Zoooo.. Eff een reactie...
Heb vanmorgen me zondag bestelde Club 3D ontvangen (helaas heb ik hem pas toenet in me pc kunnen zetten) standaard clock freqs: 390/700 en 300/700 in 2d
Direct vergeleken met me Geforce 4 van MSI is de 2D kwaliteit behoorlijk minder.
(Ik gebruik nu 1600x1200x75Hz)
Echter wat doen de slimmerikken bij NVIDIA, Ze activeren met de latere drivers standaard de sharpening functie (deze regelt de fonts e.d zondanig bij zodat het allemaal wat scherper lijkt / is.) en dat ook als je ervoor kiest om deze helemaal uit te schakelen, dan NOG staat deze aan... great

.
Het werkt eigenlijk vrij goed... MAAR het werkt niet even goed op alle fonts.
Zo krijg je dus het effect dat sommige plekken scherper lijjken dan de andere.... lijkt wel of de monitor kuren heeft. Ligt het echter niet aan.
Ook is ondanks dat sharpening gedoe bv. zwarte tekst op witte achtergrond ietwat waziger als de rest. (eigenlijk alles met veel contrast verschil, ligt wederom niet aan me monitor)
Helaas is de filter op die kaart dus niet echt geweldig. Stuk slechter in elk geval dan een ongemodde MSI geforce 4 4200 (agp8x) kaart.
Maar ik denk dat ik het voorlopig even zo laat.
/EDIT: Voor oplossing 2D probleem zie verderop !!
Nu het overclock gedeelte.
Ik heb eens eff geprobeerd wat die kaart aankon.
Wat ik zo snel kan bepalen, doet de core tot max 470Mhz, en het memory kan max rond de 750Mhz... Je kunt het mem op 800Mhz zetten, en je krijgt geen errors whatsoever in 3dmark01 of de windows omgeving. Maar in 3dmark03 krijg je bij alles over de 750mhz zwarte triangles te zien in die battle of proxicon test.
Echte benchmark resultaten heb ik nog niet... zal deze nog naleveren als iemand intresse heeft.
/Edit
Asus A7V266-e (kt266a chipset)
athlon 2400+ @ 2250Mhz
512mb ram
Club 3D FX5900XT @ 450/750
3dmark03 : score 5220
[
Voor 10% gewijzigd door
KBDE op 06-01-2004 23:09
. Reden: benchmark results toegevoegd ]