Welke file manager gebruik jij?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 6.249 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

u_nix_we_all schreef op 12 januari 2004 @ 15:06:
geen. :P

Tegen de tijd dat ik met een file manager net zo efficient
kan werken als met shell (bash) commando's ( cp , cd, mv, ls, enz.)
kijk ik wel weer eens.
TJa... beetje een typerende opmerking. Ik heb zelf ook een tijd met linux gewerkt en krachtige console commando`s zijn natuurlijk erg fijn en scripts maken om eentonige taken op te lossen is helemaal fijn *maakt zelf gebruik van python scripts onder windows*. Maar een gui icm console is echt vele malen prettiger dan alleen een console. Ik gebruik standaard windows commander en als ik een console wil hebben (en dat is vaak, want ik ben programmeur) dan open ik hem wel op de plek waar ik het hebben wil, maar alleen een console is een enorme beperking van je mogelijkheden. Het is natuurlijk wel lekker 'stoer', maar een grafische interface is echt een stuk prettiger dan alles maar in te typen.
Tot nu toe alleen maar ergernis met MidnightCommander ( Bleh wat lelijk)
en Konqueror (traag en hele lelijke caching eigenaardigheden) gehad.
Conqueror suckt idd heavy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Alarmnummer schreef op 12 januari 2004 @ 17:02:
[...]

TJa... beetje een typerende opmerking.
OK , dit typeert mij, MIJ, een systeembeheerder, die baat heeft bij een consistente user interface. Mag toch wel ? (Zie titel: "welke fm gebruik JIJ" , opvallend niet identiek
aan "welke fm vind meneer X dat meneer Y moet gebruiken")
Ik heb zelf ook een tijd met linux gewerkt en krachtige console commando`s zijn natuurlijk erg fijn en scripts maken om eentonige taken op te lossen is helemaal fijn *maakt zelf gebruik van python scripts onder windows*. Maar een gui icm console is echt vele malen prettiger dan alleen een console. Ik gebruik standaard windows commander en als ik een console wil hebben (en dat is vaak, want ik ben programmeur) dan open ik hem wel op de plek waar ik het hebben wil, maar alleen een console is een enorme beperking van je mogelijkheden. Het is natuurlijk wel lekker 'stoer', maar een grafische interface is echt een stuk prettiger dan alles maar in te typen.
Een cli is niet perse een console. een GUI sluit een CLI niet uit.
Ik programmeer ook wel eens wat , en draai wel een GUI met bijv 4 shell / cli
venters maar nooit een grafische file manager.
En als alleen een console een enorme beperking is voor jou (met jou os) is,
betekent dat niet dat dat dan voor mij ook zo is.

Zonder je te willen dissen, Alarmnummer ( heb ook hele goeie posts van jou
gelezen), maar je generalisatie valt even verkeerd hierzo !

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Mijn opmerking die was misschien ook wel iets te generaliserend. Ik zie alleen te vaak dat mensen (lees jongens) dingen doen omdat ze stoer zijn zoals bv linux,vi ipv te kijken of het ook echt beter is. En hoe gebrekkiger de applicatie hoe stoerder het is ipv te kijken of de applicatie je ook echt sneller kan laten werken.

[edit]
Ik moet ook eerlijk toegeven dat het in het begin ook wel 'stoer' voelt. Met de hand alles onder linux in elkaar zetten (gentoo bv) en 'akelige' editors zoals emacs en dan heerlijk lopen afgeven op windows. Uiteindelijk kom ik altijd weer uit op windows :)

[ Voor 30% gewijzigd door Alarmnummer op 13-01-2004 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japaveh
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-09 16:15

japaveh

Jield BV

Total Commander !

Wat ook een voordeel is is de quickview optie van total commander (ctrl q) zelfs voor mp3, avi kun je snel even kijken wat het is zonder dat WMP/winamp opgestart moet worden!

Het grootste voordeel is natuurlijk het onderhouden van 2 vensters naast elkaar!

De ingebouwde FTP client is handig voor het onderhouden van websites en het up/downloaden voor kleine bestanden. Maar voor grote bestanden vind ik een aparte client als firezilla beter

De features die bij de windows verkenner onder de rechter muisknop te vinden zijn zitten ook in TC. Gewoon de rechter muisknop wat langer ingedrukt houden!

Solo Database: Online electronic logbook and database system for research applications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alarmnummer schreef op 19 december 2003 @ 13:53:
Ik gebruik de volgende shell-extensies:
-who locked me (als je wilt weten welke k*t programma jouw file gelocked heeft)
waar zit deze in dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-08 10:36
Ik gebruik natuurlijk Windows Explorer.

Maar voor veel dingen wordt hier ook Total commander gebruikt.
Het voordeel is, dat heel veel zelf ingesteld kan worden.
Ook de ingebouwde ftp client is zeer handig.

Uit de DOS tijd heb ik veel met NC gewerkt, maar ik vind winNC stukken minder

https://d4armory.io/Player/803500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik total commander en explorer met windows.
en midnight commander op linux.
Met windows gebruik ik toch wel het meest Total commander.

Vroeger met dos ook al norton comander gebruikt (total comander werkt bijna exact hetzelfde als norton comander).

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 10:57
Ik gebruik dus WindowsTotalCommander. Heb al een licentie vanaf zo een beetje het eerste begin toen de Winhoos de kop op stak.

Vanaf het moment dat Norton Commander (DOS) er was ben ik verslingerd _/-o_ aan de layout enz en is vast onderdeel van m'n tooltasje. Het mooie is dat het Christian nog steeds lukt de boel op één installatie floppie te houden. Ik gebruik dan ook MC voor Linux, TC voor Windows inclusief WinCE (ja die is er ook) en NC voor Dos.

Ben dan ook een totale n00b met Explorers.
Vaak zie je mensen heel bedenkelijk kijken "die gast aan mijn PC :X ", weet niet eens hoe hij met Explorer moet werken......totdat TC er op staat.
Hierna kunnen ze absoluut niet meer volgen wat ik doe, zo snel gaan de dingen. Heerlijk hoe je simpel hele directories kan sync'en, copy-en (met NTFS permissies), snelzoeken en vergelijken op verschillen. Zalig & intelligent renamen en de perfect ingebouwde archivers/listers. De FTP client is ook toppie. Voorts kan je heel simpel je eigen menu's maken en DOS/CMD prompt here maken.

