WAN-zijde : Dynamic IP, Hostname blanco, MAC-adres = clone van PC
LAN zijde : DHCP ingeschakeld (192.168.0.100 --> 192.168.0.200)(= fabrieksinstell.)

Als ik de modem rechtstreeks op de PC aansluit is de verbinding stabiel.

Wat kan de reden zijn dat de internetverbinding over de router soms uitvalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien nog dit :
Bij het uitvallen van de internetverbinding blijft de modem wel normaal functioneren, maar is niet meer bereikbaar met de web-browser (adres 192.168.1.1). Het probleem zit hem dus in de verbinding tussen modem en router, denk ik. Op te lossen door router even uit te schakelen of door modem even rechtstreeks met de PC te verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probleem is blijkbaar opgelost door het installeren van firmware versie 1.0.15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Laatst online: 07-04 18:53
Chesed: de volgende keer kun je beter even de edit-knop rechtboven bij je post gebruiken om tekst toe te voegen aan je repky ipv er steeds een nieuwe bij te plaatsen. ;)
De edit-knop is de knop die er zo uit ziet: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif

* Joen voor wannabe-mod :P

[ Voor 3% gewijzigd door Joen op 18-08-2004 23:22 ]

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Anoniem: 121109 schreef op 18 augustus 2004 @ 21:57:
Probleem is blijkbaar opgelost door het installeren van firmware versie 1.0.15
en zo lost zich dat zelf op.. voortaan eerst de nieuwste firmware testen dan maar he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruttelathome
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-06 09:09
Ik ben aan het prutsen met de firewall, heeft iemand meer tips ?
Default policies:
Input Discard
Output Discard
Forward Accept

ID Chain Target Source Destination Src.Port Dest.Port Count Enabled

i10 Input (udp) accept * * 67 0
i11 Input (tcp) accept 192.168.0.100/255.255.255.0 192.168.0.100/255.255.255.0 1024:65535 80 0
Match flags: SYN(ignore), ACK(ignore), FIN(ignore), RST(ignore), PSH(ignore).
i12 Input (udp) accept * * 53 0
i13 Input (icmp) accept 192.168.0.100/255.255.255.0 192.168.0.100/255.255.255.0 * 0
i26 Input (tcp) accept * 192.168.0.100/255.255.255.0 21:1023 1024:65535 0
Match flags: SYN(ignore), ACK(yes), FIN(ignore), RST(ignore), PSH(ignore).
i50 Input (*) reject * * 0
o50 Output (*) accept * * 0
f21 Forward (*) reject 192.168.0.100/255.255.255.0 192.168.0.100/255.255.255.0 * 0
f22 Forward (tcp) accept * 192.168.0.100/255.255.255.0 * 0
Match flags: SYN(yes), ACK(ignore), FIN(ignore), RST(ignore), PSH(ignore).
f23 Forward (icmp) accept 192.168.0.100/255.255.255.0 * * 0
f24 Forward (icmp) accept * 192.168.0.100/255.255.255.0 * 0
f25 Forward (tcp) accept 192.168.0.100/255.255.255.0 * 1024:65535 21:1023 0
Match flags: SYN(ignore), ACK(ignore), FIN(ignore), RST(ignore), PSH(ignore).
f26 Forward (tcp) accept * 192.168.0.100/255.255.255.0 21:1023 1024:65535 0
Match flags: SYN(ignore), ACK(yes), FIN(ignore), RST(ignore), PSH(ignore).
f27 Forward (udp) accept 192.168.0.100/255.255.255.0 * 1024:65535 53 0
f28 Forward (udp) accept * 192.168.0.100/255.255.255.0 53 1024:65535 0
f29 Forward (udp) accept * 500 500 0
f40 Forward (tcp) accept * * 1214 0
Match flags: SYN(yes), ACK(ignore), FIN(ignore), RST(ignore), PSH(ignore).
f41 Forward (udp) accept * * 1214 0
f97 Forward (icmp) drop * * 0
f98 Forward (tcp) drop * * 0
f99 Forward (udp) drop * * 0
f100 Forward (*) continue * * 0

inmiddels heb ik zo E-mail, web, kazaa en een VPN client aan de praat.

greetz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124646

Ik heb de zelfde router en een alcatel ADSL modem. Als ik jouw opmerkingen lees dan begrijp ik dat het uiteindelijk gelukt is door niet voor PPTP te kiezen maar voor Dynamisch? Klopt dat? Of is e nog meer? Ik krijg de boel niet werkend.

Graag contact als dat kan.

:)
Anoniem: 26846 schreef op 10 februari 2004 @ 09:46:
Vraagje over WAN - CONFIGURATIE:

Er moeten in het scherm hiervan een aantal instellingen worden opgegeven. Probleem is dat ik niet meer weet WAT WAAR moet staan. Ik draai m met 3 PC's, 2 dongle, 1 UTP kabel. Had al begrepen dat je kan kiezen om via WLAN of via directe LAN kabel configuratie uit te voeren. WLAN werkt hier ook prima, dus gebruik die maar.

Goed dit scherm eerst:

[afbeelding]

Deze instellingen zijn redelijk standaard. Bovenste is IP van Router zelf. Moet gateway t IP van ISDN ADSL modem (10.0.0.138) zijn?

2e scherm:

[afbeelding]

Ik moet PPTP gebruiken volgens mij omdat ik PPPoE nergens wordt genoemd in het boekje van het ADSL modem (standaard KPN modem), en dit ook niet te vinden is in de websetup van dit modem. Ik weet alleen nog niet wat ik in mijn vullen bij "IP-adres" en "PPTP Server".

Voor "IP-adres": kan dit het adres zijn van de Router zelf (192.168.0.100) of van 1 van de PC's?

Voor "PPTP-server": kan dit het adres zijn van het Modem intern (10.0.0.138) of extern -> je statische IP wat je van je ISP krijgt. Te ontdekken op www.whatismyip.com

En dat telefoonnummer, is dat nou echt nodig, aangezien ik bij het inbellen via PC -> modem er geen in hoef te voeren. Provider is Euronet (onderdeel van Wanadoo).

Laatste scherm:

[afbeelding]

Hier nog wat extra info. het vage is ook dat het naar de Router komen van een PC via WLAN soms wel en soms niet lukt. Msn toch maar een cross-kabel gaan gebruiken.

Mensen, ik probeer dus internet te realiseren op 3 PC's, maar tot heden nog geen succes.

help gevraagd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:11
Hey,

Ik zit met een probleem ik heb een sweex router/modem voor adsl en ik heb net de medion router gekocht om ook met mijn laptop door het hele huis op internet te kunnen. Ik weet alleen niet hoe ik mijn medion router in moet stellen, mijn medion router hangt dus achter mijn sweex modem/router. Overigens kan ik ook de instalatie wizard voor het het configureren van mijn router nie doen, omdat er fouten op de pagina zijn :? Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik moet alleen dus de instellingen voor internet weten, want de verbinding met me router is prima heb al een testrondje door mijn huis gelopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109718

Veel problemen met dit ding zo te lezen in dit Topic..... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129840

Ok, ik ook een Medion 40900 router geregeld omdat ik een Pinnacle ShowCenter 1000g heb gekocht. Eigenlijk ging de installatie hiervan verbluffend snel, en met 10(!) minuten had ik de Pinnacle al draadloos draaien -- stabiele draadloze verbinding en niks aan de hand!

Maar... een probleem dat ik nog niet eerder ben tegengekomen op dit topic (en ik heb ALLE pagina's gelezen!) is het volgende:

Mijn internetverbinding (via Alcatel SpeedTouch Home, niet getweaked) klapt er ongeveer om de 5 minuten uit sinds ik de Medion ertussen heb. Op dat moment kan ik het modem ook niet meer pingen (10.0.0.138) gedurende een paar minuten. De Medion router is nog wel te pingen en mijn muziek op de Pinnacle speelt ook gewoon door (wireless blijft dus ook gewoon in de lucht). Na een aantal minuten lijkt het modem er weer helemaal klaar voor te zijn en kan ik gewoon weer online gaan. Deze cyclus herhaalt zich dus steeds.

Al verschillende dingen geprobeerd:
-nieuwste firmware en webinterface erop gezet
-Router WAN instellingen verandered van PPTP naar dynamisch en nu statisch
-DHCP reservering gemaakt voor het MAC adres van het modem (192.168.0.102)
-in het Initial setup scherm van het modem dit ip adres ingevoerd
-DHCP in modem aan, uit, als server, als client of automatisch -- allemaal geprobeerd

Kortom, er zijn nogal wat mogelijkheden en ik heb lang niet overal verstand van, maar niet lijkt te werken. Ik kan dus wel op internet komen, maar de verbinding klapt er iedere keer na 5 a 10 minuten uit.

Draai P4/1.8 met XP Pro SP2. Verder draait er op de router nog niets geen beveiliging, firewall of NAT ofzo -- wil eerst internet werkend krijgen.

Iemand suggesties misschien?
Plz help me out!

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 129840 op 24-11-2004 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:47

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Anoniem: 129840 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 14:58:
Mijn internetverbinding (via Alcatel SpeedTouch Home, niet getweaked) klapt er ongeveer om de 5 minuten uit sinds ik de Medion ertussen heb. Op dat moment kan ik het modem ook niet meer pingen (10.0.0.138) gedurende een paar minuten. De Medion router is nog wel te pingen en mijn muziek op de Pinnacle speelt ook gewoon door (wireless blijft dus ook gewoon in de lucht). Na een aantal minuten lijkt het modem er weer helemaal klaar voor te zijn en kan ik gewoon weer online gaan. Deze cyclus herhaalt zich dus steeds.
Ik heb precies hetzelfde met een Thomson Alcatel SpeedTouch 530 (ADSL van Belgacom). Om de paar minuten knalt ie er even uit, maar slechts voor een paar seconden. De event log geeft consequent het volgende aan:

Report levelFacilityIDDescriptionCountOccurrence
NoticeNetwork207IP settings for eth2 : 10.0.0.50/255.255.255.0100m 00d 22:31:58
NoticeNetwork229Interface eth2 up100m 00d 22:31:58
NoticeNetwork230Interface eth2 down100m 00d 22:31:58

Dat zijn de enige log meldingen. Wat staat er in jouw logs?

Mijn opstelling:
code:
1
2
3
...--adsl--[SpeedTouch]--ethernet--[Medion]--ethernet--[PC1]
                                      |
                                      |--wireless--[PC2]

Het lijkt erop dat iets verkeer naar de router stuurt, waardoor ie van slag raakt en de interface down gaat. De vraag is alleen: wie stuurt wat? Ofwel beantwoordt de modem één of andere protocol van de router niet, waardoor de interface via een timeout uit de lucht gaat. Ik neem trouwens gemakkelijkheidshalve aan dat eth2 de WAN PC1 interface is (gezien de aard van de problemen), maar dat zou ik nog even moeten testen.

Het is, in mijn geval althans, niet de modem die ermee kapt. Overigens geeft die helemaal niks vreemds aan in zijn logs wanneer het probleem zich voordoet.

Update:
Ok, dat was dom. De standaard DHCP server lease time van de Thomson Speedtouch 530 staat op 2 minuten ingesteld. Het het maar op 1 dag gezet. Ik moet het nog testen, maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat hiermee mijn probleem opgelost is.

[ Voor 7% gewijzigd door GrimaceODespair op 15-12-2004 05:19 ]

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste