With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
tja.. ik heb hem ingesteld.. en hij werkt hier al een jaar.. zonder problemen. Dus ja.. het lijkt me voor 89 euro dat je daar geen buil aan kunt vallen. Je bent in het begin wel het een en ander in aan het stellen (en je kunt er veel aan instellen ja!), maar daarna heb ik verder geen problemen gehad.Cyberpope schreef op maandag 20 december 2004 @ 11:29:
[...]
Tja, maar je komt hier vooral om problem op te lossen. Kijk maar in het Asus 500g topic.
Maar er zijn er nu meerdere met ongeveer 1 jaar ervaring. En ik mot voor mijn zus een netwerkje opzetten. Nu zag ik dat hij komende woensdag weer in de reclame is. Een aanrader of een definitieve afrader? Let wel, bij mijn zus is het 1x instellen en geen fancy dingen.
Run btw ook een ftp server thuis.
En moet de computer waar de adsl modem persé aanstaan om internet te krijgen?
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
en kan ik nou gewoon internet delen zonder dat er 1 pc altijd aan moet staan?
ik ben nieuw hiermee dus ik weet er niet zoveel van
Kan allebei, Het is ook een normale switch en kan draadloos. Met draadje istie natuurlijk sneller. (100Mbit om 54Mbit draadloos)3ddie schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 19:44:
ik heb nog een (mischien domme) vraag over deze aldi set, moet ik nou ook een netwerkkaart hebben voor mn pc en mn laptop? of gebruik je die dongels daarvoor in de plaats?
en kan ik nou gewoon internet delen zonder dat er 1 pc altijd aan moet staan?
ik ben nieuw hiermee dus ik weet er niet zoveel van
Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)
Anoniem: 62046
(Ik plak er meteen maar even een plaatje bij ter verduidelijking)

Mijn (ethernet) adsl modem staat dus in de huiskamer, nu wil ik daar een switch aan hangen. Aan die switch hangt dan een AccessPoint (=AP) en een kabel die weer naar een andere switch gaat.
Waarom op deze manier, vraag je je af?
Ik ben bang (en weet het vrij zeker) dat als de Ap in de aanbouw staat je in de rest van het huis bijna/geen bereik hebt.
de vraag is nu: onstaat er geen lag (bij het spelen van spellen bijvoorbeeld?) als je een switch op een switch aansluit? of zie ik een ander probleem niet?
En een lag? Ik heb er geen last van. En heb op sommige punten in huis een aansluiting die over 2 switches gaat.
[/quote] 2. Nieuwe functie voor het opslaan en laden van de routerconfiguratie.
[quote]
iemand een idee
Of het de handigste plek is om deze daar neer te zetten.. tja daar kun je het over hebben.
Trouwens dit is met firmware 1.0.14... niet 1.0.15.
[ Voor 9% gewijzigd door henkleerssen op 29-12-2004 19:24 ]
Anoniem: 56033
Alleen 1 probleem:
Doordat ik in het netwerk al een computer heb met 192.168.0.100 weet ik niet hoe ik de router moet bereiken....
Deze computer is de server en het is niet mogelijk het ip adres hiervan te wijzigen.
Weet iemand hoe ik nu toegang tot de router kan krijgen??
Net al de helpdesk gebeld, maar die raadde me aan het later nog eens te proberen daar de wachttijd al 15 - 20 min. was....
Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition
Anoniem: 56033
tnx
nu nog ff zorgen dat goed gaat werken in het hele netwerk!
Anoniem: 133772
1
2
3
| ...--adsl--[SpeedTouch 510 public ip/10.0.0.138]--ethernet--[Medion 10.0.0.151/192.168.0.100]--ethernet--[PC1 192.168.0.101] | |--wireless--[laptop 192.168.0.102] |
Ik ervaar hiermee de volgende uitdagingen:
- Ik zit op zolder en daar is de verbindig TOP maarja, daar staat WLAN router. Als ik beneden zit, is de verbinding "very low", terwijl de afstand tot de router slechts 10 meter is. Misschien is de antenne brak? Straling van andere apparaten?
- Ik krijg geen fatsoelijke verbindingen met bittorrent en emule, heb zitten prutsen met portmappings, maar waar moet ik wat nu instellen. Firewalls in ST510 en Medion al uitgehad, maar geen resultaat. Medion schijnt ook als bridge ingesteld te kunnen worden maar dan krijg ik geen draadloze verbinding meer. Er moet behoorlijk wat ge-NAT worden door die apparaten, maar waar en hoe? Nog firewall-instellingen waar ik rekening mee moet houden?
Any help appreciated
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 133772 op 24-01-2005 15:28 ]
Ik neem aan dat het wireless stuk te ver naar links staat?Anoniem: 133772 schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 17:17:
code:
1 2 3 ...--adsl--[SpeedTouch 510 public ip/10.0.0.138]--ethernet--[Medion 10.0.0.151/192.168.0.100]--ethernet--[PC1 192.168.0.101] | |--wireless--[laptop 192.168.0.102]
Verschuif eens wat meubels voor de lol of ga eens met een USB-verlengkabel na rond welk volume zich de blokkade precies voordoet. Wat betreft bereik is het altijd weer koffiedik kijken. Als mijn breedbeeldtelevisie (die aanstaat) tussen de dongle en het basisstation staat, heb ik nog altijd prima bereik. Als mijn dongle een meter verder hangt, schuin boven mijn monitor, bijna niks.Ik zit op zolder en daar is de verbindig TOP maarja, daar staat WLAN router. Als ik beneden zit, is de verbinding "very low", terwijl de afstand tot de router slechts 10 meter is. Misschien is de antenne brak? Straling van andere apparaten?
Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be
no valid web file system found.
echter wanneer ik de nieuwe firmware probeer te uploaden krijg ik deze fout melding.
tftp -i 192.168.0.100 put webfileset_1_0_8.img medion
Timeout occured
Connect request failed
tftp staat in de directory waar deze opdracht word uitgevoerd
ik kan de router pingen.
heb ook al via een tftp progje van sitecom geprobeerd deze geeft de melding controleer instellingen.
iemand een idee?
Als ik vandaag over water loop, staat er morgen in de krant dat ik niet kan zwemmen
Geen Ping, wel Pong
net gebeld maar we weten van niks grrr
Als ik vandaag over water loop, staat er morgen in de krant dat ik niet kan zwemmen
Anoniem: 98675
Een kennisje had de mooie Medion router gekocht en vroeg of ik hem even achter haar speed touch home ADSL modem wilde leggen.
"eitje toch?
Modem is inmiddels succesvol getweaked naar de "pro" variant, als je er één pc aan hangt, krijg je gewoon verbinding via PPP. Maar zodra je de router ertussen hangt, kom je niet meer in het modem, of op internet.
Ik heb het idee dat ze allebei voor router spelen en dat dat niet samen gaat...
Geprobeerd: Modem DHCP server, Router niet; Modem geen DHCP server, router wel.