Explorer is leuk voor FF en wanneer je niets anders heb maar wil je echt produktie maken gebruik dan maar TC. Zelfs verslingerde Windowers zullen toegeven dat TC toch wel errug veel kan en zelfs dingen die in Explorer niet kunnen.

[ Voor 8% gewijzigd door PtrO op 13-01-2004 11:48 ]

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben dan ook een totale n00b met Explorers.
Vaak zie je mensen heel bedenkelijk kijken "die gast aan mijn PC ", weet niet eens hoe hij met Explorer moet werken......totdat TC er op staat.
Hierna kunnen ze absoluut niet meer volgen wat ik doe, zo snel gaan de dingen. Heerlijk hoe je simpel hele directories kan sync'en, copy-en (met NTFS permissies), snelzoeken en vergelijken op verschillen. Zalig & intelligent renamen en de perfect ingebouwde archivers/listers. De FTP client is ook toppie. Voorts kan je heel simpel je eigen menu's maken en DOS/CMD prompt here maken.
Helemaal mee eens! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kEUS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-04-2021

kEUS

eeeeeeeehhhhh 'mmmke

Ik gebruik zlef ook windows/total commander, gaat rete snel en alles is naar eigen wens in te stellen. Als je hem installeerd met de ini file in prog dir dan is hij nog lekker portable ook. Heb 'm een op m'n usb stick staan en als ik bij iemand wat moet oplossen, dan stop ik eerst de stick erin en dtart WC/TC op..

Heb echter wel een vraagje, ik had vroeger de setting voor in de ini om het splashscherm uit te zetten. Kan hem nu echter nergens meer vinden. Weet iemand deze misschien?

een schoner internet begint bij jezelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-08 21:59

Schonhose

Retro Icoon

Servant Salamander uiteraard.

Het kan toch niet zo zijn dat wanneer je meegewerkt hebt aan het 1.5x project en de 2.x project je overstapt op een andere versie?

* Schonhose was verantwoordelijk voor de vertaling in versie 1.5x naar Nederlands en voor veel meer dingen in versie 2.x

We zitten zoals het nu lijkt op de laatste Beta versie 3. Er zijn nog wat problemen met de FTP plugin. :D

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 14:35

jjwa

CZ3 tentmuis

Ik gebruik zelf Total Commander, want:
Is snel, heeft veel sneltoetsen, is goed mee te FTPen, zippen en rarren is er erg goed in geintegreerd en heeft veel handige functies.
Belangrijk is voor mij ook dat ik aan beide kanten van het scherm gewoon in een verschillende map kan zitten, wat niet kan met Windows Verkenner.
kEUS schreef op 05 februari 2004 @ 17:01:
Heb echter wel een vraagje, ik had vroeger de setting voor in de ini om het splashscherm uit te zetten. Kan hem nu echter nergens meer vinden. Weet iemand deze misschien?
Bedoel je scherm waarbij je een getal moet indrukken?
Dat kan je oplossen door te registreren voor 28 euro (of op een illegale manier).

Een groot voordeel van de legale manier is dat je steeds de nieuwste versie kan gaan gebruiken zodra die uit is, en je dus niet elke keer moet wachten tot de crack er eindelijk is bijvoorbeeld. Scheelt veel geklooi dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:48

Tux

Ik gebruik Windows Verkenner als ik in Windows werk :P

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apex
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-07-2023
Total Commander EN Windows Explorer, jaja.

Total Commander is gewoon veel practischer, makkelijker tussen directory's kopieëren enzo. Maar als ik een bepaald plaatje zoek pak in Explorer vanwege de handige thumbnails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kEUS

kEUS

eeeeeeeehhhhh 'mmmke

jjwa schreef op 05 februari 2004 @ 17:12:

Bedoel je scherm waarbij je een getal moet indrukken?
Dat kan je oplossen door te registreren voor 28 euro (of op een illegale manier).
Nee het splash scherm tijdens opstarten, is maar heel ff in beeld met daarin de geregistreerde. Is namelijk een koop versie. Maar in de ini file moest je iets toevoegen om dat splash ding uit te zetten. Weet alleen niet meer welke setting het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Total Commander natuurlijk. De enige en echte filemanager. Waar anders kan je zo heerlijk supersnel bestanden tussen 2 lokaties heen en weer kopieren, synchroniseren, uitgebreid zoeken, editen, sorteren, zippen, atributen zetten, hernoemen, enz enz? :9~
De Windows Exlorer is leuk, maar ik gebruik hem never nooit. Ik weet niet eens behoorlijk hoe ie werkt ;)

Ik mis nog een pol over dit topic :?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 22:36
Gewoon Explorer

Maar bij BartPE (aangepaste windows PE versie, gaat via cd) gebruik ik A43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:13
Ik gebruik dus ook Total Commander nog steeds Windows Commander :).

Versie 4.03, zie geen reden om over te gaan.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rkd/scrshot/wc.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Domino op 05-02-2004 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Laatst online: 29-08 13:36

WhiteDog

met zwarte hond

Waar kun je zo'n Windows XP Skin downloaden voor Total Commander :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:42
ik gebruik tot op hede nog steeds explorer.exe oftewel de van windows ingebakken verkenner.. dit alleen maar omdat ik nog geen prog heb gevonden die bij kan aangeven in een aparte kolom hoe groot een bepaalde DIR isnet zoals bij bestanden gebeurt.

offtopic:
dus als iemand weet hoe dat moet ... wij danken u alvast

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Laatst online: 12:55
Total Commander hier. Is het 1e wat ik op een pc installeer na Windows _/-\o_
Veeeeel mogenlijkheden oa in/uitpakken, ftp, hernoemen, met oa CTRL-Q kan je zeer snel plaatjes, films bekijken muziek luisteren in het andere scherm.
In het begin Norton Commander, in windows overgestapt op Windows Commander/ Total Commander.

[ Voor 11% gewijzigd door Ad de Jong op 05-02-2004 20:15 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens, wist je dat je met CTRL+T in total commander een TAB aan kan maken van de folder waar je in zit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:13
WhiteDog schreef op 05 februari 2004 @ 19:57:
Waar kun je zo'n Windows XP Skin downloaden voor Total Commander :?
Doel je op dat screenshotje van mij? Da's geen windows XP look. Gewoon de achtergrond kleur naar blauw (zelfde als standaard bij win2k zit) en een patch voor 3D mappen. Meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

akimosan schreef op 19 december 2003 @ 22:41:
Toch ook de Windows Explorer.
...
+ Schakelt moeiteloos over naar browser (IE)
+ Andere functies kunnen ook integreren in de shell (FTP, Webmappen, Netwerkverbindingen)
...
Oei oei.. Twee erg discutabele pluspunten. Welk nut heeft het precies als een filebrowser verandert in een webbrowser? En waarom kan ie html-bestanden weergeven, maar geen .doc-bestanden? Of uberhaupt .zip-bestanden?

Ftp-integratie.. mwah.. erg brakjes hoor. Een netwerk-share kan ik nog op een driveletter mounten, maar een ftp-site dan weer niet. :-/

Verder niks mis met Explorer hoor, maar ik gebruik een eigengemaakt frutseltje. Altijd disk-capacity in beeld, 2 directories naast elkaar open, makkelijk nieuwe mapjes maken, en shortcuts naar veelgebruikte lokaties.

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 01:10:
Trouwens, wist je dat je met CTRL+T in total commander een TAB aan kan maken van de folder waar je in zit? :)
Nop dat wist ik niet,, weer wat geleerd :)
Met CTRL-W verwijder je hem weer :9
Weet iemand of er een nederlandse site is met dit soort tips??

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-08 21:59

Schonhose

Retro Icoon

Webgnome schreef op 05 februari 2004 @ 20:07:
ik gebruik tot op hede nog steeds explorer.exe oftewel de van windows ingebakken verkenner.. dit alleen maar omdat ik nog geen prog heb gevonden die bij kan aangeven in een aparte kolom hoe groot een bepaalde DIR isnet zoals bij bestanden gebeurt.

offtopic:
dus als iemand weet hoe dat moet ... wij danken u alvast
Servant Salamander en dan de dir selecteren met een spatiebalk. (of ALT-F10)

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-08 13:34

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Ik gebruik al jaren Windows commander en dus sinds (redelijk) kort Total Commander.
Erg fijn progsel waar je gemakkelijk tussen 2 mappen kan slepen.

Er zit zelfs een ftp optie in, waarmee je erg makkelijk even snel iets op een ftp kan zetten.

Voordeel:
2 verkenner schermpjes.
Switchen naar een andere schijf is sneller dan bij de verkenner.
Je hebt snelkoppelingen boven in.
edit:

Ingebouwde viewer die snapt dat er ook andere end-on-lines zijn dan de windows cr-lf (in tegenstelling tot notepad)

Nadeel:
Volgens mij heb je geen thumbnails, wat soms erg makkelijk is bij een map.

[ Voor 13% gewijzigd door nhimf op 06-02-2004 10:34 ]

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:29
Ik ben net total commander aan het downen. Nu gebruik ik explorer @ windows en midnight commander @ linux. aangezien dat hetzelfde is als tc ga ik nu ook maar eens tc gebruiken op mn windowsbak want die sneltoetsen zitten er toch al voor een deel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Heb een url gevonden met duidelijke uitleg voor de Total Commander.
Dus voor de liefhebbers.
Total Commander uitleg

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gebruik windows explorer. Voor mijn doeleinden perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 12:06:
ik gebruik windows explorer. Voor mijn doeleinden perfect
^^^ with stupid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Domino schreef op 06 februari 2004 @ 09:15:
[...]

Doel je op dat screenshotje van mij? Da's geen windows XP look. Gewoon de achtergrond kleur naar blauw (zelfde als standaard bij win2k zit) en een patch voor 3D mappen. Meer niet.
Ik had het op de screenshot van CAP-Team (scroll up)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de combinatie van windows verkenner + FTP Desktop.

Zo heb ik één filemanger met fpt ondersteuning die perfect werkt ^_^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Ik vind toch mijn ding niet :(

Ik zoek een file-manager die de look & feel heeft van Windows Explorer (1 Window dus) maar met volgende features:

1. Tabs, zodat je vanuit 1 venster dirs kan wisselen
2. Een goede file copy / move engine (zoals die van total Commander dus, intelligent moven in de background)
3. Uitgebreide mogelijkheden om shortcuts in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:09
euhm, windows commander, en dan de linker kant voor tree structuur gebruiken :?

Heb je volgens mij precies wat je wilt, want (oja total heet het tegenwoordig, das waar :P ) total commander heeft tabs tegenwoordig geloof ik (ik gebruik ze niet)

Heb net ff nagekeken of het ook echt werkt zoals ik hier suggereer, en ja, werkt perfect :Y) en voor ieder achterlijk iets kun je een hotkey instellen, dus dat zit wel snor.

[ Voor 28% gewijzigd door Maverick op 06-02-2004 22:28 ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 01-09 23:31

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Total Commander for me all the way _/-\o_

Ik was in het DOS tijdperk al verslaafd aan Norton Commander, en ben in het Win95 tijdperk overgestapt op Norton Commander voor Windows. Die was nogal buggy en erg traag. Toen kwam een kennis van mij aanzetten met Windows Commander, en ik had meteen Norton van de HD gegooid.

Nu draai ik erg tevreden met Total Commander 6.0. Kopieer/verplaats/verwijder/hernoem naar harte lust bestanden. Onderhoud mijn webserver met de FTP client en files in/uitpakken gaat ook als een trein.

Voor mij nooit meer een andere file manager 8)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Maverick schreef op 06 februari 2004 @ 22:24:
euhm, windows commander, en dan de linker kant voor tree structuur gebruiken :?

Heb je volgens mij precies wat je wilt, want (oja total heet het tegenwoordig, das waar :P ) total commander heeft tabs tegenwoordig geloof ik (ik gebruik ze niet)

Heb net ff nagekeken of het ook echt werkt zoals ik hier suggereer, en ja, werkt perfect :Y) en voor ieder achterlijk iets kun je een hotkey instellen, dus dat zit wel snor.
Ik wil helemaal geen tree |:(

Ik wil 1 groot venster (evt. links een info / preview venster zoals XP) met bovenaan een tab-lijst :)

wat ik haat aan TC:
1. F2 voor rename werkt niet |:(
2. Die [] Rond folders, WTF ?
3. F6 = Move, krijg ik eerst kadertje om OK te drukken... wil ik helemaal niet |:(

Heb veel zin om zelf maar is een file manager te coden :P

IETS ZOALS DIT DUS:
Afbeeldingslocatie: http://www.how2.be/whitedog/fm.png

[ Voor 26% gewijzigd door WhiteDog op 06-02-2004 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

WhiteDog schreef op 06 februari 2004 @ 22:40:
[...]

