Baldur's Gate III komt er toch aan!

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 17.269 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Medio 2001 werd nog verkondigt dat er geen BGIII zou komen. Wat schetst mijn verbazing op dvdboxoffice.com? http://www.dvdboxoffice.c...1%2E000+++++&pid=90043661

Jawel, je kunt 'm pre-orderen voor de pc, releasedatum 15-01-2004.

Ook RPGRealm maakt melding van een releasedatum van medio februari (as per Oct 22nd 2003).

Waarom heb ik er dan nog helemaal niks over gehoord? Waarom staat ie niet bij Interplay in de upcoming?

Afijn, ik beschouw het als goed nieuws en wacht met spanning af. Laten we in dit topic zoveel mogelijk info verzamelen en de ontwikkelingen bijhouden.

Klaar voor de start...... AF!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huh?? waar komt dit nu in hemelsnaam vandaan?...

Het enige dat ik zeker weet is dan het Neverwinter Nights team na het devven van NWN tevens aan een geheim project is begonnen. Maar ik dacht dat ze hiermee Jade Empire bedoelden, maar ook op bioware staat het een en ander:

http://www.bioware.com/bi...eleases/BioMSPartnership/

iemand die uitsluitsel kan bieden: GAARNE :D

ps. pas je rpgrealm link plz even aan :>

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2003 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meneer heeft zeker te veel fanta op :D
De ware RPG gamer zijn hart gaat sneller kloppen bij het lezen van nieuws over Baldurs Gate 3 of Icewind Dale 3. Ook al zijn de games nooit aangekondigd, bij verschillende online winkels kun je de spellen pre-orderen en de geruchten over de games houden al jarenlang aan. Op het forum van Interplay is nu een definitieve statement te lezen: Baldurs Gate 3 en Icewind Dale 3 zijn nu niet in ontwikkeling en komen er voorlopig ook niet.

De oorzaak van de problemen ligt in een licentieprobleem tussen Interplay en Atari; waarover ook al rechtszaken aangespannen zijn. Atari is eigenaar van de rechten van de BG serie voor de PC, Interplay is eigenaar van de rechten voor de consoles. Zolang dit niet is uitgevochten is er weinig hoop op een nieuw deel.
Quote van gamers.nl http://www.gamer.nl/nieuws/19933 ;)
GG, hf, dd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 14:12:
Meneer heeft zeker te veel fanta op :D

[...]

Quote van gamers.nl http://www.gamer.nl/nieuws/19933 ;)
GG, hf, dd
De Interplay reactie:
"Various online retailers have had BG3 listed for pre-order with differing release dates. This is in error, and IPLY has confirmed it as such.

The story was not a continuation of the Bhallspawn saga. It was an original story, belived to be set in the Dalelands of the Forgotten Realms, sharing the Baldurs Gate name in title only, not plot or story elements.

IPLY/BIS still retain the rights to BG titles on console and IWD on PC. At this time, there are no plans for a third IWD game. Nor are there any plans for games set in any of the other DnD Campaign worlds as WotC only officially supports Greyhawk and the Forgotten Realms."

de game gaat dus wel degelijk Baldur's Gate heten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 14:16:
[...]

De Interplay reactie:
"Various online retailers have had BG3 listed for pre-order with differing release dates. This is in error, and IPLY has confirmed it as such.

The story was not a continuation of the Bhallspawn saga. It was an original story, belived to be set in the Dalelands of the Forgotten Realms, sharing the Baldurs Gate name in title only, not plot or story elements.

IPLY/BIS still retain the rights to BG titles on console and IWD on PC. At this time, there are no plans for a third IWD game. Nor are there any plans for games set in any of the other DnD Campaign worlds as WotC only officially supports Greyhawk and the Forgotten Realms."

de game gaat dus wel degelijk Baldur's Gate heten _/-\o_
Maar waarom een topic over een game waarvan de toekomst nog niet eens zeker is? Nog niet eens in productie? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TheAngel, op dit uur zit ik nog niet aan de "Fanta" hoor!
Maar dat bericht van jou is wel weer een dompertje. Opvallend dat sommige webwinkels ze dan blijven "aanbieden". Vraag is alleen wat er nu achter de schermen echt gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:39

Bosmonster

*zucht*

Ik weet wel dat Baldur's Gate: Dark Alliance (niet echt vergelijkbaar met de normale Baldur's Gate serie) een vervolg zou krijgen.

De samenwerking met Microsoft voor de XBox lijkt me dus eerder een vervolg in deze BG:DA serie :? Het is namelijk een nogal console-achtige hack 'n slash versie (wel een erg goeie trouwens ;)).

Kortweg: ik vermoed dus dat het om een hack 'n slash versie gaat...

[ Voor 10% gewijzigd door Bosmonster op 01-12-2003 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 14:18:
[...]

Maar waarom een topic over een game waarvan de toekomst nog niet eens zeker is? Nog niet eens in productie? _/-\o_
Omdat alleen het idee al 1000 topics waard zijn _/-\o_ _/-\o_ :)

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

hihi idd
moet zeggen dat ik er zelf wel weinig van geloof, want als ze met atari de boel niet uitvechten over die rechten komt dat denk ik nooit meer goed.
Ze kunnen moeilijk ook weer een spel gaan maken zonder die rechten wat er erg op lijkt en het dan anders noemen want dan krijg je weer de ene rechtzaak na de ander..

tzou leuk zijn als het waar was maar..... :/

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:39

Bosmonster

*zucht*

http://www.blackisle.com/games.html

Hier staat ie bovenaan, te pre-orderen. Baldur's Gate: Dark Alliance 2. Voor XBox en PS2

Ik gok dus dat dit de game is die de pre-orders bedoelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02
Erg jammer dat er geen Baldur's Gate 3 komt voor de PC, deel 2 was toch zeker wel één van mijn favoriete RPG's. En het is natuurlijk leuk en aardig dat Dark Alliance 2 komt, maar die blijft dus weer alleen op de console, wat ik ook erg jammer vind.
Best dat je ze ook op de consoles wil hebben, maar het is een beetje een steek in de rug om 'm niet op de PC uit te brengen :(

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:29

IceStorm

This place is GoT-like!!!

MaRc0, Dark Alliance is gewoon een nep RPG dus die mogen al die XBOX mensen houden :P.

Ik ga er voor het moment niet van uit dat er een BG III gaat komen. Dat rechten-probleem speelt al heel lang en voor zover ik weet liggen de partijen echt hopeloos met elkaar in de clinch over wie wat waar mag gaan maken/uitgeven.
Daarnaast, het BG verhaal is gewoon afgelopen, punt. Meer kun je er niet van maken en dat moeten ze dan ook niet doen imho.

Als ze dat wel doen, so be it. De Dalelands is toch wel een heel ander gedeelte van FR en ook best geschikt om iets leuks van te maken. Alleen (ja alweer), dan slaat de titel echt HELEMAAL nergens op (voor de mensen die niet zo thuis zijn in de FR setting, Baldur's Gate, een stad, en de Dalelands, een streek, liggen echt weken reizen uit elkaar :)).

Ach, ik merk het wel :). Ergens hoop ik dat ze er gewoon uit komen en lekker doorgaan met BG/IWD - achtige games (en uiteraard mogen ze ook best een P:T II oid maken ;)).
Zo niet, dan hoop ik dat ze bij Interplay nog eens komen met een "Ultimate D&D RPG Package" (en shippen naar NL :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

Natuurlijk dat ze het nieuwe spel "Baldur's Gate:... " gaan noemen, zo verkoopt het spel al zeker goed! Zo weten wij, domme, niet-review-lezende meute, dat het spel van de makers van Baldur's Gate komt en dat het ZEKER goed zal zijn, zodat wij allemaal meteen onze zuurverdiende centjes eraan uitgeven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deze pre-orders gingen dus nadrukkelijk niet om Dark Alliance, aangezien dit console-spellen zijn (ja, ook voor de Gamecube :P ). BGIII wordt aangekondigt als een PC-game.

@Ranzy: hey, niet van die rare dingen zeggen he! Hier op GoT lopen geen leden van de dimme, niet-review-lezende meute rond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ranzy schreef op 01 december 2003 @ 20:05:
Natuurlijk dat ze het nieuwe spel "Baldur's Gate:... " gaan noemen, zo verkoopt het spel al zeker goed! Zo weten wij, domme, niet-review-lezende meute, dat het spel van de makers van Baldur's Gate komt en dat het ZEKER goed zal zijn, zodat wij allemaal meteen onze zuurverdiende centjes eraan uitgeven!
Tja, Baldur's Gate 2 ging niet eens over Baldur's Gate. Het speelde af in een andere stukje van de Forgotten Realms. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 20:15
Ik zou het geweldig vinden als er een Baldur's Gate 3 uitkomt, maar helaas zal ik jullie (en ook mezelf :( ) moeten teleurstellen met deze thread op het interplay forum:

Your BG3 Questions Answered

Het geeft wel aan dat Bioware al bezig was met een derde deel, met een verhaal dat los zou staan van de bhaalspawn serie, wat de naam 'project Jefferson' had. Zoals je in die draad kunt lezen komt er helaas in de nabije toekomst geen Baldur's Gate 3 aan, al mogen we blijven hopen dat men dat licentieprobleem snel oplost en zich gaat bezig houden met nuttige dingen: zo snel mogelijk weer zo'n topgame uitbrengen!!

Ik vraag me alleen af waarom mn het verhaal in de Dalelands zou laten afspelen, dan kunnen ze het spel beter Icewind Dale 3 gaan noemen. :9 Het zou beter zijn als ze bijvoorbeeld Cormyr doen ofzo, of nog beter: Waterdeep!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-08 15:07
Heel vet als die game uitkomt :)
Van mij mag het zich wel in de Dales afspelen ;)

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Mensen, er komt GEEN BG of BG-achtige game uit staat er in vage bewoordingen dus ga er ook niet op hopen.

Conan, Baldur's Gate II had nog min of meer recht om de titel te dragen. Baldur's Gate is op zich vrij duidelijk "Sword Coast" maar ligt iig nog in de buurt (ten noorden van) Amn (waarin deel II zich afspeelt). Athkatla is iig relatief dicht in de buurt van Baldur's Gate (als in, eigenlijk praat ik het niet goed maar het kan nog ;)).

Amras, Icewind Dale en de Dalelands hebben echt helemaal niks met elkaar te maken behalve dat er allebei 'dale' in voorkomt ;). Icewind Dale ligt echt in het uiterste noorden en de afstand van daar naar de Dalelands wordt maanden gok ik ;).

Als ze nog een regio moeten pakken voor een game dan is de Dalelands wel uitermate geschikt, er is erg veel info over te vinden/geschreven en daarnaast zijn er wat interessante geschiedenisstukjes. Cormyr is wel een leuke regio maar niet voor een pc game denk ik.
Een spel in Waterdeep gaat niet werken, daarvoor is Waterdeep veel te groot denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
eeeh.... niet dat ik het licht in het kippenhok opnieuw wil aansteken, maar ik zie hier toch weer wat vreemde berichten:

http://www.videogamesplus...th=52_98&products_id=8464 -> releasedate 16 mei 2005??

http://www.rpgdot.com/php...wtopic.php?t=265909&f=43& (hier wordt gesproken over Obsidian Entertainment als developer)

http://www.totalvideogame...e_id=3994&article_id=6070 (iets ouder alweer).

/me blijft hopen en schietgebedjes doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Die releasedate kun je sowieso uit je hoofd zetten natuurlijk maar voor de rest help ik je hopen dat er nog wat komt :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 14:14

Japser

Jeej!

Hij schijnt echt te komen!

www.larian.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-09 22:35
Dat gaat waarschijnlijk over Divinity?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Ja: https://gamer.nl/artikele...-divinity-original-sin-3/

Zeker weten doet niemand het, maar het lijkt me een stuk logischer dat dit hint naar Divinity 3, aangezien Larian Studio's de Divinity-games heeft gemaakt: Wikipedia: Larian Studios

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 20:55:
[...]

Ja: https://gamer.nl/artikele...-divinity-original-sin-3/

Zeker weten doet niemand het, maar het lijkt me een stuk logischer dat dit hint naar Divinity 3, aangezien Larian Studio's de Divinity-games heeft gemaakt: Wikipedia: Larian Studios
Ok, ik had moeten zeggen, wellicht. Maar Baldurs Gate is logischer dan Divinity, het logo lijkt ook meer op Baldurs gate, we zullen zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 20:59:
[...]

Ok, ik had moeten zeggen, wellicht. Maar Baldurs Gate is logischer dan Divinity, het logo lijkt ook meer op Baldurs gate, we zullen zien!
Als 'het logo lijkt er meer op' het enige argument is, dan vind ik dat bijzonder zwak :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 21:00:
[...]

Als 'het logo lijkt er meer op' het enige argument is, dan vind ik dat bijzonder zwak :+
Uhm, als je mijn bron zou lezen, dan staat er dat Larian de Baldur Gate license heeft aangekocht. Een artikel Polygon is ook van wat betere kwaliteit dan gamer.nl.

We zullen het zien :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 14:14

Japser

Jeej!

Ik begreep dat er in de source van een filmpje werd gerefereerd naar Wizards of the Coast en BG3 , op Reddit gelezen =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 21:00:
[...]

Denk dat gamer.nl het echt fout had :*)

https://www.pcgamer.com/l...zI3hk-GOsF02i5VY0KLFcm4c0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Aan de ene kant begint m'n hart sneller te kloppen van het idee van een Baldur's Gate III, maar aan de andere kant ben ik bang dat het tegen gaat vallen. Het verhaal is met Throne of Bhaal wel afgesloten en ook de gameplay op dat level vond ik niet zo leuk meer. Iets te godlike allemaal. Lijkt mij lastig om daar een goed vervolg aan te geven.

Mochten ze starten met een nieuw episch verhaal op level 1 in dezelfde setting, dan ben ik gelijk enthousiast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsmell
  • Laatst online: 24-07 11:28
Amras schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:11:
Aan de ene kant begint m'n hart sneller te kloppen van het idee van een Baldur's Gate III, maar aan de andere kant ben ik bang dat het tegen gaat vallen. Het verhaal is met Throne of Bhaal wel afgesloten en ook de gameplay op dat level vond ik niet zo leuk meer. Iets te godlike allemaal. Lijkt mij lastig om daar een goed vervolg aan te geven.

Mochten ze starten met een nieuw episch verhaal op level 1 in dezelfde setting, dan ben ik gelijk enthousiast. :)
Het hoeft niet voort te borduren op hetzelfde verhaal. Genoeg leuks te verzinnen met de stad Baldur's Gate als uitgangspunt. Ik hoop o.a. op leuk uitstapje naar The Nine Hells of iets dergelijks. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55
YouTube: BALDURS GATE 3 Trailer (E3 2019)

WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Laat dan ook wat gamepaly zien. .. Dit zegt niks. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amras
Wow, nooit gedacht dat dit nog zou gebeuren. Hopelijk kan het de hoge verwachtingen enigzins waarmaken, dan zullen ze toch vrij dicht bij de originele games moeten blijven qua gameplay.

Mindflayers vond ik overigens zo'n beetje de meest irritante wezens om tegen te vechten in BG2 met hun high-level charms en intelligence drain ability waarmee ze je binnen een paar hits konden doden. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Laatst online: 23:39
Prachtig nieuws. Larian lijkt me ook de perfecte studio hiervoor en vermoedelijk de enige die ik zou vertrouwen met een derde deel van Baldur's Gate. Erg vet in ieder geval, zeer benieuwd hoe het eruit gaat zien en of de gameplay nog steeds real-time zal blijven, gezien hun ervaring met Divinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 14:56
Baldurs gate I & II nooit gespeeld hier... Maar ik vrees dat het nu te "out dated" is om nog van te genieten ? Graphics moeten toch wel iets zijn.. ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

QuZyX schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 08:39:
Baldurs gate I & II nooit gespeeld hier... Maar ik vrees dat het nu te "out dated" is om nog van te genieten ? Graphics moeten toch wel iets zijn.. ?
Ik zou Divinity Original Sin 1 + 2 dan gaan spelen, als Larian de ontwikkeling doet denk ik dat die games meer in de buurt gaan komen van BG3 dan de 20 jaar oude originele games.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amras
QuZyX schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 08:39:
Valt mee hoor, het is nog prima te spelen wat mij betreft. Zeker omdat je met de Enhanced versies op hoge resolutie kan spelen. Onlangs heb ik zelf nog van level 1 tot het einde van BG2: Throne of Bhaal gespeeld. Misschien kun je wat screenshots of filmpjes bekijken om te bepalen of je het speelbaar vindt.

Het verhaal en de wereld er omheen is in ieder geval fantastisch. Het eerste deel is wat traag, maar biedt veel ruimte om zelf te ontdekken. Het tweede deel is iets meer gestuurd.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:21
Ik heb niks met Baldurs gate maar ik vind het wel briljant dat een 16 jaar oud topic weer relevant kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
Respect voor Larian Studio's dat ze het aandurven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:19

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inverted_World

Yessss!! Super veel zin in.
Is het een idee om hier een nieuw topic voor te maken trouwens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 16:37

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Inverted_World schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 18:07:
[YouTube: Baldur’s Gate 3 World Gameplay Reveal Announcement]

Yessss!! Super veel zin in.
Is het een idee om hier een nieuw topic voor te maken trouwens?
De 27e staat genoteerd!

En nee, dit is het Baldur's gate III topic. Een andere titel is wél op zijn plaats. En misschien iemand die een mooie OP kan maken?

[ Voor 5% gewijzigd door Nyarlathotep op 21-02-2020 10:53 ]

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 20:54
Vet dat ze daar gewoon hele sets aan het bouwen zijn. Zou dat voor scanning voor databases zijn ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
Nyarlathotep schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 10:52:
[...]

De 27e staat genoteerd!

En nee, dit is het Baldur's gate III topic. Een andere titel is wél op zijn plaats. En misschien iemand die een mooie OP kan maken?
Haha, dit was meer een topic gebaseerd op niet kloppende nieuwsberichten uit 2003 ;).

Maar voor de charme is het leuk, ik heb tussen 2003 en 2018 ook geregeld gezocht of er al nieuws over was haha.

Een mooie OP / andere titel zou mooi zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 16:37

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Inverted_World schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 10:58:
[...]

Haha, dit was meer een topic gebaseerd op niet kloppende nieuwsberichten uit 2003 ;).

Maar voor de charme is het leuk, ik heb tussen 2003 en 2018 ook geregeld gezocht of er al nieuws over was haha.

Een mooie OP / andere titel zou mooi zijn.
Oh, ik zie nu inderdaad dat het eerste bericht uit 2003 is _O-
Dan is een nieuw topic inderdaad niet zo'n gek idee.

Overigens gok ik op een release ergens volgend jaar. En dat is niet erg, want als hij niet wéér wordt uitgesteld is er eerst Cyberpunk 2077. En daar ben ik wel even zoet mee...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Verwijderd

Er zijn al een aantal screenshots gelekt: https://www.ign.com/artic...-impressive-than-expected

Gelukkig in ieder geval isometric en top down perspectief. Combat wordt turn based. Had liever RTWP (zoals in de originele games) gezien maar is in ieder geval beter dan een actie rpg :)

• tomaat23
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:14
Even een vraagje over BG3 en het te verwachten verschil tussen Divinity: Original Sin (2).

Ik speel sinds kort D:OS 2, en ben er helemaal weg van, hoewel ik in eerste instantie bij release dacht dat isometric+turn based "ouderwets" was, ben ik nu volledig om. Na het eerste eiland, ben ik zelfs overnieuw gestart en heb de difficulty omgezet in tactician, omdat ik juist wilde dat ik volledig uitgedaagd werd.

Ondertussen begrijp ik dat Larian Studios BG3 gaat maken. En hoewel ik al jaren hoor: "Heb je nog nooit BG 1/2 gespeeld!?", ben ik nu zeker van plan BG3 te proberen. Want blijkbaar vind ik iso+turn based juist je-van-het.

Echter wil ik even een mogelijke tegenvaller, verzachten of doorgronden door even te horen en begrijpen wat het verschil kan/zal worden tussen D:OS en BG. Ik heb namelijk het idee dat Larian niet zomaar zijn gang kan gaan omdat ze nu aan de D&D-regelset vastzitten, maar aangezien ik geen D&D speel en volgens mij ook nooit een game* gespeeld heb met die (volledige) regelset weet ik ook niet precies wat dat inhoudt.

Ik ga er dus vanuit dat er niet zoveel vrijheid zal zijn in het bouwen van hybride classes, maar ik weet totaal niet waarom ik dat denk. Misschien dat iemand die BG1/2 en D:OS 1/2 gespeeld heeft een soort inzicht kan geven wat deze verwacht wat sowieso anders zal zijn voor D:OS-spelers. Of wellicht is er al iets door Larian of andere partij over gezegd? Ik las al op de frontpagina van Tweakers ook iets over een rustsysteem, zoals ik van FO2 wellicht ken, wat ik altijd het meest banale systeem ooit vond (ook in Skyrim).

Wat ik vooral afvraag:
-Respeccen, is dat mogelijk of vloeken in de kerk? Bij D:OS2 was dat altijd mogelijk.
-Wat kan met classbuilding wel of niet, warrior die kan healen en casten,of een mage met plate-metal armor?
-Hoe werkt levelen? Hoe krijg je je spells?
-Continuatie van gevecht tot gevecht. Maw moet je na combat veel moeite gaan doen om je crew op te lappen, terug naar de stad. Of is auto-regeneratie out-of-combat mogelijk?
-Wat dwingt de D&D-regelset eigenlijk wel of niet af?

Of is het eigenlijk zo dat deze vragen pas beantwoord kunnen/zullen worden bij release spel omdat "het gebruiken van de D&D-regelset" niet 100% allerlei opties in of uitsluit?

*
Voor mogelijke referentie,
Ik heb gespeeld aan isometrische turn based RPG spellen:
Fallout 2 (en de nieuwere, maar dat is voor dit niet zo relevant)
Dragon Age-serie (ja ook 3D, maar ook iso)
D:OS 2
WoW (Niet iso, maar wellicht handig als ref.)

Wil nu sowieso PoE gaan proberen, en wellicht zelfs BG2.

Verwijderd

tomaat23 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 18:07:

Wat ik vooral afvraag:
-Respeccen, is dat mogelijk of vloeken in de kerk? Bij D:OS2 was dat altijd mogelijk.
-Wat kan met classbuilding wel of niet, warrior die kan healen en casten,of een mage met plate-metal armor?
-Hoe werkt levelen? Hoe krijg je je spells?
-Continuatie van gevecht tot gevecht. Maw moet je na combat veel moeite gaan doen om je crew op te lappen, terug naar de stad. Of is auto-regeneratie out-of-combat mogelijk?
-Wat dwingt de D&D-regelset eigenlijk wel of niet af?

Wil nu sowieso PoE gaan proberen, en wellicht zelfs BG2.[/small]
Nog niet al je vragen zijn te beantwoorden. Maar een groot verschil zal inderdaad zijm dat BG3 de DnD regelset gebruikt. Die is flink anders maar ook heel leuk en veel mogelijkheden om verschillende soorten karakters te maken.

DnD is gebaseerd op klassen (fighter, wizard etc). Er zijn echter veel verschillende klassen en multiclass (dan ben je een mix van twee of meer klassen) is soms ook mogelijk.

Het hangt er dus vanaf hoeveel klassen BG3 gaat hebben en of multiclass in het spel zit. Denk dat we daar vanavond meer over weten.

Respeccen hangt ook van ontwikkelaar af, als ze willen kunnen ze dat er vast instoppen.

Spells en abilities krijg je door te selecteren bij level up, niet door te kopen zoals bij DOS2.

Auto healen hoort niet bij DnD normaal gesproken. Een onderdeel van de charme is dat je strategisch met je middelen om moet gaan.

Maar zoals gezegd veel hangt van de ontwikkelaar af, normaal gesproken heeft die wel.genoeg vrijheid om zijn eigen draai er aan te geven. Op screenshot lijkt het in ieder geval erg op DOS2.

• RenegadexRIPxx
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16-09 20:25
Na het bekijken van de gameplay reveal heb ik er mijn twijfels over. Het ziet er veel te ingewikkeld en moeilijk uit in vgl met BG2.

Ik begrijp natuurlijk dat het nog vol met bugs zit, dat het nog veel te vroeg is om definitief te zijn. Maar de complexiteit en moeilijkheidsgraad leek enkel handelbaar te worden wanneer je wist wat er ging gebeuren of wanneer je "cheats/bugs" gebruikte.

Neem daar de keuze voor turn based bij en het had eigenlijk voor mij nooit BG mogen heten.

Dan hadden ze beter DOS3 gemaakt. Want uiteindelijk lijkt het meer dit te zijn maar dan in een jasje van D&D. En persoonlijk vond ik DOS2 niet slecht... maar zeer zeker niet het niveau of de fun hebben van BG2 en zijn uitbreiding. Al was het wel beter dan BG1 (om evidente redenen).
DOS2 werkte omdat je vlot kunt overgaan naar het volgende gevecht. Hier ga je quasi na elk gevecht als ik het zo zie of midden in een dungeon moeten gaan rusten omdat je anders onvoldoende health hebt of gewoon omdat je pech hebt gehad in de rolls en 1 van uw parties dood is waardoor het volgende stuk onhaalbaar is of quasi onhaalbaar.

Ik geef het nog het voordeel van de twijfel. Maar het wordt voor mij op het eerste zicht geen instabuy - en wacht ik wel op een sale aanbieding. Al kan mijn mening nog veranderen indien het verhaal het echt de moeite waard maakt.

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08 20:11
:D :D

Overigens is er nu net ook een "publisher sale" van Larian Studios bezig op steam (y)

[ Voor 30% gewijzigd door MonkeyJohn op 27-02-2020 23:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:55
Qua uitstraling vind ik het toch wel heel erg op DOS lijken. Komt natuurlijk ook door dezelfde engine die er gebruikt is, maar ik mis wel een beetje het eigen smoelwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomaat23
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:14
Vooropgesteld; ik heb nooit BG gespeeld, en wel DOS.

Tijdens en na de presentatie de chat volgende kwamen er steeds twee dingen naar voren, en een derde die je soms ook ziet.

A: Het is turn based > het is geen Baldur's Gate (3)
B: Het is Divinity Gate: Baldur's Age, Origin(al) Sin, of met andere woorden het is eigenlijk DOS3 met een een D&D-skin en Dragon Age-camera.
C: De Baldur's Gate-licentie is enkel verkregen voor een cashgrab

A1: Het is geen BG want het is TB, Is niet het stekste argument in mijn ogen. BG kan je zien als een universum. Misschien is de naam BG >3< niet slim om die reden. Baldur's Gate: The Mindflayers Strike Back of een andere titel die geen 3 zegt zou dat probleem al tackelen.
Het argument dat het geen Baldur's Gate is zou meer passen als het verhaal/de setting/de feel, niets met BG te maken heeft. (dat kan ik verder niet bepalen)

A2: Het is turn based. Eh ja, ik snap niet zo goed persoonlijk waarom dat zo'n probleem is voor zoveel mensen aangezien dat voor MIJ vrijwel hetzelfde is als na elke actie en CD op de pauzeknop te rammen.
Daarnaast is D&D een turnbasedspel van nature, en weet ik niet zo goed hoe RTwP in een couchcoöp/multiplayer eruit zou moeten zien. Dat specifiek Larian er dan voor kiest om volledig TB te gaan snap ik wel. Ze hadden wellicht de omgedraaide PoE-route kunnen nemen en daarnaast OOK RTwP voor puur singleplayer kunnen maken.

B: Tja dat gevoel bekroop mij zelfs als DOS/Larian-fan:
-GUI/Char creation/inventory items
-Oh we landen op een strand, wacht werkelijk?
-Oh hij gaat looten.... met hetzelfde icoontje als in DOS2...
-De protagonist spreekt de hoop uit niet nogmaals aangevallen te worden door voidwoken eh nee, wat zijn het?
-Letterlijk het eerste wat je companion zegt: "Oh it's you, I saw you on the ship"
+Dus tutorial is op een schip
+Dat is ook steeds het eerste wat je companions zeggen in DOS2.
-De muziek lijkt op sommige momenten een remix van wat je in Divinity hoort
-Audio van spellcasting is soms identiek
Als ze dit DOS3 hadden genoemd of Divinity: A Slightly Darker Setting, of een geheel andere titel hadden gegeven, had iedereen daar wat sneller overheen gekeken.
Dit speelt de "it's basically D:OS with D&D"-roepers wel erg hard in de kaart.
Misschien dat ze hier nog wat aan gaan veranderen (het is immers pre-alpha en Larian staat er om bekend werkelijk iets te doen met feedback). Als je kijkt naar de pre-alpha van DOS2, lijkt dat ook veel meer op DOS1 YouTube: Divinity: Original Sin 2 gameplay — Developer playthrough (pre-alpha)

C: Ik denk dat Larian misschien niet voor de BG-licentie had moeten gaan of het niet BG>>3<< had moeten noemen. Voor D&D gaan en een andere IP dan DOS (zodat ze niet strak 17 Divinity titels hebben) is geen slecht idee. Dan hadden ze echter niet de financiële middelen gehad om dit neer te zetten denk ik. En ondanks de kritiek die ik zelf ook wel een beetje heb, denk ik toch dat dit een heel vet spel wordt. Je zet je als dev natuurlijk altijd in een onmogelijke positie als je een oud IP (zeker van een ander) gaat reanimeren.

Uiteindelijk hebben we denk ik straks een game die veel DOS-spelers en veel D&D-spelers kan bekoren, maar wellicht niet de oude BG-speler die een BG 2 "part deux" met RTwP ervaring verwachten.

Ben zelf positief over:
-De betere looks (ten opzichte van DOS2), vooral de characters zien er goed uit, en de "cutscenes" tijdens gesprekken, hoewel het wel wat vreemd oogt als je main niks zegt met zijn mond als hij wat "zegt".
YouTube: Baldur's Gate 3 Gameplay World Premiere Livestream At PAX East 2020
-Forced turn based (wilde ik al in DOS2, aangezien het vreemd/gehaast voelde om te pre-casten in realtime in een TB game, en dan snel aan te vallen voor de turn in realtime afloopt)
-3rd person camera mogelijkheid (a la Dragon Age).

Enige waar ik denk ik zelf minder in zie is de "long rest", naast dat het principe me ook nog niet geheel duidelijk is. Begrijp ik nu goed dat dat vooral is om skillcooldowns te resetten? Geldt dat dan voor alle skills, of alleen voor een aantal uiterst sterke skills?

Het deel waarin de dev een puzzel probeert op te lossen waarvan hij de uitkomst al kent, en nog bijna 7 minuten loopt te klungelen is niet echt reclame.
"I knew exactly where to stand" Eh... ja maar dat betekent dus dat iedereen die niet de dev van het spel is, dat niet weet. Ik weet niet of "verkeerd staan" direct een dodelijk afloop geeft hier, maar als dat zo zou zijn, ga je dus dood op een "oneerlijke manier". Hopelijk gaan ze dit soort dingen nog wat verbeteren.

@RenegadexRIPxx
Even benieuwd, ik neem aan dat je een BG-speler bent.
Wat als ze het "Baldur's Gate: A New Dawn" oid hadden genoemd ipv BG3?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rudolf
Ik mis gewoon het hele Baldur's Gate sfeertje nog een beetje. Laten we hopen dat het verhaal gewoon goed is.

Turn based heb ik geen problemen mee. DnD is sowieso turn based.

Ik speel zelf liever op een isometrisch standpunt dan 3D. Loop altijd zo te kloten met die camera.

Conversaties en cutscenes zien er goed uit.

DOS 1 & 2 heb ik nooit gespeeld. Maar veel positieve dingen over gehood. Krijg zelf meer een Neverwinter Nights 2 gevoel bij wat ik gezien heb.

Voor nu wacht ik rustig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Als ik het me goed herinner had BG en BG2 toch ook gewoon een setting zodat het zo goed als turnbased was? een soort auto pause op het moment dat een van jouw characters een actie kon doen waarna je deze kon doen tijdens de pauze. speelde heerlijk. Vooral goede herinneringen aan een reeks aan magic missiles plannen.

Althans zo herinner ik me het spel en kende niemand die niet zo speelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ah, of het nou een "echte" Baldur's Gate is of niet, de game ziet er goed uit en ga ik zeker spelen :)

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RenegadexRIPxx
tomaat23 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 13:11:
Ik heb dat dus grijs gedraaid. Maar vooral BG2, mijn schijf is zelfs stuk van de hoeveelheid dat ik het gespeeld heb.
Ben daarnaast ook onderdeel geweest van de big picture mod en de tortured souls mods alsook een paar van de weimu balancing mods (maar hier in beperktere mate).
Koppel daar nostalgie aan en ja iets BG3 noemen brengt bij mij een veel van de anderen die fervente fans zijn van BG een resem van eisen aan die zeer hoog staan en waar je in veel gevallen die mensen gaat teleur stellen.
[b]tomaat23 in "Baldur's Gate III komt er toch aan!"
A1: Het is geen BG want het is TB, Is niet het stekste argument in mijn ogen. BG kan je zien als een universum. Misschien is de naam BG >3< niet slim om die reden. Baldur's Gate: The Mindflayers Strike Back of een andere titel die geen 3 zegt zou dat probleem al tackelen.
Het argument dat het geen Baldur's Gate is zou meer passen als het verhaal/de setting/de feel, niets met BG te maken heeft. (dat kan ik verder niet bepalen)
BG is samen met de andere RPG's van bioware en waarnaar met nostalgie gekeken wordt juist zo succesvol omdat het enerzijds tactisch kan zijn (met de pauze) maar toch ook niet zo overdreven tactisch (maar vooral TRAAG) als een XCOM of andere gelijkaardige turn based games.
En dat is de reden wat er mij altijd heeft in aangetrokken en wat mij icewind dale, planescape torment, etc heeft doen grijsdraaien. Al is de wereld waarin het gebeurde en de mengeling tussen verhaal en actie hetgeen wat mij altijd heeft doen teruggrijpen naar BG.
Maar RTWP is daar een enorm groot onderdeel van.
A2: Het is turn based. Eh ja, ik snap niet zo goed persoonlijk waarom dat zo'n probleem is voor zoveel mensen aangezien dat voor MIJ vrijwel hetzelfde is als na elke actie en CD op de pauzeknop te rammen.
Daarnaast is D&D een turnbasedspel van nature, en weet ik niet zo goed hoe RTwP in een couchcoöp/multiplayer eruit zou moeten zien. Dat specifiek Larian er dan voor kiest om volledig TB te gaan snap ik wel. Ze hadden wellicht de omgedraaide PoE-route kunnen nemen en daarnaast OOK RTwP voor puur singleplayer kunnen maken.
Kijk wat maakt dit zo aantrekkelijk het RTWP, het feit dat de actie wat sneller is, dat dit vooruit gaat en dat je niet alles tot in de puntjes moet zitten plannen. Het voelt meer aan als een videogame en minder als een lijdensweg wat voor een grotere massa (wat je in principe wilt aanspreken- en wat ook de reden is voor het succes van A-rpg's) juist de aantrekkingskracht is. Ik heb ook automatisch die pause aangezet maar dan eerder om in het begin een paar orders te geven en voor de rest op automatische piloot met autoattacks het gevecht verder te doen vooruit gaan. Met dan hier en daar eens een pauze om een spel of een speciale actie te kunnen plannen zodanig dat je het speelveld wat gemakkelijker kunt overzien met een grotere groep.

Bij de meeste A-rpg's heb je dat probleem niet waar die pause nuttig is, omdat je meestal toch maar 1 char hebt of een follower. Waardoor dat nut niet echt van tel is.

Als je dan ook kijkt over de tijd dat die demo geduurd heeft en wat je uiteindelijk eigenlijk maar hebt gedaan laat dat ook duidelijk zien. Het is gewoon te trage gameplay. En dat vind ik vervelend.

Voor mij is DA en DA2 1 van de betere spirituele opvolgers geweest voor BG (DA2 enkel na de hernieuwde master dat ze de lacunes van hergebruik van assets hebben goedgemaakt). Maar is het volledig verkeerd gegaan in DA inquisition omdat er te veel OW (open world)in voorkwam zonder goed uitgewerkt verhaaltechniek. Het werd te veel een grind wat je in een RPG, een goede rpg, als je op niveau van BG2 wilt zitten niet had. Zelfs niet in de big picture mod.
Maar bon dat was mijn opinie.
Het deel waarin de dev een puzzel probeert op te lossen waarvan hij de uitkomst al kent, en nog bijna 7 minuten loopt te klungelen is niet echt reclame.
"I knew exactly where to stand" Eh... ja maar dat betekent dus dat iedereen die niet de dev van het spel is, dat niet weet. Ik weet niet of "verkeerd staan" direct een dodelijk afloop geeft hier, maar als dat zo zou zijn, ga je dus dood op een "oneerlijke manier". Hopelijk gaan ze dit soort dingen nog wat verbeteren.
Het kwam duidelijk naar voor dat eigenlijk ze nog niet hadden mogen naar buiten komen met deze demo. PAX east is te vroeg gekomen voor deze reveal. Volgens mij is er gewoon enorm veel druk geweest van verschillende partijen om toch maar iets te laten zien. En dat hadden ze misschien beter niet gedaan. Al is het wel leuk geweest en waren er ook leuke zaken in aanwezig. Maar gewoon te veel opties, te veel clutter, te tactisch om het voor mij enorm aangenaam te maken... wat ook naar voren kwam in het spel van swen... wat ga ik nu doen... ah ja een jump, ah ik klik hierop, ah ja ik doe dit... en dan ging er iets mis wegens een misklik of omdat hij even wilde goofen... (ik gooi een grease en dan kan ik dat in vuur zetten... ach shoot geen vuur want ik heb zojuist dat water in stoom veranderd). Terwijl je bij DOS dat wel kon doen omdat je niet afhankelijk waart van dat "rusten".

@RenegadexRIPxx
[/quote]

Mijn mening kun je hier eigenlijk al in terugvinden:
C: Ik denk dat Larian misschien niet voor de BG-licentie had moeten gaan of het niet BG>>3<< had moeten noemen. Voor D&D gaan en een andere IP dan DOS (zodat ze niet strak 17 Divinity titels hebben) is geen slecht idee. Dan hadden ze echter niet de financiële middelen gehad om dit neer te zetten denk ik. En ondanks de kritiek die ik zelf ook wel een beetje heb, denk ik toch dat dit een heel vet spel wordt. Je zet je als dev natuurlijk altijd in een onmogelijke positie als je een oud IP (zeker van een ander) gaat reanimeren.
Uiteindelijk hebben we denk ik straks een game die veel DOS-spelers en veel D&D-spelers kan bekoren, maar wellicht niet de oude BG-speler die een BG 2 "part deux" met RTwP ervaring verwachten.
Met name dat ze dit beter DOS - the D&D version genoemd dan effectief BG3. Dat had heel andere verwachtingen gecreëerd. En ik zou dan het spel evengoed gekocht hebben. Enerzijds omdat ik een belgisch bedrijf wil sponsoren (ik ben en blijf belg ongeacht de idioterie van onze politiekers :d). Maar anderzijds omdat het dan ook eerder in lijn lag met wat ze er van gemaakt hebben. Het is geen BG3, het is DOS met een sausje van D&D eroverheen gegoten. Wat het daarom niet slecht maakt hé. Maar BG3 had bij mij gewoon een heel ander verwachtingspatroon als wat ZIJ er van tot op heden gemaakt hebben. Al is en blijft het nog vroeg. Maar ik verwacht nu ook niet dat ze er nu nog RTWP van gaan maken. Al was dat voor mij in single player ideaal... (multiplayer dat doe ik toch niet, heb ik geen zin noch tijd voor en is voor mij verloren devtijd).

Maar ik denk wel dat ze het BG3 genoemd hebben om gebruik te kunnen maken van de financiële injectie om hun bedrijf zo massaal te doen groeien. Wat ook weer wil zeggen dat ze binnen 5 jaar weer iets anders moeten hebben klaar staan natuurlijk...

Nu op dit moment heb ik Pathfinder: Wrath of the Righteous gebacked omdat dit mij meer de playstyle weergaf waarop ik hoopte en ik vond de eerste pathfinder aangenaam (alhoewel niet perfect, maar aangenamer dan DOS1 en 2). BG3 gaat het niet zijn... maar zoals gezegd misschien dat ik Larian zijn BG3 nog in een sale of zo eventjes opgrabbel zoals ik ook bij DOS1 en DOS2 gedaan heb. En dat enkel en alleen wegens het irritante Turn based actie gedeelte.
Enige waar ik denk ik zelf minder in zie is de "long rest", naast dat het principe me ook nog niet geheel duidelijk is. Begrijp ik nu goed dat dat vooral is om skillcooldowns te resetten? Geldt dat dan voor alle skills, of alleen voor een aantal uiterst sterke skills?
https://roll20.net/compendium/dnd5e/Resting
Komt bij mij over alsof je met een short rest uw hps kunt regenereren gebaseerd op uw constitutie en uw rol en bij een lange rust ga je eerder uw spells en speciale skills regenereren. Maar ja het is nog een beetje vaag wat er nu exact wel in zit en wat niet. Gaat volgens mij ook nog een onderdeel van de balancering zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Nu online

page404

Website says no

Noem me ouderwets, old-fashioned, of in het verleden blijven steken, maar als ik in die gameplay video een game had aangetroffen die er voor 90% zou uit zag en speelde als BGI/II dan had ik letterlijk op de tafels staan dansen. Doe maar gewoon lekker fixed isometric (idd ik haat geklooi met camerastandpunt, dat is hetgene waar ik na 2 uur spelen in DOS al helemaal op afgeknapt ben, tot het punt dat ik DOS2 niet eens hoef te proberen), wat vaste karakters met een eigen storyline (hoeft niet eens Minsc te zijn hoor, mag wel natuurlijk :P ) en een mooi zichzelf ontvouwend verhaal met veel te veel sidequests en mij zie je de komende 3 jaar niet meer buiten.
Dus ja, ik ben licht teleurgesteld en misschien is dat niet terecht, had ik de verkeerde verwachtingen en zou ik eventueel heel veel plezier met BGIII kunnen hebben. Maar mijn initiele enthousiasme is gedempt en ik ga nu met gepaste terughoudendheid wachten wat er gaat komen.

Waarom maken ze niet gewoon een leuke uitbreiding op BG2 :D

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik vraag me af of Larian wel de game had kunnen maken die velen het liefst hadden gezien. Liever blijven bij wat ze goed doen en dat perfectioneren en laten samensmelten met de BG universe dan een remake willen maken van BG2 en dat niet redden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RenegadexRIPxx
page404 schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 11:48:
Noem me ouderwets, old-fashioned, of in het verleden blijven steken, maar als ik in die gameplay video een game had aangetroffen die er voor 90% zou uit zag en speelde als BGI/II dan had ik letterlijk op de tafels staan dansen. Doe maar gewoon lekker fixed isometric (idd ik haat geklooi met camerastandpunt, dat is hetgene waar ik na 2 uur spelen in DOS al helemaal op afgeknapt ben, tot het punt dat ik DOS2 niet eens hoef te proberen), wat vaste karakters met een eigen storyline (hoeft niet eens Minsc te zijn hoor, mag wel natuurlijk :P ) en een mooi zichzelf ontvouwend verhaal met veel te veel sidequests en mij zie je de komende 3 jaar niet meer buiten.
Dus ja, ik ben licht teleurgesteld en misschien is dat niet terecht, had ik de verkeerde verwachtingen en zou ik eventueel heel veel plezier met BGIII kunnen hebben. Maar mijn initiele enthousiasme is gedempt en ik ga nu met gepaste terughoudendheid wachten wat er gaat komen.

Waarom maken ze niet gewoon een leuke uitbreiding op BG2 :D
U vraagt, ik draai :d
Black Geyser: Couriers of Darkness

Al is het nog wat vroeg om eerlijk te zijn. Het zou namelijk al moeten uit zijn maar is het nog niet. Maar het heeft wel een bepaalde aantrekkingskracht toen ik het zag.
Al is het naast de toekomstige pathfinder kingmaker de enigste die ik ben tegengekomen in al de upcoming rpg's die mij dat gevoel gaf. Ik had echt gehoopt op BG3 dat er nog eens een Tripple A RTwp RPG zou aanwezig zijn. Pech, het is wat het is. Niet alsof ik swen ga overtuigen om voor mij alleen eventjes zijn volledig spel aan te passen. Op basis van de reveal gaan ze hun 350 mensen nog nodig hebben om het een beetje kwaliteitsvol te gaan maken. Wel dat en tijd... vooral dat laatste. Laat ons hopen dat ze dat hebben.

PS: uitbreiding op BG2 is moeilijk, met BG2ToB hebben we het al zo een beetje gehad :d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Nu online

page404

Website says no

RenegadexRIPxx schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 12:48:
[...]

U vraagt, ik draai :d
Black Geyser: Couriers of Darkness

Al is het nog wat vroeg om eerlijk te zijn. Het zou namelijk al moeten uit zijn maar is het nog niet. Maar het heeft wel een bepaalde aantrekkingskracht toen ik het zag.
Al is het naast de toekomstige pathfinder kingmaker de enigste die ik ben tegengekomen in al de upcoming rpg's die mij dat gevoel gaf. Ik had echt gehoopt op BG3 dat er nog eens een Tripple A RTwp RPG zou aanwezig zijn. Pech, het is wat het is. Niet alsof ik swen ga overtuigen om voor mij alleen eventjes zijn volledig spel aan te passen. Op basis van de reveal gaan ze hun 350 mensen nog nodig hebben om het een beetje kwaliteitsvol te gaan maken. Wel dat en tijd... vooral dat laatste. Laat ons hopen dat ze dat hebben.

PS: uitbreiding op BG2 is moeilijk, met BG2ToB hebben we het al zo een beetje gehad :d.
Thanks! Die ga ik in de gaten houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensel15
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-10-2024
tomaat23 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 13:11:

Tijdens en na de presentatie de chat volgende kwamen er steeds twee dingen naar voren, en een derde die je soms ook ziet.

A: Het is turn based > het is geen Baldur's Gate (3)
B: Het is Divinity Gate: Baldur's Age, Origin(al) Sin, of met andere woorden het is eigenlijk DOS3 met een een D&D-skin en Dragon Age-camera.
C: De Baldur's Gate-licentie is enkel verkregen voor een cashgrab

B: Tja dat gevoel bekroop mij zelfs als DOS/Larian-fan:
-GUI/Char creation/inventory items
-Oh we landen op een strand, wacht werkelijk?
-Oh hij gaat looten.... met hetzelfde icoontje als in DOS2...
-De protagonist spreekt de hoop uit niet nogmaals aangevallen te worden door voidwoken eh nee, wat zijn het?
-Letterlijk het eerste wat je companion zegt: "Oh it's you, I saw you on the ship"
+Dus tutorial is op een schip
+Dat is ook steeds het eerste wat je companions zeggen in DOS2.
-De muziek lijkt op sommige momenten een remix van wat je in Divinity hoort
-Audio van spellcasting is soms identiek
Als ze dit DOS3 hadden genoemd of Divinity: A Slightly Darker Setting, of een geheel andere titel hadden gegeven, had iedereen daar wat sneller overheen gekeken.
Dit speelt de "it's basically D:OS with D&D"-roepers wel erg hard in de kaart.
Misschien dat ze hier nog wat aan gaan veranderen (het is immers pre-alpha en Larian staat er om bekend werkelijk iets te doen met feedback). Als je kijkt naar de pre-alpha van DOS2, lijkt dat ook veel meer op DOS1 YouTube: Divinity: Original Sin 2 gameplay — Developer playthrough (pre-alpha)

Ben zelf positief over:
-De betere looks (ten opzichte van DOS2), vooral de characters zien er goed uit, en de "cutscenes" tijdens gesprekken, hoewel het wel wat vreemd oogt als je main niks zegt met zijn mond als hij wat "zegt".
-Forced turn based (wilde ik al in DOS2, aangezien het vreemd/gehaast voelde om te pre-casten in realtime in een TB game, en dan snel aan te vallen voor de turn in realtime afloopt)
-3rd person camera mogelijkheid (a la Dragon Age).

@RenegadexRIPxx
Dat het een skin lijkt is omdat ze voor de alpha natuurlijk veel assets gebruiken van DOS2 ivm de engine. Dit moet je zien als placeholders, dit zal nog wel gewijzigd gaan worden. De overal feel zal nog wel wijzigen qua interface

Het was een presentatie die inderdaad bol stond van RNG. Nu begreep ik dat er een andere presentatie was waarbij de RNG nog veel erger was (meerdere critical misses achter elkaar) maar dat hoort wel bij DnD.

Dat van die trap kon ook wel op andere manieren opgelost worden denk ik. DnD kent wel vaker encounters zonder overlevingskans (ik ken een bepaalde lich in BG 2). Als het dan toch lukt, cheese of niet, om dit dan te verslaan geeft dat wel een kick. Gaat het verkeerd heb je toch altijd al kennis van de encounter die je daarvoor niet had.

Volledig turnbased is makkelijker om te tunen denk ik dan een hybride methode. Alhoewel het in BG wel lekker werkte (en in Pillar of Eternity ook).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BaronVR
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16-07-2023
Jullie opmerkingen en vooral bezwaren verbazen mij nogal. Zelf ben ik helemaal hyped, BG3 heeft alle potentie om een top RPG te worden.

De belangrijkste punten voor mij in een top RPG zijn: het verhaal, veel side quests, veel verschillende opties om quests te volbrengen, uitgebreide character custimization, gedenkwaardige NPCs en liefst ziet het er een beetje goed uit.

Op basis van de gameplay presentatie kan ik over de meeste punten nog niks zeggen. Maar ik vind het er goed uitzien en er zijn duidelijk veel verschillende manieren om een opdracht of gevecht goed af te sluiten.

Het is geen BG en ook niet BG2. Dat hoeft ook helemaal niet slecht te zijn. Ik herinner mij nog de ophef toen er na het geweldige Fallout 1 en 2 een Fallout 3 kwam die 3rd person was... Nou, ik heb alle Fallout games (exclusief die multiplayer meuk) met veel plezier gespeeld. En wat BG3 betreft, heb ik er nog alle vertrouwen in dat het goed komt. Want ook hier heb ik BG, BG2 maar ook DOS met veel plezier gespeeld.

Tot slot, waar ik heel blij mee ben is dat er eindelijk weer eens een RPG uitkomt die de officiele DnD regels gebruikt. Als DM van een DnD 5e campaign kan ik dat waarderen (en sta ik klaar om te kopieren :P)... Oh, en Mindflayers zijn zo cool...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RenegadexRIPxx
BaronVR schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 09:58:
Jullie opmerkingen en vooral bezwaren verbazen mij nogal. Zelf ben ik helemaal hyped, BG3 heeft alle potentie om een top RPG te worden.

De belangrijkste punten voor mij in een top RPG zijn: het verhaal, veel side quests, veel verschillende opties om quests te volbrengen, uitgebreide character custimization, gedenkwaardige NPCs en liefst ziet het er een beetje goed uit.

Op basis van de gameplay presentatie kan ik over de meeste punten nog niks zeggen. Maar ik vind het er goed uitzien en er zijn duidelijk veel verschillende manieren om een opdracht of gevecht goed af te sluiten.

Het is geen BG en ook niet BG2. Dat hoeft ook helemaal niet slecht te zijn. Ik herinner mij nog de ophef toen er na het geweldige Fallout 1 en 2 een Fallout 3 kwam die 3rd person was... Nou, ik heb alle Fallout games (exclusief die multiplayer meuk) met veel plezier gespeeld. En wat BG3 betreft, heb ik er nog alle vertrouwen in dat het goed komt. Want ook hier heb ik BG, BG2 maar ook DOS met veel plezier gespeeld.

Tot slot, waar ik heel blij mee ben is dat er eindelijk weer eens een RPG uitkomt die de officiele DnD regels gebruikt. Als DM van een DnD 5e campaign kan ik dat waarderen (en sta ik klaar om te kopieren :P)... Oh, en Mindflayers zijn zo cool...
Daar komt de kritiek dan ook op neer. Niemand zegt dat het geen goede RPG kan zijn. Maar als je aan een RPG denkt als niet enkel spirituele opvolger van BG1 en 2 (wat DAO was) maar effectieve echte opvolger... dan worden er naast de zaken die een goede RPG maken ook andere items verwacht die een link leggen met BG1 en 2. Dit kan zijn in verhaal maar ook in de manier hoe het gespeeld wordt.
En dan is een groepsgrootte van 4 ipv 6 en een overgang van RTWP naar TB een serieuze trendbreuk waarvan je dan ook niet moet opkijken dat dit kritiek gaat opleveren bij de mensen die BG1 en BG2 grijs gedraaid hebben.

Bij de personen die enkel zoeken naar een goede RPG maakt dat dan allemaal minder uit.

Hetzelfde zou je kunnen krijgen van de fans van DOS wanneer je een opvolger creëert hiervan en deze dan zodanig aanpast dat het RT combat is en speelt zoals vb DAI. Opnieuw dat kan een perfect leuke game, RPG, opleveren. Maar dat er dan kritiek komt van de DOS fanbase is niet meer dan normaal en had je het misschien beter niet DOS3 genoemd maar DOS the realtime experience. Toch op zijn minst tot men het spel heeft kunnen spelen. Dat komt anders over en zet dan andere verwachtingen. Wat uw game ten goede komt.
Al is slechte reclame nog altijd reclame...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09 23:44
Er worden hier veel citroenen gegeten hoor... ze laten wat alpha footage zien en iederen lijkt al te weten hoe de game gaat spelen... Meestal ziet een alpha er helemaal ruk uit, nu wat beter omdat ze wat kunnen recycleren van een andere game. Niks zegt dat er niet nog vanalles gaat aangepast worden, de sfeer kan nog helemaal anders zijn in de beta en finale versie. Ook onzinnig om nu iets over moeilijkheidsgraad enzo te zeggen...

Ik zit trouwens niet te wachten op een remake van een 15 jaar oude game, geeft maar een BG3 waar vele dingen anders zijn. BG1 en BG2 waren op hogere moeilijkheidslevels ook al bijna zo goed als TB, dus dan moet ik nu alvast niet constant pause rammen. Nostalgie is een slechte saus, al die "HD" remakes vallen allemaal dik tegen. Er zijn nu gewoon nieuwe engines, nieuwe gameplay elementen, nieuwe DnD regels, nieuwe...

Het rest systeem ben ik geen fan van, nooit geweest. Na een lastige battle zit je zonder spells, dan moet je resten, dat is in BG1/2 ook zo geweest. Zelf vind ik dat een oubollige feature en zie ik ook liever het cooldown systeem van Divinity2, maar goed, het hoort nu blijkbaar bij de rules van DnD. Anderzijds mogen ze van mij het loot/crafting systeem van Divinity zeker ook achterwege laten, veel te veel gedoe, focus liever op verhaal, keuzes en battles.

Hopelijk dus een mix van games en overal een beetje het beste van, ik kijk alvast erg uit naar deze game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nadeel aan het rest systeem is dat je de epische spells maar zeer beperkt gebruikt. Enerzijds is dat een extra tactische laag, anderzijds gewoon zonde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 20:54
Vind het ook vooral DoS met de lore van BG. We merken het wel, zolang het een goede rpg is koop ik het wel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BaronVR
Het voordeel van de DnD 5e regels (ten opzichte van de DnD 2e en 3e regels) is dat casters cantrips hebben. Een cantrip kan altijd gebruikt worden. Dus een wizard kan altijd bijvoorbeeld een fire bolt cantrip casten en damage doen vergelijkbaar met een normale weapon attack. En dan, op momenten dat het echt nodig is, zijn "echte spells" gebruiken en bijvoorbeeld een fireball in een groep gooien om serieus schade te doen. Het voegt in principe extra strategische opties toe. In plaats van standaard; vechten gevolgd door rusten, kun je nu kiezen om het volgende gevecht meteen aan te gaan en zelf te bepalen hoe zuinig (of niet) je met je spells bent.

Dit vind ik voor casters, de grootste verbetering in het systeem, wat nog beter ervaren wordt in de pen&paper versie van DnD. In een ver verleden heb ik wel eens een laag level mage gespeeld. Dan ontstond er een gevecht, gooide ik er twee magic missles in en kon de rest van het gevecht zorgen dat mijn mede spelers voorzien waren van bier en chips terwijl zij de tegenstander tot gort sloegen. Nu doe je als pure caster het hele gevecht mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
In dit soort gevallen vraag ik me altijd af waarom ze zo nodig de naam van een oude (bekende) game er aan moeten hangen. Of ja, ik snap het wel (makkelijke sales), maar de originele spellen vormen een geheel, een afgerond verhaal, en een vervolg daarop is onnodig.

Plus dat het met een nieuwe engine, nieuwe alles nooit hetzelfde aan gaat voelen. Wat niet wil zeggen dat het niet een goede game kan worden, maar of het aan zal voelen als een Baldur's Gate game?

Aan de andere kant, Fallout: New Vegas was (eindelijk) een behoorlijk vervolg in het Fallout universum, dus misschien lukt het deze devs ook wel. Ik wordt er verder niet warm of koud van, en zal waarschijnlijk eerst een keertje D:OS proberen voordat ik überhaupt aan deze game ga denken, maar het is wel aardig om het weer eens over BG te hebben ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• page404
  • Nu online

page404

Website says no

Ik denk dat veel valt en staat met het verhaal en daar weten we eerlijk gezegd nog niks van. Ik zal hem sowieso kopen hoor, al was het alleen maar om het genre te steunen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inrage
henkie196 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 09:49:
In dit soort gevallen vraag ik me altijd af waarom ze zo nodig de naam van een oude (bekende) game er aan moeten hangen. Of ja, ik snap het wel (makkelijke sales), maar de originele spellen vormen een geheel, een afgerond verhaal, en een vervolg daarop is onnodig.

Plus dat het met een nieuwe engine, nieuwe alles nooit hetzelfde aan gaat voelen. Wat niet wil zeggen dat het niet een goede game kan worden, maar of het aan zal voelen als een Baldur's Gate game?
Een sequel of prequel verhaal is makkelijk aan te sluiten op het vorige natuurlijk, met wat deftige schrijvers is een verhaal nooit afgelopen.

En ik denk dat het BG gevoel wel gaat komen door de locaties en vast en zeker ook door de enemies. Zo’n Eye of the Beholder op je scherm en je zit er meteen in 😁 , voor mij een van de vijanden die het meest zijn bijgebleven! Zelfde met die mindflayers die er sowieso al zullen bij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaronVR
Inrage schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 14:14:
[...]

Een sequel of prequel verhaal is makkelijk aan te sluiten op het vorige natuurlijk, met wat deftige schrijvers is een verhaal nooit afgelopen.

En ik denk dat het BG gevoel wel gaat komen door de locaties en vast en zeker ook door de enemies. Zo’n Eye of the Beholder op je scherm en je zit er meteen in 😁 , voor mij een van de vijanden die het meest zijn bijgebleven! Zelfde met die mindflayers die er sowieso al zullen bij zijn.
Dank voor de trip to memory lane... Eye of the Beholder, dat is lang geleden. Toen had ik nog ruitjes papier naast mijn keyboard liggen om de dungeons in kaart te brengen. En dat viel niet mee als je ver in het spel was en geteleporteerd werd... Wat zijn we tegenwoordig verwend met die auto-mapping in spellen... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flarlarlar
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-07-2022
Vraag me sterk af op wat voor level range het zich afspeelt. Aan de ene kant was het hoge level in BG2 leuk omdat er veel en gave spreuken waren, maar het zorgde wel voor extreme inbalance tussen classes en in gevechten. Wat dat betreft zou het voor BG3 leuk zijn als het meer richting BG1 ging qua levels, zo tussen de 1 en de 10 of iets dergelijks. Dat geeft aan het einde van het spel 5th level spells.

Verder schaar ik mij achter de meeste opinies hier, ook ik had liever een real time spektakel met pause optie gezien. Wie weet doen ze het alsnog als we geluk hebben. De real time actie in BG2 was onderwater ten slotte ook turn based.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
page404 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 09:56:
Ik denk dat veel valt en staat met het verhaal en daar weten we eerlijk gezegd nog niks van. Ik zal hem sowieso kopen hoor, al was het alleen maar om het genre te steunen.
Voor mij is het verhaal van BG1 en BG2 niet wat me vooral bij staat. Dat is meer de gameplay (real time with pause combat, maar ook de kleurrijke maps en vijanden), en, in BG2 vooral, de characters. Het verhaal is niet bijzonder, maar Jon Irenicus is een antagonist die ik me nog altijd goed kan herinneren.
Inrage schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 14:14:

Eye of the Beholder was inderdaad ook een aardige game. Ik kan Legend of Grimrock van harte aanbevelen als je dat een leuke game vond.

:+

Maar ik denk niet dat de locaties herkenbaar zullen zijn op een nieuwe engine, zelfs al zou het in dezelfde steden plaats vinden. Een beholder hadden ze ook wel in bv. NWN, maar daar heb ik niet bijzondere associaties mee in NWN. In BG2 wel, maar dat is vooral omdat ze, zonder een bepaald schild of een bepaalde cloak, heel vervelend kunnen zijn.

Een sequel of prequel is misschien makkelijker te schrijven (ik twijfel daar wel aan, iets nieuws integreren met iets dat al bestaat is denk ik niet zo makkelijk om goed te doen), maar in het geval van BG is het verhaal van de Bhaalspawn gewoon van voor tot achter verteld, daar past niet echt meer een sequel of prequel bij. Er kan natuurlijk wel iets van een verhaal in die setting over iemand anders worden verteld, maar dan komt het weer terug bij de vraag: waarom noem je het dan nog Baldur's Gate?

[ Voor 13% gewijzigd door henkie196 op 05-03-2020 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
'k heb nu op YouTube de gameplay review eens rustig bekeken en de meest striking comment vat eigenlijk wel alles samen

"As far as demo's go, I prefer an honest trainwreck than a beautiful lie."

Tis een alpha, maar er is duidelijk nog veel werk aan de winkel. :D

[ Voor 18% gewijzigd door Inrage op 05-03-2020 09:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaronVR
henkie196 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 08:02:
[...]

Een sequel of prequel is misschien makkelijker te schrijven (ik twijfel daar wel aan, iets nieuws integreren met iets dat al bestaat is denk ik niet zo makkelijk om goed te doen), maar in het geval van BG is het verhaal van de Bhaalspawn gewoon van voor tot achter verteld, daar past niet echt meer een sequel of prequel bij. Er kan natuurlijk wel iets van een verhaal in die setting over iemand anders worden verteld, maar dan komt het weer terug bij de vraag: waarom noem je het dan nog Baldur's Gate?
Je kan het ook van de andere kant zien. Jij maakt een directe link tussen BG en het verhaal van de Bhaalspawn. Maar... Baldur's Gate is natuurlijk ook gewoon de naam van (een van) de belangrijkste stad in Faerun, de wereld in de Forgotten Realms setting. Net zoals Eye of the Beholder zich in dezelfde wereld afspeelde onder de stad Waterdeep. En Neverwinter Nights zich afspeelde in Neverwinter. Al deze spellen zijn dus indirect met elkaar verbonden doordat ze zich allemaal in Faerun afspelen.

Over de Forgotten Realms setting zijn in DnD 5e meerdere boeken uitgebracht (campaign setting (die bij mij in de boekenkast staat) en adventures). Van Wizards of the Coast is het marketing technisch erg slim om de belangrijkste campaign setting die ze gecreeerd hebben, overal te laten terug komen. Ze hadden eventueel een andere stad kunnen kiezen in Fareun en daar de naam van het spel aan gelinkt. Maar ik snap hun keus voor een van de drie bekendste steden als naamgever voor het spel waar al eerdere succesvolle delen van zijn uitgebracht.

De opmerking van Swen over alignment in BG3 en de opdracht die hij van WotC had gekregen om dat niet een te groot ding te maken, laat zien dat WotC een dikke vinger in de pap heeft als het gaat om omzetting van de 5e Rules naar de nieuwe computer game. Dus hebben ze vast ook op de Setting en naamgeving een sterke invloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
BaronVR schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 13:28:
Je kan het ook van de andere kant zien. Jij maakt een directe link tussen BG en het verhaal van de Bhaalspawn. Maar... Baldur's Gate is natuurlijk ook gewoon de naam van (een van) de belangrijkste stad in Faerun, de wereld in de Forgotten Realms setting. Net zoals Eye of the Beholder zich in dezelfde wereld afspeelde onder de stad Waterdeep. En Neverwinter Nights zich afspeelde in Neverwinter. Al deze spellen zijn dus indirect met elkaar verbonden doordat ze zich allemaal in Faerun afspelen.

Over de Forgotten Realms setting zijn in DnD 5e meerdere boeken uitgebracht (campaign setting (die bij mij in de boekenkast staat) en adventures). Van Wizards of the Coast is het marketing technisch erg slim om de belangrijkste campaign setting die ze gecreeerd hebben, overal te laten terug komen. Ze hadden eventueel een andere stad kunnen kiezen in Fareun en daar de naam van het spel aan gelinkt. Maar ik snap hun keus voor een van de drie bekendste steden als naamgever voor het spel waar al eerdere succesvolle delen van zijn uitgebracht.

De opmerking van Swen over alignment in BG3 en de opdracht die hij van WotC had gekregen om dat niet een te groot ding te maken, laat zien dat WotC een dikke vinger in de pap heeft als het gaat om omzetting van de 5e Rules naar de nieuwe computer game. Dus hebben ze vast ook op de Setting en naamgeving een sterke invloed.
De naamgeving van het spel, Baldur's Gate, zal wel IP zijn van één of andere publisher, neem aan dat de naam daarvandaan komt. Maar goed, die steden (Baldur's Gate, Neverwinter) hadden maar zeer zijdelings iets met de spellen te maken. Maar Athkatla is niet zo pakkend als naam voor een spel, dus ik kan me voorstellen dat ze dat niet genomen hebben (alhoewel het voor BG2 een veel meer toepasselijke naam zou zijn geweest dan Baldur's Gate was voor BG1, en Neverwinter Nights voor NWN).

Maakt verder niet uit, maar met de het gebruik van de naam wordt een bepaalde verwachting gecreëerd, en die verwachting is waarschijnlijk meer dan ze waar kunnen maken.

Of ze gooien het op een reboot, wat, gezien de wijzigingen in de verschillende D&D edities, zeer toepasselijk zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:40
Ik ben trouwens wel benieuwd of je je savegame van BG2TOB kan importeren. En dan niet als character maar dat je je naam uit BG2 hier en daar ziet terugkomen en welke keuze je aan het eind van TOB hebt gemaakt.
Het voegt natuurlijk niet heel veel toe, maar is wel een leuke knipoog naar naar BG2.

Al zou het mogelijk wel lastig zijn, want hoeveel mensen hebben voor BG2 wel niet tientallen mods geïnstalleerd waardoor je savegame er mogelijk anders uitziet dan BG3 zal verwachten.

En community update #2 is uit.

[ Voor 11% gewijzigd door Remy!!!! op 06-03-2020 10:26 ]

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Zou inderdaad leuk zijn (als het een sequel is). Van wat ik me kan herinneren van hoe de saves opgebouwd zijn, zou het niet zo'n punt moeten zijn om iets als CHARNAME en bepaalde status vlaggen uit een save file te halen. Moet wel waarschijnlijk anders gemaakt worden voor het origineel en de EE versie, geloof dat daar wel wat verschil tussen zit qua hoe een savegame is opgeslagen.

Mods zouden denk ik niet invloed moeten hebben op de status vlaggen van de main quest, maar daar kan ik me in vergissen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
Gisteren was er op Reddit een AMA en iemand heeft hier alle beantwoorde vragen samen gevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Priest-NL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:17
Over 30 minuten een live gamesessie vanuit Larian op twitch

https://www.twitch.tv/dnd/

Bron

•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Welja
  • Laatst online: 14-09 12:45
The-Priest-NL schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 18:29:
Over 30 minuten een live gamesessie vanuit Larian op twitch
...
Wie deze gemist heeft, een directe link naar de stream: https://www.twitch.tv/videos/654892684

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
Ik ben wel positief over wat ik tot nu toe heb gezien. Ben wel benieuwd of de besturing voor mij gaat werken. Ben meer fan van het isometrische standpunt. Lijkt dit nu heel veel op divinity original sin 2? Dan moet ik die misschien eens gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:31

KipCurreh

Nightcrawler

Rudolf schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:51:
Ik ben wel positief over wat ik tot nu toe heb gezien. Ben wel benieuwd of de besturing voor mij gaat werken. Ben meer fan van het isometrische standpunt. Lijkt dit nu heel veel op divinity original sin 2? Dan moet ik die misschien eens gaan proberen.
Misschien?

Gewoon doen kerel, dat is tenminste als je een van de beste RPG's van het afgelopen decennium niet wilt missen. Fantastische game gewoon

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Rudolf schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:51:
Ja, dit is voor mij eerder een Divinity Original Sin 3 in een Baldurs Gate universum qua gameplay. DOS2 is echt een aanrader, zeker als je turn based combat uit wilt proberen. Ook zaken als het gebruik maken van hoogte in de map of het gebruiken van de omgeving zoals het combineren van water en vuur om een stoomwolk te creeren en dan lightning om er een elektrische stoomwolk van te maken om vijanden te stunnen.
DOS2 maakt echter geen gebruik van de D&D regels waardoor je niet de klassieke spells en abilities tegen gaat komen, maakt voor de fun factor niet uit.

Op dit moment ook in de Steam sale: https://store.steampowere...in_2__Definitive_Edition/

Tip: neem Fane zeker mee in je party, echt een top character!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BaronVR
Het is 3 augustus en ik heb vakantie... Larian Studios, kunnen jullie aub Baldur's Gate III NU in early access zetten? Alvast bedankt!

O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PearlChoco
  • Laatst online: 07-08 14:06
Livestream waarin ze de nieuwe early access release date gaan aankondigen NU bezig:

YouTube: Panel From Hell

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remy!!!!
Heb even geen tijd om alles terug te kijken, maar dit zou een samenvatting moeten zijn:
1) Early access level cap is 4
2) You will start in Avernus and try to escape it
3) Early Access date is September 30th
4) Early Access content is almost triple (possibly more) compared to Dos2 act 1
5) Rangers can summon familiars at level 1 as a cantrip and travel around the (unlimited range) map with it.
6) You can have a kawaii desu Intellect Devourer and Owlbear baby as a pet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:25
Remy!!!! schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:23:
Heb even geen tijd om alles terug te kijken, maar dit zou een samenvatting moeten zijn:
1) Early access level cap is 4
2) You will start in Avernus and try to escape it
3) Early Access date is September 30th
4) Early Access content is almost triple (possibly more) compared to Dos2 act 1
5) Rangers can summon familiars at level 1 as a cantrip and travel around the (unlimited range) map with it.
6) You can have a kawaii desu Intellect Devourer and Owlbear baby as a pet
Dankjewel. Ik heb maar een deel kunnen zien :)

Als aanvulling op wat je schreef heb ik dit artikel gevonden :

https://nl.ign.com/baldur...cess-lanceerdatum-onthuld

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrmonkey
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 16-09 18:00
Is er een indicatie over wanneer de full release zal zijn ? Early access is leuk, maar speel het spel liever in zijn geheel in 1 keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Onbekend, maar Divinity 2 was voor een jaar Early Access, gezien het feit dat BG3 meer opties en dialogen heeft naast het hele corona gebeuren, zal het mij niet verbazen dat BG3 ook zo een jaar in early access zal blijven.

WoW: Doutz @ Defias brotherhood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
Ik wacht ook liever even het complet spel af. Liever meteen een fatsoenlijke spel ervaring dan een stukje met bugs.

• BaronVR
30 september, de officiele release date van Baldur's Gate III early edition...

Dus vanavond ga ik, tegen beter weten in, vol spanning achter mijn computer zitten om dan zwaar teleurgesteld te worden.

6 oktober is de nieuwe release date... maar dan echt... zeggen ze...

• Rudolf
Ik wacht heel geduldig af. Wil de hele trilogie nog een keer doorspelen en Pathfinder: Kingmaker + D:OS2 staan ook nog klaar op Steam. Dus over een jaar of 3 begin ik wel met BG3 als alle bugs eruit zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Morgen de release van early access blijkbaar. Is er op tweakers al een officiele thread of is daar niet genoeg animo voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearlChoco
  • Laatst online: 07-08 14:06
Iemand een idee wanneer het uitkomt? Vannacht 00:00 uur, of later op de dag?
Op Steam kan je zelfs nog niet preorderen (is misschien nooit bij early access games..).

Heb toevallig morgen dagje verlof, zou ideaal zijn moest het vannacht al unlocken :)
Pagina: 1 2 3 Laatste