Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 19:29
Mmm, ik weet niet of een verhoogde scrollsnelheid wel een gunstig effect gaat hebben. Nu heb je al erg veel last van ghosting, dat bovendien duidelijker is door het negatieve display. Ik denk dat als de scrollsnelheid omhoog gedreven wordt, de tekst er niet meer uitziet, tenzij er een optie komt om het display niet negatief te maken. Correct me if I'm wrong. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

33 pagina's al wat een spelertje is het toch , ben nog altijd super tevreden.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap het ff niet hoor .. als ik het update programmatje start dan krijg ik te zien ===> Current firmware version 000.001.002
===> Upgrade firmware version 000.001.002

Maar ik heb gelezen dat er al een veel nieuwere Firmware uit is :?

Wie helpt mij van dit dilemma af :o

Laturrrrrr Dré!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem nou bijna drie weken en ik ben erg positief.

Enige nadelen bij die van mij:

- Ik heb al een tiental keer gehad dat ik hem aanzette en de displayverlichting deed het wel alleen kwam er geen tekst. Nadat ik de betterij er even uit had gehaald deed alles het weer.

- Overdag in een vrij lichte omgeving is de display nauwelijks te lezen.

Verder is ie perfect! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 23:11:
Ik snap het ff niet hoor .. als ik het update programmatje start dan krijg ik te zien ===> Current firmware version 000.001.002
===> Upgrade firmware version 000.001.002

Maar ik heb gelezen dat er al een veel nieuwere Firmware uit is :?

Wie helpt mij van dit dilemma af :o

Laturrrrrr Dré!
Hey,

Je moet wel dat progje downloaden die te vinden is ergens tussen deze topic.
Gebruik je de setup.exe van de bijgeleverde CD dan blijf je voorlopig version 000.001.002 zien, dat schiet dus niet op.
De setup.exe uit deze topic is een beetje anders dan het bestand op je CD.
Het idee is hetzelfde en het werkt ook volgens hetzelfde principe, alleen haalt deze nieuwe setup de updategegevens ergens anders vandaan.

Ik heb de nieuwste firmware ook inmiddels geinstalleerd en werkt prima.
Toch is dat folderidee nog niet helemaal zoals ik het graag zou willen. Heb liever iets zoals een windows verkenner. :)
Het zoeken naar een nummer mag nog wel iets sneller dan 32x.

Baai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:55

Pater

Terry Tate

Zo, ik heb er nu ook een. :)

De 512 MB versie en hij is inderdaad heel klein en licht...
Misschien voor mogelijke twijfelaars die nog niet zeker weten hoe klein hij is:

Afbeeldingslocatie: http://www.ons2honc.nl/~harry/images/mp3-speler.jpg

De foto lijkt onscherp, maar dat komt door het condoompje wat er omheen zit.

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand op de Cebit geweest dit jaar ? hal 25 daar stond mobiblu (hyun won)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
schizophreen schreef op 02 februari 2004 @ 20:38:
Na deze speler al een tijdje in gebruik te hebben, hier een kleine review

De speler is door zijn spiegelend oppervlak erg mooi, maar ook erg "vetgevoelig". Verder is de 4Mb usbverbinding te traag. De geluidskwaliteit is goed, zonder meer. Wat erg onhandig is, is dat als de speler in lockfunctie staat, je de speler nog kan inschakelen. De ab trekt in een woord op niets. Je kan slechts met erg veel moeite de juiste knoppjes op de zijkant indrukken, zonder de tegenovergelegen knoppen niet in te drukken. Verder duurt het scrollen in de nummers erg lang. Neem toch een seconde of anderhalf per nummer. Reken dan maar eens uit als je het 53ste nummer wil hebben. Een mappenfunctie had ook wel handig geweest. Buiten deze kleine ongemakjes blijft het een zeer goede speler.

Geluid: 7.5/10
bediening: 8/10
ab: 3/10
bouwkwaliteit: 8/10

Totaal: 8/10
Paar kleine opmerkingen op men eigen review.
Met de nieuwe firmware gaat de speler direct terug uit als hij in lock staat. >:)
Ook ondersteund hij nu mappen. >:)
Ik heb vanochtend een nieuw spelertje gekregen (RMA).
Wat me opvalt is dat bij deze de bouwkwaliteit heel wat minder is. :'(
De volumeknop zit vrij los en het ff/rew knopje gaat stroef. Blijkbaar moet je wat geluk hebben. 8)7 BTW: RMA duurde meer als een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

zo ik ben dik tevreden met mijn mobi 1000 512 Mb, alleen vind ik het jammer dat de tekst op het scherm zo moeilijk te lezen is.
Heb trouwens de upgrade er op staan en heb nu het idee dat de backlight wel iets beter is. Maar het kan ook mijn verbeelding zijn!!!! :*)

Mijn vraag is, heeft iemand oplaadbare baterijen van 1.5 volt.
Ik kan ze nl alleen maar vinden van 1.2 volt. En maakt het veel uit, 1.5 of 1.2 Volt???

En nog iets, als je mappen maakt kan je dan meer nummers kwijt?
want nu stopt hij bij 107 = 490 Mb??

Heeft iemand trouwens een tip om het scherm schoon te maken???

En nog even iets over die pieptoon, ik merk er niks van. ook niet bij laag volume.
wat ik ook nog wel een beetje irri vind, maar daar kom ik ook wel overheen tenzij er elke dag een upgrade uitkomt :P, is dat je alles weer moet instellen als je de firmware upgrade er op heb gezet.

greetz Bramos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Oplaadbare batterijen zijn er alleen in 1.2V.
Maar eigenlijk zou dat niet veel moeten uitmaken.
In het daglicht buiten kan ik het scherm ook maar moeilijk lezen.
Maar binnen geen problemen ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog 1 dingetje, als je mappen maakt speelt hij dan alleen de nummers uit 1 map af, of speelt hij alle mappen af in random volgorde ofzoiets.

Ik heb trouwens het idee dat wanneer je playmode op randome 1 zet dat dat helemaal geen nut heeft. vaak hoor ik hetzelfde nummertje een aantal tracks verder nog een meer. Dit is zeker zo wanneer ik het nummer op de helft doorscroll omdat ik geen zin meer heb in dat nummer?

wat zijn jullie ervarinegn hiermee. Moet nog wel even testen of dat met FW 1.004 ook zo is. heb ik net pas geinstalleerd

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 13:29:
Hoi,

zo ik ben dik tevreden met mijn mobi 1000 512 Mb, alleen vind ik het jammer dat de tekst op het scherm zo moeilijk te lezen is.
Heb trouwens de upgrade er op staan en heb nu het idee dat de backlight wel iets beter is. Maar het kan ook mijn verbeelding zijn!!!! :*)

Mijn vraag is, heeft iemand oplaadbare baterijen van 1.5 volt.
Ik kan ze nl alleen maar vinden van 1.2 volt. En maakt het veel uit, 1.5 of 1.2 Volt???

En nog iets, als je mappen maakt kan je dan meer nummers kwijt?
want nu stopt hij bij 107 = 490 Mb??

En nog even iets over die pieptoon, ik merk er niks van. ook niet bij laag volume.
wat ik ook nog wel een beetje irri vind, maar daar kom ik ook wel overheen tenzij er elke dag een upgrade uitkomt :P, is dat je alles weer moet instellen als je de firmware upgrade er op heb gezet.

greetz Bramos
Als het goed is staat er een (verborgen) bestandje op je speler met de instellingen, ik heb het nog niet geprobeerd, maar ik denk als je die ff kopieert en er later weer opzet je je instellingen terug hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 14:03:
nog 1 dingetje, als je mappen maakt speelt hij dan alleen de nummers uit 1 map af, of speelt hij alle mappen af in random volgorde ofzoiets.

Ik heb trouwens het idee dat wanneer je playmode op randome 1 zet dat dat helemaal geen nut heeft. vaak hoor ik hetzelfde nummertje een aantal tracks verder nog een meer. Dit is zeker zo wanneer ik het nummer op de helft doorscroll omdat ik geen zin meer heb in dat nummer?

wat zijn jullie ervarinegn hiermee. Moet nog wel even testen of dat met FW 1.004 ook zo is. heb ik net pas geinstalleerd

greetz
Met de nieuwe firmware kun je bij gebruik van mappen kiezen uit: Play map of Play All maps...hierin kun je vervolgens de standaard modes selecteren: normal, intro, repeat, random etc.
als je normal doet, zal hij eerst de maps aflopen in alfabetische volgorde (dus niet random) en vervolgens de tracks in de root.

Ik heb nog nooit de random1 mode gebruikt, daar kanik je dus geen antwoord op geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 13:29:

greetz Bramos
Ik maak em weleens schoon met vochtige brillenpoetsdoekjes (doekjes die je na één keer gebruikt weer weggooit) , vetvlekken gaan ook weg bij het chroomgedeelte en dan doe ik hem weer terug in het "jasje"

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2004 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 21:31:
[...]

Ik maak em weleens schoon met vochtige brillenpoetsdoekjes (doekjes die je na één keer gebruikt weer weggooit) , vetvlekken gaan ook weg bij het chroomgedeelte en dan doe ik hem weer terug in het "jasje"
Ook lensdoekjes voor camera's bijvoorbeeld zijn erg goed (en uitwasbaar ;))

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanx, ik d8 al dat het met die brillendoekjes wel zou lukken.
bij de hema kan je ze ook nog red. goedkoop halen.

Wat ik me nog wel afvraag is of je meer nummers erop kan zetten wanneer je mappen gebruikt? :?
Hij stopt nu bij 491 Mb en zegt bij About in het menu dat ik nog 2 Mb unused heb. Houdt hij de rest automatisch vrij voor de record mode ofzo??
is wel jammer vind ik, want die record mode gebruik ik niet. 512 Mb - 492 is toch nog 20 mb vrij. Zijn toch weer 6 nummers ongeveer.

Ik las ergens een bericht op een van deze pagina's waar stond dat wanneer hij het apparaat inschakelde wanneer hij op Hold stond dat hij direct uit gaat. Na het instaleren van de nieuwste FW gebeurt dat bij mij ook. dus net als die andere batterij eruit gehaald en weer erin. aantal keren herhaald maar hij blijft dat doen.

Is dat bij jullie ook zo met de nieuwste FW????? ik vind het irritant eerlijk gezegd.

Greetz Bram0s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]schizophreen schreef op 29 maart 2004 @ 21:09:
[...]

Met de nieuwe firmware gaat de speler direct terug uit als hij in lock staat. >:)

Ja dat heb ik dus ook dat hij uitgaat als hij in lock mode staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schizophreen schreef op 29 maart 2004 @ 21:09:
[...]

Ja dat heb ik dus ook dat hij uitgaat als hij in lock mode staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 11:44:
Thanx, ik d8 al dat het met die brillendoekjes wel zou lukken.
bij de hema kan je ze ook nog red. goedkoop halen.

Wat ik me nog wel afvraag is of je meer nummers erop kan zetten wanneer je mappen gebruikt? :?
Hij stopt nu bij 491 Mb en zegt bij About in het menu dat ik nog 2 Mb unused heb. Houdt hij de rest automatisch vrij voor de record mode ofzo??
is wel jammer vind ik, want die record mode gebruik ik niet. 512 Mb - 492 is toch nog 20 mb vrij. Zijn toch weer 6 nummers ongeveer.

Ik las ergens een bericht op een van deze pagina's waar stond dat wanneer hij het apparaat inschakelde wanneer hij op Hold stond dat hij direct uit gaat. Na het instaleren van de nieuwste FW gebeurt dat bij mij ook. dus net als die andere batterij eruit gehaald en weer erin. aantal keren herhaald maar hij blijft dat doen.

Is dat bij jullie ook zo met de nieuwste FW????? ik vind het irritant eerlijk gezegd.

Greetz Bram0s
Dat is dus de adder onder het gras met dat bits en bytes omrekenen wat echt bijna alle fabrikanten doen.

Kijk maar naar je harde schijf: ik heb een 80 gb, maar er kan maar iets van 77 op ffzo, nog een externe van 20 gig, kan 18,6 op.

Zo ook bij je spelertje dus waarschijnlijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 17:13:
[...]

Dat is dus de adder onder het gras met dat bits en bytes omrekenen wat echt bijna alle fabrikanten doen.

Kijk maar naar je harde schijf: ik heb een 80 gb, maar er kan maar iets van 77 op ffzo, nog een externe van 20 gig, kan 18,6 op.

Zo ook bij je spelertje dus waarschijnlijk :(
Er zit een OS op, besturingsprogje. Dat neemt waarschijnlijk een aantal mb's in beslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 18:07:
[...]

Er zit een OS op, besturingsprogje. Dat neemt waarschijnlijk een aantal mb's in beslag.
nee het komt omdat 1 mb op 1000kb is gezet terwijl dit eigenlijk 1024 moet zijn als ik het zo goed zeg :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hoor het al, iedereen heeft dat dus. naja dan moet ik het met een paar nummertjes minder doen. 8)7

bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
blablabla...

Greetz Bram0s
Waarom vind je dat irritant?
De lockfunctie is bedoelt dat als je op de knoppen drukt er niets gebeurd.
Als je dat irritant vind, zet je tocg gewoon de lock uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zet lock aan zodat ik niet per ongeluk een nummertje verder of terug ga wanneer hij in mijn zak zit. het zal niet snel gebeuren dat wanneer hij wel in lock staat dat het knopje 3 seconden ingedrukt is zodat hij inmijn zak aan/uitgaat. Dus zal hij niet uit of aangaan.
Maar aangezien je je speler niet aan kan zetten met de AB, moet je hem altijd op de speler aanzetten. Wanneer hij in lock staat (dat staat ie altijd wanneer ik hem wegleg, omdat je met de AB wel de speler uit kan zetten, 3 seconden op stopknop) wil ik hem dus aanzetten door hem lang in te drukken. Dan gaat ie aan, zegt hij lock mode ofzoiets, en gaat ie direct weer uit.
dan moet ik hem weer van lock mode af halen en aangezien dat gaatje bij van het hoesje ook al beetje scheef zit wordt ik er gek van..........

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schizofreen schreef:

Ik zet lock aan zodat ik niet per ongeluk een nummertje verder of terug ga wanneer hij in mijn zak zit. het zal niet snel gebeuren dat wanneer hij wel in lock staat dat het knopje 3 seconden ingedrukt is zodat hij inmijn zak aan/uitgaat. Dus zal hij niet uit of aangaan.
Maar aangezien je je speler niet aan kan zetten met de AB, moet je hem altijd op de speler aanzetten. Wanneer hij in lock staat (dat staat ie altijd wanneer ik hem wegleg, omdat je met de AB wel de speler uit kan zetten, 3 seconden op stopknop) wil ik hem dus aanzetten door hem lang in te drukken. Dan gaat ie aan, zegt hij lock mode ofzoiets, en gaat ie direct weer uit.
dan moet ik hem weer van lock mode af halen en aangezien dat gaatje bij van het hoesje ook al beetje scheef zit wordt ik er gek van..........

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:04
Daarvoor is die lock funtie juist ook bedoeld, dat je niet ongemerkt de speler aan kan zetten als deze op lock staat.

offtopic: misschien ietsje minder vaak op verstuur bericht klikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hahaha ja indd, maar dat eerste bericht klopte niet omdat mijn eigen naam erboven staat ipv schizopreehn ofzoiets......

maar ik snap wel dat de lock functie daarvoor bedoeld is, maar het lijkt me stug dat jij het aanknopje per ongeluk wel 3 seconde lang indrukt als hij in je zak zit.
daarvoor is ook zon 3 seconden tijd erop gezet. dus ik vind dat hij gewoon aan moet gaan wanneer ik hem 3 sec indruk n lock mode, maar helaas :( :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Je moet maar even op de startknop duwen om hem aan te zetten, geen 3seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hahahah, ik druk dat ding lang in omdat ie wat laat reageert. dus ik d8 dat je aantal seconden in moest drukken.
maar nu zie ik indd dat dat niet nodig is. Dom.......... 8)7 |:(
Dan snap ik het gedoe wel met die hold knop..... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foutje :(

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 21:31:
[...]

Je kunt ook van die display beschermers pakken (doorzichtige folie) ik gebruik zo ook voor mijn Mobieltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb hem ook bestelt, de 256 mb versie,

waar haal ik firmware updates vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:22

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 22:05:

Die staan ergens in het topic... of anders op de website: www.mobiblu.com

[ Voor 11% gewijzigd door Jellabie op 08-04-2004 22:23 ]

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 22:05:

De nieuwste 1.004 firmware staat tot nu toe alleen maar in het topic. Op de engelse en chinese site van mobiblu staat hij niet, op de koreaanse echter wel. Ik ben benieuwd of ze de engelse 1.004 nog officieel releasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ben super te vreden met deze mp3 speler :D.
Heb zelf de 512 mb versie, heerlijk werkt altijd nog nooit problemen mee gehad!
Gebruik hem ecm gp 800 bat. Wil alleen steeds in het muziek naar beneden , en dan druk ik automatisch op die geluids knoppen. Had wel handig gevonden als je daar mee kan scrollen. Maar ja het is niet anders :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Ga voort in [deel2]

[ Voor 91% gewijzigd door Teun_2 op 09-04-2004 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat het gewoon bij deel 1 is toch veel makkelijker en dit forum is populair.
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste