Het Final Fantasy Topic - Deel 3 -

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.215 views sinds 30-01-2008

• Damtheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-05 14:11
Als je wacht tot je sterk genoeg bent dan moet je nog een heel tijd wachten , de dark aeons zijn het moelijkst van de hele game.

Enige snelle manier is op goed geluk Yojimbo summonen en hopen op zn special attack waardoor de dark aeon in 1 keer dood is.

Of overnieuw beginnen ;)

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07 12:56
Anoniem: 2557 schreef op 26 februari 2004 @ 13:51:
[...]

Wat dacht je van Dwight Schultz voor Maechen? A-Team iemand? :P

Is me toch net iets bekender dan iemand uit Sons of Liberty, waar alleen David Hayter me opvalt omdat ie 1) Solid Snake speelt 2) The Guyver movie maakte en 3) Alle screenplay van de X-men movies doet.
Zowel James Arnold Taylor (Tidus) als Hedy Burress (Yuna) hebben enkele stemmen gedaan in The Animatrix.
Matt McKenzie (Auron) deed een bijrol in Final Fantasy: The Spirits Within.
Gregg Berger (Jecht) heeft Turel ingesproken in het zojuist uitgekomen Legacy of Kain: Defiance (zie ook het filmpje Reunion op deze site om hem in actie te zien).
John DiMaggio (Wakka/Kimahri) kennen we ook als Bender uit Futurama.
En niet te vergeten Tara Strong (Rikku) die beter bekend is als Bubbles uit de Powerpuff Girls :P

En zo kan ik nog wel even doorgaan :)

[ Voor 4% gewijzigd door Devil N op 26-02-2004 15:38 ]

Anoniem: 2557

Devil N schreef op 26 februari 2004 @ 15:30:
[...]

Zowel James Arnold Taylor (Tidus) als Hedy Burress (Yuna) hebben enkele stemmen gedaan in The Animatrix.
Matt McKenzie (Auron) deed een bijrol in Final Fantasy: The Spirits Within.
Gregg Berger (Jecht) heeft Turel ingesproken in het zojuist uitgekomen Legacy of Kain: Defiance (zie ook het filmpje Reunion op deze site om hem in actie te zien).
John DiMaggio (Wakka/Kimahri) kennen we ook als Bender uit Futurama.
En niet te vergeten Tara Strong (Rikku) die beter bekend is als Bubbles uit de Powerpuff Girls :P

En zo kan ik nog wel even doorgaan :)
Ja ok, John DiMaggio wist ik uiteraard aangezien ik ook Futurama fan ben :) maar eerlijk gezegd interesseert het me gewoon weinig, alleen echte beroemdheden is leuk om te weten (zoals dus Dwight Schultz of Leonard Nimoy destijds bij Transformers) of stemmen die me echt opvallen. zoals die van Auron en Solid Snake.

Anoniem: 51661

AAAH!

Ik heb FF IX voor de 2e keer aant spelen (de eerste keer was best lang geleden), en nu heb ik net dat gedeelte gehad waarbij je Ramuh krijgt.
(Je eerste summon, waarvoor je 5 verhaaldelen in een bos moet zoeken en die dan samenvoegen tot een kloppend verhaal).

Maar ik kan die hele summon niet gebruiken!! :(
Staat nergens in mn summon menu (in battle) een Ramuh (ook geen anderen overigens :)), en kan er in het gewone menu ook nix over vinden!

Heb wel al 2 peridots (je krijgt een peridot gem van ramuh als je hem mag "gebruiken" volgens mn official guide)
In dit mooie official guide boekje kan ik overigens ook helemaal nix vinden over waarom ik die summon niet kan gebruiken, er staat wel bij de beschrijving van het eerstvolgende gevecht dat je Ramuh moet gebruiken, maar dat kan ik dus niet!!

Wat moet ik nu? Weet niet meer hoe het de vorige keer ging! :(

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:39
Anoniem: 51661 schreef op 26 februari 2004 @ 18:36:
AAAH!

Ik heb FF IX voor de 2e keer aant spelen (de eerste keer was best lang geleden), en nu heb ik net dat gedeelte gehad waarbij je Ramuh krijgt.
(Je eerste summon, waarvoor je 5 verhaaldelen in een bos moet zoeken en die dan samenvoegen tot een kloppend verhaal).

Maar ik kan die hele summon niet gebruiken!! :(
Staat nergens in mn summon menu (in battle) een Ramuh (ook geen anderen overigens :)), en kan er in het gewone menu ook nix over vinden!

Heb wel al 2 peridots (je krijgt een peridot gem van ramuh als je hem mag "gebruiken" volgens mn official guide)
In dit mooie official guide boekje kan ik overigens ook helemaal nix vinden over waarom ik die summon niet kan gebruiken, er staat wel bij de beschrijving van het eerstvolgende gevecht dat je Ramuh moet gebruiken, maar dat kan ik dus niet!!

Wat moet ik nu? Weet niet meer hoe het de vorige keer ging! :(
Volgens mij kan in dit geval alleen Eiko (weet niet meer wat haar naam is) Ramuh oproepen. Dagger kan een paar oproepen en Eiko een paar.
Maar ze kunnen niet dezelfde summons leren geloof ik, maar het is alweer te lang geleden om dit zeker te weten.

FF de guide erbij gepakt:
Garnet/Dagger kan Shiva, Ifrit, Ramuh, Atomos, Odin, Leviathan, Bahamut, Ark oproepen.
Eiko kan Carbuncle, Fenrir, Phoenix, Madeen oproepen.

Hmm...raar dat er bij jouw dan niets gebeurd. Misschien kun je later pas summonen....want je weet wat er gebeurd en zo, dus misschien komt ze over een tijdje achter haar verborgen krachten.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Freezer schreef op 26 februari 2004 @ 19:57:
[...]

Volgens mij kan in dit geval alleen Eiko (weet niet meer wat haar naam is) Ramuh oproepen. Dagger kan een paar oproepen en Eiko een paar.
Maar ze kunnen niet dezelfde summons leren geloof ik, maar het is alweer te lang geleden om dit zeker te weten.

FF de guide erbij gepakt:
Garnet/Dagger kan Shiva, Ifrit, Ramuh, Atomos, Odin, Leviathan, Bahamut, Ark oproepen.
Eiko kan Carbuncle, Fenrir, Phoenix, Madeen oproepen.

Hmm...raar dat er bij jouw dan niets gebeurd. Misschien kun je later pas summonen....want je weet wat er gebeurd en zo, dus misschien komt ze over een tijdje achter haar verborgen krachten.
Nouja, daar is ze dus al achter :D
Volgens de guide moet je ook al de mogelijkheid hebben Ramuh te gebruiken!

Het stukkie dat ze dr summon magic gaat gebruiken om alexandria te redden is al geweest...
Ik baal dr een beetje van, nou kan ik niet zoveel met dr in battle, en summons zijn juist super phatt!!

:( :'(

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-07 15:57

-db-

Hoi

Anoniem: 51661 schreef op 26 februari 2004 @ 20:53:
[...]

Nouja, daar is ze dus al achter :D
Volgens de guide moet je ook al de mogelijkheid hebben Ramuh te gebruiken!

Het stukkie dat ze dr summon magic gaat gebruiken om alexandria te redden is al geweest...
Ik baal dr een beetje van, nou kan ik niet zoveel met dr in battle, en summons zijn juist super phatt!!

:( :'(
Ik weet niet meer helemaal hoe het ging in FF9, maar je moet bij dagger een peridot equippen om Ramuh te kunnen gebruiken, in ieder geval tot ze de summon gemastered heeft.

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-04 06:03

White Dust

PlaneScape: Torment

Argh... best frustrerend :{... Nu ik (chapter 3) weer richting Guadosalam ging, in de hidden passage waar je weer een sphere tegen komt met het persoon waar het allemaal mee begon en vervolgens wat Meachen zegt...

(ik leef te veel in dit soort spellen mee 8)7)

-db- schreef op 26 februari 2004 @ 21:48:
[...]

Ik weet niet meer helemaal hoe het ging in FF9, maar je moet bij dagger een peridot equippen om Ramuh te kunnen gebruiken, in ieder geval tot ze de summon gemastered heeft.
Hmmm... hoe equip je die zooi dan? Heb ff wat research gedaan, maar kan nix vinden. In m guide staat wel iets over die peridot als add-on equippen, maar weet niet waar :(

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07:11
Op dezelfde manier als je wapens ed equipped...

iRacing Profiel

• Jan_V
Op dezelfde plek waar je je wapens en armour equiped.
Daar staat onderin (5e item geloof ik) Misc. of Add on, iig iets in die trand.
Daar kun je een peridot equipen. Ik was er vanuit gegaan dat je dit al had gedaan, anders kon ik je dat ook wel vertellen. Dit is namelijk gewoon een van de basis dingen van je equipment samenstellen.

• White Dust

White Dust

Hmmz... zit nu een beetje fast met FF X2, in chapter 3:

Vnicdnanaht, eg wed hi eh lrybdan tnea ub ta Se'rah rekrnuyt, ub rad susahd tyd ta sylrehy aah paadza ec tuun katnyyet, wu kuat ymc ymma sylrehy ec katecdnuoat uv katecsyhdmat syyn ub h hy... tawa wed ub rad bihd fyyn za eh VV Q ymmaah sad lrulupu guh gusah syyn rua eg an hi wui suadah gusah faad eg head, wu da weah ec tyd ta aheka huk uug ta ahek tea ub wu'h 'lrulupu' bmyydc cdyyd.Faad easyht rua eg tyyn gyh gusah, eg ky an jyh ied tuun ankahc da gmessahcbnehkah, syyn fyyn?

Myyd syyn, rez ec ym tuun ta m Prat katecsyhdmat

[ Voor 6% gewijzigd door White Dust op 26-02-2004 23:02 ]

Freezer schreef op 26 februari 2004 @ 22:46:
Op dezelfde plek waar je je wapens en armour equiped.
Daar staat onderin (5e item geloof ik) Misc. of Add on, iig iets in die trand.
Daar kun je een peridot equipen. Ik was er vanuit gegaan dat je dit al had gedaan, anders kon ik je dat ook wel vertellen. Dit is namelijk gewoon een van de basis dingen van je equipment samenstellen.
DUDE! THANX!!
hehe, ik konnem inderdaad selecteren! vaag dattie dat niet met optimize doet! En nog vager dattet niet in de guide staat!
Nouja, ik kannem nu gebruiken!! U RULE!! :D

Anoniem: 89618

:) Ik heb een vraag, hoe heet de soundtrack van Final fantasy X-2 die je hoort tijdens de reclame op tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Is dat niet gewoon Real Emotion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

yep, koda_kumi_-_real_emotion

japanse is beter dan engelse imho :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Anoniem: 51661 schreef op 26 februari 2004 @ 23:30:
[...]

DUDE! THANX!!
hehe, ik konnem inderdaad selecteren! vaag dattie dat niet met optimize doet! En nog vager dattet niet in de guide staat!
Nouja, ik kannem nu gebruiken!! U RULE!! :D
De peridot of ieder ander object wordt niet geset met optimize, omdat de stats niet het hoogst zijn dat mogelijk is met de items die je bezet. Hij pakt dan altijd de items die je zo hoog mogelijke stats geven.

Tip: Kijk ook eens naar de andere dingen die je kunt kiezen. Bijna alle armours, wapens, etc.. hebben speciale abilities die je kunt gaan masteren. Het is aan te bevelen dat je hier zoveel mogelijk van leert, omdat die later in het spel heel handig kunnen blijken. En of je dan een beetje van je stats moet inleveren maakt niet zo heel veel uit, je kunt de monsters nog steeds makkelijk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-06 15:30
Dit is echt minder prettig. Heb dus sinds 2 maanden dus een originele exemplaar van FFVII psx. (dus geen backup). Ik heb het idee dat mijn 1e cd uit balans is. Als ik dat ding in mijn ps2 doet, dat wil je niet horen, hij sleept aan. En als ik de cd uit mijn ps2 haal ligt er slijpsel op de cd. Niet echt goed. Andere cd's dus disc 2 en 3 en mijn ps2 spellen doen het gewoon.

Gelukkig heb ik nog een heel oude ps1 (1000) code, en daar draait ie aardig op.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

White Dust schreef op 26 februari 2004 @ 22:03:
Argh... best frustrerend :{... Nu ik (chapter 3) weer richting Guadosalam ging, in de hidden passage waar je weer een sphere tegen komt met het persoon waar het allemaal mee begon en vervolgens wat Meachen zegt...

(ik leef te veel in dit soort spellen mee 8)7)
Ik ook hoor :) Ik heb ruim een week superchagrijnig rondgelopen na ik FFX had uitgespeeld omdat ik het zo oneerlijk voor 'mijn' Yuna vond :P

Een tijdje terug was ik weer in Besaid, zegt zo'n knakker in de tempel "Soon we will have your statue here too" en meteen flitst er weer een stuk FFX door m'n hoofd "I would like to see Yuna's statue too, but I'd like to see it with Yuna by my side"....toch typisch, je "hebt" echt een verleden met deze karakters....
Scorpion schreef op 27 februari 2004 @ 10:07:

Japanse is STUKKEN beter dan de Engelse ook al versta je er geen klap van :/ Daartegenover staat dan weer dat A 1000 Words in het Engels veel mooier is dan Kimo no Kotoba wa in het Japans.

[edit] als je iets speciaals zoekt, laat maar weten he :)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 2557 op 27-02-2004 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89618

Vash schreef op 27 februari 2004 @ 00:29:
Is dat niet gewoon Real Emotion?
_/-\o_ Dat is hem, thanks!
Scorpion schreef op 27 februari 2004 @ 10:07:

Helemaal mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

Hmm ik heb ffx-2 een beetje snel zitten spelen dus nu heb ik hem bijna uitgespeeld, heb haast geen sidequests gedaan omdat ik gewoon niet wist waar ik moest beginnen :+ Ga het nu maar uitspelen met een guide om de 100% er uit te halen, welke raden jullie me aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damtheman
Heb zelf na het lezen van wat reviews toch gekozen voor de guide van piggyback , en ik moet zeggen ben er zeer tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb zelf de guide van Bradygames...maar dat is niet direct ergens op gebaseerd, ik heb altijd de guides van Bradygames. Die van FFX was in elk geval erg goed, duidelijk en overzichtelijk. Die van FFX-2 ziet er goed uit (en is even dik) maar ik heb er logischerwijs nog niet ingekeken :) eerst uitspelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2024

CrushOne

Error Ω

MM- schreef op 27 februari 2004 @ 14:10:
Hmm ik heb ffx-2 een beetje snel zitten spelen dus nu heb ik hem bijna uitgespeeld, heb haast geen sidequests gedaan omdat ik gewoon niet wist waar ik moest beginnen :+ Ga het nu maar uitspelen met een guide om de 100% er uit te halen, welke raden jullie me aan?
Ik hoop dat je opnieuw wil beginnen, anders haal je de 100% never

* CrushOne @ piggyback

[ Voor 3% gewijzigd door CrushOne op 27-02-2004 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-07 16:26

westergas

rikkie_pc

Ik ga FFVII nog een keer (2e keer sinds '97 pas!) spelen.
Ik hoor overal dat dit niet kan op een xp1800 met een gf4 ti, is dat zo?
Iemand tips over hoe ik hem aan de praat kan krijgen?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52687

Wie weet een site waar ik de Piggyback guide kan kopen? Bij dimplus hebben ze alleen Brady games :)
Deel 7 heb ik dan van Brady (was nog geen PB dacht ik) en de rest van PB dus liever deze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Laatst online: 04-07 20:54

bAdmuTs

mAzE

w3sTErGaS schreef op 27 februari 2004 @ 20:08:
Ik ga FFVII nog een keer (2e keer sinds '97 pas!) spelen.
Ik hoor overal dat dit niet kan op een xp1800 met een gf4 ti, is dat zo?
Iemand tips over hoe ik hem aan de praat kan krijgen?
Je heb een xp patch nodig om hem te kunnen spelen, alleen er zijn een aantal dingen die te snel lopen, zoals het motor rijden en snowboarden :X

FFVII xp patch

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Laatst online: 03-07 13:42
Anoniem: 52687 schreef op 27 februari 2004 @ 20:36:
Wie weet een site waar ik de Piggyback guide kan kopen? Bij dimplus hebben ze alleen Brady games :)
Deel 7 heb ik dan van Brady (was nog geen PB dacht ik) en de rest van PB dus liever deze :)
http://www.igdepot.com/ hierzo misschien heb er ook 2 besteld van piggyback voor x en x-2.

of hier misschien,

http://www.authorisedcollection.com/en/

[ Voor 8% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 27-02-2004 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

bAdmuTs schreef op 27 februari 2004 @ 20:43:
[...]

Je heb een xp patch nodig om hem te kunnen spelen, alleen er zijn een aantal dingen die te snel lopen, zoals het motor rijden en snowboarden :X

FFVII xp patch
Oke dan! Thanx voor de patch :*)

En aangezien het ongeveer 7 jaar geleden is dat ik me voor het laatst in de huid van cloud begaf....dat motor rijden en snowboarden.....zijn dat essentiele onderdelen om het onderste uit de kan te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

w3sTErGaS schreef op 27 februari 2004 @ 21:08:
[...]

En aangezien het ongeveer 7 jaar geleden is dat ik me voor het laatst in de huid van cloud begaf....dat motor rijden en snowboarden.....zijn dat essentiele onderdelen om het onderste uit de kan te halen?
Weet ik eigenlijk niet, met snowboarden kan je bijv ballonnetjes verzamelen maar ik heb geen idee wat je ervoor krijgt, hoop een potion ofzo, dan is het niet zo boeiend :)

[ Voor 21% gewijzigd door bAdmuTs op 27-02-2004 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damtheman
Mm vreemd , dan moet ik de laatste piggyback gekocht hebben die ze hadden bij dimplus.

Naja zoals gezegt hij is ook te krijgen bij IGDepot dus nix aan de hand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
w3sTErGaS schreef op 27 februari 2004 @ 21:08:
[...]

Nope. In de Golden Saucer kan je deze minigames spelen om GP te verdienen, maar GP kan je ook kopen. Verder hebben ze geen nut.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-06 23:54
Ik heb net de full-size dvd kwaliteit trailer gezien van Final Fantasy VII: Advent Children en 1 woord:

OMG! ik willlll zieeen :D

Volgens mij draait het een beetje om het hoofd van jenova. (jenova no kubi). En je ziet Cloud, Barret en eventjes Vincent voorbij komen. Verder is er iemand die erg evil lijkt en volgens mij related is tot sephiroth en hij heeft 2 handlangers die minstends zo evil als hemzelf lijken :D Tevens hoor ik een vrouwenstem, wat denk ik van tifa is aangezien yuffie eigenlijk een secret character was, en die aeris niet meer zo goed kan praten geloof ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion

Scorpion

BlackMage schreef op 28 februari 2004 @ 00:25:
Ik heb net de full-size dvd kwaliteit trailer gezien van Final Fantasy VII: Advent Children en 1 woord:

OMG! ik willlll zieeen :D

Volgens mij draait het een beetje om het hoofd van jenova. (jenova no kubi). En je ziet Cloud, Barret en eventjes Vincent voorbij komen. Verder is er iemand die erg evil lijkt en volgens mij related is tot sephiroth en hij heeft 2 handlangers die minstends zo evil als hemzelf lijken :D Tevens hoor ik een vrouwenstem, wat denk ik van tifa is aangezien yuffie eigenlijk een secret character was, en die aeris niet meer zo goed kan praten geloof ik :P
Ik weet niet of je de zelfde trailer als mij hebt gezien (met subs that is) en dat dat van jenova een gok was of niet, maar met subs was het inderdaad te lezen: "It seems that they have retrieved Jenova's head."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Laatst online: 07-06 23:54
Scorpion schreef op 28 februari 2004 @ 01:32:
[...]

Ik weet niet of je de zelfde trailer als mij hebt gezien (met subs that is) en dat dat van jenova een gok was of niet, maar met subs was het inderdaad te lezen: "It seems that they have retrieved Jenova's head."
Ik heb die zonder ondertitels gezien
Heb je misschien een linkje naar waar ik de sub versie kan downloaden? (links naar trailers mogen toch wel?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Een Nederlandse: www.proxis.nl
FF ISBN code invoeren en je hebt 'm :)

Let wel dat ze soms erg traag zijn, ik heb ik januari mijn FFX-2 guide besteld (Brady) maar is nog niet binnen.

[ Voor 15% gewijzigd door Flake op 28-02-2004 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

Argh... ik lees net dat als je scenes gaat skippen (select-vierkant) dat dat het percentage ook beinvloed :{
Is dat inderdaad het geval?

Edit:
Ik heb het natuurlijk over FFX2 :P

[ Voor 16% gewijzigd door White Dust op 28-02-2004 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Laatst online: 03-07 13:42
White Dust schreef op 28 februari 2004 @ 19:00:
Argh... ik lees net dat als je scenes gaat skippen (select-vierkant) dat dat het percentage ook beinvloed :{
Is dat inderdaad het geval?

Edit:
Ik heb het natuurlijk over FFX2 :P
Dat lijkt me stug, moet ik dan als ik 10x af ga weer 10x diezelfde filmpjes kijken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Laatst online: 07:03

inXs

known as inXs

bAdmuTs schreef op 25 februari 2004 @ 17:30:
[...]

Hmm, ik zit pas op cd 1 en ben daar nog "lang" niet mee klaar en zit nu op lvl 35 - 40, ben ik dan nu al sterk of ben jij gewoon slap :P
Naja even een leuk feitje dan, als je geloof ik tussen lvl 96 en 99 zit (of vanaf lvl 90 al?) dan is de eindbaas van het spel stukken moeilijker.. De 2e keer dat ik ff VII uitspeelde was ik lvl 80 de 3e keer lvl 99 en dat viel ineens vies tegen, niet normaal meer zeg....
Anoniem: 49471 schreef op 26 februari 2004 @ 14:15:
Toch weer achter iets leuks gekomen.

Als je in Final Fantasy 7 tegen de gi natak moet vechten, die baas in Cosmo Canyon ken je hem in 1 hit verslaan.

Gooi gewoon een phoenix down of cast life op hem en de worden death verschijnen en dood is die!!!

Vage sjit!
Dit soort dingen zitten wel meer in de FF serie, er zijn meerdere eindbazen (ook in FFX) die op dit soort manieren te verslaan zijn.. In alle Final Fantasy's eigenlijk.. Er zijn ook van die figuren die bijna onmogelijk lijken, maar door middel van 1 potion of wat dan ook het loodje leggen.

Gewoon een kwestie van de guides erop na checken of proberen.

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

inXs schreef op 28 februari 2004 @ 21:54:
Gewoon een kwestie van de guides erop na checken of proberen.
Hoeft niet eens, je kunt ook logisch gaan nadenken :P als je een ondood/zombie wezen hebt dan is het 'logisch' dat ze zwak zijn voor helende magie ;)

Edit: O, bij de weg... Ik ben weer eens over nieuw begonnen met FFX2, als je voor het eerst richting de youth league gaat, de quest dat je de monster moet verslaan en een baan richting de lift moet maken, als er mist komt op zetten kan ik het spel niet in pauze modus zetten...
Is m'n controller kadoek of hoort dit zo :?
(zou me niets verbazen dat m'n controller stuk is :X maar zo te zien is het echt alleen als er mist komt op zetten)

[ Voor 45% gewijzigd door White Dust op 28-02-2004 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

White Dust schreef op 28 februari 2004 @ 21:58:
[...]

Hoeft niet eens, je kunt ook logisch gaan nadenken :P als je een ondood/zombie wezen hebt dan is het 'logisch' dat ze zwak zijn voor helende magie ;)
Ja okz uiteraard is het ook logisch ;) Magoed niet voor iedereen schijnbaar :P

Ik zal binnenkort als ik weer eens tijd heb ook maar eens de winkel binnenstormen om FFX-2 te halen.

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Undead monsters zijn altijd kwetsbaar voor healing stuff. Die fake president in FFVIII krijg je (na zijn tranformatie) ook met 1 phoenix down dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
Vash schreef op 28 februari 2004 @ 22:37:
Undead monsters zijn altijd kwetsbaar voor healing stuff. Die fake president in FFVIII krijg je (na zijn tranformatie) ook met 1 phoenix down dood.
Die ondode versie van Evrae in FFX waar je in de Via Purifico onder water tegen moest vechten was ook best wel een kutbaas. Totdat je erachter komt dat ie met twee Phoenix Downs de pijp uit gaat :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Idd, de eerste keer heb ik daar lekker tegen gevochten. Khad net Wakka z'n 2e overdrive.
Maar de 2e keer dat ik het speelde idd gewoon phoenix down gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Als ik nu oud nieuws breng moeten jullie het zeggen hoor maar op www.nedgame.nl is ff7 weer te koop(!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
  • Laatst online: 23-06 19:42
* Icingdeath Is ook maar begonnen met de final fantasy reeks :) Ik ben maar begonnen bij final fantasy 3 op snes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
w3sTErGaS schreef op 29 februari 2004 @ 11:18:
Als ik nu oud nieuws breng moeten jullie het zeggen hoor maar op www.nedgame.nl is ff7 weer te koop(!!)
Klopt, ze hadden ze een tijd geleden weer opnieuw gedrukt. Metal gear solid ook geloof ik.

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
  • Laatst online: 30-06 20:48
Zit er soms een of andere cheat in FF-X2? Als ik de whitemagic dresspere pak, en daarna tegen een hele makkelijke vijand ga vechten met de andere 2 K.O. dan hoef ik alleen nog maar iets op "X" te leggen ('n boek ofzo) en hij blijft de heletijd HP aanvullen. Daardoor leer je dus whitemagic helemaal. Als je 'n uur later ofzo (ben 't nu ff aan 't testen) terug komt kijken.

Ik zal wel niet de eerste zijn die dat was opgevallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Flint schreef op 29 februari 2004 @ 15:07:
Zit er soms een of andere cheat in FF-X2? Als ik de whitemagic dresspere pak, en daarna tegen een hele makkelijke vijand ga vechten met de andere 2 K.O. dan hoef ik alleen nog maar iets op "X" te leggen ('n boek ofzo) en hij blijft de heletijd HP aanvullen. Daardoor leer je dus whitemagic helemaal. Als je 'n uur later ofzo (ben 't nu ff aan 't testen) terug komt kijken.

Nee dat was al eerder gezegd :) maar goed, ik laat het spel geen uur liggen ;) Ik zit nu in Ch5 en ik heb White Mage, Warrior, Thief alle drie op 100%...Songstress krijg ik niet verder dan 84% trouwens, er blijven twee vlakjes open...dus die zul je wel moeten unlocken in een sidequest ofzo. Ben nu Berserker (Paine), Gunner (Yuna) en Bushido (Rikku) naar 100% aan het loodsen.

Ik was trouwens niet vliegensvlug al naar ch5 gegaan maar sommige monstertjes waren zelfs voor mij nog te tough, dus ik ben toch nog maar even aan het levelen voordat ik doorga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damtheman
Flint schreef op 29 februari 2004 @ 15:07:

Telkens als je een ability gebruikt dan ontvang je ook een ap point dat tot 100 per random gevecht. Alleen geld dat weer niet als je bijv niets kunt stelen of er niets te healen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Marruk schreef op 29 februari 2004 @ 14:45:
[...]

Klopt, ze hadden ze een tijd geleden weer opnieuw gedrukt. Metal gear solid ook geloof ik.
Oud nieuws dus...was ik al bang voor. Het is ook altijd hetzelfde hier op got :( Altyd als ik denk dat ik een scoop heb blijk ik spuit 11 te zijn :Z

Maakt ook niet uit, ik heb hem besteld...op de pc achter de monitor was toch niet helemaal zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gatekeeper miniquest spoilertje
Hui ymc za aah lyldiyn rapd weah wuhhapytah ub rad cdnyht jyh Pacyet ah dfaa Lyldiync ub aah Lrulupu tuun ta Lyms Myhtc rapd weah nylah tyh rap za ymmac fam kaweah :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion

Scorpion

BlackMage schreef op 28 februari 2004 @ 15:23:
[...]

Ik heb die zonder ondertitels gezien
Heb je misschien een linkje naar waar ik de sub versie kan downloaden? (links naar trailers mogen toch wel?)
here you go:
http://anime.mircx.com/do...c39238afb18157831f52f79ed

is wel bittorrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb ff een mailtje gestuurd naar DimPlus en ze hadden hem wel (PB Guide) :)
Moest alleen via mail bestellen omdat de opgave beperkt is.
Deze week koop ik dan FFX-2 :)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 52687 op 02-03-2004 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Ik heb ff nagedacht over FFVII en AV, dus zie hieronder een enorme spoiler voor degene die FFVII niet kennen!

Rad fuunt Naiheuh ruunta eg uug jymmah eh ta dnyeman jyh YJ. Rad rama janryym jyh VVJEE fyc tyd Lmuit ah Cabrenudr cdeanjah eh tea Sygu nayldun eh Lmuit'c rusadufh, ah tyd ta rieteka Lmuit cmalrdc aah secmigda gmuuh jyh Cabrenudr ec (Cabrenudr wamv fyc uug syyn aah gmuuh, ustyd rad unekehaam uug cdeanv eh tea Sygu nayldun).

Wui rad tyyntuun scc gihhah tyd tea 2 eh ta dnyeman heaifa gmuhah jyh Cabrenudr gihhah wezh? Naiheuh sad Zarujy ec fyd Cabrenudr uug femta "du tacdnuo dra funmt" :). Scc gusah fa Ruzu uug faan dakah eh ted janryym?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ik heb FF X-2 voor de eerste keer uit...Story completion op 60%. Nu gaan we dus opnieuw beginnen maar dan voor de 100%. Mooie is...niet echt een spoiler...dat er meerdere endings in zitten, en vast wel een speciale voor de 100% score :)

Zijn er trouwens meer mensen die Gippal best wel een tof karakter vinden :) lekkere 'air' heeft die gozert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
Anoniem: 2557 schreef op 03 maart 2004 @ 12:18:
Nou ik heb FF X-2 voor de eerste keer uit...Story completion op 60%. Nu gaan we dus opnieuw beginnen maar dan voor de 100%. Mooie is...niet echt een spoiler...dat er meerdere endings in zitten, en vast wel een speciale voor de 100% score :)

Zijn er trouwens meer mensen die Gippal best wel een tof karakter vinden :) lekkere 'air' heeft die gozert.
Jah, Gippal heeft wel relaxte lichaamstaal, en z'n voice actor is ook wel goed gecast. Sowieso zijn de animaties in FFX-2 een stuk uitbundiger dan in FFX, volgens mij hebben ze zich wel uitgeleefd bij de motion capture afdeling :)

't Lijkt me alleen dat die animaties wel beter tot hun recht komen in de snellere NTSC versie, maar dat kan ik niet zo zeggen, aangezien ik de PAL versie niet met m'n eigen ogen heb gezien :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
  • Laatst online: 23-06 19:42
Ik heb net final fantasy VIII(PC) binnen na hem te hebben geinstalleerd loopt ie vast na de intro iemand enig idee waar het aan kan liggen? En is er ook mogelijk heid die intro te skippen?

Dank bij voorbaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

Herr Stuhl schreef op 03 maart 2004 @ 13:46:
Ik heb net final fantasy VIII(PC) binnen na hem te hebben geinstalleerd loopt ie vast na de intro iemand enig idee waar het aan kan liggen? En is er ook mogelijk heid die intro te skippen?

Dank bij voorbaat :)
Probeer deze patch is, weet niet of het helpt hoor :)

Final Fantasy 8 GeForce Version

Final Fantasy 8 Non-GeForce Version

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

Net ff FFX-2 gescoord en ik ben nu al geheel verslaafd.. Ahh toch wel weer lekker, de hele avond final fantasy spelen! :D

edit: alleen het vechten ontgaat me af en toe nog ffkes

[ Voor 20% gewijzigd door inXs op 03-03-2004 19:57 ]

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

inXs schreef op 03 maart 2004 @ 19:38:
Net ff FFX-2 gescoord en ik ben nu al geheel verslaafd.. Ahh toch wel weer lekker, de hele avond final fantasy spelen! :D

edit: alleen het vechten ontgaat me af en toe nog ffkes
Volgens mij had iedereen dat in het begin wel :) het went relatief snel, hoewel ik er bij blijf dat ik het systeem van FFX fijner vond. Ik ga vanavond in elk geval opnieuw beginnen voor de 100% score :D

Om nog een sentimenteel steekje te laten vallen: wat een lading de woorden "This is my story" inmiddels hebben gekregen. Bij FFX, bij The Eternal Calm en bij FFX-2. Krijg steeds kippenvel als ik het hoor :) puur omdat er zulke epische gebeurtenissen verborgen zitten in die vier woordjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

Anoniem: 2557 schreef op 03 maart 2004 @ 20:09:
[...]

Volgens mij had iedereen dat in het begin wel :) het went relatief snel, hoewel ik er bij blijf dat ik het systeem van FFX fijner vond. Ik ga vanavond in elk geval opnieuw beginnen voor de 100% score :D

Om nog een sentimenteel steekje te laten vallen: wat een lading de woorden "This is my story" inmiddels hebben gekregen. Bij FFX, bij The Eternal Calm en bij FFX-2. Krijg steeds kippenvel als ik het hoor :) puur omdat er zulke epische gebeurtenissen verborgen zitten in die vier woordjes...
Mmzz vallen alle schatkisten ook onder die 100%? Ik heb er nou al wat gemist :P

edit: naja ik ga wel weer terug hierheen :D

edit2: en zoals altijd, ik probeer altijd expres niet de goede kant op te gaan zodat ik meer van het spel zie, maar 9van de 10 keer is dat toch de goede kant :'(

[ Voor 16% gewijzigd door inXs op 04-03-2004 07:56 ]

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

inXs schreef op 03 maart 2004 @ 20:15:
[...]

Mmzz vallen alle schatkisten ook onder die 100%? Ik heb er nou al wat gemist :P

edit: naja ik ga wel weer terug hierheen :D

edit2: en zoals altijd, ik probeer altijd expres niet de goede kant op te gaan zodat ik meer van het spel zie, maar 9van de 10 keer is dat toch de goede kant :'(
Nee niet alle schatkisten vallen daaronder...het zijn per locatie en per chapter een aantal dingen die je moet doen. De hotspots volgen moet je dus in elk chapter pas als laatste doen, anders mis je heel veel. Wat simpele voorbeelden: helemaal aan het begin als je met Rikku en Paine achter LeBlanc aanrent zit op dock 2 iemand in een Moogle pak op de grond, je kan daar healen. Als je dat niet minimaal 1 keer doet mis je een stuk van het verhaal!

Waar dat op sloeg snapte ik ook pas later, maar het is wel heel erg grappig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb me PiggyBack FFX-2 guide binnen :D Hij's erg mooi (ruikt ook lekker 8-) ), in de stijl van FFX guide :)
Nu de game zelf nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

Anoniem: 2557 schreef op 04 maart 2004 @ 12:09:
[...]

Nee niet alle schatkisten vallen daaronder...het zijn per locatie en per chapter een aantal dingen die je moet doen. De hotspots volgen moet je dus in elk chapter pas als laatste doen, anders mis je heel veel. Wat simpele voorbeelden: helemaal aan het begin als je met Rikku en Paine achter LeBlanc aanrent zit op dock 2 iemand in een Moogle pak op de grond, je kan daar healen. Als je dat niet minimaal 1 keer doet mis je een stuk van het verhaal!

Waar dat op sloeg snapte ik ook pas later, maar het is wel heel erg grappig :)
Mmzz dan ga ik even terug... :x

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:36

Ryceck

Constants and Variables

w3sTErGaS schreef op 29 februari 2004 @ 11:18:
Wil je mij niet meer blij maken om niets... :(

Ik dacht dat het over de PC-versie ging.... die zoek ik al een maand of 2 zeg maar... :'(
Vash schreef op 03 maart 2004 @ 10:38:
Ik heb ff nagedacht over FFVII en AV, dus zie hieronder een enorme spoiler voor degene die FFVII niet kennen!

Rad fuunt Naiheuh ruunta eg uug jymmah eh ta dnyeman jyh YJ. Rad rama janryym jyh VVJEE fyc tyd Lmuit ah Cabrenudr cdeanjah eh tea Sygu nayldun eh Lmuit'c rusadufh, ah tyd ta rieteka Lmuit cmalrdc aah secmigda gmuuh jyh Cabrenudr ec (Cabrenudr wamv fyc uug syyn aah gmuuh, ustyd rad unekehaam uug cdeanv eh tea Sygu nayldun).

Wui rad tyyntuun scc gihhah tyd tea 2 eh ta dnyeman heaifa gmuhah jyh Cabrenudr gihhah wezh? Naiheuh sad Zarujy ec fyd Cabrenudr uug femta "du tacdnuo dra funmt" :). Scc gusah fa Ruzu uug faan dakah eh ted janryym?
Cunno syyn kehkah tea tuut? :/
Eg tylrd tyd head Lmuit syyn Wylg tuutkehk ah tyd rad head wuwaan gmuhah fynah syyn saan sahcah tea sad Zahujy'c lammah fynah kaehzaldaant. Reantuun wuitah wez "ubkafyyntaant" funtah dud Cabrenudr. Ymruafam... ty wui ta patuamehk wezh.

Uv sec eg hi aah raam cdig jyh rad janryym. Hi eg an ujan hytahg hysamezg ryt Lmuit fam Cabrenudr yvkasyygd eh tea nayldun. Uv dulr head?
EG CHYB RAD HEAD :p

[ Voor 63% gewijzigd door Ryceck op 04-03-2004 18:58 ]

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Ryceck schreef op 04 maart 2004 @ 18:44:
[...]

Wil je mij niet meer blij maken om niets... :(

Ik dacht dat het over de PC-versie ging.... die zoek ik al een maand of 2 zeg maar... :'(
Erm...misschien een domme vraag maar....wat moet je met de pc versie als het gewoon veeeeel lekkerder spelen is op een ps??

Ik heb hem hier liggen voor de pc en ik vind het maar niks, ff zittend op een bureaustoel achter een monitor :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

En ik heb steeds meer het gevoel dat je wel alle cutscenes moet zien bij X2, even in een paar verschillende walktroughs gezien...

Wat me ook op valt is dat de face emotions een stuk beter zijn dat in X... als een char blij is, is die ook blij, in X had ik zo nu en dan het gevoel dat het gezicht toch een beetje te veel in de zelfde plooi bleef staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Ryceck (weer over FFVII):
Wylg fyc tuun Cabrenudr yvkasyygd eh ta nayldun. Lmuit kehk an ylrdanyyh ah syygda 's yv, syyn wamv ujanmaavta rez rad uug head (gnaak tyd rama wfyynt tuun w'h neppah). Ta Lmuit tea za eh rad cbam cbaamd fyc aah secmigda gmuuh jyh Cabrenudr.

Eg tylrd tyd rad famtakamezg gmuhah fynah, syyn ett sad tea lammah jyh Zahurjy kaehzaldaant. Tic zy, Lmuit kehk fam wagancdafadah tuut :P

[ Voor 6% gewijzigd door Flake op 04-03-2004 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

White Dust schreef op 04 maart 2004 @ 19:58:
En ik heb steeds meer het gevoel dat je wel alle cutscenes moet zien bij X2, even in een paar verschillende walktroughs gezien...

Wat me ook op valt is dat de face emotions een stuk beter zijn dat in X... als een char blij is, is die ook blij, in X had ik zo nu en dan het gevoel dat het gezicht toch een beetje te veel in de zelfde plooi bleef staan :P
ze hadden 38 spieren gerigged voor de gezichtsuitdrukkingen...in FFX waren dat er 10. Dus ja, dat is wel iets verbeterd ja.

Ik ga nu weer vrolijk verder...zat op 10% in m;n tweede potje :) de uitdaging nu is dus de story op 100% te krijgen, alle miniquests te doen, alle dressspheres op 100% krijgen ennuh....uhhhh...nou ja, alles te doen wat er te doen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
@Vash

Dryd'c hud dnia ec ed? Lmuit teth'd tea. Frah oui ku pylg du dra Crehny Syhceuh eh E pameav tecl , oui femm caa y lidclaha ypuid Wylg yht Lmuit aclybehk vnus dryd syhceuh. Drec dygac bmyla yvdan dra ehletahd yd dra Nayldun eh Hepamraes. Pudr Wylg yh Lmuit fanah'd gemmat po Cabrenudr. Drao fana pytmo fuihtat yht vuiht po Ruzu. Ruzu ehzaldat dras fedr ahujy lammc...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck

Ryceck

Constants and Variables

Razkin schreef op 05 maart 2004 @ 06:27:
@Vash

Dryd'c hud dnia ec ed? Lmuit teth'd tea. Frah oui ku pylg du dra Crehny Syhceuh eh E pameav tecl , oui femm caa y lidclaha ypuid Wylg yht Lmuit aclybehk vnus dryd syhceuh. Drec dygac bmyla yvdan dra ehletahd yd dra Nayldun eh Hepamraes. Pudr Wylg yh Lmuit fanah'd gemmat po Cabrenudr. Drao fana pytmo fuihtat yht vuiht po Ruzu. Ruzu ehzaldat dras fedr ahujy lammc...
Ah tyynhy wea za aah cdiggea fyynpez Wylg ah Lmuit cysah ub tea fykah weddah fyyn Wylg pacmecd us Sanl da funtah.
Uug tyd Wylg tyynhy funtd yvkasyygd tuun aah byyn Crehny'c fyyntuun za uug kamezg chybd rua Lmuit yyh tyd wfyynt gusd.
Tyd gmuhah gmubd tic _head_ :) Fyhd Wylg ah Lmuit fynah cysah eh ty syhceuh yyh ta Zahujy-lammc karyhkah us da nalujanah.

Juun wujan eg faad ec an huued cbnyga kafaacd jyh alrd gmuhah tahg eg, ymmaah jyh rad ibknytah jyh sahcah settamc sygu-ehzaldeuh (zahujy-lammc) us wu aah 2a cabre da gfagah.
w3sTErGaS schreef op 04 maart 2004 @ 19:38:
[...]

Erm...misschien een domme vraag maar....wat moet je met de pc versie als het gewoon veeeeel lekkerder spelen is op een ps??

Ik heb hem hier liggen voor de pc en ik vind het maar niks, ff zittend op een bureaustoel achter een monitor :/
Mjah... PS hebben :)
Ik heb dus geen PS, zit er wel hard over te denken om een PS2 te kopen om zo toch de hele FF serie te kunnen spelen (FF7 tot en met FFX-2) maar heb er momenteel geen eurie voor. Dus pc-versie moet ik hebben :) Doe mij die van jou verkopen als je er toch niets mee doet :) Zou je zeer dankbaar zijn :>

[ Voor 28% gewijzigd door Ryceck op 05-03-2004 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

Jumkahc sez ec wylg fam tuut ruun, fant kamuuv eg eh aah lidclaha ub uhkajaan rad aehta jyh lt dfaa kawakt.
Ryceck schreef op 05 maart 2004 @ 11:32:
[...]

Juun wujan eg faad ec an huued cbnyga kafaacd jyh alrd gmuhah tahg eg, ymmaah jyh rad ibknytah jyh sahcah settamc sygu-ehzaldeuh (zahujy-lammc) us wu aah 2a cabre da gfagah.
[...]
Tan ec fam takamezg cbnyga kafaacd jyh gmuhah, jyh lt ds lt dutyd ea ta mevacdnays eh tiegd sad devy us wa fyna eg da jehtah ah ylrdan ta fyynraet da gusah, pmezgd tic tyd ea head kagmuuhd ec ah tyd ea wamvc head aahc pez crehny raavd kawadah raam ajah syyn ah tyd cabre wylg jansuunt raavd jumkahc sez ah lmuit raavd cabre faan jansuunt.

[ Voor 97% gewijzigd door bAdmuTs op 05-03-2004 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck

Ryceck

Constants and Variables

bAdmuTs schreef op 05 maart 2004 @ 11:34:
Jumkahc sez ec wylg fam tuut ruun, fant kamuuv eg eh aah lidclaha ub uhkajaan rad aehta jyh lt dfaa kawakt.

[...]

Tan ec fam takamezg cbnyga kafaacd jyh gmuhah, jyh lt ds lt dutyd ea ta mevacdnays eh tiegd sad devy us wa fyna eg da jehtah ah ylrdan ta fyynraet da gusah, pmezgd tic tyd ea head kagmuuhd ec ah tyd ea wamvc head aahc pez crehny raavd kawadah raam ajah syyn ah tyd cabre wylg jansuunt raavd jumkahc sez ah lmuit raavd cabre faan jansuunt.
Suue tyh chyb eg rad huk :)
Rad ec dnuifahc wu tyd ymc za ub LT3 danikkyyd hyyn Hepamraes ah tyyn ta gamtan jyh tyd riec ehtiegd ta nacd jyh rad janryym gnezkd.
Fyynpez za tic wead rua Wylg ah Lmuit eh Setkyn gusah ah tyyn wea za tic uug tyd Wylg tuutkyyd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80154

Ryceck schreef op 05 maart 2004 @ 11:32:

Mjah... PS hebben :)
Ik heb dus geen PS, zit er wel hard over te denken om een PS2 te kopen om zo toch de hele FF serie te kunnen spelen (FF7 tot en met FFX-2) maar heb er momenteel geen eurie voor. Dus pc-versie moet ik hebben :) Doe mij die van jou verkopen als je er toch niets mee doet :) Zou je zeer dankbaar zijn :>
Dan kun je mijns inziens beter de ps versie emuleren. Even over de tv-out gooien en de beeldkwaliteit / snelheid is nog beter dan op de ps _/-\o_.

Klik hier voor de emu (je moet zelf nog wel aan een bios-bestand zien te komen)

Kijkhier voor een guide hoe je ePSXe kunt configgen.

Tenslotte kun je deze site in de gaten houden wil je van de stand van zaken in de 'emu-scene' op de hoogte blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-07 15:57

-db-

Hoi

Ryceck schreef op 05 maart 2004 @ 11:59:
[...]

Suue tyh chyb eg rad huk :)
Rad ec dnuifahc wu tyd ymc za ub LT3 danikkyyd hyyn Hepamraes ah tyyn ta gamtan jyh tyd riec ehtiegd ta nacd jyh rad janryym gnezkd.
Fyynpez za tic wead rua Wylg ah Lmuit eh Setkyn gusah ah tyyn wea za tic uug tyd Wylg tuutkyyd.
Eh tea gamtan gih za uug huk jean jancmykah mawah jyh ta crehny. Tyyn cdyyd eh tyd wa Wylg ah Lmuit kadacd rappah ah ymmaah pez lmuit avvaldah jyh ta zahujy lammah kasadah fynah. Uug cdyyd an tyd wa uhdchybd wezh, danikkajuhtah pez crehny ah Wylg ec haakaclrudah fakahc janwad. Eh rad myydcda jancmyk cdyyd tyd ta janpmezvbmyydc jyh Lmuit uhpagaht syyn tyd ras ubcbunah head hutek ec ustyd wezh paficdwezh jansehtant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck

Ryceck

Constants and Variables

-db- schreef op 05 maart 2004 @ 14:36:
[...]

Eh tea gamtan gih za uug huk jean jancmykah mawah jyh ta crehny. Tyyn cdyyd eh tyd wa Wylg ah Lmuit kadacd rappah ah ymmaah pez lmuit avvaldah jyh ta zahujy lammah kasadah fynah. Uug cdyyd an tyd wa uhdchybd wezh, danikkajuhtah pez crehny ah Wylg ec haakaclrudah fakahc janwad. Eh rad myydcda jancmyk cdyyd tyd ta janpmezvbmyydc jyh Lmuit uhpagaht syyn tyd ras ubcbunah head hutek ec ustyd wezh paficdwezh jansehtant.
Gemist... "* Ryceck rent gelijk terug naar kelder :)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

Ik moet zeggen dat FFX2 me een beetje tegenvalt in vergelijking tot andere FF's.

Ik stoorde me al na 5 minuten aan de muziek, en dat blij gedans door heel dit spel :X
Ik mis ook de drive om verder te spelen die ik in de vorige FF's wel had. Maar dat zal mede komen door de slechte storyline.

Leuk is het wel om oude chars (raar gevoel geeft me dat) en locaties terug te zien. Al moet ik zeggen dat dat ook weer een groot gedeelte van "de ontdekkingsreis" verprutst.

kortom ik had stiekem toch wat beters verwacht

[ Voor 5% gewijzigd door CrushOne op 07-03-2004 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

CRu5H0n3 schreef op 07 maart 2004 @ 17:33:
Ik moet zeggen dat FFX2 me een beetje tegenvalt in vergelijking tot andere FF's.

Ik stoorde me al na 5 minuten aan de muziek, en dat blij gedans door heel dit spel :X
Ik mis ook de drive om verder te spelen die ik in de vorige FF's wel had. Maar dat zal mede komen door de slechte storyline.

Leuk is het wel om oude chars (raar gevoel geeft me dat) en locaties terug te zien. Al moet ik zeggen dat dat ook weer een groot gedeelte van "de ontdekkingsreis" verprutst.

kortom ik had stiekem toch wat beters verwacht
Naja je bent nog niet echt ver merk ik, als je wat verder komt wordt het een stuk spannender en komt het verhaal wat beter eruit. Het is wel dik ingewikkeld af en toe :D

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Zijn er trouwens wel mensen hier die ook FF:CC voor de gamecube spelen?

Ik heb het spel nu een tijdje en vind het echt lachuh. Het mag dan wel anders zijn als de Playstation FF games maar ik vermaak me er best mee. Ook vind ik het een stuk leuker om real time te vechten.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

inXs schreef op 07 maart 2004 @ 18:21:
[...]

Naja je bent nog niet echt ver merk ik, als je wat verder komt wordt het een stuk spannender en komt het verhaal wat beter eruit. Het is wel dik ingewikkeld af en toe :D
Dat is wel zo, ik heb niet zo veel fantasy gespeeld (VIII op de PC en dan X), maar bij die twee spellen had je in het begin weinig vrijheid (moest je redelijk strikt het verhaal volgen) en kreeg je later meer vrijheid, bij X2 is het net andersom, zo lijkt het.

Maar goed, ik kan wel van X2 genieten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
schnumi schreef op 07 maart 2004 @ 18:23:
Zijn er trouwens wel mensen hier die ook FF:CC voor de gamecube spelen?

Ik heb het spel nu een tijdje en vind het echt lachuh. Het mag dan wel anders zijn als de Playstation FF games maar ik vermaak me er best mee. Ook vind ik het een stuk leuker om real time te vechten.
Ik ga hem zeker nog kopen, want het lijkt me wel leuk om even een andere FF te spelen. Tevens moet ik hem voor m'n verzameling hebben en zo heb ik tenminste nog een excuus om een GC te kopen :P

Is die trouwens al uit in NL? Ik dacht dat hij 1 maart gelaunched zou worden in de EU, maar kheb er eigenlijk niets van gemerkt of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Ik weet niet of hij al uit is in NL. :)

Ik heb de US versie (US gamecube vandaar, importeer alles). :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

inXs schreef op 07 maart 2004 @ 18:21:
[...]

40%

en het zal heus wel spannender worden daar twijfel ik niet over. Maar dan nog...
Alle andere FF's boeien me vanaf de 1e seconde (zoals het hoort)

[ Voor 11% gewijzigd door CrushOne op 07-03-2004 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:45
Heb laatst FFX-2 gezien maar ik was niet echt onder de indruk, vond het begin een beetje suf en de characters niet zo leuk.. maarja laatste was ik gespeeld heb is FFVII (geen FFX dus) dus zal wel wat anders gewend zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Laatst online: 06-07 19:36
Lees net datgeheimschrift gedoe ff door.. ik moet nodig FF7 weer eens gaan spelen :X
Zie namen en dingen langskomen die ik helemaal niet meer weet :X
Hoog tijd om em weer eens te spelen :P hopen dat ik em uit heb voordat AV uit komt :)

[ Voor 12% gewijzigd door LordMithril op 07-03-2004 22:45 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CRu5H0n3 schreef op 07 maart 2004 @ 21:49:
[...]
40%

en het zal heus wel spannender worden daar twijfel ik niet over. Maar dan nog...
Alle andere FF's boeien me vanaf de 1e seconde (zoals het hoort)
Ach jij zal dan ook niet 1 van die mensen zijn geweest die na FFX te hebben uitgespeeld Square verrot heeft lopen schelden omdat het zo'n oneerlijk einde was :) Ik heb FFX-2 intussen ook 1 keer uitgespeeld (op 60%) en dan vind ik het al weer jammer dat 'we' nooit meer in Spira terug zullen keren na FFX-2. Het voelt al zo vertrouwd aan :)

Ik ben hem nu dus voor de tweede keer aan het uitspelen, ik wil de ultieme ending halen, en na de eerste 10 uur spelen heb ik misschien 4 dingen gezien die ik de eerste keer spelen ook zag, de rest is allemaal nieuw...het lijkt wel een compleet nieuw spel weer...dus zo slecht zit ie niet in elkaar, de replayability is erg hoog. En mij boeide ie wel vanaf moment 1...omdat je al die plekjes terug wilt zien, omdat je wilt weten hoe het nu met Lulu en Wakka gaat, omdat je wilt weten of Yuna en Tidus nog herenigd worden (wat ik nu nog niet weet, en ook nog niet wil weten) enz. enz. enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe kom je in FF IX eigelijk aan nieuwe ability points??

Zit op lvl 40, en mijn Zidane heeft maar iets van 38 AP's, en ik kan dus maar ongeveer 4 abilityies equippen (Auto-potion, auto-regen, counter etc) Die zijn allemaal ronde de 10 AP.

Krijg je deze gewoon naarmate ke power lvl hopger wordt, of moet je hier iets voor doen?? Stoor me dr een klein beetje aan, want ik kan van mn 25 abilities alleen de beste 4/5 equippen :( wheee!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
Hoe hoger je level, hoe meer AP points. Balen eh? >:)
FFIX zou trouwens absoluut niet leuk zijn, als je altijd alle abilities zou kunnen gebruiken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Razkin schreef op 08 maart 2004 @ 17:36:
Hoe hoger je level, hoe meer AP points. Balen eh? >:)
FFIX zou trouwens absoluut niet leuk zijn, als je altijd alle abilities zou kunnen gebruiken.
Dat is zeker waar, maar 4 van de 25 is wel erg weinig :P
Als dr een andere manier was om AP's te verdienen, dan was ik van de partij :P

Auto regen, auto life en counter staan bij mij altijd aan... just in case :P

FF IX ruledddddddd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

Anoniem: 2557 schreef op 08 maart 2004 @ 10:28:
[...]
En mij boeide ie wel vanaf moment 1...omdat je al die plekjes terug wilt zien, omdat je wilt weten hoe het nu met Lulu en Wakka gaat, omdat je wilt weten of Yuna en Tidus nog herenigd worden (wat ik nu nog niet weet, en ook nog niet wil weten) enz. enz. enz.
ow maar die mening deel ik wel met je hoor. Ik vind alleen het pakpapier van X-2 (met dank aan SCIxX voor de juiste woordkeuze) suf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CRu5H0n3 schreef op 08 maart 2004 @ 23:55:
[...]

ow maar die mening deel ik wel met je hoor. Ik vind alleen het pakpapier van X-2 (met dank aan SCIxX voor de juiste woordkeuze) suf.
Het heeft een vrij hoog Charlies Angels gehalte noemde een vriend van me het :)

Ik weet trouwens niet wie heeft bedacht dat elke zin gesproken door een Hypello eindigt met een vraagteken, maar het is briljant :)

Sho long Shucker? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

schnumi schreef op 07 maart 2004 @ 19:46:
Ik weet niet of hij al uit is in NL. :)

Ik heb de US versie (US gamecube vandaar, importeer alles). :)
De NL versie komt A.S. Donderdag uit. :) Zeker kopen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:51

CSB

:D

En gezien het feit dat je maandelijks moet dokken vind ik persoonlijk best minder...

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104283

CSB schreef op 09 maart 2004 @ 13:38:
En gezien het feit dat je maandelijks moet dokken vind ik persoonlijk best minder...
huh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:51

CSB

:D

FFXI die in Japan al DIK 2 jaar uit is en in Amerika ook al een aardige tijd draait. En ALS hij hier uitkomt... Ik zei dus ALS, moet je nog een maandelijks bedrag dokken van ik geloof 10 euro of zo.
Ff offtopic: FFXI is al te koop op Bol.com... Een Port uit canada. lame dus, plus het feit dat je 84 eurootjes mag betalen voor crap dat nieteens goed werkt...
Typisch geval van jammer.

Deprimerend eigenlijk... |:(

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxKr0n3xX
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
CSB schreef op 09 maart 2004 @ 13:54:
FFXI die in Japan al DIK 2 jaar uit is en in Amerika ook al een aardige tijd draait. En ALS hij hier uitkomt... Ik zei dus ALS, moet je nog een maandelijks bedrag dokken van ik geloof 10 euro of zo.
Ff offtopic: FFXI is al te koop op Bol.com... Een Port uit canada. lame dus, plus het feit dat je 84 eurootjes mag betalen voor crap dat nieteens goed werkt...

Crap die niet goed werkt? Wat werkt er momenteel niet aan FFXI dan? Hij is prima speelbaar hoor. 84 euro? Bij de Dynabyte in amsterdam voor 71 euro. Een port uit Canada? Het is denk ik gewoon de North American release hoor.

Ja het kost geld per maand maar het is imo goed speelbaar en er is zat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
CSB schreef op 09 maart 2004 @ 13:54:

Tsja, je HOEFT het niet te kopen hoor.

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49471

Omdat er toch nog een hoop onduidelijkheid is over Final Fantasy 7 in dit topic heb ik besloten het 1 en ander op chronologische wijze te plaatsen. Hieronder volgt dan op chronologische wijze het verhaal wat voorafgegaan is als je begint in het spel wat een hele boel duidelijk zal maken. Dus als je dat gedoe met die clones etc niet duidelijk is READ IT. Jenova project wat is het? Alles staat erin. Vind het onzin om dit in Albhed te gaan plaatsen, want Final Fantasy 7 is al uit 1997 en als je dat spel nog niet gespeeld hebt zou ik toch maar even onder je rots vandaan komen. Voor degene die dit stukje tekst toch lezen.

SPOILERS

Meer dan 2000 jaar geleden

Er komt een buitenaards ras naar de aarde genaamd de Cetra. Ze zijn hier voor een quest. Die quest is om het beloofde land te zoeken. Onze planeet is daarvoor de ideale locatie, want elk levend wezend dat overlijd komt terecht in de lifestream. Verder is er ook al menselijk leven wat onze planeet ideaal maakt. Dus de Cetra verdeelt zich zelf in stammen (tribes) en begint hier te leven.

Ongeveer 2000 geleden

Jenova komt naar de planeet. Jenova is bekend als de “calamity from the skies” zij land in het Noorden van de planeet en Cetra die daar al woonden in de plaats Knowlegde pole gingen op onderzoek uit. Na Jenova gevonden te hebben en die tevens als Cetra vermomd is en vrede beloofde aan de Cetra infecteerde zij de knowlegdepole Cetra’s met een virus dat hun doet muteren en uiteindelijk vermoord. Jenova gaat dan vervolgens de hele planeet over om alle Cetra stammen te vernietigen.

Doordat Jenova geland was op de planeet was er ook een hele grote wond ontstaan in de planeet. Alle lifestream verzamelt hier ook, omdat zij deze wond willen healen.

Door deze grote wond maakt de planeet uit zelf verdediging 5 grote weapons (WEAPON, DIAMOND WEAPON,ULTIMATE WEAPON, RUBY WEAPON and EMERALD
WEAPON), maar voor ze gebruikt worden slagen een paar overlevende Cetra’s erin om Jenova (in vrouwelijke vorm) te verslaan en vervolgens sluiten ze haar op in een rots.

De weapons gaan in een soort coma en de overgebleven Cetra verspreiden zich onder de mensen.

2000 Jaar en daarna

De mensen groeien ontwikkeld op. Alles op het commerciële vlak etc gebeurt in de stad Midgar die over de jaren heen steeds verder ontwikkelde en ook meer inwoners krijgt. Een commercieel bedrijf dat wapens produceert genaamd de Shinra vindt een manier om energie te vervaardigen uit de lifestream van de planeet dit resulteert in mako energy. Deze energie wordt ook gebruikt voor materia en dergelijke en de Shinra maakt mega reactors om zo snel mogelijk energie te kunnen vervaardigen.

Hierdoor ontwikkelt Midgar zich steeds verder, maar doet de democratie niet veel goed en op een gegeven ogenblik grijpt de Shinra de macht.

Om het toch nog een beetje op een democratie te laten lijken hebben ze nog wel een burgemeester enzo, maar zoals je in spel hebt kunnen zien heeft deze geen enkele macht. Verder zet Shinra een elite leger op genaamd SOLDIER. Soldaten worden hier behandeld met mako straling om hun vermogen (ability’s) te verhogen. Verder zetten ze ook de turks op een organisatie met spionnen, moordenaars etc om controle te kunnen blijven uitoefenen.

De afgelopen 50 jaar is Midgar te scheiden in 2 dingen. Extreme rijkdom etc de mensen die dus boven op de plaat wonen. Of de arme mensen die onder de plaat wonen en last hebben van de smog etc en leven in slobbe wijken genaamd de slums.

57 jaar geleden

Vincent Valentine werd geboren. Ergens in de 20 jaar erna wordt hij member bij de Turks.

48 years ago

Nanaki (Red XIII) werd geboren in Cosmo Canyon. Hij is 1 van de weinig overgebleven personen van zijn soort. Ergens in zijn jeugd werd Cosmo Canyon aangevallen door de tribe of the Gi. Zijn moeder werd vermoord en zijn vader versloeg de tribe, maar was helaas door een gif pijl geraakt en veranderd in steen. Nanaki is nooit de waarheid verteld en leeft dus in de veronderstelling dat zijn vader een lafaard is. Omdat zijn ras heel oud kan worden (wel 500 jaar) en connecties met de ancients schijnt te hebben verklaard ook waarom Hojo interesse in hem had als die gevangen is genomen

33 jaar geleden

Barret van Avalanche wordt geboren in Corel. Dit is een kolenstad iedereen buiten Midgar gebruikte nog kolen i.v.p. van mako energie.

32 jaar geleden

Cid Highwind wordt geboren

31 jaar geleden

Wanneer professor Gast in de bergen van Nibel (mount nibel) op onderzoek is vind hij een 2000 jaar oud object wat jenova blijkt te zijn. Hij neemt het mee naar zijn Nibelheim Mansion en gaat het onderzoeken. Hij wil meer weten van de afkomst en haar krachten. Hij gelooft ook dat zij een ancient/cetra is. Op dit punt wordt de Shinra geïnteresseerd en ze geven hem geld en assistentie om verder te kunnen gaan met zijn onderzoek.

30 jaar geleden

Het Jenova project is dus gestart. Het doel wat de Shinra voor ogen heeft is dus mensen te kunnen kweken met de krachten van de ancients (cetra). Het is niet zeker of Professor Gast dit wist, maar Hojo de professor gestuurd door Shinra wist dit wel.

Ze begonnen met experimenteren in de kelder van het Shinra huis. Een jonge vrouwelijke professor genaamd Lucrecia en een jong lid van de turks genaamd Vincent ( om alles in de gaten te houden ) zijn ook aanwezig.

Hoewel het experiment vordert wordt Vincent verliefd om Lucrecia. Helaas voor hem is Lucrecia verliefd op Hojo en ze accepteerd Vincent’s huwelijksaanzoek dan ook niet. Verder wordt Lucrecia zwanger van Hojo.

Na maar niet te kunnen slagen met zijn experimenten op volwassen mensen besluit Hojo het op zijn ongeboren zoon te gaan experimenteren. Hij injecteerd daarom Lucrecia met Jenova cellen. Zij wordt heel erg ziek en sterft bijna. Vincent die helemaal boos wordt confronteert Hojo hier mee, maar vervolgens wordt Vincent zelf ook gebruikt voor een aantal experimenten. Vincent verandert zelf ook in een raar monster net als al die andere mislukte experimenten in die Nibelheim reactor. Alleen veranderd hij in een monster als hij heel erg boos is.

Hojo slaat Jenova op in de reactor in Nibelheim bergen. En gaat met zijn zoon naar Midgar en voed hem daar op. En kan hem dus in de gaten houden hoe die opgroeit etc. Deze zoon wordt Sephiroth genoemd!

Verder stopt professor Gast met werken voor de Shinra, waarschijnlijk door de experimenten op echte mensen en vind het verstandig om weg te gaan voordat de Shinra besluit hem niet meer nodig te hebben.

Vincent wordt verder wakker en komt er achter dat de experimenten over zijn en dat Hojo en Lucrecia weg zijn. Vincent sluit zich vervolgens op in een doodskist en slaapt voor de volgende 30 jaar. Lucrecia die ook nieuwe krachten heeft gaat in een grot achter een waterval in een soort van seclusion.

24 tot 28 jaar geleden

Professor Gast reist over de wereld. Hij zoekt nog verder naar informatie over de ancients/cetra en bezoekt Bugenhagen in Cosmo Canyon. Bugenhagen geeft die onderzoeksmateriaal. Ergens ontmoet hij Infalna 1 van de laatste ancients op de planeet. Ze worden verliefd op elkaar en ze gaan wonen in het Noorden bij de Icecly Lodge. Officieel is gast niet weggegaan bij de Shinra, maar hij vertelt niet waar die zich schuil houdt.

22 jaar geleden

Aeris is geboren bij Gast en Infalna. Vlak na de geboorte weet Hojo professor Gast te traceren. Hojo wilt experimenteren met Infalna en Aeris, maar Gast en Infalna bieden tegenstand, met het gevolg dat Gast gedood wordt en Infalna en Aeris gevangen worden genomen.

21 jaar geleden

Cloud Strife wordt geboren in Nibelheim. Hij groeit alleen op en heel geïsoleerd. Hij is gefrustreerd de mensen niet te kunnen laten zien wie hij eigenlijk wilt zijn.

20 jaar geleden

Tifa Lockheart wordt geboren. Ze heeft veel vriendjes enzo en is wel populair. Zij en Cloud zijn bijna even oud maar toch gaan ze bijna nooit met elkaar om.

Ongeveer 16 jaar geleden

Shinra heeft oorlog met de town Wutai. De trots van de leider lord Godo kon altijd de Shinra buiten de deur houden, maar nu werden ze makkelijk ingemaakt en Wutai werd gedoemd verder te leven als toeristen dorp om voort te kunnen bestaan. Ergens rond deze tijd sloeg Infalna erin om Shinra HQ te ontsnappen met Aeris en komt tot sector 7 treinstation met haar ontsnapping in Midgar. Uitgeput en gewond zegt ze tegen Elmyra Gainsborough dat ze Aeris moet opvoeden en dan sterft Infalna.

Elmyra die elke dag op het trein station wacht op haar man die mee doet in de oorlog tegen Wutai sterft, wat Aeris kan aanvoelen (sensen).

Elmyra adopteert Aeris en voed haar op. Tijdens haar opvoeding ontdekt ze dat Aeris veel speciale krachten bezit. Ze heeft ook nog een witte parel die ze van haar overleden moeder gehad heeft. Deze parel is eigenlijk de materia om Holy te summonen. Aeris is hier alleen niet ban bewust. Wanneer ze ouder wordt ontmoet ze wel eens Tsjeng de leider van de Turks. Hij wil haar mee nemen naar het hoofdkwartier van de Shinra, maar Aeris weet altijd de Shinra te ontlopen.

Verder bewijst Sephiroth dat hij heel goed en veel talent heeft als jonge soldaat. Met al de krachten die hij bezit is hij de allerbeste soldaat. Ze deelname aan de oorlog deze dagen geven hem de reputatie super held terwijl die nog steeds in zijn tiener jaren zit. Toch wordt hij nog steeds beroemder etc en blijft stijgen in de ranken van SOLDIER.

Tijdens de oorlog had Shinra ook een ruimte programma. Cid Highwind was de piloot die Shinra’s raket de ruimte in moest vliegen. Hij had al bewezen dat hij de Highwind en de Tiny Bronco kon vliegen. Helaas voor hem kwam zijn droom niet uit om de ruimte in te gaan, omdat er niet gelanceerd kon worden door technische problemen. Na de oorlog met Wutai was afgelopen besloot Shinra dat de Mako business meer winst op leverde en dus dropten ze het ruimte programma.

16 jaar geleden

Yuffie wordt geboren in Wutai.

12 jaar geleden

Tifa’s moeder overlijdt. Tifa is natuurlijk in de war enzo en denkt dat haar moeder in bergen van Nibelheim is. Nadat ze daar heen gaat volgt Cloud haar om op haar te letten. Helaas valt Tifa en ze bezeert zich, nadat haar vader komt en Tifa met Cloud aantreft krijgt Cloud de schuld dat Tifa gevallen is. Cloud die boos is dat die Tifa niet heeft kunnen redden besluit om net als Sephiroth te worden. Als die oud genoeg is zal die SOLDIER joinen.

Nadat Tifa genezen is praat ze wel eens met Cloud en ze hoort van hem dat Cloud soldier wordt. Tifa zelf neemt gevechtstraining van mister Zangan.

9 jaar geleden

Zack verlaat zijn dorp Gongaga om ook soldier te worden. Hij haalt alle tests gemakkelijk en komt onder Sephirtoh te werken.

7 jaar geleden

Wanneer Zack in Midgar gestationeerd is ontmoet hij Aeris. Hij schrijft dit in een brief naar zijn ouders.

Cloud in deze tijd verlaat Nibelheim, maar faalt om 1st class soldier te worden. Hij wordt gewoon een normale Shinra soldaat. Zo erg dat die zich schaamt besluit hij al het contact wat die had met Nibelheim en zijn oude vrienden te verbreken.

5 jaar geleden

Er zijn klachten bij de Nibelheim mountain reactor. Overal verschijnen rare monsters. Dit resulteert in Sephiroth, Cloud en Zack die gestuurd worden naar Nibelheim om op onderzoek uit te gaan. Cloud die zich schaamt als gewone soldaat doet zijn masker op, zodat hij niet herkend wordt.

Tifa is voor hen de gids en neemt hun mee naar de Mako reactor. Tifa en Cloud blijven buiten. Binnen ontdekt Sephiroth jenova’s lichaam en ziet al de gefaalde muteerde experimenten van Hojo. Sephiroth begint zich te realiseren dat zijn afkomst het zelfde kan zijn. Zack gelooft dit niet in het begin, maar wanneer 1 van de gemuteerde mensen uit een pod van de reactor ziet vallen krijgt hij ook zijn twijfels. De groep gaat vervolgens terug naar het Nibelheim Mansion.

Sephiroth ziet al de notities van het Jenova Project in de kelder van het huis. Hij is zich van de betrokkenheid van professor Gast bewust in het project, maar hem is niet verteld hoe Gast etc is overleden en wat Hojo’s aandeel hier in was. Later in de nacht gaat Zack naar het huis om Sephiroth te spreken, maar ontdekt dat Sephiroth veranderd is. Hij heeft Gast ze notities ontdekt die gemaakt waren in de Icicle Lodge in het Noorden over de Ancients. Sephiroth gelooft nu dat hij afkomstig is van de Ancients en ziet normale mensen als een verschrikkelijke ramp voor de Cetra/ancients (verantwoordelijke). Op de 1 of andere manier wilt die ook niet geloven dat het Jenova ze schuld was die de ramp met de Cetra juist veroorzaakt had. Hij praat vage taal tegen Zack en voor die het huis verlaat noemt die Jenova “moeder”.

Zack volgt hem naar buiten en ziet het hele dorp in vlammen staan. Veel mensen zijn dood of stervende, een shinra soldaat (Cloud) kruipt naar zijn stervende moeder.
Sephiroth loopt naar de reactor gevolgd door een aantal mensen uit het dorp (waaronder Tifa’s vader) achter zich aan. Tifa en Zack lopen ook achter hen aan, met Cloud die hun weer vervolgens volgt.

Na aangekomen te zijn op de reactor ontdekt Tifa het dode lichaam van haar vader. Sephiroth heeft hem vermoord. Wanneer Sephiroth naar de kamer/pod loopt waar Jenova inzit probeert Zack hem neer te steken, maar dat mislukt en hij wordt juist weggeslagen. Tifa pakt het zwaard van Sephiroth op en valt hem aan, maar Sephiroth pakt het zwaard af en slaat haar neer. Cloud die hier getuige van is ligt haar in een comfortabele positie en gaat vervolgens de confrontatie aan met Sephiroth.

Sephiroth opent de podd en probeert Jenova te bevrijden. Wanneer Cloud nadert hoort die Sephiroth tegen Jenova zeggen dat hij hier is om de planeet terug te claimen voor haar. Cloud steekt Sephiroth neer en gaat dan terug naar Tifa. Een gewonde Sephiroth kan alleen Jenova’s hoofd mee nemen, hij verlaat de kamer van Jenova, en loopt langs Cloud die over Tifa heen hangt. Cloud die dit opmerkt volgt Sephiroth die over de brug boven de lifestream loopt (in de reactor). Sephiroth steekt Cloud neer in zijn borst, maar Cloud weet het zwaard uit zijn borst te trekken en Sephiroth vervolgens in de lifestream te gooien met jenova’s hoofd. Vervolgens valt Cloud bewusteloos.

Zangan arriveert ook en neemt de gewonde Tifa mee naar Midgar waar ze een bar begint in de sector 7 slums wanneer ze hersteld is.

Cloud, Zack en de overlevende van Nibelheim worden verzameld en worden gebruikt om een nieuwe cloon van Sephiroth te maken nu ze denken dat de originele Sephiroth dood is.

Verre van dood stroomt Sephiroth (ze lichaam) door de lifestream energy. Mee genomen door de lifestream eindigd hij bij de north crater. Nu hij alle kennis heeft over de Ancients begint Sephiroth een plan te bedenken om zichzelf in een god te veranderen. Dit houdt in om een meteoriet op te roepen die zo een grote wond in de planeet maakt, zodat alle lifestream vervolgens naar 1 plaats komt, zodat Sephiroth deze energie kan absorben (opnemen).

De volgende 5 jaar begint Sephiroth met het experimenten van de Sephiroth clones op afstand en zichzelf te projecteren in de clones lichamelijk. Maar zijn echte lichaam verblijft dus het hele spel in the great north cave.

Shinra verbergen het incident van Nibelheim en vervangen de dode mensen door leden van de Shinra staff. Experimenten gaan door in het Shinra huis, maar Jenova wordt verplaatst naar het Shinra hoofdkwartier (nu zonder haar hoofd), voor veiligheid. Nadat het cloon project een mislukkig schijnt te zijn, keert Hojo terug naar Midgar voor goed en vervolgt zijn onderzoek daar. Ergens in die tijd neemt hij Nanaki gevangen voor een aantal onbekende test en noemt hem Red XIII.

4 jaar geleden tot de huidige dag

Shinra dringt er bij de mensen van Corel op aan om een Mako reactor te nemen. Barret die ziet dat kolen geen toekomst hebben geeft Shinra gelijk. Integenstelling tot Barret ze beste vriend Dyne, maar die wordt later omgepraat door Barret. Na een dag weg te zijn geweest uit Corel komen ze terug en zien ze dat heel Corel in de brand staat.

Ze komen erachter dat de Shinra de mensen van Corel de schuld gaven voor een aantal explosies bij de nieuwe Mako reactor. Barret en Dyne raken allebei gewond in een gevecht met de Shinra en Dyne valt naar beneden in een afgrond. Barret is nu in de veronderstelling dat Dyne dood is en gaat naar Dyne ze vrouw Myrna. Hij ziet dat Myrna dood is, maar haar dochter Marlene niet en dus besluit Barret Marlene op te voeden en te vluchten naar Midgar.

Barret besluit zijn functieloze arm te gebruiken als wapen en laat er een gun opzetten. Van de dokter hoort hij dat er nog een man met een zelfde soort operatie hem is voorgegaan. Dat moet Dyne zijn en dus besluit Barret Dyne te gaan zoeken, maar hij vindt hem nergens.

Dyne verblijft @ Corel en de woestijn neemt het dorp over. Er wordt een groot pretpark boven Corel gebouwd genaamd Gold Saucer. Er ontstaat ook een Gold Saucer prison onder de Gold Saucer en Dyne wordt daar de baas van.

Ondertussen verplaatsen de overgebleven mensen van Corel zich naar het Noorden en richting daar North Corel op. Helaas hebben die ook hun inkomen verloren, omdat de Mako reactor niet meer in gebruik is. Ze leven nu naast het ropeway station in de hoop junk te verkopen aan mensen die richting Gold Saucer gaan.

Barret die woedend is op de Shinra zweert wraak en komt Tifa tegen. Tifa die ook haat koestert jegens de Shinra begint met Barret de terroristen groep Avalanche en ze gebruiken haar bar als schuilplaats.

Ergens in de buurt van de huidige dag ontsnappen Cloud en Zack van het huis uit Nibelheim. Cloud is heel erg vergiftigd door de overdosis mako en Jenova cellen die ze met experimenten op hem hebben uitgevoerd. Zack kleed hem in een half soldaten uniform en ze weten tot in de bergen te komen vlakbij Midgar totdat de Shinra hun weet te onderscheppen.

Op hun reizen onderweg naar Midgar vertelt Zack alle verhalen die hij meegemaakt heeft toen hij alleen was met Sephiroth etc. Cloud is nog steeds erg in de war om hierop te reageren, maar Zack zorgt voor hem.

Wanneer Shinra hun vindt wordt Zack dus dood geschoten. Cloud laten ze achter, omdat die toch geen bedreiging vormt. Toch weet Cloud Zack ze zwaard te pakken en het Midgar railstation te halen waar Tifa hem vindt. Cloud die nog steeds in de war is maar langzaam maar zeker toch hersteld mixt al de verhalen van Zack met die van zichzelf wat hem het Split personage brengt in het spel en waardoor Sephiroth dus controle door hem kan uitoefenen.

Cloud herinnert het idee van Zack om huurlingen te worden en verteld dit aan Tifa en zo komt Cloud terecht bij Avalanche en dan begint het spel.

Notities:

Caith Sith wordt bestuurd door Reeve van de Shinra. Je ziet hem wel eens af en toe in het spel.

Cloud is geen cloon of iets dergelijks noch Zack. Ze zijn beide op de natuurlijke wijze verwerkt net als Sephiroth. Alleen zijn er bij Sephiroth ze moeder toen ze in verwachting was van hem jenova cellen geinjecteerd.

Sephiroth is dus de enige geslaagde van het Jenova experiment.
In het spel zit Sephiroth de hele tijd in de grot van het Noorden.

De gedaantes die je tijdens het spel tegen komst (de mannen in het zwart) die een tatoage dragen (wat hun nummer van het experiment is) Zijn de mislukte Sephiroth clonen.

Omdat ze geprobeerd hebben Sephiroth te clonen kan Sephiroth macht op hun uitoefenen door hun wil tot de zijne te nemen. Ze bezitten immers ook jenova cellen.

De rede dat Cloud Sephiroth gehoorzaamt is, doordat Sephiroth hem laat denken dat hij een cloon is (Cloud is soort van schitsofreem). En doordat Cloud een paar Jenova cellen in zich heeft van de experimenten (na het drama in Nibelheim) kan Sephiroth ook zijn wil overnenemen.

Als je in Cloud ze droomwereld zit zet je dus de puntjes op de i en ontdek je eigenlijk de chronologische volgorde hoe het nou echt zat met Cloud (bovenstaandverhaal ;))

Als je op het einde tegen Sephiroth gaat vechten vecht je dus tegen safer Sephiroth. Die halve engel is dat. Als je hem verslaat gaat die lachen! Rede hiervan is dat hij dan nog steeds in de lifestream zal blijven en alsnog de energie kan absorben. Scenario dat erna komt en je echt 1v1 tegen hem vecht is in gedachten van Cloud.

Hij zegt ook I feel something dat is dan Sephiroth die contact zoekt tot Cloud vanuit de lifestream. Na hem ingedachten te hebben vermoord met de omnislash is Sephiroth echt dood.

Aeris is alleen lichamelijk dood en zij veroorzaakt dan ook de holy op het einde van het spel. Haar ziel zeg maar zet zich voor in de lifestream. Cloud zegt ook dat die denkt dat we haar nog een keer ontmoeten wilt zeggen dat als ze dood zijn en ook hun energie in de lifestream komt.

De rede dat de satelliet op Midgar afkomt op het einde van het spel is, omdat Midgar de hele tijd de grote wond was.

Hoop dat ik jullie even wat duidelijkheid heb verschaft omtrend Final Fantasy 7 Beste verhaal ooit! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Wat de aardige postmeneer nou weer aan me gaf *D
Twee wonderswan consoles met FF1 en FF2 in de doos. Mijn dag is iig weer goed :)
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/wiebe.akke/FFI&II%20Boxset.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/wiebe.akke/FFI&II%20Boxset%20(open).JPG

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.