Firmware voor UMS (externe harddrive) zit er inderdaad aan te komen als ik de geluiden mag geloven op het iaudio forum.
-De FM-ontvangst: De bekende zenders, Noordzee, Sky, 538, Yorin, ID&T, Radio 1, 2, 3 zijn allemaal heel goed te ontvangen en het geluid viel me honderd procent mee. In de trein tussen Dordrecht en Rotterdam hoef ik geen enkele van de hierboven genoemde zenders te veranderen dus op dit traject doet hij het ook goed als je in een bewegend voertuig zit. Wat de auto betreft heb ik (nog) geen ervaringen.
-Voice Recorder: De speler was eigenlijk ontworpen als portable voicerecorder aangezien Cowon in Zuid-Oost Azië bekend staat om zijn voicerecorden. Doordat hier zoveel aandacht aan is besteed is het geluid dan ook werkelijk subliem. Enige nadeel is dat de opgenomen bestanden geen MP3 zijn maar SC4 (ofzoiets). Hierdoor kan je ze niet gelijk afspelen op andere spelers, maar moet je ze eerst met jetshell-software (meegeleverd) omzetten in MP3.
-Equaliser: De Equaliser bestaat uit 4 preset en 1 User equaliser, hoewel ze allemaal instelbaar zijn, eigenlijk dus 5 zelf in te stellen equaliser-standen. Binnen een stand kan je het volgende aanpassen: Bas, Treble, Loudness, Digital Bass. Hiermee kan ik voor elk type muziek de voor mij perfecte afstellingen vinden. Aan bas is absoluut geen gebrek, met de bijgeleverde oordopjes én de bas redelijk hoog kan je het effect van een Hardcore-feest IN je hoor genereren. Daarbij komt dan je met de volgende firmware ook kan instellen welke tonen je wel of niet wil laten horen (als extraatje want nodig is het niet, erg compleet)
Nu zou je denken, zijn er nog minpunten te ontdekken aan deze speler?

Enige nadeel is dat hij alléén mp3 afspeelt en nooit anders zal gaan doen (dit door de hardware decoding). Voor mij is dit geen nadeel aangezien 99% van wat ik download mp3 is. En daarnaast kan je met de bijgeleverde software binnen 5 seconden een nummer omzetten naar MP3. Maar elk nadeel heb zijn voordeel: Het fantastische geluid wordt juist gebracht door die hardware decoding, dus je krijgt ongeëvenaard geluid tot je beschikking. Geloof me, mensen worden jaloers!
Ik heb de 256MB versie, hoewel hij ook in 512MB te krijgen is. Ik heb hem gekocht bij
http://www.mmport.nl/cgi-bin/shop/produkten.pl?groupid=6 voor 209 euro. De 512MB versie kost 279 euro.
P.S. Foto's zijn klaar maar moeten nog geupload worden, verwacht: aankomend weekend