Medion WLAN Router (Aldi 23-12-2003) configuratietips

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 37.462 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:51
ik wordt nu echt helemaal gek van dit ding.

Omdat wij op dit moment in een verbouwing zitten zit ik nu even tijdelijk met mijn pc boven, waar dus geen netwerk/telefoon kabel ligt en ik dus de usb dongle maar weer moet gebruiken.

Maar nu wil dat ding alleen werken op usb 1.1.
Als ik USB 2.0 weer inschakel in de bios geeft Windows: Kan apparaat niet starten. (code 10).

ik heb inmiddels al geprobeerd:

- Alle andere "integrated periphals ( ofzo :?) uitgeschakeld zoals firewire, onboard lan, audio. kortom alles wat ik niet nodig ben, omdat ik denk dat het een irq probleem is, maar het vreemde is dat het ding een half jaar geleden wel gewoon werkte.

- PCI NIC eruit gesloopt.

- Zowel win XP als Win 2k geprobeerd.

- Andere usb poort.

- bios terug zetten naar fail safe defaults.

- De andere dongle geprobeerd.

- Zowel de standaard als de nieuwere versie van de driver waarvan de link eerder in dit topic te vinden is

specs:

AMD Athlon 2600+
Epox 8RGA+
Radeon 9800 SE
512 mb
3 harde schijven + branden @ PATA
Windows XP/2K

Alles @ stock speeds atm

Heeft iemand de oplossing voor di probleem, want ik word er helemaal gek van :(

[ Voor 6% gewijzigd door Volk op 03-08-2005 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:51
rfolkers schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 00:04:
ik wordt nu echt helemaal gek van dit ding.

Omdat wij op dit moment in een verbouwing zitten zit ik nu even tijdelijk met mijn pc boven, waar dus geen netwerk/telefoon kabel ligt en ik dus de usb dongle maar weer moet gebruiken.

Maar nu wil dat ding alleen werken op usb 1.1.
Als ik USB 2.0 weer inschakel in de bios geeft Windows: Kan apparaat niet starten. (code 10).

ik heb inmiddels al geprobeerd:

- Alle andere "integrated periphals ( ofzo :?) uitgeschakeld zoals firewire, onboard lan, audio. kortom alles wat ik niet nodig ben, omdat ik denk dat het een irq probleem is, maar het vreemde is dat het ding een half jaar geleden wel gewoon werkte.

- PCI NIC eruit gesloopt.

- Zowel win XP als Win 2k geprobeerd.

- Andere usb poort.

- bios terug zetten naar fail safe defaults.

- De andere dongle geprobeerd.

- Zowel de standaard als de nieuwere versie van de driver waarvan de link eerder in dit topic te vinden is

specs:

AMD Athlon 2600+
Epox 8RGA+
Radeon 9800 SE
512 mb
3 harde schijven + branden @ PATA
Windows XP/2K

Alles @ stock speeds atm

Heeft iemand de oplossing voor di probleem, want ik word er helemaal gek van :(
niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Topicstarter
Als je toch die andere dongle al geprobeerd hebt.. ben ik ben dat het eigenlijk niet aan die dongles ligt.. maar aan je usb settings op een of andere manier. heb je de nieuwste drivers voor het moederbord al geprobeerd? En .. als ik me niet vergis werd pas met windows XP SP1 werd USB 2 pas ondersteund (die gebruik je ook?)?
Trouwens hoeveel snelheidswinst denk je te kunnen krijgen met usb 2 voor je netwerk?

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Weet iemand toevallig hoe ik de WLAN kan uitschakelen? Ik weet dat het kan... want het heeft zo gestaan, maar na een reset staat deze weer aan (lees: het lampje brandt, terwijl dit eerst niet was).

(Achtergrondinformatie: ik heb dit apparaat geleend van een vriend-van-een-vriend van me en die had WLAN al een keer uitgezet. Hij is nu op vakantie, dus ik kan het hem niet vragen. Ik heb het apparaat gereset omdat eea niet werkte zoals ik wilde, maar kan nergens een instelling 'disable WLAN' ofzo vinden.)

Firmware: was 1.0.11, daar kon ik het niet in vinden, heb nu geupdate naar 1.0.15 maar ik kan het ook daar niet in vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door Kuhlie op 11-08-2005 16:24 . Reden: kleine verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parasietje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-06-2024

Parasietje

linux-geek

Probeer eens om een externe USB-hub te gebruiken. Sommige apparaten trekken meer stroom in USB 2.0-mode, en misschien kan de USB-hub van je computer het dan net niet meer trekken.

WebDAV in Vista is horribly broken. Ik wil het fixen, maar ben nog steeds op zoek naar de tarball met de source...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpschouten79
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-03 16:06
Ik heb goedkoop zo'n medion brokje op de kop kunnen tikken, omdat we toch wel gek werden van al de snoeren en rotzooi in het huis.
Dus, alles netjes geinstalleerd en usb dongles ingestoken, het werkt, ffe !
Dus nieuwe firmware geinstalleerd (hoe kan je eigenlijk checken welke eropstaat ?)
weer problemen.
het netwerk valt er steeds uit. Vooral bij 1 van mijn 2 pc's. Nu heb ik de router 4 meter verderstaan, met 2 muren ertussen en ik heb nu een goed ontvangst op bijde pc's.
Ik heb trouwens de USB drivers van fullbond gebruikt, de 1.08 versie.
Heb gewoon de drivers geinstalleerd en niet de UTILITY, dat werd ook ergens aangeraden.
Als ik tussen de 2 computers (die naast elkaar staan) data wil pompen, wordt ik keihard gedisconnect
Mijn vraag dus nu concreet
- Ik heb zoveel over deze router gelezen, verschillende firmware en alles, hoe krijg ik het setje zo stabiel en goed mogelijk te draaien.
- Hoe kan het dat bij 1 van de pc's de speed van de connectie constant veranderd en de ander hem redelijk vasthoud.
- Hoe kan het dat ik niet tussen de clients kan copieeren (verbinding vliegt er bijna gelijk uit)
- Klopt het dat het signaal zo zwak is dat ik het kastje 4 m verder moet zetten (zit wel een gang tussen met 2 muren.
Hierbij laat ik het even
Ik heb dus op dit moment ZONDER usb-utility geinstalleerd, met een WEP64 versleuteling erop, wat mij voldoende lijkt aangezien ik in een pisdorp woon waar de helft van de mensen niet eens weet wat internet is :9

Maar in iedergeval alvast bedankt. En ik HEB het hele forum doorgelezen maar je ziet door de bomen het bos niet meer op een gegeven moment

PSN: JustinNL79

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wotsi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-12-2024
Basti504 schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 19:45:
Oke ik zit weer met een probleem maar ik kom er niet uit. Nu werkt de firewall niet en moet ik de poorten voor mijn spellen maar forwarden, en zoals ik al eerder ontdekt heb :

[...]

Maar nu wil ik Age of Empire 2 over het internet gaan spelen maar nu heb ik gezien dat ik poort 2300 tot en met 2400 open moet gaan zetten en met een limiet van 51 gaat dat een beetje krapjes worden :P . Is hier nog gewone manier om op te lossen of kan ik het beste dat ding gaan flashen naar een andere/betere frimware zoals die XG-2000 (weet iemand of die dat limiet ook heeft ? ) of die sitecom want dan moet ik met wat mensen gaan overleggen hiero. ( want ik niet zo dol op flashen , is nogal een paar mis gegaan bij mij :X , en zonder internet willen/kunnen we niet :P )
Ik wil ook AOE II spelen over deze Medion router hetgeen niet lukt met uitgeschakelde of een met drie lijnen op "allow" ingeschakelde firewall.
Blijkbaar moet ik nog poorten forwarden maar welke ?? :'(

Een AOC forum zegt hierover:

If you have a router you will need to set the following ports "open" to play multiplayer with computers on the other side of the router:
28800-29000 (TCP)
2300-2400 (TCP)
2300-2400 (UDP)
47624 (TCP)

Most routers are configured through a web site located at the name of the local IP address they invent for themselves. This is usually 192.168.2.1 or 192.168.1.1. This would bring up a password page. After entering the password you would go through some menu of settings to open the above ports.

If your router is fancy and wants a "trigger port" for each open range of ports, use the following settings:

28800 (UDP) as a trigger port for 2300-2400, 47624 (TCP)
28800 (UDP) as a trigger port for 2300-2400, 47624 (UDP)
47624 (TCP) as a trigger port for 2300-2400 (TCP)
47624 (TCP) as a trigger port for 2300-2400 (UDP)
6667 (TCP) as a trigger port for 28800-29000 (TCP)

For some routers (mine, for example) this still will not allow you to host a game on the internet. But you should be able to join a game.
UNQUOTE

In scherm Port forwarding staan naast vakje voor nrs van bron- en bestemmingspoort met pull-down menuutjes met 13 keuzes van FTP(20) tot en met POP3 over SSL.

Wie kan mij verder helpen (Henk, jij misschien).

Wotsi

Wotsi(neneem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parasietje
  • Laatst online: 10-06-2024

Parasietje

linux-geek

Ondertussen is de MAX3232 schakeling gebouwd, maar ik vind de seriële poort niet! De 4 pinnetjes naast de LAN-poorten werken niet, er zit op geen een van die pinnen 3.3V. Bovenaan, bij de status LEDS, zijn er nog 10 pinnekes. Ook liggen er bij de processor, aan de onderkant, koperen verbindingen voor 3.3V ea.

Kan iemand met een oscilloscoop op zoek gaan naar de Tx en Rx lijnen? I would be most grateful!

WebDAV in Vista is horribly broken. Ik wil het fixen, maar ben nog steeds op zoek naar de tarball met de source...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141845

Hallo

Wanneer ik mijn modem (Speedtouch 500-serie) aansluit rechtstreeks op de PC dan kan ik surfen.
Wanneer ik de medion-router aansluit op de modem en via de PC dan de modem wens te bereiken dan kan ik deze niet vinden.

Wie kan mij helpen .
(stap voor stap ?)

Groeten
Johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Anoniem: 141845 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 07:10:
Hallo

Wanneer ik mijn modem (Speedtouch 500-serie) aansluit rechtstreeks op de PC dan kan ik surfen.
Wanneer ik de medion-router aansluit op de modem en via de PC dan de modem wens te bereiken dan kan ik deze niet vinden.

Wie kan mij helpen .
(stap voor stap ?)

