[Pics] Mijn home cinema (Work in progress)

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 2.260 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:28
xdc schreef op 16 januari 2004 @ 18:53:
[...]
hoe ga je dat zwarte velours , neem aan dat je dat neemt er dan opzetten ?
hoe werkt dat ? erop plakken ? nieten ?
Denk dat ik het ga plakken.

Heb net van de site van microsoft een paar HD WMV IMAX filmpjes gedownload en dat kan ik echt iedereen met een projector aanraden, wat een kwaliteit(720p=1280 x 720 /1080p=1920 x 1080 ). Dat is nog eens andere koek dan xvid en dvd, halen echt het max uit je projector. Je moet wel een stevige PC hebben 2,5Ghz of beter.

Hier zijn ze te downloaden: http://www.microsoft.com/...film/ContentShowcase.aspx

[ Voor 6% gewijzigd door waslijn op 17-01-2004 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:23

xdc

laat me even weten als het zwarte kader eromheen is gelukt!

ik ben vandaag druk bezig geweest
naar de gamma en kwantum geweest , en heb ook een stukje doek gekocht
net even in een uurtje het scherm in elkaar gezet en opgehangen!

heb nu precies hetzelfde als waslijn en voor 35 euro! dat is toch wel ff wat goedkoper dan een thommy doek a 75 euro per strekkende meter.

Het beeld resultaat is echter net zo goed / slecht , ja tis prima .... als voorheen op de muur , alleen heb ik geen naden meer van de gipsplaten zie andere topic

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jvsteeg/got/sanyo/DSCF0004.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jvsteeg/got/sanyo/DSCF0005.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jvsteeg/got/sanyo/DSCF0014.JPG

Zoals je ziet is het computer beeld dus 4:3 en de film past wel netjes in het scherm
maar maak dus niet echt optimaal gebruik van de pixels op het moment...

[ Voor 28% gewijzigd door xdc op 17-01-2004 01:25 ]

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:04

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

xdc schreef op 17 januari 2004 @ 01:10:
laat me even weten als het zwarte kader eromheen is gelukt!

ik ben vandaag druk bezig geweest
naar de gamma en kwantum geweest , en heb ook een stukje doek gekocht
net even in een uurtje het scherm in elkaar gezet en opgehangen!

heb nu precies hetzelfde als waslijn en voor 35 euro! dat is toch wel ff wat goedkoper dan een thommy doek a 75 euro per strekkende meter.
Even kritische noot ..
Je kunt een Thommy doek, of andere doek / projectie scherm nooit vergelijken met een doek wat je koopt bij de gamma ( ik vraag me trouwens nog steeds af wat je er nou precies voor gekocht hebt .. verduisterings gordijn oid ? )

Dat het er al beter uitziet dan op een laken of muur projectie geloof ik metteen .. maar mocht je ooit nog eens centjes over hebben .. zou ik zeggen probeer eens een echt projectie doek / scherm dan ga je echt wel verschil zien.

Maar het ziet er absoluut wel leuker uit zo ! dat dan weer wel ..

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc

xdc

ik merk het verschil eigenlijk niet tov de muur / gipsplaten! (bij dit scherm hierboven)

het beeld is prima om mee te beginnen

mocht ik eens geld / tijd over hebben koop ik wel een x een thommy doek .

het is me alleen wat te duur ... ik zou dan al 175 euro kwijt zijn voor een doek alleen bij thommy

[ Voor 5% gewijzigd door xdc op 17-01-2004 12:45 ]

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die IMAX HD movies zijn echt _/-\o_

oog voor detail :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-08 14:41
He Bolk, heb jij nog nieuwe foto's gemaakt van je bioscoopje?
Ben wel benieuwd hoe het er nu uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus4ever
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-08 22:07
Dit is zekers een leuk project...
Als ik later een eigen huissie heb ga ik dit zekers te weten ook maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:20
lekker projectje :P

* SyS_ErroR krijgt binnenkort de zolder ---> beamer/bank/pilsje :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
erwin85 schreef op 18 januari 2004 @ 11:50:
He Bolk, heb jij nog nieuwe foto's gemaakt van je bioscoopje?
Ben wel benieuwd hoe het er nu uitziet.
Zometeen, ben net wakker :o

Ik ga nu eerst even kijken wat de statusupdate is van mplayer. Ik heb mijn best gedaan, maar nog niets gehoord ;(

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 09:32

JT

VETAK y0

Wat vind je van het geluid ?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:03

sphere

Debian abuser

Waslijn, hoe zit het met de geluidsbeleving bij jou? Bolk heeft het geluid direct achter het doek (net als in de film, ik wil het!), maar dat is misschien niet uitvoerbaar met jouw oplossing. Maakt het veel uit? In ieder geval is het vast lastig om bijv. je center op oorhoogte te krijgen.

Zelf twijfel ik over wat de prettigste oplossing is, een beetje in het oog houdend wat prettig is voor mij, maar ook voor mijn portemonnaie.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
sphere2 schreef op 18 januari 2004 @ 19:04:
Waslijn, hoe zit het met de geluidsbeleving bij jou? Bolk heeft het geluid direct achter het doek (net als in de film, ik wil het!), maar dat is misschien niet uitvoerbaar met jouw oplossing. Maakt het veel uit? In ieder geval is het vast lastig om bijv. je center op oorhoogte te krijgen.

Zelf twijfel ik over wat de prettigste oplossing is, een beetje in het oog houdend wat prettig is voor mij, maar ook voor mijn portemonnaie.
Mijn center hangt niet op oorhoogte. Ietsjes hoger. Dit komt omdat bij de aanwezigheid van meerdere personen er 2 rijen stoelen staan. Ik wil niet dat da geluid geblokt wordt.
JT schreef op 18 januari 2004 @ 16:34:
Wat vind je van het geluid ?
Vraag je dat aan mij? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordofthelints
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01-2024

lordofthelints

Evil_ivanhoe in former GoTlife

Ik kan die IMAX HD movies om een of andere reden niet draaien. Ok, ik ben helaas niet voorzien van een projector... :'( maar ik moet die 720 versies toch kunnen afdraaien op m'n samsung tft'tje?

Bestaat er misschien een speciaal drivertje voor? :)

Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 20:55
Dat zou gewoon moeten lukken, als je een beetje een recente pc hebt. Het is WMV9 trouwens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 09:32

JT

VETAK y0

Bolk schreef op 18 januari 2004 @ 19:54:
[...]

Mijn center hangt niet op oorhoogte. Ietsjes hoger. Dit komt omdat bij de aanwezigheid van meerdere personen er 2 rijen stoelen staan. Ik wil niet dat da geluid geblokt wordt.

[...]

Vraag je dat aan mij? :)
Jep :)

En misschien is het een goed idee om het hoog voor de front en center speakers ietsjes op te krikken (1-2dB) want dit gaat een beetje verloren door het scherm wat ervoor zit. Dit doen ze ook met THX in de bios :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
JT schreef op 18 januari 2004 @ 21:26:
[...]

Jep :)

En misschien is het een goed idee om het hoog voor de front en center speakers ietsjes op te krikken (1-2dB) want dit gaat een beetje verloren door het scherm wat ervoor zit. Dit doen ze ook met THX in de bios :)
Ik ben zeer tevreden over het geluid. De bass is wat minder. Die is iets te klein eigenlijk. Dus ik heb de bass een klein beetje geredirect naar de speakers. Al met al is dit denk ik de meest goedkope oplossing geweest voor toch zeer redelijk geluid.

Voor de rest heb ik aan half vermogen genoeg. Er zit wel achter het scherm nog een stuk piepschuim los. Dit geeft een irritant effect bij lagere tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Evil_ivanhoe schreef op 18 januari 2004 @ 21:07:
Ik kan die IMAX HD movies om een of andere reden niet draaien. Ok, ik ben helaas niet voorzien van een projector... :'( maar ik moet die 720 versies toch kunnen afdraaien op m'n samsung tft'tje?

Bestaat er misschien een speciaal drivertje voor? :)
ik draai die 1080p versies toch vlot op men tft 17"

mooiste beeld dat ik ooit zien draaien heb in ieder geval :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flippie Flink
  • Laatst online: 17:14
Wow, die HD WMV filmpjes zijn echt te gaaf. Ze werken perfect met 5.1 en zien er echt super uit! Welke film is dat trouwens uit je onderste screenshot (van XDC bedoel ik) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruwe gok: Starship Troopers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc

xdc

jups dat is idd star ship troopers :P ouwe film , met de heerlijke denise richards :)

beeld is trouwen niet optimaal , omdat ik de fotos gelijk nam op het moment dat de projector aanging

meestal na een minuut of 5 heeft de projector pas het echte goeie beeld.

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Hmm, de HC3 heeft toch wel binnen een minuut scherp beeld. Ding warmt snel op. Ik krijg splashscreen van Mitsubishi en dan zie je meteen het scherm scherper worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er ongelooflijk mooi uit (wou dat ik de ruimte had voor zo'n project). Maar ik heb nog een paar vraagjes over die HC3;
- Je stuurt hem aan via 1024x768 maar dat is toch 4:3? Richt je dan je projector zo zodat de zwarte balken van boven en onder buiten het doek vallen?
- Als je nu een echte 4:3 film projecteert op je doek, hoe zit het dan met de balken aan de zijkanten van het doek? Valt dit mee of is het eerder storend...

Ik ben nl. zelf ook aan het denken om die Mitsubishi HC3 te kopen maar ik ben nog een beetje in de war over die formaten (16:9, 4:3). Ik zal hem dan nl. ook aansturen via de pc en ik twijfel nog of dit wel allemaal gemakkelijk zal gaan. Is het trouwens mogelijk om op één of andere manier de HC3 aan te sturen via de pc met zijn native resolutie van 960x540? (Mijn beeldkaart is een Radeon 9700 Pro...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan wel, moet je met Powerstrip even die resolutie aanmaken en die vervolgens instellen bij het tweede beeldscherm (wat dus je beamert is).

Wat je dan krijgt, is een uitsnede van de volledige 1024*768. Als je met je muis naar beneden gaat, zie je de taakbalk, als je met je muis naar de bovenste rand van het scherm gaat, zie je het bovenste gedeelte. Ideaal is dit niet, maar je gebruikt het ook niet voor de Windows desktop, maar voor het kijken van DVD/DivX.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2004 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Ik had v/d week de HC3 in aktie gezien en het beeld was heel goed, helderder dan een Z1(dit komt natuurlijk door het hogere aantal lumen).
Maar ik vond de HC3 wel een bak herrie produceren die ver boven de Z1 uit kwam.

De HC3 is gespecced op 33dB. De Z1 op 28dB.
Ik weet niet of er nog een low-lamp(theater black) modus op zit zodat het geluid minder is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc

xdc

volgens mij is de epson tw10 ook nog stiller dan de sanyo z1
en volgens sommigen heeft de epson een betere zwartwaarde

zelf heb ik een sanyo :)

[ Voor 6% gewijzigd door xdc op 20-01-2004 21:03 ]

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
xdc schreef op 20 januari 2004 @ 21:03:
volgens mij is de epson tw10 ook nog stiller dan de sanyo z1
en volgens sommigen heeft de epson een betere zwartwaarde
Klopt, de TW10 (en ook Z2) is stiller dan de Z1, die hoor je bijna niet.
Maar ik vond het geluid van de Z1 niet irritant. De HC3 was echt aanwezig.

De TW10 vond ik een wat tammer beeld hebben dan de Z1 en had meer last van screendoor door de lagere resolutie.
Beide projectoren(Z1 en TW10) hebben een theater-black stand, ik denk niet dat het elkaar veel ontloopt wat de black-waarden betreft. Heb beide niet tegelijk zien spelen vandaar.
zelf heb ik een sanyo :)
Ik bijna :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc

xdc

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 20:48:
Dat kan wel, moet je met Powerstrip even die resolutie aanmaken en die vervolgens instellen bij het tweede beeldscherm (wat dus je beamert is).

Wat je dan krijgt, is een uitsnede van de volledige 1024*768. Als je met je muis naar beneden gaat, zie je de taakbalk, als je met je muis naar de bovenste rand van het scherm gaat, zie je het bovenste gedeelte. Ideaal is dit niet, maar je gebruikt het ook niet voor de Windows desktop, maar voor het kijken van DVD/DivX.
ik krijg het niet voor elkaar
kan je me misschien helpen ?
heb je msn ? ik zit op xdc at xs4all.nl

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 20:36:
Ziet er ongelooflijk mooi uit (wou dat ik de ruimte had voor zo'n project). Maar ik heb nog een paar vraagjes over die HC3;
- Je stuurt hem aan via 1024x768 maar dat is toch 4:3? Richt je dan je projector zo zodat de zwarte balken van boven en onder buiten het doek vallen?
- Als je nu een echte 4:3 film projecteert op je doek, hoe zit het dan met de balken aan de zijkanten van het doek? Valt dit mee of is het eerder storend...

Ik ben nl. zelf ook aan het denken om die Mitsubishi HC3 te kopen maar ik ben nog een beetje in de war over die formaten (16:9, 4:3). Ik zal hem dan nl. ook aansturen via de pc en ik twijfel nog of dit wel allemaal gemakkelijk zal gaan. Is het trouwens mogelijk om op één of andere manier de HC3 aan te sturen via de pc met zijn native resolutie van 960x540? (Mijn beeldkaart is een Radeon 9700 Pro...)
Ik zat ook te kloten met die reso's. Het is eigelijk vrij simpel

Je stopt er 4:3 in en de projector resized automatisch naar 16:9. Dus als je er 1024x768 inpropt krijg je keurig een 16:9 formaat eruit.

Als je nu een 4:3 film projecteert (wat ideaal is) krijg je die op 16:9 eruit. Super is dat :)

Als je nu een 16:9 film erin propt rek je die eerst uit naar 4:3, waarna de projector het weer terugzet naar 16:9. Beetje omslachtig maar het werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm mooie topics hier,

Jongens ik heb een Mitsubishi sl4 gekocht. Het video signaal van deze projector loopt over D-Sub. Er zit ook een s-vhs en een composiet ingang op maar ik wil gewoon de D-sub ingang gebruiken. Deze ondersteund ook Scart rgb input.

Nu de vraag :
Bij de Sanyo kan je een scart > D-sun converter kabel bestellen.
Helaas is deze al maanden uitverkocht.

Ik wil nu zelf een kabel maken van scart rgb (dvd uit) naar D-sub (vga) voor de beamer.

Volgens mitsubishi is rgb en de grounds daarvan aansluiten op de scart voldoende.
Maar zodra ik in het beamer menu Iput from scart aanzet heb ik geen signaal.
Ik zie alleen maar signaal via component en dan nog groen ook. als ik de rgb functie aanzet.

Ik heb een schema nodig van scart rgb > d-sub dus van de dvd naar de beamer.
Genoeg schema`s in google om van vga naar scart te gaan maar andersom niet.

RGB moet gewoon het mooiste wezen om naar te kijken omdat dit signaal via de scart voor de europeesche markt is gemaakt dus pal en componet ook mooi is maar meer gericht op het kleuren palet van NTSC.

Dus rgb en ground heb ik voor elkaar op de scart maar wat mis ik nog.
geen sync want die heeft de mitsubishi niet nodig maar wel iets wat aangeeft dat er scart rgb signaal binnenkomt.

help!!!!!

greetz sheep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilrenato
  • Laatst online: 12-09 16:49

ilrenato

Pizzah!!!!

Het moet inderdaad kunnen,
Ik begrijp zoiets als Sync on green maar ik kom ook gewoon een apparte sync tegen voor rgb

http://www.digitprofessio.../products/peripherals.htm

Laat een kable zien waar ze het in de mitsubishi manual over hebbeb, me dunkt dat je toch een sync signaal nodig hebt.

Bevalt ie een beetje die projector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bolk, kan je op de HC3 wel component gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Video compatibility: NTSC/ NTSC 4.43/ PAL (including PAM-M, N), SECAM, PAL-60 component video (DVD/ HDTV) (480i, 576i, 480p, 576p, 1080i, 720p)

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 08:21

KrL

Foto foto..

Ik kan uit ervaring spreken dat ie t allemaal pakt..
Stuur die van mij aan via component en heb m tot nu toe alle formaten (480i t/m 1080i, 480p t/m 720P) zonder probleem gevoerd.. En lekker dat ie t vond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilrenato

ilrenato

Pizzah!!!!

Ik heb de HC3 ff geprobeerd (demo, zakelijk) en verkocht, ik moet zeggen van alle projectoren die ik tot nu heb gezien is ie wel erg goed hoor qua beeld. Zeker ook qua tv/video zeer acceptabel.

Grootste voordeel is toch wel dat deze echt gewoon goed te zien is met niet geheel verduisterde kamer, wel zo sociaal als het de huiskamer is.

Als iemand 'm ook wil, ff mailen.

Ik heb nog ff gekeken naar kabels, maar rgb scart naar de HC3 moet kunnen maar of je nou 3/4/5 (rgb/rgb+sync/rgb+h/v-sync) signalen nodig hebt is me nog niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL

KrL

Foto foto..

Misschien een idee om een dedicated HC3 topic te maken met info en ervaringen ?
Het merendeel van de replies hier gaat over die projector namelijk en een apart topic is wel zo overzichtelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
KrL schreef op 30 januari 2004 @ 16:52:
Misschien een idee om een dedicated HC3 topic te maken met info en ervaringen ?
Het merendeel van de replies hier gaat over die projector namelijk en een apart topic is wel zo overzichtelijk..
Een groot beamer/projector topic lijkt mij beter, anders krijg je straks imho teveel topics van verschillende merken + dat veel dingen gelden voor alle merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilrenato

ilrenato

Pizzah!!!!

De leesbaarheid van verzameltopics is niet echt geweldig... Ik stem voor een HC3 topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL

KrL

Foto foto..

Heb n verzoek neergelegd bij de modjes (is dat nodig in AV ?), zal zodra ik (positief) antwoord heb wel iets in elkaar flansen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepbass909 schreef op 05 december 2003 @ 11:04:
[...]

Waar haal jij je trailers vandaan? Ik wil namelijk een dvd samenstellen met alle dolby, dts en THX trailers.
ff een vraagje, hoe brand ik die .vob files op cd zodat m'n standalone dvdspeler ze snapt? kep al gegoogled maar kon er niks over vinden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg mooi gedaan _/-\o_
Maar waar blijven de pics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL

KrL

Foto foto..

Vooruitlopend op een antwoord van de modjes toch maar alvast een topicje in elkaar geflanst..
Het grote Mistubishi HC3 topic
Zal er, zodra ik wat meer tijd heb, wat eigen ervaringen neerplanten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:39

houthakker

Poehé

Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 21:20:
[...]

ff een vraagje, hoe brand ik die .vob files op cd zodat m'n standalone dvdspeler ze snapt? kep al gegoogled maar kon er niks over vinden :/
Dan moet je ze branden als microDVD (zie doom9.net), maar het is maar de vraag of je DVD speler dat lust. Je zult ze op dvd moeten branden als je zeker wilt weten dat het gaat werken. Of je moet er een (S)VCD van maken, maar dan ben je 5.1 DD/DTS kwijt.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 11:47
Ik volg dit draadje met veel aandacht, maar ik heb lang niks meer van je gehoord bolk... Tijd voor een update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Ja, we want pics, we want pics !! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Tjooooww, net terug van vakantie. Ik heb geprobeerd pics te maken. Alleen met mijn gare HP 618 is dat vrijwel onmogelijk. Op dit moment ligt mijn cam nog in Oostenrijk. Zodra ik hem terug heb ga ik proberen met wat instellingen te spelen. Ik heb nog wel een footootje, maar dat stelt niet veel voor:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/22230/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin85
  • Laatst online: 29-08 14:41
Ben benieuwd naar nieuwe foto's Bolk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

je bent wel vroeg op, hehe, maar fijne vakantie gehad?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Vroeg op? laat thuis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

jah owke kan oowk =P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Het is al weer een tijdje geleden dat ik begon met mijn doe het zelf scherm, maar onlangs heb ik dan toch weer een kleine stap gemaakt. Ik heb het scherm aan de randen afgewerkt met zelfklevend verloursfolie. Heeft me een tijd gekost om het ergens aan te vinden, maar na een tip kwam ik uit bij de winkel verfenwand. Hier heb ik een strook van 45cm x 2.5m aangeschaft voor ca 22euro. De strook heb ik in vier banen gesneden en vervolgens om de randen van het scherm heen geplakt.

Ik ben zeer positief over het effect van de zwarte rand:
- Scherm ziet er mooier uit
- Contrast van het scherm lijkt hoger
- Geprojecteerd beeld is mooi afgekadert, licht wat op het velours valt wordt bijna helemaal geabsorbeerd.

Natuurlijk wat foto's:
Afbeeldingslocatie: http://www.famhageraats.demon.nl/projector/18k.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.famhageraats.demon.nl/projector/19k.jpg

BTW: Heb er nu al heel wat filmuren(114 volgens de counter) opzitten en ben eigenlijk heel blij met mij combinatie van scherm en projector. Er zijn eigenlijk maar twee zaken die volgens mij beter kunnen en dat zijn:
- Hoger contrast (in hele donkere fragmenten wordt zwart grijs)
- Hogere kwaliteit dvd's (het verschil tussen een goed en slecht encode dvd is op zo'n groot scherm te zien)

[ Voor 29% gewijzigd door waslijn op 15-05-2004 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Hmm, ik zie dat het topic weer hoog is :)

Ik lees net ook je sig (buiten het feit dat je een erg strak scherm gemaakt hebt) en zie dat je een Powershot S30 hebt. Ik heb recent een S50 gekocht. Hiermee kan ik vast wel in-action plaatjes schieten. Die beloofde foto's zullen er dus echt gaan komen :P

Ik wil denk ik zelf ook nog verloursfolie hebben, want mijn scherm is echt een parallellogram geworden. Ik denk niet helemaal goed gegaan tijdens het spannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey bolk, echt wel een gaaf project! :) :9~
ik mis alleen nog een beetje het "cinema sound system".
Ik loop ook al een tijdje met een vergelijkbaar idee rond in mijn hoofd :9 , helaas zit het er voorlopig niet in :'( ...
nog ff doorsparen...
suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Met het soundsystem is naar mijn mening niet veel mis. Genoeg vermogen, genoeg bas na wat tweaken. Ik heb het precies zoals ik het wil hebben. Ik kan wel voor veel geld extra speakers en een versterker kopen, terwijl ik nu ook gewoon acceptabel geluid heb :)

Overigens heb ik van mijn ex-vriendin die in de grafische media zit een enorme kill bill poster gehad die het hele zaakie wat moet gaan opfleuren. Ik moet even wat cardboard aanschaffen en het ding ophangen samen met wat andere filmposters.

Expect dus nieuwe work in progress pics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Nu online
Waslijn schreef op 15 mei 2004 @ 11:34:
Het is al weer een tijdje geleden dat ik begon met mijn doe het zelf scherm, maar onlangs heb ik dan toch weer een kleine stap gemaakt. Ik heb het scherm aan de randen afgewerkt met zelfklevend verloursfolie. Heeft me een tijd gekost om het ergens aan te vinden, maar na een tip kwam ik uit bij de winkel verfenwand. Hier heb ik een strook van 45cm x 2.5m aangeschaft voor ca 22euro. De strook heb ik in vier banen gesneden en vervolgens om de randen van het scherm heen geplakt.

Ik ben zeer positief over het effect van de zwarte rand:
- Scherm ziet er mooier uit
- Contrast van het scherm lijkt hoger
- Geprojecteerd beeld is mooi afgekadert, licht wat op het velours valt wordt bijna helemaal geabsorbeerd.

Natuurlijk wat foto's:
[afbeelding]

[afbeelding]

BTW: Heb er nu al heel wat filmuren(114 volgens de counter) opzitten en ben eigenlijk heel blij met mij combinatie van scherm en projector. Er zijn eigenlijk maar twee zaken die volgens mij beter kunnen en dat zijn:
- Hoger contrast (in hele donkere fragmenten wordt zwart grijs)
- Hogere kwaliteit dvd's (het verschil tussen een goed en slecht encode dvd is op zo'n groot scherm te zien)
Mooi schermpie :) Maar hoe doe je het als je niet aan het kijken bent, haal je hem dan helemaal van het plafond af en zet je hem ergens tegen een muur?
Ik neem aan dat je hem niet altijd zo laat hangen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 11:43

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Bolk schreef op 15 mei 2004 @ 11:43:
Ik wil denk ik zelf ook nog verloursfolie hebben, want mijn scherm is echt een parallellogram geworden. Ik denk niet helemaal goed gegaan tijdens het spannen.
Je kunt hem ook schuin naar achter laten leunen bij wijze van perspectiefcorrectie :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
dimitio schreef op 18 mei 2004 @ 23:08:
[...]

Mooi schermpie :) Maar hoe doe je het als je niet aan het kijken bent, haal je hem dan helemaal van het plafond af en zet je hem ergens tegen een muur?
Ik neem aan dat je hem niet altijd zo laat hangen :P
Ja dan hang ik hem aan twee haken in de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.moviesite.nl/h.../Downloads%20-%20main.htm

Deze link werkt bij mij niet...bestaat deze site niet meer?
cinenow werkt trouwens wel :*) coole site!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2004 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Jahoe, ff een update van mijn kant af. Remember de rechter muur? Nee, dit is em:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/20004/thumb.jpg

Beetje kaal niet? Die ga ik aankleden. Ik ga er cardboard tegenaan schroeven, met filmposters ertegenaan. Welke? Zie hier:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/32252/thumb.jpg

M'n ex vriendin heeft me deze gegeven omdat ze voor haar opleiding naar Duitsland moest. Leuke fabriek daaro :o Nog zo'n voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/32254/thumb.jpg

Lijkt klein, maar check de vloertegels. 1.80 hoog is het ding :) Ik ben er erg blij mee. Maaaaaaarrr! Ikzelf werk bij Fujicolor en heb daar 2 logo's laten printen. Ik had een THX logo en een DD logo in 5300 x nogwat formaat, ideaal voor op de poster:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/32253/thumb.jpg

Bizar hoge kwaliteit foto's. Ik ben er super trots op :) Die gaan mooi aan de muur :)

Verder heb ik nog wat troubles met mijn HT (kleine crosspost: [rml][ DVD/ MplayerC] Schokt op redelijke pc specs[/rml]/) maar ik heb de volste vertrouwen in dat het goed gaat komen, meer WIP pics komen eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Eehm; wat ik me afvroeg: een echte bioscoop heeft toch geen 16:9 maar 1,85:1 ofzoiets? En heel veel DVD's zijn ook in dat bios formaat ipv 16:9! (zelfs bij mn breedbeeld krijg ik vaak zwarte balken omdat de DVD 'breder dan breedbeeld' is) dus waarom heb je daar niet voor gekozen?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Menesis schreef op 24 mei 2004 @ 22:28:
Eehm; wat ik me afvroeg: een echte bioscoop heeft toch geen 16:9 maar 1,85:1 ofzoiets? En heel veel DVD's zijn ook in dat bios formaat ipv 16:9! (zelfs bij mn breedbeeld krijg ik vaak zwarte balken omdat de DVD 'breder dan breedbeeld' is) dus waarom heb je daar niet voor gekozen?
Omdat mijn projector dat niet aankan. En naar mijn weten zijn er ook geen projectoren die dat kunnen zonder "zwart" te projecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM
  • Laatst online: 13-09 07:29

MnM

Bolk schreef op 24 mei 2004 @ 21:47:

Lijkt klein, maar check de vloertegels. 1.80 hoog is het ding :) Ik ben er erg blij mee. Maaaaaaarrr! Ikzelf werk bij Fujicolor en heb daar 2 logo's laten printen. Ik had een THX logo en een DD logo in 5300 x nogwat formaat, ideaal voor op de poster:
Ziet er goed uit allemaal, het word erg netjes.
Misschien wordt tijd dat ik ook maar eens een beamer aan ga schaffen :)

Heel relaxed ook dat je een Dedicated HT kan maken. Geen gezeur als iemand GTST wil kijken, jij kan lekker van je films genieten.

Zou je die plaatjes van dat Dolby en THX logo misschien kunnen mailen ? of Online
zetten ?

[ Voor 22% gewijzigd door MnM op 24-05-2004 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
ik heb ze ooit met bittorrent gedownload, maar ik denk niet dat het een probleem is als ik een zipje online zet met logo's :? Ik zal ff webspace zoeken :)

10 MB max compressed RAR. 4 logo's. 2x THX, 1x DTS en 1x DD. Even kijken of dat op @Home space kan. Denk het niet :{

[ Voor 30% gewijzigd door Bolk op 24-05-2004 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM
  • Laatst online: 13-09 07:29

MnM

@home heeft 25 MB webspace, maar dan moet het ook wel vrij zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Bolk schreef op 24 mei 2004 @ 21:47:
Jahoe, ff een update van mijn kant af. Remember de rechter muur? Nee, dit is em:

[afbeelding]

Beetje kaal niet? Die ga ik aankleden. Ik ga er cardboard tegenaan schroeven, met filmposters ertegenaan. Welke? Zie hier:

[afbeelding]

M'n ex vriendin heeft me deze gegeven omdat ze voor haar opleiding naar Duitsland moest. Leuke fabriek daaro :o Nog zo'n voorbeeld:

[afbeelding]

[afbeelding]

Bizar hoge kwaliteit foto's. Ik ben er super trots op :) Die gaan mooi aan de muur :)

Verder heb ik nog wat troubles met mijn HT (kleine crosspost: [rml][ DVD/ MplayerC] Schokt op redelijke pc specs[/rml]/) maar ik heb de volste vertrouwen in dat het goed gaat komen, meer WIP pics komen eraan.
Waar zit je nou precies op tijdens het kijken? Kan je daar even een pic van maken ;). Trouwens, ik vind dit wel een heel erg mooi projectje geworden. Ik volg het al van het begin. Onze bioscoop hier in Vlissingen (cinecity) geeft geen filmposters weg. En toch wil ik heel graag een paar van die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Hmm, webspace heb ik te weinig, misschien kunnen we dit beter even per email afhandelen, dan zet ik hem hier op mijn lokale webserver. Drop ff een mailtje naar mijn adres (zie profile) voor degenen die geinteresseerd zijn.

Ik zit atm op een bank:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/32279/thumb.jpg

Hmm, op de foto lijkt het een grotere bende dan dat het in werkelijkheid is O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

bobje86nl schreef op 24 mei 2004 @ 23:43:
[...]
Waar zit je nou precies op tijdens het kijken? Kan je daar even een pic van maken ;). Trouwens, ik vind dit wel een heel erg mooi projectje geworden. Ik volg het al van het begin. Onze bioscoop hier in Vlissingen (cinecity) geeft geen filmposters weg. En toch wil ik heel graag een paar van die dingen.
Je kunt ze eventueel ook kopen :)
Op ebay zag ik ze net nog staan in Nederland, 3 voor 25 euro als ik me niet vergis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:49

Exterazzo

Qeasy

Razorfist schreef op 25 mei 2004 @ 02:36:
[...]

Je kunt ze eventueel ook kopen :)
Op ebay zag ik ze net nog staan in Nederland, 3 voor 25 euro als ik me niet vergis
Bij de Midi in Tilburg kun je oude filmposters voor € 2,- per stuk kopen :)

Audentia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
@krl - Ik heb een vraagje, ik heb een beetje dezelfde opstelling die jij hebt en wil nu dus ook een projector en oprolbaar scherm (zit nog te twijfelen met elektrisch want dat is toch ook wel heel leuk ;) ).
Maar ik wil dus ook mijn breedbeeld tv houden omdat ik de projector alleen voor films/voetbal en af en toe de xbox wil gebruiken. Maar hoe heb je dat gedaan met de xbox heb je die nu alleen op je projector aangesloten? En geeft die lange kabel geen verlies van kwaliteit.
Ondersteunt hij trouwens ook HDTV, want dat heeft de xbox ook nietwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Bolk

Waar heb je die THX en Dolby plaatjes gehaald?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Nu online
Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 16:45:
@Bolk

Waar heb je die THX en Dolby plaatjes gehaald?

Alvast bedankt.
lezen is moeilijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Ik heb voor Bolk de logo's online gezet: Download (10MB)

[ Voor 6% gewijzigd door waslijn op 25-05-2004 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waslijn schreef op 25 mei 2004 @ 19:26:
Ik heb voor Bolk de logo's online gezet: Download (10MB)
thanks! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat ik dan meer even behulpzaam zijn :) Voor de mensen die logo's willen hebben check hier: http://www.fireweb.fi/logo/ Ik denk dat daar wel genoeg bij staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 21:20:
Laat ik dan meer even behulpzaam zijn :) Voor de mensen die logo's willen hebben check hier: http://www.fireweb.fi/logo/ Ik denk dat daar wel genoeg bij staat :)
Ja OF we gaan gewoon allemaal naar www.brandsoftheworld.com ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een noob vraagje tussendoor omdat ik er niets over gelezen heb in dit topic. (of het is toevallig 1 van de weinige stukjes die ik niet gelezen heb). Waarom gebruiken jullie dit ding alleen voor films? Als ik zo'n ding op mijn kamer had hangen (thank god for my big room :P) dan zou ik er zo goed als alles op aansluiten (naja, alles op mijn pc) dus zou ik ook tv kijken en spellen spelen met dat ding...lijkt me toch een stuk vetter dan op je 15" monitoortje :P
Het lijkt me dat de graphics dan misschien wat 'uitgerekter' worden, maar het lijkt me dat als je alles op een hoge resolutie zet (met behulp van een krachtige pc natuurlijk) je best mooi spelletjes kan spelen op zo'n ding, net als tv kijken ofzo...of je moet last hebben van de hitte (heb ik niet, het is constant iets van 30 graden in mijn kamer door tv en pc :P) dan snap ik waarom je dat niet zou doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 16:11:
ff een noob vraagje tussendoor omdat ik er niets over gelezen heb in dit topic. (of het is toevallig 1 van de weinige stukjes die ik niet gelezen heb). Waarom gebruiken jullie dit ding alleen voor films? Als ik zo'n ding op mijn kamer had hangen (thank god for my big room :P) dan zou ik er zo goed als alles op aansluiten (naja, alles op mijn pc) dus zou ik ook tv kijken en spellen spelen met dat ding...lijkt me toch een stuk vetter dan op je 15" monitoortje :P
Het lijkt me dat de graphics dan misschien wat 'uitgerekter' worden, maar het lijkt me dat als je alles op een hoge resolutie zet (met behulp van een krachtige pc natuurlijk) je best mooi spelletjes kan spelen op zo'n ding, net als tv kijken ofzo...of je moet last hebben van de hitte (heb ik niet, het is constant iets van 30 graden in mijn kamer door tv en pc :P) dan snap ik waarom je dat niet zou doen...
Je moet een keuze maken. Je kan een 4:3 projector kopen en daar op gamen. Als je genoeg geld hebt voor nieuwe lampen zou dat ook zeker leuk zijn. Ik kijk liever een 16:9 filmpje op mijn projector. Ik kan er ook best op gamen. Mijn broertje wil er een gamecube op aansluiten. Ik vind dat prima, maar na 3000 uur moet er een nieuwe lamp in a 500 euro. En daarvoor prefereer ik toch een tv of monitor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bolk schreef op 29 mei 2004 @ 16:51:
[...]

Je moet een keuze maken. Je kan een 4:3 projector kopen en daar op gamen. Als je genoeg geld hebt voor nieuwe lampen zou dat ook zeker leuk zijn. Ik kijk liever een 16:9 filmpje op mijn projector. Ik kan er ook best op gamen. Mijn broertje wil er een gamecube op aansluiten. Ik vind dat prima, maar na 3000 uur moet er een nieuwe lamp in a 500 euro. En daarvoor prefereer ik toch een tv of monitor :)
Hmm, das minder dan een half jaar...ja dan snap ik het wel, maar gewoon tv kijken, moet er dan ook een nieuwe lamp in, of is dat gewoon standaard na 3000 uur een nieuwe film, want dan is het idd alleen maar aardig voor 1 a 2 keer in de week een filmpje kijken...(kennis van mij uit een heel ver verleden van een jaar of 7 terug had ook een projector op de muur schijnen, en die gamede er ook altijd op, maarja, had toen nog nergens verstand van, dus wist niet hoe en wat :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:41

The_Scarabial

MTB for life!

Vet, zo'n projector met zo'n scherm is echt vet
* The_Scarabial denkt dat hij op zijn ruime zolder ook maar is gaat meten om te kijken wat er hier voor scherm past :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:03
allereerst, complimenten, ziet er echt strak uit die zolderkamer. Ik heb ook nog een leeg rommelhok.. Misschien iets om na de zomers is me te beginnen :+

nog een vraagje,:

waar heb je alle dolby digital, thx, dolby ex trailers ed vandaag gehaald????
Je had ook hoge kwaliteit trailers begreep ik? Waar haal je die vandaan? En de retro reclames?? Heb je die ook en zoja waar down je die??? Alvast bedankt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:43

PoweRoy

funky!

thefox154 schreef op 30 mei 2004 @ 12:52:
allereerst, complimenten, ziet er echt strak uit die zolderkamer. Ik heb ook nog een leeg rommelhok.. Misschien iets om na de zomers is me te beginnen :+

nog een vraagje,:

Je had ook hoge kwaliteit trailers begreep ik? Waar haal je die vandaan? En de retro reclames?? Heb je die ook en zoja waar down je die??? Alvast bedankt :+
google is ur friend ;)
http://www.dolby.com/lic/ecm/trailers.html#personal

* PoweRoy zit nog ff naar een leuke versterker toe zoeken (snuffeld door instap receivers) en dan later een lekker boxen setje te kopen :)

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thefox154 schreef op 30 mei 2004 @ 12:52:

nog een vraagje,:

Bolk had er ergens in het midden van dit topic een tweetal links gezet waar je ze kan downloaden;

http://www.moviesite.nl/h.../Downloads%20-%20main.htm

www.cinenow.com (kijk achter VOB trailers)

Alleen werkt die bovenste bij mij niet...snik (of bestaat die site niet meer.?.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
ff googlen op vob files. vob = dvd :) Nu is dat natuurlijk ook niet je van het, maar het beste dat te krijgen is atm. Ik kan je wel een lijst geven met wat ik heb. Dat vergemakkelijkt het zoeken.

/edit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
Dolby Digital - AC3 Test.vob
Dolby Digital - Aurora.vob
Dolby Digital - Canyon.vob
Dolby Digital - City.vob
Dolby Digital - Egypt.vob
Dolby Digital - Game.vob
Dolby Digital - Rain.vob
Dolby Digital - Temple.vob
Dolby Digital - Train (long).vob
Dolby Digital - Train (Surround).vob
Dolby Digital - Train.vob
THX - Broadway (Laserdisc).vob
THX - Broadway (Short).vob
THX - Broadway 2000.vob
THX - Broadway.vob
THX - Cavalcade.vob
THX - Cimarron (Laserdisc).vob
THX - Cimarron.vob
THX - Grand.vob
THX - Les rivires pourpres.vob
THX - Moocan.vob
THX - Terminator 2.vob
THX - Tex (Extended).vob
THX - Tex.vob
THX - The Simpsons.vob
THX - Wing.vob

Ik ben overigens nog op zoek naar de nieuw theater trailer. Oa the Mask hoor je tussendoor etc.

[ Voor 80% gewijzigd door Bolk op 30-05-2004 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Laatst online: 28-08 21:01
Het begint een beetje cliché te worden misschien, maar ik wil Bolk ook ff complimenteren met dit kunstwerk! Had dit topic nog niet eerder gezien, net ff helemaal doorgenomen, en I'm impressed! Ontzettend mooi! _/-\o_

Nog even een vraagje. Dat progje wat je geschreven hebt:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/17041/full.jpg

Is dat open-source of houd je het liever voor jezelf?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Dat is oud en het werkt niet :P Ik heb wel een nieuwere versie, maar zitten teveel bugs in :)

Ik gebruik nu mplayer classic met de ingebouwde webserver, werkt perfect. Overigens ben ik nog wel van plan dat proggie af te schrijven, als ik tijd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
En die buggy version mogen we niet ff testen? :P
Keep us updated iig :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KrL schreef op 23 december 2003 @ 00:10:
Oh gaat hard, kijk een weekje niet en je hebt alles al hangen :)

Op de vraag waarom iemand voor deze 'relatief onbekende projector' heeft gekozen: Ik heb deze projector ook.. Thuisbioscoop.nl had hem nieuw binnengekregen en was echt nog helemaal NIETS over op internet te vinden dus heb m'n keuze puur gemaakt op basis van de demonstratie: Hij speelde de X1 en de Z1 (beiden erg populair in deze prijsklasse) finaal weg..
En ben er nu na bijna 2 maanden nog steeds heel tevreden mee (inmiddels ook ISF gecalibreerd)..

Je was er geloof ik al achter maar op z'n kop hangen is geen enkel probleem..
En dus idd zeker VGA gebruiken (heb r zelf Xbox en DVD speler op hangen via 15m component, ook progressive) !

Plaatje in actie:
[afbeelding]
Damn, ik volg dit projectje een tijdje niet meer (niet gebookmarked Nu weer wel) en er is al een hoop gebeurd.

Je foto is zo scherp als Javaanse sambal. Erg strak beeld, het lijkt wel gephotoshopped _/-\o_

Misschien ook maar eens voor deze beamer gaan kijken over een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Nu online
Bolk schreef op 30 mei 2004 @ 21:12:
Ik gebruik nu mplayer classic met de ingebouwde webserver, werkt perfect.
Wat bedoel je precies met de functie "webserver"? :)

Ik kan deze nergens vinden in media player classic. Je bedoelt tog dat je kan instellen wanneer/hoelaat je een film kan laten starten en evt. trailers vooraf gaant kan laten afspelen?

Zou je dat even willen uitleggen hoe dat moet/werkt met media player classic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
dimitio schreef op 02 juni 2004 @ 15:14:
[...]

Wat bedoel je precies met de functie "webserver"? :)

Ik kan deze nergens vinden in media player classic. Je bedoelt tog dat je kan instellen wanneer/hoelaat je een film kan laten starten en evt. trailers vooraf gaant kan laten afspelen?

Zou je dat even willen uitleggen hoe dat moet/werkt met media player classic?
Nee, dat kan niet met mplayer classic. Wat mijn programma deed is een connectie maken, een playlist genereren en media player starten. Media player speelde vervolgens mijn playlist af.

MPC heeft een web interface, waarmee je realtime het programma kan besturen. Werkt best goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Nu online
Bolk schreef op 02 juni 2004 @ 15:20:
Nee, dat kan niet met mplayer classic. Wat mijn programma deed is een connectie maken, een playlist genereren en media player starten. Media player speelde vervolgens mijn playlist af.

MPC heeft een web interface, waarmee je realtime het programma kan besturen. Werkt best goed :)
Ah ok op die manier.

Ik ben trouwens net bezig geweest met googlen en downloaden van dolby en THX trailers.
Op cinenow.com zijn een heleboel .vob trailers van dolby te vinden.
Jammer genoeg niet van THX.

Weet iemand waar je die kan downloaden (let op het moeten .vob files zijn, geen mp3)? Ik kwam er niet uit met google (veel sites hebben dode links)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
'THX VOB' intypen in je fileshareproggie. Is een hoop te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Laatst online: 12-09 12:56
Waar kan ik die mplayer classic downloaden voor windows xp ? En hoe werkt de webinterface ? Of heb ik het nu verkeerd begrepen en is deze player alleen voor linux ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
http://prdownloads.source.../mpc2kxp6482.zip?download

Is voor windows :) Zie de opties van het proggie voor de webinterface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL

KrL

Foto foto..

StephaN schreef op 25 mei 2004 @ 10:19:
@krl - Ik heb een vraagje, ik heb een beetje dezelfde opstelling die jij hebt en wil nu dus ook een projector en oprolbaar scherm (zit nog te twijfelen met elektrisch want dat is toch ook wel heel leuk ;) ).
Maar ik wil dus ook mijn breedbeeld tv houden omdat ik de projector alleen voor films/voetbal en af en toe de xbox wil gebruiken. Maar hoe heb je dat gedaan met de xbox heb je die nu alleen op je projector aangesloten? En geeft die lange kabel geen verlies van kwaliteit.
Ondersteunt hij trouwens ook HDTV, want dat heeft de xbox ook nietwaar?
Oeh, 'k moet toch s wat vaker kijken hier :)
Ik heb de xbox via component op de projector aangesloten zitten evenals m'n dvd speler.. Hierbij gebruik ik dan m'n receiver als switch.. De component out van de xbox (Advanced HD pack) heeft verder geen s-video oid uit dus als ik 'm op m'n tv zou willen dan moet ik handmatig de kabel switchen..
De kabel van m'n receiver naar m'n projector is een 15 meter lange Oehlbach component.. Kost wat maar voor zo'n lengte zeker de moeite waard.. Of het veel verlies oplevert kan ik je niet zeggen.. Ik vind het beeld in ieder geval perfect :)
En ja, zowel de projector als de xbox ondersteunen HDTV..

Mocht je toch je xbox op zowel je TV als projector aangesloten willen hebben dan kun je t met een s-video/scart/composite oplossing doen.. Je hebt van die el-cheapo kabels met zowel scart als s-video als composite aansluiting: scart voor bijvoorbeeld TV en s-video voor je beamer.. Maar dan heb je geen progressive scan uit je xbox en geen HDTV..

[ Voor 3% gewijzigd door KrL op 03-06-2004 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Ik heb die logo's 20x30 laten afdrukken bij pixum.nl, wat een kwaliteit zeg :9~ . Ga ze denk ik in een lijstje doen en dan mooi ophangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Waslijn schreef op 07 juni 2004 @ 17:32:
Ik heb die logo's 20x30 laten afdrukken bij pixum.nl, wat een kwaliteit zeg :9~ . Ga ze denk ik in een lijstje doen en dan mooi ophangen.
Idd, ik verbaasde me ook over de kwaliteit. Maargoed, de printer hier stond om de hoek, anders had ik ze wellicht niet af laten drukken. Nu ik het resultaat zag wist ik wel beter :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/35114/thumb.jpg

Work in progress. Bezig met de "zaal" voor het EK vanavond. Alleen me posterplak is op :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Bedankt voor je reactie Krl, maar ondersteund de xbox al standaard hdtv, of moet je hem daarvoor ombouwen.
Ik heb overigens de xbox nu met een advanced scart cable aangesloten op mijn tv, dus ik denk dat ik die gewoon af en toe switch met een componenten cable. Maar zit er op die componenten cable ook een optical uitgang (voor DTS), of hoe doe je dat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
StephaN schreef op 19 juni 2004 @ 18:16:
Bedankt voor je reactie Krl, maar ondersteund de xbox al standaard hdtv, of moet je hem daarvoor ombouwen.
Ik heb overigens de xbox nu met een advanced scart cable aangesloten op mijn tv, dus ik denk dat ik die gewoon af en toe switch met een componenten cable. Maar zit er op die componenten cable ook een optical uitgang (voor DTS), of hoe doe je dat anders?
Voor zover ik weet moet je de NTSC (Amerikaanse) versie draaien op je Xbox, anders heb je geen HDTV support. Vraag me niet hoe het zit, ik heb het wazig overgenomen van een collega.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Laatst online: 12-09 12:56
Waar haal jij eigenlijk die film posters vandaag he bolk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-09 23:10
clonedonkey schreef op 20 juni 2004 @ 12:10:
Waar haal jij eigenlijk die film posters vandaag he bolk ?
Bolk schreef op 18 mei 2004 @ 23:00:
Overigens heb ik van mijn ex-vriendin die in de grafische media zit een enorme kill bill poster gehad die het hele zaakie wat moet gaan opfleuren. Ik moet even wat cardboard aanschaffen en het ding ophangen samen met wat andere filmposters.
Lezen B)
Pagina: 1 2 3 4 Laatste