Medion WLAN Router (Aldi 23-12-2003) configuratietips

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 37.511 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96168

henkleerssen schreef op 27 december 2003 @ 12:43:
btw .. je kunt WEL MAC adressen filteren..cestmoi2003
onder : Configuration - Wireless Security - Access Control List (ACL) .. voilá
snap je opmerking niet helemaal ik zei dat het veiliger is om op MAC adressen te filteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Topicstarter
Anoniem: 96168 schreef op 28 december 2003 @ 23:59:
[...]

snap je opmerking niet helemaal ik zei dat het veiliger is om op MAC adressen te filteren
eeuh meende gewoon gelezen te hebben dat je met die sitecom wel mac adres filtering zou hebben... iets wat die wlan aldi router dan niet zou hebben (wat die dus wel heeft)? .. ooh well.. verkeerd gelezen zeker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:12
ronaldlokers schreef op 27 december 2003 @ 16:23:
en als hij er is moet je hem niet nemen, is gewoon bagger.

Ben net terug van Databyte, was daar zo druk dat ik een uur moest wachten, toen vertelden ze dat ze alleen de isdn versie van de router nog maar hadden. Dus moet ik nog even een weekje wachten...
Dan ben ik bang, dat mijn collega jou heeft geholpen, maar niet goed heeft gekeken. Ik heb het gesprek opgevangen, maar ben niet in staat geweest om er tussen te springen.
Collega -> nieuwe jongen. Sorry..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldlokers
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-05 22:31
nextware schreef op 29 december 2003 @ 14:41:
[...]

Dan ben ik bang, dat mijn collega jou heeft geholpen, maar niet goed heeft gekeken. Ik heb het gesprek opgevangen, maar ben niet in staat geweest om er tussen te springen.
Collega -> nieuwe jongen. Sorry..
Nee, was die jongen achter de toonbank met dat lange haar, die had nog gebeld of hij op voorraad was, was alleen isdn uitvoering van....

We hebben toen gelijk besteld, dus we worden gebeld :D

offtopic:
Het nieuwe gebouw is mooi geworden, toen ik in Maart stage liep was het nog een beetje leeg. Toen waren ze net bezig met de showroom

[ Voor 20% gewijzigd door ronaldlokers op 29-12-2003 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100988

Anoniem: 100988 schreef op 28 december 2003 @ 21:54:
En ook dat werkt nu volledig, bedankt allemaal. :)

Nu stuit ik op het allerlaatste punt, de veiligheid van mijn PC's zelf. Is het nu de bedoeling dat ik op elke PC een firewall ga installeren? Ik gebruikte al op enkele een firewall, maar mijn laptop is eigenlijk te traag om een firewall op te installeren. Althans, ik zou het zonde vinden als het m'n laptop traag zou maken.

Maar volgens mij heb ik niks aan die firewall op de router, daar kan ik enkel aangeven welke poorten er open of dicht moeten staan. Of misschien de firewall van m'n modem inschakelen? Of toch maar overal op elke PC/laptop een firewall installeren?
Subtiele hint... ;) Iemand die zijn configuratie betreffende firewalls hier kan plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56475

Weet iemand hoe ik mijn poorten kan masken bij die Medion router?
Ik heb ook een Sitecom router en als ik daar de firewall van aanzet dan worden alle poorten van de router gemasked.
Als ik nu de firewall van de Medion router aanzet dan kan ik mijn Medion router gewoon zien maar mijn Sitecom router niet.
Ik zou dus willen dat die Medion router ook onzichtbaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
UniCache2 schreef op 25 december 2003 @ 23:33:
Welke kleur is het wan lampje bij jullie en heeft iemand een idee welke instellingen ik verkeerd heb? Ik heb kabelfoon, en een semi statisch ip adres. Ip adres heb ik ingevuld bij static ip op de router, gateway en subnet mask heb ik niet aangezeten..
eeh...kan het zo zijn dat mijn WAN led-je stuk is? die heeft namelijk nog niet 1 keer geknipperd, en mijn dongle knippert ook niet, die gaat gewoon constant door met 24Mb/Sec alleen jammer dat mijn Bittorents niet boven de 15 K/sec uit komen, al 3 dagen niet...zou dit allemaal kunnen doordat mijn dongle e.d. op USB1.1 draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sypie schreef op 29 december 2003 @ 19:33:
[...]

eeh...kan het zo zijn dat mijn WAN led-je stuk is? die heeft namelijk nog niet 1 keer geknipperd, en mijn dongle knippert ook niet, die gaat gewoon constant door met 24Mb/Sec alleen jammer dat mijn Bittorents niet boven de 15 K/sec uit komen, al 3 dagen niet...zou dit allemaal kunnen doordat mijn dongle e.d. op USB1.1 draait?
Mijn WAN ledje heeft ook nog niet geknipperd, de dongel wel gewoon. Misschien een productiefout?

Kan iemand mij misschien helpen met eerder genoemd probleem betreffende firewalls?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:12
ronaldlokers schreef op 29 december 2003 @ 17:09:
[...]

Nee, was die jongen achter de toonbank met dat lange haar, die had nog gebeld of hij op voorraad was, was alleen isdn uitvoering van....

We hebben toen gelijk besteld, dus we worden gebeld :D

offtopic:
Het nieuwe gebouw is mooi geworden, toen ik in Maart stage liep was het nog een beetje leeg. Toen waren ze net bezig met de showroom
<offtopic>
In Maart heb je stage gelopen.. Mag ik vragen naar je naam en op welke afdeling heb je stage gelopen. Ben best benieuwd hoe het met (oude) collega's is.
</offtopic>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Tjeezz lees hier een hele hoop problemen die volgens mij niet direct met de router te maken hebben maar meer met de configuratieinstellingen van de router en de kaart/usb dongel. Bijna alles kun je ook terug vinden op in het grote wireless topic en grote topics voor andere routers (zoals de asus 500g).

Maar oke, Cippertje, het is niet direct nodig om op elke pc een firewall te installeren. Zet gewoon je poortmapping op de router uit en laat de pc via nat lopen. Je hebt dan geen echte firewall, maar voor 99% van de mensen is dat meer als voldoende. Als je alle poorten dicht zet, is je beveilig al redelijk in orde. check maar via shields up. Ja, een echte firewall geeft meer beveiling, maar lijkt me overbodig, tenzij de laptop 24 uur per dag aanstaat.

Gebruik wel WPA als je router het ondersteund (en dat doet deze lees ik hierboven). En de problemen met het wegvallen van een verbinding met WPA na 5 minuten is ook bekend. Oplossing hierbij wil ooit het herinstalleren van windows zijn en daarna de windowspatch installeren.

Dus op elke pc een firewall draaien mag wel, maar is niet echt nodig.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cyberpope schreef op 30 december 2003 @ 15:14:
Tjeezz lees hier een hele hoop problemen die volgens mij niet direct met de router te maken hebben maar meer met de configuratieinstellingen van de router en de kaart/usb dongel. Bijna alles kun je ook terug vinden op in het grote wireless topic en grote topics voor andere routers (zoals de asus 500g).

Maar oke, Cippertje, het is niet direct nodig om op elke pc een firewall te installeren. Zet gewoon je poortmapping op de router uit en laat de pc via nat lopen. Je hebt dan geen echte firewall, maar voor 99% van de mensen is dat meer als voldoende. Als je alle poorten dicht zet, is je beveilig al redelijk in orde. check maar via shields up. Ja, een echte firewall geeft meer beveiling, maar lijkt me overbodig, tenzij de laptop 24 uur per dag aanstaat.

Gebruik wel WPA als je router het ondersteund (en dat doet deze lees ik hierboven). En de problemen met het wegvallen van een verbinding met WPA na 5 minuten is ook bekend. Oplossing hierbij wil ooit het herinstalleren van windows zijn en daarna de windowspatch installeren.

Dus op elke pc een firewall draaien mag wel, maar is niet echt nodig.
Maar alle poorten dichtgooien zie ik in ieder geval niet zo zitten. Dan moet je dus voor elke applicatie die van internet gebruik maakt de juiste poorten één voor één openzetten.

Poortmapping uitzetten en NAT op de client's aan, volstaat dat ook als mijn PC 24/7 aanstaat? Of ben ik dan toch nog heel kwetsbaar?

WPA kan ik evt. nog wel inschakelen, ik heb in ieder geval ACL en WEP ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Anoniem: 100988 schreef op 30 december 2003 @ 15:45:
[...]
Maar alle poorten dichtgooien zie ik in ieder geval niet zo zitten. Dan moet je dus voor elke applicatie die van internet gebruik maakt de juiste poorten één voor één openzetten.

Poortmapping uitzetten en NAT op de client's aan, volstaat dat ook als mijn PC 24/7 aanstaat? Of ben ik dan toch nog heel kwetsbaar?

WPA kan ik evt. nog wel inschakelen, ik heb in ieder geval ACL en WEP ingeschakeld.
Ja, je moet de poorten een voor een open zetten. Dat kan niet anders. Maar met een firewall moet je ook aangeven welke poorten een applicatie wel of niet mag gebruiken. Zeker bij een hardwarematige firewall. Dus dat blijft.

Ja, dat volstaat. Sterker nog dat zal 80% van de mensen hebben. Er zijn maar weinig routers (en zeker die van < 100 euro) die een echte firewall hebben. Bijna allemaal gaan ze uit van NAT en portmapping. Sommige verkopers durven dat zelfs als firewall te verkopen (terwijl het dat niet echt is). Dus ja dan is je pctje echt wel veilig genoeg.

Veilig voor wireless:
WPA
Mac - filtering
Broadcast uit

en een passfrase van meer dan 26 karakters.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101287

Heeft iemand al port forwarding aan de praat gekregen en zo ja hoe dan? Ik krijg het niet aan de praat. Als ik een telnet sessie doe naar een poort die open zou moeten staan lukt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:28

tozzke

aka tozzert

mwilmsen... ik mag hopen dat je het dan van een externe lokatie doet? en er wel daadwerkelijk iets draait op die poort die je gemapped hebt? aangezien er anders uiteraard een timeout optreedt, dan erbij.... de mapping van van buiten naar binnen (WAN --> LAN) en niet andersom, uitgaand verkeer is "altijd" mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tuurlijk probeer ik het van een externe lokatie.
De firewall staat helemaal open in ik heb op mijn extern ip adres poort 81 geforward naar een intern ip adres op poort 80. Als ik via een browser hier heen ga krijg ik dat ik niet kan verbinden. Ook niet met een telnet sessie.
Routering werk goed want ik kan wel van binnen naar buiten.
Maar wat moet ik volgens jou dan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

draai je wel iets op die interne poort 80?

dat is uiteraard wel een vereiste, want dat is niet duidelijk uit jouw reacties :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja ik draai een webserver op de interne poort. ALs ik op mijn extern ip wil connecten dan krijg ik de web interfase van de router. Ik heb het ook al geprobeerd dat ik de server op poort 81 draai.
Ook heb ik al geprobeerd om intern een telnet server te starten. Intern kan ik het goed benaderen maar als ik de port mapping doe op poort 23 van extern na het interne ip adres krijg ik ook daar geen verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

mja, helaas maar ik kan je niet verder helpen ;)

ik heb hem vandaag namelijk teruggebracht en wacht nu vol spanning op m'n Senao setje :D
gelukkig doen ze nooit moeilijk bij de aldi bij het retouneren van spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldlokers
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-05 22:31
nextware schreef op 30 december 2003 @ 14:04:
[...]

<offtopic>
In Maart heb je stage gelopen.. Mag ik vragen naar je naam en op welke afdeling heb je stage gelopen. Ben best benieuwd hoe het met (oude) collega's is.
</offtopic>
mailtje is onderweg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
heb de boel weer teruggebracht, als je meer dan een week (18/7) nodig hebt om een wireles lan in te stellen dan hoeft het van mij niet. Het werkte nauwelijks op volle snelheid, alleen als de zender ongeveer 5 cm van de USB dongle af stond :p

kom ik 's morgens bij de ALDI alles netjes ingepakt, krijg netjes mijn geld terug. Word niet eens in de doos gekeken of alles er wel in zat! (gelukkig ben ik eerlijk)

denk dat ik maar eens met de buren ga praten, dat we met 3 families op 1 verbinding gaan. een kastje in de tuin zetten met een AP dan moet het altijd goed komen dacht ik zo. Dan zit ik meer te denken aan een senseo (?) met PCI kaarten. lijkt me dat dat wel een 50 meter maximaal moet kunnen overbruggen? ( 1 buurman naast me, andere aan de overkant van de straat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Kan iemand mij nou vertellen of je wep en dhcp kan gebruiken icm de fujitsu firmware of blijft dit hetzelfde probleem als met de medion firmware?

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
marco899 schreef op 03 januari 2004 @ 09:39:
Kan iemand mij nou vertellen of je wep en dhcp kan gebruiken icm de fujitsu firmware of blijft dit hetzelfde probleem als met de medion firmware?
welk probleem? dat de stroom weg valt .. die ene bug die in de startpost staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96247

Ook ik ben het zat. Ik breng dat klote-ding ook terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MofD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-03-2021

MofD

*zucht*

Of moet ik het nu hier posten? Heeft iemand voor mij de firmware/webinterface voor de MD40900? De link naar de duitse site doet het niet meer! Ik heb die gasten al gebeld maar ze zijn te 'druk' ......
Kan me voorstellen na het lezen van deze topic's...

Beauty is in the eyes of the beholder..... is Windows echt de grootste bètatest ooit???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MofD

MofD

*zucht*

Beauty is in the eyes of the beholder..... is Windows echt de grootste bètatest ooit???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899

marco899

Know's what he wants.

henkleerssen schreef op 03 januari 2004 @ 09:55:
[...]

welk probleem? dat de stroom weg valt .. die ene bug die in de startpost staat?
Het probleem, dat ik vermeld, dus of dhcp en wep gelijktijdig kunnen werken? Je kan nu alleen wep gebruiken als je vaste ip adressen uitdeelt en dat kan en wil ik niet.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
marco899 schreef op 03 januari 2004 @ 16:26:
[...]

Het probleem, dat ik vermeld, dus of dhcp en wep gelijktijdig kunnen werken? Je kan nu alleen wep gebruiken als je vaste ip adressen uitdeelt en dat kan en wil ik niet.
raar .. hier wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gebruik ook gewoon WEP i.c.m. een DHCP server, geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101681

ha die mensen. Ik heb ook de medion WAN router van de aldi

Zijn er ook mensen die weten welke instellingen ik moet invoeren bij de WAN configuratie?

Provider is Casema, met COM 21 modem

:? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gajescheren
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 19:18
Hey, is dit ook niet dezelfde router :?

http://www.zcom.com.tw/product/router.htm#

Een van de twee bovensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kijk maar eens onderop je AP.
Daar staat xg-2000.
Google daar maar eens op en je krijgt er nog meer.
Ook bij googlelen op isl3893 (de hoofdchip) krijg je er aantal te zien.
@ henk dat is een reference design.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 56475 op 04-01-2004 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
jip.. hier zie je een pcb idd : http://www.seattlewireless.net/index.cgi/ISL3893
.. maar het lijkt niet echt op die van de ALDI WLAN.. tenslotte zijn het 4 poorten op het ALDI ding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
@Alphablend.. je hebt gelijk..
Maar de siemens firmware zou embedded linux firmware zijn (volgens http://www.seattlewireless.net/index.cgi/ISL3893 ).. is dat zo bijzonder? Waarom is er dan geen native support blijkbaar voor telnet? Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101624

Op advies van moderator vervolg ik dit probleem hier maar even... (zie daar voor origineel probleem)
In eerste instantie had ik de instelling op PPPoE staan, maar volgens alle documentatie die ik kon vinden moet het PPTP zijn.

"fenrir schreef op 24 december 2003 @ 14:15:
kan deze router nu ook VPN verbindingen maken of niet? (ik zie het er niet bij staan nl.)"
Dat vroeg ik me dus ook af, maar die vraag is tot op heden niet echt beantwoord.

Heeft iemand nog een suggestie? Volgens mij heb ik écht alle instellingen goed staan, IP is 10.0.0.150, PPTP, Subnet 255.0.0.0, verbinden naar 10.0.0.138, geen inbelnummer, gebruikersnaam blalba@adsl-comfort, wachtwoord, ben ik nog iets vergeten?
Zijn er ook mensen met Planet ADSL die hetzelfde probleem hebben (gehad)?

Alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchulieBug
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-04 18:24
Kan iemand de firmware update ergens neerzetten of toesturen. Ik krijg'm niet van de Medion site af.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://members.chello.nl/a.oostrom5/stuff/md40900webde.exe

Alstublieft.
@schulie er is nog geen firmware update hoor.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 56475 op 05-01-2004 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchulieBug
Dit is toch niet de md40900fw.exe die in andere posts wordt genoemd. De medion helpdesk verwees me zojuist ook naar deze update md40900webde.exe, maar dat is toch niet een firmware update?

Niettemin toch bedankt voor de post!

[ Voor 10% gewijzigd door SchulieBug op 05-01-2004 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899

marco899

Know's what he wants.

Anoniem: 101624 schreef op 05 januari 2004 @ 14:03:
Op advies van moderator vervolg ik dit probleem hier maar even... (zie daar voor origineel probleem)
In eerste instantie had ik de instelling op PPPoE staan, maar volgens alle documentatie die ik kon vinden moet het PPTP zijn.

"fenrir schreef op 24 december 2003 @ 14:15:
kan deze router nu ook VPN verbindingen maken of niet? (ik zie het er niet bij staan nl.)"
Dat vroeg ik me dus ook af, maar die vraag is tot op heden niet echt beantwoord.

Heeft iemand nog een suggestie? Volgens mij heb ik écht alle instellingen goed staan, IP is 10.0.0.150, PPTP, Subnet 255.0.0.0, verbinden naar 10.0.0.138, geen inbelnummer, gebruikersnaam blalba@adsl-comfort, wachtwoord, ben ik nog iets vergeten?
Zijn er ook mensen met Planet ADSL die hetzelfde probleem hebben (gehad)?

Alvast dank.
Bij mij werkt vpn prima, maar is je subnet niet 255.255.255.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

marco899 schreef op 05 januari 2004 @ 18:49:
[...]

Bij mij werkt vpn prima, maar is je subnet niet 255.255.255.0?
Ja, dat dacht ik eerst ook, maar toen ik de modemkabel rechtstreeks in een netwerkkaart plugde, IP-instellingen handmatig opgaf en de verbinding in probeerde te stellen kreeg ik foutmeldingen, totdat ik het subnetmask op 255.0.0.0 instelde. Wat ik ook wel vreemd vond, maar ja...

Dus ik denk niet dat het daaraan ligt, maar toch bedankt voor de reactie Marco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101930

Een heleboel van deze problemen zouden kunnen worden opgelost als je zou kunnen telnetten naar dat ding.

Ik weet dat de fujitsu siemens versie van de software deze optie bevat, alleen dan niet de recente versie (7.0) maar de voorganger (6.x)
Het probleem is alleen dat deze kwijt is, ik kan m nergens vinden.

Heeft iemand deze toevallig ergens zien rondslingeren???

Een 2e optie zou zijn om de .img files die worden gebruikt handmatig te updaten, en dan daarmee dan te upgraden. Nu kan ik alleen geen manier vinden om deze .img files te lezen.

Iemand daar ideeen voor??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volk
  • Laatst online: 07-06 22:48
Ik heb ook nog een klein prob.

Las ik een dag druk aan het interneteen ben geweest dan valt na een bepaald moment de verbinding van de dongel weg.

Ik moet dan eerst de dongel eruit halen en dan er weer indrukken en dan heb ik dus direct weer verbonden.

Ik denk dat dit komt door de maximale tijdsduur van mijn IP-adres maar ik heb deze onder dhcp op 999999 gezet.

heeft iemand dit porbleem ook gehad help me dan ff.

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77751

[qoute] Hee verdorie.. als ik connectie maak met mijn wlan router krijg ik de foutmelding "No valid Web File System found. Please upload a valid filesystem."..Wat nu?
Bekende bug (kan gebeuren bij stroom onderbreking blijkbaar of slecht verlopen firmware update) ..op 24 december door medion als bug erkend ook en gelijk een oplossing aangeboden. Volg de instructies in dit filetje en het is weer opgelost.
http://www.medion.de/down...md40900fw.exe&lang=de [/qoute]

misschien is dit al eerder gevraagd, maar zou iemand zo vriendelijk willen zijn om dit bestandje ergens te uploaden, zodat je het zonder al die gegevens die je op de medion site moet invullen, kan downloaden.
alvast heel erg bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 77751 op 09-01-2004 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Frag Verder kijken dan je neus lang is helpt ook wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102092

Weet iemand hoe je de firewall uit kan zetten van de medion router???

Ik bedoel de hardeware matige firewall dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakTiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-10-2023

TakTiX

Busy@GoT

Beetje raar misschien, maar eigenlijk was ik enkel op zoek naar de Driver voor WinXP van de USB Dongle horend bij deze set. Als iemand mij daar aan zou kunnen helpen zou mij een ritje door half nederland op en neer schelen. (Heb dze namelijk gehad van iemand die er eentje over had en die mocht ik hebben voor mijn bewezen diensten). Bijvoorbaat dank

ThE GaThErInG of a BuNcH of PpL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus4ever
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-06 12:58
FF een vraagje:

Kan er iemand het installatiebestand van de USB dongel ergens uploaden.
Mijn zusje heeft namelijk de originele cd naar zijn grootje geholpen...

Als je de link niet openbaarlijk wilt plaatsen stuur dan aub een PB naar me.
Ik zal dan een berichtje terug sturen als ik het bestand heb gedownload.
Alvast bedankt.

[ Voor 1% gewijzigd door paulus4ever op 10-01-2004 21:18 . Reden: Spelfouten ed. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniCache2
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-05 09:14
Anoniem: 102092 schreef op 09 januari 2004 @ 16:15:

De firewall staat standaard uit. Je moet hem juist handmatig aanzetten via de webinterface en dan bij configuration > security > firewall.

Bij mij werkt de router al een tijdje. Het enige probleem wat ik heb is dat mijn internet verbinding elk uur weg valt. Ik moet dan de stroom van de modem er afhalen en er weer opdoen, en dan kan ik weer internetten (kabelfoon, dynamic WAN).

Iemand een idee wat dit kan zijn, of is er iemand die hetzelfde heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
UniCache2 schreef op 10 januari 2004 @ 22:08:
[...]

De firewall staat standaard uit. Je moet hem juist handmatig aanzetten via de webinterface en dan bij configuration > security > firewall.

Bij mij werkt de router al een tijdje. Het enige probleem wat ik heb is dat mijn internet verbinding elk uur weg valt. Ik moet dan de stroom van de modem er afhalen en er weer opdoen, en dan kan ik weer internetten (kabelfoon, dynamic WAN).

Iemand een idee wat dit kan zijn, of is er iemand die hetzelfde heeft?
kabelfoon niet blij met extra mac adressen of zo?
Krijg je een dynamisch adres van kabelfoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus4ever
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-06 12:58
Hardstikke bedankt...

[ Voor 52% gewijzigd door paulus4ever op 11-01-2004 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:21

Wallie

Herr

Goh, iemand hier in de buurt heeft ook die router gekocht, kan er gewoon opkomen met mijn wifikaartje, kheb de "No valid Web File System found. Please upload a valid filesystem" nog gefixt voor hem :P Alleen geen idee wie het is hier in de buurt, ook vrij zwak signaal, 33%, max 6mbps :)

Maar dit krijg je nu volgens mij wel, van die mensen die zo'n ding kopen en geen idee hebben hoe te beveiligen... 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Wallie op 11-01-2004 11:47 ]

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniCache2
henkleerssen schreef op 10 januari 2004 @ 22:13:
[...]

kabelfoon niet blij met extra mac adressen of zo?
Krijg je een dynamisch adres van kabelfoon?
Ik heb het mac adres gespoofed in de router settings.. overigens, iemand uit de straat heeft een normale router en die heeft deze problemen niet.

Ik krijg zover ik weet een dynamisch adres van kabelfoon, echter, dit is zo goed als altijd hetzelfde ip adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
UniCache2 schreef op 11 januari 2004 @ 13:59:
[...]

Ik heb het mac adres gespoofed in de router settings.. overigens, iemand uit de straat heeft een normale router en die heeft deze problemen niet.

Ik krijg zover ik weet een dynamisch adres van kabelfoon, echter, dit is zo goed als altijd hetzelfde ip adres
ACL en/of WEP eens uitgezet? Dan eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniCache2
henkleerssen schreef op 11 januari 2004 @ 14:29:
[...]

ACL en/of WEP eens uitgezet? Dan eens geprobeerd?
Neen og niet geprobeerd, zal ik een doen, heb overigens wpa i.c.m. acl aanstaan, maar heeft er in principe toch niets mee te maken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
UniCache2 schreef op 12 januari 2004 @ 09:29:
[...]

Neen og niet geprobeerd, zal ik een doen, heb overigens wpa i.c.m. acl aanstaan, maar heeft er in principe toch niets mee te maken??
in principe niet.. maar het zou zo maar ff kunnen.. eerst zonder beveiliging.. kijken of het nu wel goed gaat en dan met...
Als dit niet meer helpt, probeer het dan nog ff met een vaste kabel.. (ja ja..) .. en als je dan nog geen contact hebt.. tja dan denk ik toch dat het bij kabelfoon het probleem zit eigenlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102092 schreef op 09 januari 2004 @ 16:15:

Dat probleem heb ik dus ook, kan mezelf niet eens pingen van buitenaf, en de firewall staat echt uit in de config.
Dus dat portmappen werkt ook niet :( site weer offline enz.

Als ik nou kon telnetten, maar da ding zit echt potdicht en als je je zelfgemaakte image probeert te uploaden, dat blockd ie ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Anoniem: 101930 schreef op 12 januari 2004 @ 19:44:
[...]

Dat probleem heb ik dus ook, kan mezelf niet eens pingen van buitenaf, en de firewall staat echt uit in de config.
Dus dat portmappen werkt ook niet :( site weer offline enz.

Als ik nou kon telnetten, maar da ding zit echt potdicht en als je je zelfgemaakte image probeert te uploaden, dat blockd ie ook.
en als je nu direct met een kabel aan sluit en ff van internetmodem ontkoppelt? (om te voorkomen dat je pc naar ip gaat afspeuren op het WAN).. en ff dit ding reset? .. en dan ff portmapped .. en (de instellingen die je nog meer hebt).. lukt het dan?
Bij mij werkt het portmappen wel btw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het geprobeerd, het mag niet baten, het firewall probleem is opgelost, die moet je gewoon aanzetten met alles op allow, das hetzelfde als uitschakelen alleen dan werkt het dus wel.

Ik heb gereset en alle settings opnieuw gedaan.
ik heb eerst zonder portmap geprobeerd, dan kijg ik login voor de webinterface, als ik portmap dan krijg ik 'bad request'

dit zijn mijn instellingen:

Ik heb @home, mn ip statisch ingesteld (vanwege ander subnetmask voor connectie met andere @homers)
DHCP staat aan
Firewall staan aan: vol open
portmaps 22 en 80

iemand een id?

henkleerssen: jij weet ook niet hoe je kan telnetten naar dat ding, of misschien waar ik versie 6.x van de fijutsu software kan vindnen?

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 101930 op 13-01-2004 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Anoniem: 101930 schreef op 13 januari 2004 @ 16:13:
Ik heb het geprobeerd, het mag niet baten, het firewall probleem is opgelost, die moet je gewoon aanzetten met alles op allow, das hetzelfde als uitschakelen alleen dan werkt het dus wel.

Ik heb gereset en alle settings opnieuw gedaan.
ik heb eerst zonder portmap geprobeerd, dan kijg ik login voor de webinterface, als ik portmap dan krijg ik 'bad request'

dit zijn mijn instellingen:

Ik heb @home, mn ip statisch ingesteld (vanwege ander subnetmask voor connectie met andere @homers)
DHCP staat aan
Firewall staan aan: vol open
portmaps 22 en 80
eeeuh 80 poort map van tcp naar ip in intern netwerk? Proxy of caching uit staan bij internet opties (onder internet explorer onder windows)? Weet je zeker dat het verkeer niet wordt geblokkeerd door kabelfoon modem?
gebruikt ssh alleen ff poort 22 (speel ff met tcp of udp)? Weet je het zeker? Misschien nog extra tunneling van de clients nodig?
iemand een id?

henkleerssen: jij weet ook niet hoe je kan telnetten naar dat ding, of misschien waar ik versie 6.x van de fijutsu software kan vindnen?
Nope... ik was ook aan het zoeken .. maar nergens kunnen vinden. Ik snap ook ff niet waarom dat ze het eruit hebben gesloopt.. maar het is embedded linux.. misschien valt er nog wat te veranderen aan de bestaande fujitsu siemens firmware.. Ik zou alleen niet weten hoe..

[ Voor 7% gewijzigd door henkleerssen op 13-01-2004 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

henkleerssen schreef op 13 januari 2004 @ 16:44:
[...]

Nope... ik was ook aan het zoeken .. maar nergens kunnen vinden. Ik snap ook ff niet waarom dat ze het eruit hebben gesloopt.. maar het is embedded linux.. misschien valt er nog wat te veranderen aan de bestaande fujitsu siemens firmware.. Ik zou alleen niet weten hoe..
nah, het werkt gewoon niet, lekker vaag.
Ik heb ook geprobeerd om die .IMG file te mounten maar ik krijg het niet voor elkaar, paar vrienden van me zijn ook nog bezig met die .IMG file.

Laat t wel weten als ik meer hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchulieBug
Medion: over ca. twee weken zou er een nieuwe firmware beschikbaar zijn...
vielen Dank, dass Sie sich an den Medion-Email-Support gewandt haben.

Für diesen Router kann derzeit noch keine Firmware heruntergeladen werden. Eine aktualisierte Firmware wird voraussichtlich in ca. zwei Wochen bereitgestellt werden.

Wir hoffen, Ihnen hiermit geholfen zu haben und stehen für weitere Fragen gerne zur Verfügung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102734

Ik zou dat ding duss vandaag ook kopen maar ik heb zo mijn twijfels werkt dat ding dan zo slecht?
Zou iemand mij het wat makkelijker kunnen uitleggen waar jullie nu mee zitten?
Of moet ik dit ding maar niet gaan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb hem nu ook gekocht heb breedband Kabel van @home internet gedeeld enzo dat wep aan

Maar nou zie ik dat sommige van jullie problemen hebben dat er een fout in die router zit zie iemand A.U.B. eve kunnen uitleggen wat er nou precies aan de hand is Ik heb mijn router al een x gereset en toen deed ie het normaal ook heb ik de stroom een x afgehaald en hij doet het nu nog gewoon.
Maar misschien heb ik iets over het hoofd gezien , maar kan iemand mij die bug eve uitleggen dan kan ik dat ook even testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
SchulieBug schreef op 14 januari 2004 @ 15:48:
Medion: over ca. twee weken zou er een nieuwe firmware beschikbaar zijn...

[...]
goed nieuws ...de vraag is of het echt meerwaarde geeft. Hopelijk niet alleen maar update van web image alleen,..misschien telnet ook?

Gertjan.. doorgaans werkt dat ding wel.. Ik denk dat het vaker aan de NIC's ligt en dat mensen niet echt dingen uitproberen danwel configuren(=tweaken) en dan maar gaan zeuren over het ding.
ALs het werkt . geef ff aan hoe precies... dan kunnen anderen @home users van profiteren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXistenz
  • Laatst online: 05-01 21:13
Weet iemand heel toevallig of het ook mogelijk is om de router van medion op een ander netwerkadres te krijgen...nu is het 192.168.0.100 om in te loggen op de router, maar mijn (bekabelde) netwerk zit op de 10.0.0.xxx range waardoor ik niet via netwerkomgeving op mijn laptops kan komen die gebruik maken van de medion router aangezien die nu een 192.168.0.x ip hebben gekregen.

dus dat 192.168.0.100 veranderd naar 10.0.0.170 bijv. zodat ik met elke pc kan inloggen op de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het ding werkt perfect downloaden gaat er niet langzamer op ik haal nu met gemak 350 kb Alleen soms als ik aan het gamen wil ie wel eve laggen 1 sec om het uur ofzo weet niet waar dat aan licht maar dat boeit me ook niet.
Me buurman heeft ook zo'n ding is wel geinig voor bestanden uitwisselen.
Verder snap ik niet waarom mensen hier zo'n probleem mee hebben het configuren is misschien een beetje moeilijk maaar als je dat eenmaal doorhebt is het een heel leuk ding voor 160 pleuro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eXistenz schreef op 16 januari 2004 @ 14:17:
Weet iemand heel toevallig of het ook mogelijk is om de router van medion op een ander netwerkadres te krijgen...nu is het 192.168.0.100 om in te loggen op de router, maar mijn (bekabelde) netwerk zit op de 10.0.0.xxx range waardoor ik niet via netwerkomgeving op mijn laptops kan komen die gebruik maken van de medion router aangezien die nu een 192.168.0.x ip hebben gekregen.

dus dat 192.168.0.100 veranderd naar 10.0.0.170 bijv. zodat ik met elke pc kan inloggen op de router.
Dat adres kun je wijzigen onder LAN --> Netwerksetup. Daar kun je IP, subnet en evt. gateway opgeven voor de router zelf.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 100988 op 16-01-2004 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXistenz
Anoniem: 100988 schreef op 16 januari 2004 @ 16:23:
[...]
Dat adres kun je wijzigen onder LAN --> Netwerksetup. Daar kun je IP, subnet en evt. gateway opgeven voor de router zelf.
Ja dat had ik ook ontdekt...alleen als ik de 192.168.0.100 verander in 10.0.0.170
en de rest van de instellingen ook aanpas aan me bestaanden netwerkrange dan kom ik totaal nie meer op me router..

[ Voor 24% gewijzigd door eXistenz op 17-01-2004 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Volgens mij geeft dat ook conflicten met de bestaande router die eventueel ook ip adressen uitdeelt.. daarom kun je beter het een ander ip range behouden.. welk voordeel denk je te halen eventueel? Windows file sharing of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXistenz
henkleerssen schreef op 17 januari 2004 @ 11:15:
Volgens mij geeft dat ook conflicten met de bestaande router die eventueel ook ip adressen uitdeelt.. daarom kun je beter het een ander ip range behouden.. welk voordeel denk je te halen eventueel? Windows file sharing of zo?
Juist ik wil de windows file sharing gebruiken ,aangezien me laptop snachts download en ik smorgens de data via verkenner naar deze kopieer ;)

ennn mijn laptops kunnen niet op me interne site komen die ik draai op de 10.0.0.x (als ik naar dat ip ga dan kom ik uit op de status pagina van me medion router :? )

en ik kan me laptops niet meer remote besturen als het moet(via radmin) andersom lukt wel trouwens :D

Verder werkt die router perfect moet ik zeggen..zit gewoon op inet ermee en haal ook nog eens 54Mbps ,maar als iemand mij kan vertellen hoe ik dat voor elkaar ga krijgen...ty ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MofD

MofD

*zucht*

FYI

Medion router aan de praat onder Chello met standaard firmware. Dit is de meeste wel gelukt denk ik. WPA aan de praat krijgen was lastiger. Vandaar deze post voor iedereen die hierin nog niet geslaagd is.
Ik ga uit van OS: XP
Download de security patch van MS hier: http://www.microsoft.com/...4845DC9E91&displaylang=en
Installeer en reboot je systeem. Vul een Password Phrase in op je router en klik op toepassen. Ga naar je wireless netwerkverbinding op je systeem. Ga naar de eigenschappen en naar het tabblad Draadloze netwerken. Klik jouw SSID aan en klik op configureer. Vul als verificatie in: WPA-PSK en als codering TKIP. Vul opnieuw je wachtwoord in.
Teven heb ik op de router het broadcasten van mijn (gewijzigde) SSID uitgezet en heb ik gefilterd op MAC adres.
Lijkt me nu redelijk veilig.
Iemand nog aanvullingen/verbeteringen?

Trouwens voor mensen die twijfelen aan deze router: hij draait nu 3 weken stabiel en mijn verbinding is constant sterk/zeer sterk (rond de 70% terwijl router op een andere etage staat)
Mij hoor je niet klagen.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Jammer eigenlijk dat het niet door win2k wordt ondersteund.. Of wel met SP4 misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MofD

MofD

*zucht*

Jep, wordt ondersteund, check hier maar eens: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;313664

Voor mensen die nog problemen hebben onder XP check ook deze patch eens:
http://support.microsoft.com/?kbid=826942

[ Voor 36% gewijzigd door MofD op 18-01-2004 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Laatst online: 06-06 17:31
Ik heb momenteel het hele geval up & running, echter was dat gister ook zo en toen is de stroom er een paar keer vanaf geweest. Nu heb ik daarna (na veel gedoe) toch die update van medion.de erop kunnen zetten en nu lijkt alles weer koek en ei.

Echter vraag ik me wel af, of dat ik niet alles weer kwijt ben als de stroom er nog een keer vanaf valt oid. En dus ook of ik de instellingen e.d. kan backuppen?!

Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103144

led LAN1-4 geeft "oranje", heb de ping-test gedaan: negatief. Hoe kan ik dit oplossen? Router geeft op ander pc wel "groen" licht en correcte ping. Kan er iemand eens meedelen welke kleur de verschillende aansluiting-leds moeten hebben om correct te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wilde uiteindelijk toch maar overstappen op de hardwarematige firewall van mijn router, maar daar was hij het zelf niet zo mee eens. Wanneer ik op activeren klik, en vervolgens op toepassen, krijg ik een pop-up. Daar loopt een tellertje, als je binnen die 20 seconden niks doet, worden de oude instellingen weer terug gezet. Dus ik druk op ok om te bevestigen, maar er gebeurt niks. Ik kan die knop zo vaak aanklikken als ik wil, het haalt niks uit. Hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
flipjevandejam schreef op 18 januari 2004 @ 19:34:
Ik heb momenteel het hele geval up & running, echter was dat gister ook zo en toen is de stroom er een paar keer vanaf geweest. Nu heb ik daarna (na veel gedoe) toch die update van medion.de erop kunnen zetten en nu lijkt alles weer koek en ei.

Echter vraag ik me wel af, of dat ik niet alles weer kwijt ben als de stroom er nog een keer vanaf valt oid. En dus ook of ik de instellingen e.d. kan backuppen?!

Anyone?
er is gisteren iets raars gebeurt.. ik had de stroom eraf gehaald.. (ivm stroomwerkzaamheden).. mijn instellngen bleven gewoon bewaard!
Ook na een paar keer de adapter eraf halen bleef dus het zelfde! Ik had wel die web firmware van medion er weer opgegooid voor die stroom uitval btw..

@broem> Kabels al gecheckt eventueel? Pf doe je het draadloos? Heb je dan al naar bovengestelde patches al bekeken? Ledjes moeten gewoon groen zijn idd.

@Chippertje> Raar met die firewall.. (nog) een keer de update erop gooien? En als je het uittest met een client of zo of een bepaalde poort dicht is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

henkleerssen schreef op 21 januari 2004 @ 23:43:@Chippertje> Raar met die firewall.. (nog) een keer de update erop gooien? En als je het uittest met een client of zo of een bepaalde poort dicht is?
Die poorten blijven inderdaad nog open, dus de firewall wordt niet geactiveerd. Met de nieuwste update bedoelt u gewoon dezelfde firmware om de webinterface te herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Anoniem: 100988 schreef op 22 januari 2004 @ 00:17:
[...]
Die poorten blijven inderdaad nog open, dus de firewall wordt niet geactiveerd. Met de nieuwste update bedoelt u gewoon dezelfde firmware om de webinterface te herstellen?
u.. tutoyeren mag hoor ;) .. ja dat bedoel ik..
je hebt btw de firewall dus wel specifiek op enabled gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volk
  • Laatst online: 07-06 22:48
bij mij valt heel vaak de verbinding weg

in het logboek krijg ik dan deze meldingen:

De browser heeft een verkiezing op het netwerk \Device\NetBT_Tcpip_{26288080-BE82-47B1-A96B-0D404B060711} geforceerd omdat een masterbrowser is gestopt.

Netwerkadapter IEEE 802.11g Wireless LAN USB Card is niet meer met het netwerk verbonden en de netwerkconfiguratie van de adapter is vrijgegeven. Als de verbinding van de netwerkadapter niet is verbroken, kan dat erop wijzen dat er een fout is opgetreden in de netwerkadapter. Neem contact op met de leverancier voor bijgewerkte stuurprogramma's.

De laats genoemde krijg ik trouwens wel heel erg vaak.

bij het wegvallen van de verbinding kan ik dus ook nix meer pingen, want windows zegt dat de kabel er niet in zit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
rfolkers schreef op 22 januari 2004 @ 13:12:
bij mij valt heel vaak de verbinding weg

in het logboek krijg ik dan deze meldingen:

De browser heeft een verkiezing op het netwerk \Device\NetBT_Tcpip_{26288080-BE82-47B1-A96B-0D404B060711} geforceerd omdat een masterbrowser is gestopt.

Netwerkadapter IEEE 802.11g Wireless LAN USB Card is niet meer met het netwerk verbonden en de netwerkconfiguratie van de adapter is vrijgegeven. Als de verbinding van de netwerkadapter niet is verbroken, kan dat erop wijzen dat er een fout is opgetreden in de netwerkadapter. Neem contact op met de leverancier voor bijgewerkte stuurprogramma's.

De laats genoemde krijg ik trouwens wel heel erg vaak.

bij het wegvallen van de verbinding kan ik dus ook nix meer pingen, want windows zegt dat de kabel er niet in zit :(
En als je hem ff aansluit met utp kabel? Gebeurt dan het zelfde?
Zo niet.. dan denk ik dat de usb wlna dongle te weinig stroom krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Laatst online: 06-06 17:31
Bij valt de verbinding ook erg vaak weg, volgens mij is het hele systeem gewoon gaar. Want bij het installeren looptie ook te flippen, de ene keer pakt XP hem wel weer en de andere keer weer niet.

Gewoon bugs die onvermijdbaar zijn bij Medion blijkbaar, jammer :/.

Toen ik overigens de firewall "activeerde" was gewoon de hele verbinding weg, dus alles, heel vaag.
Dus volgens mij filtert hij dan gewoon alles, ik heb hem dan maar ook weer op default instellingen gezet, echter ben ik bang dat het niet echt secure is ofzo.. :?

[ Voor 34% gewijzigd door flipjevandejam op 22-01-2004 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
flipjevandejam schreef op 22 januari 2004 @ 13:39:
Bij valt de verbinding ook erg vaak weg, volgens mij is het hele systeem gewoon gaar. Want bij het installeren looptie ook te flippen, de ene keer pakt XP hem wel weer en de andere keer weer niet.

Gewoon bugs die onvermijdbaar zijn bij Medion blijkbaar, jammer :/.
bij een laptop van me, flipt die bij een bepaalde usb poort (verbinding ligt er vaak uit en/of maakt lage snelheid).. bij de andere usb poort doet die het prima (54 Mbit/s all the way).. Ik weet niet hoe dat komt.. maar nogmaals het kan dus ook aan de usb poort liggen..
Dus check dit ff ... : probeer bv een vast utp kabeltje en kijk ff of andere usb hardware "flipt" op die ene usb poort..
Het hoeft niet aan die router te liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

henkleerssen schreef op 22 januari 2004 @ 09:17:
[...]

u.. tutoyeren mag hoor ;) .. ja dat bedoel ik..
je hebt btw de firewall dus wel specifiek op enabled gezet?
Inderdaad de nieuwste firmware erop, kan die eventueel nog wel eens opnieuw installeren, maar het blijft vreemd. De firewall had ik inderdaad specifiek op actief gezet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ henkleerssen
router is rechtstreeks aangesloten, verander ik ip naar 192.168.0.50 kan ik pingen en de router configureren maar nog steeds niet op internet. Bij webflash geeft hij foutmelding.Ben aangesloten bij Telenet (B) welke automatisch ip adres geeft. Op andere computer geeft hij wel groen led maar geraak ik ook niet op internet (ook via Telenet) Misschien een detail qua instelling zoals de handleiding zegt: "(geen toegang via wan tot internet): controleer uw verbindingsinstellingen voor de wan toegang en controleer zo nodig daarna ook nog de veiligheidsinstellingen". Kan je normaal met via de router op internet ook al is hij niet geconfigureerd? TNX broem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Anoniem: 103144 schreef op 22 januari 2004 @ 21:19:
@ henkleerssen
router is rechtstreeks aangesloten, verander ik ip naar 192.168.0.50 kan ik pingen en de router configureren maar nog steeds niet op internet. Bij webflash geeft hij foutmelding.Ben aangesloten bij Telenet (B) welke automatisch ip adres geeft. Op andere computer geeft hij wel groen led maar geraak ik ook niet op internet (ook via Telenet) Misschien een detail qua instelling zoals de handleiding zegt: "(geen toegang via wan tot internet): controleer uw verbindingsinstellingen voor de wan toegang en controleer zo nodig daarna ook nog de veiligheidsinstellingen". Kan je normaal met via de router op internet ook al is hij niet geconfigureerd? TNX broem ;)
Ik snap niet helemaal wat hier aan de hand is.. maar ik schat eigenlijk in dat telenet niet wil werken op een of andere manier met de router (jaa.. pff zover waren we toch al?)..
Maar het kan eigenlijk nog van alles zijn.. bijvoorbeeld doet telenet een check op mac adressen? In hoeverre is je WAN IP adres dynamisch? Als die vaak het zelfde is zou je hem ook op statisch kunnen zetten..
Ik wil maar zeggen.. ik ben bang dat ik geen pasklaar antwoord hiervoor heb .. en je zelf wat moet tweaken hiermee.. (en "for that matter" Je zult denk ik het zelfde tegenkomen met elk andere WLAN router dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Anoniem: 100988 schreef op 22 januari 2004 @ 20:48:
[...]
Inderdaad de nieuwste firmware erop, kan die eventueel nog wel eens opnieuw installeren, maar het blijft vreemd. De firewall had ik inderdaad specifiek op actief gezet. :)
is het al gelukt ? En?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duhtje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-05 13:34

duhtje

blabla

Anoniem: 102734 schreef op 15 januari 2004 @ 21:42:
Ik heb hem nu ook gekocht heb breedband Kabel van @home internet gedeeld enzo dat wep aan

Maar nou zie ik dat sommige van jullie problemen hebben dat er een fout in die router zit zie iemand A.U.B. eve kunnen uitleggen wat er nou precies aan de hand is Ik heb mijn router al een x gereset en toen deed ie het normaal ook heb ik de stroom een x afgehaald en hij doet het nu nog gewoon.
Maar misschien heb ik iets over het hoofd gezien , maar kan iemand mij die bug eve uitleggen dan kan ik dat ook even testen
@ henkleerssen (top message)
werkt alleen bij ADSL-
internetaansluiting
Voor verbinding met internet is
aanvullende
hardware noodzakelijk, bijvoorbeeld
extern DSL-modem

Werkt het nu wel of niet met kabelinternet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu wel, het was waarschijnlijk een fout in IE zelf.

Nu kom ik aan bij mijn volgende vraag, ik heb namelijk weinig verstand van portforwarding. Ik heb opgezocht welke poorten er allemaal open moeten zijn etc., ik kwam tot dit lijstje:

HTTP: 80
FTP: 20,21
SSH: 22
SMTP: 25
DNS: 53
POP3: 110

IRC: 6667-6669
SSL: 443
MSN: 6891 - 6901

Nu heb ik MSN en HTTP ingesteld. Die MSN poorten had ik al eerder ingesteld, bestandsoverdracht ging op die manier sneller. Nu had ik daar HTTP nog aan toegevoegd, maar zowel internet als MSN valt weg na inschakeling van de firewall.

Dit zijn enkele forwardports:

Afbeeldingslocatie: http://www.xboxworld.nl/~mike/portfwd.gif

Ik gaf dus bij het instellen van zo'n poort de bron en doel poort op, neem aan dat dat steeds hetzelfde is. Verder alles ingesteld op TCP ipv UDP. En als IP het IP van de router zelf. Ik hoef toch niet voor elke PC poort + IP aan te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
duhtje schreef op 23 januari 2004 @ 01:42:
[...]

@ henkleerssen (top message)
werkt alleen bij ADSL-
internetaansluiting
Voor verbinding met internet is
aanvullende
hardware noodzakelijk, bijvoorbeeld
extern DSL-modem

Werkt het nu wel of niet met kabelinternet?
Ik schat in van wel... kwestie van goed instellen. Misschien dat gertjan1986 nou meer weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik geef de thread even een subtiel kickje, zodat ik er geen apart topic over hoef te openen. :)

Klopt het dat ik dus bij het configureren van de hardware matige firewall van de Medion Router bij bron en doel poort hetzelfde nummer plaats, en bij IP het IP van het router? Of moet ik voor elk systeem apart IP op geven? Dus dat er vier keer een poort 80 doorverwezen staat...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Anoniem: 100988 schreef op 23 januari 2004 @ 20:15:
Ik geef de thread even een subtiel kickje, zodat ik er geen apart topic over hoef te openen. :)

Klopt het dat ik dus bij het configureren van de hardware matige firewall van de Medion Router bij bron en doel poort hetzelfde nummer plaats, en bij IP het IP van het router? Of moet ik voor elk systeem apart IP op geven? Dus dat er vier keer een poort 80 doorverwezen staat...?
dat kan niet . 4 maal doorverwijzen door een zelfde poort naar een pc. (Zou zoiets als broadcast zijn maar dat terzijde).
Vergeet niet dat het port forwarding (of port mapping) is bedoeld voor TCP/UDP verkeer van buiten naar binnen (van WAN naar LAN). Externe online poort scanners wijzen dan uit, dat die poorten open zijn..waar dus potentiele hackers naar binnen kunnen. Eenmaal dus een poort geforward is die open en zou ik deze op de client gaan monitoren op binnenkomend verkeer (met een goede client firewall bijvoorbeeld).
Ik zie het voordeel niet .. in poort forwarding naar de router zelf.. btw :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

henkleerssen schreef op 24 januari 2004 @ 00:43:
[...]

dat kan niet . 4 maal doorverwijzen door een zelfde poort naar een pc. (Zou zoiets als broadcast zijn maar dat terzijde).
Vergeet niet dat het port forwarding (of port mapping) is bedoeld voor TCP/UDP verkeer van buiten naar binnen (van WAN naar LAN). Externe online poort scanners wijzen dan uit, dat die poorten open zijn..waar dus potentiele hackers naar binnen kunnen. Eenmaal dus een poort geforward is die open en zou ik deze op de client gaan monitoren op binnenkomend verkeer (met een goede client firewall bijvoorbeeld).
Ik zie het voordeel niet .. in poort forwarding naar de router zelf.. btw :?
En daar blijkt maar weer uit dat ik er totaal geen ervaring mee heb. :)

Ik had al voor inschakeling van die firewall die MSN poorten opengezet, als IP gaf ik per ongeluk het IP van de router zelf op. Toch bleek wel dat dit werkte, mijn bestandsoverdracht ging weer net zo snel als vanouds.

Maar wat stel ik dan exact in? Ik heb hier vier PC's staan, zou ik dan deze instellingen moeten maken om in ieder geval te kunnen internetten?

Bron: 80 TCP Doel: 80 IP: 192.168.0.101
Bron: 80 TCP Doel: 80 IP: 192.168.0.102
Bron: 80 TCP Doel: 80 IP: 192.168.0.103
Bron: 80 TCP Doel: 80 IP: 192.168.0.104

U ziet, alle hulp is welkom. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MofD

MofD

*zucht*

henkleerssen schreef op 17 januari 2004 @ 22:46:
Jammer eigenlijk dat het niet door win2k wordt ondersteund.. Of wel met SP4 misschien?
Kwam dit tegen op een microsoft forum:
WPA is not native in Win2k as it is in XP SP1 with updates. You can get it
working in Win2k but only with client software installed. I am using WPA in
Win2k using the Funk Odyssey Client. You can download a trial from
http://www.funk.com/radius/wlan/wlan_c_radius.asp

Misschien kan je hier wat mee, ik heb geen w2k, en kan het dus ook niet proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aangezien deze topic ineens weer een zetje heeft gekregen doe ik nog maar eens een beroep op jullie:
De Medion ligt nog steeds in de kast omdat ik er geen Planet ADSL op kan aansluiten... instellingen goed gezet volgens mij (PPTP) maar geen resultaat... en de lampjes zijn ook geel i.p.v. groen (zie onderste post van pagina 7) - ik dacht dat dit zo hoorde.... niet dus?

Aan port forwarding ben ik nog niet toegekomen, is dit wel nodig dan om het goed te laten werken?
Heeft er iemand al problemen gehad met Planet en deze opgelost? Of alles in één keer aan het werk gekregen die mij precies wil vertellen hoe?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
MofD schreef op 24 januari 2004 @ 09:40:
[...]

Kwam dit tegen op een microsoft forum:
WPA is not native in Win2k as it is in XP SP1 with updates. You can get it
working in Win2k but only with client software installed. I am using WPA in
Win2k using the Funk Odyssey Client. You can download a trial from
http://www.funk.com/radius/wlan/wlan_c_radius.asp

Misschien kan je hier wat mee, ik heb geen w2k, en kan het dus ook niet proberen...
Das voor radius authenticatie. Dat betekent dat je aanmeld als WLAN client bij de router.. die dan vervolgens voor authenticatie het verzoek tot aanmelden doorstuurt naar een radius server. Je moet dus ook constant dus een pc draaien als radius server.
WPA is iets anders en niet meer dan versleuteling van verkeer en heeft neit zoveel met deze authenticatie te maken. Het kan wel zijn dat die radius client dan WPA ondersteunt, maar volgens mij moet je dan nog steeds de eerder genoemde patch (voor 2000 of xp) draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Anoniem: 100988 schreef op 24 januari 2004 @ 02:10:
[...]
En daar blijkt maar weer uit dat ik er totaal geen ervaring mee heb. :)

Ik had al voor inschakeling van die firewall die MSN poorten opengezet, als IP gaf ik per ongeluk het IP van de router zelf op. Toch bleek wel dat dit werkte, mijn bestandsoverdracht ging weer net zo snel als vanouds.

Maar wat stel ik dan exact in? Ik heb hier vier PC's staan, zou ik dan deze instellingen moeten maken om in ieder geval te kunnen internetten?

Bron: 80 TCP Doel: 80 IP: 192.168.0.101
Bron: 80 TCP Doel: 80 IP: 192.168.0.102
Bron: 80 TCP Doel: 80 IP: 192.168.0.103
Bron: 80 TCP Doel: 80 IP: 192.168.0.104

U ziet, alle hulp is welkom. ;)
Wat je wil kan dus niet .. niet met deze router (en vele routers niet..).
En nogmaals, het is niet logisch om een poort te forwarden naar de router zelf... maaaar als het bij jou blijkt te helpen, doe dat dan vooral (ook al is de oorzaak ergens anders te vinden waarschijnlijk maar ik weet zo snel niet wat dat dan is).
Die router functie werkt bij jou router dus niet...tja...misschien terug brengen of garantie werk?
Een andere oplossing (niet de beste ik weet het ) is dat je router als bridge instelt en vervolgens alle verkeer naar een pc stuurt en dat je deze instelt als router (met bijvoorbeeld wingate of winroute etc.. ). Dit is eigenlijk een noodoplossing .. het wlan gedeelte werkt dan nog wel, maar het routen laat je dus aan een pc over. tja...
met andere woorden.. ik weet het ook ff niet.. misschien dat het iets is voor een tweaker die alles weet over routers (een prof netwerkbeheerder)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaMini
  • Laatst online: 06-06 12:30

thaMini

Tool !!

Ik vrees dat het wegvallen van de verbinding aan het accespoint ligt, en niet aan de dongles. Dit vermoed ik omdat bij een centrino laptop met 802.11b ook om de pakweg 3 minuten de verbinding wegvalt.
Klinkt als het accespoint. Iemand enig idee nog wat er aan te doen valt?
802.1x authentificatie aan of uit heb ik al geprobeerd.
Nog iets anders wat ik over het hoofd zie?

Be small, act BIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
thaMini schreef op 24 januari 2004 @ 19:13:
Ik vrees dat het wegvallen van de verbinding aan het accespoint ligt, en niet aan de dongles. Dit vermoed ik omdat bij een centrino laptop met 802.11b ook om de pakweg 3 minuten de verbinding wegvalt.
Klinkt als het accespoint. Iemand enig idee nog wat er aan te doen valt?
802.1x authentificatie aan of uit heb ik al geprobeerd.
Nog iets anders wat ik over het hoofd zie?
je hebt waarschijnlijk dus de ap als dhcp ingesteld? Zo ja.. probeer dan voor je dongles het ip vast te zetten in de range die je hebt aangegeven (typisch iets van 192.168.0.101 of 102...etc).. Misschien dat dit je probleem verhelpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

henkleerssen schreef op 22 januari 2004 @ 22:55:
[...]

Ik snap niet helemaal wat hier aan de hand is.. maar ik schat eigenlijk in dat telenet niet wil werken op een of andere manier met de router (jaa.. pff zover waren we toch al?)..
Maar het kan eigenlijk nog van alles zijn.. bijvoorbeeld doet telenet een check op mac adressen? In hoeverre is je WAN IP adres dynamisch? Als die vaak het zelfde is zou je hem ook op statisch kunnen zetten..
Ik wil maar zeggen.. ik ben bang dat ik geen pasklaar antwoord hiervoor heb .. en je zelf wat moet tweaken hiermee.. (en "for that matter" Je zult denk ik het zelfde tegenkomen met elk andere WLAN router dan)
Blijkbaar klopt het wat betreft het checken van telenet, na een uur kon ik draadloos op internet, via de kabel lukt voorlopig nog niet. Lijkt me eerder een probleem van de netwerkkaart (ene computer geeft groen LAN licht en deze geeft oranje led), ik blijf zoeken. Alvast bedankt voor de hulp
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste