Baldur's Gate III komt er toch aan!

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 17.269 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Om 19uur kunnen we hem kopen.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Waarom zou je een early access game willen pre-orderen? Wil je zo graag beta / alpha tester zijn voor die developers?

Heb nog genoeg games in m'n backlog staan om makkelijk het uit te houden tot de release date, zelfs al komt die release date nooit ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
henkie196 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 07:22:
Waarom zou je een early access game willen pre-orderen? Wil je zo graag beta / alpha tester zijn voor die developers?
Je zit hier in een topic vol Baldur’s Gate liefhebbers. Wat denk je 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico K.
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-04 10:53
Post op twitter van Larian.

10uur PST=19uur zo als Remy al schreef.

https://twitter.com/larianstudios/status/1313171962861150209

[ Voor 8% gewijzigd door Nico K. op 06-10-2020 07:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Kenny_026 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 07:26:
Hey, ik heb ook honderden uren in de BG reeks zitten. Als ik er ooit weer aan toe kom, heb ik nog wel een paar characters om door de hele saga te trekken.

Maar dat is voor mij geen reden om een early access game kopen. Ik wacht wel af tot het spel uit is, en dan hoor ik van de meer ongeduldige mensen hoe ze het vonden, en als het de juiste mensen goed beviel, dan haal ik het spel ook wel. Ik heb verder geen haast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearlChoco
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-08 14:06
Nog 10u :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
henkie196 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 07:52:
[...]

Hey, ik heb ook honderden uren in de BG reeks zitten. Als ik er ooit weer aan toe kom, heb ik nog wel een paar characters om door de hele saga te trekken.

Maar dat is voor mij geen reden om een early access game kopen. Ik wacht wel af tot het spel uit is, en dan hoor ik van de meer ongeduldige mensen hoe ze het vonden, en als het de juiste mensen goed beviel, dan haal ik het spel ook wel. Ik heb verder geen haast ;)
Ik ben op mn veertigste net een klein kind met dit soort dingen 😂

Ik durf Early Access wel aan. Larian heeft voor mij met DOS genoeg vertrouwen gekweekt. En ik vind het wel leuk als ik heb kunnen helpen de game beter te maken (niet dat ze dat zonder mij niet kunnen)...

Maar het is ook een bulk aan emotie natuurlijk. Ik heb vaak zat de vraag gehad, wat is nu de beste game ooit voor jou. Baldur’s Gate komt altijd als eerste in me op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaronVR
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16-07-2023
Kenny_026 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 07:26:
[...]

Precies, er ligt bij mij al een bergje geld voor mijn monitor. Ik weet niet wat het was maar bij iedere (teaser) trailer en gameplay demo die ik van Baldur's Gate zag, begon ik spontaan geld richting het logo van Larian Studios te gooien :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
Groot liefhebber van BG1 en BG2 en blij dat BG3 er komt. Het gaat ook vast een leuk spel worden alleen wat ik er van gezien heb heeft het meer een DOS feel dan BG. Nu is dat niet zo erg omdat ik daar ook veel plezier aan heb gehad. Maar voelt toch een beetje wrang als je een echte BG opvolger verwacht.

[ Voor 30% gewijzigd door Mirved op 06-10-2020 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Mirved schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:49:
Groot liefhebber van BG1 en BG2 en blij dat BG3 er komt. Het gaat ook vast een leuk spel worden alleen wat ik er van gezien heb heeft het meer een DOS feel dan BG. Nu is dat niet zo erg omdat ik daar ook veel plezier aan heb gehad. Maar voelt toch een beetje wrang als je een echte BG opvolger verwacht.
Heb ik ook wel hoor. Ik vindt bijvoorbeeld dat Pillars veel meer aansluit wat betreft stijl en gameplay. Maar ik was dusdanig gek van Divinity dat ik wel kan wennen aan de grafische stijl en gameplay. Ik vond die zetten met punten in het begin maar raar maar het went uiteindelijk wel en vind het toch ook wel heel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

TTLCrazy

Listen to Frankie

Ugh, $60,- kost de EA lees ik net. Als fan van de serie wil ik hem graag hebben, maar dit is wel duur, zeker voor een EA.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-09-2024
is best stevig inderdaad, gewoon volle pond om precies te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-09 21:34
Zoals ik het begrijp heeft de EA al 25 uur aan content. Dat en de wetenschap dat ik de game sowieso al ga kopen maakt het voor mij geen probleem om nu de volle pond te betalen.

Helaas (of niet) heb ik vanavond zelf een D&D sessie dus moet ik nog even wachten met spelen op Stadia!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

boemmie schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:38:
Je krijgt natuurlijk ook uiteindelijk het volle spel.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 20:33
Iemand de game al kunnen aanschaffen? Steam reageert echt ontzettend traag. Krijg de betaling er niet doorheen. Is me nog nooit gebeurd met Steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearlChoco
Nope, al 10 minuten proberen te kopen maar Steam ligt plat, volgens de Twitter.

Dat belooft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
Bij mij ging het ook een beetje traag om 19:00 via de creditcard. Het steam scherm bleef hangen, toen kreeg ik ineens het 'Thank you for your Steam purchase!' mailtje, toen steam herstart. En nu is hij 60GB aan het downloaden. Nu even 30min geduld hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlena
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06:44
Aan het downloaden, over 25 minuten klaar. Trouwens de grote is 60 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
De aankoop is er halverwege uitgeklapt. Blijkbaar stond deze nog in mijn transaction history ergens te "wachten"... aankoop afgebroken en opnieuw geprobeerd, maar nu krijg ik de volgende melding: "It looks like you've been attempting a lot of purchases in the last few hours. Please wait a while before trying again."

Blijkbaar kan het 30 minuten tot 2 uur duren voordat je weer een aankoop kunt doen. Jezus wat slecht dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearlChoco
GOG anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:04
SparksNL schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:22:
De aankoop is er halverwege uitgeklapt. Blijkbaar stond deze nog in mijn transaction history ergens te "wachten"... aankoop afgebroken en opnieuw geprobeerd, maar nu krijg ik de volgende melding: "It looks like you've been attempting a lot of purchases in the last few hours. Please wait a while before trying again."

Blijkbaar kan het 30 minuten tot 2 uur duren voordat je weer een aankoop kunt doen. Jezus wat slecht dit...
helaas hier hetzelfde probleem ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearlChoco
Bij mij heeft het 15 minuten en tientallen refreshes geduurd.
Nu vlot aan't downloaden, 59,6GB en half uurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Miyazono schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:24:
[...]

helaas hier hetzelfde probleem ;(
Dat gaat 'm vanavond niet meer worden dus. Lekker bezig Steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearlChoco
Via de Steam app al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Yes maar krijg daar dezelfde melding. Kwestie van 1-2 uur wachten vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
SparksNL schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:36:
[...]

Dat gaat 'm vanavond niet meer worden dus. Lekker bezig Steam.
Ah! Ik ben er zojuist doorheen gekoment met betaling dus zo te zien is de cooldown voorbij, voor mij in ieder geval dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-09 17:45
Via Stadia sta je direct in de game :) als je nu direct wilt spelen doe je het daar. Binnen 2 uur kan je zonder problemen refunden. Dus voor degene die niet kunnen wachten

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Miyazono schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:04:
[...]

Ah! Ik ben er zojuist doorheen gekoment met betaling dus zo te zien is de cooldown voorbij, voor mij in ieder geval dan.
Heb uiteindelijk de game aangeschaft via het account van mijn vriendin als kado voor mijn eigen account. Dat werkt dan blijkbaar wel met exact dezelfde betaalgegevens. Goed systeem! Game is nu aan het downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
SparksNL schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:13:
[...]

Heb uiteindelijk de game aangeschaft via het account van mijn vriendin als kado voor mijn eigen account. Dat werkt dan blijkbaar wel met exact dezelfde betaalgegevens. Goed systeem! Game is nu aan het downloaden :)
Haha, zo kan het ook ja. Denk dat ze gewoon kijken naar welk account probeert te bestellen en niet naar locatie en gegevens en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Wat zijn de ervaringen tot nu toe? Hij is hier nog aan het downloaden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
SparksNL schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:53:
Wat zijn de ervaringen tot nu toe? Hij is hier nog aan het downloaden :P
Eerste indruk is grafisch mooi maar wel D:OS 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Ik vind hem tot nu toe erg tof! Ik zie zeker gelijkenissen met DOS2 maar toch is het op bepaalde vlakken echt anders. Zo moet ik nog erg wennen dat je maar 1 action per beurt kan doen, waar je bij DOS2 meerdere acties kunt doen. Daarentegen is movement weer een op zichzelf staande actie, waar dat bij DOS2 echt onderdeel is van je totale AP. Ook het D&D gebeuren met het rollen van de dice is voor mij nieuw. Ik ga me hier wel weer aardig wat uurtjes mee vermaken. Helemaal wanneer de game uit EA gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
Tot nu toe ook erg tof! Al vind ik de camera-angle niet helemaal fijn. Mag wel iets schuiner of dat je het wat beter mag aanpassen. Qua idee (weet even geen beter woord) heeft het inderdaad iets weg van D:OS2 maar qua vormgeving en alles is het veel meer D&D en veel duisterder.

Was eerst begonnen met een Elf - Ranger, maar nu even kijken hoe het is met een Drow -Cleric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Misschien heb ik het gemist maar kan je in EA ook Coop spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearlChoco
Het eerste deel heeft qua sfeer eerder iets weg van Tides of Numenera vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Vind het vooralsnog ook wel wat complexer dan D:OS2. Bewust even gestart met een fighter. Morgen maar eens met een wizard / cleric gaan beginnen. Grafisch wel ook echt een pareltje hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Grafisch geweldig en draait ook bijzonder goed op mijn beperkte GTX1650. Doet gewoon 4k 60hz zonder horten of stoten.

Maar wat de rest aangeeft, voelt een beetje als DOS3. Ik heb alleen een beetje rond gelopen in het begin en ga er morgen maar even goed voor zetten. Ik heb in elk geval heel erg veel zin om verder te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:19
boemmie schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:38:
Ik had dan ook vanuit commercieel perspectief voor 49.99 oid gekozen. Dat je een tientje korting krijgt tov reguliere prijs. Als bedankje dat je een beta tester bent voor onbepaalde tijd :P Maak je het net wat interessanter om wat meer mensen over de streep te trekken buiten de hardcore fans.

[ Voor 12% gewijzigd door doobieters op 06-10-2020 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Nu online

TTLCrazy

Listen to Frankie

doobieters schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 23:20:
[...]

Ik had dan ook vanuit commercieel perspectief voor 49.99 oid gekozen. Dat je een tientje korting krijgt tov reguliere prijs. Als bedankje dat je een beta tester bent voor onbepaalde tijd :P Maak je het net wat interessanter om wat meer mensen over de streep te trekken buiten de hardcore fans.
€40,- had ik een mooie prijs gevonden voor een EA titel. Je bent zoals je zegt tenslotte een veredelde beta tester. Ik vind het jammer, nu zit ik met een dubbel gevoel. Ik wil het spel erg graag hebben maar tegen deze prijs vind ik dat ze de boel uitbuiten. Grote kans dat ik wacht tot de release en het dan via een keysite voor minder ga kopen. Dan maar even geduld hebben, jammer :/

Ook een fraaie reactie van Larian:
Douse says the game’s steep price reflects the size of the game and the work that went into it. In comparison, Larian’s last game, Divinity: Original Sin 2, was priced at $60 on consoles, but launched on PC at $45. If Baldur's Gate 3’s price tag puts you off, Douse says you shouldn't "feel pressured to buy it during EA."
Ja zo kan je er makkelijk vanaf. "don't feel pressured", mensen willen het graag spelen dus ze maken gebruik van de ellenlange leemte tussen de releases van Baldur's Gate 2 en 3 en het feit dat mensen erg goeie herinneringen hebben aan het spel. Ik hoop dat ze het waar maken.

[ Voor 29% gewijzigd door TTLCrazy op 07-10-2020 07:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Ach, de prijs vind ik helemaal prima. Heb veel vertrouwen in Larian.

Gister de game gekocht op Stadia. Heeft met de controller nog wel wat bugs, zo verspringt de selectie soms en slaat hij een paar vensters over. Dat is de meest vervelende.

Verder even wennen aan het combatsysteem tov DOS2, maar ik ben wel weer hooked hoor!

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:34
Voor 60 euro wacht ik toch echt wel op de echte release.
Er zit nu geen enkele "beloning" in die je uitnodigt om de game in early acces te kopen.
Denk dat meer mensen dat gevoel wel hebben maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.

Ik ben net opnieuw begonnen met DoS2 dus ik vermaak me nog wel even :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 21:44
Commentaren over prijs voor een EA snap ik niet. Als je je voelt als een beta tester en vindt dat je er dan geen volledige prijs voor moet betalen, dan wacht je toch gewoon op release? Als ik nu het spel voor x% minder kan kopen zou ik me pas verplicht voelen om beta tester te spelen, ik had immers korting gekregen om te testen.

Verder ziet de game er geweldig uit. Wat betreft gelijkenissen met DOS, ze zullen uiteraard hun vorige spellen gebruiken als inspiratie. We hebben geluk dat dat die spellen ook geweldig waren. Ik denk dat geen enkele studio volledig de sfeer van een BG2 kan vangen na al die lange jaren.

[ Voor 13% gewijzigd door mister_S op 07-10-2020 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Nu online

TTLCrazy

Listen to Frankie

mister_S schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:45:
Commentaren over prijs voor een EA snap ik niet. Als je je voelt als een beta tester en vindt dat je er dan geen volledige prijs voor moet betalen, dan wacht je toch gewoon op release? Als ik nu het spel voor x% minder kan kopen zou ik me pas verplicht voelen om beta tester te spelen, ik had immers korting gekregen om te testen.

Verder ziet de game er geweldig uit. Wat betreft gelijkenissen met DOS, ze zullen uiteraard hun vorige spellen gebruiken als inspiratie. We hebben geluk dat dat die spellen ook geweldig waren. Ik denk dat geen enkele studio volledig de sfeer van een BG2 kan vangen na al die lange jaren.
Vrijwel alle EA games komen met korting, het is eigenlijk normaal omdat je een spel koopt wat niet af is en daarom voor beta tester speelt. Het is gewoon raar dat je het volle pond betaalt voor een EA. Trouwens ook jammer dat Dollar prijs = Euro prijs, maar goed dat doen er wel meer. Volgens de huidige koers is $60,- = €51,01.

Maar goed, ik hou er nu over op omdat het verder weinig toevoegt aan het topic. Voor degene die het spel al spelen, is het wat je ervan had verwacht ? Wat is er goed, wat is er niet zo goed ?

[ Voor 14% gewijzigd door TTLCrazy op 07-10-2020 10:09 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PearlChoco
Mijn eerste indrukken (als fan van BG1 en 2):

- spel leunt dichter aan bij DOS dan bij de originele BG's.
- gelukkig wel donkerdere, ernstigere sfeer; geen grapjes de hele tijd.
- betere cutscenes door mooiere modellen, betere animaties, en camera up close; hierdoor word je beter bij het verhaal vertrokken dan in DOS.
- wat ik mis uit de oudere BG's: open locaties: de locaties hier zijn zoals in DOS eigenlijk een map vol met "gangen", een netwerk van relatief smalle doorwegen. In BG kreeg je heel vaak bv. een heel bos of een andere regio dat je vrij kon doorkruisen, en waar je zodoende dingen kon ontdekken die je makkelijk kon missen (bv een grot of een caravaan of iets dergelijks).
- erg lage camera: net zoals in DOS staat de camera erg laag, waardoor je natuurlijk veel detail ziet en betrokken bent bij de actie, maar het overzicht is bijgevolg vaak zoek. Vaak wil ik wat verder kunnen uitzoomen, zoals in BG 1/2, om de bredere regio te kunnen zien.
- zeer interactieve omgevingen: heel veel elementen in de omgeving kan je manipuleren, kapot maken, of gebruiken in gevechten (zoals in DOS).

* Technisch:
- prachtige graphics
- performance voorlopig ondermaats: heel frequent stuttering en korte pauzes, ondanks dat het voor de rest meestal 60 f/s is (op een GTX 1080Ti).
- het is duidelijk een beta: heel veel kleine onvolmaaktheden (clipping, onafgewerkte animaties in cutscenes, camerastandpunten die niet juist zijn, textures die traag laden,...). Het voelt on af aan.
- prachtige muziek

Globaal vind ik het alvast veelbelovend; het grootste probleem voor mij momenteel is de slechte performance, met vaak haperingen en pauzes; hierdoor ga ik wschl nog even afwachten tot het wat vlotter draait.
Voor de rest lijkt het een mooie combinatie te worden tussen de oude BG's en DOS, waarbij het spel dichter aanleunt bij DOS maar meer de toon van BG heeft. Ik hoop gewoon dat er later in het spel meer vrijheid komt, met meer open locaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 11:30

ap3nr0ts

hoi

Ik deel je beeld, @PearlChoco! Op Steam Community is het echt een bende qua topics. Iedereen klaagt over de prijs en staat van de game. Ik heb tot nu toe gekregen wat ik verwachtte: een voorproefje van wat waarschijnlijk een voor mij heerlijke bruiloft gaat zijn tussen OS2 en de Baldur's Gate-wereld.

Van vooruitbestellen ben ik normaliter zeker geen fan, maar Larian zie ik me niet snel teleurstellen. En de ondersteuning die ze na releases bieden, is ook altijd fantastisch. Het flinke voorschot vertrouw ik ze dus wel toe.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BaronVR
Als je van RPGs houdt, dan moet je BG3 spelen anders doe je jezelf te kort. Gebaseerd op de paar uur die ik gisteravond gespeeld heb, is de prijs voor mij van ondergeschikt belang. Ik weet nu al dat ik hier komende jaren zoveel tijd in ga steken dat het met de verhouding euro/speeluur wel goed zit.

Eindelijk weer een RPG die de officiele DnD regels zo goed mogelijk volgt. Dus character creation ging bij uitzondering eens verrassend snel want het DnD 5e Handbook ken ik (bijna) van buiten :D . Ik zag nu al de vele opties in dialogen, combat, probleem oplossen etc verder beinvloed door de uitkomst van de dobberstenen. Dit geeft echt het RPG gevoel waar ik naar zoek ben (als rogue wil ik een situatie anders oplossen dan als fighter en BG3 lijkt volledig aan deze wens te voldoen).

Daarnaast heb ik al wat dingen meegemaakt (bv encounter met gewonde mindflayer), waarvan ik dacht; "oh, is het zo'n spel... dan ga ik er maar eens even beter voor zitten..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

Ik vind het ook leuk om nu in deze "toch niet echte" EA-potjes echt te experimenteren met allerlei classes en gemiste rolls te laten voor wat ze zijn. Als ik 100+ uur in een game stop, ben ik toch eerder geneigd de ultieme virtuele Luke na te maken, en na iedere mislukte roll op F8/F9 te rammen. :)

[ Voor 6% gewijzigd door ap3nr0ts op 07-10-2020 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

TTLCrazy schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 07:14:
[...]

€40,- had ik een mooie prijs gevonden voor een EA titel. Je bent zoals je zegt tenslotte een veredelde beta tester. Ik vind het jammer, nu zit ik met een dubbel gevoel. Ik wil het spel erg graag hebben maar tegen deze prijs vind ik dat ze de boel uitbuiten. Grote kans dat ik wacht tot de release en het dan via een keysite voor minder ga kopen. Dan maar even geduld hebben, jammer :/

Ook een fraaie reactie van Larian:

[...]

Ja zo kan je er makkelijk vanaf. "don't feel pressured", mensen willen het graag spelen dus ze maken gebruik van de ellenlange leemte tussen de releases van Baldur's Gate 2 en 3 en het feit dat mensen erg goeie herinneringen hebben aan het spel. Ik hoop dat ze het waar maken.
Wat ze willen voorkomen is dat iedereen het spel massaal in de early access fase koopt, omdat ze toch wel weten dat het goed komt op basis van DOS2, en dat ze daardoor ontzettend veel geld mis gaan lopen. Zou me niks verbasen als mensen het massaal voor 40 euro gaan kopen en dan gewoon lekker op de full release wachten simpelweg om alvast die 20 euro uitgespaard te hebben.

Een groot deel van de verkopen zullen simpelweg in de early access fase plaatsvinden. Wat je dan als uitgever hebt is dat je simpelweg enorm vaak die 20 euro "korting" mis loopt in winst. De incentive om hem eerder te kopen is er in de vorm van 20+ uur aan gameplay, ze hoeven geen korting te geven om mensen over te streep te trekken.

Dat klagen over de prijs vind ik weer heel typisch bij een game die uiteindelijk honderden uren speel plezier kan geven.

@BaronVR wat is jouw ervaring met de duur van de combat? Volgens mij is D&D 5E een stuk beperkter qua actions per turn dan hun eigen model in DOS2 en heb je veel meer te maken met het missen van aanvallen. Duurt daardoor combat niet erg lang wanneer er veel relatief zwakke characters bij betrokken zijn?

[ Voor 8% gewijzigd door Tsurany op 07-10-2020 14:51 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Tsurany schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:49:
[...]

Dat klagen over de prijs vind ik weer heel typisch bij een game die uiteindelijk honderden uren speel plezier kan geven.
Ik krijg hier ook wel een beetje een slappe z*k van inderdaad. Als je een liefhebber bent van dit soort games spendeer je al snel 100 uur aan 1 playthrough. Dan ga je toch niet moeilijk doen over € 60 euro?

Ik persoonlijk heb zoveel uur in D:OS2 zitten dat BG3 voor mij een no-brainer is/was. Het stond dus al vast dat ik de game ging kopen. Dat ik hem dan in EA kan kopen en hem eerder kan "uitproberen" (gewoon spelen...) is alleen maar mooi meegenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Heb er vandaag weer wat tijd in kunnen steken en wat speelt het heerlijk zeg. Ik moet even wennen aan het combat systeem. Vind de volgorde een beetje vreemd.

Maar betreffende de grafische bugs, ik kom alleen clipping issues tegen. Op de 1650 loopt het allemaal soepel met alle toeters en bellen op 4k. Wellicht ben ik te oud geworden en niet meer zo vatbaar voor kleine imperfecties maar voor een early access vind ik het allemaal prima. Ik heb final builds gezien (gisteren nog 90€ voor een zichtbaar gare FIFA betaald) die een stuk slechter waren dan wat ik nu zie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BaronVR
Tsurany schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:49:
[...]

@BaronVR wat is jouw ervaring met de duur van de combat? Volgens mij is D&D 5E een stuk beperkter qua actions per turn dan hun eigen model in DOS2 en heb je veel meer te maken met het missen van aanvallen. Duurt daardoor combat niet erg lang wanneer er veel relatief zwakke characters bij betrokken zijn?
De duur van de combat valt me tot nu toe nog heel erg mee. Ik ben niet de meeste tijd kwijt aan de "beperkte" acties, maar aan het tactisch spelen. In DnD 5e heb je 3 delen in een ronde; movement, action en bonus action. En aangezien je de movement mag splitsen (lopen, actie, lopen) en actie en bonus actie in willekeurige volgorde kan doen, geeft het nog verrassend veel mogelijkheden.

De gevechten tot nu toe zijn pittiger dan verwacht. Als je met een rogue van een afstandje pijlen schiet kom je er niet. Nu schiet mijn rogue een pijl op een tegenstander, rent door een deuropening en gaat om de hoek van de deur hiden. Tegenstander rent achter mijn rogue aan maar zag hem niet meteen en de volgende beurt is het een sneak attack. Echt heel tof wat allemaal kan.

Of de cleric cast een guiding bolt waardoor de volgende attack advantage krijgt. De rogue kan bij advantage een sneak attack doen en zo krijg je tegenstanders die te sterk lijken toch redelijk snel neer.

Het missen van aanvallen valt ook wel mee. De Armor Class van de tegenstanders is kunstmatig laag gehouden. Ik zie veel aanvallen met een kans van 95% om te raken. Vertaald naar de dobbelstenen is dat een mis bij een 1 op een d20 en vanaf een 2 op een d20 is het al raak. Met de +5 (ability en proficiency modifier) to hit kun je dan terug rekenen dat die tegenstanders een AC 7 hebben. Dit is echt laag want een AC 10+ zou normaal moeten zijn voor de tegenstanders waartegen ik nu gevochten heb.... (dus kans om te raken 75% of lager).

Oh ooh, nu val ik pas echt door de mand... ja, ik ben een DnD nerd... B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Laatst online: 15-09 23:17
Lol idd :p.
Ik kan zeggen dat BG1 samen met civilization mijn lievelingsspellen zijn. Ik durf niet te spelen ook niet omdat ik vrees dat ik alleen maar teleurgesteld ga zijn.
Ik lees nu bij de comment van PearlChoco dat de open werelden beperkt zijn ... dit doet me dus het ergste vrezen. Is kijken naar de comments op reddit :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

BaronVR schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:51:
[...]
De gevechten tot nu toe zijn pittiger dan verwacht. Als je met een rogue van een afstandje pijlen schiet kom je er niet. Nu schiet mijn rogue een pijl op een tegenstander, rent door een deuropening en gaat om de hoek van de deur hiden. Tegenstander rent achter mijn rogue aan maar zag hem niet meteen en de volgende beurt is het een sneak attack. Echt heel tof wat allemaal kan.

Of de cleric cast een guiding bolt waardoor de volgende attack advantage krijgt. De rogue kan bij advantage een sneak attack doen en zo krijg je tegenstanders die te sterk lijken toch redelijk snel neer.
Rogues zijn altijd OP :P
[...]
Het missen van aanvallen valt ook wel mee. De Armor Class van de tegenstanders is kunstmatig laag gehouden. Ik zie veel aanvallen met een kans van 95% om te raken. Vertaald naar de dobbelstenen is dat een mis bij een 1 op een d20 en vanaf een 2 op een d20 is het al raak. Met de +5 (ability en proficiency modifier) to hit kun je dan terug rekenen dat die tegenstanders een AC 7 hebben. Dit is echt laag want een AC 10+ zou normaal moeten zijn voor de tegenstanders waartegen ik nu gevochten heb.... (dus kans om te raken 75% of lager).

Ik hoop juist dat BG3 appeleert aan DnD-nerds. En ik beken dat ik wat je schreef in één keer begreep en dus daarmee ook maar moet bekennen een P&P D&D-nerd te zijn :D

Hoe zit het met storytelling in BG3? Ik ben mordicus tegen EA/pre-ordering dus ik moet sowieso nog wachten. Heb stiekem wel een gamplay-YouTube gekeken, heel kort, maar wil bewust niet te veel zien al voor ik de game volledig en wel ga kopen O+

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaronVR
Yarisken, Klauwhamer en alle andere twijfelende role-players: zet je angsten, bezwaren en principes zo snel mogelijk overboord en ga lekker BG3 spelen!

Zo, nu ga ik Larian Studios eens bellen want ik heb nu genoeg reclame gemaakt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:39
Heb hem inmiddels voor mezelf en vriendin gekocht :P . Nu nog even wachten tot ze een laptop heeft die het spel ook trekt haha. Hopelijk ergens volgende week een beginnetje kunnen maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Even opnieuw begonnen, ditmaal met een warlock. Nog niet heel ver in de game gekomen dus. Ik heb geen ervaring met voorgaande delen van BG maar heb D:OS2 wel veel gespeeld. Heb dus weinig vergelijkingsmateriaal.

Wat ik tot nu toe een beetje mis is de synergy die je bij D:OS2 wel hebt. Kan ook aan mij liggen overigens... Bijvoorbeeld de combinaties van olie en vuur, of water en bevriezing. Ik word ook een beetje overdonderd door de hoeveelheid actions/spells die mijn cleric companion al meteen heeft, waarbij ze vrijwel allemaal ook weinig lijken toe te voegen in combat.

De spells van de warlock lijken ook maar wat tam. Weinig flair en de ene keer doe je 1 damage en de andere keer weer 8 (geen crit). Ik mis bijvoorbeeld ook spells zoals je die bij D:OS2 wél hebt, bijvoorbeeld summons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
Monster summoning zal wel niet terugkomen ;). Zo heb ik bg1 de 1ste keer uitgespeeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwish
  • Laatst online: 08-11-2023
Je hebt binnen D&D 5E gewoon summons, dus waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
Dwish schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 19:34:
Je hebt binnen D&D 5E gewoon summons, dus waarom niet?
Ja sorry ik bedoelde de "mega" summoning die mogelijk was. Dus echt 30 - 40 skeletons en andere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
[...]

De duur van de combat valt me tot nu toe nog heel erg mee. Ik ben niet de meeste tijd kwijt aan de "beperkte" acties, maar aan het tactisch spelen. In DnD 5e heb je 3 delen in een ronde; movement, action en bonus action. En aangezien je de movement mag splitsen (lopen, actie, lopen) en actie en bonus actie in willekeurige volgorde kan doen, geeft het nog verrassend veel mogelijkheden.

Hahaha! Ik begreep ook alles... Heerlijk toch?!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arnevld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11-2024

Arnevld

Warhammer

Heb gister de game gekregen van een hele goede vriend die bij Larian werkt.
Heb een paar crashes gehad maar die waren snel verholpen door op DX11 te schakelen zoals hij aangaf.
Wat voelt het verhaal al lekker en de sfeer is magisch!
Alles voelt wel heel erg als DOS2 maar dat geeft niet dit is maar een voorproefje....

Mindflayers zijn sexy <3

Warhammer en PC games en lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bIY2DOM-nfCkmeONbuoAIIyLR5w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RNDGITUESCAjEGPjF96lflIv.png?f=fotoalbum_large

Is dit waar jullie feedback melden betreffende de beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
Wat ik wel een beetje jammer vind is dat je al zo vroeg in het spel tegen zulke sterke vijanden moet vechten. Ik ben nogal gewend om eerst te beginnen te wolven, ratten & goblins e.d. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Inmiddels weer een stukje verder gekomen gisteren. Begin er nu wel lekker in te komen, al mis ik nog steeds een stukje tactische diepgang in de gevechten. Geen idee of ik wellicht iets over het hoofd zie, of dat dit simpelweg gewoon ontbreekt in de game. Dit komt grotendeels doordat je maar 1 action per character/beurt kan doen.

Bij D:OS2 ben ik gewend om bepaalde skills te combineren en zodoende leuke combo's te doen. Bijvoorbeeld de bekende "rupture tendrons / chicken claw" combo. Of eerst met een aanval een laag olie neergooien om die vervolgens met een vuurbal te laten ontploffen. Bij BG3 heb ik het gevoel dat het niet zoveel uitmaakt wat ik doe binnen een gevecht. Of ik nou de HP met spell 1 of spell 2 omlaag breng, maakt vooralsnog weinig uit welke je gebruikt.

Hoe ervaren jullie dit? Hebben jullie wel bepaalde leuke combo's ontdekt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 11:51
SparksNL schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:09:
Inmiddels weer een stukje verder gekomen gisteren. Begin er nu wel lekker in te komen, al mis ik nog steeds een stukje tactische diepgang in de gevechten. Geen idee of ik wellicht iets over het hoofd zie, of dat dit simpelweg gewoon ontbreekt in de game. Dit komt grotendeels doordat je maar 1 action per character/beurt kan doen.

Bij D:OS2 ben ik gewend om bepaalde skills te combineren en zodoende leuke combo's te doen. Bijvoorbeeld de bekende "rupture tendrons / chicken claw" combo. Of eerst met een aanval een laag olie neergooien om die vervolgens met een vuurbal te laten ontploffen. Bij BG3 heb ik het gevoel dat het niet zoveel uitmaakt wat ik doe binnen een gevecht. Of ik nou de HP met spell 1 of spell 2 omlaag breng, maakt vooralsnog weinig uit welke je gebruikt.

Dungeons & Dragons Fifth Edition (wat Baldur's Gate in essentie is, met wat lichte aanpassingen zoals ik het begrijp) heeft een heel andere manier van combat dan D:OS1/2. Het draait meer om samenwerken met je party en specifieke buffs/debuffs dan dat je 'combo's' hebt naar mijn mening.

Ik speel in D&D 5e bijvoorbeeld een Sorcerer, en ik kan 2 mensen Haste geven, waardoor ze een extra action (waarmee niet alles maar wel veel mag), dubbele movement, en hogere AC (moeilijker te raken) krijgen. Dat is niet een combo, maar een sterke buff voor mij party members.

Het D&D systeem is gemaakt om met meerdere spelers samen te werken, niet zozeer om in je eentje te gaan vechten. Dat zal even wennen zijn, vermoed ik.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
coptician schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:15:
[...]

Dungeons & Dragons Fifth Edition (wat Baldur's Gate in essentie is, met wat lichte aanpassingen zoals ik het begrijp) heeft een heel andere manier van combat dan D:OS1/2. Het draait meer om samenwerken met je party en specifieke buffs/debuffs dan dat je 'combo's' hebt naar mijn mening.

Ik speel in D&D 5e bijvoorbeeld een Sorcerer, en ik kan 2 mensen Haste geven, waardoor ze een extra action (waarmee niet alles maar wel veel mag), dubbele movement, en hogere AC (moeilijker te raken) krijgen. Dat is niet een combo, maar een sterke buff voor mij party members.

Het D&D systeem is gemaakt om met meerdere spelers samen te werken, niet zozeer om in je eentje te gaan vechten. Dat zal even wennen zijn, vermoed ik.
Dat verklaart een hoop dan. Wel erg jammer, want daardoor is de game toch minder tactisch dan een D:OS2 (vind ik). Bij D:OS2 moet je namelijk ook samenwerken met je party-leden, maar dan door combo's te maken en niet zozeer door te buffen/debuffen.

Bijvoorbeeld door 1 party member een skill te laten doen waardoor de vijand schade krijgt wanneer deze beweegt en dan diezelfde vijand door een andere party member naar het einde van de map te teleporten, waardoor deze dus zichzelf óf doodloopt, óf zijn actions opgeeft (melee vijand dan).

Dit soort combo's geven erg veel voldoening in een gevecht. Wat ik met BG3 vooral ervaar is gewoon aanvallen, aanvallen, aanvallen. Maar misschien dat dat nog wat uitgebreider wordt naarmate ik verder kom :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 11:51
SparksNL schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:26:
[...]

Dat verklaart een hoop dan. Wel erg jammer, want daardoor is de game toch minder tactisch dan een D:OS2 (vind ik). Bij D:OS2 moet je namelijk ook samenwerken met je party-leden, maar dan door combo's te maken en niet zozeer door te buffen/debuffen.

Bijvoorbeeld door 1 party member een skill te laten doen waardoor de vijand schade krijgt wanneer deze beweegt en dan diezelfde vijand door een andere party member naar het einde van de map te teleporten, waardoor deze dus zichzelf óf doodloopt, óf zijn actions opgeeft (melee vijand dan).

Dit soort combo's geven erg veel voldoening in een gevecht. Wat ik met BG3 vooral ervaar is gewoon aanvallen, aanvallen, aanvallen. Maar misschien dat dat nog wat uitgebreider wordt naarmate ik verder kom :)
Wat misschien in die richting zit, is spells die er voor zorgen dat je je vijanden mentaal beïnvloedt. Bijvoorbeeld Major Image, waarmee je een groep kan laten denken dat het hele gebouw in de fik staat bijvoorbeeld. Ik weet alleen niet hoe BG3 dat zal doen.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
coptician schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:15:

Maar met verschil tussen 2e en 5e zal ook BG3 al anders aan voelen dan BG1 en 2, denk ik. Een gedeelte van de charme van BG(2) is ook de classes van je characters, en de verschillende combinaties die je daar kunt maken. Dat is bv. in NWN al weer een stuk anders (niet persé slechter, maar wel anders, en om in 3e een party van 6 characters uit te plannen is een behoorlijke klus, omdat ik toch graag mag optimaliseren in builds).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
SparksNL schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:09:

Met levellen krijg je toch ook action points extra?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:34

hellknight

Medieval Nerd

Als de D&D regels goed aangehouden worden krijg je niet direct extra acties, maar zal je, afhankelijk van je class, meerdere aanvallen in 1 action kunnen maken, of meer opties hebben waar je je bonus action voor in kunnen zetten. Je blijft echter 1 action hebben naast je movement

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brrand0n
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 01-09 15:25
Heb hem dinsdag ook meteen gehaald. Wat me opvalt is dat iedereen een jump heeft als bonus actie. Hierdoor heb je direct een disengage/movement extra voor iedere party member. Als een enemy je archer in melee range heeft spring je gewoon weg om daarna een pijl te schieten.

M.b.t. de combo's zijn ze minder complex dan in D:OS2, maar niet afwezig. Zoals aangegeven zijn je combo's eerder in het buffen van je party en het debuffen van enemies (Bijv de spell 'Bane' zorgt voor een 1d4 vermindering op attack rolls en zorgt gemiddeld voor een 12,5% hogere miss chance)

Voorbeeld: Je hebt 11 AC. De enemy heeft 2 proficiency met zijn boog. Bij een normale attack is de kans om je te raken is dan 12/20 (60%). Als hij een 1d4 vermindering krijgt door de spell Bane wordt de kans om je te raken 9,5/20 (47,5%).

Het enige nadeel aan het spell systeem in 5e vind ik dat je zo weinig spell slots hebt tussen de long rests. Ik heb het idee dat de long rests van invloed zijn op de verstrijking van tijd in-game, waardoor ik nog geen long rests heb gedaan. Dit zorgt er alleen wel voor dat m'n party redelijk low-HP en low-spells rondlopen en erg zorgvuldig om gaan met de spells die ze hebben.

Een goede combo die ik laatst had was een Fire Bolt op een oil barrel, die ontplofte en alle enemies die in de buurt stonden waren ook in één hit kapot. Dat zorgt er dan wel voor dat je het idee hebt dat je spell slot goed wordt gebruikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Na nu een tijd gespeeld te hebben, moet ik zeggen dat ik nog steeds vind dat het deel 3 van D:os is.
De graphics, de manier waarop de wereld in elkaar zit, de animaties, het script. Dat is overigens niet perse slecht, ik was groot fan van de eerdere delen.

Of het een "baldurs gate" is/wordt, geen idee, maar ik vraag me af of dat überhaupt kan na 20 jaar en wat dat dan in zou houden.
Wat ik nu al wel mis is de uitgestrektheid van elk gebied, wat je in BG1/2 heerlijk kon ontdekken en in kon rondlopen, nu loop je eigenlijk constant door gangen heen.

Een boel negatieve punten zijn nog prima weg te werken in het komende jaar, maar wat me nu vooral tegenstaat zijn de cutscenes. Naast het feit dat vaak de "lipbeweging" niet start of duidelijk niet past bij de tekst is het in beeld brengen van mijn character als deze wat zou zeggen echt heel knullig gedaan.
Praat je met een npc over de dood van z'n familie, staart mijn character met een dode blik in de verte en doet z'n armen over elkaar terwijl hij claimt zo mee te leven..
Ook de contante negatieve houding van alle mogelijk partymembers is vermoeiend. Het is prima dat je evil bent en iemand helpen niet ziet zitten, maar altijd negatief reageren ook al is dat helpen de snelste en makkelijkste manier om te krijgen wat je uiteindelijk wil, is vreemd.

Daar tegenover ben ik wel blij dat ze het idee van je omgeving gebruiken bij het vechten iets minder terug hebben laten komen. Hartstikke leuk om een vat met olie op te blazen om zo je tegenstanders in een vuurzee te doen belanden, maar in de vorige delen was dat echt too much. Ook het het in dit deel wat minder over the top, wat het spel en de sfeer ten goede komt.

Aan de ruleset moet ik duidelijk nog steeds wennen, evenals de UI.

Uiteindelijk komt hier een puike RPG uit voort, of het op hetzelfde niveau als BG1/2 uitkomt, geen idee, maar nogmaals, is dat überhaupt mogelijk?

[ Voor 9% gewijzigd door Fly-guy op 08-10-2020 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

Ik denk persoonlijk ook dat als je echt die gameplay wilt, op een moderne manier, games als Pillars of Eternity en Tyranny je best bet zijn. Misschien zelfs iets als Disco Elysium. Ik zie dit zelf inderdaad als een nieuwe game die duidelijk van Larian komt in een Baldur's Gate-omgeving/-stijl. Je begint zelfs op dezelfde manier als hun voorgaande 2 games. Epische intro (of niet) en vervolgens op een strandje. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Brrand0n schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 12:24:
Voorbeeld: Je hebt 11 AC. De enemy heeft 2 proficiency met zijn boog. Bij een normale attack is de kans om je te raken is dan 12/20 (60%). Als hij een 1d4 vermindering krijgt door de spell Bane wordt de kans om je te raken 9,5/20 (47,5%).
Toch maar eens inlezen in D&D want dit is voor mij echt Chinees.
Fly-guy schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 12:40:
Ook de contante negatieve houding van alle mogelijk partymembers is vermoeiend. Het is prima dat je evil bent en iemand helpen niet ziet zitten, maar altijd negatief reageren ook al is dat helpen de snelste en makkelijkste manier om te krijgen wat je uiteindelijk wil, is vreemd.
Wat ik had begrepen is dat ze enkel evil party members in het spel gestopt hebben omdat ze merkten dat evil party members het minst gekozen worden en ze hier juist extra feedback op wilde. Zag op Reddit al dezelfde feedback voorbij komen, ook al zijn ze evil hoeven ze niet bij elke quest te zitten zeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
ap3nr0ts schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 12:49:
Ik denk persoonlijk ook dat als je echt die gameplay wilt, op een moderne manier, games als Pillars of Eternity en Tyranny je best bet zijn. Misschien zelfs iets als Disco Elysium. Ik zie dit zelf inderdaad als een nieuwe game die duidelijk van Larian komt in een Baldur's Gate-omgeving/-stijl. Je begint zelfs op dezelfde manier als hun voorgaande 2 games. Epische intro (of niet) en vervolgens op een strandje. :P
Misschien zelfs pathfinder, meer hardcore kunt je het bijna niet krijgen op je computer.

En nogmaals, ik vind het een prima spel, maar denk dat de verwachting van de titel niet waargemaakt wordt.
Maar waarschijnlijk kan dat simpelweg ook niet, de 2 decennia hebben de reeks een mythische status gegeven, zoiets kun je eigenlijk ook niet waar maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Fly-guy schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 12:58:
[...]

Misschien zelfs pathfinder, meer hardcore kunt je het bijna niet krijgen op je computer.

En nogmaals, ik vind het een prima spel, maar denk dat de verwachting van de titel niet waargemaakt wordt.
Maar waarschijnlijk kan dat simpelweg ook niet, de 2 decennia hebben de reeks een mythische status gegeven, zoiets kun je eigenlijk ook niet waar maken.
Je zou denk ik ook geen goed spel krijgen. Larian Studios heeft een eigen gameplay ontwikkeld en een eigen manier om een verhaal te vertellen, een eigen sfeer die ze neer willen zetten. Dat wijkt nu eenmaal af van BG1 en BG2, die stijl en manier forceren zal het spel er niet beter op maken omdat de studio dan ver buiten hun comfort zone moet gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Baldur's Gate 1&2 waren ook AD&D2 als ik me niet vergis en dit is dus al 3 generaties verder. Daarnaast denk ik dat de game dusdanig lang de legendary status heeft verworven dat de nostalgy nooit geevenaard kan worden.

Daarbij is het natuurlijk ook zo dat Larian door middel van Divinity Wizards of the Coast naar zich toe heeft getrokken. Die zagen door Divinity in Larian een studio waardig genoeg een derde deel te maken.

De setting van toen, heeft ook heel veel te maken met de leeftijd die ik toen had. Nu zit ik op mn werk overdag en ben ik blij dat ik met het gezinnetje aan tafel zit om 18.00. Toen zat ik op school en rende ik naar huis om Baldurs Gate te spelen. Dan baalde ik dat we moesten eten en was ik blij dat het op was om 18.00 zodat ik verder kon spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Kenny_026 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 13:09:
De setting van toen, heeft ook heel veel te maken met de leeftijd die ik toen had. Nu zit ik op mn werk overdag en ben ik blij dat ik met het gezinnetje aan tafel zit om 18.00. Toen zat ik op school en rende ik naar huis om Baldurs Gate te spelen. Dan baalde ik dat we moesten eten en was ik blij dat het op was om 18.00 zodat ik verder kon spelen.
Ik weet niet of dat wel zo is. Ik ben nu nog steeds de serie aan het spelen, onlangs deel 1 afgemaakt, nu het, later uitgekomen, tussendeel aan het spelen.

Naast het feit dat de serie mij nog steeds kan boeien (al zal daar absoluut een factor nostalgie/herinneringen in zitten), zie je wel dat dat tussendeel al van minder kwaliteit is. Zelfde regels, zelfde universum, zelfde graphics, maar toch minder.

BG1 en 2 hadden iets wat nu nog steeds overeind staat, waarschijnlijk het verhaal en de manier waarop het verteld wordt. Dat mis ik bij het tussendeel, maar ook bij BG3. Vooral de cutscenes, de partymembers en interacties daarmee zijn een punt waarbij het spel tekort schiet (van het oproepen van de BG sfeer).

Misschien is dat nog recht te trekken in een jaar, maar vooralsnog is het een prima RPG, maar wel "D:os 3, baldurs gate edition".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

@Fly-guy Ik vind vooral dat de toevoegingen aan de Enhanced Editions van BG1 en 2 laten zien dat die stijl zo moeilijk op te volgens is. Al die nieuwe NPC's. Bleh. Ze passen totaal niet voor mijn gevoel. Ook Siege of Dragonspear voelt at best als een hele goede mod aan. Beamdog heeft het dapper geprobeerd, maar van mij hadden die toevoegingen een vinkje mogen zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gilotto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 11:15

Gilotto

Paint Skillz

Ik heb m ook maar aangeschaft.
Mijn referentie is vooral Pathfinder 1st ed, dnd 3.5 en dnd 5, als ook D:OS 1

Meteen mijn DND5 character gemaakt, een runaway drow noble rogue mastermind. (eigenlijk een rogue/sorcerer, maar ik heb de multiclass optie nog niet gevonden). Dit was goed te doen!

Wat eerste indrukken:
+ Character creation: Bijna alle opties gevonden. Geen standard array, maar point buy (al kom je op hetzelfde uit).
- In de default rogue stats wordt intelligence gedumpt naar 8?
+ Erg mooie graphics, gezichtsanimaties zijn erg mooi, de omgeving is fantastisch.
+ Leuke roleplay opties in gesprekken. Je ziet dat je keuzes in skills je ook extra opties geven. Er wordt in de gesprekken ook aangegeven welke skill je gebruikt bij een optie. (Ik kreeg in een gesprek met een druid een know. nature optie, terwijl ik er geen ranks in had, de DC was toen opeens 18 om een druid te overtuigen dat ik iets met nature beter weet.... uhhh nee dus >:) )
+/- Dice rolls zijn leuk uitgevoerd, maar je ziet je bonus op de roll niet. (je moet dus onthouden welke skills je hebt gekozen)
+ Er lijken in ieder geval meerdere oplossingen te zijn om je eerste (slijmerige) probleem te tackelen.

- ik kwam wat loop issues tegen. Bepaalde gangen kon ik alleen verder lopen door korte stukjes achter elkaar te klikken ipv in een keer.
- Af en toe missen er wat objecten in de praat scenes (zoals een potion die je niet ziet bij een verkoopster)

Aangezien ik de eerdere delen van Baldur's Gate niet heb gespeeld, kan ik daar niet over oordelen. Dat het een puike game is/wordt, dat vind ik wel.

(edit)
Opgelost: Als je tijdens conversaties hovert over een skill keuze, zie je je modifier op de roll. Dus dan kun je de afweging maken of je dat gaat doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Gilotto op 08-10-2020 21:00 . Reden: keuzes in conversaties met bonus ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaronVR
Weer wat uren verder en ik ben een nog grotere fan. Vooral het role-playing deel vind ik van een geweldig hoog niveau. Ik zit ook zo in het verhaal dat ik failed checks niet herlaad maar leef met de consequenties. (Mijn referentie start overigens bij de originele Bard's Tale uit 1985 en heb sindsdien heel wat RPGs gespeeld).

Het is een early access dus er zitten nog bugs in. Ik ben nog niet veel tegengekomen maar een waar ik niet omheen kon zijn rare physics als een monster/character dood gaat, Met als absolute topper dat shadowheart doodging en haar lijk letterlijk groter werd dan de huizen waar tussen we aan het vechten waren. Gelukkig kon ik haar reviven en was alles weer terug naar normaal.

Spellcasten is ook niet volgens de DnD 5e regels. Je kan in ieder geval niet een spreuk op een hoger level casten (bv lvl1 cure wounds op lvl2 casten voor meer healing). Ik hoop dat dit nog aangepast wordt. Dit kan dus wel, is alleen niet zo voor de hand liggend gedaan.

En voor degene die dezelfde keuzes maakt als mij: de Ogre en de Bugbear... wtf... :o

[ Voor 3% gewijzigd door BaronVR op 09-10-2020 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ik zou op zich wel een apart tabblad willen zien voor wares. Hoe lossen jullie dat op?

edit: ineens zie ik "Send to Camp" :)

[ Voor 19% gewijzigd door Kenny_026 op 09-10-2020 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaronVR
Kenny_026 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:48:
Ik zou op zich wel een apart tabblad willen zien voor wares. Hoe lossen jullie dat op?

edit: ineens zie ik "Send to Camp" :)
Wat is het voordeel van wares? Ik heb het zien staan maar nog niet gekeken wat het doet...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
BaronVR schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:58:
[...]

Wat is het voordeel van wares? Ik heb het zien staan maar nog niet gekeken wat het doet...
@BaronVR Bij merchants kun je dan gelijk "sell all wares" doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XHuTbxITD1FJ892TucGU1MLY708=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nslZUGM6t29jru8YZbbtzyju.png?f=fotoalbum_large

Als ik iets loot gebruik ik dus "Send to Camp". Daar staat dan een kistje waar je dat als in bovenstaand voorbeeld weer terug naar je character kan sturen en gelijk aan Wares toevoegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-z1rzopIKmv7hTF4sXdN5wOOfoo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KvsD3DOXdeEGjO00wys2D4gQ.png?f=fotoalbum_large

Bij een Merchant aangekomen selecteer je dan bovenaan Wares en kun je alles ineens verkopen.

Wellicht hebben andere betere tips maar dit is wat ik zo uitgevogeld heb. Het handige is dat je direct bij een merchant naar je kamp kunt gaan. Als je dan in kamp slaapt op je bedroll kom je ook direct terug bij de Merchant.

Oh en druk pas op Barter als je op het weegschaaltje gedrukt hebt. Anders geef je allesn in eens weg 8)7

[ Voor 72% gewijzigd door Kenny_026 op 09-10-2020 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilotto

Gilotto

Paint Skillz

Ik speel inderdaad ook gewoon door met failed rolls. Juist het falen van dingen maakt het spannend en uiteindelijk denk ik altijd, dat is dan weer voor een ander verhaal.

Nog een tip: druk op O om naar een top down view te schakelen. Is soms handig om overzicht te krijgen in gevechten.

game spoiler ~ anekdote
spoiler:
Mijn char (drow rogue) is meteen voor de Githyanki oplossing gegaan. Blijkt de 'patrol' voor de locatie van de Creche helemaal aan de andere kant van de map te liggen. Ben ik eindelijk op locatie... allemaal LVL 5 Githyanki warriors en een dragon rider incl. draak... Kom ik aan als LVL 2 rogue... Met heel veel geluk bluff ik me door de ondervraging heen (als ik iets verkeerd zou hebben gezegd was het meteen game over denk ik) en krijg ik de opdracht een wapen te zoeken, maar 'vergeten' ze me de locatie van de Creche te geven :(. Ik kan het nergens vinden, dus helaas toch een andere oplossing zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:53

g0tanks

Moderator CSA
Ik heb het eerste uur gespeeld en het is zeker nog niet een gepolijste game, maar ik ben positief! De character creator is vrij uitgebreid en de graphics zijn top, alsmede de voice acting en facial animations. De oude games heb ik nooit gespeeld, maar DOS2 wel dus het voelt allemaal vertrouwd aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tp_vaSdYgVNfjZmcBmDfHqj8DPQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uCHzK0ZFpX7HMsTSCtil3VwO.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r7ki6sfnEohhCqv0W6XTZgN3ZOA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rVBKhbNDUh3M08QORE7CgBdT.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BRZsV8vm52nAPBeDmjwopdJ0bDY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4s04bq9Q4DFV8mITqP1mYQPZ.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ymwq4Ze3zBxXeqqzqtpUFwU3Q54=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r30wUEpCSkByZC4CE4A8eexi.jpg?f=fotoalbum_medium

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Baldur's Gate III voor 23 euro en nog een paar centen kunnen scoren. Helemaal happy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
doobieters schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:03:
Baldur's Gate III voor 23 euro en nog een paar centen kunnen scoren. Helemaal happy!
Hoe doe je dat dan?!?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
Ik stuur je even een PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
  • Laatst online: 15-09 23:55
Hier ook graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lorum
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 01-09 20:26
Hier ook aub!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

Als het een grijze key-site is, ben ik heel teleurgesteld in jullie. ;) 9 van de 10 keer met gestolen creditcards of iets dergelijks, aangezien er nog geen regional pricing is doorgevoerd voor EA volgens mij (dus goedkopere keys uit andere landen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
ap3nr0ts schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:37:
Als het een grijze key-site is, ben ik heel teleurgesteld in jullie. ;) 9 van de 10 keer met gestolen creditcards of iets dergelijks, aangezien er nog geen regional pricing is doorgevoerd voor EA volgens mij (dus goedkopere keys uit andere landen).
"Gelukkig" kan dit bij Stadia niet :). Dus ik heb lekker het volle pond betaald, waar ik geen enkel probleem mee heb :*)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:53

g0tanks

Moderator CSA
Peter_Aragorn schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:49:
[...]

"Gelukkig" kan dit bij Stadia niet :). Dus ik heb lekker het volle pond betaald, waar ik geen enkel probleem mee heb :*)
Hier voor de volledige prijs afgetikt op Steam. Fijn platform en goede ontwikkelaar dus dat steun ik graag. :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearlChoco
Ik ben voorlopig enorm teleurgesteld in de performance.

Op mijn PC met GTX1080Ti haal ik gemiddeld 25 fps in 1440p (met zelfs niet alles op high detail), als ik afzak naar 1080p haal ik pakweg 30 fps. Dit is met de laatste nvidia drivers.

Is dit zoals verwacht?

Mijn CPU is een 4690K, is het mogelijk dat BG3 vooral CPU en minder GPU bound is? Heb nog geen CPU benchmarks gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

Je videokaart is het in ieder geval niet nee. Ik heb een 8700 van Intel en ook een 1080 Ti. Bij mij draait hij vlekkeloos op 60 frames. Hij kan wel hoger, maar ik vond dat met een instabiele EA-versie niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilotto

Gilotto

Paint Skillz

Ik draai hier op 1440p met een Ryzen 2600 i.c.m. een AMD RX470 4GB en het draait als een zonnetje. Geen framedrops gezien.

Speel met Vulkan en default graphics instellingen.

[ Voor 18% gewijzigd door Gilotto op 12-10-2020 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
PearlChoco schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:47:
Ik ben voorlopig enorm teleurgesteld in de performance.

Op mijn PC met GTX1080Ti haal ik gemiddeld 25 fps in 1440p (met zelfs niet alles op high detail), als ik afzak naar 1080p haal ik pakweg 30 fps. Dit is met de laatste nvidia drivers.

Is dit zoals verwacht?

Mijn CPU is een 4690K, is het mogelijk dat BG3 vooral CPU en minder GPU bound is? Heb nog geen CPU benchmarks gevonden.
Maar het verschil als je van Vulkan naar DX gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearlChoco
Goeie opmerking, nee globaal geen verschil. Alleen met Vulkan heb ik elke 30 seconden korte freezes van telkens enkele seconden, dus speel ik op DX11.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• doobieters
ap3nr0ts schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:37:
Nee, het gaat om een aankoop op GOG maar wel met Russische VPN. Met de wisselkoers en belastingstelsel daar gunstig te krijgen (1999 Rubels = 23 euro). Maar goed, daar kun je ook je vraagtekens bij zetten. ;)

In other news: op Arstechnica wordt de game met de grond gelijk gemaakt: https://arstechnica.com/g...amazing-rendering-engine/

[ Voor 15% gewijzigd door doobieters op 12-10-2020 12:09 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste