Medion WLAN Router (Aldi 23-12-2003) configuratietips

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 37.514 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obme_ief
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

edit > al gevonden, exuus...

[ Voor 87% gewijzigd door obme_ief op 24-01-2004 22:24 ]

tijd voor verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100988

henkleerssen schreef op 24 januari 2004 @ 12:52:
[...]

Wat je wil kan dus niet .. niet met deze router (en vele routers niet..).
En nogmaals, het is niet logisch om een poort te forwarden naar de router zelf... maaaar als het bij jou blijkt te helpen, doe dat dan vooral (ook al is de oorzaak ergens anders te vinden waarschijnlijk maar ik weet zo snel niet wat dat dan is).
Die router functie werkt bij jou router dus niet...tja...misschien terug brengen of garantie werk?
Een andere oplossing (niet de beste ik weet het ) is dat je router als bridge instelt en vervolgens alle verkeer naar een pc stuurt en dat je deze instelt als router (met bijvoorbeeld wingate of winroute etc.. ). Dit is eigenlijk een noodoplossing .. het wlan gedeelte werkt dan nog wel, maar het routen laat je dus aan een pc over. tja...
met andere woorden.. ik weet het ook ff niet.. misschien dat het iets is voor een tweaker die alles weet over routers (een prof netwerkbeheerder)?
Ik snap het niet, er zit toch niet voor niks een firewall op dat ding? ;)

Wat ik net aangaf klopt dus niet? Ik moet niet als bron en doelpoort dezelfde poort noemen en dan als IP het IP van een PC? Kunt u niet een voorbeeld geven wat dan wel een kloppende regel zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Topicstarter
Je kunt dus niet voor inkomend verkeer op bijvoorbeeld poort 80 door versturen naar verschillende pc's met deze router. Daarom kun je alleen voor poort 80 (TCP)
Als je nu een webserver hebt draaien op een pc met ip 192.168.0.101 dan zou de regel voor poort 80 dus moeten zijn:
Bron: 80 TCP Doel: 80 IP: 192.168.0.101

Poort 80 is dan al bezet op die router. Voor andere pc's kun je dan wel webservers hebben draaien, maar ze zijn voor de buitenwereld niet bereikbaar.
Browsen met explorer is nou doorgaans niet sneller geworden in een keer op deze pc...

Dit mappen is dus normaal gesproken niet nodig als je geen server draait ...
zie btw ook Het Grote Poortmappingsverhaal
offtopic:
eeuh zeg maar gewoon je ipv u.. aub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

henkleerssen schreef op 25 januari 2004 @ 09:01:
Je kunt dus niet voor inkomend verkeer op bijvoorbeeld poort 80 door versturen naar verschillende pc's met deze router. Daarom kun je alleen voor poort 80 (TCP)
Als je nu een webserver hebt draaien op een pc met ip 192.168.0.101 dan zou de regel voor poort 80 dus moeten zijn:
Bron: 80 TCP Doel: 80 IP: 192.168.0.101

Poort 80 is dan al bezet op die router. Voor andere pc's kun je dan wel webservers hebben draaien, maar ze zijn voor de buitenwereld niet bereikbaar.
Browsen met explorer is nou doorgaans niet sneller geworden in een keer op deze pc...

Dit mappen is dus normaal gesproken niet nodig als je geen server draait ...
zie btw ook Het Grote Poortmappingsverhaal
offtopic:
eeuh zeg maar gewoon je ipv u.. aub
Dank JE wel... ;)

Dat verhaal had ik inderdaad al een eerder gelezen, maar ik ben nu toch erg in de war. Ik krijg wel de tip om die firewall van de router in te schakelen, maar als ik die inschakel kan ik uiteraard niks meer. Ik zie de logica niet... :o :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103144

inderdaad, firewall van de router inschakelen geeft blijkbaar conflict, dus afvinken dat ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103798

HAllo allemaal

Ik heb de stoute schoenen ook aangetrokken en heb de firmware upgrade van siemens uitgevoerd.
OP de site staat ook hoe de procedure is om uptegraden

Moest welliswaar met DOS commando's worden uitgevoerd.

De bat file's moet iets herschreven worden ( bijv met KLadblok).

Procedure:

Reset router zodat de frabrieks instellingen terug zijn.

Verander de bat file fw_up.bat zoadat deze er als volgt uitziet als volgt:

tftp -i 192.168.0.100 put AP-600RP-USB_FW_7_0.img medion

verander de file web_up.bat zdat dez als volgt uitziet:

tftp -i 192.168.0.100 put AP-600RP-USB_WEB_7_0.img medion

Bat file uitvoeren volgens de instructie van SIEMENS en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90784

En wat is nu het "voordeel" van de Siemens Firmware ??

Las ergens dat Medion ook bezig is met een update, die wacht ik in ieder geval af.
Ben niet echt een fan van het flashen met Firmware die niet specifiek ik gemaakt voor een apparaat.
De Medion draait hier lekker, heb wel de WEB-update MOETEN uitvoeren nadat de stroom hier een keer uitviel, maar sinds die tijd geen enkel probleem meer, ook niet bij stroomuitval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obme_ief

obme_ief

ik heb gezien dat er een 2de aansluiting voor een antenne opzit, wat is het voordeel van 2 antennes eik?

en hoe zet je die dan "aan" in bedoel, lijkt me niet dat ie automatisch aan staat want dan zou er een behoorlijke misaanpassing zijn zonder aangesloten antenne?

tijd voor verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101930

Anoniem: 101624 schreef op 24 januari 2004 @ 10:08:
Aangezien deze topic ineens weer een zetje heeft gekregen doe ik nog maar eens een beroep op jullie:
De Medion ligt nog steeds in de kast omdat ik er geen Planet ADSL op kan aansluiten... instellingen goed gezet volgens mij (PPTP) maar geen resultaat... en de lampjes zijn ook geel i.p.v. groen (zie onderste post van pagina 7) - ik dacht dat dit zo hoorde.... niet dus?

Aan port forwarding ben ik nog niet toegekomen, is dit wel nodig dan om het goed te laten werken?
Heeft er iemand al problemen gehad met Planet en deze opgelost? Of alles in één keer aan het werk gekregen die mij precies wil vertellen hoe?

Alvast bedankt.
Eerst oranje , nu weer geel? heb jij een discorouter? :D

Wat doet ie dan? Welke leds knipperen en welke niet? Welke kleuren?
en wat heb je aangesloten op de router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101624

Tsja, ik denk dat ik een beetje kleurenblind ben. Ik neem aan dat er maar twee kleuren mogelijk zijn: groen en geel (of oranje, hoe je het ook noemen wil).
Ik heb van het ADSL modem naar de WAN een kabel lopen. Dan van LAN1 naar een vaste PC een kabel. En een laptop verbonden via de USB-dongle.

Wat precies in welke kleuren knippert weet ik niet meer, maar ik zal anders morgenmiddag ofzo (ik ben dan vrij) weer eens proberen alles goed aan te sluiten en te configureren.
Dan post ik daarna hier precies wat ik voor instellingen ingevoerd heb en wat er (niet) gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103936

Veel van de aanwezige onduidelijkheden worden verhelderd door naar de specs te kijken van de originele fabrikant ( http://www.zcom.com.tw/product/product%20info/XG-2000.htm : de site is overigens even offline, geloof ik). Zo worden de verschillende LED-toestanden beschreven, de antenne-aansluiting benoemd e.d.

Heeft iemand al het elegante doosje opengemaakt?? Scherpe foto's van de inhoud zou leuk zijn.. Zo las ik net over een tweede aansluiting. Mogelijk toch het diversity antenne principe??

Ben heel tevreden over de set. Afgezien van een enkele kinderziekte, niets te klagen. Zo slaat de router de statische IP-adressen (in het DHCP-gedeelte) niet goed op. Spanning eraf en de adressen zijn verdwenen. De lease-tijd wordt ook niet automatisch juist ingesteld. Pas bij het opnieuw enablen van de DHCP-server is deze tijd juist ingesteld. Een ander probleem zijn de sporadisch crashes van het apparaat. Maar zal allemaal wel verholpen worden. Naar mijn idee wordt het uitvallen van een dongle niet veroorzaakt door de router. Het verkeer tussen deze router en de andere dongle gaat namelijk rustig verder. Misschien een toekomstige driver-update?? Het softwarematig uit- en inschakelen van de dongle is overigens genoeg in mijn geval om alles weer vloeiend te laten verlopen.

De embedded-Linux software in het kastje klinkt mij als muziek in de oren. Er is zoveel Linux-kennis aanwezig, dat een gemodificeerde firmware waarschijnlijk niet lang op zich laat wachten. Ik denk aan een groter RF vermogen, of de aansturing van een aangesloten externe antenne van beter kwaliteit. (Allemaal softwarematige instellingen van het RF-gedeelte: zie de Linksys mods) Ik hoop dat ik mensen hiermee op een idee breng ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103936

Om niet te vergeten de WLAN-LED, die niet (juist) lijkt te werken. Zelfs bij een 802.11g netwerk blijft hij uit!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ XG-2000: Bedankt voor de link, nu begrijp ik ook meteen waarom mijn ledjes verschillende kleuren hebben. :)

Ik begrijp alleen niet waarom ik die firewall niet in kan schakelen. Zodra ik mijn firewall dus inschakel, valt al het verkeer stil. Niks is meer mogelijk. Daar moet ik dus uit constateren dat mijn router stuk is, althans het firewall deel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103798

Je hebt waarschijnlijk bij de fireware instelling fout staan.
Voor het internetverkeer op gang te houden moet je bij firwal instelling forward op accept hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obme_ief

obme_ief

@ xg-2000

uit elkaar halen gaat heeeeeel makkelijk, wip de rubber voetjes er met een mesje af, 4 schroefjes los draaien > klaar!

tijd voor verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103798 schreef op 27 januari 2004 @ 08:57:
Je hebt waarschijnlijk bij de fireware instelling fout staan.
Voor het internetverkeer op gang te houden moet je bij firwal instelling forward op accept hebben staan.
Inderdaad, dat werkt. Maar hoe werkt deze firewall nu? Ik kan nu nergens zien welke poorten er open of dicht staan, ben ik nu toch voldoende beschermd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het houdt maar niet op met de problemen. Na de eerste installatie kon ik WEP zonder problemen activeren, maakte netjes een sleuteltje aan op de client en zorgde vervolgens dat die overeenkwam op de router.

Maar ik heb recent mijn hele router reset en nu wilt WEP niet meer werken. Zonder WEP krijg ik uiteraard gewoon verbinding met de router en dus internet en de rest van mijn netwerk. Maar zodra ik het activeer, en dan maakt het niet uit of ik gebruik maak van 64 of 128, dan kan ik mijn netwerk niet meer op, en ook internet is niet meer bereikbaar. Zie ik nu iets over het hoofd of...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32623

Het is waarschijnlijk al geplaatst, maar ik ben een beetje lui om het hele topic door te bladeren:

1. wat zit er allemaal in de doos ?
2. is het 802.11b backward compatible ?

BvD voor uw reacties. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Anoniem: 32623 schreef op 27 januari 2004 @ 20:56:
Het is waarschijnlijk al geplaatst, maar ik ben een beetje lui om het hele topic door te bladeren:

1: zie beginpost .. en ooh ja een extra utp kabel
2: jip...
@Chippertje.. jouw problemen zijn niet normaal.. nogmaals.. niet gewoon garantie kwestie dan maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

henkleerssen schreef op 27 januari 2004 @ 21:33:
[...]

1: zie beginpost .. en ooh ja een extra utp kabel
2: jip...
@Chippertje.. jouw problemen zijn niet normaal.. nogmaals.. niet gewoon garantie kwestie dan maar?
Thanx. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ik onduidelijk vind aan de specs is de vraag of dit apparaat ook een adsl-modem bevat of niet. Sommigen zeggen van wel, anderen van niet. Ikzelf denk ook van niet. Wie weet het antwoord ? :)
Thanx again :)

(Excuses dat ik zo dom overkom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Anoniem: 32623 schreef op 27 januari 2004 @ 23:32:
Wat ik onduidelijk vind aan de specs is de vraag of dit apparaat ook een adsl-modem bevat of niet. Sommigen zeggen van wel, anderen van niet. Ikzelf denk ook van niet. Wie weet het antwoord ? :)
Thanx again :)

(Excuses dat ik zo dom overkom).
staat in de eerste post.. Simpel gezegd: er is geen telefoon kabel aansluiting (dus zo'n klein aanlsuiting ipv utp kabel aansluitng) en dus geen adsl modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

henkleerssen schreef op 27 januari 2004 @ 21:33:
[...]@Chippertje.. jouw problemen zijn niet normaal.. nogmaals.. niet gewoon garantie kwestie dan maar?
Of ik ben gewoon een grote 'n00b' met routers, dat ik alles navraag. :) Maar ik denk dat ik het ding toch maar probeer te ruilen of iets in die richting, ik weet het anders ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102546

Anoniem: 32623 schreef op 27 januari 2004 @ 20:56:

effekes van medion.de het bestandje downloaden voor je router ...router resetten....bat draaien en klaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duhtje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-05 13:34

duhtje

blabla

Ik probeer hem hier te installeren via kabelinternet, allereerst neem ik aan dat ik hem via Dynamic IP moet setuppen, maar wat ik ook probeer, het werkt niet terwijl het WAN lampje wel aanstaat.

Ik heb kabel via quicknet
Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MofD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-03-2021

MofD

*zucht*

duhtje schreef op 31 januari 2004 @ 12:18:
Ik probeer hem hier te installeren via kabelinternet, allereerst neem ik aan dat ik hem via Dynamic IP moet setuppen, maar wat ik ook probeer, het werkt niet terwijl het WAN lampje wel aanstaat.

Ik heb kabel via quicknet
Iemand ideeën?
MAC adres in de router wijzigen in het macadres van je netwerkkaart die je hebt gekregen van quicknet? Wanneer in je papieren van quicknet niks staat over een vast ip adres/dns/gateway dan zal je waarschijnlijk via Dynamic IP moeten setuppen ja........

Beauty is in the eyes of the beholder..... is Windows echt de grootste bètatest ooit???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duhtje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-05 13:34

duhtje

blabla

MofD schreef op 31 januari 2004 @ 14:27:
[...]

MAC adres in de router wijzigen in het macadres van je netwerkkaart die je hebt gekregen van quicknet? Wanneer in je papieren van quicknet niks staat over een vast ip adres/dns/gateway dan zal je waarschijnlijk via Dynamic IP moeten setuppen ja........
Thnx voor de tip, tis gelukt (was er net al zelf achter gekomen, maar toch bedankt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniCache2
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-05 09:14
Hier misschien een goede tip voor iedereen die in het bezit is van deze router. Ik heb vanaf de aanschap de heel tijd problemen met de ontvangst, deze was vrij slecht te noemen, ook op ongeveer 8 meter afstand van het kastje met 1 muur er tussen viel mijn verbinding vaak totaal weg, en "Tx rate" schommelde voortdurend tussen de verschillende snelheden.

Ik heb nu het standaard kanaal waarop de router send aangepast, dus niet meer zoals standaard op kanaal 6, maar nu op 10. Dit lijkt erg goed te helpen, ik heb betere ontvangst, en mijn tx rate schommelt een stuk minder. Ik denk dat er storing door andere apparaten op dit kanaal optradt. Voor iedereen die dezelfde problemen heeft; het is het proberen waard!

P.S. je veranderd dit kanaal door bij configuration setting bij wireless > wireless settings het Radio Channel te wijzigen. Laat even weten of dit ook bij jullie helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
UniCache2 schreef op 01 februari 2004 @ 23:39:
Hier misschien een goede tip voor iedereen die in het bezit is van deze router. Ik heb vanaf de aanschap de heel tijd problemen met de ontvangst, deze was vrij slecht te noemen, ook op ongeveer 8 meter afstand van het kastje met 1 muur er tussen viel mijn verbinding vaak totaal weg, en "Tx rate" schommelde voortdurend tussen de verschillende snelheden.

Ik heb nu het standaard kanaal waarop de router send aangepast, dus niet meer zoals standaard op kanaal 6, maar nu op 10. Dit lijkt erg goed te helpen, ik heb betere ontvangst, en mijn tx rate schommelt een stuk minder. Ik denk dat er storing door andere apparaten op dit kanaal optradt. Voor iedereen die dezelfde problemen heeft; het is het proberen waard!

P.S. je veranderd dit kanaal door bij configuration setting bij wireless > wireless settings het Radio Channel te wijzigen. Laat even weten of dit ook bij jullie helpt.
De vraag is of het niet verboden is.. is net een ander draaggolf bandbreedte.. maar het blijft rond 2,4 ghz..
ik zal het ook eens ff proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56475

Het veranderen van het kanaal is niet verboden.

Ik heb het radiokanaal al veranderd (er zit hier iemand op kanaal 7 zonder beveiliging) en ben tot de conclusie gekomen dat kanaal 9 het beste is.
Ik heb nu bijna altijd 54 mbit.

B.t.w. weet iemand welk type connector in de router/usb-stick zit?
Ik denk zelf dat het een mmcx connector is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MofD

MofD

*zucht*

Op mijn systeem staat office 2003 met outlook. Ik heb gemerkt dat wanneer ik een WLAN verbinding heb, en dan Outlook open, mijn verbinding eruit knalt zodra ik op zenden&ontvangen klik. Ziet een van jullie een verband? Ik niet....
Het gebeurd overigens niet elke keer, soms is het alleen een hikje ==> zodat al mijn Mirc verbindingen eruit liggen.

Beauty is in the eyes of the beholder..... is Windows echt de grootste bètatest ooit???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastardhost
  • Laatst online: 17-05 20:01
MofD schreef op 02 februari 2004 @ 15:44:
Op mijn systeem staat office 2003 met outlook. Ik heb gemerkt dat wanneer ik een WLAN verbinding heb, en dan Outlook open, mijn verbinding eruit knalt zodra ik op zenden&ontvangen klik. Ziet een van jullie een verband? Ik niet....
Het gebeurd overigens niet elke keer, soms is het alleen een hikje ==> zodat al mijn Mirc verbindingen eruit liggen.
Plaats ff een terugvind, dezelfde problemen zijn aangemeld door een gebruiker bij ons aan de helpdesk. Zo gauw hij een extranet sessie heeft opgezet klapt de lijn eruit. De grap is dat dit overigens ook gebeurd wanneer hij via de UTP aansluiting op de router de connectie opbouwt. De extranet melding is: Router table has changed *ongeveer ;)*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MofD

MofD

*zucht*

Wat is een terugvind? Ik lees deze topic regelmatig....

Wat ik wel heb gemerkt:
éérst windows helemaal booten, en dan pas de usb adapter erin. Dit zorgt er in iedergeval voor dat de lijn veel stabieler is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastardhost
  • Laatst online: 17-05 20:01
Een terugvind(post)... zodattie in myreact terugkomt.... anders moet ik weer zoeken, of bookmarken ofzo..

Overigens, verdere zoektochten in duitsland heeft me geleerd dat die reconnects niet zeldzaam zijn. Als gebruiker merk je er niet zoveel van, maar outlook heeft er behoorlijk last van *die is behoorlijk babbelziek, zeker met exchange op de achtergrond* en de VPN-client helemaal.. die vind die vernieuwing van de routertabel niet leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Om weer eens terug te komen op de embedded linux software op deze router. Ik heb met look@lan eens getracet wat voor software er draaide:
De eerste regel was : Linux (none) 2.4.19-uc1 #4 Wed Nov 5 10:25:55 CST 2003 armv5l
kernel 2.4.19... mmm .. was toch laatst 2.6 uit?
Zou dat nou kunnen een nieuwe kernel erop knallen .. en vervolgens ook dat je telnet functie erbij krijgt? Ik weet het .. het is niet allemaal zo makkelijk als ik het stel. Maar iemand die met Linux in de weer is hiero? Trouwens die usb dongles zijn die ook onder linux bereikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104760

als ik op mijn medion Wlan Router wil inloggen om mijn wijzigingen in te voeren krijg ik de melding : "No valid Web File System found. Please upload a valid filesystem.".. :( nu is hier een Topic over geweest waar een link in staat maar deze werkt niet/niet meer wie kan mij aan het bestand helpen of heeft toevallig wel de juiste link ?

Alvast bedankt,

Jeroen
Vleesie@streetracing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104212

Als je het Webflash bestand bedoelt staat gewoon op de site van Medion duitsland www.medion.de

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

henkleerssen schreef op 04 februari 2004 @ 13:16:
Om weer eens terug te komen op de embedded linux software op deze router. Ik heb met look@lan eens getracet wat voor software er draaide:
De eerste regel was : Linux (none) 2.4.19-uc1 #4 Wed Nov 5 10:25:55 CST 2003 armv5l
kernel 2.4.19... mmm .. was toch laatst 2.6 uit?
Zou dat nou kunnen een nieuwe kernel erop knallen .. en vervolgens ook dat je telnet functie erbij krijgt? Ik weet het .. het is niet allemaal zo makkelijk als ik het stel. Maar iemand die met Linux in de weer is hiero? Trouwens die usb dongles zijn die ook onder linux bereikbaar?
Ik heb geprobeerd om die image te mounten onder linux, kreeg t niet voor mekaar, vrienden van mij ook niet....
Als ik die image krijg gemount, dan kan ik gewoon de config aanpassen, opnieuw de image maken en da ding terugzetten, dan zijn we idd van t telnet probleem af.

Maar ik krijg die image dus niet gemount, en om een eigen dist te bouwen voor zon ding, zonder toegang tot zon ding is niet te doen.

W88 op een nieuwe firmware upgrade ben ik bang.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
@puke die dongles zijn wel te gebruiken onder linux? drivers voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56475 schreef op 02 februari 2004 @ 15:25:

B.t.w. weet iemand welk type connector in de router/usb-stick zit?
Ik denk zelf dat het een mmcx connector is.
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MofD

MofD

*zucht*

Jep, kan je hier wat mee:

Chipset: Intersil Frisbee Chipsets + Netchip 2280
Antenna: Two Ceramic Ant. or One Loop Ant.
Frequency:
USA (FCC) 11 Channels: 2.412GHz~2.462GHz
Europe (ETSI) 13 Channels : 2.412GHz~2.472GHz
Japan (TELEC) 14 Channels : 2.412GHz~2.483GHz 11g
Modulation:
11g Orthogonal Frequency Division Multiplexing (64QAM, 16QAM, QPSK, BPSK)
11b Direct Sequence Spread Spectrum (CCK, DQPSK, DBPSK)
Output Power
11g:64QAM12 dBm (TBD) 16QAM14 dBm (TBD) QPSK16 dBm (TBD) BPSK17 dBm (TBD)
11b:DBPSK,DQPSK,CCK17 dBm (TBD)
Data Rate
11g mode: 54, 48, 36, 24, 18, 12, 9, 6 Mbps
11b mode: 11, 5.5, 2, 1 Mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Anoniem: 101930 schreef op 04 februari 2004 @ 21:25:
[...]

Ik heb geprobeerd om die image te mounten onder linux, kreeg t niet voor mekaar, vrienden van mij ook niet....
Als ik die image krijg gemount, dan kan ik gewoon de config aanpassen, opnieuw de image maken en da ding terugzetten, dan zijn we idd van t telnet probleem af.

Maar ik krijg die image dus niet gemount, en om een eigen dist te bouwen voor zon ding, zonder toegang tot zon ding is niet te doen.

W88 op een nieuwe firmware upgrade ben ik bang.....
btw welke image had je gemount dan? niet toch alleen die web image van 300 kb? (Dat is de truuk van uploaden die je moet doen bij die bekend bug) De "echte" linux image is ongeveer 3 mb groot en is ook te downen van die siemens site (beginpost).. misschien kan je deze eens mounten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105076

ook ik heb em gekocht :D maja heb de driver cd bietje verhoerd :S haha dus hier komt meteen mijn vraagje, Kan iemand mij helpen aan de drivers van de usb dongle's cq router?op medion website is niks te vinden..

Alvast bedankt! demafkeejz@hotmail.com --> mail

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 105076 op 05-02-2004 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

henkleerssen schreef op 05 februari 2004 @ 21:10:
[...]

btw welke image had je gemount dan? niet toch alleen die web image van 300 kb? (Dat is de truuk van uploaden die je moet doen bij die bekend bug) De "echte" linux image is ongeveer 3 mb groot en is ook te downen van die siemens site (beginpost).. misschien kan je deze eens mounten?
Die heb ik dus geprobeerd te mounten, maar het is een of ander vaag fs dat niet standaard is, heb een aantal andere geprobeerd... zonder resultaat.
De dongles onder linux heb ik niet geprobeerd, maar ik denk dat die er niet zijn, dan zou je bij medion moeten zijn als je dat niet al hebt geprobeerd.
Wat je zou kunnen proberen is kijken of er ergens drivers zijn aan de hand van de specificaties in die laatste post van MofD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26846

Vraagje over WAN - CONFIGURATIE:

Er moeten in het scherm hiervan een aantal instellingen worden opgegeven. Probleem is dat ik niet meer weet WAT WAAR moet staan. Ik draai m met 3 PC's, 2 dongle, 1 UTP kabel. Had al begrepen dat je kan kiezen om via WLAN of via directe LAN kabel configuratie uit te voeren. WLAN werkt hier ook prima, dus gebruik die maar.

Goed dit scherm eerst:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/p.list/pics/LAN.GIF

Deze instellingen zijn redelijk standaard. Bovenste is IP van Router zelf. Moet gateway t IP van ISDN ADSL modem (10.0.0.138) zijn?

2e scherm:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/p.list/pics/WAN.GIF

Ik moet PPTP gebruiken volgens mij omdat ik PPPoE nergens wordt genoemd in het boekje van het ADSL modem (standaard KPN modem), en dit ook niet te vinden is in de websetup van dit modem. Ik weet alleen nog niet wat ik in mijn vullen bij "IP-adres" en "PPTP Server".

Voor "IP-adres": kan dit het adres zijn van de Router zelf (192.168.0.100) of van 1 van de PC's?

Voor "PPTP-server": kan dit het adres zijn van het Modem intern (10.0.0.138) of extern -> je statische IP wat je van je ISP krijgt. Te ontdekken op www.whatismyip.com

En dat telefoonnummer, is dat nou echt nodig, aangezien ik bij het inbellen via PC -> modem er geen in hoef te voeren. Provider is Euronet (onderdeel van Wanadoo).

Laatste scherm:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/p.list/pics/Overzicht.GIF

Hier nog wat extra info. het vage is ook dat het naar de Router komen van een PC via WLAN soms wel en soms niet lukt. Msn toch maar een cross-kabel gaan gebruiken.

Mensen, ik probeer dus internet te realiseren op 3 PC's, maar tot heden nog geen succes.

help gevraagd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizz15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-10-2022
Hoi, ik heb ook internet van wanadoo via adsl, maar ik heb op de router gewoon 'dynamisch' gekozen bij WAN-connectie, en op het adsl modem heb ik het 'A. Router-modem (NAT/PAT)' configuratie bestand geladen (het bestand wat op de cd van kpn staat dus). DHCP heb ik gewoon aan laten staan op het modem en op de router ook. Alles werkt hier nu gewoon, behalve mn msn bestandsoverdracht, die gaat wat trager dan eigenlijk zou moeten. Maar internet werkt gewoon, ben er 1 hele dag mee bezig geweest om het voor elkaar te krijgen. Het adsl modem is nu ook gewoon bereikbaar vanaf elke pc achter de router, wel zo handig voor het configureren.

Als je bepaalde info mist dan hoor ik het wel

(oh ja, de instellingen op het eerste screenshot staan bij mij ook zo, hoef je niets aan te veranderen dus)

[ Voor 16% gewijzigd door Wizz15 op 10-02-2004 16:31 ]

PSN: RikBruil | BFBC2 stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jij hebt t over het 1e scherm dat gelijk is. Maar daar ligt mijn probleem niet echt.

Het gaat mij om de WAN instellingen, wat ik daar moet invullen weet ik wel maar welke IP adressen dat zijn en van wat dat weet ik niet. :D

Het is mij nog een raadsel welke ik in moet vullen, dus als jullie ideeën hebben, please

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 26846 op 11-02-2004 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniCache2
Je moet dus i.p.v.PPTP in het eerste scherm voor "Dynamisch" kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizz15
  • Laatst online: 26-10-2022
inderdaad, bij WAN voor dynamisch kiezen ipv PPTP (je moet ook geen hostnaam invullen), en in het configuratie scherm van je adsl modem moet je er zeker van zijn dat het configuratie bestand wat ik hierboven noemde is geladen

bij mij werkt het nu helemaal, ik dacht eerst ook dat ik PPTP moest gebruiken, maar ik heb m nu zo aan de praat gekregen, volgens mij heb ik die informatie van een ander topic hier, maar ik weet het niet zeker

[ Voor 33% gewijzigd door Wizz15 op 11-02-2004 14:48 ]

PSN: RikBruil | BFBC2 stats

• RaceKabouter
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:38
weet er mischien ook iemand hoe ik precies de vpn forwarding moet gebruiken, wil namelijk op mijn winxp home pc kunnen inbellen via vpn.

ff voor de weet. Het modem dat gebruikt wordt leverd geen permanente verbinding, deze moet eerst worden opgebouwd d.m.v. inbellen via IE.

Is het dan nog steeds verstandig en noodzakelijk om voor "Dynamisch" te kiezen?

laters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MofD schreef op 05 februari 2004 @ 19:55:
[...]

Jep, kan je hier wat mee:

Enz.
Bedank,maar die info had ik al gevonden.
Het gaat mij om het connectortype zodat ik er zelf antennes aan kan bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105960

Hier dan mijn laatste weetjes over de router:

- Het os van de router is gebaseerd op een uClinux uit 1998, wel zo sterk veranderd dat het moeilijk is het aan te passen en draait op een ISL3893 (ARM9-based) CPU. Check dit voor meer info: http://prism54.org/piperm...2003-November/000087.html
en hier nog meer info over de gebruikte chip http://www.seattlewireless.net/index.cgi/ISL3893

- de usb dongles zijn ZCOM XG-701A

als ik meer info heb, lezen jullie het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Anoniem: 105960 schreef op 14 februari 2004 @ 16:51:
Hier dan mijn laatste weetjes over de router:

- Het os van de router is gebaseerd op een uClinux uit 1998, wel zo sterk veranderd dat het moeilijk is het aan te passen en draait op een ISL3893 (ARM9-based) CPU. Check dit voor meer info: http://prism54.org/piperm...2003-November/000087.html
en hier nog meer info over de gebruikte chip http://www.seattlewireless.net/index.cgi/ISL3893

- de usb dongles zijn ZCOM XG-701A

als ik meer info heb, lezen jullie het.
toch raar dat je dus niet de specs terugziet op de taiwanese website van zcom over dit specifieke type nummer.

trouwens die draad die je me gaf.. staat ook in dat die firmware .. eigenlijk niet echt in de de chipset wordt geflashed... maar boven op linux filesystem draait.. vandaar ook de bekende "bug".. slordig.

Mocht iemand nog geïnteresseerd zijn in drivers of om die dongles werkend te krijgen in Linux.. die kan hier eens kijken http://sourceforge.net/projects/madwifi/ en het resultaat eens posten.

[ Voor 11% gewijzigd door henkleerssen op 15-02-2004 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106299

Ik heb nu al een paar weken de Medion router draaien.
Alles werkt muv:

1.
WEP en WPA (als ik dat instel heb ik geen netwerkverbinding meer).
Welke sleutel ik ook gebruik: geen verbinding.
Kan iemand vertellen in welke volgorde de setup moet worden gedaan, zodat je niet alleen een verbinding krijgt met je router, maar ook met het netwerk?
Pingen naar de router lukt wel, maar hij geeft geen gateway..?!

2.
Uitgaande post via poort 25.
Ik heb de DHCP op het ADSL-modem aan staan en DHCP op de router.
Als ik de smtp-server probeer te pingen, krijg ik time-outs. De pop3-server is gewoon bereikbaar.
Uit de voorgaande postings heb ik begrepen dat de portforwarding alleen is voor verkeer van buiten naar binnen. Met poortje 25 wil ik toch van binnen naar buiten, dus daar lijkt mij niet het probleem te schuilen.
Wie weet raad?

Ik draai XP professional.
Gr.,

Anoniem: 102734

Ok ik heb nu die firmware ook geupdate met dit bestand )(Medion Fv1.0.13 Wv1.0.13.img)(
Alles staat nu bij mij op versie 1.0.13 maar de optie dat je web beveiliging kan aanzetten kan ik nu opeens 4 sleutels invoeren hebben jullie dat ook want daarvoor was kon je maar 1 sleutel opgeven

En dan nog een vraagje hoe krijg ik me ftp weer an Moet je dat doen met die port forwarding ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op de medion site staat nu de 1.0.14 firmware.
http://www.medion.de/down...ame=md40900fw.exe&lang=de
Teminste, dat zeggen ze in de INFO:
Medion AG
Firmware/Web Interface Update

1.0.14
Win 2000/Win 98SE/Win ME/Win XP/Win XP Media Center
Bereitstellungsdatum 19.02.2004
Bisherige Downloads 7318

Firmware & Web Interface Update des MD 40900 WLAN Routers.

Die wesentlichen Änderungen sind:
1. Neue WEP Funktion mit Key-Generator.
2. Neue Funktion zum Abspeichern und Laden der Routerkonfiguration.
3. Einige vorkonfigurierte, bekannte Ports für die Portweiterleitung. Das bedeutet, dass User die Standardports beim Benutzen der Firewall über einen Klick freischalten können und nicht einzeln die Portnummern raussuchen müssen.
4. Fix für den "Username" in den PPPoE Einstellungen.

Hinweis: Zum Entpacken der heruntergeladenen Dateien klicken Sie bitte auf die Schaltfläche "Extract". Die Dateien werden in den unter "Folder" angegebenen Ordner entpackt. Wenn dieser Ordner nicht vorhanden ist, wird er erstellt.
Nun kann das Update mit Hilfe des WEB Interfaces des Routers durchgeführt werden.

Wichtig: Für eventuellen Datenverlust, sowie Fehler an Hard- oder Software, die aufgrund der Ausführung des Updates auftreten, übernimmt die Medion AG keinerlei Haftung. Dies erkennt der Kunde bei Ausführung des Updates an.
Helaas kan ik um nu nog niet updaten, router is heftig in gebruik hier nu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106517

Medion router MD 40900.

Ik heb zo'n ding gekocht en heb hem een keer moeten resetten en daarna alleen maar problemen.
Op dit moment kan ik hem totaal niet meer benaderen, ook niet met pingen.
Het lijkt wel of hij helemaal leeg is.
Heeft er iemand een oplossing om de firmware er weer op te krijgen.
Ben al avonden bezig om hiervoor een oplossing te zoeken.
Ik heb al gekeken bij sitecom, siemens, fujitsu, medion deze hebben nagenoeg dezelfde router ook met geen van hun software krijg ik dat ding aan de praat.

:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37531

Anoniem: 106517 schreef op 20 februari 2004 @ 07:41:
Medion router MD 40900.

Ik heb zo'n ding gekocht en heb hem een keer moeten resetten en daarna alleen maar problemen.
Op dit moment kan ik hem totaal niet meer benaderen, ook niet met pingen.
Het lijkt wel of hij helemaal leeg is.
Heeft er iemand een oplossing om de firmware er weer op te krijgen.
Ben al avonden bezig om hiervoor een oplossing te zoeken.
Ik heb al gekeken bij sitecom, siemens, fujitsu, medion deze hebben nagenoeg dezelfde router ook met geen van hun software krijg ik dat ding aan de praat.

:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(
Als je je pc eerst dmv een utp kabel linkt met de router/switch. Dan voer je een reset uit, met een paperclip zeker 10 seconden in het gaatje aan de achterkant indrukken. Dan reset je hem. (wel pc ff uit voor de zekerheid). Na de 10 seconden nog ff wachten (iets van 2 minuten geloof ik). Daarna pc opstarten en dan kan je als het goed is weer verbinding maken met je router. Als eerste moet je ff proberen hem te pingen (ping 192.168.0.100) Als je geen verbinding krijgt dan is er zeker iets mis metje router en kan je hem beter opsturen ter reparatie. Maar krijg je wel contact dan kan je via IE hem aanroepen (192.168.0.100 intypen) en dan inloggen met wachtwoord medion).
Hoop voor je dat het zo lukt.
Als je hem dus kan pingen dan kan je ook de firmware update uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MofD

MofD

*zucht*

Iemand die nieuwe firmware al gebruikt, en zo ja, wat zijn de ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volk
  • Laatst online: 07-06 22:48
ik kirjg dat ding niet geupgrade dmv de web interface.

Ik selecteer het nieuwe IMg filetje en dat dinfg zegt dan uploading firmware. en dat was het verder gebeurt er nix behalve dan dat ik ongeveer elke 2 sec. 1 pakketje verstuur volgens Windows.

als ik update heb ik de internet stekker eruit en wil ik updaten dmv een kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Zojuist de update uitgevoerd en geen problemen ondervonden. Ook de instellingen blijven keurig netjes bewaard en je word mooi op de hoogte gehouden van de status van de upgrade.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MofD schreef op 22 februari 2004 @ 16:47:
Iemand die nieuwe firmware al gebruikt, en zo ja, wat zijn de ervaringen?
Ik heb de 1.1.4 firmware geladen.
Alles werkt gewoon goed, zelfs m'n wlan-ledje brand nu, deed ie dus vanaf het begin gewoon nooit.
Verder wat nieuwe mogelijkheden bij de WEP-key-settings.
Upgraden ging van een leien dakkie, alle instellingen zijn bewaard gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MofD

MofD

*zucht*

Ik ben benieuwd of het ook stabieler word, ga het vanavond thuis ook uitvoeren! Zal ook mijn bevindingen posten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gajescheren
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 19:18
Ik heb vandaag ook even de nieuwe firmware erin gezet.
Ik had voorheen problemen met het wegvallen van de draadloze verbinding na een bepaalde tijd, maar daar lijkt hij nu geen last meer van te hebben! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MofD

MofD

*zucht*

Firewall firmware update geinstalleerd. Geen enkel probleem via utp, via wlan verbinding lukte het niet. Wat ook nieuw is:

Systeeminstellingen
Sla de instellingen op de lokale harde schijf op.
Laad instellingen van de lokale harde schijf.

Stabiliteit verbinding verbetererd? Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
stabiliteit .. daar merk ik ook minder van..
Dat opslaan werkt wel goed ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106990

Hoi,

Ik heb dus ook zo'n Medion wlan router gekocht bij de Aldi en krijg hem niet aan de praat. Als ik de netwerkkabel van de speedtouch adsl modem (geen usb) eruit trek en in de wan poort stop, en de bijgeleverde netwerkkabel in de pc, wordt het lampje van WAN oranje. Ik kom niet eens verder, want internetverbinding ontstaat niet zo. Een tipje om dit op te lossen zou me welkom zijn, beste kenners...

ciao

bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniCache2
bartjebartje, heb je rechtonderin wel je netwerkverbinding? Zo ja, start dan internet explorer en tik in: 192.168.2.1

Je komt nu in de console waar je je router kunt installeren. Kies voor verbindingstype allereerst dynamisch, en kijk of het dan werkt.

Krijg je geen verbinding rechtsonderin, dan is je draadloze netwerkkaart niet goed geinstalleerd of heb je geen bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Is iemand er al achter of die USB dongles ook met linux aan de praat zijn te krijgen?

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Deze dingen zijn er zeker niet meer he? ik heb wel interesse in zo'n ding

Tjielp... een vogel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37531

Bas schreef op 27 februari 2004 @ 15:07:
zo'n router?? Misschien bij de Aldi in Ermelo, ga ik zaterdag heen. meel me (zie profile) ff als je intresse heb. Wil best wel wat voor een mede tweaker doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
X-G schreef op 27 februari 2004 @ 14:37:
Is iemand er al achter of die USB dongles ook met linux aan de praat zijn te krijgen?
ik heb er geen ervaring mee ... maar het zou zo maar kunnen lukken met http://sourceforge.net/projects/madwifi/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Bas schreef op 27 februari 2004 @ 15:07:
Bij de Aldi in Nuth (Zuid-Limburg) hebben ze er nog een hele hoop liggen.
Ben er gister naar toe geweest, en er waren iets van 4 man die er ene meenamen, en wij zelfs 2. Moest ze wel uit 't magazijn halen.
Dus er zijn zeker nog fillialen die er hebben. (neem niet aan dat dit de enige is dan)

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107316

Ik heb gisteren geprobeerd mijn Aldi router opnieuw te installeren, maar ik kom er via mijn browser niet in. Resetten en pingen naar de router lukt, alleen als ik in mijn browser -medion- in wil toetsen, pakt hij dit niet. Ik heb de firmware gedownload op de Medion-site, maar zie alleen maar een IMG file, terwijl er volgens een beschrijving ook een batch file bij moet zitten. Hoe kan ik alleen deze IMG file toepassen om mijn router te flashen.
Wie weet er raad.
Bij voorbaat dank.

Teuntje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

UniCache2 schreef op 25 februari 2004 @ 16:38:
bartjebartje, heb je rechtonderin wel je netwerkverbinding? Zo ja, start dan internet explorer en tik in: 192.168.2.1

Je komt nu in de console waar je je router kunt installeren. Kies voor verbindingstype allereerst dynamisch, en kijk of het dan werkt.

Krijg je geen verbinding rechtsonderin, dan is je draadloze netwerkkaart niet goed geinstalleerd of heb je geen bereik.
-----------------------------
Dit werkt niet, het lampje blijft oranje, ik krijg maar geen verbinding op gang tussen de router en de adsl-modem en ik weet niet waarom. De URL intikken zonder verbinding loopt op niets uit. Wat betekent toch dat oranje lampje??

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 106990 op 28-02-2004 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Anoniem: 106990 schreef op 28 februari 2004 @ 00:49:
[...]

-----------------------------
Dit werkt niet, het lampje blijft oranje, ik krijg maar geen verbinding op gang tussen de router en de adsl-modem en ik weet niet waarom. De URL intikken zonder verbinding loopt op niets uit. Wat betekent toch dat oranje lampje??
Dat hoort ook zo, dan heeft je router een verbinding met je modem. Je moet trouwens 192.168.0.100 gebruiken om in de console te komen. Verder staat alles hier wel genoemd en anders moet je even opgeven met welke verbindig je aan de slag wilt (adsl, breedband, kabelfoon).

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MofD

MofD

*zucht*

Anoniem: 107316 schreef op 27 februari 2004 @ 19:40:
Ik heb gisteren geprobeerd mijn Aldi router opnieuw te installeren, maar ik kom er via mijn browser niet in. Resetten en pingen naar de router lukt, alleen als ik in mijn browser -medion- in wil toetsen, pakt hij dit niet. Ik heb de firmware gedownload op de Medion-site, maar zie alleen maar een IMG file, terwijl er volgens een beschrijving ook een batch file bij moet zitten. Hoe kan ik alleen deze IMG file toepassen om mijn router te flashen.
Wie weet er raad.
Bij voorbaat dank.

Teuntje
Heb je het boekje er al eens bijgepakt? Je kan je router bereiken via 192.168.0.100 via de internet explorer met -medion- al wachtwoord, en niet als user!
Als je daar bent zie je op de hoofdpagina, na het inloggen ook wat je met je *.img bestand kan....
Good luck, en lees anders de topic eens door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MofD

MofD

*zucht*

marco899 schreef op 28 februari 2004 @ 06:24:
[...]

Dat hoort ook zo, dan heeft je router een verbinding met je modem. Je moet trouwens 192.168.0.100 gebruiken om in de console te komen. Verder staat alles hier wel genoemd en anders moet je even opgeven met welke verbindig je aan de slag wilt (adsl, breedband, kabelfoon).
Misschien moet je je mac adres wel klonen in je router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107316

MofD schreef op 28 februari 2004 @ 13:46:
[...]

Heb je het boekje er al eens bijgepakt? Je kan je router bereiken via 192.168.0.100 via de internet explorer met -medion- al wachtwoord, en niet als user!
Als je daar bent zie je op de hoofdpagina, na het inloggen ook wat je met je *.img bestand kan....
Good luck, en lees anders de topic eens door!
Dat is het punt juist, ik kan niet inloggen met "medion" als wachtwoord. Dus ik moet hem voor de tijd flashen, maar hoe doe ik dat??

Teuntje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MofD

MofD

*zucht*

Nou niet, dan moet je 'm eerst terug zetten naar fabrieksinstellingen. Dit kan door de resetknop in te drukken voor een aantal sec. Maar dat staat wel in de handleiding. Daarna moet je er wel bij kunnen komen met een utp verbinding. Hoogstens kan je dan die web configuratie error krijgen, zie begin van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

marco899 schreef op 28 februari 2004 @ 06:24:
[...]

----
Rtfm is geen uitdrukking die je op mij kunt toepassen. Ik doe alles volgens het boekje, heb deze hele topic doorgelezen, maar ik kom er niet uit. Ik kom niet verder dan aanwijzing 3 in het boekje: de kabels aansluiten en constateren dat er lampjes branden, power en LAN is groen en WAN is oranje. Ik wil graag weten wat Medion bedoelt met aanwijzing 4. Ik citeer het boekje:

,,Het netwerk is nu klaar voor gebruik (sic), in zover alle met de WLAN router verbonden clients (netwerkadapter) zo ingesteld werden dat de IP-adressen automatisch verkregen worden via een DHCP-server. Om hiervoor te zorgen, opent u de eigenschappen van de *gewenste netwerkverbinding* en bewerkt u vervolgens de invoer onder internetprotocol (tcp/ip)

Maar wat is die gewenste netwerkverbinding dan? Ik heb er maar twee: de LAN, die wat tcp-ip instellingen van mxstream heeft, en de mxstreamverbinding van HCCNET die natuurlijk ook zo zijn eigen instellingen heeft. Moet ik een derde aanmaken ofzo? Wordt mijn lampje dan groen en kan ik eindelijk mijn netwerkje gaan stichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniCache2
Het wan lampje is bij mij ook oranje, is niks mee. Zo te zien heb je je usb dongle dus niet goed geinstalleerd, stop de usb dongle in je usb poort en doe de cd er in. Installeer deze software en kijk of je nu rechtsonderin een nieuwe verbinding ziet met de naam "Wireless Network Connection (MEDION)".

Zo niet, dan is er iets mis gegaan met de installatie van je USB dongle / draadloze netwerk verbinding. Er van uitgaande dat je WinXP hebt doe je hetvolgende: rechterknop op deze computer, eigenschappen, hardware, apparaatbeheer en kijk of er ergens een conflict is (te zien aan gele uitroeptekentjes of gele driehoekjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MofD

MofD

*zucht*

UniCache2 schreef op 29 februari 2004 @ 14:20:
Het wan lampje is bij mij ook oranje, is niks mee. Zo te zien heb je je usb dongle dus niet goed geinstalleerd, stop de usb dongle in je usb poort en doe de cd er in. Installeer deze software en kijk of je nu rechtsonderin een nieuwe verbinding ziet met de naam "Wireless Network Connection (MEDION)".

Zo niet, dan is er iets mis gegaan met de installatie van je USB dongle / draadloze netwerk verbinding. Er van uitgaande dat je WinXP hebt doe je hetvolgende: rechterknop op deze computer, eigenschappen, hardware, apparaatbeheer en kijk of er ergens een conflict is (te zien aan gele uitroeptekentjes of gele driehoekjes)
Bij troubleshooting lijkt me het handig om eens gewoon via UTP verbinding te maken...dan heb je dat vast uitgesloten toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MofD schreef op 01 maart 2004 @ 09:53:
[...]

Bij troubleshooting lijkt me het handig om eens gewoon via UTP verbinding te maken...dan heb je dat vast uitgesloten toch?
Tja dat is nu juist de moeilijkheid. Inmiddels heb ik de usb dongle maar eens eraan gehangen, en zo kon ik de draadloze verbinding in ieder geval configureren. Maar hoe ik nu die router zo ver krijg dat hij internet ontvangt, en vervolgens deelt met de pc en daarna nog meer pc's blijft me duister. Zodra ik de utp kabel uit de pc-netwerkkaart trek en de router er tussen hang, is mijn internetverbinding pleite. En dat blijft zo, wat ik ook instel of configureer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MofD

MofD

*zucht*

Nou, zoals ik al eerder heb gezegd, misschien moet je je mac adres wel klonen in je router? Daar heb je geen antwoord op gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64550

Ook ik heb het probleem dat ie het web file system niet kan vinden. Ik heb het nieuwe image bestand gedownload maar kan echter het bestand webflash.bat nergens ontdekken. Iemand enig idee hoe ik dan mijn firmware moet updaten? (ik heb vanzelfsprekend genoeg dus geen toegang tot de webinterface van de router)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Anoniem: 64550 schreef op 02 maart 2004 @ 09:57:
Ook ik heb het probleem dat ie het web file system niet kan vinden. Ik heb het nieuwe image bestand gedownload maar kan echter het bestand webflash.bat nergens ontdekken. Iemand enig idee hoe ik dan mijn firmware moet updaten? (ik heb vanzelfsprekend genoeg dus geen toegang tot de webinterface van de router)
eeuh .. staat volgens mij gewoon ergens in dit topic hoor.. maar vooruit.. hier weer eens:
code:
1
tftp -i 192.168.0.100 put <image path> medion

medion is daarbij het password. je kunt het een en ander in cmd/bat file stoppen ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MofD

MofD

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107815

henkleerssen schreef op 02 maart 2004 @ 10:24:
[...]

eeuh .. staat volgens mij gewoon ergens in dit topic hoor.. maar vooruit.. hier weer eens:
code:
1
tftp -i 192.168.0.100 put <image path> medion

medion is daarbij het password. je kunt het een en ander in cmd/bat file stoppen ja..
@henkleerssen: En wat als je het volgende op je scherm krijgt:
C:\medion>tftp -i 192.168.0.100 put webfileset 1_0_8.img medion
de opdracht of bestandsnaam is onjuist

C:\medion>pause
druk op een toets om door te gaan....

De img-file staat in dezelfde directory als de bat-file;
kan echter op mijn PC geen tftp.exe file of iets dergelijks vinden.
Mis ik dus een zgn, upload-programma en zo ja, hoe kom ik hier aan?
Ik draai op een Windows 98 SE machientje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107815

Anoniem: 107316 schreef op 27 februari 2004 @ 19:40:
Wie weet er raad.
Bij voorbaat dank.

Teuntje
@Teuntje: Probeer het eens van een andere site, zoals:
http://dizum.net/~usura/MD40900/

Succes. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MofD

MofD

*zucht*

Anoniem: 107815 schreef op 03 maart 2004 @ 17:48:
[...]

@henkleerssen: En wat als je het volgende op je scherm krijgt:
C:\medion>tftp -i 192.168.0.100 put webfileset 1_0_8.img medion
de opdracht of bestandsnaam is onjuist

C:\medion>pause
druk op een toets om door te gaan....

De img-file staat in dezelfde directory als de bat-file;
kan echter op mijn PC geen tftp.exe file of iets dergelijks vinden.
Mis ik dus een zgn, upload-programma en zo ja, hoe kom ik hier aan?
Ik draai op een Windows 98 SE machientje.
========
Anders negeer je mijn post gewoon??
...
Download gewoon die *.exe, pak 'm uit en draai die bat-file. Je hebt waarschijnlijk (als ik het goed zie) een spatie teveel staan in je opdracht, probeer eens:
tftp -i 192.168.0.100 put webfileset_1_0_8.img medion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkaXakA
  • Laatst online: 01-12-2021

AkaXakA

Just Kidding...

X-G schreef op 27 februari 2004 @ 14:37:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/863065

Een topic daarover bij NOS.

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107878

Heeft iemand WiFi Protected Access (WPA) aan de praat gekregen op Windows 2000 (SP4) ?

Op het access point kan ik het wel aan zetten, maar ik kan het niet configureren op mijn W2K laptop. Het probleem is dat je op Windows 2000 het "IEEE 802.11g Wireless LAN Utility" gebruikt om de W-LAN parameters in te stellen en de de installatie CD meegeleverde versie van dit tooltje ondersteunt geen WPA. Atlhans, het biedt me niet de mogelijkheid om dat te configureren op de USB dongle. En dat terwijl de USB dongle het zelf wèl kan, bijvoorbeeld onder Windows XP, omdat XP zelf de configuratiemogelijkheden voor W-LAN adapters biedt.

Op dit moment heb ik wireless security geconfigureerd met de combinatie Access Control List (ACL) en Wired Equivalent Privacy (WEP). Is op zich voldoende, maar je bent een tweaker of je bent het niet.

Ik heb de laatste firmware op de router staan. Van het IEEE utitlity is (op www.medion.de) geen nieuwere versie beschikbaar, en van de USB dongle W2K driver staat er ook alleen de initiële versie.

Kortom: heeft iemand een nieuwere versie van het IEEE utility die wèl WPA kan, of een alternatieve (generieke) tool? (Niet roepen dat ik maar Windows XP moet installeren, dat is een open deur en geen optie omdat het een bedrijfslaptop is.)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 107878 op 04-03-2004 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MofD

MofD

*zucht*

Heb je hier al eens gekeken?
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;313664
Heb ik al eens eerder gepost in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107878

Probleem opgelost! Was even vergeten om de service "Wireless Configuration" op Automatic te zetten. Die staat standaard op Manual. En de patch bedoeld voor SP3 zit natuurlijk gewoon standaard in SP4.

[ Voor 78% gewijzigd door Anoniem: 107878 op 04-03-2004 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1815

heeft iemand nog tips om de steeds wegvallende radio-verbinding stabieler te krijgen?
Helpt die tip mbt statische ip's ? Ik kan hier niets proberen het spul draait ergens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Anoniem: 1815 schreef op 04 maart 2004 @ 10:39:
heeft iemand nog tips om de steeds wegvallende radio-verbinding stabieler te krijgen?
Helpt die tip mbt statische ip's ? Ik kan hier niets proberen het spul draait ergens anders.
Heb je al geprobeerd om op hoger wifi kanaal (ipv default 6) te zetten? Dat schijnt wat te helpen... en kan idd storing (ruis) enigszins verhelpen. Je zou met die settings kunnen spelen .. en kijken wat de beste verbinding geeft. Werkt dus ook met statische ip's ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1815

Ik heb kanaal 6 en 11 geprobeerd maar hij staat nu op kanaal 1.

Ik bedoel of het buiten spel zetten van de dhcp functie, en dus de ip's statisch instellen, een positieve invloed heeft op de WiFi verbinding. Of het steeds wegvallen er van dus.
In dit geval blijkt een WinME laptop probleemloos verbinding te krijgen en behouden met het AP maar een WinXP pc heeft steeds problemen. Ik betwijfel of het aan het OS ligt maar het schiet me nu wel te binnen dat ze een draadloos keyboard+mouse hebben, dat zal toch wel een compleet andere frequentie gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Anoniem: 1815 schreef op 04 maart 2004 @ 14:35:
Ik heb kanaal 6 en 11 geprobeerd maar hij staat nu op kanaal 1.

Ik bedoel of het buiten spel zetten van de dhcp functie, en dus de ip's statisch instellen, een positieve invloed heeft op de WiFi verbinding. Of het steeds wegvallen er van dus.
In dit geval blijkt een WinME laptop probleemloos verbinding te krijgen en behouden met het AP maar een WinXP pc heeft steeds problemen. Ik betwijfel of het aan het OS ligt maar het schiet me nu wel te binnen dat ze een draadloos keyboard+mouse hebben, dat zal toch wel een compleet andere frequentie gebruiken?
wifi heeft een korte bandbreedte bij de 2,4 Ghz.,. is hetzelfde als een magnetron.. (als je maar lang genoeg bij een ap vlakbij in de buurt zit.. zeg 1 m .. dan wordt je hoofd 1 graden warmer.. ;) geintje!) Magnetron ergens in de buurt staan?
Ik denk niet dat die draadloze muis/keyboard dezelfde frequentie heeft eigenlijk..
Ik denk niet dat het wat uitmaakt voor de stabiliteit als je een vast adres in zou stellen voor de stations/ap.
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste