Ik volg dit topic in stilte
good job.
Wordt er eigenlijk nog wat aangepast aan het front van de kast? Ik zal zo 1,2,3 niet weten wat, maar vroeg me het wel af
Anoniem: 31814
Pro-MadeLian lijkt me wel iets ,... ziet er toppie uit goed werkwe zijn nog op zoek naar een naam voor deze kast
Iemand een idee ???
offtopic:
jan wat maak jij nu eigenlijk aan de case? 't LCD zit er nu ook al in

hehe das waar pierre jan doet er niet veel aan .
madeforjanprolichill case
madeforjanprolichill case

Anoniem: 67204
nietsarnoman schreef op 22 januari 2004 @ 16:26:
Wordt er eigenlijk nog wat aangepast aan het front van de kast? Ik zal zo 1,2,3 niet weten wat, maar vroeg me het wel af
Nee het is een deurtje die een beetje rond loopt dus daar is niks aan verandert enkel zijn voor onderin de hotswap scsi racks verwijdert zodat daar de waterchiller kon gaan staan en er plaats was voor 2x120mm fans.
Toen ik ze thuis had liggen vond ik die sata dingen al mooi maar zo in die case al helemaalHaeg schreef op 22 januari 2004 @ 11:57:
Hier weer een update
na wat zaag en slijp werk zit hij er dan toch in![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
en met wat minder licht ziet het er ook erg mooi uit
.
[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 67204 op 22-01-2004 20:54 ]
Anoniem: 67204 schreef op 22 januari 2004 @ 20:53:
[...]
niets![]()
Nee het is een deurtje die een beetje rond loopt dus daar is niks aan verandert enkel zijn voor onderin de hotswap scsi racks verwijdert zodat daar de waterchiller kon gaan staan en er plaats was voor 2x120mm fans.
[...]
Toen ik ze thuis had liggen vond ik die sata dingen al mooi maar zo in die case al helemaal
Ja en jij en stil betekent maar 1 ding en dat is een mod mogen we al meer weten

offtopic:
[quote]pierre-oord schreef op 22 januari 2004 @ 18:25:
[offtopic]
[/offtopic][/quote]
[quote]Gipsy King schreef op 22 januari 2004 @ 18:31:
madeforjanprolichill case :X[/quote]
Erg kindelijk van jullie hoor iemand koopt een premodded case in de winkel die hoort niks iemand heeft het geld om zijn waterchiller netjes in een case te laten bouwen i.p.v. een losse opstelling en je krijgt dit soort reacties, ik zeg maar 1 ding en dat is zeg wat nuttigs of niets!
[quote]pierre-oord schreef op 22 januari 2004 @ 18:25:
[offtopic]

[/offtopic][/quote]
[quote]Gipsy King schreef op 22 januari 2004 @ 18:31:
madeforjanprolichill case :X[/quote]
Erg kindelijk van jullie hoor iemand koopt een premodded case in de winkel die hoort niks iemand heeft het geld om zijn waterchiller netjes in een case te laten bouwen i.p.v. een losse opstelling en je krijgt dit soort reacties, ik zeg maar 1 ding en dat is zeg wat nuttigs of niets!
[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 67204 op 22-01-2004 20:58 ]
Anoniem: 100386
Ik heb die ook in stille verbazing mede gevolgd. Maarruh . . . ga jij deze mega case super build ergens een keer showen? (zoals er zijn die met case en al op de HCC verschijnen)
Want ik zou de "Li 78 TwinPhase" graag eens in levende actie aanschouwen.
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 22-01-2004 21:28 ]
haha jonges ik ga hem denk PCWC-Li 78 noemen zoals ik al eerder heb gezegt (Phase Changed, Water Chilled/Cooled - Lian Li pc78)Anoniem: 100386 schreef op 22 januari 2004 @ 21:27:
Ik heb die ook in stille verbazing mede gevolgd. Maarruh . . . ga jij deze mega case super build ergens een keer showen? (zoals er zijn die met case en al op de HCC verschijnen)
Ja ik las het, maar dat wat het naampje wat ik er tot nu toe aan had gegeven, maar kom je nog ergens waar ik ook in real-life in awe kan zijn ?Anoniem: 67204 schreef op 22 januari 2004 @ 21:32:
[...]
haha jonges ik ga hem denk PCWC-Li 78 noemen zoals ik al eerder heb gezegt (Phase Changed, Water Chilled/Cooled - Lian Li pc78)
PS: Ik heb een Antec Sonata "Hurricane"
Anoniem: 28043
jaloers?pierre-oord schreef op 22 januari 2004 @ 18:25:
offtopic:
Als het aan mij en heag ligt wel natuurlijk maar of andere dat ook willen ik bedoel je krijgt niet zomaar een stand op de hcc (of iets in die richting) hoor dat heb je denk wel aan de cases van de heer Versteeg kunnen zien.Anoniem: 100386 schreef op 22 januari 2004 @ 21:35:
[...]
Ja ik las het, maar dat wat het naampje wat ik er tot nu toe aan had gegeven, maar kom je nog ergens waar ik ook in real-life in awe kan zijn ?
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 67204 op 22-01-2004 22:09 ]
Too bad eigenlijk; het zou een goed idee zijn van de HCC-vereniging om een deeltje markt in te richten om dit soort zaken te kunnen showen, samen met bv. case-mods.Anoniem: 67204 schreef op 22 januari 2004 @ 22:08:
[...]
Als het aan mij en heag ligt wel natuurlijk maar of andere dat ook willen ik bedoel je krijgt niet zomaar een stand op de hcc (of iets in die richting) hoor dat heb je denk wel aan de cases van de heer Versteeg kunnen zien.
Ze pretenderen toch wel een beetje dat ze een compleet beeld geven van wat er op computergebied allemaal te doen is. Case-modding en extremere zaken zoals dit project vormen daar toch zeker een onderdeel van.
Maar goed, zal proberen bij te houden via GoT of, en waar, ik de PCWC-Li 78 een keer kan gaan zien.
Hij gaat vast nog wel is een keer ergens naar toe enkel wil ik dan wel dat dit dan een beetje van omvang is en niet voor 10 man ofzo het is namelijk best een gedoe hoor een case van deze grote en gewicht 2 trappen op en af te beulen die erg stijl lopen.Anoniem: 100386 schreef op 22 januari 2004 @ 22:28:
[...]
Too bad eigenlijk; het zou een goed idee zijn van de HCC-vereniging om een deeltje markt in te richten om dit soort zaken te kunnen showen, samen met bv. case-mods.
Ze pretenderen toch wel een beetje dat ze een compleet beeld geven van wat er op computergebied allemaal te doen is. Case-modding en extremere zaken zoals dit project vormen daar toch zeker een onderdeel van.
Maar goed, zal proberen bij te houden via GoT of, en waar, ik de PCWC-Li 78 een keer kan gaan zien.
offtopic:
ik iig wel
mijn project staat bij t oud vuil tring das moeilijk modden
ik iig wel

