Het grote Mitsubishi HC3 topic

Pagina: 1
Acties:
  • 243 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 08:21

KrL

Foto foto..

Topicstarter
Omdat een HT zelfbouw topic een beetje verworden was tot een topic over deze projector en er toch wel erg veel interesse voor begint te ontstaan hierbij een dedicated HC3 topic..

Deze projector is in november 2003 uitgebracht en is in Nederland te krijgen voor tussen de 1600 en 1700 euro. Het is een speciale HT projector maar is ook te gebruiken voor de computer..

Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.gris.nl/img/ht/hc3_2.jpg

Specs:
Type:LCD
Beeldverhouding:16:9
Resolutie:960 x 540 pixels
totaal 1,555,200 pixels
Kleuren:16,7 M
Lichtopbrengst:1300 ANSI Lumen
Contrast:500:1
Focus:Handmatig
Zoom:Handmatig
1,2x
Computer:640x480
800x600
1024x768
Video formaten:NTSC
NTSC 4.43
PAL (inc. PAL-M, N)
SECAM
PAL-60
Video resoluties:480i/480p
576i/576p
720p
1080i
Connectoren:Composite
S-Video
VGA
Component (via component->vga convertor)
Audio L/R
Serial (voor bediening via de computer)
Audio:Ingebouwde 2W speaker (mono)
Keystone:Vertikaal EN Horzontaal
Levensduur lamp:2000 uur (sport mode)
2500 uur (theater mode)
Fan noise:33dB (theater mode)
Gewicht:2,7 kg
Afmetingen (bxhxd):275 x 70 x 261mm

Links:
Mitsubishi HC3 product page
Projector Central over de HC3
Tweakers HC3 pricewatch
HomeTheater forum, veel algemene HT en projector info

Downloads:
Product Catalog
User manual

GOT topics:
Topic over zelfbouw thuisbioscoop, veel HC3 ervaringen
Algemene informatie over de verschillende typen projectoren

Dealers:
Thuisbioscoop
Projectieland
CT-Systemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ah, daar issie dan :)

Ik had nog mazzel, ik heb deze projector voor 1499,- aangeschaft bij thuisbioscoop.

Goed. Ik deed iets zeer doms. Ik had een budget van ongeveer 1100,-. Ik belde thuisbioscooop op en wilde een vergelijking tussen de relatief populaire InFocus X1 en de Mitsubishi HC3 die op hun site als recommended was aangegeven.

De stomste fout van mijn leven :+. Ik naar thuisbioscoop.nl toe. Ik wist niet wat ik zag. Wat een beeld. Die InFocus was zo slecht, ik zag het regenboogeffect en bij een S-video signaal werd de lampsterkte minder. Dus alsnog ben ik tot een schikking gekomen met mijn ouders :P

Het is een echte 16:9 projector met veel lichtopbrengst. Ideaal voor in de huiskamer waar het niet verduisterd is. Bij volledige verduistering is het ietsjes minder, want je hebt echt een berg licht. Nadeeltje is toch wel dat ie wat geluid maakt. Ik kan me er niet aan irriteren eigenlijk.

Voordeeltjes:
- Goede beeldkwaliteit
- Redelijk wat instel mogelijkheden
- Keystone correctie
- Duidelijke manual
- Upside down montage
- Afstandsbediening

Nadeeltjes:
- Steeds hoger wordende prijs
- In een verduisterde ruimte wellicht teveel lichtopbrengst
- Constructie lens/ beschermkap (Als je de kap erop doet kun je hem mbv de kap uit focus draaien. Irritant)

De rest van de ervaringen zullen hier vanzelf wel komen. Ik ben er zeer tevreden mee :)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL

KrL

Foto foto..

Topicstarter
Mijn verhaal lijkt redelijk op dat van jou :)
Ik ging ook naar thuisbiosoop.nl met in m'n hoofd de populaire en betaalbare Infocus X1.. Als backup, mocht ik last blijken te hebben van het RBG effect, had ik de Sanyo Z1.. Die 2 projectoren naast elkaar bekeken en toch een beetje teleurgesteld: had zeer duidelijk last van RBG effect en de Z1 mistte gewoon de Lumens (ruimte was niet goed te verduisteren, net als hier thuis)..

Toen kwam de verkoper met een mij onbekende projector, de HC3.. Hij had hem net die week binnengekregen, waarschijnlijk als eerste in Nederland.. Out of the box een wereld van verschil ten opzichte van de Z1.. Mijn ogen waren overtuigd maar ik ben iemand die graag wat reviews leest voordat ik zo'n aanschaf doe..
Dus ik naar huis om wat op internet te pluizen, blijkt dat er helemaal niets over te vinden was.. Zelfs Mitubishi had hem nog niet op z'n pagina staan, laat staan dat er reviews waren.. Toch diezelfde middag weer terug naar Thuisbioscoop, leuk dealtje gemaakt en m meegenomen.. En nog geen seconde spijt van gehad :)

Ik heb 'm een paar weken na aanschaf ISF laten calibreren.. Niet een enorm verschil maar zeker een verbetering.. En natuurlijk psychisch: hoef zelf niet meer te klooien met instellingen omdat ik WEET dat ie optimaal is afgesteld :)

Hij zit aangesloten via component op zowel m'n DVD speler als m'n x-box (met receiver als switch), beiden geven een progressive signaal uit.. Ik heb bepaalde scenes uit Lord of the Ring FOTR afgespeeld op zowel interlaced als progressive en ik moet zeggen dat progressive een stuk mooier beeld geeft: meer kleur en detail.. De on-board deinterlacer van de HC3 is dus niet geweldig but it does it's job..

Mijn setup:
- Mitubishi HC3
- NAD t762 receiver
- Denon 2800 mkII dvd speler
- Xbox chipped
- Dali Suite 3.5 voor, 1.5 achter en Suite center
- Sony 70cm 4:3tv
- Beamax 176*103cm scherm

Afbeeldingslocatie: http://www.gris.nl/img/ht/monster.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gris.nl/img/ht/projector.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door KrL op 31-01-2004 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha, dit topic komt precies op tijd, want ik ben van plan om binnen een paar weken deze projector aan te schaffen. De hoge lichtopbrengst maakt hem geschikt voor een niet totaal verduisterde kamer (ik zet 'm in de huiskamer) en de reviews zijn erg positief.

Mijn DVD speler (Philips lx3600d) heeft alleen geen progressive signaal. Nu komt er ooit nog wel eens een HTPC in de huiskamer, maar ik ben benieuwd of het beeld zonder progressive signaal nog steeds indrukwekkend is. KrL zegt dat hij wel verschil ziet maar is dat verschil een investering van een paar honderd euro waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL

KrL

Foto foto..

Topicstarter
Het beeld is zonder progressive ook zeker indrukwekkend hoor.. Je moet het echt 'naast' elkaar hebben gezien om verschil te merken, als je interlaced gewend bent ben je zeker tevreden.. En dan kan het later alleen nog maar mooier worden met je HT-pc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:15

HKS-Skyline

Vroooom ?

leuk ding, beeld ziet er goed uit, maar welke prijs moet je minimaal aan denken voor eentje in een niet helemaal verduisterde kamer? om films op af te spelen en spellen op te spelen? (pc & PS2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Hmmz, ik kom erachter dat je er geen 960 * 540 in kan proppen mbv VGA. Stond al in de manual trouwens, eigenwijs dat ik ben toch proberen. Heb je met VGA ook te maken met interlaced en progressive trouwens? Ik heb er weinig verstand van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL

KrL

Foto foto..

Topicstarter
Nee, met VGA is het beeld gewoon direct non-interlaced (wat progressive dus ook is).. Net als met je monitor, beeld wordt in een keer opgebouwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet, als je dat wilt, die reso's zelf aanmaken met Powerstrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, met VGA is het beeld gewoon direct non-interlaced (wat progressive dus ook is).. Net als met je monitor, beeld wordt in een keer opgebouwd..
Ja, maar je kan ook interlaced uitsturen via VGA m.b.v. een instelling in Powerstrip. Niet dat je dat wilt, maar het kan wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @baddon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-06 23:13
Ik zou wel eens een vergelijking tussen deze en de Panasonic AE-500 willen zien. Volgens mij owned die de HC3 voor de zelfde prijs (in Duitsland 1530 euri)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KrL schreef op 31 januari 2004 @ 15:59:
Hij zit aangesloten via component op zowel m'n DVD speler als m'n x-box (met receiver als switch), beiden geven een progressive signaal uit..
Hoe heb je de X-box zover gekregen dattie een progressive signaal uitzendt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abaddon1 schreef op 01 februari 2004 @ 12:17:
Ik zou wel eens een vergelijking tussen deze en de Panasonic AE-500 willen zien. Volgens mij owned die de HC3 voor de zelfde prijs (in Duitsland 1530 euri)
de pana heeft geen lens shift, toch wel een groot nadeel voor de meeste mensen...

+ hij heeft een hogere resolutie, dus wss zal ie idd beter beeld geven/scherper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hr15
  • Laatst online: 22:39
Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 12:37:
[...]

Als je progressive wilt hebben voor het afspelen van DVD's kan je het wel vergeten met je XBOX

Microsoft heeft dit uitgeschakeld voor zover ik dit weet.
Alleen bij Games kan men progressive aanzetten geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL

KrL

Foto foto..

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 12:37:
[...]
Ik heb een XBox High Defenition AV pack, geeft component uit.. Is eigenlijk bedoeld voor NTSC box maar werkt standaard wel met PAL box (576i)..
Heb progje waarmee je kunt switchen tussen PAL en NTSC, als je 'm op NTSC zet heb je in het setup menu de mogelijkheid om HD output aan te zetten (480p, 720p en 1080i).. Games spelen over t algemeen op 480p maar Xbox Media Player kan bijvoorbeeld tot 1080i..
Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 14:48:
[...]
de pana heeft geen lens shift, toch wel een groot nadeel voor de meeste mensen...
+ hij heeft een hogere resolutie, dus wss zal ie idd beter beeld geven/scherper...
De Mitsu heeft ook geen lens shift, wordt bij mijn weten alleen door Sanyo toegapast op z'n projectoren.. Hogere resolutie betekent overigens niet automatisch een beter beeld.. Is afhankelijk van het hele totaalplaatje: deinterlacer, resolutie, contrast, lumens.. Maar denk dat de Pana zeker een geduchte concurrent is.. Als de ruimte goed te verduisteren is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hr15
  • Laatst online: 22:39
KrL schreef op 01 februari 2004 @ 21:41:
[...]

Ik heb een XBox High Defenition AV pack, geeft component uit.. Is eigenlijk bedoeld voor NTSC box maar werkt standaard wel met PAL box (576i)..
Heb progje waarmee je kunt switchen tussen PAL en NTSC, als je 'm op NTSC zet heb je in het setup menu de mogelijkheid om HD output aan te zetten (480p, 720p en 1080i).. Games spelen over t algemeen op 480p maar Xbox Media Player kan bijvoorbeeld tot 1080i..
Oww dat is wel een erg interessant nieuwtje.
Ik dacht toch echt dat Microfost dit had uitgezet (met een wat illegalere manier kan het maar dat mag hier voorzover ik het weet niet O-))

Maar met die High Defenition krijg je het ook op een ietwat legalere manier voor elkaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL

KrL

Foto foto..

Topicstarter
hr15 schreef op 01 februari 2004 @ 22:13:
[...]
Oww dat is wel een erg interessant nieuwtje.
Ik dacht toch echt dat Microfost dit had uitgezet (met een wat illegalere manier kan het maar dat mag hier voorzover ik het weet niet O-))

Maar met die High Defenition krijg je het ook op een ietwat legalere manier voor elkaar ?
Nouja, voor zover ik weet heb je nog steeds een modchip nodig om die switch software te draaien.. Dus zo legaal is het allemaal niet..
Legaalste is denk k NTSC Xbox te importeren met een HD AV pack, dan heb je t out-of-the-box :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KrL schreef op 01 februari 2004 @ 21:41:
[...]

[...]

De Mitsu heeft ook geen lens shift, wordt bij mijn weten alleen door Sanyo toegapast op z'n projectoren.. Hogere resolutie betekent overigens niet automatisch een beter beeld.. Is afhankelijk van het hele totaalplaatje: deinterlacer, resolutie, contrast, lumens.. Maar denk dat de Pana zeker een geduchte concurrent is.. Als de ruimte goed te verduisteren is..
Heb ff gekeken naar de pana, en die ziet er idd zeer goed uit!

Maar het enigste wat me tegenhoudt om deze te kopen is de 850 ANSI lumen..
zou deze wel genoeg lichtopbrengst hebben? en tegenover de mitsibishi HC3?

btw,weet iemand waar je de panasonic PT-AE 500 kunt kopen in nederland of belgie?
Of een goede en betrouwbare shop in duitsland?

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @baddon
De panasonic AE500 is pas net uit ik denk dat ie snel op de NL markt zal verschijnen...

Vergelijking Panasonic VS Sanyo Z2 :

http://www.projectorcentr..._z2_panasonic_pt_L500.htm

Meer info AE500:
http://www.projectorcentral.com/Panasonic_Home-PT-AE500.htm

Ook hebben deze 2 een DVI ingang het geen in combo met een DVI dvd speler/HTPC beter beeld geeft.

Edit:
Ook heb ik gelezen dat de pana 5000 uur meegaat in low lamp modus.

[ Voor 26% gewijzigd door @baddon op 02-02-2004 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilrenato
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 16:49

ilrenato

Pizzah!!!!

Ik heb ´m ook gehad en gezien, en ik vraag me af of iemand hem in vergelijking met de TW10 heeft gezien, ik wil graag weten hoe de zwartwaarden daarvan zijn in vergelijking met de HC3.

Beter nog zou zijn een vergelijk tussen zwartwaarden van een Z2- of AE500 en de HC3. (Of anderen natuurlijk)

Heel mooi beeld de HC3, maar zwart wil ik zwarter B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter2411
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-01 17:52

peter2411

MSI of nie.

Heeft iemand ervaring met de HP vp6120 als thuis bios ?
Zit namelijk over deze te dubbe ivm pixelvorming bij HC3 e.d. op korte afstand (< 3,5 meter)

Heeft wel DLP techniek dus ben bang voor de regenboog.

Peter2411

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
ilrenato schreef op 02 februari 2004 @ 23:15:
Ik heb ´m ook gehad en gezien, en ik vraag me af of iemand hem in vergelijking met de TW10 heeft gezien, ik wil graag weten hoe de zwartwaarden daarvan zijn in vergelijking met de HC3.

Beter nog zou zijn een vergelijk tussen zwartwaarden van een Z2- of AE500 en de HC3. (Of anderen natuurlijk)

Heel mooi beeld de HC3, maar zwart wil ik zwarter B)
Zit een beetje in dezelfde categorie te kijken als jou denk ik.
Denk dat je hier wel wat info uit kan halen (als je duits kunt lezen tenminste)

http://www.areadvd.de/hardware/videoprojektoren.shtml

http://www.cine4home.de/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilrenato

ilrenato

Pizzah!!!!

Ik geloof dat de panasonic AE500 wel erg goed scoort op http://www.cine4home.de/!

Maaarrrrr wat er niet echt duidelijk wordt is hoe het allemaal eruit ziet als het eens niet helemaal pikdonker is. Toch wel het grootste voordeel van de HC3. 850 lumens tegen 1300.

Danster, heb je al adresjes om hem te krijgen in DE?

In nederland is ie weer 's niet te krijgen voor zover ik weet (zelfs de distibuteur doet 'm nog niet :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
De HC3 is daar duurder danhier zie ik al wel.

De goedkoopste die ik tegenkwam was 1658 pleuro'tjes

http://www.google.de/sear...+HC3+&meta=cr%3DcountryDE

I luv google :)

06-02
Ff kleine update. Ik kwam, ik zag..ik was overtuigd. het is de HC3 geworden en krijg hem volgende week :)

[ Voor 123% gewijzigd door Danster op 06-02-2004 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilrenato

ilrenato

Pizzah!!!!

06-02
Ff kleine update. Ik kwam, ik zag..ik was overtuigd. het is de HC3 geworden en krijg hem volgende week :)
HC3, lekker is ie hoor :9~

Waar gekocht? Ken 'm ook leveren voor topprijsje :)

Doe je maar geen Pana 500 omdat ie niet te leveren is hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @baddon
Ik heb de Pana AE500 in DL besteld. Krijg um binnen 2-4 weken binnen als ik niet bedonderd ben ;). Nu nog eff een high contrast scherm zelf inelkaar zetten. Je kunt namelijk wel een mooie beamer hebben maar met een slecht scherm haal je echt niet eruit wat erin zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilrenato

ilrenato

Pizzah!!!!

>>Abadodon1
Waar? How mucho?

Ik heb nu ff geen projector (had de HC3), maar wel een scherm :)
Puristen zullen wel gaan lachen, kwantum verduisteringdoek... maaaarrr ik heb wel het plan opgevat het te vergelijken met een beamax scherm van een collega. Andere collega heeft een rolgordijn van de Praxis :).
Mijn mening is dat kwantum doek iets beter is als de praxis... Getest.
(Zowieso heb ik 'm gespannen, en dat is echt beter als rollen, en doek is meer difuus, screendoor wordt iets minder, gain is hoger.)

Nou niet lachen, ik wil gewoon zeker weten dat een scherm van 6 keer zo duur ook minstens 2 keer zo goed is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
ilrenato schreef op 06 februari 2004 @ 12:29:
[...]

HC3, lekker is ie hoor :9~

Waar gekocht? Ken 'm ook leveren voor topprijsje :)

Doe je maar geen Pana 500 omdat ie niet te leveren is hier?
Nou in vergelijking met de Pana had ik te maken met WAF factor O-)
(Hoeven niet alle lampjes uit e.d.) en betaal er inclusief scherm zo'n 1900 voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @baddon
www.lagu.de maar zoals ik al zei ik weet niet zeker of het te vertrouwen is: je moet in DL vooruit betalen als buitenlander :( . 1344.83 EX btw. (edit: btw is 16% in DL). Ik zal wel laten horen als ik um binnen heb 2-4 weken.

Qua doeken tja als jij het prima vind gaan op je quantum doek :D. Ik koop zelf denk ik een los projecta high contrast s doek. dan span ik het zelf wel erguns omheen. Belangrijk is ook een zwarte rand om het doek: komt contrast ten goede.

[ Voor 3% gewijzigd door @baddon op 06-02-2004 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilrenato

ilrenato

Pizzah!!!!

Inclusief scherm 1900? Ehhhmm wat voor scherm?

Ik zou bijna zeggen cancelllen en mij mailen.. gaat iets sneller en officieel ned. en denk cheaper? Of is de betaling de deur al uit?

Wat was WAF ook al weer Wife...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
ilrenato schreef op 06 februari 2004 @ 13:55:
Inclusief scherm 1900? Ehhhmm wat voor scherm?

Ik zou bijna zeggen cancelllen en mij mailen.. gaat iets sneller en officieel ned. en denk cheaper? Of is de betaling de deur al uit?

Wat was WAF ook al weer Wife...
Betaling is al gedaan..beamax scherm 213x1eh..nogwat..semi electrisch Daar heb je de W uit de WAF voor ;)

Wife Acceptance Factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilrenato

ilrenato

Pizzah!!!!

>Danster
Heb je de pana gezien dan? Viel het tegen met een beetje licht?

Ennuh waar heb jij gebuyd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
Heb hem gezien bij Telepoint. (soort mediamarkt-achtig iets in Duitsland)

En het scheelt best wel wat. (niet overdreven veel bte maar er spelen uiteraard nog meer dingen mee zoals keystone correctie e.d.

Bij projectieland btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilrenato

ilrenato

Pizzah!!!!

Danster schreef op 06 februari 2004 @ 14:46:
Heb hem gezien bij Telepoint. (soort mediamarkt-achtig iets in Duitsland)

En het scheelt best wel wat. (niet overdreven veel bte maar er spelen uiteraard nog meer dingen mee zoals keystone correctie e.d.
Wil je je nader verklaren? Ik bedoel, ik vind de HC3 heel ok. Maar verschillen in contrast blacklevel geluid en resolutie enz. doen mij neigen naar de PT-AE500.

Keystone hebben ze allebei toch?

In het donker geeft ie wel weer erg veel licht de HC3, als je dicht (2,5-3 mtr) op het scherm zit krijg ik iets teveel licht op mijn netvlies. Zal de pana niet zo gauw doen met 850 lumens.. Hoe vond je dat bij de Pana? Moest het echt weer pikdonker zijn?

Waaro zit telepoint, en hoeveel kostte die daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
ilrenato schreef op 06 februari 2004 @ 14:54:
[...]

Wil je je nader verklaren? Ik bedoel, ik vind de HC3 heel ok. Maar verschillen in contrast blacklevel geluid en resolutie enz. doen mij neigen naar de PT-AE500. geluid heb je gelijk in. Maar vergeet niet dat de Pana meer voor de specialisten is op filmgebied (kijk maar naar de theatermodes) en de Mits iets meer is voor een huis tuin en keuken opstelling en daardoor enkele minpuntjes heeft..

Keystone hebben ze allebei toch? Kijk nog ff bij cine4home punt 1.4 aufstellung, daar staat dat de keystone correctie op de 500 iets (niet veel) te wensen overlaat

In het donker geeft ie wel weer erg veel licht de HC3, als je dicht (2,5-3 mtr) op het scherm zit krijg ik iets teveel licht op mijn netvlies. Zal de pana niet zo gauw doen met 850 lumens.. Hoe vond je dat bij de Pana? Moest het echt weer pikdonker zijn? Pikdonker is sterk overdreven maar zou wel dimmers in je lampen zetten. Maar goed dat moet je met de HC3 ook doen. Dus geen halogeen bouwlampen in de keet :+

Waaro zit telepoint, en hoeveel kostte die daar? Leer (noord duitsland) en bespaar je de moeite zag hem daar toevallig en was 1900 pleuro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek de pana tegen een leuk prijsje, dus rond de 1600€

waar hebben jullie hem dan besteld of gezien?

nederland of duitsland maakt niet uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilrenato

ilrenato

Pizzah!!!!

Kunnen bijna wel een inkoopactie organiseren. De importeur denkt dat het april wordt voor ze hier leverbaar zijn :?

Japan of Duitsland, waar halen we ze? Lijkt me dat de importeur in DE niet aan dealers in nederland wil leveren?

wat was het ook al weer, http://www.pricejapan.com ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KrL schreef op 31 januari 2004 @ 15:59:
Mijn verhaal lijkt redelijk op dat van jou :)
Ik ging ook naar thuisbiosoop.nl met in m'n hoofd de populaire en betaalbare Infocus X1.. Als backup, mocht ik last blijken te hebben van het RBG effect, had ik de Sanyo Z1.. Die 2 projectoren naast elkaar bekeken en toch een beetje teleurgesteld: had zeer duidelijk last van RBG effect en de Z1 mistte gewoon de Lumens (ruimte was niet goed te verduisteren, net als hier thuis)..

Toen kwam de verkoper met een mij onbekende projector, de HC3.. Hij had hem net die week binnengekregen, waarschijnlijk als eerste in Nederland.. Out of the box een wereld van verschil ten opzichte van de Z1.. Mijn ogen waren overtuigd maar ik ben iemand die graag wat reviews leest voordat ik zo'n aanschaf doe..
Dus ik naar huis om wat op internet te pluizen, blijkt dat er helemaal niets over te vinden was.. Zelfs Mitubishi had hem nog niet op z'n pagina staan, laat staan dat er reviews waren.. Toch diezelfde middag weer terug naar Thuisbioscoop, leuk dealtje gemaakt en m meegenomen.. En nog geen seconde spijt van gehad :)

Ik heb 'm een paar weken na aanschaf ISF laten calibreren.. Niet een enorm verschil maar zeker een verbetering.. En natuurlijk psychisch: hoef zelf niet meer te klooien met instellingen omdat ik WEET dat ie optimaal is afgesteld :)

Hij zit aangesloten via component op zowel m'n DVD speler als m'n x-box (met receiver als switch), beiden geven een progressive signaal uit.. Ik heb bepaalde scenes uit Lord of the Ring FOTR afgespeeld op zowel interlaced als progressive en ik moet zeggen dat progressive een stuk mooier beeld geeft: meer kleur en detail.. De on-board deinterlacer van de HC3 is dus niet geweldig but it does it's job..

Mijn setup:
- Mitubishi HC3
- NAD t762 receiver
- Denon 2800 mkII dvd speler
- Xbox chipped
- Dali Suite 3.5 voor, 1.5 achter en Suite center
- Sony 70cm 4:3tv
- Beamax 176*103cm scherm

[afbeelding]
[afbeelding]
Ik lees dat je de suite serie van dali hebt. Ik heb de 2.5's als fronts. De center heb ik laatst vervangen door de Nieuwe suite c0.8 Deze klinkt veel voller en komt kwa klankkleur veel beter met jouw 3.5's overeen. Ik ben nooit tevreden geweest met de oude suite center. Zeker het proberen waard

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL

KrL

Foto foto..

Topicstarter
Ben zelf wel tevreden met m'n center eigenlijk.. Maar heb natuurlijk nooit die c 0.8 gehoord, kan eens proberen of ik m mee kan krijgen op proef om te vergelijken..
Mocht t r van komen dan kan ik altijd m'n suite center als rear center gebruiken :)
Tnv voor t advies..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @baddon
De pana heeft alleen de lumen output als nadeel. Keystone correctie geeft altijd slechter beeld dus je kunt de projector beter zo positioneren dat er geen keystone nodig is.
De pana heeft een veel betere resolutie bij die HC3 ga je echt wel pixels zien. Ook het contrast: lees eens wat over HT: lumens is nix vergeleken met contrast. Voor een presentatie beamer is lumens output belangrijk!
Dan nog de deinterlacer in de Panasonic deze is zelfs superieur aan de Sanyo Z2, je hoeft geen dure dvd speler te gaan kopen met progressive scanning.
Ook heeft de Pana DVI ingang hetgeen in combo met een DVD speler met DVI nog een betere kleur echtheid geeft. Maw de panasonic zit gewoon een niveau hoger dan de HC3. Lees eens wat op www.projectorcentral.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
Het kan natuurlijk altijd beter maar goed wij hebben de keuze gemaakt om voor de HC3 te gaan :)

KrL hoe heb jij hem aangesloten op je DVD speler? Ik heb nl dezelfde en moet nog kabels halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilrenato

ilrenato

Pizzah!!!!

Ik ken projectorcentral uit mijn hoofd, en ook de andere fora..
Tja die HC3 was echt wel top hoor, maarrrr als ie er nou was, en dan iets stiller dan zou ik hem zo weer nemen. Maar nu met die Pana, ik weet het nog niet.

Ik dwing mezelf te wachten maar het is wel verdraaid lastig nu achter mijn 70 cm 4/3 tv te kruipen...

Het is wel ongelofelijk met die distributeur.. april, dan is ie al een half jaar op de markt, die gasten hebben beweegredenen waar ik niks van begrijp.

Wel dom gezicht nu zo´n vast projectiescherm in me kamer zonder beamer, misschien moet ik maar iets gaan schilderen of zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL

KrL

Foto foto..

Topicstarter
Danster schreef op 07 februari 2004 @ 07:14:
Het kan natuurlijk altijd beter maar goed wij hebben de keuze gemaakt om voor de HC3 te gaan :)
Waarbij lichtopbrengst en overall beeldkwaliteit zeker doorslaggevend was voor mij :)
KrL hoe heb jij hem aangesloten op je DVD speler? Ik heb nl dezelfde en moet nog kabels halen.
Via component (hierboven al eerder genoemd).. Heb setje Oehlbach kabels besteld in Duitsland, 50cm voor tussen m'n DVD speler en reveiver en 15m voor tussen m'n receiver en projector.. Flinke kabels die je ook niet zomaar even wegwerkt maarja, daar ben je HT freak voor ;)

[ Voor 5% gewijzigd door KrL op 07-02-2004 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
KrL schreef op 07 februari 2004 @ 16:31:
Via component (hierboven al eerder genoemd).. Heb setje Oehlbach kabels besteld in Duitsland, 50cm voor tussen m'n DVD speler en reveiver en 15m voor tussen m'n receiver en projector.. Flinke kabels die je ook niet zomaar even wegwerkt maarja, daar ben je HT freak voor ;)
Snap ik ;) Maar bedoel component naar D-sub? Of? Vraag me nl af of het zin heeft om hem via de 2800 door te lussen naar de 3802.

Ze hebben het in de gebruiksaanwijzing (Ja ja er is iemand die die dingen af en toe leest :+) over een converter nl en heb ze nog niet gezien als 1 geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Krl ik zag in pics van de HT dat je een denon 2800 MK2 hebt.
Kan jij deze ook in progressive scan uitsturen in PAL?
Zoja, hoe? :)
Mvg,
Vik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de HC3 op het moment nog ergens leverbaar / vooradig ?
Volgens de verkoper van beamerland.nl was er een soort productieprobleem bij mitsubishi en zou het nog wel ff duuren voordat hij weer leverbaar is .
Weet iemand welicht een paar goede vervangers voor de HC3 mocht ik binnenkort gaan beamer bekijken / shoppen en dus niet de HC3 kan kopen ? (en als het dan ff kan in de buurt van amsterdam hehe)
Ieder stukje info is welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 15:29:
Hoi,

Mvg,
Vik
Hmmzz..heb dus hetzelfde..heb wel een firmware update maar ben ff te huiverig om het zelf te doen :/
Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 21:09:
Is de HC3 op het moment nog ergens leverbaar / vooradig ?
Volgens de verkoper van beamerland.nl was er een soort productieprobleem bij mitsubishi en zou het nog wel ff duuren voordat hij weer leverbaar is .
Weet iemand welicht een paar goede vervangers voor de HC3 mocht ik binnenkort gaan beamer bekijken / shoppen en dus niet de HC3 kan kopen ? (en als het dan ff kan in de buurt van amsterdam hehe)
Ieder stukje info is welkom
Vergelijkbaar zijn wel de pana AE-500 en de Sanyo Z2, maar de Pana heeft hetzelfde probeleem als de HC3 en is bijna niet leverbaar. En ze zijn beiden wel een stuk duurder. Dus als je het kunt opbrengen zou ik zeker even wachten.

Heb mijn HC3 vergeleken met een Z2 maar om die 300 pleuro meer uit te geven? Nou nee. Maar dat was mijn keuze dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik heb de firmware van een italiaanse site geplukt,
maar durf het ook niet te runnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 13:14:
Ja ik heb de firmware van een italiaanse site geplukt,
maar durf het ook niet te runnen. :)
Dezelfde dus nou als jij het ou ff probeert hoor ik het zo wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL,
Heb mijn dvd speler van een webwinkel,
Als ik het verklooi ben ik het een maand kwijt :)
Zag op een ander forum wel dat het moeilijkheden kon geven.
Heb jij de orginele firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK ik heb nu de goede firmware :)
Alleen nog een beetje bang om het te gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 11:23
Ik zou persoonlijk nooit voor de HC3 kiezen, je koopt een machine met verouderde specs. De performance die de machine in huis heeft waren een jaar geleden "top of the bill". Op dit moment koop je in de prijscategorie onder de 2000 euri geen betere machine dan de Sanyo PLV-Z2 of de Panasonic AE500.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL

KrL

Foto foto..

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 15:29:
Hoi,

Mvg,
Vik
Ik heb 'm geflashed met de firmware van die Italiaanse pagina.. Doet t perfect, regiovrij en Pal-progressive..
tbusquet schreef op 25 februari 2004 @ 18:14:
Ik zou persoonlijk nooit voor de HC3 kiezen, je koopt een machine met verouderde specs. De performance die de machine in huis heeft waren een jaar geleden "top of the bill". Op dit moment koop je in de prijscategorie onder de 2000 euri geen betere machine dan de Sanyo PLV-Z2 of de Panasonic AE500.
Specs zegt ook niet alles, heb je m zien spelen ?
Ik ben r heel happy mee.. Prachtig beeld en kan tenminste overdag ook nog een filmpje kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 22:02
Ik snap begod niet waarom deze projector populair is

De prijs is achterhaald voor wat hij bied.

Voor 3 a 400 euro minder heb je een betere projector als de sanyo z1 of de epson tw10. Contrast van 500:1 is ook belachelijk laag

Voor hetzelfde bedrag kan je uit duitsland de Panasonic PT Ae500 halen die net zo goed is als de sanyo z2. Op sommige puntjes kwa beeldkwlaiteit is ie zelfs beter alleen de panasonic heeft geen lensshift waardoor ie wat moeilijker te plaatsen is.

Dit is wel een leuke projector.. maar hij is te duur. Als ie nou 900 euro kostte..ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb deze projector al 3 of 4 maanden en bevalt best wel goed.
Je ziet wat pixelvorming, maar ik zit er ook wel wat dicht op (3 meter) geprojecteerd op een diagonaal van 96" scherm.

Beeld ging trouwens goed vooruit toen ik van een yamada6000 naar de denon 2800mk2 ging.

Heb de denon nu ook regiovrij en pal progressive gemaakt. (hoop ik althans)

Kreeg bij upgraden alleen LOADING ipv :
“CLOSE” – “LOADING” – “WRITING” – “DONE”

Maar lade ging wel open en daarna kon ik initializen.
En volgens mij speelt alles.
Heb alleen geen regio gebonden dvd's dus weet niet zeker of tie 100% is

• Danster
Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 20:21:
Heb deze projector al 3 of 4 maanden en bevalt best wel goed.
Je ziet wat pixelvorming, maar ik zit er ook wel wat dicht op (3 meter) geprojecteerd op een diagonaal van 96" scherm.

Beeld ging trouwens goed vooruit toen ik van een yamada6000 naar de denon 2800mk2 ging.

Heb de denon nu ook regiovrij en pal progressive gemaakt. (hoop ik althans)

Kreeg bij upgraden alleen LOADING ipv :
“CLOSE” – “LOADING” – “WRITING” – “DONE”

Maar lade ging wel open en daarna kon ik initializen.
En volgens mij speelt alles.
Heb alleen geen regio gebonden dvd's dus weet niet zeker of tie 100% is
Hey kun je me ff mailen op dental_danny@hotmail.com? Zal ik ook eens een poging wagen :)

Verwijderd

Ik probeerde te mailen maar tis te groot.
Voeg me maar toe in msn stuur ik via msn.
vik_ik@hotmail.com

• KrL

KrL

Foto foto..

Topicstarter
Hertog_Martin schreef op 25 februari 2004 @ 18:49:
Ik snap begod niet waarom deze projector populair is

De prijs is achterhaald voor wat hij bied.

Voor 3 a 400 euro minder heb je een betere projector als de sanyo z1 of de epson tw10. Contrast van 500:1 is ook belachelijk laag

Voor hetzelfde bedrag kan je uit duitsland de Panasonic PT Ae500 halen die net zo goed is als de sanyo z2. Op sommige puntjes kwa beeldkwlaiteit is ie zelfs beter alleen de panasonic heeft geen lensshift waardoor ie wat moeilijker te plaatsen is.

Dit is wel een leuke projector.. maar hij is te duur. Als ie nou 900 euro kostte..ok.
En alweer iemand die m niet heeft zien spelen, am I correct ? :)
Ikzelf en iedereen die m hier heeft bekeken was zwaar impressed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was zo wat aant kijken en toen zag ik op thuis biosscoop.nl nog een beamer van mitsu:

Mitsubishi SL4

Productinformatie

1700 ANSI Lumen lichtopbrengst
beeldresolutie 800 x 600 pixels (4:3)
16:9 beelden projecteren is ook mogelijk
LCD techniek
lamplevensduur : 3000 uur
maakt weinig koelingsgeluid (33dB)
contrast van 1:500
dankzij sRGB/Theatre functie zeer contrastrijk beeld
zoomlens
VHS, S-VHS, RGB, Component Input
verticale keystone correctie (bij schuine projectie op het scherm kunt u het beeld toch recht instellen)
geleverd inclusief kabels, draagtas en infrarood afstandbediening

is deze nou beter of minder goed dan de hc3 Hijs wel paar honderd eurie goedkoper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @baddon
Slecht contrast
Slechte resolutie in breedbeeld nog een lagere resolutie
In een donkere ruimte is 1700 lumen al heel erg veel. (te fel)

Dit lijkt me een presentatie beamer geen thuisbioscoop beamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 20:39:
Ik was zo wat aant kijken en toen zag ik op thuis biosscoop.nl nog een beamer van mitsu:

Mitsubishi SL4

Productinformatie

1700 ANSI Lumen lichtopbrengst
beeldresolutie 800 x 600 pixels (4:3)
16:9 beelden projecteren is ook mogelijk
LCD techniek
lamplevensduur : 3000 uur
maakt weinig koelingsgeluid (33dB)
contrast van 1:500
dankzij sRGB/Theatre functie zeer contrastrijk beeld
zoomlens
VHS, S-VHS, RGB, Component Input
verticale keystone correctie (bij schuine projectie op het scherm kunt u het beeld toch recht instellen)
geleverd inclusief kabels, draagtas en infrarood afstandbediening

is deze nou beter of minder goed dan de hc3 Hijs wel paar honderd eurie goedkoper!
Zou zeggen bekijk ze naast elkaar en dan zie je het verschil. En wat ab hierboven zegt het is overwegend een projector voor presentaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hhehe ok! nog een vraagje een beamer moet toch eerst ook altijd warm worde of hoeft dat bij de nieuwen niet meer ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 06:48:
Hhehe ok! nog een vraagje een beamer moet toch eerst ook altijd warm worde of hoeft dat bij de nieuwen niet meer ??
Dat doet ie vanzelf als je hem aanzet. Niet warm, geen beeld. Beeld? Klaar :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een tijdje wachten heb ik 'm binnengekregen, hijis dus weer leverbaar. De HC3 heb ik het over.

Ik heb bewust voor een beamer met een wat hoger aantal Ansi Lumen gekozen om ook met licht in de kamer te kunnen kijken. Het kijken in theater mode in een ietwat verduisterde kamer vond ik absoluut niet te fel.

Ivm een aanstaande verhuizing heb ik de boel thuis even tijdelijk opgesteld, beamer staat op een meter of 4/5 van de muur af waar ik op projecteer. Kleinste beeld wordt dan iets van 1m76 breed, waar ik afgelopen weekend op naar enkele films heb zitten kijken. Ik zit dan ongeveer 3 meter van de muur af. Ondanks de niet al te hoge resolutie vd beamer vind ik het meevallen met het zien van pixels.

Wat me wel tegenvalt is het geluid vd fan. Tsja, het is niet anders, en ik moet toegeven dat de beamer door de tijdelijke opstelling ook vlakbij m'n hoofd staat, in het andere huis maak ik 'm aan het plafond. Echt heel veel andere beamers heb ik nog niet gezien gehoord, dus of het echt veel is wat 'ie poduceert aan herrie...ik vind het wel storend in elk geval.

Verder bediening ok, en ik heb er tot nu toe veel plezier mee beleefd. Scherm komt er nog, ik wilde eerst bepalen wat ik zelf een prettige grootte zou vinden om naar te kijken.

HC3 bezitters, wat gebruiken jullie voor scherm, een 16:9 scherm? Ik zou er ook af en toe gewoon tv mee willen kijken (MotoGP begint weer in april 8) ) en dan zit je met 4:3. Moet ik dan voor een 4:3 scherm gaat waar ik voor de dvd films met 16:9 op projecteer?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2004 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slecht contrast
Slechte resolutie in breedbeeld nog een lagere resolutie
In een donkere ruimte is 1700 lumen al heel erg veel. (te fel)

Dit lijkt me een presentatie beamer geen thuisbioscoop beamer.
Over de Sl4u

Resolutie doet wat hij moet doen zoals elke andere beamer van 800x600. Vergeet niet het is een 4:3 en 16:9 selekteerbaar... waar ligt je voorkeur!!?
Aansluitend: Als je games speelt zowel xbox pc ps2 is 4:3 vele malen mooier.

Contrast is zeer goed dankzij de sRGB Technology. (Trouwens hetzelfde als de HC3)

Als je de Lume te hoog vind, zet lamp op eco mode (en hij gaat 3000 uren mee).

Kortom... perfecte thuisbioscoop beamer, niks mis mee!

gr. Mario

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 14:52:
Na een tijdje wachten heb ik 'm binnengekregen, hijis dus weer leverbaar. De HC3 heb ik het over.

Ik heb bewust voor een beamer met een wat hoger aantal Ansi Lumen gekozen om ook met licht in de kamer te kunnen kijken. Het kijken in theater mode in een ietwat verduisterde kamer vond ik absoluut niet te fel.

Ivm een aanstaande verhuizing heb ik de boel thuis even tijdelijk opgesteld, beamer staat op een meter of 4/5 van de muur af waar ik op projecteer. Kleinste beeld wordt dan iets van 1m76 breed, waar ik afgelopen weekend op naar enkele films heb zitten kijken. Ik zit dan ongeveer 3 meter van de muur af. Ondanks de niet al te hoge resolutie vd beamer vind ik het meevallen met het zien van pixels.

Wat me wel tegenvalt is het geluid vd fan. Tsja, het is niet anders, en ik moet toegeven dat de beamer door de tijdelijke opstelling ook vlakbij m'n hoofd staat, in het andere huis maak ik 'm aan het plafond. Echt heel veel andere beamers heb ik nog niet gezien gehoord, dus of het echt veel is wat 'ie poduceert aan herrie...ik vind het wel storend in elk geval.

Verder bediening ok, en ik heb er tot nu toe veel plezier mee beleefd. Scherm komt er nog, ik wilde eerst bepalen wat ik zelf een prettige grootte zou vinden om naar te kijken.

HC3 bezitters, wat gebruiken jullie voor scherm, een 16:9 scherm? Ik zou er ook af en toe gewoon tv mee willen kijken (MotoGP begint weer in april 8) ) en dan zit je met 4:3. Moet ik dan voor een 4:3 scherm gaat waar ik voor de dvd films met 16:9 op projecteer?
Het is omdat dit topic weer omhooggekickt is. Dus ik ben nu wel 2 maanden te laat. Anyhow, ik heb nu wat meer ervaring met mijn projector.

Ik heb dus zelf een 16:9 scherm die 2,20 bij 1,10 is ongeveer. Als ik Formule 1 kijk, dan heb ik hem op 16:9 letterboxed. Zo wordt je beeld niet extreem uitgerekt, maar je hebt geen 4:3 meer. Uitzendingen zoals Idols worden in "16:9" uitgezonden, en met letterboxed kun je prima de zwarte balken overslaan, zodat je "perfect" 16:9 beeld hebt.

SBS 6 heeft hun logo niet helemaal linksboven in de hoek staan. Als je met de settings speelt kun je prima tv kijken op 16:9, alhoewel er dan wel een paar beeldlijnen onder en boven wegvallen. Anders kun je je projector nog instellen op 4:3, waar je wel 2 zwarte balken rechts en links krijgt.

Ik zou zelf gaan voor een 16:9 projector die 4:3 kan, in plaats 4:3 die 16:9 kan.

Pagina: 1