Anoniem: 5988 schreef op 09 januari 2004 @ 22:00:
[...]
Want? Als je met een enkele trap vloeistof kunt koelen, kun je dat ook met twee trappen. Het probleem: de vloeistof en de pomp. Pure methanol is bruikbaar tot -80C. Als pomp zou je een peristaltische (ofzoiets) pomp kunnen gebruiken. Aquariumpompjes halen de -45 in ieder geval niet

Ik refereerde eigenlijk naar water. Je hebt 100% gelijk dat je ook andere vloeistoffen kan gebruiken natuurlijk. Het isoleren is echter een mega-groot probleem, want je hebt wel HEEL dikke isolatie rond je slangen nodig, wil dit gaan werken. Dan is jouw oplossing (vindt ik nog steeds geniaal gevonden trouwens, was ik iig nooit opgekomen

), die dichte bak, een vereiste.
Tja, dat wel

. Het is een stuk makkerlijke om 3 kleine systemen (ala vapochill, eventueel met een wat zwaardere voor de CPU), te gebruiken. Het neemt alleen een bak ruimte in beslag. Niet dat een 1.5pk compressor klein te noemen is, maar je kan hem iets makkelijker wegwerken onder je kast.
ALS het je lukt om met 1 compressor en 3 verdampers te werken, ben je behoorlijk DE man. Dan heb je een super efficient systeem

. Bowman is behoorlijk ervaren in de koeltechniek, specifiek voor comps. Als je dat van hem leest, denk je haast van "ow, doen we even"

. Hij is een groot voorbeeld voor veel mensen.
Om maar back ontopic te gaan (moeten de mensen toch geinteresseerd houden, dat het in _jouw_ topic gebeurd is alleen maar meegenomen, vat het niet op als kaping, je schiet er namelijk zelf ook weer wat mee op !;)).
Mr.Hard :
Als je deze kast thuis hebt draaien, verwacht ik natuurlijk WEL een mega-dikke overclock

. Nu kom je er niet meer zo makkelijk vanaf kereltje, er moet nu echt wat gepresteerd gaan worden, zodat de kast ook echt zn voordeel laaten

. Ik kijk hier wel naar uit trouwens, wil wel eens weten hoe het ding zelf presteerd. Ik begin zelfs aan je voeding te twijfelen. Mijn enermax 431w trok nl die barton @ 2800mhz 2.28v (slordige 170w), in combinatie met een radeon 9800 niet. Heb alle benches moeten draaien met een GF2 erin, die radeon zorgde ervoor dat de 12v lijn dusdanig ver inzakte dat de boel ging rebooten.
[
Voor 4% gewijzigd door
Epsilon op 10-01-2004 13:42
]