edit > al gevonden, exuus...
[ Voor 87% gewijzigd door obme_ief op 24-01-2004 22:24 ]
tijd voor verandering.
Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.
[ Voor 87% gewijzigd door obme_ief op 24-01-2004 22:24 ]
tijd voor verandering.
Anoniem: 100988
Ik snap het niet, er zit toch niet voor niks een firewall op dat ding?henkleerssen schreef op 24 januari 2004 @ 12:52:
[...]
Wat je wil kan dus niet .. niet met deze router (en vele routers niet..).
En nogmaals, het is niet logisch om een poort te forwarden naar de router zelf... maaaar als het bij jou blijkt te helpen, doe dat dan vooral (ook al is de oorzaak ergens anders te vinden waarschijnlijk maar ik weet zo snel niet wat dat dan is).
Die router functie werkt bij jou router dus niet...tja...misschien terug brengen of garantie werk?
Een andere oplossing (niet de beste ik weet het ) is dat je router als bridge instelt en vervolgens alle verkeer naar een pc stuurt en dat je deze instelt als router (met bijvoorbeeld wingate of winroute etc.. ). Dit is eigenlijk een noodoplossing .. het wlan gedeelte werkt dan nog wel, maar het routen laat je dus aan een pc over. tja...
met andere woorden.. ik weet het ook ff niet.. misschien dat het iets is voor een tweaker die alles weet over routers (een prof netwerkbeheerder)?
Dank JE wel...henkleerssen schreef op 25 januari 2004 @ 09:01:
Je kunt dus niet voor inkomend verkeer op bijvoorbeeld poort 80 door versturen naar verschillende pc's met deze router. Daarom kun je alleen voor poort 80 (TCP)
Als je nu een webserver hebt draaien op een pc met ip 192.168.0.101 dan zou de regel voor poort 80 dus moeten zijn:
Bron: 80 TCP Doel: 80 IP: 192.168.0.101
Poort 80 is dan al bezet op die router. Voor andere pc's kun je dan wel webservers hebben draaien, maar ze zijn voor de buitenwereld niet bereikbaar.
Browsen met explorer is nou doorgaans niet sneller geworden in een keer op deze pc...
Dit mappen is dus normaal gesproken niet nodig als je geen server draait ...
zie btw ook Het Grote Poortmappingsverhaal
offtopic:
eeuh zeg maar gewoon je ipv u.. aub
Anoniem: 103144
Anoniem: 103798
Anoniem: 90784
tijd voor verandering.
Anoniem: 101930
Eerst oranje , nu weer geel? heb jij een discorouter?Anoniem: 101624 schreef op 24 januari 2004 @ 10:08:
Aangezien deze topic ineens weer een zetje heeft gekregen doe ik nog maar eens een beroep op jullie:
De Medion ligt nog steeds in de kast omdat ik er geen Planet ADSL op kan aansluiten... instellingen goed gezet volgens mij (PPTP) maar geen resultaat... en de lampjes zijn ook geel i.p.v. groen (zie onderste post van pagina 7) - ik dacht dat dit zo hoorde.... niet dus?
Aan port forwarding ben ik nog niet toegekomen, is dit wel nodig dan om het goed te laten werken?
Heeft er iemand al problemen gehad met Planet en deze opgelost? Of alles in één keer aan het werk gekregen die mij precies wil vertellen hoe?
Alvast bedankt.
Anoniem: 101624
Anoniem: 103936
Anoniem: 103798
tijd voor verandering.
Inderdaad, dat werkt. Maar hoe werkt deze firewall nu? Ik kan nu nergens zien welke poorten er open of dicht staan, ben ik nu toch voldoende beschermd?Anoniem: 103798 schreef op 27 januari 2004 @ 08:57:
Je hebt waarschijnlijk bij de fireware instelling fout staan.
Voor het internetverkeer op gang te houden moet je bij firwal instelling forward op accept hebben staan.
Anoniem: 32623
1: zie beginpost .. en ooh ja een extra utp kabelAnoniem: 32623 schreef op 27 januari 2004 @ 20:56:
Het is waarschijnlijk al geplaatst, maar ik ben een beetje lui om het hele topic door te bladeren:
1. wat zit er allemaal in de doos ?
2. is het 802.11b backward compatible ?
BvD voor uw reacties.
Anoniem: 32623
Thanx.henkleerssen schreef op 27 januari 2004 @ 21:33:
[...]
1: zie beginpost .. en ooh ja een extra utp kabel
2: jip...
@Chippertje.. jouw problemen zijn niet normaal.. nogmaals.. niet gewoon garantie kwestie dan maar?
staat in de eerste post.. Simpel gezegd: er is geen telefoon kabel aansluiting (dus zo'n klein aanlsuiting ipv utp kabel aansluitng) en dus geen adsl modem.Anoniem: 32623 schreef op 27 januari 2004 @ 23:32:
Wat ik onduidelijk vind aan de specs is de vraag of dit apparaat ook een adsl-modem bevat of niet. Sommigen zeggen van wel, anderen van niet. Ikzelf denk ook van niet. Wie weet het antwoord ?
Thanx again
(Excuses dat ik zo dom overkom).
Of ik ben gewoon een grote 'n00b' met routers, dat ik alles navraag.henkleerssen schreef op 27 januari 2004 @ 21:33:
[...]@Chippertje.. jouw problemen zijn niet normaal.. nogmaals.. niet gewoon garantie kwestie dan maar?
Anoniem: 102546
effekes van medion.de het bestandje downloaden voor je router ...router resetten....bat draaien en klaar...Anoniem: 32623 schreef op 27 januari 2004 @ 20:56:
Het is waarschijnlijk al geplaatst, maar ik ben een beetje lui om het hele topic door te bladeren:
1. wat zit er allemaal in de doos ?
2. is het 802.11b backward compatible ?
BvD voor uw reacties.
MAC adres in de router wijzigen in het macadres van je netwerkkaart die je hebt gekregen van quicknet? Wanneer in je papieren van quicknet niks staat over een vast ip adres/dns/gateway dan zal je waarschijnlijk via Dynamic IP moeten setuppen ja........duhtje schreef op 31 januari 2004 @ 12:18:
Ik probeer hem hier te installeren via kabelinternet, allereerst neem ik aan dat ik hem via Dynamic IP moet setuppen, maar wat ik ook probeer, het werkt niet terwijl het WAN lampje wel aanstaat.
Ik heb kabel via quicknet
Iemand ideeën?
Beauty is in the eyes of the beholder..... is Windows echt de grootste bètatest ooit???
Thnx voor de tip, tis gelukt (was er net al zelf achter gekomen, maar toch bedankt)MofD schreef op 31 januari 2004 @ 14:27:
[...]
MAC adres in de router wijzigen in het macadres van je netwerkkaart die je hebt gekregen van quicknet? Wanneer in je papieren van quicknet niks staat over een vast ip adres/dns/gateway dan zal je waarschijnlijk via Dynamic IP moeten setuppen ja........
De vraag is of het niet verboden is.. is net een ander draaggolf bandbreedte.. maar het blijft rond 2,4 ghz..UniCache2 schreef op 01 februari 2004 @ 23:39:
Hier misschien een goede tip voor iedereen die in het bezit is van deze router. Ik heb vanaf de aanschap de heel tijd problemen met de ontvangst, deze was vrij slecht te noemen, ook op ongeveer 8 meter afstand van het kastje met 1 muur er tussen viel mijn verbinding vaak totaal weg, en "Tx rate" schommelde voortdurend tussen de verschillende snelheden.
Ik heb nu het standaard kanaal waarop de router send aangepast, dus niet meer zoals standaard op kanaal 6, maar nu op 10. Dit lijkt erg goed te helpen, ik heb betere ontvangst, en mijn tx rate schommelt een stuk minder. Ik denk dat er storing door andere apparaten op dit kanaal optradt. Voor iedereen die dezelfde problemen heeft; het is het proberen waard!
P.S. je veranderd dit kanaal door bij configuration setting bij wireless > wireless settings het Radio Channel te wijzigen. Laat even weten of dit ook bij jullie helpt.
Anoniem: 56475
Beauty is in the eyes of the beholder..... is Windows echt de grootste bètatest ooit???
Plaats ff een terugvind, dezelfde problemen zijn aangemeld door een gebruiker bij ons aan de helpdesk. Zo gauw hij een extranet sessie heeft opgezet klapt de lijn eruit. De grap is dat dit overigens ook gebeurd wanneer hij via de UTP aansluiting op de router de connectie opbouwt. De extranet melding is: Router table has changed *ongeveer ;)*MofD schreef op 02 februari 2004 @ 15:44:
Op mijn systeem staat office 2003 met outlook. Ik heb gemerkt dat wanneer ik een WLAN verbinding heb, en dan Outlook open, mijn verbinding eruit knalt zodra ik op zenden&ontvangen klik. Ziet een van jullie een verband? Ik niet....
Het gebeurd overigens niet elke keer, soms is het alleen een hikje ==> zodat al mijn Mirc verbindingen eruit liggen.
Een terugvind(post)... zodattie in myreact terugkomt.... anders moet ik weer zoeken, of bookmarken ofzo..MofD schreef op 03 februari 2004 @ 08:53:
Wat is een terugvind?
Anoniem: 104760
Anoniem: 104212
Ik heb geprobeerd om die image te mounten onder linux, kreeg t niet voor mekaar, vrienden van mij ook niet....henkleerssen schreef op 04 februari 2004 @ 13:16:
Om weer eens terug te komen op de embedded linux software op deze router. Ik heb met look@lan eens getracet wat voor software er draaide:
De eerste regel was : Linux (none) 2.4.19-uc1 #4 Wed Nov 5 10:25:55 CST 2003 armv5l
kernel 2.4.19... mmm .. was toch laatst 2.6 uit?
Zou dat nou kunnen een nieuwe kernel erop knallen .. en vervolgens ook dat je telnet functie erbij krijgt? Ik weet het .. het is niet allemaal zo makkelijk als ik het stel. Maar iemand die met Linux in de weer is hiero? Trouwens die usb dongles zijn die ook onder linux bereikbaar?
Iemand?Anoniem: 56475 schreef op 02 februari 2004 @ 15:25:
B.t.w. weet iemand welk type connector in de router/usb-stick zit?
Ik denk zelf dat het een mmcx connector is.
Jep, kan je hier wat mee:
btw welke image had je gemount dan? niet toch alleen die web image van 300 kb? (Dat is de truuk van uploaden die je moet doen bij die bekend bug) De "echte" linux image is ongeveer 3 mb groot en is ook te downen van die siemens site (beginpost).. misschien kan je deze eens mounten?Anoniem: 101930 schreef op 04 februari 2004 @ 21:25:
[...]
Ik heb geprobeerd om die image te mounten onder linux, kreeg t niet voor mekaar, vrienden van mij ook niet....
Als ik die image krijg gemount, dan kan ik gewoon de config aanpassen, opnieuw de image maken en da ding terugzetten, dan zijn we idd van t telnet probleem af.
Maar ik krijg die image dus niet gemount, en om een eigen dist te bouwen voor zon ding, zonder toegang tot zon ding is niet te doen.
W88 op een nieuwe firmware upgrade ben ik bang.....
Anoniem: 105076
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 105076 op 05-02-2004 21:19 ]
Die heb ik dus geprobeerd te mounten, maar het is een of ander vaag fs dat niet standaard is, heb een aantal andere geprobeerd... zonder resultaat.henkleerssen schreef op 05 februari 2004 @ 21:10:
[...]
btw welke image had je gemount dan? niet toch alleen die web image van 300 kb? (Dat is de truuk van uploaden die je moet doen bij die bekend bug) De "echte" linux image is ongeveer 3 mb groot en is ook te downen van die siemens site (beginpost).. misschien kan je deze eens mounten?
Anoniem: 26846
[ Voor 16% gewijzigd door Wizz15 op 10-02-2004 16:31 ]
PSN: RikBruil | BFBC2 stats
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 26846 op 11-02-2004 09:36 ]
[ Voor 33% gewijzigd door Wizz15 op 11-02-2004 14:48 ]
PSN: RikBruil | BFBC2 stats
Bedank,maar die info had ik al gevonden.
Anoniem: 105960
toch raar dat je dus niet de specs terugziet op de taiwanese website van zcom over dit specifieke type nummer.Anoniem: 105960 schreef op 14 februari 2004 @ 16:51:
Hier dan mijn laatste weetjes over de router:
- Het os van de router is gebaseerd op een uClinux uit 1998, wel zo sterk veranderd dat het moeilijk is het aan te passen en draait op een ISL3893 (ARM9-based) CPU. Check dit voor meer info: http://prism54.org/piperm...2003-November/000087.html
en hier nog meer info over de gebruikte chip http://www.seattlewireless.net/index.cgi/ISL3893
- de usb dongles zijn ZCOM XG-701A
als ik meer info heb, lezen jullie het.
[ Voor 11% gewijzigd door henkleerssen op 15-02-2004 00:25 ]
Anoniem: 106299
Anoniem: 102734
Helaas kan ik um nu nog niet updaten, router is heftig in gebruik hier nuMedion AG
Firmware/Web Interface Update
1.0.14
Win 2000/Win 98SE/Win ME/Win XP/Win XP Media Center
Bereitstellungsdatum 19.02.2004
Bisherige Downloads 7318
Firmware & Web Interface Update des MD 40900 WLAN Routers.
Die wesentlichen Änderungen sind:
1. Neue WEP Funktion mit Key-Generator.
2. Neue Funktion zum Abspeichern und Laden der Routerkonfiguration.
3. Einige vorkonfigurierte, bekannte Ports für die Portweiterleitung. Das bedeutet, dass User die Standardports beim Benutzen der Firewall über einen Klick freischalten können und nicht einzeln die Portnummern raussuchen müssen.
4. Fix für den "Username" in den PPPoE Einstellungen.
Hinweis: Zum Entpacken der heruntergeladenen Dateien klicken Sie bitte auf die Schaltfläche "Extract". Die Dateien werden in den unter "Folder" angegebenen Ordner entpackt. Wenn dieser Ordner nicht vorhanden ist, wird er erstellt.
Nun kann das Update mit Hilfe des WEB Interfaces des Routers durchgeführt werden.
Wichtig: Für eventuellen Datenverlust, sowie Fehler an Hard- oder Software, die aufgrund der Ausführung des Updates auftreten, übernimmt die Medion AG keinerlei Haftung. Dies erkennt der Kunde bei Ausführung des Updates an.
Anoniem: 106517
Anoniem: 37531
Als je je pc eerst dmv een utp kabel linkt met de router/switch. Dan voer je een reset uit, met een paperclip zeker 10 seconden in het gaatje aan de achterkant indrukken. Dan reset je hem. (wel pc ff uit voor de zekerheid). Na de 10 seconden nog ff wachten (iets van 2 minuten geloof ik). Daarna pc opstarten en dan kan je als het goed is weer verbinding maken met je router. Als eerste moet je ff proberen hem te pingen (ping 192.168.0.100) Als je geen verbinding krijgt dan is er zeker iets mis metje router en kan je hem beter opsturen ter reparatie. Maar krijg je wel contact dan kan je via IE hem aanroepen (192.168.0.100 intypen) en dan inloggen met wachtwoord medion).Anoniem: 106517 schreef op 20 februari 2004 @ 07:41:
Medion router MD 40900.
Ik heb zo'n ding gekocht en heb hem een keer moeten resetten en daarna alleen maar problemen.
Op dit moment kan ik hem totaal niet meer benaderen, ook niet met pingen.
Het lijkt wel of hij helemaal leeg is.
Heeft er iemand een oplossing om de firmware er weer op te krijgen.
Ben al avonden bezig om hiervoor een oplossing te zoeken.
Ik heb al gekeken bij sitecom, siemens, fujitsu, medion deze hebben nagenoeg dezelfde router ook met geen van hun software krijg ik dat ding aan de praat.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn
Ik heb de 1.1.4 firmware geladen.MofD schreef op 22 februari 2004 @ 16:47:
Iemand die nieuwe firmware al gebruikt, en zo ja, wat zijn de ervaringen?
Anoniem: 106990
Anoniem: 37531
zo'n router?? Misschien bij de Aldi in Ermelo, ga ik zaterdag heen. meel me (zie profile) ff als je intresse heb. Wil best wel wat voor een mede tweaker doenBas schreef op 27 februari 2004 @ 15:07:
Deze dingen zijn er zeker niet meer he? ik heb wel interesse in zo'n ding
ik heb er geen ervaring mee ... maar het zou zo maar kunnen lukken met http://sourceforge.net/projects/madwifi/X-G schreef op 27 februari 2004 @ 14:37:
Is iemand er al achter of die USB dongles ook met linux aan de praat zijn te krijgen?
Bij de Aldi in Nuth (Zuid-Limburg) hebben ze er nog een hele hoop liggen.Bas schreef op 27 februari 2004 @ 15:07:
Deze dingen zijn er zeker niet meer he? ik heb wel interesse in zo'n ding
Anoniem: 107316
-----------------------------UniCache2 schreef op 25 februari 2004 @ 16:38:
bartjebartje, heb je rechtonderin wel je netwerkverbinding? Zo ja, start dan internet explorer en tik in: 192.168.2.1
Je komt nu in de console waar je je router kunt installeren. Kies voor verbindingstype allereerst dynamisch, en kijk of het dan werkt.
Krijg je geen verbinding rechtsonderin, dan is je draadloze netwerkkaart niet goed geinstalleerd of heb je geen bereik.
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 106990 op 28-02-2004 00:49 ]
Dat hoort ook zo, dan heeft je router een verbinding met je modem. Je moet trouwens 192.168.0.100 gebruiken om in de console te komen. Verder staat alles hier wel genoemd en anders moet je even opgeven met welke verbindig je aan de slag wilt (adsl, breedband, kabelfoon).Anoniem: 106990 schreef op 28 februari 2004 @ 00:49:
[...]
-----------------------------
Dit werkt niet, het lampje blijft oranje, ik krijg maar geen verbinding op gang tussen de router en de adsl-modem en ik weet niet waarom. De URL intikken zonder verbinding loopt op niets uit. Wat betekent toch dat oranje lampje??
Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn
Heb je het boekje er al eens bijgepakt? Je kan je router bereiken via 192.168.0.100 via de internet explorer met -medion- al wachtwoord, en niet als user!Anoniem: 107316 schreef op 27 februari 2004 @ 19:40:
Ik heb gisteren geprobeerd mijn Aldi router opnieuw te installeren, maar ik kom er via mijn browser niet in. Resetten en pingen naar de router lukt, alleen als ik in mijn browser -medion- in wil toetsen, pakt hij dit niet. Ik heb de firmware gedownload op de Medion-site, maar zie alleen maar een IMG file, terwijl er volgens een beschrijving ook een batch file bij moet zitten. Hoe kan ik alleen deze IMG file toepassen om mijn router te flashen.
Wie weet er raad.
Bij voorbaat dank.
Teuntje
Misschien moet je je mac adres wel klonen in je router?marco899 schreef op 28 februari 2004 @ 06:24:
[...]
Dat hoort ook zo, dan heeft je router een verbinding met je modem. Je moet trouwens 192.168.0.100 gebruiken om in de console te komen. Verder staat alles hier wel genoemd en anders moet je even opgeven met welke verbindig je aan de slag wilt (adsl, breedband, kabelfoon).
Anoniem: 107316
Dat is het punt juist, ik kan niet inloggen met "medion" als wachtwoord. Dus ik moet hem voor de tijd flashen, maar hoe doe ik dat??MofD schreef op 28 februari 2004 @ 13:46:
[...]
Heb je het boekje er al eens bijgepakt? Je kan je router bereiken via 192.168.0.100 via de internet explorer met -medion- al wachtwoord, en niet als user!
Als je daar bent zie je op de hoofdpagina, na het inloggen ook wat je met je *.img bestand kan....
Good luck, en lees anders de topic eens door!
----marco899 schreef op 28 februari 2004 @ 06:24:
[...]
Dat hoort ook zo, dan heeft je router een verbinding met je modem. Je moet trouwens 192.168.0.100 gebruiken om in de console te komen. Verder staat alles hier wel genoemd en anders moet je even opgeven met welke verbindig je aan de slag wilt (adsl, breedband, kabelfoon).
Bij troubleshooting lijkt me het handig om eens gewoon via UTP verbinding te maken...dan heb je dat vast uitgesloten toch?UniCache2 schreef op 29 februari 2004 @ 14:20:
Het wan lampje is bij mij ook oranje, is niks mee. Zo te zien heb je je usb dongle dus niet goed geinstalleerd, stop de usb dongle in je usb poort en doe de cd er in. Installeer deze software en kijk of je nu rechtsonderin een nieuwe verbinding ziet met de naam "Wireless Network Connection (MEDION)".
Zo niet, dan is er iets mis gegaan met de installatie van je USB dongle / draadloze netwerk verbinding. Er van uitgaande dat je WinXP hebt doe je hetvolgende: rechterknop op deze computer, eigenschappen, hardware, apparaatbeheer en kijk of er ergens een conflict is (te zien aan gele uitroeptekentjes of gele driehoekjes)
Tja dat is nu juist de moeilijkheid. Inmiddels heb ik de usb dongle maar eens eraan gehangen, en zo kon ik de draadloze verbinding in ieder geval configureren. Maar hoe ik nu die router zo ver krijg dat hij internet ontvangt, en vervolgens deelt met de pc en daarna nog meer pc's blijft me duister. Zodra ik de utp kabel uit de pc-netwerkkaart trek en de router er tussen hang, is mijn internetverbinding pleite. En dat blijft zo, wat ik ook instel of configureer.MofD schreef op 01 maart 2004 @ 09:53:
[...]
Bij troubleshooting lijkt me het handig om eens gewoon via UTP verbinding te maken...dan heb je dat vast uitgesloten toch?
Anoniem: 64550
eeuh .. staat volgens mij gewoon ergens in dit topic hoor.. maar vooruit.. hier weer eens:Anoniem: 64550 schreef op 02 maart 2004 @ 09:57:
Ook ik heb het probleem dat ie het web file system niet kan vinden. Ik heb het nieuwe image bestand gedownload maar kan echter het bestand webflash.bat nergens ontdekken. Iemand enig idee hoe ik dan mijn firmware moet updaten? (ik heb vanzelfsprekend genoeg dus geen toegang tot de webinterface van de router)
1
| tftp -i 192.168.0.100 put <image path> medion |
Lees het topic gewoon eens door.......
Anoniem: 107815
@henkleerssen: En wat als je het volgende op je scherm krijgt:henkleerssen schreef op 02 maart 2004 @ 10:24:
[...]
eeuh .. staat volgens mij gewoon ergens in dit topic hoor.. maar vooruit.. hier weer eens:
code:
1 tftp -i 192.168.0.100 put <image path> medion
medion is daarbij het password. je kunt het een en ander in cmd/bat file stoppen ja..
Anoniem: 107815
@Teuntje: Probeer het eens van een andere site, zoals:Anoniem: 107316 schreef op 27 februari 2004 @ 19:40:
Ik heb gisteren geprobeerd mijn Aldi router opnieuw te installeren, maar ik kom er via mijn browser niet in. Resetten en pingen naar de router lukt, alleen als ik in mijn browser -medion- in wil toetsen, pakt hij dit niet. Ik heb de firmware gedownload op de Medion-site, maar zie alleen maar een IMG file, terwijl er volgens een beschrijving ook een batch file bij moet zitten. Hoe kan ik alleen deze IMG file toepassen om mijn router te flashen.
Wie weet er raad.
Bij voorbaat dank.
Teuntje
========Anoniem: 107815 schreef op 03 maart 2004 @ 17:48:
[...]
@henkleerssen: En wat als je het volgende op je scherm krijgt:
C:\medion>tftp -i 192.168.0.100 put webfileset 1_0_8.img medion
de opdracht of bestandsnaam is onjuist
C:\medion>pause
druk op een toets om door te gaan....
De img-file staat in dezelfde directory als de bat-file;
kan echter op mijn PC geen tftp.exe file of iets dergelijks vinden.
Mis ik dus een zgn, upload-programma en zo ja, hoe kom ik hier aan?
Ik draai op een Windows 98 SE machientje.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/863065X-G schreef op 27 februari 2004 @ 14:37:
Is iemand er al achter of die USB dongles ook met linux aan de praat zijn te krijgen?
http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...
Anoniem: 107878
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 107878 op 04-03-2004 09:38 ]
Anoniem: 107878
[ Voor 78% gewijzigd door Anoniem: 107878 op 04-03-2004 10:46 ]
Anoniem: 1815
Heb je al geprobeerd om op hoger wifi kanaal (ipv default 6) te zetten? Dat schijnt wat te helpen... en kan idd storing (ruis) enigszins verhelpen. Je zou met die settings kunnen spelen .. en kijken wat de beste verbinding geeft. Werkt dus ook met statische ip's ja..Anoniem: 1815 schreef op 04 maart 2004 @ 10:39:
heeft iemand nog tips om de steeds wegvallende radio-verbinding stabieler te krijgen?
Helpt die tip mbt statische ip's ? Ik kan hier niets proberen het spul draait ergens anders.
Anoniem: 1815
wifi heeft een korte bandbreedte bij de 2,4 Ghz.,. is hetzelfde als een magnetron.. (als je maar lang genoeg bij een ap vlakbij in de buurt zit.. zeg 1 m .. dan wordt je hoofd 1 graden warmer..Anoniem: 1815 schreef op 04 maart 2004 @ 14:35:
Ik heb kanaal 6 en 11 geprobeerd maar hij staat nu op kanaal 1.
Ik bedoel of het buiten spel zetten van de dhcp functie, en dus de ip's statisch instellen, een positieve invloed heeft op de WiFi verbinding. Of het steeds wegvallen er van dus.
In dit geval blijkt een WinME laptop probleemloos verbinding te krijgen en behouden met het AP maar een WinXP pc heeft steeds problemen. Ik betwijfel of het aan het OS ligt maar het schiet me nu wel te binnen dat ze een draadloos keyboard+mouse hebben, dat zal toch wel een compleet andere frequentie gebruiken?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq