Op verzoek even wat uitleg: deze draad is afgesplitst van een andere draad (over het mogelijke uisterven van blondines). De reden dat hij werd afgesplitst is dat Karel V twijfelt aan de stelling dat de aarde 5 miljard jaar oud is, maar die subdiscussie ging te ver offtopic. Daarom hebben de modjes de relevante posts naar dit nieuwe topic verplaatst (een mogelijkheid die sinds React 1.9 bestaat en waar Mr. Liu ons terecht van verzocht gebruiken te maken).
Jij zegt dat de aarde 5 miljard jaar oud is. Oke, er zijn genoeg evolutionisten die anders beweren, en met nog oudere data's komen (erg vreemd).
Indirect zeg je: bijbel is onjuist: want die spreekt over 6000 tot 10000 jaar (niet letterlijk vermeld, maar afleidbaar). Maar wie bewijst dat?
Verder lijkt het me nogal onlogisch lange tijd: waarom is de aarde dan nog niet geplet door een of andere planeet of rotsblok. Waarom heeft de uitzettende zon ons nog niet verslonden? Etc. Wel een theorie waar tegenwoordig veel over wordt gespeculeerd.
Alles bij elkaar: 5 miljard jaar is een argument dat beter tussen haakjes past.
Als je hier achter zou zetten: 'denk ik', dan is een reactie overbodig, maar nu je zegt dat het zo is, kom ik ff tussenbeide.Confusion (Moderator W&L) - Tuesday 16 December 2003 11:03
De aarde bestaat al 5 miljard jaar. Ik zie geen enkele reden waarom hij ergens de komende paar duizend jaar opeens zou eindigen.
Jij zegt dat de aarde 5 miljard jaar oud is. Oke, er zijn genoeg evolutionisten die anders beweren, en met nog oudere data's komen (erg vreemd).
Indirect zeg je: bijbel is onjuist: want die spreekt over 6000 tot 10000 jaar (niet letterlijk vermeld, maar afleidbaar). Maar wie bewijst dat?
Verder lijkt het me nogal onlogisch lange tijd: waarom is de aarde dan nog niet geplet door een of andere planeet of rotsblok. Waarom heeft de uitzettende zon ons nog niet verslonden? Etc. Wel een theorie waar tegenwoordig veel over wordt gespeculeerd.
Alles bij elkaar: 5 miljard jaar is een argument dat beter tussen haakjes past.
[ Voor 29% gewijzigd door Confusion op 16-12-2003 20:33 ]