Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sky2k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 16:01
Afbeeldingslocatie: http://www.mp3cdspeler.nl/images/fotos/produkten/434_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mp3cdspeler.nl/images/fotos/produkten/434_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mp3cdspeler.nl/images/fotos/produkten/434_3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mp3cdspeler.nl/images/fotos/produkten/434_4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mp3cdspeler.nl/images/fotos/produkten/434_5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mp3cdspeler.nl/images/fotos/produkten/434_6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mp3cdspeler.nl/images/fotos/produkten/434_7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mp3cdspeler.nl/images/fotos/produkten/434_8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mp3cdspeler.nl/images/fotos/produkten/434_9.jpg

Kenmerken o.A:
Standaard geheugen 256MB of
Geheugen uitbreiding niet mogelijk
Ondersteund MP3 en WMA bestanden
4 lines negatief black panel display
ID3 V1 tag, V2 2.0, V2 3.0, V2 4.0
Interface USB 1.1 en 2.0
Bitrate ~8Kbps tot ~320Kbps
Firmware upgradeable
Stereo oortelefoon set
Voeding 1 AAA Batterij
Batterij speelduur tot 12 uur
Afmetingen 80mm x 40mm x 17.2mm
Gewicht 35 Gram
7 Equalizer modes (2 handmatig)
USB Plug & Play geen software nodig
Signal to Noise > 90DB
Kleur zwart & chroom
Behuizing aluminium
FM tuner + FM recorder
Digitale Voice recorder
1 jaar volledige fabrieksgarantie
Website fabrikant www.MobiBLU.com
In de doos

MobiBLU DAH-1000 256MB
Stereo oor telefoon
Halsketting (neck strap)
USB kabel
Handleiding
1 AAA duracell batterij
Kunststof beschermhoesje
Installatie CD (Diverse software)
Afstandsbediening Optioneel

MobiBLU DAH-1000 512MB Prijs: € 219,-
MobiBLU DAH-1000 256MB Prijs: € 169,-
MobiBLU DAH-1000 128MB Prijs: € 139,-

Bron: http://www.mp3cdspeler.nl/winkel/?produkt&id=434

Heeft iemand misschien een review van deze mooie mp3 player :9~

[ Voor 12% gewijzigd door Sky2k op 16-12-2003 11:08 . Reden: 512mb erbij gepleurd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg mooi ding, maar als ik zo naar de plaatjes kijk ziet die er dik uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 21:21

SmartDoDo

Woeptiedoe

Sky2k schreef op 03 december 2003 @ 18:24:
ARRRGGG Dom :( Ben ik Titel [MP3 Speler] vergeten kan de admin dat veranderen?
offtopic:
Kun je door op de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif te klikken een TopicReport aanmaken en dan om een andere titel vragen :) Heb ik bij deze vast voor je gedaan ;)

Mooi ding om te zien en zeker interessant het enige wat ik jammer vind is dat hij niet uitbreidbaar is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze staat BOVENAAN mijn verlanglijstje BLOED MOOI DINGETJE... :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah, daaaag, 169 euro's voor de 256 mb versie!!!!! das echt verrotte goedkoop! dit word vast weer zo'n i-bead topper ofsow.....
wel veel vage streepjes over het lcd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09 06:26

nnk

Spreek uit: en en kaa

Dat komt omdat de refresh rate te laag is, moet je maar is kijken als ze op het nieuws een beeldscherm filmen ofzo. Of gewoon een digitale foto maken van je beeldscherm, mislukt ook vaak :)

ERG mooi ding, nu hopen dat de reviews top zijn. Helaas heb ik er net 1 gekocht, anders was dit zeker een kandidaat geweest! WOW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 20:47
Dit ding ziet er idd erg gruwelijk uit, was al bijna van plan ibead 150 te gaan bestellen, maar toen ik deze vanmiddag zag schoof de ibead gelijk een plaatsje naar beneden.

enige minpunt hij is iets groter dan de ibead, ik vind de lengte breedte verhoudingen niet helemaal goed, hij is te breed voor zijn lente, maar verder die kleuren enzo echt vet gewoon :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hoor , ik heb hem NU al (8:35 vanmorgen) wat zijn die gasten snel zeg ik dacht dat ik wel een paar dagen moest wachten. Ik heb de 256MB versie. Mijn eerste indruk GEWELDIG en nog mooier als op de foto de speler voelt heel goed aan. Ik heb 20 MP3tjes geupload en het klinkt allemaal perfect. Ik heb ook nog een Sennheiser MX500 bij besteld maar die heb ik nog niet getest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 23:14:
jah, daaaag, 169 euro's voor de 256 mb versie!!!!! das echt verrotte goedkoop! dit word vast weer zo'n i-bead topper ofsow.....
Nee hoor het is gewoon helemaal strak , het display is hetzelfde als op die 2de foto (die in het donker is genomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Laatst online: 07:35
Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 23:14:
Ik heb een 256MB MP3 speler van 116 euro...

Doet het gewoon nog steeds perfect hoor ;), ook het lcd scherm.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Laatst online: 16-09 17:46

EgoPro

Time is an illusion.

Yupz deze wil ik ook wel hebben! Is deze ook als dataopslag te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk
  • Laatst online: 06-09 06:26

nnk

Spreek uit: en en kaa

Zou Kopje Thee een kleine review kunnen posten?
Dat zou heel liev zijn :D O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoelang speelt ie op 1 batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes ik heb hem ook binnen gekregen JOEPIE... ik heb zelf genoeg aan de 128MB versie maar ik heb wel de afstandsbediening erbij gedaan (is altijd makkelijk). De afstandsbediening lijkt erg groot op de foto maar nu ik hem in mijn handen heb zie je hem bijna niet (ongeveer 3cm schat ik).... Wat is ie mooi zeg en een geluidje....mmmmmm dat wordt een leuke sinterklaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRoSTy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 09:25

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

is de bass ook een beetje goed? en de oordopjes die er bij geleverd worden

www.onbereikbaar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Besteld... eindelijk een goed(koop) alternatief voor de treinritjes of wat dan ook maar... jammer dat er geen oplaadbare batterijen in gaan maar dat nemen we maar voor lief ;)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

KeeZ schreef op 04 december 2003 @ 13:15:
jammer dat er geen oplaadbare batterijen in gaan maar dat nemen we maar voor lief ;)
Waar haal je dat vandaan dan? Waarom zou je geen oplaadbare AAA kunnen gebruiken dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

SmartDoDo schreef op 04 december 2003 @ 13:18:
[...]
Waar haal je dat vandaan dan? Waarom zou je geen oplaadbare AAA kunnen gebruiken dan? :)
das wel waar, maar ze laadt zichzelf niet op

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

LOl iemand al ergens anders reviews gevonden? Ik kan ze nergens vinden. Maar dit spelertje staat momenteel bovenaan mijn wishlist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

KeeZ schreef op 04 december 2003 @ 13:22:
[...]

das wel waar, maar ze laadt zichzelf niet op
Ik snap nu wat je bedoelt :) Nee, dat zou nog mooier zijn geweest inderdaad.
jrutjes schreef op 04 december 2003 @ 13:33:
LOl iemand al ergens anders reviews gevonden? Ik kan ze nergens vinden.
Ik heb ook al even gezocht, maar ik denk dat het dingetje nog te nieuw of onbekend is want Google geeft niet thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jrutjes schreef op 04 december 2003 @ 13:33:
LOl iemand al ergens anders reviews gevonden? Ik kan ze nergens vinden. Maar dit spelertje staat momenteel bovenaan mijn wishlist
Ik had zelf wat op Koreaanse website's gekeken daar waren ze erg positief maar ik moest wel hele pagina's vertalen van Koreaans naar Engels met altavista.
Google = Mobiblu dah 1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msel
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08 10:29

Msel

...

Als iemand die zo'n ding heeft gewoon in het kort ff vertelt of het ding gemakkelijk in het gebruik is enz. Of de geluidskwaliteit goed is met de bijgeleverde oordopjes, en nog wat info over de bas, dan word ik daar heel blij van.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus
  • Laatst online: 21-08 17:43

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

Hij is nu nog erg lekker geprijst (169 Euri). Blijft dit nog even zo of is dit een intro-prijsje. Anders moet ik 'm vast bestellen en niet te lang meer wachten.

I don't know, rocket fire at long range - somehow it lacks that personal touch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poinkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-03-2023
Heeft iemand de record functie al gebruikt? Is de kwaliteit een beetje goed? En weet iemand of je hier net zoals bij een minidisc een stereo microfoon in stoppen kan? Er zit wel een record input op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msel

Msel

...

Hij is bestelt :p. Morgen heb ik hem binnen als het goed is. Dat word spannend !

[ Voor 3% gewijzigd door Msel op 04-12-2003 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

* KeeZ heeft m ook als sinterklaas kado voor zichzelf :P inclusief AB en sennheiser mx400 koptelefoon :D

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcel_koggel schreef op 04 december 2003 @ 16:17:
Als iemand die zo'n ding heeft gewoon in het kort ff vertelt of het ding gemakkelijk in het gebruik is enz. Of de geluidskwaliteit goed is met de bijgeleverde oordopjes, en nog wat info over de bas, dan word ik daar heel blij van.

Bedankt!
Bij mij klinkt het geweldig , net de MX500 eraan gehangen en het klinkt helemaal top. Bass is iets zwaarder met de Sennheiser maar de standaard oordopjes zijn ook goed. Mijn broer heeft zo'n Aiptek MP3 stick gekocht een paar weken geleden by Mycom tjonge wat een rommel vergeleken bij deze speler. Hij wist niet wat hij zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

en de prijs ;)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JedaiNait
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Dit dingetje had ik gisteren ook gespot. Hij heeft precies wat ik wil, alleen de prijs ligt iets boven mijn budget. Daar staat tegen over dat hij er wel heel mooi uitziet in vergelijking met die ~€120,= dingetjes. Alleen ben ik niet zon held met dingen bestellen aan de hand van wat fotos en gegevens. Ik zie hem het liefst met eigen ogen en hoor/lees wat ervaringen van anderen. Daarom nog wat vraagjes aan gelukkige bezitters van dit mooie dingetje:
• Het materiaal ziet eruit alsof het erg snel beschadigd en het heel snel vies wordt (vingerafdrukken ed). Is dit idd zo of valt het mee?
• Heeft ie een random/repeat functie en hoe werkt ie?
• Hoe lang gaat 1 batterij in praktijk (dus niet wat er op de doos staat) ongeveer mee?
• Wat kan je met de eventuele AB allemaal regelen?

• Hoe zijn de ervaringen met mp3cdspeler.nl? Bezorgen ze snel? Zijn de ervaringen positief als het product defect is (garantie) etc. Heeft niks met de speler zelf te maken, maar wil ik wel graag weten :)

Dit was het wel ongeveer. Ik verwacht hem binnenkort aan te schaffen als de reacties positief zijn.

Ohja:
• Hoe is de kwaliteit van de oordopjes? Rommel die meteen vervangen moet worden, of voorlopig goed genoeg? (later zullen er ongetwijfeld *goede* dopjes op komen :) )
• Hoe goed is de radio? bruikbaar of valt er niks mee te ontvangen?
• ondersteund de player VBR mp3'tjes?

offtopic:
Nog een edit :):
Offtopic over oordopjes, kan iemand me hier vast ook wel vertellen:
De sennheiser mx400. Is het snoer dan van Y-vormig, of is de rechterkant langer dan de linkerkant? Vaag geformuleerd waarschijnlijk, maar ik heb het snoet graag achter mijn nek langs lopen. Kan dit bij de MX400?

[ Voor 23% gewijzigd door JedaiNait op 04-12-2003 23:21 ]

Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samster
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-07 14:29
En kan een van de gelukkige bezitters een foto maken van het apparaatje in zijn/haar hand.. Dan zie je toch iets beter hoe groot ie ong is (en ik neem aan dat jullie een gemiddelde hand hebben :) )

En
- of hij mappen ondersteunt..
- of alle instellingen en opgeslagen radio zenders elke keer dat je batt. verwisselt gewist wordt :/

Samster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

JedaiNait schreef op 04 december 2003 @ 23:08:
offtopic:
Nog een edit :):
Offtopic over oordopjes, kan iemand me hier vast ook wel vertellen:
De sennheiser mx400. Is het snoer dan van Y-vormig, of is de rechterkant langer dan de linkerkant? Vaag geformuleerd waarschijnlijk, maar ik heb het snoet graag achter mijn nek langs lopen. Kan dit bij de MX400?
offtopic:
MX400 heeft een vriend van me. Is Y-vormig. Vind ik persoonlijk ook minder.

Sorry mensen, alleen hier weet ik het antwoord op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mijne speelt al ongeveer 10 uur op dezelfde batterij dus 12 of 13 uur moet makkelijk haalbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

SindaPaus schreef op 05 december 2003 @ 07:16:
[...]

offtopic:
MX400 heeft een vriend van me. Is Y-vormig. Vind ik persoonlijk ook minder.

Sorry mensen, alleen hier weet ik het antwoord op. :)
offtopic:
Dan ga ik maar op zoek naar een mooie Beyer Dynamic denk ik, thnx anyway.

Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Laatst online: 12:59
Jha heeft iemand hier foto's van (zelfgemaakt) want volgens mij is dit ding heel erg dik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

MaStar schreef op 05 december 2003 @ 14:48:
Jha heeft iemand hier foto's van (zelfgemaakt) want volgens mij is dit ding heel erg dik...
Waar een topicstart al niet goed voor is ;)
Afmetingen 80mm x 40mm x 17.2mm
Dus 8 cm lang, 4 cm breed en net geen 2 cm hoog :) Ik vind het goed te doen i.i.g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
SmartDoDo schreef op 05 december 2003 @ 14:54:
[...]

Waar een topicstart al niet goed voor is ;)

[...]
Dus 8 cm lang, 4 cm breed en net geen 2 cm hoog :) Ik vind het goed te doen i.i.g.
Jha, maar ik wil ff foto met hand erbij of pinpas. Die foto's van de 1e post zijn mooie foto's.

Verder vind ik een kleine 2 cm veel te dik, helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Laatst online: 01-09 22:54

Elektronicanet

Leds do it!

Ik zou ook graag antwoord zien op de vragen die hierboven gesteld zijn :) Heb exact dezelfde vragen en zou 'm ook wel willen bestellen :D

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II
  • Laatst online: 16-09 22:15

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Ik kom dit ding dus ook net tegen, kon niets vinden op Google, dus ik denk
"Ik probeer GoT ook ff dan B) " En jahoor :P

Maar er zijn dus mensen die dit dingetje al in huis hebben?
En ook mensen die wat vergelijkingsmateriaal erbij hebben? [aan andere spelers, voor de geluidskwali van dit beestje..]

Want hij ziet er alvast al wel erg lekker uit :o :9

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Ja ik heb m persoonlijk al mogen testen, foto's komen vanavond wel even online...

wat betreft de 'smetvrees' van sommige mede-gotters, daar heb je wel gelijk in... net zoals bij de ipod en dergelijke zijn vingervlekken niet te vermijden... voordeel is het bijpassende plastic hoesje waar je m goed in kan bewaren, prachtig gewoon en voorkomt die vlekjes enzo...

voor de rest onderstuend de player gewoon mappen, browsen e.d. gaat erg gemakkelijk. Ook de EQ instellingen zijn zeer overzichtelijk, inclusief 2 user-definable EQ-instellingen.

Wat me verder opvalt is dat de geluidskwaliteit zeer goed is... Nadeeltje blijft dat er niet veel 'power' uitkomt, met mijn mdr-v700 van sony (ja dan heb je het over een huge ding :P) kan ik er niet super veel uit krijgen... mijn mx400's van sennheiser daarentegen voldoen prima bij deze.. ook de geluidskwaliteit van de meegeleverde koptelefoons is niet slecht te noemen.

Negatieve punten heb ik voor alsnog niet kunnen ontdekken, hooguit dat de overdrachtssnelheid niet super snel te noemen is, maar ach... Geduld is een schone zaak ;) ik doe ongeveer 4 minuten over 128 MB, dus binnen 10 minuten heb ik het beestje wel vol.

Ook istie gewoon te gebruiken als USB-opslagmedium, dus ook nog eens handig voor school :)

De AB is overigens een must, dan hoef je ook niet zo te graaien naar je lieve beestje ;) Het play/forward knopje is een soort van jogdial, waar ook op te drukken valt.

Het menu is erg inventief en makkelijk te gebruiken. Een beetje jammer is dat de play-mode wel ingesteld moet worden vanuit het menu, maar opties te over (random, repeat, repeat one, normal, intro) voor de liefhebbers. Het menu is ook lekker snel en browsen van nummers is absoluut goed te doen met dat 3regelig display

Het is inderdaad mogelijk dat je radio-instellingen op slaat, deze worden ook gewoon onthouden. Dit dankzij een 'settings.dat' filetje op het stickje, waar die hoogstwaarschijnlijk ook in staan. Misschien houdt dit in dat het eventueel vanuit windows wijzigbaar is :?

Overigens is het aansluiten binnen windows (XP hier) een fluitje van een cent, wordt gewoon als externe harde schijf beschouwt no probs with that one :)

VBR mp3's heb ik nog niet geprobeert, iets wat we vanavond nog even gaan deon, ik heb ook slechts een vluchtige blik kunnen doen op mijn speeltje.

Ervaringen met mp3cdspeler.nl zijn prima, garantie heb ik nog geen ervaring mee -gelukkig- maar service en bestelling gaan prima.

Gister besteld, een belletje gekregen of die bestelling correct was, en vanmorgen stond er zo'n kneusje van TNT voor mn deur met het pakketje :)

Voor de rest prima ervaringen t.n.t. met dit mp3 spelertje, van die 160 euri heb ik nog geen spijt gehad :)

[edit]
om de grootte van dit dingetje nog even te illustreren :

Afbeeldingslocatie: http://kocorp.kicks-ass.net/got/mp3.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door KeeZ op 05-12-2003 19:06 ]

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msel

Msel

...

Ja op die foto zie je nog niet echt de dikte maar dies 1,7 cm ofz. Maar in ieder geval. Ik had hem gisteren besteld, en dacht dat ik hem de volgende dag wel zou hebben. Maar toen ik thuis kwam was de bezorger al 1 x geweest (normaal komt ie altijd 2 x maja :S) en lag er zo'n bonnetje, en ik kan hem pas na 1 werkdag (maandag dus) ophalen :(:(:(. Moet ik weer 3 dagen wachten :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind hem persoonlijk vrij groot ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Zou je misschien een foto van de dikte kunnen maken, en met het backlight (dus dat je op display kan lezen) aan.

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Kijk daar hebben we wat aan _/-\o_

Ik heb overigens geen smetvrees, maar het is gewoon niet echt mooi te noemen als je duidelijk vlekken ed op je speler ziet. Maar over het algemeen ben je erg positief, dus ik denk dat ik hem zeer binnenkort ook wel bestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Backlight pics staan ook al in het topichoofd heb ik zo het idee.... het contrast is overigens ook nog in te stellen mocht dat nodig wezen ;) Lengte van het backlight eveneens... ook wel grappig, een LED-je die aangeeft wat er op dat moment gebeurt (mp3, record of FM-radio) ik moet zeggen dat de FM radio een goeie ontvangst heeft, in ieder geval beter dan wat ik met Nokia telefoons heb...

Goed, nog even een testje gedaan, VBR's zijn geen probleem voor dit beestje in ieder geval :)

Nog 1 nadeeltje, ik heb nog geen resume functie kunnen vinden helaas.... dus als je lange -livesets bijvoorbeeld- mp3s hebt, heb je dus een probleem... wellicht dat dit met een firmware verholpen gaat worden, dat is in ieder geval wel te hopen... Waar ik ook nog op wacht is een goede file-explorer, aangezien mp3s browsen wel goed gaat met de jog-dial maar we helaas een duidelijke structuur moeten ontberen... Voor de rest blijf ik het een prachtspelertje vinden voor die prijs :)

[ Voor 43% gewijzigd door KeeZ op 05-12-2003 23:39 ]

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Ik twijfel nog tussen de Aiptek 313 en deze speler... De Aiptek heeft als grote voordeel dat er een USBplug aanzit, zodat ik 'm overal direct kan inpluggen. Deze Modiblu ziet er natuurlijk veel mooier uit...
Eigenlijk zou ik altijd dan de USBkabel mee moeten nemen, omdat ik de speler ook als pendrive voor documenten wil gebruiken. Weet iemand of er misschien hele korte kabeltjes of zo hiervoor bestaan? Of weten jullie nog alternatieven met stekker?

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elektronicanet schreef op 06 december 2003 @ 12:15:
Ik twijfel nog tussen de Aiptek 313 en deze speler... De Aiptek heeft als grote voordeel dat er een USBplug aanzit, zodat ik 'm overal direct kan inpluggen. Deze Modiblu ziet er natuurlijk veel mooier uit...
Eigenlijk zou ik altijd dan de USBkabel mee moeten nemen, omdat ik de speler ook als pendrive voor documenten wil gebruiken. Weet iemand of er misschien hele korte kabeltjes of zo hiervoor bestaan? Of weten jullie nog alternatieven met stekker?
Vergelijk je de DAH-1000 met een Aiptek of Mambox :? daar doe je mijn Mobibluetje echt HEEL erg zeer mee ;) Nee test hem liever tussen de ibead 150, iRiver 300 serie of Mpio FL of FY......

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2003 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Ik had er niet bij vermeld dat ik op zoek ben naar een niet al te dure speler met uitgebreide opties (random, wma, firmware, ID3, voice), kortom vooral goede prijs/mogelijkheden verhouding. De Aiptek 313 valt daar ook in wat mij betreft (de Mambox overigens niet, die mist functies).

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freehumor
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-08 11:47

Freehumor

koekwous

Info:
Specs:
· Audio Formats
MP3(MPEG 1/2-Layer 2/3, 8~320Kbps & VBR files),
WMA(Microsoft Windows Media Audio, 32 ~ 160Kbps & VBR files),
ADPCM for Voice Recording and new formats by Firmware upgrade
· Built-in Flash Memory 128MB / 256MB / 512MB
· Music Play time 8 hours with WMA(64Kbps) & 4 hours with MP3(128Kbps)
per 256MB
· Voice Recording Time Upto 18 hours per 256MB
· FM Radio Recording Time Upto 18 hours per 256MB
· FM Output Frequency 87.50MHz ~ 108.00MHz
· FM Signal to Noise Ratio 50dB
· FM Output Power 16Ω / 7mW(Right & Left)
· Audio Output Frequency 20Hz ~ 20KHz
· Audio Signal to Noise Ratio 90dB
· Audio Output Power 16Ω / 7mW(Right & Left)
· PC Interface USB 1.1
· Download Speed Max. 4Mbps
· Power Supply 1 x 1.5V AAA Alkaline Battery
· Battery Life Lasts about 12 hours continuous playback with 1 x AAA battery
· Dimensions (W x H x D) 40mm x 80mm x 15.2mm (thickness) / 1.57” x 3.15” x 0.60”
· Weight 37g (1.30 Ounces) without battery

PC System Requirements
· Microsoft Windows 98, ME, 2000, or XP
· Pentium(or Compatible) 200MHz or Higher
· 32MB (64MB for Windows ME or 2000) Main Memory or Higher
· 30MB free hard drive space or Higher
· CD-Rom Drive and USB Port
· Internet Connection for content downloading

Wat meer informatie/plaatjes kan je hier vinden:
http://www.mobiblu.com/eng/e_sub_d1000.asp

Firware upgradable is die wel, maar ik zie nog geen nieuwe firmwares. Er zijn eigenlijk heel weinig firmwares. Misschien is dat wel het minpunt van deze speler.

Afspeel tijd voor deze speler is ook niet al te hoog. Wel jammer.

Trouwens ze verkopen ook andere hele mooie spelers :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:40

mno

Waarom spelen die dingen eigenlijk geen OGG bestanden? Dat is toch een open standaard die ook nog eens goede kwaliteit geeft met een redelijk lage bitrate. Is het zo moeilijk om dat in een firmware update te krijgen?

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Als ik me goed heb laten inlichten gebruikt OGG een andere compressie-techniek dan mp3, daarvoor is niet alleen een software change nodig, maar ook een hardware. Dus veel spelers die bij het ontwikkelen het 'gemis' hebben van GEEN ondersteuning, zullen dat waarschijnlijk in de toekomst ook niet krijgen.
En natuurlijk is iets maken wat anders is dan de standaard voor veel fabrikanten een probleem aangezien ze de meeste spullen aangeleverd krijgen, daarnaast worden de kosten dan hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 16:38

MaDLiVe

.-Observer-.

Ojjorz schreef op 06 december 2003 @ 19:27:
Als ik me goed heb laten inlichten gebruikt OGG een andere compressie-techniek dan mp3, daarvoor is niet alleen een software change nodig, maar ook een hardware. Dus veel spelers die bij het ontwikkelen het 'gemis' hebben van GEEN ondersteuning, zullen dat waarschijnlijk in de toekomst ook niet krijgen.
En natuurlijk is iets maken wat anders is dan de standaard voor veel fabrikanten een probleem aangezien ze de meeste spullen aangeleverd krijgen, daarnaast worden de kosten dan hoger.
Das niet helemaal waar. Een andere vorm van compressie kan meestal met een ander algoritme worden gedecodeerd door dezelfde chip. Het gaat dus meestal om een software/firmware update (iriver series).

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

MaDLiVe schreef op 06 december 2003 @ 22:29:
[...]

Das niet helemaal waar. Een andere vorm van compressie kan meestal met een ander algoritme worden gedecodeerd door dezelfde chip. Het gaat dus meestal om een software/firmware update (iriver series).
Ja, maar als ik het goed heb zijn die spelers wel OGG voorbereid. Correct me if I'm wrong, maar ik dacht dat dat wel nodig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mjah, volgens mij is het ook gewoon een software pakketje die de hele zooi in .ogg vertaald ofsow.... ik wed dat ik met mijn PII 400 mhz van 4 jaar terug (ofzow) ook wel .ogg kan afspelen, met een programma of een codec (mega) update in de mediaplayer......

ik kan me herrinneren dat de Nex Ia ooit op de markt kwam met de text dat er een .ogg ondersteuning zou komen, deze speler is ouder dan de i-bead en enkele i river modellen, dus waarom zouden die nieuwere spelers dan geen firmware update kunnen krijgen die wel een .ogg ondersteuning bevat? de mex heeft deze geloof ik nog steeds niet :7

maarjah, ik ben niet echt te spreken over al dat convert gedoe, k'weet niet of het tussen m'n oren zit, maar ik hoor dus duidelijk kwaliteits verschil.... in het nadeel van .ogg welteverstaan. mischien is .ogg prima als je direct van cd ript ofsow, daarom zal het nog een tijd duuren voordat .ogg echt geintergreerd is, omdat het merendeel val alle files die je download mp3 of wma is. (<<<<<heb ik niet gezecht :O )

de speler... ik zat nu net even te vergelijken met mijn mooie i-bead ( :9 ) en hij is wel bijna 2 keer zo groot....die MobiBLU
het design is daarentegen wel erg mooi, ik vraag me af of je het LCD schermpje ook daatwerkelijk niet ziet als deze is uitgeschakeld, want dat ziet er echt zwaar James Bond uit..... ''hej wat is dat....floep>> LCD...''
ik zie namelijk op de fotow die net gepost is naast dat dodelijke stukje karton met van die vuurststaven er in dat je het schempje niet ziet, maar de fotow's van de officiele site zien er anders uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 00:55:

de speler... ik zat nu net even te vergelijken met mijn mooie i-bead ( :9 ) en hij is wel bijna 2 keer zo groot....die MobiBLU
das waar... kunnen we ook nix over zeggen
het design is daarentegen wel erg mooi, ik vraag me af of je het LCD schermpje ook daatwerkelijk niet ziet als deze is uitgeschakeld, want dat ziet er echt zwaar James Bond uit..... ''hej wat is dat....floep>> LCD...''
Nou... je ziet het wel hoor... is gewoon een soort van 'sticker' over heen geplakt of iets dergelijks heb ik het idee...
ik zie namelijk op de fotow die net gepost is naast dat dodelijke stukje karton met van die vuurststaven er in dat je het schempje niet ziet, maar de fotow's van de officiele site zien er anders uit..
Mjah... dat dodelijke spul... ach :P je ziet het schermpje daarbij niet om dat hij exact van bovenaf genomen is, vna de zijkant is het allemaal iets duidelijker te zien... helaas zijn die foto's mislukt *grom* dus kan ik helaas niet laten zien hoe het van de zijkant er uit ziet... maar ga maar op de fabrikant af in dat geval...

* KeeZ gaat slapen samen met zn mp3 playertje :P

nog even 1 ding... gemiddelde transferrate ligt zo rond de 500KB/s in mijn geval... zou dus inhouden dat 256 MB in 512 seconden vol is, wat resulteert in een snelheid van 8,5 minuten... niet slecht ;)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Nog wat foto's:

Afbeeldingslocatie: http://shopping.m-any.com/images/shopping/dah1000/1000explain_05.jpg
Afbeeldingslocatie: http://shopping.m-any.com/images/shopping/dah1000/1000explain_04.jpg
Afbeeldingslocatie: http://shopping.m-any.com/images/shopping/dah1000/1000explain_01.jpg

_/-\o_ jummie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 00:55:
Hij is inderdaad een stukje groter, daar staat wel tegenover dat hij goedkoper is en dat ik hem er een stuk mooier uit vind zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik haal ook minimaal 500kb per seconde best fast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem zondag avond besteld, kijken wanneer die binnen is, word vast wel een chill mp3 spelertje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samster
  • Laatst online: 25-07 14:29
offtopic:
craSy in love 8)7 |:(

Samster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

LOL, hopen maar voor die mensen dat het een ander nummer is dan wij allemaal moeten denken :S Koreaans heh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb dit apparaatje nu ook besteld, maar ik was benieuwd naar de krasgevoeligheid van dit leuke apparaatje. (plastic hoesje noodzaak of niet?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

_Richie_ schreef op 08 december 2003 @ 17:15:
Ik heb dit apparaatje nu ook besteld, maar ik was benieuwd naar de krasgevoeligheid van dit leuke apparaatje. (plastic hoesje noodzaak of niet?)
noodzaak ja, krasvastheid kan ik niet testen, maar meer om de vingerafdrukken en dergelijke...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KeeZ schreef op 08 december 2003 @ 18:33:
[...]

noodzaak ja, krasvastheid kan ik niet testen, maar meer om de vingerafdrukken en dergelijke...
Kun je hem niet een keer laten vallen dan voor ons :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTA3
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 19:03:
[...]

Kun je hem niet een keer laten vallen dan voor ons :)
Ik denk dat hij wel waarde hecht aan zijn apparaten ;)

Ik denk dat ik er ook eentjuh ga bestellen, ziet er goed uit, en heeft alles wat ik nodig heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Er worden er zoveel gekocht hier in dit topic, misschien zijn ze wel in voor een inkoopactie :D

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elektronicanet schreef op 09 december 2003 @ 09:07:
Er worden er zoveel gekocht hier in dit topic, misschien zijn ze wel in voor een inkoopactie :D
Nu al ? de speler is een week oud dat zullen ze niet doen maar ja je kunt ze altijd mailen. Ik moet vandaag even een nieuwe batterijenoplader gaan halen de mijne is zo gaar als boter. Iemand een tip ? er gaan AAA batterijen in de Mobiblue DAH 1000. Ik zat te denken aan de GP rapid voor 40,- euro (meer wil ik er ook niet aan uit geven) of zijn er nog betere ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je kunt voor €7.00 2 AAA batterijen van GP bij de paradigit halen. En dan haal je voor €19,95 een HEMA batterijlader (beste koop consumentenbond)

Totaal €26,95

[ Voor 8% gewijzigd door _Richie_ op 09-12-2003 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Kan iemand een foto posten van dit apparaatje in het plastic hoesje?

http://www.mobiblu.com ze verkopen inderdaad ook nog andere hele toffe spelertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 10:51:
[...]

Nu al ? de speler is een week oud dat zullen ze niet doen maar ja je kunt ze altijd mailen. Ik moet vandaag even een nieuwe batterijenoplader gaan halen de mijne is zo gaar als boter. Iemand een tip ? er gaan AAA batterijen in de Mobiblue DAH 1000. Ik zat te denken aan de GP rapid voor 40,- euro (meer wil ik er ook niet aan uit geven) of zijn er nog betere ?
GP rapid is een prima ding... ik zou altijd GP kopen , komt altijd als beste uit de bus bij de consumentenbond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadVibes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02-2016
Je kunt voor €7.00 2 AAA batterijen van GP bij de paradigit halen. En dan haal je voor €19,95 een HEMA batterijlader (beste koop consumentenbond)
GP rapid is een prima ding... ik zou altijd GP kopen , komt altijd als beste uit de bus bij de consumentenbond.
Schijnbaar niet dus :?

Ik ben nu ook warm geworden van de MobiBLU, alhoewel de Diva Gem (met bluetooth!) en Decktron IMP 4256 (dubbele uitgang, meerdere kleuren backlight) ook erg leuk zijn. De eerste is echter nog nergens verkrijgbaar.

Kan niet eeuwig wachten, ik denk dat ik maar voor de MobiBLU ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De diva gem is al verkrijgbaar:

Diva Gem fanatic, 32 MB 135.00
Diva Gem fanatic, 64 MB 145.00

uitbreidbaar met flash cards. (SD/MMC)
Persoonlijk vind ik flash cards niet echt fijn, maar verder is het wel een mooi ding.

Ik weet alleen niet of dit wel klopt, aangezien op die ene site stond: 256mb -_-;;

Ik heb trouwens net de MobiBLU besteld op mp3spelers.nl ^_^
Na lang twijfelen tussen deze en di i-bead toch maar voor deze gekozen, hij trok me meer aan om een of andere reden.. mooi uiterlijk en dat ie iets groter vind ik toch eigenlijk wel een voordeel.
Raak ik hem niet zo snel kwijt ^^;;

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2003 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

BadVibes schreef op 09 december 2003 @ 16:35:
[...]

[...]

Schijnbaar niet dus :?

Ik ben nu ook warm geworden van de MobiBLU, alhoewel de Diva Gem (met bluetooth!) en Decktron IMP 4256 (dubbele uitgang, meerdere kleuren backlight) ook erg leuk zijn. De eerste is echter nog nergens verkrijgbaar.

Kan niet eeuwig wachten, ik denk dat ik maar voor de MobiBLU ga.
Lol... de ab van die decktron is exact gelijk aan de mobiblu :) overigens moet ik zeggen dat hij me nog steeds prima bevalt :) zelfs in de trein :P meeste mensen zitten je knap raar aan te kijken als je zo'n klein ding uit je zak vist :P

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb hem vanmiddag besteld en direct geld overgemaakt.

wanneer zal ik hem krijgen dan, morgen of overmorgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehm.. mischien wat offtopic maar de decktron die heeft toch helemaal geen afstandbediening? De decktron heb ik besteld, maar hij is midden december pas weer leverbaar.. al vind ik dit ook een erg mooi spelertje!

hmm volgens mij bedoel je met ab helemaal geen afstandsbediening.. wat bedoel je wel?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2003 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadVibes
hmm volgens mij bedoel je met ab helemaal geen afstandsbediening.. wat bedoel je wel?
Kijk op de website, als optie is er een ab verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadVibes
Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 16:52:
De diva gem is al verkrijgbaar:

Diva Gem fanatic, 32 MB 135.00
Diva Gem fanatic, 64 MB 145.00
Waar heb je die prijzen vandaan? Waar is ie te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam hem op een of andere vage site tegen, leek me niet echt betrouwbaar maar goed:

http://www.misterq.nl/Nederlands/misterqwinkel.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sky2k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 16:01
Kan iemand mij vertellen hoe de ontvangst is van de radio???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

Voor de Diva GEM: *klik*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 18:32:
ehm.. mischien wat offtopic maar de decktron die heeft toch helemaal geen afstandbediening? De decktron heb ik besteld, maar hij is midden december pas weer leverbaar.. al vind ik dit ook een erg mooi spelertje!

ja ik bedoel wel afstandsbediening... op de website staat deze er als optie bij vermeld

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Sky2k schreef op 09 december 2003 @ 22:51:
ik heb mijn spelertje net binnen dus ik heb nog niet veel geprobeerd. Wel heb ik even naar de radio geluisterd. Hij klinkt vrij zuiver (weinig ruis dus), in vergelijking met mijn vorige (loomax), maar hij kan hier (provincie Groningen) maar twee zenders ontvangen, waarvan 1 lokale zender...

Voor de radio zou ik het niet doen dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sky2k schreef op 09 december 2003 @ 22:51:
De ontvangst van de Fm radio is gewoon prima , ik woon wel dicht bij een zendmast maar in de trein of bus luister ik (heel soms) naar de radio en dan is het ook goed te doen. Maar ja voor de Fm tuner heb ik hem niet gekocht.... MP3 en WMA's zijn gewoon helemaal TOP... heb hem nu een weekje in huis en het is gewoon een SUPER SPELER !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Laatst online: 13:31

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
hoe zit het met de geluidskwaliteit? ik heb een Creative Muvo NX gehoord en die vind ik redelijk klinken, ik heb nu een Sony Discman met dubbele Bass-boost, kan ik zo'n kwaliteit eruit verwachten? of moet ik dan voor de Iriver gaan?

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

Tja, of voor de IAudio CW300 :).. IBead 150 of 200, enz... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msel

Msel

...

Ik heb er sinds een dag of 6 ook een, en de geluidskwaliteit is beter als de nuvo btw. Een vriend van me heeft die, (na 1 val wassie kapot) maar je hoort best verschil.

De radio is in deze regio perfect te noemen. Het autosearchen werkt fijn, je kunt alle zenders vinden enz.

Ook een pluspunt is dat het microfoontje van de voicerecord zeer goed is. Ik zat voor de gein in de klas op 32kbps de stem van de leraar op te nemen, vanuit achterin de klas, en het is duidelijk verstaanbaar.

Jammer dat als je een submap maakt, dat ie die niet onderscheid in het menu, hij flikkert ze gewoon bij elkaar, alleen de volgorde van de files in de submappen blijven bij elkaar.

Kortom, LEKKER DING :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Als je nu twee mp3tjes met dezelfde naam hebt 1 in de root en 1 in een subfolder wat doet het spelertje dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

jrutjes schreef op 10 december 2003 @ 19:12:
Als je nu twee mp3tjes met dezelfde naam hebt 1 in de root en 1 in een subfolder wat doet het spelertje dan?
Dan zie je m 2x....
SindaPaus schreef op 10 december 2003 @ 17:49:
Tja, of voor de IAudio CW300 :).. IBead 150 of 200, enz... ;)
Ga dit dan lekker even beargumenteren in plaats van een onzinnige reply te posten... nofi..

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

KeeZ schreef op 10 december 2003 @ 19:45:
[...]

Dan zie je m 2x....
[...]

Ga dit dan lekker even beargumenteren in plaats van een onzinnige reply te posten... nofi..
Of jij replyed er niet op wat ook onzinnig is. Waar hij op doelt zijn spelers die door reviewers als de TOP van de markt worden gezien, die het al hebben waargemaakt een goede speler te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

[copy paste van fok! 8) ]

Toen ik vandaag thuiskwam lag mijn MP3-speler al op mij te wachten. Over de levertijden van www.mp3cdspeler.nl heb ik dus niets te klagen (had hem maandag avond besteld).

De speler zelf
De speler is in het echt nog kleiner dan ik had verwacht. Echt een mooi klein dingetje. Er zijn natuurlijk spelers die nog kleiner zijn, maar ik vind het formaat zo wel goed. Het materiaal is wel glanzend, wat dus betekent dat je vingerafdrukken ed snel ziet. Dit had ik echter ok niet anders verwacht, dus ook dat viel niet tegen. Als dit echt een probleem is dan zit er een hoesje in de doos, waarmee je de speler tegen krasjes en vuil kunt beschermen.

Het geluid
Ik heb nog niet veel getest aan de speler, maar tot nog toe bevalt het geluid ook prima. De equalizer heeft ook daadwerkelijk nut (de EQ van mijn vorige speler was zinloos, ik hoorde geen enkel verschil tussen de verschillende settings). Ik heb nog niet zelf settings samengesteld, maar die mogelijkheid is er wel. Een nadeel is wel dat het maximale volume van de speler niet erg hoog is. Aan de andere kant scheelt dat op latere leeftijd een hoorapperaat .

De Radio
Het geluid wat uit de radio komt is zeker niet slecht te noemen. De ruis valt erg mee en wordt ook niet erger als je gaat bewegen oid. Wel is het een nadeel dat ik hier slechts 2 zenders kan ontvangen.
EDIT: Nu kan ik ineens wel meer zenders ontvangen. Vreemd, maar goed :).

De opnamefunctie
Ik heb even wat stemmen opgenomen met de standaard instellingen. Erg duidelijk was dit niet, maar de opname was wel te verstaan. Als een hogere opnamekwaliteit wordt gekozen, verhelpt dit probleem zichzelf neem ik aan. Wat wel een nadeel is, is dat de opnamen niet als mp3 of wav op de speler worden gezet. Je kunt de opnamen dus niet naar je HD kopieren en daar beluisteren (als dit wel kan, hoor ik graag hoe...).

De oordopjes
Deze zijn van veel betere kwaliteit dan ik verwacht had. Het geluid is niets slechter dan ik gewend ben. Nou heb ik (nog) geen *goede* oordopjes, dus echt vergelijkingsmateriaal heb ik niet, maar er valt prima naar te luisteren. De dopjes zitten ook best comfortabel en vallen ook niet heel snel uit. Nadeel vind ik wel dat het snoer Y-vormig is. Persoonlijk heb ik liever een 'nek-snoer'. Daarom gebruik ik voorlopig mijn oude dopjes.

optioneel: De afstandsbediening
De AB is wat groter dan de meeste afstandsbedieningen, maar niet storend groot oid. Verder heeft hij wel alle functies die er naar mijn mening op horen (play/pauze, stop, rew, ff, volume, hold). Daarnaast zit er ook nog een knop op om de equalizer mee te bedienen, deze knop wordt ook gebruikt om te switchen naar FM en Voice mode.
Nadeel van de AB is wel dat de hold-functie van de speler en de ab niet onafhankelijk zijn. hold op de ab is dus ook hold op de speler...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oki, ik heb hem paar uur geleden binnen gekregen (het is mijn eerste mp3speler).
Tot nu toe ben ik zeer tevreden :D
Morgen eens vergelijken met die dingen die mensen uit mijn klas hebben.

Er is al wel 1 ding opgevallen: de geluids kwaliteit is stukken beter dan de meeste mp3spelers die ik heb mogen beluisteren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem sinds vorige week zaterdag (vrijdag betaald)
en die mensen van mp3speler.nl zijn supersnel!!!

* geluid van mp3z vind ik gewoon super, zelfs op 128 kbps klinkt het prima.

* design is gewoon mooi (zat eerst te twijfelen tussen ibead en iriver)

* levensduur van de (duracell) batterij vind ik wat tegenvallen. in het boekje staat
dat hij 12 uur kan spelen met mp3z op bitrate 128kbps. ik heb meestal mp3z van hogere bitrates, maar batterijen zijn toch best snel leeg.

* black panel backlight vind ik wat te kort branden, hij gaat na max. 15 seconden uit, en als je een lange trackname hebt, kan je hem dus niet volledig uitlezen. want zonder backlight zie je gewoon niks.

opgenomen radio/stem klinkt niet slecht, je kan kiezen van 32 tot 192kbps kwaliteit, maar het is helaas wel mono.

je kan er geen microfoon inpluggen, het is alleen een klein gaatje.

afstandsbediening is ook mooi, maar je kan de speler er niet meer opstarten, je moet eerst de speler aanzetten.

heb er nu 40 mp3z inzitten met nog 4mb ruimte over.

wat me wel opviel is, dat de os best groot is, je hebt in totaal maar de beschikking over 243mb, en geen 256mb!!!

verder ben ik er heel tevreden mee.
prijs - kwaliteitsverhouding is prima.

_/-\o_

• SindaPaus

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

KeeZ schreef op 10 december 2003 @ 19:45:Ga dit dan lekker even beargumenteren in plaats van een onzinnige reply te posten... nofi..
Zie Ojjorz...
Ojjorz schreef op 10 december 2003 @ 20:03:
[...]

Of jij replyed er niet op wat ook onzinnig is. Waar hij op doelt zijn spelers die door reviewers als de TOP van de markt worden gezien, die het al hebben waargemaakt een goede speler te zijn...
Dank je :7

Plus: Dat BiG-GuY misschien ook eens naar die spelers (topics) moet kijken. Zijn horizon verbreden. Verder kijken dan MobiBLU en Iriver. Ik zat eerst ook alleen naar Ibead en Iriver te kijken. Inmiddels twijfel ik uit 5 á 6 merken. Niet dat dat nou beter is voor mijn koopgedrag, maar goed... ik heb nog een paar weken om mijn keuze te laten vallen. Dan ben ik weer in NL en kan ik er eentje kopen. Tot nu toe staat bij mij de IAudio CW300 op nummer 1. (Om ontopic te blijven staan de argumenten e.d. in dit topic) Vlak daarachter op 2 staat de Ibead 200, maar die is er nog niet. Ik ken noch review, noch mensen die er al mee 'gespeeld' hebben.
Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 22:40:* black panel backlight vind ik wat te kort branden, hij gaat na max. 15 seconden uit, en als je een lange trackname hebt, kan je hem dus niet volledig uitlezen. want zonder backlight zie je gewoon niks.
Kun je dat niet instellen ergens in het menu? Meestal kan dat bij die playertjes wel.
Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 22:40:
opgenomen radio/stem klinkt niet slecht, je kan kiezen van 32 tot 192kbps kwaliteit, maar het is helaas wel mono.

je kan er geen microfoon inpluggen, het is alleen een klein gaatje.
Leek mij meer dan logisch. :) Of is dat het niet? Zijn er playertjes waarbij het anders is?

• BiG-GuY
  • Laatst online: 13:31

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ik heb vanochtend de Iriver iFP-380 besteld bij www.mp3cdspeler.nl, want die heeft toch de meeste functies van al deze rond die prijs... en die kan ook direct-MP3 encoding, dwz. hij heeft een line-in :P. en hij gaat 24 uur mee op 1 AA...

Gallery V&A

Verwijderd

BiG-GuY schreef op 11 december 2003 @ 11:49:
Ik heb vanochtend de Iriver iFP-380 besteld bij www.mp3cdspeler.nl, want die heeft toch de meeste functies van al deze rond die prijs... en die kan ook direct-MP3 encoding, dwz. hij heeft een line-in :P. en hij gaat 24 uur mee op 1 AA...
Je zit op het verkeerde forum , waarom koop je geen DAH-1000 ? heb je voor hetzelfde geld 256MB .....

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 13:20:
[...]

Je zit op het verkeerde forum , waarom koop je geen DAH-1000 ? heb je voor hetzelfde geld 256MB .....
Tjah en waarom koop je geen MSI megastick? De Iriver heeft al bewezen zich staande te kunnen houden tussen al het flashspeler geweld, dat heeft de Mobiblu nog niet klaargespeeld. No offence, maar de Iriver is kwalitatief van een andere klasse dan de DAH1000

• McBBvB
  • Laatst online: 24-02-2020
kunnen er ook oplaadbare batterijen in de mobiBLU DAH-1000??

• Binz
  • Laatst online: 30-12-2024
Ja er kunnen oplaadbare batterijen in, GP bijv.

Weet iemand of deze speler ook de mogelijkheid heeft om muziek in mappen in te delen?

Ik zit te twijfelen tussen deze of de Decktron 4256.

• SindaPaus

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

Ergens in het begin van dit topic:
KeeZ schreef op 05 december 2003 @ 17:24:
voor de rest onderstuend de player gewoon mappen, browsen e.d. gaat erg gemakkelijk.
Meer op het einde van dit topic:
marcel_koggel schreef op 10 december 2003 @ 19:07:Jammer dat als je een submap maakt, dat ie die niet onderscheid in het menu, hij flikkert ze gewoon bij elkaar, alleen de volgorde van de files in de submappen blijven bij elkaar.
Makkelijk, zo'n search. B)

Verwijderd

BiG-GuY schreef op 11 december 2003 @ 11:49:
die 24 uur schijn je nooit te halen. lees reviews kieskeurig.

Verwijderd

SindaPaus schreef op 11 december 2003 @ 08:23:
Leek mij meer dan logisch. :) Of is dat het niet? Zijn er playertjes waarbij het anders is?
yep, maar was antwoord op vraag van iemand een paar pagina's terug.
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste