Waarom baal je? In je sig staat dat hij draait @9800 PRO bedoel je daarmee 8 pipelines of gewoon kloksnelheid. Als je gewoon dezelfde klok bedoelt begrijp ik het welacidfever schreef op 25 december 2003 @ 19:38:
Heb net een 9800SE AIW, baalde i.d.d. ook wel even toen ik deze aanbieding zag.
Had er toch wel graag op ingegaan.
Zijn er nu eigenlijk ook al bekendere fabrikanten die deze chip gebruiken?
Ik zag namelijk een Asus met een 5900SE erop en die kostte toch echt een goeie 350 Euro.
Ik vindt het verschil errug moeilijk te volgen.
P.s. Ik zie Club3d niet als a-merk.
Nou... ik kan met ForceWare 53.03 m'n mem rustig op 770 klokken, maar met bijv. 52.16 krijg ik bij 730 al artifacts...
Anyway lekker kaartje, die 5741 3dmark03 had ik helemaal niet verwacht
Alleen ruk dat het mem waarschijnlijk 2.8ns is, 800 is echt no go, allemaal streepies
I love watercooling
Als je even een 3dmark03 draait en de score doorgeeft, zet ik hem in de startpost erbij. Zo krijgen we een redelijk overzicht van de prestaties.MahRain schreef op 27 december 2003 @ 22:49:
[...]
Athlon XP 2600+ @ 1992MHz
5900XT @ core 440 mem 720
3dmark 2001se (nieuwste); DX9.0b; forceware 53.03.
14607 3dmarks
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Point of View FX5900XT GeForce FX 5900XT 128 MB DDR SDRAM € 205,-
Point of View FX5900XT GeForce FX 5900XT 256 MB DDR SDRAM € 270,-
is er ook al ene met 256mb
offtopic:
ik ga binnenkort ook een 5900xt kopen.
dus ging ik nog mar ff proberen hoever ik me oude kaart kon overclocken.
leadtek GF 3 ti200
andere/grotere fan erop.
standaard: core 175, mem 400
overclock: core 235, mem 550.
best redelijk dacht ik zo.
hopen dat die nieuwe kaartje ook zo over te klokken zijn.
ik ga binnenkort ook een 5900xt kopen.
dus ging ik nog mar ff proberen hoever ik me oude kaart kon overclocken.
leadtek GF 3 ti200
andere/grotere fan erop.
standaard: core 175, mem 400
overclock: core 235, mem 550.
best redelijk dacht ik zo.
hopen dat die nieuwe kaartje ook zo over te klokken zijn.
Canon Digital Ixus V2
Verwijderd
Blijkbaar wel ja. Ik zou wel een test willen zien tussen die 2 om te kijken of het bij deze kaart nut heeft om er 256MB op te doen. Waarschijnlijk heeft de 256MB, zoals gewoonlijk weer langzamer geheugen en is hij nauwelijks sneller. Niet die 65 extra euro's waard dus.P.K. schreef op 28 december 2003 @ 01:00:

Verwijderd
ik denk dat je aan die 256 mb nog helemaal nix hebt, omdat geen enkel spel 256MB videogeheugen nodig heeftVerwijderd schreef op 28 december 2003 @ 01:56:
[...]
Blijkbaar wel ja. Ik zou wel een test willen zien tussen die 2 om te kijken of het bij deze kaart nut heeft om er 256MB op te doen. Waarschijnlijk heeft de 256MB, zoals gewoonlijk weer langzamer geheugen en is hij nauwelijks sneller. Niet die 65 extra euro's waard dus.
ik zou ook wel graag een vergeijking tussen de 2 willen zien... als het veel verschil maakt kun je natuurlijk voor dat relatief kleine bedrag meer net zo goed de 256 mb versie nemen
Even voor de duidelijkheid, de 5900 heeft ook weer 4 gaten rondom de core, deze staan volgens mij (vanuit het hart van het gat gezien) 48mm uit elkaar, kan iemand dit bevestigen?
Het gaat erom dat er wellicht een big-ass heatsink op komt ipv de gewone
Airflow voor het geheugen is geen probleem aangezien er een 12cm intake precies op die hoogte zit
Airflow voor het geheugen is geen probleem aangezien er een 12cm intake precies op die hoogte zit
I love watercooling
Verwijderd
waar kun je deze kopen dan?? , ik heb ze in de pricewatch niet zien staan hoor:OP.K. schreef op 28 december 2003 @ 01:00:
als ik het dus begrijp staan de gaten verder uit elkaar dan bij de gewone kaarten... net zoals dit was bij de geforce4 ti4200 die mijn broer heeft...Even voor de duidelijkheid, de 5900 heeft ook weer 4 gaten rondom de core, deze staan volgens mij (vanuit het hart van het gat gezien) 48mm uit elkaar, kan iemand dit bevestigen?
en dat is wel beter want dan kun je deze er misschien opgooien >)
die helemaal van koper is btw
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2003 11:51 ]
De afstand tussen die 2 gaten is volgens mij gelijk aan de GeForce4, maar die G4-VGA van Thermaltake komt er in geen geval op!
Wat een herrie maakt dat ding zeg...
Wat ik bedoel is de 4 gaten rondom de core die "binnen" die 2 gaten van de gewone sink liggen, kijk maar eens goed:
Wat een herrie maakt dat ding zeg...
Wat ik bedoel is de 4 gaten rondom de core die "binnen" die 2 gaten van de gewone sink liggen, kijk maar eens goed:

I love watercooling
Heb hier nog niet kunnen terugvinden of er een Zalman HP-koeler op kan.
ARME AOW’er
Dat heb ik op de Zalman site (forum) wel kunnen vinden. Het kan wel op de 5900(ultra), dus hierop moet het ook kunnen. Wel raden ze eventueel die grote (stille) fan erbij aan, OP1. Dus dat zal best goed koelen ook.
http://www.zalman.co.kr/english/product/ZM80C-HP.htm
http://www.zalman.co.kr/english/product/ZM80C-HP.htm
[ Voor 13% gewijzigd door Sjah op 28-12-2003 12:28 ]
http://www.sallandautomatisering.nl/Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 11:46:
[...]
waar kun je deze kopen dan?? , ik heb ze in de pricewatch niet zien staan hoor:O
[...]
Sjah schreef op 28 december 2003 @ 12:26:
Dat heb ik op de Zalman site (forum) wel kunnen vinden. Het kan wel op de 5900(ultra), dus hierop moet het ook kunnen. Wel raden ze eventueel die grote (stille) fan erbij aan, OP1. Dus dat zal best goed koelen ook.

Verwacht echter toch wel wat lawaai van de standaardfan maar die zou ik er tot na de garantietermijn op laten zitten denk ik.
Thx voor de link.
ARME AOW’er
Misschien domme vraag, maar hoe klok jij hem over? Ik heb die coolbits aan staan, en zet via de nVidia settings de core op 460 en mem op 720 (bij 3D), maar blijf exact dezelfde score houden als zonder oc'en. Vergeet ik iets?Garrett schreef op 27 december 2003 @ 23:23:
[...]
Nou... ik kan met ForceWare 53.03 m'n mem rustig op 770 klokken, maar met bijv. 52.16 krijg ik bij 730 al artifacts...WTF
Anyway lekker kaartje, die 5741 3dmark03 had ik helemaal niet verwacht
Alleen ruk dat het mem waarschijnlijk 2.8ns is, 800 is echt no go, allemaal streepies![]()
en aangezien 950 mem de snelheid is van een 5950 Ultra zit dat er voorlopig niet in
![]()
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
overclocken met rivatuner werkt wel prima vind ik.
die gaat nog ff verder dan bijv powerstrip. want daarbij zat ik al aan ze max. en nu met rivatuner kon ik hem nog verder overclocken.
die gaat nog ff verder dan bijv powerstrip. want daarbij zat ik al aan ze max. en nu met rivatuner kon ik hem nog verder overclocken.
Canon Digital Ixus V2
Dat is geen domme vraag hoor, ik had hetzelfde probleem eerstMicrokid schreef op 28 december 2003 @ 13:18:
[...]
Misschien domme vraag, maar hoe klok jij hem over? Ik heb die coolbits aan staan, en zet via de nVidia settings de core op 460 en mem op 720 (bij 3D), maar blijf exact dezelfde score houden als zonder oc'en. Vergeet ik iets?
Ik gebruik iig 53.03 en voor de OC Rivatuner, www.guru3d.com/rivatuner
Ik gebruik dus wel 2 aparte sliders, 1 voor 2D en 1 voor 3D
Bij Rivatuner staan bij mij 2 waardes bij zowel de core als het geheugen(dus in totaal 4)
Als je een bepaalde waarde instelt en dan op test drukt, dan zet ie 'm dus gedurende die test, ong. 5 seconden dus, op die frequentie als het goed is.
Dus bijv. je stelt 478 bij de core in, en hij geeft 480 weer, de 'echte' (onderste) waarde wijkt altijd wat af don't worry
MAAR eerst had ik dus toen ik 478 instelde dat ie dus doodleuk op 300 bleef staan, en dus ook inderdaad niet overklokte.
Een keertje 3dmark runnen resulteerde in zo'n beetje dezelfde score
Toen heb ik 53.03 erop gegooid en was het probleem weg.
Mocht je er nu nog niet uitkomen dan kan je me ff toevoegen op MSN en dan zal ik het indien mogelijk nog wat beter uitleggen
[ Voor 4% gewijzigd door Garrett op 28-12-2003 16:26 . Reden: ff wat info toegevoegd, hoop dat men het begrijpt :) ]
I love watercooling
De link naar de MSI versie van deze kaart liet een foto zien van de kaart zonder heatsinks op het geheugen. Het lijkt erop dat de Club3D versie toch misschien qua koeling beter is?
| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |
Verwijderd
idd, wat natuurlijk alleen maar beter is , en zkr voor het oc'enck2000nl schreef op 28 december 2003 @ 23:17:
De link naar de MSI versie van deze kaart liet een foto zien van de kaart zonder heatsinks op het geheugen. Het lijkt erop dat de Club3D versie toch misschien qua koeling beter is?
maar is het nou zo, dat het enige egte grote verschil tussen de xt en de non-ultra/ultra alleen is dat de xt lagere clocks heeft, of ook nog andere dingen??
[edit] weet er iemand btw of dit nu egt een tijdelijke kaart is... dat deze dus binnekort "end of life" zijn?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2003 00:29 ]
Verwijderd
hij heeft langzamer geheugen, de 5900XT wordt geleverd met 2.8 geheugen, terwijl de snellere versies 2.2 geheugen hebben dacht ik.
Verwijderd
Ik heb de Club3d Fx5900XT besteld en ze dachten dat er geen COD bij zat
dus heb hun er even op geantendeerd en nu krijg ik hem er als nog bij
dus mensen laat je niet afschepen
als de gaten net zo zijn als bij een GF4, dan gaat het absoluut passen.GuardianAngel schreef op 28 december 2003 @ 12:13:
Heb hier nog niet kunnen terugvinden of er een Zalman HP-koeler op kan.
Bij een Zalman HP koeler krijg je namelijk 2 blokjes voor op de GPU te monteren, de een voor GF4, de ander voor de rest.
Ik heb in de winkel (waar ik werk) zelf een club kaart besteld, zelf uit het plastic gehaald, en er zit geen call of duty bij de club kaarten!Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 01:29:
Ik heb de Club3d Fx5900XT besteld en ze dachten dat er geen COD bij zat
Maar da's redelijk normaal hoor, club stopt over het algemeen niks extra's bij hun kaarten, het zijn eigenlijk veredelde OEM's ;-)
Verwijderd
[afbeelding]
Dit is mijn oplossing voor menig geluidsprobleem
Btw is er al iets bekend van de Gainward 5900xt (golden sample) ?
Dit is mijn oplossing voor menig geluidsprobleem
Btw is er al iets bekend van de Gainward 5900xt (golden sample) ?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2003 10:44 ]
Verwijderd
hmmz, ik heb op de site van albatron ook al een 5900xt gezien, ziet er precies hetzelfde uit als de club3d alleen een ander stickertje... vraag me af hoeveel die gaat kosten
ik heb btw opgemerkt dat bij alle kaarten (evga, club3d,msi,aopen,albatron) allemaal hetzelfde uitzien behalve kleur van pcb en cooling ik denk dat er dus ook niet zoveel verschil in prestatie zit tussen de verschillende merken
ik heb btw opgemerkt dat bij alle kaarten (evga, club3d,msi,aopen,albatron) allemaal hetzelfde uitzien behalve kleur van pcb en cooling ik denk dat er dus ook niet zoveel verschil in prestatie zit tussen de verschillende merken
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2003 12:49 ]
Ik vind het een beetje vreemd dat alleen die Club3D kaart nog maar in de pricewatch staat. Er waren in dit topic toch ook al mensen die het over andere kaarten hadden die ze ingevoerd hadden in de pricewatch?? Ik weet dat alles wat daar ingegooid wordt tegenwoordig gecontroleerd moeten worden, maar toch...
Verwijderd
Het gaat om de winkel 4launchMahRain schreef op 29 december 2003 @ 10:31:
[...]
Ik heb in de winkel (waar ik werk) zelf een club kaart besteld, zelf uit het plastic gehaald, en er zit geen call of duty bij de club kaarten!
Maar da's redelijk normaal hoor, club stopt over het algemeen niks extra's bij hun kaarten, het zijn eigenlijk veredelde OEM's ;-)
Ik heb hun de site laten zien waarop staat dat COD erbij zat!
ik kreeg de volgende reactie via de mail terug:
U heeft helemaal gelijk. Ik heb contact opgenomen met mijn leverancier en zij bevestigen dat er een spel bij wordt geleverd. Welk spel konden zij niet zien, maar u kunt er van uitgaan dat het Call of Duty is. Ik probeer zo spoedig mogelijk de wijzigingen door te voeren op onze internet-site. Hartelijk dank voor uw oplettendheid.
Prettige kerst!
etc..
Dus Tja ik zal wel zien, jullie horen het nog wel
de leadtek 5900xt kaart staat nu ook in de pricewatch.
er is nog maar 1 winkel.
ik weet er nog 1: maxpc's
er is nog maar 1 winkel.
ik weet er nog 1: maxpc's
Canon Digital Ixus V2
Verwijderd
Weet iemand of zo'n 5900XT van een hoge AGP bus houd?
Want mijn 9600pro houd het al op bij 82mhz
Want mijn 9600pro houd het al op bij 82mhz
Valt er geen lock te zetten op AGP en PCI op dat bord? Is toch vrij nieuw.. Nu is het wel een VIA en de vorige VIA's hadden het helaas niet, maar ik dacht dat iedereen die mogelijkheid nu wel op z'n moederbord zou zetten (ivm nvidia die er veel succes mee heeft op de nforce bordjes).
Maar weet je zeker dat het die kaart is en niet een pci kaart?
Maar weet je zeker dat het die kaart is en niet een pci kaart?
[ Voor 3% gewijzigd door Okyah op 29-12-2003 14:10 ]
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
Kan je dat ding dan niet locken op 33/66/100 ?
Trouwens ... 82 mhz is stevig hoog ...
Bn al blij als die van mij dat trekt ... (GeForce 4)
Trouwens ... 82 mhz is stevig hoog ...
Bn al blij als die van mij dat trekt ... (GeForce 4)
Verwijderd
Nee hier zit echt jammer genoeg geen pci/agp lock op 
Maar als ik met een 5900XT een agp bus van 87mhz zal kunnen halen ben ik blij
En er zit helemaal geen pci kaart in mijn systeem dus daar kan het niet aan liggen
Maar als ik met een 5900XT een agp bus van 87mhz zal kunnen halen ben ik blij
En er zit helemaal geen pci kaart in mijn systeem dus daar kan het niet aan liggen
Verwijderd
owk, na wat zitten searchen ben ik er dus 8er dat de volgende merken de 5900xt hebben:
msi, club3d , aopen ,leadtek ,albatron ,evga ,asus ,point of view
ze hebben allemaal de zelfde lay-out maar andere cooling en bij sommige krijg je CoD er bij en bij andere niet...
welke zou de beste zijn??
msi, club3d , aopen ,leadtek ,albatron ,evga ,asus ,point of view
ze hebben allemaal de zelfde lay-out maar andere cooling en bij sommige krijg je CoD er bij en bij andere niet...
welke zou de beste zijn??
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2003 16:45 ]
Op de site van point of view staat bij de 5900 series dat je er optioneel Tomb Raider 6 bij kunt krijgen ... en geen plaatjes. Hij is 209 euro bij salland en ze hebben ook een 256 MB versie van de 5900XT bij salland. Meer info kan ik er niet over geven.
Verwijderd
Ff een vraagje....
ik weet dat dit topic gaat over de FX5900XT........ maar ik heb zelf een Full FX5900 en deze loopt standaard ook op 400/700 hij loopt nu zonder probleem op 450/850 hij kan op 500/875 maar dan nog..alle Full FX5900's lopen toch op 400/850 of hebben somige merken afwijkende geheugen snelheden ?
De mijne is een Point of View GeForce FX 5900 128 MB Non-ultra.
iemand trouwens Tomb Raider Angel of Darkness ruilen tegen Call Of Duty ?????????? PLZ
mail ff naar juky_d@conceptsfa.nl....THX alvast.
ik weet dat dit topic gaat over de FX5900XT........ maar ik heb zelf een Full FX5900 en deze loopt standaard ook op 400/700 hij loopt nu zonder probleem op 450/850 hij kan op 500/875 maar dan nog..alle Full FX5900's lopen toch op 400/850 of hebben somige merken afwijkende geheugen snelheden ?
iemand trouwens Tomb Raider Angel of Darkness ruilen tegen Call Of Duty ?????????? PLZ
die van Evga zou 2.2ns geheugen hebben....alleen die zie ik nergens tekoop
Verwijderd
Ik heb een FX5900 Non-Ultra en bij mij kan en zonder probleem een Zalman HP koelblok + Zalman HP fan op.unfor schreef op 29 december 2003 @ 01:58:
[...]
als de gaten net zo zijn als bij een GF4, dan gaat het absoluut passen.
Bij een Zalman HP koeler krijg je namelijk 2 blokjes voor op de GPU te monteren, de een voor GF4, de ander voor de rest.
Het is wel ff flink kutten met schroefjes, koelpasta en lossen koelblokjes maar naar een uurtje op 2 past het toch probleemloos....
Verwijderd
idd, en eigelijk heb ik nog nooit gehoord van Evga sinds ik over de 5900xt hoorde...Rico schreef op 29 december 2003 @ 17:11:
maar als hij 2,2ns geheugen heeft zou je em in princiepe gewoon naar een ultra kunnen clocken
Verwijderd
In deze benchmarks van Tom's Hardware gebruiken ze een Geforce FX5900 XT die een core snelheid van 300 MHz heeft. Is dat niet een beetje laag? Al met alpresteert hij toch net iets onder de gewone FX 5900.
http://www.tomshardware.com/graphic/20031229/index.html
ff linkje toegevoegd
ff linkje toegevoegd
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2003 17:23 ]
Verwijderd
Als de Evga 2.2 ns geheugen heeft is het gewoon een FX5900 Non-ultra die op 400/700 Mhz loopt met een beetje mzzll kun je de core op 500 Mhz krijgen en het geheugen op bijna 900 Mhz al weet ik dit niet zeker ...ik ga er wel vanuit dat ze slechteren kwaliteit core's en geheugen chip's gebruiken voor de FX5900XT anders is het een beetje lullig tegenover de FX5900 Non-ultra owners...zo als ik.Rico schreef op 29 december 2003 @ 17:11:
Ik loop nu op 450/850 probleem loos maar hij kan op 500/900 (niet te lang)
Dat 2.2 ns geheugen ken je vergeten lees hier maar :
Dit zijn de Evga GF FX 5900 XT specs.
Graphics Core: 256-bit
Engine clock: 400 MHz
Memory Interface: 256-bit DDR
Memory Bandwidth: 22.4 GB/sec
Fill Rate: 3.2 billion pixels/sec
Memory Clock: 350MHz
Memory Data Rate (effective): 700MHz
Memory Included: 128MB 2.8ns DDR
Maximum Memory Supported: 256MB
Pixels per Clock: 8
Textures per Rendering Pass: 16
Maximum Resolution: 2048x1536@85Hz
Thermal solution: Silent, single-slot heatsink/fan
0.13 Micron Process Technology
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2003 17:32 ]
Zal wel een typo zijn.Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 17:21:
... Tom's Hardware gebruiken ze een Geforce FX5900 XT die een core snelheid van 300 MHz heeft.
Toch vreemd dat bij THG de 5900XT $213 is en de 9600XT $157, terwijl hier (volgens t.net pricewatch) de 5900XT €195 en de 9600XT €179 is. Daarbij komt nog dat de 5900XT pas net in de winkels verschijnt (en misschien nog wel iets goedkoper wordt).
Yup,en hij doet het niet echt goed is de benches. In de 8x AF en 4x AA benches loopt die gelijk met de 5700 u
Verwijderd
Alle FX5900 lopen op 300 Mhz !!!! alleen wel in 2D in 3D gaat naar 400/450/475 Mhz.Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 17:21:
In deze benchmarks van Tom's Hardware gebruiken ze een Geforce FX5900 XT die een core snelheid van 300 MHz heeft. Is dat niet een beetje laag? Al met alpresteert hij toch net iets onder de gewone FX 5900.
ff linkje toegevoegd
Zal wel een typo zijn
ik ben benieuwd hover de prijzen nog zullen dalen.
hij kost nu nog maar 195. gaat toch best rap omlaag.
Canon Digital Ixus V2
Ach, sommige mensen zijn wat ehhm... gul en nemen een KvK nummer om vervolgens spullen voor inkoop + btw door te schuiven... Veel lager dan die prijs zul je ze niet meer (deze weken) vinden lijkt me_MB_ schreef op 29 december 2003 @ 17:48:
ik ben benieuwd hover de prijzen nog zullen dalen.
Verwijderd
ik zie nu net dat de msi 5900xt te koop is bij alternate.nl maar hij kost wel zo'n 255E
wat best wel duur is vind ik
wat best wel duur is vind ik
Verwijderd
Waar heb je die kaart gekocht en voor hoeveel ?Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 17:10:
Ff een vraagje....
Sommige kaarten hebben een afwijkende core geheugen zoals die van Albatron. Van het geheugen weet ik niet..
Nou nou
Die score is ook niet al te hoog in 3dmark
Mijn score op dit moment is 5200 met een gemodde ati 9800se 128 van 180 euro.
dat afwijkend geheugen komt wel is voor.
Maar point of view betwijfel ik het.
[ Voor 21% gewijzigd door Gatygun op 30-12-2003 16:58 ]
Verwijderd
ik heb ook een 9800se maar die was NIET te modden en ik haalde maar rond de 3600 bij 3dmark03 ... en als je een kaart heb die dan toevallig wel te modden is heb je geluk, of je moet zo'n 9800se kopen bij radeonshop.de die ze voor je testen maar die kost dan wel mooi 260E terwijl de 5900xt maar 195E kost en ik vind dat de scores die ermee kunnen worden behaald best groot zijn voor een kaart van 195EGatygun schreef op 30 december 2003 @ 16:54:
Nou nou
.... .
Verwijderd
Ik heb die Point of View GeForce FX 5900 Non-ultra 128 MB op de HCC dagen 2003 gekocht voor 249 euroVerwijderd schreef op 30 december 2003 @ 16:45:
[...]
Waar heb je die kaart gekocht en voor hoeveel ?
Sommige kaarten hebben een afwijkende core geheugen zoals die van Albatron. Van het geheugen weet ik niet..
Ik had eerst een 9800SE gekocht en die proberen te modden maar de core was te slecht voor 8 pipelines dus de zondag terug gebracht en een FX 5900 gekocht.
Dat geheugen op die FX 5900 loopt volgens de drivers op 700 Mhz standaard maar het loopt net zo happy op 875 Mhz .... dus zal wel een driver fout zijn.
Pas bij 900 Mhz krijg ik rare dingen in 3Dmark2001 en 2003.
De core doet het foutloos tot 490 Mhz bij 500 Mhz krijg ik tijdelijke vastlopers in 3Dmark2001 en 2003, hangt ie ff en gaat na een seconde of 15 tot 20 weer door maar dat is niet echt goed voor de score.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2003 18:47 ]
Nou nouGatygun schreef op 30 december 2003 @ 16:54:
Nou nou
Heb jij even mazzel dat jouw 9800 WEL 8 goeie pipelines heeft

Waarom komen dit soort gasten op dit topic af? Om te laten zien dat ze mazzel hebben? Het is inmiddels wel duidelijk dat deze kaart gewoon kont schopt!!
Standaard lekker over te klokken tot redelijk in de buurt van de 5900ultra. Goeie shit gewoon.
Verwijderd
Vandaag heb ik mijn Club3D Geforce 5900 XT binnen gekregen
Ik haal 5200 punten met 3D Mark 2003 zonder deze te hebben oc'ed
Ben hartstikke blij dat ik toch deze kaart heb gekocht ipv van een Radeon 9600XT.
Heb een paar fotow's gemaakt van de kaart, als iemand die wil zien laat maar even weten
Ben hartstikke blij dat ik toch deze kaart heb gekocht ipv van een Radeon 9600XT.
Heb een paar fotow's gemaakt van de kaart, als iemand die wil zien laat maar even weten
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2003 19:03 ]
Show me die pics maarVerwijderd schreef op 30 december 2003 @ 19:02:
Vandaag heb ik mijn Club3D Geforce 5900 XT binnen gekregen![]()
![]()
Verwijderd
picsVerwijderd schreef op 30 december 2003 @ 19:02:
Vandaag heb ik mijn Club3D Geforce 5900 XT binnen gekregen![]()
![]()
Verwijderd
Neejs ik heb nog niet in 3D Mark 2001SE getest, dat ga ik nog wel een keer doen.
Hieronder 2 fotow's

Hieronder 2 fotow's

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2003 21:13 ]
Overklokken! We willen weten hoever die gaat, en vooral dan 't geheugen
[ Voor 50% gewijzigd door Sjah op 30-12-2003 20:05 ]
Bedankt, fijn, maar die stonden dus al in de openingspost hoorVerwijderd schreef op 30 december 2003 @ 19:51:
Neejs ik heb nog niet in 3D Mark 2001SE getest, dat ga ik nog wel een keer doen.
Hieronder 2 fotow's![]()
[afbeelding]
[afbeelding]

Zou je ze iig willen resizen? [img=320,200 enz...
Lees het topic eens door zou ik zeggen, daar worden diverse resultaten in genoemd.Sjah schreef op 30 december 2003 @ 20:00:
Wat mij niet helemaal duidelijk is, zit op de onderkant nou ook geheugenchips, en zoja, zit daar ook koeling op, nee he?
Overklokken! We willen weten hoever die gaat, en vooral dan 't geheugen
Man , wat denk je dat ik doe, ik volg die topic aardig hoor. Zie meestal, tegenvallende resultaten van het geheugen, maar misschien dat daar verandering in komt als meer mensen het proberen, nietwaar....
Ik denk dat ik net als Wacky_Systems een non ultra ga kopen. Kost maar 30euro meer en wie weet heb je 2,2ns geheugen. Zoals het er nu uitziet heeft geen 1 5900xt kaart in Nederland 2,2ns geheugen.
ID4.1M Honey Yellow
Hij heeft em wel op de HCC gekocht he? In pricewatch is de 1e normale 5900 de club3d voor 297, was 100 euro meer is dan de 5900XT, en dat voor 2,2 vs 2,8 ns geheugen ... zijn een boel centjes.ReseT schreef op 30 december 2003 @ 20:13:
Ik denk dat ik net als Wacky_Systems een non ultra ga kopen. Kost maar 30euro meer en wie weet heb je 2,2ns geheugen. Zoals het er nu uitziet heeft geen 1 5900xt kaart in Nederland 2,2ns geheugen.
Weet iemand wat het verschil is in clock/mem speeds tussen de Leadtek A350 XT TDH en de Leadtek A350 TDH LX? Zie op leadtek.nl sowieso dat de A350 LX die dubbele cooler geeft, 1 in- en 1 outtake, maar de A350 XT heeft zo te zien een vrij grote fan erop zitten ...
[ Voor 53% gewijzigd door Raziel op 30-12-2003 22:05 . Reden: quotje op ReSeT ]
De Albatron FX5900 kost 230 euro.
Volgens de reviews is dit wel een leuke kaart
:
http://www.beyond3d.com/reviews/albatron/gffx5900pv/
http://www.xbitlabs.com/a...play/albatron-fx5900.html
http://www.hardocp.com/article.html?art=NTEx
Ik kwam er alleen niet helemaal achter welk model Gistron en Rilex verkopen. Beide shops maken melding van core én geheugen op 400 Mhz, maar die lijkt niet te bestaan (volgens het overzicht van Beyond3d en de Albatron website).
De 5900PV en de 5900CP hebben beide een core van 400Mhz. De PV heeft geheugen op 425Mhz, de CP op 350MHZ. De PV heeft 2,2ns geheugen en is erg goed te overklokken....
Ik ben echter bang dat het de CP is. Dit in de eerste plaats natuurlijk door de lage prijs van deze kaart en daarnaast het feit dat de andere kaarten van Albatron VIVO hebben, behalve deze CP en zowel Gistron als Rilex vermelden niets over VIVO....
Om het zeker te weten kan iemand even een mailtje naar beide shops sturen natuurlijk (ikzelf heb net een Radeon 9800Pro besteld, dus de moeite van het mailtje laat ik aan de geinteresseerde
) Kan diegene misschien gelijk even vragen wat voor geheugen erop zit (als in: hoeveel ns).
Oh ja, het verschil tussen de FX 5900CP en de 5900XT is dus de core clock, de CP heeft 400Mhz, de XT heeft 390Mhz
Volgens de reviews is dit wel een leuke kaart
Ik kwam er alleen niet helemaal achter welk model Gistron en Rilex verkopen. Beide shops maken melding van core én geheugen op 400 Mhz, maar die lijkt niet te bestaan (volgens het overzicht van Beyond3d en de Albatron website).
De 5900PV en de 5900CP hebben beide een core van 400Mhz. De PV heeft geheugen op 425Mhz, de CP op 350MHZ. De PV heeft 2,2ns geheugen en is erg goed te overklokken....
Ik ben echter bang dat het de CP is. Dit in de eerste plaats natuurlijk door de lage prijs van deze kaart en daarnaast het feit dat de andere kaarten van Albatron VIVO hebben, behalve deze CP en zowel Gistron als Rilex vermelden niets over VIVO....
Om het zeker te weten kan iemand even een mailtje naar beide shops sturen natuurlijk (ikzelf heb net een Radeon 9800Pro besteld, dus de moeite van het mailtje laat ik aan de geinteresseerde
Oh ja, het verschil tussen de FX 5900CP en de 5900XT is dus de core clock, de CP heeft 400Mhz, de XT heeft 390Mhz
edit:
linkje naar Albatron website: http://www.albatron.nl/english/it/vga/pro_list.asp
linkje naar Albatron website: http://www.albatron.nl/english/it/vga/pro_list.asp
[ Voor 6% gewijzigd door makje op 30-12-2003 22:37 . Reden: linkje toegevoegd ]
Verwijderd
check deze site anders http://www.digit-life.com/articles2/gffx/gffx-27.html#p1makje schreef op 30 december 2003 @ 22:34:
De Albatron FX5900 kost 230 euro.
Volgens de reviews is dit wel een leuke kaart:
Om het zeker te weten kan iemand even een mailtje naar beide shops sturen natuurlijk (ikzelf heb net een Radeon 9800Pro besteld, dus de moeite van het mailtje laat ik aan de geinteresseerde) Kan diegene misschien gelijk even vragen wat voor geheugen erop zit (als in: hoeveel ns).
edit:
staat veel info over de kaartjes en foto's
[edit] ik heb trouwens een foto gevonden van een 5900xt van club3d of albatron die een soort licht geeft in het donker, kan iemand dit even bevestigen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2003 01:11 ]
Verwijderd
heren als ik jullie was zou ik een FX5900 Non-ultra kopen het liefst met 256 MB 2.2 ns geheugen onboard dan kun je hem makelijk op FX5900 Ultra snelheden laten lopen. (450/850) ik zelf draai altijd op 450/850 wel met een Zalman koelblok + fan erop maar dan als nog.... mijn kaart kan probleem loos op 480/875...... en met alle casefan's open doet ie het ook op 500/875 met soms wat gekke strepen door het beeld...but who cares...not me.
Iemand al iets gevonden over een voltmod? Ding mag niet origineel blijven .. heb zelf de club3d besteld
Heeft iemand die heatsinkjes al van de Club3D versie afgesloopt?
Zo ja hoe zitten die vast?
I love watercooling
Verwijderd
volges mij zit het vast met een soort adhesive, koelpasta... maar de sinks zijn er volgens mij puur voor te overclocken want bij andere merken (msi bv) hebben helemaal geen koeling op het geheugen terwijl het geheugen hetzelfde is al bij club3d...Garrett schreef op 31 december 2003 @ 12:40:
Heeft iemand die heatsinkjes al van de Club3D versie afgesloopt?
Damn, ik heb nu al een paar keer het volgende probleem gehad: Ik had 2 schermen aan de kaart gehangen, werkt prima. Maar ineens na een restart zie ik allemaal artifacts tijdens het starten van XP, en als het normale XP inlog scherm moet verschijnen, zie ik niks meer. Het enig dat helpt is booten in safe mode, de 5900XT driver verwijderen, herstarten, 5900XT driver opnieuw installeren en dan werkt het weer.
Iemand enig idee waar dit aan ligt? Driver foutje?
Iemand enig idee waar dit aan ligt? Driver foutje?
Verwijderd
Das een goeie , er zijn er wel maar inderdaad niet voor 200 euro.P.K. schreef op 31 december 2003 @ 11:57:
waar wil je die non-ultra met 256mb kopen dan ?![]()
en je vind um zeker niet voor 200euro

De heatsink zit vast met 2 of 3 schroefjes en is er heel makelijk aftehalen
Ik heb de heatsink van mijn PoV FX5900 er ook afgehaalt in 1 min.
En alle FX5900 serie kaarten hebben bijna de zelfde kaart layout dus met bijna allemaal de zelfde core koeler
Verwijderd
heb mijn club3d fx5900xt gekocht voor 177 euro !
(l33t vriendjes!)
heb de cooler ervanaf gehaald en swifttech mcw50 waterblok erop gemonteerd met behulp van timerimps.
p4c-2.4@3.0 + 512mb ram heb ik hem tot nu toe op 460/783 geklokt.
3dmark2003 score = 6000 punten rond.
ga zometeen ff wat verder proberen te komen, kaartje is echt een aanrader!
Btw hoe heet mag een gpu worden ?
mijne word bij het draaien van 3dmark @ 460 ongeveer 42 graden.
edit:
verder getest:
481/783 6147 3dmarks
501/783 6216 3dmarks
(l33t vriendjes!)
heb de cooler ervanaf gehaald en swifttech mcw50 waterblok erop gemonteerd met behulp van timerimps.
edit:
verder getest:
481/783 6147 3dmarks
501/783 6216 3dmarks
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2003 22:16 ]
Zijn er eigenlijk al voltmods voor de 5900XT?
Ik heb de voltmods voor de 5900 eens bekeken maar daar is de layout van de kaart heel anders!!!
En ik ga niet zomaar wat proberen natuurlijk
Ik heb de voltmods voor de 5900 eens bekeken maar daar is de layout van de kaart heel anders!!!
I love watercooling
@theekopje
Is waarschijnlijk van de darklight die in de case hangt, het plastic reageert daar positief op.
Is waarschijnlijk van de darklight die in de case hangt, het plastic reageert daar positief op.
Verwijderd
Welke versie van 3Dmark2003 draai jij ? Versie 3.3.0 of 3.4.0 ?Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 21:04:
heb mijn club3d fx5900xt gekocht voor 177 euro !![]()
(l33t vriendjes!)
edit:
verder getest:
481/783 6147 3dmarks
501/783 6216 3dmarks
maakt namelijk best veel uit.
Verwijderd
3.30Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 16:15:
[...]
Welke versie van 3Dmark2003 draai jij ? Versie 3.3.0 of 3.4.0 ?
maakt namelijk best veel uit.
... dat verklaart veel.....
3.40 bezit veranderingen die bepaalde ZWARE CHEATS tegen gaan in nvidia drivers.
En die cheats zijn niet licht hoor... nee... ZWARE CHEATS!
het heet niets voor niets benchmarketing wat ze bij nvidia doen!
[ Voor 42% gewijzigd door swampy op 01-01-2004 16:52 ]
There is no place like ::1
optimalisaties geen cheats
trouwens snap ik niet wat er mis is met optimalisaties als je er toch niks van zit
mgoed dit gaat offtopic
trouwens snap ik niet wat er mis is met optimalisaties als je er toch niks van zit

mgoed dit gaat offtopic
[ Voor 12% gewijzigd door P.K. op 01-01-2004 17:02 ]
Nou, ik vind het er wel toe doen. Ikzelf sta ook op het punt deze kaar tnog even bij te voegen heb hem net bestelt (kon me niet inhouden
) want hij is fps/$ erg interessant. Maar ik hou niet van dat gecheat (ja, dat heet zo), ik wil dus wel even een benchje zien van iemand met die laatste update van Futuremark.
[ Voor 10% gewijzigd door Brent op 01-01-2004 17:12 ]
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Alsjeblieft: http://service.futuremark.com/compare?2k3=1789175Breepee schreef op 01 januari 2004 @ 17:08:
blaterdeblaatMaar ik hou niet van dat gecheat (ja, dat heet zo), ik wil dus wel even een benchje zien van iemand met die laatste update van Futuremark.
I love watercooling
Ok, dat had ik even nodig
Wie kan de website van PoV ook niet vinden?
Als iemand het wel weet, geef 's een link 
dank u meneer
dank u meneer
[ Voor 14% gewijzigd door PD2JK op 01-01-2004 18:16 ]
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
Das UV licht. Gewoon een UV lamp erbij houden.Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 01:01:
[...]
check deze site anders http://www.digit-life.com/articles2/gffx/gffx-27.html#p1
staat veel info over de kaartjes en foto's
[edit] ik heb trouwens een foto gevonden van een 5900xt van club3d of albatron die een soort licht geeft in het donker, kan iemand dit even bevestigen?
[afbeelding]
http://www.pointofview-online.comPrutz0r schreef op 01 januari 2004 @ 17:55:
Wie kan de website van PoV ook niet vinden?Als iemand het wel weet, geef 's een link
Ga eens zoeken naar GFFX 5700 voltmods. PCB is vergelijkbaar met de 5900XTGarrett schreef op 31 december 2003 @ 21:19:
Zijn er eigenlijk al voltmods voor de 5900XT?
[ Voor 21% gewijzigd door ReseT op 01-01-2004 21:17 ]
ID4.1M Honey Yellow
Verwijderd
ik heb het ff getest, maar het scheelt niets, met 3.40 haal ik zelfs enkele 3dmarks meerswampy schreef op 01 januari 2004 @ 16:51:
[...]
... dat verklaart veel.....
3.40 bezit veranderingen die bepaalde ZWARE CHEATS tegen gaan in nvidia drivers.
En die cheats zijn niet licht hoor... nee... ZWARE CHEATS!
het heet niets voor niets benchmarketing wat ze bij nvidia doen!
niet overgeklokt:
3.30: 5339 3dmarks
3.40: 5418 3dmarks
ik merk helemaal niets van zware cheats
dat is dan wel een positief iets over die 5900xt. misschien zitten daar geen cheats in dan.
Canon Digital Ixus V2
Ik las net ergens (dacht firingsquad, of THG) dat met de 53.03 drivers de anticheat maatregelen in 3.40 alweer omzeild waren. Kat en muis
Ik vind dit wel kinderachtig van nVidia hoor. Liever een langzame kaart met goeie graphics, dan het tegenovergestelde.
Dus wel cheats! .... kijk optimalisaties zijn niet erg..zolang ze maar het beeld laten zien zoals het hoort.P.K. schreef op 01 januari 2004 @ 17:01:
optimalisaties geen cheats
mgoed dit gaat offtopic
Maar om in BENCHMARKS PRE-rendered IMAGES te gebruiken.
Ah well, .... je begrijpt het toch niet, ... veel plezier met je FX kaart!
Volledig eensch. Het is en blijft een smerig truukje wat ik ze in ieder geval niet in dank afneem. Het enige dat me even weerhield van het kopen van deze kaart, was deze mentaliteit. Maarja, ATi heeft gewoon (helaas) geen evensnelle of snellere kaart in dit prijssegment. De 9600XT is een nette kaart en zal waarschijnlijk/misschien betere beelden produceren, maar daar staat een gemiddeld de helft langzamere kaart tegenover. 't Is kiezen of delen, en het lijkt mij een goed idee dat je zelf uitvogelt waar je je prioriteiten legtswampy schreef op 01 januari 2004 @ 20:18:
[...]
Dus wel cheats! .... kijk optimalisaties zijn niet erg..zolang ze maar het beeld laten zien zoals het hoort.
Maar om in BENCHMARKS PRE-rendered IMAGES te gebruiken.
Je beseft toch wel dat je door zoiets te zeggen geen haar beter bentswampy schreef op 01 januari 2004 @ 20:18:
Ah well, .... je begrijpt het toch niet, ... veel plezier met je FX kaart!
Verwijderd
Volledig eensch. Het is en blijft een smerig truukje wat ik ze in ieder geval niet in dank afneem. Het enige dat me even weerhield van het kopen van deze kaart, was deze mentaliteit.
Hey ATI Fan....!
ATI heeft ook al cheats gebruikt in zijn drivers.
Hey ATI Fan....!
De 5900xt is waarschijnlijk een latere revisie. Zodra de megacheat gevonden was heeft nvidia er waarschijnlijk alles aan gedaan om het probleem eens echt op te lossen._MB_ schreef op 01 januari 2004 @ 19:15:
dat is dan wel een positief iets over die 5900xt. misschien zitten daar geen cheats in dan.
Past met de nv40 zal het probleem echt opgelost te zijn, maar de latere revisies van de chipsets zien er... duidelijk beter uit. En zelf denk ik ook dat ze minder zijn gaan cheaten, de image quality is zeker verbeterd op een aantal punten!
Ik hoop echt dan nvidia gewoon weer terugkomt zoals ze eerst waren, snelle kaarten die goed werken. En de FX serie is niet slecht maar... sommige keuzes waren wat minder.
En ik ati fan, ach ja... zit nu op een ati ..tja :-).... maar ik moet zeggen dat gezeik soms met die drivers en spellen, sigh!
Maar inderdaad voor de prijs van een 5900XT .. vindt je weinig anders dat zo snel is...
[ Voor 26% gewijzigd door swampy op 01-01-2004 22:02 ]
In den beginne, met Quake III. Later enkel optimalisaties. Bovendien heb ik net die 5900XT bestelt, dus daar zal ik dan wel goede redenen voor hebben.Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 21:33:
Hey ATI Fan....!
[/cheat-gebazel]
Verwijderd
Als ik dit zo lees lijkt het me een goede kaart voor lowbuget
verder vind ik dat iedereen lekker vrij moet worden gelaten in wat ie voor merk kiest of het nu nvidia is ati of s3 het gaat er om dat je kan doen wat je wilt met die kaart dat is ook de reden dat ik een 9800 pro heb verkozen boven een 5900 ultra
maar k vind de kaart er zeer netjes uit zien voor zo'n prijs
verder vind ik dat iedereen lekker vrij moet worden gelaten in wat ie voor merk kiest of het nu nvidia is ati of s3 het gaat er om dat je kan doen wat je wilt met die kaart dat is ook de reden dat ik een 9800 pro heb verkozen boven een 5900 ultra
Niet te vergeten de 5900xt is sneller als de 5700ultra... terwijl de prijs weinig verschilt. Een best leuke kaart op die manier!Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 22:12:
Low budget is < €100. Dit is een midrange kaart die ten opzicht van de top zeer goed presteerd.Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 22:12:
Verwijderd
Kan iemand mij vertellen watvoor geheugen er op de Club 3D FX5900XT zit?
Op een FX5900 nonultra zit volgens mij 2.2 ns als dit ook op deze kaart zit (denk het niet) ga ik er zeker een aanschaffen voor die €195,-
Ik denk zelf 2.5 of 2.8 ns...wie wil er kijken?
Op een FX5900 nonultra zit volgens mij 2.2 ns als dit ook op deze kaart zit (denk het niet) ga ik er zeker een aanschaffen voor die €195,-
Ik denk zelf 2.5 of 2.8 ns...wie wil er kijken?
Dit topic is gesloten.