[Pics] Mijn home cinema (Work in progress)

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 2.259 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Heren (en dames) des goeden levens,

Voordat ik met pics ga smijten wil ik graag even een verhaaltje vooraf doen. De maand december wordt een drukke maand voor me :P. Ik ben een home cinema aan het bouwen. Ik wil jullie de ontwikkelingen niet onthouden. Ik ben van plan om in dit topic van het begin tot het einde de ontwikkelingen te laten zien voor degenen die geinteresseerd zijn.

Goed. Ik werk voor Clairtronics. Deze firma maakt onder andere traptredes voor bioscoopzalen. Grote klanten zoals Kinepolis komen dan geregeld voorbij. Ik was vorige week in een nieuwbouwcomplex in Sint Niklaas (BE). Op het moment dat ik er was was men druk aan het werk. De schermen in de bioscoopen werden geplaatst door een duits bedrijf die, hoe toevallig, tegelijk met ons daar bezig waren.

Het scherm dat ze op gingen hangen (waarde 20.000 euro :?) wordt opgerold in een ander stuk doek dat ze gebruikten als verpakkingsmateriaal. Aangezien ze dat weg wilden gooien heb ik mezelf ertussen gegooid en een mooi stuk doek meegenomen (15 meter ofzo). Het is dus niets meer dan verpakkingsmateriaal maar wel hetzelfde spul als een echt bioscoopdoek.

Ik liep al een tijdje met het idee rond een home cinema te bouwen met een beamertje ed. Dus het scherm kwam dus heel erg goed uit. Mijn keuze is gevallen op de InFocus X1 (Pricewatch: pricewatch: Infocus X1 Home Cinema - 2000:1 contrast ratio). Ik heb deze projector meerdere malen als beste uit de test zien komen. En nog iets; hijs nog betaalbaar ook!. Ok, dit is wel met wat hulp van oma :P.

Goed Bolk, genoeg geluld. We willen pics! Ik ben vandaag begonnen met de bouw. Ik zal de volgende foto's toelichten. Het is de bedoeling dat ik later meer updates post met het uiteindelijke resultaat.

Disclaimer: De volgende foto's kunnen schokkend zijn voor de vrouwelijke tweakers. Bolk kan in geen mogelijke manier aansprakelijk gesteld worden voor de enorme teringbende.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/17030/thumb.jpg

Onze zolder. Een puinhoop eerste klas. Dit wordt opruimen :(

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/17031/thumb.jpg

Dat is al wat beter. De kastjes/ planken die aan de muren hangen gaan verdwijnen. Het is de bedoeling om voor de witte schoorstenen het hele geheel te plaatsen.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/17032/thumb.jpg

Een doekkie op de grond. Ik heb 4 stukken vurenhout gebruikt. 44 bij 78 cm geloof ik.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/17033/thumb.jpg

De afmetingen. Degene die de fout ziet krijgt een kusje :*

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/17035/thumb.jpg

Zagen, beugels eraan boren etc. Het moet wel stevig worden.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/17036/thumb.jpg

Ik had het doek opgerold om een buis heen. Het frame is af. "Klusser Bolk" heeft het voor mekaar gekregen om vrijwel op de millimeter een 16:9 formaat te creeren.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/17037/thumb.jpg

Half onderweg. De bovenkant is vastgeniet (Ik denk dat er in het totaal wel 200 nietjes in gegaan zijn).

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/17038/thumb.jpg

Het uiteindelijke resultaat. Mijn broertje houd het geheel omhoog en laat zien hoe het er ongeveer uit moet komen te zien.

Er moet nog heel veel gebeuren wil dit afkomen. Daarom wil ik dit de rest van de maand hier vermelden :)

Ik ben ook bezig met de software die het ding gaat uitsturen. Het moet wel een "echt" bioscoopeffect worden. Ik zit te denken aan Linux. Dit stuur ik aan vannuit windows met het volgende programma.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/17041/full.jpg

Zelf gebrouwen in VB6. Het is nog niet af maar hoop dat het ooit nog gaat werken :P
Azrael schreef op 01 december 2003 @ 23:54:
Zou je die foto's wat kleiner (600 px) willen maken of thumbnailen? Ze zijn nou niet echt goed te bekijken, om over layoutvernaggeling nog maar te zwijgen ;)

Wel gaaf, zo'n scherm ;)
Been there, done that :P

[ Voor 13% gewijzigd door Bolk op 01-12-2003 23:59 ]

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 20:00
Zou je die foto's wat kleiner (600 px) willen maken of thumbnailen? Ze zijn nou niet echt goed te bekijken, om over layoutvernaggeling nog maar te zwijgen ;)

Wel gaaf, zo'n scherm ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Azrael op 01-12-2003 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:21

KrL

Foto foto..

Kusje hoef k niet maar hij lijkt me veel te breed tov de hoogte (niet 16:9) 8)7

Wat betreft je beamer: Ik zou voordat je de Infocus X1 bestelt zeker eerst even uitgebreid naar het ding gaan kijken in een showroom.. Ik ging laatst ook beamer-shoppen en ik wist, aan de hand van reviews en ervaringen, vrij zeker dat ik de X1 wilde hebben.. Tot ik hem zag: het RBE (regenboog effect) viel me heel erg op.. Sommige mensen hebben er totaal geen last van, ik dus duidelijk wel.. Dus kijk even hoe het bij jou is..
Ben uiteindelijk naar huis gegaan met n Mitsubishi HC3 16:9 LCD projector en ben er heel blij mee :)

Keep up the good work, ben benieuwd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
KrL schreef op 01 december 2003 @ 23:59:
Kusje hoef k niet maar hij lijkt me veel te breed tov de hoogte (niet 16:9) 8)7

Wat betreft je beamer: Ik zou voordat je de Infocus X1 bestelt zeker eerst even uitgebreid naar het ding gaan kijken in een showroom.. Ik ging laatst ook beamer-shoppen en ik wist, aan de hand van reviews en ervaringen, vrij zeker dat ik de X1 wilde hebben.. Tot ik hem zag: het RBE (regenboog effect) viel me heel erg op.. Sommige mensen hebben er totaal geen last van, ik dus duidelijk wel.. Dus kijk even hoe het bij jou is..
Ben uiteindelijk naar huis gegaan met n Mitsubishi HC3 16:9 LCD projector en ben er heel blij mee :)

Keep up the good work, ben benieuwd !
Thnx voor de tip. Ik wil hem ook eerst in actie zien. Ik geef niet zomaar zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 17:19

Adonias

Oe! Buttons :9

Wat bedoel je met "ech bioscoop effect"? En wat wil je aansturen? Wat wordt de rest van de aparatuur? Spannend hoor, ik ben benieuwd wat het gaat worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

cool...hmz.. ik mis alleen de rest.. als je een scherm maakt, ook ngo isoleren enzo..en speakers inbouwen..en lampen en dat soort dingen.. bioscoopstoelen ( www.bseated.nl )

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Adonias schreef op 02 december 2003 @ 00:03:
Wat bedoel je met "ech bioscoop effect"? En wat wil je aansturen? Wat wordt de rest van de aparatuur? Spannend hoor, ik ben benieuwd wat het gaat worden!
Ik wil gewoon een zwart scherm zien voordat ik de film aanzet. Ik heb geen zin in menu's oid net zoals je bij een dvd hebt. Ik wil Mplayer gaan gebruiken voor de weergave. Een AMD 1,4 GHz erachter (heb nog 2 van die dingen liggen). Moet dus nog een moederbordje op de kop tikken

Met VB wil ik aan kunnen geven wat de starttijd van de film is, of ik een sound trailer wil zien zoals bijv THX of Dolby Digital. Op de "server" komen een shitload aan trailers te staan. Mijn pa vind de trailers bijv altijd wel interessant.

Voorbeeld: Als je naar de bios gaat krijg je de volgende procedure:

Muziek als je binnen komt -> reclames -> trailers -> Trailer bioscoop -> trailer sound -> film. Zoiets wil ik proberen na te bouwen :) Zonder de reclames that is :P

Hoe de server en alles eruit komt te zien ga ik nu nog niet onthullen. Dat weet ik over een week or so pas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Gitaarwerk schreef op 02 december 2003 @ 00:06:
cool...hmz.. ik mis alleen de rest.. als je een scherm maakt, ook ngo isoleren enzo..en speakers inbouwen..en lampen en dat soort dingen.. bioscoopstoelen ( www.bseated.nl )
Ik heb met veel dingen rekening gehouden. Oa de speakers. Op de achterwand komt isolatie met 3 speakers (achter het scherm that is). Er komen 2 spotjes boven het scherm te hangen met dimmer. Bioscoopstoelen heb ik zelf wel naar gekeken bij Bseated maar ik kan nix vinden wat ik leuk vind. Overigens is dat pas van latere zorg. Een bank werkt voorlopig prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL
  • Laatst online: 08:21

KrL

Foto foto..

Weet niet of je m al gezien had maar kijk ook even naar de laatste 2 artikelen op dvd.nl: wordt in detail uitgelegd hoe een lege kamer in een goed geisoleerde HT droom wordt veranderd..
Wellicht kun je nog wat idee'tjes opdoen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Het probleem is is dat ik in een open ruimte werk met veel hout. Dat is natuurlijk niet echt bevordelijk voor het geluid. Veel informatie verzamelen heb ik al gedaan. Ik moet wel de puntjes op de i zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Bolk schreef op 02 december 2003 @ 00:11:
[...]

Ik heb met veel dingen rekening gehouden. Oa de speakers. Op de achterwand komt isolatie met 3 speakers (achter het scherm that is). Er komen 2 spotjes boven het scherm te hangen met dimmer. Bioscoopstoelen heb ik zelf wel naar gekeken bij Bseated maar ik kan nix vinden wat ik leuk vind. Overigens is dat pas van latere zorg. Een bank werkt voorlopig prima :)
ah, oh wacht, stom, jij bent die van die hele mooie biscoopzooi enzo, wat je eerder had gepost over Kinepolis.

Ik wist niet wat je verder van plan was... maar erg tof, wachten nu op meer pics :)

succes! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

Leuk project, ik zal het met interesse volgen. Wel een opmerking: ik zou nu al beginnen met nadenken wat je met de akoestiek van de ruimte wilt. Voor HT wil je wel een redelijk dode akoestiek, dan heb je het al snel over vrij ingrijpende aanpassingen aan de ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cool ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 06:30

FFF

Onzettend gaaf project, misschien een idee, om er een websiteje over te maken, omdat heel veel mensen zich irriteren aan de foto's (modemers).

Ik hou de topic in de gaten, ben ook benieuwd naar deze beamers in deze prijsklasse. Geven die een beeld dat minimaal gelijkwaardig is aan een tv? en kan ik er ook via de pc spellen of spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Hmmz, ik doe net een ontdekking. Ik loop de trap op en kijk naar mijn scherm. Ik pak een meetlint en mijn ogen logen dus niet. Het scherm is door het spannen in het midden 2 cm korter dan de hoeken. Ik denk niet dat het een probleem is. Ik ga geen extra versteviging maken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bolk schreef op 02 december 2003 @ 17:32:
Hmmz, ik doe net een ontdekking. Ik loop de trap op en kijk naar mijn scherm. Ik pak een meetlint en mijn ogen logen dus niet. Het scherm is door het spannen in het midden 2 cm korter dan de hoeken. Ik denk niet dat het een probleem is. Ik ga geen extra versteviging maken denk ik.
retestrak gespannen dus...dat is dus goed.

Mischien kan je nog een maskering er rond maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wanneer komen er meer foto's ik ben erg benieuwd!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 17:39:
wanneer komen er meer foto's ik ben erg benieuwd!!!!!!!!!!!
Ik kan niet heksen :P Ik ben nu in onderhandeling over de vloerbedekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha mooi man, leuk project. :)

Probeer er dan een lekker hoogpolige variant uit te persen. Goed voor je acoustiek, goed tegen geluidsoverlast, én het is lekker warm aan je voeten. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, je kan er wel echt een vet coole room van maken, heb je genoeg geld voor de renovatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
nee :+

Nou kijk, het huis wordt in het voorjaar grondig grenoveerd. Ik ga er dus nog niet al te veel geld insteken. Ik wil een leuk vloertje. Een mooi achterwandje en een leuk stukkie boxen. Dan denk ik zelf aan een simpel 5.1 Setje. De Creative Megaworks 5.1 THX heb ik zelf hier, en is super.

Ook ga ik waarschijnlijk voor mijn nieuwe opleiding voor 2 jaar naar Engeland. Als ik terug kom wil ik serieus iets hebben. Vooralsnog ben ik niet van plan om er echt heel veel geld in te gaan steken. Het gaat me meer om het doek, beamer en een beetje verdraagzaam geluid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Goed. Even een statusupdateje.

Morgen (vandaag) ga ik beginnen aan de achterwand. Ik heb wat metingen en berekeningen gedaan en ik denk dat het wel wat wordt met mijn weinige klus ervaring. Ander goed nieuws is is dat ik met de buurman in onderhandeling ben over de vloertegels. Ik hoop dat ie iets voor me heeft.

Dan heb ik de zolder zelf nog ontdaan van wat rotzooi wat scheelt natuurlijk :)

Nu zit ik zwaar te dubben over van alles en nog wat. Vooral de beamer. Ik ben (als het om films gaat) zwaar kritisch. Als ik bijvoorbeeld een filmpje door virtualdub haal dan beginnen mensen te klagen als ik em voor de 50ste keer weer render. Ik ben bang dat ik het regenboog effect zie van de InFocus X1. Ik denk dat ik dan beter kan gaan voor de NEC VT46. Ik wil me goed laten informeren over een projector. Mijn budget ligt op 1200 euro. Ik heb meerdere topics doorgelezen en weet niet goed wat te doen. Toch voor DLP? Of toch maar voor LCD. Ik ben er nog niet uit ;)

De volgende projectoren heb ik op et oog:

- InFocus X1
- NEC VT46 (dies 4:3 en valt af)
- Mitsubishi SL4 (ook 4:3)
- Sanyo Z1

Morgen post ik weer een zooitje pics over de vorderingen. Ik ga nu eerst maar eens slapen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bolk schreef op 04 december 2003 @ 01:52:
Goed. Even een statusupdateje.

Morgen (vandaag) ga ik beginnen aan de achterwand. Ik heb wat metingen en berekeningen gedaan en ik denk dat het wel wat wordt met mijn weinige klus ervaring. Ander goed nieuws is is dat ik met de buurman in onderhandeling ben over de vloertegels. Ik hoop dat ie iets voor me heeft.

Dan heb ik de zolder zelf nog ontdaan van wat rotzooi wat scheelt natuurlijk :)

Nu zit ik zwaar te dubben over van alles en nog wat. Vooral de beamer. Ik ben (als het om films gaat) zwaar kritisch. Als ik bijvoorbeeld een filmpje door virtualdub haal dan beginnen mensen te klagen als ik em voor de 50ste keer weer render. Ik ben bang dat ik het regenboog effect zie van de InFocus X1. Ik denk dat ik dan beter kan gaan voor de NEC VT46. Ik wil me goed laten informeren over een projector. Mijn budget ligt op 1200 euro. Ik heb meerdere topics doorgelezen en weet niet goed wat te doen. Toch voor DLP? Of toch maar voor LCD. Ik ben er nog niet uit ;)

De volgende projectoren heb ik op et oog:

- InFocus X1
- NEC VT46 (dies 4:3 en valt af)
- Mitsubishi SL4 (ook 4:3)
- Sanyo Z1

Morgen post ik weer een zooitje pics over de vorderingen. Ik ga nu eerst maar eens slapen ;)
je bent bang dat je het regenboogeffekt ziet ??
Wat bedoel je daarmee ?
Zie je het ? Of zie je het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 02:00:
[...]

je bent bang dat je het regenboogeffekt ziet ??
Wat bedoel je daarmee ?
Zie je het ? Of zie je het niet?
Dat ik het zal gaan zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
ziet er leuk uit maar,
zonde van de wat overbodige ruimte achter het scherm,
zou je dat niet beter anders in kunnen delen ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 11:43

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Bolk schreef op 02 december 2003 @ 00:09:
[...]
Voorbeeld: Als je naar de bios gaat krijg je de volgende procedure:

Muziek als je binnen komt -> reclames -> trailers -> Trailer bioscoop -> trailer sound -> film. Zoiets wil ik proberen na te bouwen :) Zonder de reclames that is :P
Als je het echte bioscoop effect - met trailers en zow - wil nabootsen, is het wel leuk om een paar "vintage" reclames te downloaden. Van die generieke. In de amerikaanse bios bijvoorbeeld krijg je vaak van die jaren '50 filmpjes tussen trailers en film van "Let's go see the movies, tralala, let's buy some popcorn" die wel leuk zijn. In nederlandse heb ik die ook wel eens gezien (m.n. hier in Leiden in Trianon, wat een vrij "klassieke" bioscoop is) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
duncanvdlinden schreef op 04 december 2003 @ 11:11:
ziet er leuk uit maar,
zonde van de wat overbodige ruimte achter het scherm,
zou je dat niet beter anders in kunnen delen ;) ?
Ik heb zojuist de tekeningen klaar. Ik heb besloten dat ik een deur in de achterwand maak. Daar heb ik net genoeg ruimte voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Okeeeeeeeeej

Ik ben bezig geweest met de achterwand. Het begint nu ergens op te kijken. Ik heb besloten een deur te bouwen. Hieronder de pics:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/17204/thumb.jpg

De plaats waar het doek moet gaan komen. Links heb ik een kastje van de muur geschroefd.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/17205/thumb.jpg

Ik kwam aan met te brede planken. Buiten in 2e gezaagd en zo vervoerd naar boven :P Boven op een amateur manier aan elkaar gezet.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/17206/thumb.jpg

Tsja. MDF 9 mm :P

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/17207/thumb.jpg

2 panelen + deur los tegen elkaar aangezet. Dat wordt vastmaken :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/17208/thumb.jpg

Ja, scheef ik weet het, maar ik was te enthausiast en het hout scheurde.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/17209/thumb.jpg

Impressie van de achterzijde. Netjes is anders. De voorkant is ook niet super, maar daar komt nog isolatie overheen.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/17210/thumb.jpg

De complete voorkant met de deur dicht. Aan de zijkant rechts ga ik zometeen nog een strook MDF monteren om het geheel te sluiten. Al met al ben ik redelijk tevreden.

Komt mijn pa net boven: "Had je niet ff toestemming kunnen vragen? Je denkt zeker echt dat er een beamer komt" :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostBaksteen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 19:12
Ziet er goed uit Bolk :)

Wat voor speakers / amp ga je erin hangen? Daar heb ik nog niks over gelezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De X1 is ook 4:3 hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:32

JT

VETAK y0

joostbaksteen schreef op 04 december 2003 @ 18:11:
Ziet er goed uit Bolk :)

Wat voor speakers / amp ga je erin hangen? Daar heb ik nog niks over gelezen...
Hij vind een Creative setje wel mooi :/

NOFI, maar ik verklaar je voor gek als je dat doet :X Projector van meer dan 1000 euro en dan een pc speakersetje ! Kijk dan is voor de Yamaha RX-V440 en Canton Movie 20MXII ofzo. Ik gok 650 euro, heb je een echte amp, 5 satellieten en een sub.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
En 16:9
JT schreef op 04 december 2003 @ 19:27:
[...]

Hij vind een Creative setje wel mooi :/

NOFI, maar ik verklaar je voor gek als je dat doet :X Projector van meer dan 1000 euro en dan een pc speakersetje ! Kijk dan is voor de Yamaha RX-V440 en Canton Movie 20MXII ofzo. Ik gok 650 euro, heb je een echte amp, 5 satellieten en een sub.
Mwah, gezien de vorm van de ruimte + de akoestiek weet ik wel heel erg zeker dat ik met zo'n set geen flikker opschiet. Dat is een punt waar ik rekening mee moet houden.

Bovendien vind ik de 550 THX niet echt een "PC speaker setje". Er zit imho wel degelijk potentieel in die set. De boxen zijn van betere kwaliteit dan een beetje HT setje van Sony bijv.

Zoals ik al zei: Ik ga nu geen duizenden euro's uitgeven aan iets waar ik niet langer dan een jaar van kan genieten. Ik heb een regeling getroffen met mijn broertje. We zullen de kosten van de projector delen en als ik vertrek dan neemt ie em voor een leuk prijsje over. Dus of ik nu een X1 koop of niet maakt eigenlijk niet uit. Ik bouw het voor de lol atm. Het wordt pas serieus als ik een eigen huis heb :)

Als ik over 3 jaar terug kom uit Engeland en ik heb een baan, dan ga ik wel eens kijken voor echt geluid. En dan heb ik het over BGW en dikke JBL boxen oid. Wat dan de mode is zal ik maar zeggen ;)

Over het geluid valt dus zeker nog wel te discussieren. De top is toch wel echt 300 euro. Ik ben er nog niet over uit. Zo wil ik ook eerst eens wat projectoren gaan bekijken voordat ik koop.

[ Voor 7% gewijzigd door Bolk op 04-12-2003 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BGW en dikke JBL boxen
BGW? :P

De X1 is trouwens inderdaad 4:3 (paneelresolutie 800 x 600), maar hij heeft ook een 16:9-stand (800:450) die niet verkeerd schijnt te zijn. Uiteraard gebruik je niet gehele paneelresolutie, krijg je zwarte balken en moet je verticaal comprimeren, maar toch ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Bolk schreef op 04 december 2003 @ 19:37:
[...]

Mwah, gezien de vorm van de ruimte + de akoestiek weet ik wel heel erg zeker dat ik met zo'n set geen flikker opschiet. Dat is een punt waar ik rekening mee moet houden.
Ja, maar ik zou je ruimte dan ook lekker akoestisch dempen :)
Bovendien vind ik de 550 THX niet echt een "PC speaker setje". Er zit imho wel degelijk potentieel in die set. De boxen zijn van betere kwaliteit dan een beetje HT setje van Sony bijv.
Ik heb het ook niet over een alles in 1 setje. Dat die Creative beter is geloof ik zo, dat was mijn Z560 namelijk ook. Maar ik heb het over losse componenten. NOFI, maar daarvan weet ik wel zeker dat die beter klinken :)
Zoals ik al zei: Ik ga nu geen duizenden euro's uitgeven aan iets waar ik niet langer dan een jaar van kan genieten. Ik heb een regeling getroffen met mijn broertje. We zullen de kosten van de projector delen en als ik vertrek dan neemt ie em voor een leuk prijsje over. Dus of ik nu een X1 koop of niet maakt eigenlijk niet uit. Ik bouw het voor de lol atm. Het wordt pas serieus als ik een eigen huis heb :)

Als ik over 3 jaar terug kom uit Engeland en ik heb een baan, dan ga ik wel eens kijken voor echt geluid. En dan heb ik het over BGW en dikke JBL boxen oid. Wat dan de mode is zal ik maar zeggen ;)
k, zit wat in :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 19:49:
[...]
BGW? :P

De X1 is trouwens inderdaad 4:3 (paneelresolutie 800 x 600), maar hij heeft ook een 16:9-stand (800:450) die niet verkeerd schijnt te zijn. Uiteraard gebruik je niet gehele paneelresolutie, krijg je zwarte balken en moet je verticaal comprimeren, maar toch ...
Volgens mij BGW dat ze in 19" racks hebben hangen:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/9991/thumb.jpg

B&W zijn weer speakers. Of ik ben het allemaal ff kwijt :z :P

FF over die projector. Als ik 16:9 instel, dan projecteert ie toch maar 800x450? Dus zwarte balken heb ik niet als ik een film fullscreen projecteer?
JT schreef op 04 december 2003 @ 19:58:
Ik heb het ook niet over een alles in 1 setje. Dat die Creative beter is geloof ik zo, dat was mijn Z560 namelijk ook. Maar ik heb het over losse componenten. NOFI, maar daarvan weet ik wel zeker dat die beter klinken :)
Daar ben ik het ook wel zeker mee eens. En ik geef je ook gelijk dat je me in eerste instantie (misschien nog) voor gek verklaard. Alleen om bovenstaande redenen wil ik rustig beginnen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Bolk op 04-12-2003 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Nee, ik snap het wel hoor :) De sub zal iig zeker wel voldoen om een kamer te vullen, de satellieten weet ik nog niet. Persoonlijk zou ik voor de combo gaan waar ik het over heb, maar dat is gewoon per persoon afhankelijk van je eigen voorkeuren en wat je allemaal wilt, zowel op HT gebied als op andere gebieden. Want geld is beperkt :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Als je het toch leuk vindt om te bouwen, dan zou ik zeker overwegen om wat demping aan te brengen in de ruimte. Dat hoeft helemaal niet duur te zijn, gewoon iets met glaswol of een oud gordijn tegen de achterwand, zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
JT schreef op 04 december 2003 @ 22:45:
Nee, ik snap het wel hoor :) De sub zal iig zeker wel voldoen om een kamer te vullen, de satellieten weet ik nog niet. Persoonlijk zou ik voor de combo gaan waar ik het over heb, maar dat is gewoon per persoon afhankelijk van je eigen voorkeuren en wat je allemaal wilt, zowel op HT gebied als op andere gebieden. Want geld is beperkt :)
Volume is het probleem niet. Als ik het beestje vol open trek dan hoor ik hem 2 verdiepingen lager nog goed :P
Jag schreef op 05 december 2003 @ 02:39:
Als je het toch leuk vindt om te bouwen, dan zou ik zeker overwegen om wat demping aan te brengen in de ruimte. Dat hoeft helemaal niet duur te zijn, gewoon iets met glaswol of een oud gordijn tegen de achterwand, zoiets.
Dat is de reden dat ik die achterwand gebouwd heb. Daar komt demping tegenaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het lezen van veel reviews over de Infocus X1 ben ik ook gaan kijken naar deze beamer. Dit hebben we gedaan bij een beamerspecialist in Duiven. Daar hebben we de Infocus aangezet naast enkele LCD beamers. Wat gelijk opvalt is de geringe lichtopbrengst, alles is net iets donkerder dan bij de vergelijkbare beamers.

Wat mij opviel was dat bij lichte gedeeltes in de film, er een waas door het beeld heen ging, alsof er voor de beamer een brandende kaars stond waar overheen geprojecteerd werd. Het is vergelijkbaar met kijken over heet asfalt, hetgeen je er achter ziet is niet scherp en beweegt (visueel).

Dat plus het feit dat de lichtopbrengst tegenviel, heeft mij doen besluiten om de Sanyo PLC-SL 15 te kopen die ongeveer 200 Euro duurder was.

Ik hoop dat je er iets aan hebt! Mooi scherm overigens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 15:55

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Met VB wil ik aan kunnen geven wat de starttijd van de film is, of ik een sound trailer wil zien zoals bijv THX of Dolby Digital. Op de "server" komen een shitload aan trailers te staan. Mijn pa vind de trailers bijv altijd wel interessant.
Waar haal jij je trailers vandaan? Ik wil namelijk een dvd samenstellen met alle dolby, dts en THX trailers.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Bolk schreef op 05 december 2003 @ 05:24:
[...]

Volume is het probleem niet. Als ik het beestje vol open trek dan hoor ik hem 2 verdiepingen lager nog goed :P
Dat zegt op zich weinig, dat red ik ook nog met de FPS1000 :+

[ Voor 16% gewijzigd door JT op 05-12-2003 11:05 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 06:41:
Na het lezen van veel reviews over de Infocus X1 ben ik ook gaan kijken naar deze beamer. Dit hebben we gedaan bij een beamerspecialist in Duiven. Daar hebben we de Infocus aangezet naast enkele LCD beamers. Wat gelijk opvalt is de geringe lichtopbrengst, alles is net iets donkerder dan bij de vergelijkbare beamers.

Wat mij opviel was dat bij lichte gedeeltes in de film, er een waas door het beeld heen ging, alsof er voor de beamer een brandende kaars stond waar overheen geprojecteerd werd. Het is vergelijkbaar met kijken over heet asfalt, hetgeen je er achter ziet is niet scherp en beweegt (visueel).

Dat plus het feit dat de lichtopbrengst tegenviel, heeft mij doen besluiten om de Sanyo PLC-SL 15 te kopen die ongeveer 200 Euro duurder was.

Dit soort reacties stel ik zeer op prijs. Ik kreeg net van mijn pa te horen dat ie "meedoet" met de aanschaf. Dit houd in dat hij em koopt en ik de BTW terug krijg. Dus dat scheelt weer een paar honderd euro :).
JT schreef op 05 december 2003 @ 11:04:
[...]

Dat zegt op zich weinig, dat red ik ook nog met de FPS1000 :+
Je begrijpt wat ik bedoel ;). 500 Watt RMS hoeft niet veel te zeggen natuurlijk, maar THX select certified staat wel voor kwaliteit imho.
deepbass909 schreef op 05 december 2003 @ 11:04:
[...]

Waar haal jij je trailers vandaan? Ik wil namelijk een dvd samenstellen met alle dolby, dts en THX trailers.
http://www.moviesite.nl/h.../Downloads%20-%20main.htm
http://www.cinenow.com/us/vobtrailer.php3

Statusupdate:

Ik ben vandaag bij 5 verschillende doe-het-zelf zaken geweest in verschillende plaatsen. Weet iemand een dhz zaak die geen broertje/ zusje van elkaar zijn? Ik ben bij Doeland, Hubo, Big Boss (hubo), Praxis en fixet geweest. Geen van allen hebben rockwool platen. Ze hebben ze wel, maar niet in het zwart. Ik heb die platen nodig voor mijn achterwand (afm 100 x 60 x 10 oid). Weet iemand waar ik die zwarte platen kan halen?

[ Voor 9% gewijzigd door Bolk op 05-12-2003 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
Kijk ook eens naar de Epson EMP TW10 beamer, komt goed uit de testen en is te krijgen voor ongeveer € 1150,- tot € 1200,-

Enige specs:

16:9 (854x480 pixels)
1000 ANSI Lumen
Contrastverhouding 700:1
En ook niet onbelangrijk: 29 dBA geluidsniveau, dus lekker stil.

http://www.epson.nl/product/imaging/epson_emp-tw10/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in de aldi is er momenteel een projector in aanbieding

kijk maar op hun site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 20:14:
in de aldi is er momenteel een projector in aanbieding

kijk maar op hun site
Voor bijna € 1000,- zou ik deze dus echt niet kopen: contrastratio 400:1 :/
Voor € 150,- meer heb je dus ook die Epson zoals ik al zei. Als je toch zoveel geld uitgeeft aan een projector kun je beter direct een goede kopen en geen "merkloos" Aldi spul... imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:35
Is dat doek wel geschikt om dichtbij naar te kijken? Volgens mij namelijk niet. Omdat het hier om een doek gaat dat bij een bioscoop gebruikt wordt, zal het doek geen grote dichtheid hebben, zoals bij een normaal doek dat men voor projectoren gebruikt in een thuissituatie.

Een doek voor bioscopen moet zoals je misschien wel weet geluid door kunnen laten, omdat daar de speakers niet voor het doek staan, zoals bij jou thuis, maar achter het doek. Omdat je bij een bioscoop van een grote afstand naar het doek kijkt, zal het niet opvallen dat je haast door het doek kijkt, maar als je er dichterbij gaat staan dan zie je toch wel hoe grof zo'n doek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
baldbelow schreef op 05 december 2003 @ 20:06:
Kijk ook eens naar de Epson EMP TW10 beamer, komt goed uit de testen en is te krijgen voor ongeveer € 1150,- tot € 1200,-

Enige specs:

16:9 (854x480 pixels)
1000 ANSI Lumen
Contrastverhouding 700:1
En ook niet onbelangrijk: 29 dBA geluidsniveau, dus lekker stil.

http://www.epson.nl/product/imaging/epson_emp-tw10/
Leuk dingetje. Leuk prijsje. Grote kanshebber :)
fisherman schreef op 05 december 2003 @ 21:46:
Is dat doek wel geschikt om dichtbij naar te kijken? Volgens mij namelijk niet. Omdat het hier om een doek gaat dat bij een bioscoop gebruikt wordt, zal het doek geen grote dichtheid hebben, zoals bij een normaal doek dat men voor projectoren gebruikt in een thuissituatie.

Een doek voor bioscopen moet zoals je misschien wel weet geluid door kunnen laten, omdat daar de speakers niet voor het doek staan, zoals bij jou thuis, maar achter het doek. Omdat je bij een bioscoop van een grote afstand naar het doek kijkt, zal het niet opvallen dat je haast door het doek kijkt, maar als je er dichterbij gaat staan dan zie je toch wel hoe grof zo'n doek is.
Doek is absoluut niet grof. Vanaf 1 meter afstand zie je niet dat er gaatjes in zitten :) We zullen zien, als het niet werkt dan verzin ik een andere oplossing. Ik verwacht geen problemen iig.

[ Voor 50% gewijzigd door Bolk op 05-12-2003 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Bolk schreef op 05 december 2003 @ 17:55:
[...]

Je begrijpt wat ik bedoel ;). 500 Watt RMS hoeft niet veel te zeggen natuurlijk, maar THX select certified staat wel voor kwaliteit imho.
:D Jij denkt :D Die THX certificering is THX MULTIMEDIA :D Daarnaast hoef je je niet druk te maken daarover, want het gaat nu echt niet minder klinken. THX staat niet echt voor kwaliteit, meer voor bepaalde eigenschappen die voor een betere ervaring zorgen: het spul moet zo hard kunnen zonder te vervormen, verticaal afstraal gedrag moet goed zijn enz. Dingen als het laatste, dat soort eisen heb je je niet bij pc speakers; daar is simpelweg niet genoeg geld voor. Linkje over THX Multimedia.

En over het vermogen: laat je niet beetnemen. De luidste setjes op de markt zijn de Logitech Z 560 en 680. Hebben zogenaamd een vermogen van '53 watt per satelliet en de subwoofer 188 watt'. Ik heb de Z560 gehad en dat ging echt GOED hard, echt aso hard voor een pc speakersetje. Ik geloof dat ze 110dB hadden gemeten. Das goed hard he ? Zal ik je nu de echte vermogen vertellen: 15 watt per satelliet en 100 watt voor de subwoofer :)

Voor de rest zal het best tijdelijk voldoen hoor :) Hang de satellieten iig op oorhoogte, ze zijn lekker klein dus dat moet makkelijk kunnen.

[ Voor 5% gewijzigd door JT op 06-12-2003 12:13 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
JT schreef op 06 december 2003 @ 12:11:
[...]

:D Jij denkt :D Die THX certificering is THX MULTIMEDIA :D Daarnaast hoef je je niet druk te maken daarover, want het gaat nu echt niet minder klinken. THX staat niet echt voor kwaliteit, meer voor bepaalde eigenschappen die voor een betere ervaring zorgen: het spul moet zo hard kunnen zonder te vervormen, verticaal afstraal gedrag moet goed zijn enz. Dingen als het laatste, dat soort eisen heb je je niet bij pc speakers; daar is simpelweg niet genoeg geld voor. Linkje over THX Multimedia.

En over het vermogen: laat je niet beetnemen. De luidste setjes op de markt zijn de Logitech Z 560 en 680. Hebben zogenaamd een vermogen van '53 watt per satelliet en de subwoofer 188 watt'. Ik heb de Z560 gehad en dat ging echt GOED hard, echt aso hard voor een pc speakersetje. Ik geloof dat ze 110dB hadden gemeten. Das goed hard he ? Zal ik je nu de echte vermogen vertellen: 15 watt per satelliet en 100 watt voor de subwoofer :)

Voor de rest zal het best tijdelijk voldoen hoor :) Hang de satellieten iig op oorhoogte, ze zijn lekker klein dus dat moet makkelijk kunnen.
Ow wacht, THX multimedia is nieuw voor me. Ik kende alleen THX select en ultra. Vandaar dat select als eerste bij me op komt.

Nagoed, als je die 3 letters boven je set hebt staan vind ik persoonlijk dat je wel iets afleverd. Nu is THX voor een deel van creative :z dus veel maakt het dan ook weer niet uit.

Ik heb de set zelf, en ik ga af op mijn ervaringen :P

Ik bedoel, als ik een bass test doe (max killahertz oid) en mijn nietmachine verplaatst zich van de ene kant van mijn bureau naar de andere kant ben ik al snel tevreden :P Ongetwijfeld zullen er betere sets zijn maar ach, hijs in de aanbieding samen met een audigy 2 dus vind het wel een leuk instappertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Bolk schreef op 06 december 2003 @ 12:32:
[...]
Ik bedoel, als ik een bass test doe (max killahertz oid) en mijn nietmachine verplaatst zich van de ene kant van mijn bureau naar de andere kant ben ik al snel tevreden :P Ongetwijfeld zullen er betere sets zijn maar ach, hijs in de aanbieding samen met een audigy 2 dus vind het wel een leuk instappertje.
Ik zei ook niet dattie zacht ging hoor, die setje van tegenwoordig gaan goed hard, alleen zeggen vermogens daar weinig over :) Waar ik je wel even voor wil waarschuwen, ik weet niet of dat bij die set ook zo is, let op dat die set niet te aggresief gaat klinken als je hem goed hard zet, want dat levert luistervermoeidheid op en dan wil je hem alleen maar zachter hebben :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenGras
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08-2022

GreenGras

Audiofiel

Allereerst: Supergaaf project, keep up the good work!

Second: THX specificaties staan allesbehalve garant voor een goed geluid, vergelijk het met de vroegere HiFi normen.

Third: Zoals al eerder gemeld zou ik de aankoop van die X1 nog een keer serieus opnieuw overwegen. Voor dat geld zijn echt betere beamers te krijgen (en al helemaal als je vlak over de grens koopt).

Ik ben heel benieuwd naar de volgende lading foto's, keep em comin' ;)

I had to Google JFGI, the irony was overwhelming...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

wanneer begind de voorverkoop van je kaartjes
moet zeggen toppie ... ziet er echt goed uit

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
GreenGras schreef op 06 december 2003 @ 18:00:
Allereerst: Supergaaf project, keep up the good work!

Second: THX specificaties staan allesbehalve garant voor een goed geluid, vergelijk het met de vroegere HiFi normen.

Third: Zoals al eerder gemeld zou ik de aankoop van die X1 nog een keer serieus opnieuw overwegen. Voor dat geld zijn echt betere beamers te krijgen (en al helemaal als je vlak over de grens koopt).

Ik ben heel benieuwd naar de volgende lading foto's, keep em comin' ;)
Ik heb eigenlijk mijn zinnen gezet op de Epson. Ik wil eerst een aantal in actie zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben ook wat gaan shoppen voor beamer, maar wat me telkens wat ontgoochelde was het lawaai van de koeler van de beamer... vanaf je erop let krijg je het niet meer uit het kopje.

Daarom dat ik eerder nu een plasma als optie zie voor beeld van mn home cinema.

Maar een beamer is natuurlijk voor het ecte cinema effect te creeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/17341/thumb.jpg

Het uiteindelijke wandje met deur. Er hangt bescherming over het scherm dus niet denken dat het slap hangt ofzo :P. Ik kan nu vrij weinig meer doen. De beamer is er niet dus ik kan moeizaam de hoogte van het scherm bepalen. Boxen ophangen kan dus ook niet.

Ik heb nog geen vloer, dus kan daar ook niets aan doen. Isolatie heb ik ook nog niet.

Ik kan gaan ruimen denk ik. Dat kot vol stouwen. Als het scherm hangt gaat dat moeizamer :)

[ Voor 8% gewijzigd door Bolk op 06-12-2003 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ziet er leuk uit :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Bolk schreef op 06 december 2003 @ 18:46:
[afbeelding]

Het uiteindelijke wandje met deur. Er hangt bescherming over het scherm dus niet denken dat het slap hangt ofzo :P. Ik kan nu vrij weinig meer doen. De beamer is er niet dus ik kan moeizaam de hoogte van het scherm bepalen. Boxen ophangen kan dus ook niet.

Ik heb nog geen vloer, dus kan daar ook niets aan doen. Isolatie heb ik ook nog niet.

Ik kan gaan ruimen denk ik. Dat kot vol stouwen. Als het scherm hangt gaat dat moeizamer :)
het ziet er allemaal zeer netjes uit! :p
maar waarom heb je die deur niet aan de linker kant gemaakt ipv. de rechter?
ik weet natuurlijk niet hoe je kamer precies is maar, het lijkt mij wat efficienter om je deur links te hebben, omdat je dan meer ruimte hebt om je bios binnen te stappen en mocht je bioscoopstoelen willen plaatsen, een mooi pad langs je stoelen hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Omdat Links een zuil zit van de schoorsteen (zie 2e plaatje in dit topic). Dit is de meest efficiente manier om gebruik te maken van de ruimte. De deur is de maximale breedte. De ingang van de zolder is trouwens niet achter die deur :) Dat is een trap aan de linker kant.

Het scherm komt exact in het midden te hangen en zal de deur ietwat gaan overlappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Update:

Goed nieuws en slecht nieuws te beginnen met het goede nieuws.

Ik heb vandaag een K7T Turbo op de kop weten te tikken. Dit houdt in dat de pc die het zaakie aan gaat sturen zo goed als compleet is.

Specs:
- AMD Athlon Thunderbird 1,4 GHz
- MSI K7T pro SDRAM
- 256 MB SDRAM
- GeFORCE II GTS (nieuwe vidix driver voor mplayer :9)
- Creative soundblaster audigy 2
- Sweex netwerk prut
- Zeegat 8,2 gig hdd
- LiteOn DVD spelert

Ding zou met gemak vobs en DivX af moeten kunnen spelen. DVD moet geen probleem zijn.

Het slechte nieuws:

De email converstatie met Rockwool, een mogelijke (afgevallen) leverancier voor de isolatie.
Geachte heer of mevrouw,

Ik werk bij een bedrijf dat vaak aanwezig is bij de bouw of verbouw van een bioscoop. Wat mij opvalt zijn de zwarte platen van jullie die achter het scherm zitten. Kan ik deze als particulier krijgen? Ik ben bij meerdere doe-het-zelf winkels geweest ed zonder resultaat.

Met vriendelijke groet,
Stefan Stolk
Antwoord:
Geachte heer Stolk,

Deze platen zijn inderdaad niet te verkrijgen via de DHZ-bouwmarkten. Platen met een zwarte mineraal vlies cachering worden uitsluitend op bestelling gemaakt (waaraan een minimale afname is verbonden) en worden alleen via de bouwmateralenhandel geleverd. In het vertrouwen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd verblijven wij

met vriendelijke groeten,
Productvoorlichting Rockwool Benelux BV
Mijn reply:
Weet u wel of het mogelijk is de groene platen te voorzien van een kleur? Bijv
dmv verf of spuitbus?

Met vriendelijke groet,
Stefan Stolk
En weer antwoord:
Geachte heer Stolk,

Vanwege de losse vezelstructuur is het niet mogelijk
Rockwool te verven.
Ik moet het dus in de handel gaan zoeken. Of iemand moet met betere suggesties komen? zoiets als papier voor de isolatie plakken oid?

Einde bericht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostBaksteen
Gewoon, zoals ze dat in huizen ook doen? Rockwool tussen 2 muren.... dus je hebt:

plank | rockwool | plank

Zit hardstikke mooi geisoleerd op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Wat denk je van lekker toch proberen? :P
Dus gewoon een (reststuk) groen isolatiemateriaal en een zwarte spuitbus. Lukt het niet dan kost het je geen kapitaal, lukt het wel.. mooi! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Razorfist schreef op 08 december 2003 @ 21:50:
Wat denk je van lekker toch proberen? :P
Dus gewoon een (reststuk) groen isolatiemateriaal en een zwarte spuitbus. Lukt het niet dan kost het je geen kapitaal, lukt het wel.. mooi! :D
Het voelt heel raar aan en in eerste instantie dacht ik dat het wel mogelijk was om te verven. Ik kan het idd gewoon proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostBaksteen
En een dunne plaat multiplex van 3 bij 2 kost ook niet super veel.... hoeft niet dik te zijn, al is het 5mm dan is het mooi. Dan zit die rockwool wel goed vast, want hoe wil je die rockwool vast maken?

Als je dat op de 'normale' manier doet, dan krijg je van die ronde dingen (zeg maar cd's) met een schroef erin, dat word gewoon lelijk, dat blijf je zien.... dan kan je er beter een plaatje tegen aan zetten.

/edit: bovendien kriebelt die bende als de ^&$&*# en dat wil je niet eens open en bloot hebben.... ook niet gezond denk ik als er vezels rond gaan vliegen enzo

[ Voor 19% gewijzigd door JoostBaksteen op 08-12-2003 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
joostbaksteen schreef op 08 december 2003 @ 21:57:
En een dunne plaat multiplex van 3 bij 2 kost ook niet super veel.... hoeft niet dik te zijn, al is het 5mm dan is het mooi. Dan zit die rockwool wel goed vast, want hoe wil je die rockwool vast maken?

Als je dat op de 'normale' manier doet, dan krijg je van die ronde dingen (zeg maar cd's) met een schroef erin, dat word gewoon lelijk, dat blijf je zien.... dan kan je er beter een plaatje tegen aan zetten.
Op de randen nieten, of lijmen zoals ik ze het zien doen hebben in de bioscopen.

Als ik er een plaat tegenaan zet, dan ben ik toch niets opgeschoten? Of zit ik nu way verkeerd te denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Ligt eraan wat je doel is. Als je de rockwool ophangt om extra absorptie toe te voegen, dan niet nee (alhoewel die rockwool met hout ervoor wel als smal bandige laag-midlaag absorptie gaat werken).
Ik wil trouwens iets vergelijkbaars doen, dus ben wel benieuwd hoe jij het gaat oplossen :). Ik zat zelf te denken aan iets als glaswol met een stuk (in mijn geval wit) stof ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Mja. Ik kan ook Rockwool kopen met kartonpapier aan de achterkant en dat spuiten. Dat is alleen niet netjes strak.

Ik kan ook van dat zwarte zware papier zien te regelen. Beetje van dat papieren tafelkleed zut.

Kan ook gewoon Rockwool platen ophangen en dan gewoon proberen te spuiten. Ik weet het nog niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bolk schreef op 09 december 2003 @ 00:12:
Mja. Ik kan ook Rockwool kopen met kartonpapier aan de achterkant en dat spuiten. Dat is alleen niet netjes strak.

Ik kan ook van dat zwarte zware papier zien te regelen. Beetje van dat papieren tafelkleed zut.

Kan ook gewoon Rockwool platen ophangen en dan gewoon proberen te spuiten. Ik weet het nog niet :)
Misschien rockwool met zwart doek (van de markt) ertegenaan geniet of met zwarte punaises o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

enkele mogelijkheden voor isolatie:
Eierdozen (vaak voor een prikkie op te halen bij kippeboeren) vallen dus ook goed zwart te spuiten, en isoleren best goed. Bij ons zit in een schuur bnamelijk een bandje, die hadden er ook eerst eierdozen inzitten, mara dat zat er al weer 5 jaar op, en was dus oud, leleijk en poreus geworden. toen hebben ze dat eraf gehaald, en scheelde toch wel qua volume.
Je hebt ook nog isolatieplaten die heel dicht geweven/geblazen zijn, als je dat zou spuiten heb je denk ik nog wel aardig zwarte platen.
Of van dat noppenschuim, dat is ook zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Laatst online: 13-09 13:15
Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 06:41:

Kun je me vertellen welke beamer specialist dit is, ik wil die X1 ok wel eens in het echt zien. Ben me ook aan het orienteren op een beamer, maar ik wil die dingen wel eens aan het werk zien voordat ik er een aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je me vertellen welke beamer specialist dit is, ik wil die X1 ok wel eens in het echt zien. Ben me ook aan het orienteren op een beamer, maar ik wil die dingen wel eens aan het werk zien voordat ik er een aanschaf.
Dit zal ongetwijfeld Beamerland.nl zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
www.thuisbioscoop.nl :)

Statusupdeetje.

Ik ben iets te snel geweest met de aanschaf van het moederbord. Ding doet 100 MHz FSB waar ik dacht dat het 133 was. Mijn 1,4 GHz draait op 1050. Niets aan te doen op dit moment.

Het linux verhaal heb ik opgegeven omdat ik mijn audigy 2 na 2 dagen nog niet werkend heb. Windows doet em prima. Niet een heel erg groot probleem, aangezien mplayer geport is naar Windows.

Morgen ga ik even naar de buurman voor de vloer, vrijdag vraag ik aan mijn baas wat inloopprofiel kost om het een beetje aan te kleden en kijk meteen of ik ergens rockwool vandaan kan halen.

Mijn moeder is in onderhandeling over de projector. Ik zou graag de Mitsubishi HC3 willen, maar de Epson TW10 zal ook wel voldoen. Ik wil ze beide in actie zien. De Epson is wel een ouder model maar wel leuk prijsje ;)

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Goed goed goed, weer een update, ik zit ook niet stil :P

Vloer -> weet ik morgen

Projector:

Ik ben vandaag bij thuisbioscoop geweest. Die Infocus X1 is echt helemaal 3 keer nix. Wat een regenboog zeg, niet normaal meer. Ik kon daar echt niet naar kijken. Daarnaast stond de Mitsubishi HC3. Ik ben verliefd O+. Dat is em geworden, wat een snoepje :). Ik verwacht em volgende week op te halen :)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Mooi Bolk, ben benieuwd naar het eindresultaat.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bolk schreef op 11 december 2003 @ 22:13:
Goed goed goed, weer een update, ik zit ook niet stil :P

Vloer -> weet ik morgen

Projector:

Ik ben vandaag bij thuisbioscoop geweest. Die Infocus X1 is echt helemaal 3 keer nix. Wat een regenboog zeg, niet normaal meer. Ik kon daar echt niet naar kijken. Daarnaast stond de Mitsubishi HC3. Ik ben verliefd O+. Dat is em geworden, wat een snoepje :). Ik verwacht em volgende week op te halen :)
Ik heb gisteravond de Infocus X1 binnengekregen en echt waar perfect beeld, heel erg scherp. Dat effect waar veel mensen het over hebben :/ ik zie het niet, nergens last van.

Beamer is ook mooi stil en een duidelijk menu structuur, mooie afstandsbediening die goed in de hand ligt.

Moet alleen nog een ophang beugel hebben ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je thunderbird zou zowiezo op 12,5 x 100 mhz kunnen draaien maar volgens mij heb je gewoon het 100 / 133 mhz jumpertje verkeerd staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 14:57:
je thunderbird zou zowiezo op 12,5 x 100 mhz kunnen draaien maar volgens mij heb je gewoon het 100 / 133 mhz jumpertje verkeerd staan
kan je misschien niet beter dan een lekker p4/p3tje nemen die is stiller :+
(ehmz, de beschikbare koelers dan)

[ Voor 6% gewijzigd door gitaarwerk op 12-12-2003 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Laatst online: 10-09 10:02
Gitaarwerk schreef op 12 december 2003 @ 15:10:
[...]

kan je misschien niet beter dan een lekker p4/p3tje nemen die is stiller :+
(ehmz, de beschikbare koelers dan)
De standaard stock koelers van intel zijn vele malen luider dan vele verkrijgbare amd koelers die ECHT stil zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 14:57:
Als het mobo 133 FSB zou ondersteunen in theorie wel :P

Ik heb em teruggebracht btw. Ik heb trouwens een dag gewerkt voor nix eik, naja, voor wat aankleding. Ik kan het nog niet laten zien, maar dat komt later als het af is wel :)

[ Voor 24% gewijzigd door Bolk op 12-12-2003 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Zo, ik kon kiezen. Of betaald worden of dit stukje meenemen:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/18875/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/18874/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/18873/thumb.jpg

De keuze is reeds bekend. De foto's liegen, het ziet er lang niet zo vet uit als in het echt :) *trots is*. Handig, zo'n bedrijf :P

/edit: Ding is dus nog los, moet nog vloerbedekking komen enzow :)

[ Voor 8% gewijzigd door Bolk op 12-12-2003 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:58

KingCrash

Angry Rabbit

Ziet er erug stoer uit!
Nu nog wat mooi tapijt erbij (welke kleur had je in gedachte?)

Angry Rabbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Zwart, zo donker mogelijk :)

Update:
De zolder is opgeruimd en het kot volgestouwd. Het mobo van de pc heb ik teruggebracht (http://www.tweakers.net/aanbod/120643/all btw :P). Van de week wordt de projector besteld/ gekocht. De vloer weet ik de prijs van (:() en ook van de week gaat iemand kijken voor Rockwool zwart voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Bolk schreef op 15 december 2003 @ 22:10:
Zwart, zo donker mogelijk :)

Update:
De zolder is opgeruimd en het kot volgestouwd. Het mobo van de pc heb ik teruggebracht (http://www.tweakers.net/aanbod/120643/all btw :P). Van de week wordt de projector besteld/ gekocht. De vloer weet ik de prijs van (:() en ook van de week gaat iemand kijken voor Rockwool zwart voor mij :)
pak voordat moederbord gewoon zo`n buget bord ofzo werkt perfect en werken nu met sd-ram en later gewoon met ddr kosten 30 euro ofzo.

ecs k7s5a ofzo

zit er wel puik uit die lampjes zijn dat ledjes of "echte" gloelampjes ?

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Leds :) Ingegoten in blauwe epoxy.

Budget bord wordt het ook. Zolang dat ding maar DVD/ vobs kan afspelen vind ik alles best. En dat kan op 1,4 GHz :)

Met een MSI K7T Turbo of Asus A7V133 ben ik al gauw tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
erug stoer project, jij blij dat je dit boven op zolder kan/mag, idd nog een paar coole stoelen en dan elke week vrienden uitnodigen :P

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Leuk project hoor, ben benieud hoe je rockwool platen eruit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Update:

Mobo = EpoX plank geworden met 256 DDR erop. Achterwand geisoleerd en geverfd.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/19320/thumb.jpg

Dan maar piepschuim :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/19321/thumb.jpg

Projector binnen :9

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/19322/thumb.jpg

Na 3 uur verven :{

Maar! Morgen gaat het scherm hangen, het geluid plaatsen en de projector voor de eerste test :)

/edit:

Ik heb een vraag. Ik lees in de manual dat als ik vanaf hoogte wil projecteren dat ik een 'mounting kit' nodig heb. Nu ben ik een tweaker en ik ga dat ding voor mekaar krijgen zonder zoiets.

Moet dat ding dan op zijn kop hangen? Aangezien de manual zegt dat dat niet mag. Dus spreekt de manual zichzelf dan tegen ofzo? Iemand die hier meer duidelijkheid over kan geven?

[ Voor 24% gewijzigd door Bolk op 20-12-2003 02:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 19:53
kun je niet een bak maken waarin ie komt te hangen met aan de achterkant kabeldoorvoeren en ventilatie gaten, dus die bak tegen plafond schroeven ofzo??

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-08 15:20
Net werk allemaal, maar had je nog nooit van een gipsplaat gehoord? (werkt namelijk een stuk makkelijker). Wat betreft dat ophangsysteem das niet zo moeilijk toch:
_
\____

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Bolk schreef op 20 december 2003 @ 01:10:
Ik heb een vraag. Ik lees in de manual dat als ik vanaf hoogte wil projecteren dat ik een 'mounting kit' nodig heb. Nu ben ik een tweaker en ik ga dat ding voor mekaar krijgen zonder zoiets.

Moet dat ding dan op zijn kop hangen? Aangezien de manual zegt dat dat niet mag. Dus spreekt de manual zichzelf dan tegen ofzo? Iemand die hier meer duidelijkheid over kan geven?
Mounting kit wil alleen zeggen bevestigingsmateriaal voor aan het plafond of aan een muur. Kun je natuurlijk net zo goed zelf ff maken van een soort van houten bakje en dan ophangen ofzo. Ze spreken zichzelf hiermee niet tegen, want met hun mounting kit hangt hij dan ook gewoon rechtop.
Let wel op dat je een zo klein mogelijke verticale hoek maakt met je scherm ivm vervorming van je beeld. Dan krijg je zo'n trapeziumvorm op je scherm ipv een rechthoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
.
shure-fan schreef op 20 december 2003 @ 08:07:
kun je niet een bak maken waarin ie komt te hangen met aan de achterkant kabeldoorvoeren en ventilatie gaten, dus die bak tegen plafond schroeven ofzo??
Dat was mijn plan. Moet ik wel weten of dat ding op zijn kop kan hangen.
Gaer schreef op 20 december 2003 @ 08:21:
Net werk allemaal, maar had je nog nooit van een gipsplaat gehoord? (werkt namelijk een stuk makkelijker). Wat betreft dat ophangsysteem das niet zo moeilijk toch:
_
\____
Gipsplaat isoleert niet echt :)
TheLemon schreef op 20 december 2003 @ 11:28:
[...]

Mounting kit wil alleen zeggen bevestigingsmateriaal voor aan het plafond of aan een muur. Kun je natuurlijk net zo goed zelf ff maken van een soort van houten bakje en dan ophangen ofzo. Ze spreken zichzelf hiermee niet tegen, want met hun mounting kit hangt hij dan ook gewoon rechtop.
Let wel op dat je een zo klein mogelijke verticale hoek maakt met je scherm ivm vervorming van je beeld. Dan krijg je zo'n trapeziumvorm op je scherm ipv een rechthoek.
Hangt ie dan ook ondersteboven of niet? Zie hier dit plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/19342/full.jpg

Ik zie hier een hoek van 90 graden onderaan op het scherm. Dit is bij een normale projectie.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/19341/full.jpg

Hier zie ik een hoek van 90 graden bovenaan, wat mij verteld dat het hetzelfde plaatje boven is maar dan ondersteboven. De projector moet nu "MIRROR INVERTED" ingesteld staan.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/19343/full.jpg

Hier staat dan weer een eng iets dat dat weer tegenspreekt.

Mag dat ding nu ondersteboven of niet? In de manual staat dat bij een ceiling mounting kit de beelden donker kunnen zijn. "This is not a malfuntion". Meer wordt er niet over gezegd.

[ Voor 11% gewijzigd door Bolk op 20-12-2003 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 12:07
volgens mij mag hij wel 180graden ondersteboven. Maar dan weer niet 170. snap je wat ik bedoel?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Hmm sja, dat is wel weer wazig inderdaad. Ik zou ff bellen met de importeur ofzo dan, tot die tijd gewoon rechtop houden voor de zekerheid maar. Volgens het plaatje straalt de lens ook onder een hoek af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Maverick schreef op 20 december 2003 @ 12:25:
volgens mij mag hij wel 180graden ondersteboven. Maar dan weer niet 170. snap je wat ik bedoel?
Mja dat zou kunnen. Maar volgens mij las ik ook in de manual dat het ding niet upsidedown gemonteerd mog worden. Of misschien heb ik dat niet goed gelezen en dat er staat "without ceiling kit" oid. Ik ga het nog eens goed bekijken. Vind het raar dat er zo weinig informatie over instaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
info over ondersteboven mounten staat natuurlijk in de manual voor die kit. Ze willen natuurlijk wel dat je die koopt ipv het zelf maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.thuisbioscoop.nl/uploadedfiles/producten/Universele%20buizensets%20Next%20Generationa.jpg

Bij de mounting sets die ze verkopen ziet het er zo uit. Dus schiet me maar lek als dat ding niet op zijn kop hangt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Update:

Woei! Hij hangt. Projector opgehangen, boxen geplaatst en het scherm uitgelijnd. Het ziet er goed uit.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/19501/thumb.jpg

Wand voor de 2e keer geverfd en boxen opgehangen.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/19502/thumb.jpg

Projector. Inkeping gemaakt om het filter makkelijk schoon te maken.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/19503/thumb.jpg

Spreekt voor zich. Camera vind dat witte licht niet echt leuk :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/19504/thumb.jpg

* trots is *D *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
nu nog exact op het witte doek mikken ipv half op de muur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Finetunen mag jij doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
a 50 euro per uur kom ik lekker bij jou fijnstellen jongen ;)

Pagina: 1 2 3 4 Laatste