"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Ik ben zelf ook geinteresseerd in deze boxen, vindt ze er wel strak uitzien, en het is vast beter dan de troep die ik nu heb.
Het enige wat ik trouwens uit de folder kon opmaken was dat er "Life" op staat, heb een beetje gezocht en kom uit bij lifetec = medion, maar kan nergens meer info vinden. Iemand nog ideeën?
[ Voor 38% gewijzigd door TafkaT op 30-01-2004 13:17 ]
Anoniem: 94631
Als je goed geluid wilt voor bijna nix (want dat is het) is het een echte aanrader. Ik ga er vanuit dat deze speakers, al zijn het wel compleet andere, ook van goede kwaliteit zijn, en ongetwijfeld zijn het speakers van een of ander semi-bekend merk, verkocht onder het Aldilabel (Life, Lifetec, Medion, whatever).
Iemand die ze herkent?
* TafkaT heeft gelukkig redelijk neutraal interieur
www.eltax.dk
Mirage 10i.
En daarmee kan je dan aan de slag op google, of kieskeurig.nl etc
Ga er maar vanuit dat ze binnen no-time door beide uitvoeringen heen zijn. Als je die dingen wilt hebben moet je op woensdag (1e dag van de aanbieding) komen en anders niet. Ik ging vorig jaar om 9u de deur uit (woon twee straten verderop) en zag meteen al drie mensen met zo'n doos sjouwen.TafkaT schreef op 30 januari 2004 @ 19:09:
Ben alleen wel bang dat de aldi binnen no-time door de zilveren versie heen is, en dat ik dan kan kiezen tussen niks of beuken-uitvoering...
* TafkaT heeft gelukkig redelijk neutraal interieur
Je moet hier echt vlot bij zijn.

Typisch voorbeeld van een totaal van de werkelijkheid losgezongen marketingplaatje.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 94631 op 30-01-2004 19:37 ]
Weet je tenminste zeker dat het geluid 'weg' kan.Anoniem: 94631 schreef op 30 januari 2004 @ 19:36:
Typisch voorbeeld van een totaal van de werkelijkheid losgezongen marketingplaatje.
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4
[lol-mode]Anoniem: 94631 schreef op 30 januari 2004 @ 19:36:
[...]
[plaatje]
Hey, das nou precies mijn interieur (inclusief kuilen). Ik ben verkocht!

[/lol-mode]
ontopic:
http://www.clust.com/page...uis_srub_est_CL-1371.html
Hier kosten dezelfde luidsprekers € 289.00.
[ Voor 24% gewijzigd door TafkaT op 30-01-2004 20:00 ]
Anoniem: 26854
Ik zij, ze lijken erop. ze zijn namelijk kwa design en spikes etc hetzelfde ontwerp behalve de baspijp en de hoogte van de speakers. ze zijn dus niet hetzelfde.Anoniem: 94631 schreef op 30 januari 2004 @ 19:34:
Nou dan zijn we eruit. Het zijn wederom Eltax speakers.
www.eltax.dk
Mirage 10i.
En daarmee kan je dan aan de slag op google, of kieskeurig.nl etcSucces!
Maar ik gok dat ze wel uit dezelfde fabriek komen.
Anoniem: 10503
Ik heb dus echt geen poeplappen meer en ben dringend aan nieuwe speakers toe.
Ik las dat je ze ook kan terug brengen als ze je niet bevallen. Is dat echt zo ?
Tenzij je standaard "boombassuperwooferkerstboom"sony minisetjes van 100 gulden gewend bent, dan is dit uitkomst.
Maar verder is het ongetwijfeld bagger. En die specs, zijn niet interessant danwel relevant.
Is dat niet een beetje erg kort door de bocht? Ik kan me goed voorstellen dat het niet te vergelijken valt met luidsprekers die een veelvoud kosten, maar om er nu automatisch van uit te gaan dat het erg slecht is...
Aldi is heel tolerant qua retourneren als iets niet bevalt, dus je kunt altijd de gok wagen. En bovendien heeft de Aldi toch de naam van redelijke spullen tegen stuntprijzen aanbieden, en ik heb toch liever voor 90 euro iets redelijks, dan voor weet ik hoeveel de nieuwste 'o, zo stoere' JBL-set o.i.d.
Nu ligt dat natuurlijk voor iedereen anders, als je echt continu met muziek bezig bent, dan zul je toch voor de dure luidsprekers gaan, maar ik, als net iets meer dan gemiddeld muziekfanaat heb hier waarschijnlijk meer aan.
Jaja, ik weet het, met zo'n instelling heb ik niet veel te zoeken in AV, maar we blijven Nederlanders, toch?
Niet goed geld terug, dus probeer ze en bevallen ze niet, breng je ze toch terug ?
Ik denk dat het redelijke dingen zijn. Aldi verkoopt zeer weinig troep. Zie ook de reactie van Der Vati. Hij heeft het vorige model en is er tevreden over.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Anoniem: 100231
Anoniem: 8392
Ja ze kunnen het misschien op -20 dB en dan niet strak.
Gevoeligheid 88 dB, ik neem aan dat ze rendement bedoelen.
Dat is vrij laag, maar met een goeie amp is dat wel op te lossen.
Gewicht 10 Kg, eigenlijk 9.7. das wel erg weinig hoor.
Nee ik denk dat als je niet veel om HiFi geeft maar gewoon
een leuk partijtje geluid in huis wil hebben, je moet rennen
naar de Aldi om ze te bemachtigen. Je koopt er absoluut geen
buil aan lijkt me.
Hou je van HiFi, en je wil wel een beetje strak geluid, dan zou
ik me heel hard terug trekken. En kijken op marktplaats.nl voor
een leuk 2e hands B&W setje of iets anders.
Er staat bij: keuze uit ca. 20 verschillende titels, o.a. Frans Bauer, Bon Jovi, K3, Abba, Céline Dion. Overigens EURO 5.99 per stuk.
Hifi-stereoset
• stereo-installatie met 2-weg luid-
sprekerboxen en afstandsbediening
• electronische volumeregeling
met DB/ volumeuitlezing
• met MP-3 en ID-3
• scrolling tekst
• 2 x 20 Watt
• 240 Watt PMPO
• 75 Ohm kabelaansluiting
• BBS bass boost
• Mg/Fm stereo radio-ontvangst
• CD-speler voor audio CD/CD-R/ CD-RW
• 40 radio voorkeuze stations
• 3 preset equalizer
• digitale klok en timer functie
• snooze functie
• 3 kleuren jumbo LCD-display
(groen-blauw-amber)
• ingebouwde cassetterecorder
• hoofdtelefoonaansluiting
per set
74.99
Mijn zus wil stereotje kopen.
Zal dit wat zijn, en zullen de boxen los of eraan vast zitten?
Cons:::BB4E
Is trouwens de link naar die eltax boxen, ik zie inderdaad zo 1-2-3 geen verschil.
Het blijft natuurlijk ook heel persoonlijk hoe je geluid ervaart. Merknamen zeggen ook niet altijd wat in dat opzicht.
Overigens staan op deze site wat testen van Eltax, door onafhankelijke derden:
http://www.homecinemachoi...rAudioSilveriSeries.shtml
Op zich komen ze er niet zo gek vanaf. Voornamelijk de prijs-kwaliteit is wel goed.
[ Voor 38% gewijzigd door Uiligheid op 31-01-2004 19:11 . Reden: review gezocht ]
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam
Overigens is dit zo goedkoop dat zolang er maar geluid uit komt het een goede koop is.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze heel goedkoop ver weg, door kleine kinderhandjes gemaakt zijnAnoniem: 50944 schreef op 31 januari 2004 @ 19:07:
Nee inderdaad, maar je kunt wel verwachten dat de kwaliteit van de drivers, het hout, en het filter gewoon een stukje minder is.
Overigens is dit zo goedkoop dat zolang er maar geluid uit komt het een goede koop is.
Maar je hebt waarschijnlijk wel gelijk dat het allemaal net wat minder is. Ik vraag me alleen af hoe audiofiel je moet zijn om het te kunnen horen.
Daarbij, ook al kwam er geen geluid uit, dan heb je nog mooie kastjes. Voor dat geld haal je ze niet bij de Ikea
En zoiets zou ik nou never nooit doen! Er komt volgens mij echt brak geluid uit die dingen. Dan is een losse DVD-speler en een 2.0-PCsetje echt veel beter! Voor € 85,- kun je klaar zijn!shameblaster schreef op 31 januari 2004 @ 17:00:
[afbeelding]
Hifi-stereoset
• stereo-installatie met 2-weg luid-
sprekerboxen en afstandsbediening
• electronische volumeregeling
met DB/ volumeuitlezing
• met MP-3 en ID-3
• scrolling tekst
• 2 x 20 Watt
• 240 Watt PMPO
• 75 Ohm kabelaansluiting
• BBS bass boost
• Mg/Fm stereo radio-ontvangst
• CD-speler voor audio CD/CD-R/ CD-RW
• 40 radio voorkeuze stations
• 3 preset equalizer
• digitale klok en timer functie
• snooze functie
• 3 kleuren jumbo LCD-display
(groen-blauw-amber)
• ingebouwde cassetterecorder
• hoofdtelefoonaansluiting
per set
74.99
Mijn zus wil stereotje kopen.
Zal dit wat zijn, en zullen de boxen los of eraan vast zitten?
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
dan zit je weer met een brakke dvdspeler
maar ik ben het met je eens dat ik niet verwacht dat hier een goed geluid uit komt.. otoh, m'n moeder heeft er 1 van sharp (die was dan ook 2x zo duur
je moet m niet hard willen zetten of stevige bas verwachten ofzo maar voor gewoon 'moeder-verbruik' (
ik weet niet welke eisen de zus van shameblaster stelt natuurlijk
ennuh, nav het plaatje en ervaring zou ik zeggen dat de speakers los zitten, maar ja je weet het natuurlijk nooit
met een hamer past alles
Anoniem: 99283
Eltax®
Système 2 voies
Puissances
120 watts réels
180 watts musicaux
Bande passante : 35-20.000 hz
Sensibilité : 88 dB
Impédance : 4-8 ohm
Tweeter : 25 mm soft dome
Boomer : 2 x 130 mm
Dimensions : 820 x 185 x 260 mm
Poids (Kg) : 9.7 Kg
ALDI:
• zuilmodel
• 2 x 120 Watt sinusvermogen
en 2 x 180 Watt muziekvermogen
• frequentiebereik: 35-20.000 Hz
• hogetonen: 25 mm dome neodynium
• lage tonen: 2 x 150 mm afgeschermd
(baspoort aan de voorkant
van de luidspreker)
• impedantie: 4-8 Ohm
• afmeting: ca. 900 x 185 x 260 mm
(H x B x D)
• inclusief luidsprekeraansluitkabels
en spikes (voetjes)
• keuze uit metaal zilver of beuken
Anoniem: 93961
Die zijn gewoon aan te sluiten met de 'gewone' draadjes. Die er overigens bij zitten. Een sub sluit je meestal aan met een aparte kabel, maar tenzij je een sub hebt met een bereik onder de 35 hz (die de eltax biedt) hoef je ze hierna niet meer aan te sluiten.Anoniem: 93961 schreef op 01 februari 2004 @ 15:13:
eh ik ben nogal een leek op dit gebied, maar kan ik deze jongens gewoon op mn stereo aansluiten doormiddel van die 2 draadjes die je normaal gebruikt.? of zitten hier meer draadjes aan omdat hier ook nog een sub opzit?
Je regelt gewoon op je receiver dat je geen sub meer hebt.
Anoniem: 62295
- Is dit verstandig en krijg ik een mooie surround en strak geluid?
- Als dit een mooie set zou zijn, welke centerspeaker zou ik er dan bij kunnen nemen?
- Is een subwoofer nog nodig in deze combinatie, zo ja: welke?
- Ook eventuele andere combinaties met deze "Aldi-zuilen" zou ik natuurlijk graag willen horen.
Ik ben nog al aan het twijfelen over de kwaliteit van deze boxen. Ik weet niet hoe ze klinken en ik weet ook niet of ik het verschil hoor tussen deze eltax boxen en bijvoorbeeld een set van B&W.Anoniem: 62295 schreef op 01 februari 2004 @ 19:06:
Ik zit eraan te denken om 2 sets van die zuilen te gaan kopen bij de Aldi. Nu is mijn plan om een versterker (JVC 5032) erbij te kopen met een mooie DVD-speler van JVC. Ik wil deze speakers dan als front en rear speakers gaan gebruiken voor mijn dolby-set. Mijn vragen aan jullie zijn dan ook:
- Is dit verstandig en krijg ik een mooie surround en strak geluid?
- Als dit een mooie set zou zijn, welke centerspeaker zou ik er dan bij kunnen nemen?
- Is een subwoofer nog nodig in deze combinatie, zo ja: welke?
- Ook eventuele andere combinaties met deze "Aldi-zuilen" zou ik natuurlijk graag willen horen.
Dit punt buiten ogenschouw gelaten:
In principe krijg je met een goede versterker strak surround en een strak geluid, vraag blijft of de boxen dat kunnen weergeven. Kan best zijn dat ze niet de zuiverheid en bereik hebben die ze pretenderen.
Als je hierbij een mooie centerspeaker wilt hebben, zal je er net zo goed 1 uit dezelfde serie kunnen halen. Kijk even een paar posts omhoog naar een link van mij naar de eltax site.
Ik heb nu wel een subwoofer en ik zou hem ook willen houden, ook al zal ik die boxen halen. Ik heb een actieve JBL sub, en ik ben daar wel tevreden over. In het geval dat die eltax boxen de 35 Hz niet halen, haalt mijn sub het iig nog wel.
Andere combi's: tja, de lijst is oneindig eh. Ik persoonlijk zie niet zoveel nut in bijvoorbeeld zuilen achter omdat het geluid dat je tijdens een film krijgt, voornamelijk de effecten zijn. En bij de meeste films wordt er vrij weinig gebruik van gemaakt. Voor muziek is het eigenlijk heiligschennis, alhoewel ik Logic7 op mijn HK wel mooi vind klinken met muziek.. Tja, genoeg topics om verder door te ploegen hierover
Rest wel mee, eens, alleen met bovenstaande niet echt.Uiligheid schreef op 01 februari 2004 @ 19:14:
[...]
Andere combi's: tja, de lijst is oneindig eh. Ik persoonlijk zie niet zoveel nut in bijvoorbeeld zuilen achter omdat het geluid dat je tijdens een film krijgt, voornamelijk de effecten zijn. En bij de meeste films wordt er vrij weinig gebruik van gemaakt. Voor muziek is het eigenlijk heiligschennis, alhoewel ik Logic7 op mijn HK wel mooi vind klinken met muziek.. Tja, genoeg topics om verder door te ploegen hierover
a. meeste films hebben behoorlijk wat effecten achter (vooral in ruimtes e.d.)
b. Door de opkomst van DVD-A en SACD komt de multichannel muziek ook zwaar opzetten. Ik kan je zeggen dat het hebben van goede rears dan zeer zeker noodzakelijk is.
@topic. Heb zelf geen ervaring met deze speaker, lijkt me niet dat het volledige miskopen zullen zijn voor 90 euro. (meer de kwaliteit waar je voor betaalt verhaaltje)
You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!
Is het echt zo erg met die Aldi aanbiedingen dat je om half 9 voor de deur moet staan? Ik ben namelijk nooit zo'n vroege vogel.....
Ik heb een oud minitower model staan van philips: MC 130/22 (als je op google zoekt kom je soms bij een nieuwere versie uit), hier heb helaas de handleiding niet meer van kunnen vinden.
Nu staat er op de achterkant:
* 220 - 230 V ~50 Hz 25 W
* speakers 3 Ohm
en bij de aldi tower specificaties:
zuilmodel
* 2 x 120 Watt sinusvermogen
* frequentiebereik: 35-20.000 Hz
* hogetonen: 25 mm dome neodynium
* lage tonen: 2 x 150 mm afgeschermd
van de luidspreker)
* impedantie: 4-8 Ohm
Nu verschillen deze specificaties . Is het mogelijk om de speakers op mijn model aan te sluiten en zo ja, kan ik dan wel voldoende geluid krijgen uit de speakers?
Alvast bedankt
ps. klopt het dat de aldi om 8.30 open gaat op woensdag?
Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII
Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII
Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD
geniaalAbaddon1 schreef op 02 februari 2004 @ 19:54:
Aldi speakers kopen is ook niet bevordelijk voor de geluidskwaliteit LOL. Koop dan dure speakers als je al erover denkt dat slolderen geluidskwalitiet beinvloed.
zeker dat merk je echt zeer hard!! Daarom solderen alle fabrikanten ook hun tulp stekkertjes enzo naar de versterker, om zo wat meer sfeer aan de muziek toe te dienenLaZZ schreef op 02 februari 2004 @ 22:17:
Niet iedereen heeft een budget om B&W speakers te kopen van 3500 euro... en dit is in vergelijking met mijn huidige speakers een leuke tussenoplossing. En welke speakers je ook koopt, solderen vermindert altijd de geluidskwaliteit dus...
Kan wel maar niet echt perse nodig aangezien de rear-speakers meer voor de effecten zijn. Je kunt daar dus wel volstaan met kleinere speakers. Ik weet niet hoe je huidige speakers klinken.Speedfight schreef op 02 februari 2004 @ 20:34:
Zou het wat zijn om die aldi zuilspeakers te gebruiken als vervangende rears voor mijn bestaande eltax setje met Eltax Millenium Mini rears (= kleine speakerstje)
niemand?Joenes schreef op 02 februari 2004 @ 16:45:
Ik ben van plan die speakertowers aan te schaffen van de aldi, maar nu zit ik met een paar vragen.
Ik heb een oud minitower model staan van philips: MC 130/22 (als je op google zoekt kom je soms bij een nieuwere versie uit), hier heb helaas de handleiding niet meer van kunnen vinden.
Nu staat er op de achterkant:
* 220 - 230 V ~50 Hz 25 W
* speakers 3 Ohm
en bij de aldi tower specificaties:
zuilmodel
* 2 x 120 Watt sinusvermogen
* frequentiebereik: 35-20.000 Hz
* hogetonen: 25 mm dome neodynium
* lage tonen: 2 x 150 mm afgeschermd
van de luidspreker)
* impedantie: 4-8 Ohm
Nu verschillen deze specificaties . Is het mogelijk om de speakers op mijn model aan te sluiten en zo ja, kan ik dan wel voldoende geluid krijgen uit de speakers?
Alvast bedankt
ps. klopt het dat de aldi om 8.30 open gaat op woensdag?
De aldi bij ons (groningen, vinkhuizen) gaat om 08.30 open
Catch a smile out there!
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Uitgansvermogen systeem = 900 W PMPO of 60 W RMS (effectief)
Uitgangsvermogen subwoofer (tegelijk receiver) = 300 W PMPO of 20 W RMS (effectief)
Levert mijn subwoofer als versterker wel genoeg vermogen om de speakers van stroom te voorzien? er zitten dan al 3 (hele kleine) speakertjes op..
EDIT: gezien de reactie hierboven zou dat dus moeten kunnen?
[ Voor 8% gewijzigd door LaZZ op 03-02-2004 10:40 ]
LaZZ schreef op 03 februari 2004 @ 10:40:
Gaat inderdaad om 8:30 open... Kan ik deze speakers trouwens op mijn versterker aansluiten kwa vermogen?
Uitgansvermogen systeem = 900 W PMPO of 60 W RMS (effectief)
Uitgangsvermogen subwoofer (tegelijk receiver) = 300 W PMPO of 20 W RMS (effectief)
Levert mijn subwoofer als versterker wel genoeg vermogen om de speakers van stroom te voorzien? er zitten dan al 3 (hele kleine) speakertjes op..
EDIT: gezien de reactie hierboven zou dat dus moeten kunnen?
Hee, zit je ook op dvd.nl?
Catch a smile out there!
En als ze niet bevallen, breng ik ze fijn terug
dan ben je niet de enigePlague schreef op 03 februari 2004 @ 13:15:
Nou, ik zal morgen een reviewtje schrijven, want ik ga de gok gewoon wagen
En als ze niet bevallen, breng ik ze fijn terug
geloof mij maar dat je wel HEEL erg lomp moet solderen (ik denk aan 3 meter soldeerslierten waarn het signaal doorheen moet dan) wil je met deze speakers hoorbaar verschil veroorzaken hoorLaZZ schreef op 03 februari 2004 @ 10:17:
Schat, ik denk dat de fabrikanten toch iets anders solderen dan je zelf thuis kunt met je hobby soldeerbout... Daar zit toch echt verschil in. Wat betreft HT en geluidskwaliteit hoef je me niet zoveel wijs te maken hoor
Die speakers zullen voor 90 euro prima zijn, gok ik. Zoniet, dan breng je ze terug. Je kan ze ook gewoon op elke versterker of miniset aansluiten, zolang er maar een normale versterker inzit, impendanties en dat soort dingen zijn veel en veel minder boeiend dan iedereen denkt, ze zijn 88db/watt gevoelig, dat is dus ook gewoon normaal (als in, met 10watt versterking haal je al bijna 100db geluidsdruk), dus als je er geen disco's mee gaat geven kan je ze gewoon op alles aansluiten, als je het stukmaakt, ben je zelf gewoon extreem lomp geweest en heb je opzettelijk lang en veel te hard gespeeld terwijl het stond te vervormen. Doe je normaal met je spullen (en daar valt ook onder: Hard spelen, dat doe ik ook), dan kan je alle normale consumentenspeakers op alle normale versterkers aansluiten.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Overigens denk ik dat ik binnenkort ook maar eens een gewone receiver aanga schaffen, wordt wel eens tijd
dat zijn satteliet outputs domboLaZZ schreef op 03 februari 2004 @ 15:09:
Ik heb alleen geen normale versterker maar een versterker die zit ingebouwd in een subwoofer en daar zit mijn probleem omdat ik denk dat die met 300 W te weinig vermogen levert. Maar ik probeer het gewoon en als het niet werkt breng ik ze toch gewoon terug? Geen enkel probleem.
Overigens denk ik dat ik binnenkort ook maar eens een gewone receiver aanga schaffen, wordt wel eens tijd
Dat wil zeggen dat je echt niet voor een enorme bak herrie kan zorgen
Maargoed, voor normaal gebruik is 10 watt misschien nog wel genoeg.
Als ze dan de zilveren versie nog hebben wil ik er misschien over denken, maar ik wil toch graag de reacties van anderen afwachten want ik weet niet wat voor kwaliteit het is.
Ik heb nu übergoeie speakers maar die zijn van m'n pa en die wil ze ooit ook wel weer een keer terug hebben...
Maar ik laat het je morgen wel horen

Geef trouwens meteen ff je mening over de speakers
[ Voor 73% gewijzigd door LaZZ op 03-02-2004 18:13 ]
Ik weet best wat Wattages inhouden en dat je je er niet op moet blind staren. Echter, ze compleet negeren moet je ook weer niet doenJvS schreef op 03 februari 2004 @ 16:11:
10 watt is weldegelijk een "enorme bak herrie" hoor, mensen maak je alsjeblieft niet druk om wattages. lees de AV FAQ (bij aansluiten van speakers) eens door en praat dan verder. Hier komen we niet verder dan de broodje aap blaatverhalen over wattages en dat lijkt me niet nuttig.

spl = 88 dB (@ 1 Watt)
1 = 88
2 = 91
4 = 94
8 = 97
16 = 100
Zeg maar 98 dB dan... Dat vind ik nou niet echt super veel

Ok, ik hou van harde muziek, dat wel.
nah ik heb alleen de tweater eruit gehaald en de achterkant hij heeft 4 aansluitingen dus je kan weer doorlussen naar sattelieten enzo. Tweater is niet echt veel speciaals aan op te merkenSick Nick schreef op 03 februari 2004 @ 19:02:
Je hebt hem al weer open geschroeft?Wat voor speakers hangen erin, zitten daar nog stickers op ofzo met het merk?
Nee, die "dubbele" aansluitingen zijn om te Bi-ampen. Dat wil zeggen: hoog en laag appart "aansturen".Anoniem: 99283 schreef op 03 februari 2004 @ 19:07:
[...]
nah ik heb alleen de tweater eruit gehaald en de achterkant hij heeft 4 aansluitingen dus je kan weer doorlussen naar sattelieten enzo. Tweater is niet echt veel speciaals aan op te merkenMaar ze gaan lekker hard en zijn vooraal helder daar ging t me om want ik had wel een sub maar geen helder geluid. T doet pijn aan me horen om je een indruk te geven hoe hard ze gaan
Dit is leuk voor high-end speakers, maar met de "aldi's" zul je het verschil niet echt merken denk ik
ow okePlague schreef op 03 februari 2004 @ 19:10:
[...]
Nee, die "dubbele" aansluitingen zijn om te Bi-ampen. Dat wil zeggen: hoog en laag appart "aansturen".
Dit is leuk voor high-end speakers, maar met de "aldi's" zul je het verschil niet echt merken denk ik
Bij mij hebben ze met een toongenerator een zeer strakke bas op 35 hzAnoniem: 8392 schreef op 31 januari 2004 @ 11:54:
35 Hz, Daar geloof ik weinig van.
Ja ze kunnen het misschien op -20 dB en dan niet strak.
Gevoeligheid 88 dB, ik neem aan dat ze rendement bedoelen.
Dat is vrij laag, maar met een goeie amp is dat wel op te lossen.
Gewicht 10 Kg, eigenlijk 9.7. das wel erg weinig hoor.
Nee ik denk dat als je niet veel om HiFi geeft maar gewoon
een leuk partijtje geluid in huis wil hebben, je moet rennen
naar de Aldi om ze te bemachtigen. Je koopt er absoluut geen
buil aan lijkt me.
Hou je van HiFi, en je wil wel een beetje strak geluid, dan zou
ik me heel hard terug trekken. En kijken op marktplaats.nl voor
een leuk 2e hands B&W setje of iets anders.
zullen we doorgaan tot een "normaal" vermogen van (zeg) 40 watt?, dan kom je uit op 104-105db, niet eens twee keer zo hard. Normaal redelijk luid spelen is overigens 75db, dat is zo'n 0,08watt. Continu meer dan 80db levert gehoorbeschadiging op. In je huiskamer zal je nooit continu op 95+db spelen, want dan komt de politie het spul vanzelf ophalen. 95db is namelijk wel hard, voor een huiskamer.Plague schreef op 03 februari 2004 @ 19:06:
[...]
Ik weet best wat Wattages inhouden en dat je je er niet op moet blind staren. Echter, ze compleet negeren moet je ook weer niet doen
spl = 88 dB (@ 1 Watt)
1 = 88
2 = 91
4 = 94
8 = 97
16 = 100
Zeg maar 98 dB dan... Dat vind ik nou niet echt super veel
Ok, ik hou van harde muziek, dat wel.
[ Voor 4% gewijzigd door JvS op 03-02-2004 19:24 ]
Anoniem: 35647
ik ben ineens geintresseerd in deze dingen maar wil even alles goed bekijken voordat ik ga ellebogen bij de aldi morgen.
bedankt.
[ Voor 9% gewijzigd door LaZZ op 03-02-2004 19:36 ]
Wat zeg je?JvS schreef op 03 februari 2004 @ 19:24:
[...]
zullen we doorgaan tot een "normaal" vermogen van (zeg) 40 watt?, dan kom je uit op 104-105db, niet eens twee keer zo hard. Normaal redelijk luid spelen is overigens 75db, dat is zo'n 0,08watt. Continu meer dan 80db levert gehoorbeschadiging op. In je huiskamer zal je nooit continu op 95+db spelen, want dan komt de politie het spul vanzelf ophalen. 95db is namelijk wel hard, voor een huiskamer.
Ok, je hebt gewonnen
editje:
Neemt natuurlijk niet weg dat je beter een versterker kan hebben die op zijn sloffen luid speelt, dan een versterker die begint te clippen, omdat 'ie niet genoeg vermogen heeft.
[ Voor 18% gewijzigd door Plague op 03-02-2004 19:42 ]
draadjes misschien neem ik nog foto's maar ik ruim eerst ff de kamer opLaZZ schreef op 03 februari 2004 @ 19:31:
Nu iemand toch de speaker heeft... wat voor aansluiten (uitgang) zit er achter op de speakers? Alleen om van die draadjes in te stoppen of ook gewoon een rode en een witte uitgangen om (analoge) pluggen in te stoppen?
EDIT: ik wil fooooooooootoows
[ Voor 23% gewijzigd door LaZZ op 03-02-2004 20:16 ]

nee de bassport zit wel aan de voorkantPlague schreef op 03 februari 2004 @ 21:04:
En die bassport zit dus ook aan de achterkant, itt wat de afbeelding op de Aldi site vermeldt?
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 99283 op 03-02-2004 21:50 ]
Zul je zien dat ze niet werken op de verdomde versterker maar misschien dat ik een JVC RX-5032 wil aanschaffen (en nee dat is echt niet voor de Aldi boxen, maar wel omdat ik er gewoon aan toe ben).
Anoniem: 35647
Ach ja anders heeft aldi maar pech met return goederen.
Maakt eigenlijk een baspijp voor of achter iets uit?
Zal hij in de kleur "beuken" beter bas geven dan in zilver?
Mwa, je kan ze nu tegen de muur zetten zonder dat je bass-poort "dicht" zit... Dan krijg je extra bassAnoniem: 35647 schreef op 03 februari 2004 @ 22:30:
hup naar belgie met die boxen en fotos makenjammer jammer.
Ach ja anders heeft aldi maar pech met return goederen.
Maakt eigenlijk een baspijp voor of achter iets uit?
Zal hij in de kleur "beuken" beter bas geven dan in zilver?
Edit:
Nog 50 minuten \o/
[ Voor 7% gewijzigd door Plague op 04-02-2004 07:43 ]
• afmeting: ca. 90 x 18.5 x 26 cm (H x B x D)
Doe daar aan alle kanten 5 cm bij:
95 x 23,5 x 31....
Ik zou de auto maar pakken

Nou ja.. als hij dat op de fiets kan dan kan ik dat ook lopend wel...
[ Voor 71% gewijzigd door LaZZ op 04-02-2004 08:09 ]
Dit topic is gesloten.