TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear
Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day
YepWorkForce schreef op 20 december 2003 @ 21:38:
[...]
Ziet er erg mooi uit
offtopic:
Ik zie dat jij uit Dinteloord komt? Iig daar wonen mijn ouders ook. Aan de molendijk that is. Kom er regelmatig. Zeg maar wekelijks.
Ik heb zojuist verschillende THX trailers en The Matrix trailer gedraait. Ik ben eigenlijk helemaal niet ontevreden over het geluid. Ik dacht dat het veeeeeeeeel minder zou zijn. Ik heb nu 3 speakers aangesloten. De bass is wel wat laag dus die moet ik nog even tweaken. Al met al valt het me 100% meeernst schreef op 20 december 2003 @ 22:27:
* wacht op actie foto's
Ik ruim het morgen ff op, en daarna ga ik wel even wat nieuwe foto's maken.
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Verwijderd
Waarom heb je eigenlijk voor deze relatief onbekende Mitsubishi HC3 gekozen, heb je hem toevallig kunnen vergelijken met een van de bovenstaande projectoren?
Ik heb em in actie gezien naast de InFocus X1. Dus die keuze was snel gemaakt. De TW 10 hadden ze niet op voorraad. Nu heb ik wel verschillende projectoren gezien (4:3) maar wat mij opviel aan de HC3 was gewoon een geweldige beeldkwaliteit. Wel redelijk wat pixelvorming maar dat kun je verhelpen door em iets uit focus te zetten. Dan valt het niet meer op en heb je nog steeds een redelijk scherp beeld. Ik kan nog wel hoger in prijsklasse gaan zitten maar dan wordt je steeds meer verwend.Waslijn schreef op 21 december 2003 @ 15:46:
Mooi gedaan hoor, ben gisteren ook naar projectoren wezen kijken (beamerland). Heb onder andere de Epson TW10 en de Sanyo Z1 en Z2 in actie gezien. De TW10 was in de aanbieding voor 1350euro+ extra lamp, dus dat is echt een koopje. Wist trouwens niet dat die projectoren tegenwoordig zo'n goed beeld hebben. Heb echt mijn ogen uitgekeken. Moet nu een keuze zien te maken tussen de TW10 en de Z1, en dat valt nog niet mee. Als ik hem heb ben ik ook van plan zo'n scherm te gaan maken, moet dan alleen eerst op zoek naar geschikt doek.
Waarom heb je eigenlijk voor deze relatief onbekende Mitsubishi HC3 gekozen, heb je hem toevallig kunnen vergelijken met een van de bovenstaande projectoren?
Overigens is de TW10 bij http://www.thuisbioscoop.nl 1199,- euro. Zonder extra lamp that is.
[ Voor 20% gewijzigd door Bolk op 21-12-2003 15:57 ]

Totaalshotje. Het scherm staat op poten en vast op 50 cm van de muur.

Klote cam
Vraag:
De afstand projector - pc is ongeveer een meter of 10 (grofweg, met omwegen voor afwerking). Wat kan ik beter doen? VGA of S-video? Het zaakie wordt gevoed door een GeForce 2 GTS met TV-out (S-Video) maar is de beeldkwaliteit dan net zo goed? S-video is wel de goedkopere variant maar of het effectief is
Ziet er trouwens goed uit. Maar persoonlijk zou ik wel de lucky luck (of hoe je dat dan ook schrijft
impressive, en ik zou ook voor de VGA gaan ja.Bolk schreef op 21 december 2003 @ 18:08:
Nog ff wat foto's
[afbeelding]
Totaalshotje. Het scherm staat op poten en vast op 50 cm van de muur.
[afbeelding]
[afbeelding]
Klote cam
Vraag:
De afstand projector - pc is ongeveer een meter of 10 (grofweg, met omwegen voor afwerking). Wat kan ik beter doen? VGA of S-video? Het zaakie wordt gevoed door een GeForce 2 GTS met TV-out (S-Video) maar is de beeldkwaliteit dan net zo goed? S-video is wel de goedkopere variant maar of het effectief is
... MMORPG Addict.
Ik moet em nog weghalen jaJag schreef op 21 december 2003 @ 18:37:
Ziet er trouwens goed uit. Maar persoonlijk zou ik wel de lucky luck (of hoe je dat dan ook schrijft) posters van de muur halen enzo
. Of ga je de hele ruimte nog verder "aankleden" met die rockwool platen?
* Bolk gaat op zoek naar 10 meter VGA kabel
waarom 10 meter, ik bedoel je kunt die pc toch wel "naast" je beamer zetten ?Bolk schreef op 21 december 2003 @ 19:19:
[...]
Ik moet em nog weghalen ja
scheelt je weer paar meter kabel en ook weer geld voor een 10 meter lange VGA kabel
... MMORPG Addict.
www.elektronicaonline.nl heeft ze van 5m, monitor en verlengkabels, dus je kunt eventueel 2 van 5m aan elkaar koppelenBolk schreef op 21 december 2003 @ 19:19:
[...]
Ik moet em nog weghalen ja
ben ze nog niet van 10meter tegengekomen eigenlijk.....
http://www.blackbox-online.nl/selectmodule.asp?ID3=1337
(bovenstaande dus), heb je afmetingen laten zien die in de handleiding stonden. Welke afmetingen heb jij gebruikt (de afstand van je beamer naar het doek). En je beamer hangt nu dus wel op de kop?
Nee, ik wil de pc achter het schot hebben. En ik kan de pc naast de projector zetten, maar dan moet ik het geluid weer verlengen (Bassbox staat onder het doek waar alle speakers op aangesloten worden).CRiMiNaL schreef op 21 december 2003 @ 19:26:
[...]
waarom 10 meter, ik bedoel je kunt die pc toch wel "naast" je beamer zetten ?
scheelt je weer paar meter kabel en ook weer geld voor een 10 meter lange VGA kabel
Ja, ding hangt op zijn kop. Ik geloof dat de projector op 3,8 meter hangt vanaf het doek, en ik kan prima afstellen. Ik kan zelfs groter dan mijn doek gaan. Ik heb net het ding helemaal afgesteld op de juiste hoogte ed. Jammer dat mijn scherm zo strak is dat ie 3 cm korter is in het midden. Kan ik em net niet volledig benuttenbobje86nl schreef op 21 december 2003 @ 19:53:
Ik vind het resultaat erg goed. Ik heb wel even een vraag, in een voorgaande post:
[...]
(bovenstaande dus), heb je afmetingen laten zien die in de handleiding stonden. Welke afmetingen heb jij gebruikt (de afstand van je beamer naar het doek). En je beamer hangt nu dus wel op de kop?
Niet als je goede kabel gebruikt.Bartjeee schreef op 21 december 2003 @ 19:54:
Gaat er geen kwaliteit verloren als je 10 meter kabel gebruikt ?
Ik heb zojuist 10 meter HQ kabel gekocht bij http://www.flexpro.nl
Projector resized van 1024x768 naar 960 x 400. Dus als ik een film fullscreen draai (echt fullscreen, zonder balken) heb ik een perfect resultaat. Ik hoef dus niet de pc op 960x400 te zetten. De projector snapt dat ook niet.
Op de vraag waarom iemand voor deze 'relatief onbekende projector' heeft gekozen: Ik heb deze projector ook.. Thuisbioscoop.nl had hem nieuw binnengekregen en was echt nog helemaal NIETS over op internet te vinden dus heb m'n keuze puur gemaakt op basis van de demonstratie: Hij speelde de X1 en de Z1 (beiden erg populair in deze prijsklasse) finaal weg..
En ben er nu na bijna 2 maanden nog steeds heel tevreden mee (inmiddels ook ISF gecalibreerd)..
Je was er geloof ik al achter maar op z'n kop hangen is geen enkel probleem..
En dus idd zeker VGA gebruiken (heb r zelf Xbox en DVD speler op hangen via 15m component, ook progressive) !
Plaatje in actie:

Ik ben er echt heel blij mee, net nog ff trailer gekeken van schrek 2. Niets mis mee
Verwijderd
krl > welke beamer heb jij das echt ongeloofelijk beeld
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2003 00:22 ]
De Mitsubishi HC3, ik heb dezelfde dusVerwijderd schreef op 23 december 2003 @ 00:22:
bolk zou je nog wat meer plaatjes kunnen maken??
krl > welke beamer heb jij das echt ongeloofelijk beeld
Maarem, ik ga eerst opruimen. Daarna zal ik nog wel wat actie pics schieten (bijv met licht aan ed). De vloer ga ik a.s. zaterdag leggen (zwart). Dan zal ik het hele geheel nog eens duidelijk met pics beschrijven
/edit: KrL: heb jij veel voordeel opgedaan met die ISF calibratie?
[ Voor 12% gewijzigd door Bolk op 23-12-2003 00:35 ]
Man dat lijkt eerder op een filterdun plasma scherm, ipv een beamer ...... ppfff .. ziet er strak uit hoorKrL schreef op 23 december 2003 @ 00:10:
Oh gaat hard, kijk een weekje niet en je hebt alles al hangen
Op de vraag waarom iemand voor deze 'relatief onbekende projector' heeft gekozen: Ik heb deze projector ook.. Thuisbioscoop.nl had hem nieuw binnengekregen en was echt nog helemaal NIETS over op internet te vinden dus heb m'n keuze puur gemaakt op basis van de demonstratie: Hij speelde de X1 en de Z1 (beiden erg populair in deze prijsklasse) finaal weg..
En ben er nu na bijna 2 maanden nog steeds heel tevreden mee (inmiddels ook ISF gecalibreerd)..
Je was er geloof ik al achter maar op z'n kop hangen is geen enkel probleem..
En dus idd zeker VGA gebruiken (heb r zelf Xbox en DVD speler op hangen via 15m component, ook progressive) !
Plaatje in actie:
[afbeelding]
... MMORPG Addict.
Zie net dat er een review van deze projector geplaatst is door een zeer vooraanstaande site op dit gebied. Oordeel over de projector is zeer positief.KrL schreef op 23 december 2003 @ 00:10:
http://www.projectorcentral.com/mitsubishi_hc3.htm
Heb zelf een Sanyo Z1 besteld, kan niet wachten tot hij binnen is.
[ Voor 12% gewijzigd door waslijn op 23-12-2003 00:53 ]
Dan heb jij nog nooit tv out gezien van Matrox. Dat ziet er gewoon echt goed uit. Ik had eerst de G400 tegenwoordig een Parhelia.. echt niks op aan te merken op de tv out van deze kaarten.Jag schreef op 21 december 2003 @ 18:37:
VGA! De meeste tv outs geven nou niet echt een perfect beeld. Ik heb eigenlijk nog nooit een echt mooi beeld gezien van een tv out.
Ik moet zeggen dat ik het beeld out-of-the-box al heel mooi vond maar de calibratie heeft zeker resultaat gehad ! Kan niet specifiek zeggen op welke punten maar het is gewoon net iets mooier/edit: KrL: heb jij veel voordeel opgedaan met die ISF calibratie?
Als je wilt kan ik je eventueel wel de instellingen mailen zoals ze nu zijn (dus na calibratie) ? Instellingen zullen van projector tot projector wel iets verschillen maar waarschijnlijk zijn ze van dezelfde batch dus zal minimaal zijn.. Kunt allicht even proberen of je t mooier vindt..
Nog 2 screenies (divx via xbox, nog van voor de calibratie):

Is dat beeld zo mooi of heb je gewoon een goeie cam ?
Ik zou spontaan een projector gaan kopen
Enneh leuk project Bolk!
Als ik ooit nog een mooi vrij kamertje krijg dan gaat er ook zoiets gebeuren ben ik bang
Verwijderd
Wat je ook eens zou moeten proberen is een paar van de bioscoop stoelen fixen, heel veel bioscopen hebben nog oude stoelen in de kelder staan die ze graag kwijt willen, zou erg gaaf zijn om zo een klein rijtje in je kamer te hebben
Instellingen zijn altijd welkomKrL schreef op 23 december 2003 @ 13:59:
[...]
Ik moet zeggen dat ik het beeld out-of-the-box al heel mooi vond maar de calibratie heeft zeker resultaat gehad ! Kan niet specifiek zeggen op welke punten maar het is gewoon net iets mooier
Als je wilt kan ik je eventueel wel de instellingen mailen zoals ze nu zijn (dus na calibratie) ? Instellingen zullen van projector tot projector wel iets verschillen maar waarschijnlijk zijn ze van dezelfde batch dus zal minimaal zijn.. Kunt allicht even proberen of je t mooier vindt..
Nog 2 screenies (divx via xbox, nog van voor de calibratie):
[afbeelding]
[afbeelding]
stefan AT dynasoft DOT nl
Mja, www.bseated.nl vind ik nogal duur. 20/ 30 euro per gebruikte stoel. Ik zal eens kijken wat mijn connecties kunnen regelen voor meVerwijderd schreef op 23 december 2003 @ 15:08:
nu nog de afronding, weet je al welk tapijt je gaat nemen, ik neem aan een hoogpollig tapijt ( goed voor de demping plus lekker voor je voetenen het ziet er mooi uit)
Wat je ook eens zou moeten proberen is een paar van de bioscoop stoelen fixen, heel veel bioscopen hebben nog oude stoelen in de kelder staan die ze graag kwijt willen, zou erg gaaf zijn om zo een klein rijtje in je kamer te hebben
deel alleen niet je mening omtrend de X1 .. ik heb hem nu een weekje .. en tja DLP met een contrast van 2000:1 daar kies ik toch echt voor .. maar smaken verschillen .. ik zou alleen if i where you .. en als je weer wat geld hebt .. wat meer geld steken in je scherm .. leuk hoor zo'n doekje .. maar wil je echt het maximale trekken uit je beamer .. koop een fatsoenlijk scherm ..
Ik ben volledig gevallen voor een GrandMasterView scherm .. vrij nieuw concept geen doek maar echt een "plaat"
zie ook mijn begin van mijn HT setje hier :
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 6
Maar keep on the good work .. ziet er goed uit !
Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...
JA - de Matrox kaarten hebben de beste tv-out.
NEE - deze tv-out haalt het nevernooit niet bij een progressive VGA signaal, period!
Verder: Ik had aan het begin van dit topic nog wat sceptische gedachten en had niet verwacht dat je het HT helemaal af zou maken. Ik ben blij verrast en DIEP onder de indruk van de vorderingen, oprecht knap werk en volgens mij ook nog eens ontzettend leuk om te doen!
Ik hoop ook op nog wat meer foto's want van een project als dit kan ik blijven genieten, respect Bolk!!!
I had to Google JFGI, the irony was overwhelming...
Verwijderd
Waar haal ik een beetje een fatsoenlijk scherm, lichtgrijs, 1.8m breed, oprolbaar met de hand, voor weinig geld?
Die 2000:1 waarde is een lokkertje, gemeten contrastratio ligt veel lager: 520:1 (http://www.digit-life.com/articles2/infocus-x1/). Een goed LCD beamer komt daar wel in de buurt, al blijft de DLP techniek wel voorlopen op dit gebied. Maar de verschillen zijn niet zo groot als de cijfers op papier.CyCLoNe schreef op 23 december 2003 @ 21:32:
Ziet er impessive uit kerel .. mooi man ..
deel alleen niet je mening omtrend de X1 .. ik heb hem nu een weekje .. en tja DLP met een contrast van 2000:1 daar kies ik toch echt voor .. maar smaken verschillen .. ik zou alleen if i where you .. en als je weer wat geld hebt .. wat meer geld steken in je scherm .. leuk hoor zo'n doekje .. maar wil je echt het maximale trekken uit je beamer .. koop een fatsoenlijk scherm ..
Ik ben volledig gevallen voor een GrandMasterView scherm .. vrij nieuw concept geen doek maar echt een "plaat"
zie ook mijn begin van mijn HT setje hier :
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 6
Maar keep on the good work .. ziet er goed uit !
[ Voor 8% gewijzigd door waslijn op 24-12-2003 13:11 ]
Tja ik heb de revieuw ook gelezen, en tja .. geen idee .. ik heb er een lcd monitor naast gezet die een 400:1 contrast ratio zou moeten hebben en dat is toch echt wel een wereld van verschil, en niet een verschil van 120 ofzo dus dan zou je 2 conclussies kunnen trekken of mijn LCD beamer heeft een nog slechtere contrast ratio.Waslijn schreef op 24 december 2003 @ 13:07:
[...]
Die 2000:1 waarde is een lokkertje, gemeten contrastratio ligt veel lager: 520:1 (http://www.digit-life.com/articles2/infocus-x1/). Een goed LCD beamer komt daar wel in de buurt, al blijft de DLP techniek wel voorlopen op dit gebied. Maar de verschillen zijn niet zo groot als de cijfers op papier.
Of hun meetmethode klopt niet.
In ieder geval heb ik diverse LCD beamers gehad en dit is mijn eerste DLP beamer, en ik ben absoluut om naar DLP Contrast is echt VEEL beter. Maar let wel smaken verschillen, en daar val over te twisten.
Verwijderd
Even een kick want ik wil dit toch graag wetenVerwijderd schreef op 24 december 2003 @ 00:36:
En wat is een progressive VGA signaal en waarom is dat beter dan een TV out (heb ook een 10M lange VGA kabel besteld trouwens, ook bij Flexpro toevallig net als Bolk, omdat jullie tweakers zeggen dat dat beter is, maar waarom?)
??
FF iets anders. Ik kreeg het beeld maar niet recht op het scherm. Ik heb het probleem bij de projector gezocht, bij de hoogte van het scherm ed. Ik ben erachter dat mijn scherm een parallellogram is met een verschuiving van 2 cm. Een zeer ernstig probleem al zeg ik het zelf.
Ik kan 2 dingen doen. Een nieuw scherm maken wat ik liever niet doe, of er een zwarte rand omheen zetten en zo het geintje wegwerken. Ik denk dat ik er een zwarte rand omheen zet. Niet hetgeen dat ik in gedachte had maar wel de meest degelijke oplossing imho.
Verwijderd
Verwijderd
Heb het al eens eerder (ongeveer) gevraagd zie ik, maar heb de reply nooit gelezen. Tot nu:
Verwijderd in "Enige uitleg voor mensen die een project..."
Tv out signaal is gewoon bagger. VGA is gewoon het signaal waar de videokaart voor gemaakt is, de tv out is maar een extra gadget zodat je ook je tv kan aansluiten. Het beeld van menig tv-out (matrox zoals eerder genoeg lijkt nog wel ergens op itt tot nvidia) is op een fatsoenlijke tv bagger qua scherpte, vloeiendheid, kleur enz, daarbij komt ook nog eens dat 10 meter (zoals de TS gebruikt) VHS danwel SVHS kabel dit ook nog eens verergerd. Progressive betekend dat ie niet 2X het halve aantal lijnen laat zien (Interlaced) maar 2X het volledige aantal lijnen in dezelfde tijdspanne (simpel gezegd, volgens mij). Daar moet je bron dan OOK wel geschikt voor zijn.Verwijderd schreef op 24 december 2003 @ 00:36:
En wat is een progressive VGA signaal en waarom is dat beter dan een TV out (heb ook een 10M lange VGA kabel besteld trouwens, ook bij Flexpro toevallig net als Bolk, omdat jullie tweakers zeggen dat dat beter is, maar waarom?)
??
[ Voor 3% gewijzigd door DIJK op 25-12-2003 13:53 ]
EDIT - Inmiddels een nog duidelijkere uitleg inclusief heel goede illustraties gevonden: http://www.avdeals.ca/classroom/Proscanexplained.htm /EDIT
Home Theater PC and DVD-Video Processing
DVD Video has revolutionized the consumer entertainment industry like no other format before it, and the ever decreasing entry price has the world replacing their outdated equipment at an unprecedented pace. Prices have spurred purchase of Hollywood content as never before, and the thriving sales and rental market of DVD will soon ensure the demise of tape as a medium. Below is a primer on what's available for DVD playback on a PC and why it maybe a better solution for you.
History of DVD-Video and Progressive Scan
Our entertainment has been defined by the NTSC format standardized 50 years ago by the national broadcasters for delivery of television. To display anything on the NTSC TV, the video signal must be fed in the interlaced format. The introduction of PC based DVD proved that with compatible displays, progressive delivery offers higher quality image of video, and the industry is catching up to comply with the standards in the new equipment that is being introduced.
Progressive Scan DVD requires high-frequency display, such as today's direct view and rear projection HD-Ready TV, Computer Monitor, Plasma Flat TV, or Front Projector. The signal cannot be displayed on older analog interlaced sets.
To understand Progressive Scanning for DVD material, you must first understand how the image is laid on the DVD disk. DVD standard states that the video image is encoded in 720 lines horizontally and 480 lines vertically. This image is defined as a "frame", a full snap of a picture from the original film with the full 720x480 lines of image.
This image will be divided to two halves by taking each alternate lines to create a "field". The division of the picture is required to display on an analog NTSC set which can show only half the picture in each pass of the electron gun, hence the term "interlaced". In the next pass, it will draw the alternate line and repeat the scan 60 times per second. The process reveals dark lines inbetween each line of the picture called scan lines. The eye can be fooled on smaller TV sets, but the same image blown up to twice, three times, or four times it's original size becomes torturous as is the case with large screen displays.
Progressive scan imaging was designed to show both of the fields in one pass, doubling the scan frequency and eliminating the artifact of interlacing. To do so required re-engineering the display device and the type of input connector used. To define the interlaced process, a video signal is described as 480i, whereas progressive signals are identified as 480p.
In the early days of DVD video, manufacturers and the committee setting the DVD standard known as the DVD Consortium bickered heavily over making progressively scanning players available to the public. Rumours circulated in the industry about brand new players that were destroyed due to pressures from the Hollywood studios and the Motion Pictures Association of America as they combatted the ability of the home user to obtain high-resolution video quality and the lobbying groups high-hopes on the DIVX video delivery standard to combat piracy of their property. The Home Theater PC because the vehicle for the first introduction of true progressive scan DVD decoder.
What is Progressive scan DVD
In this instance, an explanation into how information is stored on the DVD disk is pertinent to the topic. There are currently two distinct types of video technologies available on the digital video MPEG-2 formats.
Video - Derived from video sources which are captured as interlaced images at 30 frames per second. This is the source often used for television studio cameras and hand held camcorders.
Film - Derived from 24 frames per second sources, which must be converted to 30 frames per second, using a technique called 3:2 pulldown, or converting the 24 fps. material into 30 fps.
MPEG-2 Decoding Methods
The PC utilizes two methods to decode MPEG-2 video, BOB and WEAVE. When presented with sources from video cameras (interlaced video), the BOB method is often employed, while WEAVE is normally used for film sources.
All PC DVD software decoders do quite well with film based sources, but do not perform as well on video based material. With film sources on various displays optimized for higher than 60Hz (i.e. front projector that support higher refresh rate), running the video at faster refresh rates also results in much better performance that eliminates some motion artifacts. Most DVD material on the market today is film based (Motion Pictures shot on film) and therefore benefit from the use of PC based software decoders.
DVD options available for the PC
Listed below are the most common software decoders:
PowerDVD
WinDVD
Cinemaster DVD
TheaterTek DVD
Our recommendations are that two software decoders be installed, and we prefer TheaterTek and PowerDVD. This allows for an alternate software in case one fails with specific disk which can occur on occasion. Scaling algorithms and decoding capabilities as well as user interface is some of the reasons for this recommendation.
The second method is hardware decoding using a scaler card. This method allows you to use a hardware decoder such as X-Card or a stand alone player fed into a video scaler card like Holo3DGraph. This method is ideal for both film and video sources and can be employed in conjunction with niche products such as SDI modified DVD players. The benefit of a scaler card is that you can also feed other NTSC sources such as VCR, cable/satellite STB, and LD players.
[ Voor 2% gewijzigd door GreenGras op 25-12-2003 14:56 . Reden: plaatjes gevonden ]
Gozer .. moet je met je beamer doen .. met de functie Keystone correctie :Bolk schreef op 25 december 2003 @ 13:17:
Ik wil het ook wel weten
FF iets anders. Ik kreeg het beeld maar niet recht op het scherm. Ik heb het probleem bij de projector gezocht, bij de hoogte van het scherm ed. Ik ben erachter dat mijn scherm een parallellogram is met een verschuiving van 2 cm. Een zeer ernstig probleem al zeg ik het zelf.
Ik kan 2 dingen doen. Een nieuw scherm maken wat ik liever niet doe, of er een zwarte rand omheen zetten en zo het geintje wegwerken. Ik denk dat ik er een zwarte rand omheen zet. Niet hetgeen dat ik in gedachte had maar wel de meest degelijke oplossing imho.
keystone correctie (bij schuine projectie op het scherm kunt u het beeld toch recht
instellen)
Is normaal omdat je je beamer altijd of van onder of van boven schuin projecteerd .. en dat corrigeer je dus met keystone .. en dat kan jou beamer ook ..
PSN: DutchTrickle PVoutput
De beamer hangt waterpas. Het scherm is waterpas. De bovenkant van het scherm is gelijk met de onderkant (bovenkant als je het op z'n kop bekijkt) van de projector. Dus ik heb mijn keystone op 0 staan vanwege de goede uitlijning en verhoudingen. Leuk dat die projector keystone heeft, maar totaal overbodig in mijn opstelling.CyCLoNe schreef op 26 december 2003 @ 11:24:
[...]
Gozer .. moet je met je beamer doen .. met de functie Keystone correctie :
keystone correctie (bij schuine projectie op het scherm kunt u het beeld toch recht
instellen)
Is normaal omdat je je beamer altijd of van onder of van boven schuin projecteerd .. en dat corrigeer je dus met keystone .. en dat kan jou beamer ook ..
CorrectMaverick schreef op 26 december 2003 @ 11:36:
dat is niet wat ie bedoelt, zie parralellogram
Het beeld is dus recht, alleen het scherm doet het lijken alsof het scheef staat. Dit kan ik verhelpen met een zwarte lijst eromheen. Of een nieuw scherm, maar dat vind ik overbodig.

Vloerbedekking

Totaalshotje met vloer

Om de overgang tapijt-trap te fixxen heb ik een lichtgevende gele trede gebruikt.

Achter het scherm

Nog een totaalshotje.

Ehm, ja
Het enige dat ik nog moet doen nu is de PC fixxen (videokaart erbij). Verder wat stoelen regelen. En filmposters natuurlijk!
* Bolk begint maar eens wat te mailen naar bioscopen voor stoelen.
Comments welkom
MooiBolk schreef op 28 december 2003 @ 22:57:
Woei! Het is bijna klaar.
[afbeelding]
Vloerbedekking
[afbeelding]
Totaalshotje met vloer
[afbeelding]
Om de overgang tapijt-trap te fixxen heb ik een lichtgevende gele trede gebruikt.
[afbeelding]
Achter het scherm
[afbeelding]
Nog een totaalshotje.
[afbeelding]
Ehm, ja
Het enige dat ik nog moet doen nu is de PC fixxen (videokaart erbij). Verder wat stoelen regelen. En filmposters natuurlijk!
* Bolk begint maar eens wat te mailen naar bioscopen voor stoelen.
Comments welkom

Lucky Luke moet ik idd nog ff weghalen
Verwijderd
welke dvd-speler gebruik je?
ik zit zowat in dezelfde situatie als u.
ga me trouwens ook de HC3 aanschaffen als mijn budget het toelaat na nieuwjaar.
maar er is geen audio/deftige dvd-speler , wel een logitech setje zoals bij jou.
dusja, keuze wordt moeilijk, of een goedkopere projector + audio/dvd-speler.
of alleen voorlopig een HC3
wat lijkt de beste keus?
Verwijderd
Stomme Kerst er tussendoor

Moet me nog altijd behelpen met een composietkabel...
Hij had een probleem met zijn leverancier. Hij had er flink de pis in want met kerst enzo liepen leveringen achter. Vandaar. Verder goede afhandeling
Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day
Verwijderd
nog iets, als je met keystone gaat beginnen, dan heb je enorme verliezen in de kwaliteit van uw beeldscherpte, enz...CyCLoNe schreef op 26 december 2003 @ 11:24:
[...]
Gozer .. moet je met je beamer doen .. met de functie Keystone correctie :
instellen)
dus zeker niet aan te raden om keystone correctie te gebruiken.
Maar wat je eigenlijk nodig hebt is dus gewoon een scherm (wat voor doek moet je hiervoor gebruiken? Het lijkt me niet dat ik gewoon een wit dekbed ofzo kan pakken. Heb jij eventueel wat van dat bioscoopdoek over? En zou je dit kwijt willen? eventueel tegen betaling?), een projector en iets om die projector op aan te sluiten? b.v. een laptop/pc oid? dan uiteraard het geluid nog, maar omdat ik niet zoveel geld heb -voorlopig- kan dit neem ik aan wel met een koptelefoon?
Heuj!
Euc- schreef op 29 december 2003 @ 15:17:
érg mooi gedaan moet ik zeggen, en omdat ik net verhuist ben en binnenkort aan mijn eigen zolder kamer ga beginnen heb je me toch wel nieuwschierig gemaakt! Wat ik eigenlijk zou willen weten was, kun je nou eigenlijk ook gewoon zenders afspelen? (net5 e.d.) door de beamer op b.v. de televisie aan te sluiten? (ik heb hier eigenlijk compleet geen verstand van, mijn vader is wel compleet audiofiel, maar dat was het dan wel).
Als je er een tuner tussen hangt wel. Dit kan zijn een tv kaart in een computer, of een videorecorder oid.
Maar wat je eigenlijk nodig hebt is dus gewoon een scherm (wat voor doek moet je hiervoor gebruiken? Het lijkt me niet dat ik gewoon een wit dekbed ofzo kan pakken. Heb jij eventueel wat van dat bioscoopdoek over? En zou je dit kwijt willen? eventueel tegen betaling?),
Het doek dat ik heb is niet meer genoeg om nog een scherm uit te halen. Anders had ik je wel willen helpen. Ik blijf paraat en als ik ooit nieuw doek te pakken heb laat ik het zeker weten.
een projector en iets om die projector op aan te sluiten? b.v. een laptop/pc oid? Ik zou voor de pc gaan
dan uiteraard het geluid nog, maar omdat ik niet zoveel geld heb -voorlopig- kan dit neem ik aan wel met een koptelefoon?
Als je dat wilt wel natuurlijk, maar aangezien je, zoals je al aangeeft, pa audiofiel is moet er misschien wel een mooie deal te maken zijn met em
zit je trouwens eventueel op irc/msn oid? Heb nog wel een paar vraagjes
[ Voor 20% gewijzigd door Euc- op 29-12-2003 17:21 ]
Heuj!
Verwijderd
ik heb ook nog wat van die vraagjes. wat zijn bv de kosten en wat heb je allemaal gebruikt kun je dat allemaal precies in 1 ding zetten en nog wat fotos bij daglicht van allesEuc- schreef op 29 december 2003 @ 17:16:
Heb je misschien nog wat andere suggesties voor dingen die ik als scherm kan gebruiken? Ik zag net dat iemand zo een oprolbaar ding had, waar kan ik zoiets krijgen?
zit je trouwens eventueel op irc/msn oid? Heb nog wel een paar vraagjes
Verwijderd
geen Bank (iets opgehoogd), daar voor een paar luie stoelen?? met voet steun??
en een klein koelkastje (2e hands ofzo) ergens op de kop tikken en daar je bier in zetten, dna nog goedkope popcorn machine en wa mais en klaar
btw: netjes gedaan... tis dat we hier geen ruimte hebbe... anders zou ik het ook wel willen... ben jaloers
Bioscoopstoelen heb ik ook voor je opgezocht, check deze en deze link maar eens, slechts 35 euro per stoel!
Verder ziet het er al heel goed uit Bolk, nogmaals (waarschijnlijk ten overvloede) mijn complimenten! Je bent waarschijnlijk een van de weinigen die een plan als dit ook daadwerkelijk heeft doorgezet. Geen idee wat je ouders er van vinden trouwens, strax zijn die er niet meer weg te slaan
bseated rulez!! ik heb mijn 3 de hulk bioscoopstoeltjes gekocht, koste mij 45 euro!!(+verzendkosten aan huis). Ik heb er tot nu toe helemaal nog geen spijt van gehad, ze zitten lekker en zien er als nieuw uit.
het frame heb ik zelf mooi afgewerkt door hem opnieuw te verven, maar bekleding was in topconditie

foto vertekend de kleuren, in het echt lijken ze gewoon gaaf, klote aldicam.
(kheb btw ook geen groene pckast
[ Voor 11% gewijzigd door duncanvdlinden op 30-12-2003 12:52 ]
Mijn ouders zijn verbaasd eik. Ze hadden geen idee dat ik het zo zou gaan maken. Ik had het idee compleet in mijn hoofd. Ik heb nauwelijks iets op papier gezet en gewoon gaan improviseren. Met dit als resultaat. Als mensen eens willen kijken hoe ik het gemaakt heb ben ik best bereid het te laten zien hier.
Wat mijn ervaring is met projectoren. Niet naar verhalen luisteren, gewoon zelf gaan kijken. Laat je inspireren. Dat is de beste manier. Dus als er nieuwsgierigen zijn die willen weten hoe het doek, projector ed in mekaar steekt kunnen gerust een mailtje sturen als ze het IRL willen zien.
Ik denk dat ik daar ook maar eens een paar stoelen ga halen :-)duncanvdlinden schreef op 30 december 2003 @ 12:50:
[...]
bseated rulez!! ik heb mijn 3 de hulk bioscoopstoeltjes gekocht, koste mij 45 euro!!(+verzendkosten aan huis). Ik heb er tot nu toe helemaal nog geen spijt van gehad, ze zitten lekker en zien er als nieuw uit.
het frame heb ik zelf mooi afgewerkt door hem opnieuw te verven, maar bekleding was in topconditie
[afbeelding]
foto vertekend de kleuren, in het echt lijken ze gewoon gaaf, klote aldicam.
(kheb btw ook geen groene pckast)
ik moet zeggen, het is echt netjes gedaan enzo. de bank zit prima, maar wat echte stoelen (en een soort trapje/verhoging voor de achterste rij misschien?) maken het wel af natuurlijk
verder is het misschien een idee om een IR-ontvanger aan je pc te knutselen, zodat je niet steeds naar achter het doek hoeft te lopen om de film te starten, maar dat had ik je gisteravond ook al gezegd
Je moet iig nog wat aan de stoelen doen idd (dat krukje kan wel voor een kwartiertje, maar niet voor een hele film
'T is iig zeer geslaagd, en kijkt best lekker
Please guys, I'm trying to troll here.
If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.
Hardware:
- Die "witte" vlek achter het doek moet echt zwart. Door de gaatjes in het doek valt het licht op de witte achterwand en wordt zichtbaar door de gaatjes. Je ziet dus een "reflectie" bij witte text.
- FF de bekabeling van de verlichting vast solderen, werd gister kapot gelopen.
- Lampjes ophangen
Software:
- Ik gebruik Media Player Classic. Geweldig prog en werkt perfect. Probleem is is dat ie zijn Pan-Scan niet opslaat, waardoor ik niet meer kan oprekken naar 16:9 na iedere keer afsluiten. Dit is echt bijzonder irritant. Als ik een film start en daarna pas pan scan doe, dan vallen de ondertitels van vobsub buiten beeld omdat die meegerekt worden.
Dus laat het finetunen beginnen
En als je Tv wilt kijken via de beamer moet je hem via de video aansluiten om als tuner te gebruiken. Op onze videorecorder zit 1 tulp uitgang, en 1 tulp ingang en 1 scart-uitgang. Op de beamer zit een s-video ingang en een composite.
Dus dan moet ik om op de beamer tv te kunnen kijken via de scart een kabel naar de beamer. Geluidskabels hoeen niet naar de beamer, omdat deze via de tv naar de versterker gaan. Dus moet ik het tv-signaal splitten om de tv en de beamer van een tv signaal te voorzien.... en me vraag is dan. Zeg ik dit zo goed
BF1: Don-Panio
De projector die ik dus heb (HC3) kan beide. Het is een breedbeeldprojector (een echte, zonder "meegeprojecteerd" zwart).
Je moet ff een scart <> S-video connector aanschaffen. Daarmee kun je fatsoenlijke plaatjes projecteren
Ik gebruik zelf een Infocus X1, is ook maar 800x600 maar ik vind het prima kijken, echter hebben ze deze niet staan bij correct , en als jij net als ik bij correct op de ceintuurbaan ( correct Business ) hebt gekeken dan moet ik zeggen dat ze daar de meest slechte "beamer showroom" hebben die ik ooit heb gezien, en de verkopers vertellen je er letterlijk pure bullshit .. 5 minuten rondneuzen op het internet omtrend wat beamertjes verteld je meer dan een correct verkoper in een uur.Preddie schreef op 07 januari 2004 @ 13:43:
Heeft iemand ervaring met de nieuwe Sl4U van Mitsubishi? Me vader zit te twijfelen tussen de MC3 (degene die Bolk ook heeft) en de SLu4. Wat zijn de voordelen/ nadelen? De SLU4 heeft maar 800x600 resolutie, maar is dit niet te weinig? Bij Correct stonden een paar 800x600 beamers en die vond ik invergelijking met de 1024 niet scherp. Je wordt echt omvergegooit me informatie en iedereen zegt eigenlijk wel iets anders
-KNIP-
De tip hierboven is een goede, de X1 is een 4:3 beamer die ook een 16:9 ( breedbeeld ) heeft, en ik zou nu na een maandje gebruik toch voor een Native 16:9 hebben gekozen .. dus denk daar eerst eens goed over na wat je precies wilt.
En verder vraag gewoon een beamer op proef, zodat je hem zelf thuis kunt beoordelen, dat kun je beter thuis doen dan b.v. bij correct o.i.d.
Verwijderd
Flexpro presteerde het echter om mij in plaats van mijn bestelde M-M kabel een M-F kabel te leveren
Nu nog even een scherm bestellen en de beamer kan van zijn tijdelijke onderkomen af (een stapel bierkratten
Mijn projectiedoek heb ik inmiddels klaar en kostte me 30euro, en het beeld is beter dan ik ooit had kunnen dromen. Het scherm is 220mx130m, moeten nog afgewerkt worden met zwart velours (5cm rondom). Het doek is verduisteringsdoek van de Kwantum, het voordeel hiervan is dat er geen licht doorheen komt en dat het doek stevig, mat en gemakkelijk te spannen is. Het frame is opgebouwd uit houte balkjes met een diameter van 3cm.
De beamer is inmiddels via een 10 meter lange HQ VGA-kabel op de PC aangesloten en ik was echt verbaasd over de enorme vooruitgang van het beeld ten opzichte van de s-video s-vhs aansluiting.
Hier dan wat foto's van de huidige situatie, het scherm staat nu even op een stoel voor mijn bureau. Het is de bedoeling dat deze vlak voor mijn bureau aan het plafond komt te hangen.

Hoop komende dagen nog wat foto's van de verdere ontwikkelingen te plaatsen.
[ Voor 13% gewijzigd door waslijn op 14-01-2004 10:37 ]
Update:
Ook ik heb niet stil gezeten de laatste tijd. Ik heb mbv Visual Basic en PHP (erg omslachtig) het voor mekaar gekregen om software te schrijven die remote via een winsock connectie de film start. Aangezien de pc achter de wand staat heb ik geen zin om iedere keer naar achteren te lopen. Daarom heb ik speciaal software ervoor geschreven. Het werkt nog ook!
Features:
- Film starten in x uren, minuten, seconden.
- Fim starten om x uur, min, sec.
- Automatisch directories leeg trekken en de data via een zelfgemaakt protocol naar VB app sturen. Het enige dat ik hoef te doen is de directories vullen (Muziek, trailers ed)
- Winamp starten om muziek voor x seconden te draaien voor de trailers/ film. Clever.exe plugin voor winamp start/ shuffle ed.
- Muziek randomizen
- Muziek selecteren wat er gedraaid moet worden
- Trailers selecteren
- Trailers randomizen
- Eigen "huis" trailer laten zien
- Eigen "huis-request" trailer laten zien (de 50 ct per voorstelling voor de lamp)
- Sound trailer selecteren (Dolby Digital of THX)
- Film selecteren (meerdere cd's mogelijk, DVD support komt er aan)
- Media player classic aansturen op 2e monitor
Ik ben druk aan het mailen geslagen met de mannen van Mplayer. De windows port was een beetje brak qua AC3. De makers hebben mij een stukkie source gegeven waarbij dat opgelost zou moeten zijn. Ik wacht nu op goede AC3 support en dan verdwijnt mpc. De mplayer port van linux is gewoon rete snel en is het stukje software bij uitstek voor mijn doeleinden
De "server" is geschreven in PHP als standalone applicatie.
Aangezien iedereen er gebruik van gaat maken en ik wellicht voor langere tijd naar het buitenland vertrek moet het toegankelijk zijn voor iedereen. Daarom komen de volgende features nog aan bod:
- Debuggen
- 8 x 20 digit LCD naast het scherm voor informatie in de zaal
- Aansturingsschakeling maken zodat ik de spotjes kan dimmen via de pc.
- Vloerverlichting fatsoenlijk solderen en aansluiten op stuurschema
- Volume control naar voor het scherm halen.
Ow! En het belangrijkste: me pa heeft een koelkastje gekocht die ik ondertussen al gestationeerd heb
Ik hoor jullie denken: die gast is gek
Overigens heb ik al 3 "volle" zalen weggewerkt. Dwz 15 tot 20 man. Best wel grappig, alleen nu blijft men komen

Verwijderd
Ik wacht ook mijn mitsu HC3 projector.
kamer is bijna af, foto's volgen nog.
@blok: hoe ga je dan automatisch je lampen dimmen?
Ik zoek daar nog iets voor, al mijn lampen kunnen gedimt worden op de kamer.
Ik zou met een simpele druk op een knop/schakelaar, de nodige sfeerlampjes lichtjes dimmen en al de rest uitschakelen.
is dit mogelijk?
dat beeld is echt wel netjes zeg! en die sanyo is goed te betalenWaslijn schreef op 13 januari 2004 @ 23:57:
Ik heb nu ook mijn projector (Sanyo Z1) enkele dagen in huis en ben ook aan het doe-het-zelven geslagen. Omdat ik hiervoor geen nieuw topic wil openen ben ik zo brutaal om verder te gaan in dit topic.
Mijn projectiedoek heb ik inmiddels klaar en kostte me 30euro, en het beeld is beter dan ik ooit had kunnen dromen. Het scherm is 220mx130m, moeten nog afgewerkt worden met zwart velours (5cm rondom). Het doek is verduisteringsdoek van de Kwantum, het voordeel hiervan is dat er geen licht doorheen komt en dat het doek stevig, mat en gemakkelijk te spannen is. Het frame is opgebouwd uit houte balkjes met een diameter van 3cm.
De beamer is inmiddels via een 10 meter lange M-M HQ Vga kabel op de PC aangesloten en ik was echt verbaasd over de enorme vooruitgang van het beeld ten opzichte van de s-video s-vhs aansluiting.
Hier dan wat foto's van de huidige situatie, het scherm staat nu even op een stoel voor mijn bureau. Het is de bedoeling dat deze vlak voor mijn bureau aan het plafond komt te hangen.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
ben mijn kamer ook rustig aan het voorbereiden op een projector....nu heb ik er nl de perfecte kamer voor
ben bang eer ik het geld enzo heb, ik op kamers zit ofzo

PIII 800@804 Mhz
Verwijderd
ze ziet er zeker strak uit!Waslijn schreef op 13 januari 2004 @ 23:57:
Ik heb nu ook mijn projector (Sanyo Z1) enkele dagen in huis en ben ook aan het doe-het-zelven geslagen. Omdat ik hiervoor geen nieuw topic wil openen ben ik zo brutaal om verder te gaan in dit topic.
De beamer is inmiddels via een 10 meter lange HQ VGA-kabel op de PC aangesloten en ik was echt verbaasd over de enorme vooruitgang van het beeld ten opzichte van de s-video s-vhs aansluiting.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Elke camera is anders, elke projector is anders. Just a little warning
Verwijderd
na een telefoontje met thuisbioscoop.be, zeiden me dat mitsu echt een pracht toestel is, vergeleken naast de pana500 en sanyo z2..en komt er alles behalve slecht uit.
Ik zou met een simpele druk op een knop/schakelaar, de nodige sfeerlampjes lichtjes dimmen en al de rest uitschakelen.
is dit mogelijk?
Ik moet er even een schakelingetje voor verzinnenVerwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 15:54:
mijn keuze staat al vast.
na een telefoontje met thuisbioscoop.be, zeiden me dat mitsu echt een pracht toestel is, vergeleken naast de pana500 en sanyo z2..en komt er alles behalve slecht uit.
is dit mogelijk?
Verwijderd
kun je alles bediennen, van tv tot verlichting.
via PC-interface kun je perfect alles programmeren om een film te bekijken, sfeerlicht dimmen tot 50% en andere verlichting uit d.m.v de afstandsbediening met touchscreen:)
en de prijs is alles behalve duur!
alleen nog uitkijken HOE ik het ga aansluiten, het is simpel maar weet nog niet hoe
Verwijderd
http://www.marmitek.nl/
en dan HOME AUTOMATION bij producten
vinde alle info over.
op htforum.nl zijn ze daar toch enorm over te spreken.
- Doek kan nu door middel van metalen kettingen aan het plafond bevestigd worden
- Overtollige doek aan achterzijde is weggesneden
- Haken aan de muur bevestigd zodat het doek, wanneer niet in gebruik aan de muur bevestigd kan worden.
- Bekabeling voor een groot gedeelte weggewerkt en vastgebonden
- Projector precies op het midden van het doek uitgelijnd, zodat ik nagenoeg alle vervormingen kwijt ben
- Nog wat foto's geschoten van de huidige situatie. Zoals Bolk al aangaf wijken de foto's inderdaad wat af van de werkelijkheid. Zo lijkt het beeld wat donker en warm terwijl het in werkelijkheid wat natuurlijker is lichter. Dit zie je vooral bij de foto van het programma PowerDVD, in werkelijkheid is het scherm heel erg helder wit.

Dit omdat er bij mij 3 boxen achter hangen
Ik zal van het weekend nog wel eens een berg actie pics schieten
erg mooi gedaan , petje af!
ik ben zelf ook sinds het kort in het bezit van de sanyo z1 , maar heb problemen om mijn beeldscherm resolutie op de native resolutie te krijgen van de beamer
de 16:9 verhouding..
hoe zorg jij ervoor dat je volledige desktop wel op het beeld verschijnt ?
je kan ook voor output 16:9 kiezen bij powerdvd , maar dan maak je niet optimaal gebruik van allle pixels van je beamer , ben benieuwd hoe jij dat hebt gedaan.
verder waslijn at hotmail.com zit je niet mee op msn of wel ?
ik had je geadd , maar je komt maar niet online
verder , wordt de beamer bij jou niet warm aan de achterkant ?
ik heb hem op dit moment op een boekenplankje tegen de muur aangezet , maar ben bang dat de temp te hoog op gaat lopen.. ik denk dat plafond montage (wel duurder) het beste is voor de luchtafvoer...
verder nog drang om te upgraden naar een highscreen doek / thommy doek ipv wat je nu hebt ??
wil wel even wat ervaringen uitwisselen met een sanyo z1 gebruiker , let me know
slimmehotspot.nl
Om de native resolutie aan te sturen kun je gebruik maken van powerstrip (zie ook: http://www.areadvd.de/hardware/sanyo_plv-z1.shtml). Heb dit zelf ook al geprobeerd en het werkt opzich wel, alleen moet je dan handmatig het beeld gaan positioneren en afstellen. Zelf stuur ik hem nu aan op 1024x768, omdat ik nog geen tijd heb gehad om dat allemaal goed in te stellen. Ik vind het beeld heel erg acceptabel op deze manier. Ik gebruik op de projector gewoon de 'Full mode' zodat het hele scherm gevuld wordt.xdc schreef op 15 januari 2004 @ 23:16:
@ waslijn
erg mooi gedaan , petje af!
ik ben zelf ook sinds het kort in het bezit van de sanyo z1 , maar heb problemen om mijn beeldscherm resolutie op de native resolutie te krijgen van de beamer
de 16:9 verhouding..
hoe zorg jij ervoor dat je volledige desktop wel op het beeld verschijnt ?
je kan ook voor output 16:9 kiezen bij powerdvd , maar dan maak je niet optimaal gebruik van allle pixels van je beamer , ben benieuwd hoe jij dat hebt gedaan.
verder waslijn at hotmail.com zit je niet mee op msn of wel ?
ik had je geadd , maar je komt maar niet onlineik zit op xdc at xs4all.nl
verder , wordt de beamer bij jou niet warm aan de achterkant ?
ik heb hem op dit moment op een boekenplankje tegen de muur aangezet , maar ben bang dat de temp te hoog op gaat lopen.. ik denk dat plafond montage (wel duurder) het beste is voor de luchtafvoer...
verder nog drang om te upgraden naar een highscreen doek / thommy doek ipv wat je nu hebt ??
wil wel even wat ervaringen uitwisselen met een sanyo z1 gebruiker , let me know
De projector wordt inderdaad warm, in de handleiding staat ook dat je minimaal 25cm afstand tussen de muur en de projector moet houden in verband met de afvoer van warmte. Speciaal hiervoor heb ik de projector op een diepere plank geplaatst zodat hij lekker de ruimte heeft.
Heb momenteel nog niet te drang te upgraden naar een thommy doek, omdat ik eigenlijk al zeer tevreden ben met de huidige situatie. Kan me nauwelijks voorstellen dat een ander mat doek voor een veel beter beeld zal zorgen. Lees net op HT-forum bij iemand met een z2 en projecta scherm: "Moet eerlijk zeggen dat ik bijna tot geen verschil zie op de muur of op het scherm. (en dat met structuurverf)" Dit lijkt mij wat overdreven, want het verschil tussen een muur met structuurverf en mijn doek is goed waarneembaar, maar het verschil tussen twee matte doeken lijkt mij minimaal) Wil wel binnen afzienbare tijd een zwarte rand rond het doek gaan maken, om voor een optisch hoger contrast te zorgen. Wat ik wel overweeg is om de projector ISF te laten callibreren.
[ Voor 12% gewijzigd door waslijn op 15-01-2004 23:55 ]
Heaven's Pond (al zegt imdb Devil's Pond)HielkeJ schreef op 15 januari 2004 @ 23:23:
[...]
Heel mooi gedaan
Kan je me misschien vertellen welke film dit is
hoe ga je dat zwarte velours , neem aan dat je dat neemt er dan opzetten ?Waslijn schreef op 15 januari 2004 @ 23:33:
[...]
Om de native resolutie aan te sturen kun je gebruik maken van powerstrip (zie ook: http://www.areadvd.de/hardware/sanyo_plv-z1.shtml). Heb dit zelf ook al geprobeerd en het werkt opzich wel, alleen moet je dan handmatig het beeld gaan positioneren en afstellen. Zelf stuur ik hem nu aan op 1024x768, omdat ik nog geen tijd heb gehad om dat allemaal goed in te stellen. Ik vind het beeld heel erg acceptabel op deze manier. Ik gebruik op de projector gewoon de 'Full mode' zodat het hele scherm gevuld wordt.
De projector wordt inderdaad warm, in de handleiding staat ook dat je minimaal 25cm afstand tussen de muur en de projector moet houden in verband met de afvoer van warmte. Speciaal hiervoor heb ik de projector op een diepere plank geplaatst zodat hij lekker de ruimte heeft.
Heb momenteel nog niet te drang te upgraden naar een thommy doek, omdat ik eigenlijk al zeer tevreden ben met de huidige situatie. Kan me nauwelijks voorstellen dat een ander mat doek voor een veel beter beeld zal zorgen. Lees net op HT-forum bij iemand met een z2 en projecta scherm: "Moet eerlijk zeggen dat ik bijna tot geen verschil zie op de muur of op het scherm. (en dat met structuurverf)" Dit lijkt mij wat overdreven, want het verschil tussen een muur met structuurverf en mijn doek is goed waarneembaar, maar het verschil tussen twee matte doeken lijkt mij minimaal) Wil wel binnen afzienbare tijd een zwarte rand rond het doek gaan maken, om voor een optisch hoger contrast te zorgen. Wat ik wel overweeg is om de projector ISF te laten callibreren.
hoe werkt dat ? erop plakken ? nieten ?
slimmehotspot.nl