Ik ben zeker nog een vd weinige die nog de stokoude Norton Commander for Windows NT v. 1.0.2 gebruikt

. Daarvoor gebruikte ik NC al in DOS omgeving. Kortom, ik kan/wil gewoon echt niet zonder, dat gesleep met de muis vind ik niet echt fijn als er echt veel gemanaged moet worden. Ik gebruik dan ook heel veel het keyboard met dit programma, en ben verslingerd aan de vergelijk functie.
Ook het even in een fdd image stappen en die aanpassen alsof je op 'n schijfje zelf bezig bent vind ik echt een uitkomst, zo ook met ZIP's. Helemaal omdat ik zelf geen fdd meer heb ingebouwd, maar images nog veel gebruik om bootable CD's mee te bakken.
Twee mappen naast elkaar en snel ertussen wissellen is echt handig. En ook de geselecteerde bestanden/mappen die gewoon geselecteerd blijven, ongeacht wat je met de cursor doet, fijn als je net een hoop hebt lopen uitzoeken

.
Natuurlijk zijn er ook wel nadelen, zo kunnen de aan bestanden gekoppelde iconen, vooraan de bestandsnamen, tegenwoordig het overzicht weer verbeteren, en het even snel editen van een bestandsnaam is en niet bij, dat wordt opnieuw
intikken, maar misschien dat ik de juiste manier daarvoor ff gemist heb

.
Ik ga wel eens naar TotalCommander kijken, maar denk dat 't heel erg wennen word voordat ik er zo blindelings mee kan omgaan als met NC.
[
Voor 40% gewijzigd door
_XipHiaS_ op 10-02-2004 17:19
]