Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Ik zoek een file-manager die de look & feel heeft van Windows Explorer (1 Window dus) maar met volgende features:
1. Tabs, zodat je vanuit 1 venster dirs kan wisselen
2. Een goede file copy / move engine (zoals die van total Commander dus, intelligent moven in de background)
3. Uitgebreide mogelijkheden om shortcuts in te stellen.
Heb je volgens mij precies wat je wilt, want (oja total heet het tegenwoordig, das waar
Heb net ff nagekeken of het ook echt werkt zoals ik hier suggereer, en ja, werkt perfect
[ Voor 28% gewijzigd door Maverick op 06-02-2004 22:28 ]
PSN: DutchTrickle PVoutput
Ik was in het DOS tijdperk al verslaafd aan Norton Commander, en ben in het Win95 tijdperk overgestapt op Norton Commander voor Windows. Die was nogal buggy en erg traag. Toen kwam een kennis van mij aanzetten met Windows Commander, en ik had meteen Norton van de HD gegooid.
Nu draai ik erg tevreden met Total Commander 6.0. Kopieer/verplaats/verwijder/hernoem naar harte lust bestanden. Onderhoud mijn webserver met de FTP client en files in/uitpakken gaat ook als een trein.
Voor mij nooit meer een andere file manager
He who controls the Spice, controls the Universe.
Ik wil helemaal geen treeMaverick schreef op 06 februari 2004 @ 22:24:
euhm, windows commander, en dan de linker kant voor tree structuur gebruiken
Heb je volgens mij precies wat je wilt, want (oja total heet het tegenwoordig, das waar) total commander heeft tabs tegenwoordig geloof ik (ik gebruik ze niet)
Heb net ff nagekeken of het ook echt werkt zoals ik hier suggereer, en ja, werkt perfecten voor ieder achterlijk iets kun je een hotkey instellen, dus dat zit wel snor.
Ik wil 1 groot venster (evt. links een info / preview venster zoals XP) met bovenaan een tab-lijst
wat ik haat aan TC:
1. F2 voor rename werkt niet
2. Die [] Rond folders, WTF ?
3. F6 = Move, krijg ik eerst kadertje om OK te drukken... wil ik helemaal niet
Heb veel zin om zelf maar is een file manager te coden
IETS ZOALS DIT DUS:
[ Voor 26% gewijzigd door WhiteDog op 06-02-2004 22:51 ]
Dat vind ik dus nu weer onhandig werken.WhiteDog schreef op 06 februari 2004 @ 22:40:
[...]
Ik wil helemaal geen tree
Ik wil 1 groot venster (evt. links een info / preview venster zoals XP) met bovenaan een tab-lijst
wat ik haat aan TC:
IETS ZOALS DIT DUS:
[afbeelding]
Met TC kun je met F6 move/rename ook de bestandsnaam wijzigen door gewoon een andere naam in te tikken.
Dat extra entertje is nostalgie, zal ook al in Norton Commander voor DOS
[ Voor 6% gewijzigd door SandsOfArrakis op 06-02-2004 23:05 ]
Ah, druk eens op Control-Q dan. Das dat, alleen dan zonder gare WinXP look (WhiteDog schreef op 06 februari 2004 @ 22:40:
[...]
Ik wil helemaal geen tree
wat ik haat aan TC:
IETS ZOALS DIT DUS:
[afbeelding]
zover was ik ook alMaverick schreef op 06 februari 2004 @ 23:10:
[...]
Ah, druk eens op Control-Q dan. Das dat, alleen dan zonder gare WinXP look ()
Maar ik wil gewoon 1 window. Ik ben de combinatie muis + keyboard gewoon:
selecteer files, ctrl+x, klik andere map, ctrl+v
Extra ENTER is bij de opties uit te zettenMST_Morpheus schreef op 06 februari 2004 @ 23:04:
[...]
Dat extra entertje is nostalgie, zal ook al in Norton Commander voor DOS
Ja dat snap ik, maar als je gewoon die linkerkolom heel smal maakt, en daar de quikview op zet, dan hou je toch ook maar 1 venster over?WhiteDog schreef op 06 februari 2004 @ 23:12:
[...]
zover was ik ook al
Maar ik wil gewoon 1 window. Ik ben de combinatie muis + keyboard gewoon:
selecteer files, ctrl+x, klik andere map, ctrl+v
waar dan aub? Kan het echt niet vinden
de quickview krijg ik btw niet links...
[ Voor 10% gewijzigd door WhiteDog op 06-02-2004 23:27 ]
Configuraties,opties tabblad divers, bevestiging vragen voor....... vinkje weghalen.
Dit is bij versie 5.51
Bij 6.01 zit hij ook op ongeveer dezelfde plaats
[ Voor 22% gewijzigd door Ad de Jong op 06-02-2004 23:42 ]
Euhm, rechterkolom selecteren, en dan Control-Q ?
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Verwijderd
Waneer ik dan naar me f: partitie ga dan krijg ik weer die lijst weergave
toetsenbord ruledVerwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 10:22:
IK heb even Total Commander op gezet en het is waardeloze. Ik moet gewoon de weergave hebben met alle mapjes (boom weergave). Alleen waneer ik op de boom weergave druk dan springt die elke keer terug naar c:.
Waneer ik dan naar me f: partitie ga dan krijg ik weer die lijst weergave. Sorry hoor, maar ze moeten eerst die bug oplosing voordat ik het programma interant gaat vinden. En dan willen ze er ook nog geld voor vragen
??
f: [enter] als je treeview focus heeft
maar idd ik denk dat dat een klein bugje is, wellicht moet je dat even aangeven ofzo, zelf ben ik dat nog nooit tegengekomen simpel weg omdat ik een tree view niet nuttig vind
Momenteel Xandros File Manager en Konquerer
Allebij
Preview mode
Ondersteuning van de meeste protocols, dus FTP, SFTP, NFS, SMB ( Windows )
Xandros
Lijkt op Explorer, werkt goed samen met het systeem,
Konquerer
Tabs,
meer algemene opties, zoals Open With.. bij folders.
Betere remote, zoals het zien van rechten op remote servers enzo
Ook gebruik ik nog vaak de command prompt, dankzij
Tab Completion en Regular Expresion filters kan ik dan snel met een subset werken.
Onder Windows hield ik het meestal op Explorer, maar dat was omdat ik te lui was om iets anders op te zoeken en te instaleren, het zal ook niet als een verrassing komen dat XFM en Kon. standaard geinstaleerd waren.
Het grote pluspunt van emelfm is handige extensie-management. Je kunt door middel van macros handige opdrachten bedenken. bijvoorbeeld om .tar.bz2 files uit te pakken in het ander paneel:
x cd %D; bzip2 -d -c %d/%f | tar xvf -
er is ook een macro waarmee je userinput vraagt, bijvoor voor een nieuwe bestandnaam: (.doc file omzetten naar postscript)
antiword -p a4 -i 0 %f > %{bestandsnaam?}.ps
Nog handiger is het om er (bash-)scripts achter hangen. Waar je dan de variabelen aan meegeeft.
Als je bijvoorbeeld eenmalig iets op een bepaald bestand wilt uitvoeren, is dit vaak lastig te doen of je moet een console openen. Bijvoorbeeld als ik een file niet-executable wil maken, doe ik gewoon 'open with', en type ik 'chmod -x' in. Bij veel filemanager is het veel te omslachtig om zoiets simpels te doen.
Verwijderd
Dit is eigenlijk gewoon een nieuwe versie (6) van Powerdesk Pro.
ExplorerPlus heeft uiteraard alles aan boord wat je maar kan bedenken, het mooiste vind ik dat je d.m.v tabs kan kiezen hoe je de vensters verdeeld wilt hebben.
Dus bijv. explorer style of commander style of dual horizontaal of vertikaal.
Je kan dit zelf ook nog instellen op bijv. 1 venster
Verder vind ik ook het rustige uiterlijk een pluspunt.
[edit]
Als je een zip hebt, dan krijg je een listing te zien van alle files en niet de directory structuur zoals je dat zou verwachten. Dit vind ik een enorm minpunt omdat ik veel met zips werk.
Verder bevriest hij ook regelmatig (vooral bij archives dus). Super irrirant. Maar dat switchen tussen die views is echt een zeer goed iets. Ik hoop dat andere filemanager dit gaan copieeren of dat zij deze tool beter maken.
[ Voor 54% gewijzigd door Alarmnummer op 10-02-2004 16:33 ]
Ook het even in een fdd image stappen en die aanpassen alsof je op 'n schijfje zelf bezig bent vind ik echt een uitkomst, zo ook met ZIP's. Helemaal omdat ik zelf geen fdd meer heb ingebouwd, maar images nog veel gebruik om bootable CD's mee te bakken.
Twee mappen naast elkaar en snel ertussen wissellen is echt handig. En ook de geselecteerde bestanden/mappen die gewoon geselecteerd blijven, ongeacht wat je met de cursor doet, fijn als je net een hoop hebt lopen uitzoeken
Natuurlijk zijn er ook wel nadelen, zo kunnen de aan bestanden gekoppelde iconen, vooraan de bestandsnamen, tegenwoordig het overzicht weer verbeteren, en het even snel editen van een bestandsnaam is en niet bij, dat wordt opnieuw
intikken, maar misschien dat ik de juiste manier daarvoor ff gemist heb
Ik ga wel eens naar TotalCommander kijken, maar denk dat 't heel erg wennen word voordat ik er zo blindelings mee kan omgaan als met NC.
[ Voor 40% gewijzigd door _XipHiaS_ op 10-02-2004 17:19 ]
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Dit zijn maar een paar van de mogelijkheden. Het is ook niet bedoeld voor de casual user die soms een paar bestanden verplaatst, maar voor mensen die veel bestanden kopieren, zippen en vergelijken
Verwijderd
Windows verkenner crasht altijd en laat tellingen en progress foutief zien en kent te veel tekortkomingen. Plaatjes in mijn venster heb ik ook al niet nodig. Ik moet altijd bij ieder werkstation dit soort zaken rechtzetten om er lekker mee te werken.
Total Commander kent prettige plugins waardoor ik veel zaken sneller kan afhandelen (lees automatiseren).
Verwijderd
Hier stond iets wat niet geheel juist was.
Had hem eigenlijk nog nooit op een vastloper betrapt.....Alarmnummer schreef op 10 februari 2004 @ 16:20:
Verder bevriest hij ook regelmatig (vooral bij archives dus). Super irrirant. Maar dat switchen tussen die views is echt een zeer goed iets. Ik hoop dat andere filemanager dit gaan copieeren of dat zij deze tool beter maken.
Ik heb nu even wat met grotere zips gestoeid en er is inderdaad ééntje bij waar hij niet mee overweg kan.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2004 23:32 ]
Het is ook niet zozeer een vastloper, maar de hele gui is even bevroren (5 tot 10 seconden). Vooral als je over het go menu gaat of werkt met archives. En dat met die zip is voor mij een te groot minpunt om over te stappen. Ik werk dagelijks met zips en wil daarin normaal kunnen struinen alsof het een normaal filesysteem is. Maar het switchen van die views is echt superhandig omdat windows commander soms ook onhandig kan werken.Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 22:36:
Had hem eigenlijk nog nooit op een vastloper betrapt.....
Ik heb nu even wat met grotere zips gestoeid en er is inderdaad ééntje bij waar hij niet mee overweg kan.
[ Voor 13% gewijzigd door Alarmnummer op 11-02-2004 09:18 ]
zet deze regel in je ini file en splashscreen blijft weg.
startupscreen=0
a.u.b.
[ Voor 7% gewijzigd door kEUS op 11-02-2004 11:14 . Reden: ff bijgezet dat het voor wincmd/totalcmd is :+ ]
een schoner internet begint bij jezelf
TotalCommander lijkt enorm veel op NC (gek he als het daarop gebaseerd is_XipHiaS_ schreef op 10 februari 2004 @ 17:08:
Natuurlijk zijn er ook wel nadelen, zo kunnen de aan bestanden gekoppelde iconen, vooraan de bestandsnamen, tegenwoordig het overzicht weer verbeteren, en het even snel editen van een bestandsnaam is en niet bij, dat wordt opnieuw
intikken, maar misschien dat ik de juiste manier daarvoor ff gemist heb.
Ik ga wel eens naar TotalCommander kijken, maar denk dat 't heel erg wennen word voordat ik er zo blindelings mee kan omgaan als met NC.
Maar het mooiste is dat je alle sneltoetsen gewoon kan aanpassen aan je eigen wensen
Ook de nadelen die jij noemt zijn met TC verleden tijd, renamen kan met een standaard shift-f6, en de gekoppelde icons kan je aanzetten, maar je kan het ook uitschakelen op netwerk devices en floppy's om zo de performance enorm te verhogen
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
En niet te vergeten de tientallen plug-ins die ervoor zijn
Zie http://clubtotal.free.fr/ en voor de kenners van de Russische taal onder ons (ik niet dus
Zijn er nog meer sites met plug-ins ??
ITIL sucks ;-)
Hé dit verbaast me heel erg. Ik ben een erge fan van Powerdesk.Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 23:34:
Volgens mij is "ExplorerPlus" nog niet genoemd (www.novatix.com)
Dit is eigenlijk gewoon een nieuwe versie (6) van Powerdesk Pro.
En waarachtig je hebt gelijk...die ExplorerPlus heeft de look van Powerdesk, maar snappen doe ik het niet.
Ontrack heeft Powerdesk verkocht aan V-Comm. Zij hebben nog geen nieuwe versie uitgebracht, maar novatix brengt een nieuwe "Powerdesk" versie uit?
Ik snap het niet helemaal.
To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab
Verwijderd
ExplorerPlus heeft meer dan alleen de look van Powerdesk, als je met ResourceHacker de executable van ExplorerPlus bekijkt kom je gewoon de logo's van Powerdesk Pro 5 tegen.OkselFris schreef op 13 februari 2004 @ 23:57:
[...]
Hé dit verbaast me heel erg. Ik ben een erge fan van Powerdesk.
En waarachtig je hebt gelijk...die ExplorerPlus heeft de look van Powerdesk, maar snappen doe ik het niet.
Ontrack heeft Powerdesk verkocht aan V-Comm. Zij hebben nog geen nieuwe versie uitgebracht, maar novatix brengt een nieuwe "Powerdesk" versie uit?
Ik snap het niet helemaal.
Misschien een "handige programmeur" die voor zich zelf is begonnen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 22:59 ]
Waarom? Sim-pel...geen extra programma nodig om me files te managen (het is toch al ingebed in Windows) en...
niet te vergeten...
het is na de publicatie van de w2k/nt source code een open source programma geworden
Buzz_Lightyear gaat verder met DVD-tje kijken :W
Voordelen: standaard Windows applicatie, hoef niet een aparte filemanager te downloaden (vaak shareware).
Nadelen: niet veel meer dan een eenvoudige filemanager (behalve dan de html-view mogelijkheid)
Onder Linux (desktop): Konqueror
Voordelen: alles is geintegreerd, makkelijke fish (ssh) toegang, man- en infopage viewer, andere embeddable viewers...
Nadelen: soms doet het niet wat ik wil (want alles is geintegreerd).
Onder Linux (server): midnight commander
Voordelen: geintegreerde viewer voor text en html files (als lynx ook geinstalleerd is), op de console
Nadelen: voor de server (command-line) eigenlijk geen (ik wil standaard geen GUI op de server).
[ Voor 3% gewijzigd door cashewnut op 14-02-2004 23:16 ]
ik vind het simpel in gebruik
je kan er mee connecten naar ftps enzo
over het netwerk veel selecteren makkelijk copieeren
je kan vervangen kiezen overslaan enzo bij copieeren erg makkelijk
nadeel
ik heb nog geen mogelijkheid gevonden om dingen te kunnen verplaatsen
Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)
Je bedoelt van de ene map/schijf naar de andere ???enriqueeeee schreef op 15 februari 2004 @ 15:36:
nadeel
Met F6, als je dat bedoelt (zal wel niet is te eenvoudig
" This is a multi-threaded, multi-document file manager with which you can add comments to files and directories. You can ZIP folders, view and convert images, create lists of files, and play MP3, AVI and MPG formats. The program supports searching, drag-and-drop operation, and JPG, GIF, BMP, TIF and PNG formats. "
Deze functies zitten ook allemaal in Total Commander en werken op exact dezelfde wijze als bij Norton. Ik loop ook altijd te keyboarden
Maw Windows/Total Commander is gewoon letterlijk een Windows kloon van Norton. Maar wel 100x stabieler en sneller als de Win95 versie van Norton. Want die zoog aan alle kanten.
Een boomstructuur links en een preview rechts bijv. Als ik naar de features kijk van de bovengenoemde programma's zit dit er bij deze programma's niet in.
Kan iemand mij helpen aan dergelijke software?
---
Verplaatsen? Dat is gewoon F6 hoorenriqueeeee schreef op zondag 15 februari 2004 @ 15:36:
nadeel
[ Voor 29% gewijzigd door Snowwie op 14-10-2006 23:49 ]
Verwijderd
total commander kan wel veel meer files aan in een folder(zeg maar 8000+ jpeg
dual pane view is handig en ze zijn gewoon sneller dan de normale explorer.
explorer2 kan word bestanden previewen in zijn preview panel.RePlayer schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 20:35:
Ik ben op zoek naar een file manager die o.a. Office (Word) bestanden kan previewen.
Een boomstructuur links en een preview rechts bijv. Als ik naar de features kijk van de bovengenoemde programma's zit dit er bij deze programma's niet in.
Kan iemand mij helpen aan dergelijke software?
en het heeft een tree-structuur in de links
Werkt perfekt!
Die zou je er ook bij kunnen plaatsen..
1. Dit omdat het redelijk gemakkelijk is eigen functie's toe te voegen
2. Kan veel bestands formaten lezen.Dus ook tar, rpm, zip etc.
3. Kan zonder problemen connecten met remote servers o.a. i.c.m. ssh.
In me console gebruik ik meestal Midnight Commander (mc)
1. Kan veel bestands formaten lezen.Dus ook tar, rpm, zip etc.
2. Navigatie is soms gemakkelijker dan op de cli.
Laatste tijd gebruik ik ook wel vim. Maar dit is gewoon luiheid.
Onder windows gebruik ik voornamelijk winscp.
Dit omdat ik voornamelijk op een remote host werk
voordelen zijn al eerder genoemd
de "ouderwets" lijkende interface vindt ik geen probleem, bij TC gaat het om de inhoud, niet om wat bling-bling skin's
nadelen:
je kan niet meer zonder eens je er mee kan werken, zo erg dat de total commander map op mijn usb-stick staat zodat ik op geen enkele pc het zou moeten missen. je kan het gewoon draaien vanop de usb-stick zonder het te moeten isntalleren
Voordelen voor mij:
* ongekende customization mogelijkheden (scripting)
* flat view (ik ken geen andere file manager die dit heeft)
* tabbed views
Directory Opus heeft tientallen functies meer die ik niet of minder gebruik, maar desalniettemin toch interessant kunnen zijn voor anderen. De flat view is voor mij DE reden om Directory Opus te gebruiken.
TC roeleerd
Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.
Zit inmiddels alweer een poos te file-managen met Total Commander, nu helemaal aan gewend, een en ander aangepast. Top programma.MST_Morpheus schreef op zondag 07 maart 2004 @ 11:50:
[...]
Deze functies zitten ook allemaal in Total Commander en werken op exact dezelfde wijze als bij Norton. Ik loop ook altijd te keyboarden
Maw Windows/Total Commander is gewoon letterlijk een Windows kloon van Norton. Maar wel 100x stabieler en sneller als de Win95 versie van Norton. Want die zoog aan alle kanten.
Ik heb al tijden de oude freeware versie in gebruik.Mr.Chinchilla schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 11:01:
Ik denk dat ik de enige ben die Servant Salamander gebruikt. Deze heeft een preview voor Office documenten.
Zonder alle extra's, maar gewoon basic filemanagement.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Gebruik 'm ook. Je kunt hem uitstekend customizen, heeft veel handige (geintegreerde) tooltjes, waaronder een hele goede batch-renamer etc.Mr.Chinchilla schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 11:01:
Ik denk dat ik de enige ben die Servant Salamander gebruikt. Deze heeft een preview voor Office documenten.
Verwijderd
Dit is onder Linux.
---------------------------------------------------------------------------------------
http://rbak.demon.nl/systeem.php
---------------------------------------------------------------------------------------
Verwijderd
En ik moet zeggen ben dik tevreden hoor en jaja compatible met 64 bit
ff snel screenshotje gemaakt om 't te verduidelijken voor de mensen die 't niet kennen.

(sorry van Imageshack, gebruik Safari en heb geen last van popups of dergelijke daarop... had zo gauw ff niets anders, haha
Voordelen: Column view
Goeie werkende preview mode
Labels!!! Erg handig
Nadelen: Soms is de preview erg irritant, wanneer je bv. een groot Photoshop bestandje aanklikt wilt 't nog wel is ff duren voordat ie klaar is met previewen, zelfde geld voor filmpjes.
Kan niet op type of naam oid sorteren in Column view, zeer vervelend soms
PS: kreeg ineens een NS error, enge stuff... retry (2x gechecked of ie al was gepost, nope, als ie ineens wel dubbelpost is, well server's bad...)
Vraag me toch echt af hoe ie double post checked...
Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI
Als je de verkenner opent, staat standaard de map "Mijn documenten" open, en dat zou op zich geen probleem zijn. Ik heb er wel voor gezorgd dat de doelmap hiervan niet die ellenlange bestandsnaam met "documents and settings/username/etc/etc" is, en al m'n bestanden staan keurig in c:/mijnnaam, en worden keurig in "mijn documenten" weergegeven. Helaas blijft dat maar heel kort keurig, want er zijn heel veel programma's die het nodig vinden om mappen in "mijn documenten" te zetten, zoals daar zijn "my music", "my pdf files", "my videos", bah! Je kunt dan wel in de desbetreffende software aangeven dat hij z'n spullen elders kwijt moet, maar toch gebeurt het regelmatig dat er weer een fraaie map bijgezet is tussen mijn eigen rijtje mappen in "mijn documenten".
Kortom: ik wil een file manager die direct bij 't openen mijn eigen map weergeeft, en niet het door windows opgelegde "mijn documenten".
P.S. Ik heb wel gezocht naar een mogelijkheid om e.e.a. in de windows verkenner te veranderen, maar kreeg 't niet voor mekaar, dus als dit toch mogelijk blijkt, laat het me dan graag weten!
P.P.S. Door in het doel in de verkennereigenschappen %SystemRoot%\Explorer.exe /root, C:\mijnnaam te zetten, kom ik een stuk in de richting, maar dan heb ik links geen tree, en ook geen overzicht van de hele PC.
In Vista tegenwoordig wel.alt-92 schreef op vrijdag 19 december 2003 @ 18:28:
Skip file on error + resume copy/move.
Zit er niet in.
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
Anders quote je even een oude post
@DHerbig
Wat dacht je van gewoon het pad van Mijn documenten aan te passen naar je eigen map? Rechterknop op het icoontje mijn documenten op je desktop -> properties -> target
Ja, dat had ik dus al gedaan. Ik was nogal breed van stof, maar het stond in 't stukje over 't vermijden dat alle bestandsnamen in "documents and settings/users/etc/etc" bevatten. Maar dat lost het probleem niet op dat andere programma's mappen aanmaken in c:\mijnnaam, die vervolgens in het lijstje van "mijn documenten" opduiken.Megamind schreef op zondag 04 februari 2007 @ 20:50:
@DHerbig
Wat dacht je van gewoon het pad van Mijn documenten aan te passen naar je eigen map? Rechterknop op het icoontje mijn documenten op je desktop -> properties -> target
Een snelkoppeling met de volgende commandoregel does the trick:DHerbig schreef op zondag 04 februari 2007 @ 20:41:
P.S. Ik heb wel gezocht naar een mogelijkheid om e.e.a. in de windows verkenner te veranderen, maar kreeg 't niet voor mekaar, dus als dit toch mogelijk blijkt, laat het me dan graag weten!
P.P.S. Door in het doel in de verkennereigenschappen %SystemRoot%\Explorer.exe /root, C:\mijnnaam te zetten, kom ik een stuk in de richting, maar dan heb ik links geen tree, en ook geen overzicht van de hele PC.
explorer /e,<voer hier je directory in>
dus bijv. explorer /e,c:\Windows
Renetjuh, je bent geweldig! Had ik dit maar twee jaar geleden gevraagd... Al die tijd ergernis, terwijl het zo makkelijk op te lossen was...Renetjuh schreef op zondag 04 februari 2007 @ 22:34:
Een snelkoppeling met de volgende commandoregel does the trick:
explorer /e,<voer hier je directory in>
dus bijv. explorer /e,c:\Windows
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
^^SandeR schreef op vrijdag 19 december 2003 @ 10:37:
Total Commander:
Super Snel in/uitpakken,editten,kopieren,deleten,removen,attributen editten,ftp'en etc..
Handige sneltoesten.(je hebt amper een muis nodig)
Duidelijk.
Uitgebreid.
Beter is er gewoon (bijna) niet...
En ben ook Norton Commander user geweest.