Goederen betalen via beltegoed GSM

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste
Acties:
  • 151.275 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Anoniem: 222584 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 16:59:
ik heb nog een prepaid sim liggen van t-mobile , maar ik kan het via 0900 nr niet cashen is geblokkeerd, weet iemand of je ergens beltegoed kan cashen via sms ? anders zit ik met een hoop tegoed waar ik niks aan heb
Bij sommige providers kan je prepaid geen enkel 0900 nummer bellen zolang je niet minstens 1 keer opgewaardeerd hebt. Ik weet niet of dit ook bij T-mobile het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260812

Hoi
Ik Ben Di-Jo Heemskerk, eigenaar van o.a. Beltegoedover

ik zag dat er aardig wat bezoekers hiervandaan komen, dus ik was wel even nieuwsgierig..

@peterrrr: ik las dat je onze algemene voorwaarden niet prettig vind
en ben natuurlijk heel erg benieuwd wat er niet goed aan is?

@karelbest01: Ik heb dit probleem idd weleens vaker gehoord, en ben toen ook bezig geweest om een sms dienst te maken, helaas zijn de kosten hiervoor erg hoog, en is het nouwelijks interresant om dit als cash dienst aan te bieden het zou mooi zijn als robert-630 manier zou werken, als je dat probeert dan hoor ik dat graag van je

als er iemand vragen of suggesties heeft, dan hoor ik dat graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88197

RemcoDelft schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 17:18:
[...]

Bij Mollie! Alleen is het rendement vrij laag, nog geen 40%.
62% ???

0.84 / 1.35 (5ct extra kosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Anoniem: 88197 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 17:37:
[...]

62% ???

0.84 / 1.35 (5ct extra kosten).
De vraag ging over "SMS": 1,50 levert 62 cent op: 41 %.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222584

helaas komt het niet door wat robert zegt, dit is wel balen zeg ik heb namelijk flink wat beltegoed, heb zelf uitgezocht dat je bij neotel.nl een gratis sms dienst kan starten met redelijk hoge uitbetalingen, alleen je moet maar liefst 3 maanden wachten op uitbetaling ! dus zit niks anders op dan gewoon bewaren helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RemcoDelft schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 18:07:
[...]

De vraag ging over "SMS": 1,50 levert 62 cent op: 41 %.
Oke niet goed gelezen |:(

Di-Jo: Nauwelijks......

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 88197 op 02-05-2008 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222584 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 20:21:
helaas komt het niet door wat robert zegt, dit is wel balen zeg ik heb namelijk flink wat beltegoed, heb zelf uitgezocht dat je bij neotel.nl een gratis sms dienst kan starten met redelijk hoge uitbetalingen, alleen je moet maar liefst 3 maanden wachten op uitbetaling ! dus zit niks anders op dan gewoon bewaren helaas
kan je dan helemaal geen 090x nummers bellen?
ook niet die van hunzelf?

Anders zou het kunnen komen omdat orange is samengegaan met t-mobile
misschien dat ze de afgesloten nummers ook hebben overgenomen
heb je het al eens geprobeerd bij ons?
wij hebben met orange klanten ook geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Robert, bel even met KS dat je probeerde 09009292 te bellen, maar dat dat niet wil, en dat je dat wel heel graag wilt. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die van hunzelf kan ik nog wel bellen, maar voor de rest niks en heb echt al heel wat 0900 nr geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

di-jo, heb even op je site gekeken en ik denk dat als ik het had kunnen cashen had ik het denk niet bij jou gedaan .ik vind je uitbetalings termijn wat aan de trage kant er zijn sites die dat veel sneller doen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thooomas
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-05 10:21

Thooomas

Thoorn.nl

[ Voor 101% gewijzigd door Thooomas op 04-12-2010 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thooomas

Thooomas

Thoorn.nl

[ Voor 98% gewijzigd door Thooomas op 04-12-2010 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Thooomas schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 11:08:
Okee okee, ik hou wel op. Maar toch vind ik het raar dat je die andere websites dan ook niet weghaalt.
Intern hebben we besloten zulke websites toe te staan. Echter wat jij doet is reclame maken voor je eigen website en dat is gewoon spam en niet gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mag ik dan de url van die website ? dan probeer ik het even, maar ben bang dat het niet gaat werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb net naar de klantenservice gebeld en die meneer vertelde mij dat voor prepaid klanten alle 0900 nr geblokkeerd zijn ! wat een prutsers zijn het ik bepaal toch gewoon zelf of ik die nrs bel of niet dat hoeven zijn echt niet voor mij te beslissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja, me maximale uitbetalings termein is vrij lang
intern zijn we wel bezig om dat te optimaliseren
helaas kan ik daar nu nog geen garanties op geven

wel heel erg apart dat ze alle 090x nr's hebben geblokkeerd, ik vind echt niet dat een provider die beslissing voor hun klanten mogen maken
ik vraag me af of dit al in hun voorwaarden stond op t moment dat je de prepaid bij ze kocht
als dit niet het geval is , dan kun je gewoon eisen dat ze 090x nummers accepteren, of je totaal bedrag terug laten storten

orange heeft een tijd terug ook eens aanpassing gemaakt waardoor je als je al een tijd terug bij ze zat je het totaal bedrag terug kon laten storten van je abonnement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thooomas

Thooomas

Thoorn.nl

Anoniem: 222584 schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 12:53:
mag ik dan de url van die website ? dan probeer ik het even, maar ben bang dat het niet gaat werken
Aangezien je geen emailadres in je profiel hebt staan waar ik het linkje naartoe kan mailen, heb ik heb de website in mn profiel gezet, dan kan je hem uitproberen.
Succes!

[ Voor 14% gewijzigd door Thooomas op 04-05-2008 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

helaas werkt ook niet alles is echt geblokkeerd, dit is toch niet normaal ik kan de politie niet eens bellen want dat is ook een 0900 nr, weet iemand of ik hier iets tegen kan dan doen, heb de prepaid voorwaarden gelezen en daar staat niets in over het blokkeren van 0900 nrs ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:33

Bjorker

Cadillacs rule!

Ik las op deze beltegoedsite dit:
Als je bij Orange bent aangesloten voor 09/9/2005 kun je als klant het verzoek doen het opgespaarde beltegoed in z'n geheel terug te storten.
Is dat echt zo? Heb nog een abbo van voor die datum met ondertussen weer flink wat beltegoed.
Kun je orange vragen om dat bedrag in 1 keer naar je rekening te storten, of gaat dit over het omzetten naar prepaid?

Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eerder kon je bij het einde van je Orange abo het laten omzetten naar prepaid. Volgens mij bedoelen ze dat er mee, maar zeker weten doe ik het niet. Lijkt me wel vreemd btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222584 schreef op zondag 04 mei 2008 @ 11:44:
helaas werkt ook niet alles is echt geblokkeerd, dit is toch niet normaal ik kan de politie niet eens bellen want dat is ook een 0900 nr, weet iemand of ik hier iets tegen kan dan doen, heb de prepaid voorwaarden gelezen en daar staat niets in over het blokkeren van 0900 nrs ?
KS bellen... Dat je laatst de politie niet eens kon bellen en dat je dat heel erg vreemd vindt. Normaliter zou je met prepaid gewoon 090x moeten kunnen bellen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thooomas

Thooomas

Thoorn.nl

Bjorker schreef op zondag 04 mei 2008 @ 11:53:
Ik las op deze beltegoedsite dit:

[...]

Is dat echt zo? Heb nog een abbo van voor die datum met ondertussen weer flink wat beltegoed.
Kun je orange vragen om dat bedrag in 1 keer naar je rekening te storten, of gaat dit over het omzetten naar prepaid?
Dat werd mij tenminste verteld door iemand die bij een telefoonwinkel werkt. Ik heb er verder geen navraag naar gedaan, dus ik weet niet of het inderdaad zo is. Je zou de klantenservice kunnen bellen, zeggen dat je zo'n abbo van voor die datum hebt, en vragen of ze het geld terug willen storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thooomas

Thooomas

Thoorn.nl

Anoniem: 222584 schreef op zondag 04 mei 2008 @ 11:44:
Jij had toch van T-Mobile zei je? Dan vind ik het wel heel raar dat al die nummers bij jou geblokkeerd zijn, want ik heb nog een mobieltje liggen die ook T-Mobile heeft, en ik heb even het nummer uitgeprobeerd van de link die ik je gaf, en ik kon er gewoon naartoe bellen.

[ Voor 0% gewijzigd door Thooomas op 04-05-2008 19:05 . Reden: spelfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm raar ik heb t-mobile prepaid en ik kan echt geen enkele 0900 nr bellen, zou het kunnen dat ze het alleen bij mij hebben geblokkeerd want ik heb in het verleden met dezelfde sim btg gecasht ? meschien dat ze mij daarom geblokt hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thooomas

Thooomas

Thoorn.nl

Ik heb op de website (zie mijn profiel) nu een systeem opgezet dat je per sms kan betalen. Je krijgt 43% van je bedrag terug, dat is natuurlijk erg weinig, maar dat is zelfs meer dan bij Mollie. Je kan op die pagina komen door als je daar bent ingelogd, en dan naar "Mijn tegoed" bent gegaan op het linkje klikken: "Let op: Is het onderstaande nummer geblokkeerd? Klik dan hier". Zo kom je op de sms-pagina. Je wordt uitbetaald vanaf 1 euro dus dat is geen probleem. Wat ook handig is, is dat je kan kiezen of je 1.50 per sms wilt betalen, of in een keer 6 euro. Als je veel tegoed hebt gaat dat wel even een stuk sneller.

[ Voor 3% gewijzigd door een moderator op 14-05-2008 01:30 . Reden: Aanhef en danken is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thomas, hoe snel betalen jullie uit ? is zie dat namelijk nergens op je site staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thooomas

Thooomas

Thoorn.nl

Het staat in de 2e zin van de homepage. Zodra je een verzoek voor een uitbetaling hebt ingediend, wordt het geld dezelfde dag nog op je rekening overgemaakt. Meestal duurt het dan nog 1 à 2 dagen eer de bank de betaling heeft verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja klopt sorry niet goed gekeken, ik ga morgen dan cashen, al vind ik 43 procent eerlijk gezegd wel wat weinig had 50/50 veel eerlijker gevonden, maar goed heb verder geen andere optie dus ik ga het wel doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thooomas

Thooomas

Thoorn.nl

Ja ik weet het, maar ik krijg ook zelfs geen 50/50 uitbetaald, ik krijg ongeveer 47%, dus 50% kan ik je helaas niet geven. Dat is overal zo, met bellen wordt veel meer uitbetaald dan met smsen. Mollie geeft trouwens maar 41% voor smsen als je daar een account aanmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Laatst online: 01-03 22:15
Je bevind je wederom op het randje van wat we toe laten. Ik wil niet dat dit topic uitloopt op hoe kan je nou het best je beltegoed cashen etc. Ook is het niet de bedoeling om de services van een site uitvoerig te gaan bespreken.

Veel interessanter is wat je nou wel of juist niet met je GSM kunt betalen tegenwoordig aangezien het steeds meer als een betaalmiddel wordt gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thooomas

Thooomas

Thoorn.nl

Inderdaad, het gaat allemaal erg offtopic. Sorry daarvoor.

Wat mij opvalt is dat in het begin van dit topic het erover ging dat je bij freerecordshop.nl met je mobiel kon betalen. Op sommige nieuwssites zoals deze (oud artikel) staat dat ook. Alleen heeft Free Record Shop dit nou weggehaald? Dat is toch wel jammer, want zelf had ik er dan ook wel gebruik van gemaakt. Op hun website zie ik er in onder geval niks meer van terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Maar FRS betalingen via mobile2pay gingen via een systeem met pincode en vervolgens incasso/machtiging vanaf je bankrekening, en niet vanaf je beltegoed (waar dit draadje over gaat ;) )

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thooomas

Thooomas

Thoorn.nl

Haha ik had het artikel inderdaad beter moeten lezen, ik dacht dat het wel met beltegoed ging, maar het gaat dus via je bankrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik kocht vroeger bij FRS online met walliecards die ik weer ergens anders inkocht met beltegoed. :) Maar eigenlijk is dat ook een verkapte vorm van cashen. Enige nadelen waren dat je maximaal 5 kaarten per order kon gebruiken, en niet meer dan 150,- kon besteden. (dat is inderdaad nog best veel). Ik weet niet of dit allemaal nog mogelijk is en/of veranderd.

[ Voor 6% gewijzigd door robert-630 op 05-05-2008 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterrrr
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01 11:34
heeft iemand al betaling gehad van 123beltegoed.nl??
ze betalen normaal rond de 10e maar het is nu al de 13e...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251095

ik heb nog niets ontvangen van 123beltegoed vorige maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-09-2024
ben uitbetaald door beltegoedover.nl

ze betalen helaas maar 1 keer per maand uit maar ze doen het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterrrr
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01 11:34
ik ben ook betaald door 123beltegoed..
eigenaar had een auto ongeluk gehad dus paar dagen later betaald..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:36

Japie.G

Colour Classic

123beltegoed.nl doet het niet meer bij mij? Toeval of heb ik iets gemist?

hmm, heb nu 25 euro gecashed bij thomas hoornstra's site. Ik ben benieuwd of hij echt uitbetaald. Zo ja cash ik de rest ook! Ziet er verder goed uit!

[ Voor 51% gewijzigd door Japie.G op 26-05-2008 13:11 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 15:25
Japie.G schreef op maandag 26 mei 2008 @ 12:41:
123beltegoed.nl doet het niet meer bij mij? Toeval of heb ik iets gemist?

hmm, heb nu 25 euro gecashed bij thomas hoornstra's site. Ik ben benieuwd of hij echt uitbetaald. Zo ja cash ik de rest ook! Ziet er verder goed uit!
Heb je je geld al binnen? Zag nl. nu dat betalingen worden uitgesteld tot 15 juni?

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Is er op dit moment iets dat met Orange werkt ? Kheb 3 sims met een redelijk hoog bedrag aan beltegoed waar ik niets meer mee kan binnenkort. 1 van grofweg 600e en 2 van rond de 120e. Zit bij orange dat 0909 gebeuren trouwens binnen de bundel ?

[ Voor 14% gewijzigd door C.44 op 14-06-2008 11:22 ]

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn genoeg opties. Het 1,30/gesprek nummer van Mollie.
En gaat inderdaad uit de bundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265103

ik heb het nu ook geprobeerd op de website van www.thoorn.nl van thomas hoornstra. meteen had ik ook maar even voor 25 euro gebeld. ik had na ongeveer een uurtje al een mailje binnen waarin werd gezegd dat het geld was overgemaakt. nu maar eens afwachten of het echt zo is. ik hou jullie op de hoogte!

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 265103 op 22-05-2009 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Goeie ervaring met Thomas z'n site (smsoplossing is ideaal ;)), mollie en mobilemoney idem dito. Sinds kort ook targetpay geprobeerd; enige nadelen daar is dat het [bijna] een maand langer duurt voor je ontvangt+ik krijg daar geen factuur/saldo van gemailed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb het geld van www.thoorn.nl inmiddels binnengekregen. het is werkelijk ontzettend snel gebeurd, eigenlijk een dag maar. ben super tevreden, ik ga meteen de rest van mijn beltegoed hier omzetten. nou thomas, je hebt een tevreden klant erbij!

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 265103 op 22-05-2009 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaster23
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:32
Ben dus mooi afgezet door die knakkertjes bij 123Beltegoed.nl:

http://www.tbforum.nl/thread/90858.html

Ik heb nog 81,90 euro bij die jochies open staan. Met wat basis speurwerk kom je achter zijn naam en 06 nummer (Enrico, zie SIDN.nl). Probeer hem al weken te bellen, krijg een voicemail bericht van een brutale puber. "Ze" reageren niet op emails en dat MSN adres is nooit meer online.

80 euro, bye bye zwaai zwaai. Onprof. prutsers.

*weg* vraag&aanbod gaat niet via het forum

Ik ga nog wat verder kijken. Die beltegoed sitejes vertrouw ik niet meer. Veel gemakkelijker is om gewoon aan te melden bij die providers (ringtonio etc) en zelf een PHP paginatje inmekaar te flatsen.

[ Voor 15% gewijzigd door pven op 13-07-2008 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tsjah, weet waar je mee in zee gaat. Ik zag het al van mijlenver aankomen dat die telecomboertjes met hun semi-professionele websites er op een gegeven moment met het geld vandoor zouden gaan.

Desalniettemin erg zuur. Ik raad je aan: www.mollie.nl , maar nog beter: www.targetpay.nl

Succes en oppassen de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik baal er altijd zo van als collega's/concurenten er een potje van maken
en zo mijn markt aantasten.

@mmaster32: Je verwijst naar een topic van juni 2007
dus weet niet exact hoe je daarvan af kan leiden dat je belazerd ben.
wel is het natuurlijk treurig als je niet normaal reactie krijgt, of in het ergste geval niet uitbetaald krijgt.
Hoeveel wil je hebben voor je abbo, mail me even op info (a.t.) beltegoedover.nl

@Boland: ik hoop niet dat alle eigenaren over 1 kam geschoren worden
ikzelf heb beltegoedover.nl al sinds 2005, ook sta ik ingeschreven bij de kvk en pak ik het echt wel professioneel aan. dit jaar hebben we ook diverse beltegoed cashen websites overgenomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Heemskerk: Nee, ik scheer ze niet allemaal over 1 kam. Ik pas echter wel op voordat ik als een dolle ga bellen naar een 090x-nummer. Dan kies ik liever voor safe en wat minder uitbetaling...

Goed bezig trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaster23
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:32
Btw .. ik heb niet roekeloos in zee gegaan met die gastjes. Had eerder "gesampled" bij ze .. 1x 10 euro en 1x 25 euro. Keurig en snel uitbetaald.. Ik had ze speciaal gemailed en had ook een speciale hogere uitbetaling gekregen hierdoor. Eerst kreeg ik smoesjes met uitbetaling, daarna zeiden ze .. ja de 14e (ozd) volgende maand etc. Kwam er gewoon nooit van.

Ik zie nu idd dat dat topic van 2007 is. Maar het is wel echt MEGA toevallig dat het precies in het plaatje valt van wanneer ik niets meer van ze gehoord heb ;)

Heb je gemailed heemskerk. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268421

*spam*

[ Voor 89% gewijzigd door pven op 20-07-2008 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens een WHOIS-check is dit jouw eigen website. Beetje reclame maken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268421

een klein beetje maar >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cnsmr
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:18
Deze week heeft smscity.com een actie, je krijgt 100 credits bij opwaarderen (1,30pg), vervolgens kun je deze uit laten betalen a 1 euro per 100 credits (minimaal 1000).

[ Voor 9% gewijzigd door cnsmr op 22-07-2008 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:25

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Mja. Hier nog een 123beltegoed.nl gedupeerde...

Had tweemaal eerder zaken met ze gedaan en prima uitbetaald gekregen. Helaas nu mijn laatste paar belletjes (ca. 14 euro) euro niet meer... het viel me op doordat het wel heel lang duurde voordat ik uitbetaald kreeg (mei of juni gebeld met dat 0900-nummer, aantal maanden geleden dus), maar de site is uit de lucht.

Iemand nieuws over die gasten gehoord?

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb bij mollie een account aangemaakt en met veel moeite het zover gekregen dat ik naar een eigen 0900 nummer kan bellen. Heb daar nu voor 25 euro als uitkering staan, dus ik ben benieuwd of ik dat begin september zal gaan krijgen. Het houd vind ik achteraf gezien niet bepaald over. Heb 60 euro verbeld om 25 euro te krijgen, dus zo'n win win situatie is het helemaal niet. Alleen voor degene die het telefoon nummer in beheer heeft. In mijn geval mollie dus, of 123beltegoed e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 23:44
Weer even bijgelezen en nu begrijp ik ook waarom 123beltegoed niet meer bestaat.
Too bad, ik heb er verleden jaar gebruik van gemaakt en toen keurig netjes betaald gekregen. Weliswaar iets te laat, maar wel gewoon zoals vermeld stond.

Nu weer op zoek naar een andere betrouwbare site, dus ik ga het topic weer in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mollie is inderdaad wel handig, alleen jammer dat het zo lang duurt eer je uitbetaald wordt. bij targetpay duurt het zelfs 1 à 2 maanden. Van beide heb ik eens gebruik gemaakt, werkt allebei prima. ik heb ook nog ervaring met het beltegoed cashen bij www.thoorn.nl en daar krijg je zelfs hogere bedragen dan bij mollie, en ik werd dezelfde dag al uitbetaald. 123beltegoed.nl heb ik nooit geprobeerd.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 265103 op 27-06-2009 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Joosie200 schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 17:32:
Ik heb bij mollie een account aangemaakt en met veel moeite het zover gekregen dat ik naar een eigen 0900 nummer kan bellen. Heb daar nu voor 25 euro als uitkering staan, dus ik ben benieuwd of ik dat begin september zal gaan krijgen. Het houd vind ik achteraf gezien niet bepaald over. Heb 60 euro verbeld om 25 euro te krijgen, dus zo'n win win situatie is het helemaal niet. Alleen voor degene die het telefoon nummer in beheer heeft. In mijn geval mollie dus, of 123beltegoed e.d.
Betekent dit dat Mollie zoveel minder uitkeert, of heb je gewoon een schandalig hoge "kosten voor het gebruik van de mobiele telefoon"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Joosie200 schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 17:32:
Dan doe je iets niet goed of heb je verkeerd geteld. 0,84 per belletje van 1,30 (wat je 1,35-1,45 kost afhankelijk van provider). Zou ruim 42 belletjes betekenen bij jouw 60 euro, en 35 euro retour!

Overigens is targetpay niet 1-2 maanden later; je krijgt het rond de laatste dag van de maand na de maand waarin minimaal 25 tegoed excl btw is ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236146

Hoe zit het precies met het incashen van je beltegoed bij Targetpay? Moet je een eigen betaalservice daar opzetten, waar je dan zelf simpelweg naartoe gaat bellen? De tarieven zijn namelijk wel spectaculair.

Tevens had ik nog één vraagje over de tarieven, welke hier staan. Ik lees dat een BTW-nummer vereist is om in aanmerking te komen voor uitbetalingen inc. BTW; wat zijn de kosten/investeringen om zo'n BTW-nummer te bemachtigen?

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 236146 op 13-08-2008 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Anoniem: 236146 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 11:58:
Tevens had ik nog één vraagje over de tarieven, welke hier staan. Ik lees dat een BTW-nummer vereist is om in aanmerking te komen voor uitbetalingen inc. BTW; wat zijn de kosten/investeringen om zo'n BTW-nummer te bemachtigen?
Zie hier: RemcoDelft in "Goederen betalen via beltegoed GSM"

Nu ik er verder over nadenk: eigenlijk is het maar raar dat je de BTW niet terug kan krijgen! Je geeft 1,19 euro uit aan beltegoed, daar zit 19 cent BTW bij. Van de resterende euro krijg je bijvoorbeeld 70 cent terug, maar de BTW niet! Als ik die 1,19 euro als lening aan de telefoonmaatschappij zie, is dit maar raar...
En als bedrijf kan je dan wel de BTW terugkrijgen, maar heeft dat zin, als je de BTW dan ook weer moet afdragen? Enig voordeel is dat je de BTW van je telefoonabonnement kan terugkrijgen, mits het een zakelijk gebruikt abonnement is.

Het lijkt me wel interessant om Mollie/Targetpay op m'n website te introduceren. Helaas kan ik er nog geen standaard contributies voor vinden (voor osCommerce; wel voor iDeal via Mollie).

[ Voor 8% gewijzigd door RemcoDelft op 13-08-2008 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RemcoDelft schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 23:17:
[...]

Zie hier: RemcoDelft in "Goederen betalen via beltegoed GSM"

Nu ik er verder over nadenk: eigenlijk is het maar raar dat je de BTW niet terug kan krijgen! Je geeft 1,19 euro uit aan beltegoed, daar zit 19 cent BTW bij. Van de resterende euro krijg je bijvoorbeeld 70 cent terug, maar de BTW niet! Als ik die 1,19 euro als lening aan de telefoonmaatschappij zie, is dit maar raar...
En als bedrijf kan je dan wel de BTW terugkrijgen, maar heeft dat zin, als je de BTW dan ook weer moet afdragen? Enig voordeel is dat je de BTW van je telefoonabonnement kan terugkrijgen, mits het een zakelijk gebruikt abonnement is.

Het lijkt me wel interessant om Mollie/Targetpay op m'n website te introduceren. Helaas kan ik er nog geen standaard contributies voor vinden (voor osCommerce; wel voor iDeal via Mollie).
Thx, had al zo'n vermoeden dat dat niet zo'n gemakkelijke zaak zou zijn :) Dan ga ik mijn Orange beltegoed maar bij Thoorn's website incashen (eergister voor de test ook 1,50 gedaan; dat is zeer snel op mijn rekening terecht gekomen), aangezien het sneller én gemakkelijker is, terwijl het slechts een aantal euro'tjes scheelt.

En dat je standaard de BTW niet terug krijgt lijkt mij logisch? Targetpay moet dit afdragen aan de overheid, die dit enkel aan jou terug zullen geven indien je BTW-machtig bent. Hetzelfde principe geldt voor winkels en dergelijke, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Anoniem: 236146 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:50:
[...]
En dat je standaard de BTW niet terug krijgt lijkt mij logisch? Targetpay moet dit afdragen aan de overheid, die dit enkel aan jou terug zullen geven indien je BTW-machtig bent. Hetzelfde principe geldt voor winkels en dergelijke, toch?
Als je een pot verf terugbrengt naar de Gamma, krijg je het bedrag incl. BTW terug.
Nu breng je de pot verf terug naar een andere winkel dan de Gamma zelf, en ben je de BTW dus kwijt?

Wat ik via Google vind op "Thoorn beltegoed" komt nogal knullig over... Een site die het verschil tussen 0,75 cent en 0,75 euro niet snapt, 2 keer bellen = 9 euro, en 12 keer bellen = 9 euro... Gammel copy/paste werk...

[ Voor 17% gewijzigd door RemcoDelft op 15-08-2008 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RemcoDelft schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 12:02:
[...]

Als je een pot verf terugbrengt naar de Gamma, krijg je het bedrag incl. BTW terug.
Nu breng je de pot verf terug naar een andere winkel dan de Gamma zelf, en ben je de BTW dus kwijt?

Wat ik via Google vind op "Thoorn beltegoed" komt nogal knullig over... Een site die het verschil tussen 0,75 cent en 0,75 euro niet snapt, 2 keer bellen = 9 euro, en 12 keer bellen = 9 euro... Gammel copy/paste werk...
Ach, die slordigheidsfoutjes neem ik voor lief. Ik lees over die site hier veel positieve ervaringen, met name over de snelheid waarmee het geld gestort wordt en ze zijn ook vrij voordelig :)

En over die BTW: ik zie de logica en relevantie van die vergelijking niet echt; sowieso kun je je pot verf in principe enkel bij de Gamma terugbrengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-06 15:34

BlueTooth76

Let the sun shine!

Ik had nog bijna 100 euro aan beltegoed via Orange en m'n abonnement loopt maandag af.
Vandaag de gok genomen en via Thoorn alles opgebeld a 80 cent per minuut.
De mobiel ongeveer 2 uur aan de lijn laten hangen (op speaker gezet) en toen was het klaar.

Kreeg 30 minuten later een mailtje:
Beste BlueTooth76

Je beltegoed (57,60 euro) is zojuist overgemaakt op je rekening. Het
zal 1 tot 3 dagen duren eer de bank de betaling heeft verwerkt. Is je
bank echter de Rabobank, dan staat je geld er al binnen een paar
minuten op.

Met vriendelijke groet,
*anoniem gemaakt*
http://www.belvoorgeld.nl.tt/

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:13

Ankh

|true

Op het moment heb ik 181 euro op me beltegoed staan en counting. ik kan helaas mijn abonnement niet stop zetten en omdat ik een zakelijke mobiel heb betaal ik eigenlijk voor niets..
Ben al eerder eens aan het kijken geweest hoe ik dit in kan cashen. Maar nooit echt een hoge percentage kunnen vinden.. :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BlueTooth76 schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 16:24:
Ik had nog bijna 100 euro aan beltegoed via Orange en m'n abonnement loopt maandag af.
De mobiel ongeveer 2 uur aan de lijn laten hangen (op speaker gezet) en toen was het klaar.

[...]
Ik heb al test 1,50 via die website ingecasht. Direct dezelfde dag dezelfde mail gekregen en 1 of 2 dagen later stond het erop. :) Als jij hier confirmeert dat je ook jouw geld hebt gekregen, ga ik de rest van mijn beltegoed (zo'n 80 euro) ook incashen, aangezien ik m'n contract ga opheffen bij Orange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:05

TDB

Ankh schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 16:53:
Op het moment heb ik 181 euro op me beltegoed staan en counting. ik kan helaas mijn abonnement niet stop zetten en omdat ik een zakelijke mobiel heb betaal ik eigenlijk voor niets..
Ben al eerder eens aan het kijken geweest hoe ik dit in kan cashen. Maar nooit echt een hoge percentage kunnen vinden.. :)
wat vindt jij een hoge percentage??

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76
  • Laatst online: 08-06 15:34

BlueTooth76

Let the sun shine!

BlueTooth76 schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 16:24:

[...]
Update: het geld stond vandaag werkelijk bijgeschreven :)

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Vraag me bij Thoorn wel af wat nou voordeliger is, per gesprek of laat maar bellen. Bij het tweede heb je wel maar 1 keer starttarief van je provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

sambalbaj schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 12:24:
Vraag me bij Thoorn wel af wat nou voordeliger is, per gesprek of laat maar bellen. Bij het tweede heb je wel maar 1 keer starttarief van je provider.
Bij elke service die ik ken krijg je per gesprek veel meer (0,80-1e) voor 1,30 tarief per gesprek. Bij per minuut krijg je altijd veel minder; meestal rond 50%. Neem je de moeite dan levert het meer op. Wil je gemak, dan per minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sambalbaj schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 12:24:
Pak je providers tarieven bij de hand en met een tamelijk simpel rekensommetje kun je het zelf uitrekenen ;) Bij mij (Orange, 12ct/minuut + 6ct starttarief) was per gesprek iets goedkoper dan per minuut; ik meen me te herinneren dat het zo'n 5 euro scheelde. Voor dat verschil heb ik geen zin om 60 keer een code in te voeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doodindegoot
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-06 12:57
Dat bellen naar Thoorn is ook waardeloos. Omdat je iedere keer na het bellen op die link moet klikken, terwijl je tussendoor gezellig op 'vernieuw' of wat dan ook kan klikken, de pagina vernieuwd wordt en je de link kwijt bent. En je dus ook niet meer dat belletje kan innen? Op zo'n manier is het helemaal makkelijk om geld te verdienen :X

Wie het laatst lacht is traag van begrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Is er hier iemand die meer informatie heeft over het implementeren van een webshop met zo'n leuke betaal-per-telefoon-optie? Tenslotte is dat het onderwerp van dit topic :)
Ik weet dat www.condoomfabriek.nl het heeft bijvoorbeeld, en ik ken Mollie, maar dat combineren met bijvoorbeeld osCommerce zie ik niet zo zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-03 08:29
Als je een beetje een gamert bent ;) http://www.paybycash.com/options/available_merchants.php
GTCs van bijna alle major online MMOs :D alles te betalen met sms

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jns1986
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06 10:07
iemand ervaring met eurobellen.nl?

Heb enorm goede ervaringen met www.targetpay.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jns1986
Heb ondertussen mijn eerste "betaling" via targetpay uitgevoerd;
bij mijn t-mobile flex is €75,- + €5,75 overige kosten in rekening gebracht bij een opbrengst van €14,-

Het is even wachten of dit de werkelijke kosten worden, maar als het zo moet dan schiet het ook niet erg op...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Jns1986 schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 21:38:
Heb ondertussen mijn eerste "betaling" via targetpay uitgevoerd;
bij mijn t-mobile flex is €75,- + €5,75 overige kosten in rekening gebracht bij een opbrengst van €14,-
Hoe specificeren ze dit? Wat zijn de kosten van het nummer dat je belde? Iets meer gegevens zou leuk zijn, want deze bedragen klinken erg slecht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jns1986
RemcoDelft schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 22:44:
[...]

Hoe specificeren ze dit? Wat zijn de kosten van het nummer dat je belde? Iets meer gegevens zou leuk zijn, want deze bedragen klinken erg slecht!
Ik zal even mijn factuur af moeten wachten; maar ik heb al ontdekt dat er waarschijnlijk +-€50,- aansluitkosten bij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 23:53

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dat is hetzelfde betaalnummer als van Thoorn.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
  • Laatst online: 30-04-2024
ik heb kpn flexibel 25 abbonement en heb in de loop der tijd 180 euro opgespaard.

bij verlengen raak ik dit kwijt, kan ik dit beltegoed ergens cashen, iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Buntmans schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 21:58:
ik heb kpn flexibel 25 abbonement en heb in de loop der tijd 180 euro opgespaard.

bij verlengen raak ik dit kwijt, kan ik dit beltegoed ergens cashen, iemand ervaring?
Gaat 090x uit de bundel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 20:53
zero_cool89 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 13:49:
ben uitbetaald door beltegoedover.nl

ze betalen helaas maar 1 keer per maand uit maar ze doen het wel.
beltegoedover.nl doet het niet meer. ik heb 2 keer gebeld, en krijg een 5 cijferige code. deze vul ik in op de website en hij zegt onjuiste code, moet 8 cijfers zijn. nu thoorn proberen.

edit:
de website van thoorn (http://www.thoorn.nl/beltegoed/) werkt iig wel. nu even de uitbetaling afwachten. ik heb 35 euro gecasht, nog dik 200 te gaan, maar ik wacht even een uitbetaling af ;)

edit2: clubmeter.com werkt ook. die hebben een betaal per minuut nummer, wat erg handig is. heb daarmee voor 3,61 opgeladen en een fruitautomaat gespeeld. 5 euro uit laten betalen, eens kijken of het daadwerkelijk op mn bankrekening verschijnt.

ik geef binnenkort een update over de uitbetalingen. ik ben ook wel benieuwd wat het bellen naar clubmeter gekost heeft.

[ Voor 42% gewijzigd door Byte_Me op 17-12-2008 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:45
Nope..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 23:53

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Byte_Me schreef op woensdag 17 december 2008 @ 12:58:
[...]

edit:
de website van thoorn (http://www.thoorn.nl/beltegoed/) werkt iig wel. nu even de uitbetaling afwachten. ik heb 35 euro gecasht, nog dik 200 te gaan, maar ik wacht even een uitbetaling af ;)
Ik heb die vorige maand ook gebruikt. Ik heb 30 keer gebeld om € 25,50 terug te krijgen, en volgens mijn factuur heeft me dat € 33,63 gekost (27x € 1,12 en om de een of andere reden 3x € 1,13). In totaal dus 75,8 cent op de euro teruggekregen.
Ik heb T-Mobile, 0900 gaat daar uit de bundel (Flex 30).

Bij thoorn kun je vanaf € 25 laten uitbetalen, en twee dagen nadat ik uitbetaling had aangevraagd stond het al op mijn rekening.

En die hele exercitie heeft me 17 minuten gekost. Nu moet ik nog een paar honderd euro cashen. :+

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Laatst online: 05-06 23:44
Maasluip schreef op maandag 22 december 2008 @ 14:20:
[...]

Ik heb die vorige maand ook gebruikt. Ik heb 30 keer gebeld om € 25,50 terug te krijgen, en volgens mijn factuur heeft me dat € 33,63 gekost (27x € 1,12 en om de een of andere reden 3x € 1,13). In totaal dus 75,8 cent op de euro teruggekregen.
Ik heb T-Mobile, 0900 gaat daar uit de bundel (Flex 30).

Bij thoorn kun je vanaf € 25 laten uitbetalen, en twee dagen nadat ik uitbetaling had aangevraagd stond het al op mijn rekening.

En die hele exercitie heeft me 17 minuten gekost. Nu moet ik nog een paar honderd euro cashen. :+
Bij T-Mobile staat alles excl BTW weergeven he op je factuur ;) dus nog even maar 1.19 doen en dan eventuele kortingen eraf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

beltegoedover.nl doet het niet meer. ik heb 2 keer gebeld, en krijg een 5 cijferige code. deze vul ik in op de website en hij zegt onjuiste code, moet 8 cijfers zijn. nu thoorn proberen.

edit:

edit2: clubmeter.com werkt ook. die hebben een betaal per minuut nummer, wat erg handig is. heb daarmee voor 3,61 opgeladen en een fruitautomaat gespeeld. 5 euro uit laten betalen, eens kijken of het daadwerkelijk op mn bankrekening verschijnt.

ik geef binnenkort een update over de uitbetalingen. ik ben ook wel benieuwd wat het bellen naar clubmeter gekost heeft.
Hoi,
Beltegoedover werkt wel hoor, als je een 5 cijferig nummer hebt gekregen komt dat omdat je niet naar
0909 -3000130 hebt gebeld maar naar
0900 -3000130

helaas heb ik dit wel vaker meegemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
[...]
De site wekt niet echt vertrouwen, als er staat "test het account met test/test", waarna het niet werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Laatst online: 29-05-2021
RemcoDelft schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 12:54:
[...]

De site wekt niet echt vertrouwen, als er staat "test het account met test/test", waarna het niet werkt...
Drie keer gebruikt, drie keer binnen twee dagen uitbetaald :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik ben nu ook al een tijdje bezig met beltegoed cashen op thoorn.nl. Nu krijg ik als ik bel af en toe de boodschap "wij hebben geen ingave kunnen registreren, toets de code nogmaals in"

Dan kan ik die code wel tig keer intoetsen maar het werkt niet. Enige wat ik dan kan doen is ophangen wat me dus 1,30 kost zonder dat ik er iets voor terug krijg. Iemand ervaring hier mee ?

Meestal werkt het wel maar regelmatig dus ook niet. Hier baal ik wel enorm van.

Edit: Doe het nu maar andersom. Op de site invoeren in plaats van via de telefoon invoeren.

Edit: En dan 2x te horen krijgen dat alle lijnen bezet zijn. Kost me wel weer 2x 1,30. Het is net een bel spel alleen weet je dan zeker dat je geen geld krijgt :(

Nu wel klaar met de 25,50. Denk niet dat ik het nog een keer doe als het me telkens extra geld kost door fouten van hun.

[ Voor 31% gewijzigd door PilatuS op 03-01-2009 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Laatst online: 29-05-2021
Heb met meerdere simkaarten en met verschillende toestellen gebeld en de problemen, die je schetst, nooit ondervonden.
Mogelijk is het momenteel erg druk en heb ik dan blijkbaar op minder drukke tijden gebeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als een gesprek naar een 1.30 per gesprek nummer korter duurt dan ik dacht 3 of 5 seconden, dus als de lijn bezet is, dan hoort je provider geen geld af te schrijven, en krijgen de nummer leveranciers ook niet het geld.
als dat wel het geval is, dan moet je aan de bel trekken bij je telecom provider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3671

Wel grappig om te zien dat dit onderwerp (bijna) volledig is veranderd in een onderwerp over beltegoed cashen.

Dus om maar even de advocaat van de duivel te spelen:
Op veel websites over telecom zaken zoals telecomvergelijker is dit onderwerp niet toegestaan, omdat het door telecom aanbieders vaak als een vorm van fraude wordt gezien.
Ik heb de algemene voorwaarden van prepaids nooit doorgenomen, maar in de algemene voorwaarden van bijvoorbeeld Orange abonnementen staat heel duidelijk dat dit gedrag niet is toegestaan.

Controleer dus heel goed of je met dit cashen niet tegen de algemene voorwaarden van je prepaid/abonnement ingaat. Anders mag je telecomaanbieder je zomaar afsluiten, met nare financiele gevolgen.

Het bewijs leveren dat jij beltegoed hebt lopen cashen is nogal makkelijk als je belt naar 0900 nummers die zich speciefiek aanprijzen als "beltegoed cash-lijnen". Dus als je wordt afgesloten en je krijgt een rekening, dan denk ik ook niet dat je veel kans maakt bij de geschillen commissie telecomzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-06 15:13
Anoniem: 3671 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 14:27:
Wel grappig om te zien dat dit onderwerp (bijna) volledig is veranderd in een onderwerp over beltegoed cashen.

Dus om maar even de advocaat van de duivel te spelen:
Op veel websites over telecom zaken zoals telecomvergelijker is dit onderwerp niet toegestaan, omdat het door telecom aanbieders vaak als een vorm van fraude wordt gezien.
Ik heb de algemene voorwaarden van prepaids nooit doorgenomen, maar in de algemene voorwaarden van bijvoorbeeld Orange abonnementen staat heel duidelijk dat dit gedrag niet is toegestaan.

Controleer dus heel goed of je met dit cashen niet tegen de algemene voorwaarden van je prepaid/abonnement ingaat. Anders mag je telecomaanbieder je zomaar afsluiten, met nare financiele gevolgen.

Het bewijs leveren dat jij beltegoed hebt lopen cashen is nogal makkelijk als je belt naar 0900 nummers die zich speciefiek aanprijzen als "beltegoed cash-lijnen". Dus als je wordt afgesloten en je krijgt een rekening, dan denk ik ook niet dat je veel kans maakt bij de geschillen commissie telecomzaken.
Ach op de meeste telecomsites mag je het dan wel weer over unlocken en debranden etc. hebben, elke site (incl. tweakers) heeft rare regels.
Orange kan wel vinden dat het fraude is, het enige dat ze er soms tegen doen is de cashnummers blokkeren, ik heb nog nooit iets gehoord over hoge rekeningen oid. Het probleem voor orange is dat als ze mijn abo voortijdig beëindigen, ik alleen maar minder betaal voor de telefoon die ik er bij gekregen heb en ze zelf dus duurder uit zijn.
Daarnaast maken de cash sites dikwijls gebruik van 0900 nummers die ook gebruikt worden door heel veel andere sites/bedrijven en kan orange dus lastig bewijzen dat het beltegoed cashen betreft en dit maakt afsluiten (van het 0900 nummer) ook lastig omdat orange ook veel verdient aan die nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
@Rrob, ook al cash je op nummers die ook voor legitieme doeleinden gebruikt worden, providers kunnen vrij goed cashgedrag identificeren. De providers hebben speciale teams zitten die o.a. dit soort dingen monitoren. En als het ze te veel wordt, blokkeren ze gewoon het bellen naar 0900 voor jouw abonnement. Mag dat? Nee. Doen ze dat? Ja. En je doet er weinig tegen. Ja, je kan ze bellen, maar leg je 0900 belgedrag dan maar eens uit aan de afdeling fraude van de desbetreffende provider. Kijk, als het om kleine bedragen gaat zullen ze niet snel iets doen. Maar als jij even in een uurtje 100 euro verbelt naar 0900 dan gaan er echt wel bellen rinkelen :Y)

En inderdaad hebben wij dit onderwerp verboden op ons forum, simpelweg omdat cashen een vorm van uitmelken van providers is, en daar staan wij als TV niet achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-06 15:13
JJ> €100 in een uur is inderdaad wel wat veel...

Mijn punt was dat mensen niet bang hoeven te zijn dat ze met hoge rekeningen geconfronteerd worden als ze gaan cashen. In het ergste geval wordt het betreffende 0900 nummer na een tijdje geblokkeerd en als je het een beetje subtiel aanpakt gebeurt dat ook niet zo snel.

edit> ik wil het uitmelken van providers ook echt niet goedpraten maar als iemand met een iets te groot abo na 2 jaar wat btg over heeft en dat dreigt te verliezen doordat hij/zij een nieuw abo neemt, vind ik het geen probleem als diegene dat btg casht, hij/zij heeft immers betaald voor dat beltegoed!

[ Voor 32% gewijzigd door Rrob op 26-01-2009 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Daar ben ik het wel mee eens ja :) Aan de andere kant, het kunnen meenemen van tegoed is een service. Bij veel providers vervallen je belminuten na één of twee maanden al..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JJapie schreef op maandag 26 januari 2009 @ 13:38:
Daar ben ik het wel mee eens ja :) Aan de andere kant, het kunnen meenemen van tegoed is een service. Bij veel providers vervallen je belminuten na één of twee maanden al..
Wat natuurlijk te belachelijk voor woorden is, je hebt er tenslotte voor betaald.
om die zelfde reden mag een iris cheque of andere bon nooit een verloopdatum hebben.
als die er wel opstaat, dan mag de bon nogsteeds niet geweigerd worden.

ik vind het vreemd dat het op telecomvergelijker geblokkeerd wordt, hierdoor lijkt het alsof het illigale praktijken betreft en dat is niet zo.

wat wel illegaal is, zijn mensen die mobieltjes jatten of op andere manieren een mobiel van een ander gebruiken om op beltegoedcashen.be of een vergelijkbare site het saldo te cashen.
ook is er een tijd geweest dat je 20 euro beltegoed kreeg op een kaartje wat je kocht voor 5 euro.
Wat voor veel mensen een goede reden was om een centje bij te verdienen.

Dit is tegenwoordig al een tijd niet meer zo en als extra beveiliging kan er pas naar 090x nummers gebeld worden nadat er voor het eerst is opgewaardeerd.

de service is ook niet bedoeld om snel veel geld te verdienen, maar om gewone mensen een alternatief te geven om hun te veel aan beltegoed uit te betalen. en voor bijvoorbeeld mijn oma die een prepaid heeft alleen omdat ze bang is om met de scootmobiel een lek band te krijgen en dan geen kant op kan.
maar wel iedere keer haar beltegoed moet opwaarderen om haar mobiel werkend te houden.
Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste