Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09 06:26

nnk

Spreek uit: en en kaa

Topicstarter
Inleiding:

Bij gebrek aan belangstelling voor deze Mp3speler met prachtige geluidkwaliteit heb ik dit topic geopend over deze speler!

Hij oogt wat groot op de plaatjes die rondcirkelen op het internet, maar hij is nog kleiner dan de bekende en populaire Iriver iFP 3**-T concurent:

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3cdspelers.nl/images/fotos/produkten/413_1.jpg

Beschrijving van Mp3spelers.nl:

Cowon systems een onbekende naam. Toch bestaat deze Zuid Koreaanse firma al enkele jaren en fabriceren ze mooie en vooral 'echte MP3 spelers'. In veel MP3 winkels in Azië is de iAudio CW300 de meest verkochte High End MP3 speler. U zult direct merken dat op deze speler nergens is bezuinigd. De Cresyn oortelefoon waar binnenkort ook de iRiver en de Ibead's standaard mee worden uitgevoerd, klinkt zeker zo goed zo niet beter dan een Sennheiser oortelefoon set. In samenwerking met Dynamic Bass kunnen weinig MP3spelers dit geluid evenaren. De iAudio CW300 is geheel van aluminium vervaardigd en zodoende onverslijtbaar en erg licht van gewicht. De speler beschikt over een duidelijk blauw verlicht display met menu structuur, een 5 cm grote afstandsbediening, een ingebouwde FM tuner en Voice recorder, is firmware upgradeable en heeft een speeltijd tot 30 uur op een enkele AA batterij. Op CD rom wordt het uitgebreide software pakket Jet-Audio meegeleverd waar u zelf MP3 bestanden mee kunt maken en bestanden naar de speler kunt up en downloaden.

Specs:

-Standaard geheugen 256MB
-Geheugen uitbreiding niet mogelijk
-Ondersteund MP3 bestanden
-4 lines grafisch display met verlichting
-Afstandsbediening (50mm)
-Interface USB 1.1 en 2.0
-Bitrate ~8Kbps tot ~320Kbps
-ID3 V1 tag, V2 2.0, V2 3.0, V2 4.0
-Firmware upgradeable
-Stereo Cresyn oortelefoon set
-Batterij speelduur tot 30 uur
-Afmetingen 82.5mm x 40mm x 18.6mm
-Gewicht 42 Gram
-Jet Audio MP3 manager (encoder)
-Signal to Noise > 95DB
-FM tuner met 24 presets & FM recorder
-Voice recorder (16 digitale effecten)
-4 equalizer modes + 1 handmatig
-DB Dynamic Bass
-Kleur zilvergrijs aluminium
-Behuizing aluminium
-1 jaar volledige fabrieksgarantie
-Website fabrikant www.iAudio.com

Nog wat reviews gevonden:

Tweakzone review
Computer Critics review

En wat plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.computercritics.com/images/reviews/iaudio5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.computercritics.com/images/reviews/iaudio2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.computercritics.com/images/reviews/iaudio3.jpg

Het design vind ik zelf minder, maar met de betere geluidkwaliteit en de oordopjes vind ik dit zeker een goed alternatief! Heeft iemand ervaringen met deze speler die voor 215 euro te koop is?

[ Voor 43% gewijzigd door nnk op 14-10-2003 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem nu 3 - 3,5 week en ik moet zeggen dat hij erg goed bevalt. Het enige wat ik op zou kunnen merken is dat de output power misschien iets te licht is. Maar dan zou ik toch zelf zeggen dat ik aan het muggenziften ben.

Met de gewone interne koptelefoon is het meer dan genoeg dat wel. Ook met externe gaat het prima. Een heel heel klein beetje extra vermogen zou echter niet misplaatst zijn geweest als je bijvoorbeeld een low-level muziekje in combinatie met een grote (Sennheizer) koptelefoon combineert.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2003 14:59 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een collega heeft hem 4 dagen geleden gekocht dit is echt een hele mooie speler , ook erg klein en een perfect geluid 95DB ! (ik heb zelf een Dyne Tuny en Xclef HD500 maar de iAudio CW300 klinkt beter.De Cresyn oordopjes klinken ook goed op mijn eigen spelers.Ik zou de oortelefoon set ook wil los willen kopen (iemand een idee waar ?) (klinkt beter als een Sennheiser MX300)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2003 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan.w
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-08 22:05

arjan.w

the unlimited edition

Ik twijfel zelf nog over de aanschaf van deze speler. Uiteindelijk gaat het natuurlijk om de kwaliteit en gebruiksgemak, maar ik vind een Iriver er een stuk aantrekkelijker uitzien.
Ben natuurlijk ook wel een beetje gadget freak 8)

Maar ff ontopic:

http://www.jetaudio.com/products/iaudio/cw300/reviews.html

Ik hoop dat er nog wat mensen hun ervaringen posten over de kwaliteit tav andere spelers, voornamelijk tov Irivers.

@Vsi: Kan je iets meer zeggen over baterijduur en de kwaliteit van het lcd scherm?

[ Voor 10% gewijzigd door arjan.w op 15-10-2003 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk

nnk

Topicstarter
*schopje*

Ik dacht dat dit wel interessant was vanwege de super prijs/qualiteit verhouding, iemand nog ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk

nnk

Topicstarter
Eindelijk is het dan zo ver, ik ben de eigenaar van deze fantastische speler. Een hele kleine review zonder foto's, daar staan er zat van hierboven. Als de digcam is opgeladen zal ik nog even een foto maken ter vergelijking met een iFP-300 van iRiver en een batterij.
Een korte review ivm met tijdgebrek, mis je iets? laat het me weten!

Geluidskwaliteit:

In 1 woord: geweldig. Nu was ik niet zo'n expert op dit gebeid, ik ben het tijdens mijn zoektocht naar de perfecte mp3-speler toch wel geworden. Het geluid is zeer helder, ook bij lagere kwaliteit mp3. Ruis heb ik zelfs bij vol volume niet kunnen ontdekken en ook geen vervorming van geluid.
Het geluid wordt heel 'surround' gegeven waardoor je je echt in de bios waant. Dit komt vooral door de Cresyn oordopjes die worden meegeleverd. Deze worden in Azië gezien als de beste oordopjes onder de 20 euro.

Stevigheid:

De speler is zeer solide en misschien enigsinds zwaar (niet zwaarder dan een iFp-300) hierdoor voelt hij betrouwbaar aan. Hij is vervaagdigd uit aluminium wat lekker koud en stevig is, en zwart plastic wat er ook erg goed uit ziet. De afstandsbediening (gratis meegeleverd) is wat minder stevig, maar ook die valt me mee vergeleken met andere spelers.

File transfer:

De speler wordt niet erkent als extra externe drive, maar met het programma Jetshell (meegeleverd) is het een kwestie van slepen van file naar speler. Ook muziek cd's zijn binnen 5 minuten omgezet naar mp3 en geupload naar de speler.

Conclusie:

Erg mooie, handige speler met een verdomt goede geluidskwaliteit. Als er nog vragen zijn over bijvoorbeeld functies (radio, voicerecorder, equaliser etc) reply dan en ik zal ze zo nauwkeurig en snel mogelijk beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 17:43

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

Gaat deze speler dmv een f/w upgrade misschien nog herkent worden als externe drive? Ik vind het wel makkelijk voor school, maar het is natuurlijk geen pré.

Hoe zit het met de equaliser, radio en voicerecorder? :)

Verder nog: waar heb je 'm vandaan, met hoeveel MB en voor welke prijs? :D

+ Foto's klaar? 8)

[ Voor 5% gewijzigd door SindaPaus op 10-12-2003 08:07 . Reden: vragen foto's ]

I don't know, rocket fire at long range - somehow it lacks that personal touch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Firmware voor UMS (externe harddrive) zit er inderdaad aan te komen als ik de geluiden mag geloven op het iaudio forum.

-De FM-ontvangst: De bekende zenders, Noordzee, Sky, 538, Yorin, ID&T, Radio 1, 2, 3 zijn allemaal heel goed te ontvangen en het geluid viel me honderd procent mee. In de trein tussen Dordrecht en Rotterdam hoef ik geen enkele van de hierboven genoemde zenders te veranderen dus op dit traject doet hij het ook goed als je in een bewegend voertuig zit. Wat de auto betreft heb ik (nog) geen ervaringen.

-Voice Recorder: De speler was eigenlijk ontworpen als portable voicerecorder aangezien Cowon in Zuid-Oost Azië bekend staat om zijn voicerecorden. Doordat hier zoveel aandacht aan is besteed is het geluid dan ook werkelijk subliem. Enige nadeel is dat de opgenomen bestanden geen MP3 zijn maar SC4 (ofzoiets). Hierdoor kan je ze niet gelijk afspelen op andere spelers, maar moet je ze eerst met jetshell-software (meegeleverd) omzetten in MP3.

-Equaliser: De Equaliser bestaat uit 4 preset en 1 User equaliser, hoewel ze allemaal instelbaar zijn, eigenlijk dus 5 zelf in te stellen equaliser-standen. Binnen een stand kan je het volgende aanpassen: Bas, Treble, Loudness, Digital Bass. Hiermee kan ik voor elk type muziek de voor mij perfecte afstellingen vinden. Aan bas is absoluut geen gebrek, met de bijgeleverde oordopjes én de bas redelijk hoog kan je het effect van een Hardcore-feest IN je hoor genereren. Daarbij komt dan je met de volgende firmware ook kan instellen welke tonen je wel of niet wil laten horen (als extraatje want nodig is het niet, erg compleet)

Nu zou je denken, zijn er nog minpunten te ontdekken aan deze speler? :) Enige nadeel is dat hij alléén mp3 afspeelt en nooit anders zal gaan doen (dit door de hardware decoding). Voor mij is dit geen nadeel aangezien 99% van wat ik download mp3 is. En daarnaast kan je met de bijgeleverde software binnen 5 seconden een nummer omzetten naar MP3. Maar elk nadeel heb zijn voordeel: Het fantastische geluid wordt juist gebracht door die hardware decoding, dus je krijgt ongeëvenaard geluid tot je beschikking. Geloof me, mensen worden jaloers! :D

Ik heb de 256MB versie, hoewel hij ook in 512MB te krijgen is. Ik heb hem gekocht bij http://www.mmport.nl/cgi-bin/shop/produkten.pl?groupid=6 voor 209 euro. De 512MB versie kost 279 euro.

P.S. Foto's zijn klaar maar moeten nog geupload worden, verwacht: aankomend weekend

• SindaPaus

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

Bedankt Ojjorz. Zeg nnk? Heb je inmiddels nog geen tijd gevonden of ben je het vergeten? :+

Foto's met vergelijking met iRiver. Ben benieuwd. Van het weekend zoet met de foto's van Ojjorz.

Ik dank jullie beide voor de hulpzame informatie bij mijn keuze, maar ik heb nog een kleine doorslag nodig... zeg maar. Waarom zou ik nou juist deze speler kopen en niet een iRiver, MobiBLU of iBead? Ok.. zijn geluidskwaliteit, maar verder? B)

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Van mij hoef je hem niet te kopen, ik ben geheel voor de geluidskwaliteit gegaan. Daarnaast vind ik hem nu ik hem zelf heb ook nog erg prachtig ook, ook is de bediening erg natuurlijk (dat is bij de Iriver zeker niet het geval) en zijn de voicerecording en de radio van uitstekende kwaliteit. Batterij duur vind ik zelf ook erg belangrijk: de Ibead speelt 14 uur op een accu (waar je dus lichtnet voor nodig hebt, maar wel goedkoper) en de CW300 haalt 30 uur+ uit een AA batterij, daarmee kan ik een week muziek luisteren zonder de batterij te vervangen, daarna laad ik hem gewoon 2 uur op.
Ik hoop je genoeg overtuigd te hebben, ik denk niet dat IK tijd heb voor de foto's, maar misschien dat NNK ze kan uppen (buurjongen).

P.S. Prijs-kwaliteit is ook erg belangrijk, deze speler kost minder dan de Iriver 390-T en volgens (inmiddels) vele kennissen is de CW300 beter!

[ Voor 10% gewijzigd door Ojjorz op 11-12-2003 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk

nnk

Topicstarter
Zoals beloofd hier de foto's van de mp3 spelers. Je ziet hier nnk's iRiver 390-T en Ojjorz's iAudio CW300:

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/h.nugteren1/c3cspul/DSC01150.JPG

Links de iRiver en rechts de iAudio mét hoesjes.

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/h.nugteren1/c3cspul/DSC01151.JPG

En nog een keer alleen nu zonder hoesjes.

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/h.nugteren1/c3cspul/DSC01155.JPG

En weer met hoesjes :)

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/h.nugteren1/c3cspul/DSC01157.JPG

Nu de 390-T in zijn eentje.

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/h.nugteren1/c3cspul/DSC01158.JPG

En hier de CW300 in zijn uppie.

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/h.nugteren1/c3cspul/DSC01159.JPG

En hier de zijkant.

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/h.nugteren1/c3cspul/DSC01160.JPG

En de andere zijkant van de 390-T

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/h.nugteren1/c3cspul/DSC01161.JPG

En de andere zijkant van de CW300.

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/h.nugteren1/c3cspul/DSC01162.JPG

En de asscesoires van de 390-T, de iAudio heeft ongeveer dezelfde, alleen een fluwelen draagzakje extra.

Ze bevallen ons trouwens allebei goed, ze hebben allebei zo hun voor en nadelen.
Dat was het weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
  • Laatst online: 24-02-2020
ik wilde de iaudio cw300 256 mb gaan kopen omdat het me toch 1 van de beste lijkt, maar toen ik zag dat ie alleen maar mp3 afspeelt en later niet anders :( ....neem ik um niet, ik heb grotendeels wma bestanden, maar is er mss een progje die van wma bestanden mp3 bestanden kan maken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

http://www.cooolsoft.com/powerconvertor.htm

Daar kan je als het goed is een proggie downen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk

nnk

Topicstarter
McBBvB schreef op 13 december 2003 @ 11:56:
ik wilde de iaudio cw300 256 mb gaan kopen omdat het me toch 1 van de beste lijkt, maar toen ik zag dat ie alleen maar mp3 afspeelt en later niet anders :( ....neem ik um niet, ik heb grotendeels wma bestanden, maar is er mss een progje die van wma bestanden mp3 bestanden kan maken??
Hij speelt inderdaad alleen maar mp3's af. Maar het is niet zo'n probleem om de files te converten, er zat zijn zat van die programma's. Zoeken op mp3 wma converter op download.com levert een hoop resultaten op. Het gebrek aan wma of ogg ondersteuning is pas echt een nadeel als je waarde aan het afspelen van wma of ogg's hecht (misschien betere geluidskwaliteit, compressie enz).

Een paar programma's voor jou omdat je te lui bent om te zoeken :>
MP3 <-> WMA converter
MP3, WAV, WMA en OGG converter

[ Voor 3% gewijzigd door nnk op 13-12-2003 12:18 . Reden: Spuit 11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
thx beiden, maar ik ben niet lui gewoon moe.....maar ff een vraagje nog, als ik een liedje convert blijft de geluidskwaliteit dan ongeveer even goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
de nieuwe mp3 speler van IAUDIO is uit, de IAUDIO 4, dit zegt mmport erover:

De uitgebreidste flash MP3-speler van dit moment is de iAUDIO 4! Dit compacte MP3-spelertje heeft een groot LCD-scherm en heeft een aluminium body.

Nu ondersteunt ook de iAUDIO alle gangbare formaten, MP3, WMA, ASF en WAV zijn geen probleem. Op deze luxe speler mag natuurlijk geen Direct MP3 encoder ontbreken, deze neemt in hoge kwaliteit op van elke audiobron. Zoals we al van iAUDIO gewend waren is ook de ingebouwde microfoon voor de voicerecorder van hoge kwaliteit.

Met de bijgeleverde USB-adapter is de iAUDIO 4 te gebruiken als pendrive en kunt u ook databestanden meenemen, via de verkenner kunt u deze gemakkelijk overzetten.

De FM-radio is van de hoogste kwaliteit, natuurlijk is een groot aantal presets aanwezig en kan er opgenomen worden van de radio

Het grote LCD display geeft werkelijk alle informatie weer en is ook nog eens in 124 kleuren instelbaar. Voor verschillende functies kunt u verschillende backlights kiezen! Met Mach3Bass, de meegeleverde Cresyn oortelefoontjes en de 2 x 13mW!! output heeft de iAUDIO een super geluidskwaliteit. Met de iAUDIO 4 is het ook mogelijk mappen en playlisten te gebruiken. Met JetShell en JetLogo zijn diverse instellingen te doen en kunt u de bestanden goed managen.

Om uw iAUDIO 4 mooi te houden wordt een draagtasje meegeleverd met een armband, handig voor het sporten. Ook een nieuw type halsketting wort meegeleverd.

http://eng.iaudio.com/dow...mages/iAUDIO4_top_img.jpg

ik vind hem zeer mooi, en hij kan ook wma files afspelen, hij kost 239 euro bij mmport...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vriend van mij heeft sinds afgelopen week via www.mp3spelers.nl de 512MB versie gekocht en is er erg tevreden over. Ik moet ook eerlijk zeggen een hele mooie speler. Ik vond hem zelf iets te duur daarom heb ik een MobiBLU 1000 gekocht en die bevalt me ook erg goed en ik vind hem iets mooier maar dat is persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Iaudio 4 is inderdaad de opvolger en beloofd ook zeker een topper te worden. Heel veel fratsen zoals 124 verschillende kleuren display. Maar ook usefull fratsen zoals BBE-equaliser etc. Jammer van de AAA batterij en de enigsinds tegenvallende batterijduur, maar daar krijg je dan ook wel een zeer klein/mooi/veelzijdig-spelertje voor terug. Over een maand verwacht een vriend van mij deze speler te hebben, ik wil graag weten of mijn CW300 dan eindelijk wordt overtroffen kwa geluidskwaliteit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

De Iaudio is vanaf 19 december leverbaar en ik denk dat ie nog voor de kerst in mijn bezit is! 8)

Dat van die tegenvallende batterijduur valt mee te leven: De batterij is kleiner, omdat de speler ook kleiner is, maar er komt wel meer vermogen uit de nieuwe. De CW300 had 2 x 8 mW en de 4 heeft 2 x 13 mW. Niet dat ik mijn oren ermee kapot wil bassen, maar voor groter koptelefoons is het misschien wel makkelijk. :)

En wat het geluid betreft, ook deze Iaudio heeft een S/N ratio van 95 dB. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
SindaPaus schreef op 15 december 2003 @ 07:03:
De Iaudio is vanaf 19 december leverbaar en ik denk dat ie nog voor de kerst in mijn bezit is! 8)

Dat van die tegenvallende batterijduur valt mee te leven: De batterij is kleiner, omdat de speler ook kleiner is, maar er komt wel meer vermogen uit de nieuwe. De CW300 had 2 x 8 mW en de 4 heeft 2 x 13 mW. Niet dat ik mijn oren ermee kapot wil bassen, maar voor groter koptelefoons is het misschien wel makkelijk. :)

En wat het geluid betreft, ook deze Iaudio heeft een S/N ratio van 95 dB. :Y)
ik moet ook op dat mW letten want ik heb een sennheiser PMX 60, dat is die neckband, en die wil ik wel graag houden, maar is bijvoorbeeld 2 x 5 mW (want ik wil of de IAUDIO 4 kopen of de I-Bead 200, maar die is maar 2 x 5 mW) dan te weinig??

[ Voor 5% gewijzigd door McBBvB op 15-12-2003 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Ik ben ook in bezit van een IAudio CW300.
Ik ben het 100% eens met de mini-reviews die hier gegeven zijn.
Plus vind ik dat erbij gezecht moet worden dat het batterij gebruik zo extreem meevalt dat als ik een duracell plus batterij erin doe (6 euro voor 8 stuks) dan kan ik wel 2 dagen non-stop luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00bDaan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-07 07:48

N00bDaan

De N00b.

Hier had je ook een 512 versie van dacht ik...
Ik ben ook van plan om die 512 versie te kopen maar heeft iemand al wat ervaring met die 512 versie. Want eigenlijk doe ik het niet voor minder dan 512 ^^

I cna tpye 300 worsd pre minute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
N00bDaan schreef op 15 december 2003 @ 12:06:
Hier had je ook een 512 versie van dacht ik...
Ik ben ook van plan om die 512 versie te kopen maar heeft iemand al wat ervaring met die 512 versie. Want eigenlijk doe ik het niet voor minder dan 512 ^^
De 512 versie is 100% identiek aan de 128 en 256 maar dan met meer geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

Ff tussendoor: 'k heb de iAudio 4 (CW400) 256 MB besteld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
SindaPaus schreef op 16 december 2003 @ 12:41:
Ff tussendoor: 'k heb de iAudio 4 (CW400) 256 MB besteld. :)
ik wil um ook kopen maar ik zag net dat de mobiBLU DAH-1000 512 mb maar 219 euro is 8) dus ik zit weer te twijfelen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Het is waar je de nadruk op gaat leggen. Wil je de beste geluidskwaliteit die voor flash-spelers verkrijgbaar is: koop een Iaudio. Wil je veel MB voor een mooie prijs en met een lekker design, koop een Monbiblu :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

Het is dat ik de iAudio al had besteld, anders was ik nu ook nog steeds stevig aan het twijfelen geweest. ;) Samen met mijn cognitieve disonantie ben ik ook wel weer blij dat ik niet meer kan en hoef te kiezen. 256 MB muziek is voor mij genoeg, eigenlijk (voor een flash-spelertje), maar natuurlijk is meer altijd mooi meegenomen. Als ik later meer MB-tjes wil neem ik er wel een HD-player bij (20 GB is dan ook niet veel duurder dan.) Maar voor sporten is dit gewoon een ideaal ding.

+ Beste geluidskwaliteit
+ Design (persoonlijk)
+ Kleiner

- Duurder dan de MobiBLU 512 MB

It's up to you. :)

(Ik weet niet hoe het met MobiBLU zit, maar ik Cowon heeft zich inmiddels wel bewezen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00bDaan

N00bDaan

De N00b.

Waar heb je de iAudio 4 besteld dan? Want die wil ik ooooook!!!! ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

N00bDaan schreef op 17 december 2003 @ 14:50:
Waar heb je de iAudio 4 besteld dan? Want die wil ik ooooook!!!! ^^
www.mmport.nl

directe link:
http://www.mmport.nl/?doc=product&id=111
(Als introductiegeschenk: 4 oplaadbare GP batterijen.)

Klote:
Paar dagen terug:
Product is leverbaar vanaf:
19-12-2003
Nu:
Product is leverbaar vanaf:
23-12-2003
Nu ligt ze niet op mij te wachten bij mijn thuiskomst, maar moet ik alsnog op haar wachten. :'(

[ Voor 7% gewijzigd door SindaPaus op 17-12-2003 14:56 . Reden: Don't forget the batteries ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00bDaan

N00bDaan

De N00b.

SindaPaus schreef op 17 december 2003 @ 14:55:
[...]

www.mmport.nl

directe link:
http://www.mmport.nl/?doc=product&id=111
(Als introductiegeschenk: 4 oplaadbare GP batterijen.)

Klote:
Paar dagen terug:

[...]

Nu:

[...]

Nu ligt ze niet op mij te wachten bij mijn thuiskomst, maar moet ik alsnog op haar wachten. :'(
THX:)...

Hoe zit het trouwens met de 512 versie ervan?

• SindaPaus

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

Die is er wel en die komt vast ook wel in EU, maar staat nog niet op de site.

Lees ik net op http://eng.iaudio.com/ als antwoord op de vraag wanneer hij in de EU (Portugal) komt:
Hi!

We will release iAUDIO 4 to overseas around January 2004.

We has distributor in Europe, you don't have to purchase from USA. Also, from now you can't purchase iAUDIO product from USA. If you live in Europe.

The iAUDIO 4 will be listed on most famous online shops in EU later.

Please purchase through them.

Thanks!
Hebben die luitjes van MMport mij het lijntje? Ik denk dat ik ze ff ga mailen. :(

Meer nieuws later...

• SindaPaus

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

Goed... Check dit!

M I J N___V R A G E N

Wat ik stuurde naar MMport:
Beste verkoop,

Enkele dagen terug heb ik bij jullie de Iaudio4 (256MB) besteld en het
geld is overgemaakt. De datum dat het spelertje verwacht werd stond toen op
19-12-2003. Inmiddels is het verschoven naar 23-12-2003, wat voor mij
geen probleem is. Dat kan gebeuren.

Nu lees ik net op http://eng.iaudio.com/ een vraag van een Portugees,
die zich afvraagt wanneer nou eindelijk de Iaudio4 in Europa te koop zal
zijn. Als antwoord daarop zegt Iaudio het volgende:

"Hi!

We will release iAUDIO 4 to overseas around January 2004.

We has distributor in Europe, you don't have to purchase from USA. Also,

from now you can't purchase iAUDIO product from USA. If you live in
Europe.

The iAUDIO 4 will be listed on most famous online shops in EU later.

Please purchase through them.

Thanks!"

Mijn vraag aan jullie is nu: Kunnen jullie de speler nu ook pas in
januari volgend jaar leveren? En zetten jullie die verwachtingsdatum zo dichtbij
de recente datum voor de verkoop?

Met vriendelijke groet,

SindaPaus
Wat ik aan iAUDIO vroeg:
Hello iAUDIO,

A couple of days ago I ordered the iAUDIO 4 at a Dutch dealer on the internet. They told on their site that they expected to have the iAUDIO 4 in stock: 19-12-2003. The next day the expected release date was set on 23-12-2003. "Ok, no problem for me. I can wait that long." I thought.

But... Today I read in a messege in the 'Free Talk' board that the iAUDIO 4 will be availeble in Europe in januari 2004.

What about that? Is the dealer lieing about the release date or is it possible to have the iAUDIO 4 before 2004?

Regards, SindaPaus
D E___A N T W O O R D E N

Wat MMport mij stuurde:
L.S.

Wij krijgen de iAUDIO 4 wel degelijk voor de kerst binnen. Ze zijn
momenteel onderweg naar ons toe. Hiermee zullen we waarschijnlijk de
eerste in Europa zijn, want er is slechts een zeer beperkt aantal iAUDIO
4 leverbaar.

Heeft u nog vragen neemt u dan gerust contact op,

Met vriendelijke groet,

Sales Support
MMPORT
Wat iAUDIO mij vertelde:
Hi.

We got no idea how they going to release iAUDIO 4 without any stock. We didn't export any iAUDIO 4 to overseas yet.

We can't announce exact release date yet, just will be around January 2004.

Our overseas sales person will contact to them about this matter shortly.

Thanks for your notice.
Whahhaaaa 8)7 Snappen jullie het nog?
Zou ik misschien bij MMport de iAUDIO 4 hebben besteld terwijl ze op de iAUDIO site het over de iAUDIO 4 hebben? 8)7

Ik ben zeer benieuwd wanneer ik 'm binnen krijg! B)

Zal ik weer een reactie gaan sturen naar beide bedrijven?

Ben ik trouwens nu offtopic aan het blaten? :X

[ Voor 8% gewijzigd door SindaPaus op 18-12-2003 11:13 . Reden: nawoord ]

• SindaPaus

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

Product is leverbaar vanaf: 10-01-2004
|:( :( :| ;(

Dat vroeg natuurlijk om een reactie (in de vorm van een nieuw mailtje):
Hallo,

Bedankt voor jullie snell reactie. Ik ben blij dat jullie de iAudio
voor de kerst binnen hebben, maar waarom lees ik dan nu op
jullie site: "Product is leverbaar vanaf: 10-01-2004"? Is dit omdat
mensen massaal de iAUDIO 4 bij jullie hebben besteld en jullie
pas 10 januari de volgende lading binnen krijgen?

Gegroet, SindaPaus
Ik hoop dat het dus is doordat men massaal heeft lopen te bestellen, maar ik verwacht toch echt wel dat de mensen van iAUDIO gelijk krijgen: dat ze dus niets weten over een vracht iAUDIO 4-en naar Europe (of de rest van de wereld).

We wachten weer rustig af... :/

• McBBvB
SindaPaus schreef op 18 december 2003 @ 13:31:
[...]

|:( :( :| ;(

Dat vroeg natuurlijk om een reactie (in de vorm van een nieuw mailtje):

[...]

Ik hoop dat het dus is doordat men massaal heeft lopen te bestellen, maar ik verwacht toch echt wel dat de mensen van iAUDIO gelijk krijgen: dat ze dus niets weten over een vracht iAUDIO 4-en naar Europe (of de rest van de wereld).

We wachten weer rustig af... :/
er staat boven dat door de vracht van 23 december al is uitverkocht, dus als je um al gekocht hebt krijg jij hem waarschijnlijk wel gewoon in december, maar ik geloof dat ze dat er gewoon boven hebben gezet omdat ze het niet opnieuw willen uitstellen en dat de verwachte datum (19-12-2003) gewoon niet waar is en een soort lokkertje dat je um alvast besteld...

• SindaPaus

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

McBBvB schreef op 18 december 2003 @ 17:18:
[...]

er staat boven dat door de vracht van 23 december al is uitverkocht, dus als je um al gekocht hebt krijg jij hem waarschijnlijk wel gewoon in december, maar ik geloof dat ze dat er gewoon boven hebben gezet omdat ze het niet opnieuw willen uitstellen en dat de verwachte datum (19-12-2003) gewoon niet waar is en een soort lokkertje dat je um alvast besteld...
Ik had het inmiddels gelezen en zou het nu net posten. :)

En wat je zegt: Ik hoop het eerste, maar denk het laatste. :|

Als ze al hebben gelogen over die data (weten dat ie in januari komt, maar zeggen dat je 'm al in december hebt), hebben ze het zo mooi opgelost. Wie kan het anders bewijzen? iAUDIO zelf misschien en die weten nu ook niets van een levering naar Europa of VS.

Ik heb nog geen reactie op mijn mailtje. Die verwacht ik morgen, maar ik denk dat ik het antwoord al weet. :P

Ik bestelde 'm voordat de verwachtingsdatum op 23-12-2003 werd gezet, dus zit ik nog bij de gelukkigen die 'm in december zullen krijgen, lijkt mij. Moet ik alsnog tot januari wachten, dan lijkt het mij duidelijk: dan hebben ze in december nooit een vracht gehad. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
SindaPaus schreef op 18 december 2003 @ 18:24:
[...]

Ik had het inmiddels gelezen en zou het nu net posten. :)

En wat je zegt: Ik hoop het eerste, maar denk het laatste. :|

Als ze al hebben gelogen over die data (weten dat ie in januari komt, maar zeggen dat je 'm al in december hebt), hebben ze het zo mooi opgelost. Wie kan het anders bewijzen? iAUDIO zelf misschien en die weten nu ook niets van een levering naar Europa of VS.

Ik heb nog geen reactie op mijn mailtje. Die verwacht ik morgen, maar ik denk dat ik het antwoord al weet. :P

Ik bestelde 'm voordat de verwachtingsdatum op 23-12-2003 werd gezet, dus zit ik nog bij de gelukkigen die 'm in december zullen krijgen, lijkt mij. Moet ik alsnog tot januari wachten, dan lijkt het mij duidelijk: dan hebben ze in december nooit een vracht gehad. Toch?
jep denk dat je je hem pas in januari krijgt, ik had ook een mailtje gestuurd naa IAUDIO en ik kreeg ook terug dat de speler pas in heel de wereld in januari komt, lijkt me dan sterk dat voor Nederland een uitzondering wordt gemaakt :) ze hebben nu gewoon de aandacht getrokken en alvast wat orders staan en ze zijn nu eerder dan mp3spelers.nl dat doet ze vast ook goed, maar ja ik vind dat dit niet kan....

ps. moet ik ook wachten tot 10 januari :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

Nou, zelfs na mijn mailtje...
Hallo,

Bedankt voor jullie snell reactie. Ik ben blij dat jullie de iAudio
voor de kerst binnen hebben, maar waarom lees ik dan nu op
jullie site: "Product is leverbaar vanaf: 10-01-2004"? Is dit omdat
mensen massaal de iAUDIO 4 bij jullie hebben besteld en jullie
pas 10 januari de volgende lading binnen krijgen?

Gegroet, SindaPaus
...blijven ze erbij dat ze toch werkelijk een lading krijgen voor de kerst:
L.S.

Wij krijgen de iAUDIO zeer beperkt voor de kerst binnen. Als mensen nu
bestellen zullen ze minimaal tot 10 januari moeten wachten.

Met vriendelijke groet,

Sales Support
MMPORT
Goed. Ik geloof ze. Ik ga het positief bekijken. Ik heb 'm 15 decmeber besteld, 16 december is het geld overgemaakt. Ik ben mooi op tijd geweest. Ik heb 'm voor de kerst binnen! :7 B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Argh, mijn CW300 is gejat :S Net 2 weken oud, gewoon in school uit mijn tas gejat! Terwijl ik hem om had GVD... Al mijn zuur verdiende centjes besteed aan dat prachtige ding en 1 of andere [suggestief]Turk[/suggestief] kan der met zijn poten niet van afblijven.

P.S. Zo suggestief is het trouwens niet aangezien 90% van de mensen bij mij op school allochtoon is... Op dit soort momenten krijg ik echt LPF-neigingen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ergens gelezen dat de CW 300 geen mp3's accepteerd die je al op je harde schijf hebt staan. Klopt dit nou of is dit onzin? Kan je ze echt alleen van audio cd's afhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Dat is onzin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig, want ik heb 'm net besteld.
Best veel geld maar met 512 mb blijft het denk ik een spelertje waar je nog jaren plezier van hebt.

Zo heb ik ook nog jaren met een goeie aiwa tape walkman gedaan. Blijft aardig spul.

Heb echt alleen maar goeie dingen over deze speler kunnen vinden. Ik hoop dat hij de hoge verwachtingen waarmaakt als ik 'm heb.

Het bezoek aan de sportschool wordt nu vast een stuk prettiger met een lekker muziekje in mijn oren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Ik wens je veel plezier en kan me niet voorstellen dat hij je zal tegenvallen. Één waarschuwing, doe hem nooit in je rugzak als je die hebt, want zelfs als je die om hebt wordt dit mooie apparaatje nog gejat :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

Klote voor je, Ojjorz! :(

Vandaag heeft de TPG geen pakketje voor mij meegebracht. Vandaag zouden de iAUDIO-4's bij mmport aankomen. Ben benieuwd of ik 'm morgen zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 'm binnen, de 512mb versie. Via MMport. Die hebben het keurig geregeld.

Ik heb er net beetje mee zitten spelen. Kan nu natuurlijk nog alleen de radio afspelen, maar zelfs die functie is erg indrukwekkend. Goed geluid en goede ontvangst.

Wat me verder opvalt is dat de bediening echt super intuitief is. Het spreekt allemaal voor zich. Manual is niet nodig.

Ook de afstandbediening is handig, in tegenstelling tot wat ik daar eerder over heb gehoord. En hij is erg klein en licht. Precies goed, kleiner zou lastig worden.

Ik ga er vanavond, MP3's opzetten en dan schrijf ik er meer over.

Nog 1 ding: let op waar je 'm bestelt. Bij mp3cdspeler moet je 5 euro extra betalen voor het hoesje en de band voor om je arm. Bij mmport niet. Bij mmport hoef je ook geen rembourskosten te betalen. Ik werk niet bij mmport ofzo maar het leek me wel een handige tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, ik zie nu trouwens dat zowel bij mmport en bij mp3cdspeler vandaag de prijs naar 289 euro is gestegen. Ik heb 'm gisteren nog voor 269 gekregen. Misschien een introductie prijs ofzo?

Trouwens wel erg toevallig dat ze gelijktijdig in prijs veranderen. Over prijsafspraken gesproken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Ojjorz, had je 'm met een credit kaart betaald? Dan is ie namelijk verzekerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Nee ik heb hem onder rembours betaald aangezien ik een arme scholier ben, heeft het weinig nut om een creditcard te nemen (op die garantie na dan :? ) Dus helaas pindakaas, ik had mmport wel gemaild en kreeg keurig een mailtje terug dat dit niet onder de garantie viel, maar dat ik wel 5% korting kon krijgen als ik een nieuwe besloot te kopen. Ik heb nu geen geld, en dat zal ook nog wel een tijdje duren, maar als ik er 1 koop: bij mmport, top zaak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals beloofd, hierbij een wat uitgebreider verhaal over de CW 300

Geluid:
Ik kan eigenlijk alleen van muziek genieten als de kwaliteit goed is. En de geluidskwaliteit is meteen het sterkste punt van de CW300. Gisteren heb ik er heel wat mp3tjes op gezet en de kwaliteit is echt verbluffend, van alles tracks. Een prachtig rustig en ruimtelijk geluid. Warme tonen maar geen overdreven basgedreun. Heel aangenaam als je langer muziek wil luisteren: het geluid van deze speler irriteert of vermoeid niet. Alle soorten muziek (trance, pop, ballads, rock) klinken gewoon heel mooi. Wat me opvalt is dat zelfs de 128 mp3's erg goed klinken. Normaal gesproken moet je wel 160 op 192 hebben, dus de goede kwaliteit van de speler bespaart ook nog eens veel ruimte.
Ik speel nu met de standaard Cresyn oordopjes die volgens mij heel goed zijn. Voor de zekerheid gebruik ik binnenkort een wat duurder setje, om te kijken of het een upgrade waard is.

Bediening:
Heel simpel, kan letterlijk met je ogen dicht met de sticks op de speler. De afstandsbediening is licht en functioneert prima, maar is wel wat klein voor echt gemakkelijk gebruik. Toch vind ik dat fijner dan een joekel van een afstandsbediening. Als die te groot is kun je net zo goed de speler zelf bedienen.

Software:
Ziet er prima uit en werkt naar behoren. Ik vond de setup erg simpel, was niet meer dan 5 minuten werk. Je hoeft er geen wizzkid voor te zijn: het wijst zich allemaal vanzelf.

Upload / Download:
De tranfersnelheid vond ik prima. Gisteravond heb ik 'm van leeg naar bijna vol gegooid. En daarbij heb ik me niet geirriteerd aan de snelheid, die is dus ruim voldoende. Ik denk ook dat het niet vaak gebeurt dat je 'm helemaal vol zet, maar als dat wel zo is dan kost je het ongeveer een minuut of 15 (?).
Minpunt hierbij vind ik toch wel dat je geen mp3's van de speler naar je PC kan overzetten. Dit zorgt ervoor dat je mp3 'boekhouding' wel ingewikkeld wordt. Ik zou het namelijk fijn vinden om een dump te maken van de tracks op mijn speler, deze op mijn pc te editen, en dan weer terug te zetten. Dit is nu wat omslachtiger.
Andere kritiek heb ik op het Album systeem op de speler. Je werkt dus niet echt met folders maar met 4 standaard albums die op de speler zitten. Dit had ik ook liever zelf kunnen aanpassen. Wellicht is dit wel mogelijk maar ik heb die functie nog niet kunnen ontdekken.
Ga er verder vanuit dat je iets meer dan 500mb aan ruimte hebt. Ruim voldoende voor meer dan 140 128 kbs mp3s er op kwijt kan.
Ook het geluid van de radio is prima.

Speler:
Is erg klein en licht lekker in de hand. Alles voelt steving aan, ook de aansluiting voor de remote / koptelefoon. Het scherm is goed leesbaar en geeft de benodigde info aan. Geen kritiek hierop.
De ontvangst van de radio laat ik nog even open. Op m'n werk had ik 'm geprobeerd en toen ontving ik zo'n beetje alles, tot aan radio Zuid Afrika aan toe bijna. Thuis ontving ik maar 2 zenders. Ik weet niet wat representatief is.

Conclusie:
Een droom van een aankoop. Ik ben er reuze blij mee. Ik heb maar een paar kleine puntjes van kritiek. Het geluid maakt alles meer dan goed, en het gaat tenslotte om muziek luisteren. Als product vind ik het bijvoorbeeld met een Lexus (auto) vergelijkbaar. Er zit een soort Aziatisch vernuft in wat het een heerlijk ding maakt.

PROS:
- geluid!
- geluid!
- geluid!
- intuitieve bediening
- goede afwerking van de speler
- uitstekende prijs / kwaliteit verhouding
- prettige standaard koptelefoon

CONS:
- Album systeem
- niet mogelijk om van speler naar pc te transferren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

update:
Ik ben er nu achter gekomen dat je met een workaround toch mp3's van je speler naar je PC kan krijgen:

Well, this has been posted many times on the JetAudio forums and none of the mods there has complained ... You can also just add "/8732" wuth out the " " to the Jetshell shortcut and you don't have to do any renaming. So it would look something like this:
"C:Program FilesCowoniAUDIOJetShell.exe" /8732

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Ik wil graag weten welk 'duurder' setje jij gaat gebruiken. Sennheiser oordopjes geven zeker minder goed geluid dan de bijgeleverde Cresyn oordopjes. Enige oordopjes waarvan ik weet dat ze de Cresyns overtreffen zijn de Sony in-ear dopjes van de EX71-serie. Cresyn is een koreaans merk en levert top-producten aan fabrikanten en verkoopt zelf ook via hun website, in Nederland zijn deze koptelefoontjes helaas niet te koop.
*note* Dit zijn bijna de goedkoopste Cresyn oordopjes die er zijn (omgerekend 18 euro) en leveren al stuk beter geluid dan Sennheiser MX400 dopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leek me gewoon een aardig experiment. Maar ik vond het geluid al zo mooi dat ik niet echt zat te denken om er euro's tegenaan te gooien.

Op jouw advies geniet ik gewoon van de Cresyns.

Ze zien er trouwens niet echt comfy uit maar ze zitten als gegoten!! Nog een voordeel dus van deze speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
SindaPaus schreef op 23 december 2003 @ 13:27:
Klote voor je, Ojjorz! :(

Vandaag heeft de TPG geen pakketje voor mij meegebracht. Vandaag zouden de iAUDIO-4's bij mmport aankomen. Ben benieuwd of ik 'm morgen zal hebben.
sindapaus, heb je de IAUDIO 4 al ontvangen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

McBBvB schreef op 27 december 2003 @ 21:37:
[...]

sindapaus, heb je de IAUDIO 4 al ontvangen??
:D ... Neen! :( Deze kans was ook het grootst, aangezien iAUDIO (Korea) er niets van af wist. Maar goed, ik heb wel keurig een mailtje gekregen van de importeur van de BeNeLux, 2comst.
Geachte heer, mevrouw,

Graag willen wij ons eerst even aan u voorstellen. Wij zijn de importeur van het merk iAudio voor de Benelux.
Onze klant MMport heeft ons gevraagd u te benaderen. Het gaat namelijk om het nieuwe model iAudio-4.
Deze heeft u bij MMport besteld, waarvoor onze dank!

Helaas kunnen wij MMport niet leveren omdat de fabrikant vorige week heeft besloten de introduktie van dit nieuwe
model in Europa te verschuiven naar volgend jaar januari. Dit vanwege de enorme vraag in Korea en de Verenigde Staten.

Wij vinden het erg vervelend u te moeten laten wachten. We kunnen u vast wel verklappen dat het de moeite waard is!
Wij hebben een test-exemplaar mogen uitproberen en wij weten zeker dat de iAudio-4 al uw verwachtingen zal overtreffen!
Zodra de iAudio-4 leverbaar is zullen wij dat als eerste aan MMport melden, zodat u het alsnog zo snel mogelijk in uw bezit heeft.

Wij bieden onze excuses aan voor het ongemak!

Wanneer u nog vragen heeft kunt u gerust contact met ons opnemen. Ons telefoonnummer is 033-2465373.
U kunt ook een email sturen naar support[at]2comst.com.

Alvast Hartelijk Dank voor uw begrip.

Wij wensen u hele fijne kerstdagen en een gelukkig iAudio-2004!!

Met vriendelijke groet,
2Comst Supplies

M**** d** H*****
Sales & Marketing
Keurig, maar ik vind het nog steeds vreemd dat de importeur wél dacht dat ze hier in december aan zouden komen, terwijl iAUDIO zelf dat nooit heeft gezegd. Trouwens, Amerika moet ook wachten tot januari. En ik ook...... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
zoals ik al in het IAUDIO 4 topic zei denk ik niet dat ze 10 januari de IAUDIO 4 al binnenkrijgen maar als ik deze mail lees ga ik toch weer twijfelen, naja ik blijf gewoon duimen dat ie 10 januari binnenkomt...ik zie nu ook de I-Bead 200, maar ik denk dat de IAUDIO 4 stukken beter is _/-\o_ 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 13:36:
Wow, ik zie nu trouwens dat zowel bij mmport en bij mp3cdspeler vandaag de prijs naar 289 euro is gestegen. Ik heb 'm gisteren nog voor 269 gekregen. Misschien een introductie prijs ofzo?

Trouwens wel erg toevallig dat ze gelijktijdig in prijs veranderen. Over prijsafspraken gesproken...
bij http://www.it2move.com/MP3.html heb je de 256 mb versie voor 185 euro en de 512 mb versie voor 269 euro... en ze zijn nieuw en niet 2de hands...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Als je die koopt wordt je dus hard genaaid. Dat is niet de CW300 maar de Meizu MX. Dit is een FAKE Iaudio, dat wil zeggen dat hij van een goedkopere en slechtere software decoding gebruik maakt, dat de equalisers software-matig zijn en zo dus het geluidvervormen. Kortom, een B speler in het jasje van een A+ speler.
Wees dus gewaarschuwd!

edit: Erg lame dat ze wel het plaatje met het Iaudio-logo op de site zetten. Zoiezo een dubieuze zaak dat it2move (mening)

edit2: Ik heb een mailtje gestuurd, hopen dat ze wel zo slim zijn om even een nieuw plaatje neer te zetten.

[ Voor 27% gewijzigd door Ojjorz op 06-01-2004 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Meizu MX (via Ebay Duitland gekocht). Software- of hardware matige decodering, dat weet ik allemaal niet en de geluidskwaliteit vergelijken kan ik ook niet want ik heb natuurlijk geen iAudio. Met mijn Meizu heb ik in ieder geval totaal geen problemen en ik ben er heel tevreden mee. Om dit nu meteen een B speler te noemen vind ik dan ook wat ver gaan, iedereen moet zelf maar beoordelen of hij het het prijsverschil waard vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 22:51:
Ik heb de Meizu MX (via Ebay Duitland gekocht). Software- of hardware matige decodering, dat weet ik allemaal niet en de geluidskwaliteit vergelijken kan ik ook niet want ik heb natuurlijk geen iAudio. Met mijn Meizu heb ik in ieder geval totaal geen problemen en ik ben er heel tevreden mee. Om dit nu meteen een B speler te noemen vind ik dan ook wat ver gaan, iedereen moet zelf maar beoordelen of hij het het prijsverschil waard vind.
Waar het om gaat is dat de speler van een veel mindere kwaliteit is dan de originele CW300. Ik wilde aangeven dat je beter 20 euro meer kan betalen voor een echte dan voor deze namaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

Als je niet anders gewend bent, kun je ook niet zeggen dat het geluid minder is.

Wat niet weet, wat niet deert. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben toch voor de iBead :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

Dan zit je in het verkeerde topic :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

En dan heb je de CW300 nog nooit gehoord ;)

• jan-martenB
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-05-2024
beste cw300 gebruikers,
Ik heb bij een tweedehands winkel een CW300 met bijbehoren (software etc) gekocht. Alleen bij een poging om Jetshell te installeren bleek bleek een registratienummer nodig te zijn en dat zat er niet bij. (alles nagezocht). Is er iemand die mij kan helpen? Bijvoorbeeld door zijn/haar nummer te "lenen"?
Of is dat strafbaar...?!

Alvast bedankt, Jan-Marten

Verwijderd

Moet je even naar www.iaudio.com gaan. Daar staat ergens in de FAQ hoe je precies moet handelen.

Het komt er volgens mij op neer dat je je device number moet geven en zij dan een nieuw registratienummer voor je kunnen genereren. Not sure, maar je kan je registratienummer in ieder geval opnieuw krijgen!

Succes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan-martenB
bedankt voor het advies. _/-\o_
Ik heb inderdaad een nieuw nummer gekregen via iAudio en kan dus aan de slag.
Ben erg benieuwd, want ik vond de radio alleen al prachtig klinken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

No problem, post je bevindingen nog maar even hier. :)
Ben benieuwd wat je ervan vindt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is de iriver 590 qua geluid te vergelijken met de iaudio? met name de bassen van mp3 speler vallen me vaak tegen... m.a.w moet ik voor het geluid de iriver of de iaudio kopen (of wachten op de iops)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De cw300 geeft beter geluid dan een iRiver 590, of de iAudio 4 dat ook gaat doen is nog onbekend. DIT IS DUS NIET DE iAUDIO 4! Dus wachten op de IOPS OF DE iAUDIO 4, of een cw300 kopen.

Zoals al tegen je gezegd is in een ander topic:

De iAudio 4 schijnt standaard minder geluid te geven dan een cw300 (lees: WEL beter dan de iRiver 590, maar net zoiets als de IOPS schat ik) en met BBE een mooier geluid te geven.

Nog een kleine herhaling: zonder effecten is de cw300 de beste mp3-speler op de markt, maar met enhancements zal de iAudio 4 misschien wel beter klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan-martenB
Ik heb em aan de praat gekregen. Na de installatie een fluitje van een cent.
Het is werkelijk een fantastisch apparaat. Ik heb zelf ook de iRiver ifp390t en ben daar zeer tevreden over, maar de CW300 overtreft hem wat betreft geluid. Volgens mij is dit de speler voor fijnproevers. Hij heeft weinig toeters en bellen, matige folder-functie en een wat te klein en donker schermpje, maar dat alles wordt goed gemaakt door een schitterende geluidskwaliteit.
Het is natuurlijk ook maar net wat voor muziek je draait, maar hij kan geloof ik overal prima mee overweg. Naast het betere "bassen-werk" hou ik ook nogal van klassiek. Voor mij is dat vaak een graadmeter voor wat een speler echt kan. Ik moet zeggen, ik wist ook wat dat betreft niet wat ik hoorde. Een prachtig clean, maar toch warm geluid. Zelfs ieder zuchtje of ander bijgeluidje is te horen. Ik vond het ongelooflijk!

Kortom, er zijn mooiere spelers met mooiere functies, mooier uiterlijk etc., maar als je cht voor de geluidskwaliteit wil gaan dan is dit degene die je moet hebben.
Geen aanrader.....een MUST! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 20:44:
De cw300 geeft beter geluid dan een iRiver 590, of de iAudio 4 dat ook gaat doen is nog onbekend. DIT IS DUS NIET DE iAUDIO 4! Dus wachten op de IOPS OF DE iAUDIO 4, of een cw300 kopen.

Zoals al tegen je gezegd is in een ander topic:

De iAudio 4 schijnt standaard minder geluid te geven dan een cw300 (lees: WEL beter dan de iRiver 590, maar net zoiets als de IOPS schat ik) en met BBE een mooier geluid te geven.

Nog een kleine herhaling: zonder effecten is de cw300 de beste mp3-speler op de markt, maar met enhancements zal de iAudio 4 misschien wel beter klinken.
ok bedankt! dan wacht ik tot de nieuwe iaudio/iops komt. ik had het idd ook al in het andere forum aan de orde gesteld, maar ik hoor het graag van meerdere mensen
Jammer trouwens dat er niet 'echte' winkels zijn die dit soort mp3 spelers verkopen, dan kun je echt vergelijken... winkels als scheer en foppen verkopen vaak alleen van die slechte budget mp3 spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu al een tijdje op zoek naar de iAudio cw300 256 mb maar kan em nergens vinden in de winkels... heeft iemand een idee waar je hem in Groningen krijgen kan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja maar ik bedoel dus eigenlijk gewone winkels :) maar toch bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 16:05:
mja maar ik bedoel dus eigenlijk gewone winkels :) maar toch bedankt
die zijn er zover ik weet niet...meestal zijn de mp3 spelers alleen op internet te koop maar de laatste tijd gaat dixons ze ook verkopen, maar niet de cw300...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ow...nou ben ik vanmiddag wel bij de media markt geweest in groningen alleen hebben ze daar de cw300 niet helaas. wel een heleboel andere mp3 spelers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:47
Net de Cw300 besteld. Na lang zoeken, lijkt me deze toch het meest geschikt, de iaudio 4 vind ik net iets te duur en ook de onzekerheid wanneer die nu echt gaat komen...

Hopelijk kan ik morgen gaan genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Vandaag mijn MobiBLU DAH-1000 retour gestuurd door tegenvallende kwaliteit van het materiaal en allerlei kinderziektes die de speler had. Heb nu besloten om gelijk voor kwaliteit te gaan en heb dan maar de iAudio CW30 256mb genomen. Nog een paar dagen en ik heb em thuis! :)

Nog een vraag:
Hoe voelt de jog-dial van de CW300 aan? Want die van de DAH-1000 was om te huilen!

[ Voor 16% gewijzigd door SD5k op 25-02-2004 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed hoor, ik had er in ieder gevoel geen problemen mee en het voelde ook helemaal niet breekbaar aan.

Maar goede keuze echt, de CW300. :) Ik denk dat je vooral qua geluid een flinke stap zult maken met dit spelertje. Jammer alleen dat de Mobiblu er een stukje mooier uitziet. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 21:53:
Goed hoor, ik had er in ieder gevoel geen problemen mee en het voelde ook helemaal niet breekbaar aan.

Maar goede keuze echt, de CW300. :) Ik denk dat je vooral qua geluid een flinke stap zult maken met dit spelertje. Jammer alleen dat de Mobiblu er een stukje mooier uitziet. :/
Op foto's ziet die er mooi uit ja, in het echt doet hij helaas was goedkoop aan naar mijn mening. Daarnaast was het beschermhoesje van de MobiBLU echt van rampzalig slechte kwaliteit. Dat is bij de CW300 wel anders met zn 3 beschermhoesjes. :9~

Ik heb liever iets oerdegelijks en robuusts zoals de CW300 eruit ziet. (en de CW400 vond ik nog net iets te duur, en dan moest ik nog wachten totdat ie komt).

Maar als ik het goed begrijp heeft de CW300 ook standaart folder support? En kan iemand mij een logfile laten zien met wat er allemaal wordt verandert als ik de nieuwe Firmware gebruik?

[ Voor 9% gewijzigd door SD5k op 25-02-2004 22:13 ]

• Grindtegel
Joepie, hij is binnen!

Lekker snel afgehandeld van mp3cdspeler.nl, echt superservice!

Spelertje ziet er erg mooi uit, ben benieuwd hoe die gaat klinken.

Zo, nu snel verder spelen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
Nou inmiddels heb ik er al een dagje van kunnen genieten en ik ben zeer tevreden over de CW300.

Hij is lekker stevig gebouwd, voelt absoluut niet gammel aan en ook het display is zeer duidelijk ondanks dat ie behoorlijk smal is. De jog-dial is ook stevig. Het hele apparaat straalt kwalitiet uit. Ook de meegeleverde accesoires zijn netjes afgewerkt en geen rommel. Het hoesje is zeker geen overbodige luxe, ik denk dat het led schermpje behoorlijk zal gaan lijden als je de speler zonder bescherming gebruikt.

Maar het allerbelangrijkste: super sound! Ik ben zeer te spreken over de kwaliteit van de speler, mooi helder geluid met toch nog een goed laag, wat wil je nog meer? Ook ik ben verbaast over de kwaliteit van 128 Mp3's, had niet verwacht dat die zo goed zouden klinken. Waar ik een beetje huiverig voor was, was de output van de CW300, met maar 8mW leek dat me wat aan de lage kant maar dat valt me 200% mee, hij kan echt keihard (voor mijn tere oortjes dan...).

Met de ingebouwde EQ kun je ook nog eens veel meer uit het geluid halen.

De Cresyn earplugs zien er bijzonder fraai uit en ze klinken ook erg goed. Heb nog even mijn oude Sony plugs geprobeerd maar die vielen in het niet bij de Cresyn's.

De A.B. is een beetje onhandig in het gebruik, de knopjes zitten elkaar een beetje in de weg, maar da's misschien een kwestie van gewenning.

Al met al ben ik dus SUPER tevreden met de CW300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je 'm al vergeleken met andere spelers? (ben ik altijd benieuwd naar :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
Nog niet, vanavond ga ik naar mijn zwager die een iPod heeft. Dan kan ik eens gaan vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvdijk1647
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-08 16:48

basvdijk1647

aka Osiris

Ik heb hem besteld. Bij mmport.nl krijg je nu 5% korting omdat ze pas na 8 maart kunnen leveren (ze zijn op vakantie oid). Toch weer 10 eur korting 8)

Ontwikkelaar van de Drammer whisky app voor Android en iOS / arduino-lessen.nl / blender-lessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvdijk1647

basvdijk1647

aka Osiris

CW300 is binnen, bevalt goed...goede kwaliteit mp3 en goed ontvangst radio. Kewle feature is dat je TTF-fontjes kunt gebruiken om de font van je speler in te stellen...

Ontwikkelaar van de Drammer whisky app voor Android en iOS / arduino-lessen.nl / blender-lessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basvdijk1647 schreef op 11 maart 2004 @ 09:41:
CW300 is binnen, bevalt goed...goede kwaliteit mp3 en goed ontvangst radio. Kewle feature is dat je TTF-fontjes kunt gebruiken om de font van je speler in te stellen...
hoe is de bas(!) en de hoge klanken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 21:49:
[...]

Als je eerdere posts al hebt doorgelezen kan je concluderen dat op alle aspecten van het geluid de CW300 zeer goed presteert. De bas kan zeer boomy, maar vervormd op geen enkel moment, de hoge tonen blijven tot elk bereik helder. Probleem bij portable audio is juist vaak het middenbereik, maar ook daarover niets dan lof. Ik blijf erbij dat de CW300 het beste geluid levert dat ik ooit van portable audio heb gehoord (en ik heb veeeel gehoord!) en wat dat betreft zou ik hem zo opnieuw kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ojjorz schreef op 11 maart 2004 @ 22:25:
[...]

(..) Probleem bij portable audio is juist vaak het middenbereik, maar ook daarover niets dan lof.(...)
middenbereik is toch vooral gitaren (instrumenten) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvdijk1647

basvdijk1647

aka Osiris

Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 21:49:
[...]

Nou ik dacht ook 1AA batterij, is dat genoeg voor lekkere bass? De bass klinkt heel erg goed en als je je equaliser goed insteld dan wordt het nog beter. Op de fora van iAudio staan een aantal handige presets.

Over de hoge klanken ook niets dan lof. Ik luister naar de soundtrack van Pirates of the Caribbean, die door een orkest gespeeld word met veel hoge tonen. Ook hier klinkt het allemaal erg helder.

Ik moet er wel bijzeggen dat ik niet de bijgeleverde oordopjes gebruik maar de PMX60 (klik hier voor meer info) koptelefoon van Sennheiser (kost tussen de 25 en 30 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvdijk1647

basvdijk1647

aka Osiris

Ik heb het even opgezocht en deze settings schijnen volgens het iAudio forum lekker te klinken:

*Found by Choi Jun-Yeul
bas : 15 Trb : 20 Loud : 20 Db : 15
bas : 15 Trb : 19 Loud : 25 Db : 19 (Clean and more Bass)
# You can feel the difference from Volume level of 27 or higher.

*Found by Park Jong-Ho (CW300 user)
BASS: 20, TREBLE: 15, LOUDNESS: 25, DB: 0
# focus in deep sound with Clean sound.

*Found by Jung Jin-Bu (CW300 User)
bas : 16 Trb : 18 Loud : 14 Db :24

PS. Ik heb ook nog foto's dus als daar interesse voor is laat het me weten...

[ Voor 8% gewijzigd door basvdijk1647 op 15-03-2004 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
ik hoorde dat de digitale consumentenbond (consumentenbond die speciaal is voor digitale stuff is) de cw300 uitgeroepen heeft als beste keus:

In het tijdschrift "De Digitale Consument" is de iAudio CW300 door de Consumentenbond aanbevolen als 'BESTE KOOP'.

Het tijdschrift "De Digitale Consument" wordt uitgegeven door de Consumentenbond. Dit tijdschrift lijkt op de consumentengids, maar is daarentegen speciaal gericht op het geven van koopadviezen en nuttige achtergrondinformatie, over zowel hardware als software. In de uitgave van maart/april 2004 heeft de consumentenbond 13 MP3 spelers getest waaronder de iAudio CW300. Deze werd samen met andere MP3 spelers van de merken iRiver, Philips en Creative onder de loep genomen.
Volgens de test zijn de sterke punten van de iAudio CW300 vooral de geluidskwaliteit, speelduur, PC-Software gebruik en de prijs. Dit zijn nou juist de punten waar iAudio zoveel aandacht aan besteed bij de ontwikkeling en productie van hun modellen-reeks. Het zou dan ook niet verwonderlijk zijn als ook de andere modellen dit resultaat zouden behalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvdijk1647

basvdijk1647

aka Osiris

hmmz...dat wist ik nog niet...wel grappig dat ze deze uitkozen...het blijft een lekkere speler :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:57
Is iAudio hetzelfde als Meizu??

Afbeeldingslocatie: http://www.meizu.com/images/web/images/35.JPG

http://www.meizu.com/english/PRODUCT.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
nee meuzu is iets anders en goedkoper. en kwalitatief ook minder. ik weet niet hoe het precies zit maar ik weet wel dat de cw300 beter is dan de meizu en iets duurder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
McBBvB schreef op 23 maart 2004 @ 07:46:
nee meuzu is iets anders en goedkoper. en kwalitatief ook minder. ik weet niet hoe het precies zit maar ik weet wel dat de cw300 beter is dan de meizu en iets duurder...
Maar zijn ze niet hetzelfde dan, alleen is de Meuzu de Koreaanse versie of zo? Ze lijken namelijke erg op elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

X-GeaR schreef op 24 maart 2004 @ 07:03:
[...]

Maar zijn ze niet hetzelfde dan, alleen is de Meuzu de Koreaanse versie of zo? Ze lijken namelijke erg op elkaar.
Als je iets naar boven kijkt zie je dat de Meizu NIET hetzelfde is. Er zit een hele andere processor in, en andere plugjes enzovoorts. Hierdoor bereikt de Meizu lang niet het niveau van de Iaudio, en zou ik het zonde vinden om hem te kopen als je een goede speler van de Iaudio-categorie wil hebben. Even zoeken hier had deze vraag kunnen beantwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
Ik koop waarschijnlijk eind deze maand deze speler en wil alvast wat logo's gaan maken. Nu heb ik JetLogo gedownload (of zoiets) en ik wil het installeren, maar je moet een registration key of iets in die geest invullen. Deze krijg je als je de CW300 koopt!

Ik heb de volgende vragen:

- Kan ik van iemand zijn reg. code/key lenen om het progje te installeren :>
- Waar kan ik op het internet een pagina vinden met veel logo's voor de cw300 (behalve die op Jetaudio)
- Is er nog een ander progje om logo's te maken dan JetLogo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvdijk1647

basvdijk1647

aka Osiris

1) Mijn key krijg je niet (sorry) maar misschien dat er een op google te vinden is
2) Ik heb nog geen andere site met logo's gevonden
3) Voor zover ik weet is er geen ander progje

NB. Je ziet het logo nauwelijks. Ik zet vaak mijn speler via remote uit. De volgende keer start hij dan in "resume" mode, zonder opstart logo. Die zie je alleen als je hem echt helemaal uit zet en dan weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ey, ik heb deze nu ook besteld :D nu alleen nog maar afwachten.....
helaas doen die foto's op de eerste pagina van dit topic het niet meer, maar ik ben daar toch wel benieuwd naar :9 Heeft iemand die nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:27
Ik heb de CW300 gisteren op 't postkantoor afgehaald.
Ben er errug tevreden mee :Y Wat een geluid! :9
Bediening is logisch en niet moeilijk. En de oordopjes zijn stijlvol ;). Heb de voicerecorder ook even geprobeerd; klinkt ook prima.
Pagina: 1 2 Laatste