Ik wil 1 groot venster (evt. links een info / preview venster zoals XP) met bovenaan een tab-lijst :)

wat ik haat aan TC:
3. F6 = Move, krijg ik eerst kadertje om OK te drukken... wil ik helemaal niet |:(

IETS ZOALS DIT DUS:
[afbeelding]
Dat vind ik dus nu weer onhandig werken.

Met TC kun je met F6 move/rename ook de bestandsnaam wijzigen door gewoon een andere naam in te tikken.

Dat extra entertje is nostalgie, zal ook al in Norton Commander voor DOS O+

[ Voor 6% gewijzigd door SandsOfArrakis op 06-02-2004 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
WhiteDog schreef op 06 februari 2004 @ 22:40:
[...]

wat ik haat aan TC:

IETS ZOALS DIT DUS:
[afbeelding]
Ah, druk eens op Control-Q dan. Das dat, alleen dan zonder gare WinXP look ( :r ) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Maverick schreef op 06 februari 2004 @ 23:10:
[...]

Ah, druk eens op Control-Q dan. Das dat, alleen dan zonder gare WinXP look ( :r ) ;)
zover was ik ook al :)

Maar ik wil gewoon 1 window. Ik ben de combinatie muis + keyboard gewoon:
selecteer files, ctrl+x, klik andere map, ctrl+v :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
MST_Morpheus schreef op 06 februari 2004 @ 23:04:
[...]

Dat extra entertje is nostalgie, zal ook al in Norton Commander voor DOS O+
Extra ENTER is bij de opties uit te zetten _/-\o_

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
WhiteDog schreef op 06 februari 2004 @ 23:12:
[...]

zover was ik ook al :)

Maar ik wil gewoon 1 window. Ik ben de combinatie muis + keyboard gewoon:
selecteer files, ctrl+x, klik andere map, ctrl+v :)
Ja dat snap ik, maar als je gewoon die linkerkolom heel smal maakt, en daar de quikview op zet, dan hou je toch ook maar 1 venster over? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

JanAlesi schreef op 06 februari 2004 @ 23:19:
[...]

Extra ENTER is bij de opties uit te zetten _/-\o_
waar dan aub? Kan het echt niet vinden :/

de quickview krijg ik btw niet links...

[ Voor 10% gewijzigd door WhiteDog op 06-02-2004 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
WhiteDog schreef op 06 februari 2004 @ 23:27:
[...]

waar dan aub? Kan het echt niet vinden :/
Configuraties,opties tabblad divers, bevestiging vragen voor....... vinkje weghalen.
Dit is bij versie 5.51
Bij 6.01 zit hij ook op ongeveer dezelfde plaats

[ Voor 22% gewijzigd door Ad de Jong op 06-02-2004 23:42 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
WhiteDog schreef op 06 februari 2004 @ 23:27:
[...]
de quickview krijg ik btw niet links...
Euhm, rechterkolom selecteren, en dan Control-Q ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Total Commander gebruik ik zelf, ben al jaren met NC bezig geweest (vroeger in dos tijdperk) dus in windows tijdperk leek het me oud en vertrouwd om er mee door te gaan :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK heb even Total Commander op gezet en het is waardeloze. Ik moet gewoon de weergave hebben met alle mapjes (boom weergave). Alleen waneer ik op de boom weergave druk dan springt die elke keer terug naar c:.

Waneer ik dan naar me f: partitie ga dan krijg ik weer die lijst weergave |:(. Sorry hoor, maar ze moeten eerst die bug oplosing voordat ik het programma interant gaat vinden. En dan willen ze er ook nog geld voor vragen 8)7 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randomcybrarian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-11-2021

Randomcybrarian

Information assimilated!

Ik ben zelf een Powerdesk Pro gebruiker. Ok, het is niet gratis maar ik vind het prima werken. Ik heb onder DOS ook altijd met de Norton Commander gewerkt maar nooit zo de noodzaak ervaren om precies hetzelfde na te bootsen onder Windows. Ieder zijn eigen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 10:22:
IK heb even Total Commander op gezet en het is waardeloze. Ik moet gewoon de weergave hebben met alle mapjes (boom weergave). Alleen waneer ik op de boom weergave druk dan springt die elke keer terug naar c:.

Waneer ik dan naar me f: partitie ga dan krijg ik weer die lijst weergave |:(. Sorry hoor, maar ze moeten eerst die bug oplosing voordat ik het programma interant gaat vinden. En dan willen ze er ook nog geld voor vragen 8)7 ??
toetsenbord ruled ;)
f: [enter] als je treeview focus heeft ;)
maar idd ik denk dat dat een klein bugje is, wellicht moet je dat even aangeven ofzo, zelf ben ik dat nog nooit tegengekomen simpel weg omdat ik een tree view niet nuttig vind :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Misschien interesant voor TC gebruikers.
Veel info/plugins enz enz.
Club Total

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik gebruik Total Commander. Vele plugins voor o.a. mail en registry. Hogere snelheden kopieren en ftp'en dan met IEXPLORE :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tools
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-02 07:28

tools

Het is altijd motorweer.

Hoewel ik Linux draai, denk ik dat m'n algemene punten natuurlijk ook voor Windows gelden.

Momenteel Xandros File Manager en Konquerer

Allebij
Preview mode
Ondersteuning van de meeste protocols, dus FTP, SFTP, NFS, SMB ( Windows )

Xandros
Lijkt op Explorer, werkt goed samen met het systeem,

Konquerer
Tabs,
meer algemene opties, zoals Open With.. bij folders.
Betere remote, zoals het zien van rechten op remote servers enzo

Ook gebruik ik nog vaak de command prompt, dankzij
Tab Completion en Regular Expresion filters kan ik dan snel met een subset werken.

Onder Windows hield ik het meestal op Explorer, maar dat was omdat ik te lui was om iets anders op te zoeken en te instaleren, het zal ook niet als een verrassing komen dat XFM en Kon. standaard geinstaleerd waren. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_L
  • Niet online

A_L

Onder Linux gebruik ik Emelfm2. Dit is een doorontwikkeling van mijn favoriete filemanager emelfm met GTK2. het is een 2-pane filemanager met ingebouwde console.

Afbeeldingslocatie: http://images.freshmeat.net/screenshots/40953_thumb.png

Het grote pluspunt van emelfm is handige extensie-management. Je kunt door middel van macros handige opdrachten bedenken. bijvoorbeeld om .tar.bz2 files uit te pakken in het ander paneel:
x cd %D; bzip2 -d -c %d/%f | tar xvf -

er is ook een macro waarmee je userinput vraagt, bijvoor voor een nieuwe bestandnaam: (.doc file omzetten naar postscript)
antiword -p a4 -i 0 %f > %{bestandsnaam?}.ps

Nog handiger is het om er (bash-)scripts achter hangen. Waar je dan de variabelen aan meegeeft.

Als je bijvoorbeeld eenmalig iets op een bepaald bestand wilt uitvoeren, is dit vaak lastig te doen of je moet een console openen. Bijvoorbeeld als ik een file niet-executable wil maken, doe ik gewoon 'open with', en type ik 'chmod -x' in. Bij veel filemanager is het veel te omslachtig om zoiets simpels te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is "ExplorerPlus" nog niet genoemd (www.novatix.com)
Dit is eigenlijk gewoon een nieuwe versie (6) van Powerdesk Pro.

ExplorerPlus heeft uiteraard alles aan boord wat je maar kan bedenken, het mooiste vind ik dat je d.m.v tabs kan kiezen hoe je de vensters verdeeld wilt hebben.
Dus bijv. explorer style of commander style of dual horizontaal of vertikaal.

Je kan dit zelf ook nog instellen op bijv. 1 venster

Verder vind ik ook het rustige uiterlijk een pluspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ExplorerPlus is ook toegevoegd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Ik heb hem net ff geinstalleerd en het ziet er na wat pielen strak uit. Vooral het handige switchten tussen views (explorer, commander etc) is superhandig. Ik ga hem eens grondig proberen.

[edit]
Als je een zip hebt, dan krijg je een listing te zien van alle files en niet de directory structuur zoals je dat zou verwachten. Dit vind ik een enorm minpunt omdat ik veel met zips werk.

Verder bevriest hij ook regelmatig (vooral bij archives dus). Super irrirant. Maar dat switchen tussen die views is echt een zeer goed iets. Ik hoop dat andere filemanager dit gaan copieeren of dat zij deze tool beter maken.

[ Voor 54% gewijzigd door Alarmnummer op 10-02-2004 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Ik ben zeker nog een vd weinige die nog de stokoude Norton Commander for Windows NT v. 1.0.2 gebruikt :D. Daarvoor gebruikte ik NC al in DOS omgeving. Kortom, ik kan/wil gewoon echt niet zonder, dat gesleep met de muis vind ik niet echt fijn als er echt veel gemanaged moet worden. Ik gebruik dan ook heel veel het keyboard met dit programma, en ben verslingerd aan de vergelijk functie.
Ook het even in een fdd image stappen en die aanpassen alsof je op 'n schijfje zelf bezig bent vind ik echt een uitkomst, zo ook met ZIP's. Helemaal omdat ik zelf geen fdd meer heb ingebouwd, maar images nog veel gebruik om bootable CD's mee te bakken.
Twee mappen naast elkaar en snel ertussen wissellen is echt handig. En ook de geselecteerde bestanden/mappen die gewoon geselecteerd blijven, ongeacht wat je met de cursor doet, fijn als je net een hoop hebt lopen uitzoeken :).
Natuurlijk zijn er ook wel nadelen, zo kunnen de aan bestanden gekoppelde iconen, vooraan de bestandsnamen, tegenwoordig het overzicht weer verbeteren, en het even snel editen van een bestandsnaam is en niet bij, dat wordt opnieuw
intikken, maar misschien dat ik de juiste manier daarvoor ff gemist heb :).
Ik ga wel eens naar TotalCommander kijken, maar denk dat 't heel erg wennen word voordat ik er zo blindelings mee kan omgaan als met NC.

[ Voor 40% gewijzigd door _XipHiaS_ op 10-02-2004 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Laatst online: 11:08

Erazzzer

Fear me, I'm German!

ff een hele domme vraag, wat voegt een andere FM toe boven bv. Explorer? Want ik zou niet weten waarom ik extra troep zou installeren terwijl Explorer hetzelfde doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-07 08:21

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Windows verkenner, niks mis mee.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met bijvoorbeeld Total Commander kun je twee mappen tegelijk zien, waardoor je snel bestanden heen en weer kunt kopieren, je kan ook bestanden vergelijken en ook kun je een balk samenstellen met alle progs die je vaak gebruikt.

Dit zijn maar een paar van de mogelijkheden. Het is ook niet bedoeld voor de casual user die soms een paar bestanden verplaatst, maar voor mensen die veel bestanden kopieren, zippen en vergelijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Total Commander.

Windows verkenner crasht altijd en laat tellingen en progress foutief zien en kent te veel tekortkomingen. Plaatjes in mijn venster heb ik ook al niet nodig. Ik moet altijd bij ieder werkstation dit soort zaken rechtzetten om er lekker mee te werken.

Total Commander kent prettige plugins waardoor ik veel zaken sneller kan afhandelen (lees automatiseren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[edit]
Hier stond iets wat niet geheel juist was. O-)
Alarmnummer schreef op 10 februari 2004 @ 16:20:

Verder bevriest hij ook regelmatig (vooral bij archives dus). Super irrirant. Maar dat switchen tussen die views is echt een zeer goed iets. Ik hoop dat andere filemanager dit gaan copieeren of dat zij deze tool beter maken.
Had hem eigenlijk nog nooit op een vastloper betrapt.....
Ik heb nu even wat met grotere zips gestoeid en er is inderdaad ééntje bij waar hij niet mee overweg kan.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2004 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 22:36:
Had hem eigenlijk nog nooit op een vastloper betrapt.....
Ik heb nu even wat met grotere zips gestoeid en er is inderdaad ééntje bij waar hij niet mee overweg kan.
Het is ook niet zozeer een vastloper, maar de hele gui is even bevroren (5 tot 10 seconden). Vooral als je over het go menu gaat of werkt met archives. En dat met die zip is voor mij een te groot minpunt om over te stappen. Ik werk dagelijks met zips en wil daarin normaal kunnen struinen alsof het een normaal filesysteem is. Maar het switchen van die views is echt superhandig omdat windows commander soms ook onhandig kan werken.

[ Voor 13% gewijzigd door Alarmnummer op 11-02-2004 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kEUS

kEUS

eeeeeeeehhhhh 'mmmke

heb die string gevonden voor het splashscreen in wincmd/totalcmd
zet deze regel in je ini file en splashscreen blijft weg.

startupscreen=0

a.u.b.

[ Voor 7% gewijzigd door kEUS op 11-02-2004 11:14 . Reden: ff bijgezet dat het voor wincmd/totalcmd is :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

_XipHiaS_ schreef op 10 februari 2004 @ 17:08:
Natuurlijk zijn er ook wel nadelen, zo kunnen de aan bestanden gekoppelde iconen, vooraan de bestandsnamen, tegenwoordig het overzicht weer verbeteren, en het even snel editen van een bestandsnaam is en niet bij, dat wordt opnieuw
intikken, maar misschien dat ik de juiste manier daarvoor ff gemist heb :).
Ik ga wel eens naar TotalCommander kijken, maar denk dat 't heel erg wennen word voordat ik er zo blindelings mee kan omgaan als met NC.
TotalCommander lijkt enorm veel op NC (gek he als het daarop gebaseerd is :P).
Maar het mooiste is dat je alle sneltoetsen gewoon kan aanpassen aan je eigen wensen :)
Ook de nadelen die jij noemt zijn met TC verleden tijd, renamen kan met een standaard shift-f6, en de gekoppelde icons kan je aanzetten, maar je kan het ook uitschakelen op netwerk devices en floppy's om zo de performance enorm te verhogen :)

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

NAV dit topic: [rml][ XP Pro] overzetten mappen via VPN werkt niet[/rml] ben ik op zoek naar de oplossing om via een VPN verbinding bestanden over te zetten van ongeveer 4GB groot. De standaard 'sleep' van windows weigert hier dienst (winXP), terwijl mappen van 25GB met bestanden van 100MB wel overkomen, het ligt m.i. dus aan de grootte van het bestand, blijkbaar kan ie 4 GB niet aan. Ligt het aan de filemanager en zo ja, hoe los ik het dan op? Bedankt alvast :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IS128AE
  • Laatst online: 03-08 13:08
Verslaafd Total Commander gebruiker >:) >:) >:)
En niet te vergeten de tientallen plug-ins die ervoor zijn

Zie http://clubtotal.free.fr/ en voor de kenners van de Russische taal onder ons (ik niet dus :*) http://www.wincmd.ru/

Zijn er nog meer sites met plug-ins ??

ITIL sucks ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 22:48

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 23:34:
Volgens mij is "ExplorerPlus" nog niet genoemd (www.novatix.com)
Dit is eigenlijk gewoon een nieuwe versie (6) van Powerdesk Pro.
Hé dit verbaast me heel erg. Ik ben een erge fan van Powerdesk.
En waarachtig je hebt gelijk...die ExplorerPlus heeft de look van Powerdesk, maar snappen doe ik het niet.

Ontrack heeft Powerdesk verkocht aan V-Comm. Zij hebben nog geen nieuwe versie uitgebracht, maar novatix brengt een nieuwe "Powerdesk" versie uit?
Ik snap het niet helemaal.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OkselFris schreef op 13 februari 2004 @ 23:57:
[...]

Hé dit verbaast me heel erg. Ik ben een erge fan van Powerdesk.
En waarachtig je hebt gelijk...die ExplorerPlus heeft de look van Powerdesk, maar snappen doe ik het niet.

Ontrack heeft Powerdesk verkocht aan V-Comm. Zij hebben nog geen nieuwe versie uitgebracht, maar novatix brengt een nieuwe "Powerdesk" versie uit?
Ik snap het niet helemaal.
ExplorerPlus heeft meer dan alleen de look van Powerdesk, als je met ResourceHacker de executable van ExplorerPlus bekijkt kom je gewoon de logo's van Powerdesk Pro 5 tegen.
Misschien een "handige programmeur" die voor zich zelf is begonnen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:00

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

de B) Bill Explorer

Waarom? Sim-pel...geen extra programma nodig om me files te managen (het is toch al ingebed in Windows) en...
niet te vergeten...
het is na de publicatie van de w2k/nt source code een open source programma geworden :*) dus onderhevig aan verbeteringen :+

Buzz_Lightyear gaat verder met DVD-tje kijken :W

An Explanation of l33t Speak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cashewnut
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09-2024
Onder Windows: Explorer

Voordelen: standaard Windows applicatie, hoef niet een aparte filemanager te downloaden (vaak shareware).
Nadelen: niet veel meer dan een eenvoudige filemanager (behalve dan de html-view mogelijkheid)

Onder Linux (desktop): Konqueror

Voordelen: alles is geintegreerd, makkelijke fish (ssh) toegang, man- en infopage viewer, andere embeddable viewers...
Nadelen: soms doet het niet wat ik wil (want alles is geintegreerd).

Onder Linux (server): midnight commander

Voordelen: geintegreerde viewer voor text en html files (als lynx ook geinstalleerd is), op de console
Nadelen: voor de server (command-line) eigenlijk geen (ik wil standaard geen GUI op de server).

[ Voor 3% gewijzigd door cashewnut op 14-02-2004 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee
  • Laatst online: 28-07 09:37

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

windows commander
ik vind het simpel in gebruik
je kan er mee connecten naar ftps enzo
over het netwerk veel selecteren makkelijk copieeren
je kan vervangen kiezen overslaan enzo bij copieeren erg makkelijk

nadeel
ik heb nog geen mogelijkheid gevonden om dingen te kunnen verplaatsen

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
enriqueeeee schreef op 15 februari 2004 @ 15:36:

nadeel
Je bedoelt van de ene map/schijf naar de andere ???
Met F6, als je dat bedoelt (zal wel niet is te eenvoudig ;))

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AC browser plus is toegevoegd. Het is een vrij nieuwe filemanager met veel opties.

" This is a multi-threaded, multi-document file manager with which you can add comments to files and directories. You can ZIP folders, view and convert images, create lists of files, and play MP3, AVI and MPG formats. The program supports searching, drag-and-drop operation, and JPG, GIF, BMP, TIF and PNG formats. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Deze functies zitten ook allemaal in Total Commander en werken op exact dezelfde wijze als bij Norton. Ik loop ook altijd te keyboarden :)

Maw Windows/Total Commander is gewoon letterlijk een Windows kloon van Norton. Maar wel 100x stabieler en sneller als de Win95 versie van Norton. Want die zoog aan alle kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RePlayer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-06 22:05
Ik ben op zoek naar een file manager die o.a. Office (Word) bestanden kan previewen.

Een boomstructuur links en een preview rechts bijv. Als ik naar de features kijk van de bovengenoemde programma's zit dit er bij deze programma's niet in.

Kan iemand mij helpen aan dergelijke software?

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-09 12:30
Ik gebruik Windows Commander, de voorloper van Total Commander. Dit omdat je er ook je ftp mee kunt benaderen en omdat ik het gewoon een overzichtelijk programma vindt. Verder ben ik er ook al jaren aan gewend dus het werkt erg relaxt. Kopieren, Moven, Renamen, Deleten, FTP-en allemaal in een handomdraai. :)
enriqueeeee schreef op zondag 15 februari 2004 @ 15:36:
nadeel
Verplaatsen? Dat is gewoon F6 hoor :) Of bedoel jij iets anders?

[ Voor 29% gewijzigd door Snowwie op 14-10-2006 23:49 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gebruik explorer2 en total commander
total commander kan wel veel meer files aan in een folder(zeg maar 8000+ jpeg :D)

dual pane view is handig en ze zijn gewoon sneller dan de normale explorer.
RePlayer schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 20:35:

Ik ben op zoek naar een file manager die o.a. Office (Word) bestanden kan previewen.

Een boomstructuur links en een preview rechts bijv. Als ik naar de features kijk van de bovengenoemde programma's zit dit er bij deze programma's niet in.

Kan iemand mij helpen aan dergelijke software?
explorer2 kan word bestanden previewen in zijn preview panel.
en het heeft een tree-structuur in de links

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotmailer
  • Laatst online: 24-08 11:54
Ik gebruik al jaren ZtreeWin, gebaseerd op 'good old' XtreeGold.

Werkt perfekt!
Die zou je er ook bij kunnen plaatsen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wica
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 09:21

wica

De duivel jacht op me

In mijn grafische interface gebruik ik krusader.
1. Dit omdat het redelijk gemakkelijk is eigen functie's toe te voegen
2. Kan veel bestands formaten lezen.Dus ook tar, rpm, zip etc.
3. Kan zonder problemen connecten met remote servers o.a. i.c.m. ssh.

In me console gebruik ik meestal Midnight Commander (mc)
1. Kan veel bestands formaten lezen.Dus ook tar, rpm, zip etc.
2. Navigatie is soms gemakkelijker dan op de cli.

Laatste tijd gebruik ik ook wel vim. Maar dit is gewoon luiheid.

Onder windows gebruik ik voornamelijk winscp.
Dit omdat ik voornamelijk op een remote host werk :)

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wursel2000
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-01-2024
Total commander

voordelen zijn al eerder genoemd :)
de "ouderwets" lijkende interface vindt ik geen probleem, bij TC gaat het om de inhoud, niet om wat bling-bling skin's

nadelen:
je kan niet meer zonder eens je er mee kan werken, zo erg dat de total commander map op mijn usb-stick staat zodat ik op geen enkele pc het zou moeten missen. je kan het gewoon draaien vanop de usb-stick zonder het te moeten isntalleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Ik geloof dat ik een van de weinigen ben die Directory Opus gebruikt.

Voordelen voor mij:
* ongekende customization mogelijkheden (scripting)
* flat view (ik ken geen andere file manager die dit heeft)
* tabbed views

Directory Opus heeft tientallen functies meer die ik niet of minder gebruik, maar desalniettemin toch interessant kunnen zijn voor anderen. De flat view is voor mij DE reden om Directory Opus te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

Grootste voordelen van Total Commander vindt ik dat je kan resumen als een kopieslag fout gaat (Bij verkenner stopt de kopie aktie als je bijv. een bestand niet kan overschrijven o.i.d.) Kopieren incl. permissies (kan robocopy ook, maar dat is weer commandline en ik ben lui ;) ) En het meervoudig hernoemen op basis van bestandsnaam templates. Ook het zoeken naar dezelfde bestanden is zeer handig.

TC roeleerd

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-08 23:44
Nautilus 2.16.0 gebruik ik voornamelijk voor het bekijken van bestanden en soms hier en daar iets verplaatsen, copieren of verwijderen. Maar vaak ook met verplaatsen, copieren of verwijderen gebruik ik de cli, die is namelijk vaak veel sneller. met tab completion ben je veel sneller in een map dan met grafisch browsen. Verder is de keuze van Nautilus gewoon omdat het bij het OS zit, enige nadeel vind ik dat er geen normale adresbalk in zit (zoals bij (windows)explorer en (kde)konqueror)

Opleiding Brandveiligheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-09 13:24
Ik denk dat ik de enige ben die Servant Salamander gebruikt. Deze heeft een preview voor Office documenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
MST_Morpheus schreef op zondag 07 maart 2004 @ 11:50:
[...]

Deze functies zitten ook allemaal in Total Commander en werken op exact dezelfde wijze als bij Norton. Ik loop ook altijd te keyboarden :)

Maw Windows/Total Commander is gewoon letterlijk een Windows kloon van Norton. Maar wel 100x stabieler en sneller als de Win95 versie van Norton. Want die zoog aan alle kanten.
Zit inmiddels alweer een poos te file-managen met Total Commander, nu helemaal aan gewend, een en ander aangepast. Top programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mr.Chinchilla schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 11:01:
Ik denk dat ik de enige ben die Servant Salamander gebruikt. Deze heeft een preview voor Office documenten.
Ik heb al tijden de oude freeware versie in gebruik.
Zonder alle extra's, maar gewoon basic filemanagement.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:57

GeekK

Rag Mama Rag

Mr.Chinchilla schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 11:01:
Gebruik 'm ook. Je kunt hem uitstekend customizen, heeft veel handige (geintegreerde) tooltjes, waaronder een hele goede batch-renamer etc. d:)b

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik Nautilus 2.16.1 om te knippen en te plakken.
Dit is onder Linux.

---------------------------------------------------------------------------------------
http://rbak.demon.nl/systeem.php
---------------------------------------------------------------------------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Advanced File Manager en tevens TreeSize 4

En ik moet zeggen ben dik tevreden hoor en jaja compatible met 64 bit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
Finder, heb eigenlijk nog niet een andere filemanager gezien voor Mac OS X, ook nog niet naar gezocht. Wat ik er het prettigst aan vind is de column view, zeeeer handig!

ff snel screenshotje gemaakt om 't te verduidelijken voor de mensen die 't niet kennen.

Afbeeldingslocatie: http://img146.imageshack.us/img146/8876/picture2up6.th.png
(sorry van Imageshack, gebruik Safari en heb geen last van popups of dergelijke daarop... had zo gauw ff niets anders, haha :))

Voordelen: Column view d:)b
Goeie werkende preview mode
Labels!!! Erg handig :) Geef een kleurtje aan een file en je weet wat 't is...

Nadelen: Soms is de preview erg irritant, wanneer je bv. een groot Photoshop bestandje aanklikt wilt 't nog wel is ff duren voordat ie klaar is met previewen, zelfde geld voor filmpjes.
Kan niet op type of naam oid sorteren in Column view, zeer vervelend soms

PS: kreeg ineens een NS error, enge stuff... retry (2x gechecked of ie al was gepost, nope, als ie ineens wel dubbelpost is, well server's bad...)

Vraag me toch echt af hoe ie double post checked...

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHerbig
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-08 09:40
Ik krijg hoe langer hoe meer een hekel aan Windows Verkenner en wil graag overstappen naar een file manager die het volgende voor me oplost.

Als je de verkenner opent, staat standaard de map "Mijn documenten" open, en dat zou op zich geen probleem zijn. Ik heb er wel voor gezorgd dat de doelmap hiervan niet die ellenlange bestandsnaam met "documents and settings/username/etc/etc" is, en al m'n bestanden staan keurig in c:/mijnnaam, en worden keurig in "mijn documenten" weergegeven. Helaas blijft dat maar heel kort keurig, want er zijn heel veel programma's die het nodig vinden om mappen in "mijn documenten" te zetten, zoals daar zijn "my music", "my pdf files", "my videos", bah! Je kunt dan wel in de desbetreffende software aangeven dat hij z'n spullen elders kwijt moet, maar toch gebeurt het regelmatig dat er weer een fraaie map bijgezet is tussen mijn eigen rijtje mappen in "mijn documenten".

Kortom: ik wil een file manager die direct bij 't openen mijn eigen map weergeeft, en niet het door windows opgelegde "mijn documenten".

P.S. Ik heb wel gezocht naar een mogelijkheid om e.e.a. in de windows verkenner te veranderen, maar kreeg 't niet voor mekaar, dus als dit toch mogelijk blijkt, laat het me dan graag weten!
P.P.S. Door in het doel in de verkennereigenschappen %SystemRoot%\Explorer.exe /root, C:\mijnnaam te zetten, kom ik een stuk in de richting, maar dan heb ik links geen tree, en ook geen overzicht van de hele PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-04 06:19
alt-92 schreef op vrijdag 19 december 2003 @ 18:28:
Skip file on error + resume copy/move.

Zit er niet in.
In Vista tegenwoordig wel. :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
maartena schreef op zondag 04 februari 2007 @ 20:45:
[...]

In Vista tegenwoordig wel. :)
Anders quote je even een oude post :P

@DHerbig

Wat dacht je van gewoon het pad van Mijn documenten aan te passen naar je eigen map? Rechterknop op het icoontje mijn documenten op je desktop -> properties -> target :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHerbig
Megamind schreef op zondag 04 februari 2007 @ 20:50:
@DHerbig

Wat dacht je van gewoon het pad van Mijn documenten aan te passen naar je eigen map? Rechterknop op het icoontje mijn documenten op je desktop -> properties -> target :)
Ja, dat had ik dus al gedaan. Ik was nogal breed van stof, maar het stond in 't stukje over 't vermijden dat alle bestandsnamen in "documents and settings/users/etc/etc" bevatten. Maar dat lost het probleem niet op dat andere programma's mappen aanmaken in c:\mijnnaam, die vervolgens in het lijstje van "mijn documenten" opduiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renetjuh
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
DHerbig schreef op zondag 04 februari 2007 @ 20:41:
P.S. Ik heb wel gezocht naar een mogelijkheid om e.e.a. in de windows verkenner te veranderen, maar kreeg 't niet voor mekaar, dus als dit toch mogelijk blijkt, laat het me dan graag weten!
P.P.S. Door in het doel in de verkennereigenschappen %SystemRoot%\Explorer.exe /root, C:\mijnnaam te zetten, kom ik een stuk in de richting, maar dan heb ik links geen tree, en ook geen overzicht van de hele PC.
Een snelkoppeling met de volgende commandoregel does the trick:

explorer /e,<voer hier je directory in>

dus bijv. explorer /e,c:\Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHerbig
Renetjuh schreef op zondag 04 februari 2007 @ 22:34:
Een snelkoppeling met de volgende commandoregel does the trick:

explorer /e,<voer hier je directory in>

dus bijv. explorer /e,c:\Windows
Renetjuh, je bent geweldig! Had ik dit maar twee jaar geleden gevraagd... Al die tijd ergernis, terwijl het zo makkelijk op te lossen was... 8)7 Enorm bedankt!!! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:43
Hier een Nautilus fan. Snel, eenvoudig, 'schoon' en toch alles wat ik zoek.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:51

Vos

AFCA

SandeR schreef op vrijdag 19 december 2003 @ 10:37:
Total Commander:
Super Snel in/uitpakken,editten,kopieren,deleten,removen,attributen editten,ftp'en etc..
Handige sneltoesten.(je hebt amper een muis nodig)
Duidelijk.
Uitgebreid.

Beter is er gewoon (bijna) niet...
^^

En ben ook Norton Commander user geweest.

Pagina: 1 2 Laatste