ziet er nog steeds bij elke update weer beter uit
*burp*
Nee denk ik niet.
Ik zou mn geld iig wel beter besteden (ik heb de kostprijs gehoord, maar daar mis ik zelfs nog de dingen in zoals de peltiers).
Het gaat erom dat het hier alleen maar om $$$ gaat en niets meer zelf gemaakt is. Maar ondertussen is hij wel trots op zn kassie. Mag ook wel, ziet er puik uit
Jaloers, ben je dat ook als je iemand in een veel te dure auto ziet rijden? Nee, dan denk je, soooowwww mooie auto. Je denkt niet aan de man die er in zit. Tenzei je een vrouw tegenkomt (no offence tegen vrouwen, maar het is helaas zo) of een jonge knaap, die de veeeel te grote auto van zijn/haar vader/man bij heeft en er er mee patst (of bij de vrouw: er niet mee kan rijden).
Respect voor Heag (voor het goede werk) nog steeds
Wat mij ontbreekt is de kennis voor de phase-changers die erin zitten en de tijd voor de rest ik zit in het exame jaar en stond er niet best voor gelukkig is mjin laatste tentame week heel goed gegaan en ik wil het ook zo houden, of jullie het er nou wel of niet mee eens zijn dat ik hem niet zelf bouw is jullie keuze het gaat mij erom dat ik een mooie case heb ondanks alle cooling en ik zal ook nooit de eer op mezelf strijken van deze case, het enige wat ik heb gedaan is telkens maar zeggen hoe ik mijn case wou dit is dan door haeg uitgevoert en zoals je ziet klikt het tussen onsEpsilon schreef op 22 januari 2004 @ 23:40:
[...]
Het gaat erom dat het hier alleen maar om $$$ gaat en niets meer zelf gemaakt is. Maar ondertussen is hij wel trots op zn kassie. Mag ook wel, ziet er puik uit. EN die centjes moeten ook verdient worden.
oke hier dan 2x pict van de voorkantarnoman schreef op 22 januari 2004 @ 16:26:

deur dicht

deur open
.
Van die hdd leds zou je ook wat leuks moeten maken. Ik mag aannemen dat er nu geen tig meer in komen te zitten. Een hdd active meter ofzo
Wow zeker mooi geworden die case Jan, blijf zo doorgaan
Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf
De voorkant is idd wel mooi ja! Maar ik zou als ik jullie was nog wel ff wat doen aan die fdd, cdrom en die meanwell. FF netjes weg werken ofzo. Ik weet dat de CM nog niet af is, maar toch.
Heb hier ook nog aan zitte denken maar deze wou ik dan wel ZELF doen gewoon een keer als je tijd hebt ff lekker knutsellenpetervandamned schreef op 23 januari 2004 @ 09:52:
Van die hdd leds zou je ook wat leuks moeten maken. Ik mag aannemen dat er nu geen tig meer in komen te zitten. Een hdd active meter ofzo
Anoniem: 67204 schreef op 23 januari 2004 @ 12:09:
[...]
Heb hier ook nog aan zitte denken maar deze wou ik dan wel ZELF doen gewoon een keer als je tijd hebt ff lekker knutsellen
Denk dat dit erg moeilijk word want ze steken iets uit zoals je ziet meschien kan er ooit een alu plaat voor maar denk dat dit lastiger is als het eruit ziet en ik hou mijn duur toch dichtarnoman schreef op 23 januari 2004 @ 10:52:
De voorkant is idd wel mooi ja! Maar ik zou als ik jullie was nog wel ff wat doen aan die fdd, cdrom en die meanwell. FF netjes weg werken ofzo. Ik weet dat de CM nog niet af is, maar toch.
Niet zo reageren op de opmerkingenAnoniem: 67204 schreef op 23 januari 2004 @ 12:09:
[...]
Heb hier ook nog aan zitte denken maar deze wou ik dan wel ZELF doen gewoon een keer als je tijd hebt ff lekker knutsellen
Gezien het feit dat jij die techniek niet heb en je in examen jaar zit, is dit de beste oplossing.
Straks tijd genoeg voor de laatste restjes als die 2 trappen hoog op de zolder verblijft
Dit een idee ? [rml][ UFO dag] Nieuwe poging: 6 maart[/rml]Anoniem: 67204 schreef op 22 januari 2004 @ 23:09:
[...]
Hij gaat vast nog wel is een keer ergens naar toe enkel wil ik dan wel dat dit dan een beetje van omvang is en niet voor 10 man ofzo het is namelijk best een gedoe hoor een case van deze grote en gewicht 2 trappen op en af te beulen die erg stijl lopen.
Haha nee hoor ik vind het ook de beste oplossing zo heb er niets voor niets voor gekoze en over 7 weken heb ik al nieteens les meer die exames komen echt TEdichtbij alpetervandamned schreef op 23 januari 2004 @ 13:29:
[...]
Niet zo reageren op de opmerkingenjij heb straks een bruut beest.
Gezien het feit dat jij die techniek niet heb en je in examen jaar zit, is dit de beste oplossing.
Straks tijd genoeg voor de laatste restjes als die 2 trappen hoog op de zolder verblijft
Even een kleine schop met update
vanaf dinsdag of woensdag ben ik weer in bezit van mijn PCWC - Li78 en gaan we is kijken wat ik kan berijken met mijn hardware, echter zie ik gezien mijn school geen kans om de eerste (paar) weken te gaan voltmodden naast het OCen zelf.
vanaf dinsdag of woensdag ben ik weer in bezit van mijn PCWC - Li78 en gaan we is kijken wat ik kan berijken met mijn hardware, echter zie ik gezien mijn school geen kans om de eerste (paar) weken te gaan voltmodden naast het OCen zelf.
Mwa, voltmodden duurt niet meer dan een 10 minuten. Het erin/eruit halen van je hardware kost nog meer tijd. Gewoon even kijken wat er moet gebeuren en dan alles tegelijk uitvoeren.Anoniem: 67204 schreef op 25 januari 2004 @ 22:03:
Even een kleine schop met update
hier nog een update van de kast

(Er0) hier is de prom te koud, hij kan het niet meer meten
Vet , hoe koud is te koud schat je ?
Ben benieuwd hoe hij eruit ziet als het lcd beeld geeft moet (ongekentHaeg schreef op 25 januari 2004 @ 23:22:
hier nog een update van de kast
[afbeelding]

gaat bij -54 in storing de rest blijft een gok
Mijn oom zei trouwns dat uv-light schadelijk was waarvoor wist hij niet meer precies maar klopt dit want dan durf ik bijna nie meer mijn CCFL's aan te zetten.Haeg schreef op 25 januari 2004 @ 23:32:
gaat bij -54 in storing de rest blijft een gok
kwaliteits kastje.. puik..
Is die prom nou een beetje stil? en de rest ook?
Is die prom nou een beetje stil? en de rest ook?
Is al vaak besproken in CME. Volgens mij was elke keer weer de conclusie dat niemand het eens wasAnoniem: 67204 schreef op 25 januari 2004 @ 23:40:
[...]
Mijn oom zei trouwns dat uv-light schadelijk was waarvoor wist hij niet meer precies maar klopt dit want dan durf ik bijna nie meer mijn CCFL's aan te zetten.
Daarnaast, zou iemand als A.P.Versteeg UV-ccfl's in zijn case plaatsen als deze hardware slopen
Nee niet over slecht voor de hardware (dit is het nameiljk niet zolang de transformatorors van de CCFL's maar niet TEdicht bij de hardware zit) me oom het het over ongezond voor de mens zelf.Syzzer schreef op 25 januari 2004 @ 23:49:
[...]
Is al vaak besproken in CME. Volgens mij was elke keer weer de conclusie dat niemand het eens was. Maar het overgrote deel was het erover eens dat het geen kwaad kon. Bedenk je alleen maar hoeveel mensen nou al niet UV-ccfl's in dr case hebbem.
Daarnaast, zou iemand als A.P.Versteeg UV-ccfl's in zijn case plaatsen als deze hardware slopen.
Had ook nog een kleine vraag aan mensen in het topic ik ben opzoek naar een bedrijf die met CNC techniek mijn window kan maken weet iemand een geschikt (omgeving leiden) bedrijf die dit kan doen
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 67204 op 26-01-2004 08:02 ]
misschien dat er een technische school in de buurt zit waar je wat kunt regelen? die leraren geef je een doos gebak en ze zijn ook weer blij
Met een figuurzaag en een dremel of boor heb je geen CNC techniek nodig.Anoniem: 67204 schreef op 26 januari 2004 @ 08:00:
[...]
Nee niet over slecht voor de hardware (dit is het nameiljk niet zolang de transformatorors van de CCFL's maar niet TEdicht bij de hardware zit) me oom het het over ongezond voor de mens zelf.
Had ook nog een kleine vraag aan mensen in het topic ik ben opzoek naar een bedrijf die met CNC techniek mijn window kan maken weet iemand een geschikt (omgeving leiden) bedrijf die dit kan doen(voor en niet tegek bedrag naturuurlijk)
Echt easy hoor
Jammer hoor. Dit heeft niets meer met kennis te maken en met een dremel kom je een heel eind. Nu geef je het laatste ook uit handen. Ik heb VEEL designs gezien die gedaan zijn met een dremel. Werkelijk alles is mogelijk.Anoniem: 67204 schreef op 26 januari 2004 @ 08:00:
Had ook nog een kleine vraag aan mensen in het topic ik ben opzoek naar een bedrijf die met CNC techniek mijn window kan maken weet iemand een geschikt (omgeving leiden) bedrijf die dit kan doen(voor en niet tegek bedrag naturuurlijk)
Btw, Het UV van die CCFL's zijn maar heel zwak. Een lichtbak of zonnebank is VELE malen sterker. Het is maar net hoe je het bekijkt. Niet echt schadelijk. Maar wel goed insmeren he
dat klopt wel. tis schadelijk als je er telkens direct inkijkt.. zeker met een bril op dan wordt je helemaal gek ivm de stof op je bril.Anoniem: 67204 schreef op 26 januari 2004 @ 08:00:
Nee niet over slecht voor de hardware (dit is het nameiljk niet zolang de transformatorors van de CCFL's maar niet TEdicht bij de hardware zit) me oom het het over ongezond voor de mens zelf.
iig als je er niet direct inkijkt kan het geen kwaad, iig minder.
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Ik kan voor geen ene @#$ overweg met de dremel die dingen schieten er altijd vandoor bij mijEpsilon schreef op 26 januari 2004 @ 13:11:
[...]
Jammer hoor. Dit heeft niets meer met kennis te maken en met een dremel kom je een heel eind. Nu geef je het laatste ook uit handen. Ik heb VEEL designs gezien die gedaan zijn met een dremel. Werkelijk alles is mogelijk.
Btw, Het UV van die CCFL's zijn maar heel zwak. Een lichtbak of zonnebank is VELE malen sterker. Het is maar net hoe je het bekijkt. Niet echt schadelijk. Maar wel goed insmeren he![]()
IDD insmeren dan maarReseTTim schreef op 26 januari 2004 @ 13:13:
[...]
dat klopt wel. tis schadelijk als je er telkens direct inkijkt.. zeker met een bril op dan wordt je helemaal gek ivm de stof op je bril.
iig als je er niet direct inkijkt kan het geen kwaad, iig minder.
[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 67204 op 26-01-2004 15:17 ]
oefening baart kunstAnoniem: 67204 schreef op 26 januari 2004 @ 15:17:
Ik kan voor geen ene @#$ overweg met de dremel die dingen schieten er altijd vandoor bij mij
Als je het niet doet zal je het nooit leren.
alu is nou net het makkelijkste wat je kan treffen wat betreft dremelen. Kom op zeg, wil je zeggen dat je 2 linkerhanden hebt.
Je probeert het niet eens...
[ Voor 4% gewijzigd door Epsilon op 26-01-2004 17:03 ]
Gek he dat ik het niet probeer deze case moet netjes en ga hem dus niet als oefen werkstuk gebruiken geen 1 hand is zo netjes asl CNC en kan ook geen letters uitzagen.Epsilon schreef op 26 januari 2004 @ 17:01:
[...]
oefening baart kunst
alu is nou net het makkelijkste wat je kan treffen wat betreft dremelen. Kom op zeg, wil je zeggen dat je 2 linkerhanden hebt.
Ik snap uberhaubt niet waarom je nog reageert op dit soort reacties.. Tuurlijk zijn er GoT'rs die vinden dat je het zelf moet doen, so what?Anoniem: 67204 schreef op 26 januari 2004 @ 19:11:
[...]
Gek he dat ik het niet probeer deze case moet netjes en ga hem dus niet als oefen werkstuk gebruiken geen 1 hand is zo netjes asl CNC en kan ook geen letters uitzagen.
Ha ha nou doe jij dat dan maar even voor dan .Epsilon schreef op 26 januari 2004 @ 17:01:
[...]
oefening baart kunst
Met een dremel een window in de zijkant van je case maken is net zoiets als met een bijl je nagels knippen .
Een dremel is leuk om gaatjes mee op te ruimen en met die slijpschijfjes kun je ook nog wel wat doen maar net zichtwerk is er practisch onmogelijk mee.
Ik had voorgesteld om het te doen en ik zou het dan gedaan hebben op de cirkelzaag .
Dit zou best wel zijn gelukt alleen zouden de hoeken dan scherp afgewerkt zijn
en jan wilde de hoeken rond hebben .
Daarmee heeft hij gelijk ik vind dat ook mooier dus een cnc bank vind ik de beste oplossing.
Anoniem: 5897
Ik heb mijn window helemaal met de dremel gedaan...in staal!Haeg schreef op 26 januari 2004 @ 22:06:
[...]
Ha ha nou doe jij dat dan maar even voor dan .![]()
Met een dremel een window in de zijkant van je case maken is net zoiets als met een bijl je nagels knippen .
Een dremel is leuk om gaatjes mee op te ruimen en met die slijpschijfjes kun je ook nog wel wat doen maar net zichtwerk is er practisch onmogelijk mee.
Ik had voorgesteld om het te doen en ik zou het dan gedaan hebben op de cirkelzaag .
Daarmee heeft hij gelijk ik vind dat ook mooier dus een cnc bank vind ik de beste oplossing.
Zie hier; volledig met de dremel!
Groot plaatje
Dus het kan wel..
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 5897 op 26-01-2004 22:28 ]
decootje 
hout aan beide zijden
en daarna maar schuren
easy kost enkel veel tijd
zo niet dan gewoon een watercutter want laseren met alu ?
hout aan beide zijden
en daarna maar schuren
Je nagels knippen met een bijl ookAnoniem: 5897 schreef op 26 januari 2004 @ 22:27:
[...]
Ik heb mijn window helemaal met de dremel gedaan...in staal!Idd, het word niet supernetjes, maar het gaat ook om de afwerking.
Zie hier; volledig met de dremel!
Groot plaatje
Dus het kan wel..
Ziet er netjes uit op de foto overigens.
Heb je de zijkant naderhand gespoten trouwens?
[ Voor 11% gewijzigd door Haeg op 26-01-2004 22:38 ]
Dikke kans dat het daarna nooit meer hoeftJe nagels knippen met een bijl ook
Als je decootje 1 keer hapt ben je de lul en en ken je je zijkant van je case wegmieteren.petervandamned schreef op 26 januari 2004 @ 22:30:
decootje
hout aan beide zijden
en daarna maar schuren
Beetje raarHaeg schreef op 26 januari 2004 @ 22:06:
[...]
Ha ha nou doe jij dat dan maar even voor dan .![]()
Eerder je nagels knippen met een plastic kinderschaartje.
Btw, het KAN perfect netjes en anders kan je ook nog altijd wat vijlen (wat je trouwens toch moet doen, want scherpe randjes hou je altijd). Gaten kun je gewoon perfect rond krijgen, evenals een window.
Je doet toch echt iets fout als je er niet netjes mee kan werken. Geduld is een van de belangrijkste dingen als je met een dremel werkt, want, het duurt gewoon lang. Daar moet je vrede mee hebben.
Gelul, alles wat je uit de losse hand machinaal bewerkt moet je afwerken door te vijlen of te schuren of wat dan ook .Epsilon schreef op 26 januari 2004 @ 22:39:
[...]
Beetje raar
Eerder je nagels knippen met een plastic kinderschaartje.
Btw, het KAN perfect netjes en anders kan je ook nog altijd wat vijlen (wat je trouwens toch moet doen, want scherpe randjes hou je altijd). Gaten kun je gewoon perfect rond krijgen, evenals een window.
Je doet toch echt iets fout als je er niet netjes mee kan werken. Geduld is een van de belangrijkste dingen als je met een dremel werkt, want, het duurt gewoon lang. Daar moet je vrede mee hebben.
Wel,als je dat dan toch moet doen kun je beter met een gewone boven
frees een dergelijke klus doen of met de cirkelzaag wat ik al eerder zei .Dan kun je dmv een aanslag strakke lijnen trekken.
Een dremel is gewoon een kutding zonder vermogen en voor dit soort werkzaamheden het minst geschikt .
Nu is dit gewoon mijn mening en niets meer dan dat dus doe ermee wat je wilt.
O ja , naast koelmonteur ben ik ook timmerman meubelmaker van beroep.
Als je voor een beetje redelijke prijs een frees kan krijgen die door staal cq. aluminium gaat is de bovenfrees het best. Daarnaast heb ik zelf met de decoupeerzaag en een goede scherpe wolfraamzaag ook mooie dingen gemaakt in harde materialen.Haeg schreef op 26 januari 2004 @ 22:54:
[...]
Gelul, alles wat je uit de losse hand machinaal bewerkt moet je afwerken door te vijlen of te schuren of wat dan ook .
Wel,als je dat dan toch moet doen kun je beter met een gewone boven
frees een dergelijke klus doen of met de cirkelzaag wat ik al eerder zei .Dan kun je dmv een aanslag strakke lijnen trekken.
Een dremel is gewoon een kutding zonder vermogen en voor dit soort werkzaamheden het minst geschikt .
Gaat dan wèl om het gereedschap wat je gebruikt (Daar heb ik mazzel want ik heb een serie Festool spullen staan). En daarnaast is het bij harde materiale belangrijk dat je de boel goed koelt met water (daar zijn we toch al expert in toch
PS: G_M_C maak ook z'n eigen meubels !
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 26-01-2004 23:01 ]
Ik had het in dit geval over de alu window.Anoniem: 100386 schreef op 26 januari 2004 @ 22:58:
[...]
Als je voor een beetje redelijke prijs een frees kan krijgen die door staal cq. aluminium gaat is de bovenfrees het best. Daarnaast heb ik zlef met de figuurzaag en een goede scherpe wolfraamzaag ook mooie dingen gemaakt.
Gaat dan wèl om het gereedschap wat je gebruikt. Daar heb ik mazzel want ik heb een serie Festool spullen staan.
G_M_C maak ook z'n eigen meubels !
In staal zou ik het met een deco doen maar dat is een persoonlijke keuze .
Nope..niet gespoten. Is gewoon het standaard zijpaneelHaeg schreef op 26 januari 2004 @ 22:31:
[...]
Je nagels knippen met een bijl ook
Ziet er netjes uit op de foto overigens.
Heb je de zijkant naderhand gespoten trouwens?
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 5897 op 27-01-2004 14:02 ]
Daarom hout aan beide zijdenHaeg schreef op 26 januari 2004 @ 22:35:
[...]
Als je decootje 1 keer hapt ben je de lul en en ken je je zijkant van je case wegmieteren.
Natuurlijk met dit soort cases is het extra voorzichtig zijn, daar je weinig aan reserve spullen kan kopen. Maar houd er wel rekening mee dat er altijd foutjes gemaakt kunnen worden. Dus eerst een kleiner ontwerp die bij een eventueel foutje weer naar wat groter kan worden uitgebreid.
Zou je dan niet eens als de drommel een mooi houten caseje in elkaar zetten voor je setupsHaeg schreef op 26 januari 2004 @ 22:54:
[...]
En Ome Tom? Ik weet dat je in stilte dit volgt en dat je volgens mij nog nooit een dremel heb gebruikt. Geef eens een beetje van je skilz hier weg? In je prom-li mods was alles handwerk
[ Voor 34% gewijzigd door petervandamned op 27-01-2004 14:15 ]
Klopt, dus waarom nite met een dremel.Haeg schreef op 26 januari 2004 @ 22:54:
Gelul, alles wat je uit de losse hand machinaal bewerkt moet je afwerken door te vijlen of te schuren of wat dan ook .
Voor strakke lijnen is een dremel iid niet echt het beste materiaal, maar dan denk ik dat wij elkaar verkeerd begrijpenWel,als je dat dan toch moet doen kun je beter met een gewone boven
Vermogen heeft ie niet en dat is precies wat hem nuttig maakt. Als hij hapt verN**K je niet heel je werkstuk. Een bijkomend voordeel is dat je met een flexibele as ook IN je case can werken. Probeer dat maar eens met een bovenfrees.Een dremel is gewoon een kutding zonder vermogen en voor dit soort werkzaamheden het minst geschikt .
Alles heeft zn voordelen. En om een dremel "kutding" te noemen is ook zoiets.
Maar, ik hou hier maar over op
Anoniem: 67877
Ik zou voor een watercut gaan
Wat jullie zeggen: je hebt een aluminium paneel, als je daar met een laser op gaat werken krijg je zwarte randjes.... Met water is alles perfect, geen zwarte randjes of wat dan ook, Pureoptical heeft dat ook laten doen met z'n Alian
en waar laat je zoiets doen ?en wat kost dat ....
Anoniem: 67877
Kost al gauw 150 euro... (per uur zo'n 75 euro dacht ik?) Hier heeft PO het gedaan, en er zullen vast wel wat andere zaken zijn die dit willen doen
http://www.e-vision.nl/we...r.cfm?bedrijf_id=hendriks
http://www.laserfocus.nl/index.htm
http://www.laserfocus.nl/index.htm
[ Voor 23% gewijzigd door petervandamned op 27-01-2004 19:07 ]
kutten hun dan netjes je window afmetingen erin ?
ik ga een hele brutale vraag stellen ...
wat heeft dit project uiteindelijk gekost ?
Das prive denk dat het zowel voor mij als voor haeg het beste is dit tussen ons te laten. Laten we het houden op een casewaarde (dus cooling+lcd+pc maar zonder mobo enz.) van al snel 2000E denk (kijk haeg ff aanGipsy King schreef op 27 januari 2004 @ 21:29:
ik ga een hele brutale vraag stellen ...
Kijk zo mag ik peter niet zeiken maar helpen wou dat iedereen zo was
Iemand verstand van LCD´s add me dan ff in je msn want ik krijg er maar geen beeld op

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 67204 op 27-01-2004 21:47 ]
Hier is jan dan met zijn kast en hij kan hem makkelijk zelf tillen
De trap is een ander verhaal gvd wat een kodelere klus man, ik denk loop ff naar boven, zat ik KLEM tussen de 2 leuningen/muren gvd dan in zijn 8eruit en je pa om hulp vragen want hem in de breedte de trap op tillen lukte ook niet hij is te STIJLHaeg schreef op 27 januari 2004 @ 22:57:
Hier is jan dan met zijn kast en hij kan hem makkelijk zelf tillen
[afbeelding]
EDIT
GVD k*nk*r zooi het enige wat ik doe is een bios update, netjes het bestand gedownload en toen geselecteerd, alles word gedaan, er word gevraagt opnieuw op te starten, okee doe maar dan, windows sluit af, lamp op oranje en daar blijft hij nu ook op ondanks de batterij eruit gehaalt te hebben en het bios TEveel x gereset te hebben doet hij het morgen nog niet ga ik hotflashen, vieze zooi (was bios 23)
[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 67204 op 27-01-2004 23:25 ]
Dat moest gewoon gebeuren natuurlijkAnoniem: 67204 schreef op 27 januari 2004 @ 23:09:
[...]
De trap is een ander verhaal gvd wat een kodelere klus man, ik denk loop ff naar boven, zat ik KLEM tussen de 2 leuningen/muren gvd dan in zijn 8eruit en je pa om hulp vragen want hem in de breedte de trap op tillen lukte ook niet hij is te STIJLwe zijn boven gekomen maar vraag niet hoe (worden rugklachten opgenomen in het ziekenfonds?
)
EDIT
GVD k*nk*r zooi het enige wat ik doe is een bios update, netjes het bestand gedownload en toen geselecteerd, alles word gedaan, er word gevraagt opnieuw op te starten, okee doe maar dan, windows sluit af, lamp op oranje en daar blijft hij nu ook op ondanks de batterij eruit gehaalt te hebben en het bios TEveel x gereset te hebben doet hij het morgen nog niet ga ik hotflashen, vieze zooi (was bios 23)

Hotflashie en the problem is solved now
Vage chit maarja ik zit er nu weer met suc6 8er
En nu resultaten
en pics willen we zien
Kijk maar uit dat je de kast niet beschadigt door het schuren langs een muurAnoniem: 67204 schreef op 27 januari 2004 @ 23:09:
[...]
De trap is een ander verhaal gvd wat een kodelere klus man, ik denk loop ff naar boven, zat ik KLEM tussen de 2 leuningen/muren gvd dan in zijn 8eruit en je pa om hulp vragen want hem in de breedte de trap op tillen lukte ook niet hij is te STIJLwe zijn boven gekomen maar vraag niet hoe (worden rugklachten opgenomen in het ziekenfonds?
)
EDIT
Nu nog wachten op resultaten EN natuurlijk de definitieve pics. Met alles erin en de peltiers erop enz. Gl met overclocken nu
Daar zeg je zowatVatt schreef op 28 januari 2004 @ 12:06:
En je staat daar wel heel stoer met je kast in je handen, maar mijn god, wat zal dat zwaar geweest zijn. Mijn enkele Prom plus computer is al amper te tillen, laat staan jouw hele kast met 2 proms en alle apparatuur.
[ Voor 16% gewijzigd door Epsilon op 28-01-2004 12:09 ]
Hehe, wat zal jij gestresst geweest zijnAnoniem: 67204 schreef op 28 januari 2004 @ 10:33:
Hotflashie en the problem is solved now![]()
Vage chit maarja ik zit er nu weer met suc6 8er
Ik heb het hele topic ook in stilte gevolgd, maar echt een mooi stukje werk.
Ik ben benieuwd naar je VGA overclock met zo'n extreme koeling erop.
Dat van de CPU's weten we inmiddels allemaal wel, maar van die GPU ben ik echt benieuwd naar.
Hoe doe je het memory eigenlijk koelen van de VGA kaart? Gewoon heatsinkjes erop en een beetje luchtstroom erover?
En je staat daar wel heel stoer met je kast in je handen, maar mijn god, wat zal dat zwaar geweest zijn. Mijn enkele Prom plus computer is al amper te tillen, laat staan jouw hele kast met 2 proms en alle apparatuur.
Maar erg vet hoor, veel plezier ermee natuurlijk!!
Ja wil er gewoon een paar heatsinkies op gooien, echter wacht ik nu nog op mijn silverprop die volgende week verstuurd gaat worden naar tweakstore en dan zullen we is kijken, nieuwe soort blokken waar heel veel van word verwacht, dit op en waterchiller moet goedkomenVatt schreef op 28 januari 2004 @ 12:06:
[...]
Hehe, wat zal jij gestresst geweest zijn![]()
Ik heb het hele topic ook in stilte gevolgd, maar echt een mooi stukje werk.
Ik ben benieuwd naar je VGA overclock met zo'n extreme koeling erop.
Dat van de CPU's weten we inmiddels allemaal wel, maar van die GPU ben ik echt benieuwd naar.
Hoe doe je het memory eigenlijk koelen van de VGA kaart? Gewoon heatsinkjes erop en een beetje luchtstroom erover?
Mijn cpu maakt momenteel denk geen goed contact mijn die temp is 4C gem dus dit verklaart denk ook waarom hij moeilijk OCed heb hem nu even snel op 12,5 x 200 gezet @ 1,9Vcore (2800+)
Zolang je gewoon loopt is het tedoen hoor (iig wel na 2 jaar intensief fitnessVatt schreef op 28 januari 2004 @ 12:06:
[...]
Maar erg vet hoor, veel plezier ermee natuurlijk!!
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 67204 op 28-01-2004 12:11 ]
kom op fitness boer , we willen scores
Even miereneuken. 12.5 * 200 = 2500 MHz en dus geen 2800+Anoniem: 67204 schreef op 28 januari 2004 @ 12:10:
[...]
Mijn cpu maakt momenteel denk geen goed contact mijn die temp is 4C gem dus dit verklaart denk ook waarom hij moeilijk OCed heb hem nu even snel op 12,5 x 200 gezet @ 1,9Vcore (2800+)
[...]
Maar erg fijn dat je bordje weer werkt. Net als de rest ben ik erg beneiuwd naar je results
die 2800+ is wat hij standaard isSyzzer schreef op 28 januari 2004 @ 21:26:
[...]
Even miereneuken. 12.5 * 200 = 2500 MHz en dus geen 2800+
Maar erg fijn dat je bordje weer werkt. Net als de rest ben ik erg beneiuwd naar je results.
zit nu op mijn ouders pc om weer te hotflashen ben het bord nu al zat niks als gare biossen, er is gelukkig mushkin pc3500 level2 en een infinity onderweg
edit:
nouw na een 2e bios hotflash doet hij het weer ben benieuwd hoeveel er nog volgen komende dagen
nouw na een 2e bios hotflash doet hij het weer ben benieuwd hoeveel er nog volgen komende dagen

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 67204 op 28-01-2004 22:48 ]
lool man , pak gewoon de beste bios @ xtremesystems en klaar ...
Der zijn er hier genoeg met het juiste bios. Mail ff naar hem
Maak ook eens pics van je hotflash akties, want dat is iets voor de meeste hier waar ze wat aan kunnen hebben. Dat chippie eruit wippen met stroom op het mobo is toch vol met risico's
Maak ook eens pics van je hotflash akties, want dat is iets voor de meeste hier waar ze wat aan kunnen hebben. Dat chippie eruit wippen met stroom op het mobo is toch vol met risico's
[ Voor 3% gewijzigd door petervandamned op 29-01-2004 09:56 ]
Regel jij een digicam, iedereen kan hotflashen man gewoon als je geboot bent bios chips wisselen, bios flashen, normale bios er weer in, je eigen bios weer menemen, in je pc terug proppen, bios resetten en booten maarpetervandamned schreef op 29 januari 2004 @ 09:56:
Der zijn er hier genoeg met het juiste bios. Mail ff naar hem![]()
Als je hier wat meer info over kan geven dan ben ik je ontzettend dankbaar denk ik, ik zit met hetzelde maar weet eigenlijk niet echt waar te beginnen...Anoniem: 67204 schreef op 29 januari 2004 @ 16:51:
[...]
Regel jij een digicam, iedereen kan hotflashen man gewoon als je geboot bent bios chips wisselen, bios flashen, normale bios er weer in, je eigen bios weer menemen, in je pc terug proppen, bios resetten en booten maar
Verder een super project, lees alles lekker in stilte mee
voeg me maar toe op msn, het truckje gaat alleen door als je beschikt over 2 dezelfde mobo´s waarvan er 1 werkt.toeter schreef op 29 januari 2004 @ 17:38:
[...]
Als je hier wat meer info over kan geven dan ben ik je ontzettend dankbaar denk ik, ik zit met hetzelde maar weet eigenlijk niet echt waar te beginnen...
Verder een super project, lees alles lekker in stilte mee
Ik draai nu met bios21 en het lijkt eindelijk stabiel (afkloppen) teminste hij is nu al een hele x aan het prome zonder wat dan ook vroeger ging hij al deed ik niks vaag doen.
Zo het lijkt toch nog een happy end te worden met bios21 is hij nu rete stabiel, en mijn lcd werkt nu ook ineens
Met andere woorden waarom is bios 22 ooit uitgekomen

om jou te pestenAnoniem: 67204 schreef op 29 januari 2004 @ 23:39:
Zo het lijkt toch nog een happy end te worden met bios21 is hij nu rete stabiel, en mijn lcd werkt nu ook ineens![]()
Ja iets anders kank me nie bedenke, ik hoop snel ff een digicam te kunnen regelen dan kan ik ff fototje maken van dat ding met lcd aan. (als het goed is kon ik die van claas lene, mail haar direct!)
schiet nou maaares op met je scores mister hardboner
Ik heb al 20 keer gezegt dat ik niet veel tijd heb i.v.m. mijn school, zit in het exame jaar, sport daarnaast veel en ga nu ook nog is autorijlessen dus verwacht nou maar niet snel een score zolang ik mijn compu kan gebruiken voor school en af en toe een spelletje ben ik voorlopig tevree, al is er wel een infinity onderweg met mushkin pc3500 level 2 denk dat ik het dan niet meer kan laten om toch to the max tegaan

edit: net ineens fucking veel reboots, en nu hangt hij zelfs steeds ik denk dus dat ik condens heb, hopelijk heb ik vanaaf tijd want ik zit nu gewoon ff 2 tussenuurtjes thuis en moet alweer bijna gaan
edit2 ik ga nu als een idioot naar school, maar het was idd condens, tussen de pinnetjes van de cpu zit water (condens dus) en er lopen witte sporen tussen de pinnetjes, ik ga nu de zijkanten maar weer dichtdoen zoals normaal want dit is echt de enige plaats waar er nog lucht (onder de socked door) komt en jou manier voor de rest wel puik zit denk
[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 67204 op 30-01-2004 13:42 ]
Scores
anders moet die verplaatst worden naar casemodding hoor.
Gaat u gang!petervandamned schreef op 30 januari 2004 @ 13:44:
Scoresanders moet die verplaatst worden naar casemodding hoor.
Zolang ik maar plezier met mijn case heb en dat heb ik!!!
Nu net terug van school en ga lekker werken me rijbewijs is ook niet goedkoop

Zo hehe na bijna 2 uur klote is hij eindelijk weer bootable, nu maar hopen dat hij schoon genoeg is om niet weer voor problemen te zorgen. net al netjes -12 in het bios @ 1,8 Vcore dus het contact is ook beter geworden.Anoniem: 5988 schreef op 30 januari 2004 @ 14:57:
<font size=-3>DaBit's vingertje zweeft boven de 'Move to CME' knop....</font>
Maar Mr. Hard gaat zijn nest in heeft hele aaf gefitnessed en daarna met zijn pc gekloot en moet morgen weer om 7 uurtjes op dus truste

dat moet veel beter dat contact zwaar bagger zo , mijnes wer als -24 met r134a int bios @ 2vcore man jaartje terug
Zal wel beter kan hij echt niet zal waarschijnlijk aan de sensor liggen, hopelijk geeft de infinity het dan beter weer, enkel moet ik dan eventjes de tijd vinden om mijn case half leeg te ruimen want de socket is iets meer riching de buitenkant gegaan, gelukkig wel op dezelfde hoogte.Gipsy King schreef op 31 januari 2004 @ 11:09:
dat moet veel beter dat contact zwaar bagger zo , mijnes wer als -24 met r134a int bios @ 2vcore man jaartje terug
En hoe gaat het oc'en van de kast ?
//edit voor dat ik aan posten was zijn post er nog niet
En dat precies op de\elfde minuut en ong de zelfde uitspraak OMG
//edit voor dat ik aan posten was zijn post er nog niet
En dat precies op de\elfde minuut en ong de zelfde uitspraak OMG
[ Voor 67% gewijzigd door EvilWhiteDragon op 04-02-2004 19:54 ]
Mr. Hard is examen aan het doen, laat hem nou.Anoniem: 81330 schreef op 04 februari 2004 @ 19:52:
Het is nu wel heel stil.....
Als hij straks alles heeft gehaald

Ik hoop van het weekend genoeg tijd te vinden, moet mijn case ietswat aanpassen aan mijn Infinity.Anoniem: 100386 schreef op 05 februari 2004 @ 09:23:
[...]
Mr. Hard is examen aan het doen, laat hem nou.
Als hij straks alles heeft gehaald [afbeelding] lezen we wel meer.
Voor de rest bevalt mijn case erg goed!
En ja school vraagt erg veel tijd op het moment, heb nog iets van 7 weke les en dan is het over met mijn school dit jaar! momenteel moeten alle vakken dus werkstukken van je hebben

jaja... je doet je naam geen eer aan h0r
anders had je allang niet meer gefitnessed en dat ding @ max overclock gehad, je bent nog niet die hard genoeg
offtopic:
[quote]pierre-oord schreef op 05 februari 2004 @ 14:14:
anders had je allang niet meer gefitnessed en dat ding @ max overclock gehad, je bent nog niet die hard genoeg ;)[/quote]
je weet wel wat fucken is niet, mijn lichaam gaat voor mijn compu, evenals mijn school, dus zoizo gaat dat ding niet uit elkaar door de weeks word anders beetje moeilijk verslagen te typen, en hierbij ook mijn vraag of je voortaam wat over de case wil posten en niet over mij (in het negatief) zoals altijd!
je weet wel wat fucken is niet, mijn lichaam gaat voor mijn compu, evenals mijn school, dus zoizo gaat dat ding niet uit elkaar door de weeks word anders beetje moeilijk verslagen te typen, en hierbij ook mijn vraag of je voortaam wat over de case wil posten en niet over mij (in het negatief) zoals altijd!
Anoniem: 8514
Zeg nou maar gewoon dat je van je moeder niet mag kloten doordeweeks aan je compuAnoniem: 67204 schreef op 05 februari 2004 @ 16:29:
offtopic:
jaja... je doet je naam geen eer aan h0randers had je allang niet meer gefitnessed en dat ding @ max overclock gehad, je bent nog niet die hard genoeg ;)[/quote]
Ik ben niet negatief op jouw bezig? Dit is grappig bedoelt, maar je pakt het blijkbaar nogal serieus op... nostra kan er wel overheen lezen, of krijgt die straks ook zo'n post als je nu maakte? Er staan toch eenAnoniem: 67204 schreef op 05 februari 2004 @ 16:29:
offtopic:
jaja... je doet je naam geen eer aan h0randers had je allang niet meer gefitnessed en dat ding @ max overclock gehad, je bent nog niet die hard genoeg ;)[/quote]
Ik trek alleen een conclusie... en je weet van jezelf toch ook wel dat je harder sport als de meeste mensen... dus deze reply mag hier best vind ik.
Wat is er verder nog over de case te posten? Ik geloof dat alles er nou wel staat, en het tijd is om is ff wat te overclocken. Verder lijkt het mij slim voor jouw om een 2e sys ernaast te hebben, dat doen meer mensen denk ik? Misschien je server? Ik zou overigens nooit een verslag typen op een PC die af en toe nog condenseerd