Groeten
Johan
Had je deze post ook al gezien? henkleerssen in "Medion WLAN Router (Aldi 23-12-2003) con..."
Je hebt die router sinds kort of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144907

Ik heb mijn Medion aan een Billion modem/router hangen, die heeft slechts 1 ethernet poortje, net als mijn vader zijn Speedtouch 510.
Ik heb in de Medion gewoon WAN en DHCP uit staan. Alles wat aan de Medion hangt, via ethernet of draadloos krijgt zijn ip van de Billion of bij mijn vader van de Speedtouch.
Werkt al een jaar probleemloos.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153397

hoi,
need help.
Port forwarding krijg ik niet op gang.
Er staat hier mischien wel al een en ander over te lezen in dit topic, maar ik vind niet echt iets die me goed op weg helpt.
maw,
zo doe je het en zo werkt het.
beetje direct hee maar euh, jah, ben nu al zo lang aan het zoeken en proberen en ook aan het falen :-)

bedankt voor eventueele tips hieromtrent,
Desterre ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-10-2024
Hmm

forwarding valt nog goe mee hoor

bij je configuratie is er een menu item forwarding (dat gewwon aanklikken)

dan moet je de bron poort instellen
bron ip (je router ip staat er al voor u, athans bij mij toch)
destination poort
en destination ip (ip van je pc, let op die ip van je pc kan veranderen!!!)

Je hebt nog twee keuzes
TCP (voor files enzo, alles word gecontroleerd geen dataverlies, maar trager)
UDP (coor audio, video,... fouten worden niet herzonden, verloop sneller)

gewoon ok en die poort is geforward

ik heb nu mijn router al een jaar of langer
en na 2 uur instellen (firmware versie 11)was hij in orde (vanaf dan niet meer aangekomen) en nog nooit miserie gehad met het netwerkt zelf
wel met den usb ontvanger
bij het insteken soms bij apparaatnstellingen in/uitschakelen tot hij wil werken
en bij meerder dl te gelijkertijd loopt hem warm en valt de usb uit,
het probleem ligt weldegelijk aan de usb stick want andere compter met wlan op moederbord heeft e( geen last van ...,
kvrees dat er weinig aan te doen is aan dat probleem :s

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142608

Ik heb alles nu al een jaartje aan het werk, maar wil nu wat poorten forwarden.
Heb al veel topics gelezen en wat er stond geprobeerd.

ik heb: pc met windows xp, medion router en een speedtouch modem.
voor een programma wil ik bv poort 6545 openen, maar dit krijg ik niet klaar.
mijn modem is te bereiken via 10.0.0.138
router 10.0.0.150
en ip adres computer is 10.0.0.157

Heb bij de instellingen van de medion router --> port forwarding al vanalles geprobeerd.
In de speedtouch is de poort wel udp/tcp geforwarded.

Ik heb geen firewall meer draaien.

iemand nog ideen?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 142608 op 22-10-2005 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123977

Ik ben sinds 't weekend eigenaar van een 2ehands medion40900. Toppie ding moet ik zeggen ! WPA werkt prima (helaas geen AES support?) Maar via de sniffer zie ik dat het device om de seconde 802.11d spanning tree BPDU's broadcast. Weet iemand misschien welke firmware support heeft om dit uit te zetten ? Anders een methode om 802.11d te disablen ??

Vast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kep 't al gevonden. via telnet kan jet uitzetten :-)

Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nightfyer, als je de medion alleen als switch gebruikt, hoef je geen port forwarding te enablen. Je ISP modem heeft dan alleen de port forwarding en de medion alleen een ip binnen de dhcp scope van de speedtouch en geen DHCP, WAN enabled.
Werkt uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gebruik hier een Medion 40900 en een Fujitsu Connect2Air 600. Identieke routers behalve dat ik op de Fujitsu ook een usb printer heb aangesloten.
Allebei zijn ze geconfigureerd als AP en krijgen ze van mijn Billion modem/router hun ip-adres.
In de Medion webconfig kan ik zien welke draadloze clients actief zijn. Dat lukt echter niet bij de Fujitsu.Als ik dus draadloos via de Fuj inlog zie ik ook in de MEdion config geen enkele draadloze client staan. Ik heb al eens gelezen hier dat ik de firmware van de MEdion ook op de Fujitsu kan plaatsen. Maar kan ik dan nog mijn printer draadloos gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Anoniem: 144907 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 20:50:
Ik gebruik hier een Medion 40900 en een Fujitsu Connect2Air 600. Identieke routers behalve dat ik op de Fujitsu ook een usb printer heb aangesloten.
Allebei zijn ze geconfigureerd als AP en krijgen ze van mijn Billion modem/router hun ip-adres.
In de Medion webconfig kan ik zien welke draadloze clients actief zijn. Dat lukt echter niet bij de Fujitsu.Als ik dus draadloos via de Fuj inlog zie ik ook in de MEdion config geen enkele draadloze client staan. Ik heb al eens gelezen hier dat ik de firmware van de MEdion ook op de Fujitsu kan plaatsen. Maar kan ik dan nog mijn printer draadloos gebruiken?
uhm.. zou ik niet doen. Je printer wordt volgens mij gewoon danniet meer herkent. Je downgrade je firmware (firmware fujitsu-> z-com/medion).. ik zie nergens in die firmware maar iets staan voor die printer..

[ Voor 6% gewijzigd door henkleerssen op 03-11-2005 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bakerman, waarom log je dan niet draadloos in op de medion ? Je zou dan die fuj als WDS link kunnen opgeven in de medion om er 1 netwerk van te maken ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123977 schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 00:51:
Bakerman, waarom log je dan niet draadloos in op de medion ? Je zou dan die fuj als WDS link kunnen opgeven in de medion om er 1 netwerk van te maken ..
Bedankt voor de reactie, ook aan Henk.
Dat werkt inderdaad, maar als ik met mijn laptop dichter bij de Fuji kom schakelt hij automatisch over naar de Fuji en zie ik niks meer in de Medion clients lijst.
Ik gebruik wel de software van Medion voor de verbinding van de dongles. Dat werkt perfect, enkel dat nadeel van de Fuji.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-04 22:37
Bij mij is het flashen van de firmware mislukt en nu kan ik hem niet eens meer pingen.

Is hier nog wat aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161521

Hallo mede forummers,

Ik heb mijn Medion na volle tevredenheid nu al een tijdje draaien maar nu wou ik de nieuwste firmware erop zetten van de Medion site. Het gaat om de volgende upgrade: Medion Fv1.0.15 Wv1.0.14.img. In principe was de upgrade al na 6 seconden snel klaar. Alleen nu kan ik hem niet meer resetten en pingen op 192.168.0.100. Stroom onderbreking van 1 minuut tot 24 uur heeft geen zin gehad.

Op verschillende NL en D sites geweest maar ik heb het probleem/ oorzaak/ oplossing nog niet kunnen vinden.

Iemand misschien een oplossing?

ShaSon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
hoezo kun je hem niet resetten dan?
Maar eeuh was 192.168.0.100 de default ip adres? ik weet het niet meer. Topic al goed doorgekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Resetten?

Ik bedoel reset geven op knopje achterop minimaal 10 sec. inhouden en dan los laten. Moeten de leds knipperen let wel: normaal. Pingen naar 192.168.0.100 gaat ook niet. WLAN led knippert alleen, maar voor de rest geen reactie uit dat ding.

Na de upgrade helemaal niks meer. Topic heb ik heel goed doorzocht en nog geen mogelijke oplossing gevonden. Misschien jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-04 22:37
Dat probleem heb ik dus ook. Lampjes branden wel, maar pingen gaat niet en mijn PC vindt ook geen wireless basis. De oorzaak is waarschijnlijk dat je hem na het flashen nog 3 minuten aan moet laten staan alvorens te resetten. Een oplossing heb ik ook nog niet gevonden.

Ik denk dat ik hem maar naar Medion opstuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hopen dat het de oplossing is. Ik heb Medion al een mailtje gestuurd. Even wachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obme_ief
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

is er hier toevallig iemand die een quake4 servertje werkend heeft met deze router?
(op de een of andere mannier krijg ik voor de buitenwereld een vaag poortnummer, poorten geforward, daar zit het probleem niet)

en puur uit nieuwsschierigheid, ik las dat iemand kon zien welke draadloze clients geconnect waren in de web interface maar waar zie je dat dan?

tijd voor verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
http://<ip router>/status/wirelessclients/index.shtml ... ooh ja eerst og wel ff inloggen..
Raar genoeg kijk ik er net.. en zie ik de pc waar ik nu achter zit, zelf er niet bij staan (terwijl ik toch draadloos werk...mm klaatst gekeken en toen was het geen probleem.

Anoniem: 163276

Halloo mijn naam is Rodina,Ik ben een meisje van 18 jaar,en ik heb niet zoveel verstand van computers,maar ik vind het wel leuk om er mee te werken :)

Maar nu heb ik een probleem :(
Ik heb een Medion Wireless Lan Set van de Aldi ( Medion MD 40900 )
( van me oom gekregen,was nog nieuw en ongeopend)

met 2 van die Usb Dongles ofzoo erbij

Alleen ik heb zo een beetje gevolgd wat in het boekje staat,en ik heb de usb dongle aangesloten en de Pwr knopje brand nu,en de Wan brand, en de rest is alles uit,op mijn Pc staat wel Draadloze verbinding gemaakt,en dan zie je ook van die groene streepjes enzoo,en de snelheid is dan 52 Mbps ( dat staat daar )

Volgens dat apparaat is er dus wel verbinding,maar waarom kan ik dan niet op internet of op msn ofzoo,

Ik heb ook dat gedaan met dat 192.168.0.100 enzoo,en die Wizard gedaan en alles,Maar nog steeds staat er verbinding gemaakt,maar ik heb dus nog steeds geen internet,

Ik heb best wel een goede pc,van pentium 4,en 1024 geheugen ofzoo,en van alles,maar het is best een goede,en het draait op Windows Xp Proffesional Service Pack 2

Wat moet ik nu doen,Ik Hoop echt dat jullie me kunnen helpen,

Alvast bedankt,
Groetjes En kusjesz Rodina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-04 22:42
Beste Rodina, je hoeft je naam en leeftijd echt niet te noemen en groetjes zijn ook niet nodig (zie FAQ enzo).

Je hebt helaas de lastigste router gehad die er bestaat... het is ook voor mensen die wat meer verstand hebben van netwerken een flink karwei om de Medion goed te laten werken (mogelijk de reden waarom je oom hem wegdeed?). De software die erin zit is gewoon erg slecht.

mijn beste advies: hoe zonde het ook lijkt, geef de router terug of doe hem weg... zo voorkom je een HOOP ellende. De USBsticks zijn handig, kunnen ook met andere routers gebruikt worden.

Een goede router is tegenwoordig niet zo duur meer.
De specificatie van je PC is in dit geval ook niet belangrijk.

Waarvoor heb je eigenlijk een router nodig? Meerdere pc's in huis of is er 1 pc & staat de modem te ver?

In elk geval:
Je PC heeft zo te horen wel gewoon verbinding met de router. Het probleem is dat de router niet goed afgesteld staat op de modem...
en dit lijkt een kwestie van geluk te zijn... ik heb vandaag nieuwe modem gehad (overgestapt van provider) en ben weer 2 dagen bezig geweest om de Medion te laten werken met de modem... steeds exact hetzelfde proberen... plotseling werkte het terwijl ik niets anders had gedaan...
(Ik zou de Medion eigenlijk weggooien maar nog geen tijd gehad om een nieuwe router aan te schaffen.)

Op een ander adres heb ik de Asus WL500g router, werkt heeeeeeerlijk in 10min ingesteld en alles werkt, draadloos internetten ook (met beveiliging)... totaal ander verhaal dus!

wat je nog kan proberen:
De router resetten (met een pen 20sec in het minigaatje), de wizard opnieuw uitvoeren en bij de stap Internet Connection voor Dynamic kiezen en als hij vraagt of je MAC & Host moet instellen kies je No.
Of zelfde doen maar dan Yes kiezen, Host laat je leeg en bij MAC vul je het MAC-adres van je modem in (dit staat op een sticker op je modem, een reeks cijfers en letters (stuk of 8).

maar niet te lang mee stuntelen... tis een rotding... lees maar het oude topic hierover (en ook dit topic)

[ Voor 3% gewijzigd door Jazco2nd op 25-12-2005 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170750

Hoi ik heb net een firmware update gedaan van de sitecom wl-122 v1 wireless router 100G+.
Ha! en het werkt ook nog. Alleen ik krijg geen WEP beveiliging voor elkaar.
Windows herkent het netwerk wel, ook mijn pda, alleen ik krijg geen toegang.
Wel zonder WEP of WPA dan heb ik wel toegang.
Probleem dat mijn pda geen WPA heeft dus moet ik wel WEP beveiliging gebruiken.
Kan iemand mij helpen?

Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167728

hallo mensen,

ik heb nu ook een md40900, alleen zit ik met een probleem,
ik heb hem 2dehands overgekocht met nog 2 jaar garantie en hij zat nog nieuw in doos.
oude eigenaar(oudeman) heeft hem nooit gebruikt.
allen ik heb hem direct geflashed met de niewe firmware(v15) maar hij krijgt geen inet connectie.
connectie met de router is perfect, alles werkt, zelf wireless apparaten kan ik zien.
ik heb zelfs de Fujitsu Siemens AP600USB, Z-Com XG 2000 en Sitecom WL-122 firmware eropgehad en nog krijg ik geen connectie met me internet(wan).
met me oude router op dynamic ip settings werkt ie goed, maar die medion weigert me

hebben meer mensen dit gehad?

update: ik krijg hem dus nu wel ene keer aan de praat andere keer weer niet, dan lukt ip en dhcp wel instellen en andere keer weer niet. firewall al helemaal niet. iemand meer ervaring behalve met wizard.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 167728 op 13-06-2006 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey,
Gebruik je de software die meegeleverd werd of laat je WinXP het draadloze gedoe automatisch regelen?
Bij mij werkte het ook niet tot ik "Draadloos netwerk automatisch configureren "uitklikte in DRAADLOZE NETWERKVERBINDING/ EIGENSCHAPPEN:tabblad DRAADLOZE NETWERKEN, en de meegeleverde software installeerde.

Succes!

Vertel anders eens hoe je deze router hebt ingesteld. Ik heb hem gewoon in mijn oude router ingeplugd als draadloos toegangspunt, WAN EN DHCP uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44430

Aangezien zoveel mensen klagen en dit beestje afkraken.

Bij mij draait de MD40900 nu al bijna 3 jaar probleemloos!

Ben zeer tevreden.

En wat helpt, niet lopen klooien met firmwares om 'stoer' te doen.
Als het werkt, werkt het. Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:51
Anoniem: 44430 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 14:35:
Aangezien zoveel mensen klagen en dit beestje afkraken.

Bij mij draait de MD40900 nu al bijna 3 jaar probleemloos!

Ben zeer tevreden.

En wat helpt, niet lopen klooien met firmwares om 'stoer' te doen.
Als het werkt, werkt het. Klaar.
Bij ons werkt het heel goed nog.
Eerst de firmware update gedaan van uit de modem maar dat ging niet zo heel erg goed.
Gelijk terug gezet. Maar als ik nu zo lees kan je beter nooit viavan uit de modem update maar alleen. Van af de pc. Dat lukte eerst ook niet. Me firewall blokte wat. Kreeg een error terug van het programma om te updaten.
Heeft alleen wel 2 maanden open gestaan voor iedereen. :(
Me broertje had het op het netwerk gezet zonder het te instellen. En dat ding laat iedereen er op als je niks verandert heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139602

bij mij werkt hij ook nog steeds perfect alleen heb ik nu het probleem dat ik via amsn mijn isight (MacBook) niet kan gebruiken omdat er bepaalde poorten geblokkeerd zijn.

maar zelfs als ik de firewall uitzet van de macbook & de router werkt de webcam nog steeds niet.
via het interne netwerk werkt hij wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183508

Best intressante topic hier.

Nu had ik een vraag, heeft er iemand (goede) ervaringen met het flashen van hun Medion 40900 router met andere firmware dan die van Medion? En zoja, welke is dan de beste voor het meeste aantal functies?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dmitri
  • Niet online
Ik ben op zoek naar de Fujitsu-Siemens Firmware versie 7.3.3 (of is 7.4 ook ergens te krijgen?) Op de officiele site van FS vind ik allen v.7.3, maar zonder installatie-instructie.

Wie o wie kan mij aan versie 7.3.3 met installatie-instructie helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dmitri
  • Niet online
Subtiele kick ;)
Dmitri schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 16:47:
Ik ben op zoek naar de Fujitsu-Siemens Firmware versie 7.3.3 (of is 7.4 ook ergens te krijgen?) Op de officiele site van FS vind ik allen v.7.3, maar zonder installatie-instructie.

Wie o wie kan mij aan versie 7.3.3 met installatie-instructie helpen?

Anoniem: 200910

ik heb een draadloos voip telefoon aangesloten, nu moet ik port open zetten met port forwarding, maar nog nooit gedaan, het gaat om poort 5060 5062, hoe werkt dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dmitri
  • Niet online
Ik gebruik inmiddels al ruim 2 jaar de medion 40900-router en dit geheel zonder probleem (na de 'verplichte' firmware-update van medion). Ik draai dus op de originele firmware van Medion.

Nu valt de draadloze verbinding steeds weg. Als ik dan naar draadloze netwerken zoek, is de Medion niet te vinden. Na een tijdje (ik heb niet geklokt) komt de verbinding weer op.

Het probleem is bij diverse computers (1 pc en 2 laptops) en er is in de configuratie van de computers of de router niks veranderd.

Zijn er mensen die dit probleem herkennen en zo ja, is er wat aan te doen. Of is de router langzaamaan aan het overlijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246902

Ha,

Ik heb (had?) hetzelfde probleem.

Heb toen geswitched naar kanaal 12; zelfde problemen.

Gister ben ik geswitched naar kanaal 6 EN heb ik de netwerknaam veranderd (dat zal wel niet zo heel veel uitmaken; maar goed :-) ). Sindsdien gaat het stukken beter.

Ik moet er ook bij zeggen dat het aantal draadloze netwerken hier in de buurt met factor 10 is gestegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
een factor 10? sinds wanneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basti504
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-04 21:17

Basti504

Niet de enige, wel de echte.

Ik gebruik deze router nog steeds, alleen de AP functie want het routering gedeelte plus DHCP heb ik maar vervangen door een Cisco router :P . Ik heb lang problemen gehad met het draadloze gebeuren, uitval om de 5 minuten enz. Ik heb toen de USB dongle vervangen door een insteekkaart voor mijn laptop, sindsdien werkt alles toppie. Kanaal heb ik nooit veranderd, bij mij lukte de dongle vervangen goed. :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246902

Nou sinds 2 jaar ... eerst 2 of 3 netwerken in de buurt (wat te scannen was) en nu wel 20.

Ik heb allerlei soorten clients gebruikt; de dongle, pci wlan, PCMCIA wlan (SMC en nog een onbekende japper). Na de verplichte firmware upgrade (dus ergens in 2003,2004) geen problemen gehad (muv. bovenstaande dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdofpray
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-10-2024
Basti504 schreef op zondag 30 december 2007 @ 13:56:
Ik gebruik deze router nog steeds, alleen de AP functie want het routering gedeelte plus DHCP heb ik maar vervangen door een Cisco router :P . Ik heb lang problemen gehad met het draadloze gebeuren, uitval om de 5 minuten enz. Ik heb toen de USB dongle vervangen door een insteekkaart voor mijn laptop, sindsdien werkt alles toppie. Kanaal heb ik nooit veranderd, bij mij lukte de dongle vervangen goed. :)
Ik heb ook het idee dat er problemen zijn met die dongles, bij mij valt vallen ze ook regelmatig uit. Ik heb het idee dat dit vooral gebeurd wanneer de hoeveelheid data gedurende een bepaalde periode behoorlijk hoog is. Weet iemand hier een oplossing voor, nieuwe drivers misschien (er staat nu v 1.0.8.1 op) anders ga ik ook rapido een PCI kaartje bestellen want ben het ook behoorlijk bue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basti504
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-04 21:17

Basti504

Niet de enige, wel de echte.

Ik denk dat je beter gewoon een PCI kaartje kan kopen, op drivers voor dat ding hoef je echt niet te wachten. Er is bij mijn weten nooit echt goede support van Medion gekomen voor deze router. Je zou custom firmwares kunnen proberen, maar bij een PCI kaart (van een goed merk) of andere dongle zal het zeker beter gaan. :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-10-2024
birdofpray schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 13:03:
[...]

Ik heb ook het idee dat er problemen zijn met die dongles, bij mij valt vallen ze ook regelmatig uit. Ik heb het idee dat dit vooral gebeurd wanneer de hoeveelheid data gedurende een bepaalde periode behoorlijk hoog is. Weet iemand hier een oplossing voor, nieuwe drivers misschien (er staat nu v 1.0.8.1 op) anders ga ik ook rapido een PCI kaartje bestellen want ben het ook behoorlijk bue.
Euh ja, die dongles waren echt niet van goede kwaliteit vrees ik :'(
Ik heb deze in het begin ook gebruikt, maar na een tijdje begon ik meer en meer disconnects te ervaren, mijn ervaring was dat hoe meer netwerktraffiek te slikke hadden op een langere periode ze letterlijk warm begonnen aan te voelen en dan uitvielen. Die dongles zijn qua ontvangst ook veel minder dan een pci kaartje hoor.. enkel al uit de grootte van zon dongle
kon je dat al afleiden in feite..
anyway kben nadat beide dongles definitief het begeven hadden overgeschakeld naar powerlan en sindsdien geen miserie gehad met wireless, de andere pc's die wel via wlan op mobo werken hebben de perfecte ontvangst dus de disconnects op wireless hebben alles vandoen met de dongles, de router zelf werkt heel goed.

Algemene ervaring; Over deze router mag je in principe niet klagen, stabiel .. na jaren blijft hij goed zijn werk doen, wlan werkt aan routerkant ook heel goed.
Enige 2 minpunten die in mijn ogen beter konden
- Standaard totaal geen beveiliging op je wireless lan, dat geloof ik nog standaard op stond ook ... :s
-Port forwarding is bij mij toch een gigantische ramp :(
Indien iemand daar een oplossing voor gevonden heeft (firmware ofzo ) mag hij die steeds posten, buiten het feit dat je per poort enkel UDP OF TCP kan instellen, geen rangen en slechts 50 poorten, werkt het forwarden bij mijn router gewoon weg niet :/

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdofpray
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-10-2024
OK, duidelijk, dan idd maar eens voor een andere adapter kijken, die kosten ook de wereld niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhlie
  • Niet online
lightdestroyer schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 16:25:
-Port forwarding is bij mij toch een gigantische ramp :(
Indien iemand daar een oplossing voor gevonden heeft (firmware ofzo ) mag hij die steeds posten, buiten het feit dat je per poort enkel UDP OF TCP kan instellen, geen rangen en slechts 50 poorten, werkt het forwarden bij mijn router gewoon weg niet :/
Bij mij werkt portforwarding prima. Weet je zeker dat je niet een firewall op je pc hebt aanstaan die het tegenhoudt?

Verder heb ik ook last van het UDP OF TCP-verhaal, maar heb dit creatief opgelost. De beperking wordt alleen afgevangen in javascript. Je kunt dus waarschijnlijk met allerlei leuke plugins in bijv. Firefox de betreffende POST wel aanpassen, of dat stukje javascript negeren, of, of, of...

Zelf heb ik iets anders gedaan: ik heb een http-proxy-achtig-programma wat ik al had iets aangepast zodat hij alle strings "9999" vervangt door een andere string. Stel, ik wil TCP en UDP poort 2001 forwarden, dan voeg ik eerst een regel voor TCP toe op poort 2001, en vervolgens een regel voor UDP op poort 9999. Stiekem wordt echter door die http-proxy 9999 vervangen door 2001 en voila, het werkt :)

Als je er erg prijs op stelt wil ik het wel iets gebruikersvriendelijker maken dan wat het nu is, ik pas nu die waarde steeds even aan in de code omdat ik het programma vrij zelden voor dit doel gebruik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcvane86
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik heb ook een speedtouch 510 --- Medion md40900 ----- pc

Op de speedtouch zitten ook een aantal pc's deze kan ik niet zien via de medion.
Ik krijg wel internet door op de medion maar niet de rest van het netwerk.

medion staat op dynamisch wan
met dhcp aan

Wie kan me helpen om toch de speedtouch gekoppelde pc's te zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcvane86
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-11-2024
Hoera!! het werkt

Hier uitleg hoe het nu gelukt is.

DHCP uit op de medion.(via instellingen medion)
Medion een heel hoog ip adres van de speedtouch gegeven(hoogste van de maximale dhcp range)
Wan connectie op de medion uitgeschakeld.(via instellingen medion)

alle utp's uit de medion gehaald
stroom er af
stroom er op
even wachten 1 minuut
Utp vanaf de speedtouch in de medion op LAN poort 1
even wachten tot lampje WLAN gaat branden (1 minuut)
Dan de utp's weer in de poorten 2,3,4 steken en de speedtouch verzorgt de ip adressen en alles werkt.

Het opvragen van de medion instellingen doe je nu via het ip adres dat je hem geeft hiervoor.
Ik heb WPA ook aanstaan en alles is volledig functioneel.

Hoop dat anderen hier ook wat aan hebben.

Groetjes Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257233

Ik snap de speedtouch 510 problematiek niet .. had er ook een en dat heeft prima gewerkt. Iig. goed om te lezen dat je probleem is opgelost :-)

Zelf heb ik toch teveel problemen met WIFI: ik kan de eerste keer zeer moeilijk verbinding maken. Eenmaal verbinding werkt het ... maar nu denk ik toch eens aan andere firmware. De Fijutsu sla ik maar over (zie terug in dit topic) maar heeft iemand ervaring met de sitecom firware?

http://sitecom.com/driver...ductid=237&version=V1;001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257233

Nou inmiddels de upgrade uitgevoerd, grappig ... ineens heb ik een Sitecom wireless router :-)

De WIFI problemen die ik had zijn opgelost, en wat ook een bijzonder groot pluspunt is is dat je bij port - forwarding ook tegelijk TCP als UPD kunt opgeven. De brakke interface is iets minder brak dus :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhlie
  • Niet online
Vet! Mooi ook dat alle instellingen nog staan zoals ze in de medion-configuratie stonden. Of mijn wireless nu werkt (dat deed 'ie namelijk ook niet) weet ik niet, heb m'n laptop net uitgeleend.

Het allermooiste is dat 'ie met deze firmware gewoon stukken sneller is! Met de medion firmware haalde ik ongeveer 3300 kilobyte per seconde, met deze is dat 5500 kilobyte per seconde! (ik heb een 100Mbps-verbinding)

Nu hopen dat deze firmware net zo stabiel is als die van medion, dan ben ik een zeer tevreden mens...

Oh, en er is een telnetinterface:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
Starting shell on (none)

Password:
# help

Built-in commands:
-------------------
        . : break cd continue eval exec exit export help login newgrp
        read readonly set shift times trap umask wait

#
# ls
bin       dev       home      lib       proc      sbin      tmp       var
boot      etc       igateway  mnt       root      tftp      usr
#
# cd bin
#
# ls
[                       iappd                   passwd
aplog                   id                      pppd
aplogd                  ifconfig                pptp
autoip                  ifup                    pptp_callmgr
boa                     imginstall              ps
brctl                   init                    pwd
busybox                 insmod                  randomseed
cat                     iptables                reboot
chgrp                   iptables-dump-counters  remotelog
chmod                   iptables-restore        respawnd
chown                   iptables-save           rm
clear                   kill                    rmmod
copy_flash              killall                 route
cp                      login                   setoid
cp_fileset              lpd                     sh
cut                     ls                      shelld
datastore               lsmod                   sleep
dhcpcd                  mkdir                   snmpd
echo                    mktemp                  ssi
env                     mount                   test
erase_flash             mv                      touch
getoid                  ntpdate                 udhcpd
grep                    ntpdatedeamon           umount
hostname                paed                    upgraded
#
#

maar daar heb ik nog niet zoveel mee geprobeerd.

Edit: mijn kapotte wireless kon hij niet repareren. Fysiek kapot dus :) Stabiel is deze firmware wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroy0211
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-04 08:59
Ik reageer hier nu op een heel oud topic.
Maar ik kan nergens anders iets nuttigs vinden.

Ik heb volgens mij ook zo'n router ergens op de kop getikt. XG-2000 is het type. Staat voor de rest geen merk op.

Het is een witte en hij ziet er gewoon precies hetzelfde uit als op de foto's die ik hier in dit topic heb gezien.

Nu zit ik met het volgende probleem: Ik heb deze router overgenomen voor een prikkie, hier stond een sputnik firmware op. Ik kon de router alleen benaderen via wifi. Vaste kabel was gewoon niet mogelijk. Dan geeft windows de melding dat hij geen of beperkte verbindingsmogelijkheden heeft met een totaal vreemd ip-adres op die LAN poort.
Maargoed, dat is niet alles. Ik kon erop komen (alleen nog maar met 1 pc uitgetest via wifi). Maar nu probeerde ik de webinterface te veranderen. Werkte. Nu wilde ik een andere firmware erop zetten. Dit lukte, maar ik kan nu niet meer inloggen.
Ik krijg een blauw scherm van medion, en daarin moet je een taal selecteren. Druk je op inloggen en daarna gaat het allemaal fout. Je ziet de volgende meta foutcode:
<meta http-equiv="Refresh" content="0; url=SSL; no or illegal command found

Meer staat er niet, ik denk dus dat de firmware niet goed gelukt is, maar nu probeer ik terug een andere firmware via TFTP te uploaden, maar nu geeft hij continu de melding tijdens het TFTP proces:
Fout op server : Access violation

Ik weet dat het komt omdat mijn wachtwoord niet goed is om in de router te komen. Ik heb alle soorten wachtwoorden geprobeerd:
root
admin
medion
login
(mijn eigen wachtwoord)
en ga zo maar door,

Niets werkte om in te loggen, nu weet ik dus niet meer wat ik moet doen. Ik kom er gewoon niet meer in.
En deze router wil ik wel in de toekomst gaan gebruiken voor testopstelling.

groeten,

Leroy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:09
Dat moet wel heel erg prikkie zijn aangezien je al een N routertje op de kop kan tikken, nieuw voor 19 euro bij een MediaMarkt. Dat je LAN poorten al niet goed werken zou voor mij al genoeg reden zijn om de kliko te opnenen en het geheel daarin te lazeren.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Bumppp!!!
Na 7 jaar trouwe dienst gaan deze 2 Medion routers de deur uit .. dat iets zo lang goed blijft in IT land..eigenlijk wel ongelooflijk (nou ja.. ik heb hier een epia-V uit het jaar 0 die ook nog als server werkt).

Ik merk dat wat randapparatuur met WPA AES overweg kunnen maar niet met WPA PSK (dat is wat dez router alleen kan op WPA gebied.. of mis ik iets?).. tja.. dus ik heb heel lang WEP beveiliging gedraaid wat iedereen natuurlijk afraadt.. en je raadt het al ik had laatst wat gasten die op mijn netwerk zaten (ACL wel aangepast... maar toch merkten ik veel netwerk verkeer op).
Ik heb laatst met Wifi 2Mb/s gehaald met bepaalde downloads... toch behoorlijk snel zo voor deze oude routers..
Dus nu wil ik een net zo betrouwbare N/G router met WPA AES mogelijkheid.. iemand nog ideeën?
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste