Het Grote Gamecube topic deel 39 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 5.053 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aikon schreef op 24 december 2003 @ 20:08:
[...]

Nog meer van deze exemplaren zien liggen? :)
Helaas was deze de laatste. En volgens mij was het ook niet de bedoeling dat die 25 euro kostte. Ik heb van vrienden gehoord dat Media Markt soms fouten maakt met de prijzen, dan zijn er verkeerde labels erop geplakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Deddiekoel schreef op 24 december 2003 @ 20:08:
Zijn er nog oudere GC games die net als RE of ED een verdomd goed verhaal hebben? Ik wil weer een lekkere game die ik niet weg kan leggen. MP, Zelda, RE (hele serie) en ED heb ik al uitgespeeld. Mijn voorkeur gaat uiteraard uit naar budgettitels.
I hear you!!!

Ik ben ook al erg op zoek. Na deze titels lijkt alles wel tegen te vallen.
Ben nu met Metroid Prime bij Meta ridley. Dan zit ik daarna dus mooi zonder. Ik baal er ook wel van dat the suffering gecanceld is voor de cube. Dat leek me namelijk wel weer een erg vet spel.
En mocht je nog iets tegenkomen, hou me dan pretty please op de hoogte ;)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kramers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 20:16

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Ik vroeg me af of Viewtifull Joe al weer een beetje goed te verkrijgen is, want dat is de laatste weken/maanden wel anders geweest.

Zit nog steeds te zoeken naar deze game, maar kon hem nooit vinden. :(

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kramers schreef op 24 december 2003 @ 21:04:
Ik vroeg me af of Viewtifull Joe al weer een beetje goed te verkrijgen is, want dat is de laatste weken/maanden wel anders geweest.

De Nedgame had deze week net weer wat exemplaren binnen gekregen (niet veel trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingnbajam
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09-2022
waarom is Viewtiful Joe zo slecht verkrijgbaar trouwens???? :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kramers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 20:16

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Volgens mij omdat ze niet verwachtten dat het spel zulke goede recensies zou krijgen en dat het zoveel vraag naar zou zijn hebben ze er te weinig exemplaren van geperst.

Thans, dat is het verhaal wat ik gehoord heb.

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:42

Sagat

Is pappa x2!

Verwijderd schreef op 24 december 2003 @ 18:03:
[...]

Welke intertoys was dat want die hier in de buurt heeft bijna geen cube games meer :(
De intertoys in Amersfoort (binnenstad). Ze hadden niet superveel, maar dus wel re 1 en 0 en thps3 (misschien ook 4?) voor 15 euro. Verder nog wat andere games in de budget range maar daar vond ik niet echts iets interresants tussen zitten. En dan nog een handjevol niewe games @ 60 euro.

Voor de mensen de VJ nog willen, bij play is ie weer te krijgen (rood/roze hoes).

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:25

Leejow(saait)

Blater

kingnbajam schreef op 24 december 2003 @ 21:27:
waarom is Viewtiful Joe zo slecht verkrijgbaar trouwens???? :? 8)7
ik zag er een aantal liggen hier bij de nedgame. Zo'n populaire game?
Wat kan ik trouwens beter doen? Mario party 4 en Pikmin of Mario party 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentut
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-09 19:42
Kramers schreef op 24 december 2003 @ 21:04:

Ik zag er een hele zooi van vandaag bij de Mediamarkt (Utrecht). Hij staat daar overigens bovenaan de top10 GC games...

• Koffiezuiper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 22:29
Ik hoor hier iedereen zeggen dat RE0 lekker is afgeprijsd...ik baal enorm dat het spel hier gewoon nog een dikke 60 euro kost in elke winkel (Leeuwarden). Of heeft iemand anders hem wel voor goedkoop gespot? Aangezien 15 a 20 euro niet mis is.

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 16:20
Ik kwam net een filmpje tegen op een site, die een metroid filmpje gemaakt hadden voor de lol. Filmpje
Ziet er best wel goed uit, nauja behalve het einde dan ;)

Specs Computer

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-09 17:21

TdV

Koffiezuiper schreef op 25 december 2003 @ 00:44:
Ik hoor hier iedereen zeggen dat RE0 lekker is afgeprijsd...ik baal enorm dat het spel hier gewoon nog een dikke 60 euro kost in elke winkel (Leeuwarden). Of heeft iemand anders hem wel voor goedkoop gespot? Aangezien 15 a 20 euro niet mis is.
bol.com 19.95

• Dyxtra
  • Niet online
GameSpot's Overall Game of the Year 2003 is *drum roll*

Huzzah! Na Metroid Prime in 2002 nu dus voor het 2e jaar op rij een Cube titel GOTY :Y)

Deddiekoel: misschien is Skies of Arcadia iets? Zelf nooit gespeeld maar zag hem bij de Gamespot genomineerden staan, geroemd om het epische verhaal. Is tegenwoordig ook budget dacht ik.

[ Voor 22% gewijzigd door Dyxtra op 25-12-2003 13:12 ]

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

D³ schreef op 25 december 2003 @ 13:07:
GameSpot's Overall Game of the Year 2003 is *drum roll*

Huzzah! Na Metroid Prime in 2002 nu dus voor het 2e jaar op rij een Cube titel GOTY :Y)

Deddiekoel: misschien is Skies of Arcadia iets? Zelf nooit gespeeld maar zag hem bij de Gamespot genomineerden staan, geroemd om het epische verhaal. Is tegenwoordig ook budget dacht ik.
Jaja Nintendo gaat goed. :)

Idd en volgens mij had was je met Skies of Arcadia ook 40 uur zoet.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Verwijderd

Skies of Arcadia heerst.. Heb op dit moment 42:39 uur erin zitten en ben volgens mij nog lang niet op het eind. Ik denk dat je met het hele spel zo'n ~60 uur bezig bent. Alleen het nadeel is dat het spel zeer moeilijk te vinden in (discontinued he..)

Dvdboxoffice is ook behoorlijk traag nu :P

Ordered On: Friday, November 28 2003
Items Shipped on Thursday, December 18 2003

Drie weken 'verwerkingstijd' + 1 week verzendtijd... Nah, heb er maar een maand of hoeven te wachten! Zat gelukkig geen haast bij maar toch :P (kerstdagen prolly)

Maar het KAN wel snel.. De wavebird die ik had besteld:

Ordered On: Friday, November 28 2003
Items Shipped on Wednesday, December 3 2003

Binnen 1,5 week had ik 'm in huis! Lijkt erop dat hardware door een andere afdeling wordt gedaan of zo? Dat je het maar ff weet.. :P

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Ik krijg als het goed is volgende week Beyond Good & Evil binnen. _/-\o_ ben echt benieuwt naar het spel aangezien ik alleen maar positieve dingen heb gehoort (behalve dan dat het spel aardig kort is).

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 16:34
Allereerst iedereen een goede kerst toegewensd!

Ik zal eens gaan inlezen over Skies of Arcadia maar Beyond Good & Evil lijkt mij eigenlijk een betere optie. Wellicht niet zo indringend verhaal als bij RE en ED maar toch een sterke titel.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Deddiekoel schreef op 25 december 2003 @ 14:34:
Allereerst iedereen een goede kerst toegewensd!

Ik zal eens gaan inlezen over Skies of Arcadia maar Beyond Good & Evil lijkt mij eigenlijk een betere optie. Wellicht niet zo indringend verhaal als bij RE en ED maar toch een sterke titel.
Idd zoals ik al zei: hoor er niks als lof over. Alleen de lengte schijnt niet echt super te zijn maar dat neem ik dan maar voor lief. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 08:46

Booth

¯¯¯¯¯¯

Zijn er nog meer mensen met ISS2 of die deze game hebben gespeeld?
Wat vinden jullie ervan? Ik vind em uiteindelijk wel lekker spelen, alleen het valt me iets tegen.. Bijvoorbeeld je teamspelers; als er een bal helemaal stil ligt is er niet direct iemand die erop af rent. Of ik passte laatst naar m'n keeper, en die liet de bal gewoon voorbij rollen; Own goal :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Laatst online: 22-09 09:12

Collaborator

You! Cake or Death?

[Nieuws] Opvolger GameCube backwards compatible!

Whohoo! Het beste nieuws in tijden! Het zal op de opvolger van de GameCube mogelijk zijn om (oude) GameCube spellen te spelen!

Wie had dit ooit nog gedacht? Een Nintendospelcomputer die in staat is om spellen van een oudere varriant ook af te spelen? Nou, in principe is het al toegepast op de GameBoy Advance die ook GameBoy spellen kan afspelen. Maar gister meldde Satoru Iwata, in het Japanse blad Famitsu, dat de N5 (de werknaam van de opvolger van de Cube) in staat zal zijn om oudere games af te spelen. Check:

"It will be able to use the games already created in the previous generation. And it is something that will work. Side performances and graphics, one reached today a kind of limit with a quality, which is already close to realism, and it will be difficult to still much better do. The role of Nintendo is thus to study other ways in order to improve the experience of the player."

Yep, dus een goede reden om niet voortijdig te stoppen met het aanschaffen van goede GameCube games! Bovendien zegt Satoru Iwata dat het dus moeilijk zal zijn om de grafische kwaliteiten van een spelcomputer te verbeteren en Nintendo naar andere manieren op zoek is om de game-ervaring te verbeteren. Hmm, wij zijn heel erg benieuwd! Roll on, 2004!

Bron: NinGC

Door: Rob Koopman op 25-12-2003
_/-\o_
Mooi zo.
Ik had ook niet anders verwacht, maar het is altijd vet om zeker te weten. :*)
EDIT en ook:
[Nieuws] The Twin Date

We hebben eindelijk een datum waarop de eerste Metal Gear Solid op de GameCube uitkomt. En het is...

Damn, wat kijken wij uit naar de volgende Metal Gear Solid. Niet alleen stond de oude PSOne versie garand voor uren pure gameplay maar ook zag de game er in die tijd al adembenemend uit. En daar zijn we dan, vijf jaar en twee generatie spelcomputers later. De game ziet er, op de screens, erg goed uit en doet zeker niet onder van zijn Playstation 2 vervolg: Sons of Liberty.

Nu krijgen we dan wat de Playstation eigenaren nooit krijgen, een make-over van het allereerste en allerbeste deel! Whohoo! En nu is eindelijk de exacte datum vrijgegeven waarop de game uitkomt! De game zal namelijk op 1 maart 2004 in de schappen liggen. Yep, nog 67 nachtjes slapen...

Door: Rob Koopman op 25-12-2003
De eerdere datum was niet bevestigd, maar DEZE staat op de site van NOE

[ Voor 26% gewijzigd door Collaborator op 26-12-2003 00:26 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Goed nieuws voor MGS:TTS en het backwards compatibility verhaal. VInd ik erg prettig om te horen. Als het niet zo was dan was het nog geen ramp aangezien de Cube erg klein is. Maar ik vind het wel erg relaxed dat het nu wel zo is!

Ik heb overigens BG&E besteld bij DVDSoon. Kostte daar omgerekend een kleine 29 euro. Dat is beter dan player's choice hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Booth schreef op 26 december 2003 @ 00:18:
Zijn er nog meer mensen met ISS2 of die deze game hebben gespeeld?
Wat vinden jullie ervan? Ik vind em uiteindelijk wel lekker spelen, alleen het valt me iets tegen.. Bijvoorbeeld je teamspelers; als er een bal helemaal stil ligt is er niet direct iemand die erop af rent. Of ik passte laatst naar m'n keeper, en die liet de bal gewoon voorbij rollen; Own goal :/
ISS2 is een leuke arcade footie game, maar voor voetbal perfectie (of zo dicht mogelijk daarbij :P ) moet je pro evelotion soccer spelen, helaas is deze niet beschikbaar op de cube. Wel de japanse versie hiervan genaamd winning eleven. Hoewel dit spel japanse menu's heeft is er goed mee te spelen volgens de mensen die hem hebben hier in dit forum. (ikzelf heb voor o.a. pro evo een ps2 gekocht, ik ben niet zo dol op importeren en freeloader convertors :))
[Nieuws] Opvolger GameCube backwards compatible!
Yay :) Met dit in het achterhoofd zou ik het toch minder erg vind als er snel een cube opvolger zou komen. Hoewel ik me niet kan voorstellen dat die hier verkrijgbaar zal zijn voor eind 2005.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
WOOHOO, het enige probleem met DVDsoon was dat ze er nogal lang over deden om de bestelling gereed te maken (verzenden duurt 3 dagen). Maar mijn bestelling van gisteren wordt nu al ingepakt! Mooie kerst zo.

Ik heb me prima vermaakt met ISS2. Speelt gewoon een stuk beter dan FIFA IMO. Het is niet zo goed als Winning Eleven (die ik heb gehad) maar zeker erg vermakelijk.

BTW er is een nieuwe versie van Warp-pipe beschikbaar. Versie heeft wat bugfixes en biedt gedeeltelijk ondersteuning voor 1080 Avalanche!

[ Voor 16% gewijzigd door Deddiekoel op 26-12-2003 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Backward compatible is wel geinig maar onnuttig imo.
Heb je oude spellen liggen, dan heb je ook de GC liggen.
Heb je de N5, dan ga je geen oude spellen kopen.

Maar ja, tis altijd wel een geinig feature :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Aikon schreef op 26 december 2003 @ 14:03:
Backward compatible is wel geinig maar onnuttig imo.
Heb je oude spellen liggen, dan heb je ook de GC liggen.
Heb je de N5, dan ga je geen oude spellen kopen.

Maar ja, tis altijd wel een geinig feature :)
Ik kan me goed voorstellen dat jeje Cube verkoopt of weggeeft. Maar dat jeje klassiekers (Zelda collectie bijv.) wel wilt houden. Ik vind het iig super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

En sommige mensen moeten wel hun oude console verkopen om de nieuwe kunnen te kopen (ik moest N64+ PS1 met alle spellen verkopen om de Gamecube te kunnen kopen :'(

Maar dit ben ik niet van plan te doen met de Gamecube 1>2
Nu kan ik gewoon wat meer werken om hem meteen te kunnen kopen. (maar vorig jaar mocht ik nog niet eens werken :()

We denken jullie trouwens dat de GC 2 zal gaan kosten?

Ook rond de 200 euro? of eerder 300 (dat is mijn gok)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:45
Oude verkopen om een nieuwe te kopen .... dat ding kost nieuw nog geen 100 euro, levert je dan een euro of 30-40 op denk ik, als je op dat soort bedragen zit moet je niet aan nieuwe console's beginnen imho. (als een game dan al een keer zoveel kost :P), maar goed wie ben ik om in een anders portemonee en gamegedrag te kijken zo nofi :)
Dat backwards compatible is een leuke marketingstunt, maar wie gebruikt nu echt serieus z'n PS2 om z'n oude PSX games te spelen? Ik heb er 1x een PSX game ingelegt om te zien of het werkte, leuke en aardig maar zo'n ophef? Neuh dan hou je toch je PSX ernaast (2e hands voor een eurotje of 30), wat dat betreft pakt Sony het wederom handig aan om ook hardware backwards compatible te maken, dat lijkt mij nu wel weer handig. Maar dat zal er bij Nintendo wel niet in zitten als ik het zo lees (zou er nog een betere controller kunnen komen als de wavebird? ..... Wavebird + SNES ABXY _/-\o_ ).

[ Voor 12% gewijzigd door Speedy op 26-12-2003 14:34 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasvis
  • Laatst online: 23-09 14:08

Blaasvis

Cidora \o/

asjeblieft niet weer dat ABXY systeem van de snes ik vindt het heerlijk dat er verschil in het formaat van de knoppen zit ;)
daardoor druk ik nooit meer per ongeluk op het verkeerde knopje... je hoeft maar iets je duim te kantelen..

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

TAG_Speedy schreef op 26 december 2003 @ 14:33:
Oude verkopen om een nieuwe te kopen .... dat ding kost nieuw nog geen 100 euro, levert je dan een euro of 30-40 op denk ik, als je op dat soort bedragen zit moet je niet aan nieuwe console's beginnen imho. (als een game dan al een keer zoveel kost :P), maar goed wie ben ik om in een anders portemonee en gamegedrag te kijken zo nofi :)
Dat backwards compatible is een leuke marketingstunt, maar wie gebruikt nu echt serieus z'n PS2 om z'n oude PSX games te spelen? Ik heb er 1x een PSX game ingelegt om te zien of het werkte, leuke en aardig maar zo'n ophef? Neuh dan hou je toch je PSX ernaast (2e hands voor een eurotje of 30), wat dat betreft pakt Sony het wederom handig aan om ook hardware backwards compatible te maken, dat lijkt mij nu wel weer handig.
Vroeger waren de stappen tussen de consoles veel groter!
van 8 bit naar SNES en toen naar de Nintendo 64 was toch wel de verandering van de eeuw. Ik kon letterlijk mijn ogen niet geloven toen ik mario 64 zag.
Ik dacht echt WAAAT OMFG teeeering het is gewoon 3D! _/-\o_

Nu kunnen we dit soort stappen niet meer zo snel maken
Tussen de Cube en N64 zat bv lang niet zon groot verschil als tussen die van de SNES >N64

Nu halen de consoles eindelijk de techniek in (als in: kan bijna niet meer mooier)
want op kleine dingen na (FSAA, AA en een hogere res textures + een constante framerate + goeie drawdistance) kunnnen er voorzover ik het kan bedenken er niet zo veel dingen meer veranderen.

Daarom zou het ook helemaal niet erg zijn om bv. Super Mario Sunshine te kunnen spelen op de N5, omdat het verschil ook weer niet levensgroot is (wat ik bv wel had met de n64) is de stap terug maar een kleine, en moet alle innovatie vooral op gameplaygebied komen.

[ Voor 7% gewijzigd door Collaborator op 26-12-2003 14:42 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

/me heeft al een paar dagen een pakketje binnen!

en raad eens wat het is!...
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/evilcuber/naruto-game-pics/2n.jpg
Including een mooi tasje :P:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/evilcuber/naruto-game-pics/1n.jpg
Voorkant (zonder kartonnen omheen-schuifhoesje)
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/evilcuber/naruto-game-pics/6n.jpg
Met kartonnenhoesje (half eromheen):
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/evilcuber/naruto-game-pics/7n.jpg
De achterkant (met hoesje):
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/evilcuber/naruto-game-pics/8n.jpg
De achterkant (zonder hoesje):
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/evilcuber/naruto-game-pics/5n.jpg
De binnenkant:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/evilcuber/naruto-game-pics/3n.jpg
Het CD'tje:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/evilcuber/naruto-game-pics/4n.jpg
De voorkant (met kartonnenhoesje):
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/evilcuber/naruto-game-pics/10n.jpg
vergelijking met PAL hoesje: (let op hoe klein die JAP hoesjes zijn)
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/evilcuber/naruto-game-pics/9n.jpg

Ondertussen heb ik al veel characters unlocked en vind het spel heel vet (net als de serie)
De muziek is niet dezelfde als die in de serie maar is wel een beetje dezelfde stijl en past wel bij de serie.

/me TheEvilCuber is erg blij met Naruto: Gekitou Ninja Taisen! 2

EDIT:
(sorry voor de brakke pics :X maar ik heb alleen een neppe webcam (gratis van UPC :X)
En sorry voor de dubbelpost, ik had verwacht dat er al iemand het gereageerd ondertussen.

[ Voor 7% gewijzigd door Collaborator op 26-12-2003 15:02 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TAG_Speedy schreef op 24 december 2003 @ 17:52:
Play heeft 40 GC titels (en vele PS2/Xbox/PC) voor weinig, helaas voor ons weinig bijzonders er tussen (op de PS2 wel PoP bv), maar wie weet voor iemand:

http://www.play.com/play247.asp?page=jansalegames
:X Waarom nou voor de cube alleen maar ruk titels net als voor de GBA :'( |:( Voor de PC wel lekker SC Collecter's Edition voor 12,99, en SC voor de PS2 voor 9,99... Raahh... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Laatst online: 10:45
Dat verhaal snap ik niet helemaal wat het met die compatibiliteit te maken heeft, begrijp me niet verkeerd het maakt mij niks uit of het erop zit of niet, maar ik snap al die ophef eromheen niet. Zo bijzonder is het toch niet, Atari deed het al (2600 games op de 7800), Nintendo zelf al met de Gameboy en ook Sony. Maar als ik sommige stukjes lees krijg ik de indruk dat het een of ander wereldwonder is.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Met mijn verhaal bedoel ik, dat het met de n64 idd niks had uitgemaakt (wie gaat er pixels tellen als ie poligonen kan tellen :P)
Maar ik verwacht een zon klein verschil tussen de N5 en de Cube datde oudere spellen gewoon mee kunnen blijven draaien als de oude er is (geen reden om het niet te doen)
Iemand die dus de N5 koopt en nooit een cube heeft gehad, kan gewoon SMS spelen zonder al te oude spellen te spelen
wat dus wel heel slim is.

Je ziet het ook op de GBA dat het perfect werkt (NES en SNES spellen verkopen beter dan veel nieuwe spellen op de gba)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Trouwens dit zal waarschijnlijk ook betekenen dat Nintendo bij de volgende console gewoon weer gebruik gaat maken van mini dvd's.

Of ze moeten het ding dvd's en mini dvd's laten lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecco
  • Laatst online: 22-08-2014
schnumi schreef op 26 december 2003 @ 16:12:
Trouwens dit zal waarschijnlijk ook betekenen dat Nintendo bij de volgende console gewoon weer gebruik gaat maken van mini dvd's.

Of ze moeten het ding dvd's en mini dvd's laten lezen.
Dat moet prima kunnen. Normale dvd spelers kunnen toch ook gewoon mini-dvd's in? De vraag is of het wenselijk is; ik vind het namelijk niet erg dat mijn gamecube een spelcomputer is en geen multimedia hoek met geïntegreerde woon-unit met sauna en magnetron :P

It's over between me and words. I'd love to stick around and exploit them each, but it's all becoming quite predictable. Eventually, they will all be used and I'd have to come up with fake words and that would be way too cnoofy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Hoop het niet eigenlijk. Vond bij de introductie v/d GC het al zo kut dat er maar 1.5GB op past. Bijv. bij dat LOTR spel is dat te weinig, de filmpjes schokken als een gek, en de GC kan makkelijk filmpjes laten zien, dus volgens mij waren ze genoodzaakt om de filmpjes te laten schokken ivm de beschikbare ruimte. :{

Maar gelukkig is een combi-drive erg eenvoudig te maken.

Op het gebeid van piraterij is het wel een goede keuze trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecco
Aikon schreef op 26 december 2003 @ 17:37:
Op het gebeid van piraterij is het wel een goede keuze trouwens :)
Dat is toch juist irrelevant? Tegen de piraterij hebben ze bedacht dattie de andere kant op draait. Die kleine dvd's zijn verder prima te lezen en te fikken. Ik meende iig dat je gewoon lege mini-dvd's kan kopen.

Een voordeel van de mini dvd's is dat de cube zo liev en klein is O+

En als de 1.5G een probleem is kunnen ze of een dvd ontwikkelen waar gewoon meer op past, of ze maken het spel multidisc.

It's over between me and words. I'd love to stick around and exploit them each, but it's all becoming quite predictable. Eventually, they will all be used and I'd have to come up with fake words and that would be way too cnoofy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Ze kunnnen toch ook multi-layer mini DVD'tjes maken (net als met DVD films)?

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Ecco schreef op 26 december 2003 @ 17:42:
[...]

Dat is toch juist irrelevant? Tegen de piraterij hebben ze bedacht dattie de andere kant op draait. Die kleine dvd's zijn verder prima te lezen en te fikken. Ik meende iig dat je gewoon lege mini-dvd's kan kopen.
Heb ze nog nooit gezien. Het is niet de voornaamste beveiliging (het formaat dus) maar het maakt er wel deel van uit denk ik zo :)
Een voordeel van de mini dvd's is dat de cube zo liev en klein is O+
Ja, das wel waar. Maar niet echt superbelangrijk natuurlijk.
En als de 1.5G een probleem is kunnen ze of een dvd ontwikkelen waar gewoon meer op past, of ze maken het spel multidisc.
TheEvilCuber schreef op 26 december 2003 @ 17:42:
Ze kunnnen toch ook multi-layer mini DVD'tjes maken (net als met DVD films)?
Ja dat kan uiteraard. Maar dat kost geld. En Sony en MS kunnen hetzelfde trucje doen, maar dan met de normale DVD's. Dus er past sowieso minder op zo'n mini-DVD'tje.

Multidisc spellen zijn geen optie imo.
Of je moet het echt goed doen, dat je maar 1 keer hoeft te wisselen. Maar das erg moeilijk, met bijv. racegames zou het niet werken (als je andere track wilt rijden, moet je de disc verwisselen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Als Nintendo nou gebruik gaat maken van blue ray techniek dan kan er geloof ik iets van 8 gig op zo'n mini dvd. :)

(Toshiba partner van Nintendo kan die techniek makkelijk leveren alleen is de vraag of de prijs dan niet te hoog word).

[ Voor 37% gewijzigd door schnumi op 26-12-2003 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Blue Ray zal helaas idd te duur worden, dat is nog niet eens op markt toch? Dan zal de GC² zeker geen 100euro gaan kosten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecco
Aikon schreef op 26 december 2003 @ 19:06:
Blue Ray zal helaas idd te duur worden, dat is nog niet eens op markt toch? Dan zal de GC² zeker geen 100euro gaan kosten ;)
Dat zal hij in het begin toch niet.
Zodra de boel een tijdje in massaproductie is geweest wordt het wel andere koek. Kwestie van tijd voordat het spotgoedkoop is.
Tegen die tijd heb ik er al lang een natuurlijk. Niet omdat ik zoveel geld heb, maar omdat ik liever de nieuwe Ninty heb dan bijvoorbeeld.. voedsel :+
edit:
ik zocht nog even naar die mini-dvd's; deze zijn er echt al heel lang en je kunt met een normale dvd brander er op branden. Ook gewoon 1.5G, die zijn dus niet specaal door Nintendo ontwikkelt.

http://shop.store.yahoo.com/faridfarivar/dvdr2.html

[ Voor 20% gewijzigd door Ecco op 26-12-2003 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Ecco schreef op 26 december 2003 @ 19:09:
[...]

Dat zal hij in het begin toch niet.
Zodra de boel een tijdje in massaproductie is geweest wordt het wel andere koek. Kwestie van tijd voordat het spotgoedkoop is.
Tegen die tijd heb ik er al lang een natuurlijk. Niet omdat ik zoveel geld heb, maar omdat ik liever de nieuwe Ninty heb dan bijvoorbeeld.. voedsel :+
Idd Nintendo kan wel garanderen dat er zeker meer als 3 miljoen GC2 verkocht gaan worden dus dan word het idd wel een stuk goedkoper denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Notice the ;)
Als je leest dat de blue-ray disks dingen van Philips tegen de 4000dollar aanzitten en begin volgend jaar op markt komen dan zal de GC² ook geen 500euro gaan kosten.

Denk/hoop dat het toch gewoon een DVD'tje zal worden, met iets van 10GB erop.
Of een combi, dat de spellen op mini-DVD'tjes staan, maar dat je wel gewoon formaat kan afspelen. Dat zou zeker wel een voordeel zijn en een volwassener imago geven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Aikon schreef op 26 december 2003 @ 19:14:
Notice the ;)
Als je leest dat de blue-ray disks dingen van Philips tegen de 4000dollar aanzitten en begin volgend jaar op markt komen dan zal de GC² ook geen 500euro gaan kosten.

Denk/hoop dat het toch gewoon een DVD'tje zal worden, met iets van 10GB erop.
Of een combi, dat de spellen op mini-DVD'tjes staan, maar dat je wel gewoon formaat kan afspelen. Dat zou zeker wel een voordeel zijn en een volwassener imago geven. :)
Maar de huidige spellen nemen echt niet superveel ruimte in hoor. Vaak worden er gewoon nog cd's gebruikt voor PS2 spellen omdat dat gewoon goedkoper is.

Op zo'n dvd past 4 gig maar die word bij lange na niet gebruikt. :) Dus een evolutie van de mini dvd waarop ong 3 a 3.5 gig past zou denk ik wel voldoende zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Het spel op zich niet nee.
Maar als je boel filmpjes erbij wil verpakken op hoge kwaliteit (daarom LOTR voorbeeld) kost dat gewoon wel erg veel ruimte.
Maar bijv. Half-Life 2 of Doom III zijn ook al rond de 2.5GB.~3GB.

Maar ja, Nintendo weet wel wat ze/hij doet. Ze hebben geleerd van de N64 :)

Is Nintendo eigenlijk mannelijk of vrouwelijk :? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Een object is volgendsmij altijd een vrouw, en een bedrijf volgends mij ook.
Maar ik kan ook in de war zijn ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Collaborator op 26-12-2003 19:24 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecco
TheEvilCuber schreef op 26 december 2003 @ 19:24:
Een object is volgendsmij altijd een vrouw, en een bedrijf volgends mij ook.
Maar ik kan ook in de war zijn ;)
Volgens mij is het allemaal 'het' hoor, onzijdig dus. Behalve voor die lui die zo contact gestoord zijn dat ze bijvoorbeeld hun pc vrouwelijk vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01-2023

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Ecco schreef op 26 december 2003 @ 17:42:
[...]

Dat is toch juist irrelevant? Tegen de piraterij hebben ze bedacht dattie de andere kant op draait....
Waar komt deze urban legend toch vandaan??? Dat ding draait gewoon de goede kant op. See for yourself en trek het deksel van je cube open terwijl er een spel in draait ==> welke kant draait ie op............ JUIST.

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Disciplus-Simplex schreef op 26 december 2003 @ 20:22:
[...]

Waar komt deze urban legend toch vandaan??? Dat ding draait gewoon de goede kant op. See for yourself en trek het deksel van je cube open terwijl er een spel in draait ==> welke kant draait ie op............ JUIST.
Het draait idd gewoon dezelfde kant op.
er waren 2 dingen waarvan 1 er waar was
-ze worden van binnen naar buiten gelezen
of ze worden van binnen naar buiten gebrand (oid)

er was igg IETS met achterstevorgen :P

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Ik hoorde altijd dat:
-de disc dikker is (klopt ook niet als ik het vergelijk)
-de disc andersom draait (dat klopt dus niet)
-de disc kleiner is (weetnie zeker :P)
-de disc van buiten naar binnen wordt gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aikon schreef op 26 december 2003 @ 19:14:

Volgens mij kloppen die prijzen niet helemaal, zat gister toevallig naar BBC world te kijken en daar hadden ze een stuk over de introductie van blue ray in japan en sony schijnt daar dus al bijna 6 maand een blue ray recorder op de markt te hebben voor rond de 1500 euro dus het lijkt me sterk dat zo'n disc voor een blue ray machine bijna 3x zoveel zal kosten als de speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Zo, en nu weer even over naar spellen in plaats van suf hardware geouwehoer :P.

Afijn, ik had dus Rebel Strike geruild tegen mijn 2 miskopen (Top Gun en Robotech) en dit spel vond ik eigenlijk meer van hetzelfde. Het bracht niet echt iets nieuws imo. TOT ik gisteren met mijn neefje de multiplayer uitprobeerde. Dat is FANTASTISCH. Helaas multiplayer ik tegenwoordig helemaal niet meer (was vroeger wel anders met maten, Goldeneye en Mario Kart 64, afijn).

Ik kan multiplayer mensen dit spel van harte aanraden, vooral het Capture the Base gebeuren. Heel simpel concept, maar echt heel tof. Morgen maar weer verder met single player.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg, over die Zelda blabla disc... Ik begin een beetje ongerust te worden aangezien ik m nog steeds niet binnenheb ;( Ik weet dat er geen post komt vandaag/gister, maar woensdag had ik m uiterlijk toch wel verwacht. 3 december besteld btw.

Hoe zat het nou met die Naruto spellen trouwens, hoe waren/zijn die? EvilCuber?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Of toch even door te gaan met het hardware geouwehoer:

Volgens mij is de Cube disc kleiner om zo de data sneller in te lezen (icm omgekeerd beschrijven). Ik hoop iig dat de N5 ook zo weinig laadtijden kent ik goed ontwikkelde games!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deddiekoel schreef op 26 december 2003 @ 21:59:
Of toch even door te gaan met het hardware geouwehoer:

Volgens mij is de Cube disc kleiner om zo de data sneller in te lezen (icm omgekeerd beschrijven). Ik hoop iig dat de N5 ook zo weinig laadtijden kent ik goed ontwikkelde games!
Volgens mij is ie gewoon kleiner om illegale kopieën tegen te gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Verwijderd schreef op 26 december 2003 @ 23:07:
[...]
Volgens mij is ie gewoon kleiner om illegale kopieën tegen te gaan ;)
Het gaat ze vooral om de laadtijden hoor.
Als je die cube iso's soms ziet.. helemaal vol met troep om de echte game naar de buitenkant van de disc te kunnen zetten, waar hij sneller gelezen/geladen kan worden.

en zoals al eerder gezegd kan je die kleine cube discjes gewoon kopen en branden, maar is er iets in de cube waardoor ze niet gelezen kunnen worden.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheEvilCuber schreef op 26 december 2003 @ 23:15:
[...]

Het gaat ze vooral om de laadtijden hoor.
Als je die cube iso's soms ziet.. helemaal vol met troep om de echte game naar de buitenkant van de disc te kunnen zetten, waar hij sneller gelezen/geladen kan worden.

en zoals al eerder gezegd kan je die kleine cube discjes gewoon kopen en branden, maar is er iets in de cube waardoor ze niet gelezen kunnen worden.
Hmmm whatever :P Feit is dat de cube wel de beste beveiliging van alle consoles heeft, mede door die discs IMO, maar jah we zullen waarschijnlijk nooit zeker weten waarom Nintendo het gedaan heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
Sagat schreef op 24 december 2003 @ 17:36:
Bah net terug van de intertoys, maar mooi geen two towers voor 15 euro: 'euh nee hij is er niet, maar hij kost 24,95 dan weet je dat alvast.'
Wel res evil 1 en 0 voor 15 euro/stuk. Ik had ze bijna meegenomen puur voor het verzamelen, maar dat vind ik toch wel zonde.
Zal binnenkort maar is CV op de dc gaan spelen om te kijken of ik er een beetje in kan komen, maar die game heb ik nooit veel gespeeld.
Aan de andere kant, het is zoooo goedkoop, en de spellen zien er natuurlijk fantastisch uit.

Oh en voor de startpost, misschien een kopje over het sterrengebeuren?
Dat van de TTT ben ik zelf ook tegengekomen, dat geziek bij IT.

"Nee die hebben ze alleen in de grote intertoys'en."
Wat een gelul. :(
Resident Evil 0 + 2 + 3 is bij de FRS voor 20 euro.

En de REmake is voor 15 bij intertoys, die was er wel. :P

[ Voor 15% gewijzigd door Vanitas op 27-12-2003 00:29 ]

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecco
Voor 20 euro kan ik ook geen RE laten liggen. Welke moet ik nou eerst kopen want volgens mij kloppen de plaatjes niet op bol.com:

Resident Evil 0
Resident Evil 1
Resident Evil 2
Resident Evil 3

Als ik naar de box art kijk lijkt RE2 de eerste? En de plaatjes van 0 en 1 komen me helemaal niet bekend voor? Ik neem aan dat ik gewoon RE1 moet bestellen :?

Is 1 nou trouwens de REmake?

* Ecco is nog RE-n00b

[ Voor 5% gewijzigd door Ecco op 27-12-2003 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:14
Heb je ook een site online waar je kan zien hoe duur die spellen nou allemaal zijn, ik vind soul caliber II wel vet maar ga er dus geen 40/50 euro voor neertellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

SCIxX schreef op 27 december 2003 @ 01:20:
Heb je ook een site online waar je kan zien hoe duur die spellen nou allemaal zijn, ik vind soul caliber II wel vet maar ga er dus geen 40/50 euro voor neertellen..
SC2 is nog niet afgeprijsd voor zover ik weet.
En waarom zou je niet voor het beste vechtspel ooit 60 euro neertellen?

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

60 Euro voor het best vechtspel? Ik kan me niet herinneren zoveel voor Smash Brothers betaald te hebben hehe! Maar ik hou niet zo van Beat 'Em ups, maar SBM was de eerste die mij wel beviel.

Zijn RE2 en 3 nu ook 20 Euro inmiddels als? Ook al ergens anders? Dan wordt het interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

bij de media markt heb ik RE 2 en 3 voor 20 euro per stuk gehaald.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Laatst online: 07:14
TheEvilCuber schreef op 27 december 2003 @ 01:23:
[...]

SC2 is nog niet afgeprijsd voor zover ik weet.
En waarom zou je niet voor het beste vechtspel ooit 60 euro neertellen?
60euro al helemaal niet, ik zal waarschijnlijk nooit aan een spel zoveel geld uitgeven, belachelijk veel. Ik wacht wel tot die 30 euro is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

SCIxX schreef op 27 december 2003 @ 02:20:
[...]

60euro al helemaal niet, ik zal waarschijnlijk nooit aan een spel zoveel geld uitgeven, belachelijk veel. Ik wacht wel tot die 30 euro is...
Veel?
Voor jaren hard werk van de makers, die een perfecte game hebben gemaakt, en dan zeg jij, ''ik wacht wel tot die 30 euro is''

/me TheEvilCuber kan echt niet tegen gierige mensen over, de bv. vaak wel 20/30 euro uitgeven aan een avondje uit, maar niet 60 aan een game (terwijl je daar meer plezier van hebt!)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 07:16

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

TheEvilCuber schreef op 27 december 2003 @ 02:51:
[...]

Veel?
Voor jaren hard werk van de makers, die een perfecte game hebben gemaakt, en dan zeg jij, ''ik wacht wel tot die 30 euro is''

/me TheEvilCuber kan echt niet tegen gierige mensen over, de bv. vaak wel 20/30 euro uitgeven aan een avondje uit, maar niet 60 aan een game (terwijl je daar meer plezier van hebt!)
Dingen koop je toch alleen voor de prijs die jou ligt en in je portomonnee past? Ik persoonlijk vind 60 euro voor een spelletje ook stevig aan de prijs. Daarom importeer ik ze nu uit Canada en VS. Scheelt zowiezo vaak 20 euro!
En wachten op een Players Choice versie of op een afprijzing is absoluut geen schande.

Aan de andere kant koop ik sommige (top) titels direct gewoon hier in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sebastius schreef op 27 december 2003 @ 03:08:
[...]
Dingen koop je toch alleen voor de prijs die jou ligt en in je portomonnee past? Ik persoonlijk vind 60 euro voor een spelletje ook stevig aan de prijs. Daarom importeer ik ze nu uit Canada en VS. Scheelt zowiezo vaak 20 euro!
En wachten op een Players Choice versie of op een afprijzing is absoluut geen schande.

Aan de andere kant koop ik sommige (top) titels direct gewoon hier in Nederland.
Ik koop ze alleen voor de volle prijs, en dan nog ga ik zaken langs om te kijken waar 'ie het goedkoopst is .... als ik echt niet kan wachten of zo .... maar anders, en dat gebeurt steeds vaker .... dan wacht ik gewoon even tot het goedkoper wordt, of dat er een mooie aanbieding op marktplaats komt of zo. Geduld is goed, vooral voor je portemonnee .... maar soms .... kan het niet anders. Maar dan heb ik het in mijn geval echt over toppers .... bv. Mario Kart, dan sprint ik dag 1 echt richting winkel ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 04:31:
[...]

Ik koop ze alleen voor de volle prijs, en dan nog ga ik zaken langs om te kijken waar 'ie het goedkoopst is .... als ik echt niet kan wachten of zo .... maar anders, en dat gebeurt steeds vaker .... dan wacht ik gewoon even tot het goedkoper wordt, of dat er een mooie aanbieding op marktplaats komt of zo. Geduld is goed, vooral voor je portemonnee .... maar soms .... kan het niet anders. Maar dan heb ik het in mijn geval echt over toppers .... bv. Mario Kart, dan sprint ik dag 1 echt richting winkel ;).
De grote titels wil ik eigenlijk ook op de dag dat ze uit zijn hebben, maar voor het andere wacht ik, of bestel ik online. Voor super goedkoop kun je zelfs (amerikaans/japans) gaan importeren maar daar ben ik dan weer te lui voor. Oh ik ben dit ooit ergens tegengekomen misschien wel handig voor de koopjes jagers.

http://www.gameqube.nl/topic.php?topicID=4223&page=1

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Games importeren uit Japan is volgens mij nog niet eens zo heel goedkoop, ze kosten daar 6900 Yen, oftewel ~52 euro. Importkosten blablabla, etcetc en je zit zo boven de 60 euro wat hier de retail prijs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

TheEvilCuber schreef op 26 december 2003 @ 20:41:
[...]

Het draait idd gewoon dezelfde kant op.
er waren 2 dingen waarvan 1 er waar was
-ze worden van binnen naar buiten gelezen
of ze worden van binnen naar buiten gebrand (oid)

er was igg IETS met achterstevorgen :P
van binnen naar buiten gebrand dacht ik. :)

Trouwens de prijzen van games zijn altijd al vrij stevig geweest. Ik kan mij nog Snes spellen herrineren van 175 gulden (of zelfs meer) en op de N64 waren er ook een paar die echt gigantisch veel kosten.

[ Voor 22% gewijzigd door schnumi op 27-12-2003 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:46

Tarin

Just plain weird.

schnumi schreef op 27 december 2003 @ 12:57:
[...]

van binnen naar buiten gebrand dacht ik. :)

Trouwens de prijzen van games zijn altijd al vrij stevig geweest. Ik kan mij nog Snes spellen herrineren van 175 gulden (of zelfs meer) en op de N64 waren er ook een paar die echt gigantisch veel kosten.
Jup, iets van Majoras Mask, Donkey Kong (maar daar zat een expansion pack bij), Banjo Tooie.. (argh, MM heb ik nog nauwelijks gedaan.. en wel 170 piek voor betaald..).

Maar goed, ik kreeg vanochtend de Collector's Edition disc binnen :). Na m'n tentamens maar eens gaan proberen.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 12:44:
Games importeren uit Japan is volgens mij nog niet eens zo heel goedkoop, ze kosten daar 6900 Yen, oftewel ~52 euro. Importkosten blablabla, etcetc en je zit zo boven de 60 euro wat hier de retail prijs is.
Heb je gelijk in, in mijn enthousiasme had ik japan en america even gelijk getrokken. Maar wie had hier laats ook al weer een nieuwe game voor 27 eur inc verzendkosten, die nog nie eens te krijgen was in Nederland?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takahandar
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:37
Ecco schreef op 27 december 2003 @ 00:38:
Voor 20 euro kan ik ook geen RE laten liggen. Welke moet ik nou eerst kopen want volgens mij kloppen de plaatjes niet op bol.com:

Resident Evil 0
Resident Evil 1
Resident Evil 2
Resident Evil 3

Als ik naar de box art kijk lijkt RE2 de eerste? En de plaatjes van 0 en 1 komen me helemaal niet bekend voor? Ik neem aan dat ik gewoon RE1 moet bestellen :?

Is 1 nou trouwens de REmake?

* Ecco is nog RE-n00b
Resident Evil1 is een remaken ja, die kun je trouwens kopen bij intertoys voor €15 :Y) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecco
BLC_Twan schreef op 27 december 2003 @ 14:33:
[...]

Resident Evil1 is een remaken ja, die kun je trouwens kopen bij intertoys voor €15 :Y) !
Woohoo, kom net terug van de Intertoys. Daar stond hij voor 30 euri. Ik loop naar de kassa en vraag ze de prijs te checken. Bleek hij idd 15 te kosten!
Dit heb ik ook super vaak bij de frs. Super _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ecco schreef op 27 december 2003 @ 16:08:
[...]

Woohoo, kom net terug van de Intertoys. Daar stond hij voor 30 euri. Ik loop naar de kassa en vraag ze de prijs te checken. Bleek hij idd 15 te kosten!
Dit heb ik ook super vaak bij de frs. Super _/-\o_
Ach bij gebrek aan een intertoys hier heb ik hem maar bij de FRS gehaald voor 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
verwijderd

[ Voor 99% gewijzigd door ari3 op 27-12-2003 17:00 ]

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Jan schreef op 27 december 2003 @ 12:44:
6800yen is de aanbevolen retail prijs. Alleen Amazon en warenhuizen gebruiken deze prijzen. Gameshops zitten hier zo 1000-2000yen onder. Japan is veel goedkoper dan Nederland als je gewoon even zoekt. In tegenstelling tot Nederland wordt alles na twee maanden al afgeprijst omdat de doorloopsnelheid voor games daar gewoon groter is. Bovendien is de BTW maar 5%, waardoor het altijd goedkoper zal zijn dan in Nederland. Zelfs inclusief verzendkosten. Importkosten betaal je niet als je één spel per keer laat opsturen omdat je dan onder het belastingvrije bedrag blijft.

Wat ook een heel goed is in Japan is dat nieuwe artikelen fabrieksverzegeld zijn. Bij de FRS en Bart Smit krijg je altijd zo'n afgeragd doosje wat iedereen al honderd keer in zijn handen heeft gehad. Vervolgens doet een winkelbediende er onachtzaam een disc in waardoor het al beschadigd raakt voordat het de winkel uit is. Bijna alle DVDs die ik gekocht heb bij de FRS hadden al krassen voordat ik ze aangeraakt had. Tevens bestaat de kans dat je een gebruikte game krijgt omdat veel winkels ruilen toestaan. Eigenlijk is het al tweede hands als je het koopt, terwijl de prijs dat niet is.

ari3 importeert alleen nog maar uit Japan.

[ Voor 10% gewijzigd door ari3 op 27-12-2003 17:01 ]

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866
  • Laatst online: 10:58

admiral866

The King Personality Disorder

ari3 schreef op 27 december 2003 @ 16:59:
[...]ari3 importeert alleen nog maar uit Japan.
Heb je dan nog een leuke japshop?
Want als ik bijvoorbeeld bij lik-sang en dvdboxoffice (canada) kijk, dan is het bij dvdbo toch wel goedkoper.
En het belastingvrije bedrag is toch iets van 22~25 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check deze pagina maar voor douane informatie:

http://www.belastingdienst.nl/9229237/t/internet.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Niet online
Herinner me nog enkele N64 games die toen over de FL200,- waren 8)7 Voor dat geld importeer ik nu 2 gloednieuwe Cube titels *thumbs up*

[ Voor 5% gewijzigd door Dyxtra op 27-12-2003 18:43 ]

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:35

Wom

D³ schreef op 27 december 2003 @ 18:42:
Herinner me nog enkele N64 games die toen over de FL200,- waren 8)7 Voor dat geld importeer ik nu 2 gloednieuwe Cube titels *thumbs up*
Conker's Bad Fur Day voor 219 gulden.
Ookal kwam dit omdat Nintendo de game zelf niet wilde uitgeven maar er wel winst van wilde hebben. En THQ wilde dat ook nog een keer, dus dat verklaard voor een deel wel de prijs :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Damn, blijk gister m'n controller verrot te hebben gegooid. Stickie doet verticaal niks meer :(

Was de eerste keer dat 'ie 'viel', zijn die controllers gewoon gaar of gooide ik iets te hard? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 18:04
Aikon schreef op 27 december 2003 @ 19:24:
Damn, blijk gister m'n controller verrot te hebben gegooid. Stickie doet verticaal niks meer :(

Was de eerste keer dat 'ie 'viel', zijn die controllers gewoon gaar of gooide ik iets te hard? :+
die dingen van mij hebben ook alle hoeken van de kamer gezien.. ze rammelen nu wel een beetje maar doen het verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Laatst online: 09:21

Willybubba

Nut up or shut up.

Ik ga denk ik ook een Cube kopen... maar wat voor kabels enzo kan ik er het beste bijhalen voor de beste kwaliteit?

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 18:04
Willybubba schreef op 27 december 2003 @ 19:38:
Ik ga denk ik ook een Cube kopen... maar wat voor kabels enzo kan ik er het beste bijhalen voor de beste kwaliteit?
Als je tv het ondersteunt: een RGB scart kabel..
zo niet, gebruik je gewoon die kabels die je erbij krijgt.
Als je geen scart aansluiting hebt moet je een RF kabel halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
@Willybubba
RGB kabel.

@RedruM
Hmm... dat wordt dus garantie. Vind dat controllers daartegen moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

OK... mijn plan is dan: Cube + Mariokart, Zelda, Memcard 251, RGB kabel... iets anders essentieels wat ik mis?

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Extra controller voor Mario-Kart.
En uiteraard mis je heel veel spellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

True, maar daarvoor mis ik weer heel veel geld :P

EDIT: Bestelling geplaatst :) GoT is weer een Cuber rijker :P

[ Voor 40% gewijzigd door Willybubba op 27-12-2003 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08 17:24

philipnorth

Zeg maar Danny

zo, weer terug van de kerstdagen bij de ouders :)
allen een fijne kerst gehad?
NIets onder de boom dit jaar helaas :(

Anyways, was woensdag in een gulle bui voor mezelf, dus ik denk, ik ga ED kopen bij de bartsmit voor 15€.

Hebben ze m niet!!!
Snel naar de intertoys gelopen nog (vriendin moest toch wat kerstshopping doen), hebben ze m daar wel, maar voor 30€!! :(

Verder hadden ze bij de intertoys niks leuks budgetterigs, bij de Bart smit eigenlijk alleen dat die-hard vendetta spel en defender oid.

Was dus minder :(

Evilcuber:

Naruto ziet er mooi uit!!! :D
Wat heeft ie je nu gekost in totaal in €?

[ Voor 8% gewijzigd door philipnorth op 27-12-2003 22:23 ]

-Xbox Gamertag: Dbongers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaZz
  • Laatst online: 06-08 22:17

TaZz

Nostalgist

Ik heb ook net een gamecube gekocht vandaag. Nou vraag ik me af of zo'n RGB kabel echt veel verschil uitmaakt? Wordt de kwaliteit echt merkbaar beter?

En, heeft iemand ook ervaring met de GBA link cable?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ari3 schreef op 27 december 2003 @ 16:59:
[...]
6800yen is de aanbevolen retail prijs. Alleen Amazon en warenhuizen gebruiken deze prijzen. Gameshops zitten hier zo 1000-2000yen onder. Japan is veel goedkoper dan Nederland als je gewoon even zoekt. In tegenstelling tot Nederland wordt alles na twee maanden al afgeprijst omdat de doorloopsnelheid voor games daar gewoon groter is. Bovendien is de BTW maar 5%, waardoor het altijd goedkoper zal zijn dan in Nederland. Zelfs inclusief verzendkosten. Importkosten betaal je niet als je één spel per keer laat opsturen omdat je dan onder het belastingvrije bedrag blijft.

Wat ook een heel goed is in Japan is dat nieuwe artikelen fabrieksverzegeld zijn. Bij de FRS en Bart Smit krijg je altijd zo'n afgeragd doosje wat iedereen al honderd keer in zijn handen heeft gehad. Vervolgens doet een winkelbediende er onachtzaam een disc in waardoor het al beschadigd raakt voordat het de winkel uit is. Bijna alle DVDs die ik gekocht heb bij de FRS hadden al krassen voordat ik ze aangeraakt had. Tevens bestaat de kans dat je een gebruikte game krijgt omdat veel winkels ruilen toestaan. Eigenlijk is het al tweede hands als je het koopt, terwijl de prijs dat niet is.

ari3 importeert alleen nog maar uit Japan.
Oftewel, bovenop de 4800 Yen (~37 euro) komt nog eens 19% BTW én douanekosten (wat die zijn wordt dan weer niet verteld), dan komt je uit op minstens 45 euro, zonder importkosten. Verder moet je je games natuurlijk ook niet bij de Bart Smit kopen, maar bij een gameshop, hetzij IRL, hetzij via internet.
Komt nog eens bovenop dat 4800 Yen me wel erg weinig lijkt voor een game, anders laat ik iemand die ik ken, en die vaak naar Japan gaat, maar eens goed games voor me inslaan :)

Verder is het natuurlijk schandalig dat je een afgeragd doosje krijgt, dit kan echt niet. Je betaalt de nieuwprijs, dus moet je een nieuw artikel krijgen. Als ik dit zie, eis ik meteen een ander expemplaar. Wordt dit niet gegeven, mij best, dan vereer ik de concurrent met een bezoekje ;)

Oja, over de doorloopsnelheid van games gesproken, iemand bekend met de nieuwe prijs van MK:DD!! bij de MediaMarkt? Nee? 40 eurotjes :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2003 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866
  • Laatst online: 10:58

admiral866

The King Personality Disorder

TaZz schreef op 27 december 2003 @ 22:53:
Ik heb ook net een gamecube gekocht vandaag. Nou vraag ik me af of zo'n RGB kabel echt veel verschil uitmaakt? Wordt de kwaliteit echt merkbaar beter?

En, heeft iemand ook ervaring met de GBA link cable?
het wordt er echt een stuk scherper op. Vooral de overlopende kleuren tussen vlakken zijn met rgb goed afgescheiden, dus ook duidelijkere letters.
Ik vind eigenlijk niet dat je je moet afvragen of zo'n kabel het waard is, want dat is ie zeker wel.
De enige keer dat je je af mag vragen, imho, of je een "rgb" kabel koop is als je een modded rgb kabel koopt. Dus een kabel om op een ntsc cube een rgb signaal naar je tv te zenden.
Nouja goed die heb ik dus wel aangeschaft, maar 70~80 euro blijft wel veel geld :P.

Maar nogmaals die 20 euro, ofzo, is het zeker waard om uit je nederlandse cube rgb te halen :)

[ Voor 4% gewijzigd door admiral866 op 27-12-2003 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

philipnorth schreef op 27 december 2003 @ 22:22:
TheEvilcuber:

Naruto ziet er mooi uit!!! :D
Wat heeft ie je nu gekost in totaal in €?
Game = 50 euro
van Lamsh naar mij 5 euro (pakketje :P)
en waarschijnlijk nog wat kleine kostsen (CreditCard costen oid)
Ik gok dus totaal 60 euro.

De Freeloader had ik nog niet maar die heb ik mooi geregeld voor een mooi prijsje!:

Hij ligt altijd in de gameshop waar ik kom voor 17.99.
Dus ik kom daar om kwart voor 5 (woensdag) dus de winkel was al vanaf half 5 dicht, maar de eigenaar (die ik goed ken) liep nog door de winkel.
Dus ik klopte ff op het raam.
Komt ie aanlopen:
Erik je bent wel een beetje laat he ;)
ik: ja ik moest werken tot 4 :P
Hij: wat moet je hebben dan?
Ik: een freeloader! (anders zit ik 3 dagen zonder Naruto game :P)
Hij: kom maar ff binnen.. (pakt freeloader)
Ik : -loop naar de kassa-
Hij: nou erik.. 15 euro (_/-\o_)
Ik: K, kan ik ff pinnen.
Hij: nee dat kan niet.
Ik: K, dan pin ik ff om de hoek (-rent weg-)
-pint snel-
Hij: (staat bij de deur) 10 is goed ( _/-\o_ 8))
Ik: dankje, prettige feestdagen :*)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheEvilCuber schreef op 27 december 2003 @ 23:03:
[...]

Game = 50 euro
van Lamsh naar mij 5 euro (pakketje :P)
en waarschijnlijk nog wat kleine kostsen (CreditCard costen oid)
Ik gok dus totaal 60 euro.

De Freeloader had ik nog niet maar die heb ik mooi geregeld voor een mooi prijsje!:

[verhaal]
Lekker zeg :) Hoe bevalt ie eigenlijk, het is een beat-m-up toch? Beetje Smash Bros. stijl, of heel anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Sagat schreef op 27 december 2003 @ 13:36:
[...]
Heb je gelijk in, in mijn enthousiasme had ik japan en america even gelijk getrokken. Maar wie had hier laats ook al weer een nieuwe game voor 27 eur inc verzendkosten, die nog nie eens te krijgen was in Nederland?
That would be me! Ik heb bij DVDSoon erg goeie zaken gedaan. PoP:SoT voor 40 euro, RE:CV en BG&E voor 29 euro! Erg goeie zaak.
Dat is nog eens klantenbinding.

Verder zag ik bij de Bart Smit de Hulk liggen voor 20 euro. Voor die prijs lijkt het me best grappig om een beetje rond te beuken. Iemand ervaring met deze game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deddiekoel schreef op 27 december 2003 @ 23:21:
[...]

That would be me! Ik heb bij DVDSoon erg goeie zaken gedaan. PoP:SoT voor 40 euro, RE:CV en BG&E voor 29 euro! Erg goeie zaak.

[...]

Dat is nog eens klantenbinding.

Verder zag ik bij de Bart Smit de Hulk liggen voor 20 euro. Voor die prijs lijkt het me best grappig om een beetje rond te beuken. Iemand ervaring met deze game?
Average ratio bij gamerankings 72%, user ratings av. 7.3, dus redelijk goed. Voor 20 euro zou ik m niet laten liggen als het je wel geinig lijkt, alhoewel ik m toch ook niet zou halen :) Slechts 2 onvoldoendes bij Gamerankings btw.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2003 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb um in Parijs nog ff gespeeld op zo'n kast in de winkel, dat was dan op de Xbox, maar tis wel lekker rossen ja, beetje in de rondte meppen...moeilijkheid van wat ik speelde was niet echt hoog, maar ach als je wilt rossen lijkt het me het wel leuk, en ach voor 20 oiro..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2003 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 23:00:
Oftewel, bovenop de 4800 Yen (~37 euro) komt nog eens 19% BTW én douanekosten (wat die zijn wordt dan weer niet verteld), dan komt je uit op minstens 45 euro, zonder importkosten.
Formeel ben je douanerechten en btw verschuldigd, maar bedragen beneden de 10 euro hoeven niet betaald te worden (zie douana-site). Waarschijnlijk levert dat niet genoeg op qua uurloon/administratiekosten. Bovendien moeten ze wel eerst je zending openmaken voordat ze je kunnen belasten. Mijn ervaring is dat slechts 1 op 6 zendingen uit Japan wordt opengemaakt. Meestal betaal je dus gewoon geen belasting of btw (zoals het hoort!).

Een andere truuk is gewoon een nep-factuur in Japans schrift bijvoegen. Echt niet dat zo'n douane-kerel dat gaat uitzoeken :) Hij leest gewoon het totaalbedrag onder de streep.
Komt nog eens bovenop dat 4800 Yen me wel erg weinig lijkt voor een game, anders laat ik iemand die ik ken, en die vaak naar Japan gaat, maar eens goed games voor me inslaan :)
Moet je zeker doen! >:) Ik had laatst nog PN03 voor 2000yen nieuw en Virtua Fighter 4 Evolution voor 1500yen nieuw. Het kan wel, maar je moet er wel voor zoeken.

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.