Opnieuw verhoging download kpn adsl!

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:
  • 2.441 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat vraag ik me dus ook af... toen fast nog 1024 was kon je al geen USB modem krijgen omdat deze daar niet geschikt voor zou zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
USB is toch maar iets van 400kbps? Of haal ik iets door elkaar? :)

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 13:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 23:50:
Dat vraag ik me dus ook af... toen fast nog 1024 was kon je al geen USB modem krijgen omdat deze daar niet geschikt voor zou zijn....
Die USB modems zijn troep.... werken gewoon niet goed omdat ze de hele USB bus leegleechen en DAN nog energie tekort komen!

Sorry hoor maar nooit zo'n wanproduct gezien!

Maar de UTP versie werkt perfect :-)

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:58
Br@m schreef op 29 november 2003 @ 23:52:
USB is toch maar iets van 400kbps? Of haal ik iets door elkaar? :)
USB 1.1 = max 12 Mbit

USB 2.0 = max 480 Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Sir_Killalot schreef op 29 november 2003 @ 23:54:
[...]

USB 1.1 = max 12 Mbit

USB 2.0 = max 480 Mbit
O, dat scheelt niet zoveel dan :o Maar dan is het toch qua snelheid geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2021
Ow dit is echt gaaf ! Ben ik ff blij dat ik zonnet lite heb ! :9~ _/-\o_ echt geweldig !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jammie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 15:01

Jammie

Da's pas lekker!

Reële snelheid:

Ik haal nu met Planet adsl comfort gemiddeld 110 kb/s downloadsnelheid en 32 upload. Straks dus 220 down?!!

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Jammie schreef op 30 november 2003 @ 00:14:
Reële snelheid:

Ik haal nu met Planet adsl comfort gemiddeld 110 kb/s downloadsnelheid en 32 upload. Straks dus 220 down?!!

:9
Zoiets ja, kbit bij ADSL moet je gewoon ff door 10 delen en dan zit je voor 99% goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amien90
  • Laatst online: 29-07-2021
ik ben benieuwd naar de reacties van providers met BBNET .. neem aan dat ze nu ook met een scherpe aanbiedingen gaan komen (anders heb ik net voor niets planet opgezegt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 23:13

jep

BBNED riep ooit: Bij elke verhoging van adsl van kpn zullen wij ook iets ondernemen. Zou dus inhouden dat ze goedkoper worden, want sneller kan niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me wel, dat abo van €65 zit aan de limiet :P, denk dat het nu wel zo blijft, ADSL fast zal op een gegeven moment wel 2-8mbit worden met 800k up, basic blijft 2mbit maar dan 512k down.

Sneller dan 2mbit kan eig. ook niet gegarandeerd worden, dat hangt erg sterk van de koperen lijn en afstand af.

Enigste wat ze daarna kunnen veranderen is de prijs :Y)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2003 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Br@m schreef op 30 november 2003 @ 00:03:
[...]

O, dat scheelt niet zoveel dan :o Maar dan is het toch qua snelheid geen probleem.
Scheelt niet zoveel?

12 Mbit is meer dan het dubbele van 400kbps*, namelijk 1.5 MByte/s :)

(als je daarmee 400KByte/s bedoeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
jep schreef op 30 november 2003 @ 01:24:
BBNED riep ooit: Bij elke verhoging van adsl van kpn zullen wij ook iets ondernemen. Zou dus inhouden dat ze goedkoper worden, want sneller kan niet. :)
Speed XS biedt al 16 Mbit down/2 Mbit up aan via bbned, heb je alleen wel 2 lijnen, 2 modems en een loadbalancer nodig :D

http://www.speedxs.nl/pages/aanvragendual.html

http://www.speedtest.nl/D...ID=0&pi_id=122&co_id=1251

Zo te zien gebruikt hij maar 1 lijn bij die tests :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Ik bedoelde juist dat ik er erg veel naast zat, vandaar ook die smilie ;) Denk dat het niet helemaal zo overkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 23:50:
Dat was toch gewoon omdat je bij Fast 4 IP adressen kreeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Sir_Killalot schreef op 30 november 2003 @ 03:07:
[...]
Speed XS biedt al 16 Mbit down/2 Mbit up aan via bbned, heb je alleen wel 2 lijnen, 2 modems en een loadbalancer nodig :D

http://www.speedxs.nl/pages/aanvragendual.html

http://www.speedtest.nl/D...ID=0&pi_id=122&co_id=1251

Zo te zien gebruikt hij maar 1 lijn bij die tests :?
loadbalancer is er voor om _meerdere_ connecties gelijkmatig te verdelen.
blijkbaar blijft die speedtest in gebreken en gebruikt wellicht maar 1 connectie.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1e Post!

Wauw nog meer goed nieuws, Ik ga dus als het goed is in januari van 56k in een keer naar 2048k. dat is pas verhogen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

Sir_Killalot schreef op 30 november 2003 @ 03:07:
[...]

Ja, en als je een leasedline neemt ben je nog sneller. We hebben het nu over een enkele ADSL lijn, niet 2. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 22:39

PromWarMachine

Forsaken Archer

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/16833/thumb.jpg

Screenshot van de mail van Planet, die ik afgelopen week kreeg. Het ziet er naar uit dat 't wel echt is hoor. :)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

PromWarMachine schreef op 30 november 2003 @ 17:52:
[afbeelding]

Screenshot van de mail van Planet, die ik afgelopen week kreeg. Het ziet er naar uit dat 't wel echt is hoor. :)
Ja, dat was ook al lang duidelijk hoor? :) ISP's als xs4all hebben 't al een tijdje op hun website staan enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07 17:00

_WgV_

It's a magical world!

PromWarMachine schreef op 30 november 2003 @ 17:52:
[afbeelding]

Spuit 1111 haha.
* _WgV_ heeft vandaag een lekker leech dagje, toch mooi vooruitzicht dat dat over 2 maanden dus nog sneller gaat :D

#StopBurningStuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:15

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Sjoan schreef op 29 november 2003 @ 00:38:
[...]
Gratis?
Betaal toch echt iedere maand 51,15 euro. En dan vind ik dat ik mag klagen als de verhouding adsl-lite adsl-basic niet meer correct is in mijn ogen.
Lezen........ er staat "je krijgt iets GRATIS erbij". Dat wil dus zeggen dat je iets hebt (en het staat er los van of je daar nou veel voor betaald of niet) en je krijgt er iets bij zonder dat je er voor moet bij betalen. Om even een (aangepast) voorbeeld uit een andere nieuwsgroep te halen:

A: Graag één patat
B: Da's goed, dat is dan € 1,75 maar he, je krijgt er vanaf nu ook een gratis kroket bij.
A: Ja, he ? Maar geen mosterd, was dat nou ??

Als jij dan vindt dat je mag klagen, mag ik vinden dat dat zeuren is... Verder laat ik het hierbij... wordt teveel offtopic. Valt me alleen op dat er veel zijn die zeuren om de "mosterd" en niet blij (genoeg) kunnen zijn met de extra "kroket". Zal wel weer typisch nederlands zijn....

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:17

MikeWazowski

Look into my eye

Amien90 schreef op 30 november 2003 @ 01:15:
ik ben benieuwd naar de reacties van providers met BBNET .. neem aan dat ze nu ook met een scherpe aanbiedingen gaan komen (anders heb ik net voor niets planet opgezegt)
Jah, ik heb ook mijn Planet opgezegd, maar volgens de helpdesk kan ik mijn opzegging nog per brief annuleren voor eind december (jaarcontract he :(). Ik wacht nog even af wat BBNed doet en hoop dat ze dat voor eind december berichten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• You-Suk
  • Laatst online: 07-08 19:46
Magma schreef op 30 november 2003 @ 20:02:
[...]

*blaat* Valt me alleen op dat er veel zijn die zeuren om de "mosterd" en niet blij (genoeg) kunnen zijn met de extra "kroket". Zal wel weer typisch nederlands zijn....
* You-Suk is wel blij met de kroket en gooit @home de deur uit :)

1024-320 vind ik wel erg leuk voor een "lite" abbo, toffe actie van KPN :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BtM909 schreef op 27 november 2003 @ 16:30:
Ik weet ook al waarom dit waar moet zijn :)

KPN is druk bezig om hun film-portal nieuw leven in te blazen. Als alles goed verloopt, moet dit begin volgend jaar beginnen. En daarbij zal (betaald) films downloaden* vanaf het net een onderdeel zijn.

* Lees: Via PC downloaden en op de TV afspelen.
Dat betekent dus dat de MxStream portal op http://start.mxstream.nl weer verschijnt? ;(

Destijds heeft xs4all zo veel moeite gedaan om die "portal voor multimediacontent" weg te krijgen. Ik heb liever 2 mbit zonder portal dan 4 mbit met portal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een goede reden voor KPN om de snelheid te verhogen is dat meer mensen gebruik kunnen maken van hun (betaalde) breedbandportal,...... that`s all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm,
Dis wel beter ja

Alleen jammer dat upload niet omhoog gaat

lite 320
basis ook 320

waar slaat dat nou op??? waar is kpn mee bezig?

Er moet toch verschil blijven tussen die twee verbindingen we betalen meer dus geef ons ook wat meer ( gewoo 1 mbit up ofzo :))

Dan blijf je mooi het verschil zien he vind je niet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 18:20:
Hmm,
Dis wel beter ja

Alleen jammer dat upload niet omhoog gaat

lite 320
basis ook 320

waar slaat dat nou op??? waar is kpn mee bezig?

Er moet toch verschil blijven tussen die twee verbindingen we betalen meer dus geef ons ook wat meer ( gewoo 1 mbit up ofzo :))

Dan blijf je mooi het verschil zien he vind je niet??
Ik zie een verschil van 1mbit in downstream en een verschil in FUP/datalimiet.
Verder zal ik maar niet over die kroket beginnen zoals hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Ik heb het al eens gevraagd, maar nog geen antwoord gekregen :)

Als er op de status pagina van XS4ALL staat "Wacht op centrale" is er dan al een lengte test gedaan? Of doen ze dat pas als de centrale gereed is voor ADSL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
Br@m schreef op 01 december 2003 @ 19:15:

Als er op de status pagina van XS4ALL staat "Wacht op centrale" is er dan al een lengte test gedaan? Of doen ze dat pas als de centrale gereed is voor ADSL?
Voor zover ik weet doen ze dat / is dat al gedaan als er staat "Bevestigd".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:44

Entity

9000rpm

Br@m schreef op 01 december 2003 @ 19:15:

Volgens mij pas erna. Na de "Wacht op centrale" status krijg je de status "bevestigd":
KPN Telecom heeft bevestigd dat levering op uw locatie technisch mogelijk is. De werkzaamheden nodig om uw telefoonaansluiting geschikt te maken voor ADSL Connected By KPN Telecom zijn gestart. Gemiddeld is een aansluiting 3 weken na het bereiken van deze status technisch gereed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Thank you @ Sander Prinsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:48

AvK

Ready Set Go

Het is al vaker gezegd door meerdere mensen en ook door velen weer betwist.
Maar ook ik vind na 15 januari het verschil in de opbouw van de diverse abbo's uit verhouding.
Dat heeft niks te maken met het wel of niet gunnen van behoorlijke snelheid aan de Lite abbo's of met zogenaamde 'Nederlandse' eigenschappen, zoals een gratis kroket maar wel zonder mosterd....
Het heeft gewoon met de verhouding van prijs en kwaliteit te maken.
Om de in mijn ogen scheve verhouding recht te trekken zou de upload van de Basic abbo's van 320 naar 512 kbps moeten.
Lijkt me een redelijk simpele actie en ook niet (te) kostbaar voor KPN en daarmee zijn we in 1x van het gezeur af.

[ Voor 3% gewijzigd door AvK op 01-12-2003 21:35 ]

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:27

Pimmuz

Roar

We kunnen zoveel willen ik ben blij met wat ik heb en krijg zolang ik maar bij Xs4all zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben gewoon waanzinnig tevreden met mijn KPN verbinding!

Ik geef toe dat een hogere upload bij basic me wel zal stimuleren om op basic te blijven ipv over te gaan op lite.

KPN bedankt voor de friet en de kroketten!

Voor de volledigheid wil ik even vermelden dat KPN tussen 14 jan en 10 feb gaat upgraden! Het is dus niet zo dat iedereen op 14 jan. in eens sneller is, nee het gaat gefasseerd. Of KPN van te voren kan zeggen wie wanneer aan de beurt is valt te betwijfelen. Maar geen nood: We werken inmiddels hard aan versie 2 van de KPN ADSL Upgrade monitor website. (@Houz74, mail me ff aub!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een geneuzel elke keer hier over patat, frikandellen, kroketten of raceauto's waar je niet mij rijdt om een vergelijking te maken tussen abo's.

Naar mijn inziens blijft er wel degelijk een flink verschil tussen het Lite en Basic abonnement.

De downstream snelheid van Basic wordt een keer zo hoog als die van Lite. Dat is dus al 1 punt van groot verschil. Een tweede en denk ik het belangrijkste verschil is die van het dataverbruik.

Bij lite zit je veelal gekoppeld aan een datalimiet, en dan zijn er natuurlijk wel ISP's waar voor Lite een FUP geldt, maar die ligt echt wel vele malen lager dan de FUP voor het Basic abonnement.

Want mocht je downgraden van Basic naar Lite met een FUP, en je blijft de verbinding gebruiken zoals je dat voor je Basic deed krijg je echt wel wat te horen van je ISP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:25

Pubbert

random gestoord

Gister even met iemand van KPN leuk gesprekje gehad, hij zegt dat upload boven de 320 gewoon de max is, omdat dan sommige mensen die op een goeie 3km van de centrale wonen niet meer upload kunnen garanderen. 384 zou zelfs al niet mogelijk zijn, laat staan 512.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Laatst online: 17:17

MikeWazowski

Look into my eye

Sinds wanneer wordt er uitgegaan van de laagste drempel bij het vaststellen van een snelheid? Over hoeveel mensen praten we dan die misschien niet de 512 zouden kunnen halen? En er is toch altijd een slag om de arm mogelijk, die 204,8kb/s haal je toch ook niet altijd (hangt van verzender af he)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Dond3r schreef op 02 december 2003 @ 13:28:
Gister even met iemand van KPN leuk gesprekje gehad, hij zegt dat upload boven de 320 gewoon de max is, omdat dan sommige mensen die op een goeie 3km van de centrale wonen niet meer upload kunnen garanderen. 384 zou zelfs al niet mogelijk zijn, laat staan 512.
Aha, en 640 bij het duurste abbo kan wel?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
XanderH schreef op 02 december 2003 @ 19:03:
[...]

Dat zou inderdaad een beetje vaag zijn. ADSL kan sowieso wel een upload van meer 320 kbit/s aan bij een afstand van rond de 3 KM, want pas bij zo'n 4 á 4,5 KM kom je in het gebied waar 320 kbit/s niet meer gegarandeerd is.

Afbeeldingslocatie: http://www.sneladsl.nl/images/faq/snelhedendsl.gif

Volgens deze tabel kan je zelfs een upload van 768 kbit/s aan bij een afstand van iets meer dan 3 KM :)

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 02-12-2003 19:20 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

XanderH schreef op 02 december 2003 @ 19:03:
[...]

Dan heb ik het dus over basic ;) en de mensen die enkel lite en basic kunnen krijgen (zoals ik en mijn gehele straat)

Makkelijker gezegd, bij Basic kunnen ze niet meer dan 320k garanderen, omdat dit nog op een voor KPN ADSL vrij lange afstand geleverd kan worden (zie mij, meer dan 4km van de centrale)

[ Voor 26% gewijzigd door Pubbert op 02-12-2003 20:42 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Dond3r schreef op 02 december 2003 @ 20:40:
[...]

Dan heb ik het dus over basic ;) en de mensen die enkel lite en basic kunnen krijgen (zoals ik en mijn gehele straat)

Makkelijker gezegd, bij Basic kunnen ze niet meer dan 320k garanderen, omdat dit nog op een voor KPN ADSL vrij lange afstand geleverd kan worden (zie mij, meer dan 4km van de centrale)
Dit is sowieso een vreemd verhaal omdat mensen die eerst alleen maar lite konden strax de basic snelheid krijgen. Zo kon mijn neeffie alleen maar adsl lite bestellen op analoog, en niet op isdn. In jan/feb wordt zijn snelheid dus de basic snelheid, wat zou betekenen dat ie toen dus geen lite had hoeven nemen, en ook geen extra analoge lijn [ze hadden isdn].

Volgens mij verlegt kpn de grenzen telkens weer...

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Laatst online: 18:27

Pimmuz

Roar

KPn wil liever geen massa storingen/problemen door overbelasting van het netwerk vandaar dat ze gewoon streng zijn in wie en hoe ze die gene aansluiten ivm het abbo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-08 10:36
Er komt overigens ook weer een nieuwe laagste dienst / abbonementsvorm... 384/128 zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Qoute KPN Website]

** Specifiek voor Extra-abonnees
De maximale snelheid die KPN u kan leveren is in belangrijke mate afhankelijk van de afstand van uw huisadres tot de telefooncentrale. Het kan daarom voorkomen dat u de verhoogde maximum snelheid voor het versturen van informatie (upstream-snelheid) van uw abonnementsvorm niet haalt. Daar kan KPN helaas niets aan doen. In ieder geval zult u een hogere snelheid krijgen dan u tot dusver had.

[\Qoute KPN Website]

Dan kunnen ze dit toch ook mooi doen voor de mensen met het basic abonnement ? Ach....ja...we mogen eigenlijk niet klagen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2003 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij misscien vertellen hoeveel Kilobyte dit eigenlijk is de 1 zegt dat ik moet delen door 10 de ander weer door 8. Word er een beetje gek.

Krijg zelf ADSL Basic 2048 / 320 kbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 10:19:
Kan iemand mij misscien vertellen hoeveel Kilobyte dit eigenlijk is de 1 zegt dat ik moet delen door 10 de ander weer door 8. Word er een beetje gek.

Krijg zelf ADSL Basic 2048 / 320 kbps
Altijd delen door 8, 2048 word 256 en 320 is 40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:14
Van bits naar bytes is officieel delen door 8 (by eight = byte :) )
Echter, door overhead op het netwerk en in het protocol is de hoeveelheid 'nuttige' informatie minder, en wordt er dus vaak door 10 gedeeld om een realistischer beeld te krijgen.

Je pakketjes komen misschien met 1024 kilobit binnen, echter de nuttige info daarin is geen 128 kilobyte, maar slechts 102 kilobyte.

Dit is niet helemaal waar (is niet helemaal 10, geen idee wat het precies is op 3 cijfers achter de komma :P ), maar 10 is wel het makkelijkste rekenen

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in theorie is het 8 maar in de praktijk zul je altijd wat snelheid verliezen dus is het meestal zo dat je beter door 9,5 of 10 kan delen.

en nu ff verder ontopic

wat ik me wel eens af vraag want dat is nu elke verhoging geweest zijn de basic abbo's wel eens te vreden over de snelheids verhoging die ze krijgen of moeten ze altijd lopen zeuren over wat voor "slechte" upload ze wel niet hebben

het probleem lijkt me heel simpel als bij basic de upload verhoogt word dan gaan de extra abbo's weer zeuren en zo is het einde zoek

nu denken de basics van ja maar extra heeft al een snellere upload daar kan ik maar 1 ding op zeggen das waar en me antwoord voor de basic mensen neem een extra abbo (voor die gene die het kunnen nemen)

en loop niet altijd te zeuren van ja maar de upload neem eens genoegen met wat je krijgt 32 kb/s up is goed te doen en ook zeker niet sloom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paul Nieuwkamp schreef op 03 december 2003 @ 10:33:
Dit is niet helemaal waar (is niet helemaal 10, geen idee wat het precies is op 3 cijfers achter de komma :P ), maar 10 is wel het makkelijkste rekenen
Meestal is de snelheid bij ADSL in kilobyte: snelheid in kilobit gedeeld door 9.5 voor de downstream en 10 voor de upstream. Bij een 2048/320 verbinding zit je ongeveer op 220KB/s / 32KB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanx, het is me nu een stuk duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je het heel precies wilt doen moet je delen door 9,6.... maar goed. Downloadsnelheid is eigenlijk voor een zeerbelangrijk deel afhankelijk van wat de andere kant kan versturen. Ook is de netwerkvertraging (ping tijd) een zeeeer belangrijke factor, vooral bij kleine bestandjes (surfen) kan deze wel eens belangrijker zijn dan de bandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsint
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-08 10:23
Ik heb net een emailtje van Wanadoo gehad op mijn vraag of ze ook meegaan met de snelheidsverhoging:

[Geachte mevrouw, mijnheer,

Hartelijk dank voor uw reactie.

De KPN aangekondigde snelheidsverhogingen van 384/128 na 15 januari 1024/320
klopt en geld ook voor adsl abonementen

Met vriendelijke groet,

Wanadoo Helpdesk]

:*) Ik heb straks voor €19.95 p/m ( eerste 6 maanden) 1024/320 met FUP !!!!!

Damn dat gaat snel vooruit zo.

Grtz Roel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Niet online
rsint schreef op 04 december 2003 @ 12:55:
Ik heb net een emailtje van Wanadoo gehad op mijn vraag of ze ook meegaan met de snelheidsverhoging:

[Geachte mevrouw, mijnheer,

Hartelijk dank voor uw reactie.

De KPN aangekondigde snelheidsverhogingen van 384/128 na 15 januari 1024/320
klopt en geld ook voor adsl abonementen

Met vriendelijke groet,

Wanadoo Helpdesk]

:*) Ik heb straks voor €19.95 p/m ( eerste 6 maanden) 1024/320 met FUP !!!!!

Damn dat gaat snel vooruit zo.

Grtz Roel
Als je gewoon de nieuwsberichten en dit topic had gelezen wist je al laaang dat dit geldt voor ALLE providers van KPN, net zoals bij ALLE updates die hiervoor zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsint
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-08 10:23
Ik twijfelde gewoon omdat er op de website van KPN staat dat ze de provider de mogelijkheid bieden om de snelheid te verhogen, ik zag dit dus niet als een garantie.
Daarnaast had ik nog geen enkele bevestiging van Wanadoo op hun website gezien.
Dit alles, en mijn uitgebreide ervaring als consument die regelmatig naast de pot piest vanwege vage AV's en rare regeltjes bij de grote geldgraaiers,deden mij ertoe bewegen om toch maar even bevestiging te zoeken.
Gelukkig is het dus echt zo. _/-\o_

Grtz Roel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rsint schreef op 04 december 2003 @ 13:13:
Ik twijfelde gewoon omdat er op de website van KPN staat dat ze de provider de mogelijkheid bieden om de snelheid te verhogen, ik zag dit dus niet als een garantie.
Daarnaast had ik nog geen enkele bevestiging van Wanadoo op hun website gezien.
Dit alles, en mijn uitgebreide ervaring als consument die regelmatig naast de pot piest vanwege vage AV's en rare regeltjes bij de grote geldgraaiers,deden mij ertoe bewegen om toch maar even bevestiging te zoeken.
Gelukkig is het dus echt zo. _/-\o_
KPN is toch wel ff heel wat anders dan UPC hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Laatst online: 28-08 21:01
kut-download limieten :(

10 gig per maand. Rekensommetje leert me dat ik nog geen 10 uur per maand van mn snelheid gebruik kan maken (Solcon, Basic).

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 12:38
Yohan schreef op 04 december 2003 @ 15:05:
kut-download limieten :(

10 gig per maand. Rekensommetje leert me dat ik nog geen 10 uur per maand van mn snelheid gebruik kan maken (Solcon, Basic).
Dat vind ik niet helemaal terecht!
Die downloads die je nu al doet heb je dan lekker snel binnen.
Ik kom toch niet over die 10 gig maar vind het wel fijn als die gigjes die ik wel down lekker snel naar binnen stromen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Laatst online: 19-01 22:29
Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 12:56:
En als je het heel precies wilt doen moet je delen door 9,6.... maar goed. Downloadsnelheid is eigenlijk voor een zeerbelangrijk deel afhankelijk van wat de andere kant kan versturen. Ook is de netwerkvertraging (ping tijd) een zeeeer belangrijke factor, vooral bij kleine bestandjes (surfen) kan deze wel eens belangrijker zijn dan de bandbreedte.
Ben het hier absoluut niet mee eens! Haal met een ADSL Fast rustig 233,9 kB/sec.... Dus laat die "delen door 9,6" maar snel vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Terrestrial schreef op 04 december 2003 @ 19:10:
[...]

Ben het hier absoluut niet mee eens! Haal met een ADSL Fast rustig 233,9 kB/sec.... Dus laat die "delen door 9,6" maar snel vallen.
Mag ik even vragen hoe je die snelheid meet? (Toch niet met IE hoop ik? :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
[...]

Ja, en ik haal ook wellis 2MB/s met Chello :z

[ Voor 7% gewijzigd door Sir_Killalot op 05-12-2003 03:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Trouwens, Terrestrial, de meest gemeten snelheid met FAST ADSL ligt onder de 200: http://www.speedtest.nl/d...Byte%2Fsec&CountryCode=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderH schreef op 04 december 2003 @ 21:44:
Trouwens, Terrestrial, de meest gemeten snelheid met FAST ADSL ligt onder de 200: http://www.speedtest.nl/d...Byte%2Fsec&CountryCode=nl
Dat is niet de meeste... dat cijfer is een gemiddelde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
XanderH schreef op 04 december 2003 @ 21:11:
[...]

Mag ik even vragen hoe je die snelheid meet? (Toch niet met IE hoop ik? :X )
Ja tuurlijk mag je dat vragen. Ik gebruik DU meter en MRTG (router) hiervoor. IE lijkt me nou niet representatief :) En sites zoals mordax evenmin.

Overigens ik woon maar 400 mtr van de telefooncentrale. Maar de verbinding is hier altijd al erg stabiel geweest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
[...]

Klopt niet helemaal als je 't mij vraagt. Een kennis heeft ook Fast abbo via KPN deze woont 195 meter van de centrale en heeft een snelheid van gemiddeld zo 218KB/s dat is toch wel stabiel.

Maar ja daar valt altijd over te twisten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Terrestrial schreef op 05 december 2003 @ 15:46:
Overigens ik woon maar 400 mtr van de telefooncentrale. Maar de verbinding is hier altijd al erg stabiel geweest..
Ik heb geen idee hoe jij het dan voorelkaar krijgt om te downloaden zonder last te hebben van de overhead van ATM. Jij zit met 233kB/s al bijna tegen de theoretische snelheid + tcp/ip overhead aan, dus het is gewoon een snelheid die niet mogelijk is.

Het spijt me zeer, maar je liegt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notgib
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 15:07

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Ik weet niet of dit onderwerp al naar voren is gekomen, maar de mensen die een USB modem gebruiken voor hun lite abbonement hoeven niet te switchen naar een Ethernetmodem om de nieuwe snelheid aan te kunnen. Het usb modem moet dit ook kunnen.

Heb ik nagevraagt bij xs4all. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
Het is denk ik een kwestie van meten... De meeste mensen meten via www.speedtest.nl en dat is gewoon niet betrouwbaar wat ook logisch is omdat de belasting van de server(s) en lijnen een rol speelt.

Nogmaals ik meet mijn snelheid als ik aan het downen ben. Het liefst vanaf meerdere sources. (news ofzo) Dan weet ik zeker dat ik de lijn ook echt vol trek.
Op de PC's met DUmeter en via MRTG op de router (via SNMP).

Ik krijg dus van 2 bronnen bevestigd dat ik deze snelheid daadwerkelijk haal. Dan mag ik toch aannemen dat dit klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Als je op je router meet, dan ben je feitelijk de snelheid van je router naar je modem aan het meten (meestal een 10 MBit connectie).
Als ik hier (een proggie als) DU-Meter aanzet haal ik ook met gemak 2-3 mijn upload* (het piekt alleen). Met download piekt het iets minder, maar haal ik nog makkelijk de theoretische snelheid*. Als je dan vervolgens kijkt hoe lang een file van (zeg) 100 MB duurde: rara was weer veel langzamer.

Maar je zegt het zelf al: kwestie van meten :P.

* laatste keer gemeten toen ik nog 768/128 had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
  • Laatst online: 02-09 23:06
DU meter is ook helemaal niet zo betrouwbaar. Bij mijn cable verbinding telt ie alles dubbel :S
Als ik met 60 kb/s down beweert DU meter dat ik met 120 kb/s aan het downen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Aurelium schreef op 05 december 2003 @ 16:53:
DU meter is ook helemaal niet zo betrouwbaar. Bij mijn cable verbinding telt ie alles dubbel :S
Als ik met 60 kb/s down beweert DU meter dat ik met 120 kb/s aan het downen ben.
dat kan je gewoon simpel instellen in DU meter, kijk maar een bij opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
[Airwolf] schreef op 05 december 2003 @ 15:53:
[...]

Ik heb geen idee hoe jij het dan voorelkaar krijgt om te downloaden zonder last te hebben van de overhead van ATM. Jij zit met 233kB/s al bijna tegen de theoretische snelheid + tcp/ip overhead aan, dus het is gewoon een snelheid die niet mogelijk is.

Het spijt me zeer, maar je liegt gewoon.
Het spijt me voor jouw maar kijk dan zelf:

http://www.gmalsen.net/stats/172.20.1.1_4.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

elvis84 schreef op 02 december 2003 @ 22:43:
[...]

Dit is sowieso een vreemd verhaal omdat mensen die eerst alleen maar lite konden strax de basic snelheid krijgen. Zo kon mijn neeffie alleen maar adsl lite bestellen op analoog, en niet op isdn. In jan/feb wordt zijn snelheid dus de basic snelheid, wat zou betekenen dat ie toen dus geen lite had hoeven nemen, en ook geen extra analoge lijn [ze hadden isdn].

Volgens mij verlegt kpn de grenzen telkens weer...
Dat heb ik hier ook, ik kon in september geen 1536/256 (Fast) krijgen wegens de afstand, en nu krijg ik 2048/320 8)7

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillerAce_NL schreef op 27 november 2003 @ 15:45:
Lol, wat heb je nou aan 1 Mbit download als je een 500 MB of 1 GB datalimiet hebt ? (Lite) 8)7 8)7 |:(
als je je briefje doorleest zie je dat je voor elke 100mb oid's extra E 0,50 bij moet leggen, die tot een maximum van E ..,.. (bedragen moet je zelf maar even opzoeken).
Je kan dus eigenlijk onbeperkt internetten voor zo'n E50,-- per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De provider kan zelf de snelheidsverhoging invullen en hoeft dus niet voor alle ADSL-abonnee's van KPN te gelden, getuige onderstaande quote van WebWereld:
Het Net versnelt snelheid adsl niet over hele linie
Dinsdag, 16 december 2003 - KPN-dochter Het Net heeft besloten slechts één van zijn twee adsl-pakketten sneller te maken. Het goedkoopste pakket blijft gewoon 384 Kbps.

Door Laurens Verhagen

KPN maakte eind november bekend dat alle adsl-pakketten minimaal een twee keer zo snelle downloadsnelheid zouden krijgen. Zo zou het langzaamste abonnement (384/128) worden opgewaardeerd naar 1024/320. Naar nu blijkt, geldt dat evenwel niet voor alle abonnementen.

Het Net heeft namelijk besloten zijn pakket ADSL Voordeel Surfen níet in snelheid te verhogen. Met dit 17,95 euro per maand kostende abonnement maakt de provider momenteel flink reclame op televisie. De snelheid blijft, ook na eind januari, gewoon 384/128. Hiermee zet Het Net nadrukkelijk in op de onderkant van de breedbandmarkt.

Het andere pakket van Het Net - ADSL Surfen - wordt wel verhoogd, evenals de abonnementen van de andere KPN-providers, Planet Internet en XS4ALL.

"KPN heeft inderdaad niet gecommuniceerd dat de beloofde snelheidsverhoging niet per definitie ook door de provider wordt doorgegeven", zo zegt KPN-woordvoerster Maaike Scholten. "De provider kan het naar eigen inzicht invullen."

Volgens Het Net-zegsvrouw Ghislaine Werner hebben abonnees van het instappakket niet zozeer behoefte aan hogere snelheden. "Hier speelt een datalimietverhoging beter in op de behoefte van de klant", aldus Werner. Voor deze adsl-variant onderzoekt Het Net momenteel de mogelijkheden van een datalimietverhoging, in plaats van het doorvoeren van de snelheidsverhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• programfile
  • Niet online
Wat doen jullie nou moeilijk met dat delen door 9,6

1 byte = 8 bit
Dat hebben jullie toch wel geleerd op school?

Dus Adsl-lite 1024 kbps moet je delen door 8
THEORETISCH !!

in de praktijk kun je er wel 2 kiloBYTE aftrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• programfile
  • Niet online
IMHO kan adsl niet boven de 4 mbit zonder een onversneden lijn.
Maar dat zegt mijn stagebegeleider

wie weet daar meer over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik zie daar een piek van 233kB/s.
Ja, dat haal ik ook wel eens met mijn adsl basic verbinding. Jij had het echter over een constante snelheid. En die is bij jou op de normale snelheid.
programfile schreef op 16 december 2003 @ 09:30:
Wat doen jullie nou moeilijk met dat delen door 9,6

1 byte = 8 bit
Dat hebben jullie toch wel geleerd op school?

Dus Adsl-lite 1024 kbps moet je delen door 8
THEORETISCH !!

in de praktijk kun je er wel 2 kiloBYTE aftrekken.
1 byte is 8 bits, helaas worden er niet altijd om 1 byte te versturen ook 8 bits verstuurd. Je heb door de overhead van zowel tcp/ip en ATM een overhead. En als je dit gaat uitrekenen dan worden er gemiddeld 9,6bits verstuurd om 1byte bij jou te brengen. En op deze manier heb je een correcte theoretische snelheid, ik zeg theoretisch omdat ook de kwaliteit van je lijn en de afstand van de centrale invloed kunnen hebben op je snelheid.
programfile schreef op 16 december 2003 @ 09:47:

wie weet daar meer over
Je stagebegeleider kan zoveel zeggen, maar hij heeft het toch echt fout.
De maximale theoretische snelheid voor adsl is 8192kbit/1024kbit. Punt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
programfile schreef op 16 december 2003 @ 09:47:

wie weet daar meer over
van howstuffworks.com:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/16487/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_Grover
  • Laatst online: 30-08 09:46

Super_Grover

Gaat niet.......bestaat niet!!

Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 09:27:
De provider kan zelf de snelheidsverhoging invullen en hoeft dus niet voor alle ADSL-abonnee's van KPN te gelden, getuige onderstaande quote van WebWereld:

[...]
Bij Hetnet was in eerste instantie maar 1 abbo, dit is tevens het abbo dat nu dus wel in de snelheidsverhoging wordt meegenomen :P
Het adsl voordeel surfen waar ze zoveel reclame voor maken op dit moment blijft de huidige snelheid houden, 380 / 128

Ik hoop trouwens wel dat ze inderdaad iets gaan doen aan de data limiet van 1,5GB das wel erg triest.

[ Voor 4% gewijzigd door Super_Grover op 16-12-2003 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

[Airwolf] schreef op 16 december 2003 @ 10:09:
[...]

Ik zie daar een piek van 233kB/s.
Ja, dat haal ik ook wel eens met mijn adsl basic verbinding. Jij had het echter over een constante snelheid. En die is bij jou op de normale snelheid.
Hey een piek is ook een downloadsnelheid toch B-)
Het zat er dik in dat dit niet een constante snelheid was, dat is gewoonweg niet zo op het kpn adsl netwerk. Ook niet op 500 meter van de centrale, want dat heeft er niets mee te maken, als je connectie op 2048kbps verbinding maakt, dan maakt het voor die 2048kbps niet uit of dat op 30 of 2000 meter van de centrale is :). Je hebt alleen op 2000 meter een zeer kleine dat je die 2048 niet haalt.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik wil al heel lang downgraden van Basic naar Lite. Eigenlijk al sinds Lite werd geïntroduceerd, omdat ik nauwelijks download en dat dus ook niet snel hoeft te gaan. Via het servicecenter van Tiscali kreeg ik te zien dat vanaf eind december dat ook echt mogelijk is. Heeft iemand daar al iets over gehoord? Ik betaal nu het tarief van Basic terwijl Lite al ruim voldoende is. Oja, ik ben al klant van Tiscali sinds juli 2001, dus mijn jaarcontract is allang afgelopen. Maar overstappen op een andere provider en drie weken zonder verbinding moeten zitten wil ik niet. Dat ik nauwelijks download (1 GB per maand haal ik nooit) wil niet zeggen dat ik niet 24/7 van mijn verbinding gebruik wil kunnen maken.

Die snelheidsverhogingen en datalimiet-uitbreidingen vind ik allemaal leuk voor de downloaders, maar ik zie veel liever een verlaging van het tarief.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Canaria schreef op 16 december 2003 @ 16:11:
Ik wil al heel lang downgraden van Basic naar Lite. Eigenlijk al sinds Lite werd geïntroduceerd, omdat ik nauwelijks download en dat dus ook niet snel hoeft te gaan. Via het servicecenter van Tiscali kreeg ik te zien dat vanaf eind december dat ook echt mogelijk is. Heeft iemand daar al iets over gehoord? Ik betaal nu het tarief van Basic terwijl Lite al ruim voldoende is. Oja, ik ben al klant van Tiscali sinds juli 2001, dus mijn jaarcontract is allang afgelopen. Maar overstappen op een andere provider en drie weken zonder verbinding moeten zitten wil ik niet. Dat ik nauwelijks download (1 GB per maand haal ik nooit) wil niet zeggen dat ik niet 24/7 van mijn verbinding gebruik wil kunnen maken.

Die snelheidsverhogingen en datalimiet-uitbreidingen vind ik allemaal leuk voor de downloaders, maar ik zie veel liever een verlaging van het tarief.
Let er wel op dat Tiscali heeft besloten om de AV t.a.v. FUP aan te passen wat betreft Lite (via KPN) gebruikers. Aangezien je een ander produkt gaat afnemen zou het best zo kunnen zijn dat je daarmee akkoord moet gaan met de nieuwe AV en dus ook de nieuwe limiet.
Als je voldoende hebt aan deze limiet dan is er natuurlijk geen vuiltje aan de lucht en kun je rustig downgraden. KPN gaat trouwens wel de overstap naar andere providers op het KPN netwerk makkelijker maken zodat je niet 3 weken offline hoeft. Als dat eenmaal goed geregeld is zou je bijv. naar Wannadoo Lite kunnen of bijv. HCCNet lite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier ook maar adsl lite aan gevraagd (wanadoo met een multi-pc modem).
snelheid is meer dan genoeg :
1024kbit/s = 128kB/s
320kbit/s = 40kB/s.
maximale waarden, als ik 100kB/s down en 30kB/s up haal ben ik al blij.
voor dat geld......... _/-\o_
eerste half jaar €19,95
tweede half jaar €24,95
en dan €34,95.
upstream is wel lekker btw :9
oh ja, nu hebben we @home breedband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09 11:01
Huidig:
KABEL Kabelfoon Super D: 1536 U: 256 --> Data Limiet: 30GB p/2 maanden

Gisteren aangevraagd:
ADSL Basic (XS4ALL) D: 2048 U: 320 --> FUP

Verwijderd

Ik weet uit ervaring dat Fiberworld hele goede adsl verbindingen levert, aangezien hun overboeking factor veel lager is dan 1:20 (niet officieel dus), dan ook nog een een FUP dus wat wil je nog meer :9

• jep

jep

Verwijderd schreef op 25 december 2003 @ 22:39:
Ik weet uit ervaring dat Fiberworld hele goede adsl verbindingen levert, aangezien hun overboeking factor veel lager is dan 1:20 (niet officieel dus), dan ook nog een een FUP dus wat wil je nog meer :9
Die overboeking zit hem op respectievelijk bbned en kpn niveau. Dus ik weet niet hoe je dat in gedachten had? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 11:43

greatgonzo

schit-te-rend!

Morgen sluit ik mijn Planet ADSL lijn aan, heb ik hopelijk vanaf 15 januari sneller internet. Mijn vraag is: Hoe lang duurt het omzetten van de snelheid, oftewel wanneer kun je in heel nederland sneller internetten?

Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat men eerst in de randstad de snelheid verhoogd, en daarna in de rest van Nederland. Ik woon zelf in de Achterhoek en ben bang dat ik pas veel later sneller kan internetten.

Wie kan me vertellen hoe lang het duurt voordat de uithoeken van Nederland ook sneller kunnen internetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
http://www.kpnadsl.nl/support/snelheidsverhoging.html

Zoals te lezen is volgt de rest van de verhogingen in februari/maart, mocht jouw centrale niet in het (vrij beknopte) lijstje staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Flipmo2K schreef op 28 december 2003 @ 21:23:

Zoals te lezen is volgt de rest van de verhogingen in februari/maart, mocht jouw centrale niet in het (vrij beknopte) lijstje staan.
Jammer, mijn woonplaats staat niet in dat lijstje :P

Achja, wachten is ook niet erg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

inderdaad, mijn woonplaats ook niet. Maar misschien kunnen andere mensen die ook in de achterhoek wonen hoelang het de vorige keer bij hen duurde voordat ze "geupgrade" waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geil lijstje :D ik sta er bij. Mijdrecht :) 23-01. Dan ga ik met 4 mbit over die digitale snelweg. :) wat een superlijstje dit :D

K hoor net trouwens dat er in maart weer een verhoging gaat komen :/ dit is uitlgelekt bij iemand die hoog bij de kpn zit. We zullen zien. Upload omhoog ofzo?
O-)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2003 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 21:52:
K hoor net trouwens dat er in maart weer een verhoging gaat komen :/ dit is uitlgelekt bij iemand die hoog bij de kpn zit. We zullen zien. Upload omhoog ofzo?
O-)
lijkt me stug
zit nu al op 640kbit
en dat is de officiele max voor adsl over isdn

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

Flipmo2K schreef op 28 december 2003 @ 21:23:

wel lezen he :
1. Alle ADSL klanten zullen vanaf 12/1/2004 tot en met 30/1/2004 onderbroken worden als gevolg van het invoeren van de nieuwe snelheden in het ADSL netwerk. Deze onderbreking duurt enkele seconden, en vindt overdag op werkdagen plaats.
2. Daarnaast zal ongeveer 30% van de ADSL klanten óók nog onderbroken worden als gevolg van de capaciteitsuitbreiding van bepaalde netwerkonderdelen. Deze onderbreking duurt enkele minuten tot maximaal 15 minuten, in uitzonderlijke gevallen echter maximaal 30 minuten. De onderbrekingen vinden plaats tussen 08:00 en 12:00 uur op werkdagen, in de periode tussen 5/1/2004 en 1/4/2004.

Verder is het tijdens de gehele migratieperiode tussen 5/1/2004 en 1/4/2004 mogelijk dat op sommige locaties tijdens piekuren (de momenten wanneer veel klanten gebruik maken van ADSL, zoals het begin van de avond) de performance van ADSL iets afneemt.
De dienstonderbreking bij alle ADSL klanten als gevolg van de snelheidsverhoging vindt plaats vanaf 12/1/2004 tot en met 1/2/2004.

De dienstonderbrekingen bij ongeveer 30% van alle ADSL klanten zullen gefaseerd plaatsvinden tussen 5/1/2004 en 1/4/2004, in drie tijdvakken. Minimaal twee weken van te voren wordt per tijdvak aangekondigd waar de dienstonderbreking optreedt.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
DDX schreef op 28 december 2003 @ 22:37:
[...]

wel lezen he :

[...]

[...]

[...]
Ah, mooi :)

Thanks voor dit goede nieuws :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaiiestan
  • Laatst online: 23-08 10:43
en hoe zit het met nieuwe klanten, ik heb gisteren adsl aangevraagd. Krijg ik dan eerst de oude snelheid of meteen de nieuwe snelheid?

hondennamen.info Openscheermes.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

appetoe schreef op 29 december 2003 @ 11:32:
en hoe zit het met nieuwe klanten, ik heb gisteren adsl aangevraagd. Krijg ik dan eerst de oude snelheid of meteen de nieuwe snelheid?
je krijgt het net zo snel als de rest in jouw straat/wijk/stad

Het kan dus zijn dat je over 2 weken je aansluit pakket krijgt, maar dat het nog niet omgezet is. Kijk op http://www.kpnadsl.nl/support/snelheidsverhoging.html wanneer je aan de beurt bent, als jouw stad er niet bij staat komt dat nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaiiestan
  • Laatst online: 23-08 10:43
dan gaat het nog wel ff duren hier in dat gat

hondennamen.info Openscheermes.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Mmm mijn dorpje staat er ook nog niet bij. Zal dus nog wel een tijdje duren.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Wij hebben hier ook sinds half/eind deze maand pas ADSL, en ik heb het dan sinds afgelopen zaterdag. (perfecto werkt het) Ik had dan ook een klein hoopje dat ik gelijk de nieuwe snelheid van 4Mbit/sec zou krijgen. Maar helaas, het was niet zo, dus maar effe wachte totdat we de update krijgen.. :)

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.