Nog iets die -846 bc heeft het britisch museum nooit vrijgeven.(op een eerlijke egyptoloog na)Simpel weg omdat alle egyptologen heropgeleid moesten worden nieuwe boeken worden gedrukt etc.Spheroid schreef op 23 december 2003 @ 20:08:
[...]
Wist ik niet. Ik begrijp dat je C14 niet vertrouwt. Maar er zijn zat gevallen waarbij C14 geverifieerd is door dendrochronologie. Verder zijn er dus andere methoden van absoluut dateren die niet op atoomverval steunen.
Toetanchamon is in mijn ogen een van de gene die het beste resultaat moet geven.(voor de ontdekking van carter is die kist nog nooit open gemaakt dus hij kan weinig invloed van buiten af gehad hebben)
Het resultaat is aardig gelukt want ik plaats hem in -840 bc.
De andere testen moet je met een korrel zout nemen.(Ze zijn te veel aangetast door Catastrofes)
Wat wel kan je twee dingen vergelijken of ze in dezelfde tijd bestonden.
De oudste laag is de oude rode zandsteen deze toont duidelijk aan op Catastrofistisch gebeutenis. Het getuigt van een totale verwoesting(Miller, The Old Red Sandstone blz22)Maar laten we eens geologisch kijken naar Nederland. Ik neem aan dat je met me eens bent dat bij sedimentatie de oudste lagen dieper liggen dan jongere.
[quote]
Grote delen van Nederland en omstreken (Dld, Belgie, Frankrijk) zijn overdekt door dekzand en loess (loess loopt door tot in mongolie).
In de loess en het zand komen verschijnselen voor die nu alleen onder toendra-omstandigheden ontstaan. Zo hebben we verschillende pingo-ruines (pingo is een soort ijsduin). Maar gewoner zijn grote vorstscheuren. Toen deze lagen afgezet waren had Nederland dus een toendra-klimaat. Ergo deze lagen dateren van tenminste de laatste ijstijd.
[/qoute]
Dat klopt de laaste temperatuurverandering is rond 700 vcr en heeft onder Catastrofale abruptheid plaats gevonden.
Dat klopt de laaste grote ijstijd is naar mijn mennig veel eerder dan wordt aangenomen.Catastrofes laten sporen na. Vulkanen as en lava, overstromingen overstromingspakketten, kometen tektieten, en ga zo maar door. Die liggen hier niet bovenop. Ergo na de laatste ijstijd hebben grote delen van Noordwest Europa niet aan catastrofes blootgestaan.
Het werd aangenomen, dat het zich vormen van grote gedeelten van de noordzee in de sub-borele periode(de sub-borele periodedie ongeveer 2000 jaar voor onze jaartalling begon en omstreeks -800 einingde) het gevolg was van een nogal plotselinge inzinking van het land, dat sommige autoriteten dateren op ongeveer -1500.Hoe weet je dat bijvoorbeeld de Noordzee toen is gevormd. Welke bergketens?
Of iets eerder, in dezelfde tijd waarin de paalwonigen werden vernietigd.
Er zijn bewijsen van bijna de Grieken hebben dat op schrift staan dat er nog een of twee mensen leefde. Dat zal wel erg overdreven zijn maar het kenmerkt wel op een grote uitsterving.Een beschaving sterft niet uit. Hij kan veroverd worden, maar uitsterving van mensen in gebieden is volkomen onbewijsbaar. Waar zijn die mensen dan in godesnaam.
Ik ben geen geoloog maar diegenen die het onderzoekt hebben zeggen wel dat het wijst op een catastrofale overstroming.De dorpen zijn inderdaad overdekt door sedimenten. Het mooie is echter dat die sedimenten in extreem rustige omstandigheden zijn afgezet. Hierdoor ligt alles nog op zijn plaats. Bij een catastrofale overstroming was alles weggeslagen en had niemand ooit zo'n dorp kunnen opgraven. Dit verschijnsel is niet vreemd, het klimaat is aan verandering onderhevig. Hierdoor kunnen de waterspiegels van meren dalen en strijgen. Toen het water weer gedaald was ging men er weer wonen, en paar eeuwen later: zelfde verhaal. Ergo, door de afzettingen waarin de nederzettingen gevonden zijn wordt duidelijk dat zij niet aan een catastrofe ten onder zijn gegaan.
Ik heb net gezegt dat een hoop geologen er op wijsen dat rond de einde van de cultuurperiodes grote rampen plaats hebben gevonden.Je noemt 800 en 1500 als tijdstippen van natuurrampen. In 800 is er in Europa inderdaad wel degelijk iets aan de hand. Dan begint namelijk de late bronstijd en er veranderd door heel Europa iets gigantisch belangrijks. Het begravingsritueel, na jarenlang een klein gedeelte van de populatie in grote grafheuvels begraven te hebben (soms gecremeerd, vaak ook niet) wordt nu het grootste deel van de bevolking gecremeerd en in een klein grafheuveltje dat deel van een grafveld uitmaakt begraven. Vroeger dacht men dat dit een aanwijzing was voor een grootse volksverhuizing. Echter het blijkt dat de rest van de oude gebruiken in zwang blijft. De manier van leven verandert archeologisch gezien niet, alleen de manier van sterven. Deze catastrofe moet dus eerder op het sociale vlak gezocht worden.
Lees deze review van het boek maar eens: http://members.tripod.com/~Glove_r/Velikovsky.html