[ervaringen]FX5900XT videokaart

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 964 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
als het goed is staat het ergens in het topic.

op alle 5900xt kaarten zit 2.8

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 13:07
Die van eVGA heeft wel 2.2ns memory, de rest voor zover bekend 2.8.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
als ze die dan ook is in de pricewatch gooien :)

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 21:39
k heb um 31 december bij computerland gekocht precies dezelefde van club 3d voor 209 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

das mooi zeg,

heb m ook besteld ! >:)

BTW: iemand al Club 3d Fx5900 XT overclock ervaringen?!
(kon het niet zo snel vinden in het topic)

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2004 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
het hele topic staat er mee vol.

kijk ook maar ff in de 1st post.

en in 'diehard overclocking' is ook een topic over deze kaart.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
heeft iemand misschien de evga 5990xt in een winkel gezien?
aangezien deze 2.2ns geheugen heeft, lijkt me dat wel een mooie kaart.
maar ik kan hem nog nergens vinden.

edit:
nu zie ik alleen weer op de site van evga dat de 5900se/xt gewoon 2,8 ns geheugen heeft.

dus alle 5900xt kaarten hebben denk gewoon 2.8.

[ Voor 32% gewijzigd door _MB_ op 02-01-2004 15:18 ]

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 13:00:
[...]

Het gaat om de winkel 4launch
Ik heb hun de site laten zien waarop staat dat COD erbij zat!

ik kreeg de volgende reactie via de mail terug:

U heeft helemaal gelijk. Ik heb contact opgenomen met mijn leverancier en zij bevestigen dat er een spel bij wordt geleverd. Welk spel konden zij niet zien, maar u kunt er van uitgaan dat het Call of Duty is. Ik probeer zo spoedig mogelijk de wijzigingen door te voeren op onze internet-site. Hartelijk dank voor uw oplettendheid.

Prettige kerst!
etc..

Dus Tja ik zal wel zien, jullie horen het nog wel :D
Ik zou er niet op rekenen. Ik heb naar aanleiding van jouw post maar een mail gestuurd naar club 3D omdat ik bij 4launch een FX 5900 heb besteld.

quote:

We don’t bundle the game Call of Duty, who gave you this information? We do bundle Half Life 2 but on the Radeon XT series.

Best regards,

XXXX XX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
_MB_ schreef op 02 januari 2004 @ 15:13:
heeft iemand misschien de evga 5990xt in een winkel gezien?
aangezien deze 2.2ns geheugen heeft, lijkt me dat wel een mooie kaart.
maar ik kan hem nog nergens vinden.

edit:
nu zie ik alleen weer op de site van evga dat de 5900se/xt gewoon 2,8 ns geheugen heeft.
Neem nu die reviews er eens bij. Zul je zien dat ze daar gewoon 2.2ns geheugen hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 15:31:
[...]

Ik zou er niet op rekenen. Ik heb naar aanleiding van jouw post maar een mail gestuurd naar club 3D omdat ik bij 4launch een FX 5900 heb besteld.

quote:

We don’t bundle the game Call of Duty, who gave you this information? We do bundle Half Life 2 but on the Radeon XT series.

Best regards,

XXXX XX
Tja dan weet ik het ook niet :(

http://www.tech-report.co...rcefx-5900xt/index.x?pg=1

dit is wel een 5900XT maar niet van Club-3D

Nogmaals:

Beste xxxxxx

U heeft helemaal gelijk. Ik heb contact opgenomen met mijn leverancier en zij bevestigen dat er een spel bij wordt geleverd. Welk spel konden zij niet zien, maar u kunt er van uitgaan dat het Call of Duty is. Ik probeer zo spoedig mogelijk de wijzigingen door te voeren op onze internet-site. Hartelijk dank voor uw oplettendheid. Prettige kerst!

Met vriendelijke groet,

xxxxxxxx
4Launch

Tja nou ik wacht af anders ga ik er gewoon één eisen hij heeft het beloofd })
hehe
( I feel so mean )

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2004 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 16:17:
[...]

Tja dan weet ik het ook niet :(

http://www.tech-report.co...rcefx-5900xt/index.x?pg=1

dit is wel een 5900XT maar niet van Club-3D

Nogmaals:

Beste xxxxxx

U heeft helemaal gelijk. Ik heb contact opgenomen met mijn leverancier en zij bevestigen dat er een spel bij wordt geleverd. Welk spel konden zij niet zien, maar u kunt er van uitgaan dat het Call of Duty is. Ik probeer zo spoedig mogelijk de wijzigingen door te voeren op onze internet-site. Hartelijk dank voor uw oplettendheid. Prettige kerst!

Met vriendelijke groet,

xxxxxxxx
4Launch

Tja nou ik wacht af anders ga ik er gewoon één eisen hij heeft het beloofd })
hehe
( I feel so mean )
Ik denk dat we geen cod krijgen -->
http://www.nvidia.com/object/nzone_callofduty_bundle.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook bang van niet (probeer er toch nog wat uit te persen als ik mijn kaart binnen heb :P) Wish me luck, je hoort nog van me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 17:07:
Ben ook bang van niet (probeer er toch nog wat uit te persen als ik mijn kaart binnen heb :P) Wish me luck, je hoort nog van me!
Jah, ik wacht in spanning af. Ik krijg mijn kaart moge of maandag binnen, ik zie wel dan. Als jij ze cod kan aftroggelen dan ga ik dat uiteraard ook doen })

EDIT:

kreeg net dit binnen in mijn mail:

Please go to www.nvidia.com

This is posted on this site where only to providers are doing it
together with nvidia, in this case the promotion is up and running but
only in the USA.

I hope this clarifies everything.

Ik snap er nog geeen reet van behalve dat ik op nvidia moet kijken en het mogeljk alleen in de us is. Die gozer van club 3d vind me waarschijnlijk een pain-in-the-ass :*)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2004 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware.info heeft de AOpen Aeolus FX5900XT getest. Is deze beter nu beter dan die van club3d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Muller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2023
Ik zie hier een aantal mensen posten dat evga de fx5900xt levert met 2,2ns geheugen. Zoals al eerder vermeld, staat op de site van eVGA dat het gehuegen 2,8 ns is.
Toch schijnen er nog veel mensen te zijn die denken dat de eVGA kaart 2,2 ns geheugen heeft.

Firingsquad krijgt het geheugen van eVGA op 820mhz (2x410)
Techreport op 880mhz (2x440)
en hothardware tot 844mhz (2x422)

Als het geheugen van eVGA 2,2ns zou zijn, dan zou dat minimaal op (1000/2,2=) 454mhz moeten lopen. Dat zou dus betekenen dat alle 3 de reviewsites, allemaal brak geheugen op de kaart zouden hebben (geen van hen haalt dat immers). Dit lijkt me niet echt logisch.

De eVGA-site en de oc-resultaten geven dus beide an dat het geen 2,2ns geheugen is. Kan iemand mij dan uitleggen waarom je dan toch denkt dat eVGA 2,2ns geheugen levert?

[ Voor 5% gewijzigd door Herr Muller op 02-01-2004 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

't schijnt dat het merk "sparkle" ook de kaart gaat uitbrengen

Afbeeldingslocatie: http://www.3dchips-fr.com/images/news/sparkle/sp5900xtbox.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.3dchips-fr.com/images/news/sparkle/sp5900xt02_s.jpg

zo te zien coolt de koeler het geheugen gelijk mee, wat weer leuk is voor de oc'ers >:)

ben zelf nu ook druk aant werken/sparen voor de kaart en ga waarschijnlijk de club-3d volgende week bestellen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
Breepee schreef op 02 januari 2004 @ 16:07:
[...]

Neem nu die reviews er eens bij. Zul je zien dat ze daar gewoon 2.2ns geheugen hadden.
zie ook een reactie hierboven. het is gewoon 2,8.
en ze gaan toch niet op de site 2,8 zetten als er 2,2 inzit. beetje onlogisch.
maar toch is die van evga wel beter over te clocken. want de meeste club3d versies komen maar tot 760 ofzo. en die van evga over de 800.
waar dat dan precies aan ligt?

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En kijk eens, ook leadtek gaat er een uitbrengen.

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/r.cornegoor/WinFast.jpg

hier meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die van leadtek heeft niet zo'n indrukwekkende cooler erop zitten,. dat zijn we tog wel van leadtek gewend,. misschien lijkt het wel zo hoor! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:26
dit schijnt de PoV FX5900XT tezijn:

Afbeeldingslocatie: http://www.grosbill.com/grandesimagesproduits/10978.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk, das pas een cooler,.. tuurlijk zijn er mooiere en betere maar voor een stock coolertje is dit een mooie B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k vind 200 euro niet echt duur sorry hoor maar voor mij is dit wel aardig lowbuget als je kijkt naar wat je er van kan maken na een oc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P.K. schreef op 02 januari 2004 @ 19:13:
dit schijnt de PoV FX5900XT tezijn:

[afbeelding]
dit is geen 5900xt , de 5900xt heeft een andere lay-out... volgens mij is dit de 5700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 19:22:
k vind 200 euro niet echt duur sorry hoor maar voor mij is dit wel aardig lowbuget als je kijkt naar wat je er van kan maken na een oc
Als je hem kunt overklokken naar een gewone FX5900 dan is hij idd aardig low budget. Dat is ook de kracht van deze kaart: veel waar voor je geld. Maar absoluut gezien is deze kaart midbudget, de prijsklasse ligt op die van de mid-end kaarten van Nvidia en ATI. Tel je 200 euro neer, heb je nog maar een mid-end kaart :D . 200 euro is toch verrektes veel geld, fijn dat deze kaart dan al dicht bij veel duurdere kaarten kan komen.

Ik hoop natuurlijk dat de prijs lager gaat worden. Zeker nu veel merken deze kaart gaan aanbieden lijkt me dit een uiterst interessante videokaart. Als de fabrikanten er maar geen doolhof van gaan maken zodat iedere kaart weer een ander soort geheugen heeft of dat de ene op een lagere snelheid loopt.

Over een week of 3 hoop ik deze videokaart wel in huis te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:13
Ik was ergens naar opzoek en toen kwam ik wat specs van de 5600XT tegen:
http://www.kobian.com/products.php?productid=391

Niet meer relevant, excuseer.

[ Voor 14% gewijzigd door Zeus op 02-01-2004 22:08 ]

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 19:22:
k vind 200 euro niet echt duur sorry hoor maar voor mij is dit wel aardig lowbuget
Voor de markt is dit een mid-range kaart. Punt. 80% van de grafische chips die nu verkocht worden zijn < 100 euro.
Althalus schreef op 02 januari 2004 @ 21:49:
Ik was ergens naar opzoek en toen kwam ik wat specs van de 5600XT tegen:
http://www.kobian.com/products.php?productid=391
Duidelijk langzamer dan de 5900XT Kijk maar naar hoeveel bitjes breed het weggetje naar het geheugen is.

[ Voor 39% gewijzigd door Brent op 02-01-2004 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
Daar ging het niet om, check de openingspost :P

WTF 8)7 Is al ingevuld, blehh. Zal IE wel niet refreshed hebben ofzo, vage dope shit. :9

[ Voor 53% gewijzigd door Zeus op 02-01-2004 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. De FX 5600 Non-ultra, Ultra of XT is een flutkaart. 4 pipelines in de FX5600 tegen 8 pipelines in de FX5900, 64 of 128 Bit geheugen bus tegen 256 bit in de FX5900.
Je bent dan nog beter uit met een"oude" GeForce 4 TI4200 of iets in die richting.
Tegen de tijd dat DirectX 9.0 games uitkomen is de FX5600 way veel te traag om dan ook maar een deuk in een pakje boter te draaien kwa frames/sec. Dus niet kopen !!!

2. Alle FX5900XT en somige FX5900 Non-ultra kaarten hebben 2.8 ns geheugen, ook die van Evga: check deze link maar eens !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
Goed dat mensen mijn gewijzigde reply's lezen. Misschien ook last van niet gerefreshde pagina's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:10
Goed om te lezen dat er steeds meer merken zijn die deze kaart uit gaan brengen.
Heb je iig meer keus (ben niet zo gek van club3d) en misschien daalt de prijs ook nog wel.
Al is 195 euro al niet zo gek duur ;).

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer genoeg zullen de prijzen niet dalen, ik heb zelfs van betrouwbare bronnen vernomen dat de prijzen zullen gaan stijgen, De kaart zal wel iets beter leverbaar worden volgende week, maar ze zijn alsnog heel moeilijk te verkrijgen. Ik zou zeggen, als je ereen tegen komt, koop hem dan meteen en wacht niet op later.

Ps, ik krijg de mijne Maandag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 18:05

Garrett

Watercooler

En ik zoek nog steeds naar een vmod aangezien de layout van de 5900 XT afwijkt van de 'gewone' :+

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kwa prijs is het wel mid ja maar als je naar prijs kwaliteit kijkt is het voor mij echt een lowbuget omdat ie zo ver overklokt kan worden en dat vind ik voor die prijs zeker een toppertje en dus voor de mensen die wat minder uit willen geven zou ik dan ook zeggen spaar ff iets langer en koop deze kaart want dan doe je een goede zet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 23:18:
1. De FX 5600 Non-ultra, Ultra of XT is een flutkaart. 4 pipelines in de FX5600 tegen 8 pipelines in de FX5900, 64 of 128 Bit geheugen bus tegen 256 bit in de FX5900.
Je bent dan nog beter uit met een"oude" GeForce 4 TI4200 of iets in die richting.
Tegen de tijd dat DirectX 9.0 games uitkomen is de FX5600 way veel te traag om dan ook maar een deuk in een pakje boter te draaien kwa frames/sec. Dus niet kopen !!!

2. Alle FX5900XT en somige FX5900 Non-ultra kaarten hebben 2.8 ns geheugen, ook die van Evga: check deze link maar eens !!!!
FX5600XT is idd geen beste aankoop, wel humor dat ik met deze kaart evenveel3d marks scoor als de gemiddelde GF4 ti4200! :Y) http://service.futuremark.com/compare?2k1=7400837

Als de 5900 nonultra kaarten werkelijk 2.8ns geheugen hebben, wat is dan de reden om de XT uit te brengen?
Volgens mij heeft de nonultra 2.2ns geheugen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 17:15:
[...]

Jah, ik wacht in spanning af. Ik krijg mijn kaart moge of maandag binnen, ik zie wel dan. Als jij ze cod kan aftroggelen dan ga ik dat uiteraard ook doen })

EDIT:

kreeg net dit binnen in mijn mail:

Please go to www.nvidia.com

This is posted on this site where only to providers are doing it
together with nvidia, in this case the promotion is up and running but
only in the USA.

I hope this clarifies everything.

Ik snap er nog geeen reet van behalve dat ik op nvidia moet kijken en het mogeljk alleen in de us is. Die gozer van club 3d vind me waarschijnlijk een pain-in-the-ass :*)
haha prachtig :)
nou ik krijg hem pas volgende week of die week daarop (leverancier kreeg hem 2e week binnen van jan) dus nog ff afwachten voor mij :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Laatst online: 01-09 12:57
Als je op nvidia.com kijkt, kun je zien dat CoD alleen wordt meegeleverd bij evga en BFG kaarten, bij de leadtek zitten een stuk of 3 andere games en bij de pov krijg je volgens hun site tombraider: angel of darkness erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Raziel schreef op 03 januari 2004 @ 11:28:
Als je op nvidia.com kijkt, kun je zien dat CoD alleen wordt meegeleverd bij evga en BFG kaarten, bij de leadtek zitten een stuk of 3 andere games en bij de pov krijg je volgens hun site tombraider: angel of darkness erbij.
ik vindt dat XT van Nvidia een beetje verwarrend, ik d8 dit is de snelere versie dan de 5900 ultra, wat bij ati dus wel het geval is, XT is de zwaarste editie bij een ATI kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duncanvdlinden schreef op 03 januari 2004 @ 11:53:
[...]

ik vindt dat XT van Nvidia een beetje verwarrend, ik d8 dit is de snelere versie dan de 5900 ultra, wat bij ati dus wel het geval is, XT is de zwaarste editie bij een ATI kaart.
En dacht je dat het onopzettelijk was dat de consument in verwarring raakt door het gegooi en gesmijt van dit soort termen ?? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe nee ze proberen ons het hoofd op hol te brengen en ons zo te laten doen denken dat dit de snelste is in zijn soort en niet te duur :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
duncanvdlinden schreef op 03 januari 2004 @ 11:53:
[...]

Daarlijk heeft NVidia ineens een lawsuit van ati omdat ze "XT" hebben gebruikt ofzo :P Tegenwoordig al die rechtzaken wat een onzin zeg..

Maarja ik heb een 5900XT besteld bij yorcom krijg em denk ik dinsdag binnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 13:40

swampy

Coconut + Swallow = ?

joon schreef op 03 januari 2004 @ 17:49:
[...]

Daarlijk heeft NVidia ineens een lawsuit van ati omdat ze "XT" hebben gebruikt ofzo :P Tegenwoordig al die rechtzaken wat een onzin zeg..

Maarja ik heb een 5900XT besteld bij yorcom krijg em denk ik dinsdag binnen :D
Aangezien de term XT al meer dan 10 jaren oud is zal ati dan een rechtszaak krijgen van IBM ofzo die ook die standaard gezet hebben..of was het INTEL.

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een stelletje achterlijke die gasten bij tpg post. Bij mijn track&trace staat het (mijn dus) adres incorrect is of onvolledig :? . Nu zal het pakketje/fx5900 weer terug gezonden worden :( . Dat ding ligt praktisch binnen hand bereik in mijn postkantoor hier in de buurt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 21:36:
Wat een stelletje achterlijke die gasten bij tpg post. Bij mijn track&trace staat het (mijn dus) adres incorrect is of onvolledig :? . Nu zal het pakketje/fx5900 weer terug gezonden worden :( . Dat ding ligt praktisch binnen hand bereik in mijn postkantoor hier in de buurt :'(
omg, is egt heel kut voor je :/ ,waar had je em besteld?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2004 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 22:09:
[...]

omg, is egt heel kut voor je :/ ,waar had je em besteld?
Zwaar klote, ik had hem bestelt bij www.4launch.nl . Ik heb ze al gemaild en binnen 2 uur had ik een mail terug van ze dat ze er achteraan zouden gaan bij tpg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
ik hoop er morge ene te bemachtigen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
P.K. schreef op 03 januari 2004 @ 22:35:
ik hoop er morge ene te bemachtigen :9~
Op zondag? Ik wens je veel succes, maar ik geef je weinig kans :P

Mijne komt eind volgende week hoop ik met de post :) Ben zeeeer benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Laatst online: 15-09 22:04
Breepee schreef op 03 januari 2004 @ 22:51:
[...]

Op zondag? Ik wens je veel succes, maar ik geef je weinig kans :P

Mijne komt eind volgende week hoop ik met de post :) Ben zeeeer benieuwd :)
zondag is in sommige steden koopzondag en in sommige steden 1e zondag van de maand ipv alle zondagen, raad eens hoeveelste zondag het van de maand morgen is? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
morge computer beurs hiero :P
staat meestal een bedrijf met allemaal videokaarten enzo ;)
ook de nieuwsten
khoop dattie um morge heeft anders bestel ik um wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Evengoed succes dan morgen op de beurs! Wel effe resultaten en bevindingen vertellen, he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
kan iemand me iets zeggen over de 2d kwaliteit van de club3d versie van deze kaart? ik heb deze namelijk op het oog omdat mijn radeon 9700 binnenkort de geest gaat geven en ik de 5900xt als tussentijdse kaart wil gebruiken tot mn 9700 van reparatie terugkomt dan, maar de 2d moet wel goed zijn, kzit namelijk met een dual tft setup hier en het verschil tussen bijv de radeon 9700 en de gf2mx die er in zit(2e uitgang van de radeon is kaduuk) en je ziet echt een duidelijk verschil in kwaliteit

en als laatste dan nog, ik neem aan dat je gewoon full ondersteuning hebt met de kaart voor 2 schermen? beetje lullig alstie bijv alleen in mirror mode draait, daar heb ik namelijk geen ene joter aan

k draai trouwens 2x1024*768 @ 60 hz

en hoe zit het met die nvidia drivers als je 2 schermen hebt en een game speelt? neem aan dat je net als bij ati de 2e gewoon aan kan laten, anders heb ik er namelijk ook niet veel aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 01:21
Geen problemen allemaal. De GF2 MX had nog vaak slechte beeldkwaliteit en slechte multi-monitor support maar dat is intussen opgelost. Heb zelf een Club 3D Ti4200 en de beeldkwaliteit is gewoon goed (had daarvoor een Radeon 256 als vergelijking) en de multi-monitor support is net zo goed als die van Ati. Heb nu ook twee schermen apart draaien. Een op 1280x1024@85Hz en de ander op 1600x1200@85Hz. Ook geen probleem bij spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij de pricewatch staat de albatron 5900 voor 230E, maar is dit de xt , of de non-ultra? ik vind em nogal goedkoop namelijk als het de non-ultra is...

maar goed, ik heb bijna genoeg geld voor m'n nieuwe kaart... als die albatron de non-ultra is ga ik misschien die kopen ipv de 5900xt, deze heeft namelijk betere mem dan de xt, waardoor je em beter kan oc'en >)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die kaart zit tussen de non-ultra en de Xt in. Non-ultra heeft 400/850 MHz, Xt heeft 390/700 MHz en die Albatron heeft 400/800 MHz. Dus die is wel wat sneller denk ik dan de XT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er al veel mensen die de kaart binnen hebben die hun bestelling vorige week geplaatst hebben? Ik heb mijn bestelling vorige week maandag gedaan en ik krijg de kaart pas volgende week maandag en dat is oo nog niet eens zeker :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Laatst online: 13-09 22:06
Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 13:26:
zijn er al veel mensen die de kaart binnen hebben die hun bestelling vorige week geplaatst hebben? Ik heb mijn bestelling vorige week maandag gedaan en ik krijg de kaart pas volgende week maandag en dat is oo nog niet eens zeker :S
ik heb em ook vlak na kerst besteld, maar ik heb nog niet eens wat van die winkel gehoord... kunnen mensen tussen de feestdagen niet gewoon een paar dagen doorwerken?? moet ik ook gewoon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kep um zelf bestelt bij 4launch, goede shop en erg goede service al zeg ik het zelf :). Khad ze gemailed met de vraag wanneer men kaart binnen zou komen en dit was het antwoord dat ik kreeg nog niet eens een uurtje later

Beste Kevin vd Meyden,

Helaas kan ik u nog geen zekerheid bieden over de levertermijn van de Club3D Geforce FX5900XT. Dit is een nieuwe videokaart en de enige die op dit moment niet bij onze leveranciers op voorraad is. Wij verwachten dat er deze week een levering zal binnenkomen. Ik houd u op de hoogte. Mocht u nog vragen hebben, aarzal dan niet om contact met mij op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedBart
  • Laatst online: 24-06 07:52

SpeedBart

Futurama 0wnage

Ik heb zelf de club3d 5900 non ultra en haal met de volgende specs:
Amd xp2700+
768 Mb ddr @ 333Mhz
Asrock a7s8x moederbord
antec 300 watt voeding
Club3d geforce fx5900 128 mb tv out + tv-in + dvi

4778 3dmarks met 3dmark 2003

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K heb net de 5900XT van club3d gekocht...

AMD XP2400+ Thorougbred
512 DDR Ram geheugen pc2100
Asus A7V266 moederbord
8MB cache HDD van 80 Giga

mijn 3dmark03 score is 4523 (niet overclocked)
met 3dmark2001SE helaas maar 10945 punten :'( ...

Weet iemand waarom ik maar zo weinig punten heb bij 3dmark2001SE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 16:25:

AMD XP2400+ Thorougbred
Asus A7V266 moederbord

waar heb je um gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMD XP2400+ Thorougbred
Asus A7V266 moederbord

De 3D Mark2001SE is meer system afhankelijk terwijl de 3DMark03 is echt meer gericht om videokaart te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:45

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Ik ben ook van plan om een club 3d geforce fx 5900XT te kopen, maar er is 1 ding dat mij een beetje tegenhoud:
Tijdens normaal gebruik zal de temperatuur van de core rond de 40-45 graden schommelen. Als de temperatuur boven de 140 graden komt zal de kaart automatisch langzamer gaan draaien om de core te beschermen.
140°C, dat is boven het kookpunt !.

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bolleh schreef op 03 januari 2004 @ 23:27:
kan iemand me iets zeggen over de 2d kwaliteit van de club3d versie van deze kaart? ik heb deze namelijk op het oog omdat mijn radeon 9700 binnenkort de geest gaat geven en ik de 5900xt als tussentijdse kaart wil gebruiken tot mn 9700 van reparatie terugkomt dan, maar de 2d moet wel goed zijn, kzit namelijk met een dual tft setup hier en het verschil tussen bijv de radeon 9700 en de gf2mx die er in zit(2e uitgang van de radeon is kaduuk) en je ziet echt een duidelijk verschil in kwaliteit

en als laatste dan nog, ik neem aan dat je gewoon full ondersteuning hebt met de kaart voor 2 schermen? beetje lullig alstie bijv alleen in mirror mode draait, daar heb ik namelijk geen ene joter aan

k draai trouwens 2x1024*768 @ 60 hz

en hoe zit het met die nvidia drivers als je 2 schermen hebt en een game speelt? neem aan dat je net als bij ati de 2e gewoon aan kan laten, anders heb ik er namelijk ook niet veel aan
de 2d kwaliteit is niet goed maar ook niet belachelijk slecht.
Ik had hiervoor een asus v8200 deluxe en die had wel ietsje betere kwaliteit (de 2d kwaliteit van de asus v8200 deluxe was zoiezo al niet echt super).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
  • Laatst online: 15-09 20:29
jellabie schreef op 04 januari 2004 @ 17:34:
Ik ben ook van plan om een club 3d geforce fx 5900XT te kopen, maar er is 1 ding dat mij een beetje tegenhoud:

[...]

140°C, dat is boven het kookpunt !.
Maar goed dat die kaart niet van water gemaakt is dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMD XP2400+ Thorougbred
Asus A7V266 moederbord

Het ligt iig niet aan de videokaart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag denet een ALBATRON Geforce FX NU voor 229 bij gistron staan, dit staat erbij

Specificaties:

Chipset: nVIDEA GeForce FX 5900 (400MHz)
Geheugen: 128MB DDR (400MHz)
Maximale resolutie: 2048X1536@85Hz
AGP 8X/ 4X
TV-uitgang en DVI connector

En de Pine FX5900 kost 231 Euro maybe aantrekkelijker dan de XT.
Leadtek FX5900 450-850 = 254 Euro.

Ps. ik zie dat iemand anders dat voor mij heeft gepost. :9 .

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gabberjoost schreef op 04 januari 2004 @ 17:48:
[...]

Maar goed dat die kaart niet van water gemaakt is dan :)
Ik denk dat dat ook alleen maar geldt in geval van een kapotte fan.

[ Voor 118% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Laatst online: 01-09 12:57
Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 17:52:
Ik zag denet een ALBATRON Geforce FX NU voor 229 bij gistron staan, dit staat erbij

Specificaties:

Chipset: nVIDEA GeForce FX 5900 (400MHz)
Geheugen: 128MB DDR (400MHz)
Maximale resolutie: 2048X1536@85Hz
AGP 8X/ 4X
TV-uitgang en DVI connector

En de Pine FX5900 kost 231 Euro maybe aantrekkelijker dan de XT.
Leadtek FX5900 450-850 = 254 Euro.

Ps. ik zie dat iemand anders dat voor mij heeft gepost. :9 .
Die Leadtek bij Gistron is de LX versie, loopt op 400/350, maar heeft wel een megakoeler. Over die Pyne kan ik geen verdere info vinden, zal ook wel laag geclocked zijn ben ik bang.

[ Voor 1% gewijzigd door Raziel op 04-01-2004 19:21 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
en die leadtek lx versie heeft 2,8 ns geheugen.
dus dat zal ook niet veel verder dan 730 komen.

maar die albatron is wel mooi volgens mij
als die echt 230 kost en 400/800 draait. met dus 2.2 gegeugen.
dan zou dat wel super zijn.

die cooler van albatron ziet er ook wel netjes uit.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
ik heb er ook ene besteld van Point of View :)
khoop um zaterdag te hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P.K. schreef op 04 januari 2004 @ 20:26:
ik heb er ook ene besteld van Point of View :)
khoop um zaterdag te hebben ;)
bedoel je de 5900xt?, volges mij is die nog niet te koop, heb em nog niet in de pricewatch zien staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burner13
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10-2024
Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 21:45:
[...]

bedoel je de 5900xt?, volges mij is die nog niet te koop, heb em nog niet in de pricewatch zien staan
ik weet niet zeker of hij idd een xt heeft besteld, maar weet wel dat er een komt van pov. ik heb laatst met iemand gebeld van new-generation en die zei dat er wel point of view 5900xt kaarten aan zouden komen, alleen stond dit nog niet op de website

[ Voor 1% gewijzigd door Burner13 op 04-01-2004 21:57 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik had hem al op 24 december :O :O
Burner13 schreef op 04 januari 2004 @ 21:57:
[...]

ik weet niet zeker of hij idd een xt heeft besteld, maar weet wel dat er een komt van pov. ik heb laatst met iemand gebeld van new-generation en die zei dat er wel point of view 5900xt kaarten aan zouden komen, alleen stond dit nog niet op de website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raziel schreef op 04 januari 2004 @ 19:21:
[...]

Die Leadtek bij Gistron is de LX versie, loopt op 400/350, maar heeft wel een megakoeler. Over die Pyne kan ik geen verdere info vinden, zal ook wel laag geclocked zijn ben ik bang.
Er staat toch echt erbij dat ie op 450-850 loopt hoor die Leadtek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 23:14:
[...]

Er staat toch echt erbij dat ie op 450-850 loopt hoor die Leadtek.
op de site niet. en daar staat ook dat de lx 2,8 ns geheugen heeft.
dus die 850 gaat ie niet redden.

dus of die waardes op de site van gistron kloppen niet of ze verkopen niet de lx versie.
ik denk het eerste.

[ Voor 17% gewijzigd door _MB_ op 04-01-2004 23:24 ]

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Laatst online: 22-08 01:21
_MB_ schreef op 04 januari 2004 @ 23:23:
[...]

op de site niet. en daar staat ook dat de lx 2,8 ns geheugen heeft.
dus die 850 gaat ie niet redden.

dus of die waardes op de site van gistron kloppen niet of ze verkopen niet de lx versie.
ik denk het eerste.
De eerste regel van de specs op Gistron zegt al genoeg. Ze hebben gewoon foutief de specs van de 5900 Ultra vermeld en niet die van de LX versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 19:00
vriend van me heeft de leadtek LX
die heeft 2.8ns RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:49
Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 17:45:
[...]

de 2d kwaliteit is niet goed maar ook niet belachelijk slecht.
Ik had hiervoor een asus v8200 deluxe en die had wel ietsje betere kwaliteit (de 2d kwaliteit van de asus v8200 deluxe was zoiezo al niet echt super).
Welke monitor en resolutie + refresh draai je ?

Heb de kaart ook besteld, maar ik mag toch hopen dat die kaart 1600x1200 bij 85hz fatsoendelijk kan weergeven...

Heb me geforce 4 al moeten modden (RFI filter eraf gesloopt) omdat die kaart origineel bagger beeld gaf.. Mag toch wel hopen dat deze duurdere kaart beter is....

Anders gaat ie meteen terug. Of ik moet deze ook al modden... maar goed, ik hoop dat ik hem in de loop van de week mag ontvangen, dan zien we wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Lijkt me dat dat anoo 2k4 toch wel in orde zit. Heb je trouwens ook kwaliteits issues als je je scherm digitaal aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Breepee schreef op 05 januari 2004 @ 02:03:
[...]

Lijkt me dat dat anoo 2k4 toch wel in orde zit. Heb je trouwens ook kwaliteits issues als je je scherm digitaal aansluit?
nee dan gaat het scherm niet door filters oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alternate in Ridderkerk, prijs 199 euro! www.alternate.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 21:45:
[...]

ja ik bedoel de 5900xt ;)
hij staat idd niet in de pricewatch maar sallandautomatisering verkoopt um alwel.
kheb wel geprobeerd um toe tevoegen aan de pw, maar dat werd afgewezen :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 08:44
Heb de Club3d net besteld, hopelijk deze week nog binnen. Dan ff wat leuke scores neer zetten ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Intronic op 05-01-2004 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
joepie de poepie!
Kreeg zojuist een mailtje dat die van mij verstuurd is... jammer dat ik morgen dat tentamen heb, want nou moet ik waarsch tot woensdag wachten... maargoed, hij is iig verstuurd (besteld bij diamondcomputers voor geïntresseerden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn Club3d FX 5900XT binnen,...besteld bij eynstein,...vorige week besteld vrijdag al binnen,...maar vandaag bij de postkantoor opgehaald,...super gewoon,...

Maar mijn eerste indruk is dat het beeld in windows toch iets blurd,...tov mijn oude GF4 van asus,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
ik ben wel geinteresseerd in wat high res digi cam pics van users en hun ervaringen!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
aramdin schreef op 05 januari 2004 @ 18:54:
ik ben wel geinteresseerd in wat high res digi cam pics van users en hun ervaringen!
Dr staan al wel een aantal foto's in dit topic. Als je nog specifieke wensen hebt moet je het even zeggen, dan maak ik morgen of overmorgen even wat plaatjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:54

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 17:18:
Ik heb vandaag mijn Club3d FX 5900XT binnen,...besteld bij eynstein,...vorige week besteld vrijdag al binnen,...maar vandaag bij de postkantoor opgehaald,...super gewoon,...

Maar mijn eerste indruk is dat het beeld in windows toch iets blurd,...tov mijn oude GF4 van asus,...
Analoog of DVI? Ik had hem eerst analoog aan m'n TFT hangen, was idd 90% scherp. Toen via DVI, en dat was schrikken. Ongeloofelijk scherp.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Laatst online: 14-04 14:49
Dus analoog in 2D is de beeldkwaliteit brak?

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
wat heet "brak" ? Waarschijnlijk kan het beter maar is het ruim voldoende hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:54

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
ck2000nl schreef op 05 januari 2004 @ 19:54:
Dus analoog in 2D is de beeldkwaliteit brak?
Als jij "90% scherp" brak vind ;)
Nee, was was echt wel goed, net zo goed als m'n vorige Geforce2. Maar (natuurlijk) is het over DVI gewoon haarscherp, aangezien er geen digitaal-analoog-digitaal overzetting plaats vind.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Mijn xt gisteravond besteld bij diamond en vandaag netjes een belletje dat deze morgen wordt gebracht. Ik ben benieuwd welk verschil dit geeft tov mijn radeon 9500 nonpro.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Damn...mooi kaartje zo te zien. Ik ga proberen mijn non-moddable Hercules 9800SE All In Wonder te verkopen voor 196 piekjes :) (hoop dat et lukt, alles zit er nog bij en zelf garantie :) ) en zo proberen de Club3D of Point of View 5900XT aan te schaffen. (Welk merk trouwens beste, Club3D lees ik?)
Kan nie wachten : :9 :9

[ Voor 11% gewijzigd door Yellowneck op 05-01-2004 22:19 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MahRain
  • Laatst online: 20-08 13:47
Althalus schreef op 05 januari 2004 @ 19:59:
wat heet "brak" ? Waarschijnlijk kan het beter maar is het ruim voldoende hoor :D
Ik merkte een wat slechter beeld, onscherper toen ik van een Gigabyte Radeon 8500Deluxe overging naar deze kaart. Toen heb ik de sharpness instelling wat bijgesteld en ging het over het algemeen wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
YellowNeck schreef op 05 januari 2004 @ 22:18:
Damn...mooi kaartje zo te zien. Ik ga proberen mijn non-moddable Hercules 9800SE All In Wonder te verkopen voor 196 piekjes :) (hoop dat et lukt, alles zit er nog bij en zelf garantie :) ) en zo proberen de Club3D of Point of View 5900XT aan te schaffen. (Welk merk trouwens beste, Club3D lees ik?)
Kan nie wachten : :9 :9
Die Club3D is iig het goedkoopst, en qua hardware lijtk het erop dattie niet verschil met andere merken (allemaal 2.8ns geheugen en allemaal dezelfde grafische chip).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

ik heb trouwens nog wat koperen heatsinkjes liggen van coolermaster. Kan ik die ergens nog opdrukken op de kaart? (wel waar et zin heeft..ehe :P )

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Watvoor clocksnelheden worden er bereikt met die Club 3D FX5900XT??
En dan ben ik vooral benieuwd naar het geheugen.

De score's die ik in de 3d mark challenge zie met die FX-en vallen me toch een beetje tegen. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
Hmmm... krijg flink de neiging om die kaart te cancellen...
Als er al kwaliteits verschil merkbaar is tussen een toch al gare geforce 4 en die club3d.... :X

Damn :/

Ik dacht dat nvidia het 2D probleem eindelijk opgelost had !!
Zelfs mijn matrox pci kaartje uit de begin jaren 90 is beter dan verschillende geforce 4 kaarten die ik getest heb. (2 Xelo kaarten, verschillende MSI kaarten, en 1 Asus, allen geforce4)

Zijn er eigenlijk nog goede alternatieven ??? (dus met goede 2D uitgave ?)

Is een radeon 9600 / 9800 over het algemeen beter kwa 2D ? Of maakt dit niet veel uit.

Vindt het altijd zo zonde om op een splinter nieuwe kaart te moeten solderen (dag garantie)... Het is tot nu toe altijd goed gegaan (2x Xelo geforce 4 + 1x MSI), maar die waren dan ook niet zo prijzig als deze. :|

Bah, me hele dag (nacht) is naar de kl*te... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 13:40

swampy

Coconut + Swallow = ?

KBDE schreef op 06 januari 2004 @ 01:22:
Hmmm... krijg flink de neiging om die kaart te cancellen...
Als er al kwaliteits verschil merkbaar is tussen een toch al gare geforce 4 en die club3d.... :X

Damn :/

Ik dacht dat nvidia het 2D probleem eindelijk opgelost had !!
Zelfs mijn matrox pci kaartje uit de begin jaren 90 is beter dan verschillende geforce 4 kaarten die ik getest heb. (2 Xelo kaarten, verschillende MSI kaarten, en 1 Asus, allen geforce4)

Zijn er eigenlijk nog goede alternatieven ??? (dus met goede 2D uitgave ?)

Is een radeon 9600 / 9800 over het algemeen beter kwa 2D ? Of maakt dit niet veel uit.

Vindt het altijd zo zonde om op een splinter nieuwe kaart te moeten solderen (dag garantie)... Het is tot nu toe altijd goed gegaan (2x Xelo geforce 4 + 1x MSI), maar die waren dan ook niet zo prijzig als deze. :|

Bah, me hele dag (nacht) is naar de kl*te... ;(
Tja ik raadt aan af te wachten en voor jezelf het te zien!

Maar het is een feit ( dat een koe meer schijt dan een geit ) dat ati betere 2d heeft, tja... dat is een feit.

Maar nvidia heeft zich in der tijd aardig verbeterd....blijft wel nog steeds derde in het rijtje.

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb em vandaag besteld ik zat alleen nog te twijvelen over de preformance van deze NVIDIA kaart in dx9 maar ik heb net een reviewtje gelezen waar ze met S.T.A.L.K.E.R. brenchmarken en daar kom te (gewone) 5900 wel goed uit :)

hier is het artikel voor de geintereseerden

http://www.xbitlabs.com/a...rial/display/stalker.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
DocB schreef op 05 januari 2004 @ 19:03:
[...]

Dr staan al wel een aantal foto's in dit topic. Als je nog specifieke wensen hebt moet je het even zeggen, dan maak ik morgen of overmorgen even wat plaatjes...
Heb je de mogelijk heid om de kaart op een A4 scanner te leggen of high quality foto's te maken ?
Zo ja, dan mag je eens het PCB gedeelte inscannen in de buurt van de vga connector... Het gaat me om de filter welke deze kaart heeft... (om te kijken of deze om te bouwen is)

THNX !! :)
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.