Maar nog steeds niets...
Weet iemand raad?
Hier zit ook meteen een ander utility programmatje bij!
Dus de laatste firmware voor de router/accespoint is nu 1.0.15 en de laatste versie van de drivers van de dongle is nu 1.0.8
Correct me if i'am wrong.
[ Voor 56% gewijzigd door nathalia op 11-02-2005 11:40 ]
Mazda MX-30
Onconventioneel, maar toch. Heb ook een ST 510, zal wel de pro zijn;Anoniem: 98675 schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 15:23:
grrr...![]()
..
Modem is inmiddels succesvol getweaked naar de "pro" variant, als je er één pc aan hangt, krijg je gewoon verbinding via PPP. Maar zodra je de router ertussen hangt, kom je niet meer in het modem, of op internet.
Ik heb het idee dat ze allebei voor router spelen en dat dat niet samen gaat...
Geprobeerd: Modem DHCP server, Router niet; Modem geen DHCP server, router wel.
Maar nog steeds niets...
Weet iemand raad?
Modem geinstalleerd direct aan computer. Ik had een Versatel scriptje nodig (Zonnet), modem geconfigureerd inzake Firewall e.d. en vervolgens router er achter gehangen. Daarna de router gereset (1,2,3,.......10), 2 minuten in z'n eigen sop gaar laten koken en vervolgens benaderd. Firewall in de router UIT gezet, DHCP aan (die geeft immers de adressen uit) en toen deed ie 't. Kan nu de modem idd niet meer benaderen, maar die staat keurig geconfigureerd en dus boeit het me niet, Loopt als een trein.
[edit] Heb dat progje van Dr. Speedtouch er ook maar afgelaten, omdat ik niet in de gaten kreeg wat ie nou precies deed. Weet het niet zeker, maar misschien dat de handel hier wél werkt omdat ik het niet gebruikt heb...
[ Voor 11% gewijzigd door Pong op 09-02-2005 14:29 ]
Geen Ping, wel Pong
Anoniem: 35417
Dit is een laatste waarschuwing van mijn kant: houd dit topic schoon van onzin en dingen die hier gewoon geen kont mee te maken hebben. De volgende keer dat het hier weer gruwelijk offtopic gaat of er dingen gepost worden die we niet willen zien is het finito met dit topic!
ik heb eik weinig gedaan om het werkende te krijgen (nieuwe web interface en firmware meen ik) WEL staat de medion op dynamisch, misschien dat daar iets mee is bij jullie?
draait iig al een maand of veel zo zonder problemen (gelukkig
vergeef me als ik uit me nek lul, val ook maar zomaar in het topic en moest hier aan denken
tijd voor verandering.
Is het wellicht mogelijk om iets in te stellen om een wegvallende verbinding automatisch weer te laten opstarten? Bij vrienden van mij die een router + USB-dongle van een ander merk hebben, werkt dat wel. Daar zie je heel vaak de verbinding wegvallen, maar de dongle maakt binnen een paar seconden weer contact met de router. Zij kunnen dus lekker slapen terwijl de download doorgaat..... Wie helpt me?
Mazda MX-30
...
strange.. hij wordt wel wat heet bij mij met bittorrent.. maar van wegvallen is geen sprake.Basti504 schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 17:33:
Ik heb deze router ook al een jaar en bij mij viel de verbinding ook steeds weg, maar dat deed ie alleen als ik met Emule of Kazza bezig was dus niet als ik gewoon aan het interneten was. En als de verbinding dan wegvalt is die dongle wel gloeiend heet. Ik heb vanalles geprobeerd, koelblok er opgezet
, andere frimware's maar niets. Maar ook als je laptop maar 2 meter van de router afstaat valt ie nog weg bij Emule en Kazza. Nu heb ik een goedkoop PCMCIA kaartje gekocht en hij doet alles in een keer, niet meer wegvallen. Dus ik denk dat die dongle op een of andere manier te zwaar belast word. (zo was het bij mij dan)
Ik denk niet er van een overbelasting kan worden gesproken. Een "storing" met zoveel verbindingen naar de router toe..
Hier zit ook meteen een ander utility programmatje bij!
Dus de laatste firmware voor de router/accespoint is nu 1.0.15 en de laatste versie van de drivers van de dongle is nu 1.0.8
Correct me if i'am wrong.
Mazda MX-30
Geen enkel probleem mee gehad. Poortnr. aangeven, type poort aanklikken en aangeven naar welk ip-adres het moest (standaard staat er iets van 192.168.0.0, moet bv worden 192.168.0.102 als dit de pc is met dat ip-adres). FF wachten totdat alles goed verwerkt is en hopla: werkend.
Teamspeak server 192.168.0.101:8767 (UDP)
Router ingesteld:
Bronpoort protocol bestemmings IP bestemmings poort
8767 udp 192.168.0.101 8767
Dit moet eigenlijk toch echt werken > maar helaas hier dus niet.
Zet ik mijn oude router er tussen > dan werkt het wel

Anoniem: 129840
Ik zou dus moeten invoeren:
Bronpoort 6345
Protocol ICP
BestemmingsIP 192.168.0.101
Bestemmingspoort: 6345
én
Bronpoort 6345
Protocol UDP
BestemmingsIP 192.168.0.101
Bestemmingspoort: 6345
... maar ik kan slechts een keuze maken, twee invoeren op 1 poortnummer wordt niet geaccepteerd!
Weet iemand hier iets op?
Anoniem: 71139
ik heb hetzelfde bij VPN en DC++, maar volgens mij ligt het niet aan de dongle, want als de verbinding bij mij is weggevallen is de router 5 minuten compleet onbereikbaar (ook voor de computers met een UTP verbinding naar de router). De router reageert op dat moment zelfs niet op pingen. Ik denk dus dat het aan de firmware van de router ligt, maar ook ik draai de laatste versie hiervan, dus ik denk dat er voorlopig geen oplossing isBasti504 schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 17:33:
Ik heb deze router ook al een jaar en bij mij viel de verbinding ook steeds weg, maar dat deed ie alleen als ik met Emule of Kazza bezig was dus niet als ik gewoon aan het interneten was. En als de verbinding dan wegvalt is die dongle wel gloeiend heet. Ik heb vanalles geprobeerd, koelblok er opgezet
, andere frimware's maar niets. Maar ook als je laptop maar 2 meter van de router afstaat valt ie nog weg bij Emule en Kazza. Nu heb ik een goedkoop PCMCIA kaartje gekocht en hij doet alles in een keer, niet meer wegvallen. Dus ik denk dat die dongle op een of andere manier te zwaar belast word. (zo was het bij mij dan)

Daarnaast is de Wlan verbinding ook nog eens erg onstabiel (ondanks een redelijk goed bereik) waardoor hij ook nog eens op willekeurige momenten wegvalt. Dit probleem fix ik altijd door de usb dongle even eruit te halen en weer erin te stoppen en dan werkt het weer, maar is natuurlijk alles behalve ideaal.
conclusie: het is echt kutspul.
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 71139 op 26-02-2005 16:53 ]
hier bittorrent 24/7 aanstaan en ftp'en intern als extern... Dus das wel een redelijk zware netwerk belasting. No problems at all...
Dus nou te zeggen dat het kutspul is.. gaat mij dus te ver.
Ik vraag me af of bepaalde problemen met die dongles te maken hebben met de stabiele stroom toevoer naar die dongle.. Ik denk zelf dat dit eerder het probleem is.
ik heb ook nooit problemen met azureus of ftp. Het probleem is dan ook niet overbelasting maar slechte firmware, die het bij bepaalde protocollen opgeeft (met gewoon een UTP kabel notabene, probeer zelf eens een VPN verbinding te maken van achter de router en daarna een kwartiertje te browsen).henkleerssen schreef op zondag 27 februari 2005 @ 10:44:
"conclusie: het is echt kutspul."
hier bittorrent 24/7 aanstaan en ftp'en intern als extern... Dus das wel een redelijk zware netwerk belasting. No problems at all...
Dus nou te zeggen dat het kutspul is.. gaat mij dus te ver.
Ik vraag me af of bepaalde problemen met die dongles te maken hebben met de stabiele stroom toevoer naar die dongle.. Ik denk zelf dat dit eerder het probleem is.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 71139 op 27-02-2005 18:19 ]
Anoniem: 138291
ik heb een probleem met die router
ik wil nu inloggen in de router maar nu krijg ik dit te zien.
NO VALID WEB FILE SYSTEM FOUND> PLEASE UPLOAD A VALID FILESYSTEM.
wie o wie kan mijn helpen
groetjes dj hermus
Goed zoeken wil wel eens helpenhenkleerssen schreef op dinsdag 23 december 2003 @ 23:23:
Hee verdorie.. als ik connectie maak met mijn wlan router krijg ik de foutmelding "No valid Web File System found. Please upload a valid filesystem."..Wat nu?
Bekende bug (kan gebeuren bij stroom onderbreking blijkbaar of slecht verlopen firmware update) ..op 24 december door medion als bug erkend ook en gelijk een oplossing aangeboden.
Volg de instructies in dit filetje en het is weer opgelost.
http://crew.tweakers.net/JSS/medionrouter.zip (264kB)
[ Voor 11% gewijzigd door Dmitri op 28-02-2005 09:06 . Reden: typo ]
Maar eigenlijk zit er ook een usb aansluiting op de printplaat van de router..(fujitsu siemens ding heeft een usb aansluiting zie ook http://download.fujitsu-s...ED-4406-BD10-7BE0F62E9694 ).
Iemand ervaring met usb dingen solderen op een printplaat? Iemand al dat ding open gehad?
Mja, dat wegvallen heb op een andere manier opgelost
nu wel ontopic :
Ik heb een probleempje met de poort forwarding, omdat de firewall in dat ding niet werkt op een of ander manier
(domme vraag : waar kan ik zien welke frimware erin zit ? )
Firmware versie: 1.0.15
Webversie: 1.0.14
[ Voor 6% gewijzigd door Basti504 op 07-05-2005 12:22 . Reden: typo ]
...
raar... maar ik heb geen 51 poorten geforward...Basti504 schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 12:20:
oftopic:
Mja, dat wegvallen heb op een andere manier opgelost, de PCMCIA kaart naar de laptop die toch nooit verder dan 7.5m van de router af is, en een netwerk kabel naar zolder getrokken. Nu werkt alles wel niet meer wegvallen enzo, en downloaden via de netwerk kabel gaat ook wel.
nu wel ontopic :
Ik heb een probleempje met de poort forwarding, omdat de firewall in dat ding niet werkt op een of ander manier,dus doe ik de poorten die ik nodig heb open via de poort forwarding, maar nu heb ik 51 poorten geforward maar nu kan ik niet meer toevoegen de knop is grijs en als je er eentje wist kan er weer eentje bij maar dan weer hetzelfde. Dus ik heb een maximum van 51. Iemand hier ook last van ?
(domme vraag : waar kan ik zien welke frimware erin zit ? )
btw heb jij toevallig een speedtouch adsl modem eraan hangen?
Nope, er hangt wel een motorola kabelmodem aan van @home. Ik zal eens wat met die firewall gaan spelenhenkleerssen schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 12:48:
[...]
raar... maar ik heb geen 51 poorten geforward...
btw heb jij toevallig een speedtouch adsl modem eraan hangen?
...
Ik wil graag dat de firewall in princiepe alle porten open laat, behalve de portmap op port 21, deze moet alleen voor gespecificeerde ip's toegankelijk zijn. Hoe kan ik dit regelen?
ik heb alle Default policies op Accept en een
input rule aangemaakt dat tcp connections op port 21 standaard reject.
Nu wil ik dus nog een exception op deze rule maken voor de ip's die wel toegang mogen hebben. Hoe doe ik dat? als ik een regel aanmaak met een hoger nummer waarin een ip wel toegang heeft, vormt dit dan een conflikt of zal deze regel de andere overrulen?
Default policies:
Input : Discard
.....
......
Dan is de router onbereikbaar en niet te pingen (time-out).
Ik dacht dat input van internet ------> router was maar blijkbaar niet nu heb ik dat ding weer kunnen reseten
...
Hier gewoon software matige firewall draaien (hoef ik ook niet de hele tijd in te loggen op mijn router om iets in te stellen of door te laten).
welke firmware?Anoniem: 71139 schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 23:35:
ik krijg hem ook niet eens enabled die firewalltelkens als ik op enable selecteer krijg ik eerst een 'test page' en na 20 sec heeft ie zn eigen weer disabled. Wat doe ik fout?
Ik heb een tweedehandse extra aangeschaft (iemand die er niks mee deed omdat die geen bereik had of zo) .. puur om alleen eens te kijken wat er mee kan verder:
+verschillende firmware eens uittesten
+kijken binnenin of er iets met usb kan
edit:Ik dacht .. ik kijk ff bij de oosterburen.. er was wel een die een mod heeft gedaan ...zie ff niks met google
[ Voor 18% gewijzigd door henkleerssen op 08-05-2005 11:12 ]
...
edit: maar ik zie nu.. dat dit wel een goed forum is.. thnks.. ff een update van de start topic (met de nieuwe links naar firmware en zo)
[ Voor 41% gewijzigd door henkleerssen op 08-05-2005 13:34 ]
ik zat net ff te kijken op http://www.wireless-forum.ch/forum/viewtopic.php?t=4268 .. hebben ze het over firewall instellen (einrichten) .. je kunt daar eens even kijken?Anoniem: 71139 schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 23:35:
ik krijg hem ook niet eens enabled die firewalltelkens als ik op enable selecteer krijg ik eerst een 'test page' en na 20 sec heeft ie zn eigen weer disabled. Wat doe ik fout?
Ten eerste zit er gewoon een usb aansluiting.. alleen de vraag is of deze genoeg stroom krijgt (ga ik nog testen).

en een zoom op de usb (rechts naast dat metaal):

Het zou moeten gesoldeerd worden.. waar ik geen held in ben. Dan zou het volgens mij gewoon een echte fujitsu siemens geval kunnen zijn geloof ik.
Ten tweede is het gewoon de Z-Com XG 2000 (zie ook de firmware bij de start post) .. medion 40900 = Z-Com XG 2000.

rood omcirkelt is weer de usb gaatjes die er al zijn
[ Voor 5% gewijzigd door henkleerssen op 08-05-2005 19:56 ]
nou is de sitecom firmware wel geheel "firewall enabled..": je kunt per poort EN per ip adres (of range) de boel dichtgooien of niet.. handig? zie ook http://www.sitecom.nl/md_download.php?md_id=1917Anoniem: 71139 schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 23:35:
[ Voor 12% gewijzigd door henkleerssen op 09-05-2005 14:41 ]
meiner deutsch ist zehr slecht leute. Hier kom ik echt niet verder meehenkleerssen schreef op zondag 08 mei 2005 @ 13:51:
[...]
ik zat net ff te kijken op http://www.wireless-forum.ch/forum/viewtopic.php?t=4268 .. hebben ze het over firewall instellen (einrichten) .. je kunt daar eens even kijken?
maar begrijp ik het nu goed dat deze router praktisch hetzelfde is als de CONNECT2AIR WLAN AP-600RP-USB AccessPoint van Fujitsu siemens, de Z-Com XG 2000, en de Sitecom WL-122/123, en dat de firmware uitwisselbaar is?
[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 71139 op 13-05-2005 21:55 ]
ondertussen ook de startpost veranderd... met de links naar de verschillende firmwares.. Probeer het maar eens.. op eigen risico he! Er zijn wel wat verschillen.. zoals in dmz, firewall support, telnet.. en wat dies meer zij..Anoniem: 71139 schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 21:41:
[...]
meiner deutsch ist zehr slecht leute. Hier kom ik echt niet verder mee
maar begrijp ik het nu goed dat deze router praktisch hetzelfde is als de CONNECT2AIR WLAN AP-600RP-USB AccessPoint van Fujitsu siemens, de Z-Com XG 2000, en de Sitecom WL-122/123, en dat de firmware uitwisselbaar is?
De z-com is gewoon precies hetzelfde als de medion firmware (alleen nieuwer) en dus deze kun je gewoon zonder problemen eens proberen.
Goede link! Zocht ik naar.. alleen .. als ik toch ff kritisch mag zijn.. zie ik net niet "achter" de usb of daar wat anders is.. hij lijkt wel heel erg veel he.. maar dat wisten we al.Basti504 schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 18:38:
Hier is een foto van de fujitsu siemens ap600, misschien heb je der wat aan.
Hier nog een keer een overzicht link: http://isl3893.sourceforge.net/hardware.html (hardware met intersil wlan chip)
ah handighenkleerssen schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 00:33:
[...]
ondertussen ook de startpost veranderd... met de links naar de verschillende firmwares.. Probeer het maar eens.. op eigen risico he! Er zijn wel wat verschillen.. zoals in dmz, firewall support, telnet.. en wat dies meer zij..
De z-com is gewoon precies hetzelfde als de medion firmware (alleen nieuwer) en dus deze kun je gewoon zonder problemen eens proberen.
Anoniem: 144907
Ik volg met grote belangstelling dat usb-spoor voor de Medion. :-)
Ik heb hem ook eens opengeschroefd, ik heb zelfs zo'n usb/ps2-muis stekkertje gemold om het te proberen, maar ik durf niet goed. Ik heb geen reserve routertje zoals jij.
Mvg,
Edward
henkleerssen schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 12:24:
Ik heb de mogelijkheid van usb optie ook eens in dat andere forum neergelegd zie http://www.wireless-forum.ch/forum/viewtopic.php?t=11499 ... daar loopt het ook niet echt storm.
In de handleiding staat nochtans duidelijk vermeld bij:
8.3.2 Wireless Settings
Closed Network(Hide SSID) ?? Dit kan je aan- of uitvinken.
Werkt deze optie niet dan?
Edward
henkleerssen schreef op zondag 08 mei 2005 @ 13:18:
ja dat kan.. alleen kun je dan niet je ssid broadcast uitzetten. Stond ook al op pag 15 van dit topic..
edit: maar ik zie nu.. dat dit wel een goed forum is.. thnks.. ff een update van de start topic (met de nieuwe links naar firmware en zo)
toen afgegaan op ervaringen van andere.. blijkbaar dus wel ssid als de manual het zegt.Anoniem: 144907 schreef op maandag 23 mei 2005 @ 19:59:
Vreemd,
In de handleiding staat nochtans duidelijk vermeld bij:
8.3.2 Wireless Settings
Closed Network(Hide SSID) ?? Dit kan je aan- of uitvinken.
Werkt deze optie niet dan?
Edward
[...]
Ik heb weliswaar een reserve router .. maar die gebruik ik als wds .. om signaal te versterken. (en het liefst als extra printerserver.. maar dan moet ik wel zeker zijn van mijn zaak voordat ik iets verander).
Ik zou het liefst een goede foto van het interne van zo'n siemens geval willen hebben.. zodat we echt de verschillen kunnen zien.
Ja,henkleerssen schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 11:42:
[...]
toen afgegaan op ervaringen van andere.. blijkbaar dus wel ssid als de manual het zegt.
Ik heb weliswaar een reserve router .. maar die gebruik ik als wds .. om signaal te versterken. (en het liefst als extra printerserver.. maar dan moet ik wel zeker zijn van mijn zaak voordat ik iets verander).
Ik zou het liefst een goede foto van het interne van zo'n siemens geval willen hebben.. zodat we echt de verschillen kunnen zien.
dat zou ideaal zijn.
Ik heb eens op Ebay gekeken bij Connect2Air en daar staan er wel enkele te koop in Duitsland.
Ik ga dit eens volgen, want er is een verkoper die er minstens 4 aanbiedt. Omdat het waarschijnlijk toch bijna een identieke router is zou ik die ook kunnen gebruiken als wds voor mijn Medion, waar ik toruwens erg tevreden over ben. Ik heb 'm verleden jaar in de afprijsbak van Aldi gevonden voor 69 €, inclusief de dongles. :-D
Moet je misschien naar duitsland.. das ook niet alles. Of anders dit bijhouden. Misschien komt die dan wel voorbij. Ik ga er geen meer kopen in ieder geval..Anoniem: 144907 schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 16:20:
[...]
Ja,
dat zou ideaal zijn.
Ik heb eens op Ebay gekeken bij Connect2Air en daar staan er wel enkele te koop in Duitsland.
Ik ga dit eens volgen, want er is een verkoper die er minstens 4 aanbiedt. Omdat het waarschijnlijk toch bijna een identieke router is zou ik die ook kunnen gebruiken als wds voor mijn Medion, waar ik toruwens erg tevreden over ben. Ik heb 'm verleden jaar in de afprijsbak van Aldi gevonden voor 69 €, inclusief de dongles. :-D
Hey Henk, een vraagje,henkleerssen schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 11:42:
[...]
toen afgegaan op ervaringen van andere.. blijkbaar dus wel ssid als de manual het zegt.
Als je die tweede router gebruikt als WDS moet je daarin dan ook WPA, MAC-filtering etc. instellen zoals op de eerste?
Mvg,
Edward
Werkt dat ding een beetje? Ik lees hier nl. wat klachten over de WLAN routers van Medion, is dat ook bij deze recente of aleen eerdere versies? Ligt dat aan de usb adapters of de router zelf?
Maar nu wil ik Age of Empire 2 over het internet gaan spelen maar nu heb ik gezien dat ik poort 2300 tot en met 2400 open moet gaan zetten en met een limiet van 51 gaat dat een beetje krapjes wordenBasti504 schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 12:20:
[...]
Ik heb een probleempje met de poort forwarding, omdat de firewall in dat ding niet werkt op een of ander manier,dus doe ik de poorten die ik nodig heb open via de poort forwarding, maar nu heb ik 51 poorten geforward maar nu kan ik niet meer toevoegen de knop is grijs en als je er eentje wist kan er weer eentje bij maar dan weer hetzelfde. Dus ik heb een maximum van 51. Iemand hier ook last van ?

...
Nou ik had eigenlijk de settings van de ene router (A) naar de andere router (Anoniem: 144907 schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 13:46:
[...]
Hey Henk, een vraagje,
Als je die tweede router gebruikt als WDS moet je daarin dan ook WPA, MAC-filtering etc. instellen zoals op de eerste?
Mvg,
Edward
In het kort: Router A fungeerd als dhcp .. router B een vast ip adres .. Handig? Och .het kan ook anders ja.
Ik heb op router B de laatste firmware van xg-2000 opstaan .. en bij A nog gewoon de laatste van medion.
Router B wil ik op termijn gelijk als usb server gaan gebruiken...
Je zou eens kunnen kijken naar de xg-2000 variant. Is lijk me het meest up to date. Ip van de router blijft ook hetzelfde (bij die siemens geval wordt het iets van 192.168.1.nogwat).. (Hoe weet ik dat? veel duitse forums gaan hierover.. zie de links hierboven).Basti504 schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 19:45:
Oke ik zit weer met een probleem maar ik kom er niet uit. Nu werkt de firewall niet en moet ik de poorten voor mijn spellen maar forwarden, en zoals ik al eerder ontdekt heb :
[...]
Maar nu wil ik Age of Empire 2 over het internet gaan spelen maar nu heb ik gezien dat ik poort 2300 tot en met 2400 open moet gaan zetten en met een limiet van 51 gaat dat een beetje krapjes worden. Is hier nog gewone manier om op te lossen of kan ik het beste dat ding gaan flashen naar een andere/betere frimware zoals die XG-2000 (weet iemand of die dat limiet ook heeft ? ) of die sitecom want dan moet ik met wat mensen gaan overleggen hiero. ( want ik niet zo dol op flashen , is nogal een paar mis gegaan bij mij
, en zonder internet willen/kunnen we niet
)
En als je flasht .. het kliefst met een UTP kabel he... niet met een dongle!
[ Voor 8% gewijzigd door henkleerssen op 26-05-2005 00:01 ]
Anoniem: 145554
Met behulp van Netstumbler 0.4.0 (www.netstumbler.com) heb ik de medion USB stick met de built-in WiFi adapter van mijn Asus laptop vergeleken. Op een afstand van 20m in achtertuin is de signaalsterkte van de adapter van Asus ca. 70%, die van Medion ca. 50%.
Mijn conclusie:
- De router is good (met laatste firmware m.b.t. WiFi)
- De USB sticks zijn matig, voldoen voor internet binnenhuis.
- Help desk is prima (ook in feestdagen te bereiken)
Om het signaal nog wat te verbeteren zou je de standaard kanaal (6) eens op 12 kunnen zetten.. helpt bij mij.. maar bij sommige weer niet.Anoniem: 145554 schreef op zondag 29 mei 2005 @ 23:00:
Ik heb op woensdag 25-mei-2005 bij Aldi een Medion 40900 (Firmware 1.0.11 & Web version 1.0.8) gekocht en volgens de tips van AlphaBlend (pagina 4) geinstalleerd met ADSL-modem Speedtouch 510. Bekabeld gedeelte werkte perfect. Wireless verbinding viel tegen omdat de snelheid binnen een paar seconden tussen 1 Mbs - 54 Mbs varieerde. Op Zaterdag gebeld naar Helpdesk van Medion. Heel vriendelijk en behulpzaam gaven ze mij advies met de laatste firmware (Fw 1.0.15 & Wv 1.0.14) te updaten. Ik heb de firmware file bij www.medion.com/nl gedownload en geupdated met menu " upgrade firmware" via http://192.168.0.100 Hierna is de wireless connectie behoorlijk verbeterd. De drempels zijn nu 24 - 54 Mbs op afstand van 5m binnenhuis tussen router en USB-stick, eveneens bij 20m openlucht. De signaalsterkte varieert rustiger (ca. 10x).
Met behulp van Netstumbler 0.4.0 (www.netstumbler.com) heb ik de medion USB stick met de built-in WiFi adapter van mijn Asus laptop vergeleken. Op een afstand van 20m in achtertuin is de signaalsterkte van de adapter van Asus ca. 70%, die van Medion ca. 50%.
Mijn conclusie:
- De router is good (met laatste firmware m.b.t. WiFi)
- De USB sticks zijn matig, voldoen voor internet binnenhuis.
- Help desk is prima (ook in feestdagen te bereiken)
Maar verder ben ik het er wel mee eens ..
Anoniem: 145554
Henk,henkleerssen schreef op maandag 30 mei 2005 @ 12:27:
[...]
Om het signaal nog wat te verbeteren zou je de standaard kanaal (6) eens op 12 kunnen zetten.. helpt bij mij.. maar bij sommige weer niet.
Maar verder ben ik het er wel mee eens ..
Bedankt voor de tips (ik heb 't niet nagedacht). In principe kunnen we dan op elk kanaal uitproberen. Ik heb kanaal 8 gekozen omdat kanalen 1 en 6 reeds in gebruik genomen zijn door buren.
Regards,
Med
Nog enkele dagen wachten en dan heb ik zo'n Fujitsu router.
Ik zal het ding eens openschroeven en wat foto's maken, ok?
Greetz,
Edward
henkleerssen schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 11:42:
[...]
Wotsi(neneem)
Heel af en toe bij mijn laptop.. is het dat die hem ook niet pakt. Ik heb het opgelost met een usb verlengkabel (klinkt gek.. maar het werkt wel.. dan beweegt de usb dongel niet in de usb socket.. waardoor er wel eens los contactje komt?.. ik weet het niet).Wotsi schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 15:09:
Als Medion router gebruiker ben ik best tevreden over de prestaties (afgezien van de firewall instellingen die bij mij ook niet in te stellen zijn). Waar ik nog wel een oplossing (instelling?) voor wil hebben, is dat WLAN na uit standby halen van mijn laptop soms aan/uit floept en blijft "authenticaten". Alleen na een reboot werk alles weer stabiel. Iemand een idee?
Als het niet helpt zou het ook nog aan de stroomvoorzieining kunnen liggen naar de usb toe...Tja hoe dat is op te lossen...
Wotsi(neneem)
Ik zou graag jullie ervaringen weten. Ik heb net de source code van Medion gedownload (te vinden via http://isl3893.sourceforge.net/index.orig.html) en wil hem gaan compilen. Helaas zal ik wel eerst een werkende wine en een cross-compile toolchain voor ARM nodig hebben...
Iemand die een kant en klare image weet staan? En hoe zit het met die USB poort? Misschien handig om mijn eigen kernel te flashen en dan de rest van het filesystem op een USB stick te zetten.
WebDAV in Vista is horribly broken. Ik wil het fixen, maar ben nog steeds op zoek naar de tarball met de source...
Cooll! Klinkt goed. Wat voor image wil je nou? Gewoon de firmware? Kijk daan gewoon bij de startpost.. of wat bedoel je precies?Parasietje schreef op maandag 13 juni 2005 @ 16:05:
Heeft iemand al geprobeerd om deze router te hacken (i.e. er zijn eigen ucLinux firmware op te zetten)?
Ik zou graag jullie ervaringen weten. Ik heb net de source code van Medion gedownload (te vinden via http://isl3893.sourceforge.net/index.orig.html) en wil hem gaan compilen. Helaas zal ik wel eerst een werkende wine en een cross-compile toolchain voor ARM nodig hebben...
Iemand die een kant en klare image weet staan? En hoe zit het met die USB poort? Misschien handig om mijn eigen kernel te flashen en dan de rest van het filesystem op een USB stick te zetten.
Henk, een kabel aan de dongel geeft geen verbetering. Vreemde is dat na reboot alles weer prima werkt. Vermoedelijk toch iets softwarematigs !? Ik heb tweede dongel op andere laptop en die geeft geen problemen. Ik houd me aanbevolen voor nieuwe ideeën / suggesties.henkleerssen schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 21:35:
[...]
Heel af en toe bij mijn laptop.. is het dat die hem ook niet pakt. Ik heb het opgelost met een usb verlengkabel (klinkt gek.. maar het werkt wel.. dan beweegt de usb dongel niet in de usb socket.. waardoor er wel eens los contactje komt?.. ik weet het niet).
Als het niet helpt zou het ook nog aan de stroomvoorzieining kunnen liggen naar de usb toe...Tja hoe dat is op te lossen...
(Eerlijk gezegd krijg ik nu een beetje nare gedachte: ik hoop dat iemand anders dit probleem ook heeft/krijgt en daar met meer verstand van zaken een oplossing voor vindt!)
Wotsi
Wotsi(neneem)
Gebruik je het bijgeleverde programma om de verbinding te onderhouden of Windows XP SP2 (SP2 moet je welhaast hebben.. want dat geeft behoorlijke verbeteringen wat betreft WLAN connectiviteit)?Wotsi schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 23:34:
[...]
Henk, een kabel aan de dongel geeft geen verbetering. Vreemde is dat na reboot alles weer prima werkt. Vermoedelijk toch iets softwarematigs !? Ik heb tweede dongel op andere laptop en die geeft geen problemen. Ik houd me aanbevolen voor nieuwe ideeën / suggesties.
(Eerlijk gezegd krijg ik nu een beetje nare gedachte: ik hoop dat iemand anders dit probleem ook heeft/krijgt en daar met meer verstand van zaken een oplossing voor vindt!)
Wotsi
WebDAV in Vista is horribly broken. Ik wil het fixen, maar ben nog steeds op zoek naar de tarball met de source...
ik meen dat alleen de fujitsu siemens image telnet heeft.. zie ook hier ergens in het draadje (geloof ik)..Parasietje schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 13:04:
Ik wil een image waar standaard een telnet daemon op draait. Zo kan ik zelf software ea. installeren. Nu kan dat enkel door een verbinding te maken met de seriële poort van de router. Die werkt op 12V, waardoor er eerst een converter-setje moet gemaakt worden (mbv de MAX323 chip).
ik heb net een heleboel gelezen over deze router, en de firmware-images een beetje uitgespit (kon alleen de webfiles-image mounten).Parasietje schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 11:00:
Wie is het hier al gelukt om de firmware te vervangen door de Fujistu-Siemens firmware? Ik sta op het punt dit te proberen, maar krijg hier een FW-image en een WEB-image... En ik ben niet zo happig om ze zomaar te upgraden en m'n router te mollen.
volgens mij is het redelijk risicoloos, omdat je met tftp een nieuwe firmwareimage kunt uploaden als t niet meer blijkt te werken.
dit is de enige persoon (die ik kon vinden) die zelf een image heeft kunnen bakken: http://www.personal.uni-jena.de/~p3kima/aldi.html
jammer dat deze router niet net zoveel gebruikt wordt als de Linksys WRT54G, dan zouden er misschien meer pogingen gedaan zijn een betere firmware te bouwen (ala openwrt)...
over linux-ondersteuning van de usb-wlan-sticks: er is nog geen volledig functionele driver, hier zijn ze goed op weg (het compileert, het geeft een wlan-device, het is meestal mogelijk te associaten met een AP, maar veel meer niet): http://jbnote.free.fr/prism54usb/
tot die tijd zullen we het moeten doen met ndiswrapper, die werkt prima hier.
It sounds like it could be either bad hardware or software
Goeie research,... hebben we wat aan.. alleen die image is nog steeds niet wat het wezen moet :smokalot schreef op zondag 03 juli 2005 @ 18:36:
[...]
ik heb net een heleboel gelezen over deze router, en de firmware-images een beetje uitgespit (kon alleen de webfiles-image mounten).
volgens mij is het redelijk risicoloos, omdat je met tftp een nieuwe firmwareimage kunt uploaden als t niet meer blijkt te werken.
dit is de enige persoon (die ik kon vinden) die zelf een image heeft kunnen bakken: http://www.personal.uni-jena.de/~p3kima/aldi.html
jammer dat deze router niet net zoveel gebruikt wordt als de Linksys WRT54G, dan zouden er misschien meer pogingen gedaan zijn een betere firmware te bouwen (ala openwrt)...
over linux-ondersteuning van de usb-wlan-sticks: er is nog geen volledig functionele driver, hier zijn ze goed op weg (het compileert, het geeft een wlan-device, het is meestal mogelijk te associaten met een AP, maar veel meer niet): http://jbnote.free.fr/prism54usb/
tot die tijd zullen we het moeten doen met ndiswrapper, die werkt prima hier.
jammer..."...meine geaenderten images funktionieren trotzdem nicht, vielleicht meckert der linux kernel, ..."
volgens mij was dat een eerdere poging, en heeft ie een paar maanden later wel een werkende image gemaakt. slechts experimenteel hoor, geen werkend wlan bijvoorbeeld. maar hij krijgt in ieder geval iets geboot.henkleerssen schreef op zondag 03 juli 2005 @ 20:14:
[...]
Goeie research,... hebben we wat aan.. alleen die image is nog steeds niet wat het wezen moet :
[...]
jammer...
Als we nou de originele firmware zouden kunnen bekijken zou dat dingen een stuk makkelijker maken, dan hoef je niet helemaal van scratch te beginnen. In de firmware (Medion Fv1.0.15 Wv1.0.14.img) zitten twee bestanden: 1.0.15.img en webfileset_1.0.14.img. De webfileset is een cramfs-image, en die krijg ik gemount. Het zou dus mogelijk moeten zijn om in ieder geval de webinterface te modden. De andere zal ook een image zijn, maar ik weet niet van welk type.wellicht een zgn. jffs2 (journaling flash file system), maar dat zou wel erg vervelend zijn, want dan is deze alleen te mounten op een computer met een flashkaart-interface (dus niet via usb of ATA).
als je een telnet daemon aan de gang krijgt (met shell) is het ietsje makkelijker, dan kun je alle files kopieren naar je eigen pc. alleen gaan daar de binaries weer niet op werken natuurlijk... Maar als die fujitsu-siemens kan telnetten met shell, dan zou je die image dus aan kunnen passen.
Fujitsu siemens moet lukken.. je hebt wel een ander ip op je router... let wel op dus. Moet hier in deze draad staan.. anders op dat duitse forum.smokalot schreef op zondag 03 juli 2005 @ 21:01:
[...]
volgens mij was dat een eerdere poging, en heeft ie een paar maanden later wel een werkende image gemaakt. slechts experimenteel hoor, geen werkend wlan bijvoorbeeld. maar hij krijgt in ieder geval iets geboot.
Als we nou de originele firmware zouden kunnen bekijken zou dat dingen een stuk makkelijker maken, dan hoef je niet helemaal van scratch te beginnen. In de firmware (Medion Fv1.0.15 Wv1.0.14.img) zitten twee bestanden: 1.0.15.img en webfileset_1.0.14.img. De webfileset is een cramfs-image, en die krijg ik gemount. Het zou dus mogelijk moeten zijn om in ieder geval de webinterface te modden. De andere zal ook een image zijn, maar ik weet niet van welk type.wellicht een zgn. jffs2 (journaling flash file system), maar dat zou wel erg vervelend zijn, want dan is deze alleen te mounten op een computer met een flashkaart-interface (dus niet via usb of ATA).
als je een telnet daemon aan de gang krijgt (met shell) is het ietsje makkelijker, dan kun je alle files kopieren naar je eigen pc. alleen gaan daar de binaries weer niet op werken natuurlijk... Maar als die fujitsu-siemens kan telnetten met shell, dan zou je die image dus aan kunnen passen.
Over die images: Ik ben geen goeie met linux .. mounten misschien.. maar modden. forget it. Wat dat betreft even doorzoeken naar andere gasten dan hier geloof ik...
in NOS heb je wel een paar gasten die dit zouden kunnen, maar vermoed dat die er niet zoveel bij te winnen hebben...
is best ingewikkeld allemaal, het lastigste is nog dat je alles moet cross-compilen voor arm. ik zal ns kijken of ik een beetje makkelijke manier kan vinden om dat allemaal op te zetten.
ik wil zelf wel wat dingen proberen, en er zijn nog wel wat mensen hiermee bezig, die duitser, en de lui van http://isl3893.sourceforge.net/.
als ik hier nog wat mee doe hou ik je op de hoogte...
Anoniem: 116162
Als ik een tijd (zeg 24 uur) bittorent flink laat downloaden en uploaden, met het programma azureus, op een gesloten tracker met port 80, Dan zakt de downloadsnelheid na een tijd (niet door de uploadsnelheid) (op alle verbonden pc's) in tot 100 - 200 kb/s. Ook als ik de transfers stop door azureus uit te zetten blijft de snelheid zo laag (ik zit via utp verbonden en zou met mijn abbo 600 kb/s kunnen halen). Een pc reboot helpt dan niet. Eerst dacht ik dat het misschien aan mijn provider @home zou liggen maar als ik dan mijn modem reset (een moterola sb5100) blijft de lage snelheid bestaan, als ik dan vervolgens direct aan de modem ga hangen wordt de snelheid gewoon maximaal dus ongeveer 600 kb/s. Het van de stroom halen van zowel de modem al de router deden het euvel soms verhelpen. Verder is mijn pc helemaal clean van virussen, spyware ect.
Heb 3 weken geleden hierover met de helpdesk van medion gebeld en ze wisten (natuurlijk) van niks maar ze zouden het zelf uittesten met bottorent werd verteld, tot dusver niets meer van gehoord ondanks een herinnerend telefoongesprek 2 weken geleden.
Iemand een suggestie?
[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 116162 op 04-07-2005 15:14 ]
Bij bittorrent heb je binnen de kortste keren natuurlijk heel veel connecties. Ik hou voor mezelf aan de arbitraire grens van 250 connecties.. daarboven merk ik ook dat die op een gegeven moment de router er geen zin meer in heeft. Wanneer dat precies is, weet ik niet. Ik hou maar ongeveer 3 downloads/uploads levend, anders ga ik over die grens heen.
Ik ben sinds kort verhuisd naar het oosten van het land,..en toen had ik in een keer ook dat probleem (adslmodem/router speedtouch 510, Wanadoo). Daarvoor totaal geen probleem gehad met bittorrent (Zyxel 650. demon, Leiden).
Dus foutloos werkt het ook niet hier... Ik ben er alleen nog niet uit of de adsl modem is of deze aldi router. Of juist de combi adsl modem en aldi router.
Maar het werkt wel voor mij hoor... ik heb nog nooit echt de moeite gedaan om dit te onderzoeken.
En als het gebeurt dan kan ik met een draadloze stroomschakelaar de router aan en uit zetten. Is het weer gefixt idd.
[ Voor 19% gewijzigd door henkleerssen op 04-07-2005 19:35 ]
Er werd hier gezegd dat het verkeerd flashen van de firmware makkelijk opgelost kan worden door langs tftp de firmware terug te zetten. Maar kan dat nog wel als de firmware niet boot? Dan is er toch ook geen netwerk-toegang - laat staan tftp?
Ik ga eerst eens die seriële interface in elkaar knutselen van op http://isl3893.sourceforge.net/ . Daarna hou ik jullie verder op de hoogte!
de firmware is (volgens mij) alleen maar een filesystem-image. dr zit dus een kernel in, en alle applicaties die nodig zijn om te doen wat ie normaal doet, maar dat is dus allemaal een stadium na tftp, waar je van het netwerk boot.Parasietje schreef op zondag 10 juli 2005 @ 20:15:
Bedankt voor de hulp!
Er werd hier gezegd dat het verkeerd flashen van de firmware makkelijk opgelost kan worden door langs tftp de firmware terug te zetten. Maar kan dat nog wel als de firmware niet boot? Dan is er toch ook geen netwerk-toegang - laat staan tftp?
Ik ga eerst eens die seriële interface in elkaar knutselen van op http://isl3893.sourceforge.net/ . Daarna hou ik jullie verder op de hoogte!
ik ben daar vrij zeker van, maar als je t echt zeker wilt weten moet je even met wat mensen die er meer tijd in hebben gestoken praten, bijvoorbeeld met die gasten van isl3893, of die duitser. die duitser schrijft trouwens dus wel dat ie op begeven moment een firmware gemaakt had die niet werkte, en daarna is t m dus wel gelukt, dus dat geeft mij de indruk dat je er niet zoveel aan kan verknallen.
- een arm-devel toolchain. ik heb wat dingen van pagina gebruikt, ben begonnen met binaries, maar een paar utilities (objcopy en nog een paar) zitten daar niet in. die heb ik zelf gecompileerd, hieruit, en gekopieerd naar de juiste plek. De Makefile is erg vies, er staan hele vieze dingen in, keiharde verwijzingen naar /home/paulfh/... bijvoorbeeld. ik heb dus in /home een symlink gemaakt naar de plek waar mijn sources staan. De tools heten ook allemaal iets anders in de makefile, en staan in /opt/uclinux_tools_1.6.0.0. ik heb in die dir dus symlinks gemaakt: ln -s as arm-linux-as bijvoorbeeld. Dan is er in de makefile nog een verwijzing naar een include die ergens anders staat, meer symlinken dus. verder zijn er nog een paar tools die niet in bovenstaande package zitten, genromfs bijvoorbeeld.
ik mis nu nog de utility objcat, maar die zou te vinden moeten zijn bij isl3893. ga hier wel een keertje mee verder...
Situatie:
ADSL van wanadoo
Speedtouch 510 multi pc modem
Medion Wlan router
alles heel leuk en aardig, maar de juiste instellingen vinden hiervoor vind ik heel erg pittig dit topic al helemaal doorgesneupt, en natuurlijk al gegoogled
wie weet hier goede instellingen voor en wil mij deze ook uitleggen want ik wordt helemaal knettergek!!
ADSL van wanadoo (family)
Speedtouch 510 multi pc modem
Medion Wlan router (x2)
heeee.. je hebt de zelfde config.. mmmm.. wat wil je weten?
Vertel eens over welke afstanden we praten.. allemaal binnenshuis? Magnetron vlakbij? router in de meterkast? etc... wees precies.. en wie weet kan ik je helpen.
Pc op studeerkamer: met een netwerkkabel van 10 meter net te behappen, dus dat zal een meter of 7 zijn waarbij er natuurlijk het plafond tussen zit. ( pci wireless netwerkkaart 54mbps, win XP pro )
Pc op slaapkamer: zo'n 5 meter waarbij ook weer het plafond. (USB dongle, win XP pro)
Laptop, gebruik waar het bereik het toe laat. ( USB dongle, win 2K)
zo'n 1,2 jaar terug hebben we de router aangeschaft, en stond toen nog naast de pc in de studeerkamer, modem en splitter ook, aangezien ik helemaal knettergek werdt van het feit dat de verbinding verbrak zodra er in huis gebeld werd heb ik in december verandert, toen stuitte ik ook op het feit no valid bla bla bla.. Vandaar dat ik dit probleem ook weer op dit topic smijt.
Zo'n twee weken terug begon mijn internet zich hoogst vreemd te gedragen en dat heb ik een week aangezien en ben ik maar gaan hobbien.
Nou is een beetje mijn vraag met wat voor instellingen ik de modem en de router moet instellen
modem:
Routed PPPoA of Routed PPPoE
DHCP aan of uit??
Zit er een Firewall in dat ding??
Router:
Dynamisch of statisch ip??
DHCP aan of uit?
Zou ik mijn netwerk draadloos willen beveiligen, (hoeft niet eens zo zeer)
Is het dan in combinatie met winXP en Win 2K mogelijk?
WEP deed het, maar dat kan mischien ook een van de fouten zijn.
Hoe zit het met het snelheids verlies op de modem en de router??
Multipc verdeelt de verbinding in vieren en een router niet??
of is dat een offtopic vraag???
Over het hacken:
Je kan je AP open maken door de rubbervoetjes weg te halen. Daar zitten schroefjes onder. Tussen de LAN poorten en de antenne zit de seriële connector. Ik ben nu de MAX3232 schakeling aan het solderen, ik hou jullie op de hoogte!
Raar .. ik weet niet waar het aan ligt.. je hebt, lijkt het, veel gedaan.. wat denk je zelf?skilpad schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 22:39:
problemen alom van berik...
Hieronder mijn comments op jou vragen.
PPPoA. We hebben het nu even over de speedtouch he.modem:
Routed PPPoA of Routed PPPoE
uitDHCP aan of uit??
Nee.Zit er een Firewall in dat ding??
We hebben het nu over de WLAN router van de aldi. Statisch. staat hier op 10.0.0.1 in de range wat speedtouch geeft.Router:
Dynamisch of statisch ip??
aanDHCP aan of uit?
Eeuh .. wat wil je nou precies? Basic netwerk beveiligings vraagje.Zou ik mijn netwerk draadloos willen beveiligen, (hoeft niet eens zo zeer)
Is het dan in combinatie met winXP en Win 2K mogelijk?
WEP deed het, maar dat kan mischien ook een van de fouten zijn.
WEP wordt hier wel gebruikt..
Firewall op WLAN router is wat beperkt .. daarom software matige firewalls op de pc's.
wat voor snelheidsverlies?Hoe zit het met het snelheids verlies op de modem en de router??
Multipc speedtouch modem verdeeld helemaal niks. Heeft namelijk bij mij niet meer dan 1 netwerk aansluiting.Multipc verdeelt de verbinding in vieren en een router niet??
of is dat een offtopic vraag???[/quote]
Je hebt verschillende vragen .. en ik heb het idee dat je veel dingen door elkaar haalt. Kijk ook eens op FAQ - Network Troubleshooting en Het Grote Poortmappingsverhaal om zo wat meer duidelijkheid te creeëren voor jezelf.